[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 122 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.346 views

Onderwerpen

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
Het zal mij benieuwen of AM podiumplekken kan pakken met hun nieuwe aero

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDSAmPEWQAU0HaX?format=jpg&name=large

[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 03-11-2021 17:28 ]

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 22:38
Jasphur schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:23:

[Afbeelding]
Misschien dat ze wel de nieuwe Mercedes voor kunnen blijven...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mvh4nYu5Y2Q7Bmsq_8szZ16a1BM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1RgKWuKG8VN8ASHJkws0qHzZ.jpg?f=fotoalbum_large

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

[Afbeelding]
Ziet eruit als movable aero dus ik gok eerder op een DSQ.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[Afbeelding]
De zandzakken zijn in ieder geval al geleegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwoon Joep
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11:40
Best een flinke halo. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:53:
ik heb al veel vaker hier geroepen geef ze gewoon een X liter aan brandstof maximale afmetingen aan de auto's en diverse testen voor veiligheid en wens ze succes! De winnaar van de WCC moet op uiterlijk 31-12-XXXX van dat jaar zijn tekeningen en software delen met de andere teams zodat die eventuele achterstanden kunnen inlopen en gaan met die [Afbeelding]
Ik ben voor, al zou ik zo'n team iets meer tijd willen gunnen. Als jij door een vondst een jaar dominant beide titels weet te pakken, goed bezig! _/-\o_ Lukt je dat het seizoen erna opnieuw? Dan deel je je informatie met de andere teams. Zie bijvoorbeeld Mercedes, dat voor het eerst sinds 2014 serieuze tegenstand heeft in de titelstrijd. Met een regel zoals hierboven omschreven, had Mercedes al in 2016 tekeningen en andere info van hun auto moeten vrijgeven, en was de dominantie al eerder doorbroken.

Kijk, als je fan van Hamilton bent is het natuurlijk fantastisch als-ie elke race onbedreigd naar de overwinning cruised, maar als je (zoals ik bijvoorbeeld) neutraal F1 fan bent, is er geen ruk aan als iemand alle overwinningen aan elkaar rijgt zonder enige serieuze concurrentie :/

Overigens had ik dit vroeger ook met Schumacher en Ferrari en Vettel en RedBull, het gaat me om de dominantie ansich, niet om een specifiek team of een specifieke coureur. Dominantie is van alle tijden, maar wmb slecht voor de sport. Tel daar een inconsequente FIA bij op, en ik moet bekennen dat ik m'n interesse in de sport een beetje begin te verliezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 03-11-2021 18:33 ]

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Volgens mij is het morgen donderdag.....
Kunnen we weer serieus doen. :X

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Destruction

Als de info 31 december pas openbaar is kunnen veel teams hooguit kleine dingen overnemen. Ontwikkelen testen en produceren zit zo 6 maanden tussen. Dus het dominante team heeft minstens 6 maanden voorsprong nog in het nieuwe seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:43:
@Destruction

Als de info 31 december pas openbaar is kunnen veel teams hooguit kleine dingen overnemen. Ontwikkelen testen en produceren zit zo 6 maanden tussen. Dus het dominante team heeft minstens 6 maanden voorsprong nog in het nieuwe seizoen.
Dat is ook weer waar, toch vind ik al na 1 seizoen "ingrijpen" wel snel. Het kan immers gewoon een toevalstreffer geweest zijn, zie BrawnGP. Niemand had daar echt iets van verwacht, ik althans niet. En daarna was het de eerste jaren ook niks.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 17:36:
Misschien dat ze wel de nieuwe Mercedes voor kunnen blijven...
[Afbeelding]
Dat vertekent lekker... Iveco op de aanhanger en een 'buggy' op straat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finraziel
CreativeS schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
[...]

Nee ze stonden samen op de 'convoi exceptionel' trailer. Stond voor me in de monsterfile van de herfstvakantie vrijdag (cota weekend)...
Maar zo vaak kom ik Petronas niet tegen dus moest gelijk aan Mercedes denken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
AvK schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:25:
Volgens mij is het morgen donderdag.....
Kunnen we weer serieus doen. :X
Dan alvast voor morgen dat Ocon, Stroll, Norris mogelijk gridstraffen tegemoet gaan zien vanwege nieuwe elementen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:24

basvn

Breezand - NHN

https://streamable.com/p9axvd

nieuw pakkie voor RBR dit weekend!

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Het ziet er toch altijd wat clownesk uit, net als destijds met de verkleedpartij bij Mercedes. Doe maar gewoon een mooi race overal met een bijzondere livery op helm en auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
CreativeS schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:50:
[...]

Moest meteen hieraan denken bij Iveco.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14ctr2OoSgCn-QmBILgiOgL_GQ8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OkGVinsr3vF4mWGDOPkylYlq.jpg?f=user_large
Wat bij Vettel nog best kan kloppen, al ontkende die tijdens de boord radio destijds dat die tot zijn voeten kwam :+

[ Voor 11% gewijzigd door Waah op 03-11-2021 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Lando vs Matt van WTF1:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Jasphur
The battle continues: [F1 2021] Race 18 GP van Mexico

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS heeft een interview gedaan met Herr Doktor Marko. Ik zou het zeker lezen als het kan of in de vertaling. Een aantal punten die hier in het forum ook besproken zijn zoals motorprestaties, motorwissels, Adrian Newey en overgenomen IP kwamen ook in het interview ter sprake.
  • Red Bull loopt achter Mercedes aan als het gaat om motorprestatie. De sterke vorm die Red Bull sinds Frankrijk had is weg na de Silverstone update van Mercedes en de verdere ontwikkeling. Marko vermoedt dat de RB16B moeilijker af te stellen is en dat dit mede afhangt de buitentemperatuur en het type asfalt.
  • De Honda motoren zijn betrouwbaar maar niks is uit te sluiten. Onder normale racecondities en zonder ongelukken kan Red Bull tot het einde van het seizoen door zonder motorwissel. Op basis van de informatie die hij heeft hoopt hij nog wel op een motorwissel voor Hamilton.
  • Op de RB16B vindt alleen nog verfjining plaats, voor de rest is men met de 2022 wagen bezig. Newey was door zijn ongeluk bijna 4 weken op de fabriek afwezig maar tussendoor kwamen wel weer nieuwe tekeningen van hem.
  • Red Bull heeft voor 2022 een betaald contract met Honda voor o.a. assemblage en onderhoud. Ook de omzetting van E5 naar E10 brandstof is betaald werk.
  • Hoewel bij Red Bull Powertrains nog niet alle functies zijn ingevuld is er al wel een goede basis. De motorenfabriek zal ergens in april of mei volgend jaar volledig in bedrijf zijn.
  • Red Bull ziet zichzelf in 2026 als nieuwe motorenfabrikant want de motoren tot 2026 zijn niet door Red Bull ontwikkeld. Zij hebben de IP rechten van Honda, mogen die gebruiken maar niet voor doorontwikkeling. Vanaf 2026 kunnen ze zelfstandig verder maar als zich een partnerschap voordoet die hun positie verbeterd dan is het bespreekbaar en staat Honda niet in de weg.
https://www.auto-motor-un...pf-honda-f1-motoren-2026/

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 19:37

AvK

Ready Set Go

Chocoball schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:43:
AMuS heeft een interview gedaan met Herr Doktor Marko. Ik zou het zeker lezen als het kan of in de vertaling. Een aantal punten die hier in het forum ook besproken zijn zoals motorprestaties, motorwissels, Adrian Newey en overgenomen IP kwamen ook in het interview ter sprake.
  • Red Bull loopt achter Mercedes aan als het gaat om motorprestatie. De sterke vorm die Red Bull sinds Frankrijk had is weg na de Silverstone update van Mercedes en de verdere ontwikkeling. Marko vermoedt dat de RB16B moeilijker af te stellen is en dat dit mede afhangt de buitentemperatuur en het type asfalt.
  • De Honda motoren zijn betrouwbaar maar niks is uit te sluiten. Onder normale racecondities en zonder ongelukken kan Red Bull tot het einde van het seizoen door zonder motorwissel. Op basis van de informatie die hij heeft hoopt hij nog wel op een motorwissel voor Hamilton.
  • Op de RB16B vindt alleen nog verfjining plaats, voor de rest is men met de 2022 wagen bezig. Newey was door zijn ongeluk bijna 4 weken op de fabriek afwezig maar tussendoor kwamen wel weer nieuwe tekeningen van hem.
  • Red Bull heeft voor 2022 een betaald contract met Honda voor o.a. assemblage en onderhoud. Ook de omzetting van E5 naar E10 brandstof is betaald werk.
  • Hoewel bij Red Bull Powertrains nog niet alle functies zijn ingevuld is er al wel een goede basis. De motorenfabriek zal ergens in april of mei volgend jaar volledig in bedrijf zijn.
  • Red Bull ziet zichzelf in 2026 als nieuwe motorenfabrikant want de motoren tot 2026 zijn niet door Red Bull ontwikkeld. Zij hebben de IP rechten van Honda, mogen die gebruiken maar niet voor doorontwikkeling. Vanaf 2026 kunnen ze zelfstandig verder maar als zich een partnerschap voordoet die hun positie verbeterd dan is het bespreekbaar en staat Honda niet in de weg.
https://www.auto-motor-un...pf-honda-f1-motoren-2026/
Deze samenvattingen vind ik erg prettig.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Chocoball
AvK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:06:
[...]

Deze samenvattingen vind ik erg prettig.
Graag gedaan. Het is niet zo dat ik heel Auto, Motor und Sport hier wil overschrijven maar ze brengen best vaak interessant nieuws en omdat het Duitstalig is leest niet iedereen dat. Ook vind ik de kwaliteit veelal beter dan wat de Britse pers schrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Finraziel schreef op woensdag 3 november 2021 @ 19:35:
[...]

Nee ze stonden samen op de 'convoi exceptionel' trailer. Stond voor me in de monsterfile van de herfstvakantie vrijdag (cota weekend)...
Maar zo vaak kom ik Petronas niet tegen dus moest gelijk aan Mercedes denken :+
Ik zie nu pas die achterband van de ‘buggy’ 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull had eerder bij de FIA melding gemaakt Mercedes te verdenken dat ze extra prestatiewinst krijgen door extra koeling van de lucht in het plenum. De FIA heeft de wagen van Bottas onderzocht in Austin en het resultaat is dat alles in orde is, zo de afmelding aan Red Bull.
Jetzt hat Red Bull auch offiziell eine Absage für ihren Verdacht erhalten, Mercedes kühle die Luft im Plenum des Motors zu stark runter. Die FIA hat nach dem GP USA das Auto von Valtteri Bottas genauer unter die Lupe genommen. Speziell den Luftsammler, die Einlasskanäle, die Kühlung in diesem Bereich, die Verkabelung und die Sensoren, die die Lufttemperatur messen. Ergebnis: Alles in Ordnung.
https://www.auto-motor-un...am-check-news-donnerstag/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Tjah, een achterdochtig iemand zou zeggen; onderzoek het in Mexico of een andere GP waar ze niet normaliter al heel sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
Chocoball schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:31:
Red Bull had eerder bij de FIA melding gemaakt Mercedes te verdenken dat ze extra prestatiewinst krijgen door extra koeling van de lucht in het plenum. De FIA heeft de wagen van Bottas onderzocht in Austin en het resultaat is dat alles in orde is, zo de afmelding aan Red Bull.

[...]

https://www.auto-motor-un...am-check-news-donnerstag/
Heb hier inderdaad ook een beetje een dubbel gevoel bij. Wist Mercedes dat ze die controle konden verwachten? Is het daarom dat ze op deze 'Mercedes' baan minder presteerden dan verwacht?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:12:
[...]
Heb hier inderdaad ook een beetje een dubbel gevoel bij. Wist Mercedes dat ze die controle konden verwachten? Is het daarom dat ze op deze 'Mercedes' baan minder presteerden dan verwacht?
Hebben ze beslist vooraf aangekondigd met dit tot gevolg :+ https://www.planetf1.com/...eri-bottas-progress-cota/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LewisVries
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13-11-2021
DataGhost schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 00:45:
[...]

Misschien kan je nog wat inzetten, Hamilton staat nu op 2.6 :+
Gedaan. 2.75 zelfs.

Hoop dat Max gaat winnen, maar denk nog steeds Hamilton door de snellere Mercedes en Bottas die met zijn arsenaal aan nieuwe motoren als hindernis kan gaan dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Als Max straks F1 kampioen is zou hij eigenlijk voor het eerst in z'n leven eens een tijdje in Nederland moeten komen wonen (en belasting betalen). Hij heeft zoveel fans hier dat zoiets toch wel het minste is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 10:28
Frame164 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:41:
Als Max straks F1 kampioen is zou hij eigenlijk voor het eerst in z'n leven eens een tijdje in Nederland moeten komen wonen (en belasting betalen). Hij heeft zoveel fans hier dat zoiets toch wel het minste is.
En zich dan elke dag laten belagen door fans? Dat hij in Monaco woont zal vast iets met belastingen en zo te maken hebben, maar het feit dat hij daar rustig over straat kan zonder dat mensen continu een foto of handtekening of wat dan ook willen zal hij vast ook heel prettig vinden. Dat zag je ook al bij de GP van Zandvoort, waar die zich het hele weekend heeft opgesloten in het motorhome en het circuit niet af is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Moet?
Hij moet niks.
En als hij geen kampioen wordt hoeft het niet? :+

Dam, trap ik even in een trol.

[ Voor 4% gewijzigd door Arjantje72 op 05-11-2021 21:41 . Reden: trol alert ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En deze is voor de mensen die echt serieuze zaken willen lezen. ;)
Begin dit jaar heeft Williams per abuis een te accuraat model van hun FW43B beschikbaar gesteld voor een unveil applicatie. Ja, de auto van dit seizoen. En deze student is dat model gaan analyseren met behulp van informatie van ex Formule 1 aerodynamici en een supercomputer omdat het accuraat genoeg is om te analyseren in CFD software.

Dit is alvast deel een. :*)
https://www.linkedin.com/...tions-wrong-david-penner/
https://www.reddit.com/r/...to_run_cfd_on_the_leaked/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Goed idee om de budgetcap en de cfd maximale tijd te ontlopen.
Je laat de burger het met eigen pc's of clusters uitzoeken en op de mail zetten

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Misschien iets voor DPC om met RBR samen te werken? CFD@home ofzo :+

[ Voor 31% gewijzigd door DataGhost op 05-11-2021 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 19-09 20:36
F1 extends Chinese Grand Prix contract to 2025.
https://www.formula1.com/...WPSR02zKJ4ItdLHQtk8u.html

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizmo_mokum
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:06
Max heeft volgens mij nu nog betere kaarten om het kampioenschap te winnen. Nu ook het constructeurskampioenschap zo close is, heeft Mercedes geen mogelijkheid meer om te gokken met Bottas. Hamilton zal nu zelf het kampioenschap binnen moeten halen. Slachtofferen van Bottas kan Mercedes het eigen kampioenschap kosten. Perez laat constante resultaten zien, en Bottas is te wisselvallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
8)7

Ja, Max is gekke Henkie en komt hier even 49,5% inkomstenbelasting betalen en vermogensbelasting etc omdat hier zoveel fans van hem wonen.. In Monaco betaalt hij helemaal niks, mag hij al die miljoenen lekker zelf houden.. Hij woont daar echt niet voor de zogenaamde rust..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02
Inflatable schreef op maandag 8 november 2021 @ 02:00:
[...]

8)7

Ja, Max is gekke Henkie en komt hier even 49,5% inkomstenbelasting betalen en vermogensbelasting etc omdat hier zoveel fans van hem wonen.. In Monaco betaalt hij helemaal niks, mag hij al die miljoenen lekker zelf houden.. Hij woont daar echt niet voor de zogenaamde rust..
Ik betwijfel of je, als je dusdanig verdiend, niet liever woont waar je wil wonen dan geld bespaard. Bedoel, leuk, geld, maar als dat betekend dat je iedere keer 3 uur moet reizen om vrienden en familie te bezoeken dan gaat de lol er snel af. Zeker als je meer redenen hebt om je niet druk te maken over geld dan wel. Genieten van het leven doe je niet met miljoenen (extra) op de bank.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:03

BM

Moderator Spielerij
Inflatable schreef op maandag 8 november 2021 @ 02:00:
[...]
Hij woont daar echt niet voor de zogenaamde rust..
Nou... deels wel denk ik hoor. Heb 'm volgens mij wel eens horen zeggen dat ie in Nederland absoluut niet rustig over straat kan, terwijl hij in Monaco amper aangekeken/aangesproken word. Kan me voorstellen dat dat toch ook wel meeweegt.

Al zal het vast ook wel een ietsiepietsie (;)) meespelen dat ie in Monaco wat minder hoeft te betalen

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Max is een in Belgie geboren wereldburger met toevallig een NL paspoort. Los van de belastingen, ik denk dat hij voor zijn merchandising ook liever een bredere fanbase opbouwt dan zich enkel op NL te focussen. Nederland ligt al aan zijn voeten, daar hoeft hij niets meer voor te doen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-09 18:29

Crazy D

I think we should take a look.

EvilWhiteDragon schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:05:
[...]

Ik betwijfel of je, als je dusdanig verdiend, niet liever woont waar je wil wonen dan geld bespaard. Bedoel, leuk, geld, maar als dat betekend dat je iedere keer 3 uur moet reizen om vrienden en familie te bezoeken dan gaat de lol er snel af. Zeker als je meer redenen hebt om je niet druk te maken over geld dan wel. Genieten van het leven doe je niet met miljoenen (extra) op de bank.
Als je uren per dag moet trainen, daarnaast ook wat hobby's hebt die je online doet en sowieso maanden per jaar op pad bent.... Genoeg geld hebt om de mensen die je om je heen wilt hebben als je echt vrij hebt gewoon even kunt laten komen... In mijn huidige leven ben ik het met je eens maar als ik 10+ miljoen op de bank heb staan denk ik toch dat ik liever bijna niets betaal dan de helft van mijn inkomen mag afdragen.

Maar dat is flink offtopic :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 21:40
BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:25:
[...]

Nou... deels wel denk ik hoor. Heb 'm volgens mij wel eens horen zeggen dat ie in Nederland absoluut niet rustig over straat kan, terwijl hij in Monaco amper aangekeken/aangesproken word. Kan me voorstellen dat dat toch ook wel meeweegt.

Al zal het vast ook wel een ietsiepietsie (;)) meespelen dat ie in Monaco wat minder hoeft te betalen
En het klimaat daar is ook niet verkeerd, win-win-win.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 10:41
jack zomer schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:36:
Ik zie een gat in de markt. Folding@Home maar dan voor je favoriete team :D
"nee wij doen geen aerodynamica-simulaties. Dat doen onze fans, gratis! "

En Max moet niets natuurlijk :+ Als ik zoveel geld had, was ik ook daar lekker gaan wonen.
- Goede connecties, handig tijdens F1 carriere maar ook daarna
- Plaats om je bootje neer te leggen
- Lekker weer
- En dat alles met minimale belastingdruk.

We kunnen hier allemaal roomser dan de paus gaan doen :+ maar 99,9% van de mensen had hetzelfde gedaan in zijn situatie :+

[ Voor 31% gewijzigd door Waah op 08-11-2021 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

[...]

rust; weg van de hectiek en alle fans. Weet niet of je ooit in monaco bent geweest (opzich niet heel speciaal, en eigenlijk alleen interresant wanneer je veel euros hebt). In begin vond ik wel leuk, maar naar dag of 2 had ik we zo iets "ik doe iets gruwelijk verkeerd in mijn leven" (wanneer je continue bloodgesteld wordt aan ferraris, dikke boten, overpriced restaurant rekeningen). ik weet, we hebben t niet slecht hier - echter steeds geconfronteerd te worden hoeveel rijkdom ander hebben, had op mij een negatief effect (vooraf niet verwacht).

anyway, de kans dat hyperactieve fans je lastig vallen in monaco, is gewoon best klein.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Gizmo_mokum schreef op zondag 7 november 2021 @ 22:52:
Max heeft volgens mij nu nog betere kaarten om het kampioenschap te winnen. Nu ook het constructeurskampioenschap zo close is, heeft Mercedes geen mogelijkheid meer om te gokken met Bottas. Hamilton zal nu zelf het kampioenschap binnen moeten halen. Slachtofferen van Bottas kan Mercedes het eigen kampioenschap kosten. Perez laat constante resultaten zien, en Bottas is te wisselvallig.
Wolff heeft al aangegeven dat het kampioenschap van Hamilton voor het constructeurskampioenschap gaat. Ik vind dat ook niet heel verrassend en best geloofwaardig met 7 consecutive titels in the pocket. Die zullen Bottas gewoon net zo makkelijk slachtofferen als het ze zal helpen om meer verschil tussen Hamilton en Verstappen te creeeren.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:06

g0tanks

Moderator CSA
himlims_ schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:02:
[...]

ik weet, we hebben t niet slecht hier - echter steeds geconfronteerd te worden hoeveel rijkdom ander hebben, had op mij een negatief effect (vooraf niet verwacht).
Comparison is the thief of joy. Zelfs de miljonairs in Monaco zullen daar last van hebben. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
jack zomer schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 23:36:
F1 goes open-source

[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 08-11-2021 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

g0tanks schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:05:
[...]
Comparison is the thief of joy. Zelfs de miljonairs in Monaco zullen daar last van hebben. :)
offtopic:
menig kennis had mij vooraf gezegd; is 'kei duur monaco' (zegt men ook van ventie, nyc etc.) ik vind dat altijd zo'n bullshit argument waarom je niet naar plek moet afreizen; onderaan de streep moet de schoonmaakster ook een pizza kunnen scoren. Ongeacht welke overpriced stad je ook bent. Ga je een biertje scoren op de hoofdstraat weet je dat je ~15euro kwijt bent. Ga je een zijstraatje in, minder hip tentje, is het misschien 5euro. Gene wat mij vooral verrast heeft, is dat je via 'thuisbezorgd' in monaco niets kunt bestellen (men zal wel een prive chef kok hebben). Kwamen we later pas achter nadat sushi besteld hadden (kwam uit parijs naar monaco ..... fuuuuuuck - gelukkig nog kunnen annuleren).

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Chocoball
Op Motorsport.com zijn de wijzigingen aan het circuit van Abu Dhabi te zien van de Marsa bocht, de haarspeldbocht en het hotelgedeelte.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/mgl/YpN5lDX0/s8/north-hairpin-1-1.jpg

https://www.motorsport.co...f1-track-changes/6758951/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Chocoball schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:09:
Op Motorsport.com zijn de wijzigingen aan het circuit van Abu Dhabi te zien van de Marsa bocht, de haarspeldbocht en het hotelgedeelte.

[Afbeelding]

https://www.motorsport.co...f1-track-changes/6758951/
Stukkie Paul Ricard overgevlogen? :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Illegal_Alien schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:51:
[...]

Stukkie Paul Ricard overgevlogen? :P
Wel logisch, vanaf de oude bocht tot de nieuwe bocht was in de oude situatie gewoon run-off met het rempunt ruim voor de oude bocht. Nu ligt het rempunt misschien wel na de oude bocht en is bovendien de run-off een heel stuk kleiner. Er staan gewoon tribunes achter en daarna een weg, dus je moet iets om ze sneller af te laten remmen. Van de oude bocht tot de tribune was zo'n 190 meter, van de nieuwe tot de tribune... zo'n 25 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

LewisVries schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 19:38:
[...]

Gedaan. 2.75 zelfs.

Hoop dat Max gaat winnen, maar denk nog steeds Hamilton door de snellere Mercedes en Bottas die met zijn arsenaal aan nieuwe motoren als hindernis kan gaan dienen.
Nu 3.6, snel doen voordat het seizoen voorbij is :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:14
[...]

Nee financieel onafhankelijk zijn zit het genot wel echt in de weg.

Is toch heerlijk om daar te wonen? Hij heeft daar alles, kan alles, financieel veel aantrekkelijker, prachtig klimaat. Een groot deel van z'n sociale leven zal vrij makkelijk naar hem kunnen komen als dat nodig is (sommigen zullen zelfs in de buurt wonen). Dan ga je toch niet in het grijze Nederland wonen waar je een karrevracht aan belasting betaalt en vervolgens door jan en alleman wordt neergehaald als je een keer iets geks doet. Jetskiën is ook wat leuker in de middellandse zee dan op het IJsselmeer :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 00:41
Mocht Verstappen op welke manier dan ook na de komende race een voorsprong van 30 punten of meer hebben (gebeurt als hij wint en Hamilton maximaal 3e wordt), dan heeft Red Bull het WDC 'semi' zelf in de hand.

Er zijn daarna nog 3 races te gaan waarbij Verstappen dus minimaal 3e moet worden (als Hamilton ze alle 3 wint) én Hamilton geen punt voor de snelste ronde mag krijgen (maar daarvoor kunnen ze Perez gebruiken).

Ze komen dan (als het verschil volgende week 30 punten wordt) precies gelijk uit, maar dan heeft Verstappen meer overwinningen behaald.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

alexbl69 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:
Mocht Verstappen op welke manier dan ook na de komende race een voorsprong van 30 punten of meer hebben (gebeurt als hij wint en Hamilton maximaal 3e wordt), dan heeft Red Bull het WDC 'semi' zelf in de hand.

Er zijn daarna nog 3 races te gaan waarbij Verstappen dus minimaal 3e moet worden (als Hamilton ze alle 3 wint) én Hamilton geen punt voor de snelste ronde mag krijgen (maar daarvoor kunnen ze Perez gebruiken).

Ze komen dan (als het verschil volgende week 30 punten wordt) precies gelijk uit, maar dan heeft Verstappen meer overwinningen behaald.
3x 3e worden moet wel lukken normaal gesproken.
maarja, 1 DNF en het ligt weer helemaal open

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

basvn schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:49:
[...]

Als Lewis Max weer eruit rijdt, denk ik dat Perez de race erna opgeofferd wordt. Al moet ie expres als laatste kwalificeren en rustig aan doen om zo snel mogelijk gelapt te worden door Lewis :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 19-09 20:36
[...]

Toto, is that you? :+
Maar je hebt wel gelijk, it ain't over....

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

nevermind staat er gewoon bij

[ Voor 95% gewijzigd door Player1S op 08-11-2021 13:16 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:01
naitsoezn schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:05:
[...]

Wolff heeft al aangegeven dat het kampioenschap van Hamilton voor het constructeurskampioenschap gaat.
Bron? Ik heb gezocht maar nergens kunnen vinden dat Toto dit gezegd zou hebben, maar dat kan aan mijn (gebrek aan) google-skills liggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
alexbl69 schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:44:

Ik hou zelf ook wel van een beetje bierviltjeswiskunde, maar het zal lang spannend blijven vermoed ik. Honda lijkt erg betrouwbaar dit seizoen, maar het blijft een mechanische sport, dus een DNF kan altijd gebeuren. Zeker ook bij de concurrentie, maar ook bij Max/RBR.

Dus uiteindelijk zegt het allemaal geen ene flikker en zullen we pas bij de voorlaatste race met enige zekerheid kunnen zeggen wie WK gaat worden. En met een beetje pech zelfs dan niet, als het toch weer erg dicht bij elkaar ligt.

Het zou fijn zijn als Max gewoon 26 punten+ voorsprong heeft dat je niet meteen kansloos bent na een DNF, maar zelfs dan is er geen enkele zekerheid.

En dingen als Perez opofferen om Hamilton van de baan te beuken is natuurlijk klinkklare onzin en moet je absoluut niet willen in welke sport dan ook. Ook niet als 'vergelding' of wat dan ook. Ik snap ook werkelijk waar niet waarom steeds dat wishful thinking weer terugkomt als het gaat over Hamilton die een beuk moet krijgen van deze of gene, doe normaal man :D Je wil toch gewoon winnen op snelheid, kunde en bravoure. Niet omdat je grote concurrent per ongeluk door Mazepin van de baan is gekegeld en je het kampioenschap in de schoot geworpen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Laat Toto het niet horen... :X

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

stefanass schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:16:
[...]

Bron? Ik heb gezocht maar nergens kunnen vinden dat Toto dit gezegd zou hebben, maar dat kan aan mijn (gebrek aan) google-skills liggen.
zal wel op een van die click-bait pagina's zijn :X :+

ik moet echt nog zien hoe de laatste races ontvouwen, wetende dat geluk/kwartje vaak lewis zijn kant op valt (zo niet, dan duwt de fia hem om :X )

[ Voor 19% gewijzigd door himlims_ op 08-11-2021 13:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Player1S

Probably out in the dark

Klopt mijn berekening?

Sprint race. Max finished voor Lewis maar beide in de "punten" en het gat is minimaal 20 punten.
Zondag Lewis DNF en Max wint + FL en het gat is 46 punten.
Week erop. Max wint, Lewis 2e en Perez steelt FL. Verschil is dan 53 punten en dus Max kampioen. Met 2 races te gaan kan Lewis maximaal 52 punten pakken (2x winst + 2x FL)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Crazy D schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:11:
[...]

Als Lewis Max weer eruit rijdt, denk ik dat Perez de race erna opgeofferd wordt. Al moet ie expres als laatste kwalificeren en rustig aan doen om zo snel mogelijk gelapt te worden door Lewis :+
Dan moet max wakker genoeg zijn om zeker te stellen dat Hamilton ook een DNF krijgt. Samen eruit is in het voordeel van de koploper, Max dus op het moment.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
Player1S schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:33:
Klopt mijn berekening?

Sprint race. Max finished voor Lewis maar beide in de "punten" en het gat is minimaal 20 punten.
Zondag Lewis DNF en Max wint + FL en het gat is 46 punten.
Week erop. Max wint, Lewis 2e en Perez steelt FL. Verschil is dan 53 punten en dus Max kampioen. Met 2 races te gaan kan Lewis maximaal 52 punten pakken (2x winst + 2x FL)
Ja, die berekening klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:23
himlims_ schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:02:
[...]

rust; weg van de hectiek en alle fans. Weet niet of je ooit in monaco bent geweest (opzich niet heel speciaal, en eigenlijk alleen interresant wanneer je veel euros hebt). In begin vond ik wel leuk, maar naar dag of 2 had ik we zo iets "ik doe iets gruwelijk verkeerd in mijn leven" (wanneer je continue bloodgesteld wordt aan ferraris, dikke boten, overpriced restaurant rekeningen). ik weet, we hebben t niet slecht hier - echter steeds geconfronteerd te worden hoeveel rijkdom ander hebben, had op mij een negatief effect (vooraf niet verwacht).

anyway, de kans dat hyperactieve fans je lastig vallen in monaco, is gewoon best klein.
Rijkdom is dan ook niet zozeer uit te drukken in hoeveel euro's jij op de bank hebt staan. Zo lang jij meer spullen/euro's/kansen/opleiding hebt dan je buren en iedereen die er in de straat/dorp/wijk/stad wonen, dan heb je al snel een gevoel van rijkdom. Andersom werkt dat effect nog veel harder. Als jij een bachelor hebt, maar iedereen om jou heen een dubbele master heeft, dan voel je je nog steeds ondergeschikt.

Op globaal niveau gezien behoort iedere Nederlander tot de top 2% van de wereldbevolking. Toch zou ik iemand met een salaris van 70-100k uit loondienst nog steeds verre van rijk noemen. Je woont dan vaak nog steeds in een rijtjeshuis (of <35 jaar, een huurhuis) en bent volledig afhankelijk van je werkgever. Ondertussen mag je al wel ~70% van je loon inleveren aan belasting waar je niks tegen in kunt brengen.

In Monaco werkt dat niet anders. O.a. Bauke Mollema en tig andere wielrenners zoals Wout Poels, Tom Boonen, Philip Gilbert wonen daar ook. Die verdienen 2 miljoen per jaar en wonen in een flatje van 100m2 op 7 hoog en zijn gewoon de Monegaskische Jan Modaal. Er zal daar niemand zijn die tegen ze op kijkt en journalisten zijn verboden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

en door!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDrJ0SAWQAoWdle?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:38
Nog even wachten en dan gaan we naar Brazilie:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDrJ0SAWQAoWdle?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

stefanass schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:16:
[...]

Hamilton was the last driver to win the championship in a year when he didn't have the best car, in 2008 with McLaren when Ferrari were the leading constructors.

So, if he could have one, which would Wolff choose? It's obviously not the first time he has contemplated this.

'I would normally pick the constructors' championship because it is the acknowledgement of the team, the 2,000 unsung heroes,' he says. 'But this year is very different.

'Andrew Shovlin, our chief engineer trackside, said something very interesting. He said there are not many engineers who can say they engineered Ayrton Senna's car.

'If Lewis wins his eighth, Andrew said he would value having engineered his car more than winning the constructors championship. And I think that's a nice thing to say.

'I've been associated with Lewis' success. We are a team. Being part of his eighth championship, creating that history, would be very, very rewarding.
https://www.dailymail.co....ilton-Max-Verstappen.html

Betrouwbaarheid van de bron mag iedereen voor zichzelf over oordelen :+ ; in dit geval geloof ik het 100%. :)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
Update:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVi8S8IeRgVVJv1V32UNzJd_urE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mIZyOC37CI4H0KwCSI4XOmg0.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P15 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5
Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5
Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5
Race 15:1 - 0 - (P1 -- P2) 246,5 - 244,5
Race 16:0 - 1 - (P5 -- P2) 256,5 - 262,5
Race 17:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 275,5 - 287,5
Race 17:0 - 1 - (P2 -- P1) 293,5 - 312,5

HAM5xP1, 8xP2, 1xP3 ,1xP4, 2xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF
VER10xP1, 6xP2, 1xP9, 3xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.

beschikbare WDC punten

Beschikbare punten
R191074x race win = 100, 4x FL = 4,
1x sprintkwalificatie race = 3
Brazil
R20783x race win = 75, 3x FL = 3Qatar
R21522x race win = 50, 2x FL = 2Saudi Arabia
R22261x race win = 25, 1x FL = 1Abu Dhabi

De WDC moet nu uit het rijtje VER of HAM komen. BOT heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En het extra punt voor de snelste reactie gaat naar @basvn deze keer :o

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
overigens betekent bovenstaande tabel ook dat VER of HAM pas na de race in Qatar WDC kan worden. Hetzij op de finishline hetzij na de volgende races.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommiiee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:26
@nachtnet werd Hamilton 15e of 16e in race 6, want dat komt volgens mij niet overeen in de samenvatting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 09:49
nachtnet schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:53:
Update:

[Afbeelding]

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5
Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5
Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5
Race 15:1 - 0 - (P1 -- P2) 246,5 - 244,5
Race 16:0 - 1 - (P5 -- P2) 256,5 - 262,5
Race 17:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 275,5 - 287,5
Race 17:0 - 1 - (P2 -- P1) 293,5 - 312,5

HAM5xP1, 8xP2, 1xP3 ,1xP4, 2xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF
VER10xP1, 6xP2, 1xP9, 3xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.

beschikbare WDC punten

Beschikbare punten
R191074x race win = 100, 4x FL = 4,
1x sprintkwalificatie race = 3
Brazil
R20783x race win = 75, 3x FL = 3Qatar
R21522x race win = 50, 2x FL = 2Saudi Arabia
R22261x race win = 25, 1x FL = 1Abu Dhabi

De WDC moet nu uit het rijtje VER of HAM komen. BOT heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.
Dus eigenlijk net als voorgaande jaren waar HAM rond deze race zijn kampioenschap al binnen wist te halen, is Bottas ook dit jaar vanaf hetzelfde moment volledig uit de running voor het kampioenschap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

was in 1988, met 16 races

[ Voor 15% gewijzigd door basvn op 08-11-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

offtopic:
[quote]Ypuh schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:19:
[...]

Op globaal niveau gezien behoort iedere Nederlander tot de top 2% van de wereldbevolking. [/quote] weet ik, schreef ook dat we t hier helemaal niet slecht hebben [quote]

In Monaco werkt dat niet anders. O.a. Bauke Mollema en tig andere wielrenners zoals Wout Poels, Tom Boonen, Philip Gilbert wonen daar ook.

[/quote] denk vooral vanwege rust en financieel gewin [quote]

Die verdienen 2 miljoen per jaar en wonen in een flatje van 100m2 op 7 hoog en zijn gewoon de Monegaskische Jan Modaal. Er zal daar niemand zijn die tegen ze op kijkt en journalisten zijn verboden.
[/quote] en zij zullen het daar prima hebben. Maar zijn ook nog steeds ‘buitenlanders’. Net als 75%(?) van de mensen die er wonen, er zijn niet veel mensen met Monegask nationaliteit. Incidenteel kan iemand naturaliseren - maar hangen ‘flinke’ voorwaarden aan (zo moet je flink € hebben en een maatschappelijke bijdragen leveren.

Begrijp me niet verkeerd, was leuk een lang weekend te verblijven. Maar zou er niet snel weer terug gaan.

Wat overigens prachtig vond; we gingen naar supermarkt voor boodschappen, dezelfde als de miljonair voor ons in de rij. Goed zij hadden duurdere wijn (16.000€ voor flesje) die van ons 10€ werd je ook dronken van :+

Eenmaal buiten zagen we dat zijn blonde schone had te veel boodschappen had ingeslagen. Zoveel dat het niet in de kofferbak van de Ferrari past. (een FWD 😂 Ferrari ).

Op de bijrijder stoel werd de laatste boodschappen tas gezet. Waarna de dame een taxi regelde :+ ik vond helemaal geweldig om te zien, luxe probleem.

ubb fuxked up

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Finraziel
Mis ik hier iets? Vettel en Schumacher staan volgens mij toch allebei nog op 13 wins in een seizoen? (2013 en 2004)
Hamilton staat ook nog hoger met meermaals 11 wins.

Edit: oh! Het gaat specifiek om Honda powered... Zal wel aan mij liggen maar vind het een rare manier van uitdrukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Finraziel op 08-11-2021 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Finraziel schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:42:
[...]

Mis ik hier iets? Vettel en Schumacher staan volgens mij toch allebei nog op 13 wins in een seizoen? (2013 en 2004)
Hamilton staat ook nog hoger met meermaals 11 wins.

Edit: oh! Het gaat specifiek om Honda powered... Zal wel aan mij liggen maar vind het een rare manier van uitdrukken.
Dat maakt simpelweg een betere clickbait

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

BM schreef op maandag 8 november 2021 @ 08:25:
[...]

Exact. Dat zal heel zwaar wegen, hij valt daar gewoon veel minder op dan hier (of in België ofzo) het geval zou zijn.

Ga maar na. Wat zou jij doen? Zou jij in Nederland blijven wonen, waar continue mensen aan je jas zouden trekken, je handtekening/een selfie/whatever van/met je wil?

Of ergens wonen waar veel meer rijke en beroemde mensen wonen, en je dus relatief anoniem kan rondlopen? Ik zou daar zelf niet over na hoeven denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:04
Destruction schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:47:
[...]

Exact. Dat zal heel zwaar wegen, hij valt daar gewoon veel minder op dan hier (of in België ofzo) het geval zou zijn.

Ga maar na. Wat zou jij doen? Zou jij in Nederland blijven wonen, waar continue mensen aan je jas zouden trekken, je handtekening/een selfie/whatever van/met je wil?

Of ergens wonen waar veel meer rijke en beroemde mensen wonen, en je dus relatief anoniem kan rondlopen? Ik zou daar zelf niet over na hoeven denken :)
Dat is puur een financiele keuze, hoe vaak is een F1 coureur nu daadwerkelijk thuis ?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LewisVries
  • Laatst online: 13-11-2021
Slecht nieuws.

Abu Dhabi kunnen we dit jaar toevoegen als nog meer een power-baan. Zie https://www.motorsport.co...f1-track-changes/6758951/

De stukken waar je nog mechanische grip en goed over kerbs gaan nodig had (de sterke punten van Red Bull t.o.v. Mercedes lijkt het) zijn er uit gesloopt om het nog meer 1 grote dragrace-baan te maken. Maakt het veel meer een Mercedes baan.

Saudi-Arabie heeft volgens de beschrijving van F1.com de hoogste gemiddelde snelheid na Monza, dus daar gaat de Mercedes ook plezier hebben.

Kortom Max moet echt Brazilië winnen en eigenlijk misschien ook wel in Qatar (ook veel hoge snelheid, lijkt beetje op Silverstone), want de laatste 2 races worden schadebeperking (misschien zelfs 1-2 Mercedes).
Snap dus echt niet figuren zoals Allard Kalff die video's publiceren met 'de titel is binnen'.

[ Voor 7% gewijzigd door LewisVries op 08-11-2021 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:52

Wom

Bij VI kwam voorbij dat Assen de financiering rond heeft om een Grand Prix te kunnen houden op het circuit aldaar. Ze gaan dus proberen op de kalender terecht te komen. Investeringen vooral in wat aanpassingen aan het circuit zelf begreep ik. In hoeverre dat een levensvatbaar idee is, weet ik niet.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
Bossie schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:59:
[...]

Dat is puur een financiele keuze, hoe vaak is een F1 coureur nu daadwerkelijk thuis ?
De coureurs zijn vaker thuis dan de rest van het team. Max is in Europa zelfs bij back to back races vaak wel 3 of zelfs 4 nachten thuis. Van zondagavond tot donderdagochtend. Als hij dan op maandag in de fabriek moet zijn vliegt hij gewoon die dag even op en neer vanuit Monaco Luton airport is op 20 minuten rijden van de fabriek.

Wonen in Monaco heeft nog een extra voordeel: Het weer is een stukje fijner dan in NL

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wom schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:07:
Bij VI kwam voorbij dat Assen de financiering rond heeft om een Grand Prix te kunnen houden op het circuit aldaar. Ze gaan dus proberen op de kalender terecht te komen. Investeringen vooral in wat aanpassingen aan het circuit zelf begreep ik. In hoeverre dat een levensvatbaar idee is, weet ik niet.
Als het contract met Zandvoort af loopt zou het kunnen.
Maar denk dat de FOM geen behoefte heeft aan 2 gp’s van NL.
Misschien zo’n Duitsland schema met jaar om jaar wisselen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Zal Bottas nog een keer met een boek komen.
The real story behind Mercedes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

TrekDr0p schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 07:09:
Daar lijkt hij mij iets teveel een gentleman voor. Ik zou het echter zeker gaan lezen... :9 :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
Wom schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:07:
Zandvoort heeft nog jaren een contract om een exclusieve GP in NL te organiseren, volgens mij was het een 3-jaarscontract met een optie voor nog 2 jaar. Dus dat zal op de korte termijn niet gebeuren. Tijdens het afgelopen raceweekend op Zandvoort is er nog bevestigd door Jan Lammers (volgens mij) dat zij het exclusieve recht hebben voor een GP in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
LewisVries schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:00:
Slecht nieuws.

Abu Dhabi kunnen we dit jaar toevoegen als nog meer een power-baan. Zie https://www.motorsport.co...f1-track-changes/6758951/

De stukken waar je nog mechanische grip en goed over kerbs gaan nodig had (de sterke punten van Red Bull t.o.v. Mercedes lijkt het) zijn er uit gesloopt om het nog meer 1 grote dragrace-baan te maken. Maakt het veel meer een Mercedes baan.

Saudi-Arabie heeft volgens de beschrijving van F1.com de hoogste gemiddelde snelheid na Monza, dus daar gaat de Mercedes ook plezier hebben.

Kortom Max moet echt Brazilië winnen en eigenlijk misschien ook wel in Qatar (ook veel hoge snelheid, lijkt beetje op Silverstone), want de laatste 2 races worden schadebeperking (misschien zelfs 1-2 Mercedes).
Snap dus echt niet figuren zoals Allard Kalff die video's publiceren met 'de titel is binnen'.
Ik vraag me wel een beetje af of dit nou mijn bubbel is, of dat het echt klopt... Maar voor mijn gevoel zijn een hoop nieuwe (of verbouwde) circuits toch vaak 'topspeed' circuits in de zin van; veel lange stukken, weinig medium speed bochten. Klopt dit, of heb ik het verkeerd? In principe mag je (vind ik :+ ) wel van FOM verwachten dat ze een evenwichtige kalender samenstellen, en niet dat het team met de PU met de hoogste topsnelheid standaard al veruit favoriet is voor de titel omdat 2/3e van de races beslist worden op topsnelheid. Maar goed, geloof dat FOM meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Hoe lullig het ook is voor Bottas, dit soort dingen zijn aan de orde van de dag bij F1 teams. Perez wordt bij Red Bull net zo goed geslachtofferd als het erop aan komt. Evenals al zijn voorgangers aldaar. Bij Ferrari gebeurde onder Schumacher/Alonso/Vettel jarenlang hetzelfde met de 2e coureur. Wat dat betreft kan Bottas een praatgroep beginnen met alle 2e rijders van al die andere teams...

Acties:
  • +33 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS heeft een nieuw artikel over Porsche en Audi geschreven inclusief wat geruchten uit de paddock. Audi en Porsche hebben tot 15 december a.s. om te beslissen of zij vanaf 2026 mee gaan strijden in de Formule 1.
  • Het laatste gerucht uit de paddock is dat Audi McLaren wil kopen en Porsche vanaf 2026 wil samenwerken met Red Bull. Porsche en Audi zouden met 4 teams hebben gesproken: McLaren, Red Bull, Williams en Alfa Romeo (Sauber).
  • De CEO's van VW, Audi en Porsche willen net als bij Le Mans met 2 merken instappen. Zodoende hoeft maar 1 motor ontwikkeld en onderhouden te worden maar heeft het dubbele marketingwaarde met 2 merken.
  • De FIA wil op 15 december het nieuwe motorenregelement vanaf 2026 goedkeuren. Daardoor is haast geboden bij beide merken om begin december te beslissen of zij wel of niet gaan instappen.
  • Het nieuwe regelement met een V6 turbo zonder MGU-H,een verdrievoudiging van het elektrische aandeel en duurzame brandstof is zo gemaakt om een bindende toezegging van de Volkswagen merken te krijgen. Echter een motor is 1 ding maar je hebt ook een team nodig.
  • Daarom bestaat het idee dat Audi McLaren in zijn geheel of anders alleen het F1 team koopt. Porsche wil instappen bij Red Bull zoals Honda dat nu doet.
  • Mede door het budgetplafond en de toegenomen populariteit van F1 is McLaren helemaal niet geïnteresseerd in een verkoop. Sterker nog F1 teamns worden alleen maar duurder om te kopen en zijn veel teams niet eens te koop op misschien Williams, Alpha Tauri en Sauber na.
  • Maar ook als partner instappen is niet goedkoop. De motoren moeten gratis geleverd worden, sponsoring op de wagens kost ook geld en inspraak over coureurs nog meer geld.
  • Instappen bij Red Bull heeft wel een voordeel voor Porsche. Zo is de motorenafdeling van Porsche nog niet klaar voor F1. Voor een testbank bij AVL is de wachttijd momenteel 1,5 jaar. Red Bull heeft al 6 testbanken staan waarvan 2 oorspronkelijk voor Porsche bedoeld waren voor een eerder F1 project wat niet doorging.
  • Het alternatief voor Porsche zou Williams zijn. Helmut Marko vult aan dat Porsche bij Red Bull gelijk in staat is om te winnen en bij Williams meer dan 3 jaar nodig hebben om weer een topteam te worden.
  • Het plan bij Red Bull is in 2026 eigen motoren te bouwen. Helmut Marko bevestigd dat de ontwikkelingen zullen beginnen zodra alle details van het regelement ergens midden 2022 bekend zijn. Mocht Porsche willen samenwerken of Honda willen terugkeren dan is het voorwerk al gedaan. Red Bull houdt alle opties nog open, daarom wordt het servicecontract met Honda per jaar verlengd.
  • De nieuwkomers hoeven echter niet te rekenen dat de rode loper voor hun wordt uitgerold. Mercedes, Renault en Ferrari accepteren niet dat Porsche en Red Bull parallel ontwikkelen en aan het einde gaan samenwerken. 2 fabrikanten met allebei een eigen budget en het dubbele aantal testbankuren (t.o.v. de bestaande fabrikanten) die uiteindelijk aan 1 motor werken.
  • Men wil Porsche en Audi graag erbij hebben maar maar niet ten koste van alles. Daarom is eerder de 4 cylinder motor afgeschoten waar beide merken een voorsprong mee zouden hebben. Audi en Porsche hebben het wel voor elkaar gekregen dat de MGU-H verdwijnt omdat de inhaalslag te groot is. Aan de andere kant komt er geen energieterugwinning aan de vooras omdat Porsche en Audi vanwege hun Le Mans kennis teveel vooruit lopen. Daarnaast betekent dit meer gewicht en meer kosten volgens Ferrari.
  • Geheel onvoorbereid zijn Porsche en Audi niet. Dat F1 project hierboven wat eerder niet doorging. Na Le Mans werd in Stuttgart een V6 turbo motor ontwkkeld met als doel om samen met Red Bull in F1 te stappen. In 2018 stond de motor al op de testbank maar vlak voor de beslissing werd door de raad van bestuur de stekker eruit getrokken.
https://www.auto-motor-un...f1-motoren-einstieg-2026/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Tomcatter_31 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:03:
[...]

Hoe lullig het ook is voor Bottas, dit soort dingen zijn aan de orde van de dag bij F1 teams. Perez wordt bij Red Bull net zo goed geslachtofferd als het erop aan komt. Evenals al zijn voorgangers aldaar. Bij Ferrari gebeurde onder Schumacher/Alonso/Vettel jarenlang hetzelfde met de 2e coureur. Wat dat betreft kan Bottas een praatgroep beginnen met alle 2e rijders van al die andere teams...
Toch heb ik niet het idee dat hij zo erg wordt geslachtofferd in de race. Hij is gewoon minder goed dan Lewis, maar hij is op zich wel snel. Dus als Lewis een kutdag heeft doet Bottas vaak gewoon vooraan mee. Daar win je als constructeur een kampioenschap mee. Natuurlijk moest ie heus weleens inhouden om Lewis er voorbij te laten, maar dat gebeurt vaker ook bij andere teams.

Ik denk eerder dat Merc een perfecte 2e rijder heeft gevonden. Snel genoeg om in de top mee te rijden en dus punten te scoren. Snel genoeg om te kunnen winnen als de 1e rijder dat om welke reden dan ook niet lukt. Maar niet zo snel dat ie elke race aan het knokken is met de 1e rijder. En soms heeft ie ook echt kutdagen, zondag was zeker niet zijn beste dag. Komt Ricciardo niet voorbij. Dan wordt ie geslachtofferd om de snelste ronde te pakken (wat in 1e instantie niet eens lukte), maar goed, of je nu 11e of 18e wordt dat maakt bar weinig meer uit. Elke coureur weet dat ie in een team zit en dus uiteindelijk voor het team rijdt. En dan is puntje weghalen bij de RB gewoon prima teamwork. Weet niet of ze dat gedaan hadden als hij op p9 of 10 had gereden. Zelf 1 of 2 punten verliezen om 1 punt weg te halen bij de concurrent is volgens mij niet zo zinnig. RB had precies hetzelfde gedaan: als Max of Perez buiten de top 10 hadden gereden, hadden ze ook geprobeerd de snelste ronde te pakken ook al eindigt je coureur daarmee nog verder achterin.

Slachtofferen vind ik meer de situatie zoals met Barrichello die gewoon echt niet mocht winnen om maar te zorgen dat Michael midden in de zomer kampioen was. Halverwege de race je snellere teamgenoot er voorbij laten vind ik niet slachtofferen. Je kiest de snelste rijder tijdens die race en als je teamgenoot die ophoudt moet ie ff opzij. Dat is wat anders als de laatste ronde laten inhouden of zo. Maar ja, je bent 2e rijder of je bent het niet natuurlijk en als de maandelijkse bijdrage in het levensonderhoud maar groot genoeg is... :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 23:54

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

The_Admin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:45:
[...]

Zandvoort heeft nog jaren een contract om een exclusieve GP in NL te organiseren, volgens mij was het een 3-jaarscontract met een optie voor nog 2 jaar. Dus dat zal op de korte termijn niet gebeuren. Tijdens het afgelopen raceweekend op Zandvoort is er nog bevestigd door Jan Lammers (volgens mij) dat zij het exclusieve recht hebben voor een GP in NL.
Dan wordt de GP in Assen toch gewoon de GP van Europa, of van Noord Duitsland. Ik kan me niet voorstellen dat Zanvoort de exclusieve rechten heeft op een GP in Nederland. Wel dat ze als enige 'Dutch GP' mogen heten.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
zonoskar schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:49:
[...]

Dan wordt de GP in Assen toch gewoon de GP van Europa, of van Noord Duitsland. Ik kan me niet voorstellen dat Zanvoort de exclusieve rechten heeft op een GP in Nederland. Wel dat ze als enige 'Dutch GP' mogen heten.
"Het is ook een exclusief contract, dus dat betekent dat als er meer races in Nederland zijn, die in Zandvoort zijn. We zitten erin voor de lange termijn", aldus Lammers.
https://www.nu.nl/formule...ort-verbonden-blijft.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Crazy D schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:
Maar ja, je bent 2e rijder of je bent het niet natuurlijk en als de maandelijkse bijdrage in het levensonderhoud maar groot genoeg is... :P
Het basissalaris van Bottas is iets van 10 miljoen. Als tweede viool kun het slechter treffen idd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 13-09 18:52
warp schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:52:
[...]

Het basissalaris van Bottas is iets van 10 miljoen. Als tweede viool kun het slechter treffen idd :+
Ja want van zijn overwinnings bonussen wordt hij niet rijk :+

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
We wachten nog op Lewis' boek over HAM Vs. ROS ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
En dat exclusieve contract geldt tot 2023, dus Assen kan er prima naast. Naar Assen in plaats van Zandvoort zie ik niet gebeuren.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:42
Het kan iets voor op de lange termijn zijn, dus voor na 2023. De optie op extra jaren gaat dan wel door, maar niet langer exclusief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Crazy D schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:45:
[...]

Toch heb ik niet het idee dat hij zo erg wordt geslachtofferd in de race. Hij is gewoon minder goed dan Lewis, maar hij is op zich wel snel. Dus als Lewis een kutdag heeft doet Bottas vaak gewoon vooraan mee. Daar win je als constructeur een kampioenschap mee. Natuurlijk moest ie heus weleens inhouden om Lewis er voorbij te laten, maar dat gebeurt vaker ook bij andere teams.

Ik denk eerder dat Merc een perfecte 2e rijder heeft gevonden. Snel genoeg om in de top mee te rijden en dus punten te scoren. Snel genoeg om te kunnen winnen als de 1e rijder dat om welke reden dan ook niet lukt. Maar niet zo snel dat ie elke race aan het knokken is met de 1e rijder. En soms heeft ie ook echt kutdagen, zondag was zeker niet zijn beste dag. Komt Ricciardo niet voorbij. Dan wordt ie geslachtofferd om de snelste ronde te pakken (wat in 1e instantie niet eens lukte), maar goed, of je nu 11e of 18e wordt dat maakt bar weinig meer uit. Elke coureur weet dat ie in een team zit en dus uiteindelijk voor het team rijdt. En dan is puntje weghalen bij de RB gewoon prima teamwork. Weet niet of ze dat gedaan hadden als hij op p9 of 10 had gereden. Zelf 1 of 2 punten verliezen om 1 punt weg te halen bij de concurrent is volgens mij niet zo zinnig. RB had precies hetzelfde gedaan: als Max of Perez buiten de top 10 hadden gereden, hadden ze ook geprobeerd de snelste ronde te pakken ook al eindigt je coureur daarmee nog verder achterin.

Slachtofferen vind ik meer de situatie zoals met Barrichello die gewoon echt niet mocht winnen om maar te zorgen dat Michael midden in de zomer kampioen was. Halverwege de race je snellere teamgenoot er voorbij laten vind ik niet slachtofferen. Je kiest de snelste rijder tijdens die race en als je teamgenoot die ophoudt moet ie ff opzij. Dat is wat anders als de laatste ronde laten inhouden of zo. Maar ja, je bent 2e rijder of je bent het niet natuurlijk en als de maandelijkse bijdrage in het levensonderhoud maar groot genoeg is... :P
Mee eens. Denk dat het ook wel meevalt. Bottas is geen 2e rijder zoals de andere voorbeelden inderdaad. Zoals je zegt, Barrichello mocht vanaf race 1 al niet voor Schumacher eindigen. Bottas mag bij aanvang van een seizoen wel voor eigen succes gaan, zoals je enkele seizoenen terug kon zien met Bottas 2.0 etc. Denk idd dat ze Bottas hebben gekozen omdat ze weten dat hij het Hamilton over een heel seizoen niet moeilijk kan maken om een strijd zoals met Rosberg te voorkomen. Dus Bottas plaatst eigenlijk zichzelf in de 2e rijdersrol omdat hij het telkens uiteindelijk niet redt tegen Hamilton.

Punt is vooral dat veel mensen klagen over Bottas als wingman van Hamilton, terwijl andere teams dat net zo goed doen. En sommige dus zelfs nog veel erger, zoals inderdaad het voorbeeld met Barrichello. Red Bull zou precies hetzelfde doen als Mercedes, probleem is alleen bij hun dat hun 2e rijder vaak niet snel genoeg is om als wingman te kunnen dienen. Maar voorgaande seizoenen had Red Bull al aangegeven dat ze met Verstappen kampioen willen worden....dus Gasly, Albon en ook Perez worden verwacht in dienst te rijden van Verstappen... alleen in de praktijk lukt dat vaak nog niet omdat ze niet snel genoeg zijn.

En voorbeeld wat je noemt met snelste ronde, was het niet zo eerder dit jaar dat ze Perez binnengehaald hebben terwijl hij in de punten lag (P9 of 10) om de snelste ronde bij Hamilton weg te halen? Olav Mol zei dat toen wel. Heb alleen niet gechecked of dat echt zo was of dat Perez sowieso nog een stop moest maken en hij dus sowieso geen punten gescoord zou hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDrkdCpWYAgXzgs?format=jpg&name=large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

codex

Geen OpenAI agent :)

Slecht nieuws.

Het beste scenario is RB 1 en 2 in de sprintrace en race komend weekend, met Max 1e.

Dan kan Lewis de 3 andere winnen en Max derde worden, mits beide RB (of AT?) het punt voor de snelste raceronde weghouden bij Lewis. Gelijke eindstand, Max winnaar want meer GP's gewonnen.

Mocht Lewis nog een gridstraf moeten pakken, dan wordt het haast onmogelijk om te winnen voor hem. Ik denk dus dat ze wel een risico gaan lopen met de PU naar het einde van het seizoen.

[ Voor 6% gewijzigd door codex op 09-11-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11:13

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Slecht nieuws.

Dat is geen nieuw nieuws, tenminste niet voor mij. USA was een meevaller, Mexico ging goed en nu nog Brazilië. De marge die Verstappen dan heeft opgebouwd geeft een kans op de wereldtitel, maar die moet dan alsnog wel even worden binnengehaald door op de laatste gp's die marge te verdedigen.

Daarom was het ook weer een tik voor Hamilton, die weet dat de druk bij hem ligt. Als Max ook in Brazilië wint dan moet Hamilton de overige GP's winnen om zelf nog een kans te maken.

Maar dat blijft ook theoretische praat, want een uitvalbeurt van 1 van de 2 kan alles weer op zijn kop zetten. We gaan het maar meemaken :)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 122 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken