Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:28
Perkouw schreef op maandag 8 december 2025 @ 15:39:
Amai. Zelf maar weer contact opgenomen met 50five. Medewerker gaf aan dat er nog niets met mijn ticket gedaan was. Die conclusie had ik zelf ook al getrokken. . . De medewerker ging wel een nieuw ticket aanmaken met 'escalatie'. Ben benieuwd, ondertussen doet de paal het nog steeds niet.

Stiekem irriteert het wat hoor. Jaren geen gezeur, na de migratie alleen maar ellende. Toen een korte periode dat het foutloos werkte en vervolgens doet de paal het in zijn geheel niet meer. Ja, na een hele reset volgens wat stappen kan ik 2/3 kWh laden en is het weer einde oefening. Begin nu toch hard te twijfelen of ik niet even een andere haal en installeer. Dit schiet echt niet op zo.

Goed, de emotie weer van me afgeschreven. We wachten het verder maar weer af, to be continued. . . :+
Ik krijg in de 50five app volgende melding:
"Kunt u niet laden met uw Shell-laadpas, terwijl deze wel aan uw 50five-accounnt is gekoppeld? Controleer of uw betaalgegevens correct zijn ingesteld in uw Shell-account."

Heb je Shell al eens gecontacteerd? Ze zijn net gemigreerd naar een nieuw systeem. Indien dit een laadkaart van je werkgever is moeten zij via de nieuwe Shell App een nieuwe betalingsmethode kiezen. Tot dan zal de kaart niet meer werken.
Aangezien dit enkel via bancontact/credit card kan en niet meer via een maandelijkse afrekening wil mijn werkgever dit niet doen..

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-01 19:55
RF1000 schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:58:
Nog meer mensen met het probleem dat de laadschema's niet meer aangepast kunnen worden in de app van 50five? bij het selecteren van de dag loopt of de app vast of hij gaat wel door naar de dag maar dan kan je vervolgens de aangepastte tijden niet meer opslaan (geen reactie bij opslaan knop).

Het liefst zou ik nu m'n huidige schema compleet verwijderen maar die functie lijkt compleet te ontbreken.

(Android 16)
Heb ik ook last van. Op een iPhone werkt het overigens wel.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26

Perkouw

Moderator General Chat
quirinus schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:44:
[...]

Ik krijg in de 50five app volgende melding:
"Kunt u niet laden met uw Shell-laadpas, terwijl deze wel aan uw 50five-accounnt is gekoppeld? Controleer of uw betaalgegevens correct zijn ingesteld in uw Shell-account."

Heb je Shell al eens gecontacteerd? Ze zijn net gemigreerd naar een nieuw systeem. Indien dit een laadkaart van je werkgever is moeten zij via de nieuwe Shell App een nieuwe betalingsmethode kiezen. Tot dan zal de kaart niet meer werken.
Aangezien dit enkel via bancontact/credit card kan en niet meer via een maandelijkse afrekening wil mijn werkgever dit niet doen..
Pas doet het elders overal prima?

• PeterCC
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 15-01 21:02
quirinus schreef op maandag 8 december 2025 @ 16:44:
[...]
Heb je Shell al eens gecontacteerd?
(...)
Ik wens iedereen hier succes om dat te doen. Daar kom ik niet door. Niemand te pakken gekregen. Van keuzemenu naar keuzemenu tot ze je buitenwerken.

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Mijn laadpunt is een tijd geleden al gemigreerd, de overgang ging prima.
De vergoeding is echter nog steeds niet overgemaakt en het gaat toch om ruim 400 euro per maand.
Ze zeggen dat het binnen 6 weken wordt overgemaakt maar ik ben vanaf de eerste factuur al 11 weken verder en 6,5 week sinds de 2e factuur.

Er wordt niet gereageerd op berichten dus ik wil kijken naar een andere aanbieder maar kom er niet aan uit welke dan het beste werkt.
En welke partij ook gewoon net als Shell betaald binnen 2 a 3 weken

Iemand suggesties?

• PeterCC
Is dat bij 50five?

• Dn Tinus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-12-2025
Ja nu bij 50five

• Vuurvliegje01
  • Registratie: Januari 2021
Kan iemand mij vertellen of de terug levering betalingen goed. Of niet en of hoelang dat duurt bij overmaking.
Alvast bedankt
Update:
12 dec is de betaling gedaan, van maand okt.
Dit gaat goed maar. Veel langer dan bij Shell.
Gelukkig hebben we de middelen om dit financieel te dragen maar is schandalig.

[ Voor 42% gewijzigd door Vuurvliegje01 op 13-12-2025 08:06 ]

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-01 22:24
Ik ben benieuwd naar de wachttijden voor de technische dienst van 50Five. Inmiddels een paar keer gebeld maar geen voortgang op mijn melding. Wel snel iemand aan de lijn maar die geven steeds aan alleen maar de melding bij te kunnen werken en vragen of ze contact kunnen opnemen. (Ik wacht nu al 3 maanden)

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:30

rammes

koekebakker 1e klas

3 maanden! schandalig!

Ik zou het doen!

• PeterCC
Voor mij bij 50five gaat het als volgt:
Op de 15e van de maand volgend op de laadmaand komt er een mail met de factuur als bijlage. Wel gedetailleerde factuur met alle laadsessies opgelijst.
De terugbetaling gebeurt dan een maand later. Een 7-tal weken na de laadmaand.

Dus voorbeeld:
Het thuisladen van de maand augustus -> op 15 september komt de mail met factuurdatum 15 september en rond 15 oktober wordt dat bedrag gestort.

Wij zitten sinds augustus bij 50five en zo is het al 3 keer gegaan.

• Vuurvliegje01
  • Registratie: Januari 2021
Update:

• gmu
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-12-2025

gmu

Ik vraag me af hoe die geldstroom eruit ziet. 50five declareert bij de leasemaatschappij of werkgever. Gaat dat dan naar een derdenrekening oid? Zou nogal lullig zijn als 50five ineens failliet gaat en al die mensen naar hun geld kunnen fluiten, zeker als 50five het eerst lekker een paar maanden vasthoudt.

Andere vraag; gaat ook over die 75 Euro die al vaker genoemd is in dit topic. Ik weet dat er ook een ander formulier “beschikbaar” is (maar ze zullen altijd eerst proberen je die 75 Euro te laten betalen). Maar iemand had dit al eens gevraagd; mag dit wel? Hebben ze überhaupt een poot om op te staan? In mijn geval betaalde ik de leasemaatschappij die dan weer een overeenkomst met 50five (en eerder Shell recharge) had. Dus geen idee wat er in die overeenkomst staat, maar de laadpaal is wel mijn eigendom.

• PeterCC
Vuurvliegje01 schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 08:07:
Update:
Inderdaad, ongeveer 1 maand langer.

• PeterCC
Vandaag het terugbetalingsdocument ontvangen van 50five voor de maand november. 4,37€.
Ik heb maar 1 keer thuis kunnen laden en dat was op 2 november. Op 3 november weigerde mijn ShellRecharge kaart dienst en herkent mijn nieuwe Ayvens kaart mijn laadpaal niet of omgekeerd en kan ik niet meer thuis laden.
Ik heb daar een ticket voor ingelegd en dat is nog altijd niet gecorrigeerd.

• Leguan
  • Registratie: December 2022
  • Nu online
Het moet niet gekker worden met 50five…heb de laadpaal bijna 3 maanden geleden verkocht en op 26-9 via een ticket het abonnement opgezegd, bevestigd door 50five. Helaas word ik drie maanden later nog steeds achtervolgd door het 50five spook.

Ze sturen me vrolijk een factuur voor de maand november van €3,99. Notabene op mijn zakelijke mail adres die ik circa 2 jaar geleden in mijn shell account heb omgezet naar mijn prive mail adres. a) waarom stuurt 50five mij facturen voor een beëindigd abonnement? b) waarom is mijn zakelijke mail nooit uit het systeem verwijderd bij Shell recharge en ook nog eens mee gemigreerd naar 50five?

Het gaat me niet om die €4, maar om de gang van zaken. Nu mag ik er weer achteraan om die facturatie van dat abonnement te stoppen.

• Fidelity
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-01 13:40
Voor de mensen die ook een leuke brief vandaag hebben ontvangen van Shell Recharge, met de mededeling dat je je auto vanaf vandaag niet langer met de Shell Recharge app op kunt laden en direct moet overstappen op de nieuwe 'Shell' app. Bij mij ontbrak na inloggen in de Shell app de fysieke pas die nog wel in de Recharge app stond.

Daarop een chat gestart in de Shell app. En daarop het volgende ZEER merkwaardige gesprek gehad met een medewerker. Om hem nog enigszins te beschermen, naam weggelaten. Maar ik vermoed dat het zijn laatste werkdag bij Shell was:
Members only: chat
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Conclusie: ga niet de nieuwe Shell app gebruiken 8)7

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

De medewerkers is iig eerlijk.

Ik zou het doen!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:26

Perkouw

Moderator General Chat
Sinds december issues met de paal, zie mijn eerdere post hier. Na wat eigen contactmomenten en dit ook hier gemeld te hebben, bleef het volledig stil.

Tot ik ineens ’s avonds een mail kreeg met excuses dat het wat (uhu…) langer had geduurd, plus een offerte van net geen 400 euro. De laadpaal is buiten garantie en verder konden ze niets betekenen. Wat ze precies zouden doen en of het daarmee opgelost zou zijn? Geen idee. Ook nogal flauw om dat niet direct aan de telefoon te melden, maar je eerst weken te laten wachten.

Lang verhaal kort: ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en van klantenservice is echt geen sprake. Tussendoor nog mails gehad dat het mogelijk aan de laadpas lag (zoals hier ook al werd opgemerkt), maar dat bleek het toch niet te zijn. Daarna bleven ze vasthouden aan de connector als oorzaak, vanwege een voertuig- en kabelstoring. Zucht. Aan de telefoon al uitgelegd: dat is niet de storing, maar omdat ik geen zin heb steeds de groep aan/uit te zetten blijft de paal aan met een vastzittende kabel, zonder auto eraan.

Tot op heden niets meer gehoord. Offerte niet geaccepteerd. Ben er wel klaar mee.

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-01 13:13
Perkouw schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:38:
Sinds december issues met de paal, zie mijn eerdere post hier. Na wat eigen contactmomenten en dit ook hier gemeld te hebben, bleef het volledig stil.

Tot ik ineens ’s avonds een mail kreeg met excuses dat het wat (uhu…) langer had geduurd, plus een offerte van net geen 400 euro. De laadpaal is buiten garantie en verder konden ze niets betekenen. Wat ze precies zouden doen en of het daarmee opgelost zou zijn? Geen idee. Ook nogal flauw om dat niet direct aan de telefoon te melden, maar je eerst weken te laten wachten.

Lang verhaal kort: ze hebben geen idee waar ze mee bezig zijn en van klantenservice is echt geen sprake. Tussendoor nog mails gehad dat het mogelijk aan de laadpas lag (zoals hier ook al werd opgemerkt), maar dat bleek het toch niet te zijn. Daarna bleven ze vasthouden aan de connector als oorzaak, vanwege een voertuig- en kabelstoring. Zucht. Aan de telefoon al uitgelegd: dat is niet de storing, maar omdat ik geen zin heb steeds de groep aan/uit te zetten blijft de paal aan met een vastzittende kabel, zonder auto eraan.

Tot op heden niets meer gehoord. Offerte niet geaccepteerd. Ben er wel klaar mee.
De prijsopgave is hun standaard op alles. Deden ze bij mij ook. Na aandringen keken zé verder….en lag het aan hun backend.

• PeterCC
Perkouw schreef op woensdag 17 december 2025 @ 13:38:
(...)

Ze weten niet waar ze mee bezig zijn lijkt me een juiste beschrijving.
De variatie aan problemen is enorm.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zojuist een mailtje om de shell recharge app niet meer te gebruiken en ik zie nu inderdaad mijn persoonlijke laadpas ook in de shell app staan (heb ik verder niets specifieks voor hoeven doen). Zakelijke hybrid pas had ik eerder al overgezet naar de Shell app.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RF1000
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09:51
Orion84 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 12:29:
Zojuist een mailtje om de shell recharge app niet meer te gebruiken en ik zie nu inderdaad mijn persoonlijke laadpas ook in de shell app staan (heb ik verder niets specifieks voor hoeven doen). Zakelijke hybrid pas had ik eerder al overgezet naar de Shell app.
Hoe is dat jou gelukt deze toe te voegen? Ik kan niks toevoegen alleen een nieuwe pas aanvragen.

Verder is die hele overgang nogal vrij vaag.
Heb zowel een zakelijke pas (mtc) die automatisch verrekend en een prive pas (shell Recharge) voor onze 2e auto. Stonden (staan) nog in de Recharge app. De zakelijke pas is ook terug te vinden bij "automatische vergoeding inzien". Dat werkt ook prima. Verder staat mn prive laadpaal nergens vermeld in de 50five app maar deze werkt wel (en is ook keurig voor eigen rekening).

• PeterCC
Vandaag een mail gekregen van Ayvens met de melding dat alles in orde zou moeten zijn zodat ik terug thuis kan laden.
Snel mijn account bij Ayvens bekeken en nu staat daar inderdaad de juiste laadpaal.
Zonet de wagen gekoppeld en, hoera, alles werkt weer. Een hele opluchting.
Vanaf 3 november ging dat niet meer en nu na 45 dagen eindelijk opgelost. En het was, zoals ik al dacht, zuiver een administratieve correctie.
Ik had de hoop al opgegeven dat het probleem dit jaar nog opgelost zou geraken.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

RF1000 schreef op donderdag 18 december 2025 @ 19:34:
[...]

Hoe is dat jou gelukt deze toe te voegen? Ik kan niks toevoegen alleen een nieuwe pas aanvragen.
De zakelijke Shell Hybrid Card (tank pas en laadpas in een) kon ik laatst al toevoegen onder betaalmiddelen.

De privé Shell recharge pas kwam vandaag zonder dat ik daar iets voor gedaan heb tevoorschijn in de Shell app toen ik die opende na de mail ontvangen te hebben dat de Shell recharge app nu echt afgelopen is. Dus die hebben ze zelf op de achtergrond gemigreerd.

Enige wat ik een tijdje geleden gedaan heb voor die privé laadpas was aangeven dat ik die wilde behouden (ergens een knop in een mail of in een melding in de recharge app geloof ik). Je zou dan op de hoogte worden gehouden van de te volgen stappen tegen de tijd dat ook die passen in de Shell app gebruikt konden worden. Maar dat is uiteindelijk dus helemaal vanzelf gegaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Orion84 op 18-12-2025 20:38 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik kreeg deze mail.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjc6osFEyB9UAuwLE1gv-30HDG0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyu1Vnf8xlq54MWtO04Kmzix.jpg?f=fotoalbum_large
Nu heb ik de authenticatie nodig om het laden te starten en stoppen, dus dat de lolo nu in stukjes uit elkaar ligt en er een peblar hangt is helemaal prima.

Wise enough to play the fool

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-01 20:48
Vorige maand mijn 50five druppel getest.
Deze gaan we prive gebruiken, deze moet alleen de laadpaal starten (shell recharge paal) en verder niets doen.
Ik zag wel een bedrag in de app, volgens de medewerker werdt deze niet gefactureerd of gecrediteerd.

Deze maand de creditfactuur nagekeken van van mijn Athlon pas (deze is gekoppeld aan de laadpaal) en bedrag komt niet terug.

Alles lijkt te werken dus kunnen we vanaf 09 januari de prive auto laden met de druppel en de werk auto met de pas.

Betalingen komen wel binnen maar wel rijkelijk laat.

• PeterCC
Waarom vanaf 9 januari?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik vermoed twee ev's prive en zakelijk

Ik zou het doen!

• peter00
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

peter00

BCF5

Weet iemand hier hoe ik controle krijg over die 50five paal vwb energiemanagement? Op dit moment wordt ie via een simkaart extern beheerd. Ik wil m slim aansturen met domoticz en mn zonnepanelen.

by the way, tip voor late betalingen: 25% bij je energietarief doen. Als er om gevraagd wordt: Renteverlies van 6 weken voorschieten, administratie. Je steekt er ook steeds tijd in om je maandbedrag bij je energieleverancier in sync te houden met je verbruik. Die administratie van Shell recharge & 50five rammelt, en ik ben geen bank van lening. Ik heb al bijna een maand een ticket openstaan dat ik niet kan laden. Ding blokkeert af en toe, en moet je m via de site deblokkeren. Geen idee waarom.

Het is vervelend als cynicus steeds gelijk te krijgen.

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:32
peter00 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 21:44:
Weet iemand hier hoe ik controle krijg over die 50five paal vwb energiemanagement? Op dit moment wordt ie via een simkaart extern beheerd. Ik wil m slim aansturen met domoticz en mn zonnepanelen.
<knip>
Is een zelfgemaakte laadpaal met SmartEVSE (ander topic op dit forum) dan misschien een goede optie?

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Update: na bijna 4 weken is dit eindelijk 'opgelost' door zelf dan maar een 50five laaddruppel te bestellen. Die werd net (na 3 weken) bezorgd. Mijn 'oude' Shell Recharge laadpas deed het overal nog prima behalve thuis, maar die was volgens de 50five klantenservice echt de oorzaak van mijn probleem |:(
noo schreef op maandag 8 december 2025 @ 13:33:
Weet iemand wat het symptoom is van proberen te laden met een niet-geathoriseerde laadpas? Ik kreeg vanochtend mail dat 50five (eindelijk, na 1 maand al!) mijn bestaande Shell laadpas als privepas geconfigureerd heeft zodat ik daar gratis mee kan laden op mijn eigen laadpunt. Welnu, je raadt het al: ik kan sinds vanochtend niet meer laden met die pas. Als ik mijn pas swipe laadt de auto zo'n anderhalve minuut en dan stopt het laden en de LED wordt rood. Laadpaal een tijdje stroomloos helpt ook niet. Volgens mij hebben ze of een verkeerde laadpas geconfigureerd of helemaal niet.

De paal heeft sinds de migratie probleemloos gewerkt met mijn Shell pas als geauthoriseerde laadpas en het tarief op 0. Klantenservice gebeld maar daar kwam ik ook niet verder mee, het werd doorgezet naar een andere afdeling voor "onderzoek".

• PeterCC
noo schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 17:47:
Update: na bijna 4 weken is dit eindelijk 'opgelost' door zelf dan maar een 50five laaddruppel te bestellen. Die werd net (na 3 weken) bezorgd. Mijn 'oude' Shell Recharge laadpas deed het overal nog prima behalve thuis, maar die was volgens de 50five klantenservice echt de oorzaak van mijn probleem |:(

[...]
Ik heb ook anderhalve maand moeten wachten eer mijn laadprobleem opgelost was, en dat was gewoon een administratieve fout.
De Shell Recharge laadkaart werd vervangen door één van Ayvens, en bij die overgang werd de verkeerde thuislaadpaal aan mijn Ayvens account gekoppeld.

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In de Shell Recharge App staat mijn laadpas nu als geblokkeerd. Hebben jullie daar ook last van?

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:42
Z___Z schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:11:
In de Shell Recharge App staat mijn laadpas nu als geblokkeerd. Hebben jullie daar ook last van?
Nee, geen last van. Mijn zakelijke en privé laadpas zijn nog gewoon actief in de Shell Recharge app.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:36

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Z___Z schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 13:11:
betaalmethode toegevoegd?

Wise enough to play the fool

• Z___Z
  • Niet online
OK, is dus geblokkeerd door Alphabet, omdat ze een nieuwe laadpas hebben aangevraagd zonder communicatie, maar nog niet hebben gestuurd.

Geauthoriseerde laadpas toevoegen kan alleen in de app, niet op de website, maar transacties zijn alleen in te zien op de website, maar niet in de app. Wat een drama.

• PeterCC
Z___Z schreef op dinsdag 6 januari 2026 @ 15:03:
OK, is dus geblokkeerd door Alphabet, omdat ze een nieuwe laadpas hebben aangevraagd zonder communicatie, maar nog niet hebben gestuurd.

Geauthoriseerde laadpas toevoegen kan alleen in de app, niet op de website, maar transacties zijn alleen in te zien op de website, maar niet in de app. Wat een drama.
Is bij mij ook gebeurd. ShellRecharge wil blijkbaar volledig af van zakelijke laadpassen.
De lease maatschappijen nemen dat over en bezorgen je een nieuwe laadkaart, maar die nieuwe kaart komt pas nadat je laadpas van ShellRecharge beblokkeerd werd. Een regeling van mijn voeten.

De overgang gebeurt in groepen. Bij mij en mijn collega's bij Ayvens was dat begin november.
Bij mij viel het nog mee. Ik heb een 3-tal dagen moeten wachten tot die nieuwe laadpas er was. Ik kon dan weer overal laden behalve thuis omdat er een verkeerde laadpaal aan mijn account was gekoppeld. Het heeft anderhalve maand tijd gekost om die administratieve fout te corrigeren.

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Lukt het iemand al om laadschemas in te stellen via de 50five app? Bij mij freezt hij?

3 x Marstek V3.0 v146 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15-01 16:55

Hulkkonen

I wear them at night

Sinds 2019 heb ik een NewMotion Home Advanced 2, destijds gekregen bij een leaseauto. De leaseauto is al lang niet meer, maar de laadpaal mocht blijven zitten. Het abonnement voor de laadpaal was voor een x aantal jaar afgekocht en liep gewoon door. Inmiddels rijden we wel weer elektrisch, maar dan met privé auto.

Nu heb ik recent mail gekregen van 50five dat het door de leasemaatschappij betaalde abonnement eindigt. Ik heb nu de optie om zelf een abonnement af te sluiten (à minimaal € 4 per maand) of om geen abonnement te nemen, met als gevolg dat er geen beheer meer mogelijk is (en geen service en geen updates en verhoogd risico op hacks blabla).

Ik ben op zoek naar een alternatief. Eigenlijk het enige dat ik wil is dat de laadpaal alleen met onze eigen laadpas / druppel gebruikt kan worden (aangezien de paal bijna langs de openbare weg hangt, wil ik niet dat vreemden op mijn kosten kunnen laden). Gastgebruik / loadbalancing enzovoorts is leuk maar geen noodzaak. En het liefst zonder kosten :) Wie heeft een goede tip?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Hulkkonen schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:48:
Sinds 2019 heb ik een NewMotion Home Advanced 2, destijds gekregen bij een leaseauto. De leaseauto is al lang niet meer, maar de laadpaal mocht blijven zitten. Het abonnement voor de laadpaal was voor een x aantal jaar afgekocht en liep gewoon door. Inmiddels rijden we wel weer elektrisch, maar dan met privé auto.

Nu heb ik recent mail gekregen van 50five dat het door de leasemaatschappij betaalde abonnement eindigt. Ik heb nu de optie om zelf een abonnement af te sluiten (à minimaal € 4 per maand) of om geen abonnement te nemen, met als gevolg dat er geen beheer meer mogelijk is (en geen service en geen updates en verhoogd risico op hacks blabla).

Ik ben op zoek naar een alternatief. Eigenlijk het enige dat ik wil is dat de laadpaal alleen met onze eigen laadpas / druppel gebruikt kan worden (aangezien de paal bijna langs de openbare weg hangt, wil ik niet dat vreemden op mijn kosten kunnen laden). Gastgebruik / loadbalancing enzovoorts is leuk maar geen noodzaak. En het liefst zonder kosten :) Wie heeft een goede tip?
tip 1 is dit topic doorlezen ;)

Ik zou het doen!

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15-01 14:21
Weet iemand wat het "carefree Charging (prepaid)" abonnement betekent?
Dit staat op mijn Newmotion laadpaal actief staat er in de 50five app.

Ik krijg de kosten automatisch maandelijks vergoed van mijn thuislaadpaal met mijn laadpas van Alphabet (is een MTC/Shell Recharge laadpas) maar het is mij totaal onduidelijk wie nou eigenlijk de kosten betaald op het moment.

[ Voor 44% gewijzigd door AV1989 op 15-01-2026 13:56 ]

• Z___Z
  • Niet online
Shell Rechaege App vanaf vandaag bij mij geblokkeerd, en kan de laadpaal nog niet toevoegen aan de Shell app. Dus geen zichtbaarheid meer in actieve laadsessies. Fijne boel is dat. Geen controle meer op eventueel misbruik van de laadpaal…

• PeterCC
Hulkkonen schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:48:

Jouw laadpaal is er één van Shell Recharge.
Shell stoot alle zakelijke klanten af maar private klanten blijven ze wel nog doen. Tenminste, dat heb ik begrepen uit een contact met hen.

Misschien moet je daar eens gaan informeren.

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

timvanloon schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 17:16:
Lukt het iemand al om laadschemas in te stellen via de 50five app? Bij mij freezt hij?
Niemand?

Ik heb vraag gesteld in de app dagen geleden maar nog geen antwoord helaas

3 x Marstek V3.0 v146 VNS116 BMS 110 LAN - CT003 v122 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:28
timvanloon schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Niemand?

Ik kan ze zonder probleem instellen.

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:32
timvanloon schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Niemand?

Ik denk dat veel mensen hier terechtkomen op het moment dat ze in de migratie terechtkomen maar na het ventileren van hun frustraties het topic ontvolgen als het achter de rug is. Dan zien ze je vraag dus niet. Verder is je vraag gericht aan mensen die laadschemas gebruiken en ik kan me voorstellen dat er niet zoveel zijn die dat gebruik(t)en.

Je zou in dit topic kunnen zoeken naar die term laadschemas en specifieke tweakers dan een dm sturen, bijvoorbeeld.

N.B. Het zal je duidelijk zijn dat ik geen laadschemas gebruik.

• timvanloon
  • Nu online

timvanloon

Intel or AMD?

Nee dat snap ik , ik bedoelde dat ik de vraag in de 50five app had gesteld maar dar krijg ik geen reactie dus dacht probeer het hier weer eens.
Op de een of andere manier vergeet ik koms de zoekfunctie, nu gebruikt en iemand een dm gestuurd.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste