De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 192 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.986.409 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:37
Ik ben het eens met ‘legitiem doelwit’-argument, doch meen ik mij te herinneren dat Rusland stelde dat ‘elke bedreiging van Russisch grondgebied’ nucleair zou worden beantwoord.

Die complexiteit doel ik op. Maargoed, vooralsnog gebeurde het al vaker.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jerie schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:41:
[...]
VN kan wel degelijk een vredesmacht opstellen. Waar het om gaat is de olifant in de kamer: dat Rusland vetorecht heeft. Dat maakt VN papieren tijger. Verder is hier sprake van genocide, en de VN bestaat om dat te voorkomen, of in te grijpen.

Ik heb trouwens geen zin om uitvoerig te beargumenteren dat hier sprake is van genocide. Er is genocide gepleegd in bijvoorbeeld Bucha, steden worden volledig vernietigd, mensen met een Oekraïns paspoort worden naar Oost-Rusland ontvoerd, mannen worden gescheiden van vrouwen en kinderen, doelwitten waar duidelijk gewonde burgers in zitten worden willens en wetens beschoten met zwaar geschut. Dat zegt mij genoeg, de VN had hier allang moeten ingrijpen. NAVO idem. Helaas vooralsnog te laf om dat te doen.
VN heeft geen dingen in de melk te brokkelen voor iets waar een van de 5 permanente leden van de UNSC in betrokken is.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Garyu schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:11:
[...]

Sorry, maar dit is gewoon naïef natuurlijk. Het niet willen zien dat iedere partij een agenda heeft geeft je een enorme blinde vlek in het interpreteren van berichtgeving. De verschillende Twitter- en Telegramkanalen zijn heel eenzijdig en lang niet altijd geverifieerd. De Makarov is daar een voorbeeld van.

Het is wenselijk dat Oekraïne wint, begrijp me niet verkeerd.... Maar laat ons proberen de roze bril achterwege te laten en gewoon verder te gaan met het fact checken zoals ik het in dit topic veel zie gebeuren.
je kan pas fact checken als informatie naar buiten komt waaruit blijkt dat de Makarov niet geraakt is.
Dat is dus een kwestie van geduld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NiGeLaToR schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:51:
Ik ben het eens met ‘legitiem doelwit’-argument, doch meen ik mij te herinneren dat Rusland stelde dat ‘elke bedreiging van Russisch grondgebied’ nucleair zou worden beantwoord.

De tientallen branden en helikopter en raket strikes op Russisch grondgebied hebben al bewezen dat dat niet zo is.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10 14:08
user109731 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:09:
[...]
Er is een deel 2 nu waar meer geraakt wordt:
[Twitter]
Zelden is het tweede deel beter dan het eerste, maar in dit geval is er hopelijk een deel drie, er staat immers nog steeds genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

VN kan wel degelijk een vredesmacht opstellen. Waar het om gaat is de olifant in de kamer: dat Rusland vetorecht heeft. Dat maakt VN papieren tijger. Verder is hier sprake van genocide, en de VN bestaat om dat te voorkomen, of in te grijpen.
VN kan oproepen voor een vredesmacht. Zij kan een vredesmacht legitimeren niet opstellen.
En ja klopt dat VN een weerspiegeling is van de oude machten na WOII. Dat is onvermijdelijk.
Dus VN kan nu niets.
Ik heb trouwens geen zin om uitvoerig te beargumenteren dat hier sprake is van genocide. Er is genocide gepleegd in bijvoorbeeld Bucha, steden worden volledig vernietigd, mensen met een Oekraïns paspoort worden naar Oost-Rusland ontvoerd, mannen worden gescheiden van vrouwen en kinderen, doelwitten waar duidelijk gewonde burgers in zitten worden willens en wetens beschoten met zwaar geschut. Dat zegt mij genoeg, de VN had hier allang moeten ingrijpen. NAVO idem. Helaas vooralsnog te laf om dat te doen.
Het zijn grootschalige mensenrechtenschendigen, maar geen genocide. Sorry. Kunnen we allemaal willen en vinden, maar het is het volgens de juridische definitie gewoon niet volgende bewezen. https://www.un.org/en/gen...ly%20disperse%20a%20group.
https://www.independent.c...on-what-how-b2050296.html

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cyberpope schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:58:
[...]
Het zijn grootschalige mensenrechtenschendigen, maar geen genocide. Sorry. Kunnen we allemaal willen en vinden, maar het is het volgens de juridische definitie gewoon niet volgende bewezen. https://www.un.org/en/gen...ly%20disperse%20a%20group.
Ze scoren met gemak 3 van de 5?
In the present Convention, genocide means any of the following acts committed with intent to destroy, in whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:

Killing members of the group;
Causing serious bodily or mental harm to members of the group;
Deliberately inflicting on the group conditions of life calculated to bring about its physical destruction in whole or in part;
Imposing measures intended to prevent births within the group;
Forcibly transferring children of the group to another group.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:58:
[...]

VN kan oproepen voor een vredesmacht. Zij kan een vredesmacht legitimeren niet opstellen.
En ja klopt dat VN een weerspiegeling is van de oude machten na WOII. Dat is onvermijdelijk.
Dus VN kan nu niets.

[...]

met wat ik tot nu toe gezien, gehoord en gelezen heb tik ik alles af van a tot en met e in jouw links.

a) er worden duizenden burgers gedood
b) hiervan is ook sprake door terreur, martelingen, gewelddadige verkrachtingen, niet naar buiten mogen, hun doden niet mogen begraven of onder puin vandaan halen (Borodyanka bijv.)
c) ook deze kunnen we afvinken: tientallen mensen in een te kleine kelder dwingen te leven voor meer dan een maand, zonder voldoende water en voedsel, zonder verwarming, zonder elektriciteit
d) Imposing measures intended to prevent births within the group... er zijn al diverse anekdotes dat sommige Russische verkrachters letterlijk zeggen dat de verkrachtingen tot doel hebben dat ze nooit meer Oekraiense kinderen zullen krijgen
e) er worden o.a. kinderen ontvoerd en 'geadopteerd' door de Russen. Deportaties/filtration camps

Ik vink ze allemaal af, en er komt nog veel meer aan gedocumenteerde misdaden.
Maar op basis van wat ik zelf als leek en ver af al zie is het allemaal al aan de orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 05-10 14:08
[...]
Maar wie wil er op dit moment vrede (bij de huidige status quo) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Rusland bepaalt zelf wanneer het kernwapens in wil zetten. Dat kunnen ze vandaag ook al doen. Er is niks wat hun dwingt om hun eigen zelfbedachte regels na te leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:21

flessuh

Set sail for fail!

NiGeLaToR schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:29:
Overigens is het een legitieme vraag wat er gebeurt als Rusland troepen net over de grens terugtrekken en binnen bereik van Ukraine zijn:

[Embed]
Tja, als je aangevallen wordt mag je je verdedigen.. dan maakt een landsgrens ook niet uit. Alles wat tegen je gebruikt kan worden kan dan kapot.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:45

gws24

Thinking is hard!

edit, ik zit fout

[ Voor 96% gewijzigd door gws24 op 08-05-2022 21:33 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

laat maar, post reeds gecorrigeerd

[ Voor 22% gewijzigd door Indoubt op 08-05-2022 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
YakuzA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:04:
[...]

[...]
Ik tel 4. Alleen preventing births zijn ze nog niet aan toegekomen. Uiteraard is dat wel de bedoeling want in bezet gebied is men hard bezig om alles wat Oekraiens is te vernietigen. Ofwel, een genocide te plegen.

Maar, deze professor, expert op dit gebied, kan het beter uitleggen: What’s happening in Ukraine is genocide. Period.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 05:50

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Al Jazeera berichtte gisteren al de inzichten van CIA director Bill Burns over hoe Poetin momenteel in de oorlog zit. Zie dit hier niet zo snel terug.

Poetin ziet het samengevat nog helemaal zitten, maar wil meer voortgang en hoopt dat met een grotere inzet te bereiken. Kernwapens zouden van deze inzet geen deel uitmaken.
Russian President Vladimir Putin believes that he cannot afford to lose in Ukraine and is “doubling down” on the war, but does not show signs of planning to use tactical nuclear weapons, CIA director Bill Burns said.

Despite the failure of Russian forces to capture Kyiv and their struggle to advance along the war’s main front lines in the southeastern Donbas region, Putin has not changed his view that his troops can defeat Ukraine’s forces, the CIA director said on Saturday.

Putin’s belief in Russia’s ability to wear down Ukrainian resistance probably has not been shaken despite key battlefield defeats, Burns told a conference.
Poetin zou zich niet kunnen permitteren om te verliezen. Hij verhoogt simpelweg de inzet:
“I think he’s in a frame of mind in which he doesn’t believe he can afford to lose,” Burns said.

The US intelligence agency chief said that Putin has been “stewing” for years about Ukraine – which was once part of the Soviet Union – describing the Russian leader’s thinking on the issue as a “very combustible combination of grievance and ambition and insecurity”.

The Russian leader has not been deterred by the stiff resistance demonstrated by Ukraine’s armed forces in the war, “because he staked so much on the choices that he made to launch this invasion,” Burns said.

“I think he’s convinced right now that doubling down still will enable him to make progress.”
Maar geen kernwapens, maar zeg ook nooit nooit:
Burns, a former US ambassador to Russia who has spent much time studying the Russian leader, said the CIA and other Western intelligence agencies see no sign that Moscow is prepared to deploy tactical nuclear weapons in order to gain a victory in Ukraine or to target Kyiv’s supporters.

Russia had placed its nuclear forces on high alert shortly after launching the invasion on February 24. Since then, Putin and other Russian officials have made thinly veiled threats hinting at a willingness to deploy Russia’s tactical nuclear weapons if the West directly intervenes in the Ukraine conflict.

“We don’t see, as an intelligence community, practical evidence at this point of Russian planning for the deployment or even potential use of tactical nuclear weapons,” Burns said.

“Given the kind of sabre-rattling that … we’ve heard from the Russian leadership, we can’t take lightly those possibilities,” he added.
Nu biedt het bovenstaande niet echt nieuwe inzichten, zij het dat de uitspraken uit de mond van een CIA directeur komen. Zijn inzicht over China is wat interessanter:
The CIA director said that China, which Washington now sees as its primary adversary, is studying closely the lessons of the war in Ukraine and what that may mean for Beijing’s desire to take control of Taiwan.

Burns said he does not believe that Chinese President Xi Jinping has altered his goal of eventually uniting Taiwan with China, by force if necessary.

But he believed that Beijing has been “surprised” by the poor performance of Russian military forces, as well as the tough resistance coming from the entire Ukrainian society, as well as the strong military support the West has provided Kyiv.
Dat VS en Europa nu weer dichter naar elkaar zijn gedreven is iets waar China niet op lijkt te hebben gerekend:
Russia’s experience in Ukraine is probably affecting Beijing’s calculation “about how and when” they try to gain control of Taiwan, which China views as a renegade province.

“I think they’ve been struck by the way in which particularly the transatlantic alliance has come together to impose economic costs on Russia as a result of that aggression,” he continued.

Beijing has been “unsettled by the fact that what Putin has done is to drive Europeans and Americans closer together,” Burns said.

“What conclusions get drawn from all that remains a question mark,” he said.

“I think the Chinese leadership is looking very carefully at all this, at the costs and consequences of any effort to use force to gain control over Taiwan.”

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NiGeLaToR
RoD schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:37:
[...]

Ik tel 4. Alleen preventing births zijn ze nog niet aan toegekomen. Uiteraard is dat wel de bedoeling want in bezet gebied is men hard bezig om alles wat Oekraiens is te vernietigen. Ofwel, een genocide te plegen.

Maar, deze professor, expert op dit gebied, kan het beter uitleggen: What’s happening in Ukraine is genocide. Period.
Structureel verkrachten kan die functie hebben - duizenden jaren oude traditie :(

Mobilisatie in Rusland gaande, aldus dit soort binnendruppelende info:

[Twitter: https://twitter.com/osint88/status/1523403272517976064?s=21&t=T9aKHqf-nLyUKTlZjw96UA]

Kans dat morgen het hoge woord eruit komt is fors.

Edit mogelijk toch gewoon weer ‘s NEP:

[ Voor 7% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-05-2022 22:59 ]

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
downtime schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:10:
[...]

Rusland bepaalt zelf wanneer het kernwapens in wil zetten. Dat kunnen ze vandaag ook al doen. Er is niks wat hun dwingt om hun eigen zelfbedachte regels na te leven.
Juist daarom is het dus relevant dat als er ergens een vage streep in het zand is getrokken en je gaat er structureel overheen, wat er dan gebeurt.

Ik denk nog steeds niets, maar het blijft een vooraf aangekondigde grens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:04:
[...]

[...]
Vast. Maar je moet 5 van de 5 scoren. Niet 3 of 4. Nee 5.
Cultureel is niet voldoende.

Natuurlijk zijn er ook rechtsgeleerden die vinden van wel. Maar de algehele consensus is toch ook onder de meeste deskundigen is dat het zware misdaden tegen de menselijkheid zijn, maar geen bewezen genocide. Ik denk dat het heel duidelijk dat RU UA cultureel totaal wil vernietigen. Maar dat is geen criterium.

Ik verzin het niet en wat mij betreft maken we de definitie ruimer, maar nu is dit we het nu mee moeten doen.

(anders moeten we ook China binnen vallen in het kader van de Oeigoeren vrees ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-10 22:16

bloody

0.000 KB!!

NiGeLaToR schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:53:
[...]

Mobilisatie in Rusland gaande, aldus dit soort binnendruppelende info:
hmm... er zijn ook berichten te vinden dat dit bij elkaar gephotoshopped is

Dit is ook een interessant comment:
I noticed the nails were fairly manicured for a young man

[ Voor 14% gewijzigd door bloody op 08-05-2022 22:59 ]

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
@bloody zag het, toegevoegd, thanks.

As always, everything is fake until proven otherwise.

[ Voor 39% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-05-2022 23:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cyberpope schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Vast. Maar je moet 5 van de 5 scoren. Niet 3 of 4. Nee 5.
Cultureel is niet voldoende.
Er staat dat je maar 1 van de 5 hoeft te scoren? ;)
any of the following acts

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 08-05-2022 23:15 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

YakuzA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:14:
[...]

Er staat dat je maar 1 van de 5 hoeft te scoren? ;)

[...]
De definitie is iets strenger. Heel bewust omdat het staten verplicht tot ingrijpen als iets wel genocide is. De bewijslast is lastig.

En niemand is er mee geholpen om alles maar genocide te noemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

bloody schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:58:
[...]
hmm... er zijn ook berichten te vinden dat dit bij elkaar gephotoshopped is
[Twitter]

Dit is ook een interessant comment:

[...]
De 2 lijkt ook over en getypte 1 heen te staan in die foto? :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
YakuzA schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:20:
[...]

De 2 lijkt ook over en getypte 1 heen te staan in die foto?
Het lastige is dat alles over datum is in Rusland dus wellicht dit ook: we weten pas meer als er simpelweg veel meer opduiken en de publieke opinie bekend wordt. Je mobiliseert niet een heel land zonder dat het opvalt of mensen er wat over roepen in de (sociale) media.

Trouwens, Rusland telt nogal wat bosbranden die inmiddels hele dorpen in as leggen - daar doet men niets aan.

Ik begrijp dat normaal het leger hierin een rol speelt en zelfs vanuit Europese landen kwam wel eens hulp in het verleden.

Zie hier alleen hoe die dorpen er bij liggen:

En dachten we ooit dat dit een serieus account was, het lijkt steeds meer op een soort propaganda outlet met zelden tot nooit unieke info of beeld.

Maar wel boute voorspellingen, zoals:

[Twitter: https://twitter.com/canadianukrain1/status/1523336542395113472?s=21&t=T9aKHqf-nLyUKTlZjw96UA]

Ah gut.

[Twitter: https://twitter.com/expatua/status/1523262196146491394?s=21&t=T9aKHqf-nLyUKTlZjw96UA]

[ Voor 54% gewijzigd door NiGeLaToR op 08-05-2022 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-10 09:45
Cyberpope schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:20:
[...]

De definitie is iets strenger. Heel bewust omdat het staten verplicht tot ingrijpen als iets wel genocide is. De bewijslast is lastig.

En niemand is er mee geholpen om alles maar genocide te noemen.
Dan vind ik het wel frappant hoe snel ons parlement de mensenrechtenschendingen tegen de Oeigoeren wel wilde veroordelen, alhoewel het niet de regering is.

https://nos.nl/artikel/23...en-door-china-is-genocide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ketho schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:33:
[...]

Dan vind ik het wel frappant hoe snel ons parlement de mensenrechtenschendingen tegen de Oeigoeren wel wilde veroordelen, alhoewel het niet de regering is.

Nee, is exact dezelfde discussie. Gok dat ook ons parlement UA als genocide zal aanmerken. Maar dat maakt het volkenrechtelijk nog niet waar.

Overigens vraag ik me wel af wat een kwalificatie als genocide toevoegd.
De mensenrechtenschending staan als een paal boven water en lijken me alleenstaand al voldoende voor een oordeel.

[ Voor 15% gewijzigd door Cyberpope op 08-05-2022 23:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik ben het eens met ‘legitiem doelwit’-argument, doch meen ik mij te herinneren dat Rusland stelde dat ‘elke bedreiging van Russisch grondgebied’ nucleair zou worden beantwoord..
De frase is 'existentiële dreiging', een dreiging die het voortbestaan van Rusland bedreigt. En opgeblazen depot valt niet in die categorie.

Er was dit weekend nog een woordvoerder die uitsloot dat RU nucleaire wapens zouden inzetten in UA, voor wat het waard is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:37:
[...]

Nee, is exact dezelfde discussie. Gok dat ook ons parlement UA als genocide zal aanmerken. Maar dat maakt het volkenrechtelijk nog niet waar.

Overigens vraag ik me wel af wat een kwalificatie als genocide toevoegd.
De mensenrechtenschending staan als een paal boven water en lijken me alleenstaand al voldoende voor een oordeel.
Landen hebben een verplichting om genocide te voorkomen en/of te straffen, ook buiten de eigen landsgrenzen. In principe geeft genocide de meest solide legale fundering voor militair ingrijpen, maar praktisch zou dit vooral betekenen dat het voor Rusland (en Russische burgers?) veel moeilijker zou worden om internationale sancties via rechtszaken aan te vechten en dat uitvoerders van die genocide Rusland (of door Rusland gecontroleerd gebied) moeilijker uit kunnen zonder het risico te lopen gearresteerd te worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:27
Livestream van de (voorbereiding van de) parade in Moskou.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Kort overzicht door de ogen van https://twitter.com/AlchevskUA
In the Volyn, Polissya and Seversky directions, no signs of enemy offensive groups were formed. Certain designated units of the Republic of Belarus continue to perform tasks to strengthen the protection of the Ukrainian-Belarusian border.

The enemy did not conduct active offensive operations in the Slobozhansky direction. It focuses on the regrouping of units, replenishment of ammunition, fuel, maintenance of previously occupied positions and prevention of advancement of units of the Defense Forces of Ukraine in the direction of the state border.

In the Izyum direction, the main efforts are focused on preparing for the continuation of the offensive in the directions of Sulyhivka - Nova Dmytrivka and Sulyhivka - Kurulka.

In order to prevent the advance of units of the Armed Forces, he concentrated up to nineteen battalion tactical groups on the territory of the Russian Federation in the Belgorod region. The transfer of personnel and military equipment to the replenishment of units that have suffered significant losses in Ukraine continues

In the Donetsk direction, the enemy, with the support of aircraft and artillery, focused its efforts on trying to take control of Rubizhne, Popasna, and preparing to continue offensive operations in the directions of Siversk, Slovyansk, Lysychansk, and Avdiivka.

The enemy did not conduct active hostilities in the South Bug area. He focused on shelling the positions of units of our troops using available artillery, including multiple rocket launchers.

In the previous day, the air defenses of the Air Force and the Land Forces had hit ten air targets of the Russian occupiers, including six Orlan-10 unmanned aerial vehicles, one Outpost UAV and three cruise missiles.

On the territory of Donetsk and Luhansk regions. For the past 24hrs, the defenders of Ukraine have successfully repulsed 6 enemy attacks, destroyed 20 tanks, 1 artillery system, 28 units of armored combat vehicles, 1 special armored vehicle and 5 units of enemy vehicles.

nope

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Ketho schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:33:
[...]

er is een verschil tussen wat 'wij' genocide noemen, wat conform politiek besluit als genocide wordt bestempeld en wat een rechtbank als genocide veroordeelt. Belangrijk om dat in je achterhoofd te houden als je uitspraken van diverse partijen gaat vergelijken.

Voor die laatste, heb je een rechtbank nodig uiteindelijk. Politiek gezien kan een VN iets als genocide bestempelen, maar dat zal niet snel gebeuren, want in politiek tellen belangen ook.

Het gaat in ieder geval dieper dan wat vinkjes plaatsen bij een lijstje, de implicaties dat als iets als genocide wordt bestempeld vanuit internationaal recht zijn groot: dat betekend dat bv. elke Russische militair die bv. in Bucha te plaatsen was, de rest van zijn leven over de schouder mag kijken als hij/zij buiten Rusland en bondgenoten is. Sterk voorbeeld van de mogelijke gevolgen is hoe we zijn omgegaan met de Duitsers die betrokken waren bij de vernietigingskampen in WOII. Die wat nog in leven zijn worden zelfs nog gewoon vervolgd.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 8 mei 2022 @ 22:37:
[...]

verkrachtingen waarbij al gezegd is door de Russen zelf dat het de bedoeling is dat ze zo gigantisch verkracht worden dat ze geen sex meer kunnen of willen hebben met als gevolg geen Oekraiense kinderen meer.

Alle vijf de boxen zijn al af te tikken.
Het 'probleem' op dit moment is dat er nog weinig nieuws circuleert over wat er op dit moment nog in de bezette gebieden gebeurt.

las vanochtend over de laatste burgers uit Azovstal.
Een meisje is door de Russen van haar moeder gescheiden. Kind is wel aangekomen in Zaporizhzhia, maar de moeder is vooralsnog achtergebleven bij een filtration camp.
Zegt ook al genoeg lijkt me zo. Dat hoort gewoon niet en kan een aanwijzing zijn dat potentiele (nieuwe) moeders eruit worden gepikt. Kind blijft achter met trauma als nationale straf in het bewustzijn van de Oekraiense bevolking.

Dit is simpelweg genocide. Enige wat er nog moet gebeuren is de laatste criticaster overhalen met nog meer bewijs wat momenteel al wel gedocumenteerd wordt.
Onder het mom van 'hoeveel dossiers hebt u nog nodig om overtuigd te raken dat wat hier gebeurt daadwerkelijk genocide is?'

Alleen al in de toespraken van Putin zelf wordt gewoonweg het bestaan van de Oekraiense natie ontkend. Dat is al de doctrine, en de rest gebeurt 'op de grond'.
Ze verzwijgen het al niet eens meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
nog 7 minuten dan start het victory geeuren in Moskou
hoop dat deze hem live geeft met een goede tolk erbij
https://www.france24.com/...ne-decries-school-bombing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
deze lijkt het al te doen, en de russen hebben zowaar nog spul om rond te laten rijden daar zo te zien:
YouTube: LIVE: Moscow - Military Vehicles roll in ahead of Victory Day Parade

[ Voor 21% gewijzigd door Silent7 op 09-05-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Oh wauw, wel 4 tanks. Niet erg indrukwekkend..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:46:
[...]

verkrachtingen waarbij al gezegd is door de Russen zelf dat het de bedoeling is dat ze zo gigantisch verkracht worden dat ze geen sex meer kunnen of willen hebben met als gevolg geen Oekraiense kinderen meer.

Alle vijf de boxen zijn al af te tikken.
Het 'probleem' op dit moment is dat er nog weinig nieuws circuleert over wat er op dit moment nog in de bezette gebieden gebeurt.
nee, dat zijn ze niet zomaar. Dat iemand iets zegt is niet voldoende.
Dit is simpelweg genocide. Enige wat er nog moet gebeuren is de laatste criticaster overhalen met nog meer bewijs wat momenteel al wel gedocumenteerd wordt.
Onder het mom van 'hoeveel dossiers hebt u nog nodig om overtuigd te raken dat wat hier gebeurt daadwerkelijk genocide is?'
dat is niet hoe dit werkt, maar goed, het is natuurlijk makkelijk om het label op deze manier te plakken. Er is nauwelijks iets van onderzoek gestart of afgerond.

Als er een serieuze discussie moet komen, is het zinnig om het armchairgeneral-niveau los te laten en te kijken hoe internationaal recht werkt op dit punt en wat er nodig is om tot een sluitende conclusie te komen dat er sprake zou zijn van genocide. Daar is meer voor nodig dan wat jij nu doet en dat gaat dieper tot 'wat criticasters nog even overtuigen'.

Simpel gesteld: ik kan een school met kinderen om 3 totaal verschillende redenen bombarderen:
- ik ben heel slordig n het kiezen van mijn doelwitten
- ik wil de tegenstander terroriseren/intimideren
- ik wil heel gericht specifieke bevolkingsgroepen uitschakelen

Alle 3 hebben hetzelfde effect (dode kinderen), maar slechts 1 van die 3 zal richting genocide kunnen gaan. Dat maakt de acties niet minder erg natuurlijk en de kans is heel groot dat er een immense lading oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden en zullen plaats vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Fanta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:55:
[...]

Oh wauw, wel 4 tanks. Niet erg indrukwekkend..
Dat zijn de T14 Armata's daar vooraan.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanta
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

asing schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:56:
[...]

Dat zijn de T14 Armata's daar vooraan.
Dat weet ik.. En die kunnen best indrukwekkend zijn. Als je er 100 voorbij laat rijden ofzo.. Als dit de parade is die straks over het rode plein rijdt, vind ik dat Putin zichzelf flink voor schut zet.

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
kan niet vinden hoe laat putin zijn speech doet, hmm wilde nog even boodschapjes doen maar wacht wel even.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
De parade zelf met Engelse tolk:

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
YouTube: WATCH LIVE: Russia’s Victory Day parade
deze is beter
EDIT YT subs zuigen apenballen dus zoals @ratzz aangeeft NOS is beter: https://nos.nl/uitzendingen

[ Voor 37% gewijzigd door Silent7 op 09-05-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:58
Op NOS ondertiteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
ooh bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Fanta schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:58:
[...]

Dat weet ik.. En die kunnen best indrukwekkend zijn. Als je er 100 voorbij laat rijden ofzo.. Als dit de parade is die straks over het rode plein rijdt, vind ik dat Putin zichzelf flink voor schut zet.
Volgens mij hadden ze er voorgaande jaren ook maar 4.

Die parade doen ze al decennia en is al die tijd een herhaling van zetten: veel materieel, veel vliegtuigen, veel manschappen in formatie.

Dat zal vandaag niet anders zijn, aangezien ze hier mooi geverfde en gemarkeerde voertuigen voor gebruiken. Dus denk dat het net zo ‘indrukwekkend’ is als voorgaande jaren. Als hier al gaten in vallen dan zou mij dat verbazen en zou dat een teken aan de wand zijn.

Maargoed, er gaat een parade aan materieel doorheen in dagen in Ukraine - ook daar is nog genoeg voorraad voor blijkbaar.

Edit: als er Russische partizanen zijn is dit hun moment.

Edit2:

Draadje met plaatje voor hen die niet live kijken.

En tis gestart:

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 09-05-2022 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Wat ziet het er absurd uit hoe die generaals rondgereden worden in die auto's zeg...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:27
NiGeLaToR schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:05:
[...]

Volgens mij hadden ze er voorgaande jaren ook maar 4.

Die parade doen ze al decennia en is al die tijd een herhaling van zetten: veel materieel, veel vliegtuigen, veel manschappen in formatie.

Dat zal vandaag niet anders zijn, aangezien ze hier mooi geverfde en gemarkeerde voertuigen voor gebruiken. Dus denk dat het net zo ‘indrukwekkend’ is als voorgaande jaren. Als hier al gaten in vallen dan zou mij dat verbazen en zou dat een teken aan de wand zijn.

Maargoed, er gaat een parade aan materieel doorheen in dagen in Ukraine - ook daar is nog genoeg voorraad voor blijkbaar.
Tjah, maar voor een parade hoef je geen goed getrainde (gevechtsklare) militairen in te huren, gewoon een stuk of wat fitte acteurs die hun houding en moves een paar weken trainen en je hebt een parade. Iets in mij zegt (steeds weer, heb er vaker beelden van gezien) dat dit geen zwaar getrainde mensen zijn, wellicht zelfs helemaal geen militairen, of ooit getraind, maar al jaren niet meer in (actieve) dienst.
Natuurlijk gaan hier geen gaten in vallen, desnoods vullen ze die gaten op met andere mensen, dat zou verder niet opvallen dan hoor. Als hier gaten zouden vallen, zou Putin openlijk laten zien dat het niet goed gaat in Ukraïne en als er iets is wat hij koste wat t kost moet voorkomen is het dat dit zichtbaar wordt op deze manier.

Dit zeg ik overigens vooral omdat het echt gaat om 'vertoon'/ tentoonstellen van de 'macht', dat staat helemaal los van de verschillende disciplines van het leger. Het volk moet natuurlijk zien/ geloven dat het allemaal goed is met het leger, dus zet er fitte (redelijk jonge) gasten neer, in grote groepen. Zorg dat er goed geregisseerd wordt en het lijkt allemaal heel wat. Maar denk dus als je deze groepen de oorlog in zou sturen, dat het dan niet zoveel meer is/ lijkt.

[ Voor 14% gewijzigd door jbdeiman op 09-05-2022 09:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 21:59
Zo te zien weinig echt interessant spul waar Oekraine interesse in kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:58
Ugchel schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:08:
[...]

Wat ziet het er absurd uit hoe die generaals rondgereden worden in die auto's zeg...
Anders duurde het nog langer, beter dan een segway :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldgrumpy
  • Laatst online: 03-10 13:27
ratzz schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:11:
[...]

Anders duurde het nog langer, beter dan een segway :+
*knip* Hou de reacties graag serieus en constructief. Dit soort reacties voegen niets toe en laten het topic alleen maar ontsporen.

[ Voor 26% gewijzigd door defiant op 09-05-2022 20:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

polthemol schreef op maandag 9 mei 2022 @ 08:56:
[...]

nee, dat zijn ze niet zomaar. Dat iemand iets zegt is niet voldoende.

[...]

dat is niet hoe dit werkt, maar goed, het is natuurlijk makkelijk om het label op deze manier te plakken. Er is nauwelijks iets van onderzoek gestart of afgerond.

Als er een serieuze discussie moet komen, is het zinnig om het armchairgeneral-niveau los te laten en te kijken hoe internationaal recht werkt op dit punt en wat er nodig is om tot een sluitende conclusie te komen dat er sprake zou zijn van genocide. Daar is meer voor nodig dan wat jij nu doet en dat gaat dieper tot 'wat criticasters nog even overtuigen'.

Simpel gesteld: ik kan een school met kinderen om 3 totaal verschillende redenen bombarderen:
- ik ben heel slordig n het kiezen van mijn doelwitten
- ik wil de tegenstander terroriseren/intimideren
- ik wil heel gericht specifieke bevolkingsgroepen uitschakelen

Alle 3 hebben hetzelfde effect (dode kinderen), maar slechts 1 van die 3 zal richting genocide kunnen gaan. Dat maakt de acties niet minder erg natuurlijk en de kans is heel groot dat er een immense lading oorlogsmisdaden hebben plaatsgevonden en zullen plaats vinden.
het kan kloppen dat ik inmiddels klaar ben met semantiek.
Hier vindt simpelweg genocide plaats. Dat wij armchair-figuren daar geen juridische wollige dossiers van hebben is waar, maar die gaan er ongetwijfeld wel komen. Daar ben ik van overtuigd.
Een school bombarderen gebeurt inderdaad om diverse redenen, feit is wel dat het structureel gebeurt. Dit zijn geen 'afzwaaiers'.
Dit is puur terrorisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Poetin is begonnen met z'n speech trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
dr.lowtune schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:18:
Poetin is begonnen met z'n speech trouwens.
nu gaat hij nog even de Calimero uithangen, lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 10:23
bijzonder, is de parade nu wel te zien in Rusland?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het luchtmacht-gedeelte van de parade zou gecancelled zijn door slecht weer?
In elk geval geen slecht weer in Moskou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-10 17:54
Mag overigens ook wel gezegd worden die T-34 ziet er nog bijzonder goed uit, valt waarschijnlijk weinig uit te jatten en te verkopen ofzo? :+ in tegenstelling tot de materieel reserves die niet inzetbaar bleken.

Even los van dit alles en de gehele oorlog vind ik dat Putin er ook een stuk beter uit ziet dan de laatste keer zittend aan dat tafeltje. (toen we de nieuwe strategie te horen kregen)

[ Voor 41% gewijzigd door TIGER1125 op 09-05-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Hier vindt simpelweg genocide plaats. Dat wij armchair-figuren daar geen juridische wollige dossiers van hebben is waar, maar die gaan er ongetwijfeld wel komen. Daar ben ik van overtuigd.
Een school bombarderen gebeurt inderdaad om diverse redenen, feit is wel dat het structureel gebeurt. Dit zijn geen 'afzwaaiers'.
Dit is puur terrorisme.
Eens, zeker na het vinden van de oplossing voor het Ukrainse probleem - handleiding voor massagraven en dat gecombineerd met structureel en herhaaldelijk willen uitwissen van Ukraine, Ukrainse cultuur en de mensen zelf. Taal, boeken, kunst, alles wat ook maar 1 ding te maken heeft met 'Ukraine' moet eraan, weg, kapot.

Er zijn reeds 1,1 miljoen mensen gestolen, naast de duizenden die zonder pardon zijn omgebracht. Wat is er dan nog nodig om het een genocide te mogen noemen volgens 'de standaard' oid?

Politiek bestaat ook uit het narratief zo beinvloeden dat je bepaalde keuzes niet hoeft te maken. Als je zegt 'dit nooit weer' en je ziet het aan de lopende band (niet alleen in Ukraine) gebeuren - wat zegt dat dan over ons? In mijn beleving dat we in theorie dit nooit meer zouden willen, maar in de praktijk er toch niets aan gaan doen omdat de kosten te hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Tot nu toe een vlak mild verhaal, of komt zo nog een uithaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:25
Was dat het al? want ik heb niet echt iets over de huidige strijd gehoord
hoevenpe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:24:
Tot nu toe een vlak mild verhaal, of komt zo nog een uithaal?
exact dat maar het gaat verder nu zie ik

[ Voor 60% gewijzigd door Wognummer op 09-05-2022 09:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wognummer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:24:
Was dat het al? want ik heb niet echt iets over de huidige strijd gehoord
"Navo slecht, VS is stout, dus Rusland bombardeert Oekraïne," dekt zo ongeveer de lading.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Uhm, ik zag net de zon schijnen of ben ik nu gek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Tens schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:19:

[Twitter]
Inderdaad bijzonder. Perfecte timing van diegene die dit gedaan heeft, op primetime de boel verstieren.

nope

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
NiGeLaToR schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
Dat is de storm van de Moskva... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:02
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:19:
[...]

liever niet. Zo zijn wij niet.
Nee een Damschreeuwer is nog ok, maar meer dan dat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
[...]

"Navo slecht, VS is stout, dus Rusland bombardeert Oekraïne," dekt zo ongeveer de lading.
"We moesten wel, jullie dwongen ons en dus als er doden vallen is dat jullie schuld"

Een boodschap die gretig wordt overgenomen bij de Putin fans hier.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Heb het idee dat ik naar een slechte James Bond film zit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackLabel01
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 12:35
Poetin lijkt wel met het goede been uit bed gestapt te zijn! Of komt er zo nog een 'one more thing...' :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
renegrunn schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:28:
Heb het idee dat ik naar een slechte James Bond film zit te kijken.
nee man die waren stukken beter daar zat altijd wel iets van een goed einde aan....

maar goed erg milde speech volgens mij
BlackLabel01 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:28:
Poetin lijkt wel met het goede been uit bed gestapt te zijn! Of komt er zo nog een 'one more thing...' :+
je bedoeld dat ze een grote rode knop voorrijden en hij er meteen op mag drukken?

[ Voor 33% gewijzigd door Wognummer op 09-05-2022 09:29 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• polthemol
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:17:
[...]

Dit is puur terrorisme.
het is geen semantiek.

Er vindt niet 'simpelweg' genocide plaats, dat is slechts jouw mening en niet meer dan dat. Het is tenenkrommend om te zien hoe makkelijk met juridische labels wordt gesmeten omdat er (begrijpelijke) emoties zijn, maar het helpt echt niet dat er een soort van meningenfeest wordt gemaakt waarbij er geen enkele onderbouwing is. Het helpt nog minder om het aan de kant te schuiven als 'semantiek', of termen als 'juridisch wollige dossiers' erbij te betrekken. Dat is simpelweg de weg die nodig is om vast te stellen of er genocide plaats heeft gevonden of niet. De implicaties van die vaststelling betekend namelijk ook dat er een grote kans is dat veel betrokkenen de rest van hun leven op opsporingslijsten gaan verschijnen.

Wat meer diepgang zou dus wel prettig zijn als het over dat onderwerp gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR

Ow wow, dit is echt goed getimed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Tens schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:19:

[Twitter]
"Your hands are covered in blood from deaths of thousands of Ukrainians and their children."

Helaas zal een flink deel van de Russen dat een tevreden gevoel geven, minder nazis in de wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:53
NiGeLaToR schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:26:
[Embed]

Ook wel wat donkere wolken. Het zou zomaar kunnen dat ze daar niet doorheen durven te vliegen. Al vermoed ik zelf een andere oorzaak. Misschien dat ze niet kunnen onderscheiden tussen eigen vliegtuigen en die van andere mensen? Of bang zijn dat 1 van hun eigen vliegtuigen een kamikaze doet ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-10 16:54
offtopic:
Wellicht niet helemaal ontopic maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk machtig mooi vind zo een parade. Helemaal los van de context in deze oorlog is het toch een uniek iets. Hier mogen ze geen 2 F16's laten overvliegen omdat er dan weer 1 of andere stikstofgoeroe gaat klagen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
BlackLabel01 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:28:
Hij heeft de hele westerse wereld zitten trollen met het plan dat er iets aangekondigd zou worden. Iedereen buitelde over elkaar heen met ideeën, opties, mogelijkheden en gevolgen.

Uiteindelijk gebeurde er dus niets. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Was dit het??

Geen nucleaire bommenwerpers, dreigen met WW3, gedeeltelijke mobilisatie, doomsday command toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wognummer
Rene schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:30:
offtopic:
Wellicht niet helemaal ontopic maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk machtig mooi vind zo een parade. Helemaal los van de context in deze oorlog is het toch een uniek iets. Hier mogen ze geen 2 F16's laten overvliegen omdat er dan weer 1 of andere stikstofgoeroe gaat klagen.
ik deel je mening volledig wat sommige (niet direct in dit topci hoor) vergeten is hoe groot de verliezen voor de russen waren in WO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Laatst online: 10:23
hoevenpe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:31:
Was dit het??

Geen nucleaire bommenwerpers, dreigen met WW3, gedeeltelijke mobilisatie, doomsday command toestel.
maar ook geen overwinning. 8)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TIGER1125 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:22:
Mag overigens ook wel gezegd worden die T-34 ziet er nog bijzonder goed uit, valt waarschijnlijk weinig uit te jatten en te verkopen ofzo? :+ in tegenstelling tot de materieel reserves die niet inzetbaar bleken.

Even los van dit alles en de gehele oorlog vind ik dat Putin er ook een stuk beter uit ziet dan de laatste keer zittend aan dat tafeltje. (toen we de nieuwe strategie te horen kregen)
Ze hebben allemaal een likje verf gehad zo te zien voordat ze naar de parade gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Komt de VDV zo nog? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Wognummer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:32:
[...]

ik deel je mening volledig wat sommige (niet direct in dit topci hoor) vergeten is hoe groot de verliezen voor de russen sovjets waren in WO2
I fixed that ;)

De meeste slachtoffers van de Sovjet-Unie in de 2e wereldoorlog kwamen uit gebieden die we nu Belarus en Oekraïne noemen.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldgrumpy
Wognummer schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:32:
[...]

ik deel je mening volledig wat sommige (niet direct in dit topci hoor) vergeten is hoe groot de verliezen voor de russen waren in WO2
Zoals ze zeggen op CNN, vooral vanwege de incompetentie van de leiders en het feit dat soldaten expendable waren.
Wat natuurlijk niet wegneemt de verliezen enorm waren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
Caelorum schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:30:
[...]

Ook wel wat donkere wolken. Het zou zomaar kunnen dat ze daar niet doorheen durven te vliegen. Al vermoed ik zelf een andere oorzaak. Misschien dat ze niet kunnen onderscheiden tussen eigen vliegtuigen en die van andere mensen? Of bang zijn dat 1 van hun eigen vliegtuigen een kamikaze doet ofzo.
Kan natuurlijk ook aan de weersomstandigheden op de vertrek locatie van de vliegtuigen liggen...
ArcticWolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Ze hebben allemaal een likje verf gehad zo te zien voordat ze naar de parade gingen.
Putin ook dan zo te zien :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oldgrumpy
TIGER1125 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Kan natuurlijk ook aan de weersomstandigheden op de vertrek locatie van de vliegtuigen liggen...
[...]

Putin ook dan zo te zien :+
Misschien staat de startbaan toevallig in brand 8)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
Rene schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:30:
offtopic:
offtopic:
Het is misschien een troostende gedachte eens na te denken over wat het verschil is met landen waar regelmatig zulke parades plaatsvinden en je eigen land. Verheerlijking van het leger, van helden, dat zit erg in een hoekje waar je verder niet in wil zitten. Ik kijk bijv. met fascinatie naar atoombommen die afgaan, maar toch hoeft er van mij geen nieuwe meer af. Het is uiteindelijk iets vreselijks dat eigenlijk alleen voor vreselijke dingen en om vreselijke redenen gebruikt wordt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
oldgrumpy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:35:
[...]

Misschien staat de startbaan toevallig in brand 8)
Dan is het lastig natuurlijk, als de landingsbaan in brand staat had het gewoon door kunnen gaan de Russen kennende, moeten natuurlijk ook daar wat ruimte maken voor nieuw spul. _O-
Dat vroeg ik me net ook al af, ze zullen vast nog wel een paar acteurs hebben die in zo'n uniform passen. :+

Edit:
En ja hoor, daar zijn ze de blauwe barretjes... en de zeeman t-shirts :+

[ Voor 5% gewijzigd door TIGER1125 op 09-05-2022 09:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wognummer
Herman schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:34:
[...]

I fixed that ;)

De meeste slachtoffers van de Sovjet-Unie in de 2e wereldoorlog kwamen uit gebieden die we nu Belarus en Oekraïne noemen.
you are correct idd dat is even een heel belangrijk detail idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 28-09 20:32
offtopic:
[quote]Brent schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Het is misschien een troostende gedachte eens na te denken over wat het verschil is met landen waar regelmatig zulke parades plaatsvinden en je eigen land. Verheerlijking van het leger, van helden, dat zit erg in een hoekje waar je verder niet in wil zitten. Ik kijk bijv. met fascinatie naar atoombommen die afgaan, maar toch hoeft er van mij geen nieuwe meer af. Het is uiteindelijk iets vreselijks dat eigenlijk alleen voor vreselijke dingen en om vreselijke redenen gebruikt wordt.
[/quote]
Zoals Frankrijk?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArcticWolf schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:33:
[...]

Ondanks dat, hoe hoger de rang, des te vaker een iets te groot buikje.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2022 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Streams stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:26
Het is al klaar. De speech in ieder geval, daarom is de NOS stream gestopt.

[ Voor 17% gewijzigd door praliwi op 09-05-2022 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:33

Auredium

Informaticus Chaoticus

Mijn eerste reactie is dat veel van de reguliere herdenkingsrituelen overeen komen met de onze. Een minuut stilte bijvoorbeeld. Maar ook dat Poetin zich heel erg heeft ingehouden wat betreft dreigingen. Ik denk dat dat een realistische positionering is. Rusland heeft qua leger niet veel meer te bieden. Hun economie heeft rake klappen en gehele mobilisatie versterkt dat alleen maar.
Hij heeft aangegeven dat NATO zich geallieerd heeft met hun grenslanden; wat klopt alhoewel dit deels door Poetin zelf is veroorzaakt. Ik vermoed dat Rusland op zijn meest gaat proberen vast te houden aan het gebied wat ze nu hebben voor de afzienbare tijd. Na het zien van de speech en zijn inhoud denk ik niet dat Rusland nog hard gaat duwen en heeft ingezien dat ze de oorlog om Oekraïne zelf hebben verloren.

Het hele 'het is de schuld van de NATO mogen ze zeggen. We zijn nooit hun vriendje geweest en het is ook niet te verwachten dat we ooit in een positief licht worden geschilderd door Rusland.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
offtopic:
Je weet best dat de meeste defilés in dictaturen plaatsvinden, maar op zich geen slecht voorbeeld van dichtbij. Je ziet dat het land sinds de Revolutie hier ook constant mee worstelt, en ten tijde van oorlogen mannetjes zoals Pétain snel gevonden zijn en snel op steun van een groot deel van de Fransen kan rekenen. De Zonnekoning is dan dood, het dwepen met die rol nog lang niet. En daar hebben wij in de Nederlanden van kunnen meegenieten :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
En ondertussen de realiteit:

En dit moet ook wel beschamend aanvoelen:
https://www.reddit.com/r/...acked_instead_of_may_9th/

[ Voor 41% gewijzigd door marshallq op 09-05-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
vraag me wel af waarom die air parades gecanceld zijn. Niet alleen in Moskou trouwens, maar het lijkt overal het geval te zijn. St Pete, Yekatharinaburg, Novosibirsk etc. Toch niet genoeg spul wat ze de lucht in krijgen?

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-10 09:22
aparte toespraak:
"De NAVO heeft de landen om ons geallieerd", zei Poetin op het Rode Plein. "Dat vormde een bedreiging voor ons land. Een clash was onvermijdelijk."
https://nos.nl/liveblog/2...-clash-was-onvermijdelijk

Het ging toch om de nazis uit te roeien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Apache4u schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:44:
vraag me wel af waarom die air parades gecanceld zijn. Niet alleen in Moskou trouwens, maar het lijkt overal het geval te zijn. St Pete, Yekatharinaburg, Novosibirsk etc. Toch niet genoeg spul wat ze de lucht in krijgen?
Te bewolkt, aldus het Kremlin.

Teveel in de garage is misschien het echte antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
Brent schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:45:
[...]

Te bewolkt, aldus het Kremlin.

Teveel in de garage is misschien het echte antwoord.
Ze hebben van de week ook al proefgedraaid kan me niet voorstellen dat dat het probleem zou zijn.

Zelf wanneer aantallen een probleem zouden zijn dan zou je alles op alles zetten om als propaganda materiaal het deel boven Moskou natuurlijk wel door te laten gaan.

Ik zie dat het Russische leger wel in GoPro-achtig spul heeft geïnvesteerd gezien de beelden van rupsbanden. :+

[ Voor 16% gewijzigd door TIGER1125 op 09-05-2022 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 14:51
TIGER1125 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:49:
[...]

Ze hebben van de week ook al proefgedraaid kan me niet voorstellen dat dat het probleem zou zijn.

Zelf wanneer aantallen een probleem zouden zijn dan zou je alles op alles zetten om als propaganda materiaal het deel boven Moskou natuurlijk wel door te laten gaan.
Of hun hele luchtvloot is onderweg naar Oekraine voor een grootschalige aanval? Je weet maar nooit met Putin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 09:56
technoaddict schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:50:
[...]

Of hun hele luchtvloot is onderweg naar Oekraine voor een grootschalige aanval? Je weet maar nooit met Putin.
Of bang voor een rogue piloot. Als er iets op de grond gebeurt kun je dat snel aanpakken. Een vliegtuig is echter een heel ander probleem en zeker tijdens een parade wil je geen incidenten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hoevenpe schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:31:
Was dit het??

En geen opschalen van ‘special operation’ naar oorlog.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

oldgrumpy schreef op maandag 9 mei 2022 @ 09:34:
[...]

Zoals ze zeggen op CNN, vooral vanwege de incompetentie van de leiders en het feit dat soldaten expendable waren.
Wat natuurlijk niet wegneemt de verliezen enorm waren
En het leveren van de grondstoffen waarmee Duitsland het leger kon opbouwen om hem mee aan te vallen.

Pagina: 1 ... 192 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: