Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• archtech
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 18-10 10:12
Boeie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:43:

Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring? 8)7

Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Mijn laadpunt is als sinds 2021 privé en ik krijg nu ook vandaag deze mail (daarom verwacht ik dat heel veel mensen die eerst via de LM/Werkgever laden en later de LP op thuisladen hebben laten zetten deze krijgen.. ) Mijn LP geeft kuren sinds de aankondiging van de migratie en krijg nu na 6 maanden als het goed is support op locatie.

Die €75 is om er toch nog wat aan te verdienen? Belachelijk als ze je eerst door de mangel hebben gehaald.

De rekening voor alle laadkosten elders, de benzine (hybride) én de niet gewerkte uren ivm de slechte, onbereikbare, niet goed luisterende support, met daarnaast alle (administratieve) fouten tijdens de migratie zou ik graag ook richting hun sturen.

N.B. met wat zoeken op internet de volgende mogelijke opties gehoord/gezien om een (werkende) stand-alone paal te verkrijgen:
1 → resetten en afmelden (potentieel €75 aftikken)
2 → communicatiemodule lostrekken (paal zou moeten blijven werken volgens de laatste instellingen exclusief load balancing?)
3 → zelf open source beheersoftware erop zetten (OCPP 1.6) lijkt mij een aantrekkelijke optie als dit mogelijk is.

Heeft iemand (ondertussen) ervaring met 2 of 3?

[ Voor 0% gewijzigd door archtech op 17-10-2025 12:33 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-10 15:43
Vandaag ook een dreigmail ontvangen. Dat er geen abonnement op mijn laadpaal zou zitten.
50Five wil echt van zijn klanten af lijkt wel.

Mail direct naar leasemaatschappij gestuurd. Het abonnement moet nog 4 jaar. Dus abonnement+leasecontract is redelijk recent.

Het grappige is dat bij shellrecharge gewoon het abonnement zichtbaar was voor de migratie EN na de migratie bij 50five was het abonnement ook zichtbaar voor 1 maand. Nu dus niet meer…..

Edit: @archtech als je niks doet en je haalt de connectiveit eruit. Dan mis je alleen de LB en automatische facturatie. (Sim eruit of rj45 netwerkeruit)

[ Voor 14% gewijzigd door internet4me op 17-10-2025 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc_bakker
  • Laatst online: 18-10 13:44
Ik heb 15 september een factuur met daarop het terug te betalen bedrag gehad van 50five. 4 weken terugbetaal tijd is absurd lang, maargoed. Nu zijn die 4 weken ook nog is voorbij en nog steeds niks ontvangen.

Wanneer betaald 50five gemiddeld terug? Want nu halen ze de belofte niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:51
Boeie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:43:
Vervolg in deze soap, geen reactie op tickets die gelogd zijn, worden zonder communicatie afgesloten. Krijg je ineens een mail.

Achtergrond, dit laadpunt is ergens in begin 2020 geïnstalleerd door een werkgever en waarschijnlijk voor 5 jaar afgekocht (dat is ergens dit jaar verlopen, maar niet door Shell gecommuniceerd). Echter door wisseling werkgever is dit niet meeverhuisd, maar het laadpunt bleef via Shell gewoon werken. Nu in Juni gemigreerd, nog steeds geen verrekening plaatsgevonden, kan geen laadpas aanmelden in de app, geen reactie van support.

[...]

Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring? 8)7

Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/83701182
Hierin heeft Hiliick een goed onderbouwde tekst opgesteld welke mijns inziens massaal naar 50five gestuurd zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 21:34
Bedankt voor de suggesties.

Ik heb overigens voor de zekerheid maar de historie van de laadsessies geexporteerd van het Shell platform. Hier zaten ook de Newmotion sessies bij, om zo wat te archiveren.

Heb zelf een iets minder formelere reactie teruggestuurd maar in de kern wel hetzelfde. Ben benieuwd of er uberhaupt reactie op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-10 20:29
Hier eenzelfde bericht ontvangen van 50five voor de New Motion paal die inmiddels 5 jaar oud is. Deze was onderdeel van de lease van de vorige auto en dus inmiddels ons eigendom.
Heel bijzonder dat wanneer je geen keus maakt voor 15 november ze je paal op afstand onklaar maken.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen maar hiermee kweekt het merk 50five bij mij enorme weerstand.
Jammer dat we dit circus allemaal door moeten maken.
Hebben we geen home assistant / lokale oplossing waarmee je wel de verrekening naar je werkgever kan realiseren? Ik heb genoeg van die dienstverleners die dankzij lockin hun enige bestaansrecht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb een andere enyaq dus ik dacht laden no prob, nieuwe MTC laadpas ontvangen van Athlon toevoegen aan 50five app en gaan.

Auto wil maar niet laden.
Vergeet ik iets?

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanBreukelaar
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-10 10:09
Zojuist ook deze email gezien. Ik heb aangegeven dat het dan waarschijnlijk een rechtzaak wordt. Uitzetten van beheer, welke je toch niet gebruikt, is prima. Maar dan moeten ze simpelweg zorgen dat stekker in de auto steken laden is. De 75 euro slaat inderdaad nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internet4me
  • Laatst online: 18-10 15:43
Zoals eerder aangegeven heb ik ook slechte ervaringen en een dreigmail ontvangen van 50five.
Daarom maar even gebeld met e-flux een alternatief voor 50five. Zie website van www.road.io

Ze ondersteunen de shellrecharge laadpalen, volgens mij de enige eis een occp versie 1.6
Wat vanaf versie 2.1 aanwezig is.

Maandelijkse prijs is 5.50 ex btw. Iets duurder dan 50five
Instapkosten zijn 16.50 ex btw ofzo.

Het enige probleem zijn de uitstapkosten bij 50five. Wat volgens mij aan alle kanten rommelt. Ik mis namelijk het contract waarin dit staat. Verder zijn uitstapkosten bij een abonnement die slecht werkt waar je niks voor getekend hebt uiterst disputabel. Wat ook nog vanwege de looptijd verlopen is….dat kan en mag nooit geld kosten.

Edit. Dit telefonische vernomen, de website is nog niet bijgewerkt maar de ondersteuning is er al. Ook werd de telefoon direct beantwoord…..wat een verademing.

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 17-10-2025 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:41
Hier ook dezelfde dreigmail gehad. Prima dat 50five klanten overneemt van Shell, maar dit gedoe ben ik echt niet van gediend. De paal werkt al jaren prima zonder abonnement. Betalen voor hun diensten ga ik dus ook zeker niet doen.

Maar even kijken of inderdaad de communicatie module loshalen oid kan werken. Open source software heb ik nog niets van gezien? Bestaat dat inmiddels? Ooit wel gekeken om Home Assistant te kunnen koppelen, maar de protocollen waren toen nog maar beperkt gereverse engineered. Als het nu wel kan hoor ik het graag! Zou een mooie oplossing zijn, want liever zet ik hem niet permanent aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:33

Stewie!

Keen must die!

Ongelooflijk brutaal van 50five om niet alleen 75 euro te vragen om geen klant te worden, maar ook te dreigen met "misbruik, hacks en cybersecurityproblemen". Kan me goed voorstellen dat men 50five.com oplichters vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:01
internet4me schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:43:
Zoals eerder aangegeven heb ik ook slechte ervaringen en een dreigmail ontvangen van 50five.
Daarom maar even gebeld met e-flux een alternatief voor 50five. Zie website van www.road.io

Ze ondersteunen de shellrecharge laadpalen, volgens mij de enige eis een occp versie 1.6
Wat vanaf versie 2.1 aanwezig is.
Dat zou betekenen dat er dus ergens wel bekend is wat het wachtwoord zou zijn van de newmotion laadpalen. Wat een goed nieuws dat er dus dan alternatieven lijken! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:06

rammes

koekebakker 1e klas

rammes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:38:
ik heb een andere enyaq dus ik dacht laden no prob, nieuwe MTC laadpas ontvangen van Athlon toevoegen aan 50five app en gaan.

Auto wil maar niet laden.
Vergeet ik iets?
ZOu het komen doordat ik twee laadpassen heb in het portaal (ik kan er niet 1 verwijderen).
Als ik de log bekijk wil hij laden met de pas die niet meer werkt. Ik heb nu een mtc laadpas gekregen die heb ik ook toegevoegd. Maar zoals je hieronder ziet probeert hij daar niet mee te laden.

(ja heb de pas wel bij een laadpaal getest daar werkt hij gewoon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNrdu8HglDK_-UmkFyMtPAiz_w8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ESjvdV3zhQNY04JVb5DHAvKV.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

Pagina: 1 2 3 Laatste