Ik ga er achter komen.robsyp schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:21:
Wat ik zou willen weten: wie heeft ervaring met wat er gebeurt als 50five het laadpunt offline zet? Hoe kun je dan nog opladen? Mijn laadpunt staat op eigen terrein en wordt door niemand anders gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik weiger EUR 75 te betalen aan 50five, wat gebeurt er dan? Is het laadpunt dan nog bruikbaar? Of is dit ook bluf van 50five?
Ik heb mijn laadpaal in de "open" stand gezet zodat hij gebruikt kan worden zonder pas. Ik heb tevens de SIM-kaart eruit getrokken; ik vertrouw 50Five voor geen meter en ik zie ze er wel voor aan om de paal nog gauw even in de "authorisatie" stand te zetten voordat ze mijn overeenkomst opzeggen.
Ik heb ze een antwoord gestuurd op die dreigmail, met de strekking van: zeg de oude overeenkomst op en stuur mij geen rekening voor 75 euro.
Je hebt een contract met Shell Recharge, dat is overgenomen door 50Five onder dezelfde voorwaarden. Dat moet wettelijk zo, en ze vermelden het ook in hun eigen FAQ. Je hebt (zolang je geen abo gekozen hebt) géén overeenkomst met 50Five, en je bent ze dus ook geen cent verschuldigt. Ze hebben geen poot om op te staan.
:strip_exif()/f/image/7g45R35jHvkJHS9ZMmt9rEH4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3pq6NYmoSew508FTZhScZ7E3.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tHxKU3YZtvyXNa1qI9O3Mc1M.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/lGJrqxnwOfRh0qBEQBH1x7tO.jpg?f=fotoalbum_large)