En wat denk je wat er gebeurt als Oekraine capituleert? Je denkt dat het doden dan stopt? Dan begint het pas echt.jaapstobbe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:19:
[...]
Valt wat voor te zeggen toch? Bij de annexatie van de Krim zijn er relatief weinig doden gevallen. Nu de oorlog verder escaleert is het leed inmiddels niet te overzien.
Over ongeveer 10 minuten een speech van Biden over de situatie in Oekraïne:
Kan mogelijk over de Lend-Lease regeling gaan, hoewel het Huis van Afgevaardigden daar nog mee in moet stemmen. Dat staat op de agenda voor later vandaag, maar dat lijkt vooral een formaliteit gezien unaniem aangenomen door de Senaat.
Kan mogelijk over de Lend-Lease regeling gaan, hoewel het Huis van Afgevaardigden daar nog mee in moet stemmen. Dat staat op de agenda voor later vandaag, maar dat lijkt vooral een formaliteit gezien unaniem aangenomen door de Senaat.
ligt eraan hoe je er achter kwam ?user109731 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:36:
Over ongeveer 10 minuten een speech van Biden over de situatie in Oekraïne:
[YouTube: President Biden Delivers Remarks on Ukraine]
Tja vanalles
Verwijderd
dit is het standaardpraatje van Rob van Wijk inderdaad: Putin gaat kernwapens inzetten.
Inmiddels heeft ie dat al vaker gezegd dat ik denk: 'wanneer dan?'
Maar hij biedt ook geen oplossing voor hoe het dan wel moet: 'dat moet je niet aan mij vragen' zegt ie.
Prima, maar paniek dan niet zo.
Je weet niet hoe het wel moet maar zegt vooral hoe het niet moet.
Daar kan niemand wat mee.
Ik snap zijn retoriek maar uiteindelijk weten we gewoon echt niet of Putin het wel of niet doet.
Inmiddels heeft ie dat al vaker gezegd dat ik denk: 'wanneer dan?'
Maar hij biedt ook geen oplossing voor hoe het dan wel moet: 'dat moet je niet aan mij vragen' zegt ie.
Prima, maar paniek dan niet zo.
Je weet niet hoe het wel moet maar zegt vooral hoe het niet moet.
Daar kan niemand wat mee.
Ik snap zijn retoriek maar uiteindelijk weten we gewoon echt niet of Putin het wel of niet doet.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2022 16:48 ]
Op zich niet heel vreemd. De combinatie van trauma, stress en vermoeidheid heeft echte impact op militairen. De Russen vechten met te weinig manschappen een oorlog die eigenlijk in 4 dagen voorbij moest zijn. Waarschijnlijk krijgen de troepen in de frontlinie geen rust en na een paar maanden onder vuur gaan ze serieuze problemen krijgen.
Verwijderd
als Rusland stopt met vechten, houdt de oorlog op.downtime schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:35:
[...]
En wat denk je wat er gebeurt als Oekraine capituleert? Je denkt dat het doden dan stopt? Dan begint het pas echt.
Als Oekrane stopt met vechten, houdt Oekraine op te bestaan.
Hoe ik waar achter kwam? Deze speech van Biden was gisteren al aangekondigd.
(Zou 16:45 Nederlandse tijd beginnen, ze zijn weer laat.)
oke check had de aankondig niet gezien oiduser109731 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:54:
[...]
Hoe ik waar achter kwam? Deze speech van Biden was gisteren al aangekondigd.
(Zou 16:45 Nederlandse tijd beginnen, ze zijn weer laat.)
Tja vanalles
Verwijderd
de retoriek is er wel en ik ben het ermee eens dat het voortbestaan van Rusland wordt bedreigd.downtime schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:01:
[...]
Ik heb nog geen retoriek gehoort die Putin in het nauw drukt. Putin heeft z'n eigen kuil gegraven en het ligt helemaal aan hem als die kuil te diep wordt om er nog uit te klimmen. We kunnen hem een ladder aanbieden (onderhandelingen) maar als hij die niet aanneemt houdt het een beetje op.
Het probleem is dat dat denkbeeld volledig bij Rusland ligt vanuit het idee dat het westen echt kwaad wil richting Rusland.
Het probleem is dat dat precies omgekeerd is: de angst van de Russen voor het westen is irrationeel.
Irrationeel maar voor hen levensecht.
En als je dan naar de geografie van Europa kijkt heeft Rusland een veel te lange grens te verdedigen tegen het westen.
Om die grens in te korten zou Rusland juist Oekraine, Moldavië, Baltische staten en bij voorkeur ook nog even een deel van Polen moeten veroveren om de landsverdediging betaalbaar te houden (veel kortere open grens qua geografie).
Eenzelfde probleem met Georgië en Kazachstan.
Dat is de Russische angst. En als ze Oekraine en Baltics niet kunnen krijgen blijft het land in gevaar en kost het klauwen vol met geld voor militaire verdediging en dat trekt de economie van het land niet.
Daarom is het land strategisch in gevaar en daar komt dit hele gezeik vandaan.
Als de Russen gewoon genoegen nemen met hun huidige land en niet zo bang doen voor het westen is er niets aan de hand. Maar dat krijg je ze niet aan het verstand.
Zodra Rusland afstapt van hun doctrine is het probleem verdwenen en kunnen ze ongetwijfeld in NATO en zijn ze zelf beschermd.
Maar dat vereist een grote wijziging van cultuur en mentaliteit zowel qua maatschappij als militair.
Dat is moeilijk haalbaar omdat de Russen dan over hun gigantische schaduw heen zullen moeten stappen.
Het grootste gevaar voor het voortbestaan van Rusland zijn inderdaad de irreële angsten voor alles buiten Rusland die ze zichzelf geïnternaliseerd hebben.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:59:
[...]
de retoriek is er wel en ik ben het ermee eens dat het voortbestaan van Rusland wordt bedreigd.
Het probleem is dat dat denkbeeld volledig bij Rusland ligt vanuit het idee dat het westen echt kwaad wil richting Rusland.
Hun angsten leiden hun naar hun self fulfilling profecy.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dat hele idee is gewoon een idee fixe die ze zichzelf aangepraat hebben. Het is niet rationeel in deze tijd van kernwapens dat je perse grenzen aan een rivier, een zee of een gebergte moet hebben om die te verdedigen. Die doen er weinig meer toe.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:59:
[...]
de retoriek is er wel en ik ben het ermee eens dat het voortbestaan van Rusland wordt bedreigd.
Het probleem is dat dat precies omgekeerd is: de angst van de Russen voor het westen is irrationeel.
Irrationeel maar voor hen levensecht.
En als je dan naar de geografie van Europa kijkt heeft Rusland een veel te lange grens te verdedigen tegen het westen.
Verwijderd
zou je denken, maar tegelijkertijd zijn kernwapens gemaakt om ze NIET te gebruiken.downtime schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:02:
[...]
Dat hele idee is gewoon een idee fixe die ze zichzelf aangepraat hebben. Het is niet rationeel in deze tijd van kernwapens dat je perse grenzen aan een rivier, een zee of een gebergte moet hebben om die te verdedigen. Die doen er weinig meer toe.
Dat betekent dat je alsnog conventioneel oorlog voert en dan komen de oude regels weer naar voren.
De sponsoring vanuit de VS wordt opgevoerd iig:
New @POTUS $20.4 billion security assistance request for #Ukraine includes:
— Jeff Seldin (@jseldin) 28 april 2022
- $5 billion in additional drawdown authority
- $6 billion for the Ukraine Security Assistance Initiative
- $4 billion for the State Department’s Foreign Military Financing program pic.twitter.com/Ohi3ycgfj5
PSN
Dat is de zoveelste alHungary will pay for Russian gas in rubles
This was confirmed in an interview with CNN by Foreign Minister Peter Szijjarto.
According to him, the country "simply has no choice, since 85% of gas and 65% of oil are supplied from the Russian Federation."
"We are not responsible for this," the minister stressed.
According to him, the country does not have the proper infrastructure to replace supplies from Russia.
Geven geen hulp aan UA, laten hun luchtruim niet gebruiken voor hulp etc, zeggen overal nee op
EU heeft voor het eerst regelgeving in werk gesteld om ze te sanctioneren
Tja vanalles
Rob 'Chamberlain' de WijkProsac schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:16:
[...]
Rob de WIjk vond in de eerste week van de oorlog toch dat Oekraine maar moest gaan onderhandelen en de Donbass e.d. moest opgeven ?
In totaal 33 miljard, inclusief humanitaire hulp etc. Geweldig nieuws en serieus werk.YakuzA schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:04:
De sponsoring vanuit de VS wordt opgevoerd iig:
[Twitter]
EU kan niet achterblijven en zal ook nog wel eea aankondigen. Fijn dat de VS hierin zo'n leidende rol pakt.
Wel nog even de Russen tegenhouden totdat het allemaal ter plaatse is...
Hun luchtruim wordt gewoon gebruikt hoor, ook voor militaire transporten van en naar Polen bijvoorbeeld.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:05:
Dat is de zoveelste al
Geven geen hulp aan UA, laten hun luchtruim niet gebruiken voor hulp etc, zeggen overal nee op
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Oh, Rob de Wijk heeft best een punt hoor, alleen je kan er niks mee.
Indien Putin besluit om een kernwapen te gebruiken kun je daar weinig aan doen. Stel dat je nu zou inbinden als Europa, dan werkt het dus en kan ie daarna de Baltische staten doen onder dreiging van een kernwapen, en daarna Polen onder dreiging van een kernwapen en daarna Tsjechie, Roemenie, Duitsland, Finland, Zweden, Nederland en de rest van de Europa tot en met Lissabon want kernwapen.
ook russische vluchten vliegen er doorheen zag ikYaksa schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:12:
[...]
Hun luchtruim wordt gewoon gebruikt hoor, ook voor militaire transporten van en naar Polen bijvoorbeeld.
Lijkt erop dat er grotere bommen gedropt gaan worden ?
Russian Air Force Strategic Bomber Voice net active on 8090 Kilohertz USB, at 1459 UTC.
— TJ (@te3ej) 28 april 2022
[ Voor 18% gewijzigd door vso op 28-04-2022 17:20 ]
Tja vanalles
De Amerikanen willen dus ook eigendommen van de oligarchen in beslag nemen, verkopen en het geld gebruiken voor hulp aan Oekraïne 
The White House unveiled a proposed legislative package on Thursday that would allow the federal government to sell assets seized from Russian oligarchs over the Kremlin's invasion of Ukraine and to use the proceeds for military and humanitarian aid to Ukraine.
[ Voor 58% gewijzigd door user109731 op 28-04-2022 17:32 ]
Laten we de toon wat vriendelijker houden voor andersdenkenden als @jaapstobbe .
Ik kan me wat angst bijvoorbeeld goed voorstellen (geen idee of dat in dit geval speelt).
Om de discussie vooruit te helpen kan @jaapstobbe een historisch voorbeeld geven van een geval waarbij een autoritair rijk niet terugkwam voor meer na eerst met kado's weggestuurd te zijn. Misschien is er bij het Romeinse rijk, Derde Rijk of Sovjetunie een voorbeeld te noemen?
Ik ken alleen maar heel veel voorbeelden van het tegendeel, maar ik weet ook niet alles.
Ik kan me wat angst bijvoorbeeld goed voorstellen (geen idee of dat in dit geval speelt).
Om de discussie vooruit te helpen kan @jaapstobbe een historisch voorbeeld geven van een geval waarbij een autoritair rijk niet terugkwam voor meer na eerst met kado's weggestuurd te zijn. Misschien is er bij het Romeinse rijk, Derde Rijk of Sovjetunie een voorbeeld te noemen?
Ik ken alleen maar heel veel voorbeelden van het tegendeel, maar ik weet ook niet alles.
Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.
Ik vond deze post op reddit wel een goede waarom we niet toe moeten geven aan nucleaire dreigementen van de russen:
bron: https://old.reddit.com/r/...megathread_april_27_2022/One thing worth flagging about nuclear risk: it may seem that it’s worth doing everything possible to minimise the short-term likelihood of a nuclear exchange, even if that means making concessions to Russia. But even setting aside moral considerations (not wanting to reward brinkmanship etc.), it’s not clear that short-term risk aversion will result in long-term risk minimisation.
Consider that if Russia got away with ‘nuclear bullying’, it would create incentives for other nuclear powers to try the same trick, and for non-nuclear powers to go nuclear. These could be massively significant additions to long-term nuclear risk.
So while we should probably avoid heated rhetoric and take sensible steps to avoid confusion and miscalculation, it may be in the long-term interests of humanity that we be willing to call Russia’s bluff.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
De Russen geven het westen eigenlijk geen andere keuze. Je kunt op het moment dat vrouwen massaal worden verkracht, mensen worden gedeporteerd, POW's worden doodgeschoten en civiele doelen continu worden bestookt simpelweg niet wegkijken. Natuurlijk is die nucleaire dreiging zorgwekkend, maar niets doen is nog gevaarlijker aangezien we dan een vrijbrief geven om onder dreiging van nucleaire wapens altijd terug te deinzen van landen als Rusland, China en Noord-Korea wanneer er weer eens de zinnen zijn gezet op een stuk land ergens. Ik denk dat Poetin en de Russen net zo bang zijn voor nucleaire wapens op Moskou, Sint-Petersburg etc.
Welke zoveelste? Orban is de trekpop van Putin en helaas heeft hij zelf de touwtjes aardig in handen.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:05:
![]()
[...]
Dat is de zoveelste al
een treffende spreuk
Waar ik stiekem op hoop (mocht het onverhoopt richting nucleair gaan) is dat de Amerikanen al jaren in de vuurgeleidingssystemen van de Russen zitten. En als Putin dan op de knop drukt er helemaal niets gebeurt.
Hopelijk kom ik er nooit achter of ik gelijk heb...
[ Voor 1% gewijzigd door jeroenkb op 28-04-2022 17:42 . Reden: spelling ]
Wishful thinking vrees ik. Op technisch vlak opereren deze systemen autonoom, heb ik mij laten vertellen. Daarnaast Wikipedia: Dead Handjeroenkb schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:41:
Waar ik stiekem op hoop (mocht het onverhoopt richting nucleair gaan) is dat de Amerikanen al jaren in de vuurgeleidingssystemen van de Russen zitten. En als Putin dan op de knop drukt er helemaal niets gebeurt.
[Twitter: https://twitter.com/gdarkconrad/status/1519619547015299072?s=21]
Ondertussen zijn er 6 grote 747's onderweg vanuit de US naar Polen. Wat zou daar toch inzitten?
Ondertussen zijn er 6 grote 747's onderweg vanuit de US naar Polen. Wat zou daar toch inzitten?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Gewoon Orban de keus geven: Uit EU en terug naar de USSR (nou ja, een incompetent slap aftreksel daarvan minus het communisme en met extra dictatuur), of ophouden in Roebel te betalen.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:05:
![]()
[...]
Dat is de zoveelste al
Natuurlijk kan dat wel. En ik zeg niet dat ik er voorstander van ben in dit geval, maar je beschrijft de gemiddelde oorlog waarvan er zat andere momenteel ook gaande zijn, en waar we ook wegkijken.q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:36:
De Russen geven het westen eigenlijk geen andere keuze. Je kunt op het moment dat vrouwen massaal worden verkracht, mensen worden gedeporteerd, POW's worden doodgeschoten en civiele doelen continu worden bestookt simpelweg niet wegkijken.
Ik hoop dan weer niet dat Russische nucleaire arsenaal te hacken is. Dat risico lijkt mij een stuk groter dan het risico dat Rusland bewust raketten afvuurt.jeroenkb schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:41:
Een land kan niet uit de EU gezet worden. Tenzij ze instemmen daarmee.Amphiebietje schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:05:
[...]
Gewoon Orban de keus geven: Uit EU en terug naar de USSR (nou ja, een incompetent slap aftreksel daarvan minus het communisme en met extra dictatuur), of ophouden in Roebel te betalen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Nee hoor, waarschijnlijk neemt Rusland enkel de volksrepublieken Loegansk en Donetsk over.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:49:
[...]
als Rusland stopt met vechten, houdt de oorlog op.
Als Oekrane stopt met vechten, houdt Oekraine op te bestaan.
Waarom zou een staakt of vuren moeten leiden tot een complete overgave van het land.
Is nu niet bepaald de situatie dat Rusland het hele land onder controle wil krijgen, die fase is al gepasseerd.
Dit is de kern van de zaak. Zie eens hoe ver het daarvoor moest komen voor Duitsland.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:59:
[...]
Dat is moeilijk haalbaar omdat de Russen dan over hun gigantische schaduw heen zullen moeten stappen.
Ik ben daarom helemaal niet bang voor een kernbommetje, dat zal namelijk direct gevolgd worden door een langdurige bezetting van Rusland waarbij de Amerikanen de draaiboeken voor 1945-1950 met instemming van elke wereldburger zal afdraaien. Ik denk ook niet dat er een andere realistische route is op een duurzame vrede; de in Rusland aanwezige machtstructuur heeft geen conceptie van zelfreinigend vermogen. Er zijn elementen in Rusland, zeker, maar die gaan het, zie jaren 90, niet op eigen houtje redden. Er is een raamwerk, tijd, en volharding nodig, en dat kan alleen van buiten komen. De enige hoop is dus externe dwang, en er zal meer dan provocerende woorden voor nodig zijn die externe dwang in elke hoek van het land uit te nodigen.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Mja, ja en nee. Iedereen kan er gelijktijdig uit stappen en in een nieuwe unie stappen die toevallig ook de EU heet.IJzerlijm schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:14:
[...]
Een land kan niet uit de EU gezet worden. Tenzij ze instemmen daarmee.
Niet dat het ooit gaat gebeuren, maar regels kunnen worden gebroken als het moet. Of in ieder geval gebogen worden.
Het krachtigste wapen dat het Kremlin heeft is de dreiging. Ze weten dat het grondig en totaal over is de seconde dat ze daad bij woord voegen. Wij hoeven dus alleen maar eigen angst voor de bom weg te nemen om dit wapen onschadelijk te maken.Indoubt schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:15:
[...]
Indien Putin besluit om een kernwapen te gebruiken kun je daar weinig aan doen.
Sorry hoor, maar bij het woord waarschijnlijk wilde ik al stoppen met lezen. Het is toch wel duidelijk poetin wil? Oekraïne zuiveren. Helaas worsdt steeds duidelijker dat veel Russen daar niet echt problemen mee hebben. Het is niet alleen Poetin dus. De oorlog is niet afgelopen als Rusland stopt met vechten.tweaker2010 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:15:
[...]
Nee hoor, waarschijnlijk neemt Rusland enkel de volksrepublieken Loegansk en Donetsk over.
Waarom zou een staakt of vuren moeten leiden tot een complete overgave van het land.
Is nu niet bepaald de situatie dat Rusland het hele land onder controle wil krijgen, die fase is al gepasseerd.
[ Voor 4% gewijzigd door Zewatanejo op 28-04-2022 18:21 ]
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Vandaar dat ze een fake referendum in Kherson aan het voorbereiden zijn?tweaker2010 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:15:
[...]
Nee hoor, waarschijnlijk neemt Rusland enkel de volksrepublieken Loegansk en Donetsk over.
PSN
Plakje voor plakje. De rest komt over 5 jaar, en de rest daarvan over 10. Enzovoorts. Zet al die akkefietjes sinds Poetin in 2000 aan de macht kwam eens op een tijdlijn.tweaker2010 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:15:
[...]
Wat ik niet snap is dat we inderdaad zo bang zijn voor Rusland. Zij bezetten Oekraïne, waarom kan de NAVO dat ook niet doen? Dus tot waar de Russen zitten NAVO-troepen deployen, en van te voren dus ook dreigen met oorlog wanneer er NAVO slachtoffers vallen...?
Steam ID = Ackerfiets
Ze willen het wel, maar ze kunnen het niet. Dat is een verschil, want als zich een kans voor zou doen, hoe vals ook, dan zie ik de Russen het gewoon proberen.tweaker2010 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:15:
[...]
Een afspraak met Rusland is niks waard, je ziet het al aan de gascontracten…
Ze hebben daar zelfs al een "vervangende regering" (gebouw) mocht UA capitulerenYakuzA schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:24:
[...]
Vandaar dat ze een fake referendum in Kherson aan het voorbereiden zijn?

@Amphiebietje zullen we Hongarije gewoon lekker de stop eruit trekken, als rusland weg is zullen ze ook wel in de pas moeten gaan lopen.. en dan valt men daar ook zeer snel.
Tja vanalles
Eerlijk gezegd, ik kan ze geen ongelijk geven dat ze dat proberen.dr.lowtune schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:29:
[...]
Ze willen het wel, maar ze kunnen het niet. Dat is een verschil, want als zich een kans voor zou doen, hoe vals ook, dan zie ik de Russen het gewoon proberen.
Een afspraak met Rusland is niks waard, je ziet het al aan de gascontracten…
Als je ziet dat andere landen beslag leggen op eigendommen van oligarchen bvb, vraag ik me af of dat ook zomaar kan/mag. Tenslotte zijn die landen ook niet officieel in oorlog met Rusland
Het lijkt er op dat we op korte termijn de Marechaussee in gaan zetten in Oekraine:
https://www.nrc.nl/nieuws...ineblog-28-april-a4118797
We zullen vast niet alleen staan, andere landen zullen dan ook wel "boots on the ground" zetten
We zullen vast niet alleen staan, andere landen zullen dan ook wel "boots on the ground" zetten
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Sancties tegen het kliekje wat de boel runt, dat lijkt me best te rechtvaardigen. Volgens mij is er niet eens sprake van onteigening, slechts bevriezing. De volgende stap is oorlog.oldgrumpy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:34:
[...]
Eerlijk gezegd, ik kan ze geen ongelijk geven dat ze dat proberen.
Als je ziet dat andere landen beslag leggen op eigendommen van oligarchen bvb, vraag ik me af of dat ook zomaar kan/mag. Tenslotte zijn die landen ook niet officieel in oorlog met Rusland
Kan ik hier overigens uit opmaken dat je dat wel in balans vindt? Oligarchen sanctioneren is voldoende reden tot landjepik en burgerslachtoffers?
Verwijderd
DAT is weer wat anders.
Maar ze wilden het wel.
Het hele land. Inclusief Moldavië.
Putin heeft er zelf geen geheim van gemaakt: Oekraine is een niet-bestaande natie en behoort aan Rusland.
Daarmee is voldoende gezegd over wat de bedoeling is.
Dat dat nu niet haalbaar is, doet niets af van wat Rusland eigenlijk wil.
En ze willen de Baltische staten ook. Ook geen geheim van gemaakt. En dat zijn zelfs NATO-lidstaten maar daar heeft Putin geen boodschap aan.
Dit ja, Stuxnet gaf Iran harde tikken en dat is al lang geleden.jeroenkb schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:41:
Verwijderd
referendum gaat er niet komen las ik vanmiddag. Kherson wordt gewoon netjes bij Crimea gevoegd.YakuzA schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:24:
[...]
Vandaar dat ze een fake referendum in Kherson aan het voorbereiden zijn?
Verwijderd
omdat de Russen kernwapens hebben en Oekraine volgens hen aan Rusland toebehoort en elke interventie in Oekraine wordt gezien als een aanval op Rusland waar snelle vergelding op staat.Family Guy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:26:
Wat ik niet snap is dat we inderdaad zo bang zijn voor Rusland. Zij bezetten Oekraïne, waarom kan de NAVO dat ook niet doen? Dus tot waar de Russen zitten NAVO-troepen deployen, en van te voren dus ook dreigen met oorlog wanneer er NAVO slachtoffers vallen...?
Dat is de dreiging uit Rusland. Op zich een serieuze dreiging.
Putin wil de voormalige soviet-unie herstellen.
Hij dreigt al sinds 2008 bij alles met een mogelijk kernwapen.
Van het raketschild tot de toetreding tot NATO door de Baltics, en nu met Oekraine.
Het vervelende is dat er weinig mensen zijn die de gok willen wagen om te kijken hoe ver we kunnen komen.
Het is niet geheel vrij van consequenties als de uiterste grens van Putin overschreden is
Volgens hen. Maar dat is toch niet zo? Dus waarom dan niet opkomen voor jezelf? Ik vind het niet interveniëren echt een teken van zwakte.Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:47:
[...]
omdat de Russen kernwapens hebben en Oekraine volgens hen aan Rusland toebehoort en elke interventie in Oekraine wordt gezien als een aanval op Rusland waar snelle vergelding op staat.
Dat is de dreiging uit Rusland. Op zich een serieuze dreiging.
Putin wil de voormalige soviet-unie herstellen.
Hij dreigt al sinds 2008 bij alles met een mogelijk kernwapen.
Van het raketschild tot de toetreding tot NATO door de Baltics, en nu met Oekraine.
Het vervelende is dat er weinig mensen zijn die de gok willen wagen om te kijken hoe ver we kunnen komen.
Het is niet geheel vrij van consequenties als de uiterste grens van Putin overschreden is
Steam ID = Ackerfiets
Verwijderd
volgens hen ja, en in Putin's idee is dat wel zo. En daar hebben we dus mee te maken.Family Guy schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:51:
[...]
Volgens hen. Maar dat is toch niet zo? Dus waarom dan niet opkomen voor jezelf? Ik vind het niet interveniëren echt een teken van zwakte.
Niet interveniëren is een teken van zwakte en zwakte is iets wat mensen als Putin minachten. Terecht vanuit dat perspectief.
Dus enerzijds willen we graag zwak reageren want we willen geen oorlog, en anderszijds moeten we wel sterk reageren want we willen geen oorlog.
Denk niet dat je dit tot een aanslag kan rekenen maar goed who weet
de vid en post hier https://t.me/informnapalm/7999
g-map locatieA large-scale fire broke out in Minsk today: at the address Zhilunovich str., 4, a mineral wool fire occurred at one of the construction sites.
It is symbolic that the fire occurred near Partizansky Avenue 😏
Apparently, the residents of Belarus decided to support their colleagues in Russia, where this week the holy fire descended on such objects:
On April 25, an oil depot, an oil warehouse at a military base, a meat processing plant and the Agro-industrial Complex enterprise in Bryansk, an air base in Ussuriysk, police stations in Moscow, Irkutsk and Novosibirsk were on fire. And today, a shopping center in the Tyumen region was also on fire.
de vid en post hier https://t.me/informnapalm/7999
Tja vanalles
Als dit klopt dan wordt het langzaam wel lastig voor Rusland met hun tanksIf this is correct, the Ukraine military has destroyed about 100 tanks in just the past 4 days - that's 2.5 BTG's a day. I don't see how Russian can sustain these kinds of loses for much longer. https://t.co/NMa8kA2AI3
— Mike Lyons (@MAJMikeLyons) 28 april 2022
leuke vondst !Emryte schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:00:
[Embed] Als dit klopt dan wordt het langzaam wel lastig voor Rusland met hun tanks
niet om zout te wezen, maar met 10 anti-tank dingus per russische tank was dit gewoon een kwestie van tijd, denk dat er weinig twijfel over is geweest.
Tja vanalles
Ik had er nog geen plaatjes van gezien: UA's hit and run teams
#Ukraine: A curious buggy (all terrain vehicle) armed with a Stugna-P anti-tank guided missile was recently destroyed in the vicinity of Izium, #Kharkiv Oblast. Such vehicles are currently used by many Ukrainian hit-and-run and raid teams in the region. pic.twitter.com/6JW9FbDpLB
— 🇺🇦 Ukraine Weapons Tracker (@UAWeapons) 28 april 2022
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Op de derde dag is bij artellerie systemen de optelling vergeten. Op de vierde dag is dit gecorrigeerd.klaw schreef op donderdag 28 april 2022 @ 15:08:
[...]
Welke optellingen kloppen niet? Heb ze niet allemaal gecontroleerd zo maar ik zie geen fouten?
Beetje het idee van de LSV van AASLT.Tens schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:07:
[Embed]
Wikipedia: Luchtmobiel Speciaal Voertuig
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 28-04-2022 19:11 ]
Ze zijn er al enige tijd zie ze minimaal een maand lang..Tens schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:07:
[Embed]
iets met post count als ik elk dingetje post
Breaking
Inslag in kiev https://t.me/oko_xx/13708 (Filmpje) https://t.me/kievreal1/20352
Please stay in the shelter
We cannot say where the arrival was due to security reasons.
[ Voor 31% gewijzigd door vso op 28-04-2022 19:21 ]
Tja vanalles
Deze oorlog doet me allemaal een beetje aan die ene South Park aflevering denken waarin de president van Amerika (Mr.Garrison) Korea aan het bestoken is op Twitter dat ze te laf zijn en niks durven. Uiteindelijk gebeurd er niks.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Gisteren al die Russische post met het lijk van de soldaat uit meerdere hoeken en later zelfs verplaatst voor nog wat meer plaatjes.
Vandaag wordt er een Bayrakter voor de 2e keer als neergeschoten opgevoerd (nadat ze de hele vloot al 3x over uit de lucht hebben geschoten volgens hun eigen cijfers).
Dit is wel weer een “the Sims 3” moment. Waar zouden we zijn als die Russen wel capabel waren?
Vandaag wordt er een Bayrakter voor de 2e keer als neergeschoten opgevoerd (nadat ze de hele vloot al 3x over uit de lucht hebben geschoten volgens hun eigen cijfers).
Dit is wel weer een “the Sims 3” moment. Waar zouden we zijn als die Russen wel capabel waren?
Staged from old wreckage. How are Russians so bad at this ? pic.twitter.com/t5T52GiMMv
— Tito 1200 (@UMDKen) 28 april 2022
een treffende spreuk
Breaking

filmpje
RUS missile strike in Kiev just now pic.twitter.com/ajPKZKXvMG
— D.Emery (@DemeryUK) 28 april 2022
[Twitter: https://twitter.com/spook_info/status/1519729873144758272]Please stay in the shelter
We cannot say where the arrival was due to security reasons.
filmpje
🇺🇦Kyiv currently being hit with missiles while Un Secretary General António Guterres is in the city.
[ Voor 62% gewijzigd door vso op 28-04-2022 19:29 ]
Tja vanalles
Nee dat kan je daar niet uit opmaken.dr.lowtune schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:40:
[...]
Sancties tegen het kliekje wat de boel runt, dat lijkt me best te rechtvaardigen. Volgens mij is er niet eens sprake van onteigening, slechts bevriezing. De volgende stap is oorlog.
Kan ik hier overigens uit opmaken dat je dat wel in balans vindt? Oligarchen sanctioneren is voldoende reden tot landjepik en burgerslachtoffers?
Je draait trouwens de zaken om, het landjepik was er al voor de oligarchen hun tegoeden bevroren worden.
Daarnaast is er in de VS sprake van verder te gaan dan bevriezen.
Kijk, dat je Rusland gaat sanctioneren, totaal geen problemen mee.
Maar bezittingen van iemand, ook al ben ik geen fan van deze oligarchen, gaan bevriezen of afnemen daar heb ik juridisch gezien wel wat meer vragen over.
Ik vind het dan ook raar dat je spreekt over contactbreuk als gevraagd wordt om gas te betalen in roebels, maar het wel ok vindt om goederen te bevriezen van personen die zelf niet rechtstreeks deelgenomen hebben aan de oorlog. Je noemt het ene sanctie en het andere contractbreuk. Beiden zijn volgens mij juridisch betwistbaar
Ware het niet dat deze al omvalt op de rotonde bij Schaarsbergen.MikeyMan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:10:
[...]
Beetje het idee van de LSV van AASLT.
Wikipedia: Luchtmobiel Speciaal Voertuig
Maar Idd. Dit hoort bij de huidige manier van oorlogsvoeren.
een treffende spreuk
WarGonzo die gisteren een Z-tank als Oekrains opvoerde, deed het vandaag nog weer eens dunnetjes over.pro_6or schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:24:
Gisteren al die Russische post met het lijk van de soldaat uit meerdere hoeken en later zelfs verplaatst voor nog wat meer plaatjes.
[Embed]
IMAGE of a Russian propaganda picture taken by Russian "Journalist" (GRU) "WarGonzo" for the Russian public, showing its soldiers posing in front of, & celebrating a destroyed T-72B3 tank with a "Cope Cage" - THEIR OWN TANK. #Ukraine #Russia #Putin #UkraineUnderAttaсk #Putinswar pic.twitter.com/9s1wFpMA9q
— raging545 (@raging545) 28 april 2022
Recycling doen ze niet alleen bij tanks:
A quick look through @oryxspioenkop's list of the 6 photographed TB-2 loses and the wreckage does look quite similar to this one from April 2nd. pic.twitter.com/VUrMFbveeb
— Oliver Alexander (@OAlexanderDK) 28 april 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Als de Russen inmiddels zelf ook maar denken alles vernietigd te hebben dan. Gaat ze nog verrassen dan.hoevenpe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:42:
Recycling doen ze niet alleen bij tanks:
[Embed]
Inderdaad, met die T-64 kon je nog een beetje snappen dat ze hem als Oekraïne proberen te verkopen. Duidelijk een leugen, ze vragen zelfs nog even “deze is toch wel Oekraïne?” “Ja, ja zeker”. Dat was op zichzelf al een dead give away, de manier waarop dat gezegd werd. Die Z op de zijkant hadden ze met grijs nog wat afgezwakt maar die op de achterkant was overduidelijk.Prosac schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:37:
[...]
WarGonzo die gisteren een Z-tank als Oekrains opvoerde, deed het vandaag nog weer eens dunnetjes over.
[Twitter]
Och och och.
Maar ja, het blijft spannend deze hopelijk laatste grote gok van de Russen.
een treffende spreuk
Wel grappig, dit wlordt namelijk ook precies zo beschreven in tom clancys red storm rising (paar dagen terug hier benoemd). In het boek wordt dan melding gemaakt van 4 man en een jeep welke met een at raket een hele colonne tanks lan stopzetten. Ze parkeren, schieten een paar kapot, en gaan er weer vandoor, (bijna) niemand die ze iets kan maken, en 2 uur later doen ze het weer vanaf een andere positie. Dit is dus ook weer een nato tactiek welke de oekrainers in de oren gefluisterd hebben gekregen.Tens schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:07:
[Embed]
oh dat is mooi, wantMichael_OsGroot schreef op donderdag 28 april 2022 @ 18:37:
Het lijkt er op dat we op korte termijn de Marechaussee in gaan zetten in Oekraine:
1 onrecht maakt onderzoek noodzakelijk om het echt goed vast te kunnen stellen dus +1
2 hoe meer (semi)leger eenheden van NATO bezig zijn met onderzoeken hoe lastiger het zal worden om bommen te sturen voor rusland dus +1'
3 middelvinger naar putin "het is onder controle genoeg om onderzoek te doen" dus +1
nice nice dit nieuws had ik gemist dank @Michael_OsGroot
opvolging raket inslag (vorige post)
hmmm wellicht afgevuurd van die laagvliegende russen [Twitter: https://twitter.com/spook_info/status/1519730848471425024]
wat schrikbarend blijf is dat de luchtalarm niet afgaat, immers anders zatten mensen in de schuilkelder❗️As a result of the missile strike on Kiev, there are victims, but it is not yet known how many, — Press Secretary of the state emergency service Svetlana Vodolaga.
She clarified that the hit was in the first floors of the building, and there are people on the upper ones.
hmmm wellicht afgevuurd van die laagvliegende russen [Twitter: https://twitter.com/spook_info/status/1519730848471425024]
For the shelling of Kiev during the visit of the UN Secretary General to Bankova, they called for depriving Russia of the right of veto in the organization's Security Council.
[ Voor 52% gewijzigd door vso op 28-04-2022 20:04 ]
Tja vanalles
top dog speaks (whispers
)
YouTube: REPLAY - US aid to Ukraine: Biden says Russia should stop 'idle' thr...
REPLAY - US aid to Ukraine: Biden says Russia should stop 'idle' threats of nuclear war • FRANCE 24
US President Joe Biden asked Congress on Thursday for $33 billion more for Ukraine, saying it was "not cheap" but that Washington could not stand by in the face of Russia's "atrocities and aggression." Biden stressed that the United States was "not attacking Russia" despite Moscow's "disturbing rhetoric," even as he said that already the US has supplied Ukraine with 10 lethal anti-armor weapons systems for every tank Russia has sent into the country."
YouTube: REPLAY - US aid to Ukraine: Biden says Russia should stop 'idle' thr...
REPLAY - US aid to Ukraine: Biden says Russia should stop 'idle' threats of nuclear war • FRANCE 24
US President Joe Biden asked Congress on Thursday for $33 billion more for Ukraine, saying it was "not cheap" but that Washington could not stand by in the face of Russia's "atrocities and aggression." Biden stressed that the United States was "not attacking Russia" despite Moscow's "disturbing rhetoric," even as he said that already the US has supplied Ukraine with 10 lethal anti-armor weapons systems for every tank Russia has sent into the country."
[ Voor 37% gewijzigd door Silent7 op 28-04-2022 20:06 ]
Ja dit dus, creëer de combinatie van factoren, en het moet gewoon ontstaan.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:16:
[...]
Ze zijn er al enige tijd zie ze minimaal een maand lang..
iets met post count als ik elk dingetje post
Breaking
[...]
@vso, van mij mag je dit (embed) iedere dag posten. Om ze een naam te geven: T-72 destruction units (iets als in ongediertebestrijding).
[ Voor 20% gewijzigd door teacup op 28-04-2022 20:59 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Fuck dat is laag zeg.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 19:57:
opvolging raket inslag (vorige post)
[...]
wat schrikbarend blijf is dat de luchtalarm niet afgaat, immers anders zatten mensen in de schuilkelder
hmmm wellicht afgevuurd van die laagvliegende russen [Twitter]
[...]
De Russen lijken vooral zichzelf heel effectief tegen te houden.RoD schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:09:
[...]
In totaal 33 miljard, inclusief humanitaire hulp etc. Geweldig nieuws en serieus werk.
EU kan niet achterblijven en zal ook nog wel eea aankondigen. Fijn dat de VS hierin zo'n leidende rol pakt.
Wel nog even de Russen tegenhouden totdat het allemaal ter plaatse is...
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Geeft toch wel aan dat ze bang zijn voor Oekraïens luchtafweer.
Mogelijk dat er hierdoor ook geen luchtalarm af ging.
Idd lijkt me onmogelijk om tegen dat iets te doen vanop de grond met mandpads .Brazos schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:29:
[...]
Geeft toch wel aan dat ze bang zijn voor Oekraïens luchtafweer.
Mogelijk dat er hierdoor ook geen luchtalarm af ging.
Heb je zoiets nodig :
YouTube: Flakpanzer "Gepard" Leopard 1 in Action HD !!!!
De Britten verwachten inderdaad een landing ten westen van Odessa.
Dit om Transnistrië en Moldavië via zee te kunnen bevoorraden en Odessa vanuit het westen aan te vallen:
Dit om Transnistrië en Moldavië via zee te kunnen bevoorraden en Odessa vanuit het westen aan te vallen:
The UK sent an intelligence report to Ukraine that Russia is preparing a landing in Transnistria if an escalation begins. Additional forces of the Russian army are being transferred to Crimea, and the Black Sea Fleet is preparing an operation in the Bessarabia region.
— Ruslan Trad (@ruslantrad) 28 april 2022
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
goh die brimstones worden steeds handigerhoevenpe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:40:
[Embed]
Tja vanalles
eerst even een jaar opleiding volgen voordat je ze kan gebruiken....k995 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:34:
[...]
Idd lijkt me onmogelijk om tegen dat iets te doen vanop de grond met mandpads .
Heb je zoiets nodig :

Ja dat zal altijd het probleem zijn met onbekend materiaal en deze blijken dan redelijk moeilijk aan te leren.Bever! schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:51:
[...]
eerst even een jaar opleiding volgen voordat je ze kan gebruiken....
Misschien als ze wat Tunguska operatoren naar daar sturen? Moet toch rapper gaan?
lolz .. telegram embedden werkt nietteacup schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:24:
[...]
Ja dit dus, creëer de combinatie van factoren, en het moet gewoon ontstaan.
@vso, van mij mag je dit (embed) iedere dag posten. Om ze een naam te geven: T-72 destruction units (iets als in ongediertebestrijding).
Tja vanalles
Raar plan. Dan hebben ze weer een extra front erbij en dan bovendien met de extra "uitdaging" dat die troepen over zee bevoorraad moeten worden. Is dit niet gewoon een afleiding? Beetje zoals de Amerikaanse mariniers die zogenaamd in Koeweit zouden landen tijdens de Golfoorlog van 1991.hoevenpe schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:40:
[Embed]
Klopt. Maar reken maar niet dat de VN iets gaat doen nu..DoubleDutch schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:06:
Had António Guterres niet gisteren of eergisteren bij Putin aan de lange tafel gezeten,of heb ik dit mis? 🤔
nope
RU heeft nieuwe tactiek, 3 rakketen daarvan haal je niet alles neer oid . andere kant je schiet sneller door je voorraad heen .. immers doel(en) moeten dicht bij elkaar liggen en dus keuzes maken.
UA gaat uit zijn stekker dat men berichten heel snel deelde want het was rap bij TASS bekend.
Kunnen we die Russen gewoon niet van het internet donderen ? gewoon .RU domein naar bithemel verwijzen en alle IP's intrekken oid .. routes blokkeren ..
UA gaat uit zijn stekker dat men berichten heel snel deelde want het was rap bij TASS bekend.
Kunnen we die Russen gewoon niet van het internet donderen ? gewoon .RU domein naar bithemel verwijzen en alle IP's intrekken oid .. routes blokkeren ..

[ Voor 8% gewijzigd door vso op 28-04-2022 21:09 ]
Tja vanalles
Klopt en nu bij Zelensky terwijl die daar zit paar rakketten op zijn dak, maar ja wat gaat de VN doen dan ? met een vredes macht binnenvallen zie ik ze niet doen ..DoubleDutch schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:06:
Had António Guterres niet gisteren of eergisteren bij Putin aan de lange tafel gezeten,of heb ik dit mis? 🤔
[Afbeelding]
update
◽️ 5 Russian missiles flew into the city immediately after the completion of our talks with the UN secretary-general in Kiev .
This indicates an attempt by the Russian leadership to humiliate the UN and everything that the organization represents.
[ Voor 18% gewijzigd door vso op 28-04-2022 21:41 ]
Tja vanalles
Hoewel het de afgelopen dagen kwa activiteit van het Russische in Belarus erg laag lag, voornamelijk het verplaatsen van materiaal terug naar Rusland. Is het waarschijnlijk dat de raket/bom die op Kyiv afgeschoten is van een jet ergens in de lucht boven Mozyr kwam.
https://t.me/Hajun_BY/4350
🚀20:18 Mozyr. A dull explosion, like from a rocket launch from a fighter jet.
Added: there was an explosion in Kyiv. It is highly likely that the launch from the territory of Belarus is the reason for this.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
ik lees juist berichten van de zwarte zee ..Qwerty-273 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:41:
Hoewel het de afgelopen dagen kwa activiteit van het Russische in Belarus erg laag lag, voornamelijk het verplaatsen van materiaal terug naar Rusland. Is het waarschijnlijk dat de raket/bom die op Kyiv afgeschoten is van een jet ergens in de lucht boven Mozyr kwam.
[...]
Tja vanalles
Info van een erg Russisch propaganda kanaal, over de kinderen uit Oekraïne die gedeporteerd zijn naar Rusland:
The first ten families from the Moscow region took in 27 orphans from the Donbass last week. Now in the region there is already a list of 100-120 families who are ready to take children further. But most importantly, this program will continue.
Therefore, if you want to take a child from the LDNR, you must definitely undergo training. This is necessary so that there is confidence that you are ready for such a responsibility.
“In this regard, we have opened 30 centers where families undergo adaptation. We look at how families behave in different situations, their motivation, their desire to contribute to the child who comes. And only after that, making sure that the family is ready and really wants it, we include them in the list of families,” Governor Andrey Vorobyov told Radio Sputnik.
Families near Moscow who adopted children from the LDNR receive financial support - 65,000 rubles per month per child.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Verwijderd
logisch toch. Die UN dodo kwam net uit Moskou en dan is het niet netjes als Putin er een raket achteraan schiet.Qwerty-273 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:41:
[...]
Dus kunnen ze Belarus de schuld geven want de raket kwam vanuit hun luchtruim.
Verwijderd
wat een mooi nieuws uit Moskou. Zo hartverwarmend dat ze de weesjes een goed thuis geven. #HartVanRuslandQwerty-273 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:50:
Info van een erg Russisch propaganda kanaal, over de kinderen uit Oekraïne die gedeporteerd zijn naar Rusland:
[...]
***members only***
Ik zie het eerder als menselijke schilden, die dienst doen als "voorwerp" ..alhoewel ik twijfel of ze er zitten.Qwerty-273 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:50:
[...]
***members only***
Trouwens er zijn 1.000.000 mensen naar RU ontvoert.
[ Voor 6% gewijzigd door vso op 28-04-2022 22:00 ]
Tja vanalles
Dat denk ik niet. Die brug is al meermaals aangevallen. 1500 man plus 6000 wat minder getrainden. Dan komt Odessa van 2 kanten onder druk. Hopelijk kunnen ze die landingsschepen te grazen nemen.downtime schreef op donderdag 28 april 2022 @ 21:07:
[...]
Raar plan. Dan hebben ze weer een extra front erbij en dan bovendien met de extra "uitdaging" dat die troepen over zee bevoorraad moeten worden. Is dit niet gewoon een afleiding? Beetje zoals de Amerikaanse mariniers die zogenaamd in Koeweit zouden landen tijdens de Golfoorlog van 1991.
Moldavië wordt dan dus (haast zeker) ook in de strijd betrokken.
een treffende spreuk
Raad eens wat de Duitsers naar Oekraïne sturen…?k995 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 20:34:
[...]
Idd lijkt me onmogelijk om tegen dat iets te doen vanop de grond met mandpads .
Heb je zoiets nodig :
Hint
[ Voor 13% gewijzigd door iamerwin op 28-04-2022 22:16 ]
Hello. Is it me you're looking for?
waarbij de zwitsers oid de munitie levering helaas veto-ed .. dus lijkt me nogal dode mus gift (brazilie stuurt wel munitie though)iamerwin schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:15:
[...]
Raad eens wat de Duitsers naar Oekraïne sturen…?
Tja vanalles
Verwijderd
mag Brazilie die munitie dan wel delen? Of is dat andere munitie?vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:17:
[...]
waarbij de zwitsers oid de munitie levering helaas veto-ed .. dus lijkt me nogal dode mus gift (brazilie stuurt wel munitie though)
Brazilie?vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:17:
[...]
waarbij de zwitsers oid de munitie levering helaas veto-ed .. dus lijkt me nogal dode mus gift (brazilie stuurt wel munitie though)
Dat zou een aparte wending zijn....die waren toch neutraal. Heb het idee dat USA gewoon aan het lobbyen is in midden en zuid-amerika
Lezers moeten dat niet interpreteren alsof de sancties gelden vanwege de houding van Orban tav UA [1]. Bij de laatste verkiezingen was de maat vol; de oppositie krijgt 5 minuten zendtijd op een onmogelijk vroeg tijdsstip. De rest is voor de prutspartij van Orban. Zijn jeugdvrienden zijn binnen korte tijd de rijkste Hongaren geworden en eentje daarvan bezit alle media. Zo is Poetin ook begonnen. Daarnaast Europees hulpgeld dat in de zakken verdwijnt van diezelfde vriendjes.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 17:05:
![]()
[...]
Dat is de zoveelste al
Zonder vrije media geen democratie, Hongaren worden gehersenspoeld. Propaganda werkt, en je maakt het af met het laten verdwijnen van stemformulieren. De EU zal met een concept moeten komen dat politieke invloed op pers verboden is, als voorwaardelijkheid voor lidmaatschap. En extreem scherp toezicht op stemproces, voor elke lidstaat.
__
1. Officieel dan, Polen stond ook onder curatele vanwege politieke invloed op rechtspraak en afbraak van rechtstaat. Met hun huidige voorbeeldige gedrag krijgen ze de gelden alsnog tbv opvang Oekraïners. Er zijn teveel zorgenkindjes in de EU.
Denk dat Brazilie wat minder moeite heeftVerwijderd schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:22:
[...]
mag Brazilie die munitie dan wel delen? Of is dat andere munitie?
Wellicht dat er meer meespeelt oid ik weet het niet..
@bulle bas mooie aanvulling !
[ Voor 4% gewijzigd door vso op 28-04-2022 22:28 ]
Tja vanalles
Misschien, vermoed ik, locally produced.vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:27:
[...]
Denk dat Brazilie wat minder moeite heeftdie geeft een middel vinger desnoods naar zwitserland gevoelsmatig.
Wellicht dat er meer meespeelt oid ik weet het niet..
@bulle bas mooie aanvulling !
een treffende spreuk
Roemenië schijnt die dingen ook te gebruiken, er slingert dus vast wel ergens wat rond..vso schreef op donderdag 28 april 2022 @ 22:17:
[...]
Grotere zorg is wanneer die dingen inzet bereid zijn, want die staan al een tijdje in de garage en dan moet er nog voor opgeleid worden.
Hello. Is it me you're looking for?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig:
Impact op persoonlijke situatie: familie, vrienden, werk
Het vliegbewegingen topic
Hulpacties Oekraïne
Ontwikkelingen Energie(prijzen) en klimaat door de oorlog
Hoe afhankelijk zijn we echt van het russisch gas
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front
Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit
Overig: