Ik ben recentelijk ingeloot in een pilot traject van de gemeente en heb op hun kosten een kabelgoot ontvangen. Ik wacht momenteel op de netbeheerder om mijn aansluiting om te zetten naar 3-fase. Ik was er eigenlijk al uit dat ik een Zappi wilde nemen.... maar begin nu toch te twijfelen.
Belangrijk is voor ons dat we goed het overschot aan zonne-energie kunnen laden. We werken veel vanuit huis dus kunnen eenvoudig overdag laden en zonne overschot benutten. Ik lees echter dat dit alleen zin heeft als je 4kw over hebt, wij hebben de Goodwe 3600T-DS omvormer. Ik ben een leek met elektra, maar 3600 is toch 3,6kw, dan zou dit ontoereikend zijn toch? maar in dat geval zouden weinig mensen deze functie kunnen benutten denk ik, dat lijkt mij vreemd. Heb alle topics al doorgenomen, maar wordt er niet wijzer van.
Daar is nu bij gekomen dat we afgelopen maand onze eerste elektrische auto hebben vervangen met een Scenic e-tech Long Range. Dat de keuze hierop zou vallen was ook niet voorzien
De Scenic is V2G ready, maar het is momenteel onduidelijk hoe dit gaat werken en of je alleen in combinatie met een dienst van Renault dit kan gebruiken. In dat geval is het misschien handig om een paal te hebben die V2G ready is (al blijft het een gok of ze elkaar gaan ondersteunen). Ik was op zich wel gecharmeerd van de Zaptec GO 2, ook vanwege het formaat (handig omdat mijn gevel grenst aan een stoep).
Integratie met mn pv systeem en mogelijke overstap naar dynamische tarieven, biedt kansen. Maar het heeft wel de voorkeur dat de software dit zelf zo slim mogelijk oplost.
Met de V2G voorbereiding, MID display en OCPP integratie op de Zaptec, voelt deze iets toekomst zekerder.
Is dat een geval; van ruilen komt huilen? Of is de Zaptec GO 2 de juiste keuze?
ps zul je altijd zien, komt de Charge Amps Luna net voorbij in een topic. Nog meer keuzes..