Shell Recharge / Newmotion gebruikersplatform

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Perkouw schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:24:
@rammes hoe komt u aan deze link, want dit werkt direct!

Zo zonde dat je met kunst en vliegwerk achter dingen moet komen. Heel inefficiënt voor zowel de gebruiker als 50five lijkt me.
Die link had ik in mijn post ook al genoemd :)

Geen idee of die ook ooit genoemd is in een van de mails die ik ontvangen heb, maar als je op de 50five site gaat rondklikken kom je op verschillende plekken een PDF tegen met laadbeheer instructies en die PDF verwijst dan weer naar deze pagina: https://www.50five.com/nl-nl/e-mobility/login#laadbeheer
Daar staat dan de volgende knop voor ex-shell klanten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaXWLg-k44LBdZCgSDgsiqKlmE0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/3pq6NYmoSew508FTZhScZ7E3.png?f=user_large

Het koste me ook nu om dit weer even terug te vinden wel wat moeite, het staat bijvoorbeeld ook weer niet in de FAQ die je vind via de klantenservice pagina voor ex-shell klanten (die vanuit het hoofd menu te vinden is). Wel in de algemene FAQ en op een pagina over laadbeheer.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12 16:17

Perkouw

Moderator General Chat
Geen idee of ik eerder ook op die link klikte, want werken deed het niet. Enfin nu wel, maar de laadpaal weer niet. Zo blijven we bezig. Ninja edit: Ik bleek steeds naar https://50five.evc-net.com/Login/Login te gaan, Chrome houd die ook vast. Gevalletje PEBKAC. :+

Het is wel echt een rotzooi dit traject. Tot op heden heb ik welgeteld één mail gehad vanuit Shell dat ergens een keer iets van een migratie aan zit te komen. |:(

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 07-11-2025 09:40 ]

• Elbartje
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-12 20:43
Weten jullie hoe ik de loadbalence instellingen kan aanpassen ?

Ook vraag ik mij af of het mogelijk is om mijn auto in te pluggen en dan (via de laadplanner van de auto) het laden 5 uur later te starten.
Het lijkt dat de laadsessie die ik start met de laadpas dan al terug is gestopt.

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 22:55
Iemand al met 50five van auto en dus laadpas gewisseld? Gaat het koppelen aan de nieuwe laaddruppel goed? Ik ben binnenkort aan de beurt dus misschien zijn er tips?

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:31

rammes

koekebakker 1e klas

JTHZZ schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:00:
Iemand al met 50five van auto en dus laadpas gewisseld? Gaat het koppelen aan de nieuwe laaddruppel goed? Ik ben binnenkort aan de beurt dus misschien zijn er tips?
Lees topic even door staan zeker wat tips

Ik zou het doen!

• Klik
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-12 18:46
Net mijn nieuwe laadpaal aangesloten als shell recharge ex gebruiker.
Als ik de laadkabel er in doet krijg ik alleen maar een rood lampje.
Reageert ook niet op mijn laaddruppel
Gek genoeg kan ik wel een transactie starten in de web app.

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:42
Klik schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 16:13:
Net mijn nieuwe laadpaal aangesloten als shell recharge ex gebruiker.
Als ik de laadkabel er in doet krijg ik alleen maar een rood lampje.
Reageert ook niet op mijn laaddruppel
Gek genoeg kan ik wel een transactie starten in de web app.
Kun je in de webinterface of de 50five app wel je laadpas zien of toevoegen?
Als je de laadpas niet kunt toevoegen dan kun je het beste even bellen met 50five op 073-3690593.
Zij kunnen de laadpas voor je toevoegen.

• Boeie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-12 11:40
Heb uiteindelijk maar mijn verrekening zelf gedaan, ik zie namelijk ook niets op de gebruikte Shell fleet pas die ik nu heb. Als test zal ik nog een keer met mijn Shell Recharge pas proberen te laden (die ik absoluut niet meer mocht gebruiken want is alleen voor privé personen en niet voor zakelijke accounts).

Ook heb ik mij aangemeld voor het afmelden van de paal, typisch, aanvraag ingediend via de website maar geen bevestiging e-mail gekregen. Ik ga op zoek naar een nieuwe paal, zal een Alfen of een Peblar worden denk ik.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Kreeg deze doorgespeeld, dit wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden. Is van de leasemaatschappij Alphabet.
Beste leaserijder,
Zoals je wellicht hebt vernomen is Shell Recharge overgenomen door 50Five. Helaas verloopt de migratie en de dienstverlening niet zoals je van ons gewend bent. Om deze reden willen wij je op de hoogte brengen van de huidige situatie, met daarnaast wat je komende tijd kunt en mag verwachten.

50Five voert momenteel een opschoonactie uit om de fouten die tijdens de dataoverdracht in het migratieproces zijn ontstaan, te corrigeren. Wij willen hierbij benadrukken dat er geen gegevens gelekt zijn.

Het is essentieel dat 50Five identificeert bij wie een hosting abonnement is ondergebracht. Hierdoor is het mogelijk dat je een mail hebt ontvangen of gaat ontvangen vanuit 50Five. In deze communicatie kan vermeld staan dat er geen actief hostingabonnement is. Helaas hebben wij als leasemaatschappij geen invloed op de inhoud van de mail. Wij verzoeken je dan ook om te reageren op de e-mail van 50Five en te bevestigen dat het hostingabonnement via Alphabet wordt geregeld. Indien je een privé hostingabonnement hebt afgesloten, verzoeken wij dit eveneens aan 50Five te melden. 50Five zal verdere afstemming met Alphabet regelen.
Verder hier nog steeds rariteiten met de paal. Laden lijkt over het algemeen te werken, maar begin het idee te krijgen dat hij loadbalancing i.c.m. autostart niet leuk vindt en dan in storing schiet. En ja, je leest het goed autostart lijkt ook plots aan te staan. Prima, want dat had ik eerder ook. :)

Over de missende ~2 weken aan transacties nog niets vernomen van Shell / 50five, wordt vervolgd I guess.

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:35
Boeie schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:40:
Heb uiteindelijk maar mijn verrekening zelf gedaan, ik zie namelijk ook niets op de gebruikte Shell fleet pas die ik nu heb. Als test zal ik nog een keer met mijn Shell Recharge pas proberen te laden (die ik absoluut niet meer mocht gebruiken want is alleen voor privé personen en niet voor zakelijke accounts).

Ook heb ik mij aangemeld voor het afmelden van de paal, typisch, aanvraag ingediend via de website maar geen bevestiging e-mail gekregen. Ik ga op zoek naar een nieuwe paal, zal een Alfen of een Peblar worden denk ik.
Vervangen voor een Peblar overweeg ik inmiddels ook, ik heb sinds kort de grootste moeite om een laadsessie te starten (om te starten moet ik de pas meerdere keren aanbieden, auto opnieuw aankoppelen of zelf de spanning van de laadpaal halen), en soms lukt dat helemaal niet. Ik heb geen overzicht meer van mijn verbruik. En daarnaast loopt mijn vooruitbetaalde abonnement ook af over 2 jaar.

En een Peblar kan ook gelijk mooi zonnestroom direct benutten als salderen eraf gaat.

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

• Sonicfreak
Dubbel

[ Voor 139% gewijzigd door Sonicfreak op 10-11-2025 11:06 ]

• Sonicfreak
Perkouw schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:45:
Kreeg deze doorgespeeld, dit wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden. Is van de leasemaatschappij Alphabet.

[...]

Verder hier nog steeds rariteiten met de paal. Laden lijkt over het algemeen te werken, maar begin het idee te krijgen dat hij loadbalancing i.c.m. autostart niet leuk vindt en dan in storing schiet. En ja, je leest het goed autostart lijkt ook plots aan te staan. Prima, want dat had ik eerder ook. :)

Die mail van Alphabet kreeg ik ook terwijl ik niet meer bij Alphabet zit, maar bij een andere leasemaatschappij. :)

Over de missende ~2 weken aan transacties nog niets vernomen van Shell / 50five, wordt vervolgd I guess.
Bij mij lijkt de migratie van Shell Recharge naar 50five probleemloos verlopen te zijn. Ik zag mijn zakelijke laadpas met automatische verrekening ingesteld staan. Alleen de privé laadpas van mijn vrouw stond er neit bij en kon ik ook niet zelf toevoegen. Die bleek al wel in het systeem te staan, maar ik kon de laadsessies niet zien. Dit heeft 50five via een shaduwaccount gekoppeld aan mijn laadpaal. Nu kan ik wel de laadsessie zien.
Het toevoegen van extra laadpassen wat bij Shell Recharge wel kon, kan je bij 50five niet zelf doen, maar kan 50five wel voor jou doen.

• Klik
Sonicfreak schreef op maandag 10 november 2025 @ 10:33:
[...]

Kun je in de webinterface of de 50five app wel je laadpas zien of toevoegen?
Als je de laadpas niet kunt toevoegen dan kun je het beste even bellen met 50five op 073-3690593.
Zij kunnen de laadpas voor je toevoegen.
Ik zie mijn laadpas wel in de app en webinterface.
Kan hem alleen niet verwijderen en een nieuwe toevoegen.
Deze stond er al in vanuit mijn shell recharge account

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-11 20:48
Ik ben er eindelijk (bijna) doorheen. Maar ik wil even een update geven. Mogelijk dat anderen er wat aan hebben (ik laat de gebrekkige communicatie en onbereikbaarheid van Shell even achterwegen)
Ik kreeg 2x een melding in het afgelopen halfjaar dat ik binnen 2 weken gemigreerd zou worden naar 50Five.
Daarna bleef het stil. In september kreeg ik technische problemen met mijn laadpaal thuis (kon alleen laden na een harde reset).
Eind oktober weer een mail gehad dat ik binnen 2 weken gemigreerd zou worden. Het weekend daarop doet mijn paal het helemaal niet meer (want waarschijnlijk gemigreerd).

Vandaag eindelijk iemand van 50Five aan de lijn gehad (via het telefoonnummer dat bij Trustpilot) bekend was. Vroeg de support medewerker of mijn mail abc@def.nl was. Blijkt dat een emailadres te zijn die ik ruim 6 jaar geleden gewijzigd had (een werkgever geleden).

Log ik in via de Webportal van Shell reCharge zie ik het oude emailadres staan waar ik allang niet meer mee inlog. Staat er bij account gegevens "Edit your Personal settings from the Shell Recharge app" staan en kan ik daar het oude emailadres helemaal niet wijzigen. Na controle in de Shell ReCharge app blijkt dat daar de juiste gegevens in stonden.

Ik weer naar 50Five en de optie wachtwoord vergeten gevolgd en wat denk je? ja hoor, krijg ik een mail van 50Five (gelukkig had ik nog toegang tot deze email) en kon ik in de webportaal van 50Five (moet mijn paal nog steeds eerst resetten, maar dat terzijde).

Recharge app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAmZC2XK4CPhODfThB5MjCnG-QA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/tHxKU3YZtvyXNa1qI9O3Mc1M.jpg?f=user_large

Recharge Portaal

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8FzsSMdEbKsOvnlQtB0KXwfJu4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGJrqxnwOfRh0qBEQBH1x7tO.jpg?f=fotoalbum_large

• timvanloon
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-12 18:38

timvanloon

Intel or AMD?

Nu op radar heel stuk over 50five en de slechte ervaringen en je rechten !

3 x Marstek V3.0 v144 VNS113 BMS 108 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57

Meneer aard

Porsche rulez!

timvanloon schreef op maandag 10 november 2025 @ 20:38:
Nu op radar heel stuk over 50five en de slechte ervaringen en je rechten !
Gezien. Wel hoog wij van wc eend gehalte (zeker ook het item daarna over de schoorsteenvegers..dat terzijde).
Maar wel belangrijk.

Belangrijke termijn is max 2 maanden, melding maken en daarna in alle redelijkheid nog geen reactie ontvangen ze in gebreke stellen.

Vooral dat laatste is sowieso een belangrijke stap.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

https://npo.nl/start/seri...oen-21/radar_357/afspelen

hierbij de aflevering van Radar.

voorbeeldbrief
https://radar.avrotros.nl...aadpalen-van-50five-62093

reactie 50five
https://radar.avrotros.nl/artikel/reactie-50five-62085

[ Voor 46% gewijzigd door rammes op 10-11-2025 22:08 ]

Ik zou het doen!

• Deonisius
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-11 20:48
Bijzonder..die Radar aflevering.

Komt Shell goed mee weg .. je backend, technische dienst en supportafdeling opheffen nog voor dat de transitie is afgerond..

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-11 12:15
Afgelopen vrijdag voor het eerst een reactie ontvangen op al mijn mails/tickets.
Ondanks dat ik betaal via een leasemaatschappij. Toch weer de 2 opties ontvangen , betalen of betalen en wegwezen.. Nog steeds een dreigmail maar iets netter.

Gisteren opeens een excuus mail op dezelfde ticket. Met een mea culpa van 1 zin (waarop is onduidelijk)
Maar wel dat het abonnement weer gekoppeld is. Netzoals bij Shell en de eerste 2 maanden na de overgang bij 50five.

Al met al, ziet het er voor mij nu goed uit. Op alle andere communicatie niks vernomen. Leasemaatschappij is in mijn ogen ook niet netjes geweest, deze hebben effectief niks gedaan en de verantwoordelijkheid afgeschoven.

Al met al cowboys bij 50five. Als men capaciteits problemen heeft, neem dan een stap terug en ga niet versnellen en de zooi in het kwadraat automatiseren. Ook bij automatiseren is garbage in, is garbage uit. In het kwadraat.

Edit: het is nog steeds een achteruitgang maar volgende week kan ik blijven laden. Nu nog de functionaliteiten verbeteren en servicedesk sterk verbeteren.

[ Voor 7% gewijzigd door internet4me op 12-11-2025 15:02 ]

• Klik
Tis echt niet te geloven wat een slecht bedrijf dit is zeg.
Meerdere keren gebeld en krijg mensen aan de lijn die helemaal niks weten.
Volgens mij hebben ze gewoon mensen van het station opgepikt om in ieder geval de telefoon op te nemen.
Dit gaat niet meer goed komen ben ik bang.

• RonaldArendsen
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 22:51
Eindelijk een positief bericht over 50five. Vanavond constateerde ik dat mijn paal niet wilde laden. Auto en kabel uitgewisseld met de buren....het is de paal. Opgebeld, binnen 5 minuten contact. Aardige dame vertelde dat er een landelijk probleem was met de palen maar heeft mijn paal gereset en na 15 minuten werkte het weer allemaal.

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Oh landelijk probleem? daar willen we meer van weten.

Ik zou het doen!

• _FUGiTiVE_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 16:43
RonaldArendsen schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:36:
Eindelijk een positief bericht over 50five. Vanavond constateerde ik dat mijn paal niet wilde laden. Auto en kabel uitgewisseld met de buren....het is de paal. Opgebeld, binnen 5 minuten contact. Aardige dame vertelde dat er een landelijk probleem was met de palen maar heeft mijn paal gereset en na 15 minuten werkte het weer allemaal.
Alweer ruim een uur bezig met laadpaal resets, rode lampjes etc.
Dit verklaard eea..... Thanks voor de info!

Ook gebeld, inderdaad een landelijke storing, en ze gaan proberen mijn laadpaal te resetten.....

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:31
Ik zag gisteravond mijn laadpaal ook 'rood' branden, dacht dat er aan mijn kant wat was. Leek vanochtend weer opgelost.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Eddos schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Ik zag gisteravond mijn laadpaal ook 'rood' branden, dacht dat er aan mijn kant wat was. Leek vanochtend weer opgelost.
Als ik in de logs kijk van de paal (dat is dan wel weer mogelijk :+ ) zie ik dat die vanaf gisteravond al offline is.

Ik heb overigens een nieuwe klacht ingestuurd, met een opnieuw opsomming aan klachten en dat ik binnen 14 dagen antwoord wil hebben. Mocht dat niet zo zijn ga ik juridische stappen ondernemen.
In mijn correspondentie heb ik alle zaken wat betrekking heeft op dienstverlening aan non-conformiteit opgehangen.

Mochten ze al dan niet anoniem dit draadje volgen, wat ik stiekem van harte hoop..Doe er je voordeel mee! Wat een prachtige job heb je als je daar werkt! Zou iedere dag met veel plezier opstaan en met vol overtuiging mijn job uitvoeren. Stichting doe een wens heeft zeker zorggedragen voor de migratie!

• _FUGiTiVE_
Eddos schreef op donderdag 13 november 2025 @ 08:51:
Tegen 0.00 uur was het weer mogelijk om te laden. De transactie heeft lang op zich laten wachten maar is nu ook zichtbaar binnen de MutliTankCard app.
Ik hoop dat dit niet te vaak gaat gebeuren, zijn erg korte nachten zo.....

• GrannyNL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 17:15
Hier sinds gisteravond (merkbaar, ik wilde gisteravond laden, kan zijn dat het al langer stuk was) problemen. Rood lampje gaat meteen branden, ongeacht laadpas. Al meerdere harde resets verder, maar ik kan nog steeds niet opladen...

• berendhaan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:08
GrannyNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:48:
Hier sinds gisteravond (merkbaar, ik wilde gisteravond laden, kan zijn dat het al langer stuk was) problemen. Rood lampje gaat meteen branden, ongeacht laadpas. Al meerdere harde resets verder, maar ik kan nog steeds niet opladen...
Zelfde issue gisteravond ook gehad, keer stroom er af en er weer op deed voor mij de truc.

• GrannyNL
berendhaan schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:50:
[...]

Zelfde issue gisteravond ook gehad, keer stroom er af en er weer op deed voor mij de truc.
Dit heb ik inmiddels 3 keer geprobeerd (groep in de meterkast uit gooien). Na contact met 50five met 30 minuten wachttijd. Nog steeds hetzelfde gedrag. Inmiddels weer in de wacht aan de telefoon :-(

• _FUGiTiVE_
GrannyNL schreef op donderdag 13 november 2025 @ 11:51:
[...]

Dit heb ik inmiddels 3 keer geprobeerd (groep in de meterkast uit gooien). Na contact met 50five met 30 minuten wachttijd. Nog steeds hetzelfde gedrag. Inmiddels weer in de wacht aan de telefoon :-(
Heb in willekeurige volgorde de stroom eraf gegooid, geblokkeerd via de webinterface, gedeblokkeerd via de webinterface, gebeld waarna de medewerker een reset heeft uitgevoerd, en harde resets uitgevoerd.
Op een gegeven moment gingen de seinen op groen en blauw.

Mijn ervaring is inmiddels dat de webinterface best wel duidelijke informatie weergeeft met een log op regelniveau. (beter dan de app)

• GrannyNL
_FUGiTiVE_ schreef op donderdag 13 november 2025 @ 13:18:
[...]

Heb in willekeurige volgorde de stroom eraf gegooid, geblokkeerd via de webinterface, gedeblokkeerd via de webinterface, gebeld waarna de medewerker een reset heeft uitgevoerd, en harde resets uitgevoerd.
Op een gegeven moment gingen de seinen op groen en blauw.

Mijn ervaring is inmiddels dat de webinterface best wel duidelijke informatie weergeeft met een log op regelniveau. (beter dan de app)
Hmja, hier was niks te zien. 50Five ziet nu ook dat het niet goed is. Er is een storingsticket geopend, waarvan men geen idee heeft wanneer ik aan de beurt ben |:( Dit is 6 jaar lang goed gegaan, tot 50Five om de hoek kwam kijken

• deleij.f
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 28-11 19:26
Ook hier sinds gisteravond problemen. Vanmiddag gebeld, na 6 minuten iemand aan de lijn. Zou nu opgelost moeten zijn, maar anders morgenochtend werd me verteld. Ik kan nog steeds niet laden iig..

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik lees steeds dat mensen 'bellen' met 50five. Dat doen jullie op basis van het telefoonnummer dat ook in dit topic zwerft?

Laat ik het zo zeggen ik zie het nummer niet zonder meer zie staan. Support in de app mag alleen via de chat wat een bot is waar je niets mee kan. Klik je door op visit contact page dan zie ik daar ook geen nummer wel een contact form zodra je een item open klikt, maar dat is het wel.

• GrannyNL
Gisteravond, na wederom een harde reset begon de paal weer te werken. Beetje dubbel gevoel: fijn dat het weer werkt, maar ik heb weinig vertrouwen in het vermogen van 50Five om alles werkend te houden...

• GrannyNL
Perkouw schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 10:50:
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik lees steeds dat mensen 'bellen' met 50five. Dat doen jullie op basis van het telefoonnummer dat ook in dit topic zwerft?

Laat ik het zo zeggen ik zie het nummer niet zonder meer zie staan. Support in de app mag alleen via de chat wat een bot is waar je niets mee kan. Klik je door op visit contact page dan zie ik daar ook geen nummer wel een contact form zodra je een item open klikt, maar dat is het wel.
Ja, telefoonnummer staat op trustpilot ook (neem aan dat dat dezelfde is). Leuke aan de app: ik heb via de chatbot een ticket aangemaakt, waarbij de bot laadpaalnummer etc uitvroeg. Bij navraag aan de telefoon met 50five bleek dat die tickets automatisch gesloten worden "want daar zit geen informatie bij over welke paal en klant het gaat" :+

• _FUGiTiVE_

Ik bel met 073-3690593 Allsafe / 50Five support lijn.

• Sikkek
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 19:00

Als je een paar keer aan de bot vraagt 'ik wil een medewerker spreken' krijg je een telefoonnummer, zelfde als bovenstaande trouwens

• rnelissen
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-11 19:59
Ik gebruikte de paal voorheen met een zakelijke pas. Nu niet meer, nu gebruik ik hem privé zonder pas.
Ik zag pas net in mijn spam dat ik moet kiezen: abo van 4e pm of eenmalig 75e afmeldkosten.
Iemand hier advies of die 75e kosten wel legaal zijn?? Ik hoef geen abo, wil gewoon stekker erin en laden zoals voorheen...

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:56
rnelissen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 06:19:
Ik gebruikte de paal voorheen met een zakelijke pas. Nu niet meer, nu gebruik ik hem privé zonder pas.
Ik zag pas net in mijn spam dat ik moet kiezen: abo van 4e pm of eenmalig 75e afmeldkosten.
Iemand hier advies of die 75e kosten wel legaal zijn?? Ik hoef geen abo, wil gewoon stekker erin en laden zoals voorheen...
Lijkt mij niet. Voorheen bij Shell was dit iig niet zo. Je zult de voorwaarden van destijds moeten bekijken.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

• archtech
  • Registratie: September 2025
  • Laatst online: 27-11 18:33
rnelissen schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 06:19:
Even eerdere posts in dit topic checken, dan zie je de oplossing er wel bij staan

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Meer mensen die de factuur voor de backoffice hebben ontvangen over oktober?
Klopt ook geen ene moer van. Volgens bartjes zou ik het plus abbo moeten hebben, zou €5,50 incl btw moeten zijn.
Wat wordt er berekend? €4,84..4,00 ex btw.

https://www.50five.com/nl...erabonnement#abonnementen

Ik weet niet of dit nog een transitie betreft m.b.t. overgang vanaf Shell maar dit gaan we ook maar weer aanvechten. Je neemt een product af wat totaal niet de producten biedt wat het zou moeten. Bijkomstig dat hiermee de laadpaal totaal onbruikbaar is geworden. Maak ik het geld nog liever over naar mensen die het echt nodig hebben voor kleding of voedsel i.p.v. zo`n geweldige organisatie.

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-12 23:19
Bij is de migratie redelijk goed gegaan.
De migratie email was alleen in de spam folder terecht gekomen.

Ik mis wel het automatisch starten via de app.
Dit lukt wel vide een aantal stappen in het portaal.

Momenteel wordt de paal gebruikt om de Renault lease auto te laden. De automatische vergoeding gaat ook goed voor de leasepas.

Eind van dit jaar krijgen we prive ook een elektrische auto, via de app nu gevraagd of ze mijn prive laadpas kunnen koppelen.
Hopelijk gaat dit komende weken nog lukken.
Anders maar opzoek naar een alternatief.

Via de shell website staat er nu ook een abonnement bij mijn laadpaal.
https://account.shellrecharge.com/settings/chargepoint/
Bij de instellingen staat deze voor € 4.84 .
Het kan zijn dat deze ooit door de werkgever is betaald of de LM.

Vanuit 50five nog geen brief gekregen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m8UFM-FCwFckRwcEiBJYaoRUZ7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kWwTR4e7qvOwp15kCeGfKrJ6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU65JBBdWsYk9UAYFc18LxVzEpY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7IETSgmHNQx4mxi6DWPNjUaL.jpg?f=fotoalbum_tile

• Sonicfreak
guidoscm schreef op maandag 17 november 2025 @ 13:10:
Bij is de migratie redelijk goed gegaan.
De migratie email was alleen in de spam folder terecht gekomen.

Ik mis wel het automatisch starten via de app.
Dit lukt wel vide een aantal stappen in het portaal.

Momenteel wordt de paal gebruikt om de Renault lease auto te laden. De automatische vergoeding gaat ook goed voor de leasepas.

Eind van dit jaar krijgen we prive ook een elektrische auto, via de app nu gevraagd of ze mijn prive laadpas kunnen koppelen.
Hopelijk gaat dit komende weken nog lukken.
Anders maar opzoek naar een alternatief.

Via de shell website staat er nu ook een abonnement bij mijn laadpaal.
https://account.shellrecharge.com/settings/chargepoint/
Bij de instellingen staat deze voor € 4.84 .
Het kan zijn dat deze ooit door de werkgever is betaald of de LM.

Vanuit 50five nog geen brief gekregen.
[Afbeelding][Afbeelding]
Privé laadpas kan 50five koppelen via een schaduwaccount. Je kunt het beste even telefonisch contact opnemen om dit te regelen.

• guidoscm
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-12 23:19
Vandaag gebeld met 50five, ze waren snel bereikbaar.
Blijkbaar heb ik een abonnement, waarschijnlijk betaald door de LM.

Nu een kosteloze druppel aangevraagd, deze kan dan inderdaad via een schaduwaccount gekoppeld worden.

Nu rustig afwachten tot we de druppel binnen hebben.

• internet4me
Shell doet er echt alles aan om zijn klanten weg te jagen.
Eerst is de hardware naar 50five gezet. Waarbij we van slecht naar zeer slechte service en ondersteuning zijn gegaan.
Vandaag kom ik er achter dat de volgende soap zich voordoet.

Shell stopt met de Shell Recharge app en men moet overstappen naar de Shell app.
Dus ik netjes de stappen gevolgd, echter ze zijn gestopt met de volgende diensten.
1. Mogelijk maken dat je met je mtc pas kan betalen.
2. Mogelijk maken dat -oude- persoonlijke Shell laadpassen kunnen worden gebruikt. Men kan wel een nieuwe pas aanvragen..

Effectief. Gaat die app er dus direct af. Want ik kan er niks meer mee.
Wat een “service”

Edit:
Effectief. Heb ik dus nog niet eens 1 week de tijd gekregen om mijn oude data veilig te stellen, voordat alles weg is bij de Shell Recharge app

[ Voor 10% gewijzigd door internet4me op 19-11-2025 10:31 ]

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Je kan je transancties ook terugvinden op https://account.shellrecharge.com/, waar je de gegevens ook kan downloaden (in tegenstelling tot de mogelijkheden die de app zelf biedt).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een probleempje met mijn LoLo2 NewMotion laadpaal.

Die kan al een tijdje geen verbinding maken met de backoffice en dat is prima, want privé.

Wat ik tot nu toe wel altijd moest doen is met een pas of druppel de sessie starten.
Zogezegd, zo gedaan, gisterenavond de sessie gestart.

Nu kan ik de druppel niet meer vinden en de sessie niet meer afsluiten.
Is er een manier, zonder backoffice, de laadpaal te resetten? Ik heb al de stroom eraf gehaald, toen kon ik de kabel er heel even uithalen, maar daarna lockt het slot weer.

Ik kan nu dus geen nieuwe sessie meer starten, omdat het lijkt dat de oude nog gelockt is.

Iemand een idee?

• internet4me
Tweak_ers schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:07:
Ik heb een probleempje met mijn LoLo2 NewMotion laadpaal.

Die kan al een tijdje geen verbinding maken met de backoffice en dat is prima, want privé.

Wat ik tot nu toe wel altijd moest doen is met een pas of druppel de sessie starten.
Zogezegd, zo gedaan, gisterenavond de sessie gestart.

Nu kan ik de druppel niet meer vinden en de sessie niet meer afsluiten.
Is er een manier, zonder backoffice, de laadpaal te resetten? Ik heb al de stroom eraf gehaald, toen kon ik de kabel er heel even uithalen, maar daarna lockt het slot weer.

Ik kan nu dus geen nieuwe sessie meer starten, omdat het lijkt dat de oude nog gelockt is.

Iemand een idee?
Dit issue is bekend en uitvoerig besproken in dit forum. Graag even zelf kijken/zoeken.
Zie ook je mail, het is namelijk gebrekkig gecommuniceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door internet4me op 19-11-2025 12:20 ]

• Tweak_ers
internet4me schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:19:
[...]

Dit issue is bekend en uitvoerig besproken in dit forum. Graag even zelf kijken/zoeken.
Zie ook je mail, het is namelijk gebrekkig gecommuniceerd.
De lolo2 is te oud en wordt niet gemigreerd.
Ik zie deze situatie niet terug in dit topic.

Gaat puur om het hard resetten van een lolo2.
Stroom is er al 15 minuten af geweest.

Stomme, die druppel kan hem unlocken, maar kan hem nergens vinden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kan je nog wel inloggen op account.shellrecharge.com? Daar kan je je lolo starten/stoppen/resetten.

Wise enough to play the fool

• Tweak_ers
teacher schreef op woensdag 19 november 2025 @ 15:44:
Kan je nog wel inloggen op account.shellrecharge.com? Daar kan je je lolo starten/stoppen/resetten.
Nee ik heb de lolo nooit meer kunnen toevoegen bij Shell. Omdat het serienummer begint met 02.

Heb deze laadpaal ooit via MP gekocht en kon hem toen al niet meer toevoegen aan mijn account.
Want hij was te oud.

• internet4me
Volgens mij heeft 50five een storing. Ervaart iemand anders ook issues.
Weet iemand of er ergens status pagina is?

De app en website is zeeeer traag.
De website geeft aan dat de laadpaal online is.
De laadpaal geeft zelf aan dat de occp verbinding offline is. (Dit is degene die ik vertrouw)
De app -na veel starten + testen- geeft aan dat er een abonnement op zit.
Laden werkt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door internet4me op 20-11-2025 12:00 ]

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

jup hier zelfde problemen

Ik zou het doen!

• internet4me
Net getracht contact op te nemen met 50 five. Dit is mislukt.
De ai chatbot zegt dat de laadpaal actief is, wat niet zo is. Laadpaal geeft duidelijk aan occp offline. Verder kom je helaas niet. Bellen werkt niet.kom niet door de wachtrij.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:31
Poeh, je zal er maar werken.
Een bult klanten naar binnen geveegd en dan deze problemen tijdens en na de migratie. En dat moet je dan als servicedesk-medewerker maar weer oplossen.
Lijkt mij niet de leukste plek om momenteel te zitten..

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Had hier hetzelfde, maar via het web kan ik er in ieder geval weer bij nu en reageert het gewoon weer 'vlot'.

• WizzyBrown
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-12 17:35
Vandaag stond er bij mij na veel emailen en bellen met zowel Shell als 50five een monteur van Modutec op de stoep om vanuit 50five naar mijn laadpaal te kijken die niet meer online kwam sinds de migratie aankondiging van Shell begin dit jaar, ook niet door de stroom en LAN verbinding af te sluiten en weer aan te sluiten. Laden kon ik wel met mijn eigen prive pasje want het zakelijke pasje met verrekening naar werkgever heb ik sinds begin Oktober niet meer in gebruik vanwege een nieuwe (private) lease auto.

De vriendelijke monteur gaf aan het hele land af te rijden om klanten met laadpalen in storing te helpen.
Hij constateerde idd dat het niet aan mijn netwerk kabel lag en dat de paal met zowel sim als LAN kabel er in niet meer online kwam. Daarna heeft hij de firmware geflasht en toen kwam en bleef de laadpaal weer online. Daarna 3 keer getest of het laden nog steeds werkt en of hij in de Shell Recharge app weer wordt getoond als online wat na 10 min nog steeds het geval was. Hij zou aan 50five melden dat mijn paal nu gereed is voor migratie, hoewel ik alle gegevens al in de 50five app zie van mijzelf, kaarten en laadpaal, alleen daar toont hij nog wel als offline, omdat de migratie nog moet plaatsvinden.
Nu fingers crossed op een goede migratie. Gelukkig heb ik geen doorverrekening meer nodig, ik wil alleen kunnen zien in de app hoeveel kW ik via de paal heb geladen over bepaalde periodes.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 03-12 10:58
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 11:42:
Vandaag stond er bij mij na veel emailen en bellen met zowel Shell als 50five een monteur van Modutec op de stoep om vanuit 50five naar mijn laadpaal te kijken die niet meer online kwam sinds de migratie aankondiging van Shell begin dit jaar, ook niet door de stroom en LAN verbinding af te sluiten en weer aan te sluiten. Laden kon ik wel met mijn eigen prive pasje want het zakelijke pasje met verrekening naar werkgever heb ik sinds begin Oktober niet meer in gebruik vanwege een nieuwe (private) lease auto.

De vriendelijke monteur gaf aan het hele land af te rijden om klanten met laadpalen in storing te helpen.
Hij constateerde idd dat het niet aan mijn netwerk kabel lag en dat de paal met zowel sim als LAN kabel er in niet meer online kwam. Daarna heeft hij de firmware geflasht en toen kwam en bleef de laadpaal weer online. Daarna 3 keer getest of het laden nog steeds werkt en of hij in de Shell Recharge app weer wordt getoond als online wat na 10 min nog steeds het geval was. Hij zou aan 50five melden dat mijn paal nu gereed is voor migratie, hoewel ik alle gegevens al in de 50five app zie van mijzelf, kaarten en laadpaal, alleen daar toont hij nog wel als offline, omdat de migratie nog moet plaatsvinden.
Nu fingers crossed op een goede migratie. Gelukkig heb ik geen doorverrekening meer nodig, ik wil alleen kunnen zien in de app hoeveel kW ik via de paal heb geladen over bepaalde periodes.
Goed om te lezen en ik zit nog steeds in eenzelfde situatie maar de afspraak met Modutec zit eraan te komen.
Fijn dat een flash de oplossing lijkt te zijn.

Flashen ging via de netwerkkabel?
Dan kan dit vanuit mijn meterkast namelijk en hoeft het laadpunt niet open aangezien deze aardig ingebouwd is.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• WizzyBrown
RaRo74 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:09:
[...]

Goed om te lezen en ik zit nog steeds in eenzelfde situatie maar de afspraak met Modutec zit eraan te komen.
Fijn dat een flash de oplossing lijkt te zijn.

Flashen ging via de netwerkkabel?
Dan kan dit vanuit mijn meterkast namelijk en hoeft het laadpunt niet open aangezien deze aardig ingebouwd is.
Hij flashte vanaf een soort portable storage die hij met een kabel aan de laadpaal verbond. Ook als hij met het internet verbind dan doet hij dit (om zeker te weten dat het euvel niet in UTP bekabeling/WIFI van de klant zit) via zijn eigen apparatuur. En hij haalt de hele behuizing van de laadpaal af. Hij had ook allemaal nieuwe laadpalen in doos bij zich mits hij ze niet meer aan de praat krijgt bij de klant.

[ Voor 10% gewijzigd door WizzyBrown op 21-11-2025 14:06 ]

• RaRo74
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 14:05:
[...]

Hij flashte vanaf een soort portable storage die hij met een kabel aan de laadpaal verbond. Ook als hij met het internet verbind dan doet hij dit (om zeker te weten dat het euvel niet in UTP bekabeling/WIFI van de klant zit) via zijn eigen apparatuur. En hij haalt de hele behuizing van de laadpaal af. Hij had ook allemaal nieuwe laadpalen in doos bij zich mits hij ze niet meer aan de praat krijgt bij de klant.
Ja begrijpelijk heeft dat de voorkeur. Hoe dan ook en we gaan het wel zien en de ombouw is redelijk goed er af te pakken om bij de kap van het laadpunt te komen. Dat is dan maar zo.
(mooie ombouw gemaakt die opgaat in de omgeving in plaats van een lelijke laadpaal met bos kabel eraan)

Slim om gelijk nieuwe laadpunten bij zich te hebben. Wie weet zijn er klanten die dan gelijk een overstap maken.
Zou ik ook nog kunnen doen om van het 50five gedrocht af te komen.

Zakelijk beheer ik inmiddels een stuk of 40 connectoren als hobby project en die waren zo overgezet van EVBox naar Greenflux. Geen centje pijn dus het kan schijnbaar wel.
In de aanloop hiervan begin dit jaar hadden ze mij al gewaarschuwd nimmer en te nooit in zee te gaan met 50five te gaan. Vanwege een zeer precaire 50five eigenaar mede-eigenaar.

Nu nog mezelf nog los zien te weken van dit alles en de uitdaging om mijn Lolo2 te behouden ligt er nog. Deze is pas een jaar of 8 a 9 oud 8)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik heb het opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ai0AQI29qvroR0DS54gtYD51AKg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eMUz7BdnuXaZE6wGlqn9FIqk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlOHlMoFyEXg7AE3Mr7LnW_2Dys=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CBaHCXhETV3gnaRVmiBEhelN.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8gv3sc_mDmHqRBY8QEDpbOvdEuY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/syayA8JfVr8AeOEtFg9TNlYT.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RB46s3mfyT-j_C0YPsqTW3vIjZ0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HwJyjCsDEehfREi5Fa7O5BGa.jpg?f=fotoalbum_tile
Doei ouwe trouwe lolo, hallo peblar.

Wise enough to play the fool

• RaRo74
Peblar heb ik ook al stiekem naar gekeken.
Ziet er in eerste instantie goed uit allemaal benieuwd naar de ervaringen en daar zal vast al wel een topic over lopen.

• WizzyBrown
Heb jij de paal zelf vervangen? Die nieuwe, zit die ook met kabel verbonden aan een p1 poort van een slimme electra meter bij je in de meterkast, om zo te weten wat hij max mag leveren aan de auto. Is die nieuwe zonder abbo te gebruiken? Kosten?

• RaRo74
RaRo74 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:31:
Peblar heb ik ook al stiekem naar gekeken.
Ziet er in eerste instantie goed uit allemaal benieuwd naar de ervaringen en daar zal vast al wel een topic over lopen.
WizzyBrown schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 18:58:
[...]

Heb jij de paal zelf vervangen? Die nieuwe, zit die ook met kabel verbonden aan een p1 poort van een slimme electra meter bij je in de meterkast, om zo te weten wat hij max mag leveren aan de auto. Is die nieuwe zonder abbo te gebruiken? Kosten?
Gevonden! :*)

[Peblar EV Charger] Ervaringen en discussie

• rnelissen
Hiliick schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:56:
All,

Zojusit het onderstaande bericht terug gekregen op mijn eerder reactie

***members only***
Dit is hoopvol, ik heb jouw briefopzet gebruikt @Hiliick , dank hiervoor ik ben benieuwd _/-\o_

• WizzyBrown
gisteren gaf mijn shell recharge app aan dat mijn laadpaal niet meer bereikbaar was na sinds de firmware upgrade non stop online geweest te zijn. Daarna starte ik de 50five app en waarempel, nu werd mijn laadpunt getoond, dus hij is gemigreerd.
Meteen gecheckt of het laden nog werkte, en ja hoor de shell recharge pas kan ik nog steeds gebruiken om het laden te starten en stoppen. Wel heb ik een paar vragen gesteld aan 50five.
1) Ik heb geen welkom email gekregen
2) Krijg ik een 50five pas om daar ook het laden mee te kunnen starten en stoppen?
3) Wat betaal ik aan abbo als ik geen kosten naar een werkgever hoef door te belasten, maar alleen mijn verbruik wil kunnen monitoren?

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:23
Deonisius schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 20:11:
Ik krijg Shell met geen mogelijkheid meer te pakken. Van de week een mail ontvangen dat ik 1 dezer dagen zou migreren naar 50five. Naar het e-mailadres (finance.customercare@shellrecharge.com) waar ik eerder wel een reactie op kreeg, dat ze ivm technische problemen ( die ik al ruim een tijdje geleden gemeld had) niet moesten migreren. Hebben ze het waarschijnlijk toch gedaan en nu kan ik niet meer laden.

50five kent mijn e-mailadres nog niet dus ik kan daar ook nog niet inloggen.

Kortom, Shell reageert niet en doet niks met mijn casus en ik kan nu nog niks met 50five. Heel frustrerend..
dat is nu bij mij ook. Wel nog een credit mail gehad op 7 nov dat kosten van oktober binnen 10 werkdagen overgemaakt gaan worden, wat ze ook altijd netjes deden. Maar nu dus niet meer.
Ook nooit een mail gehad van 50five dat ik daar een account aan moet gaan maken, op de aankondiging vanuit ayvens na in juni.
Ik vandaag contact gehad met wagenpark beheer hier op de zaak. Oh wat raar, ben je vast de enige. Ik, nou gok van niet. Ayvens hebben ze gebeld, en nu ineens komen er ladingen emails naar heel veel collega's op gang. Maar nog steeds geen inlog mail of iets van 50five.
Benieuwd wat er nu met onkosten oktober en november gaat gebeuren. Paal werkte nog wel tot afgelopen zaterdag, maar in shellrecharge dashboard is de laatste sessie 28 oktober geweest, en staat de paal op buiten werking. Maar werkt dus nog wel, geen idee wie dan die kosten ziet/ betaald etc

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• abel75
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:37
Maar eens een positief bericht. Ben eind juli gemigreerd naar 50five en na wat initiële strubbelingen ben ik wel tevreden hoe er wel steeds functionaliteit wordt toegevoegd waar het bij Shell allemaal een beetje stil stond. Problemen via tickets worden bij mij ook snel opgelost.

• anti elppa
ik heb nu zelf via een omweg mijn account open gekregen. GEwoon werk email ingevoerd en wachtwoord reset gedaan.

Nu zie ik wel mijn zakelijke pas. Maar ik gebruik mijn laadpaal ook prive, met ook een shell recharge pas.
Ik kan die niet toevoegen. MEer mensen die de paal op 2 manieren gebruiken

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
anti elppa schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:21:
ik heb nu zelf via een omweg mijn account open gekregen. GEwoon werk email ingevoerd en wachtwoord reset gedaan.

Nu zie ik wel mijn zakelijke pas. Maar ik gebruik mijn laadpaal ook prive, met ook een shell recharge pas.
Is hier eerder vermeld, als ik het me goed herinner zonder te zoeken in dit topic (hint ;)) dan is het de bedoeling dat je daarvoor even contact opneemt met 50five en dan zou dat mogelijk moeten zijn met een aparte druppel.

• anti elppa
Perkouw schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:11:
[...]

Is hier eerder vermeld, als ik het me goed herinner zonder te zoeken in dit topic (hint ;)) dan is het de bedoeling dat je daarvoor even contact opneemt met 50five en dan zou dat mogelijk moeten zijn met een aparte druppel.
ja dat had ik gelezen, ik wil geen aparte druppel. Ik wil gewoon een badge van een provider waar ik tevreden over ben (met goede tarieven). En die heb ik, en wil dus niets van 50five. Geen zin in meerdere druppels. Tis geen 2019 meer.

• Sonicfreak
anti elppa schreef op donderdag 27 november 2025 @ 09:21:

Ja, dit is mogelijk. Ik heb hetzelfde gehad. Je kunt dan het beste even telefonisch contact opnemen met 50five en dan koppelen ze de privé laadpas aan een schaduwaccount en zijn de laadsessies zichtbaar via de webinterface.

• Elmar1982
  • Laatst online: 00:49
Meer mensen die ineens last hebben dat de laadpaal langzaam laad? Ik he he op 11kwh staan en heeft hij al lange tijd gedaan maar vanaf vandaag ineens max 3.5kwh. Pff weet je weer dat je een hee traject in gaat om maar in contact te komen met hun

Zeekr X Long range Mist Grey

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:13
Elmar1982 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:56:
Meer mensen die ineens last hebben dat de laadpaal langzaam laad? Ik he he op 11kwh staan en heeft hij al lange tijd gedaan maar vanaf vandaag ineens max 3.5kwh. Pff weet je weer dat je een hee traject in gaat om maar in contact te komen met hun
Heb je ook getest of het aan je auto of kabel kan liggen door een publieke AC laadpaal / andere kabel te proberen?

Bij mijn vorige auto en veel andere wat oudere auto's (5-7) jaar zijn er issues met de AC omvormer in de auto waardoor deze teruggrijpt op 1 fase laden.

• Elmar1982
Het is een met een vaste kabel, hij heeft het altijd gedaan sinds deze zomer we zijn over gegaan naa 3 fase en monteur had het gefixed door load balancing uit te zetten want dat werkt niet bij ons. Als hij aan staat schiet hij in beveiliging en kan je max 3,5 laden zoals ik nu heb. Heb het gevoel dat ze software matig weer iets hebben aangepast.mijn auto is een naar oud en kan 22 kwh laden. Staat op 32a dus is niets mis mee.

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:13
Elmar1982 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:26:
Het is een met een vaste kabel, hij heeft het altijd gedaan sinds deze zomer we zijn over gegaan naa 3 fase en monteur had het gefixed door load balancing uit te zetten want dat werkt niet bij ons. Als hij aan staat schiet hij in beveiliging en kan je max 3,5 laden zoals ik nu heb. Heb het gevoel dat ze software matig weer iets hebben aangepast.mijn auto is een naar oud en kan 22 kwh laden. Staat op 32a dus is niets mis mee.
Dat hij daarop ingesteld staat, en max 22 kwh kan laden betekend niet dat er niks stuk is.
Bij mij gebeurde precies hetzelfde, de omvormer van de auto gaf een fout, daarom schoot de paal in de beveiliging en ging met max 1 fase laden.

Puur om het uit te sluiten, zou ik zelf even met mijn auto en de kabel die bij de auto hoort naar een publieke AC paal rijden. 30 seconden laden en kijken of het wel goed (11 kwh) werkt.

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-11 13:48
Elmar1982 schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 08:56:
Enigszins vergelijkbaar: vanaf het begin (2 maanden geleden) laadde mijn auto met niet meer dan 6,5 KW. Melding gemaakt bij 50five, en na een maand ofzo deze reactie:
We zien dat u een load balancing module heeft aangeschaft bij de aankoop van uw laadstation. Dit maakt het mogelijk om uw laadstation af te zekeren op 11kW.
Als alles goed is, kunt u vanavond laden op een vermogen van ongeveer 11kW, afhankelijk dus van het stroomverbruik in uw huis.
En dat werkte, laadt nu met 11 KW. Kortom: ik denk dat het inderdaad met de load balancing te maken heeft, en blijkbaar kunnen ze remote het laadvermogen aanpassen. Niet direct een oplossing voor jou, maar misschien een hint naar het onderliggende probleem

• Elmar1982
BoardCrusher schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:34:
[...]

Enigszins vergelijkbaar: vanaf het begin (2 maanden geleden) laadde mijn auto met niet meer dan 6,5 KW. Melding gemaakt bij 50five, en na een maand ofzo deze reactie:

[...]

En dat werkte, laadt nu met 11 KW. Kortom: ik denk dat het inderdaad met de load balancing te maken heeft, en blijkbaar kunnen ze remote het laadvermogen aanpassen. Niet direct een oplossing voor jou, maar misschien een hint naar het onderliggende probleem
Het rare is dat ik paar maanden dit issue ook had. Toen kwam een monteur hier probeerde load balancing te fixen maar de kabel is te lang en te ver dat werkt niet. Dus moest hij het UIT zetten software matig en toen werkte het goed met 11Kwh.

Dus dit is gewoon spontaan van de een op andere dag weer dat ik ineens zie dat het laden zo traag gaat.
Vorige keer was ik al 3 maanden bezig om hun te overtuigen gewoon in de software aan te passen maar allemaal omwegen moeten bewandelen een monteur laten komen om uiteindelijk precies wat ik vroeg even een boolean aan te klikken 8)7

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

BoardCrusher schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:34:
[...]

[...]

Dat klinkt toch als een ander probleem? Bij jou stond ie dan gewoon bij oplevering niet correct op 11kW ingesteld (ik had dat ook). Dat is wat anders dan dat ie na een tijd ineens niet meer de 11kW haalt. Dat ie terugvalt naar 3.5kW lijkt inderdaad ook meer op terugval naar 1 fase en is anders dan de 6.5kW die jij haalde (ik haalde ook zoiets in het begin).

• Elmar1982
itsme9x schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 09:29:
[...]

Dat hij daarop ingesteld staat, en max 22 kwh kan laden betekend niet dat er niks stuk is.
Bij mij gebeurde precies hetzelfde, de omvormer van de auto gaf een fout, daarom schoot de paal in de beveiliging en ging met max 1 fase laden.

Puur om het uit te sluiten, zou ik zelf even met mijn auto en de kabel die bij de auto hoort naar een publieke AC paal rijden. 30 seconden laden en kijken of het wel goed (11 kwh) werkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiqJcu_dy-48a-y7AQI3m94yNxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rRGvHdcmjVgR2Z5knkjsryJV.png?f=fotoalbum_large

Hier zie je het ook hadden hem even opde oplader in de middag gewoon 11Kwh en daana blijft hij op 3.5Kwh hangen

• Elmar1982
is al opgelost. stekker erui harde reset... wellicht zat de stekker niet goed..

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Als ik inlog onder mijn account op 50five is alles blanco? Iemand anders hetzelfde ?

3 x Marstek V3.0 v144 VNS113 BMS 108 LAN - CT003 v118 - 14 st zonnepaneel Jinko 425 N-Type / 5950Wp / 6150 KWh / 3 x 25A / Shell Recharge laadpaal / Tesla model Y bj 2024

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timvanloon schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:18:
Als ik inlog onder mijn account op 50five is alles blanco? Iemand anders hetzelfde ?
álles of een specifieke pagina of iets dat je zoekt? :)
Alles blanco herken ik in ieder geval niet.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Vanmiddag telefonisch contact gehad met 50five..wat een prachtige firma. Ze nemen wel snel de telefoon op moet ik zeggen! dat je zo`n halve onverstaanbare geitenfiguur... aan de telefoon krijgt tja.
Ding slikte mijn laadpas niet meer, u moet roaming aanvragen meneer? Alsof z`n bandje bleef hangen echt perfect.

M`n frustratie uitgesproken in milde zin, hij kon er immers ook niks aan doen. Hij is ook maar een schakel in de keten.
Het blijkt dus dat er verschillende mails zouden moeten zijn verstuurd over activatie, migratie en toevoegen van roaming..Nooit ontvangen.
Alles wat je moet aanvragen gebeurt via een ticket. Echt vreselijk irritant. Op aandringen aan mijn kant waarom mijn voorgaande tickets totaal onherkenbaar waren in de app en nooit op gereageerd is, was het simpele antwoord dat deze nooit zijn opgenomen.

Ik ben er klaar mee, ergens wil ik dit nog gaan aanvechten, eens mijn advocaat aanschrijven of het nog zin heeft om dergelijke stappen te ondernemen.
Ga waarschijnlijk voor een Peblar laadpaal. Dan zal vast de discussie worden wanneer ik mijn abo wil beëindigen bij 50five..

• timvanloon

timvanloon

Intel or AMD?

Perkouw schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 14:29:
[...]

álles of een specifieke pagina of iets dat je zoekt? :)
Alles blanco herken ik in ieder geval niet.
Begin pagina alles blanco en mijn laadpaal niet meer zichtbaar?

• rnelissen
rnelissen schreef op zondag 23 november 2025 @ 20:55:
[...]

Dit is hoopvol, ik heb jouw briefopzet gebruikt @Hiliick , dank hiervoor ik ben benieuwd _/-\o_
Klagen helpt dus wel: ik kreeg deze reactie van 50five. Ik ga maar voor de 2e optie kiezen, gratis abonnement, hopelijk tot in lengte van dagen...
Naar aanleiding van onze eerdere correspondentie, willen wij u hierbij informeren over het vervolg.

Ten eerste willen we graag nog opmerken dat, om een laadpunt online te houden, een verbinding met het laadpunt noodzakelijk is. Deze verbinding wordt gerealiseerd via een simkaart, waaraan onvermijdelijk maandelijkse kosten verbonden zijn die binnen onze organisatie onderdeel uitmaken van het abonnement dat de klant bij ons verplicht afsluit. Wij begrijpen echter dat Shell Recharge deze kosten nooit bij u in rekening heeft gebracht middels een abonnement.

Uw specifieke omstandigheid in aanmerking nemende, bieden wij u bij uitzondering de volgende twee opties aan:

Laden zonder Abonnement: Het laadpunt blijft werkzaam, maar heeft geen online verbinding meer. Dit kan kosteloos gerealiseerd worden.
Behoud van huidige functionaliteiten: Wij begrijpen dat u bepaalde verwachtingen heeft en u uw laadpunt wilt blijven gebruiken zoals u gewend was. Daarom hanteren wij voor nu geen kosten voor het abonnement, totdat wij u hierover mogelijk in de toekomst nader informeren. De situatie die u nu kent, wordt dus voortgezet.
Wij willen graag benadrukken dat deze regeling is afgestemd op uw specifieke situatie en afwijkt van ons standaardbeleid. Deze regeling doet geen afbreuk aan onze overige rechten.

Wij hopen dat deze oplossing u tegemoet komt in uw wensen en horen graag naar welke optie uw voorkeur uitgaat.

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
timvanloon schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 22:52:
[...]

Begin pagina alles blanco en mijn laadpaal niet meer zichtbaar?
Dat had ik hier niet en werkt tot op heden nog steeds. Werkt het daar inmiddels ook weer?

Verder een vraag aan mensen met een loadbalancer hier. Nooit problemen mee gehad, maar goed we zijn Tweakers of niet dus ik speel nog wel eens met mijn actieve P1 splitter (lees eigenlijk te weinig aansluitingen). Wat me opvalt. . .zodra ik de load balancer v.d. laadpaal eruit haalt weigert deze harder te laden dan 8A (per fase). Voorheen nooit een probleem, dat was gewoon 16A en je kijkt maar.

Iemand die dit zou willen testen om te kijken of dit is te repliceren? Dit is rather annoying want hij hoeft er bij mij niet altijd in namelijk, op deze manier is het ineens verandert naar een moetje. . .

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:50
Ik vraag mij het volgende af. Is er iemand die toegang heeft tot de interne webserver van de laadpaal? Ze hebben gezegd dat ik ook uitsluitend op zonnepanelen kan laden maar nergens vind ik deze optie. Ze zijn bezig geweest met CT klemmen ofzo, maar er is nietswat duidt op zo’n optie. Ik heb al tig tickets in 2 maanden gestuurd maar 0 response.

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Perkouw schreef op maandag 1 december 2025 @ 14:30:
[...]

Dat had ik hier niet en werkt tot op heden nog steeds. Werkt het daar inmiddels ook weer?

Verder een vraag aan mensen met een loadbalancer hier. Nooit problemen mee gehad, maar goed we zijn Tweakers of niet dus ik speel nog wel eens met mijn actieve P1 splitter (lees eigenlijk te weinig aansluitingen). Wat me opvalt. . .zodra ik de load balancer v.d. laadpaal eruit haalt weigert deze harder te laden dan 8A (per fase). Voorheen nooit een probleem, dat was gewoon 16A en je kijkt maar.

Iemand die dit zou willen testen om te kijken of dit is te repliceren? Dit is rather annoying want hij hoeft er bij mij niet altijd in namelijk, op deze manier is het ineens verandert naar een moetje. . .
Mijn laadpaal had dat in de goeie ouwe NewMotion tijd al. Bij mij gebruikt de loadbalancer CT-klemmen maar als ik de kabel uit de loadbalancer trek laadt de paal met max 8A. (Home Advanced 2.1)

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@noo interessant, hier dus eerder niet voor zover ik weet. Toch wel vervelend dat je deze dan 'verplicht' moet aansluiten. Goed first world problems verder hoor. :+ Thanks iig voor de bevestiging.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste