Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:13
Zijn er al mensen die overgezet zijn naar 50five? Wij hebben nog niets vernomen van 50five, buiten het feit dat ik ze zelf al eens heb gebeld voor enige uitleg. We hebben zakelijk ca. 50 laadpalen, zowel bij de kantoren als bij de collega's thuis, ik hou m'n hart vast als die straks ineens rode lampjes gaan vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:49
12 juni kreeg ik bericht dat mijn laadpaal (privé) was overgezet. Kon hem sindsdien gewoon gebruiken. Kon echter niet inloggen op mijn account bij 50five. Op 2 juli kreeg ik bericht dat account is aangemaakt en kan ik ook daadwerkelijk inloggen. Laadpaal werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:15
Ik ben gisteren overgezet naar 50five, maar niets werkt in die app. Ik kan niet eens laadschema’s maken…. Contact opnemen kan alleen maar via de niet werkende AI en de app is gewoon ronduit onoverzichtelijk. Ben erg boos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:59
Afgelopen maandag een bericht ontvangen, na eerst al van Newmotion over te zijn gegaan op Shell, nu over op 50Five en ik denk dat vandaag mijn laadpunt is overgezet. Heb nog geen inloggegevens ontvangen. De laadsessie van de auto was beëindigd maar heb hem nu weer gestart. Ik vraag mij af of het gelijk goed gaat met facturatie etc en wacht op een account. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intveltr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-08 13:50
intveltr schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:42:
Zelfde probleem hier, rood lampje bij het starten van een sessie. De paal resetten geeft trouwens ook even een rood lampje, het lijkt alsof de paal niet meer bij het backend van Shell komt.
Helpdesk is er mee gestopt, bellen voor een storing kan niet meer en op mail tot nu toe geen reactie.
Follow-up: het werkt weer
Maandag viel de boel uit, ik heb toen ook bij 50Five gekeken en geprobeerd bij mijn account te komen via “password vergeten”. Dat werkte niet. Vandaag werkte het opeens wel en ik zag mijn laadpaal en passen op de site van 50Five. Laadpaal was nog steeds dood, maar een paar uur later had de site aan dat de paal idle was, en ik kon er weer mee laden.
Kortom: Shell heeft de migratie een beetje te vroeg afgetrapt, en/of 50Five heeft het te laat doorgezet. Ik heb hier trouwens nooit enige mail over ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Sinds vandaag ook een rood lampje als ik mijn pas tegen aan houd. Op de dashboard van recharge staat dat hij niet beschikbaar is. Ik heb alleen een paar weken geleden een mail gekregen dat er een migratie komt. Maar er is verder geen email dat de migratie is gestart. Kortom ik kan hier nu helemaal niks mee.

Update: ok ik heb via de app de password reset gedaan en toen kon ik in m’n account. Laadpas toegevoegd en ook mijn tarief weer ingevoerd, bankrekening ivm automatisch terugbetalen als ik mijn leasepas er tegen aan houd. Ze hebben mij dus helemaal niks laten weten, terwijl ik al was gemigreerd. Maar nu lijkt alles weer te werken. Hopelijk gaat de automatisch terugbetaling ook normaal werken.

Mijn abonnement is nu ook verhoogd naar 5,50 zo te zien. Daar staat zelfs dat je 24/7 telefonisch ondersteuning hebt? Hoe dan..

[ Voor 46% gewijzigd door IUser op 11-07-2025 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Heb contact opgenomen dat geen enkele functie werkt in de app, en ze hebben mijn ticket zonder antwoord na 2 uur gesloten. Wat een amateurs! Ik ga later vandaag contact opnemen met mijn lease maatschappij en het via daar laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Kratos schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 09:15:
Heb contact opgenomen dat geen enkele functie werkt in de app, en ze hebben mijn ticket zonder antwoord na 2 uur gesloten. Wat een amateurs! Ik ga later vandaag contact opnemen met mijn lease maatschappij en het via daar laten lopen.
Jezus en je kan ze geen eens bellen? Dit is echt wel heel brak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Nee er is geen openbaar nummer en die “ai” chatbot, geeft het volgende weer. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjT0zp-C3z_5rFld2Krj_Vkuo48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wk2oyJNsUV917w5VEiMCAhaI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Bushie schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 11:46:
Zijn er al mensen die overgezet zijn naar 50five? Wij hebben nog niets vernomen van 50five, buiten het feit dat ik ze zelf al eens heb gebeld voor enige uitleg. We hebben zakelijk ca. 50 laadpalen, zowel bij de kantoren als bij de collega's thuis, ik hou m'n hart vast als die straks ineens rode lampjes gaan vertonen.
Wij hebben er zakelijk iets van 10 waarvan 4 op kantoor. Ik ben vooral benieuwd of de oude of nieuwe pas gewoon blijft werken op openbare locaties .. zeker tijdens mijn vakantie in Italië.
Voor nu zijn we al over, maar werken de oude laadpassen nog op de SR palen, maar de nieuwe laadpassen doen nog helemaal niets. Terwijl we de oude laadpassen v.a. 1/juli niet meer zouden mogen/kunnen gebruiken (zakelijk).
8)7

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:07
Ik had 3 weken geleden ook issues met mijn newmotion paal en contact opgenomen met 50five, werd toen gebeld door het nummer +31248080140. Moest dat nummer ook terugbellen als het probleem (dat uiteindelijk alleen een lange powerdown nodig had) aanhield.

Mochten ze er naar vragen heb je dat nummer niet van mij O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Ik heb een zakelijke tag. Ik heb via de app, de laadpaal geselecteerd en de tag weer toegevoegdAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-ETBp3a4ZMtSxL7UTpL-uo-bUs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CKHlJhsFbFIm4Fv1zfYOYD24.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
intveltr schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 02:12:
[...]

Follow-up: het werkt weer
Maandag viel de boel uit, ik heb toen ook bij 50Five gekeken en geprobeerd bij mijn account te komen via “password vergeten”. Dat werkte niet. Vandaag werkte het opeens wel en ik zag mijn laadpaal en passen op de site van 50Five. Laadpaal was nog steeds dood, maar een paar uur later had de site aan dat de paal idle was, en ik kon er weer mee laden.
Kortom: Shell heeft de migratie een beetje te vroeg afgetrapt, en/of 50Five heeft het te laat doorgezet. Ik heb hier trouwens nooit enige mail over ontvangen.
Bedankt voor de tip, via wachtwoord vergeten ben ik er ook ingekomen.

Ik zie wel dat niet alle laadpassen waarmee ik mijn paal (en facturatie) autoriseer zijn overgenomen. Als ik mijn huidige Shell card (Shell Fleet, moest hier op overstappen laatst aldus Shell) toevoeg herkent hij dit pasnummer niet. En de AI chat zegt dat alleen 50five passen toegevoegd kunnen worden.

Overigens gister laadsessie geautoriseerd met die pas, en dat werkte wel gewoon.

Ook lees ik over verschillende abonnementen (ik had nu Carefree charging), Basis, Basis + en Premium. Het is mij niet duidelijk welke voorwaarden ik nu heb....

[ Voor 3% gewijzigd door Boeie op 11-07-2025 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:56
Wordt het aantal kWh na een laadsessie naar boven afgerond bij Shell Recharge?

Ik wou het tarief van een semipublieke laadpaal te weten komen en heb daarom een Shell pas aangevraagd, en met een elektrische wagen van een kennis daar even gaan proberen te laden.

Afrekening is als volgt:
1,06 kWh geladen :+
Kosten €0,55
Transactiekosten €0,29
Btw (21%) €0,18
Totaal: €1,02

Betaal ik nu €0,55 voor 1 kWh, of voor 2 kWh? (1,06 afgerond naar 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:55
Ik heb eergisteren een email gekregen dat ze de komende twee weken gaan mirgreren. En dat een lopende sessie onderbroken wordt als dat gebeurt. Dus ergens de koemnde twee weken, 's-ochtends als ik naar mijn werk wil, dan ga ik er achterkomen dat mijn auto niet is opgeladen :(
Heb ze nog bericht gestuurd dat ik dat niet acceptabel vindt maar gezien het voorgaande hier heb ik weinig hoop.

Heeft iemand zo'n Newmotion laadpaal wel eens omgebouwd naar SmartEVSE? Dwz, oude binnenwerk er uit trekken en Smart EVSE spul erin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Refthoom schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:38:
Ik heb eergisteren een email gekregen dat ze de komende twee weken gaan mirgreren. En dat een lopende sessie onderbroken wordt als dat gebeurt. Dus ergens de koemnde twee weken, 's-ochtends als ik naar mijn werk wil, dan ga ik er achterkomen dat mijn auto niet is opgeladen :(
Heb ze nog bericht gestuurd dat ik dat niet acceptabel vindt maar gezien het voorgaande hier heb ik weinig hoop.

Heeft iemand zo'n Newmotion laadpaal wel eens omgebouwd naar SmartEVSE? Dwz, oude binnenwerk er uit trekken en Smart EVSE spul erin?
ik zou een alternatieve, open firmware ook waarderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
jpiscaer schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 14:29:
[...]

ik zou een alternatieve, open firmware ook waarderen :-)
Dat zou nog beter zijn ja! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Is het iemand anders ook opgevallen dat het laden met andere laadpassen (openbaar thuisladen, om met niet Shell tags thuis te laden en het geld terug te krijgen) dat die kosten die daarvoor zijn gemaakt niet in rekening zijn gebracht? Normaal gesproken zie ik die kosten direct terugkomen op mijn tango laadpas, maar nu zie ik dat in de afgelopen 7 dagen niets in rekening is gebracht… terwijl ik meerdere keren mij auto heb volgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
macuz schreef op donderdag 5 juni 2025 @ 13:41:
[...]

Ah, dat zal ook inderdaad wel. Dan ben ik benieuwd of het met 50five een beetje soepel gaat verlopen.

In een ander topic kwam ik deze FAQ voor de transitie nog tegen, wellicht heeft iemand er iets aan: https://www.shell.nl/faq-50five-transfer (download PDF)
Je doelt op mijn bericht? :-) turkeyhakan in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:52
Refthoom schreef op zaterdag 12 juli 2025 @ 11:38:

De Newmotion is een uitstekende donor om om te bouwen, zie https://gathering.tweaker...motion&data%5Bboolean%5D=

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Oehh top, dankjewel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Ik heb juist een defecte Newmotion gekocht om om te bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
Ik heb een aankondiging gekregen, geen bericht van migratie maar had wel opeens een rood lampje bij het laden. De laatste succesvolle laad-sessie was op 10-07 in de Shell Recharge app te zien. Nu bij 50five een wachtwoord reset aangevraagd en mijn laadpas weer toegevoegd en zo maar even proberen.

Competentie is een keuze zullen we maar zeggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Supervet dit, met minimale extra hardware de paal ombouwen. Is er (naast de info in dat topic) ergens een goede howto om uit te puzzelen wat ik zoal moet aanschaffen voor het ombouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
jpiscaer schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:17:
[...]

Supervet dit, met minimale extra hardware de paal ombouwen. Is er (naast de info in dat topic) ergens een goede howto om uit te puzzelen wat ik zoal moet aanschaffen voor het ombouwen?
Alles staat in dat topic, genoeg voorbeelden hoe het gedaan is. Er is geen kant en klare how to helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
manusjevanalles schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 14:35:
[...]

