Inderdaad. Ze zouden bijvoorbeeld een oproep hier hebben kunnen doen voor een proef waarbij een gesloten groep gemigreerd werd om de functionaliteiten -die ze dan uiteraard wel al ontwikkeld zouden moeten hebben- te finetunen. Dat zou positieve bijdragen hebben opgeleverd, vermoed ik.Robicide schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:12:
[...]
Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen
Ze hadden net zo goed bij die overname de bestaande back-end software mee kunnen nemen ipv het (naar het lijkt?) opnieuw te ontwikkelen. Kan haast niet goedkoper zijn om opnieuw te beginnen met die back-end ontwikkeling?
Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.
Ik zou het doen!
Als ik de historie volg. Is dit de uitbetaling van de maand juli klopt dat?rammes schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:51:
Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.
Dat is dan wel later dan bij Shell Recharge. Beduidend later. Hou ons op de hoogte wanneer je het geld krijgt.
Had 1 dag in juli via 50five geladen maar als ik het terugbetalingsdocument bekijk lijkt dit ook exclusief BTW te zijn. Benieuwd wat er overgemaakt gaat worden.
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt.
Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.Opperhoof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:02:
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.
Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.internet4me schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:31:
[...]
Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.
Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.
Dan moet je verder klikken in de laadpaal settings. Dan vindt je autocharge en de prijs enzo.Opperhoof schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
[...]
Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.
Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:
"Beste klant,
Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!
Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.
Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)
Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?
We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.
Heeft u vragen?
Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.
Met energieke groet,
"
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:
"Beste klant,
Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.
Heeft u vragen?
Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.
Met energieke groet,
"
Bij mij aan de gevel* hangt een New Motion Advanced, en ze hadden er blijkbaar geen moeite mee om het 'oude' contract van Shell Recharge over te nemen. Ik krijg hem ook prima te zien in de mobiele app en de website. Dus ik zou het nog een keer proberen, wie weet snapt de volgende het weldjbraas schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:10:
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
"Beste klant,
Heeft u vragen?
Met energieke groet,
"
*van het schuurtje
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.
2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.
2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.
Heb ik hier ook. Bij mij is/was het vanaf zaterdag. Lijkt mij op een storing van 50five zelf.Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.
*helaas niet het eerste issue. Vooralsnog gaan we flink achteruit. Shellrecharge was al niet goed maar nu is het helemaal erg. Qua diensten/functionaliteit/storingen.
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Mijn door mijn inmiddels ex-werkgever voor 5 jaar vooruitbetaalde abonnement zou op 4 september verlopen en ik kon dat niet verlengen. Al meer dan drie weken geleden een case aangemaakt, nog nooit wat op gehoord en elke keer in de webapp 'uw abonnement verloopt binnenkort, klik hier om te verlengen' (oid). Wat niet kon omdat de 'verleng' knop niet klikbaar was. Uiteindelijk via de network trace van de web developer tools van Firefox ontdekt dat het probleem was dat mijn 5 jaar geleden opgegeven rekening voor vergoeding blijkbaar geen 'direct debit' ondersteunde. Dezelfde rekening nogmaals toegevoegd met een andere omschrijving en toen kon ik wel verlengen. Ik verwacht nooit reactie te krijgen op mijn open case bij Shell Recharge en hoop op het beste voor de migratie naar 50Five... Eens kijken hoe dat gaat of anders migreren/mijn Home Advanced uit 2020 ombouwen naar SmartEVSE. Ben inmiddels prive EV-rijder dus vergoeding is geen issue meer.Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:
Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.berendhaan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:05:
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...WouterG schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:15:
[...]
Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.
Dat is lachwekkend. We gaan dan van 2 weken uitbetalen naar 2 maanden..berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...
Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...
Totaal onacceptabel dit.
Heb ook nog niets gekregen.... vindt het een te grote verandering wat zo even door de neus gedrukt wordt....
Tijdje geleden ook al een slechte review geplaatst, nu keek ik net weer en dagelijks regent het met slechte reviews...
Tijdje geleden ook al een slechte review geplaatst, nu keek ik net weer en dagelijks regent het met slechte reviews...
[ Voor 36% gewijzigd door Kratos op 08-09-2025 21:25 ]
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
En hoe werkt het dan als ik over een maand weer een ev leaseauto erbij heb?
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
Als het goed is heb je je pas /druppel code in de laadpaal software gezet die moet je er uit halen
Ik zou het doen!
Ik volg het circus hier ook maar even. Zelfde schuitje als veel anderen hier, ex-Newmotion (Home Advanced). De transitie naar 50five lijkt niet al te soepel, en het ziet eruit alsof 50five niet helemaal (of eigenlijk: helemaal niet) klaar was voor zo'n grote instroom van nieuwe klanten.
Vanaf volgende week weer een EV op de stoep hier, eens kijken hoe dat qua laden wel of niet gaat werken. To be continued...
Vanaf volgende week weer een EV op de stoep hier, eens kijken hoe dat qua laden wel of niet gaat werken. To be continued...
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Heb jij het inmiddels al ontvangen? Ik heb ook nog geen vergoeding ontvangen over de maand juli..bassd schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 17:39:
[...]
Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".
Totaal onacceptabel dit.
Hier ook gemigreerd naar 50five vanuit Shell. Wat een berg ellende is dit. Herken mij in de eerder geschreven verhalen. Laadsessies worden wel geregistreerd bij de Shell Recharge app. Staan ook in 50five, maar worden niet overgemaakt. Krijg ook verder nul berichten van 50five wat er gebeurt.
Morgen maar weer een mail naar wagenparkbeheer. Ik ga er niet tussen zitten, ze zoeken het maar uit voor de ruim 1.500 thuisladers bij ons op kantoor die overgegaan zijn. Zal vast meer teweeg brengen als wagenpark wat doet dan dat ik als individu ga lopen mailen met 50five.
Why change something that isn't broken....
Morgen maar weer een mail naar wagenparkbeheer. Ik ga er niet tussen zitten, ze zoeken het maar uit voor de ruim 1.500 thuisladers bij ons op kantoor die overgegaan zijn. Zal vast meer teweeg brengen als wagenpark wat doet dan dat ik als individu ga lopen mailen met 50five.
Why change something that isn't broken....
PhD i.o.
Ik heb de eerste betaling binnen, onder de naam THREEFORCE BV is het bedrag overgemaakt
Ik zou het doen!
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de vergoeding over juli ontvangen.AV1989 schreef op zondag 14 september 2025 @ 09:35:
[...]
Heb jij het inmiddels al ontvangen? Ik heb ook nog geen vergoeding ontvangen over de maand juli..
Volgens mij hebben ze staan: "Het uitbetalen van de laadkosten duurt tot maximaal 30 dagen na het verschijnen van de factuur.".hansvw schreef op zondag 14 september 2025 @ 11:13:
Hier idem.
Geld Wwordt ondanks beloftes NIET binnen de door 50five opgerekte periode betaald......
En die factuur lijk je dus pas op de 15e te onvangen.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook nergens op slaan, zeker niet bij een dynamisch energiecontract (dat maandelijks gesetteld wordt).
Heel simpel, je vraagt bijvoorbeeld via Shell Recharge een nieuwe laadpas aan voor de tweedehands EV. Die pas is gratis en koppel je aan de laadpaal.VNBaaij schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:50:
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Alleen op de laadpas van je werkgever zet je dan de verrekening van laadkosten aan.
Zo heb ik het ook gedaan voor onze privé EV.
Ik heb een laadpas van het werk met verrekening ingesteld en mijn vrouw heeft een Shell Recharge pasje waar geen verrekening op ingesteld is. Dan betaal je voor het laden van de privé EV de stroomkosten gewoon zelf en gebruik je de laadpas alleen om de laadsessie te starten en stoppen. En je kunt die laadpas natuurlijk ook gebruiken voor als je een keer aan een publieke laadpaal moet laden.
Afgelopen vrijdag de vergoeding van juli ook uit betaald gekregen, zelfde bedrag op factuur maar lijkt ex-BTW te zijn. Nog maar even narekenen..bassd schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:34:
[...]
Ik heb toevallig afgelopen vrijdag de vergoeding over juli ontvangen.
[ Voor 3% gewijzigd door abel75 op 14-09-2025 17:49 ]
Beste tweakers,
Heeft er al iemand een overzicht van de laadsessies van Augustus, bij de vergoedingen in 50five.
(Ik ben 1 augustus overgezet)
Bij Shell Recharge zie ik de laadsessies terug. Maar bij 50five niet. Ook zie ik bij de vergoedingensysteem cq overzicht nog geen overzicht of überhaupt een sessie. Ik zie wel de gebruikte kWh totaal oplopen.
Bij vergoedingen staat wel een bedrag per kWh ingevuld. Dan mag ik toch denken, dat het goed komt?
Van wat ik begrijp uit de faq. Is dat de 15de een overzicht komt van de vorige maand. In dit geval augustus. Helaas zie ik nog niks.
Nu maak ik mij zorgen of het wel vergoed wordt. (Via werkgever-leasemaatschappij)
Ik hoor het graag.
Heeft er al iemand een overzicht van de laadsessies van Augustus, bij de vergoedingen in 50five.
Bij Shell Recharge zie ik de laadsessies terug. Maar bij 50five niet. Ook zie ik bij de vergoedingensysteem cq overzicht nog geen overzicht of überhaupt een sessie. Ik zie wel de gebruikte kWh totaal oplopen.
Bij vergoedingen staat wel een bedrag per kWh ingevuld. Dan mag ik toch denken, dat het goed komt?
Van wat ik begrijp uit de faq. Is dat de 15de een overzicht komt van de vorige maand. In dit geval augustus. Helaas zie ik nog niks.
Nu maak ik mij zorgen of het wel vergoed wordt. (Via werkgever-leasemaatschappij)
Ik hoor het graag.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Laadpaal lijkt goed te werken, ik zie mijn laadbeurten (en bedragen) in mijn laadpas app (Shell Recharge). Bij 50five zie ik echter niets qua transacties.internet4me schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:08:
Beste tweakers,
Ik hoor het graag.
Op het platform zelf (https://50five-sbelux.evc-net.com/) zie ik wél dat het op een tijdlijn weet wanneer een auto laadt of niet. Dus het registreert wel ièts. Maar ik ben ook benieuwd of de terugbetaling probleemloos gaat verlopen. Ik ga blij zijn als ik eerste terugbetaling zie binnenkomen.
Ik heb ook al een paar keer de klantendienst proberen te contacteren (per email), maar ik krijg geen reactie. Het bedrag qua terugbetaling (prijs per kWh) dat ik in de app van 50five zie lijkt nog het bedrag van vorig kwartaal te zijn (in BE).
Maar zien jullie ook niets terug in (https://50five-sbelux.evc-net.com/) Transacties en dan kiezen voor Toon - Transacties op eigen oplaadpunt? Daar staan ze bij mij wel allemaal opgesomd.
Heeee. Daar staan ze idd wel. Top dank je wel.
Wel onoverzichtelijk. Bij start overzicht. Uw transacties staan ze niet. Wel als je de laadpunt erbij selecteert.😤
—————
Nu nog het officiële overzicht van wat ze gaan uit betalen. Nog belangrijker wanneer ze het overmaken..
Ik ben benieuwd.
Wel onoverzichtelijk. Bij start overzicht. Uw transacties staan ze niet. Wel als je de laadpunt erbij selecteert.😤
—————
Nu nog het officiële overzicht van wat ze gaan uit betalen. Nog belangrijker wanneer ze het overmaken..
Ik ben benieuwd.
[ Voor 160% gewijzigd door internet4me op 15-09-2025 12:42 ]
Wauw, dank je wel. Die zat 'wel heel erg' verstopt. Ook zeker niets als standaard die je in bvb. de app ziet, je kan dit bvb. enkel filteren op het webplatform.WouterG schreef op maandag 15 september 2025 @ 12:16:
Maar zien jullie ook niets terug in (https://50five-sbelux.evc-net.com/) Transacties en dan kiezen voor Toon - Transacties op eigen oplaadpunt? Daar staan ze bij mij wel allemaal opgesomd.
Dit geeft mij al iets meer gemoedsrust over de terugbetalingen plots
En idd vandaag een net overzicht ontvangen. Wat er uit betaald wordt aan mij.internet4me schreef op maandag 15 september 2025 @ 10:08:
Beste tweakers,
Ik hoor het graag.
Beetje laat maar het is nog de 15de.
Ik ben benieuwd wanneer het op mijn rekening staat.
Ik heb een account aangemaakt op:
https://50five-snl.evc-net.com/
Vraag me niet hoe ik het gevonden heb. 50five heeft er zelf in ieder geval niet over gecommuniceerd.
Je ziet in dit portal enkele gegevens over laadsessies die hebben plaatsgevonden. Erg gebruiksvriendelijk komt het niet op me over, maar het is meer dan de waardeloze app biedt.
Ik kan nog steeds geen (shell) kaarten toevoegen en geen laadtijden instellen
https://50five-snl.evc-net.com/
Vraag me niet hoe ik het gevonden heb. 50five heeft er zelf in ieder geval niet over gecommuniceerd.
Je ziet in dit portal enkele gegevens over laadsessies die hebben plaatsgevonden. Erg gebruiksvriendelijk komt het niet op me over, maar het is meer dan de waardeloze app biedt.
Ik kan nog steeds geen (shell) kaarten toevoegen en geen laadtijden instellen
Ik heb dit topic globaal doorgelopen, hier zelfde situatie zoals velen, zakelijke lease, gemigreerd naar 50five en sindsdien niets anders dan ellende.
- Terugbetaling van augustus loopt slechts t/m de 12e i.p.v. de hele maand. Dus ik mis nu de helft van de maand aan betalingen.
- Betaaltermijn is zeer lang, veel langer dan bij Shell (mag dat wettelijk überhaupt wel? Ik dacht dat voor betalingen max 30 dagen staat)
- Zeer slecht te bereiken (zeg maar gewoon niet bereikbaar)
- App werkt voor geen meter, laadschema's niet in te stellen (mijn contract werkt nog met laag en hoog tarief dag/nacht) dus nu het kw/h tarief maar op de hoge gezet, ik had het allemaal netjes ingesteld vanaf 23:00 laden met daltarief, dat is niet meer mogelijk (of ik moet het via de auto regelen, maar dan moet ik de instellingen weer wijzigen zodra ik op de zaak wil laden).
- Leasemaatschappij geeft aan dat Shell het slecht heeft overgedragen en dat ze het daardoor niet geregeld krijgen. Maar als dit nog langer duurt en de laadvergoeding wordt niet overgemaakt dan gaat de laadpaal thuis voorlopig uit en wordt het enkel op de zaak en langs de snelweg laden.
- Wat ook vervelend is, is dat er nu een derde partij bij komt. De laadpas is van Shell dus als daar iets mee is dan heb je hun nodig, vervolgens heb je 50five nodig voor je paal, het koppelen van je pas (wat compleet misgaat) en dan nog de leasemaatschappij.
Vergoedingen zijn op de site van 50five in te zien in het linkje dat hier eerder is geplaatst. Je moet dan naar de tab transacties, de datumrange goed zetten en dan kiezen voor "transacties op eigen oplaadpunt".
In de app moet je zorgen dat bij je laadpaal je laadpas erin staat én dat het vinkje aanstaat bij de geautoriseerde pas voor de automatische vergoeding. Staat dat vinkje er niet dan worden de laadsessies niet vergoed. Prettige wedstrijd als je dat vergeten bent om vervolgens de sessies alsnog vergoed te krijgen.
Ik vermoed dat een groot deel van mijn problemen komt doordat mij Shell pas niet meer werkte bij de publieke laadpalen waardoor ik een nieuwe aan moest vragen. Deze nieuwe pas krijgt men niet goed gekoppeld.
- Terugbetaling van augustus loopt slechts t/m de 12e i.p.v. de hele maand. Dus ik mis nu de helft van de maand aan betalingen.
- Betaaltermijn is zeer lang, veel langer dan bij Shell (mag dat wettelijk überhaupt wel? Ik dacht dat voor betalingen max 30 dagen staat)
- Zeer slecht te bereiken (zeg maar gewoon niet bereikbaar)
- App werkt voor geen meter, laadschema's niet in te stellen (mijn contract werkt nog met laag en hoog tarief dag/nacht) dus nu het kw/h tarief maar op de hoge gezet, ik had het allemaal netjes ingesteld vanaf 23:00 laden met daltarief, dat is niet meer mogelijk (of ik moet het via de auto regelen, maar dan moet ik de instellingen weer wijzigen zodra ik op de zaak wil laden).
- Leasemaatschappij geeft aan dat Shell het slecht heeft overgedragen en dat ze het daardoor niet geregeld krijgen. Maar als dit nog langer duurt en de laadvergoeding wordt niet overgemaakt dan gaat de laadpaal thuis voorlopig uit en wordt het enkel op de zaak en langs de snelweg laden.
- Wat ook vervelend is, is dat er nu een derde partij bij komt. De laadpas is van Shell dus als daar iets mee is dan heb je hun nodig, vervolgens heb je 50five nodig voor je paal, het koppelen van je pas (wat compleet misgaat) en dan nog de leasemaatschappij.
Vergoedingen zijn op de site van 50five in te zien in het linkje dat hier eerder is geplaatst. Je moet dan naar de tab transacties, de datumrange goed zetten en dan kiezen voor "transacties op eigen oplaadpunt".
In de app moet je zorgen dat bij je laadpaal je laadpas erin staat én dat het vinkje aanstaat bij de geautoriseerde pas voor de automatische vergoeding. Staat dat vinkje er niet dan worden de laadsessies niet vergoed. Prettige wedstrijd als je dat vergeten bent om vervolgens de sessies alsnog vergoed te krijgen.
Ik vermoed dat een groot deel van mijn problemen komt doordat mij Shell pas niet meer werkte bij de publieke laadpalen waardoor ik een nieuwe aan moest vragen. Deze nieuwe pas krijgt men niet goed gekoppeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Ruud1988 op 16-09-2025 11:03 ]
Net aangekomen bij deze topic en ook even doorheen gescrolled... en ik denk dat ik er relatief soepel doorheen gekomen ben als ik het zo lees. Inderdaad slechte communicatie; maar met een beetje geklik een accountje aangemaakt en m'n Travelcard gekoppeld. Een week of 2 geleden ook een uitdraai kunnen doen met laadsessies, en zojuist zie ik een aankondiging van de 2e uitbetaling (15 Sept - "in behandeling" - en ook de eerste vordering 2,42 " te betalen". En ja, die uitbetaling duurt veeel te lang.
En ... dit is allemaal gerelateerd aan m'n 'zakelijke' laadpaal....
Ik heb ook een laadpaal voor prive gebruik: ook NewMotion, maar iets eerder aageschaft. Ik had al eens gebeld wanneer die dan gemigreerd zou worden. Maar geduld... en daar kwam vandaag een antwoord op:
"Tijdens de voorbereidingen voor de migratie van uw laadpunt hebben we echter vastgesteld dat dit een ouder model is. Helaas kan dit type niet gemigreerd worden naar het platform van 50five. "
Nu heb ik hier geen backoffice voor nodig want het is prive dus ik betaal het zelf en kan me er niet heel druk om maken als daar geen 24/7 support op zit. Het blijft tenslotte wel operationeel. Maar omdat ik prive een BMW i3 heb, zonder een fijne app waarop ik de Amps kan regelen (zoals bij m'n Tesla), heb ik Shell ooit geinstrueerd om deze paal op max 8A in te stellen. Ter voorkoming van overbelasting bij simultaan gebruik.
Hiervoor heb ik een handig linkje van Shell om dit semi geautomatiseerd weer aan te passen mocht ik dat willen.
Dat gaat natuurlijk ook verdwijnen!
Eerder in dit topic zag ik al iets over 'vendor-locked'... maar zou er toch een manier zijn om op z'n minst de Amps zelf in te stellen zonder een nieuw binnewerk a la SmartEVSE ??
En ... dit is allemaal gerelateerd aan m'n 'zakelijke' laadpaal....
Ik heb ook een laadpaal voor prive gebruik: ook NewMotion, maar iets eerder aageschaft. Ik had al eens gebeld wanneer die dan gemigreerd zou worden. Maar geduld... en daar kwam vandaag een antwoord op:
"Tijdens de voorbereidingen voor de migratie van uw laadpunt hebben we echter vastgesteld dat dit een ouder model is. Helaas kan dit type niet gemigreerd worden naar het platform van 50five. "
Nu heb ik hier geen backoffice voor nodig want het is prive dus ik betaal het zelf en kan me er niet heel druk om maken als daar geen 24/7 support op zit. Het blijft tenslotte wel operationeel. Maar omdat ik prive een BMW i3 heb, zonder een fijne app waarop ik de Amps kan regelen (zoals bij m'n Tesla), heb ik Shell ooit geinstrueerd om deze paal op max 8A in te stellen. Ter voorkoming van overbelasting bij simultaan gebruik.
Hiervoor heb ik een handig linkje van Shell om dit semi geautomatiseerd weer aan te passen mocht ik dat willen.
Dat gaat natuurlijk ook verdwijnen!
Eerder in dit topic zag ik al iets over 'vendor-locked'... maar zou er toch een manier zijn om op z'n minst de Amps zelf in te stellen zonder een nieuw binnewerk a la SmartEVSE ??
Daikin EBLA09D3W1, NIBE F130 + VPD10-300
Weet je misschien welk model NewMotion je hebt?quint001 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 16:48:
Ik heb een oudje hangen uit 2017 en geen idee of die gemigreerd gaat of kan worden. Nog niets over gehoord verder.
Het is een Home Advanced / Lolo 3
Zal van de week eens kijken of 50five mijn laadpunt kan "vinden" in een app of via het 50five portaal.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
volgens m'n oude factuur; NewMotion Home Fast 7,4 - 22 kW uit 2018RaRo74 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:17:
[...]
Weet je misschien welk model NewMotion je hebt?
Ik heb een oudje hangen uit 2017 en geen idee of die gemigreerd gaat of kan worden. Nog niets over gehoord verder.
Het is een Home Advanced / Lolo 3
Zal van de week eens kijken of 50five mijn laadpunt kan "vinden" in een app of via het 50five portaal.
dus ik vermoed dat je een soortgelijk emailtje kan verwachten...
Bedankt voor de info en die van mij heeft dezelfde 7,4-22kW specs.quint001 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:36:
[...]
volgens m'n oude factuur; NewMotion Home Fast 7,4 - 22 kW uit 2018
dus ik vermoed dat je een soortgelijk emailtje kan verwachten...
Kans lijkt dan inderdaad groot dat ik migratie kan vergeten.
Laden werkt overigens nog steeds prima.
Maar goed, misschien is dit een kans om een ander laadpunt te nemen die heel slim om kan gaan met zonnepanelen
Wat een gigantisch kansloze partij, verschrikkelijk zeg. Verhuisd en daar 2 x oude newmotion paal te pakken, 1 zelf vervangen door 3 fase versie, daar heb ik nu al 6 weken ticket voor open staan, komt echt geen reactie op. De 1 fase paal heb ik mijn pa net mee blij gemaakt, afgelopen weekend opgehangen, bij mij hangt er nog 1 reserve, voor als er 2 met elektrische bak zijn. Krijg ik voor beide mail dat ze niet over gezet kunnen worden, eigenlijk kan je de laadpaal dus wegknikkeren terwijl het nog prima werkende palen zijn.
Ook ruk dat je nu in de 50five app geen gastpassen meer kan instellen!? Of mis ik wat ?
2 x Marstek V3.0 v242 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024
Je kunt daar zelf alleen maar passen instellen die een Shell Recharge/TNM-code hebben volgens mij.timvanloon schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:59:
Ook ruk dat je nu in de 50five app geen gastpassen meer kan instellen!? Of mis ik wat ?
Ook zoiets wat niet stuk was wat ze gefixt hebben.
Ik heb gewoon m'n Travelcard van de zaak toegevoegd (NL-TCE-xxxx). Of is dat niet wat je bedoelt?Eddos schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 09:28:
[...]
Je kunt daar zelf alleen maar passen instellen die een Shell Recharge/TNM-code hebben volgens mij.
Ook zoiets wat niet stuk was wat ze gefixt hebben.
Is het niet mogelijk om met je laadpaal over te stappen naar een ander backoffice abbonement?RaRo74 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:49:
[...]
Bedankt voor de info en die van mij heeft dezelfde 7,4-22kW specs.
Kans lijkt dan inderdaad groot dat ik migratie kan vergeten.
Laden werkt overigens nog steeds prima.
Maar goed, misschien is dit een kans om een ander laadpunt te nemen die heel slim om kan gaan met zonnepanelen
Ik zie dat je voor 5 euro per maand ook bij laadkompas terecht kan met je newmotion paal
Ja die mis ik ook. Voorheen altijd gewoon via gastgebruik geladen aangezien ik mijn MTC kaart niet kan koppelen.timvanloon schreef op donderdag 18 september 2025 @ 22:59:
Kon in de transitie nog laden, gisteren wou ik laden; pas geweigerd??
Proberen toe te voegen, geen succes. In de app zie ik bij toegangsopties "coming soon" staan.
Echt top. Volgens bartjes zou gastgebruik mogelijk moeten zijn conform type abonnement. Top Systeem.
Prima functionerende laadpaal totaal om zeep geholpen, idem met de integratie met smart home.
Ik ben aan het overwegen om over te stappen naar een Peblar. Ben wel klaar met dat shell / 50five geneuzel.
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Ja, dat lukte bij mij eerst ook, maar na een wijziging laatst moet dat bij mij nu via support.quint001 schreef op vrijdag 19 september 2025 @ 16:57:
[...]
Ik heb gewoon m'n Travelcard van de zaak toegevoegd (NL-TCE-xxxx). Of is dat niet wat je bedoelt?
Helaas zit ik via de zaak aan athlon/50five vast....
2 x Marstek V3.0 v242 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024
In een wel positief bericht: de laadpaal werkte bij mij in eerste instantie ook niet. Na contact met de 50five klantenservice zijn er wat dingen omgezet en werkt het nu wel. Ik werd vlot telefonisch geholpen. Nota bene: ik hoef niet zakelijk te verrekenen, dus mijn paal is nu op automatisch laden gezet.
Als 50five hier meeleest: ik heb vooral gebeld omdat ik geen enkel bericht kreeg nadat ik het formulier op de website had ingevuld. Gratis advies: stuur een bevestigingsmail met een ticketnummer, dan weten je klanten in ieder geval dat de vraag in de molen zit.
Als 50five hier meeleest: ik heb vooral gebeld omdat ik geen enkel bericht kreeg nadat ik het formulier op de website had ingevuld. Gratis advies: stuur een bevestigingsmail met een ticketnummer, dan weten je klanten in ieder geval dat de vraag in de molen zit.
7800 WP Panasonic Kuro HIT-N325 @ West 255 | Live PVoutput
Hier idem, bij mij wordt vanaf 13-08-2025 niet meer betaald (nieuwe Shell pas gekregen omdat de oude niet meer werkte bij de palen langs de weg).timvanloon schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 12:35:
Helaas zit ik via de zaak aan athlon/50five vast....
Koppeling van de nieuwe pas staat overal in het systeem goed en alles is aangevinkt wat er aangevinkt moet zijn, maar financieel gezien werkt het niet en komen ze er bij 50five ook niet uit.
50five is zeer slecht bereikbaar en op mijn ticket wordt niet gereageerd. Men heeft het erg druk wordt er gezegd en dat kan ik mij wel voorstellen als je hier op het forum en op internet leest over de migratie...
Ik ben er wel klaar mee, dien een declaratie van de nog niet betaalde kosten in bij Athlon met een overzicht van de gemaakte laadkosten vanuit 50five, dan maar eens kijken of er ergens iemand wakker wordt.
Ik heb ook een Newmotion paal, zie in de app de melding dat de laadpaal niet meer online is. Ik kan nog steeds laden met mijn beide passen (1 prive, niks uitbetaald, 1 pas van werkgever + uitbetaald door Shell).
Laatste uitbetaling die ik van Shell heb gekregen is van 24 September, met daarin het verbruik van Augustus.
Ik heb alleen een email over het omzetten naar 50five in Mei 2025 gehad die ik moest goedkeuren. Daarnaast nog geen emails van 50five zelf gekregen, ook niet in de spam folder. Op dit moment staat mijn auto op te laden en lijkt alles nog te werken. Ik houd mijn mailbox in de gaten en of de paal zelf eerdaags op rood springt.
Laatste uitbetaling die ik van Shell heb gekregen is van 24 September, met daarin het verbruik van Augustus.
Ik heb alleen een email over het omzetten naar 50five in Mei 2025 gehad die ik moest goedkeuren. Daarnaast nog geen emails van 50five zelf gekregen, ook niet in de spam folder. Op dit moment staat mijn auto op te laden en lijkt alles nog te werken. Ik houd mijn mailbox in de gaten en of de paal zelf eerdaags op rood springt.
Reageren die lui uberhaupt wel op tickets? Ik heb 6 weken geleden een ticket aangemaakt ivm niet gemigreerd tarief waardoor een aantal sessies niet vergoed zijn, en nog altijd geen antwoord.
Begin sterk te twijfelen of ik mijn pre-paid abbo nog wel uit ga zitten, ik ben helemaal klaar met die knakentent.
Begin sterk te twijfelen of ik mijn pre-paid abbo nog wel uit ga zitten, ik ben helemaal klaar met die knakentent.
Ik denk dat dit een goed verhaal voor Kassa gaat worden.
Ik zou het doen!
Dat is hier wel gebeurd op de een of andere dag. Zonder notificatie niks.WizzyBrown schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 18:44:
Ik heb ook een Newmotion paal, zie in de app de melding dat de laadpaal niet meer online is. Ik kan nog steeds laden met mijn beide passen (1 prive, niks uitbetaald, 1 pas van werkgever + uitbetaald door Shell).
In de app kan ik ook extern gebruik niet aanzetten, wel apart eigenlijk want ik kan wel het tarief bepalen.
Het is echt treurig dat dit zo gaat, shell was ook niet altijd even netjes met hun fee die ze erop zetten voor extern gebruik maar nu kun je dus niks.
Tot op heden nog geen uitbetaling van 50five gehad, ondanks wel geladen en ook een credit factuur ontvangen. Nog geen enkele incasso gehad van het abonnement.
In de app staat wel vanaf 1 oktober..ik had stille hoop maar dat is compleet weg.
Ik ben er wel klaar mee met die beunhazerij. Dat je een eigen paal hebt, maar nog zo afhankelijk bent van zo`n prachtig bedrijf
ik kan ook met de Forgot Password procedure geen wachtwoord toegestuurd krijgen voor de 50five portal, ook in de spamfolder staat niets, dus ik denk dat ik nog niet ben gemigreerd. Of hebben jullie zelf een account aangemaakt op 50five? Ik doe dat nog niet om te voorkomen dat de chaos nog groter wordt als ze mij willen migreren....Meneer aard schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 08:42:
[...]
Dat is hier wel gebeurd op de een of andere dag. Zonder notificatie niks.
In de app kan ik ook extern gebruik niet aanzetten, wel apart eigenlijk want ik kan wel het tarief bepalen.
Het is echt treurig dat dit zo gaat, shell was ook niet altijd even netjes met hun fee die ze erop zetten voor extern gebruik maar nu kun je dus niks.
Tot op heden nog geen uitbetaling van 50five gehad, ondanks wel geladen en ook een credit factuur ontvangen. Nog geen enkele incasso gehad van het abonnement.
In de app staat wel vanaf 1 oktober..ik had stille hoop maar dat is compleet weg.
Ik ben er wel klaar mee met die beunhazerij. Dat je een eigen paal hebt, maar nog zo afhankelijk bent van zo`n prachtig bedrijf. Was al aan het oriënteren op een nieuwe paal; maar die keuze ga ik toch wel sneller maken. Voorheen had ik integratie via Shell api naar mijn smarthome, maar dat is helaas ook verleden tijd.
Zojuist gemigreerd (kreeg gisteren de aankondigingsmail) en bijna alles lijkt meegenomen te zijn, behalve een extra geauthoriseerde laadpas die ik handmatig weer heb toegevoegd. Bij Shell kon je de laadpaal al dan niet publiek maken, hoe zit dat bij 50five? Is mijn laadpaal nu opeens publiek? Ik zie nl. een tarief van 0,46 euro ex BTW staan in de app bij Mijn Laadpunt, hetgeen heel erg lijkt op het oude 'Openstellen tarief' in de Shell omgeving.
Ik kreeg net deze e-mail.
Actie vereist: breng uw offline laadpunt(en) online om migratie naar 50five mogelijk te maken en voorkom beëindiging van uw contract met Shell Recharge Solutions.
Wat een puinhoop daar, ik heb al maanden geen contract meer en de LOLO ligt in de hoek stof te happen
Actie vereist: breng uw offline laadpunt(en) online om migratie naar 50five mogelijk te maken en voorkom beëindiging van uw contract met Shell Recharge Solutions.
Wat een puinhoop daar, ik heb al maanden geen contract meer en de LOLO ligt in de hoek stof te happen
[ Voor 39% gewijzigd door revolution-nl op 06-10-2025 19:27 ]
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Ook ik kreeg zojuist die mail maar vooralsnog krijg ik mijn Lolo na het volgen van deze instructie NIET online
Ik kreeg dezelfde email, mijn laadpaal was in de Shell Recharge app al 2 mnd offline, alleen hij bleef goed werken. Dus ik de stroom er af en na 4 minuten er weer op. Geen verschil en nog steeds offline.RaRo74 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:33:
Ook ik kreeg zojuist die mail maar vooralsnog krijg ik mijn Lolo na het volgen van deze instructie NIET online
Toen de netwerkkabel er uit gehaald voor 10 min (terwijl de stroom op de paal bleef staan) en daarna verwisselt met een andere poort in mijn TP-Link switch. En waarempel, de laadpal kwam online in de Shell Recharge app. Ik heb toen meteen het formulier ingevult van 50five dat de paal weer online is en ready for migration.
Mischien helpt deze tip.
Thx maar dat gaat niet helpen.WizzyBrown schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:38:
[...]
Ik kreeg dezelfde email, mijn laadpaal was in de Shell Recharge app al 2 mnd offline, alleen hij bleef goed werken. Dus ik de stroom er af en na 4 minuten er weer op. Geen verschil en nog steeds offline.
Toen de netwerkkabel er uit gehaald voor 10 min (terwijl de stroom op de paal bleef staan) en daarna verwisselt met een andere poort in mijn TP-Link switch. En waarempel, de laadpal kwam online in de Shell Recharge app. Ik heb toen meteen het formulier ingevult van 50five dat de paal weer online is en ready for migration.
Mischien helpt deze tip.
Ik heb namelijk het laadpunt niet verbonden met een netwerkkabel. Het laadpunt communiceert draadloos via het ingebouwde GPRS modem.
same. lol.revolution-nl schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 19:26:
Ik kreeg net deze e-mail.
Hier een NewMotion Advanced 3.0. Geen communicatie meer met de server sisnds 10 september, mogelijk door stroomstoring. Ik hang 2x in de week aan de lijn met 50five. Als ik niet bel hoor ik niks. Ze beloven van alles escaleren etc. maar het help allemaal niets. Ik kan thuis dus al bijna een maand niet laden. Het is een zootje bij 50five.
Paal is doet niets en ook geen lampjes in de meterkast op de Dynamic Power Management-module.
Zijn er mensen die 50five hebben opgezegd en zijn overgestapt naar andere berheerorganisaties die wel ondersteuning biedt? Ik ben het spuug zat iig. Ik heb deze laadpaal na een baanwissel in eigendom.
Paal is doet niets en ook geen lampjes in de meterkast op de Dynamic Power Management-module.
Zijn er mensen die 50five hebben opgezegd en zijn overgestapt naar andere berheerorganisaties die wel ondersteuning biedt? Ik ben het spuug zat iig. Ik heb deze laadpaal na een baanwissel in eigendom.
Hier ook last van de migratie van Shell Recharge naar 50five.
Mijn laadpaal reageert niet meer op mijn pas (lampje wordt meteen rood) en zaken als resets, stroom eraf e.d. hebben geen resultaat. 50five is er naar aan het kijken, dus we gaan het meemaken..
Wel een tip voor mensen met hetzelfde probleem. Op de site (https://50five-snl.evc-net.com) heb ik bij " Oplaadpunten" met behulp van de "Start Transactie" knop een laadsessie kunnen starten.
Het is niet bepaald gebruiksvriendelijk / elegant, maar zo kan ik tenminste laden...
Mijn laadpaal reageert niet meer op mijn pas (lampje wordt meteen rood) en zaken als resets, stroom eraf e.d. hebben geen resultaat. 50five is er naar aan het kijken, dus we gaan het meemaken..
Wel een tip voor mensen met hetzelfde probleem. Op de site (https://50five-snl.evc-net.com) heb ik bij " Oplaadpunten" met behulp van de "Start Transactie" knop een laadsessie kunnen starten.
Het is niet bepaald gebruiksvriendelijk / elegant, maar zo kan ik tenminste laden...
Nou dit. Deze poppenkast heb ik dus al sinds de migratie.Leon T schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:36:
Ik snap dat er een backoffice achter weg zit ivm facturatie en weet ik wat. Maar wat een prachtige bende.
Wat als er nu een hack plaats vindt of er eentje toch door faillissement wordt getroffen! Ben ik dan mijn vergoeding kwijt? Immers lever ik meteen stroom; volgens hun voorwaarden krijg je pas je centen wanneer de andere partij betaald heeft..Kun je ook bepaalde conclusies over trekken.
Nadat mijn laadpaal in de mobiele app weer te zien was heb ik het formulier dus ingevuld. Laden werkt nog steeds. Echter vandaag toont de Shell mobiele app: Laadpunt offline, Laden is niet mogelijk. Dus ik hoop niet weer dat er morgen een email van Shell in zit dat ik weer de paal online moet brengen en het formulier weer in moet vullen.WizzyBrown schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 20:38:
[...]
Ik kreeg dezelfde email, mijn laadpaal was in de Shell Recharge app al 2 mnd offline, alleen hij bleef goed werken. Dus ik de stroom er af en na 4 minuten er weer op. Geen verschil en nog steeds offline.
Mischien helpt deze tip.
Welke alternatieven hebben we mbt een andere dienstverlener? Kunnen we het contract ontbinden vanwege een wanprestatie en elders de paal onderbrengen? Ik heb hier geen enkel probleem met netwerk apparatuur, mijn beveiligingscamera's buiten werken ook normaal, alleen de laadpaal is offline. Is toch echt een issue van buitenaf door Shell/50five. Ik heb ook geen backoffice meer nodig de komende 5 jaar om met mijn werkgever zaken te verrekenen. Ik hoef alleen mijn Shell pas er langs te halen waarna die moet gaan laden.
[ Voor 6% gewijzigd door WizzyBrown op 07-10-2025 18:00 ]
Hier is het geld van de tweede helft van juli nog altijd niet gestort..... überhaupt nog niets!!!!
Hemeltergend dat we door shell zo overgeleverd zijn aan een stel bandieten..... kunnen we niet collectief iets ondernemen????
Hemeltergend dat we door shell zo overgeleverd zijn aan een stel bandieten..... kunnen we niet collectief iets ondernemen????
ik vandaag ook uiteindelijk een mail van 50five, binnen 14 dagen gaan ze al onze laadpalen migreren, ben benieuwd
Ik wacht al vijf dagen op de welkomstmail die "maximaal 24 uur" na de migratie verstuurd zou worden (en nee, hij zit ook niet in de spam folder). Nihil komma nul reactie op mijn geopende ticket over mijn 'hoe zet ik mijn laadpaal weer niet-publiek' ticket. Wat een incompetente bende, ik voorzie geen lange customer journey met 50five.
Hier al 3 weken 50five open ticket ellende. Je kan bellen tot je een ons weegt. Ticketreactie of opvolging 0,0. Paal heeft na migratie week of 5 gewerkt. Nu wordt er geen 230Volt meer op de fasen naar de auto gezet als de druppel er langs gehaald wordt.
Paal is gewoon online in 50five APP en kan ook op afstand gereset of gestart worden. Dus dit lijkt allemaal te werken.
Wat niet werkt is de bekend schakelklik als de fasen open gezet worden naar de fasen.
Simpele test laat zien dat de de relaisspoel de ABB automaat intern aantrekt als er spanning op gezet wordt. Ook werkt de 0/1 indicatie die aan de zijkant van die automaat geplakt zit zodat de aanstuurlogic weet dat de fasenautomaat bekrachtigd is. Dus die hardware lijkt allemaal wel te werken maar blijkbaar geen aanstuursignaal vanuit elektronica. Pas wordt ook gelezen en de laadsessie wordt blijkbaar in het portal geinitieerd.
Al met al lijkt er toch in de paal wat uitgewisseld te moeten worden maar zolang ze net zo levendig als de afgelopen ruim 3 weken dan gaat er niet snel iets veranderen. Ben er nog van afhankelijk vanwege werkgever verrekening. Ook escalatie gestart bij de LM voor wat het waard is. Ook niet meer gehoord. Wat nu?
Paal is gewoon online in 50five APP en kan ook op afstand gereset of gestart worden. Dus dit lijkt allemaal te werken.
Wat niet werkt is de bekend schakelklik als de fasen open gezet worden naar de fasen.
Simpele test laat zien dat de de relaisspoel de ABB automaat intern aantrekt als er spanning op gezet wordt. Ook werkt de 0/1 indicatie die aan de zijkant van die automaat geplakt zit zodat de aanstuurlogic weet dat de fasenautomaat bekrachtigd is. Dus die hardware lijkt allemaal wel te werken maar blijkbaar geen aanstuursignaal vanuit elektronica. Pas wordt ook gelezen en de laadsessie wordt blijkbaar in het portal geinitieerd.
Al met al lijkt er toch in de paal wat uitgewisseld te moeten worden maar zolang ze net zo levendig als de afgelopen ruim 3 weken dan gaat er niet snel iets veranderen. Ben er nog van afhankelijk vanwege werkgever verrekening. Ook escalatie gestart bij de LM voor wat het waard is. Ook niet meer gehoord. Wat nu?
Everything has Pro's & Con's.....
Wanneer heb je je afrekening van die sessies ontvangen? Ik ben per begin augustus overgezet naar 50Five. Medio september ontving ik geen afrekening (collega's wel) en heb daarom een ticket aangemaakt.hansvw schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 18:15:
Hier is het geld van de tweede helft van juli nog altijd niet gestort..... überhaupt nog niets!!!!
Reactie (na een week) van 50Five: "Omdat er in de maand augustus slechts een beperkt aantal laadsessies heeft plaatsgevonden, is de facturatie hiervan naar verwachting verplaatst naar oktober" (en wordt dus betaald ergens in november). Wellicht speelt dit ook bij jou?
Ik had overigens 11 laadsessies in augustus. In mijn ogen niet een beperkt aantal + volgens mij is er geen enkele grondslag om bij een beperkt aantal sessies (hoeveel dat dan ook mogen zijn) afrekening/betaling op te schorten.
Inmiddels wacht ik al weer twee weken op een reactie op mijn vragen/opmerkingen hierover.
@MSNL De factuur over july betrof 2 weken. De eerste 2 weken zijn nog door Shell vergoedt... De factuur was van half augustus met de belofte dat het binnen 4 weken betaald zou zijn. Dat is inmiddels bijna 4 weken geleden..
Bijzonder dat 50Five in jouw geval bepaald of ze het de moeite waard vinden om je te betalen. Heel bijzonder.... Het zou mij woedend maken.... Maar inmiddels maakt alles van 50Five me woedend..... Een club narcisten lijkt het, met minachting voor mensen als hun motto....
Bijzonder dat 50Five in jouw geval bepaald of ze het de moeite waard vinden om je te betalen. Heel bijzonder.... Het zou mij woedend maken.... Maar inmiddels maakt alles van 50Five me woedend..... Een club narcisten lijkt het, met minachting voor mensen als hun motto....
Ik heb al een paar jaar een 2e-hands Lolo in de tuin staan voor eigen gebruik.
BIj Shell Recharge was er een (gratis) optie om zonder abbo de paal voor eigen gebruik te gebruiken met een Shell pas/druppel.
Nu de 50five boefjes 'het beheer' hebben overgenomen, moet ik opeens een abonnement afsluiten OF 75,= betalen om 'm te laten vrijgeven...
Zijn er meer mensen in deze situatie?
50five (gebeld) gooit het op een 'administratieve fout' bij Shell (wat die dan weer ontkent), en ik moet OF dat abo OF die vrijgeving betalen. Anders 'werkt de paal niet meer na 15 november' (ze hebben nu een "tijdelijk gratis abo geactiveerd")
Ik heb al met Shell Recharge gebeld, en die verzekerden me dat ik zeker geen uitzondering was wbt het 'geen abo).
Ik wil eigenlijk niets met die boefjes te maken hebben.
Kan ik 'm zelf 'vrijgeven' (sim ergens verwijderen :-) of werkt dan de paal helemaal niet meer?
Of is dat een firmware ding wat ik ze echt eerst moet laten doen?
En anders ook maar op de Smart EVSE trein stappen denk ik...
BIj Shell Recharge was er een (gratis) optie om zonder abbo de paal voor eigen gebruik te gebruiken met een Shell pas/druppel.
Nu de 50five boefjes 'het beheer' hebben overgenomen, moet ik opeens een abonnement afsluiten OF 75,= betalen om 'm te laten vrijgeven...
Zijn er meer mensen in deze situatie?
50five (gebeld) gooit het op een 'administratieve fout' bij Shell (wat die dan weer ontkent), en ik moet OF dat abo OF die vrijgeving betalen. Anders 'werkt de paal niet meer na 15 november' (ze hebben nu een "tijdelijk gratis abo geactiveerd")
Ik heb al met Shell Recharge gebeld, en die verzekerden me dat ik zeker geen uitzondering was wbt het 'geen abo).
Ik wil eigenlijk niets met die boefjes te maken hebben.
Kan ik 'm zelf 'vrijgeven' (sim ergens verwijderen :-) of werkt dan de paal helemaal niet meer?
Of is dat een firmware ding wat ik ze echt eerst moet laten doen?
En anders ook maar op de Smart EVSE trein stappen denk ik...
Ik heb een soortgelijk probleem: wij hebben een oude Lolo Smart die al vele jaren werkt via NewMotion en meer recente jaren via Shell.
Maar nu gaat Shell er weer mee stoppen helaas. En de Lolo Smart kan niet door de nieuwe partij 50five worden overgenomen, omdat zij mijn laadpaal niet ondersteunen. Goed geregeld Shell...
Per 15 november wordt mijn Lolo Smart losgekoppeld van het netwerk. Mijn laadpaal blijft wel werken zeggen ze... Zou dat ook echt zo zijn?... Wie weet het?
Maar nu gaat Shell er weer mee stoppen helaas. En de Lolo Smart kan niet door de nieuwe partij 50five worden overgenomen, omdat zij mijn laadpaal niet ondersteunen. Goed geregeld Shell...
Per 15 november wordt mijn Lolo Smart losgekoppeld van het netwerk. Mijn laadpaal blijft wel werken zeggen ze... Zou dat ook echt zo zijn?... Wie weet het?
[ Voor 5% gewijzigd door Freezr op 08-10-2025 20:26 ]
Dacht het ook niet ontvangen te hebben maar bedrag was wel overmaakt door Threeforce BV op 12 september.hansvw schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 13:58:
@MSNL De factuur over july betrof 2 weken. De eerste 2 weken zijn nog door Shell vergoedt... De factuur was van half augustus met de belofte dat het binnen 4 weken betaald zou zijn. Dat is inmiddels bijna 4 weken geleden..
Ik werd net netjes door 50five gebeld omdat mijn laadpaal telkens maar 5 min online komt (als ik de power of UTP kabel er uit haal) en gaat dan weer offline. Dit na 4 jaar onafgebroken werken zonder problemen. Ik kwam in aanmerking voor support vertelde men mij en er gaat een monteur contact met mij opnemen.
Dus dat is wel netjes van ze.
Dus dat is wel netjes van ze.
Dat wordt mij al 4 weken beloofd dat er teruggebeld wordt. Ik heb er nu een jerrycan bijstaan bij de laadpaal omdat ik op het punt sta deze ritueel tot de grond toe af te fikken.
Everything has Pro's & Con's.....
Ik wacht al twee maanden op antwoord op mijn ticket. Denk dat er binnenkort een ingebrekestelling gaat volgen.
Vandaag de laadkostenvergoeding ontvangen over maand augustus.
Wat een ballentent, die 50five.Bij shell recharge altijd binnen 2 weken het geld ontvangen. Nu is het 1 maand en 2 weken later het geld binnen. Wat een achteruitgang.
Wat een ballentent, die 50five.Bij shell recharge altijd binnen 2 weken het geld ontvangen. Nu is het 1 maand en 2 weken later het geld binnen. Wat een achteruitgang.
Vandaag, wel 11 dagen na de migratie, heb ik dan eindelijk de beloofde welkomstmail mogen ontvangen! "Houd er rekening mee dat het tot 24 uur kan duren voordat u deze e-mail ontvangt.". Gelukkig kon ik via de tip in dit topic al bij mijn nieuwe 50five account.
Nu eens kijken hoe lang ik moet wachten op een antwoord op mijn open ticket over het niet-publiek zetten van mijn laadpaal. Mocht iemand hier weten of dat uberhaupt kan (zoals vroeger bij Shell Recharge, mooie tijden waren dat), en zo ja, hoe, dan hoor ik het graag.
Nu eens kijken hoe lang ik moet wachten op een antwoord op mijn open ticket over het niet-publiek zetten van mijn laadpaal. Mocht iemand hier weten of dat uberhaupt kan (zoals vroeger bij Shell Recharge, mooie tijden waren dat), en zo ja, hoe, dan hoor ik het graag.
vandaag was "onze" migratie. Ik het stappenplan uitvoeren zoals beschreven in de e-mail, en voila er staat zowaar één laadpaal in mijn app. Oeps het was de laadpaal van een collega, tja.... kleinigheidje, hou je toch.
Effe bellen met 50five, " wat is uw referentienummer?". Ik zeg waar vind ik dat? " tja dat weet ik ook niet" .
"O wacht, ik kan ook wel zoeken op uw naam, wat is uw naam?" ik geef mijn naam....... blijft even stil......"tja u hebt wel 60 laadpalen op u naam staan meneer".ik zeg ja en......? mag dat niet?
" euuhhh jawel maar ik weet niet wat ik er mee aan moet, ik maak een case en u wordt terug gebeld"
hahahah de soap 50five, ik kan er van genieten.
leuker kunnen we het niet maken, chaotischer wel. Maak er een fijne avond van zou ik zeggen, en ga vast op zoek naar alernatieve laadmogelijkheden, want met dat 50five gaan we de oorlog niet winnen.
Effe bellen met 50five, " wat is uw referentienummer?". Ik zeg waar vind ik dat? " tja dat weet ik ook niet" .
"O wacht, ik kan ook wel zoeken op uw naam, wat is uw naam?" ik geef mijn naam....... blijft even stil......"tja u hebt wel 60 laadpalen op u naam staan meneer".ik zeg ja en......? mag dat niet?
" euuhhh jawel maar ik weet niet wat ik er mee aan moet, ik maak een case en u wordt terug gebeld"
hahahah de soap 50five, ik kan er van genieten.
leuker kunnen we het niet maken, chaotischer wel. Maak er een fijne avond van zou ik zeggen, en ga vast op zoek naar alernatieve laadmogelijkheden, want met dat 50five gaan we de oorlog niet winnen.
@Bushie jij hebt tenminste nog telefonisch contact. Ben sinds half juni gemigreerd, wacht nog steeds op de verrekening. Ook zie ik nog steeds mijn huidige laadpas niet in de app en kan hem niet toevoegen. Meerdere cases angemaakt, staan gewoon open en komt geen reactie op.
Gelukkig werkt de paal nog wel gewoon, en kan ik hem ook authentiseren met de pas.
Gelukkig werkt de paal nog wel gewoon, en kan ik hem ook authentiseren met de pas.
Iemand nog tips? Ik ga binnenkort verhuizen en wil mijn TNM/Shell Recharge paal (home advanced 2.1) meenemen. Dit vanwege de automatische verekening met de leasemaatschapij (via werkgever)
Nu heb ik al elektriciens benaderd maar die geven allemaal aan, kan niet/mag niet want gesloten back-end dus die doen er niets mee.
Leasemaatschapij Arval zegt, niet verhuizen want dat ding is in 2027 end of life want dan gaat het back-end er uit. 50Five zegt van niets te weten en dat de paal na 2027 zeker nog moet werken (lijkt mij ook, waarom dit anders gekocht?). Maar daarnaast via 50Five om een verhuizing gevraagd, nu al ruim 2 weken verder nog geen antwoord. Iemand idee w.b.t 2027 en iemand een idee hoe de paal te verhuizen? Hij heeft load-balancing.
Nu heb ik al elektriciens benaderd maar die geven allemaal aan, kan niet/mag niet want gesloten back-end dus die doen er niets mee.
Leasemaatschapij Arval zegt, niet verhuizen want dat ding is in 2027 end of life want dan gaat het back-end er uit. 50Five zegt van niets te weten en dat de paal na 2027 zeker nog moet werken (lijkt mij ook, waarom dit anders gekocht?). Maar daarnaast via 50Five om een verhuizing gevraagd, nu al ruim 2 weken verder nog geen antwoord. Iemand idee w.b.t 2027 en iemand een idee hoe de paal te verhuizen? Hij heeft load-balancing.
11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S
Is dat economisch nog wel rendabel om te laten verwijderen en op nieuwe te /\installeren? Ik zou lekker een moderne laadpaal aanschaffen waarbij je meer flexibiliteit en comptabiliteit hebt van de te kiezen back-office.Freakie1NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:53:
Iemand nog tips? Ik ga binnenkort verhuizen en wil mijn TNM/Shell Recharge paal (home advanced 2.1) meenemen. Dit vanwege de automatische verekening met de leasemaatschapij (via werkgever)
Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler
Tja daar heb ik ook over zitten denken. Maar ik wil wel kunnen vergelijken. Stel verhuizen is 300 euro (biede huizen hebben al een laadpaal dus het is vrij rechttoe recht aan) en een nieuwe (Peblar) is 1100. Dan is het een makkelijke keuze. Ligt dit dichterbij elkaar, dan inderdaad een nieuwe.revolution-nl schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:55:
[...]
Is dat economisch nog wel rendabel om te laten verwijderen en op nieuwe te /\installeren? Ik zou lekker een moderne laadpaal aanschaffen waarbij je meer flexibiliteit en comptabiliteit hebt van de te kiezen back-office.
Zonder direct offtopic te gaan, voor een nieuwe twijfel ik tussen Peblar en Alfen.
Ja precies.Freakie1NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:58:
[...]
Tja daar heb ik ook over zitten denken. Maar ik wil wel kunnen vergelijken. Stel verhuizen is 300 euro (biede huizen hebben al een laadpaal dus het is vrij rechttoe recht aan) en een nieuwe (Peblar) is 1100. Dan is het een makkelijke keuze. Ligt dit dichterbij elkaar, dan inderdaad een nieuwe.
Zonder direct offtopic te gaan, voor een nieuwe twijfel ik tussen Peblar en Alfen.
Alfen kan je ook nog wel goedkoop jong gebruikt van MP halen, had de mijne voor 400 euro, met slechts 3000kWh op de klok.
Mijn NewMotion Advanced laadpaal (met automatische verreking via werkgever) is 6 jaar geleden gewoon zonder problemen verhuisd naar de huidige woning. Ik heb toentertijd laadpunt.nl ingeschakeld om de laadpaal te verhuizen, zij waren ook de partij die de laadpaal geïnstalleerd hebben.Freakie1NL schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:53:
Ik heb hem gewoon zelf verhuisd 2 jaar geleden, ging ook prima. Zo’n laadpaal is in de basis niet veel meer dan een fancy relais. Ik snap elektriciens niet die het niet zouden kunnen want het backend verandert bij verhuizing niet.
[ Voor 73% gewijzigd door JTHZZ op 14-10-2025 13:39 ]
Wat gebeurd er als je via de website (dus niet de app) de sessie start?Electrons schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:00:
Paal is gewoon online in 50five APP en kan ook op afstand gereset of gestart worden. Dus dit lijkt allemaal te werken.. Dus die hardware lijkt allemaal wel te werken maar blijkbaar geen aanstuursignaal vanuit elektronica. Pas wordt ook gelezen en de laadsessie wordt blijkbaar in het portal geinitieerd.
https://50five-snl.evc-net.com/Login/Login -> Oplaadpunten -> jouw punt selecteren -> Start transactie knop en dan de relevante info invoeren.
Update: opgelost met 50Five. Ik had bij TNM de paal dusdanig ingesteld dat hij automatisch ging laden. Dit is gedurende de migratie verkeerd gegaan o.i.d. Dat heeft men gereset en nu werkt de pas wel.Leon T schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:36:
Vanuit UX perspectief: werken jullie (Lolo) palen ook iets anders? Het blauwe laad lampje is nu veel feller geworden. Ook had ik als de auto klaar was met laden maar wel ingeprikt een groen lampje op de paal. Die is weg, geen lampje meer te zien.
Update: na drie weken nog steeds geen reactie op mijn wedervragen. Inmiddels heeft 50Five ook de facturatieronde van de sessies over september gemist. Oftewel: er is wel degelijk iets aan de hand met mijn account en het verhaal over het beperkt aantal sessies in augustus sloeg waarschijnlijk nergens op. Ik heb het idee dat degene die mijn vraag heeft beantwoord niet eens naar mijn account heeft gekeken, maar een (m.i. bovendien onzinnig) "standaard"antwoord heeft gegeven. Als dat het geval is, vind ik dat veel kwalijker dan dat er dingen fout gaan bij een migratie.MSNL schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 10:31:
[...]
Wanneer heb je je afrekening van die sessies ontvangen? Ik ben per begin augustus overgezet naar 50Five. Medio september ontving ik geen afrekening (collega's wel) en heb daarom een ticket aangemaakt.
Reactie (na een week) van 50Five: "Omdat er in de maand augustus slechts een beperkt aantal laadsessies heeft plaatsgevonden, is de facturatie hiervan naar verwachting verplaatst naar oktober" (en wordt dus betaald ergens in november). Wellicht speelt dit ook bij jou?
Ik had overigens 11 laadsessies in augustus. In mijn ogen niet een beperkt aantal + volgens mij is er geen enkele grondslag om bij een beperkt aantal sessies (hoeveel dat dan ook mogen zijn) afrekening/betaling op te schorten.
Inmiddels wacht ik al weer twee weken op een reactie op mijn vragen/opmerkingen hierover.
Helaas ervaar ik ook problemen met Shell-Recharge. Ik heb (heel lang geleden) twee emailberichten gehad dat binnen twee weken ik zou overgaan naar 50Five. Van 50Five nog niets gehoord en nog steeds ontvang ik mijn laadkosten via Shell-ReCharge (gelukkig). Dus ik laat 50Five even achterwegen aangezien ik nog geen formeel bericht heb ontvangen dat ik over ben (dus Shell is verantwoordelijk).
Echter ik ervaar al 6 weken (technische) problemen met mijn eigen laadpaal (voor elke laadsessie moet ik mijn paal resetten anders doet hij het niet). Contact (proberen) te leggen met Shell-Recharge en dat lukt uiteraard niet. Ik heb inmiddels twee case nummers en 1 keer iemand aan de lijn gehad (in 6 weken). Vandaag geen contact kunnen leggen met Shell (2x 15 minuten in de wacht gestaan. Ronduit onbeschoft dat Shell dit op deze manier aanpakt zoals te lezen deze draad en bijvoorbeeld op RTL nieuws. Dat dit kan/mag in Nederland zo zaken doen...
Echter ik ervaar al 6 weken (technische) problemen met mijn eigen laadpaal (voor elke laadsessie moet ik mijn paal resetten anders doet hij het niet). Contact (proberen) te leggen met Shell-Recharge en dat lukt uiteraard niet. Ik heb inmiddels twee case nummers en 1 keer iemand aan de lijn gehad (in 6 weken). Vandaag geen contact kunnen leggen met Shell (2x 15 minuten in de wacht gestaan. Ronduit onbeschoft dat Shell dit op deze manier aanpakt zoals te lezen deze draad en bijvoorbeeld op RTL nieuws. Dat dit kan/mag in Nederland zo zaken doen...
Dat had ik dus ook. Omdat ik een email kreeg dat bij een niet online zijnde laadpaal niet gemigreerd kan worden, heb ik bij 50five het formulier ingevuld en ben ik nu gebeld door iemand die beloofde een monteur naar me toe te sturen. Mijn laadpaal kwam na een reset een paar minuten online waar ik screenshots van heb. Die heb ik aan Shell gestuurd met de mededeling dat als 1 van beide partijen er voor zorgt dat ik mijn laadpaal niet meer kan gebruiken zoals het hoort, zij aansprakelijk zijn. Mijn paal heeft 4 jaar zonder 1 enkel probleem gewerkt. De problemen kwamen pas na de 1e email van Shell dat hij dienstverlening over gaat naar 50five.Deonisius schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 19:55:
Helaas ervaar ik ook problemen met Shell-Recharge. Ik heb (heel lang geleden) twee emailberichten gehad dat binnen twee weken ik zou overgaan naar 50Five. Van 50Five nog niets gehoord en nog steeds ontvang ik mijn laadkosten via Shell-ReCharge (gelukkig). Dus ik laat 50Five even achterwegen aangezien ik nog geen formeel bericht heb ontvangen dat ik over ben (dus Shell is verantwoordelijk).
Vervolg in deze soap, geen reactie op tickets die gelogd zijn, worden zonder communicatie afgesloten. Krijg je ineens een mail.
Achtergrond, dit laadpunt is ergens in begin 2020 geïnstalleerd door een werkgever en waarschijnlijk voor 5 jaar afgekocht (dat is ergens dit jaar verlopen, maar niet door Shell gecommuniceerd). Echter door wisseling werkgever is dit niet meeverhuisd, maar het laadpunt bleef via Shell gewoon werken. Nu in Juni gemigreerd, nog steeds geen verrekening plaatsgevonden, kan geen laadpas aanmelden in de app, geen reactie van support.
Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Achtergrond, dit laadpunt is ergens in begin 2020 geïnstalleerd door een werkgever en waarschijnlijk voor 5 jaar afgekocht (dat is ergens dit jaar verlopen, maar niet door Shell gecommuniceerd). Echter door wisseling werkgever is dit niet meeverhuisd, maar het laadpunt bleef via Shell gewoon werken. Nu in Juni gemigreerd, nog steeds geen verrekening plaatsgevonden, kan geen laadpas aanmelden in de app, geen reactie van support.
Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring?Beste klant,
Uw laadpunt is onlangs gemigreerd van Shell Recharge naar 50five. Deze migratie is inmiddels afgerond en uw laadpunt wordt nu door ons beheerd.
Tijdens de migratie is gebleken dat u bij Shell Recharge geen actief abonnement heeft, terwijl dat volgens de algemene voorwaarden van Shell Recharge wel verplicht is voor het gebruik en beheer van het laadpunt. Het is dus geen nieuwe verplichting, maar een bestaande voorwaarde die bij u door een fout bij Shell niet correct is toegepast. Om te voorkomen dat uw laadpunt direct offline gaat en niet meer functioneel is, hebben wij daarom tijdelijk een gratis abonnement voor u geactiveerd. Dit blijft geldig tot 15 november.
Na de gratis periode heeft u twee opties:
1. U kiest voor een betaald abonnement
Daarmee blijft uw laadpunt online en volledig functioneel. U behoudt toegang tot alle functies en ondersteuning van 50five. Afhankelijk van uw keuze profiteert u van verschillende voordelen, zoals:
Uw laadpunt blijft online;
24/7 telefonische klantenservice;
Automatische verwerking en facturatie van laadsessies;
Mogelijkheid om anderen te laten laden (gastgebruik);
24/7 monitoring van uw laadpunt;
Slimme foutdetectie en snelle oplossing via A.I.
2. U kiest bewust voor laden zonder abonnement
Dat is mogelijk, maar betekent dat uw laadpunt offline wordt gezet en niet langer door ons wordt beheerd of ondersteund.
In dat geval vragen wij een eenmalige vergoeding van €75 voor het afmelden van uw laadpunt en het verwerken van de vrijwaringsverklaring.
Met die vrijwaring bevestigt u dat u begrijpt dat 50five daarna geen verantwoordelijkheid meer draagt voor het beheer, de beveiliging of eventuele storingen van het laadpunt:
Het laadpunt is niet meer beveiligd en kan door iedereen gebruikt worden;
Er vinden geen software-updates meer plaats;
U kunt de 50five e-mobility app niet meer gebruiken;
Er is geen automatische verrekening van laadkosten meer mogelijk;
U loopt een verhoogd risico op misbruik, hacks en cybersecurityproblemen.
De kosten van een abonnement starten al vanaf €4 per maand. Wij verzoeken u om goed af te wegen welke optie het beste past bij uw situatie en hoe u het laadpunt in de toekomst wilt gebruiken.
Is uw laadpunt aangeschaft via een leasemaatschappij of fleet manager? Reageer dan op deze e-mail en laat ons weten bij welke leasemaatschappij u klant bent, dan koppelen wij dit voor u aan hen terug.
Wees u er van bewust dat wanneer u geen voorkeur door geeft , het “tijdelijk gratis abonnement” verloopt op 15 november er niet meer geladen kan worden op het laadpunt
Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Ik heb precies hetzelfde probleem. Zojuist een mail ontvangen dus ik ben blij dat ik dit topic zie. Fijn om te lezen dat die 'administratieve fout' van Shell bullshit is.
We hebben de laadpaal niet zelf aangeschaft, deze zat al bij het huis dat we kochten.
Ik ben dus ook niet van plan iets te gaan betalen, maar we gebruiken de paal ook niet dus afsluiting zou ons niet schaden.
Ik hou je op de hoogte hoe het bij ons loopt.
We hebben de laadpaal niet zelf aangeschaft, deze zat al bij het huis dat we kochten.
Ik ben dus ook niet van plan iets te gaan betalen, maar we gebruiken de paal ook niet dus afsluiting zou ons niet schaden.
Ik hou je op de hoogte hoe het bij ons loopt.
Hier hetzelfde sinds ik vandaag de mail heb ontvangen. Ik vind dit pure diefstal. Of je betaalt, of je betaalt nog meer voor minder. Als Shell iets verkeerds gedaan heeft, dan moeten ze bij Shell aankloppen en dit niet in de schoenen van de consument schuiven.
Toen ik bij Shell Recharge iets afsloot, werd er nergens gesproken over het afmelden van de laadpaal wat €75,- kost.
Maar wat ik me dan afvraag is hoeveel het kost om zo'n paal af te melden wanneer je je betaalde abonnement wilt beëindigen? In geen enkel geval, zoals bij energie, internet, of welk ander abonnement moet je geld neertellen voor het beëindigen ervan. In dat geval zou je een kort abonnement kunnen nemen en vervolgens stop je er direct mee. Want volgens de voorwaarden staan er geen kosten in die enigszins te maken hebben met het afmelden van de laadpaal.
En over voorwaarden gesproken, we hebben die niet onder ogen gekregen en getekend.
In de FAQ staat er ook niets over afmeldkosten. Het lijkt zo uit de dikke duim gezogen te zijn. Het lijkt een drukmiddel te zijn om toch voor minimaal een jaar een abonnement af te nemen.
Nou ben ik toch sowieso van plan een Victron lader aan te gaan schaffen, gezien ik in de toekomst een thuisbatterij wil van dit merk. Tevens is een dergelijke lader een stuk slimmer dan de domme NewMotion lader.
Ook zie ik aan het einde van de mail het volgende staan:
Wees u er van bewust dat wanneer u geen voorkeur door geeft , het “tijdelijk gratis abonnement” verloopt op 15 november er niet meer geladen kan worden op het laadpunt.
In mijn geval zal ik dit gewoon laten doen. Er wordt niet aangegeven dat daarvoor kosten in rekening gebracht gaan worden. Tegen die tijd hangt er al lang en breed een Victron variant aan mijn muur.
Toen ik bij Shell Recharge iets afsloot, werd er nergens gesproken over het afmelden van de laadpaal wat €75,- kost.
Maar wat ik me dan afvraag is hoeveel het kost om zo'n paal af te melden wanneer je je betaalde abonnement wilt beëindigen? In geen enkel geval, zoals bij energie, internet, of welk ander abonnement moet je geld neertellen voor het beëindigen ervan. In dat geval zou je een kort abonnement kunnen nemen en vervolgens stop je er direct mee. Want volgens de voorwaarden staan er geen kosten in die enigszins te maken hebben met het afmelden van de laadpaal.
En over voorwaarden gesproken, we hebben die niet onder ogen gekregen en getekend.
In de FAQ staat er ook niets over afmeldkosten. Het lijkt zo uit de dikke duim gezogen te zijn. Het lijkt een drukmiddel te zijn om toch voor minimaal een jaar een abonnement af te nemen.
Nou ben ik toch sowieso van plan een Victron lader aan te gaan schaffen, gezien ik in de toekomst een thuisbatterij wil van dit merk. Tevens is een dergelijke lader een stuk slimmer dan de domme NewMotion lader.
Ook zie ik aan het einde van de mail het volgende staan:
Wees u er van bewust dat wanneer u geen voorkeur door geeft , het “tijdelijk gratis abonnement” verloopt op 15 november er niet meer geladen kan worden op het laadpunt.
In mijn geval zal ik dit gewoon laten doen. Er wordt niet aangegeven dat daarvoor kosten in rekening gebracht gaan worden. Tegen die tijd hangt er al lang en breed een Victron variant aan mijn muur.
[ Voor 22% gewijzigd door Ebbie73 op 17-10-2025 12:27 ]
Ik zit ook te denken om maar een nieuwe paal aan te schaffen. Zoals eerder vermeld ben ik aan het informeren om hem mee te verhuizen. Dus verschillende partijen benaderd waaronder ook 50Five zelf.
Die geven aan dat ik hiervoor bij de leasemaatschapij moet zijn.... Het is mijn eigen laadpaal.
Die geven aan dat ik hiervoor bij de leasemaatschapij moet zijn.... Het is mijn eigen laadpaal.
Hier hetzelfde probleem!
Heb nagezocht welke algemene voorwaarden ik heb geaccepteerd ten tijden van koop en of er nog updates geweest zijn, ten tijden van de koop was er geen verplichting vanuit Shell Recharge. In maart 2022 is er echter een update geweest. Hierin wordt het volgende genoemd:
Heb nagezocht welke algemene voorwaarden ik heb geaccepteerd ten tijden van koop en of er nog updates geweest zijn, ten tijden van de koop was er geen verplichting vanuit Shell Recharge. In maart 2022 is er echter een update geweest. Hierin wordt het volgende genoemd:
Met de woorden "tenzij anders gecommuniceerd of overeengekomen" lijkt het niet een volledige verplichting te zijn... Reikwijdte
1.1. Bij de koop of wederverkoop van een Laadpaal, is de Klant, tenzij anders gecommuniceerd of
overeengekomen,verplicht een Abonnement af te (laten) sluiten waarop deze Algemene
Abonnementsvoorwaarden en de Algemene Voorwaarden zoals te vinden op de Website van
toepassing zijn. De Algemene Voorwaarden van Shell EV Charging Solutions B.V. zijn
gepubliceerd op de website: www.shellrecharge.com.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 124% gewijzigd door Hiliick op 17-10-2025 12:58 ]