ElonDusk schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:37:
(...)
Gevolg: ik kan inmiddels al bijna twee weken mijn eigen laadpaal niet gebruiken en moet ergens anders laden, wat extra tijd en kosten oplevert.
Mijn vragen aan jullie:
Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Is er een manier om zo’n paal los te koppelen van Shell/50five en gewoon direct thuis te laden?
Of weet iemand hoe je dit proces wel vlot krijgt?
Alle tips of ervaringen zijn welkom, want ik wil vooral gewoon weer normaal thuis kunnen laden.
(ik neig ernaar om dit op LinkedIn te zetten en alle bedrijven / instanties te taggen

Ik heb ook een dikke maand niet kunnen laden aan mijn eigen laadpaal.
Ik had een nieuwe laadpas gekregen, één van Ayvens, waarmee ik overal kon laden maar niet thuis.
Het probleem bij mij was dat de verkeerde laadpaal gekoppeld was aan mijn laadkaart.
Het is allemaal onduidelijk hoe één en ander geregeld is en wie waarvoor moet zorgen.
In mijn geval zijn er 3 partijen betrokken:
- ShellRecharge: de laadpaal is voor zover ik weet nog steeds van hen. In mijn account bij hen staat de juiste laadpaal maar geen actieve laadkaart. Enkel de oude ShellRecharge die er als geblokkeerd gemerkt staat.
- 50five: zij zorgen voor de terugbetaling. In mijn account bij hen staat de juiste laadpaal maar de verkeerde laadpas, nog steeds de oude ShellRecharge pas.
- Ayvens: de leasemaatschappij. Mijn wagen is een bedrijfswagen, zakelijke rijder dus. In mijn account bij hen staat de juiste laadpas maar stond de verkeerde laadpaal.
Bij alle 3 zat het dus fout. Wie moest ik nu contacteren om wat te corrigeren?
Bij ShellRecharge bleek het onmogelijk om iemand te pakken te krijgen.
Bij 50five heb ik enkel het antwoord gekregen dat ze mij spoedig zouden contacteren, wat nooit gebeurd is.
Bij Ayvens ben ik via onze contactpersoon met Ayvens toch aan een contact geraakt. Dat heeft dan nog een tweetal weken geduurd zonder vooruitgang om dan plots een mail te krijgen dat alles in orde zou moeten zijn.
Direct mijn Ayvens account gechecked en daar stond inderdaad de juiste laadpaal. 's Avonds getest en thuisladen lukte weer. Dat was 18 december ll, en laden werkt nog steeds.
De registratie van de laadbeurten en de terugbetalingen bij 50five gebeuren ook correct, de betalingen natuurlijk met de nodige vertraging.