Alles staat in dat topic, genoeg voorbeelden hoe het gedaan is. Er is geen kant en klare how to helaas.
Dan ga ik lezen, tnx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jpiscaer
Bestelling de deur uit voor de Smart EVSE controller, RFID lezer, button, twee Iskra contactors (ter vervanging van de ABB ESB40-40, zodat ik ook op 1-fase solar kan laden) en DC/AC Residual Current Sensor (omdat mijn paal die gek genoeg niet heeft), plus wat losse spullen (rails, etc). Dank voor de pointer in de goede richting :-)

Na het hardwarematige deel, ga ik ook een OCPP back-end optuigen voor declaratie/verrekening, zal mijn ervaringen daarmee hier ook delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilanF
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 27-08 23:11
Hier hetzelfde, we zijn verkocht aan 50five. Met een crappy produkt, kan de laadsessie niet via de app starten en laadsessies inplannen in de goedkopere tijden gaat ook niet meer. Wat een sof.
En dan ook de manier waarop. Via een louche emailtje wat in de spam folder beland. Ik had werkelijk geen idee waarom de app de laatste dagen niet meer werkte.
Wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bastardi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08-08 10:02
MilanF schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 01:06:
Hier hetzelfde, we zijn verkocht aan 50five. Met een crappy produkt, kan de laadsessie niet via de app starten en laadsessies inplannen in de goedkopere tijden gaat ook niet meer. Wat een sof.
En dan ook de manier waarop. Via een louche emailtje wat in de spam folder beland. Ik had werkelijk geen idee waarom de app de laatste dagen niet meer werkte.
Wat nu?
Goeie vraag. Heb ook al 2 tickets aangemaakt, zonder enige respons. Ik ga dit niet heel lang aankijken. In ieder geval abonnement opzeggen en evt nieuwe laadpaal ophangen. Hopelijk geeft iemand er nog een paar stuivers voor op marktplaats. Aan de hardware mankeert weinig. Aan de prutsers die dit hebben overgenomen wel helaas... :-(

En dan dit in de FAQ schrijven?

---

Will I retain all the current functionalities after the migration?
Yes you will! All the functionalities you currently use will remain the same. However, the
tools to access these functionalities will change slightly. The 50five app and Business Hub
will have the same look and feel as you are used to with the Shell environments, including
the same features. The only difference is that you'll need to log in to a different
environment. More details will follow in our next update

[ Voor 24% gewijzigd door Bastardi op 22-07-2025 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:20
Probeer ze al weken te benaderen. Na omzetten naar 3 fase moet mijn laadpaal omgezet worden naar 20a staan nu nog op 32 ofzo.
Vind mijn aansluiting niet zo lekker. Maar na 2 formulieren ingevuld te hebben voor omzetten en bellen is er geen gehoord. Heul slecht

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19:55

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

MilanF schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 01:06:
Wat nu?
50five is volgens mij een partij die iets te snel gegroeid is en te weinig gedigitaliseerd heeft. Na de vervanging van mij newmotion laadpaal door een Alfen vroeg ik wat het onboarding proces was.

Daar moest iemand voor langskomen a 337 euro terwijl je het bij e-flux en tap gewoon zelf online kan doen 8)7

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmar1982
  • Laatst online: 20:20
Ik heb sinds vandaag dat de laadpaal spontaan piepjes begint te geven. Pff word er niet goed van. Iemand enig?

https://streamable.com/z5lh9b

[ Voor 5% gewijzigd door Elmar1982 op 25-07-2025 19:21 ]

Zeekr X Long range Mist Grey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:53

rammes

koekebakker 1e klas

Harvest2002 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:04:
12 juni kreeg ik bericht dat mijn laadpaal (privé) was overgezet. Kon hem sindsdien gewoon gebruiken. Kon echter niet inloggen op mijn account bij 50five. Op 2 juli kreeg ik bericht dat account is aangemaakt en kan ik ook daadwerkelijk inloggen. Laadpaal werkt gewoon.
ik ben zakelijk overgezet, snap er niets van, ik moet nu betaal gegevens invullen? dat loopt toch via de leasmaatschappij?

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canth
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 16:31
ik heb dat ook ooit bij Shell moeten doen. Bij mij werden de onkosten door Shell vergoed en die stuurden dit dan weer door naar de werkgever. Sinds een jaar is de leaseauto weg en rij ik prive een PHEV. Daarmee is dat deel niet meer van toepassing voor mij.
Ook ik ben zonder verder bericht - na de initiële mail die een naadloze omzet beloofde - overgezet en mis zo ongeveer alle functionaliteit in de 50five app. Ik zie alleen dat mij laadpaal aanwezig is en bezet is. Ik zie geen historie van laadsessies en kan ook geen schema's meer opgeven. Zeldzaam prutswerk...
Ik ben blij dat ik een (vanuit het oude leasecontract) vooruitbetaald abonnement heb, want voor de huidige stand van zaken zou ik echt geen geld willen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:52
rammes schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 15:16:
[...]

ik ben zakelijk overgezet, snap er niets van, ik moet nu betaal gegevens invullen? dat loopt toch via de leasmaatschappij?
Kosten voor de paal en het abbonement lopen inderdaad via de leasemaatschappij.
Maar de vergoeding per kW/h wordt bij mij wel direct vanuit Shell betaald. Mogelijk is het daarvoor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
Vandaag een mailtje ontvangen dat mijn laadpaal "binnen twee weken" gemigreerd wordt en een actieve laadsessie niet automatisch hervat wordt.

Wat is dat nou weer voor manier van werken? Geef me een dag en tijdstip zodat ik weet dat ik dan niet kan laden ipv een enorm tijdsblok.

Als mijn vooruitbetaalde abonnement afgelopen is gaat de paal eruit. Dit is geen zakendoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ik heb 't abo afgelopen weekend via de portal van NewMotion maar stopgezet (na 't ombouwen van de paal naar een SmartEVSE)... Ben benieuwd hoeveel gedoe ik alsnog ga krijgen met de migratie, ze snappen vast niet hoe dat moet met een stopgezet abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop61
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 14:07
Nou ook de migratie naar 50five gehad. In de Shell recharge app kon je een laad sessie thuis starten met de virtuele kaart in de app. En je kon ook tijdstippen instellen zodat je maximaal gebruik kunt maken van een dynamisch energie contract. Dat werkt dus niet meer. Je kunt alleen de laadpas swipen en tijden instellen is een no go. Dus snachts de wekker zetten of overdag moet je thuis zijn om tegen 0 stroom te laden. Wat een ellende is dit. Shell niet bereikbaar en de functionaliteit van 50five is bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08:34

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

Joop61 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:04:
Nou ook de migratie naar 50five gehad. In de Shell recharge app kon je een laad sessie thuis starten met de virtuele kaart in de app. En je kon ook tijdstippen instellen zodat je maximaal gebruik kunt maken van een dynamisch energie contract. Dat werkt dus niet meer. Je kunt alleen de laadpas swipen en tijden instellen is een no go. Dus snachts de wekker zetten of overdag moet je thuis zijn om tegen 0 stroom te laden. Wat een ellende is dit. Shell niet bereikbaar en de functionaliteit van 50five is bagger
Net als Robicide ook de mail gehad dat ik de komende 2 weken wordt overgezet en de 2 mogelijkheden die jij noemt zijn nu net degene die ik veel gebruik. Droevige bedoening als ik alles hier zo lees. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
Zojuist ook overgezet en de 50five app is inderdaad treurig. Je kunt inderdaad geen sessies starten, inplannen, een andere kaart dan die van de werkgever toevoegen lukt me ook niet. Misschien maar uit gaan zoeken of ik niet naar een andere partij kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:06
Ik ben ook overgezet, maar ik kan via de shell app gewoon mijn schema blijven maken. 50five app heb ik nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:09
Ook ik ben overgezet van shellrecharge naar 50five. Ik heb nog geen mailcommunicatie gehad. (Maandag wel,de 2 weken mail gehad)

Onderwater kan ik zien dat de occpendpoint gisteren is aangepast. Van newmotion naar ocppEndpoint":"wss://ws.evc-net.com/

Nog even wachten op de mailcommunicatie…

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 01-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-09 16:21
stokmeister schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:01:
Ik ben ook overgezet, maar ik kan via de shell app gewoon mijn schema blijven maken. 50five app heb ik nog niet gebruikt.
Same here, maar bij mij heeft het schema geen invloed meer op de paal als je het aanpast, oftewel je hebt er niks meer aan.

Ook zie ik dat je gastgebruik niet meer uit/aan kan zetten? Staat dat nu standaard aan? Nog niet heel erg onder de indruk van deze overgang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-09 16:47
Joop61 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:04:
Hier twee weken terug precvies het zelfde, echt te kansloos dat 50 five,
zelf maar een andere paal besteld en aan e-flux gekoppeld,
opzegging bij 50five door geven maar zoals verwacht geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

zijn er al zakelijke rijders die wat anders gevonden hebben?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
De migratie hier achter de rug. De mail met die melding zat in de spamfolder. Alleen basisfunctie laden met de nfc kaart, zoals anderen ook beschreven. Zit nog halverwege een verbouwing dus nu nog niet, maar heb de spullen voor ombouw naar SmartEVSE al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
Je kunt blijkbaar wel via de website, https://50five-snl.evc-net.com, laadsessies starten, stoppen etc:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09 21:59
Ik heb afgelopen maandag ook de mail gehad voor migratie binnen 2 weken.
Zojuist heb ik mijn nieuwe laadpas toegevoegd in shell recharge app maar daarbij zag per toeval ook ik dat mijn paal offline is. Als de migratie 1-2 uur duurt vind ik dit wel heel toevallig dat dit nu zou moeten zijn gebeurt.
Heb nog geen mail gehad van 50five ook niet in spam.

Met alle berichten hierboven ben ik niet heel optimistisch over wat me te wachten staat...

NB, ik mag aannemen dat laadsessie stoppen (en weer starten) ook gewoon via de app van de auto werkt ? Ik heb de paal via shell recharge gekoppeld aan mijn kaart zodat ik nooit de druppel nodig heb voor laden, is die functionaliteit er nog wel bij 50five?

EDIT:
Ondanks dat ik geen mail gehad heb toch bij 50five weten in te loggen door "vergeten ww" te klikken en hetzelfde email adres in te voeren als bij shell recharge en waarempel, ik kom er zowaar in en alle gegevens stonden erin. Status van de paal "online".
Je moet er zelf maar achter zien te komen.....

Zie alleen dat mijn oude kaart nog gekoppeld is en het toevoegen van de nieuwe kaart werkt niet "deze kaart is niet bekend bij ons". Nu begreep ik van de mail van shell recharge dat het kaartenbeheer via hen loopt en 50five maar hoe krijg ik de nieuwe kaart nu gekoppeld aan de paal |:(? . Lekker duidelijk allemaal

EDIT2:
Na inloggen op de app ipv via internet op de PC wel de nieuwe kaart kunnen koppelen maar de optie om automatisch te laden dmv een gekoppelde kaart is greyed out...grrrr O-)

[ Voor 59% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2025 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
internet4me schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:09:
Ook ik ben overgezet van shellrecharge naar 50five. Ik heb nog geen mailcommunicatie gehad. (Maandag wel,de 2 weken mail gehad)

Onderwater kan ik zien dat de occpendpoint gisteren is aangepast. Van newmotion naar ocppEndpoint":"wss://ws.evc-net.com/

Nog even wachten op de mailcommunicatie…
Migratie mail ontvangen.
Na wat problemen met de app. Alles via de webpagina kunnen instellen. Daarna werkte de app ook.
Helaas heb ik mijn huisnummer meerdere keren moeten invullen. Op verschillende tijdstippen.
Vervelend is nu dat de automatische vergoeding ex btw is maar wel met btw vergoed wordt…niet logisch.
Niet al mijn laadpassen zijn overgezet.

Verder werkt het instellen van automatisch starten van een laadsesie niet. De optie is er wel maar deze is greyed out.
Tot zover de belofte dat alles 1op1 over gaat.

Idd allemaal erg knullig. Ik twijfel of 50five wel een verbetering is.

Edit: net even getest. Automatisch starten bij aansluiten werkt wel. Terwijl de functie grijs is in de app en website en swipen staat ingesteld. :X

Edit 2: in de app+website staat dat mijn carefree Charing abonnement tot 1-9-2025 actief is. Vermoedelijk omdat mijn werkgever per maand betaald. Het ziet er wel knullig uit. Wat moet ik daar van denken. Stopt het dan? Of wordt het automatisch verlengd.

[ Voor 16% gewijzigd door internet4me op 02-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

internet4me schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

Migratie mail ontvangen.
Na wat problemen met de app. Alles via de webpagina kunnen instellen. Daarna werkte de app ook.
Helaas heb ik mijn huisnummer meerdere keren moeten invullen. Op verschillende tijdstippen.
Vervelend is nu dat de automatische vergoeding ex btw is maar wel met btw vergoed wordt…niet logisch.
Niet al mijn laadpassen zijn overgezet.

Verder werkt het instellen van automatisch starten van een laadsesie niet. De optie is er wel maar deze is greyed out.
Tot zover de belofte dat alles 1op1 over gaat.

Idd allemaal erg knullig. Ik twijfel of 50five wel een verbetering is.

Edit: net even getest. Automatisch starten bij aansluiten werkt wel. Terwijl de functie grijs is in de app en website en swipen staat ingesteld. :X

Edit 2: in de app+website staat dat mijn carefree Charing abonnement tot 1-9-2025 actief is. Vermoedelijk omdat mijn werkgever per maand betaald. Het ziet er wel knullig uit. Wat moet ik daar van denken. Stopt het dan? Of wordt het automatisch verlengd.
Ik zal wel ergens overheen kijken maar waar zie je de functie 'automatisch starten' staan? Die zie ik bij mij helemaal niet (app of web).
Wat ik ook mis (was ook al door anderen gemeld) is het starten op bepaalde dag en tijd.
Maar eens kijken of dat later nog beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

Ik zal wel ergens overheen kijken maar waar zie je de functie 'automatisch starten' staan? Die zie ik bij mij helemaal niet (app of web).
Wat ik ook mis (was ook al door anderen gemeld) is het starten op bepaalde dag en tijd.
Maar eens kijken of dat later nog beschikbaar komt.
😀 automatisch starten bij aansluiten. Het is niet op basis van tijd.
Staat op de zelfde plek als swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:16
@internet4me is je paal niet 4 of 5 jaar oud op 1/9? Doorgaans is het prepaid voor lengte van leasecontract.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Inspired schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:07:
@internet4me is je paal niet 4 of 5 jaar oud op 1/9? Doorgaans is het prepaid voor lengte van leasecontract.
Paal is bijna 1 jaar oud. Contract loopt nog 3-4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-09 22:23
Ik kreeg afgelopen week ook een mail van Shell Recharge. Laadpaal blijkbaar dinsdag of zoiets over gezet en vannacht pas een mail ontvangen van 50five. Gisteren kon ik wel in de app omdat ik een wachtwoord reset heb uitgevoerd. Wat een drama die app. Ik heb ook een dynamisch energie contract. Ben nu aan het laden en zag in de Shell Recharge app dat er een activiteit is op de laadpaal. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een laadschema ga invoeren in die Shell Recharge app....of de laadpaal daar alsnog naar handeld. Ik zie wel de mogelijkheid in de Recharge app dat ik de sessie kan stoppen, dat ge ik later vandaag proberen, eerst maar voor de zekerheid wat stroom in de auto voordat ik ga experimenteren. Inmiddels diverse tickets bij 50five lopen en contact met de leasemaatschappij opgenomen. Ik heb met hun een zakelijk contact inclusief laadpaal, misschien dat zij actief worden richting 50five om bezig te gaan en de app een beetje verder te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 22:16
internet4me schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Paal is bijna 1 jaar oud. Contract loopt nog 3-4 jaar.
Sterkte..

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

RonaldArendsen schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:36:
Ik kreeg afgelopen week ook een mail van Shell Recharge. Laadpaal blijkbaar dinsdag of zoiets over gezet en vannacht pas een mail ontvangen van 50five. Gisteren kon ik wel in de app omdat ik een wachtwoord reset heb uitgevoerd. Wat een drama die app. Ik heb ook een dynamisch energie contract. Ben nu aan het laden en zag in de Shell Recharge app dat er een activiteit is op de laadpaal. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een laadschema ga invoeren in die Shell Recharge app....of de laadpaal daar alsnog naar handeld. Ik zie wel de mogelijkheid in de Recharge app dat ik de sessie kan stoppen, dat ge ik later vandaag proberen, eerst maar voor de zekerheid wat stroom in de auto voordat ik ga experimenteren. Inmiddels diverse tickets bij 50five lopen en contact met de leasemaatschappij opgenomen. Ik heb met hun een zakelijk contact inclusief laadpaal, misschien dat zij actief worden richting 50five om bezig te gaan en de app een beetje verder te ontwikkelen.
Ik kan wel een schema in de shell app zetten maar daar wordt niet meer naar gekeken. Net getest. Had schema voor vandaag gezet vanaf 13:00 uur. Maar als ik de kaart langs het laadpunt haal (om 12:45) wordt er al met laden begonnen en dat stopt ook niet meer.
In oude situatie werd laden ook gestart maar als dat buiten het schema was, werd er gestopt en pas als de kloktijd binnen het schema viel werd er verder geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Ik kan wel een schema in de shell app zetten maar daar wordt niet meer naar gekeken. Net getest. Had schema voor vandaag gezet vanaf 13:00 uur. Maar als ik de kaart langs het laadpunt haal (om 12:45) wordt er al met laden begonnen en dat stopt ook niet meer.
In oude situatie werd laden ook gestart maar als dat buiten het schema was, werd er gestopt en pas als de kloktijd binnen het schema viel werd er verder geladen.
Lijkt me logisch. Als ik de reacties hier lees icm mijn eigen migratie dan doen ze het kennelijk in batches. Totdat iedereen gemigreerd is zal de Shell app blijven werken maar als de migratie rond is zal dat snel over zijn, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldArendsen
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Net is het bij mij wel gelukt om uitgesteld te starten via de Shell Recharge app maar hij stopte niet. Nu staat die voor morgen gereed maar zie in de app van de auto iets anders dan dat ik had verwacht. Eens kijken wat het morgen wordt.....

Nog even mee lopen knoeien maar niet meer voor elkaar gekregen om uitgesteld te laden. Vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldArendsen op 02-08-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Wat me ook is opgevallen. Wat een grote stap terug is in functionaliteit cq dienst.
Als de laadkosten vergoed wordt door de werkgever. Was het bij shell Recharge zo dat je 10-15 dagen in de nieuwe maand het geld had van de vorige maand.

Nu geeft de documentatie aan dat dit 4-6 weken later is. Maw het overzicht ben je zo helemaal kwijt en je moet veel langer wachten op je geld.

Tot nu toe geen voordeel gezien van de overgang naar 50five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Vandaag begint het goed. In de app en website heb ik geen laadpaal meer. Gaat goed met 50five 😫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldArendsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igGJzZLh5037MoFFJiMbxK14rNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4PpxDBKq7OmpMmEsVqskaMUE.png?f=fotoalbum_large

Reactie van 50five. Hopelijk uitzicht op verbetering, afwachten wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Eddos schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:49:
Ik heb een aankondiging gekregen, geen bericht van migratie maar had wel opeens een rood lampje bij het laden. De laatste succesvolle laad-sessie was op 10-07 in de Shell Recharge app te zien. Nu bij 50five een wachtwoord reset aangevraagd en mijn laadpas weer toegevoegd en zo maar even proberen.

Competentie is een keuze zullen we maar zeggen..
Inmiddels is de laadpas van mijn werkgever (Travelcard) eruit gegooid en ik krijg hem er ook niet weer in. 2 tickets aangemaakt maar geen reactie. Gelukkig staat er ook een openbare laadpaal op 15 meter afstand, maar met deze zonnige dagen laad ik het liefst op eigen zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Goedendag,

Ik heb nu ruim een jaar een laadpaal thuis, zelf aangeschaft, ik laad nagenoeg alleen thuis. Had dus een abbo bij Shell recharge, dat is een maand geleden overgezet naar 50five. Daar begint de ellende, alles zou overgezet worden, dat klopt dus niet, er is helemaal niks overgezet, dus mijn tankpas werkte niet meer thuis. Het nummer op mijn tankpas werd niet herkend, de helpdesk heeft dit uiteindelijk handmatig in het systeem gezet, gebeurde wel vaker dat het niet herkend werd....

Nu blijkt dat ze voor het gemak het tarief ook niet meegenomen hebben, dit hebben ze op € 0,00 gezet, daar kom ik dus achteraf achter. Ik kan dit vervolgens ook niet zelf aanpassen, ik moet dan een verzoek indienen onderbouwd met elektrarekeningen etc. Dat ga ik allemaal niet doen, ik werk voor mijn eigen bv, en ik kon doen en laten met dat tarief wat ik wilde en nu niet meer terwijl er niks zou veranderen voor mij met die overgang. I.c.m. met de sowieso problematische overgang wil ik zsm overstappen, maar kom er niet uit naar wie, en na het lezen van dit topic lijk ik dus ook niet over te kunnen stappen.

Voor zover het uitmaakt, ik heb een newmotion home advanced wandmodel. Dat ombouwen, zijn er ook bedrijfjes die dat voor je doen, aangezien ik 2 linker handen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

je Electra rekeningen laten zien? WTF?

Ik zou het doen!

• internet4me
Scuderia110 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:46:
Goedendag,

Ik heb nu ruim een jaar een laadpaal thuis, zelf aangeschaft, ik laad nagenoeg alleen thuis. Had dus een abbo bij Shell recharge, dat is een maand geleden overgezet naar 50five. Daar begint de ellende, alles zou overgezet worden, dat klopt dus niet, er is helemaal niks overgezet, dus mijn tankpas werkte niet meer thuis. Het nummer op mijn tankpas werd niet herkend, de helpdesk heeft dit uiteindelijk handmatig in het systeem gezet, gebeurde wel vaker dat het niet herkend werd....

Nu blijkt dat ze voor het gemak het tarief ook niet meegenomen hebben, dit hebben ze op € 0,00 gezet, daar kom ik dus achteraf achter. Ik kan dit vervolgens ook niet zelf aanpassen, ik moet dan een verzoek indienen onderbouwd met elektrarekeningen etc. Dat ga ik allemaal niet doen, ik werk voor mijn eigen bv, en ik kon doen en laten met dat tarief wat ik wilde en nu niet meer terwijl er niks zou veranderen voor mij met die overgang. I.c.m. met de sowieso problematische overgang wil ik zsm overstappen, maar kom er niet uit naar wie, en na het lezen van dit topic lijk ik dus ook niet over te kunnen stappen.

Voor zover het uitmaakt, ik heb een newmotion home advanced wandmodel. Dat ombouwen, zijn er ook bedrijfjes die dat voor je doen, aangezien ik 2 linker handen heb..
En als je door klikt op de laadpaal. Zie je dan wel het juiste bedrag.
Ik moet even verder klikken en zie dan wel het juiste bedrag.
(In het overzicht idd 0.00 maar na doorklikken klopt het wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogervos
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 05-09 22:32
Hier ook een ticket aangemaakt met wat klachten.

Het antwoord van 50Five

———————————————————————————————————

Beste klant,

Bedankt voor uw bericht en feedback. We begrijpen dat u functionaliteiten mist die u gewend was of die u belangrijk vindt in uw dagelijkse gebruik van onze laadoplossing.

Op dit moment werken we aan een grootschalige en complexe operatie: de migratie van meer dan 100.000 laadpunten in Europa van Shell Recharge Solutions naar 50five. Dit is een technisch uitdagend traject waarbij veel systemen opnieuw worden opgebouwd of verbeterd. We doen dit stap voor stap, samen met onze technologiepartners, en zetten alles op alles om de kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.

Nieuwe funcitionaliteit in de 50five app
Graag informeren we u over de functionaliteiten die binnenkort beschikbaar komen in de 50five e-mobility app. We investeren continu in het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden die u helpen om uw laadoplossing slimmer, eenvoudiger en efficiënter te beheren.

Een greep uit wat eraan komt:

- Inzicht in transactiegeschiedenis per laadpunt
- Beheer van toegang (privé/publiek/gasttarieven)
- Slimme planning van laadsessies, incl. voorkeuren voor daltarieven
- Downloadbare rapportages per laadpunt en laadpas
- Notificaties bij storingen of firmware-updates
- AutoCharge beheer via de app
- Kilometerregistratie voor leaserijders
- Ondersteuning voor zonne-laadoplossingen
- Zelf abonnementen beheren via de app

In de app wordt binnenkort ook een ‘coming soon’-icoontje zichtbaar, zodat u eenvoudig kunt zien welke functies onderweg zijn.

Waarom de start/stop-functionaliteit niet beschikbaar is
We krijgen regelmatig vragen over het op afstand starten of stoppen van laadsessies via de app. Voor Shell-laadpassen is deze functie op dit moment niet beschikbaar vanwege de risico’s op misbruik. Omdat de data van de laadpas eigendom is van Shell, kunnen wij technisch niet met zekerheid vaststellen of een pas bij de juiste gebruiker hoort. Om uw veiligheid en kostenbeheersing te waarborgen, hebben we daarom besloten deze functie voorlopig niet aan te bieden.

We waarderen uw begrip terwijl we onze diensten verder uitbreiden en verbeteren. Uw ervaring staat centraal, en we doen er alles aan om u zo snel mogelijk van alle gewenste functionaliteiten te voorzien.

Heeft u vragen?
Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

Het team van 50five Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Het is wel duidelijk dat ze de gebruikerswensen met name verrekening niet begrijpen of niet belangrijk vinden anders hadden ze die functionaliteiten eerst gerealiseerd (zoals ze communiceren) en daarna pas de migratie gestart. Bewezen onbetrouwbaar bedrijf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:02
Hier dezelfde ervaring. Onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven nog bestaan en onbegrijpelijk dat een bedrijf als shell belangen van klanten zo weet te minachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Het is het verdienmodel, het abonnement voor load balancing en de verrekening voor leaserijders. Je leest het tussen de regels in de reactie die @rogervos plaatst, alle aandacht gaat naar de backend. Al het andere is bijzaak voor ze en heeft dus geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Onze grote vrienden van 50five hebben wel mijn gekoppelde laadpas meegemigreerd maar niet het ingestelde tarief voor terugbetaling. En ik ben een gewoon werkend mens dus had niet a la minute na migratie de tijd genomen om te kijken of alles wel goed stond.

Met als resultaat enkele honderden kWh's geladen tegen een nultarief. Telefonisch niemand te pakken te krijgen om dit te laten corrigeren. Amateuristische knakentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:31
Vraagje: ik heb alleen een laadpas van Shell Recharge (geen laadpaal). Ga ik dan ook over naar 50Five of kan ik gewoon gebruik blijven maken van de Shell Recharge app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 22:49
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:32:
Vraagje: ik heb alleen een laadpas van Shell Recharge (geen laadpaal). Ga ik dan ook over naar 50Five of kan ik gewoon gebruik blijven maken van de Shell Recharge app?
Alleen laadpalen gaan over. Laadpas en app blijven bij Shell Recharge en kan je gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Robicide schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:27:
Onze grote vrienden van 50five hebben wel mijn gekoppelde laadpas meegemigreerd maar niet het ingestelde tarief voor terugbetaling. En ik ben een gewoon werkend mens dus had niet a la minute na migratie de tijd genomen om te kijken of alles wel goed stond.

Met als resultaat enkele honderden kWh's geladen tegen een nultarief. Telefonisch niemand te pakken te krijgen om dit te laten corrigeren. Amateuristische knakentent.
Ja, het is nogal een zooitje. Inmiddels ben ik 4 support-tickets verder en heb ik mijn Travelcard nog niet geregistreerd kunnen krijgen. Voorlopig gebruik ik die paal niet, ik laad wel openbaar en wacht de storm even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 13:42
Led van de laadpaal thuis op rood.
Laadpaal niet meer bekend in de Shell Recharge app.
50five nog geen gegevens gekregen.
Truc met paswoord reset werkte ook niet.

De tip hier in het draadje om langdurig de stroom van laadpaal te halen werkt goed. Ik kan nu weer thuis laden.
Misschien te vroeg bij Shell Recharge er uit gegooid.

Enfin ik kan weer laden dankzij tip uit dit draadje.
Thanks.

UPDATE 1: half uur later bleek het laden te zijn afgebroken. Bij starten weer een rode led..

UPDATE 2 20 aug 2025
Shell Recharge gebeld via 088 010 9500. Daar bleek inderdaad dat de laadpaal gemigreerd was naar 50five. Zij hebben mij toen een nummer van 50five gegeven voor informatie rond laadpaal.
50Five 073 369 0593 Te woord gestaan door een dame die meteen goed aan de actie ging. Bij het controleren van mijn gegevens bleek dat Shell nog een bedrijfsmailadres van mij had doorgestuurd naar 50five waarbij het mailadres eindigde op .nl terwijl ik dat 6 jaar geleden al heb laten wijzigen naar .com.
Daarom kon ik ook geen nieuw wachtwoord aanvragen omdat het mailadres ( met .com) niet werd herkend. Is allemaal gecorrigeerd. De dame heeft gelijk mijn laadpas gekoppeld.
Via de app moest ik nog wel tarief zonder btw invoeren, en de toggle voor mijn laadpas aanzetten.

Het werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Hans N op 20-08-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:16

Freakie1NL

Grote Baas

Mmm wat positiviteit hier in het topic?

Bij mij is het overzetten wel goed gegaan. Ik mis wel functies zoals inderdaad plannen van een sessie, maar mijn Polestar 2 kan dit gelukkig zelf ook. Wel natuurlijk gek dat je er op achteruit gaat qua functies.

De autocharge werkt gelukkig wel, al kan ik die niet aanvinken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-09 18:27
Ik heb ook een laadpaal van Shell/Recharge (New Motion Home Adv). Ik heb wel al een e-mail gekregen dat hij zou zijn omgezet, maar hij is vooralsnog gewoon benaderbaar via de ShellRC app. En alles werkt nog als vanouds. Gezien de ervaringen hier ga ik maar geen triggers doen om hem te laden omzetten door bijv die 50five app te registreren (al betwijfel ik of dat zo zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-09 18:27
Aangezien dit ook een algemeen ShellRecharge/Newmotion topic is: kent iemand toevallig ook het volgende? Mijn Newmotion (Home advanced) laadpaal geeft sinds kort telkens een geel lampje bij laden met heel warm weer en stopt dan ook. Het lijkt dus iets van een beveiliging of error bij te veel warmte. Iemand die dit toevallig kent/ ook heeft (gehad)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:25:
Mmm wat positiviteit hier in het topic?

Bij mij is het overzetten wel goed gegaan. Ik mis wel functies zoals inderdaad plannen van een sessie, maar mijn Polestar 2 kan dit gelukkig zelf ook. Wel natuurlijk gek dat je er op achteruit gaat qua functies.

De autocharge werkt gelukkig wel, al kan ik die niet aanvinken.
Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refthoom
Robicide schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen :+
Inderdaad. Ze zouden bijvoorbeeld een oproep hier hebben kunnen doen voor een proef waarbij een gesloten groep gemigreerd werd om de functionaliteiten -die ze dan uiteraard wel al ontwikkeld zouden moeten hebben- te finetunen. Dat zou positieve bijdragen hebben opgeleverd, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
Ze hadden net zo goed bij die overname de bestaande back-end software mee kunnen nemen ipv het (naar het lijkt?) opnieuw te ontwikkelen. Kan haast niet goedkoper zijn om opnieuw te beginnen met die back-end ontwikkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
rammes schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:51:
Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.
Als ik de historie volg. Is dit de uitbetaling van de maand juli klopt dat?
Dat is dan wel later dan bij Shell Recharge. Beduidend later. Hou ons op de hoogte wanneer je het geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
Had 1 dag in juli via 50five geladen maar als ik het terugbetalingsdocument bekijk lijkt dit ook exclusief BTW te zijn. Benieuwd wat er overgemaakt gaat worden.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:02:
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(
Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
internet4me schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.
Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.
Dan moet je verder klikken in de laadpaal settings. Dan vindt je autocharge en de prijs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 23:17
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
djbraas schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:10:
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Met energieke groet,

"
Bij mij aan de gevel* hangt een New Motion Advanced, en ze hadden er blijkbaar geen moeite mee om het 'oude' contract van Shell Recharge over te nemen. Ik krijg hem ook prima te zien in de mobiele app en de website. Dus ik zou het nog een keer proberen, wie weet snapt de volgende het wel :)

*van het schuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.
Heb ik hier ook. Bij mij is/was het vanaf zaterdag. Lijkt mij op een storing van 50five zelf.
*helaas niet het eerste issue. Vooralsnog gaan we flink achteruit. Shellrecharge was al niet goed maar nu is het helemaal erg. Qua diensten/functionaliteit/storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:15
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:

Mijn door mijn inmiddels ex-werkgever voor 5 jaar vooruitbetaalde abonnement zou op 4 september verlopen en ik kon dat niet verlengen. Al meer dan drie weken geleden een case aangemaakt, nog nooit wat op gehoord en elke keer in de webapp 'uw abonnement verloopt binnenkort, klik hier om te verlengen' (oid). Wat niet kon omdat de 'verleng' knop niet klikbaar was. Uiteindelijk via de network trace van de web developer tools van Firefox ontdekt dat het probleem was dat mijn 5 jaar geleden opgegeven rekening voor vergoeding blijkbaar geen 'direct debit' ondersteunde. Dezelfde rekening nogmaals toegevoegd met een andere omschrijving en toen kon ik wel verlengen. Ik verwacht nooit reactie te krijgen op mijn open case bij Shell Recharge en hoop op het beste voor de migratie naar 50Five... Eens kijken hoe dat gaat of anders migreren/mijn Home Advanced uit 2020 ombouwen naar SmartEVSE. Ben inmiddels prive EV-rijder dus vergoeding is geen issue meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 23:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

berendhaan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:05:
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:15
WouterG schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:15:
[...]

Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Dat is lachwekkend. We gaan dan van 2 weken uitbetalen naar 2 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".
Totaal onacceptabel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
Heb ook nog niets gekregen.... vindt het een te grote verandering wat zo even door de neus gedrukt wordt....

Tijdje geleden ook al een slechte review geplaatst, nu keek ik net weer en dagelijks regent het met slechte reviews...

[ Voor 36% gewijzigd door Kratos op 08-09-2025 21:25 ]

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:59
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
En hoe werkt het dan als ik over een maand weer een ev leaseauto erbij heb?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Als het goed is heb je je pas /druppel code in de laadpaal software gezet die moet je er uit halen

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 Laatste