Dat was Silverstone, in ronde 49/52 lag Perez P10 op +8s van P9 en -3s van P11 toen hij een UI aan z'n broek kreeg die pas na de race beslist zou worden. De verwachting was dat het +5s of +10s penalty zou opleveren, of niks. Gezien zijn achterstand was het niet waarschijnlijk dat hij naar P9 of zelfs P8 zou kunnen rijden, dus als hij op die plek was blijven rijden was het +1 RBR en +1 Merc, netto 0 punten dus. Alleen gezien de redelijke kans op een penalty (gebeurde uiteindelijk niet) had het 0/+1 kunnen worden, netto 1 verlies voor RBR dus. Daarom was de enige manier om te garanderen dat het netto 0 punten zou blijven dus Perez binnenhalen voor de snelste ronde. Alle andere opties hadden negatieve verwachtingswaarde. Perez zelf zou die race hoe dan ook van P3 naar P5 terugzakken in het klassement en lag qua punten al ver genoeg bij Verstappen en Hamilton vandaan om realistisch gezien niet meer mee te doen voor WDC. Bovendien kwam het punt voor de snelste ronde bij Hamilton vandaan, dus hielp dat effectief Verstappen ook nog een punt. Al met al vind ik dat dus de enige keuze die ze hadden, de keuze met de meeste winst voor het team en hun kampioenschapskansen.Tomcatter_31 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:05:
[...]
En voorbeeld wat je noemt met snelste ronde, was het niet zo eerder dit jaar dat ze Perez binnengehaald hebben terwijl hij in de punten lag (P9 of 10) om de snelste ronde bij Hamilton weg te halen? Olav Mol zei dat toen wel. Heb alleen niet gechecked of dat echt zo was of dat Perez sowieso nog een stop moest maken en hij dus sowieso geen punten gescoord zou hebben.
Even voor de rest, wat contextmetallicattim schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:54:
[...]
We wachten nog op Lewis' boek over HAM Vs. ROS
He's back! 😆 How's that book coming on, @LewisHamilton? 📖#AbuDhabiGP 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/euRx03CBAP
— Formula 1 (@F1) 22 november 2018
Contracten zeggen weinig in de F1. We zouden ook al rond moeten rijden in Vietnam en dat contract lijkt helemaal verscheurd te zijn.The_Admin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:45:
[...]
Zandvoort heeft nog jaren een contract om een exclusieve GP in NL te organiseren, volgens mij was het een 3-jaarscontract met een optie voor nog 2 jaar. Dus dat zal op de korte termijn niet gebeuren. Tijdens het afgelopen raceweekend op Zandvoort is er nog bevestigd door Jan Lammers (volgens mij) dat zij het exclusieve recht hebben voor een GP in NL.
Als Assen het financieel rond heeft en Liberty wil dan denk ik dat zon clausule niets meer waard is.'Of ze vinden een manier om het te omzeilen.
Zal niet de eerste keer zijn. Jarenlang 2 GP's in Duitsland en idem in Spanje toen Schumacher en Alsonso het goed deden.
Ik durf nog wel te stellen dat Nederland zelfs 3 GP's vol zou krijgen en dat de andere landen waar nu bussen vol Nederlanders heen gaan het nog niet eens zullen merken omdat er nog steeds bussen vol heen blijven gaan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het is niet omdat het F1 is dat contracten ineens niks meer zeggen hé. Natuurlijk kan Zandvoort er baat bij hebben om FOM niet aan het contract te houden als Zandvoort er zelf ook beter van wordt of een ander voordeel mee kan krijgen. Maar een contract in F1 is natuurlijk net zoveel waard als er buiten.Player1S schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:26:
[...]
Contracten zeggen weinig in de F1. We zouden ook al rond moeten rijden in Vietnam en dat contract lijkt helemaal verscheurd te zijn.
Als Assen het financieel rond heeft en Liberty wil dan denk ik dat zon clausule niets meer waard is.'Of ze vinden een manier om het te omzeilen.
Zal niet de eerste keer zijn. Jarenlang 2 GP's in Duitsland en idem in Spanje toen Schumacher en Alsonso het goed deden.
Ik durf nog wel te stellen dat Nederland zelfs 3 GP's vol zou krijgen en dat de andere landen waar nu bussen vol Nederlanders heen gaan het nog niet eens zullen merken omdat er nog steeds bussen vol heen blijven gaan.
Daarnaast verwacht ik niet dat FOM heel happig is voor een 2e Dutch GP. Leuk misschien eens een keertje als een 'European GP' of wat dan ook, maar 2 GPs in NL is gewoon onzin, dan kan je beter weer structureel mikken op Duitsland.
Ik zit net nog eens naar de resultaten van de afgelopen races te kijken, maar Pierre Gasly is wel bezig aan een sterk seizoen. We zien hem weinig in beeld tijdens races, maar volgens mij maximaliseert hij behoorlijk in de AT.
Laatste 10 resultaten:
4e
DNF
6e
13e
DNF
4e
6e
5e
11e
9e
Laatste 10 resultaten:
4e
DNF
6e
13e
DNF
4e
6e
5e
11e
9e
Bij dezeIllegal_Alien schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:45:
[...]
[...]
Wacht maar totdat ik de nieuwe Minidrivers plaats![]()
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gasly rijdt inderdaad een goed seizoen.Muse schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:45:
Ik zit net nog eens naar de resultaten van de afgelopen races te kijken, maar Pierre Gasly is wel bezig aan een sterk seizoen. We zien hem weinig in beeld tijdens races, maar volgens mij maximaliseert hij behoorlijk in de AT.
Laatste 10 resultaten:
4e
DNF
6e
13e
DNF
4e
6e
5e
11e
9e
Het valt (helaas) niet echt op omdat hij a) niet op het podium komt en b) vaak in niemandsland rijdt en dus geen gevechten heeft!
Weer die discussie over Assen. Je gaat toch ook niet met een vrachtwagen over het fietspad rijden?
En ook niet met motoren... ow wachtFrappuccino schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:29:
Weer die discussie over Assen. Je gaat toch ook niet met een vrachtwagen over het fietspad rijden?
Aangezien je Assen als fietspad ziet
Latest pictures from the Jeddah Corniche Circuit as #F1 Race Director Michael Masi plays down #SaudiGP concerns:https://t.co/e9mvRJ2eKO pic.twitter.com/AVZ88IEHdu
— Phillip Horton (@PHortonF1) 9 november 2021
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Voor mijn huis ligt toevallig een fietspad, en dat is gezien het gebruik blijkbaar (ook) voor witte postbusjes en vrachtwagens.Frappuccino schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:29:
ping 127.212.23.124
Wat maken we hierop uit? Haalbare kaart nog steeds? Pro's con's kijkende naar asfalt, benodigde punten etc? Niemandsland voor alle teams toch, mbt data?
Mijn boefje is liev!
Dat Masi zegt dat het allemaal moet lukken.JB schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:14:
[...]
Wat maken we hierop uit? Haalbare kaart nog steeds? Pro's con's kijkende naar asfalt, benodigde punten etc? Niemandsland voor alle teams toch, mbt data?
Word voor alle teams nieuw terrein, dus word kijken wie het het beste voor elkaar heeft qua setup
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Met de kanttekening dat Schumacher en Vettel nooit zo lang achtereen in een dominante auto hebben gereden. Red Bull was maar 2 seizoenen écht dominant, en bij Ferrari was het ook allemaal vrij wisselvallig.Destruction schreef op woensdag 3 november 2021 @ 18:24:
Overigens had ik dit vroeger ook met Schumacher en Ferrari en Vettel en RedBull, het gaat me om de dominantie ansich, niet om een specifiek team of een specifieke coureur. Dominantie is van alle tijden, maar wmb slecht voor de sport. Tel daar een inconsequente FIA bij op, en ik moet bekennen dat ik m'n interesse in de sport een beetje begin te verliezen.
Veel gebouwen lijken nog op een betonnen huls. Er zal misschien wel geraced kunnen worden maar ik denk niet dat het af is. Ook al zullen we dat op tv door slim camera werk niet zienJB schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:14:
[...]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Laat ze de spandoeken met gebouw opdruk uit Bakoe snel overvliegen. En bij welke race was het dat ze geel gras maar groen hadden geverfd?AtlAntA schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:46:
[...]
Veel gebouwen lijken nog op een betonnen huls. Er zal misschien wel geraced kunnen worden maar ik denk niet dat het af is. Ook al zullen we dat op tv door slim camera werk niet zien
at your service
Dat ziet er bijna televisie klaar uit. paar details afmaken en gaan. Vrees alleen dat het circuit zo glad als een paling in olie gaat zijn met dat kakelverse asfalt.
Moeten ze even kennis/apparatuur uit Turkije laten komen, die hebben het dit jaar prima opgelost vergeleken vorig jaarnachtnet schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:58:
[...]
Dat ziet er bijna televisie klaar uit. paar details afmaken en gaan. Vrees alleen dat het circuit zo glad als een paling in olie gaat zijn met dat kakelverse asfalt.
Ach, hoeveel man zit daar op de tribune dan? Volgens mij is het net als met het voetbal 'in de zandbak'; je speelt voor anderhalve paardenkop en het gaat vooral om de tv-gelden / als de sjeik het maar leuk vindt...AtlAntA schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:46:
[...]
Veel gebouwen lijken nog op een betonnen huls. Er zal misschien wel geraced kunnen worden maar ik denk niet dat het af is. Ook al zullen we dat op tv door slim camera werk niet zien
Hoe lang hebben ze in Turkije over dat wassen van de baan gedaan? Paar weken toch?basvn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:59:
[...]
Moeten ze even kennis/apparatuur uit Turkije laten komen, die hebben het dit jaar prima opgelost vergeleken vorig jaar
Shake shake shake... shake shake shake.... Shake that Bottas!

Dat was in Sochi maar dat was eigenlijk voor de Olympische spelen gedaan dacht ik. Gelukkig was dat gras in October 2014 nog steeds groenThe_Butler schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:51:
[...]
Laat ze de spandoeken met gebouw opdruk uit Bakoe snel overvliegen. En bij welke race was het dat ze geel gras maar groen hadden geverfd?
F1 is goed bezig:
Formula 1 has implemented the "Brundle clause" after Martin Brundle's recent run-in with Megan Thee Stallion's bodyguards in the United States.
Brundle's popular Sky Sports F1 pre-race grid walk segment returned in the US following the easing of Covid restrictions.
Part of the charm of the feature is that, as Brundle reflected, he does not always get his man. However, this will now no longer be the case as celebrities will be "obliged" to take interviews, as witnessed ahead of the Mexico City Grand Prix.
"There have been new rules introduced, that any celebrities on the grid must not have bodyguards any longer," said Brundle.
https://www.gpfans.com/en...ty-bodyguard-grid-access/
Formula 1 has implemented the "Brundle clause" after Martin Brundle's recent run-in with Megan Thee Stallion's bodyguards in the United States.
Brundle's popular Sky Sports F1 pre-race grid walk segment returned in the US following the easing of Covid restrictions.
Part of the charm of the feature is that, as Brundle reflected, he does not always get his man. However, this will now no longer be the case as celebrities will be "obliged" to take interviews, as witnessed ahead of the Mexico City Grand Prix.
"There have been new rules introduced, that any celebrities on the grid must not have bodyguards any longer," said Brundle.
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik gok dat als Biden of een andere big shot de grid op wil, er gewoon bodyguards bij lopen haha...Slavy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:07:
F1 is goed bezig:
Nou nog een beetje selectiever zijn in het niveau van wie er daar mag rondlopen. Hint: heel ver boven het niveau van Megan Thee Stallion.Slavy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:07:
F1 is goed bezig:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Despite the popularity of the segment that began on ITV in 1997, Brundle claimed he does not watch back his grid walks.
"My grid walk is some alter ego I don't recognise, it's why I don't watch them," Brundle explained.
Of koning in Nederland.Martinspire schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:11:
[...]
Ik gok dat als Biden of een andere big shot de grid op wil, er gewoon bodyguards bij lopen haha...
Heb toch het gevoel dat die dan met minder (zichtbare) bodyguards loopt dan een (excusez moi bij gebrek aan een betere omschrijving.) omhoog getild wijf...
[ Voor 7% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-11-2021 15:39 ]
Minder zichtbaar vooral ja en iets grotere afstand zodat ze zaken eerder zien.Illegal_Alien schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:39:
[...]
Heb toch het gevoel dat die dan met minder (zichtbare) bodyguards loopt dan een (excusez moi bij gebrek aan een betere omschrijving.) omhoog getild wijf...
Wat Gasly gedaan heeft achter de schermen weet ik niet maar het moet wel tegen het zeerste been van Marko geweest zijn... anders is er geen enkele verklaring waarom je Perez gaat halen in de winter en Gasly lekker aan laat klooien in de subtop.Muse schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:45:
Gasly heeft mijns inziens gewoon de pech gehad in te moeten stappen in het lastigste jaar wat RBR in jaren heeft gekend. Ricciardo op moeten volgen, Verstappen als teammaat krijgen en dan ook nog eens een auto onder je kont krijgen die eigenlijk helemaal niet zo goed is als men wilde doen geloven (ding was een draak om te rijden)... wat wel bleek tijdens de wintertests toen hij hem kort reed.
Gasly valt wat mij betreft in dezelfde groep als Sainz, Norris, Ricciardo, Leclerc (ik vind hem niet zo uitzonderlijk), en Russel (same story als Leclerc vooralsnog), gewoon en hele goede coureur die als alles mee zit en de "besten van het veld" het af laten weten nog best wel eens een WK titel binnen kunnen harken. Jammere voor die gasten is alleen dat we de afgelopen 11 jaar al tegen 2 constructeurs aan zitten te kijken die de titels aaneen rijgen en coureurs daar over het algemeen lang blijven zitten waardoor ze uiteindelijk nooit in de buurt van een WK titel zullen komen tenzij er hele gekke dingen gebeuren.
#AMuS F1 teams must reserve two FP sessions for young drivers in the coming season (2022). To ensure that it's not always the same drivers, the sporting regulations will say that each of the 20 "regular" drivers will have to sit out once.
— tami. (@Vetteleclerc) 9 november 2021
More here : https://t.co/P0eoKfHaHW
Iedereen moet dus een keer zijn stoeltje af staan voor een FP. Al zal dat bij een RBR 4x dezelfde coureur zijn die er in gaat waarschijnlijk.
#AMuS In Mexico, there were also discussions on the post-season Abu Dhabi test. The traditional run-out after the finale in Abu Dhabi is to be reduced from two to just one day in the 2022 season so that the mechanics can return to their families a little earlier.
#AMuS In return for the reduced post-season testing day, teams are allowed to use both cars 🙂
Volgens mij heeft hij paar keer in de pers redelijk zijn ongenoegen geuit over zijn situatie bij Red Bull. Dat is niet zo handig natuurlijk. maar uiteindelijk is de situatie gewoon mismanaged door Red Bull. Die hebben Gasly veel te vroeg in die auto gezet. En wat je zegt, de pech van Gasly was ook nog eens dat het dat jaar een hele lastige auto was. Red Bull werd wel gedwongen natuurlijk doordat Ricciardo vertrok, dus ze moesten iets. Maar Gasly was nog niet klaar voor de stap naar Red Bull en dat wist de teamleiding ook. Dus als je dan gedwongen wordt om hem toch in die auto te moeten zetten, geef hem dan wel de tijd om te groeien en neem de druk bij die jongen weg. In plaats daarvan hebben ze hem na een half jaar alweer gedegradeerd om vervolgens Albon erin te zetten die er ook nog niet klaar voor was. En in plaats van de druk wegnemen bij die jongens, gingen ze klagen dat de 2e auto te weinig punten scoorde en niet dicht genoeg bij Verstappen zat. Je zag uiteindelijk ook dat beide jongens gewoon gebroken waren aan het einde van hun periode bij Red Bull... naar mijn mening had het team die jongens veel beter moeten begeleiden. Aan de andere kant heb ik ook wel mijn twijfels of Gasly het nu echt beter zou doen als je hem weer zou promoveren... Kijk ook naar Perez, die komt over het geheel ook niet in de buurt van Verstappen. En die heeft veel meer ervaring.R2D2 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:03:
[...]
Wat Gasly gedaan heeft achter de schermen weet ik niet maar het moet wel tegen het zeerste been van Marko geweest zijn... anders is er geen enkele verklaring waarom je Perez gaat halen in de winter en Gasly lekker aan laat klooien in de subtop.
Gasly heeft mijns inziens gewoon de pech gehad in te moeten stappen in het lastigste jaar wat RBR in jaren heeft gekend. Ricciardo op moeten volgen, Verstappen als teammaat krijgen en dan ook nog eens een auto onder je kont krijgen die eigenlijk helemaal niet zo goed is als men wilde doen geloven (ding was een draak om te rijden)... wat wel bleek tijdens de wintertests toen hij hem kort reed.
Gasly valt wat mij betreft in dezelfde groep als Sainz, Norris, Ricciardo, Leclerc (ik vind hem niet zo uitzonderlijk), en Russel (same story als Leclerc vooralsnog), gewoon en hele goede coureur die als alles mee zit en de "besten van het veld" het af laten weten nog best wel eens een WK titel binnen kunnen harken. Jammere voor die gasten is alleen dat we de afgelopen 11 jaar al tegen 2 constructeurs aan zitten te kijken die de titels aaneen rijgen en coureurs daar over het algemeen lang blijven zitten waardoor ze uiteindelijk nooit in de buurt van een WK titel zullen komen tenzij er hele gekke dingen gebeuren.
En dan rijdt je rookie een je auto in de pijn in FP1. Toch wel riskante business, zeker nu met de budgetcap.basvn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:26:
[Twitter]
Iedereen moet dus een keer zijn stoeltje af staan voor een FP. Al zal dat bij een RBR 4x dezelfde coureur zijn die er in gaat waarschijnlijk.
[Twitter]
[Twitter]
Organiseer dan als FIA meer rookie test dagen, ook gedurende het seizoen.
Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkten tov rookies. De tijden dat een Villeneuve als 'rookie' bijna duizend rondjes kon testen zijn helaas al lang voorbij. Kosten besparen is prima, maar er lijkt nog minder doorstroming te zijn naar de F1. Ervaring wordt zo belangrijk, dat zelfs Mazepin op een gegeven moment interessanter is dan een rookie uit de F2. Wellicht beetje overdreven, maar de F1 lijkt geen enkele haast te maken om dit probleem te fixen. Waarom niet in de raceweekenden dat de F2 er ook is, de maandag gebruiken als testdag op hetzelfde circuit. Ja, niet als het een double of triple header is, maar dit is toch de meest gunstigste oplossing. Zullen vast en zeker genoeg bandjes ongebruikt overblijven. Moet je toch zeker 4-5x een testdag kunnen organiseren lijkt me. Het is absurd dat met budgetten van 500 miljoen dollar en meer, dat je dan niet eens de mogelijkheid hebt om rookies te testen.basvn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:26:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Je moet gewoon een type Bottas hebbenTomcatter_31 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:51:
[...]
Volgens mij heeft hij paar keer in de pers redelijk zijn ongenoegen geuit over zijn situatie bij Red Bull. Dat is niet zo handig natuurlijk. maar uiteindelijk is de situatie gewoon mismanaged door Red Bull. Die hebben Gasly veel te vroeg in die auto gezet. En wat je zegt, de pech van Gasly was ook nog eens dat het dat jaar een hele lastige auto was. Red Bull werd wel gedwongen natuurlijk doordat Ricciardo vertrok, dus ze moesten iets. Maar Gasly was nog niet klaar voor de stap naar Red Bull en dat wist de teamleiding ook. Dus als je dan gedwongen wordt om hem toch in die auto te moeten zetten, geef hem dan wel de tijd om te groeien en neem de druk bij die jongen weg. In plaats daarvan hebben ze hem na een half jaar alweer gedegradeerd om vervolgens Albon erin te zetten die er ook nog niet klaar voor was. En in plaats van de druk wegnemen bij die jongens, gingen ze klagen dat de 2e auto te weinig punten scoorde en niet dicht genoeg bij Verstappen zat. Je zag uiteindelijk ook dat beide jongens gewoon gebroken waren aan het einde van hun periode bij Red Bull... naar mijn mening had het team die jongens veel beter moeten begeleiden. Aan de andere kant heb ik ook wel mijn twijfels of Gasly het nu echt beter zou doen als je hem weer zou promoveren... Kijk ook naar Perez, die komt over het geheel ook niet in de buurt van Verstappen. En die heeft veel meer ervaring.
Gasly laat het nu wel redelijk zien in de AT, al vind ik z'n resultaten over pak 'm beet de laatste tien races ook nog wat wisselvallig, maar hij heeft nu natuurlijk 0 druk van z'n teamgenoot en is de grote man bij AT. Niemand verwacht dat hij een paar podiums pakt laat staan races wint, en dat gaat bij RBR wel anders zijn. En precies die druk is wat hem (schijnbaar) teveel werd, een soort van hyperfocus op even goed moeten zijn als Max en daardoor juist fouten gaan maken of te ver gaan.
Dat komt natuurlijk ook wel doordat het middenveld vrij dicht op elkaar zit. Soms zijn McLaren en Ferrari gewoonweg sneller, in andere races kan hij zich mengen in dat gevecht. Dat scheelt zomaar 4 plaatsen in de eindstand.The_Admin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:06:
[...]
Gasly laat het nu wel redelijk zien in de AT, al vind ik z'n resultaten over pak 'm beet de laatste tien races ook nog wat wisselvallig, maar hij heeft nu natuurlijk 0 druk van z'n teamgenoot en is de grote man bij AT. Niemand verwacht dat hij een paar podiums pakt laat staan races wint, en dat gaat bij RBR wel anders zijn. En precies die druk is wat hem (schijnbaar) teveel werd, een soort van hyperfocus op even goed moeten zijn als Max en daardoor juist fouten gaan maken of te ver gaan.
Bensimpel
Positieve meneer
Racen op een bouwval, want de track zal wel af zijn, maar de gebouwen eromheen enzo niet? Mag al blij zijn als je naar de WC kan.JB schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:14:
[...]
😆 - Denk ook eens om ;)
Wat is het nut van de post Abu Dhabi test? Normaal kunnen ze eventueel al wat onderdelen voor het nieuwe seizoen testen meen ik? Maar volgend seizoen is alles zo anders dat dat geen nut zal hebben. En vorig jaar moest er IIRC ook een rookie rijden? Maar als ze dit jaar twee auto's mogen gebruiken lijkt me dat ook niet aan de orde. Meeste teams hebben maar één rookie, en die gaat niet in twee auto's tegelijkertijd rijden, terwijl die normaliter wel twee dagen kon rijden.
Ja, Mercedes had het handig gekozen met Bottas. Die kan je gewoon vrij laten racen in de wetenschap dat hij het over een heel seizoen Hamilton toch niet moeilijk gaat maken. Dan hoef je hem contractueel niet als wingman vast te leggen en komt hij toch telkens in die situatie, wat we elk seizoen dus ook zien gebeuren. Nu kijken hoe het daar volgend jaar gaat zodra Russell in de 2e auto zit... denk dat het dan wel eens ander verhaal kan gaan worden. Hoewel ik van Russell nog wel moet zien hoe goed hij echt is als hij een heel seizoen onder druk moet presteren. Bottas had beschikbaar geweest voor Red Bull, maar ja, op dat moment lag Perez alweer vast volgens mij. En betwijfel ook wel of Bottas het beter zou doen dan Perez...The_Admin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:06:
[...]
Je moet gewoon een type Bottas hebbenIemand die over één ronde wel redelijk dezelfde tijden kan rijden als de eerste rijder, maar normaliter op race pace / tyre management het gewoon aflegt. Dan heb je redelijk straffeloos je WK-kandidaat, en mocht die om wat voor reden dan ook niet presteren kan je tweede rijder de kruimels oppikken. Daarnaast is het na een race of 5/6 al duidelijk dat de 2e rijder het WK niet gaat redden, dus kan je hem straffeloos in dienst in van 'het team' (lees: rijder #1) laten rijden.
Laat teams desnoods een 3e test auto bouwen (Al dan niet met onderdelen die niet meer nodig zijn) waar de rookies mee kunnen rijden ergens gedurende het weekend. Heb je ook wat meer actie op de baan, juist leuk als de F2 of F3 niet mee zijn.siggy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:03:
[...]
Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkten tov rookies. De tijden dat een Villeneuve als 'rookie' bijna duizend rondjes kon testen zijn helaas al lang voorbij. Kosten besparen is prima, maar er lijkt nog minder doorstroming te zijn naar de F1. Ervaring wordt zo belangrijk, dat zelfs Mazepin op een gegeven moment interessanter is dan een rookie uit de F2. Wellicht beetje overdreven, maar de F1 lijkt geen enkele haast te maken om dit probleem te fixen. Waarom niet in de raceweekenden dat de F2 er ook is, de maandag gebruiken als testdag op hetzelfde circuit. Ja, niet als het een double of triple header is, maar dit is toch de meest gunstigste oplossing. Zullen vast en zeker genoeg bandjes ongebruikt overblijven. Moet je toch zeker 4-5x een testdag kunnen organiseren lijkt me. Het is absurd dat met budgetten van 500 miljoen dollar en meer, dat je dan niet eens de mogelijkheid hebt om rookies te testen.
Williams doet uit kostenoverwegingen al niet mee aan de post-season test. Ze hebben geen mule gebouwd dus daarom mogen ze niet meedoen (denken ze, maar dat zal wel zo zijn). Gewoon even een 3e auto uit de mouw schudden zal er dan helemaal niet in zitten. De dag zelf kost natuurlijk buiten de auto's ook gewoon geld aan personeel en logistiek.chevsticks schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:50:
[...]
Laat teams desnoods een 3e test auto bouwen (Al dan niet met onderdelen die niet meer nodig zijn) waar de rookies mee kunnen rijden ergens gedurende het weekend. Heb je ook wat meer actie op de baan, juist leuk als de F2 of F3 niet mee zijn.
Maar zo klinkt het alsof het een groot probleem is, maar dat is het niet. Er staan geen 10 F1 waardige rookies klaar om in te stappen. De toppers halen de F1 toch wel, en hebben ook minder voorbereiding nodig. Het is vooral lullig voor de minder getalenteerde rijders. Maar die kunnen duizenden ronden in de sim rijden en in oude auto's oefenen (als papa betaald).siggy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:03:
[...]
Ze hebben zichzelf in de nesten gewerkten tov rookies. De tijden dat een Villeneuve als 'rookie' bijna duizend rondjes kon testen zijn helaas al lang voorbij. Kosten besparen is prima, maar er lijkt nog minder doorstroming te zijn naar de F1. Ervaring wordt zo belangrijk, dat zelfs Mazepin op een gegeven moment interessanter is dan een rookie uit de F2. Wellicht beetje overdreven, maar de F1 lijkt geen enkele haast te maken om dit probleem te fixen. Waarom niet in de raceweekenden dat de F2 er ook is, de maandag gebruiken als testdag op hetzelfde circuit. Ja, niet als het een double of triple header is, maar dit is toch de meest gunstigste oplossing. Zullen vast en zeker genoeg bandjes ongebruikt overblijven. Moet je toch zeker 4-5x een testdag kunnen organiseren lijkt me. Het is absurd dat met budgetten van 500 miljoen dollar en meer, dat je dan niet eens de mogelijkheid hebt om rookies te testen.
I served in a company of heroes.
Suspension test voor de 2022 wielen en 2022 banden test.RobertMe schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:29:
[...]
Wat is het nut van de post Abu Dhabi test? Normaal kunnen ze eventueel al wat onderdelen voor het nieuwe seizoen testen meen ik? Maar volgend seizoen is alles zo anders dat dat geen nut zal hebben. En vorig jaar moest er IIRC ook een rookie rijden? Maar als ze dit jaar twee auto's mogen gebruiken lijkt me dat ook niet aan de orde. Meeste teams hebben maar één rookie, en die gaat niet in twee auto's tegelijkertijd rijden, terwijl die normaliter wel twee dagen kon rijden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Nou, de waslijst van F1-waardige rookies die geen enkele rol van betekenis hebben kunnen maken of niet eens in de F1 zijn gekomen is lang. Net zoals de lijst van F1 rookies die niet bepaald uitmuntend waren in de junior categorieen. Met steeds minder testen heeft een rookie nog minder kans, en nog minder rookies krijgen een kans om te testen. Linksom of rechtsom is dat een slechte zaak. En met de idioot hgoge budgetten is dit een rare manier om geld te besparen. Rookies zijn voor iedereen de toekomst, en daarop ga je besparen. Vind ik vreemd.Vuvuzela schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]
Maar zo klinkt het alsof het een groot probleem is, maar dat is het niet. Er staan geen 10 F1 waardige rookies klaar om in te stappen. De toppers halen de F1 toch wel, en hebben ook minder voorbereiding nodig. Het is vooral lullig voor de minder getalenteerde rijders. Maar die kunnen duizenden ronden in de sim rijden en in oude auto's oefenen (als papa betaald).
Anyway, Kobayashi had in de huidige F1 never nooit geraced en Björn Wirdheim zou een van de weinigen zijn die een kans zou krijgen, maar kreeg het niet. En tegenwoordig, zelfs met zoveel races, zien we weinig coureurswissels. Dus hoe komt een rookie er dan tussen?
Het is een groter probleem dat de stoeltjes die vrij komen, vaak richting degene met de grootste zak geld gaat in plaats van het talent. Zie Latifi, Mazepin en in zekere zin Stroll ook, ze zitten er voornamelijk vanwege het geld dat ze mee konden brengen. Ook het verhaal dat afgelopen week de rondte deed, dat Hulkenberg de plaats van Russell in had kunnen nemen als hij maar genoeg geld mee nam, het geeft gewoon aan hoe financieel zwak sommige teams staan, dat is eigenlijk het werkelijke probleem. Er staan misschien geen 10 F1 waardige rookies klaar, maar als de F1 waardige rookies achter het net vissen omdat ze gepasseerd worden door rookies met meer geld, geeft dat wel aan dat het niet helemaal lekker zit.Vuvuzela schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 18:27:
[...]
Maar zo klinkt het alsof het een groot probleem is, maar dat is het niet. Er staan geen 10 F1 waardige rookies klaar om in te stappen. De toppers halen de F1 toch wel, en hebben ook minder voorbereiding nodig. Het is vooral lullig voor de minder getalenteerde rijders. Maar die kunnen duizenden ronden in de sim rijden en in oude auto's oefenen (als papa betaald).
Nou, ik snap wat je bedoelt, en ik deel het sentiment, maar puur feitelijk kun je net zo goed Hamilton, Rosberg, Russel, Ocon, etc etc eraan toevoegen. Zonder backing van Mercedes, familiegeld of Mclaren hadden ze het net zo goed F1 niet hoeven te halen. En Russel met al zijn domme foutjes was allang gezakt zonder backing van Mercedes. Schumacher betaalde ook voor zijn zitje. Tsunoda zit er om Honda wat terug te geven. Autosport drijft op geld, ook voor de talenten. Kijk maar eens naar alle dikke ondernemers die aan Le Mans meedoen. Zijn echt geen toptalentjes die uit armoede maar succesvolle ondernemers zijn geworden.Transportman schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:13:
[...]
Het is een groter probleem dat de stoeltjes die vrij komen, vaak richting degene met de grootste zak geld gaat in plaats van het talent. Zie Latifi, Mazepin en in zekere zin Stroll ook, ze zitten er voornamelijk vanwege het geld dat ze mee konden brengen. Ook het verhaal dat afgelopen week de rondte deed, dat Hulkenberg de plaats van Russell in had kunnen nemen als hij maar genoeg geld mee nam, het geeft gewoon aan hoe financieel zwak sommige teams staan, dat is eigenlijk het werkelijke probleem. Er staan misschien geen 10 F1 waardige rookies klaar, maar als de F1 waardige rookies achter het net vissen omdat ze gepasseerd worden door rookies met meer geld, geeft dat wel aan dat het niet helemaal lekker zit.
Zodra Lewis Hamilton en Mercedes niet meer de hoogste topsnelheden hebben verdwijnen ze zo weer van de kalenderThe_Admin schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:47:
[...]
Ik vraag me wel een beetje af of dit nou mijn bubbel is, of dat het echt klopt... Maar voor mijn gevoel zijn een hoop nieuwe (of verbouwde) circuits toch vaak 'topspeed' circuits in de zin van; veel lange stukken, weinig medium speed bochten. Klopt dit, of heb ik het verkeerd? In principe mag je (vind ik) wel van FOM verwachten dat ze een evenwichtige kalender samenstellen, en niet dat het team met de PU met de hoogste topsnelheid standaard al veruit favoriet is voor de titel omdat 2/3e van de races beslist worden op topsnelheid. Maar goed, geloof dat FOM meer bezig is met kwantiteit dan kwaliteit...
Maar zonder dollen. Denk dat dit nog een overblijfsel is uit de Bernie tijd. Simpelweg de dikste portemonnee wint, hoe wanstaltig je baan ook is en hoe skewed de kalender er ook van wordt.
Het is inderdaad een wonder dat Verstappen en Red Bull uberhaupt nog meedoen om de titel als je ziet wat de laatste helft van de kalender aan topsnelheid-skewed banen heeft met veel lange rechte stukken.
-Spa
-Monza
-Sochi
-Turkije
-Austin
-Mexico (alleen ijle lucht maakt dat het totaal anders uitpakt)
-Qatar
-Saudi Arabie
-Abu Dhabi, zeker in nieuwe vorm
Niet zo gek dat Mercedes in de voorgaande jaren al kon gaan concentreren op volgende jaar voor de zomerstop. Ze wisten als ze dan nog in de buurt zaten (ze stonden vaak sowieso al voor door hun dominante auto) dat de rest van het kampioenschap toch wel naar hun kant zou gaan vallen.
Veel te veel nadruk op motor legt de huidige kalender en regelgeving. En juist dat voordeel haal je niet zomaar bij (aero trucjes kun je afkijken en uiterlijk het jaar erna zelf hebben).
Dit alles dus ook de reden dat ik denk dat als Verstappen na Brazilië niet minstens 25 punten voor staat (of liever 34, mocht Bottas zich ermee gaan bemoeien) hij toch geen WK wordt omdat de laatste 3 banen wel gemaakt lijken te zijn voor Mercedes hun auto (zelfs Bottas die P2 achter Lewis wordt moet je dus niet uitsluiten). Ik had ook verwacht dat Allard Kalff ('de titel is binnen') en gelijkgestemden ook wel hun huiswerk konden doen en dit hadden kunnen zien. Als van de resterende 4 races we nu nog Brazilië, Monaco, Mexico en Oostenrijk hadden (om even te duiden hoe gunstig de banen zouden zijn bij omgekeerde rollen), ja dan had ik er wel vertrouwen in gehad (dan nog zou ik het niet zo gaan jinxen als Allard Kalff doet).
[ Voor 53% gewijzigd door LewisVries op 09-11-2021 21:05 ]
Meh een hoge topsnelheid zegt niet alles. En een circuit met een lang recht stuk betekent ook niet meteen dat dat ene team daar gaat winnen.
Oostenrijk noem je als RB baan, maar is bijna letterlijk 4/5 rechte stukken aan elkaar.. traditioneel echt een powercircuit.
Oostenrijk noem je als RB baan, maar is bijna letterlijk 4/5 rechte stukken aan elkaar.. traditioneel echt een powercircuit.
[ Voor 31% gewijzigd door Vuvuzela op 10-11-2021 00:50 ]
Dat is ook allemaal veel te simpel. Het functioneren van een F1 wagen is niet 1 of 2 parameters.
Ze hebben allemaal keuzes gemaakt met voor- en nadelen, de RBR en de Mercedes zitten dicht genoeg bij elkaar om overal te kunnen strijden dit seizoen.
Ze houden allemaal stijf de lippen op elkaar over de zaken die er echt toe doen qua afstelling. Max zegt af en toe nog wel eens wat. Bv over de rode banden in de window krijgen op Mexico, extreem moeilijk qua set up keuzes.
Het enige waar ik me zorgen over maak is Bottas zijn nieuwe motor pool.
En natuurlijk het racen zelf. Silverstone, baku, Hongarije. Er kan van alles gebeuren.
Ze hebben allemaal keuzes gemaakt met voor- en nadelen, de RBR en de Mercedes zitten dicht genoeg bij elkaar om overal te kunnen strijden dit seizoen.
Ze houden allemaal stijf de lippen op elkaar over de zaken die er echt toe doen qua afstelling. Max zegt af en toe nog wel eens wat. Bv over de rode banden in de window krijgen op Mexico, extreem moeilijk qua set up keuzes.
En natuurlijk het racen zelf. Silverstone, baku, Hongarije. Er kan van alles gebeuren.
een treffende spreuk
Bottas is helemaal geen issue. Als hij de resterende races 1ste word, en Max 2de en Hammy 3de is Max gewoon WDC...pro_6or schreef op woensdag 10 november 2021 @ 01:57:
Dat is ook allemaal veel te simpel. Het functioneren van een F1 wagen is niet 1 of 2 parameters.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Zou het slim zijn als RBR in Brazilië net als HAM nog een nieuwe ICE voor VER toevoegt aan de pool, om zo in de laatste races wat extra vermogen te kunnen gebruiken zoals BOT nu doet?
Hij krijgt dan 5 plekken straf, dan zou hij toch wel terug moeten kunnen komen naar P2 als ze een beetje goeie pace hebben?
Hij krijgt dan 5 plekken straf, dan zou hij toch wel terug moeten kunnen komen naar P2 als ze een beetje goeie pace hebben?
Hail to the king baby!
Het verschil is dat 1 en 2 7 punten scheelt en 2 en 3 3 punten. Als je steeds voor je concurrent eindigt maakt dat inderdaad niet uit, maar als BOT en HAM 1-2 liggen dan weet ik zeker dat BOT de teamorder krijgt om Hamilton voor te laten. Zelfs al zou hij 20 seconden voor liggen.Damian schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:49:
[...]
Bottas is helemaal geen issue. Als hij de resterende races 1ste word, en Max 2de en Hammy 3de is Max gewoon WDC...
En dan is het opeens 10 punten in het nadeel van VER.
Maar goed, als, als, als. Ik zie Bottas ook niet echt als een issue.
Signatures zijn voor boomers.
Zoals @Maasluip hierboven in de context van een ander bericht zet: P1 vs P2 kost 7 punten. P2 vs P3 maar 3 punten. Als je dan al strategisch een nieuwe motor pakt kun je dat beter doen waar het de minste punten kost. Dus ergens waar je verwacht tweede te worden en met motorwissel derde is dan een betere keuze dan ergens waar je verwacht eerste te worden en met wissel tweede.urk_forever schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:53:
Zou het slim zijn als RBR in Brazilië net als HAM nog een nieuwe ICE voor VER toevoegt aan de pool, om zo in de laatste races wat extra vermogen te kunnen gebruiken zoals BOT nu doet?
Simpele rekensom; Zolang er nog maximaal 107 punten zijn te winnen en je maar 19 punten voorstaat, is er nog helemaal niets gewonnen.
pjlgt schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:22:
Simpele rekensom; Zolang er nog maximaal 107 punten zijn te winnen en je maar 19 punten voorstaat, is er nog helemaal niets gewonnen.
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/0K1eFqXdg33Tnvn8sFkwixvo.gif?f=user_large)
Mijn boefje is liev!
Wie wordt er WDC? Spannend hé, gezien alle speculaties.
Oh man, is toch machtig mooi! - Op naar Abu Dhabi, zonder gekke acties gaat het daar gebeuren.
"Did that guy won?"
Oh man, is toch machtig mooi! - Op naar Abu Dhabi, zonder gekke acties gaat het daar gebeuren.
"Did that guy won?"
Iets met hoogte....Vuvuzela schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:44:
Meh een hoge topsnelheid zegt niet alles. En een circuit met een lang recht stuk betekent ook niet meteen dat dat ene team daar gaat winnen.
Van de ligging van de baan? Van de kerbs? Van de verschillende korrels/groeven in het asfalt?(ruwheid baan)
Hebben er allemaal mee te maken.
Wat een bizarre wending zou kunnen zijn is dat een van beide tweede rijders beslissend moet zijn in Abu Dabi met betrekking tot de punt voor de snelste ronde. Ik vermoed dat ik dan aan het zuurstof moet.
Dat is nu juist het issue, als Hammy eens voor Max zit scheelt dat 7 punten, maar als Bottas er ook is, zijn dat er al 10. Max moét dan dus voor Hammy en wint er dan maar 3.Damian schreef op woensdag 10 november 2021 @ 08:49:
[...]
Bottas is helemaal geen issue. Als hij de resterende races 1ste word, en Max 2de en Hammy 3de is Max gewoon WDC...
een treffende spreuk
Dit jaar liggen Red Bull en Mercedes zo dicht bij elkaar (misschien Red Bull een klein beetje beter zelfs) dat er over het algemeen niet te zeggen "deze baan is voor team X".LewisVries schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:54:
Het is inderdaad een wonder dat Verstappen en Red Bull uberhaupt nog meedoen om de titel als je ziet wat de laatste helft van de kalender aan topsnelheid-skewed banen heeft met veel lange rechte stukken.
-Spa
-Monza
-Sochi
-Turkije
-Austin
-Mexico (alleen ijle lucht maakt dat het totaal anders uitpakt)
-Qatar
-Saudi Arabie
-Abu Dhabi, zeker in nieuwe vorm
Dit alles dus ook de reden dat ik denk dat als Verstappen na Brazilië niet minstens 25 punten voor staat (of liever 34, mocht Bottas zich ermee gaan bemoeien) hij toch geen WK wordt omdat de laatste 3 banen wel gemaakt lijken te zijn voor Mercedes hun auto (zelfs Bottas die P2 achter Lewis wordt moet je dus niet uitsluiten). Ik had ook verwacht dat Allard Kalff ('de titel is binnen') en gelijkgestemden ook wel hun huiswerk konden doen en dit hadden kunnen zien. Als van de resterende 4 races we nu nog Brazilië, Monaco, Mexico en Oostenrijk hadden (om even te duiden hoe gunstig de banen zouden zijn bij omgekeerde rollen), ja dan had ik er wel vertrouwen in gehad (dan nog zou ik het niet zo gaan jinxen als Allard Kalff doet).
Natuurlijk zullen er voordelen voor het ene of andere team zijn, maar je ziet dit jaar bij meerdere races dat het echt niet alles zegt.
Als ik jou rij erbij pak:
-Spa: Max won de (regen)quali en daarmee de halve punten door wat regen
-Monza: verschillen tussen Max en Lewis klein in de race en Max crasht bovenop Lewis waardoor beide uitvallen
-Sochi: Max start achteraan, chaotisch einde door regen zorgde ervoor dat Lewis nog won en Max P2
-Turkije: Lewis gridpenalty, intermediate race met uiteindelijk Max P2 en Lewis P5
-Austin: normaal Mercedes baan volgens mij. Max wint qualificatie en de race op strategie.
-Mexico: RBR baan, dit jaar ook bij de race. Althans Max had een ruime voorsprong.
Dusja... wat is dan de doorslag: het circuit, de weersomstandigheden, de coureur, de auto, de strategie ? Wat mij betreft een combinatie van dat alles.
Ik denk dat het allemaal gewoon dicht bij elkaar ligt waardoor moeilijk te zeggen is wat de komende races gaat gebeuren.
De coureur, iedereen ziet dat Max en Lewis exceptioneel zijn, ze rijden niet voor niks het hele veld + teamgenoten snot voor de ogen.
Is toch prachtig.! Heeft de huidige generatie F1 kijkers ooit een beter seizoen dan dit seizoen gezien?
Moet ik nog even iedereen laten herinneren, dat elke race met een sprintrace tot nu toe een crash met de 2 WC leiders heeft gehad?
Ik zou voor de grap eens de diverse filmpjes kijken rond het DTM seizoen, 'beter' is relatief als het zo'n einde gaat krijgenCrashhill schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:59:
[...]
De coureur, iedereen ziet dat Max en Lewis exceptioneel zijn, ze rijden niet voor niks het hele veld + teamgenoten snot voor de ogen.
Is toch prachtig.! Heeft de huidige generatie F1 kijkers ooit een beter seizoen dan dit seizoen gezien?
Als dit seizoen hetzelfde einde gaat krijgen, zal de wereld tijdelijk iets te klein zijn
[ Voor 20% gewijzigd door SinergyX op 10-11-2021 11:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Eerste keer Max er uitIllegal_Alien schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:31:
Moet ik nog even iedereen laten herinneren, dat elke race met een sprintrace tot nu toe een crash met de 2 WC leiders heeft gehad?
Tweede keer Max en Ham er uit
Derde keer Ham er uit?
Het DTM seizoenslot is veelbeschreven in de media. Gotze werd geholpen door maarliefst 3 andere Mercedes coureurs, eentje moest een podium opgeven en een andere zelfs de overwinning. Tegelijkertijd werden ze natuurlijk ook geholpen door het T1 incident waar kampioenschapsleider Lawson effectief uitgeschakeld werd door een Audi coureur.SinergyX schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:32:
[...]
Ik zou voor de grap eens de diverse filmpjes kijken rond het DTM seizoen, 'beter' is relatief als het zo'n einde gaat krijgenSamenvatting, 3 vochten voor kampioenschap en middels een absoluut 'ram hem erin' en zelfs een 'team order tegen een andere coureur' ging dat behoorlijk de verkeerde kant op.
Als dit seizoen hetzelfde einde gaat krijgen, zal de wereld tijdelijk iets te klein zijn
Als de titel op het spel staat, worden er offers gevraagd. Dat zal bij F1 dit seizoen, mocht het slot erom vragen, niet anders zijn. Het zal mij niet verbazen als het gebeurt. Ik hoop alleen dat het netjes gaat zonder race incidenten.
DTM is wel vaker controversieel geweest. Wie herinnert zich nog de teamorder naar Timo Schneider ('schieb ihn raus!"), waar het team gewoon op de radio vraagt om een andere coureur uit de race te rammen. Dat deed hij overigens direct waardoor Wickens (en hijzelf) uitvielen. Dat is nog maar een paar jaar terug.
Ik begrijp die angst om die laatste 3 races niet, als Brazilië Max zowel de sprintrace als de zondagrace wint(en die punt voor snelste raceronde niet bij Lewis komt, mits hij tweede wordt).
Mercedes zou dan elke race 1-2 moeten eindigen en Lewis/Bottas moet dan voorkomen dat Max dat extra punt pakt. Als Max namelijk die laatste 3 races derde eindigt en het punt voor het snelste ronde pakt heeft hij gewonnen. Aangezien de RB en Mercedes nagenoeg altijd een groot gat naar achteren hebben moet het voor Max vrij makkelijk worden om dat extra punt te pakken, waar Lewis/Bottas hun positie in gevaar brengen door aan het einde van de race naar binnen te gaan.
Ik zie ze echt geen gat trekken van >20 seconden met deze onderlinge verhoudingen. De uitgangspositie van Max is op dit moment, ook met de vooruitzichten, echt wel beter dan van Lewis.
Mercedes zou dan elke race 1-2 moeten eindigen en Lewis/Bottas moet dan voorkomen dat Max dat extra punt pakt. Als Max namelijk die laatste 3 races derde eindigt en het punt voor het snelste ronde pakt heeft hij gewonnen. Aangezien de RB en Mercedes nagenoeg altijd een groot gat naar achteren hebben moet het voor Max vrij makkelijk worden om dat extra punt te pakken, waar Lewis/Bottas hun positie in gevaar brengen door aan het einde van de race naar binnen te gaan.
Ik zie ze echt geen gat trekken van >20 seconden met deze onderlinge verhoudingen. De uitgangspositie van Max is op dit moment, ook met de vooruitzichten, echt wel beter dan van Lewis.
Zelf ben ik er ook nog lang niet gerust op dat Max hem gaat winnen maar als we wat facts op een rijtje zetten:
1) Max die finished op plek 3: 0 x voorgekomen (het is 1,2 of DNF (uitzondering halve auto finish in Hongarije)
2) Merc 1/2: 0 x voorgekomen
3) Als Max uitvalt heeft hij een probleem, als Lewis uitvalt heeft hij een iets groter probleem, als bottas uitvalt pakt Max gezien het huidige season hoogstwaarschijnlijk een eerste of 2e plek
Het grootste gevaar is denk ik niet de baan of een ineens super ontwikkeling bij Merc, maar een ongeluk in bocht 1.
Ook ik schrok een beetje van de Merc pace ná Silverstone maar achteraf gezien wint Max na Silverstone 4 races, 4 poles en lewis 1 pole en 1 x winst.
p.s. er is zelfs nog een kansje dat de GP van Saudi Arabia niet doorgaat toch? Ook al gooien ze er waarschijnlijk 24/7 lageloon arbeiders tegenaan...
1) Max die finished op plek 3: 0 x voorgekomen (het is 1,2 of DNF (uitzondering halve auto finish in Hongarije)
2) Merc 1/2: 0 x voorgekomen
3) Als Max uitvalt heeft hij een probleem, als Lewis uitvalt heeft hij een iets groter probleem, als bottas uitvalt pakt Max gezien het huidige season hoogstwaarschijnlijk een eerste of 2e plek
Het grootste gevaar is denk ik niet de baan of een ineens super ontwikkeling bij Merc, maar een ongeluk in bocht 1.
Ook ik schrok een beetje van de Merc pace ná Silverstone maar achteraf gezien wint Max na Silverstone 4 races, 4 poles en lewis 1 pole en 1 x winst.
p.s. er is zelfs nog een kansje dat de GP van Saudi Arabia niet doorgaat toch? Ook al gooien ze er waarschijnlijk 24/7 lageloon arbeiders tegenaan...
[ Voor 10% gewijzigd door Melkaz op 10-11-2021 12:03 ]
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Je hebt gelijk dat je centjes / backing nodig hebt om de F1 te halen, en dat het zonder backing wellicht zelfs namen als Schumacher of Hamilton niet zou zijn gelukt. Echter, je kunt vervolgens weer doorredeneren dat talenten die backing hebben juist vanwege hun talent in de opstapklasses. Sponsoren die een talent herkennen, een zak met geld mee geven om de F1 te halen en op die manier hun sponsoring doen. Neem Jumbo of Exact in het geval van Max. Die sponsoren hem al sinds hij op zijn eerste kart stapte voor een bijbehorend sponsorbudget. En nu plukken ze al jarenlang de vruchten doordat Max hen nu dubbel en dwars terugbetaald met exclusieve F1 promotie.siggy schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:22:
[...]
Nou, ik snap wat je bedoelt, en ik deel het sentiment, maar puur feitelijk kun je net zo goed Hamilton, Rosberg, Russel, Ocon, etc etc eraan toevoegen. Zonder backing van Mercedes, familiegeld of Mclaren hadden ze het net zo goed F1 niet hoeven te halen. En Russel met al zijn domme foutjes was allang gezakt zonder backing van Mercedes. Schumacher betaalde ook voor zijn zitje. Tsunoda zit er om Honda wat terug te geven. Autosport drijft op geld, ook voor de talenten. Kijk maar eens naar alle dikke ondernemers die aan Le Mans meedoen. Zijn echt geen toptalentjes die uit armoede maar succesvolle ondernemers zijn geworden.
Dit ging niet over offers, dat was geval van de 1/2 mercs zeker, maar het ging met name om het 'vrijwel duidelijke' opzet om mensen gewoon uit de race te halen, in de lijn dat een Mercedes in F1 bijna een AM of Williams de opdracht geeft Max een duwtje te geven of opzettelijk blokkeren (cassidi).Luckeh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:44:
[...]
Het DTM seizoenslot is veelbeschreven in de media. Gotze werd geholpen door maarliefst 3 andere Mercedes coureurs, eentje moest een podium opgeven en een andere zelfs de overwinning. Tegelijkertijd werden ze natuurlijk ook geholpen door het T1 incident waar kampioenschapsleider Lawson effectief uitgeschakeld werd door een Audi coureur.
Als de titel op het spel staat, worden er offers gevraagd. Dat zal bij F1 dit seizoen, mocht het slot erom vragen, niet anders zijn. Het zal mij niet verbazen als het gebeurt. Ik hoop alleen dat het netjes gaat zonder race incidenten.
De focus op DTM nu was toevallig omdat Red Bull ook meedeed (zoveel kijkers hebben ze ook weer niet), maar Formule 1 heeft een factor 1000 (of meer) fanbase, je kan het zien als prachtig (voorlopig is dat het zeker), maar het kan nog steeds 2 kanten op de laatste paar races.
En het maakt weinig uit wat er vroeger allemaal is gedaan (hallo Ferrari orders), het gaat om wat nu speelt. Mensen zijn mondiger dan ooit tevoren op internet/social media (getuige ook hier met de silverstone race
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dus het gevoel voor timing heeft de FOM soms wel. 
YouTube: Valtteri Bottas on pride and pressure at Mercedes | Beyond The Grid ...
Nee, kwam net pas online dus nog even geen samenvatting.
edit: Niet echt iets bijzonders over Mercedes helaas.
YouTube: Valtteri Bottas on pride and pressure at Mercedes | Beyond The Grid ...
[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-11-2021 12:56 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat gevoel voor timing hebben ze op hun officiële twitter account soms ook wel. Worden zat steekjes onder water heen en weer gedaan.DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:25:
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Je rekent even buiten een DNF, of een Ferrari of McLaren die ineens op een bepaald circuit dé ideale setup vinden en tussen de Mercs en RBR's staan, of of of of.codex schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:50:
Ik begrijp die angst om die laatste 3 races niet, als Brazilië Max zowel de sprintrace als de zondagrace wint(en die punt voor snelste raceronde niet bij Lewis komt, mits hij tweede wordt).
Het is écht géén gelopen race als Max Brazilie wint en/of ineens 30 punten voor staat. Ik verwacht echt dat Mercedes vanaf nu alle vuile trucjes uit de kast gaat halen om Max zoveel mogelijk dwars te zitten. Sluit niet eens uit dat de klantenteams daar ook een rol in moeten spelen.
Ik verwacht dat McLaren heel competitief gaat zijn in de Saudi GP. Vergelijkbaar met hun Monza pace.The_Admin schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:46:
[...]
Je rekent even buiten een DNF, of een Ferrari of McLaren die ineens op een bepaald circuit dé ideale setup vinden en tussen de Mercs en RBR's staan, of of of of.
Het is écht géén gelopen race als Max Brazilie wint en/of ineens 30 punten voor staat. Ik verwacht echt dat Mercedes vanaf nu alle vuile trucjes uit de kast gaat halen om Max zoveel mogelijk dwars te zitten. Sluit niet eens uit dat de klantenteams daar ook een rol in moeten spelen.
die marketing/social-afdeling van mercedes is wel heel goed, vooral hun twitterAtlAntA schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:41:
[...]
Dat gevoel voor timing hebben ze op hun officiële twitter account soms ook wel. Worden zat steekjes onder water heen en weer gedaan.
over minder positieve marketing/sociale-afdeling gesproken; mazepin is schijnbaar een club uit gezet
https://www.skoften.net/s...-mexicaanse-club-gepleurd
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 10-11-2021 13:11 ]
Ze staan niet voor niks op P1 in de Social Media Team Championship van WTF1 IBRhimlims_ schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:05:
[...]
die marketing/social-afdeling van mercedes is wel heel goed, vooral hun twitter
Saudi GP lijkt in niks op Monza. Lijkt eerder op Austin/Mexico.Luckeh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:57:
[...]
Ik verwacht dat McLaren heel competitief gaat zijn in de Saudi GP. Vergelijkbaar met hun Monza pace.
Kan het zijn dat klantenteams bepaalde engine unlock codes niet hebben die Mercedes wel heeft die x% extra vermogen geven en dat ze die nu opeens wel krijgen?Luckeh schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:57:
[...]
Ik verwacht dat McLaren heel competitief gaat zijn in de Saudi GP. Vergelijkbaar met hun Monza pace.
/samenzweringstheoriën voeden.
Signatures zijn voor boomers.
Nee dat is verboden. Ieder team krijgt toegang tot alle instellingen van de motor.Maasluip schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:22:
[...]
Kan het zijn dat klantenteams bepaalde engine unlock codes niet hebben die Mercedes wel heeft die x% extra vermogen geven en dat ze die nu opeens wel krijgen?
/samenzweringstheoriën voeden.
Ik hoop overigens dat Max bij de start van de laatste race 27 punten voorsprong of meer heeft. Dan wordt het gewoon cruisen. Hoewel Max die dan alsnog zou willen winnen.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Misschien is het de attitude die je moet hebben maar Bottas ziet zichzelf als failure door niet een kampioenschap te winnen. Persoonlijk heb ik iets van dude je hebt één van de mooiste banen ter wereld, je bent een toffe dude en degelijke coureur, racet naast één van de beste coureurs ooit so who cares about the championship?! You're a bloody winner! Maar goed daarom ben ik geen F1 coureur I guess..DaniëlWW2 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:25:
Beetje off-topic ook maar ging helemaal stuk toen ie opeens 2 minuten over een VPN begon te praten. "Een hacker met een supercomputer doet er 1 miljard jaar over om de encryptie te kraken!"
In the #MexicoGP:
— RaceFans (@racefansdotnet) 10 november 2021
• @Max33Verstappen took his 19th win
• He now leads @LewisHamilton by 19 points
• @ValtteriBottas scored his 19th pole position...
• ...and 19th fastest lap
• Mexico became the 19th country to have a home driver on the podiumhttps://t.co/N4h7fMWyFK#F1
[ Voor 11% gewijzigd door basvn op 10-11-2021 14:14 ]
Dat zal ooit nog wel komen dat hij het kan relativeren, maar dat zal nu nog lastig zijn. Coulthard in zijn McLaren tijd was ook druk bezig dat hij kampioen wilde worden. Later op tv als verslaggever terugkijkend hoor je wel dat hij het kan relativeren dat hij mooie carriere heeft gehad en waarschijnlijk niet zo goed was als bepaalde tegenstanders. Maar als je er nog middenin zit, is dat lastig.Saitama schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:05:
[...]
Misschien is het de attitude die je moet hebben maar Bottas ziet zichzelf als failure door niet een kampioenschap te winnen. Persoonlijk heb ik iets van dude je hebt één van de mooiste banen ter wereld, je bent een toffe dude en degelijke coureur, racet naast één van de beste coureurs ooit so who cares about the championship?! You're a bloody winner! Maar goed daarom ben ik geen F1 coureur I guess..
Beetje off-topic ook maar ging helemaal stuk toen ie opeens 2 minuten over een VPN begon te praten. "Een hacker met een supercomputer doet er 1 miljard jaar over om de encryptie te kraken!"
Hij heeft een van de mooiste banen, maar uiteindelijk is het ook gewoon een baan. Als je eenmaal in die wereld zit, wordt het jouw normaal. Er zal wel een dag komen dat hij terugkijkt en beseft dat hij een mooie loopbaan heeft (gehad).
:strip_exif()/f/image/PdKJLqN3mSir8YVejnoWQSsE.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je dit ziet, even de drie uitvalbeurten waar hij 0,0 aan kon doen eruit gefilterd, dan rijdt hij op Monza na een ziekelijk goed seizoen. Mensen hoeven aan mij niet te vragen wie kampioen gaan worden.
[ Voor 26% gewijzigd door Kenny_026 op 10-11-2021 14:26 ]
Ik zou mezelf niet als failure zien hoor, door iets te doen wat ik leuk vind en waar ik jaarlijks 10 miljoen voor krijgSaitama schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:05:
Misschien is het de attitude die je moet hebben maar Bottas ziet zichzelf als failure door niet een kampioenschap te winnen.
En daarom zijn wij geen F1 driverswarp schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:50:
[...]
Ik zou mezelf niet als failure zien hoor, door iets te doen wat ik leuk vind en waar ik jaarlijks 10 miljoen voor krijg
De reden daarvoor zit eerder bij het resultaat van Bottas, niet zozeer bij dat van Perez (al gun ik hem dat wel).SinergyX schreef op woensdag 10 november 2021 @ 12:17:
[...]
[knip] Zeker nu door Perez ligt WCC ook open, dus alles kan 'interessant' worden.
Testing, one, two ...
Perez maakte een moeilijke start, maar is de laatste 3 wedstrijden op het podium geëindigd. Als hij dat blijft doen dan kan het WCC ook goed komen.hardware-lover schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:18:
[...]
De reden daarvoor zit eerder bij het resultaat van Bottas, niet zozeer bij dat van Perez (al gun ik hem dat wel).
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Hij heeft het aardig omgedraaid toch?hardware-lover schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:18:
[...]
De reden daarvoor zit eerder bij het resultaat van Bottas, niet zozeer bij dat van Perez (al gun ik hem dat wel).
Dat was RicciardoKenny_026 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:22:
Hij heeft het aardig omgedraaid toch?
Testing, one, two ...
Maar durf je er ook geld op in te zetten? Een DNF zit in een klein hoekje.Kenny_026 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:25:
Als je dit ziet, even de drie uitvalbeurten waar hij 0,0 aan kon doen eruit gefilterd, dan rijdt hij op Monza na een ziekelijk goed seizoen. Mensen hoeven aan mij niet te vragen wie kampioen gaan worden.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Laten we zeggen dat het moeilijker is om nu toch vooraan mee te komen, dan door 'calamiteiten' buiten de punten te eindigenhardware-lover schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:18:
[...]
We hebben te weinig backing
En Monza was een prima uitvalbeurt omdat t voor het WK niets uitmaaktKenny_026 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:25:
[Afbeelding]
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Klopt, maar diep in zijn hart weet Bottas denk ik ook wel dat Verstappen en Hamilton toch net een maatje te groot zijn voor hem
Haha, dat klopt zeker. Maar met het aantal poles, en het aantal gewonnen wedstrijden zou Verstappen op zichzelf verder vooraan moeten staan, maar door die vervelende uitvalbeurt(en), waar de tegenstander wel punten haalt is het nog spannend.Oogje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:30:
[...]
En Monza was een prima uitvalbeurt omdat t voor het WK niets uitmaakt
Vraagje: Wanneer is HAM uitgevallen, terwijl Verstappen de race won/ of op het podium eindigde?
In die zin, als je echt puur naar de prestaties kijkt vind ik dat Verstappen het het meest verdient, maargoed het is nog niet voorbij, en wordt denk ik nog heel spannend wie uiteindelijk het beste resultaat haalt.
Ik baalde er zelf van terwijl ik op vakantie was. Niks gezien van die race (behalve de youtube highlights). Maar Max had toch een pitstop van 11 seconde waardoor hij achter Lewis viel? Anders had hij die manoeuvre niet eens hoeven doen en had hij de race gewonnen?Oogje schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:30:
[...]
En Monza was een prima uitvalbeurt omdat t voor het WK niets uitmaakt
een treffende spreuk
Oostenrijk 2018 (ham al geslagen) malaisia 2016jbdeiman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:48:
[...]
Haha, dat klopt zeker. Maar met het aantal poles, en het aantal gewonnen wedstrijden zou Verstappen op zichzelf verder vooraan moeten staan, maar door die vervelende uitvalbeurt(en), waar de tegenstander wel punten haalt is het nog spannend.
Vraagje: Wanneer is HAM uitgevallen, terwijl Verstappen de race won/ of op het podium eindigde?
In die zin, als je echt puur naar de prestaties kijkt vind ik dat Verstappen het het meest verdient, maargoed het is nog niet voorbij, en wordt denk ik nog heel spannend wie uiteindelijk het beste resultaat haalt.
Zoiets?
een treffende spreuk
Sorry, was niet duidelijk dat het om dit seizoen gingpro_6or schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:51:
[...]
Oostenrijk 2018 (ham al geslagen) malaisia 2016
Zoiets?
Dit topic is gesloten.
Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken