De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.072 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:28
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:03:
[...]

Gezien dat oekraine dagelijkse donres, vliegtuigen en helicopters uit de lucht schiet lijkt me dat sterk overdreven.
Net zag ik filmpje van gepantserde Russische trein binnen lopen.
https://t.me/OSINTUKRAINE/2555
*knip*
Troll.
Je gebruikt de bron niet om je post te onderbouwen, maar om te stoken.

[ Voor 47% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-07 18:45
jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:53:
[Twitter]

Nu ook Tsjetsenen die vechten voor de Oekrainers. De verschillende vreemdelingenlegioens stromen binnen (van beide kanten)
Die wil je aan geen van de kanten hebben, fucking hell wat een clusterfuck wordt dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
GeeEs schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:34:
[...]

We kunnen (nog lang) niet zonder, niks moeilijks aan.
Het mooiste statement dat we zelf kunnen maken in dit geval, is vanaf morgen allemaal de gaskraan dichtdraaien uit protest... >:)

Ik kan je natuurlijk wel zeggen dat vrijwel niemand dat doet. Zodra men wilt douchen of het hier iets afkoelt gaan hier alle principes heel snel overboord (bij wijze van spreken)... :)
Om over de industrie nog maar te zwijgen...
Was het maar zo simpel.
*knip*
Dat mag verder in Jezelf voorbereiden op "het ergste"

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:03 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Tens schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:09:
[...]

>:) negeer mijn vraag maar :>
Dat doe ik niet, ik toon je gewoon aan dat die nergens op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Sebazzz

3dp

*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:04 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

MrDirect schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Knip
In principe kunnen segmenten spoor vrij vlot gerepareerd worden.

[ Voor 22% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:35 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:41
*knip*

[ Voor 91% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 15:39
Aardig wat brandstof. Zie video in Tweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:12

bloody

0.000 KB!!

Stroopwafels schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:45:

[Twitter]
Ik ben geen militair he, maar waarom rijden die dingen uberhaupt in konvooien.. iets met presenteerblaadje enzo. En totaal geen risico spreiding zo, nu is alles in 1 klap weg.
Leren ze dan niets daar?

[ Voor 7% gewijzigd door bloody op 07-03-2022 17:48 ]

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Ik ben geen militair he, maar waarom rijden die dingen uberhaupt in konvooien.. iets met presenteerblaadje enzo. En totaal geen risico spreiding zo, nu is alles in 1 klap weg.
Leren ze dan niets daar?
Omdat een paar vrachtwagentjes per keer ook weinig zoden aan de dijk zet voor een leger, plus dat je die net zo makkelijk kan uitschakelen.

Brandstoflogistiek is gewoon kut voor een leger, treinen kun je immers ook opblazen [zoals al eerder gezien], 1 vrachtwagen per keer schiet niet op, en een treintje aan vrachtwagens is helemaal prijsschieten.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

RobinHood schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Omdat een paar vrachtwagentjes per keer ook weinig zoden aan de dijk zet voor een leger, plus dat je die net zo makkelijk kan uitschakelen.

Brandstoflogistiek is gewoon kut voor een leger, treinen kun je immers ook opblazen [zoals al eerder gezien], 1 vrachtwagen per keer schiet niet op, en een treintje aan vrachtwagens is helemaal prijsschieten.
Snap ik, maar kun je dan niet beter bv 2 van die trucks meesturen in een konvooi die toch al een bepaalde kant op moet? Of iig _iets_ van bescherming meesturen.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 11:09

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrDirect schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:20:
[...]

Knip
Hoe kom je tot de conclusie dat het een Russische trein is en niet een buitgemaakte Oekraïense trein?

[ Voor 21% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:36 . Reden: Quote aangepast ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:47:
[...]

Leren ze dan niets daar?
tja, samen rijden is presenteerblaadje, maar alleen is letterlijk 2 man... die overmeester je ook zo, dus dan moet je alleen wat langer op de volgende wachten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Daarstraks hier ergens gelezen dat Rusland één dezer een hoop schulden moest terugbetalen. Vandaag is er een lijst van landen goedgekeurd, staat je land op de lijst, dan worden de schulden, als ze goedgekeurd worden door een speciaal bureau, uitbetaald in roebel.
Diegenen die nu nog Russisch staatspapier in handen hebben; ik denk dat het papier meer waard is dan de waarde die erop gedrukt staat.

https://www.hln.be/buiten...staat-er-ook-op~aa2fcc0b/

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 10:28
Tourniquet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Hoe kom je tot de conclusie dat het een Russische trein is en niet een buitgemaakte Oekraïense trein?
Omdat dat eronder staat en die mevrouw boos roept " glorie aan ukraine".

Misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Rusland eist dat overheidsinstanties alleen nog Russische servers gaan gebruiken:

https://www.rtlnieuws.nl/...A1VsDFEfQKIIHpb-PlkER_jvw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Tourniquet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:58:
[...]

Het is een oude bepantserde Russische trein is (die oekraine niet heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 11:44

pro_6or

amateur_60r

Stroopwafels schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:45:

[Twitter]
Ahaaa, kijk eens aan, dat is ten oosten van Kiev. Dan hebben de Russen dat achterland dus nog zeker niet in handen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Snap ik, maar kun je dan niet beter bv 2 van die trucks meesturen in een konvooi die toch al een bepaalde kant op moet? Of iig _iets_ van bescherming meesturen.
Tja, brandstoftrucks zijn rijdende bommen, je kan vast wel een APC of IFV meesturen, maar dan heb je eigenlijk alleen maar een nog interessanter doelwit gecreëerd.

En brandstoftrucks in een normaal konvooi is helemaal erg, stel het erachter rijdt een munitietruck, of een truck vol met soldaten :X

Eigenlijk loopt iedere truck, of elk ander voertuig, gevaar als je hem door een corridor stuurt die blijkbaar niet geheel veilig is, konvooi of niet, tanktruck of niet. Iedere klap die je de logistiek kan toebrengen is er 1, en met de traditioneel beroerde staat van de Russische logistiek doet ook iedere klap flink pijn.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
*knip*
Off-topic dat mag verder in Jezelf voorbereiden op "het ergste"

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 07-03-2022 18:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10:48
martwoutnl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:02:
Rusland eist dat overheidsinstanties alleen nog Russische servers gaan gebruiken:

Lekker veel tijd krijgen de beheerders ook, dat is toch niet te doen voor 11 maart 8)7

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:58

Welke Russische bedrijven leveren servers dan? Want Taiwan gaat volgens mij geen chips meer leveren aan Rusland en daar komt volgens mij het merendeel vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:40
bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:57:
[...]

Nu ben ik ook geen kenner, maar een konvooi is eigenlijk per definitie kwetsbaar - zeker als de rijroutes bekend zijn bij de vijand. Dus in dat opzicht maakt het denk ik weinig uit of deze konvooi apart gaat of niet.

Ik kan het niet zo snel terug vinden, maar een voormalig twee-sterren Generaal (US Army) had het eerder al tijdens een analyse over dat je eigenlijk altijd grond veilig moet stellen zodat de bevoorrading en ondersteuning door kan blijven gaan.

In een keer naar voren tuffen en afgesneden worden van de achterhoede en bevoorrading is ... problematisch en lastig op te lossen indien je geen manschappen hebt om die grond dus veilig te stellen.

Dit voelt een beetje als het hebben van geen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
huh? Het gaat over een statement naar Rusland en hun gaslevering, dat heeft toch niks te maken met "je voorbereiden op het ergste"? Het gaat om een manier om als privepersoon een bijdrage aan de sancties te leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44
TheBrut3 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:09:
[...]

Welke Russische bedrijven leveren servers dan? Want Taiwan gaat volgens mij geen chips meer leveren aan Rusland en daar komt volgens mij het merendeel vandaan.
Mag de Russische Silicon Valley - Skolkovo flink overuren draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

eric.1 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:11:
[...]

In een keer naar voren tuffen en afgesneden worden van de achterhoede en bevoorrading is ... problematisch en lastig op te lossen indien je geen manschappen hebt om die grond dus veilig te stellen.
Hm ja inderdaad. Het lijkt op de kaartjes dat de Russen op sommige plekken een smal, diep front hebben, waardoor de Oekrainers vol op hun flanken kunnen aanvallen. Blijkbaar een bewuste keuze, ms omdat ze dachten " we doen het ff snel" ?

nope

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:43
k995 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 17:21:
[...]

Dat doe ik niet, ik toon je gewoon aan dat die nergens op slaat.
eh.... :?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

MrDirect schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:02:
[...]

Omdat dat eronder staat en die mevrouw boos roept " glorie aan ukraine".

Misschien?
Het is nu een trein geworden die door de Russen wordt gebruikt, dat is duidelijk, maar puur alleen op basis van dat filmpje zou ik niet de conclusie durven trekken dat deze dan ook over het spoor van Rusland naar Oekraïne moet zijn gereden. Dat Oekraïne deze treinen blijkbaar niet heeft is dan wel weer een plausibele verklaring:
jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:03:
[...]

Het is een oude bepantserde Russische trein is (die oekraine niet heeft).
Het zou ook kunnen zijn dat de railverbindingen alleen aan de noordgrens onklaar zijn gemaakt en dat Melitopol via Donetsk nog wel een werkende railverbinding heeft.

edit: Ik zie nu dat Melitopol ook vanuit de Krim per spoor bereikbaar is, is vrij dichtbij zelfs.

[ Voor 5% gewijzigd door Tourniquet op 07-03-2022 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

Update op de koers van ROEBEL :

Inmiddels.... :

1 USD = 154.796 RUB

Mar 7, 2022, 17:19 UTC

Midden februari nog 1:75 , dit kost rusland zooooveeeel welvaart, ik zie het ook nog wel véél hoger gaan aangezien ze maar zeer beperkte middelen hebben om dit nog recht te zetten (560 miljard bevroren wegens sancties)

Maar binnen 1 maand dus helft armer geworden ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:14:
[...]

Hm ja inderdaad. Het lijkt op de kaartjes dat de Russen op sommige plekken een smal, diep front hebben, waardoor de Oekrainers vol op hun flanken kunnen aanvallen. Blijkbaar een bewuste keuze, ms omdat ze dachten " we doen het ff snel" ?
Meer omdat hun leger voor vervoer nogal afhankelijk is van het spoor. Nu rukken ze ook vooral op langs het spoor zoals in het filmpje te zien. Maar dat werkt inderdaad alleen goed als je het wel goed kan beveiligen en daar laten ze grote steken vallen lijkt het.

Ik dacht dat iemand anders in het vorige topic dit al beter had uitgelegd maar ik kan die post niet één twee drie vinden.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:12

gws24

Thinking is hard!

Tourniquet schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:20:
[...]

Het zou ook kunnen zijn dat de railverbindingen alleen aan de noordgrens onklaar zijn gemaakt en dat Melitopol via Donetsk nog wel een werkende railverbinding heeft.
Rusland heeft speciale troepen om railverbindingen te herstellen of te maken omdat ze er zo afhankelijk van zijn. Kan best zijn dat er wel wat is opgeblazen is maar inmiddels hersteld.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25
Q_7 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:22:

Inmiddels.... :

1 USD = 154.796 RUB

Midden februari nog 1:75 , dit kost rusland zooooveeeel welvaart, ik zie het ook nog wel véél hoger gaan aangezien ze maar zeer beperkte middelen hebben om dit nog recht te zetten (560 miljard bevroren wegens sancties)

De vraag is tot hoe ver dit gaat oplopen. Rusland werpt zich hiermee enkele tientallen jaren terug in de tijd.... niet dat het een mega welvarend land was, maar ik denk dat we binnenkort wel weer lange rijen voor de bakkers en slagers zien van hongerige russen. Then again, veel anders kunnen ze hun waardeloze roebels toch niet meer aan uitgeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weissbier
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-03-2022

Russen betalen toch in roebels? Zoals wij in euro's betalen? Ik had ook begrepen, dat Rusland normaalgesproken veel graan exporteert naar het westen: zijn ze zijn dan niet zelfvoorzienend op gebied van voedsel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 11-09 22:44

Inmiddels.... :

1 USD = 154.796 RUB

Bitcoin is ook weer aardig gezakt deze week... extra pijn voor de Rus met crypto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:19

Inmiddels.... :

1 USD = 154.796 RUB

Ik heb er echt weinig verstand van hoor, maar ik zat op tradingview eens naar RUBUSD te kijken, maar deze drop valt echt in het niets bij die drop van 1998?

Dat kwam blijkbaar door een beurscrash, dat kan nu nog niet omdat de beurzen in Rusland nog gesloten zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door Danielson op 07-03-2022 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Volgens mij moeten de servers fysiek in Rusland staan. Als je dit regelt kan je daarna alle koppelingen naar buiten dichtzetten. Daarom moet alles op .ru draaien omdat die DNS servers al daar draaien. Desondanks een onmogelijk opgave.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:25:
[...]

De vraag is tot hoe ver dit gaat oplopen. Rusland werpt zich hiermee enkele tientallen jaren terug in de tijd.... niet dat het een mega welvarend land was, maar ik denk dat we binnenkort wel weer lange rijen voor de bakkers en slagers zien van hongerige russen. Then again, veel anders kunnen ze hun waardeloze roebels toch niet meer aan uitgeven....
Voedsel zijn ze redelijk zelfvoorzienend in. Wel importeren ze nog een groot deel van de zaden voor die gewassen dus pijn gaat het zeker wel doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Danielson schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:29:
[...]

Ik heb er echt weinig verstand van hoor, maar ik zat op tradingview eens naar RUBUSD te kijken, maar deze drop valt echt in het niets bij die drop van 1998?

Dat kwam blijkbaar door een beurscrash, dat kan nu nog niet omdat de beurzen in Rusland nog gesloten zijn?
Weet iemand of en wanneer de beurs daar weer open gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Plan was Woensdag, maar vraag het me erg af of ze dat aandurven.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:33:
[...]

Ga er maar van uit dat ze die zo lang mogelijk gesloten houden, omdat anders het financiële stelsel daar in elkaar donderd.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

gws24 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:23:
[...]

Rusland heeft speciale troepen om railverbindingen te herstellen of te maken omdat ze er zo afhankelijk van zijn. Kan best zijn dat er wel wat is opgeblazen is maar inmiddels hersteld.
Zag net dit filmpje (uit 2016) waar een noodspoorbrug wordt gemaakt met pontons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:00
HaterFrame schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Ga er maar van uit dat ze die zo lang mogelijk gesloten houden, omdat anders het financiële stelsel daar in elkaar donderd.
Maar ze waren toch voorbereid op alle sancties die komen gaan?

Denk dat Poetin bang is dat zijn Oorlogs kas niets waard meer is na opening

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19

Grouchy

meep meep

bloody schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:14:
[...]

Dat ja, ze zijn de eerste dagen volop bezig geweest met 'thunder runs' zonder support. Het achterland is nou niet echt veilig gesteld, en vervolgens krijgen ze o.a. te maken met de Ukrainse 'Territorial Defense Forces' die het gebied goed kennen waarin ze opereren.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Danielson schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:29:
[...]

De chart die ik bedoelde:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vGlStgCow4hnB2cBpBNvsrQU0k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sg338XN6QMuiMke4Gx3OxbeM.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Vannacht hebben de Oekrainers 30 helicopters (v/d 49) vernietigd na een operatie over het water in Kherson
Artikel in Newsweek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Nieuwe US intelligence update. Klik op tweet om hele draadje te zien, zit nog meer interessante info in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danielson
De situatie is nu nog slechter als je het mij vraagt, dan gaat die RUB toch compleet door het putje als de beurs open gaat zou je zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 16:53:
[Twitter]

Nu ook Tsjetsenen die vechten voor de Oekrainers. De verschillende vreemdelingenlegioens stromen binnen (van beide kanten)
Mooi. Die Tsjetsjenen hebben nog wel wat recht te zetten met die Russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
HaterFrame schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:35:
[...]

Uitstel van executie? Hoe lang kan men een beurs gesloten houden zonder directe gevolgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Danielson schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:43:
[...]

De situatie is nu nog slechter als je het mij vraagt, dan gaat die RUB toch compleet door het putje als de beurs open gaat zou je zeggen?
Wat voor reden zou er nog zijn om überhaupt de beurs te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

[...]

Poetin heeft vakkundig zijn eigen economie om zeep geholpen.

Pjotr en Anya Modaalski gaan barre tijden tegemoet. Het erge is; door alle propaganda krijgen wij de schuld terwijl de aanstichters in het Kremlin zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
RoD schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:42:
Nieuwe US intelligence update. Klik op tweet om hele draadje te zien, zit nog meer interessante info in.
[Embed]
Met tienduizenden uit het buitenland en massale wapenleveranties zou je zeggen dat de Russische troepen over niet al te lange tijd een probleem hebben.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]

Idd. Heel veel meer zakken kan de rubel niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:46:
[...]

Uitstel van executie? Hoe lang kan men een beurs gesloten houden zonder directe gevolgen?
Onder putin zijn totalitaire regime? Lang. Heel lang....

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:35
Pierre schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:31:
Ben wel benieuwd hoeveel geld er opgehaald wordt bij Giro 555 met liefde heb ik €250 gestort.
Voor iedereen die doneert zou je nog kunnen kijken of je in aanmerking om het bedrag af te trekken bij je aangifte voor 2022. Daardoor kan je soms net wat meer geven dan je denkt. :)F

https://www.belastingdien...n/hoeveel_aftrek_krijg_u/

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
Ik vind de rol die Poroshenko pakt best wonderlijk. Hij doet bij wijze van spreken alsof hij de verdediging van Kiev persoonlijk leidt :D. Best verfrissend voor een oud-president.

En ongetwijfeld goed voor het moraal links en rechts.

https://twitter.com/poroshenko

Edit: achtergrondstukje over relatie/rol Poroshenko tov Zelensky

https://www.nytimes.com/2...henko-russia-ukraine.html

[ Voor 22% gewijzigd door PLAE op 07-03-2022 19:02 . Reden: artikel toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:41:
Vannacht hebben de Oekrainers 30 helicopters (v/d 49) vernietigd na een operatie over het water in Kherson
Artikel in Newsweek
[Twitter]
Het waren mariniers maar ging gewoon over land toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rube
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:04
Morpheusk schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:55:
[...]
Voor iedereen die doneert zou je nog kunnen kijken of je in aanmerking om het bedrag af te trekken bij je aangifte voor 2022. Daardoor kan je soms net wat meer geven dan je denkt. :)F

https://www.belastingdien...n/hoeveel_aftrek_krijg_u/
Er zijn ook een aantal acties waar je kan doneren en dat een partij het verdubbelt.
Zo heb ik vandaag mijn werkgever (die het dus verdubbelt, in aanvulling op de door hun toegezegde donatie) ietsje armer kunnen maken :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:38
PLAE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:56:
Ik vind de rol die Poroshenko pakt best wonderlijk. Hij doet bij wijze van spreken alsof hij de verdediging van Kiev persoonlijk leidt :D. Best verfrissend voor een oud-president.

En ongetwijfeld goed voor het moraal links en rechts.

https://twitter.com/poroshenko
Ik was me Balkenende al in legeruniform aan het inbeelden gisteren…

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:12
CurlyMo schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:59:
Ik was me Balkenende al in legeruniform aan het inbeelden gisteren…
offtopic:
Vijand pakt skateboard... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Posts omtrent de actie van Giro 555 mogen in
Hulpacties Oekraïne
:)

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RoD schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:42:
[Embed]
Inderdaad.. vooral deze:
still "has majority of his fixed wing aircraft available....they are flying"

Nu wil ik dat best geloven. Ik ben alleen nieuwsgierig hoe een UA soldaat met stinger op de grond weet op wat ie gaat schieten...

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
Apache4u schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:02:
[...]

Inderdaad.. vooral deze:
still "has majority of his fixed wing aircraft available....they are flying"

Nu wil ik dat best geloven. Ik ben alleen nieuwsgierig hoe een UA soldaat met stinger op de grond weet op wat ie gaat schieten...
De Stinger 'weet' dat (heeft IFF)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Van het AD liveblog:
18:18
De Russische ambassade in de Ierse hoofdstad Dublin is laaiend over een incident waarbij een vrachtwagen door de poort van de diplomatieke vertegenwoordiging reed. Er zou sprake zijn van een 'duidelijke en flagrante' schending van een internationale verdrag voor diplomatie, citeert de Ierse omroep RTE.

De chauffeur reed volgens RTE met zijn vrachtwagen achteruit door de poort. Hij stapte uit en deelde foto's uit, naar verluidt van slachtoffers van de oorlog in Oekraïne. Daarna werd de man opgepakt. De politie doet onderzoek naar het incident bij de ambassade, die vorige week nog door een priester met rode verf werd besmeurd.

De Russische ambassade spreekt van een 'criminele daad van waanzin' en roept op tot veiligheidsmaatregelen.
Heeft iemand de Russische vertalingen van pot en ketel. Man man man, dat zij note bene het woord schending en verdrag in hun mond durven te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Robkazoe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:09:
Van het AD liveblog:
[...]

Heeft iemand de Russische vertalingen van pot en ketel. Man man man, dat zij note bene het woord schending en verdrag in hun mond durven te nemen.
Dat kan.. maar het is en blijft natuurlijk wel een schending. 2 wrongs don't make a right.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:39
Robkazoe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:09:
Van het AD liveblog:
[...]

Was het niet gewoon een speciale bezorgingsoperatie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online
Poetin leeft waarschijnlijk in een grote atoombunker onder het Kremlin:

https://www.hln.be/buiten...er-onder-moskou~a95c5957/

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
XWB schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:13:
Poetin leeft waarschijnlijk in een grote atoombunker onder het Kremlin:

https://www.hln.be/buiten...er-onder-moskou~a95c5957/
paywall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
PLAE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:58:
[...]

Het eerste dat bij mij opkomt na zo'n operatie, zouden ze getraind zijn door de SAS. ;) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door kendo op 07-03-2022 19:16 ]

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
Zo beschermt Poetin zichzelf: 24/7 omringd door zijn ‘musketiers’, voorproevers en gigantische atoombunker onder Moskou

Nadat een Amerikaanse senator enkele dagen geleden de Russen weinig subtiel opriep om hun president uit de weg te ruimen, heeft nu ook een in Californië wonende Russische zakenman een prijs van 1 miljoen dollar op Vladimir Poetins arrestatie gezet. Al zal de Russische president zelf daar zijn slaap niet voor laten. Zeker nu de wereld hem uitspuwt, wordt hij op alle mogelijke manieren beschermd. Met lijfwachten die een ‘license to kill’ hebben en voorproevers die eerst zelfs de kleinste snack gifvrij moeten verklaren, lijkt Poetin onbereikbaarder en onkwetsbaarder dan ooit.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is alleen de inleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:22
PLAE schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:58:
[...]
YouTube: What Russia Faces: Primer to Ukraine’s Ground Army (of als je een perspective vanuit ex-VS soldaat wil zien: YouTube: Marine reacts to Ukraine's Ground Army)
Basically is het net als de US marines. In theorie nog wel voor vanaf het water, maar in praktijk doen ze meer op land dan aan de kust. Die van Oekraïne waren wel in het zuiden gelegerd, maar ze zullen niet zoveel meer aan het water te doen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 07-03-2022 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
HaterFrame schreef op maandag 7 maart 2022 @ 18:53:
[...]

Onder putin zijn totalitaire regime? Lang. Heel lang....
Ongetwijfeld. Maar het was een serieuze vraag. Wat voor effect heeft het op de economie om de aandelenbeurzen nog weken of misschien zelfs maanden gesloten te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 10:42
Ik probeer het topic te volgen, maar hoe heet die pannenkoek nou?
Putin of Poetin (en ik zie nog wel andere dingen langskomen)

Het is toch Putin.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Bad Brains schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:25:

Het is toch Putin.
Путин

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Het is toch Putin.
volgens de Engelse wiki wel, de Nederlandse vindt weer van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 10:42
Tens schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:27:
[...]

volgens de Engelse wiki wel, de Nederlandse vindt weer van niet.
Kunnen wij wel goed, de boel verbasteren.
Zag idd op de Nederlandse sites Poetin. Doen we dus fout.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Gepanserde treinen ( Barguzin?) gesignaleerd in Ukraine

https://twitter.com/aldin_ww/status/1500838282829172742?s=21

Kan iemand dit duiden?

[ Voor 4% gewijzigd door Sebje op 07-03-2022 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12-09 19:56

Dazzler2120

FP ProMod
Bad Brains schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Aangezien de naam uit een andere taal met een ander alfabet komt, kan je ook niet anders dan de naam verbasteren. Zowel Putin en Poetin zijn een verbasterde variant en correct in haar eigen respectievelijke talen.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Ongetwijfeld. Maar het was een serieuze vraag. Wat voor effect heeft het op de economie om de aandelenbeurzen nog weken of misschien zelfs maanden gesloten te houden?
Op korte termijn: word het minder zichtbaar hoe beroerd de zaken er voor staan.
Op lange termijn zou ik het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3

Het is toch Putin.
In Nederland is het Poetin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bad Brains schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:30:
[...]

Volgens wikipedia is het eigenlijk Владимир Путин , dus in beide gevallen is het gewoon een fonetisch verantwoorde lokale versie van de naam.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
In het Frans is Putain gepaster lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:05

Kheos

FP ProMod
Hm, ik dacht altijd Poutine
Wikipedia: Poutine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

stylezzz schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:25:
[...]

Met mijn zeer beperkte kennis van de beurs hele versimpelde uitleg:

Bedrijven kunnen geld ophalen (soort lening zonder rente) door aandelen uit te geven. Investeerders kunnen geld verdienen door aandelen te kopen en duurder verkopen.

Zolang de beurs dicht is kunnen investeerders (mensen, pensioenfondsen, andere bedrijven) dus niet bij hun geld. En bedrijven kunnen geen nieuw geld ophalen om leningen te betalen of uit te breiden of vernieuwen.

Maar misschien kunnen mensen in Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden hier beter antwoord op geven :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthis
  • Laatst online: 13-06 13:45
Gelijk hoe Macron die ***** aanspreekt, het is een belediging _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:52
Verwijderd schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:34:
[...]

Volgens wikipedia is het eigenlijk Владимир Путин , dus in beide gevallen is het gewoon een fonetisch verantwoorde lokale versie van de naam.
Je vergeet zijn patroniem, dat vinden Russen nogal onbeleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er al nieuws over de vredesbesprekingen die om 15u plaats zouden vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Nu online
Sebje schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:32:
Gepanserde treinen ( Barguzin?) gesignaleerd in Ukraine

https://twitter.com/aldin_ww/status/1500838282829172742?s=21

Kan iemand dit duiden?
Ik zou gokken omdat er al een aantal brandstoftreinen zijn vernietigd door dromen, men die nu wil beschermen met die pantsertrein

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
Imperium schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:40:
"vredesbesprekingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan390
  • Nu online
Ik weet niet of dit echt is, maar mocht het inderdaad zo zijn dat ze niets meer kunnen bijzetten, dan zie ik het een stuk positiever in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 15:18
jan390 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:42:
Ik weet niet of dit echt is, maar mocht het inderdaad zo zijn dat ze niets meer kunnen bijzetten, dan zie ik het een stuk positiever in.
[Twitter]
Je snapt wel dat ze nog heel veel reserves hebben? En nog 6000 nukes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:21

Sebje

Makelaartje

Arator schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:40:
[...]

Ik zou gokken omdat er al een aantal brandstoftreinen zijn vernietigd door dromen, men die nu wil beschermen met die pantsertrein
Ik lees vanalles over icbm capaciteit van zulke treinen, dat zou toch wel weer een extra laagje provocatie zijn van die gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Als ik Al Jazeera door de vertaler gooi staat er
De Oekraïense onderhandelingsdelegatie: de derde onderhandelingsronde met Rusland heeft geen resultaten opgeleverd die de situatie konden verbeteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
[Twitter]
Daarbij kan uiteindelijk het land/Kiev wel bezet worden (dat is ook mijn verwachting), de Oekraïners geven niet zomaar op.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Dit staat op NOS.nl liveblog:
Een Oekraïense onderhandelaar liet weten dat er geen significante vooruitgang is geboekt. Ook een onderhandelaar aan de Russische zijde liet weinig los over het overleg.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:37
[Twitter]
Dit is toch complete zelfmoord ??

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08:48
jaapstobbe schreef op maandag 7 maart 2022 @ 19:43:
[...]

Je snapt wel dat ze nog heel veel reserves hebben? En nog 6000 nukes?
Alsmaar dat popiejopie woord “nukes” hier. Die hebben wel meer landen. Het is echt zo nietszeggend in mijn ogen.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Pagina: 1 ... 4 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: