Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:32
Dit topic is bedoeld voor het uitwisselen van ervaringen met (zakelijke) gebruikers van de Shell Recharge (voormalige Newmotion) laadvoorzieningen, en dan bedoel ik de laadpalen en passen in gebruik bij bedrijven op kantoor en medewerkers thuis, dus niet de openbare Shell Recharge langs de (snel)weg.
(daarnaast ook een stukje frustratie wegschrijven voor mijzelf :) )
Even kort:
- we zijn een bedrijf, in 2020 begonnen met het plaatsen van laadvoorzieningen bij onze kantoren en medewerkers thuis, dit heette toen nog "Newmotion" (onderdeel van Shell)
- wij hebben inmiddels ruim 50 laadpalen (en minimaal evenzoveel laadpassen) welke tot voor kort waren te managen via de Shell Recharge portal
- in de portal kon je zowel nieuwe laadpalen als laadpassen activeren, waarbij je laadpalen "openbaar" kon zetten, en waarbij je voor laadpalen bij collega's thuis, de terugbetaling van de Kwh's kon regelen
- we betalen per laadpaal een maandelijkse service-fee, voor gebruik van deze back-end
Dit is/was voor ons een goeie en werkzame oplossing.

Inmiddels:
-Shell heeft de laadpalen tak verkocht,
https://www.shell.nl/over...adpunten-met-partner.html
- Shell Recharge is al vast begonnen met het ontmantelen van hun eigen back-office, waarbij de webportal inmiddels dusdanig onbruikbaar is geworden dat ik geen nieuwe laadpalen en of laadpassen meer kan activeren, ook de bestaande situatie is niet meer te managen.
- het gebruikelijk 088 support telefoonnummer is onbereikbaar (>50 min in de wacht waarna de verbinding wordt verbroken)
-Shell recharge geeft aan dat e.e.a. nog wel via de app te manage zou moeten zijn, maar de app is ook onbruikbaar
- de chatbot geeft een paar AI antwoorden, wanneer deze je moet doorsturen naar een echt persoon, geeft deze er ook de brui aan
- De nieuwe partij (50five) geeft aan dat e.e.a. nog niet formeel is overdragen vanuit Shell Recharge, en ze daarom niets kunnen betekenen. Wanneer dit wel gaat gebeuren is onbekend
- Shell geeft aan dat deze oplossing nooit bedoeld is voor zakelijke gebruik met meerdere laadpalen, maar alleen voor de individuele thuis-laadpaal, hun handleiding van destijds verteld echter een ander verhaal
- Shell geeft aan dat de laadpalen naar 50five over gaan, maar er is geen enkel tijdpad of vooruitzicht wanneer en hoe dit zou moeten plaatsvinden
- De laadpassen zouden over moeten gaan naar Shell Fleet hub https://fleethub.shell.com/ maar ook hier is er nog geen migratieplan hoe e.e.a. overgezet zou moeten worden, wel duidelijk is dat de kosten per pas bij Shell Fleet hub €5,00 per maand per pas worden.

Zijn er mede-tweakers die ook in hetzelfde schuitje zitten?
- Shell Recharge reageert momenteel nergens meer op
- Shell fleet hub lijkt vooralsnog een lege huls
- 50five neemt nog geen verantwoording (begrijpelijk aangezien e.e.a nog niet formeel is over gedragen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1xV1xN85flxlWeKVHo8YqmrgD8A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BBSafeiGWhfqXitN6hv0Py8Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-07 08:33

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Dat verklaard mijn probleem, ik probeer mijn nieuwe travelcard laaddruppel aan te melden alleen lukt dit niet. Telefonisch kom ik er niet doorheen, heel fijn dit. De RFID van mijn laadpaal is al een tijdje defect dus ik moet deze echt via de back-office aanmelden.

De service van ShellRecharge voor de laadpaal was al bedroevend, maar dit wordt dan wellicht toch een moment om de laadpaal te vervangen.

Ik heb nu het nu geprobeerd via "technicalsupport@shellrecharge.com" dit ging de vorige keer ook goed, telefonisch konden ze destijds mijn TCE niet meer koppelen omdat ze geen partner meer zouden zijn, via technical support was het zo geregeld 8)7

[ Voor 23% gewijzigd door revolution-nl op 17-04-2025 21:09 ]

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_v_malsen
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:10
Interesse. Beheerder van zakelijk pand waar we 10 newmotion / shell recharge palen hebben en een keus moeten maken wat we gaan doen. Momenteel nog afhankelijk van de backoffice van Shell recharge. ik ga dit volgen.

For rent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rakshasa
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-07 09:05
Bij mij staan op de pas opeens laadsessies die ik niet gedaan heb (ter waarde van 300+ euro). Ik ben benieuwd of iemand de Recharge druppel heeft gehacked, of dat het gewoon een zootje is met de administratie. Ook ik krijg niemand te pakken van de administratie om dit te verhelderen.

Zijn er meer mensen met onjuiste laadsessies op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Lekker dan.
Voor het koppelen van mijn TCE module heb ik 50five aangehaakt, en die kregen het wel geregeld, het is inderdaad echt een enorme bende bij ShellRecharge

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 22:08

macuz

Dance!

Ik heb een zakelijk eigen laadpunt met stroomkostenvergoeding. Mijn laatste factuur voor zowel laadkosten als die voor stroomkostenvergoeding is uit april. De factuurstroom loopt dus ook achter of is zelfs kapot.

31 maart een mail gekregen dat de boel werd overgenomen door 50five (actie vereist mail). Bij geen actie zou alles gewoon worden overgezet. Prima voor mijn situatie, maar nu loopt eea wel in de soep vermoed ik. Shell heeft er vroegtijdig een stekker uitgetrokken en nu valt de boel uit elkaar. De laadpaal doet het nog wel en wordt geregistreerd op mijn laadpas, maar die stroomkosten moeten wel verrekend worden natuurlijk.

Is er iemand al overgestapt met hun newmotion palen naar een andere provider, en zo ja, naar welke?

[ Voor 0% gewijzigd door macuz op 04-06-2025 16:24 . Reden: zinsfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
macuz schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 16:15:
Is er iemand al overgestapt met hun newmotion palen naar een andere provider, en zo ja, naar welke?
hier ook nog niets vernomen van 50five,
je kan met de Shell laadpalen niet naar een andere partij, aangezien deze palen vendor-locked zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lghia
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-06 09:06
Hier vandaag ineens omgezet naar 50five (prive laadpaal met doorbelasting).

Ze nemen niet de shell laadpaal instellingen mee. Alle passen weg, vergoeding instellingen weg.

Dus dacht, even inloggen in de app en aanpassen.. niet dus 🤣

Morgen maar eens proberen contact te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 22:08

macuz

Dance!

Bushie schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 20:12:
[...]

hier ook nog niets vernomen van 50five,
je kan met de Shell laadpalen niet naar een andere partij, aangezien deze palen vendor-locked zijn
Ah, dat zal ook inderdaad wel. Dan ben ik benieuwd of het met 50five een beetje soepel gaat verlopen.

In een ander topic kwam ik deze FAQ voor de transitie nog tegen, wellicht heeft iemand er iets aan: https://www.shell.nl/faq-50five-transfer (download PDF)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
lghia schreef op woensdag 4 juni 2025 @ 21:44:
Hier vandaag ineens omgezet naar 50five (prive laadpaal met doorbelasting).

Ze nemen niet de shell laadpaal instellingen mee. Alle passen weg, vergoeding instellingen weg.

Dus dacht, even inloggen in de app en aanpassen.. niet dus 🤣

Morgen maar eens proberen contact te krijgen..
nou ik hoop niet dat ze dat scharen onder "migratie"
ik beheer een 50 tal laadpalen met allerlei settings, dat wordt een hell of a job

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Het feest heeft kort mogen duren, de laadpaal gaat in storing bij laden. De klantenservice natuurlijk weer onbereikbaar.

Instellingen in het portaal van de laadpaal lijken ook corrupt en de laadpaal komt niet meer online, het zou mij niets verbazen als het nu volledig is ingestort bij Shell

Wat een K bedrijf :(

edit: Ik zie nu dat ze op trustpilot een 1.2 scoren 8)7 :D

Iemand nog interesse in een LOLO laadpaal :+

[ Voor 34% gewijzigd door revolution-nl op 10-06-2025 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 03-07 15:51
revolution-nl schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 19:26:
Het feest heeft kort mogen duren, de laadpaal gaat in storing bij laden. De klantenservice natuurlijk weer onbereikbaar.

Instellingen in het portaal van de laadpaal lijken ook corrupt en de laadpaal komt niet meer online, het zou mij niets verbazen als het nu volledig is ingestort bij Shell

Wat een K bedrijf :(

edit: Ik zie nu dat ze op trustpilot een 1.2 scoren 8)7 :D

Iemand nog interesse in een LOLO laadpaal :+
Vrees dat ik in hetzelfde schuitje zit. Ik heb nog een ouwe NewMotion paal, en de LED gaat niet eens meer aan terwijl hij wel stroom heeft. Hij piept als ik mijn pas ervoor hou maar verder gebeurt er niks. Ik heb ook geen bericht gehad over een migratie naar 50five maar blijkbaar heeft Shell voor het gemak wel al de stekker uit mijn paal getrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn laadpaal is er gisteren mee gestopt. Nu vind ik dit topic, vraag me af of hij nu echt kapot is, of dat hij nu uitgeschakeld is door Shell….

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82660506

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:15
Sinds een aantal weken ook problemen. Lijkt in de communicatie module te zitten van de laadpaal. Onder andere van de week spanning gemeten en niks vreemd kunnen vinden.
Heb nu spulletjes bij Aliexpress besteld om dit ding om te bouwen zonder de Newmotion/Shell/50Five ellende te hebben. Ik gebruik dit toch alleen voor prive dus hoef geen verrekeningen of administratie te overleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Z___Z schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:43:
Mijn laadpaal is er gisteren mee gestopt. Nu vind ik dit topic, vraag me af of hij nu echt kapot is, of dat hij nu uitgeschakeld is door Shell….

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/82660506
Het is inderdaad bijzonder dat ineens veel laadpalen ermee stoppen. Anyway, ik ben er helemaal klaar mee en heb gisteren een Alfen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revolution-nl

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Snoekebeest schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 20:45:
Sinds een aantal weken ook problemen. Lijkt in de communicatie module te zitten van de laadpaal. Onder andere van de week spanning gemeten en niks vreemd kunnen vinden.
Heb nu spulletjes bij Aliexpress besteld om dit ding om te bouwen zonder de Newmotion/Shell/50Five ellende te hebben. Ik gebruik dit toch alleen voor prive dus hoef geen verrekeningen of administratie te overleggen.
Interessant, kan je hier meer over vertellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snoekebeest
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06:15
revolution-nl schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:24:
[...]

Interessant, kan je hier meer over vertellen?
Ik heb net deel 1 voltooid zie hier mijn post van het knutsel project :P ;
https://gathering.tweaker...list_messages/1648387/320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 09:50
Lader: Newmotion Smart Home, zonder abonnement, privé.
Sinds ongeveer een week geeft de charger opeens alleen nog maar een rode LED. "Error".
Als ik dmv ethernet connect dan krijg ik alles te zien dat ik voorheen ook zag. Geen error meldingen oid.
Zou dit samenhangen met de overgang van Shell naar 50five?
Of is mijn laadpunt echt toevallig nu kapot gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspertd
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 30-06 23:59
Hier ook een oude LoLo Newmotion charger die rood aangeeft sinds een week. De hulplijn is hel, je komt er simpelweg niet door en het formulier geeft geen reactie.
Pagina: 1