Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop61
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 30-07 14:07
Nou ook de migratie naar 50five gehad. In de Shell recharge app kon je een laad sessie thuis starten met de virtuele kaart in de app. En je kon ook tijdstippen instellen zodat je maximaal gebruik kunt maken van een dynamisch energie contract. Dat werkt dus niet meer. Je kunt alleen de laadpas swipen en tijden instellen is een no go. Dus snachts de wekker zetten of overdag moet je thuis zijn om tegen 0 stroom te laden. Wat een ellende is dit. Shell niet bereikbaar en de functionaliteit van 50five is bagger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14:39

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

Joop61 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:04:
Nou ook de migratie naar 50five gehad. In de Shell recharge app kon je een laad sessie thuis starten met de virtuele kaart in de app. En je kon ook tijdstippen instellen zodat je maximaal gebruik kunt maken van een dynamisch energie contract. Dat werkt dus niet meer. Je kunt alleen de laadpas swipen en tijden instellen is een no go. Dus snachts de wekker zetten of overdag moet je thuis zijn om tegen 0 stroom te laden. Wat een ellende is dit. Shell niet bereikbaar en de functionaliteit van 50five is bagger
Net als Robicide ook de mail gehad dat ik de komende 2 weken wordt overgezet en de 2 mogelijkheden die jij noemt zijn nu net degene die ik veel gebruik. Droevige bedoening als ik alles hier zo lees. :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Zojuist ook overgezet en de 50five app is inderdaad treurig. Je kunt inderdaad geen sessies starten, inplannen, een andere kaart dan die van de werkgever toevoegen lukt me ook niet. Misschien maar uit gaan zoeken of ik niet naar een andere partij kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:25
Ik ben ook overgezet, maar ik kan via de shell app gewoon mijn schema blijven maken. 50five app heb ik nog niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:11
Ook ik ben overgezet van shellrecharge naar 50five. Ik heb nog geen mailcommunicatie gehad. (Maandag wel,de 2 weken mail gehad)

Onderwater kan ik zien dat de occpendpoint gisteren is aangepast. Van newmotion naar ocppEndpoint":"wss://ws.evc-net.com/

Nog even wachten op de mailcommunicatie…

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 01-08-2025 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbakker7
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 26-09 18:10
stokmeister schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:01:
Ik ben ook overgezet, maar ik kan via de shell app gewoon mijn schema blijven maken. 50five app heb ik nog niet gebruikt.
Same here, maar bij mij heeft het schema geen invloed meer op de paal als je het aanpast, oftewel je hebt er niks meer aan.

Ook zie ik dat je gastgebruik niet meer uit/aan kan zetten? Staat dat nu standaard aan? Nog niet heel erg onder de indruk van deze overgang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevenschouten
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:32
Joop61 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 00:04:
Hier twee weken terug precvies het zelfde, echt te kansloos dat 50 five,
zelf maar een andere paal besteld en aan e-flux gekoppeld,
opzegging bij 50five door geven maar zoals verwacht geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:45

rammes

koekebakker 1e klas

zijn er al zakelijke rijders die wat anders gevonden hebben?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-09 08:50
De migratie hier achter de rug. De mail met die melding zat in de spamfolder. Alleen basisfunctie laden met de nfc kaart, zoals anderen ook beschreven. Zit nog halverwege een verbouwing dus nu nog niet, maar heb de spullen voor ombouw naar SmartEVSE al in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Nu online
Je kunt blijkbaar wel via de website, https://50five-snl.evc-net.com, laadsessies starten, stoppen etc:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-09 21:54
Ik heb afgelopen maandag ook de mail gehad voor migratie binnen 2 weken.
Zojuist heb ik mijn nieuwe laadpas toegevoegd in shell recharge app maar daarbij zag per toeval ook ik dat mijn paal offline is. Als de migratie 1-2 uur duurt vind ik dit wel heel toevallig dat dit nu zou moeten zijn gebeurt.
Heb nog geen mail gehad van 50five ook niet in spam.

Met alle berichten hierboven ben ik niet heel optimistisch over wat me te wachten staat...

NB, ik mag aannemen dat laadsessie stoppen (en weer starten) ook gewoon via de app van de auto werkt ? Ik heb de paal via shell recharge gekoppeld aan mijn kaart zodat ik nooit de druppel nodig heb voor laden, is die functionaliteit er nog wel bij 50five?

EDIT:
Ondanks dat ik geen mail gehad heb toch bij 50five weten in te loggen door "vergeten ww" te klikken en hetzelfde email adres in te voeren als bij shell recharge en waarempel, ik kom er zowaar in en alle gegevens stonden erin. Status van de paal "online".
Je moet er zelf maar achter zien te komen.....

Zie alleen dat mijn oude kaart nog gekoppeld is en het toevoegen van de nieuwe kaart werkt niet "deze kaart is niet bekend bij ons". Nu begreep ik van de mail van shell recharge dat het kaartenbeheer via hen loopt en 50five maar hoe krijg ik de nieuwe kaart nu gekoppeld aan de paal |:(? . Lekker duidelijk allemaal

EDIT2:
Na inloggen op de app ipv via internet op de PC wel de nieuwe kaart kunnen koppelen maar de optie om automatisch te laden dmv een gekoppelde kaart is greyed out...grrrr O-)

[ Voor 59% gewijzigd door FreeMen op 01-08-2025 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
internet4me schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:09:
Ook ik ben overgezet van shellrecharge naar 50five. Ik heb nog geen mailcommunicatie gehad. (Maandag wel,de 2 weken mail gehad)

Onderwater kan ik zien dat de occpendpoint gisteren is aangepast. Van newmotion naar ocppEndpoint":"wss://ws.evc-net.com/

Nog even wachten op de mailcommunicatie…
Migratie mail ontvangen.
Na wat problemen met de app. Alles via de webpagina kunnen instellen. Daarna werkte de app ook.
Helaas heb ik mijn huisnummer meerdere keren moeten invullen. Op verschillende tijdstippen.
Vervelend is nu dat de automatische vergoeding ex btw is maar wel met btw vergoed wordt…niet logisch.
Niet al mijn laadpassen zijn overgezet.

Verder werkt het instellen van automatisch starten van een laadsesie niet. De optie is er wel maar deze is greyed out.
Tot zover de belofte dat alles 1op1 over gaat.

Idd allemaal erg knullig. Ik twijfel of 50five wel een verbetering is.

Edit: net even getest. Automatisch starten bij aansluiten werkt wel. Terwijl de functie grijs is in de app en website en swipen staat ingesteld. :X

Edit 2: in de app+website staat dat mijn carefree Charing abonnement tot 1-9-2025 actief is. Vermoedelijk omdat mijn werkgever per maand betaald. Het ziet er wel knullig uit. Wat moet ik daar van denken. Stopt het dan? Of wordt het automatisch verlengd.

[ Voor 16% gewijzigd door internet4me op 02-08-2025 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

internet4me schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 09:47:
[...]

Migratie mail ontvangen.
Na wat problemen met de app. Alles via de webpagina kunnen instellen. Daarna werkte de app ook.
Helaas heb ik mijn huisnummer meerdere keren moeten invullen. Op verschillende tijdstippen.
Vervelend is nu dat de automatische vergoeding ex btw is maar wel met btw vergoed wordt…niet logisch.
Niet al mijn laadpassen zijn overgezet.

Verder werkt het instellen van automatisch starten van een laadsesie niet. De optie is er wel maar deze is greyed out.
Tot zover de belofte dat alles 1op1 over gaat.

Idd allemaal erg knullig. Ik twijfel of 50five wel een verbetering is.

Edit: net even getest. Automatisch starten bij aansluiten werkt wel. Terwijl de functie grijs is in de app en website en swipen staat ingesteld. :X

Edit 2: in de app+website staat dat mijn carefree Charing abonnement tot 1-9-2025 actief is. Vermoedelijk omdat mijn werkgever per maand betaald. Het ziet er wel knullig uit. Wat moet ik daar van denken. Stopt het dan? Of wordt het automatisch verlengd.
Ik zal wel ergens overheen kijken maar waar zie je de functie 'automatisch starten' staan? Die zie ik bij mij helemaal niet (app of web).
Wat ik ook mis (was ook al door anderen gemeld) is het starten op bepaalde dag en tijd.
Maar eens kijken of dat later nog beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 10:43:
[...]

Ik zal wel ergens overheen kijken maar waar zie je de functie 'automatisch starten' staan? Die zie ik bij mij helemaal niet (app of web).
Wat ik ook mis (was ook al door anderen gemeld) is het starten op bepaalde dag en tijd.
Maar eens kijken of dat later nog beschikbaar komt.
😀 automatisch starten bij aansluiten. Het is niet op basis van tijd.
Staat op de zelfde plek als swipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:22
@internet4me is je paal niet 4 of 5 jaar oud op 1/9? Doorgaans is het prepaid voor lengte van leasecontract.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Inspired schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:07:
@internet4me is je paal niet 4 of 5 jaar oud op 1/9? Doorgaans is het prepaid voor lengte van leasecontract.
Paal is bijna 1 jaar oud. Contract loopt nog 3-4 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 18:45
Ik kreeg afgelopen week ook een mail van Shell Recharge. Laadpaal blijkbaar dinsdag of zoiets over gezet en vannacht pas een mail ontvangen van 50five. Gisteren kon ik wel in de app omdat ik een wachtwoord reset heb uitgevoerd. Wat een drama die app. Ik heb ook een dynamisch energie contract. Ben nu aan het laden en zag in de Shell Recharge app dat er een activiteit is op de laadpaal. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een laadschema ga invoeren in die Shell Recharge app....of de laadpaal daar alsnog naar handeld. Ik zie wel de mogelijkheid in de Recharge app dat ik de sessie kan stoppen, dat ge ik later vandaag proberen, eerst maar voor de zekerheid wat stroom in de auto voordat ik ga experimenteren. Inmiddels diverse tickets bij 50five lopen en contact met de leasemaatschappij opgenomen. Ik heb met hun een zakelijk contact inclusief laadpaal, misschien dat zij actief worden richting 50five om bezig te gaan en de app een beetje verder te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:22
internet4me schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:14:
[...]

Paal is bijna 1 jaar oud. Contract loopt nog 3-4 jaar.
Sterkte..

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropje

Dropje

Nissan Ariya Engage SV

RonaldArendsen schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 11:36:
Ik kreeg afgelopen week ook een mail van Shell Recharge. Laadpaal blijkbaar dinsdag of zoiets over gezet en vannacht pas een mail ontvangen van 50five. Gisteren kon ik wel in de app omdat ik een wachtwoord reset heb uitgevoerd. Wat een drama die app. Ik heb ook een dynamisch energie contract. Ben nu aan het laden en zag in de Shell Recharge app dat er een activiteit is op de laadpaal. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik een laadschema ga invoeren in die Shell Recharge app....of de laadpaal daar alsnog naar handeld. Ik zie wel de mogelijkheid in de Recharge app dat ik de sessie kan stoppen, dat ge ik later vandaag proberen, eerst maar voor de zekerheid wat stroom in de auto voordat ik ga experimenteren. Inmiddels diverse tickets bij 50five lopen en contact met de leasemaatschappij opgenomen. Ik heb met hun een zakelijk contact inclusief laadpaal, misschien dat zij actief worden richting 50five om bezig te gaan en de app een beetje verder te ontwikkelen.
Ik kan wel een schema in de shell app zetten maar daar wordt niet meer naar gekeken. Net getest. Had schema voor vandaag gezet vanaf 13:00 uur. Maar als ik de kaart langs het laadpunt haal (om 12:45) wordt er al met laden begonnen en dat stopt ook niet meer.
In oude situatie werd laden ook gestart maar als dat buiten het schema was, werd er gestopt en pas als de kloktijd binnen het schema viel werd er verder geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Ik kan wel een schema in de shell app zetten maar daar wordt niet meer naar gekeken. Net getest. Had schema voor vandaag gezet vanaf 13:00 uur. Maar als ik de kaart langs het laadpunt haal (om 12:45) wordt er al met laden begonnen en dat stopt ook niet meer.
In oude situatie werd laden ook gestart maar als dat buiten het schema was, werd er gestopt en pas als de kloktijd binnen het schema viel werd er verder geladen.
Lijkt me logisch. Als ik de reacties hier lees icm mijn eigen migratie dan doen ze het kennelijk in batches. Totdat iedereen gemigreerd is zal de Shell app blijven werken maar als de migratie rond is zal dat snel over zijn, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldArendsen
Dropje schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 12:55:
[...]

Net is het bij mij wel gelukt om uitgesteld te starten via de Shell Recharge app maar hij stopte niet. Nu staat die voor morgen gereed maar zie in de app van de auto iets anders dan dat ik had verwacht. Eens kijken wat het morgen wordt.....

Nog even mee lopen knoeien maar niet meer voor elkaar gekregen om uitgesteld te laden. Vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door RonaldArendsen op 02-08-2025 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Wat me ook is opgevallen. Wat een grote stap terug is in functionaliteit cq dienst.
Als de laadkosten vergoed wordt door de werkgever. Was het bij shell Recharge zo dat je 10-15 dagen in de nieuwe maand het geld had van de vorige maand.

Nu geeft de documentatie aan dat dit 4-6 weken later is. Maw het overzicht ben je zo helemaal kwijt en je moet veel langer wachten op je geld.

Tot nu toe geen voordeel gezien van de overgang naar 50five.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Vandaag begint het goed. In de app en website heb ik geen laadpaal meer. Gaat goed met 50five 😫

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldArendsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igGJzZLh5037MoFFJiMbxK14rNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4PpxDBKq7OmpMmEsVqskaMUE.png?f=fotoalbum_large

Reactie van 50five. Hopelijk uitzicht op verbetering, afwachten wanneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:02
Eddos schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 16:49:
Ik heb een aankondiging gekregen, geen bericht van migratie maar had wel opeens een rood lampje bij het laden. De laatste succesvolle laad-sessie was op 10-07 in de Shell Recharge app te zien. Nu bij 50five een wachtwoord reset aangevraagd en mijn laadpas weer toegevoegd en zo maar even proberen.

Competentie is een keuze zullen we maar zeggen..
Inmiddels is de laadpas van mijn werkgever (Travelcard) eruit gegooid en ik krijg hem er ook niet weer in. 2 tickets aangemaakt maar geen reactie. Gelukkig staat er ook een openbare laadpaal op 15 meter afstand, maar met deze zonnige dagen laad ik het liefst op eigen zonnestroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scuderia110
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Goedendag,

Ik heb nu ruim een jaar een laadpaal thuis, zelf aangeschaft, ik laad nagenoeg alleen thuis. Had dus een abbo bij Shell recharge, dat is een maand geleden overgezet naar 50five. Daar begint de ellende, alles zou overgezet worden, dat klopt dus niet, er is helemaal niks overgezet, dus mijn tankpas werkte niet meer thuis. Het nummer op mijn tankpas werd niet herkend, de helpdesk heeft dit uiteindelijk handmatig in het systeem gezet, gebeurde wel vaker dat het niet herkend werd....

Nu blijkt dat ze voor het gemak het tarief ook niet meegenomen hebben, dit hebben ze op € 0,00 gezet, daar kom ik dus achteraf achter. Ik kan dit vervolgens ook niet zelf aanpassen, ik moet dan een verzoek indienen onderbouwd met elektrarekeningen etc. Dat ga ik allemaal niet doen, ik werk voor mijn eigen bv, en ik kon doen en laten met dat tarief wat ik wilde en nu niet meer terwijl er niks zou veranderen voor mij met die overgang. I.c.m. met de sowieso problematische overgang wil ik zsm overstappen, maar kom er niet uit naar wie, en na het lezen van dit topic lijk ik dus ook niet over te kunnen stappen.

Voor zover het uitmaakt, ik heb een newmotion home advanced wandmodel. Dat ombouwen, zijn er ook bedrijfjes die dat voor je doen, aangezien ik 2 linker handen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

je Electra rekeningen laten zien? WTF?

Ik zou het doen!

• internet4me
Scuderia110 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 20:46:
Goedendag,

Ik heb nu ruim een jaar een laadpaal thuis, zelf aangeschaft, ik laad nagenoeg alleen thuis. Had dus een abbo bij Shell recharge, dat is een maand geleden overgezet naar 50five. Daar begint de ellende, alles zou overgezet worden, dat klopt dus niet, er is helemaal niks overgezet, dus mijn tankpas werkte niet meer thuis. Het nummer op mijn tankpas werd niet herkend, de helpdesk heeft dit uiteindelijk handmatig in het systeem gezet, gebeurde wel vaker dat het niet herkend werd....

Nu blijkt dat ze voor het gemak het tarief ook niet meegenomen hebben, dit hebben ze op € 0,00 gezet, daar kom ik dus achteraf achter. Ik kan dit vervolgens ook niet zelf aanpassen, ik moet dan een verzoek indienen onderbouwd met elektrarekeningen etc. Dat ga ik allemaal niet doen, ik werk voor mijn eigen bv, en ik kon doen en laten met dat tarief wat ik wilde en nu niet meer terwijl er niks zou veranderen voor mij met die overgang. I.c.m. met de sowieso problematische overgang wil ik zsm overstappen, maar kom er niet uit naar wie, en na het lezen van dit topic lijk ik dus ook niet over te kunnen stappen.

Voor zover het uitmaakt, ik heb een newmotion home advanced wandmodel. Dat ombouwen, zijn er ook bedrijfjes die dat voor je doen, aangezien ik 2 linker handen heb..
En als je door klikt op de laadpaal. Zie je dan wel het juiste bedrag.
Ik moet even verder klikken en zie dan wel het juiste bedrag.
(In het overzicht idd 0.00 maar na doorklikken klopt het wel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogervos
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 17:53
Hier ook een ticket aangemaakt met wat klachten.

Het antwoord van 50Five

———————————————————————————————————

Beste klant,

Bedankt voor uw bericht en feedback. We begrijpen dat u functionaliteiten mist die u gewend was of die u belangrijk vindt in uw dagelijkse gebruik van onze laadoplossing.

Op dit moment werken we aan een grootschalige en complexe operatie: de migratie van meer dan 100.000 laadpunten in Europa van Shell Recharge Solutions naar 50five. Dit is een technisch uitdagend traject waarbij veel systemen opnieuw worden opgebouwd of verbeterd. We doen dit stap voor stap, samen met onze technologiepartners, en zetten alles op alles om de kwaliteit en betrouwbaarheid te waarborgen.

Nieuwe funcitionaliteit in de 50five app
Graag informeren we u over de functionaliteiten die binnenkort beschikbaar komen in de 50five e-mobility app. We investeren continu in het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden die u helpen om uw laadoplossing slimmer, eenvoudiger en efficiënter te beheren.

Een greep uit wat eraan komt:

- Inzicht in transactiegeschiedenis per laadpunt
- Beheer van toegang (privé/publiek/gasttarieven)
- Slimme planning van laadsessies, incl. voorkeuren voor daltarieven
- Downloadbare rapportages per laadpunt en laadpas
- Notificaties bij storingen of firmware-updates
- AutoCharge beheer via de app
- Kilometerregistratie voor leaserijders
- Ondersteuning voor zonne-laadoplossingen
- Zelf abonnementen beheren via de app

In de app wordt binnenkort ook een ‘coming soon’-icoontje zichtbaar, zodat u eenvoudig kunt zien welke functies onderweg zijn.

Waarom de start/stop-functionaliteit niet beschikbaar is
We krijgen regelmatig vragen over het op afstand starten of stoppen van laadsessies via de app. Voor Shell-laadpassen is deze functie op dit moment niet beschikbaar vanwege de risico’s op misbruik. Omdat de data van de laadpas eigendom is van Shell, kunnen wij technisch niet met zekerheid vaststellen of een pas bij de juiste gebruiker hoort. Om uw veiligheid en kostenbeheersing te waarborgen, hebben we daarom besloten deze functie voorlopig niet aan te bieden.

We waarderen uw begrip terwijl we onze diensten verder uitbreiden en verbeteren. Uw ervaring staat centraal, en we doen er alles aan om u zo snel mogelijk van alle gewenste functionaliteiten te voorzien.

Heeft u vragen?
Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

Het team van 50five Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Het is wel duidelijk dat ze de gebruikerswensen met name verrekening niet begrijpen of niet belangrijk vinden anders hadden ze die functionaliteiten eerst gerealiseerd (zoals ze communiceren) en daarna pas de migratie gestart. Bewezen onbetrouwbaar bedrijf dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Hier dezelfde ervaring. Onbegrijpelijk dat dit soort bedrijven nog bestaan en onbegrijpelijk dat een bedrijf als shell belangen van klanten zo weet te minachten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refthoom
Het is het verdienmodel, het abonnement voor load balancing en de verrekening voor leaserijders. Je leest het tussen de regels in de reactie die @rogervos plaatst, alle aandacht gaat naar de backend. Al het andere is bijzaak voor ze en heeft dus geen prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:57
Onze grote vrienden van 50five hebben wel mijn gekoppelde laadpas meegemigreerd maar niet het ingestelde tarief voor terugbetaling. En ik ben een gewoon werkend mens dus had niet a la minute na migratie de tijd genomen om te kijken of alles wel goed stond.

Met als resultaat enkele honderden kWh's geladen tegen een nultarief. Telefonisch niemand te pakken te krijgen om dit te laten corrigeren. Amateuristische knakentent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 14:07
Vraagje: ik heb alleen een laadpas van Shell Recharge (geen laadpaal). Ga ik dan ook over naar 50Five of kan ik gewoon gebruik blijven maken van de Shell Recharge app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-09 10:35
turkeyhakan schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:32:
Vraagje: ik heb alleen een laadpas van Shell Recharge (geen laadpaal). Ga ik dan ook over naar 50Five of kan ik gewoon gebruik blijven maken van de Shell Recharge app?
Alleen laadpalen gaan over. Laadpas en app blijven bij Shell Recharge en kan je gewoon blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
Robicide schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 09:27:
Onze grote vrienden van 50five hebben wel mijn gekoppelde laadpas meegemigreerd maar niet het ingestelde tarief voor terugbetaling. En ik ben een gewoon werkend mens dus had niet a la minute na migratie de tijd genomen om te kijken of alles wel goed stond.

Met als resultaat enkele honderden kWh's geladen tegen een nultarief. Telefonisch niemand te pakken te krijgen om dit te laten corrigeren. Amateuristische knakentent.
Ja, het is nogal een zooitje. Inmiddels ben ik 4 support-tickets verder en heb ik mijn Travelcard nog niet geregistreerd kunnen krijgen. Voorlopig gebruik ik die paal niet, ik laad wel openbaar en wacht de storm even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans N
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-09 21:44
Led van de laadpaal thuis op rood.
Laadpaal niet meer bekend in de Shell Recharge app.
50five nog geen gegevens gekregen.
Truc met paswoord reset werkte ook niet.

De tip hier in het draadje om langdurig de stroom van laadpaal te halen werkt goed. Ik kan nu weer thuis laden.
Misschien te vroeg bij Shell Recharge er uit gegooid.

Enfin ik kan weer laden dankzij tip uit dit draadje.
Thanks.

UPDATE 1: half uur later bleek het laden te zijn afgebroken. Bij starten weer een rode led..

UPDATE 2 20 aug 2025
Shell Recharge gebeld via 088 010 9500. Daar bleek inderdaad dat de laadpaal gemigreerd was naar 50five. Zij hebben mij toen een nummer van 50five gegeven voor informatie rond laadpaal.
50Five 073 369 0593 Te woord gestaan door een dame die meteen goed aan de actie ging. Bij het controleren van mijn gegevens bleek dat Shell nog een bedrijfsmailadres van mij had doorgestuurd naar 50five waarbij het mailadres eindigde op .nl terwijl ik dat 6 jaar geleden al heb laten wijzigen naar .com.
Daarom kon ik ook geen nieuw wachtwoord aanvragen omdat het mailadres ( met .com) niet werd herkend. Is allemaal gecorrigeerd. De dame heeft gelijk mijn laadpas gekoppeld.
Via de app moest ik nog wel tarief zonder btw invoeren, en de toggle voor mijn laadpas aanzetten.

Het werkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Hans N op 20-08-2025 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:57

Freakie1NL

Grote Baas

Mmm wat positiviteit hier in het topic?

Bij mij is het overzetten wel goed gegaan. Ik mis wel functies zoals inderdaad plannen van een sessie, maar mijn Polestar 2 kan dit gelukkig zelf ook. Wel natuurlijk gek dat je er op achteruit gaat qua functies.

De autocharge werkt gelukkig wel, al kan ik die niet aanvinken.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 29-09 13:22
Ik heb ook een laadpaal van Shell/Recharge (New Motion Home Adv). Ik heb wel al een e-mail gekregen dat hij zou zijn omgezet, maar hij is vooralsnog gewoon benaderbaar via de ShellRC app. En alles werkt nog als vanouds. Gezien de ervaringen hier ga ik maar geen triggers doen om hem te laden omzetten door bijv die 50five app te registreren (al betwijfel ik of dat zo zou zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolname
  • Laatst online: 29-09 13:22
Aangezien dit ook een algemeen ShellRecharge/Newmotion topic is: kent iemand toevallig ook het volgende? Mijn Newmotion (Home advanced) laadpaal geeft sinds kort telkens een geel lampje bij laden met heel warm weer en stopt dan ook. Het lijkt dus iets van een beveiliging of error bij te veel warmte. Iemand die dit toevallig kent/ ook heeft (gehad)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
Freakie1NL schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 17:25:
Mmm wat positiviteit hier in het topic?

Bij mij is het overzetten wel goed gegaan. Ik mis wel functies zoals inderdaad plannen van een sessie, maar mijn Polestar 2 kan dit gelukkig zelf ook. Wel natuurlijk gek dat je er op achteruit gaat qua functies.

De autocharge werkt gelukkig wel, al kan ik die niet aanvinken.
Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refthoom
Robicide schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen :+
Inderdaad. Ze zouden bijvoorbeeld een oproep hier hebben kunnen doen voor een proef waarbij een gesloten groep gemigreerd werd om de functionaliteiten -die ze dan uiteraard wel al ontwikkeld zouden moeten hebben- te finetunen. Dat zou positieve bijdragen hebben opgeleverd, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Ze hadden net zo goed bij die overname de bestaande back-end software mee kunnen nemen ipv het (naar het lijkt?) opnieuw te ontwikkelen. Kan haast niet goedkoper zijn om opnieuw te beginnen met die back-end ontwikkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
rammes schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:51:
Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.
Als ik de historie volg. Is dit de uitbetaling van de maand juli klopt dat?
Dat is dan wel later dan bij Shell Recharge. Beduidend later. Hou ons op de hoogte wanneer je het geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Nu online
Had 1 dag in juli via 50five geladen maar als ik het terugbetalingsdocument bekijk lijkt dit ook exclusief BTW te zijn. Benieuwd wat er overgemaakt gaat worden.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:02:
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(
Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:19
internet4me schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.
Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.
Dan moet je verder klikken in de laadpaal settings. Dan vindt je autocharge en de prijs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 23:17
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
djbraas schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:10:
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Met energieke groet,

"
Bij mij aan de gevel* hangt een New Motion Advanced, en ze hadden er blijkbaar geen moeite mee om het 'oude' contract van Shell Recharge over te nemen. Ik krijg hem ook prima te zien in de mobiele app en de website. Dus ik zou het nog een keer proberen, wie weet snapt de volgende het wel :)

*van het schuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.
Heb ik hier ook. Bij mij is/was het vanaf zaterdag. Lijkt mij op een storing van 50five zelf.
*helaas niet het eerste issue. Vooralsnog gaan we flink achteruit. Shellrecharge was al niet goed maar nu is het helemaal erg. Qua diensten/functionaliteit/storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:24
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:

Mijn door mijn inmiddels ex-werkgever voor 5 jaar vooruitbetaalde abonnement zou op 4 september verlopen en ik kon dat niet verlengen. Al meer dan drie weken geleden een case aangemaakt, nog nooit wat op gehoord en elke keer in de webapp 'uw abonnement verloopt binnenkort, klik hier om te verlengen' (oid). Wat niet kon omdat de 'verleng' knop niet klikbaar was. Uiteindelijk via de network trace van de web developer tools van Firefox ontdekt dat het probleem was dat mijn 5 jaar geleden opgegeven rekening voor vergoeding blijkbaar geen 'direct debit' ondersteunde. Dezelfde rekening nogmaals toegevoegd met een andere omschrijving en toen kon ik wel verlengen. Ik verwacht nooit reactie te krijgen op mijn open case bij Shell Recharge en hoop op het beste voor de migratie naar 50Five... Eens kijken hoe dat gaat of anders migreren/mijn Home Advanced uit 2020 ombouwen naar SmartEVSE. Ben inmiddels prive EV-rijder dus vergoeding is geen issue meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

berendhaan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:05:
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:24
WouterG schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:15:
[...]

Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Dat is lachwekkend. We gaan dan van 2 weken uitbetalen naar 2 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".
Totaal onacceptabel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:54
Heb ook nog niets gekregen.... vindt het een te grote verandering wat zo even door de neus gedrukt wordt....

Tijdje geleden ook al een slechte review geplaatst, nu keek ik net weer en dagelijks regent het met slechte reviews...

[ Voor 36% gewijzigd door Kratos op 08-09-2025 21:25 ]

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 09:15
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
En hoe werkt het dan als ik over een maand weer een ev leaseauto erbij heb?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Als het goed is heb je je pas /druppel code in de laadpaal software gezet die moet je er uit halen

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
Ik volg het circus hier ook maar even. Zelfde schuitje als veel anderen hier, ex-Newmotion (Home Advanced). De transitie naar 50five lijkt niet al te soepel, en het ziet eruit alsof 50five niet helemaal (of eigenlijk: helemaal niet) klaar was voor zo'n grote instroom van nieuwe klanten.

Vanaf volgende week weer een EV op de stoep hier, eens kijken hoe dat qua laden wel of niet gaat werken. To be continued...

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16:56
bassd schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:39:
[...]

Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".
Totaal onacceptabel dit.
Heb jij het inmiddels al ontvangen? Ik heb ook nog geen vergoeding ontvangen over de maand juli..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:29

Maximus

There is no substitute

Hier ook gemigreerd naar 50five vanuit Shell. Wat een berg ellende is dit. Herken mij in de eerder geschreven verhalen. Laadsessies worden wel geregistreerd bij de Shell Recharge app. Staan ook in 50five, maar worden niet overgemaakt. Krijg ook verder nul berichten van 50five wat er gebeurt.

Morgen maar weer een mail naar wagenparkbeheer. Ik ga er niet tussen zitten, ze zoeken het maar uit voor de ruim 1.500 thuisladers bij ons op kantoor die overgegaan zijn. Zal vast meer teweeg brengen als wagenpark wat doet dan dat ik als individu ga lopen mailen met 50five.

Why change something that isn't broken....

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48
Hier idem.

Geld Wwordt ondanks beloftes NIET binnen de door 50five opgerekte periode betaald......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de eerste betaling binnen, onder de naam THREEFORCE BV is het bedrag overgemaakt

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Niet online
AV1989 schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:35:
[...]

Heb jij het inmiddels al ontvangen? Ik heb ook nog geen vergoeding ontvangen over de maand juli..
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de vergoeding over juli ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Niet online
hansvw schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:13:
Hier idem.

Geld Wwordt ondanks beloftes NIET binnen de door 50five opgerekte periode betaald......
Volgens mij hebben ze staan: "Het uitbetalen van de laadkosten duurt tot maximaal 30 dagen na het verschijnen van de factuur.".
En die factuur lijk je dus pas op de 15e te onvangen.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook nergens op slaan, zeker niet bij een dynamisch energiecontract (dat maandelijks gesetteld wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:51
VNBaaij schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:50:
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
En hoe werkt het dan als ik over een maand weer een ev leaseauto erbij heb?
Heel simpel, je vraagt bijvoorbeeld via Shell Recharge een nieuwe laadpas aan voor de tweedehands EV. Die pas is gratis en koppel je aan de laadpaal.
Alleen op de laadpas van je werkgever zet je dan de verrekening van laadkosten aan.
Zo heb ik het ook gedaan voor onze privé EV.
Ik heb een laadpas van het werk met verrekening ingesteld en mijn vrouw heeft een Shell Recharge pasje waar geen verrekening op ingesteld is. Dan betaal je voor het laden van de privé EV de stroomkosten gewoon zelf en gebruik je de laadpas alleen om de laadsessie te starten en stoppen. En je kunt die laadpas natuurlijk ook gebruiken voor als je een keer aan een publieke laadpaal moet laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Nu online
bassd schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:34:
[...]

Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de vergoeding over juli ontvangen.
Afgelopen vrijdag de vergoeding van juli ook uit betaald gekregen, zelfde bedrag op factuur maar lijkt ex-BTW te zijn. Nog maar even narekenen..

[ Voor 3% gewijzigd door abel75 op 14-09-2025 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Beste tweakers,
Heeft er al iemand een overzicht van de laadsessies van Augustus, bij de vergoedingen in 50five.
(Ik ben 1 augustus overgezet)

Bij Shell Recharge zie ik de laadsessies terug. Maar bij 50five niet. Ook zie ik bij de vergoedingensysteem cq overzicht nog geen overzicht of überhaupt een sessie. Ik zie wel de gebruikte kWh totaal oplopen.

Bij vergoedingen staat wel een bedrag per kWh ingevuld. Dan mag ik toch denken, dat het goed komt?

Van wat ik begrijp uit de faq. Is dat de 15de een overzicht komt van de vorige maand. In dit geval augustus. Helaas zie ik nog niks.

Nu maak ik mij zorgen of het wel vergoed wordt. (Via werkgever-leasemaatschappij)
Ik hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 15:54
internet4me schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:08:
Beste tweakers,
Heeft er al iemand een overzicht van de laadsessies van Augustus, bij de vergoedingen in 50five.

Bij Shell Recharge zie ik de laadsessies terug. Maar bij 50five niet. Ook zie ik bij de vergoedingensysteem cq overzicht nog geen overzicht of überhaupt een sessie. Ik zie wel de gebruikte kWh totaal oplopen.

Bij vergoedingen staat wel een bedrag per kWh ingevuld. Dan mag ik toch denken, dat het goed komt?

Van wat ik begrijp uit de faq. Is dat de 15de een overzicht komt van de vorige maand. In dit geval augustus. Helaas zie ik nog niks.

Nu maak ik mij zorgen of het wel vergoed wordt. (Via werkgever-leasemaatschappij)
Ik hoor het graag.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Laadpaal lijkt goed te werken, ik zie mijn laadbeurten (en bedragen) in mijn laadpas app (Shell Recharge). Bij 50five zie ik echter niets qua transacties.

Op het platform zelf (https://50five-sbelux.evc-net.com/) zie ik wél dat het op een tijdlijn weet wanneer een auto laadt of niet. Dus het registreert wel ièts. Maar ik ben ook benieuwd of de terugbetaling probleemloos gaat verlopen. Ik ga blij zijn als ik eerste terugbetaling zie binnenkomen.

Ik heb ook al een paar keer de klantendienst proberen te contacteren (per email), maar ik krijg geen reactie. Het bedrag qua terugbetaling (prijs per kWh) dat ik in de app van 50five zie lijkt nog het bedrag van vorig kwartaal te zijn (in BE).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WouterG
  • Nu online

WouterG

Dit is geen ondertitel

Maar zien jullie ook niets terug in (https://50five-sbelux.evc-net.com/) Transacties en dan kiezen voor Toon - Transacties op eigen oplaadpunt? Daar staan ze bij mij wel allemaal opgesomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Heeee. Daar staan ze idd wel. Top dank je wel.

Wel onoverzichtelijk. Bij start overzicht. Uw transacties staan ze niet. Wel als je de laadpunt erbij selecteert.😤

—————
Nu nog het officiële overzicht van wat ze gaan uit betalen. Nog belangrijker wanneer ze het overmaken..
Ik ben benieuwd.

[ Voor 160% gewijzigd door internet4me op 15-09-2025 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefBon
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-09 15:54
WouterG schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:16:
Maar zien jullie ook niets terug in (https://50five-sbelux.evc-net.com/) Transacties en dan kiezen voor Toon - Transacties op eigen oplaadpunt? Daar staan ze bij mij wel allemaal opgesomd.
Wauw, dank je wel. Die zat 'wel heel erg' verstopt. Ook zeker niets als standaard die je in bvb. de app ziet, je kan dit bvb. enkel filteren op het webplatform.

Dit geeft mij al iets meer gemoedsrust over de terugbetalingen plots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
internet4me schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:08:
Beste tweakers,

Ik hoor het graag.
En idd vandaag een net overzicht ontvangen. Wat er uit betaald wordt aan mij.
Beetje laat maar het is nog de 15de.
Ik ben benieuwd wanneer het op mijn rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardi
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-09 23:40
Ik heb een account aangemaakt op:

https://50five-snl.evc-net.com/

Vraag me niet hoe ik het gevonden heb. 50five heeft er zelf in ieder geval niet over gecommuniceerd.

Je ziet in dit portal enkele gegevens over laadsessies die hebben plaatsgevonden. Erg gebruiksvriendelijk komt het niet op me over, maar het is meer dan de waardeloze app biedt.

Ik kan nog steeds geen (shell) kaarten toevoegen en geen laadtijden instellen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Laatst online: 01-10 08:36
Ik heb dit topic globaal doorgelopen, hier zelfde situatie zoals velen, zakelijke lease, gemigreerd naar 50five en sindsdien niets anders dan ellende.

- Terugbetaling van augustus loopt slechts t/m de 12e i.p.v. de hele maand. Dus ik mis nu de helft van de maand aan betalingen.
- Betaaltermijn is zeer lang, veel langer dan bij Shell (mag dat wettelijk überhaupt wel? Ik dacht dat voor betalingen max 30 dagen staat)
- Zeer slecht te bereiken (zeg maar gewoon niet bereikbaar)
- App werkt voor geen meter, laadschema's niet in te stellen (mijn contract werkt nog met laag en hoog tarief dag/nacht) dus nu het kw/h tarief maar op de hoge gezet, ik had het allemaal netjes ingesteld vanaf 23:00 laden met daltarief, dat is niet meer mogelijk (of ik moet het via de auto regelen, maar dan moet ik de instellingen weer wijzigen zodra ik op de zaak wil laden).
- Leasemaatschappij geeft aan dat Shell het slecht heeft overgedragen en dat ze het daardoor niet geregeld krijgen. Maar als dit nog langer duurt en de laadvergoeding wordt niet overgemaakt dan gaat de laadpaal thuis voorlopig uit en wordt het enkel op de zaak en langs de snelweg laden.
- Wat ook vervelend is, is dat er nu een derde partij bij komt. De laadpas is van Shell dus als daar iets mee is dan heb je hun nodig, vervolgens heb je 50five nodig voor je paal, het koppelen van je pas (wat compleet misgaat) en dan nog de leasemaatschappij.

Vergoedingen zijn op de site van 50five in te zien in het linkje dat hier eerder is geplaatst. Je moet dan naar de tab transacties, de datumrange goed zetten en dan kiezen voor "transacties op eigen oplaadpunt".

In de app moet je zorgen dat bij je laadpaal je laadpas erin staat én dat het vinkje aanstaat bij de geautoriseerde pas voor de automatische vergoeding. Staat dat vinkje er niet dan worden de laadsessies niet vergoed. Prettige wedstrijd als je dat vergeten bent om vervolgens de sessies alsnog vergoed te krijgen.

Ik vermoed dat een groot deel van mijn problemen komt doordat mij Shell pas niet meer werkte bij de publieke laadpalen waardoor ik een nieuwe aan moest vragen. Deze nieuwe pas krijgt men niet goed gekoppeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud1988 op 16-09-2025 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quint001
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:47
Net aangekomen bij deze topic en ook even doorheen gescrolled... en ik denk dat ik er relatief soepel doorheen gekomen ben als ik het zo lees. Inderdaad slechte communicatie; maar met een beetje geklik een accountje aangemaakt en m'n Travelcard gekoppeld. Een week of 2 geleden ook een uitdraai kunnen doen met laadsessies, en zojuist zie ik een aankondiging van de 2e uitbetaling (15 Sept - "in behandeling" - en ook de eerste vordering 2,42 " te betalen". En ja, die uitbetaling duurt veeel te lang.
En ... dit is allemaal gerelateerd aan m'n 'zakelijke' laadpaal....

Ik heb ook een laadpaal voor prive gebruik: ook NewMotion, maar iets eerder aageschaft. Ik had al eens gebeld wanneer die dan gemigreerd zou worden. Maar geduld... en daar kwam vandaag een antwoord op:
"Tijdens de voorbereidingen voor de migratie van uw laadpunt hebben we echter vastgesteld dat dit een ouder model is. Helaas kan dit type niet gemigreerd worden naar het platform van 50five. "

Nu heb ik hier geen backoffice voor nodig want het is prive dus ik betaal het zelf en kan me er niet heel druk om maken als daar geen 24/7 support op zit. Het blijft tenslotte wel operationeel. Maar omdat ik prive een BMW i3 heb, zonder een fijne app waarop ik de Amps kan regelen (zoals bij m'n Tesla), heb ik Shell ooit geinstrueerd om deze paal op max 8A in te stellen. Ter voorkoming van overbelasting bij simultaan gebruik.
Hiervoor heb ik een handig linkje van Shell om dit semi geautomatiseerd weer aan te passen mocht ik dat willen.
Dat gaat natuurlijk ook verdwijnen! :'(

Eerder in dit topic zag ik al iets over 'vendor-locked'... maar zou er toch een manier zijn om op z'n minst de Amps zelf in te stellen zonder een nieuw binnewerk a la SmartEVSE ??

Daikin EBLA09D3W1, NIBE F130 + VPD10-300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:39
quint001 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:48:
Ik heb ook een laadpaal voor prive gebruik: ook NewMotion, maar iets eerder aageschaft. Ik had al eens gebeld wanneer die dan gemigreerd zou worden. Maar geduld... en daar kwam vandaag een antwoord op:
"Tijdens de voorbereidingen voor de migratie van uw laadpunt hebben we echter vastgesteld dat dit een ouder model is. Helaas kan dit type niet gemigreerd worden naar het platform van 50five. "
Weet je misschien welk model NewMotion je hebt?

Ik heb een oudje hangen uit 2017 en geen idee of die gemigreerd gaat of kan worden. Nog niets over gehoord verder.
Het is een Home Advanced / Lolo 3

Zal van de week eens kijken of 50five mijn laadpunt kan "vinden" in een app of via het 50five portaal.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quint001
RaRo74 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:17:
[...]

Weet je misschien welk model NewMotion je hebt?

Ik heb een oudje hangen uit 2017 en geen idee of die gemigreerd gaat of kan worden. Nog niets over gehoord verder.
Het is een Home Advanced / Lolo 3

Zal van de week eens kijken of 50five mijn laadpunt kan "vinden" in een app of via het 50five portaal.
volgens m'n oude factuur; NewMotion Home Fast 7,4 - 22 kW uit 2018
dus ik vermoed dat je een soortgelijk emailtje kan verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18:39
quint001 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:36:
[...]

volgens m'n oude factuur; NewMotion Home Fast 7,4 - 22 kW uit 2018
dus ik vermoed dat je een soortgelijk emailtje kan verwachten...
Bedankt voor de info en die van mij heeft dezelfde 7,4-22kW specs.
Kans lijkt dan inderdaad groot dat ik migratie kan vergeten.

Laden werkt overigens nog steeds prima.

Maar goed, misschien is dit een kans om een ander laadpunt te nemen die heel slim om kan gaan met zonnepanelen :*)

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• Expendable
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-10 21:17
Wat een gigantisch kansloze partij, verschrikkelijk zeg. Verhuisd en daar 2 x oude newmotion paal te pakken, 1 zelf vervangen door 3 fase versie, daar heb ik nu al 6 weken ticket voor open staan, komt echt geen reactie op. De 1 fase paal heb ik mijn pa net mee blij gemaakt, afgelopen weekend opgehangen, bij mij hangt er nog 1 reserve, voor als er 2 met elektrische bak zijn. Krijg ik voor beide mail dat ze niet over gezet kunnen worden, eigenlijk kan je de laadpaal dus wegknikkeren terwijl het nog prima werkende palen zijn.

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:26

timvanloon

Intel or AMD?

Ook ruk dat je nu in de 50five app geen gastpassen meer kan instellen!? Of mis ik wat ?

2 x Marstek V3.0 v139 LAN - CT003 v117 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
timvanloon schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:59:
Ook ruk dat je nu in de 50five app geen gastpassen meer kan instellen!? Of mis ik wat ?
Je kunt daar zelf alleen maar passen instellen die een Shell Recharge/TNM-code hebben volgens mij.
Ook zoiets wat niet stuk was wat ze gefixt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quint001
Eddos schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:28:
[...]

Je kunt daar zelf alleen maar passen instellen die een Shell Recharge/TNM-code hebben volgens mij.
Ook zoiets wat niet stuk was wat ze gefixt hebben.
Ik heb gewoon m'n Travelcard van de zaak toegevoegd (NL-TCE-xxxx). Of is dat niet wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-09 11:00
RaRo74 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:49:
[...]

Bedankt voor de info en die van mij heeft dezelfde 7,4-22kW specs.
Kans lijkt dan inderdaad groot dat ik migratie kan vergeten.

Laden werkt overigens nog steeds prima.

Maar goed, misschien is dit een kans om een ander laadpunt te nemen die heel slim om kan gaan met zonnepanelen :*)
Is het niet mogelijk om met je laadpaal over te stappen naar een ander backoffice abbonement?
Ik zie dat je voor 5 euro per maand ook bij laadkompas terecht kan met je newmotion paal

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:43

Meneer aard

Porsche rulez!

timvanloon schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:59:
Ja die mis ik ook. Voorheen altijd gewoon via gastgebruik geladen aangezien ik mijn MTC kaart niet kan koppelen.
Kon in de transitie nog laden, gisteren wou ik laden; pas geweigerd??
Proberen toe te voegen, geen succes. In de app zie ik bij toegangsopties "coming soon" staan.

Echt top. Volgens bartjes zou gastgebruik mogelijk moeten zijn conform type abonnement. Top Systeem.
Prima functionerende laadpaal totaal om zeep geholpen, idem met de integratie met smart home.

Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een Peblar. Ben wel klaar met dat shell / 50five geneuzel.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Eddos
quint001 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:57:
[...]

Ik heb gewoon m'n Travelcard van de zaak toegevoegd (NL-TCE-xxxx). Of is dat niet wat je bedoelt?
Ja, dat lukte bij mij eerst ook, maar na een wijziging laatst moet dat bij mij nu via support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:26

timvanloon

Intel or AMD?

Helaas zit ik via de zaak aan athlon/50five vast....

2 x Marstek V3.0 v139 LAN - CT003 v117 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabutcha76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:50
In een wel positief bericht: de laadpaal werkte bij mij in eerste instantie ook niet. Na contact met de 50five klantenservice zijn er wat dingen omgezet en werkt het nu wel. Ik werd vlot telefonisch geholpen. Nota bene: ik hoef niet zakelijk te verrekenen, dus mijn paal is nu op automatisch laden gezet.

Als 50five hier meeleest: ik heb vooral gebeld omdat ik geen enkel bericht kreeg nadat ik het formulier op de website had ingevuld. Gratis advies: stuur een bevestigingsmail met een ticketnummer, dan weten je klanten in ieder geval dat de vraag in de molen zit.

7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud1988
  • Laatst online: 01-10 08:36
timvanloon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:35:
Helaas zit ik via de zaak aan athlon/50five vast....
Hier idem, bij mij wordt vanaf 13-08-2025 niet meer betaald (nieuwe Shell pas gekregen omdat de oude niet meer werkte bij de palen langs de weg).
Koppeling van de nieuwe pas staat overal in het systeem goed en alles is aangevinkt wat er aangevinkt moet zijn, maar financieel gezien werkt het niet en komen ze er bij 50five ook niet uit.
50five is zeer slecht bereikbaar en op mijn ticket wordt niet gereageerd. Men heeft het erg druk wordt er gezegd en dat kan ik mij wel voorstellen als je hier op het forum en op internet leest over de migratie...
Ik ben er wel klaar mee, dien een declaratie van de nog niet betaalde kosten in bij Athlon met een overzicht van de gemaakte laadkosten vanuit 50five, dan maar eens kijken of er ergens iemand wakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:35
Ik heb ook een Newmotion paal, zie in de app de melding dat de laadpaal niet meer online is. Ik kan nog steeds laden met mijn beide passen (1 prive, niks uitbetaald, 1 pas van werkgever + uitbetaald door Shell).
Laatste uitbetaling die ik van Shell heb gekregen is van 24 September, met daarin het verbruik van Augustus.
Ik heb alleen een email over het omzetten naar 50five in Mei 2025 gehad die ik moest goedkeuren. Daarnaast nog geen emails van 50five zelf gekregen, ook niet in de spam folder. Op dit moment staat mijn auto op te laden en lijkt alles nog te werken. Ik houd mijn mailbox in de gaten en of de paal zelf eerdaags op rood springt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Reageren die lui uberhaupt wel op tickets? Ik heb 6 weken geleden een ticket aangemaakt ivm niet gemigreerd tarief waardoor een aantal sessies niet vergoed zijn, en nog altijd geen antwoord.

Begin sterk te twijfelen of ik mijn pre-paid abbo nog wel uit ga zitten, ik ben helemaal klaar met die knakentent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik denk dat dit een goed verhaal voor Kassa gaat worden.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Laatst online: 19:43

Meneer aard

Porsche rulez!

WizzyBrown schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:44:
Ik heb ook een Newmotion paal, zie in de app de melding dat de laadpaal niet meer online is. Ik kan nog steeds laden met mijn beide passen (1 prive, niks uitbetaald, 1 pas van werkgever + uitbetaald door Shell).
Laatste uitbetaling die ik van Shell heb gekregen is van 24 September, met daarin het verbruik van Augustus.
Ik heb alleen een email over het omzetten naar 50five in Mei 2025 gehad die ik moest goedkeuren. Daarnaast nog geen emails van 50five zelf gekregen, ook niet in de spam folder. Op dit moment staat mijn auto op te laden en lijkt alles nog te werken. Ik houd mijn mailbox in de gaten en of de paal zelf eerdaags op rood springt.
Dat is hier wel gebeurd op de een of andere dag. Zonder notificatie niks.
In de app kan ik ook extern gebruik niet aanzetten, wel apart eigenlijk want ik kan wel het tarief bepalen.
Het is echt treurig dat dit zo gaat, shell was ook niet altijd even netjes met hun fee die ze erop zetten voor extern gebruik maar nu kun je dus niks.

Tot op heden nog geen uitbetaling van 50five gehad, ondanks wel geladen en ook een credit factuur ontvangen. Nog geen enkele incasso gehad van het abonnement.
In de app staat wel vanaf 1 oktober..ik had stille hoop maar dat is compleet weg.

Ik ben er wel klaar mee met die beunhazerij. Dat je een eigen paal hebt, maar nog zo afhankelijk bent van zo`n prachtig bedrijf 8)7 . Was al aan het oriënteren op een nieuwe paal; maar die keuze ga ik toch wel sneller maken. Voorheen had ik integratie via Shell api naar mijn smarthome, maar dat is helaas ook verleden tijd.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 19:35
Meneer aard schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:42:
[...]

Dat is hier wel gebeurd op de een of andere dag. Zonder notificatie niks.
In de app kan ik ook extern gebruik niet aanzetten, wel apart eigenlijk want ik kan wel het tarief bepalen.
Het is echt treurig dat dit zo gaat, shell was ook niet altijd even netjes met hun fee die ze erop zetten voor extern gebruik maar nu kun je dus niks.

Tot op heden nog geen uitbetaling van 50five gehad, ondanks wel geladen en ook een credit factuur ontvangen. Nog geen enkele incasso gehad van het abonnement.
In de app staat wel vanaf 1 oktober..ik had stille hoop maar dat is compleet weg.

Ik ben er wel klaar mee met die beunhazerij. Dat je een eigen paal hebt, maar nog zo afhankelijk bent van zo`n prachtig bedrijf 8)7 . Was al aan het oriënteren op een nieuwe paal; maar die keuze ga ik toch wel sneller maken. Voorheen had ik integratie via Shell api naar mijn smarthome, maar dat is helaas ook verleden tijd.
ik kan ook met de Forgot Password procedure geen wachtwoord toegestuurd krijgen voor de 50five portal, ook in de spamfolder staat niets, dus ik denk dat ik nog niet ben gemigreerd. Of hebben jullie zelf een account aangemaakt op 50five? Ik doe dat nog niet om te voorkomen dat de chaos nog groter wordt als ze mij willen migreren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Niet online

noo

Zojuist gemigreerd (kreeg gisteren de aankondigingsmail) en bijna alles lijkt meegenomen te zijn, behalve een extra geauthoriseerde laadpas die ik handmatig weer heb toegevoegd. Bij Shell kon je de laadpaal al dan niet publiek maken, hoe zit dat bij 50five? Is mijn laadpaal nu opeens publiek? Ik zie nl. een tarief van 0,46 euro ex BTW staan in de app bij Mijn Laadpunt, hetgeen heel erg lijkt op het oude 'Openstellen tarief' in de Shell omgeving.
Pagina: 1 2 Laatste