Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:42
Sonicfreak schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 12:50:
[...]

Ik heb een NewMotion Home Advanced laadpaal met Shell Recharge zakelijke laadpas en ook een Shell Recharge privé laadpas. De zakelijke laadpas was door 50five al overgezet bij de migratie, maar de privé laadpas niet. Deze kon ik ook niet koppelen, maar na even bellen met 50five konden ze de privé laadpas via een schaduwaccount koppelen en zie ik ook de laadsessies van de privé laadpas. Dit kon ik niet zelf koppelen en moest 50five doen.
Ik kon dus zelf de Shell Recharge privé laadpas koppelen, maar breek mijn hoofd erover hoe ik dus "gratis" kan laden thuis. Ik betaal nu volgens de Shell factuur € 0,55 per kWh met de privé laadpas. Hoe is dat bij jou?

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Brooky schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Ik kon dus zelf de Shell Recharge privé laadpas koppelen, maar breek mijn hoofd erover hoe ik dus "gratis" kan laden thuis. Ik betaal nu volgens de Shell factuur € 0,55 per kWh met de privé laadpas. Hoe is dat bij jou?
Ja precies dat. Normaliter kon mijn vader met zijn prive auto laden tegen het door mezelf ingestelde gastlaadtarief maar nu rekent shell 55 cent per kW en 0,35 cent transactiekosten?

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek BLE integration

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
Brooky schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:03:
[...]

Ik betaal met de Shell Recharge privé laadpas 0 euro per kWh. Ik laad dus 'gratis' met de privé laadpas. Ik betaal alleen de stroomkosten min de opbrenst van de zonnepanelen.
Misschien is dat omdat mijn privé laadpas gekoppeld is via een schaduwaccount.

[ Voor 7% gewijzigd door Sonicfreak op 04-02-2026 13:22 ]

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 05-02 14:32
berendhaan schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:48:
[...]

Raar, ik heb de afgelopen weken goed contact met ze gehad. Na het verbreken van de verbinding door 'iets aan hun kant' werd zelfs mijn voicemail nog ingesproken over vervolg.

Welke opties kies je in het keuze menu? 1 1 werkte voor mij.
Ik krijg ook met geen mogelijkheid meer iemand aan de lijn... Sinds ze deze week het bandje / belmenu hebben veranderd..

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Sonicfreak schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 13:13:
[...]

Ik betaal met de Shell Recharge privé laadpas 0 euro per kWh. Ik laad dus 'gratis' met de privé laadpas. Ik betaal alleen de stroomkosten min de opbrenst van de zonnepanelen.
Misschien is dat omdat mijn privé laadpas gekoppeld is via een schaduwaccount.
Ja, dat had ik ook zo. Zakelijke Shell pas met vergoeding, en een privé Shell pas (TNM) nummer die als schaduwaccount was toegevoegd voor 'gratis' laden. Die privé Shell passen zijn door Shell blijkbaar geblokkeerd. Weet iemand of je die nog kan deblokkeren?

De nieuwe Shell pas (SHL) via de app toegevoegd, maar die kan ik niet zelf op niet vergoeden zetten. Dus nu 0,55 per kWh en transactiekosten... Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan geen contact met 50Five krijgen, Nova maakt wel een ticket voor je aan, maar geen idee hoe snel dat gaat.

Divide and conquer.

• Sonicfreak
wimpie schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:52:
[...]

Ja, dat had ik ook zo. Zakelijke Shell pas met vergoeding, en een privé Shell pas (TNM) nummer die als schaduwaccount was toegevoegd voor 'gratis' laden. Die privé Shell passen zijn door Shell blijkbaar geblokkeerd. Weet iemand of je die nog kan deblokkeren?

De nieuwe Shell pas (SHL) via de app toegevoegd, maar die kan ik niet zelf op niet vergoeden zetten. Dus nu 0,55 per kWh en transactiekosten... Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Kan geen contact met 50Five krijgen, Nova maakt wel een ticket voor je aan, maar geen idee hoe snel dat gaat.
Vreemd, de privé Shell Recharge laadpas van mijn vrouw werkt nog gewoon. Is niet geblokkeerd.
Ze laadt er iedere week nog mee op onze laadpaal en er worden geen kosten in rekening gebracht.

• wimpie
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:57:
[...]

Vreemd, de privé Shell Recharge laadpas van mijn vrouw werkt nog gewoon. Is niet geblokkeerd.
Ze laadt er iedere week nog mee op onze laadpaal en er worden geen kosten in rekening gebracht.
Ook een TNM nummer?

Divide and conquer.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13:47
Mijn pas van TNM doet het ook nog (zonder vergoeding).

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

[...]

Hier werkt de oude prive TNM pas dus ook gewoon nog deze is meegegaan tijdens de migratie _/-\o_

Loopt allemaal wel raar weer en bangmakerij zodat je overstapt naar nieuwe Shell pas en lekker meer moet gaan betalen pff

3 x Marstek V3.0 v147 VNS117 BMS 112 LAN - CT003 v122 -Enphase 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6500 KWh opbrengst/ 3 x 25A / 50five laadpaal / Tesla model Y bj 2024 / HA / Marstek BLE integration

• wimpie
  • Niet online
Ok bedankt. Even contact op nemen met Shell dus waarom die pas is geblokkeerd.

Divide and conquer.

• Sonicfreak
Ja, de privé laadpas heeft ook een TNM nummer. Zakelijke laadpas ook trouwens.

• wimpie
  • Niet online
timvanloon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:04:
[...]

Hier werkt de oude prive TNM pas dus ook gewoon nog deze is meegegaan tijdens de migratie _/-\o_

Loopt allemaal wel raar weer en bangmakerij zodat je overstapt naar nieuwe Shell pas en lekker meer moet gaan betalen pff
De pas staat dus niet in de nieuwe app... lekker handig :)

Divide and conquer.

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

[...]

En jij krijgt dit ook gewoon terug via 50five/Threeforce neem ik aan?

• Sonicfreak
timvanloon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:25:
[...]

En jij krijgt dit ook gewoon terug via 50five/Threeforce neem ik aan?
Voor mijn zakelijke laadpas krijg ik inderdaad de vergoeding via 50five/Threeforce.

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Het gaat mij om verrekening van laadsessies door gasten. Voorheen konden die laden met shell recharge laadpas (TNM nr)bij mij tegen gasttarief en betaalden zelf apart hiervan de factuur en ik kreeg dan via Shell recharge (nu Threeforce) dit weer terug in de maandelijkse terugleverfactuur.

Dit werkt dan niet meer want die oude TNM pas staat niet in de nieuwe shell app dus vraag me af hoe de verrekening dan verloopt?

Moet automatisch vergodieng dan voor deze pas wel of niet aangezet worden in de 50five app? Hij staat nu op automatische vergoeding en kan dit ook niet aanpassen met het schuifje in de app.

• Sonicfreak
timvanloon schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:34:
Het gaat mij om verrekening van laadsessies door gasten. Voorheen konden die laden met shell recharge laadpas (TNM nr)bij mij tegen gasttarief en betaalden zelf apart hiervan de factuur en ik kreeg dan via Shell recharge (nu Threeforce) dit weer terug in de maandelijkse terugleverfactuur.

Dit werkt dan niet meer want die oude TNM pas staat niet in de nieuwe shell app dus vraag me af hoe de verrekening dan verloopt?

Moet automatisch vergodieng dan voor deze pas wel of niet aangezet worden in de 50five app? Hij staat nu op automatische vergoeding en kan dit ook niet aanpassen met het schuifje in de app.
Ik denk dat je het beste even contact kunt opnemen met 50five hierover.

• wimpie
  • Niet online
Sonicfreak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:57:
[...]

:+

Divide and conquer.

• wimpie
  • Niet online
wimpie schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:25:
[...]

De pas staat dus niet in de nieuwe app... lekker handig :)
Shell gesproken, weigeren de oude TNM pas te migreren naar de (nieuwe) Shell app - en verschijnt daar dus ook niet in. Die pas zou niet geschikt zijn voor thuisladen. Geen uitsluitsel of wat dat dan mag betekenen. Heeft het altijd perfect gedaan... Wat een gezeur dit zeg.

[ Voor 18% gewijzigd door wimpie op 05-02-2026 15:43 ]

Divide and conquer.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Maar je hebt het nu over een privé Shell laadpas die door je gasten wordt gebruikt. Het toevoegen daarvan in de Shell app en zo is dan toch iets voor je gast om te regelen? Of evt een nieuwe pas aan te vragen als die oude niet geschikt meer is?

Jij hoeft hun pas alleen te (laten) autoriseren op je laadpaal, wat je zo te lezen al gedaan hebt?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Sonicfreak schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 14:57:
[...]

Ja da snap ik ook wel :) maar die zijn niet te bereiken en reageren niet.
Mogelijk dat hier andere mensen zijn die wel al de oplossing hebben?

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 11:10
JoostJansen schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 10:38:
Ik heb via het nummer 073 369 0593 contact proberen te leggen maar wat ik ook kies, ik krijg die AI bot aan de telefoon. Is het iemand wel gelukt om een echte medewerker te spreken? Zo ja, hoe dan 😆
-----

klopt. ik ook sinds gisteren. keuzemenu 1 en 2 geprobeerd... krijg je direct AI aan de lijn (die doet alsof hij typed). En als extra service krijg je een transcript in je mail:

----

Klantenservice verzoek om doorverbinden naar medewerker (#244559)
Reported on05-02-2026 17:01
Overview
De klant, een gebruiker van 50five, heeft gebeld met een vraag over een bestaand ticket met nummer 240571. Tijdens het gesprek gaf de klant aan dat hij niet verder kon gaan zonder met een medewerker te spreken. De agent heeft geprobeerd te helpen, maar kon de oproep niet doorverbinden naar een medewerker en kon ook geen bestaande tickets bekijken. De klant was gefrustreerd en gaf aan dat hij niet verder kon zonder hulp van een medewerker. De huidige status van het probleem is dat de klant nog steeds wacht op een oplossing en verwacht met een medewerker te kunnen spreken.
Key Details
• Klantnaam: Niet vermeld
• Klant telefoonnummer: *******
• Klant email adres:
• Klant ID:
• Specifiek probleem of verzoek: Vraag over ticketnummer 240571 en verzoek om doorverbinden naar medewerker
• Chargepoint naam en/of foutmeldingen:
• Klant's exacte zorgen: "Ik wil een medewerker spreken"
• Chargecards:
• Klant profiel provider: NL
• Prioriteit: 6 - Urgente publieke laadprobleem (gebruiker vast)
• Datum: 2026-02-05
• Ticket flag: yes
agent: Sorry, ik kon je vraag niet helemaal begrijpen. Kun je het nog een keer proberen? Wat kan ik voor je doen?
user: Ik heb een vraag over de ticket en dan kan je mij toch niet bij helpen, schakel maar door met de medewerkers graag, dank je wel.
agent: Ik ben hier om u zo goed mogelijk te helpen, maar ik kan de oproep niet doorverbinden naar een medewerker. Kunt u me vertellen waar uw vraag over de ticket precies over gaat? Misschien kan ik toch van dienst zijn.
user: Ik heb nummer
user: top ticket nummer 24 0 5 7 1.
agent: Bedankt voor het doorgeven van het ticketnummer. Helaas kan ik geen bestaande tickets bekijken of hun status controleren. Maar ik kan u wel helpen met het aanmaken van een nieuw ticket of uw vraag proberen te beantwoorden. Kunt u me meer vertellen over uw vraag of probleem? Misschien kan ik u verder helpen.
user: Nee dat kan ik niet dat staat in die andere ticket dat ga ik niet doen.
agent: Ik begrijp het. Als er iets is waarbij ik direct kan helpen of als u een nieuw probleem heeft, laat het me weten. Anders raad ik aan om te wachten op een reactie op uw bestaande ticket. Heeft u verder nog iets nodig?
user: Ik wil een medewerker spreken
agent: Ik begrijp dat u graag met een medewerker wilt spreken. Helaas kan ik de oproep niet doorverbinden, maar ik ben hier om u zo goed mogelijk te helpen. Als u meer informatie
user: Maar dat doe je niet

• JoostJansen
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:05
Goed nieuws! Mijn eerste vergoeding (van November vorig jaar) is gisteren plotseling gestort. Ticket staat trouwens nog open zonder enige terugkoppeling.

• J-r-86
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:32
JoostJansen schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 11:05:
Goed nieuws! Mijn eerste vergoeding (van November vorig jaar) is gisteren plotseling gestort. Ticket staat trouwens nog open zonder enige terugkoppeling.
Bij mij gisteren ook de achterstallige betalingen van factuur november en december gekregen!
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste