Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:16
Perkouw schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:39:
Amai. Zelf maar weer contact opgenomen met 50five. Medewerker gaf aan dat er nog niets met mijn ticket gedaan was. Die conclusie had ik zelf ook al getrokken. . . De medewerker ging wel een nieuw ticket aanmaken met 'escalatie'. Ben benieuwd, ondertussen doet de paal het nog steeds niet.

Stiekem irriteert het wat hoor. Jaren geen gezeur, na de migratie alleen maar ellende. Toen een korte periode dat het foutloos werkte en vervolgens doet de paal het in zijn geheel niet meer. Ja, na een hele reset volgens wat stappen kan ik 2/3 kWh laden en is het weer einde oefening. Begin nu toch hard te twijfelen of ik niet even een andere haal en installeer. Dit schiet echt niet op zo.

Goed, de emotie weer van me afgeschreven. We wachten het verder maar weer af, to be continued. . . :+
Ik krijg in de 50five app volgende melding:
"Kunt u niet laden met uw Shell-laadpas, terwijl deze wel aan uw 50five-accounnt is gekoppeld? Controleer of uw betaalgegevens correct zijn ingesteld in uw Shell-account."

Heb je Shell al eens gecontacteerd? Ze zijn net gemigreerd naar een nieuw systeem. Indien dit een laadkaart van je werkgever is moeten zij via de nieuwe Shell App een nieuwe betalingsmethode kiezen. Tot dan zal de kaart niet meer werken.
Aangezien dit enkel via bancontact/credit card kan en niet meer via een maandelijkse afrekening wil mijn werkgever dit niet doen..

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:36
RF1000 schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
Nog meer mensen met het probleem dat de laadschema's niet meer aangepast kunnen worden in de app van 50five? bij het selecteren van de dag loopt of de app vast of hij gaat wel door naar de dag maar dan kan je vervolgens de aangepastte tijden niet meer opslaan (geen reactie bij opslaan knop).

Het liefst zou ik nu m'n huidige schema compleet verwijderen maar die functie lijkt compleet te ontbreken.

(Android 16)
Heb ik ook last van. Op een iPhone werkt het overigens wel.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:24

Perkouw

Moderator General Chat
quirinus schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:44:
[...]

Ik krijg in de 50five app volgende melding:
"Kunt u niet laden met uw Shell-laadpas, terwijl deze wel aan uw 50five-accounnt is gekoppeld? Controleer of uw betaalgegevens correct zijn ingesteld in uw Shell-account."

Heb je Shell al eens gecontacteerd? Ze zijn net gemigreerd naar een nieuw systeem. Indien dit een laadkaart van je werkgever is moeten zij via de nieuwe Shell App een nieuwe betalingsmethode kiezen. Tot dan zal de kaart niet meer werken.
Aangezien dit enkel via bancontact/credit card kan en niet meer via een maandelijkse afrekening wil mijn werkgever dit niet doen..
Pas doet het elders overal prima?

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 24-12 18:06
quirinus schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:44:
[...]
Heb je Shell al eens gecontacteerd?
(...)
Ik wens iedereen hier succes om dat te doen. Daar kom ik niet door. Niemand te pakken gekregen. Van keuzemenu naar keuzemenu tot ze je buitenwerken.

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:13
Mijn laadpunt is een tijd geleden al gemigreerd, de overgang ging prima.
De vergoeding is echter nog steeds niet overgemaakt en het gaat toch om ruim 400 euro per maand.
Ze zeggen dat het binnen 6 weken wordt overgemaakt maar ik ben vanaf de eerste factuur al 11 weken verder en 6,5 week sinds de 2e factuur.

Er wordt niet gereageerd op berichten dus ik wil kijken naar een andere aanbieder maar kom er niet aan uit welke dan het beste werkt.
En welke partij ook gewoon net als Shell betaald binnen 2 a 3 weken

Iemand suggesties?

• PeterCC
Is dat bij 50five?

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12 21:13
Ja nu bij 50five

• Vuurvliegje01
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-12 15:28
Kan iemand mij vertellen of de terug levering betalingen goed. Of niet en of hoelang dat duurt bij overmaking.
Alvast bedankt
Update:
12 dec is de betaling gedaan, van maand okt.
Dit gaat goed maar. Veel langer dan bij Shell.
Gelukkig hebben we de middelen om dit financieel te dragen maar is schandalig.

[ Voor 42% gewijzigd door Vuurvliegje01 op 13-12-2025 08:06 ]

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-12 14:09
Ik ben benieuwd naar de wachttijden voor de technische dienst van 50Five. Inmiddels een paar keer gebeld maar geen voortgang op mijn melding. Wel snel iemand aan de lijn maar die geven steeds aan alleen maar de melding bij te kunnen werken en vragen of ze contact kunnen opnemen. (Ik wacht nu al 3 maanden)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59

rammes

koekebakker 1e klas

3 maanden! schandalig!

Ik zou het doen!

• PeterCC
Voor mij bij 50five gaat het als volgt:
Op de 15e van de maand volgend op de laadmaand komt er een mail met de factuur als bijlage. Wel gedetailleerde factuur met alle laadsessies opgelijst.
De terugbetaling gebeurt dan een maand later. Een 7-tal weken na de laadmaand.

Dus voorbeeld:
Het thuisladen van de maand augustus -> op 15 september komt de mail met factuurdatum 15 september en rond 15 oktober wordt dat bedrag gestort.

Wij zitten sinds augustus bij 50five en zo is het al 3 keer gegaan.

• Vuurvliegje01
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-12 15:28
Update:

• gmu
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12 20:19

gmu

Ik vraag me af hoe die geldstroom eruit ziet. 50five declareert bij de leasemaatschappij of werkgever. Gaat dat dan naar een derdenrekening oid? Zou nogal lullig zijn als 50five ineens failliet gaat en al die mensen naar hun geld kunnen fluiten, zeker als 50five het eerst lekker een paar maanden vasthoudt.

Andere vraag; gaat ook over die 75 Euro die al vaker genoemd is in dit topic. Ik weet dat er ook een ander formulier “beschikbaar” is (maar ze zullen altijd eerst proberen je die 75 Euro te laten betalen). Maar iemand had dit al eens gevraagd; mag dit wel? Hebben ze überhaupt een poot om op te staan? In mijn geval betaalde ik de leasemaatschappij die dan weer een overeenkomst met 50five (en eerder Shell recharge) had. Dus geen idee wat er in die overeenkomst staat, maar de laadpaal is wel mijn eigendom.

• PeterCC
Vuurvliegje01 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:07:
Update:
Inderdaad, ongeveer 1 maand langer.

• PeterCC
Vandaag het terugbetalingsdocument ontvangen van 50five voor de maand november. 4,37€.
Ik heb maar 1 keer thuis kunnen laden en dat was op 2 november. Op 3 november weigerde mijn ShellRecharge kaart dienst en herkent mijn nieuwe Ayvens kaart mijn laadpaal niet of omgekeerd en kan ik niet meer thuis laden.
Ik heb daar een ticket voor ingelegd en dat is nog altijd niet gecorrigeerd.

• Leguan
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 21:19
Het moet niet gekker worden met 50five…heb de laadpaal bijna 3 maanden geleden verkocht en op 26-9 via een ticket het abonnement opgezegd, bevestigd door 50five. Helaas word ik drie maanden later nog steeds achtervolgd door het 50five spook.

Ze sturen me vrolijk een factuur voor de maand november van €3,99. Notabene op mijn zakelijke mail adres die ik circa 2 jaar geleden in mijn shell account heb omgezet naar mijn prive mail adres. a) waarom stuurt 50five mij facturen voor een beëindigd abonnement? b) waarom is mijn zakelijke mail nooit uit het systeem verwijderd bij Shell recharge en ook nog eens mee gemigreerd naar 50five?

Het gaat me niet om die €4, maar om de gang van zaken. Nu mag ik er weer achteraan om die facturatie van dat abonnement te stoppen.

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-12 23:55
Voor de mensen die ook een leuke brief vandaag hebben ontvangen van Shell Recharge, met de mededeling dat je je auto vanaf vandaag niet langer met de Shell Recharge app op kunt laden en direct moet overstappen op de nieuwe 'Shell' app. Bij mij ontbrak na inloggen in de Shell app de fysieke pas die nog wel in de Recharge app stond.

Daarop een chat gestart in de Shell app. En daarop het volgende ZEER merkwaardige gesprek gehad met een medewerker. Om hem nog enigszins te beschermen, naam weggelaten. Maar ik vermoed dat het zijn laatste werkdag bij Shell was:
Members only: chat
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Conclusie: ga niet de nieuwe Shell app gebruiken 8)7

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:59

rammes

koekebakker 1e klas

De medewerkers is iig eerlijk.

Ik zou het doen!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:24

Perkouw

Moderator General Chat
Sinds december issues met de paal, zie mijn eerdere post hier. Na wat eigen contactmomenten en dit ook hier gemeld te hebben, bleef het volledig stil.

Tot ik ineens ’s avonds een mail kreeg met excuses dat het wat (uhu…) langer had geduurd, plus een offerte van net geen 400 euro. De laadpaal is buiten garantie en verder konden ze niets betekenen. Wat ze precies zouden doen en of het daarmee opgelost zou zijn? Geen idee. Ook nogal flauw om dat niet direct aan de telefoon te melden, maar je eerst weken te laten wachten.

Lang verhaal kort: ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en van klantenservice is echt geen sprake. Tussendoor nog mails gehad dat het mogelijk aan de laadpas lag (zoals hier ook al werd opgemerkt), maar dat bleek het toch niet te zijn. Daarna bleven ze vasthouden aan de connector als oorzaak, vanwege een voertuig- en kabelstoring. Zucht. Aan de telefoon al uitgelegd: dat is niet de storing, maar omdat ik geen zin heb steeds de groep aan/uit te zetten blijft de paal aan met een vastzittende kabel, zonder auto eraan.

Tot op heden niets meer gehoord. Offerte niet geaccepteerd. Ben er wel klaar mee.

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-12 15:13
Perkouw schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:38:
Sinds december issues met de paal, zie mijn eerdere post hier. Na wat eigen contactmomenten en dit ook hier gemeld te hebben, bleef het volledig stil.

Tot ik ineens ’s avonds een mail kreeg met excuses dat het wat (uhu…) langer had geduurd, plus een offerte van net geen 400 euro. De laadpaal is buiten garantie en verder konden ze niets betekenen. Wat ze precies zouden doen en of het daarmee opgelost zou zijn? Geen idee. Ook nogal flauw om dat niet direct aan de telefoon te melden, maar je eerst weken te laten wachten.

Lang verhaal kort: ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en van klantenservice is echt geen sprake. Tussendoor nog mails gehad dat het mogelijk aan de laadpas lag (zoals hier ook al werd opgemerkt), maar dat bleek het toch niet te zijn. Daarna bleven ze vasthouden aan de connector als oorzaak, vanwege een voertuig- en kabelstoring. Zucht. Aan de telefoon al uitgelegd: dat is niet de storing, maar omdat ik geen zin heb steeds de groep aan/uit te zetten blijft de paal aan met een vastzittende kabel, zonder auto eraan.

Tot op heden niets meer gehoord. Offerte niet geaccepteerd. Ben er wel klaar mee.
De prijsopgave is hun standaard op alles. Deden ze bij mij ook. Na aandringen keken zé verder….en lag het aan hun backend.

• PeterCC
Perkouw schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:38:
(...)

Ze weten niet waar ze mee bezig zijn lijkt me een juiste beschrijving.
De variatie aan problemen is enorm.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zojuist een mailtje om de shell recharge app niet meer te gebruiken en ik zie nu inderdaad mijn persoonlijke laadpas ook in de shell app staan (heb ik verder niets specifieks voor hoeven doen). Zakelijke hybrid pas had ik eerder al overgezet naar de Shell app.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:20
Orion84 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:29:
Zojuist een mailtje om de shell recharge app niet meer te gebruiken en ik zie nu inderdaad mijn persoonlijke laadpas ook in de shell app staan (heb ik verder niets specifieks voor hoeven doen). Zakelijke hybrid pas had ik eerder al overgezet naar de Shell app.
Hoe is dat jou gelukt deze toe te voegen? Ik kan niks toevoegen alleen een nieuwe pas aanvragen.

Verder is die hele overgang nogal vrij vaag.
Heb zowel een zakelijke pas (mtc) die automatisch verrekend en een prive pas (shell Recharge) voor onze 2e auto. Stonden (staan) nog in de Recharge app. De zakelijke pas is ook terug te vinden bij "automatische vergoeding inzien". Dat werkt ook prima. Verder staat mn prive laadpaal nergens vermeld in de 50five app maar deze werkt wel (en is ook keurig voor eigen rekening).

• PeterCC
Vandaag een mail gekregen van Ayvens met de melding dat alles in orde zou moeten zijn zodat ik terug thuis kan laden.
Snel mijn account bij Ayvens bekeken en nu staat daar inderdaad de juiste laadpaal.
Zonet de wagen gekoppeld en, hoera, alles werkt weer. Een hele opluchting.
Vanaf 3 november ging dat niet meer en nu na 45 dagen eindelijk opgelost. En het was, zoals ik al dacht, zuiver een administratieve correctie.
Ik had de hoop al opgegeven dat het probleem dit jaar nog opgelost zou geraken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RF1000 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:34:
[...]

Hoe is dat jou gelukt deze toe te voegen? Ik kan niks toevoegen alleen een nieuwe pas aanvragen.
De zakelijke Shell Hybrid Card (tank pas en laadpas in een) kon ik laatst al toevoegen onder betaalmiddelen.

De privé Shell recharge pas kwam vandaag zonder dat ik daar iets voor gedaan heb tevoorschijn in de Shell app toen ik die opende na de mail ontvangen te hebben dat de Shell recharge app nu echt afgelopen is. Dus die hebben ze zelf op de achtergrond gemigreerd.

Enige wat ik een tijdje geleden gedaan heb voor die privé laadpas was aangeven dat ik die wilde behouden (ergens een knop in een mail of in een melding in de recharge app geloof ik). Je zou dan op de hoogte worden gehouden van de te volgen stappen tegen de tijd dat ook die passen in de Shell app gebruikt konden worden. Maar dat is uiteindelijk dus helemaal vanzelf gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 18-12-2025 20:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:51

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kreeg deze mail.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjc6osFEyB9UAuwLE1gv-30HDG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyu1Vnf8xlq54MWtO04Kmzix.jpg?f=fotoalbum_large
Nu heb ik de authenticatie nodig om het laden te starten en stoppen, dus dat de lolo nu in stukjes uit elkaar ligt en er een peblar hangt is helemaal prima.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste