Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Refthoom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-09 12:55
Robicide schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 09:12:
[...]

Als ze bij 50five wat beter hun werk zouden doen zou je hier ongetwijfeld meer positiviteit vinden. Hier op Tweakers zijn we niet zo van het ongefundeerd mooi weer spelen :+
Inderdaad. Ze zouden bijvoorbeeld een oproep hier hebben kunnen doen voor een proef waarbij een gesloten groep gemigreerd werd om de functionaliteiten -die ze dan uiteraard wel al ontwikkeld zouden moeten hebben- te finetunen. Dat zou positieve bijdragen hebben opgeleverd, vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:20
Ze hadden net zo goed bij die overname de bestaande back-end software mee kunnen nemen ipv het (naar het lijkt?) opnieuw te ontwikkelen. Kan haast niet goedkoper zijn om opnieuw te beginnen met die back-end ontwikkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 17:09
rammes schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:51:
Ik heb de eerste terugbetaling factuur ontvangen, (laadpaal is van werkgever/lease) ik ben benieuwd wanneer ik het uitbetaald krijg.
Als ik de historie volg. Is dit de uitbetaling van de maand juli klopt dat?
Dat is dan wel later dan bij Shell Recharge. Beduidend later. Hou ons op de hoogte wanneer je het geld krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:43
Had 1 dag in juli via 50five geladen maar als ik het terugbetalingsdocument bekijk lijkt dit ook exclusief BTW te zijn. Benieuwd wat er overgemaakt gaat worden.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 21:02:
Wat een gedoe dit. Ik gebruikte altijd autocharge. Had speciaal een andere/Newmotion laadpas aangevraagd via het werk. Werkte daarna perfect. Nu is het 50five, moet ik weer een andere laadpas aanvragen. Wat een onzin dat die functie alleen met 50five passen werkt. :(
Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:11
internet4me schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Autocharge is bij mij gewoon overgezet. Met bestaande Shell mtc pas.
Dus de uitspraak die je gehoord hebt, klopt niet.
Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Opperhoof schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

Ik ben deze week overgezet. Gister de app geinstalleerd en de instellingen gecontroleerd. Daar is de optie voor autocharge grijs en kun je dus niet aanklikken/inschakelen.

Ik heb net de auto eraan gehangen en gek genoeg start hij wel direct met laden net als voorheen, dus dat lijkt voor alsnog te werken.
Dan moet je verder klikken in de laadpaal settings. Dan vindt je autocharge en de prijs enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbraas
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-08 23:17
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:56
djbraas schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 23:10:
Ik wilde de laadpaal die de vorige bewoners samen met het huis verkocht hebben gaan gebruiken: een New Motion Advanced. De paal gaf alleen meerdere kleuren licht en de auto meldde veel afgebroken laadsessies. Dus een vraag gesteld aan Shell rechage: geen reactie.
ook een vraag gesteld aan 50five en na drie en een halve week (!) kreeg ik onderstaand antwoord:

"Beste klant,

Hartelijk dank voor uw bericht en uw interesse in ons laadbeheer!

Op dit moment ondersteunen we alleen de laadstations die hieronder vemeldt staan. Dit doen we om zeker te zijn dat de laadstations voldoen aan onze strenge kwaliteitsnormen en dat ons laadbeheer goed werkt.

Alfen (Single Pro-Line & Double Pro Line met 4G-module)
Zaptec (Zaptec Go, Zaptec Go 2 & Zaptec Pro). Let op: Gebruikt u een pas die niet van 50five is? Dan kan het iets langer duren voordat de laadsessie start.
EVBox (EVBox Elvi, EVbox BusinessLine Single & EVBox BusinessLine Double). Let op: Geschiktheid kan afhangen van het bouwjaar en de aanwezigheid van een kWh-meter.
Peblar (Peblar Home Plus & Peblar Business)

Wilt u een laadpaal aanschaffen die werkt met ons systeem?

We helpen u graag! U kunt eenvoudig een offerte aanvragen via onze website: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility.

Heeft u vragen?

Wij helpen u graag verder! Op onze klantenservicepagina vindt u alle informatie die u nodig heeft. Klik op de contactlink onderaan deze e-mail en ontdek hoe wij u kunnen helpen.

Met energieke groet,

"
Bij mij aan de gevel* hangt een New Motion Advanced, en ze hadden er blijkbaar geen moeite mee om het 'oude' contract van Shell Recharge over te nemen. Ik krijg hem ook prima te zien in de mobiele app en de website. Dus ik zou het nog een keer proberen, wie weet snapt de volgende het wel :)

*van het schuurtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:59
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:
Toch even checken, maar in de app staat nu (sinds 1 september) bij mijn paal 'Tijdelijk gratis abonnement' Ipv dat het abonnement op 1 september zou verlopen.

2 meldingen gemaakt bij de klantenservice, nog steeds niets gehoord. Hoop niet dat men contact probeert op te nemen via oude gegevens (e-mail ten tijde van aanvraag + telefoon werken niet meer). Die waren overigens allang gewijzigd in de Shell portal.
Heb ik hier ook. Bij mij is/was het vanaf zaterdag. Lijkt mij op een storing van 50five zelf.
*helaas niet het eerste issue. Vooralsnog gaan we flink achteruit. Shellrecharge was al niet goed maar nu is het helemaal erg. Qua diensten/functionaliteit/storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:15
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Boeie schreef op maandag 1 september 2025 @ 16:10:

Mijn door mijn inmiddels ex-werkgever voor 5 jaar vooruitbetaalde abonnement zou op 4 september verlopen en ik kon dat niet verlengen. Al meer dan drie weken geleden een case aangemaakt, nog nooit wat op gehoord en elke keer in de webapp 'uw abonnement verloopt binnenkort, klik hier om te verlengen' (oid). Wat niet kon omdat de 'verleng' knop niet klikbaar was. Uiteindelijk via de network trace van de web developer tools van Firefox ontdekt dat het probleem was dat mijn 5 jaar geleden opgegeven rekening voor vergoeding blijkbaar geen 'direct debit' ondersteunde. Dezelfde rekening nogmaals toegevoegd met een andere omschrijving en toen kon ik wel verlengen. Ik verwacht nooit reactie te krijgen op mijn open case bij Shell Recharge en hoop op het beste voor de migratie naar 50Five... Eens kijken hoe dat gaat of anders migreren/mijn Home Advanced uit 2020 ombouwen naar SmartEVSE. Ben inmiddels prive EV-rijder dus vergoeding is geen issue meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22

WouterG

Dit is geen ondertitel

berendhaan schreef op maandag 1 september 2025 @ 18:05:
Heeft iemand de maandelijkse reimbursement al overgemaakt gekregen?
Bij Shell was dit altijd ruim voor het einde van de maand, maar tot op heden nog niets ontvangen.
Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:15
WouterG schreef op maandag 1 september 2025 @ 19:15:
[...]

Mijn laadsessies van juni werden op 29 augustus uitbetaald. Gaat niet echt snel dus, bijna twee maanden.
Oh boy, bij mij gaat het om sessies van juli, dat wordt dus eind september?...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Dat is lachwekkend. We gaan dan van 2 weken uitbetalen naar 2 maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassd
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
berendhaan schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:31:
[...]

Hier de factuur over juli ook sinds 15 augustus in de portal, echter ook sinds die tijd op "In behandeling".
Totaal onacceptabel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kratos
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18:15
Heb ook nog niets gekregen.... vindt het een te grote verandering wat zo even door de neus gedrukt wordt....

Tijdje geleden ook al een slechte review geplaatst, nu keek ik net weer en dagelijks regent het met slechte reviews...

[ Voor 36% gewijzigd door Kratos op 08-09-2025 21:25 ]

• VNBaaij
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 07:59
Ik heb in 2019 bij mijn eerste elektrische leaseauto een Home Advanced laten plaatsen. Vergoeden via leasecontract en druppel is altijd goed gegaan.
Nu verander ik van werkgever en is het leasecontract beëindigd. De laadpaal is inmiddels omgezet naar 50five en alles lijkt daar goed te zijn gegaan.
We hebben nu privé een 2e hands EV aangeschaft en die will ik via dezelfde paal opladen maar hoe kan ik dan regelen dat de stroom die ik in die auto laad niet wordt vergoed? Het tarief voor de automatische terugbetaling op 0 zetten?
En hoe werkt het dan als ik over een maand weer een ev leaseauto erbij heb?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Als het goed is heb je je pas /druppel code in de laadpaal software gezet die moet je er uit halen

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 Laatste