Mijn laadpunt is als sinds 2021 privé en ik krijg nu ook vandaag deze mail (daarom verwacht ik dat heel veel mensen die eerst via de LM/Werkgever laden en later de LP op thuisladen hebben laten zetten deze krijgen.. ) Mijn LP geeft kuren sinds de aankondiging van de migratie en krijg nu na 6 maanden als het goed is support op locatie.Boeie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:43:
Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring?![]()
Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Die €75 is om er toch nog wat aan te verdienen? Belachelijk als ze je eerst door de mangel hebben gehaald.
De rekening voor alle laadkosten elders, de benzine (hybride) én de niet gewerkte uren ivm de slechte, onbereikbare, niet goed luisterende support, met daarnaast alle (administratieve) fouten tijdens de migratie zou ik graag ook richting hun sturen.
N.B. met wat zoeken op internet de volgende mogelijke opties gehoord/gezien om een (werkende) stand-alone paal te verkrijgen:
1 → resetten en afmelden (potentieel €75 aftikken)
2 → communicatiemodule lostrekken (paal zou moeten blijven werken volgens de laatste instellingen exclusief load balancing?)
3 → zelf open source beheersoftware erop zetten (OCPP 1.6) lijkt mij een aantrekkelijke optie als dit mogelijk is.
Heeft iemand (ondertussen) ervaring met 2 of 3?
[ Voor 0% gewijzigd door archtech op 17-10-2025 12:33 . Reden: typo ]