Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Perkouw

Moderator General Chat
@nikagl het nummer, zoals hier in het topic zwerft, al gebeld zodat je niet van de bot afhankelijk bent?

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 18:32
Perkouw schreef op maandag 16 maart 2026 @ 10:56:
@nikagl het nummer, zoals hier in het topic zwerft, al gebeld zodat je niet van de bot afhankelijk bent?
Zeker, en ook dan kom ik uit bij een bericht dat ik de bot moet gebruiken. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het niet meer mogelijk om telefonisch contact te krijgen... Desondanks dank voor alle tips. Mocht iemand andere ervaringen/tips hebben hoor ik het graag!

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:20
nikagl schreef op maandag 16 maart 2026 @ 11:00:
[...]

Zeker, en ook dan kom ik uit bij een bericht dat ik de bot moet gebruiken. Voor zover ik heb kunnen ontdekken is het niet meer mogelijk om telefonisch contact te krijgen... Desondanks dank voor alle tips. Mocht iemand andere ervaringen/tips hebben hoor ik het graag!
Telefonisch contact weet ik niet, ik vraag mij ook af of je dat gaat lukken, want ik denk dat de helpdesk 'tussen de bedrijven door' gedaan wordt bij 50five. Communicatie op de e-mail (zie MO) gaat hier tot nog toe prima, soms duurt het wat langer, nieuwe laadpas was laatst binnen 2 uur toegevoegd (boven verwachting).
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05:38

timvanloon

Intel or AMD?

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek TCP/IP + node red integration

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:51

Perkouw

Moderator General Chat

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-04 22:56
Dat is NL. Volgens mij is er niet zoiets in BE.

• emchris
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:45
jozy schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 19:13:
[...]

Ik heb dit met de ace installer gedaan op mijn lolo3 laadpaal. Backoffice op tap en ere credits aangevraagd. Paal is nu losgekoppeld van 50five en in eigen beheer met load balancing aan. Voor de 2.1 palen kan het middels handleiding mouzer. De 3.0 is nog niet bekend hoe
Ik krijg mijn Shell NewMotion Home Advanced 3.0 helaas niet gevonden met de ace installer. Ben bang dat ik toch vastzit aan 50five en op het formulier om het een domme laadpaal te maken werd ook nooit gereageerd.

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:51
Ik zie in de 50five app ineens geen laadpassen meer voor automatische vergoeding als je op het potloodje drukt bij automatische terugbetaling.. Meer mensen last van?

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:29
AV1989 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:35:
Ik zie in de 50five app ineens geen laadpassen meer voor automatische vergoeding als je op het potloodje drukt bij automatische terugbetaling.. Meer mensen last van?
Ik zie nog steeds mijn laadpas staan als ik in de app op Mijn laadpunt klik en dan op Terugbetalingstarief.

• AV1989
Sonicfreak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 10:42:
[...]

Ik zie nog steeds mijn laadpas staan als ik in de app op Mijn laadpunt klik en dan op Terugbetalingstarief.
Ja maar als je daar dan vervolgens op het potloodje drukt bij “uw laadpassen”, staat jouw laadpas er dan tussen? Daar kun je normaal gesproken met een schuifbalk je pas aan/uitzetten. Er staat bij mij nu “u heeft nog geen laadpassen”

• Sonicfreak
AV1989 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:32:
[...]

Ja maar als je daar dan vervolgens op het potloodje drukt bij “uw laadpassen”, staat jouw laadpas er dan tussen? Daar kun je normaal gesproken met een schuifbalk je pas aan/uitzetten. Er staat bij mij nu “u heeft nog geen laadpassen”
Ja, daar staat mijn laadpas nog netjes bij met het schuifje erachter. Dat schuifje kan ik alleen niet aanpassen. De klantenservice kan dat voor je aanpassen.

• AV1989
Sonicfreak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:37:
[...]

Ja, daar staat mijn laadpas nog netjes bij met het schuifje erachter. Dat schuifje kan ik alleen niet aanpassen. De klantenservice kan dat voor je aanpassen.
Heb jij toevallig IOS en de app vandaag geüpdatet met de laatste versie? Ik heb het idee dat het misschien aan de nieuwe versie ligt dat ik het niet meer zie. Anders ga ik wel even bellen..

• Sonicfreak
AV1989 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 11:43:
[...]

Heb jij toevallig IOS en de app vandaag geüpdatet met de laatste versie? Ik heb het idee dat het misschien aan de nieuwe versie ligt dat ik het niet meer zie. Anders ga ik wel even bellen..
Ik heb Android en net de laatste app update geïnstalleerd en ik zie nu mijn laadpas ook niet meer.
Ik zal van het weekend eens kijken of de laadsessie nog op de Excel export komt te staan. Ik ga ervanuit van wel en dat je de laadpas niet ziet vanwege een fout in de app of backend.

• AV1989
Sonicfreak schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 12:45:
[...]

Ik heb Android en net de laatste app update geïnstalleerd en ik zie nu mijn laadpas ook niet meer.
Ik zal van het weekend eens kijken of de laadsessie nog op de Excel export komt te staan. Ik ga ervanuit van wel en dat je de laadpas niet ziet vanwege een fout in de app of backend.
Ah thanks voor het testen. Dan hoop ik dat het gewoon een fout is en dat mijn laadsessies automatisch vergoed worden als ik nu ga laden.

Kun je dat met een excel export dan zien?

[ Voor 3% gewijzigd door AV1989 op 20-03-2026 13:21 ]

• Sonicfreak
AV1989 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Ah thanks voor het testen. Dan hoop ik dat het gewoon een fout is en dat mijn laadsessies automatisch vergoed worden als ik nu ga laden.

Ja, via https://50five-snl.evc-net.com/Login/Login en dan klik je op Transacties.
Vervolgens kies je dan een start- en einddatum en in het dropdown menu kies je voor Transacties op eigen laadpunt.
Klik op Tonen en dan op Exporteren voor de Excel export.

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 04-04 22:56
AV1989 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 13:20:
[...]

Op de site van 50five staat in mijn account al maanden een verkeerde laadpaal, mijn ter ziele gegane vorige laadpaal. Maar de terugbetalingen blijven lopen, weliswaar met die standaard 50five extra maand vertraging.
Zolang als je je laadsessies terugvindt onder laadsessies op mijn laadpaal en op het juiste adres zou ik me geen zorgen maken.

• Sonicfreak
PeterCC schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 19:31:
[...]

Op de site van 50five staat in mijn account al maanden een verkeerde laadpaal, mijn ter ziele gegane vorige laadpaal. Maar de terugbetalingen blijven lopen, weliswaar met die standaard 50five extra maand vertraging.
Zolang als je je laadsessies terugvindt onder laadsessies op mijn laadpaal en op het juiste adres zou ik me geen zorgen maken.
Inderdaad, vanavond de auto opgeladen en de vergoeding staat netjes in de Excel export.

• emchris
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 20:45
emchris schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 14:26:
[...]

Ik krijg mijn Shell NewMotion Home Advanced 3.0 helaas niet gevonden met de ace installer. Ben bang dat ik toch vastzit aan 50five en op het formulier om het een domme laadpaal te maken werd ook nooit gereageerd.
Kleine update: ik heb nu dit gedaan en dat werkt ook met de 3.0 laadpaal: SunSear in "New Motion / Shell Recharge / 50five laadpaal zelf beheren?"

Helaas geen ERE credits op deze manier.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24

Meneer aard

Porsche rulez!

Hier mijn LOLO 3 paal kunnen omkatten.
Dank voor de tips allen. Nu via TAP de backoffice kunnen regelen. Nog even kijken voor de ERE, officieel gezien bevat deze een MID meter, maar volgens Bartjes komt deze paal niet voor.

Was trouwens wel even zoeken, je moet een licentie uploaden naar de paal; maar helaas had ik nog geen preset backoffice. Via een andere lader toevoegen in het TAP backoffice omgeving een url op kunnen snorren en deze kunnen plakken en vervolgens handmatig in de TAP omgeving deze laten zoeken. En warempel!

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• PrimaBB
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 00:02
Zelf laad ik zakelijk en voor dagelijks gebruik ofwel met mijn Shell Recharge pas ofwel thuis.
Voor de Shell Recharge facturen ontvang ik per laadsessie een email met de factuur.

Ik heb geen zin in de overstap naar Shell zakelijk daarom heb ik een Python scriptje gemaakt dat de Shell Recharge facturen vertaalt naar een laadoverzicht met de BTW bedragen apart in Excel formaat.

De emails laat ik nu geautomatiseerd in een share folder zetten. Het scriptje draai ik 1x per maand.

Het is allemaal redelijk basic van opzet, maar geeft voor mij voldoende overzicht van de laadsessies.

Zie https://github.com/mbruinenberg/shell-recharge-pdf-to-excel

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (J1.1) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Sonicfreak
PrimaBB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:04:
Zelf laad ik zakelijk en voor dagelijks gebruik ofwel met mijn Shell Recharge pas ofwel thuis.
Voor de Shell Recharge facturen ontvang ik per laadsessie een email met de factuur.

Ik heb geen zin in de overstap naar Shell zakelijk daarom heb ik een Python scriptje gemaakt dat de Shell Recharge facturen vertaalt naar een laadoverzicht met de BTW bedragen apart in Excel formaat.

De emails laat ik nu geautomatiseerd in een share folder zetten. Het scriptje draai ik 1x per maand.

Het is allemaal redelijk basic van opzet, maar geeft voor mij voldoende overzicht van de laadsessies.

Zie https://github.com/mbruinenberg/shell-recharge-pdf-to-excel
Ben je niet overgezet naar 50five? Via de 50five omgeving kun je nameljk zelf heel makkeljk een export naar Excel maken. Zie mijn eerdere post hierboven.

• PrimaBB
Sonicfreak schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:14:
[...]

Ben je niet overgezet naar 50five? Via de 50five omgeving kun je nameljk zelf heel makkeljk een export naar Excel maken. Zie mijn eerdere post hierboven.
Blijkbaar niet :)

Ik had NewMotion passen. En had de Shell Recharge app in gebruik.
Deze zijn paar maanden geleden met boel gedoe overgegaan op de Shell app.
Dat was het.

De Shell app biedt geen maandoverichten meer, maar stuurt na elke laadsessie een email.

Ben toen daarna nog gaan kijken bij Shell zakelijk. Daar moest ik dan boeltje weer overzetten + maandbedragje betalen.
Was er wel klaar mee eigenlijk.

Ondertussen had ik dit scriptje al geknutseld.
Ik denk dat ik het maar zo laat. Voor mij weinig tot geen werk meer.

Taycan 4S Cross Turismo Volcano Grey 2024 (J1.1) | Kia EV3 Plus Advanced Aventurine Green 2025

• Sonicfreak
PrimaBB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:22:
[...]

Dat was het.

De Shell app biedt geen maandoverichten meer, maar stuurt na elke laadsessie een email.

Ben toen daarna nog gaan kijken bij Shell zakelijk. Daar moest ik dan boeltje weer overzetten + maandbedragje betalen.

Heb je een NewMotion laadpaal of een andere? Want voor zover ik weet worden alle Shell NewMotion laadpalen overgezet naar 50five.

• PrimaBB
Sonicfreak schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:32:
[...]

Heb je een NewMotion laadpaal of een andere? Want voor zover ik weet worden alle Shell Newmotion laadpalen overgezet naar 50five.
Mijn situatie is sowieso denk ik wat anders.

Ik laad op het werk, maar paal wordt beheerd door verhuurder. Geen inzicht in laadoverzichten van beheer oid.
Thuis heb ik nog mijn 'good old', maar 'domme', Tesla Wall Charger. Mid Kwh meter, zonder externe administratieve koppeling/beheerder.

Voor werk-laden gebruik ik nog een 'consumptief' pasje.
Voor thuis-laden heb ik niets nodig.

• nikagl
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 18:32
PrimaBB schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 10:22:
[...]

Dat was het.

Ik heb bij het overzetten vrijwel geen communicatie ontvangen van 50five (behalve dat het zou gebeuren). Daarna heb ik op de portalen gewoon "reset password" gebruikt en bij ééntje ervan (snl in mijn geval) kreeg ik een mailtje. Hier een lijstje dat in de documentatie van de evcnet integratie van HASS staat:

50five: https://50five.evc-net.com
50five Germany: https://50five-sde.evc-net.com
50five UK: https://50five-suk.evc-net.com
50five NL: https://50five-snl.evc-net.com
50five Belgium: https://50five-sbelux.evc-net.com

Groet,

Nika.

Zeekr 7x LR | HASS | Zwave | Python | Javascript

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

iemand nog meer last vandaag dat 50five ineens niet werkt met thuisladen?

nu doet ie wel weer

[ Voor 13% gewijzigd door timvanloon op 03-04-2026 13:46 ]

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek TCP/IP + node red integration

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abYZHONsNBhuntEujYMq-x-N9g8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/oaLryIPfpsWQRJWAyWRiiInZ.jpg?f=user_large

dit nog niet eerder meegemaakt. ik heb geen grote verbruikers aanstaan maar toch deze melding?

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

schijnt ook weer een storing te zijn geweest met de telecomprovider al de 2x keer in korte tijd.
laadpunt in de app reageert ook niet op status wijzigingen. ook niet na harde reset pfff

Belangrijke melding.
De storing bij een van onze telecomproviders is inmiddels verholpen. Uw laadstation is daardoor weer online en de functionaliteiten in de app komen geleidelijk terug. Binnen enkele dagen zijn uw gegevens en laadtransacties weer zichtbaar in de app, deze worden momenteel gesynchroniseerd. Mocht uw laadstation nog niet online zijn, dan adviseren wij om een harde reset uit te voeren via de meterkast. In de meeste gevallen komt het laadstation daarna alsnog online. Bedankt voor uw begrip en geduld.

Laatste update op 3 april 2026 om 09:05

[ Voor 6% gewijzigd door timvanloon op 03-04-2026 14:53 ]

• Vronar
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-04 16:34
Bij mij werkte dit ook niet vanmiddag. Op het eerste zicht leek het alsof de paal door een schema niet actief werd. Ik maak gebruik van schema's maar volgens datzelfde schema zou de paal wel gewoon mogen laden. Na het effectief weggooien van het schema op vandaag en opnieuw het laden te starten werkte het ineens wel.
Misschien kan je dat eens proberen?

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Vronar schreef op vrijdag 3 april 2026 @ 15:10:
Bij mij werkte dit ook niet vanmiddag. Op het eerste zicht leek het alsof de paal door een schema niet actief werd. Ik maak gebruik van schema's maar volgens datzelfde schema zou de paal wel gewoon mogen laden. Na het effectief weggooien van het schema op vandaag en opnieuw het laden te starten werkte het ineens wel.
Misschien kan je dat eens proberen?
Bedankt voor reactie, toenvallig had ik zelf mijn laadschemas in de app verwijderd en nu werkt het weer!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik ben inmiddels over op het gratis Tap electric, heb 50five af laten sluiten, scheelt weer 4,84 euro/maand. Bovendien worden de ERE credits automatisch geregistreerd.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wJh066tDntH_FPCJ6hyvqKz7Ico=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ulsoRhacRpu6GkOIxcGJVByW.png?f=user_large

Ook heb ik deze besteld: https://www.benefactus.nl...meter-simulator-met-wifi/
Hiermee ben ik van plan om enkel op PV-overschot te laden door te faken dat er veel stroom in huis wordt gebruikt en er zogenaamd te weinig over is om te laden, enkel als er overschot is dan krijgt de paal een waarde door waardoor deze met een beperkt vermogen gaat laden.
Dit zou je overigens werkend kunnen krijgen terwijl je klant bij 50five blijft.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 03-04-2026 19:10 ]

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Even teruggezocht in dit topic, maar ik kom mijn specifieke situatie niet tegen. Het volgende is er aan de hand:

Begin dit jaar heb ik een huis gekocht met zo'n mooie NewMotion-paal in de voortuin. De vorige eigenaar wist mij te vertellen dat hij via Shell Recharge de paal kon beheren, maar over zou gaan naar 50five. Ik zou zelf een account aan moeten maken bij 50five en een verzoek moeten doen om het beheer van de laadpaal over te zetten van zijn account naar die van mij.

Nu, een paar maanden later ben ik toch maar eens gaan onderzoeken wat ik moet doen om dat ding onder mijn beheer te krijgen. Ik snap er niets van. Kennelijk zit je met een vendor lock-in? De website van 50five is niet duidelijk. Het lijkt erop dat ik geen account aan kan maken en als ik een supportverzoek aan wil maken dan heb ik een klantnummer nodig?

Toch dat supportverzoek maar ingediend (met klantnummer 'Onbekend'), maar ik vraag mij af of iemand mij de juiste kant op kan wijzen en/of uit kan leggen hoe dit proces nou in zijn werk gaat?

Have you tried turning it off and on again?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Gr4mpyC3t wat wil je er precies mee beheren? Heb je een leasebak met laadpas van de zaak waarmee je de kosten wil verrekenen? Of wil je puur inpluggen en laden?
Voor dat laatste is het waarschijnlijk kwestie van simkaart eruit halen.

50five krijg je niet of nauwelijks contact mee. Die denken alles met een AI chatbot af te kunnen doen.

[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-04-2026 14:31 ]

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:31:
@Gr4mpyC3t wat wil je er precies mee beheren? Heb je een leasebak met laadpas van de zaak waarmee je de kosten wil verrekenen? Of wil je puur inpluggen en laden?
Voor dat laatste is het waarschijnlijk kwestie van simkaart eruit halen.

50five krijg je niet of nauwelijks contact mee. Die denken alles met een AI chatbot af te kunnen doen.
Goede vraag. Het gaat inderdaad in de basis om het verrekenen van de kosten, dus de simkaart eruit trekken lijkt me niet de oplossing. :P

Ironie is dat ik niet eens bij de chatbot kom, want die zit in de app en daar moet je eerst inloggen. Heerlijk. :O

• Sonicfreak
Gr4mpyC3t schreef op maandag 6 april 2026 @ 14:34:
[...]

Goede vraag. Het gaat inderdaad in de basis om het verrekenen van de kosten, dus de simkaart eruit trekken lijkt me niet de oplossing. :P

Ironie is dat ik niet eens bij de chatbot kom, want die zit in de app en daar moet je eerst inloggen. Heerlijk. :O
Gekke vraag misschien, maar kun je de vorige bewoner vragen om een account aan te maken bij 50five door wachtwoord vergeten in te vullen? Als het goed is, heeft hij een account bij Shell Recharge wat overgezet is of nog moet worden.
Vervolgens kun je dan vragen of je dat account kunt overnemen of dat hij de gegevens in dat account aanpast zoals adresgegevens, e-mail, telefoonnummer, etc.

• Gr4mpyC3t
  • Niet online
Sonicfreak schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 10:03:
[...]

Gekke vraag misschien, maar kun je de vorige bewoner vragen om een account aan te maken bij 50five door wachtwoord vergeten in te vullen? Als het goed is, heeft hij een account bij Shell Recharge wat overgezet is of nog moet worden.
Vervolgens kun je dan vragen of je dat account kunt overnemen of dat hij de gegevens in dat account aanpast zoals adresgegevens, e-mail, telefoonnummer, etc.
Geen gekke vraag hoor, ik had daar zelf ook al over nagedacht. Het zijn lieve mensen, maar niet per definitie heel technisch onderlegd. Het kostte bijvoorbeeld best wat moeite om andere zaken (zoals de zonnepanelen) administratief over te laten zetten, dus als het ook op een andere manier 'sneller' kan, dan heeft dat wel de voorkeur.

Mocht het uiteindelijk alsnog nodig zijn om hen daarbij te betrekken zal ik dat ook zeker doen, maar dan wel als 'last resort'. ;)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste