Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• archtech
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 01-11 13:41
Boeie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:43:

Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring? 8)7

Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Mijn laadpunt is als sinds 2021 privé en ik krijg nu ook vandaag deze mail (daarom verwacht ik dat heel veel mensen die eerst via de LM/Werkgever laden en later de LP op thuisladen hebben laten zetten deze krijgen.. ) Mijn LP geeft kuren sinds de aankondiging van de migratie en krijg nu na 6 maanden als het goed is support op locatie.

Die €75 is om er toch nog wat aan te verdienen? Belachelijk als ze je eerst door de mangel hebben gehaald.

De rekening voor alle laadkosten elders, de benzine (hybride) én de niet gewerkte uren ivm de slechte, onbereikbare, niet goed luisterende support, met daarnaast alle (administratieve) fouten tijdens de migratie zou ik graag ook richting hun sturen.

N.B. met wat zoeken op internet de volgende mogelijke opties gehoord/gezien om een (werkende) stand-alone paal te verkrijgen:
1 → resetten en afmelden (potentieel €75 aftikken)
2 → communicatiemodule lostrekken (paal zou moeten blijven werken volgens de laatste instellingen exclusief load balancing?)
3 → zelf open source beheersoftware erop zetten (OCPP 1.6) lijkt mij een aantrekkelijke optie als dit mogelijk is.

Heeft iemand (ondertussen) ervaring met 2 of 3?

[ Voor 0% gewijzigd door archtech op 17-10-2025 12:33 . Reden: typo ]

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-11 17:16
Vandaag ook een dreigmail ontvangen. Dat er geen abonnement op mijn laadpaal zou zitten.
50Five wil echt van zijn klanten af lijkt wel.

Mail direct naar leasemaatschappij gestuurd. Het abonnement moet nog 4 jaar. Dus abonnement+leasecontract is redelijk recent.

Het grappige is dat bij shellrecharge gewoon het abonnement zichtbaar was voor de migratie EN na de migratie bij 50five was het abonnement ook zichtbaar voor 1 maand. Nu dus niet meer…..

Edit: @archtech als je niks doet en je haalt de connectiveit eruit. Dan mis je alleen de LB en automatische facturatie. (Sim eruit of rj45 netwerkeruit)

[ Voor 14% gewijzigd door internet4me op 17-10-2025 12:48 ]

• tc_bakker
  • Laatst online: 07-11 08:09
Ik heb 15 september een factuur met daarop het terug te betalen bedrag gehad van 50five. 4 weken terugbetaal tijd is absurd lang, maargoed. Nu zijn die 4 weken ook nog is voorbij en nog steeds niks ontvangen.

Wanneer betaald 50five gemiddeld terug? Want nu halen ze de belofte niet....

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 11:52
Boeie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:43:
Vervolg in deze soap, geen reactie op tickets die gelogd zijn, worden zonder communicatie afgesloten. Krijg je ineens een mail.

Achtergrond, dit laadpunt is ergens in begin 2020 geïnstalleerd door een werkgever en waarschijnlijk voor 5 jaar afgekocht (dat is ergens dit jaar verlopen, maar niet door Shell gecommuniceerd). Echter door wisseling werkgever is dit niet meeverhuisd, maar het laadpunt bleef via Shell gewoon werken. Nu in Juni gemigreerd, nog steeds geen verrekening plaatsgevonden, kan geen laadpas aanmelden in de app, geen reactie van support.

[...]

Ik ben er klaar mee, ga wel een nieuwe laadpaal aanschaffen. Maar dan ook nog €75,- rekenen voor het afmelden van het laadpunt en verwerken vrijwaringsverklaring? 8)7

Ben benieuwd of meer mensen dit bericht ontvangen.
Zie https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/83701182
Hierin heeft Hiliick een goed onderbouwde tekst opgesteld welke mijns inziens massaal naar 50five gestuurd zou kunnen worden.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:25
Bedankt voor de suggesties.

Ik heb overigens voor de zekerheid maar de historie van de laadsessies geexporteerd van het Shell platform. Hier zaten ook de Newmotion sessies bij, om zo wat te archiveren.

Heb zelf een iets minder formelere reactie teruggestuurd maar in de kern wel hetzelfde. Ben benieuwd of er uberhaupt reactie op komt.

• Iddefridde
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11 05:15
Hier eenzelfde bericht ontvangen van 50five voor de New Motion paal die inmiddels 5 jaar oud is. Deze was onderdeel van de lease van de vorige auto en dus inmiddels ons eigendom.
Heel bijzonder dat wanneer je geen keus maakt voor 15 november ze je paal op afstand onklaar maken.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat ontwikkelen maar hiermee kweekt het merk 50five bij mij enorme weerstand.
Jammer dat we dit circus allemaal door moeten maken.
Hebben we geen home assistant / lokale oplossing waarmee je wel de verrekening naar je werkgever kan realiseren? Ik heb genoeg van die dienstverleners die dankzij lockin hun enige bestaansrecht hebben.

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:19

rammes

koekebakker 1e klas

ik heb een andere enyaq dus ik dacht laden no prob, nieuwe MTC laadpas ontvangen van Athlon toevoegen aan 50five app en gaan.

Auto wil maar niet laden.
Vergeet ik iets?

Ik zou het doen!

• JohanBreukelaar
  • Registratie: Oktober 2025
  • Laatst online: 18-10 10:09
Zojuist ook deze email gezien. Ik heb aangegeven dat het dan waarschijnlijk een rechtzaak wordt. Uitzetten van beheer, welke je toch niet gebruikt, is prima. Maar dan moeten ze simpelweg zorgen dat stekker in de auto steken laden is. De 75 euro slaat inderdaad nergens op.

• internet4me
Zoals eerder aangegeven heb ik ook slechte ervaringen en een dreigmail ontvangen van 50five.
Daarom maar even gebeld met e-flux een alternatief voor 50five. Zie website van www.road.io

Ze ondersteunen de shellrecharge laadpalen, volgens mij de enige eis een occp versie 1.6
Wat vanaf versie 2.1 aanwezig is.

Maandelijkse prijs is 5.50 ex btw. Iets duurder dan 50five
Instapkosten zijn 16.50 ex btw ofzo.

Het enige probleem zijn de uitstapkosten bij 50five. Wat volgens mij aan alle kanten rommelt. Ik mis namelijk het contract waarin dit staat. Verder zijn uitstapkosten bij een abonnement die slecht werkt waar je niks voor getekend hebt uiterst disputabel. Wat ook nog vanwege de looptijd verlopen is….dat kan en mag nooit geld kosten.

Edit. Dit telefonische vernomen, de website is nog niet bijgewerkt maar de ondersteuning is er al. Ook werd de telefoon direct beantwoord…..wat een verademing.

[ Voor 9% gewijzigd door internet4me op 17-10-2025 16:46 ]

• tummeke393
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-11 10:09
Hier ook dezelfde dreigmail gehad. Prima dat 50five klanten overneemt van Shell, maar dit gedoe ben ik echt niet van gediend. De paal werkt al jaren prima zonder abonnement. Betalen voor hun diensten ga ik dus ook zeker niet doen.

Maar even kijken of inderdaad de communicatie module loshalen oid kan werken. Open source software heb ik nog niets van gezien? Bestaat dat inmiddels? Ooit wel gekeken om Home Assistant te kunnen koppelen, maar de protocollen waren toen nog maar beperkt gereverse engineered. Als het nu wel kan hoor ik het graag! Zou een mooie oplossing zijn, want liever zet ik hem niet permanent aan.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:00

Stewie!

Keen must die!

Ongelooflijk brutaal van 50five om niet alleen 75 euro te vragen om geen klant te worden, maar ook te dreigen met "misbruik, hacks en cybersecurityproblemen". Kan me goed voorstellen dat men 50five.com oplichters vind.

• rverheij
  • Registratie: Juli 2013
  • Nu online
internet4me schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:43:
Zoals eerder aangegeven heb ik ook slechte ervaringen en een dreigmail ontvangen van 50five.
Daarom maar even gebeld met e-flux een alternatief voor 50five. Zie website van www.road.io

Ze ondersteunen de shellrecharge laadpalen, volgens mij de enige eis een occp versie 1.6
Dat zou betekenen dat er dus ergens wel bekend is wat het wachtwoord zou zijn van de newmotion laadpalen. Wat een goed nieuws dat er dus dan alternatieven lijken! _/-\o_

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

rammes schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:38:
ik heb een andere enyaq dus ik dacht laden no prob, nieuwe MTC laadpas ontvangen van Athlon toevoegen aan 50five app en gaan.

Auto wil maar niet laden.
Vergeet ik iets?
ZOu het komen doordat ik twee laadpassen heb in het portaal (ik kan er niet 1 verwijderen).
Als ik de log bekijk wil hij laden met de pas die niet meer werkt. Ik heb nu een mtc laadpas gekregen die heb ik ook toegevoegd. Maar zoals je hieronder ziet probeert hij daar niet mee te laden.

(ja heb de pas wel bij een laadpaal getest daar werkt hij gewoon)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNrdu8HglDK_-UmkFyMtPAiz_w8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ESjvdV3zhQNY04JVb5DHAvKV.png?f=fotoalbum_large

Ik zou het doen!

• Hiliick
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:27
All,

Zojusit het onderstaande bericht terug gekregen op mijn eerder reactie
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• teacher
  • Laatst online: 23:53

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Beter! Fijn dat 50five ook een kostenloze variant aanbiedt.

Ik heb net shell maar gebeld om mijn laadpunt op autocharge te zetten ("kan ik niet, ik zal het aan het hoofdkantoor vragen"). Ik peuter de sim kaart eruit en dan gebruik ik hem offline. Ik zit echt niet te wachten op maandelijkse kosten, want ik heb idd ook geen abonnement. Nooit gehad ook. Nu is mijn oude trouwe lolo smart ondertussen dik 10 jaar oud, dus ik ga eens kijken naar een vervanger.

Wise enough to play the fool

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 11:52
Hiliick schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:56:
All,

***members only***
Ik neem aan dat je het middels de link geaccepteerd hebt?
Het zou 50five sieren als ze hier toch pro-actiever een rectificatie voor sturen naar elke gemigreerde klant.
Want gezien het feit dat er expliciet "Op basis van uw reactie," in staat, lijkt dit toch per individu die een mail stuurt te gaan gelden.

• archtech
archtech schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:32:
[...]

N.B. met wat zoeken op internet de volgende mogelijke opties gehoord/gezien om een (werkende) stand-alone paal te verkrijgen:
1 → resetten en afmelden (potentieel €75 aftikken)
2 → communicatiemodule lostrekken (paal zou moeten blijven werken volgens de laatste instellingen exclusief load balancing?)
3 → zelf open source beheersoftware erop zetten (OCPP 1.6) lijkt mij een aantrekkelijke optie als dit mogelijk is.
optie 2. lijkt niet te gaan werken (of gelijkwaardig: SIM-kaart verwijderen). De laadpaalmonteur, die deze week langskwam, gaf aan dat in de software zit ingebouwd dat na een bepaalde periode (week?) werkend op deze wijze, de paal vervolgens niet functioneert omdat er geen contact met het 'hoofdkwartier' is.

• archtech
All,

***members only***
Ik heb je tekst ook gebruikt bedankt voor het werk eraan! Ben benieuwd of ik dezelfde reactie krijg.

• quirinus
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-11 15:01
Je kan met de laatste versie van de 50five app eindelijk laadschema’s instellen.

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06:39
teacher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 11:14:
Beter! Fijn dat 50five ook een kostenloze variant aanbiedt.

Ik heb net shell maar gebeld om mijn laadpunt op autocharge te zetten ("kan ik niet, ik zal het aan het hoofdkantoor vragen"). Ik peuter de sim kaart eruit en dan gebruik ik hem offline. Ik zit echt niet te wachten op maandelijkse kosten, want ik heb idd ook geen abonnement. Nooit gehad ook. Nu is mijn oude trouwe lolo smart ondertussen dik 10 jaar oud, dus ik ga eens kijken naar een vervanger.
Durf het bijna niet te vragen, maar hoe heb je ze aan de lijn gekregen? (ik vraag het niet voor een vriend...)

• Deonisius
Update...
Ik heb afgelopen woensdag eindelijk een bericht gehad van finance customercare shellrecharge.
Uiteraard excuses, een mededeling dat ik een week voor de migratie een mail krijg als de migratie gaat starten en dat ze z.s.m. mijn case naar de technische dienst doorzetten.

Krijg ik zojuist een mail (van Shell reCharge) uiteraard met noreply en geen telefoonnummer, dat de migratie gaat starten en dat ik de paal niet mag resetten gedurende deze periode (mijn probleem was nou juist dat ik altijd voor elke laadbeurt mijn paal moest resetten).

wederom contact gelegd met finance customercare shellrecharge, dat ze de migratie niet eerder mogen starten voordat mijn technische problemen zijn opgelost. Ik heb er maar aan toegevoegd dat ik er bij geen reactie er van uit ga dat ze de migratie stopzetten en eerst mijn probleem gaan oplossen. Doen ze het toch en er ontstaan problemen dat Shell de problemen oplost en eventuele kosten vergoed, (kuch kuch).

wedden dat dit niet goed gaat..(je ziet het aankomen...)

• teacher

teacher

Dysgaf!

Deonisius schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 16:14:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar hoe heb je ze aan de lijn gekregen? (ik vraag het niet voor een vriend...)
Bellen en in de wacht hangen. Maar of ik er mee opgeschoten ben weet ik nog niet.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

rammes schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:02:
[...]

ZOu het komen doordat ik twee laadpassen heb in het portaal (ik kan er niet 1 verwijderen).
Als ik de log bekijk wil hij laden met de pas die niet meer werkt. Ik heb nu een mtc laadpas gekregen die heb ik ook toegevoegd. Maar zoals je hieronder ziet probeert hij daar niet mee te laden.

(ja heb de pas wel bij een laadpaal getest daar werkt hij gewoon)

[Afbeelding]
Ik qoute mezelf maar weer eens omdat ik denk dat anderen er ook voordeel van kunnen hebben.

Situatie:
Auto is vervangen en heb nieuwe laadpas gekregen
Ik had plug en charge geactiveerd, stekker er in en laden maar.
Na ontvangst nieuwe auto en nieuwe laadpas deze laadpas toegevoegd aan de laadpaal
Dit resulteerde in de situatie dat ik niet meer kan laden.

Oude laadpas zal gedeactiveerd zijn.
Oplossing: de 50Five helpdesk moet PLUG en CHARGE op de nieuwe laadpas handmatig activeren.
Ticket is aangemaakt wachten op resultaat.

Ik kan helaas zelf ook geen oude passen verwijderen.
laat staan plug en charge activeren.

[ Voor 3% gewijzigd door rammes op 24-10-2025 10:38 ]

Ik zou het doen!

• Boeie
All,

***members only***
Soortgelijke reactie gehad. Op mijn vraag hoe het stond met mijn tickets werd niet ingegaan. Denk dat ik het maar doe, en dan maar op zoek naar een vervanger. Ombouwen heb ik uitgerekend komt ook op 300+ euro? Dan geef ik liever wat meer uit en koop een nieuwe paal, neem aan dat ik hem gewoon op dezelfde sokkel kan monteren.

Wat ik mij wel afvraag bij die deactivatie of mijn DLB-H Dynamic Loadbalancing blijft werken. Dit heb ik nog nagevraagd.

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 21:40
quirinus schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 21:23:
Je kan met de laatste versie van de 50five app eindelijk laadschema’s instellen.
En het werkt ook nog :)

• hansvw
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-11 16:15
update....

Inmiddels (eind oktober) nog altijd geen enkele vergoeding ontvangen van de laadsessies. Dat is vanaf de migratie half july.... Tickets blijven onbeantwoord. Beloftes op facturen over de betaalperiodes worden niet waargemaakt.......

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

hansvw schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 11:26:
update....

Inmiddels (eind oktober) nog altijd geen enkele vergoeding ontvangen van de laadsessies. Dat is vanaf de migratie half july.... Tickets blijven onbeantwoord. Beloftes op facturen over de betaalperiodes worden niet waargemaakt.......
Leasmaatschappij? dan probleem daar neerleggen

Ik zou het doen!

• robsyp
  • Laatst online: 04-11 18:37
Ik heb die dreigmail ook ontvangen. Ik heb een eigen TNM laadpaal waarbij geen verrekening paatsvindt, en hiervoor werden door Shell nooit kosten in rekening gebracht.
Het verhaal van 50five dat er EUR 4/maand moet worden betaald maar dat door een fout bij Shell die abonnementskosten niet zijn in rekening zijn gebracht is flauwekul c.q. bluf c.q. leugen:
- Ik heb zojuist bij Shell recharge gecheckt en zij brengen nog steeds geen kosten in rekening voor de laadpas, en ook niet voor de laadpaal zelf.
- Op https://www.shell.nl/elektrisch-opladen.html wordt bevestigd dat de laadpas gratis is
- Ik heb een email van Shell uit 2021 waarin wordt bevestigd dat er geen abonnementskosten zijn
- Ik ben bij Shell nooit akkoord gegaan met kosten
- Ik ben bij 50five ook nergens mee akkoord gegaan

In de smartphone app van 50five staat o.a.:
- "Neemt 50five de lopende garanties ook over?"
A: Ja

- "Neemt 50five lopende contracten over? Moet ik hiervoor iets doen?"
A: Ja, uw lopende contract wordt overgenomen volgens de huidige contractvoorwaarden.

Interessant is ook dat 50five claimt dat de kosten EUR 4 per maand zijn. In de web applicatie staat de tekst "U bent akkoord gegaan met de voorwaarden". (dat ben ik niet, maar vooruit); onder deze tekst zit een link naar een engelstalig PDF document waarin staat dat de kosten EUR 2 per maand zijn.
Kortom, het is een rommeltje daar.

Voor de claim van EUR 4/maand die zou voortvloeien uit het Shell contract heeft 50five dus geen poot om op te staan. Verder claimen ze kosten van EUR 4 terwijl hun eigen document een lager bedrag aangeeft.

Wat ik zou willen weten: wie heeft ervaring met wat er gebeurt als 50five het laadpunt offline zet? Hoe kun je dan nog opladen? Mijn laadpunt staat op eigen terrein en wordt door niemand anders gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik weiger EUR 75 te betalen aan 50five, wat gebeurt er dan? Is het laadpunt dan nog bruikbaar? Of is dit ook bluf van 50five?

• _FUGiTiVE_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-11 15:06
rammes schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 10:37:
[...]

Ik qoute mezelf maar weer eens omdat ik denk dat anderen er ook voordeel van kunnen hebben.

Situatie:
Auto is vervangen en heb nieuwe laadpas gekregen
Ik had plug en charge geactiveerd, stekker er in en laden maar.
Na ontvangst nieuwe auto en nieuwe laadpas deze laadpas toegevoegd aan de laadpaal
Dit resulteerde in de situatie dat ik niet meer kan laden.

Oude laadpas zal gedeactiveerd zijn.
Oplossing: de 50Five helpdesk moet PLUG en CHARGE op de nieuwe laadpas handmatig activeren.
Ticket is aangemaakt wachten op resultaat.

Ik kan helaas zelf ook geen oude passen verwijderen.
laat staan plug en charge activeren.
Heb momenteel exact dezelfde situatie aan de hand. Op Shell autocharge aanstaan, hebben ze mee gemigreerd. Nu een nieuwe leaseauto en laadpas, en helaas staat de autocharge gekoppeld aan de oude laadpas.

Hoe gaat het met je ticket? Ik heb ook een ticket ingediend, maar maak me ernstig zorgen over de opvolging hiervan.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

_FUGiTiVE_ schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 14:02:
[...]

Heb momenteel exact dezelfde situatie aan de hand. Op Shell autocharge aanstaan, hebben ze mee gemigreerd. Nu een nieuwe leaseauto en laadpas, en helaas staat de autocharge gekoppeld aan de oude laadpas.

Hoe gaat het met je ticket? Ik heb ook een ticket ingediend, maar maak me ernstig zorgen over de opvolging hiervan.
vandaag rond 12uur kreeg ik de melding dat het was opgelost (nadat ik vanochtend nog eens gebeld had). Inmiddels thuis en het werkt nu wel weer gelukkig.

Had eerst een ticket via de app ingeschoten, die is na mijn belletje geupdate met de juiste probleem omschrijving en oplossing,
ticket is van de 18e
belletje is van de 24ste.

[ Voor 12% gewijzigd door rammes op 28-10-2025 20:06 ]

Ik zou het doen!

• _FUGiTiVE_
rammes schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 20:05:
[...]

vandaag rond 12uur kreeg ik de melding dat het was opgelost (nadat ik vanochtend nog eens gebeld had). Inmiddels thuis en het werkt nu wel weer gelukkig.

Had eerst een ticket via de app ingeschoten, die is na mijn belletje geupdate met de juiste probleem omschrijving en oplossing,
ticket is van de 18e
belletje is van de 24ste.
Dank voor je reactie en goed om te horen dat er toch nog actie is bij 50five en ze het kunnen oplossen.
Heb ook een ticket ingeschoten via de app. Maar openstaande tickets zijn niet in te zien via de 50five app. Daarom heb ik er eergisteren ook nog maar eens achteraan gebeld, de persoon zou het doorzetten naar een andere afdeling. Fingers crossed....

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11 03:31
Nou… hier is de ellende ook begonnen.

Ik was voorheen zakelijk Newmotion en later Shell recharge klant. Sinds een jaar was ik particuliere klant bij Shell recharge. Nu ben ik met mijn Home Advanced 2.1 ook gemigreerd (in September) . Dat werkte tot dit weekend gewoon. Maar nu dus niet meer en geeft de laadpaal een rood statuslampje. Oftewel: ik kan niet meer opladen thuis met de paal.

Klantenservice om te janken, tickets via de app worden doodleuk niet aangemaakt en een telefoonnummer is ver te zoeken.

Iemand die die voor mij heeft?

we only make way for the man who boldly pushes past us

• _FUGiTiVE_
WiseGuy! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:22:

Ik was voorheen zakelijk Newmotion en later Shell recharge klant. Sinds een jaar was ik particuliere klant bij Shell recharge. Nu ben ik met mijn Home Advanced 2.1 ook gemigreerd (in September) . Dat werkte tot dit weekend gewoon. Maar nu dus niet meer en geeft de laadpaal een rood statuslampje. Oftewel: ik kan niet meer opladen thuis met de paal.

Klantenservice om te janken, tickets via de app worden doodleuk niet aangemaakt en een telefoonnummer is ver te zoeken.

Ik heb gebeld met 073-3690593.
Kan zijn dat de verbinding verbroken wordt, of dat het lang duurt, maar gewoon blijven volhouden!
Had je autocharge aanstaan? (Kijk in de app onder my chargepoint -> Autocharge of my chargepoint - setttings - start mode - autocharge)

• WiseGuy!
_FUGiTiVE_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 13:13:
[...]

Ik heb gebeld met 073-3690593.
Kan zijn dat de verbinding verbroken wordt, of dat het lang duurt, maar gewoon blijven volhouden!
Had je autocharge aanstaan? (Kijk in de app onder my chargepoint -> Autocharge of my chargepoint - setttings - start mode - autocharge)
Thanks! Ik heb autocharge niet aan staan. Dat stond wel aan toen het nog Shell Recharge was, maar kennelijk heeft 50five besloten dat dat niet mag, want die optie is disabled. Ik kan - als het zou werken - dus alleen nog maar met mn (prive) pas laden… maar het enige dat ik nog zie is een rood lampje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69CuRtFLeOekY6D5BM7r5VlJ404=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8iy1Sfx2ajbYAwurnWUJlErB.jpg?f=fotoalbum_large

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11 18:28
WiseGuy! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:22:

Heb je al eens ingelogd op de web-interface en daar gekeken of je een melding krijgt? Dat heeft bij mij toch al eens een rood lampje opgelost.

• WiseGuy!
Eddos schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:33:
[...]

Heb je al eens ingelogd op de web-interface en daar gekeken of je een melding krijgt? Dat heeft bij mij toch al eens een rood lampje opgelost.
Volgens die portal heb ik geen laadpunt. Koekoek. Wel zijn daar de laadsessies t/m 18 oktober terug te vinden. Die zullen wel van Shell gemigreerd zijn. Daarna was het dus gedaan met de pret.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZE8mJPdOf5gK3D4qnHIAs15yy98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fg3jgto2GDzsbLuAveBQ4FlE.jpg?f=fotoalbum_large

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

WiseGuy! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:25:
[...]

Thanks! Ik heb autocharge niet aan staan. Dat stond wel aan toen het nog Shell Recharge was, maar kennelijk heeft 50five besloten dat dat niet mag, want die optie is disabled. Ik kan - als het zou werken - dus alleen nog maar met mn (prive) pas laden… maar het enige dat ik nog zie is een rood lampje.

[Afbeelding]
Dit had ik ook zo. en staat nog steeds zo, dit is goed. Alleen het probleem is dat hij niet de juiste past kiest. Dat kun je niet zelf aanpassen maar moet de helpdesk doen.

Ik zou het doen!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
WiseGuy! schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:25:
[...]

[Afbeelding]
Staan je laadpassen nog wel geautoriseerd in de app? Vandaag zijn bij mij ineens al m'm passen verdwenen en dan krijg je inderdaad ook een rood lampje bij swipen. Wat een gezeur dit zeg.

Divide and conquer.

• WiseGuy!
wimpie schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:55:
[...]

Staan je laadpassen nog wel geautoriseerd in de app? Vandaag zijn bij mij ineens al m'm passen verdwenen en dan krijg je inderdaad ook een rood lampje bij swipen. Wat een gezeur dit zeg.
Ja de laadpas staat bij geautoriseerde passen. Het is een Shell (NewMotion) pas. Maar niks werkt meer. Laden ho maar. Wat een geflater.

Dat zo’n grote partij als Shell gewoon de stekker uit de hele laadinfra trekt en dan tegen zo’n boevenpartij zegt: succes ermee! Echt asociaal hoe er met betalende klanten omgegaan is in deze.

[ Voor 20% gewijzigd door WiseGuy! op 29-10-2025 21:50 ]

• internet4me
internet4me schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 12:46:
Vandaag ook een dreigmail ontvangen. Dat er geen abonnement op mijn laadpaal zou zitten.
50Five wil echt van zijn klanten af lijkt wel.

Mail direct naar leasemaatschappij gestuurd. Het abonnement moet nog 4 jaar. Dus abonnement+leasecontract is redelijk recent.

Het grappige is dat bij shellrecharge gewoon het abonnement zichtbaar was voor de migratie EN na de migratie bij 50five was het abonnement ook zichtbaar voor 1 maand. Nu dus niet meer…..

Edit: @archtech als je niks doet en je haalt de connectiveit eruit. Dan mis je alleen de LB en automatische facturatie. (Sim eruit of rj45 netwerkeruit)
Even update. Lease maatschappij geeft het op. Ze (lm) willen er geen tijd meer insteken. (Ik ben niet de enige)Ik als leaserijder en werkgever blijven verbaasd achter…wat een ballentent.

Vandaag zelf maar gebeld. 3X heeft men opgehangen. 4de keer contact gehad maar kom niet echt verder. Ze bellen terug….gaat lekker.
Via lm niks, via mail niks, via werkgever niks, zelf mailen niks, zelf bellen niks……gaat goed :(

• WiseGuy!
Er is daar met de migratie echt een heleboel gruwelijk misgegaan en is het inmiddels een rommeltje, dat blijkt wel uit de vele... vele reacties. En dat terwijl ik eigenlijk niet eens meer op een managed laadpaal zit te wachten, omdat deze inmiddels prive is en ik een prive (elektrische) auto rijd.

Is er enige manier om die Home Advanced gewoon stand-alone te laten werken? Want dan kan ik het hoofdstuk 50five heeeeel snel afsluiten.

• intveltr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-11 19:10
robsyp schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 17:21:
Wat ik zou willen weten: wie heeft ervaring met wat er gebeurt als 50five het laadpunt offline zet? Hoe kun je dan nog opladen? Mijn laadpunt staat op eigen terrein en wordt door niemand anders gebruikt. Heeft iemand hier ervaring mee?
Als ik weiger EUR 75 te betalen aan 50five, wat gebeurt er dan? Is het laadpunt dan nog bruikbaar? Of is dit ook bluf van 50five?
Ik ga er achter komen.
Ik heb mijn laadpaal in de "open" stand gezet zodat hij gebruikt kan worden zonder pas. Ik heb tevens de SIM-kaart eruit getrokken; ik vertrouw 50Five voor geen meter en ik zie ze er wel voor aan om de paal nog gauw even in de "authorisatie" stand te zetten voordat ze mijn overeenkomst opzeggen.

Ik heb ze een antwoord gestuurd op die dreigmail, met de strekking van: zeg de oude overeenkomst op en stuur mij geen rekening voor 75 euro.

Je hebt een contract met Shell Recharge, dat is overgenomen door 50Five onder dezelfde voorwaarden. Dat moet wettelijk zo, en ze vermelden het ook in hun eigen FAQ. Je hebt (zolang je geen abo gekozen hebt) géén overeenkomst met 50Five, en je bent ze dus ook geen cent verschuldigt. Ze hebben geen poot om op te staan.

• robsyp
intveltr schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:02:
[...]

Ik ga er achter komen.
Ik heb mijn laadpaal in de "open" stand gezet zodat hij gebruikt kan worden zonder pas. Ik heb tevens de SIM-kaart eruit getrokken; ik vertrouw 50Five voor geen meter en ik zie ze er wel voor aan om de paal nog gauw even in de "authorisatie" stand te zetten voordat ze mijn overeenkomst opzeggen.

Ik heb ze een antwoord gestuurd op die dreigmail, met de strekking van: zeg de oude overeenkomst op en stuur mij geen rekening voor 75 euro.

Je hebt een contract met Shell Recharge, dat is overgenomen door 50Five onder dezelfde voorwaarden. Dat moet wettelijk zo, en ze vermelden het ook in hun eigen FAQ. Je hebt (zolang je geen abo gekozen hebt) géén overeenkomst met 50Five, en je bent ze dus ook geen cent verschuldigt. Ze hebben geen poot om op te staan.
Dank voor je reaktie! Hoe doe je dat, in de "open" stand zetten?
Als je de SIM kaart eruit haalt, hoe kun je dan nog opladen?
is dat trouwens makkelijk te zien waar die SIM kaart zit?

• intveltr
robsyp schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:06:
[...]

Dank voor je reaktie! Hoe doe je dat, in de "open" stand zetten?
Als je de SIM kaart eruit haalt, hoe kun je dan nog opladen?
is dat trouwens makkelijk te zien waar die SIM kaart zit?
In de website van 50Five kan ik het zo gauw niet vinden, maar in de app zit onder de instellingen van je laadpunt een optie "startmodus". Kan je kiezen uit kaart of autostart of iets dergelijks. Zo heb ik hem al een tijdje geleden ingesteld.

Simkaart er uit is makkelijk, als je een NewMotion laadpaal hebt (en het juiste torx-bitje)
  • Spanning van de paal afhalen!
  • 1 Schroefje in de grijze stekkerhouder op de laadpaal los draaien. Kan lastig zijn hem er helemaal uit te pulken. Als de schroef er uit is kan je de stekkerhouder een stukje draaien en verwijderen.
  • 4 schroefjes achter de stekkerhouder losdraaien
  • 2 schroefjes aan de onderkant los draaien
  • Trek de voorkant van de lader er in zijn geheel af, dit kost een beetje kracht vanwege de rubber seals.
  • Midden rechts in de lader zit een printplaat, helemaal rechts op die plaat zit een simkaart in een metalen houdertje. Op die houder zit een schuifje dat naar links gaat, dan kan je de houder met kaart en al omhoog wippen.
  • De boel in omgekeerde volgorde weer monteren, en de stroom weer inschakelen.

• robsyp
Hmmm... Die setting van "Automatisch laden" in de app is bij mij geblokkeerd (grayed out), Ik kan alleen "Swipe laadpas" gebruiken. 50five was me voor zo te zien....

• intveltr
robsyp schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:44:
Hmmm... Die setting van "Automatisch laden" in de app is bij mij geblokkeerd (grayed out), Ik kan alleen "Swipe laadpas" gebruiken. 50five was me voor zo te zien....
Kan misschien alleen als je een abo bij ze hebt. Ik heb het in het begin gedaan toen alle beheerfuncties nog werkten. Later werkte het niet meer, en kon ik bijvoorbeeld ook geen laadsessie meer starten of afbreken via de app.
Anders even bellen... :P

• robsyp
Ik vermoed dat ze dit hebben dichtgezet en daarna die emails hebben verstuurd waarin ze een abonnement eisen of EUR 75 vragen voor vrijgeven en beeindigen.
Ik had gehoopt dat automatisch laden een hardware installing zou moeten zijn dmv dip switches of zo, maar in de installatie handleiding kan ik daar niks over vinden

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:33
Ik had m'n abo opgezegd voordat de migratie gedaan werd, ik heb dus geen relatie met 50five. Toch die dreigmail gehad. Klinkt als dat de migratie niet goed ging, en ze zo lang mogelijk niet toegeven aan klanten, in de hoop dat ze 't kunnen fixen.

• Boeie
Zoals eerder al gezegd, die 75 euro is blijkbaar een foutje, zie ook eerdere posts. Als je een reactie stuurt (wel vreemd, alleen als je een reactie stuurt) krijg je een link om de aanvraag voor 0 euro uit te voeren.
Hiliick in "Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform"

De volgende link is het, gewoon naar de website:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• robsyp
Klinkt goed, maar op die pagina staat "Na ontvangst van het formulier sturen wij een factuur. Zodra deze is voldaan, zullen wij het laadabonnement stopzetten." Gaan ze echt een factuur sturen voor nul euro? Dit klinkt raar.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Ik ben nog steeds van mening dat Kassa hier voor ingeschakeld mag worden. Ik zal me eens verdiepen hierin.

Ik zou het doen!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik ben me erin aan het verdiepen om ze in eerste instantie in gebreke te stellen. Dit opent deuren voor vervolg.

Wat een incompetente bende. Niks is duidelijk of er nu wel of geen abonnement is. Er is enkel van september 3 weken geïncasseerd. De rest..ticket ingeschoten. De rest kunnen jullie wel invullen.

Ik wil ook wel eens onderzoeken of we zelf de paal niet kunnen flashen naar een ander platform.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Deonisius
Update…
Ja hoor.. geheel conform verwachting.. kan nú echt niet meer laden..

0 reactie van Shell recharge! Wat een bende is dat…

Enorm frustrerend dit en machteloos…

Iemand ideeën of suggesties hoe je dit kunt aanpakken?

Slaat echt werkelijk nergens op..

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Waar zit je vast @Deonisius

Ik zou het doen!

• Deonisius
Ik krijg Shell met geen mogelijkheid meer te pakken. Van de week een mail ontvangen dat ik 1 dezer dagen zou migreren naar 50five. Naar het e-mailadres (finance.customercare@shellrecharge.com) waar ik eerder wel een reactie op kreeg, dat ze ivm technische problemen ( die ik al ruim een tijdje geleden gemeld had) niet moesten migreren. Hebben ze het waarschijnlijk toch gedaan en nu kan ik niet meer laden.

50five kent mijn e-mailadres nog niet dus ik kan daar ook nog niet inloggen.

Kortom, Shell reageert niet en doet niks met mijn casus en ik kan nu nog niks met 50five. Heel frustrerend..

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Deonisius schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:11:
Ik krijg Shell met geen mogelijkheid meer te pakken. Van de week een mail ontvangen dat ik 1 dezer dagen zou migreren naar 50five. Naar het e-mailadres (finance.customercare@shellrecharge.com) waar ik eerder wel een reactie op kreeg, dat ze ivm technische problemen ( die ik al ruim een tijdje geleden gemeld had) niet moesten migreren. Hebben ze het waarschijnlijk toch gedaan en nu kan ik niet meer laden.

50five kent mijn e-mailadres nog niet dus ik kan daar ook nog niet inloggen.

Kortom, Shell reageert niet en doet niks met mijn casus en ik kan nu nog niks met 50five. Heel frustrerend..
Beste is even bellen met 50five ja is lastig maar ik ben er ook doorgekomen belangrijkste is dat je een ticket aldaar krijgt anders helpen ze echt niet

Ik zou het doen!

• sdgs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 00:27
rammes schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:56:
[...]

Beste is even bellen met 50five ja is lastig maar ik ben er ook doorgekomen belangrijkste is dat je een ticket aldaar krijgt anders helpen ze echt niet
Mijn ervaring leert me dat wanneer je een ticket laat opmaken bij 50five je ook niet geholpen wordt. Heb meerder tickets nu meer dan een jaar openstaan voor mijn laadpaal

Volgende laadpaal is in eigen beheer

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:39

timvanloon

Intel or AMD?

Je kan met je mailadres wat bekend is bij Shell recharge gebruiken om bij 50five je vergeten wachtwoord op te vragen. Je kan dan wachtwoord aanmaken en als het goed is bij 50five inloggen waarbij als het goed is alle instellingen zijn overgenomen.

2 x Marstek V3.0 v242 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• Deonisius
timvanloon schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:35:
Je kan met je mailadres wat bekend is bij Shell recharge gebruiken om bij 50five je vergeten wachtwoord op te vragen. Je kan dan wachtwoord aanmaken en als het goed is bij 50five inloggen waarbij als het goed is alle instellingen zijn overgenomen.
Dit heb ik geprobeerd maar mijn emailadres dat bekend is bij Shell reCharge is (nog) niet bekend bij 50Five.
Ik kan nu helemaal niks.

• Deonisius
Je kunt nu via het nummer van Shell reCharge (+31 88 010 9500) helemaal niemand meer aan de lijn krijgen (die optie is verwijderd). Zojuist geprobeerd om Shell zelf te bellen (0900-2022710). Dit is niet veel beter. na 7 minuten wordt de verbinding verbroken...

(ze melden in het bandje wel dat ze het druk hebben......gek eigenlijk....je verwacht het niet he...)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-11 15:28

Perkouw

Moderator General Chat
Oh wauw, volgde dit topic (gelukkig!) al even. Maar ik ben net als jullie écht not amused op het moment. Van het een op andere moment laadpaal die het niet meer doet. Lekker dan met een lege auto. Kijk bij Shell -> al een week lang geen sessies die worden bijgehouden, maar werkte wel. Leuk, dat kan ik dus niet meer wegboeken in de administratie.

Uiteraard geen mail gehad van 50five dat de migratie zou plaatsvinden op moment 'x' of wat dan ook. Net zelf de app maar gedownload, wat een ramp is dat zeg. Na wachtwoord herstel blijkt er een account te zijn, maar de instellingen amai. Adres staat verkeerd, sla je dat op verzint hij toch steeds dat er een apart billing adres is. Auto charge niet mogelijk (ook dat was natuurlijk hier al gemeld). En zo nog tal van dingen die niet werken, niet goed staan of niet goed gaan.

En tig dingen hier natuurlijk al gemeld dat je wel/geen laadpaal hebt in de app. Net als de laadpas. Of het ingestelde laadtarief. Ik zie twee bedragen exc. VAT, helemaal koekoek. Oh en kennelijk heb ik een subscriptie die start vanaf 1-12 en die eindigt op 1-12. :F

En als klap op de vuurpijl eindig ik waar jullie ook eindigen. Nul contact mogelijkheid. Ben echt in staat dat ding van de muur af te trekken en een andere te plaatsen. That being said, mensen die eenvoudig naar een andere partij zijn over gestapt? Want alleen een AI chatbot en verder een vage mogelijkheid tot het inschieten van tickets hoeft van mij niet. Dan check ik echt uit (leuke woordspeling hé :9 )

Ninja edit nabrander: Shell die rapporteert leuk dat als laden niet lukt je nog 'wel gebruik kan maken van het Shell Recharge netwerk', lekker bijdehand wel als je leeg thuis staat met geen laders in je omgeving. |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Perkouw op 03-11-2025 19:24 ]

• teacher

teacher

Dysgaf!

Peblar gekocht. Lolo gaat naar marktplaats voor een enthousiaste zelfbouwer.

• jcvandenbosch
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 06-11 14:12
sinds 1 november last van hetzelfde probleem.
ik heb in topic gezocht maar (nog) niet gevonden.
ik heb de laadpaal prive en ik wil de paal openbaar maken en dus loskoppelen van Shell/50five/etc; is bekend of dit kan en zo ja, hoe ik dit kan laten doen?

• jcvandenbosch
timvanloon schreef op zondag 2 november 2025 @ 13:35:
helaas; dit werkt hier niet; ik blijf dit topic volgen; hopelijk komt er snel een oplossing

• jcvandenbosch
intveltr schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 17:25:
[...]

In de website van 50Five kan ik het zo gauw niet vinden, maar in de app zit onder de instellingen van je laadpunt een optie "startmodus". Kan je kiezen uit kaart of autostart of iets dergelijks. Zo heb ik hem al een tijdje geleden ingesteld.

Simkaart er uit is makkelijk, als je een NewMotion laadpaal hebt (en het juiste torx-bitje)
  • Spanning van de paal afhalen!
  • 1 Schroefje in de grijze stekkerhouder op de laadpaal los draaien. Kan lastig zijn hem er helemaal uit te pulken. Als de schroef er uit is kan je de stekkerhouder een stukje draaien en verwijderen.
  • 4 schroefjes achter de stekkerhouder losdraaien
  • 2 schroefjes aan de onderkant los draaien
  • Trek de voorkant van de lader er in zijn geheel af, dit kost een beetje kracht vanwege de rubber seals.
  • Midden rechts in de lader zit een printplaat, helemaal rechts op die plaat zit een simkaart in een metalen houdertje. Op die houder zit een schuifje dat naar links gaat, dan kan je de houder met kaart en al omhoog wippen.
  • De boel in omgekeerde volgorde weer monteren, en de stroom weer inschakelen.
ik zit nu in de 'twilight' zone; ben bij Shell niet (meer) bekend en bij Fifty50 nog niet aangemeld.
ik wil best die sim kaart eruit trekken, maar ik vrees dat dit bij mij niet helpt omdat ik in geen enkele app kan aangeven dat het laden openbaar moet (ben prive gebriuker van de paal).

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@jcvandenbosch
internet4me schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:43:

Maandelijkse prijs is 5.50 ex btw. Iets duurder dan 50five
Instapkosten zijn 16.50 ex btw ofzo.

Het enige probleem zijn de uitstapkosten bij 50five. Wat volgens mij aan alle kanten rommelt. Ik mis namelijk het contract waarin dit staat. Verder zijn uitstapkosten bij een abonnement die slecht werkt waar je niks voor getekend hebt uiterst disputabel. Wat ook nog vanwege de looptijd verlopen is….dat kan en mag nooit geld kosten.

Edit. Dit telefonische vernomen, de website is nog niet bijgewerkt maar de ondersteuning is er al. Ook werd de telefoon direct beantwoord…..wat een verademing.
Verder lees ik nog niet heel veel. Denk dat ik aan deze kant

• tc_bakker
  • Laatst online: 07-11 08:09
Hi, mijn laadkosten worden vergoed door mijn werkgever. 50five stuurt mooie creditfacturen maar betalen doen ze niet. Binnen 30 dagen staat op de factuur, inmiddels zijn we al 8 weken verder en niks ontvangen.

Meer mensen die op geld wachten?

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

tc_bakker schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:24:
Hi, mijn laadkosten worden vergoed door mijn werkgever. 50five stuurt mooie creditfacturen maar betalen doen ze niet. Binnen 30 dagen staat op de factuur, inmiddels zijn we al 8 weken verder en niks ontvangen.

ja duurt erg lang maar heb 2 betalingen binnen.

Ik zou het doen!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:44

Meneer aard

Porsche rulez!

Perkouw schreef op maandag 3 november 2025 @ 19:22:
Oh wauw, volgde dit topic (gelukkig!) al even. Maar ik ben net als jullie écht not amused op het moment. Van het een op andere moment laadpaal die het niet meer doet. Lekker dan met een lege auto. Kijk bij Shell -> al een week lang geen sessies die worden bijgehouden, maar werkte wel. Leuk, dat kan ik dus niet meer wegboeken in de administratie.

Uiteraard geen mail gehad van 50five dat de migratie zou plaatsvinden op moment 'x' of wat dan ook. Net zelf de app maar gedownload, wat een ramp is dat zeg. Na wachtwoord herstel blijkt er een account te zijn, maar de instellingen amai. Adres staat verkeerd, sla je dat op verzint hij toch steeds dat er een apart billing adres is. Auto charge niet mogelijk (ook dat was natuurlijk hier al gemeld). En zo nog tal van dingen die niet werken, niet goed staan of niet goed gaan.

En tig dingen hier natuurlijk al gemeld dat je wel/geen laadpaal hebt in de app. Net als de laadpas. Of het ingestelde laadtarief. Ik zie twee bedragen exc. VAT, helemaal koekoek. Oh en kennelijk heb ik een subscriptie die start vanaf 1-12 en die eindigt op 1-12. :F

En als klap op de vuurpijl eindig ik waar jullie ook eindigen. Nul contact mogelijkheid. Ben echt in staat dat ding van de muur af te trekken en een andere te plaatsen. That being said, mensen die eenvoudig naar een andere partij zijn over gestapt? Want alleen een AI chatbot en verder een vage mogelijkheid tot het inschieten van tickets hoeft van mij niet. Dan check ik echt uit (leuke woordspeling hé :9 )

Ninja edit nabrander: Shell die rapporteert leuk dat als laden niet lukt je nog 'wel gebruik kan maken van het Shell Recharge netwerk', lekker bijdehand wel als je leeg thuis staat met geen laders in je omgeving. |:(
Hier net zo..Nergens abbo info te vinden behalve van 1-10 en eindigt op 1-10. Ook in de web omgeving.
In mijn zoektocht had ik gpt al eens door het internet laten gaan maar je merkt dat er behoorlijke restricties mee gepaart zijn. Wordt dus een ouderwets avondje googlen.

Had al snel gevonden dat je vanaf versie 2.1 een alternatieve firmware erop kunt zetten. Makkelijkst is natuurlijk om ergens de installation software te kunnen vinden zoals je ook de app kan gebruiken m.b.t. een Alfen paal bijvoorbeeld via de backend.

Als alternatieve backoffice kwam ik https://docs.tapelectric....fully-integrated-with-tap alleen moet je wel even de api instellen.

Al vraag ik me af hoeveel tijd en energie ik in deze poppenkast wil steken. Het is een ballentent, hoe asociaal zij dit kunnen doen echt prachtig.
Een oplossing is er niet 123 jammer genoeg. Echt een vendor lock. Je kan niks.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@Meneer aard Weet hier ook nog niet helemaal wat ik doe. Andere aanbieder op de paal, paal dom maken of zelfs de paal er uit en wat anders. :+

Het fascinerende is wel dat ik nu plots kan laden, noch Shell noch 50five tonen echter laadsessies. Al meerdere keren gepoogd via de 'AI chat' van 50five een ticket aan te maken, zonder succes. Uiteindelijk een aantal keer gelukt dat ik een ticket nummer krijg, maar vervolgens is je ticket nergens onder 'tickets' terug te vinden.

Ook een mooie die ik nog wilde delen; charging history -> Due to system limitations, only the last 30 days of charging history are displayed. Beschamend hoe zo'n move naar een ander kan en dat het dan ook nog zo beroerd loopt.

• internet4me
Meneer aard schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:51:
[...]

Hier net zo..Nergens abbo info te vinden behalve van 1-10 en eindigt op 1-10. Ook in de web omgeving.
In mijn zoektocht had ik gpt al eens door het internet laten gaan maar je merkt dat er behoorlijke restricties mee gepaart zijn. Wordt dus een ouderwets avondje googlen.

Had al snel gevonden dat je vanaf versie 2.1 een alternatieve firmware erop kunt zetten. Makkelijkst is natuurlijk om ergens de installation software te kunnen vinden zoals je ook de app kan gebruiken m.b.t. een Alfen paal bijvoorbeeld via de backend.

Als alternatieve backoffice kwam ik https://docs.tapelectric....fully-integrated-with-tap alleen moet je wel even de api instellen.

Al vraag ik me af hoeveel tijd en energie ik in deze poppenkast wil steken. Het is een ballentent, hoe asociaal zij dit kunnen doen echt prachtig.
Een oplossing is er niet 123 jammer genoeg. Echt een vendor lock. Je kan niks.
Goed dat je een alternatief heb gevonden. Zover ik het weet kan je geen andere firmware laden.
Ook jouw link van tap. Verwijst naar een algemene api interface maar bij ondersteunende laadpalen staat Shell Recharge er niet bij. (Of newmotion)

Heb je een link of meer informatie. Voor nu lijkt het niet te kloppen.

• jcvandenbosch
Perkouw schreef op woensdag 5 november 2025 @ 09:29:
@Meneer aard Weet hier ook nog niet helemaal wat ik doe. Andere aanbieder op de paal, paal dom maken of zelfs de paal er uit en wat anders. :+

Het fascinerende is wel dat ik nu plots kan laden, noch Shell noch 50five tonen echter laadsessies. Al meerdere keren gepoogd via de 'AI chat' van 50five een ticket aan te maken, zonder succes. Uiteindelijk een aantal keer gelukt dat ik een ticket nummer krijg, maar vervolgens is je ticket nergens onder 'tickets' terug te vinden.

Ook een mooie die ik nog wilde delen; charging history -> Due to system limitations, only the last 30 days of charging history are displayed. Beschamend hoe zo'n move naar een ander kan en dat het dan ook nog zo beroerd loopt.
heb jij al wel een account bij 50five? ik helaas nog niet; en nu betaal ik de hoofdprijs omdat ik steeds extern moet laden; en wie betaalt dit verschil?

• _FUGiTiVE_
rammes schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 18:54:
[...]

Dit had ik ook zo. en staat nog steeds zo, dit is goed. Alleen het probleem is dat hij niet de juiste past kiest. Dat kun je niet zelf aanpassen maar moet de helpdesk doen.
Wat ik al zag aankomen is nu gebeurd, autocharging staat aan en is nog gekoppeld aan mijn oude laadpas.
Deze is gisteren geblokkeerd dus een rood lampje bij een laadsessie. Immers de oude laadpas is definitief verlopen.
Ik heb een week geleden een bevestiging gekregen van het ticketnummer van 50five via de email. Let op: Tickets, en dus ook dit ticket zijn niet zichtbaar in de app. Op het ticket nog geen enkele response, dus vanaf nu ben ik aangewezen op publieke laadpalen met mijn nieuwe laadpas.

Ik heb vandaag even met de gedachte gespeeld om thuis per direct een Peblar of Zaptec te (laten) installeren. En via tapelectric de uitbetaling van mijn zakelijke laadpas sessie te regelen.

Om discussies achteraf te voorkomen heb ik mijn leasemaatschappij wel even gebeld, Athlon Carlease. En aangegeven wat ik van plan ben. Men wist mij te vertellen dat er tussen Athlon en 50five een rechtstreeks (intern) lijntje ligt, en men wilde de ticketgegevens van me weten. Fingers crossed dat mijn huidige lader nog gaat werken....

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11 18:44

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

tc_bakker schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 22:24:

Al gecheckt en gedubbelcheckt dat je rekening info correct bekend is bij 50five? Hier duurde het inderdaad ook lang (mid-juli aangesloten, half september eerste 'factuur' over juli+augustus, 13 oktober eerste uitbetaling), maar dus wel binnen die 30 dagen na de 'factuur'.
Uiteindelijk is die opstartvertraging wel wat irritant, maar aannemende dat het verbruik redelijk stabiel is en je uiteindelijk toch ook zelf in de hand hebt welk voorschot je betaalt aan je energieleverancier, maakt het voor het vervolg weinig uit of je deze maand nu de vergoeding over vorige maand krijgt of over de maand daarvoor.

Toen ik er mid september over mailde (omdat ik het allemaal wat lang vond duren) kreeg ik wel vrij snel reactie en kort daarna de factuur.

Then again: ik ben dus nooit echt Shell klant geweest. De aanvraag liep in eerste instantie wel via Shell, maar heb dus vanaf het moment van aansluiten altijd de 50five omgeving gebruikt.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:26
Orion84 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:49:
[...]

Al gecheckt en gedubbelcheckt dat je rekening info correct bekend is bij 50five? Hier duurde het inderdaad ook lang (mid-juli aangesloten, half september eerste 'factuur' over juli+augustus, 13 oktober eerste uitbetaling), maar dus wel binnen die 30 dagen na de 'factuur'.
Uiteindelijk is die opstartvertraging wel wat irritant, maar aannemende dat het verbruik redelijk stabiel is en je uiteindelijk toch ook zelf in de hand hebt welk voorschot je betaalt aan je energieleverancier, maakt het voor het vervolg weinig uit of je deze maand nu de vergoeding over vorige maand krijgt of over de maand daarvoor.

Toen ik er mid september over mailde (omdat ik het allemaal wat lang vond duren) kreeg ik wel vrij snel reactie en kort daarna de factuur.

Then again: ik ben dus nooit echt Shell klant geweest. De aanvraag liep in eerste instantie wel via Shell, maar heb dus vanaf het moment van aansluiten altijd de 50five omgeving gebruikt.
Ik vindt het toch niet leuk als ik van zo'n partij nog rond de €1000,- zou moeten krijgen, als die omvalt kun je fluiten naar je centen.

Zelf heb ik trouwens hier moeten lezen dat ik gemigreerd ben naar 50five, inmiddels kan ik ook in mijn account bij hun. Maar daar staat helemaal niks in. Gelukkig laadt ik enkel nog de prive auto, dus heb er ook geen last van, zolang de laadpaal het maar blijft doen. Als mijn vooruitbetaalde abonnement afloopt schaf ik een nieuwe laadpaal aan.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• jcvandenbosch
HandyLumberjack schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:04:
[...]

Ik vindt het toch niet leuk als ik van zo'n partij nog rond de €1000,- zou moeten krijgen, als die omvalt kun je fluiten naar je centen.

Zelf heb ik trouwens hier moeten lezen dat ik gemigreerd ben naar 50five, inmiddels kan ik ook in mijn account bij hun. Maar daar staat helemaal niks in. Gelukkig laadt ik enkel nog de prive auto, dus heb er ook geen last van, zolang de laadpaal het maar blijft doen. Als mijn vooruitbetaalde abonnement afloopt schaf ik een nieuwe laadpaal aan.
zelfde hier; maar mijn paal doet het dus niet meer; geen account bij 50five dus geen idee wanneer dit wordt opgelost; niet normaal irritant

• HandyLumberjack
jcvandenbosch schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:32:
[...]

zelfde hier; maar mijn paal doet het dus niet meer; geen account bij 50five dus geen idee wanneer dit wordt opgelost; niet normaal irritant
Toen ik naar aanleiding van dit topic op de shell recharge app ging kijken, kreeg ik onderstaande popup, die je dus alleen met "ja" kon wegklikken, toen was ik er al klaar mee ;w

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wV3KJCErCpQ1QEASF1ww-mVNud8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7g45R35jHvkJHS9ZMmt9rEH4.jpg?f=fotoalbum_large

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

HandyLumberjack schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:04:
[...]

Dat is een goed punt, al lijkt me dat in het geval van vergoedingen door werkgever vooral een probleem voor werkgever. Je moet overigens wel serieus je best doen wil je aan €1000,- vergoeding willen komen in een maand? Dat zal doorgaans toch om veel lagere bedragen dan dat gaan...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• HandyLumberjack
Orion84 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 15:43:
[...]

Dat is een goed punt, al lijkt me dat in het geval van vergoedingen door werkgever vooral een probleem voor werkgever. Je moet overigens wel serieus je best doen wil je aan €1000,- vergoeding willen komen in een maand? Dat zal doorgaans toch om veel lagere bedragen dan dat gaan...
In jouw voorbeeld liep de betaling ca. 3 maanden achter op het laden zelf (half juli tot half oktober) Met de leaseauto zat ik destijds meestal rond de €300,- p.m. aan vergoeding...

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Dat is een beetje vertekend, doordat ze dus de laatste paar weken van juli niet apart hebben uitgekeerd, maar in basis is het gewoon dat je zeg half september de factuur over augustus krijgt en dat die factuur dan half oktober wordt uitbetaald. Dus binnen 1,5 maand heb je je geld (even uitgaand van de situatie dat ze zich aan hun beloftes houden).

Edit: begrijp me niet verkeerd, dat is in deze moderne tijd natuurlijk nergens voor nodig, ik snap ook niet waarom dat zo lang moet duren. Al is het in B2B land niet ongebruikelijk om zo lang mogelijk op facturen te blijven zitten en speelt er wellicht ook nog wat mee dat de inkomstenstroom vanuit de laadpassen wellicht ook ergens vertraagd is, waardoor het uiteindelijk ook een cashflow dingetje is bij de partij die die hele bende afhandelt? Voorheen zat dat allemaal bij Shell Recharge (zowel de inkomsten via de laadpas, als de terugbetalingen) zeker?

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 05-11-2025 16:08 ]

• jpiscaer
Meneer aard schreef op woensdag 5 november 2025 @ 07:51:
[...]

Voor zover mij bekend is er geen alternatieve firmware beschikbaar; ben er wel benieuwd naar. Heb je een link?

En de ocpp backend veranderen in de paal (wat een url is naar een ocpp instance) doen ze afaik niet, en admin toegang tot de paal om het zelf te doen is mij nooit gelukt..

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

_FUGiTiVE_ schreef op woensdag 5 november 2025 @ 14:32:
[...]

Wat ik al zag aankomen is nu gebeurd, autocharging staat aan en is nog gekoppeld aan mijn oude laadpas.
Deze is gisteren geblokkeerd dus een rood lampje bij een laadsessie. Immers de oude laadpas is definitief verlopen.
Ik heb een week geleden een bevestiging gekregen van het ticketnummer van 50five via de email. Let op: Tickets, en dus ook dit ticket zijn niet zichtbaar in de app. Op het ticket nog geen enkele response, dus vanaf nu ben ik aangewezen op publieke laadpalen met mijn nieuwe laadpas.

Ik heb vandaag even met de gedachte gespeeld om thuis per direct een Peblar of Zaptec te (laten) installeren. En via tapelectric de uitbetaling van mijn zakelijke laadpas sessie te regelen.

Om discussies achteraf te voorkomen heb ik mijn leasemaatschappij wel even gebeld, Athlon Carlease. En aangegeven wat ik van plan ben. Men wist mij te vertellen dat er tussen Athlon en 50five een rechtstreeks (intern) lijntje ligt, en men wilde de ticketgegevens van me weten. Fingers crossed dat mijn huidige lader nog gaat werken....
precies zelfde gehad. Bellen refereren naar ticket daarna werd het bij mij binnen 3 uur opgelost

Ik zou het doen!

• _FUGiTiVE_
rammes schreef op woensdag 5 november 2025 @ 16:34:
[...]

precies zelfde gehad. Bellen refereren naar ticket daarna werd het bij mij binnen 3 uur opgelost
Het is echt niet te gelooooooooven! Maar in 3 uur en 2 minuten heb ik nu een reactie van 50Five.
Schakel dus je leasemaatschappij in voor assistentie, want de laatste zin in onderstaande mail zou ik met een korreltje zout nemen. Ik kan voorlopig weer even vooruit met de newmotion thuislader.

Beste klant,
Gelukt!
Wij hebben de instelling van uw laadpaal aangepast naar ‘ automatisch laden’. op de volgende pas : NL-TNM-xxxxxx
Mocht u in de toekomst nog wijzigingen willen doorvoeren, dan kunt u uiteraard altijd contact met ons opnemen.

• Deonisius
Ik heb ondertussen nog steeds niks gehoord. Van 50Five niet en van Shell niet. Paal is inmiddels al zo dood als een pier en ben elke dag een halfuurtje later thuis i.vm laden.

Ondertussen een timeline gedeeld met ACM en Radar…(wat moet je anders?)

• fordhenger
  • Laatst online: 07:29
Op het gevaar af dat ik de discussie voor zakelijke rijders wat verstoor, maar ik heb dit met interesse gelezen. Mijn vraag leek me hier gepast omdat het over de shell/50five migratie gaat en manier om hiermee om te gaan. Maar corrigeer me gerust als mijn post hier ongepast is.

Zelf ben ik privérijder/lader en heb ik weinig eisen over verrekenen of backoffice. Mijn paal zit nog bij Shell, ik heb de paal tweedehands overgenomen. Inmiddels snap ik waarom de paal is weggedaan...

Evengoed, na zes weken is het gelukt om de paal van de vorige eigenaars account te krijgen, en vandaag is hij op mijn shell account geactiveerd. En hij staat dapper te laden met mijn shell pasje, voor zolang dat nog werkt dus.
Schraal is nog dat ik niet een starttijd kan instellen. Echt zorgelijk is de overgang naar 50five als ik het zo lees.

Nu zit ik te denken om mijn Lolo2 via OCPP te koppelen aan een raspberry pi met EVCC.IO en deze hele migratie-ellende over te slaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Daar ben ik erg benieuwd naar.
En meer specifiek, zijn er mensen die de Lolo zo ver hebben gekregen om OCPP te praten met een andere backoffice dan shell (of 50five)? En wat is de manier om dat te doen? Inloggen? Shell bellen? Wat is de trick? Ik heb een stuk of vijf open poorten, waaronder SSH en Rlogin, maar geen sessieopbouw.
Ook zag ik dit artikel op home assistant, poort 12800 staat bij mij ook niet open.

Kortom, wie heeft een beeld bij gebruik van OCPP op de Lolo 2?

[ Voor 7% gewijzigd door fordhenger op 05-11-2025 20:45 . Reden: url ingevoegd ]

• jpiscaer
fordhenger schreef op woensdag 5 november 2025 @ 20:39:
Op het gevaar af dat ik de discussie voor zakelijke rijders wat verstoor, maar ik heb dit met interesse gelezen. Mijn vraag leek me hier gepast omdat het over de shell/50five migratie gaat en manier om hiermee om te gaan. Maar corrigeer me gerust als mijn post hier ongepast is.

Zelf ben ik privérijder/lader en heb ik weinig eisen over verrekenen of backoffice. Mijn paal zit nog bij Shell, ik heb de paal tweedehands overgenomen. Inmiddels snap ik waarom de paal is weggedaan...

Evengoed, na zes weken is het gelukt om de paal van de vorige eigenaars account te krijgen, en vandaag is hij op mijn shell account geactiveerd. En hij staat dapper te laden met mijn shell pasje, voor zolang dat nog werkt dus.
Schraal is nog dat ik niet een starttijd kan instellen. Echt zorgelijk is de overgang naar 50five als ik het zo lees.

Nu zit ik te denken om mijn Lolo2 via OCPP te koppelen aan een raspberry pi met EVCC.IO en deze hele migratie-ellende over te slaan. Heeft iemand ervaring hiermee? Daar ben ik erg benieuwd naar.
En meer specifiek, zijn er mensen die de Lolo zo ver hebben gekregen om OCPP te praten met een andere backoffice dan shell (of 50five)? En wat is de manier om dat te doen? Inloggen? Shell bellen? Wat is de trick? Ik heb een stuk of vijf open poorten, waaronder SSH en Rlogin, maar geen sessieopbouw.
Ook zag ik dit artikel op home assistant, poort 12800 staat bij mij ook niet open.

Kortom, wie heeft een beeld bij gebruik van OCPP op de Lolo 2?
zonder admin toegang (die we niet hebben) en/of de beheerder van de paal (Shell or 50Five) die de back-end url aanpast (ik heb het al een aantal keer gevraagd de afgelopen jaren; altijd nul op het rekest), is de backend URL niet zelf aan te passen. Met die open poorten kun je wel *iets* (sessies onhandig uitlezen, bijv.), maar niet voldoende om 'm echt aan te sturen zoals met evcc.io of vergelijkbaar. Ik heb de mijne daarom omgebouwd tot smart evse paal..

• fordhenger
  • Laatst online: 07:29
Thanks, ik was hier al een beetje beducht voor ja. Echt lelijk dat dit nog niet verplicht opengesteld is. Er zijn bijvoorbeeld al wel Europese regels voor tolbadges, waardoor partijen elkaars badge moeten accepteren. En het protocol ondersteunt het. Alleen de wil/verplichting ontbreekt.

Goed, misschien voor de meeste palen geen optie, maar ik zie wel een niveau van beveiliging benoemd. Op niveau 1 geen server authenticatie, dan zou ik het intern kunnen oplossen. Het zal vast niet werken voor de lolo2, zeker niet voor nieuwere palen, maar ik ga het toch proberen.
https://wevo.energy/white...-ocpp-security-explained/

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:50
Deonisius schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:26:
Ik heb ondertussen nog steeds niks gehoord. Van 50Five niet en van Shell niet. Paal is inmiddels al zo dood als een pier en ben elke dag een halfuurtje later thuis i.vm laden.

Ondertussen een timeline gedeeld met ACM en Radar…(wat moet je anders?)
Verlies pakken, paal vervangen en door.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:50
@fordhenger kun je hem niet helemaal dom maken en gewoon plannen via je auto? Hij kan nog wel als domme paal werken afaik.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• Lochnes
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:42
Bij mij is de migratie redelijk verlopen; vooraf geïnformeerd, in juli gemigreerd. Paal deed het een dag niet ofzo (Rood) daarna wel weer.
Andere app op Homey geïnstalleerd voor aansturen paal.
Facturen komen netjes, maar betaling komt vana threeforce bv niet van iets met 50five in de naam…
Factuur van juli kwam 15 augustus en is 12 september betaald. Dat is dus wel maximaal rekken…
Ik had verder opeens een vreemde auto op mijn oprit staan te laden, mijn laadpaal is opeens zichtbaar en dat kun je niet uitzetten in de app. Tel nr website staat alleen Engeland op, die zeggen dat alleen nl mij kan helpen maar konden mij ook niet doorverbinden of nummer geven.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
jcvandenbosch schreef op woensdag 5 november 2025 @ 11:52:
[...]

heb jij al wel een account bij 50five? ik helaas nog niet; en nu betaal ik de hoofdprijs omdat ik steeds extern moet laden; en wie betaalt dit verschil?
Kennelijk wel. Maar puur omdat ik dacht laat ik eens wachtwoord vergeten proberen en toen kwam ik erachter dat er een account was die 'werkt'. Laden werkt, in zoverre dat auto charge plots werkt (in de app staat dit uit en kan ik het niet aannzetten). Maar tot op heden zie ik nul laadsessies terug. . .dus of het vergoeden straks goed gaat + overbrugging. Dat zal wel niet.

Uiteraard ook nog nul respons van Shell en ook van 50five. . . Top wel.

• Amsterdamski
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 06-11-2025 12:01 ]

• internet4me
Ongelofelijk.
Zoals eerder besproken. Heb ik meer dan 3weken terug ook de dreigmail ontvangen.
Nu 1 week voor het stopzetten/killen van de laadpaal door 50five. Heb ik nog geen enkele inhoudelijk reactie ontvangen. Laat staan een oplossing. Terwijl er wel betaald wordt door mijn werkgever.

Mijn leasemaatschappij heeft de hoop opgegeven. Zelf krijg ik van 50five ook geen inhoudelijke reactie op mail, telefoon en tickets.

-ongelofelijk-

• _FUGiTiVE_
internet4me schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:50:
Ongelofelijk.
Zoals eerder besproken. Heb ik meer dan 3weken terug ook de dreigmail ontvangen.
Nu 1 week voor het stopzetten/killen van de laadpaal door 50five. Heb ik nog geen enkele inhoudelijk reactie ontvangen. Laat staan een oplossing. Terwijl er wel betaald wordt door mijn werkgever.

Mijn leasemaatschappij heeft de hoop opgegeven. Zelf krijg ik van 50five ook geen inhoudelijke reactie op mail, telefoon en tickets.

-ongelofelijk-
Vanuit mijn rechtstreekse pogingen hetzelfde beeld. Niet doorheen te komen, tijdrovend en enorm frustrerend. Athlon lease heeft een rechtstreeks lijntje of wellicht zelfs iemand intern met rechten op de 50five backend, ik weet niet of andere leasemaatschappijen deze mogelijkheid hebben.

Voor privé situaties zou ik t wel weten, ofwel de newmotion of lolo standalone (sim kaart eruit), ofwel gewoon je verlies nemen, en naar een andere laadpaal met een open standaard. Ook voor leaserijders kun je een eigen laadpaal aanschaffen die prive verrekend met je laadpas van de leasemaatschappij. Hiervoor kun je bijvoorbeeld tapelectric koppelen.....

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Perkouw schreef op donderdag 6 november 2025 @ 10:07:
[...]

Kennelijk wel. Maar puur omdat ik dacht laat ik eens wachtwoord vergeten proberen en toen kwam ik erachter dat er een account was die 'werkt'. Laden werkt, in zoverre dat auto charge plots werkt (in de app staat dit uit en kan ik het niet aannzetten). Maar tot op heden zie ik nul laadsessies terug. . .dus of het vergoeden straks goed gaat + overbrugging. Dat zal wel niet.

Uiteraard ook nog nul respons van Shell en ook van 50five. . . Top wel.
Ik zie in de app ook geen laadsessies. In het web portaal wel, heb je daar al eens geprobeerd in te loggen (50five-snl.evc-net.com)?

Edit: hmm, daar lijkt het nu ook stuk of zo, nevermind. Maar terugbetalingen komen in elk geval wel binnen hier.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 06-11-2025 16:45 ]

• _FUGiTiVE_
Orion84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:43:
[...]

Ik zie in de app ook geen laadsessies. In het web portaal wel, heb je daar al eens geprobeerd in te loggen (50five-snl.evc-net.com)?

Edit: hmm, daar lijkt het nu ook stuk of zo, nevermind. Maar terugbetalingen komen in elk geval wel binnen hier.
Dit kan ik bevestigen, ik zie geen laadsessies bij 50Five in de app, maar ook niet op het web portaal.
Zojuist heb ik trouwens het terugbetalingsdocument van oktober ontvangen en dit klopt 100%

Ik heb 1x een laadsessie gezien in de app, na een ultieme poging van mijn kant om zelf eea werkend te krijgen, maar daarna ontving ik een generieke mail van 50Five dat ik deze instellingen niet mocht wijzigen. In deze mail staat onder het kopje 'wat u kunt doen' dat laadsessies bij 50Five bekeken kunnen worden. Maar dit klopt in mijn geval helemaal niet.

Als workaround heb ik de multitankcard app geinstalleerd (Athlon laadpas), en daar kan ik wel alle sessies zien, en dit klopt dus 1-op-1 met de terugbetalingen

De mail van 50Five na mijn doorgevoerde wijzigingen op het portaal:

Beste klant,
We hebben op ons laadbeheerplatform gezien dat de instelling ‘gebruik met andere providers’ van uw laadpas handmatig door u is gewijzigd naar 'ja'. Daardoor werden uw thuislaadsessies niet correct geregistreerd, wat heeft geleid tot problemen met de terugbetaling van uw thuislaadsessies door uw werkgever.

Wij hebben dit inmiddels gecorrigeerd en de instelling weer teruggezet naar 'nee'. Om verwarring in de toekomst te voorkomen, is het niet langer mogelijk om deze instelling zelf handmatig aan te passen.

Waarom dit belangrijk is
We begrijpen dat de uitleg wat technisch is, maar lichten het graag kort toe:
Tijdens de overgang van Shell Recharge naar 50five is uw laadpas technisch gekoppeld aan uw laadpunt, zodat deze correct wordt herkend binnen ons systeem. Door deze koppeling ziet ons platform uw laadpas als een geldige laadpas waarmee uw thuislaadsessies automatisch op de juiste manier worden geregistreerd en verwerkt voor vergoeding door uw werkgever.

Wanneer de instelling ‘gebruik met andere providers’ op 'ja' wordt gezet, verstoort dat deze koppeling. Ons systeem kan dan niet langer herkennen dat het om uw eigen laadpunt gaat, waardoor thuislaadsessies onjuist worden verwerkt en dus niet worden vergoed.

Wat wij doen
We begrijpen dat dit voor u verwarrend kan zijn geweest. Daarom zullen wij eventuele fouten in de terugbetaling van uw thuisvergoeding corrigeren, u hoeft daarvoor niets te doen. Deze correctie zal op de eerstvolgende factuur worden verwerkt.

Wat u kunt doen
U kunt nog steeds uw laadinformatie eenvoudig bekijken via de 50five app. Daarnaast vindt u via onze online laadbeheerwebsite EVC-net een uitgebreider inzicht in uw gegevens.

Via EVC-net kunt u eenvoudig en veilig:
- Uw laadtransacties bekijken, inclusief datum, locatie, verbruik (kWh) en kosten;
- Uw facturen downloaden en de status van betalingen controleren.

Ga naar https://50five-snl.evc-net.com/. Gebruik hiervoor dezelfde inloggegevens als u heeft voor de 50five app.

• No u
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 10-11 09:57
Weet iemand of, wanneer je de paal van beheer haalt (via https://support.50five.co...nder-abonnement-voor-0-nl), load balancing nog werkt?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Orion84 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 16:43:
[...]

Geprobeerd inderdaad, maar daar krijg ik steeds een error of iets. M.a.w. inloggen lukt me daar tot op heden niet. Verder staat sinds vandaag de paal in 'rood' aka storing. Maar weer proberen een ticket aan te maken, echt bijzonder frustrerend dat je niet gewoon iemand even kan mailen / bellen. Dan ben je er zo doorheen. |:(

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Dit is de juist link voor ex shell klanten

https://50five-snl.evc-net.com/Login/Login

Ik zou het doen!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@rammes hoe komt u aan deze link, want dit werkt direct!

Zo zonde dat je met kunst en vliegwerk achter dingen moet komen. Heel inefficiënt voor zowel de gebruiker als 50five lijkt me.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste