Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:53
Dit topic is bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen met (zakelijke) gebruikers van de Shell Recharge (voormalige Newmotion) laadvoorzieningen, en dan bedoel ik de laadpalen en passen in gebruik bij bedrijven op kantoor en medewerkers thuis, dus niet de openbare Shell Recharge langs de (snel)weg.
(daarnaast ook een stukje frustratie wegschrijven voor mijzelf :) )
Even kort:
- we zijn een bedrijf, in 2020 begonnen met het plaatsen van laadvoorzieningen bij onze kantoren en medewerkers thuis, dit heette toen nog "Newmotion" (onderdeel van Shell)
- wij hebben inmiddels ruim 50 laadpalen (en minimaal evenzoveel laadpassen) welke tot voor kort waren te managen via de Shell Recharge portal
- in de portal kon je zowel nieuwe laadpalen als laadpassen activeren, waarbij je laadpalen "openbaar" kon zetten, en waarbij je voor laadpalen bij collega's thuis, de terugbetaling van de Kwh's kon regelen
- we betalen per laadpaal een maandelijkse service-fee, voor gebruik van deze back-end
Dit is/was voor ons een goeie en werkzame oplossing.

Inmiddels:
-Shell heeft de laadpalen tak verkocht,
https://www.shell.nl/over...adpunten-met-partner.html
- Shell Recharge is al vast begonnen met het ontmantelen van hun eigen back-office, waarbij de webportal inmiddels dusdanig onbruikbaar is geworden dat ik geen nieuwe laadpalen en of laadpassen meer kan activeren, ook de bestaande situatie is niet meer te managen.
- het gebruikelijk 088 support telefoonnummer is onbereikbaar (>50 min in de wacht waarna de verbinding wordt verbroken)
-Shell recharge geeft aan dat e.e.a. nog wel via de app te manage zou moeten zijn, maar de app is ook onbruikbaar
- de chatbot geeft een paar AI antwoorden, wanneer deze je moet doorsturen naar een echt persoon, geeft deze er ook de brui aan
- De nieuwe partij (50five) geeft aan dat e.e.a. nog niet formeel is overdragen vanuit Shell Recharge, en ze daarom niets kunnen betekenen. Wanneer dit wel gaat gebeuren is onbekend
- Shell geeft aan dat deze oplossing nooit bedoeld is voor zakelijke gebruik met meerdere laadpalen, maar alleen voor de individuele thuis-laadpaal, hun handleiding van destijds verteld echter een ander verhaal
- Shell geeft aan dat de laadpalen naar 50five over gaan, maar er is geen enkel tijdpad of vooruitzicht wanneer en hoe dit zou moeten plaatsvinden
- De laadpassen zouden over moeten gaan naar Shell Fleet hub https://fleethub.shell.com/ maar ook hier is er nog geen migratieplan hoe e.e.a. overgezet zou moeten worden, wel duidelijk is dat de kosten per pas bij Shell Fleet hub €5,00 per maand per pas worden.

Zijn er mede-tweakers die ook in hetzelfde schuitje zitten?
- Shell Recharge reageert momenteel nergens meer op
- Shell fleet hub lijkt vooralsnog een lege huls
- 50five neemt nog geen verantwoording (begrijpelijk aangezien e.e.a nog niet formeel is over gedragen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xV1xN85flxlWeKVHo8YqmrgD8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBSafeiGWhfqXitN6hv0Py8Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 12:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dat verklaard mijn probleem, ik probeer mijn nieuwe travelcard laaddruppel aan te melden alleen lukt dit niet. Telefonisch kom ik er niet doorheen, heel fijn dit. De RFID van mijn laadpaal is al een tijdje defect dus ik moet deze echt via de back-office aanmelden.

De service van ShellRecharge voor de laadpaal was al bedroevend, maar dit wordt dan wellicht toch een moment om de laadpaal te vervangen.

Ik heb nu het nu geprobeerd via "technicalsupport@shellrecharge.com" dit ging de vorige keer ook goed, telefonisch konden ze destijds mijn TCE niet meer koppelen omdat ze geen partner meer zouden zijn, via technical support was het zo geregeld 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door revolution-nl op 17-04-2025 21:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:04
Interesse. Beheerder van zakelijk pand waar we 10 newmotion / shell recharge palen hebben en een keus moeten maken wat we gaan doen. Momenteel nog afhankelijk van de backoffice van Shell recharge. ik ga dit volgen.

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakshasa
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 08:41
Bij mij staan op de pas opeens laadsessies die ik niet gedaan heb (ter waarde van 300+ euro). Ik ben benieuwd of iemand de Recharge druppel heeft gehacked, of dat het gewoon een zootje is met de administratie. Ook ik krijg niemand te pakken van de administratie om dit te verhelderen.

Zijn er meer mensen met onjuiste laadsessies op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 12:24

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Lekker dan.
Voor het koppelen van mijn TCE module heb ik 50five aangehaakt, en die kregen het wel geregeld, het is inderdaad echt een enorme bende bij ShellRecharge

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler