mijn excuses. Ik zal de Russen en Oekraieners vragen of ze elke locatie maar eenmalig willen aanvallen, om te voorkomen dat bepaalde locaties telkens weer terugkomen in de spotlight
Daar waar iets gebeurt, daar zal weer over gesproken worden. Als dat 'van de hak op de tak' lijkt dan is dat hoogstwaarschijnlijk omdat het een fluide situatie is.
Chernobaivka is ook al 15+ keer gebombardeerd. Ik weet ook niet waarom de Russen daar al maanden hun materiaal aan het offeren zijn aan de artillerie-goden.
Hetzelfde geldt voor die ene pontonbruglocatie. Ze moeten en zullen daar oversteken. Prima, maar als het dan herhaaldelijk aan gort geschoten wordt, tja daar kan ik dan ook niets aan doen, maar het wordt in dit draadje dus wel herhaaldelijk besproken.
Het gaat niet over 'equivalance', het gaat erover dat het inschatten van de staat van het conflict compleet ondersneeuwt. Ik wil ook dat Rusland wordt verslagen, maar of dat lukt, dat is door alle propaganda in dit topic bijna niet meer te volgen. Elke keer dat de Russen terrein winst boeken is dat 'tactisch heel slim van Oekraine' en andersom is het het bewijs dat Oekraïne dit gaat winnen.
Ik hoef hier geen Russische onzin propaganda in dit topic te zien, maar ik ben wel benieuwd welke informatie er wel is. Het lijkt nu bijna alsof Oekraïne dit gewoon wint zonder enige probleem, terwijl het VK samen met Zelensky net een hele forse waarschuwing de deur uit hebben gedaan.
We weten dus niet of Oekraine dit wint zonder enig probleem, want zoals we allemaal weten en jij ook zegt deelt UA haar verliezen niet of nauwelijks. Enige wat we dus weten is:
1. dat RF flink wat verliest voor zo weinig terreinwinst, en dat ondanks dat ze een overmacht zouden moeten hebben
2. de UA artillerie blijkbaar flink wat schade doet en/of blijft doen.
3. Russische artillerie voornamelijk dorpjes en steden aan het shellen is. Of er UA-troepen op die locaties zitten is niet bekend, vast wel, maar verlies van UA-artillerie zien we niet vaak voorbij komen. Nauwkeurigheid van UA lijkt ook beter te zijn maar als er iemand degelijke informatie heeft van wat RF aanricht (anders dan civiele doelen) en kan en doet dan is dat zeer welkom in dit topic.
Er is niemand die ontkent dat het een lange zware zomer gaat worden. Die waarschuwing van VK en Zelensky zijn wat mij betreft gewoonweg doodgewone logica. UA is nog steeds underdog. Wel een underdog die met de dag beter bewapend wordt, een betere moraal lijkt te hebben en iets heeft om voor te vechten, terwijl dit voor het gros van de Russen niet zo is.
De Russen hebben forse verliezen geleden sinds ze plotsklaps een langdurige oefening afgebroken hebben en ineens in een oorlog terecht zijn gekomen. Tevens zijn veel Russen weer naar huis gegaan nadat ze uit noord-UA terug waren getrokken.
Moraal is laag bij RF.
Moraal is hoog bij UA.
Als het zo door gaat, gaat UA winnen. Niet zonder bloed, zweet en tranen, maar wel met zekerheid.
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 13-05-2022 14:10
]