[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 124 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.342 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:11
pro_6or schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:51:
[...]

Oostenrijk 2018 (ham al geslagen) malaisia 2016

Zoiets?
Barcelona 2016 :)

oh dit seizoen....

[ Voor 5% gewijzigd door YoupS op 10-11-2021 16:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 18:08
jbdeiman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:48:
[...]

Haha, dat klopt zeker. Maar met het aantal poles, en het aantal gewonnen wedstrijden zou Verstappen op zichzelf verder vooraan moeten staan, maar door die vervelende uitvalbeurt(en), waar de tegenstander wel punten haalt is het nog spannend.
Vraagje: Wanneer is HAM uitgevallen, terwijl Verstappen de race won/ of op het podium eindigde?

In die zin, als je echt puur naar de prestaties kijkt vind ik dat Verstappen het het meest verdient, maargoed het is nog niet voorbij, en wordt denk ik nog heel spannend wie uiteindelijk het beste resultaat haalt.
HAM is gestraft voor een overtreding die hem op dat moment direct 32 punten heeft opgeleverd. Zo simpel is dat.

Als je dan kijkt naar Monza, dan is VER daar gestraft voor een overtreding en heeft die hem daar 7 punten opgeleverd.

Daarbij heeft VER door niet eigen fouten nog eens ten minste 12+25 punten verloren. Wat het totaal ten opzichte van HAM 32-7+12+25 = 62 punten maakt.

Dan ga ik er vanuit dat VER in Hongarije 3e was geworden achter Bottas en Hamilton. En dat Hamilton Monza had gewonnen met VER op 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Kenny_026 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:25:
[Afbeelding]

Als je dit ziet, even de drie uitvalbeurten waar hij 0,0 aan kon doen eruit gefilterd, dan rijdt hij op Monza na een ziekelijk goed seizoen. Mensen hoeven aan mij niet te vragen wie kampioen gaan worden.
Em Monza had hij de 11 seconden pit stop. Dus dat was eigenlijk ook gewoon dikke pech. Hamilton stuurde ook gewoon in op Max.

Hij had daar de troef kaart. Anders dan Silverstone was Max de aanvallende partij, dus straf voor Max wanneer het mis gaat.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:47
https://sportitnow.com/f1...takeover-offer-from-audi/
Lijkt me een sterk verhaal....audi zou een bod gedaan hebben op het team van mclaren

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:53:
Lijkt me een sterk verhaal....audi zou een bod gedaan hebben op het team van mclaren
Dat is ook elders al naar boven gekomen, in het F1 Cafe dacht ik zelfs?
Kan me dat wel voorstellen, want McLaren, hoewel nog steeds geen Ferrari, doet het goed op de consumentenmarkt vergeleken met jaren geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Volledig in lijn met...
Chocoball schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:18:
AMuS heeft een nieuw artikel over Porsche en Audi geschreven inclusief wat geruchten uit de paddock. Audi en Porsche hebben tot 15 december a.s. om te beslissen of zij vanaf 2026 mee gaan strijden in de Formule 1.
  • Het laatste gerucht uit de paddock is dat Audi McLaren wil kopen en Porsche vanaf 2026 wil samenwerken met Red Bull. Porsche en Audi zouden met 4 teams hebben gesproken: McLaren, Red Bull, Williams en Alfa Romeo (Sauber).
  • De CEO's van VW, Audi en Porsche willen net als bij Le Mans met 2 merken instappen. Zodoende hoeft maar 1 motor ontwikkeld en onderhouden te worden maar heeft het dubbele marketingwaarde met 2 merken.
https://www.auto-motor-un...f1-motoren-einstieg-2026/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Hopelijk is dat niet serieus gebeurd..... Dat ze eerst maar eens beginnen met een motor te maken voor 2025 (of wat dat jaar ook was) en dan mogen ze geluk hebben dat er een team met hen in zee durft te gaan. Audi in de F1 past voor mijn gevoel compleet niet. Wat willen ze zelf eruit halen? Met de toekomst op elektrisch vervoer is het voor mij eigenlijk idioot om als automerk een F1 project aan te gaan.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

VAG heeft het geld absoluut wel en ik snap wel dat ze McLaren zouden willen opkopen. Ze doen het goed en zitten in een trend omhoog. Als die trend volhoud, brengt dat veel mogelijkheden prestige mee voor de komende paar jaar, terwijl Audi/VAG bezig is met het maken van een motor voor de nieuwe regelementen (die waarschijnlijk 2026 in gaan). En als ze nu al een team overnemen, kunnen ze de ervaringen van dat team gebruiken om de motor van 2026 te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Afbeeldingslocatie: https://cdn-1.motorsport.com/images/amp/Yv8pdvn0/s1000/f1-hybrid-logo-1.webp

Kwam dit bericht tegen over het nieuwe logo van Formula1.com. Bijzonder dat er wordt gekozen om dit in Brazilië te onthullen (gebruiken), immers is het met de politieke situatie van Bolsenaro nou niet de juiste kant op gegaan daar (met ontbossing, etc).

Verder krijg ik het idee dat het toch een beetje greenwashing is wat ze hiermee doen. De totale voetdruk die Formula1 op jaarbasis achterlaat lijkt mij nou niet de beste. Niet dat ik er minder van geniet....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:07

Oeps…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-rh7BQEltzlB0-uSFL6jNHEQBTc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wsqz38IUbfDX1BKFgLwEbAUs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 12:44
Wat de gevolgen van zo'n grapje kunnen zijn, kun je hier lezen over een team in de Europese Le Mans Series eerder dit jaar. Al stapelde de pech daar wel extreem op.

http://www.dailysportscar...-and-the-theres-this.html

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-09 16:07

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FD2hw_sWEAMWHNI?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:16

Vuvuzela

My spire is forming

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

Het is toch eigenlijk maf dat VER vanaf de GP van Frankrijk t/m de GP van Zandvoort maarliefst 5 van de 7 races weet te winnen en nóg pakt HAM over die 7 races 1,5 2 punten meer 8)7

Dat geeft ook maar aan hoe enorm fragiel de voorsprong van 19 punten is.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Inderdaad: een uitvalbeurt en het is voorbij…. Spannend tot de laatste races dus.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:10
Major_ton schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:52:
Het is toch eigenlijk maf dat VER vanaf de GP van Frankrijk t/m de GP van Zandvoort maarliefst 5 van de 7 races weet te winnen en nóg pakt HAM over die 7 races 1,5 punten meer 8)7

Dat geeft ook maar aan hoe enorm fragiel de voorsprong van 19 punten is.
1,5 punt meer? Er zijn dit seizoen maar 1x halve punten uitgedeeld, en zowel Verstappen als Hamilton hebben een half punt. Iets klopt er dus niet aan de berekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 23:15
Frankrijk 26 om 18
Styrian 25 om 19
Austria 26 om 12
Silverstone 3 om 27
Hungary 2 om 18
Spa 12,5 om 7,5
Zandvoort 25 om 19

Is totaal 119,5 om 120,5 dus 1 punt in het voordeel van Hamilton.

//correctie sprint Q Silverstone toegevoegd

[ Voor 13% gewijzigd door Shinji op 11-11-2021 08:53 ]

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 15:59
jbdeiman schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:48:
[...]

Haha, dat klopt zeker. Maar met het aantal poles, en het aantal gewonnen wedstrijden zou Verstappen op zichzelf verder vooraan moeten staan, maar door die vervelende uitvalbeurt(en), waar de tegenstander wel punten haalt is het nog spannend.
Vraagje: Wanneer is HAM uitgevallen, terwijl Verstappen de race won/ of op het podium eindigde?

In die zin, als je echt puur naar de prestaties kijkt vind ik dat Verstappen het het meest verdient, maargoed het is nog niet voorbij, en wordt denk ik nog heel spannend wie uiteindelijk het beste resultaat haalt.
To finish first.... O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
kraanwagen schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:05:
Inderdaad: een uitvalbeurt en het is voorbij…. Spannend tot de laatste races dus.
Met dank aan het huidige puntensysteem.

Met het jaren '90 systeem (10-6-4-3-2-1) zou de tussenstand nu 115-103 zijn geweest. Een marge van meer dan 1 uitvalbeurt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Type-R739
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-09 16:12
Ligt het aan mij dat ik het racetopic niet kan vinden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-09 16:24

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 19:21

Major_ton

Shoot!

RobertMe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:12:
[...]

1,5 punt meer? Er zijn dit seizoen maar 1x halve punten uitgedeeld, en zowel Verstappen als Hamilton hebben een half punt. Iets klopt er dus niet aan de berekening.
Ja sorry, 2 punten. Nog erger :D

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 16:14

Nielless

Born at a very young age.

Shinji schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:31:
Frankrijk 26 om 18
Styrian 25 om 19
Austria 26 om 12
Silverstone 0 om 25
Hungary 2 om 18
Spa 12,5 om 7,5
Zandvoort 25 om 19

Is totaal 116,5 om 118,5 dus 2 punten in het voordeel van Hamilton
Je vergeet de Silverstone sprintrace

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

• Shinji
  • Laatst online: 23:15
Nielless schreef op donderdag 11 november 2021 @ 08:25:
[...]

Je vergeet de Silverstone sprintrace
Scherp, dat is 3 om 2 dus 1 punt in voordeel van Hamilton.

• Bert Pitt
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-09 17:43
alexbl69 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 07:47:
[...]

Met dank aan het huidige puntensysteem.

Met het jaren '90 systeem (10-6-4-3-2-1) zou de tussenstand nu 115-103 zijn geweest. Een marge van meer dan 1 uitvalbeurt.
Dat is wel interessant ja. De bedoeling van die nieuwe punten was toch om een overwinning meer te belonen maar een uitvalbeurt is daarmee natuurlijk ook flink duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:18

Sf1nX

Tuinder

Bert Pitt schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:05:
[...]

Dat is wel interessant ja. De bedoeling van die nieuwe punten was toch om een overwinning meer te belonen maar een uitvalbeurt is daarmee natuurlijk ook flink duurder.
De bedoeling van de nieuwe puntentelling was volgens mij juist om meer mensen punten te geven en niet alleen de eerste 6.

Het verschil tussen 1 en 2 is juist kleiner geworden, was eerst 10 en 6 (60% dus) punten en is nu 25 en 18 (72% dus) geworden.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:40
In 2022 krijgen we niet alleen nieuwe wagens en andere banden ook wordt er gesleuteld aan het tijdscherma en procedures van F1.
  • F1 wil graag moderniseren en omdat de 2022 kalender 23 races kent wordt het F1 programma met 1 dag ingekort en begint het race weekend op de vrijdag.
  • Op vrijdagochtend bieden de teams hun wagens aan bij de FIA voor de technische keuring. Daarna worden de teams verplicht om hun wagens gedurende de ochtend in het openbaar te tonen voor de garages in de pit lane. Daarnaast moeten de teams nieuwe aanpassingen op aerodynamisch vlak aan de pers presenteren. Zodoende willen de F1 verantwoordelijken meer techniek fans bij de sport betrekken.
  • De sessie aan de pers gaat "Show and Tell" heten. Over de details wat de de teams moeten vertellen zal nog overleg plaatsvinden met het F1 management. De teams zullen niet alles prijs geven, met name wat onder de motorkap gebeurd. De verwachting is dat de presentatie niet meer worden dan een persartikel.
  • Er zal niet meer op de voormiddag (ochtend) gereden worden maar alleen nog op de namiddag (middag). Race weekenden zonder sprint krijgen op vrijdag 2 vrije trainingen van een uur. In Europa zou de planning van 13.00 tot 14.00 en van 16.00 tot 17.00 worden, aan de zaterdag en zondag wijzigt niks.
  • Het idee om parc fermé te laten beginnen bj de eerste vrije training is door weerstand van bepaalde teams komen te vervallen. Oorspronkelijk was het plan dat de teams bij de technische keuring een "reference spec" zouden presenteren en met deze specificatie in alle vrije trainingen, de kwalificatie en de race blijft rijden.
  • Met name de top teams wilden zich niet aan dit plan commiteren en willen tot vrijdagavond met nieuwe onderdelen kunnen blijven komem. Daarnaast zou dit een hoop bureaucratie met zich meebrengen als de teams steeds de toestand van hun wagen tot in detail moeten beschrijven. Parc fermé begint daarom zoals gewoon weer vanaf de kwalificatie.
https://www.auto-motor-un...lan-2022-freie-trainings/

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 15:35
Sf1nX schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:17:
[...]

De bedoeling van de nieuwe puntentelling was volgens mij juist om meer mensen punten te geven en niet alleen de eerste 6.

Het verschil tussen 1 en 2 is juist kleiner geworden, was eerst 10 en 6 (60% dus) punten en is nu 25 en 18 (72% dus) geworden.
Er zit wel deels iets in meer waarde geven aan een overwinning met die nieuwe puntentelling, het gat van 25 naar 18 is relatief groot vergeleken het gat tussen 2 en 3, 4 en 5 enzovoorts.
Dit was in de hoop te promoten dat men wat meer all in zou gaan voor de overwinning, want winnen geeft veel extra, 2e of 3e worden maakt relatief niet zoveel uit.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Chocoball schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:43:
In 2022 krijgen we niet alleen nieuwe wagens en andere banden ook wordt er gesleuteld aan het tijdscherma en procedures van F1.
  • F1 wil graag moderniseren en omdat de 2022 kalender 23 races kent wordt het F1 programma met 1 dag ingekort en begint het race weekend op de vrijdag.
  • Op vrijdagochtend bieden de teams hun wagens aan bij de FIA voor de technische keuring. Daarna worden de teams verplicht om hun wagens gedurende de ochtend in het openbaar te tonen voor de garages in de pit lane. Daarnaast moeten de teams nieuwe aanpassingen op aerodynamisch vlak aan de pers presenteren. Zodoende willen de F1 verantwoordelijken meer techniek fans bij de sport betrekken.
  • De sessie aan de pers gaat "Show and Tell" heten. Over de details wat de de teams moeten vertellen zal nog overleg plaatsvinden met het F1 management. De teams zullen niet alles prijs geven, met name wat onder de motorkap gebeurd. De verwachting is dat de presentatie niet meer worden dan een persartikel.
  • Er zal niet meer op de voormiddag gereden worden maar alleen nog op de namiddag. Race weekenden zonder sprint krijgen op vrijdag 2 vrije trainingen van een uur. In Europa zou de planning van 13.00 tot 14.00 en van 16.00 tot 17.00 worden, aan de zaterdag en zondag wijzigt niks.
  • Het idee om parc fermé te laten beginnen bj de eerste vrije training is door weerstand van bepaalde teams komen te vervallen. Oorspronkelijk was het plan dat de teams bij de technische keuring een "reference spec" zouden presenteren en met deze specificatie in alle vrije trainingen, de kwalificatie en de race blijft rijden.
  • Met name de top teams wilden zich niet aan dit plan commiteren en willen tot vrijdagavond met nieuwe onderdelen kunnen blijven komem. Daarnaast zou dit een hoop bureaucratie met zich meebrengen als de teams steeds de toestand van hun wagen tot in detail moeten beschrijven. Parc fermé begint daarom zoals gewoon weer vanaf de kwalificatie.
https://www.auto-motor-un...lan-2022-freie-trainings/
Dat plan van een korter weekend was toch al eerder afgeschoten. Komt het nu weer terug?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slurf1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-09 13:51
Er wordt veel gesproken over de laatste races met oog op het WDC. Veel mensen schatten de laatste banen in het voordeel van Mercedes in, en er wordt zelfs gesproken over Mercedes 1-2s. Dit verbaast me een beetje omdat er naar Abu Dhabi de zachtste banden meegenomen worden. Eerder in het seizoen werd dit als een probleem voor Mercedes, en een groot voordeel voor RB gezien. Is dit niet meer zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

niet meer op de voormiddag gereden worden maar alleen nog op de namiddag. [..] In Europa zou de planning van 13.00 tot 14.00 en van 16.00 tot 17.00 worden, aan de zaterdag en zondag wijzigt niks.
In Duitsland en België is voormiddag inderdaad eind van de ochtend, in Nederland juist begin van de middag. Namiddag is daar weer na, dus eind van de middag. Ik zou het hier dus vertaald hebben als gewoon ochtend en middag.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Een of ander drukke Mobil F1 sponsor film dingus met Max en Checo:

[ Voor 23% gewijzigd door Illegal_Alien op 11-11-2021 13:52 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 21:37

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[/list]
Parc fermé na de eerste training zie ik ook totaal niet zitten. Dat heb je nu ook met de sprint race en de tweede vrije training is dan in feite nutteloos. Al je grote dingen moet je in dat ene uurtje gedaan hebben.
Als je er een tombola van wil maken weet ik iets veel beters. Zet 20 man op een rij, een wiel met balletjes in het midden en degene die het eerste getrokken wordt wint. Zo zie ik dat een beetje.

Signatures zijn voor boomers.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Slurf1 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:37:
Er wordt veel gesproken over de laatste races met oog op het WDC. Veel mensen schatten de laatste banen in het voordeel van Mercedes in, en er wordt zelfs gesproken over Mercedes 1-2s. Dit verbaast me een beetje omdat er naar Abu Dhabi de zachtste banden meegenomen worden. Eerder in het seizoen werd dit als een probleem voor Mercedes, en een groot voordeel voor RB gezien. Is dit niet meer zo?
Sinds de Silverstone Mercedes updates is de Mercedes niet meer dezelfde auto dan bij het begin van het seizoen, dat is al lastiger vergelijken. De C5 (met als gevolg ook de C4 en C3), hebben we sowieso niet zo heel veel gezien, maar buiten dat lijkt het wel, hoe zachter, hoe beter voor de RB16b.

Dat gezegd hebbende, voor Qatar is het dus: C1 C2 C3 :/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Maasluip schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:30:
[...]

Parc fermé na de eerste training zie ik ook totaal niet zitten. Dat heb je nu ook met de sprint race en de tweede vrije training is dan in feite nutteloos. Al je grote dingen moet je in dat ene uurtje gedaan hebben.
Als je er een tombola van wil maken weet ik iets veel beters. Zet 20 man op een rij, een wiel met balletjes in het midden en degene die het eerste getrokken wordt wint. Zo zie ik dat een beetje.
Die extra FP heeft ook totaal geen zin. Doe dan op vrijdag twee keer een FP. Dan op zaterdagochtend de Sprint Qualify. Zaterdagmiddag de Sprint Race en dan op zondag de race zelf.

Of nog anders, vrijdagochtend FP1, dan middag SQ. Zaterdagochtend sprintrace. Daarna weer een FP sessie waarbij er geen parc ferme is en daarna de race. Als je het dan in de SR verknalt kan je nog wat anders.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 01:39
asing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:41:
[...]

Die extra FP heeft ook totaal geen zin. Doe dan op vrijdag twee keer een FP. Dan op zaterdagochtend de Sprint Qualify. Zaterdagmiddag de Sprint Race en dan op zondag de race zelf.

Of nog anders, vrijdagochtend FP1, dan middag SQ. Zaterdagochtend sprintrace. Daarna weer een FP sessie waarbij er geen parc ferme is en daarna de race. Als je het dan in de SR verknalt kan je nog wat anders.
Dan zou ik de top 10 uitsluiten. Anders krijg je een sprint/qualy setup en een race setup..... Party mode go! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

hardware-lover schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:36:
[...]

Sinds de Silverstone Mercedes Pirelli updates is de Mercedes niet meer dezelfde auto dan bij het begin van het seizoen, dat is al lastiger vergelijken. De C5 (met als gevolg ook de C4 en C3), hebben we sowieso niet zo heel veel gezien, maar buiten dat lijkt het wel, hoe zachter, hoe beter voor de RB16b.

Dat gezegd hebbende, voor Qatar is het dus: C1 C2 C3 :/
FTFY :)

De Pirelli update met stijvere achterbanden lijkt de instabiliteit van de Merc diffuser te hebben opgelost, waardoor ze sindsdien met minder achtervleugel hoeven te rijden.

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 11-11-2021 15:00 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• asing
Waah schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:52:
[...]

Dan zou ik de top 10 uitsluiten. Anders krijg je een sprint/qualy setup en een race setup..... Party mode go! :+
Het plan zou dan kunnen zijn om na FP1 PF in te laten gaan tot na de SR. Dan na FP2 tot na de race. En geen party modes op de motor dus je moet het met vering, demping en aero doen.

Max maakte in Silverstone de verkeerde keuze. Te weinig topsnelheid. Dat kostte hem de race want Lewis zat zo ongeveer bovenop hem.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mink Z.
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 16:57
asing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
[...]

Het plan zou dan kunnen zijn om na FP1 PF in te laten gaan tot na de SR. Dan na FP2 tot na de race. En geen party modes op de motor dus je moet het met vering, demping en aero doen.

Max maakte in Silverstone de verkeerde keuze. Te weinig topsnelheid. Dat kostte hem de race want Lewis zat zo ongeveer bovenop hem.
Maar in Monza zat Verstappen dan weer bovenop Hamilton!

• Waah
  • Laatst online: 01:39
asing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:10:
[...]

Ja ik ben eens hoor dat 1 free practice te weinig is. Maakt het misschien spannender... Maar niet eerlijker of leuker. Want een heel verkeerde afstelling kan grote gevolgen hebben.
Mink Z. schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:13:
[...]

Maar in Monza zat Verstappen dan weer bovenop Hamilton!
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:58:
[...]
FTFY :)

De Pirelli update met stijvere achterbanden lijkt de instabiliteit van de Merc diffuser te hebben opgelost, waardoor ze sindsdien met minder achtervleugel hoeven te rijden.
Dat had ik eerder ook al eens gelezen (Peter Windsor?), elders (AMuS > Schmidt) wordt verondersteld dat de Silverstone upgrade steeds beter werd begrepen en dat daaruit de winst werd gehaald. Later kwamen er ook berichten dat Mercedes meer power beschikbaar heeft gesteld omdat ook Mclaren en Williams het vanaf Hongarije ineens beter gingen doen. Zoveel power dat het de betrouwbaarheid niet ten goede is gekomen, waarvan akte (zoals het lijkt).

https://www.gpblog.com/en...e-effect-on-red-bull.html

https://www.sportskeeda.c...tion-fishy-mercedes-gains

Testing, one, two ...

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

hardware-lover schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:41:
[...]

Dat had ik eerder ook al eens gelezen (Peter Windsor?), elders (AMuS > Schmidt) wordt verondersteld dat de Silverstone upgrade steeds beter werd begrepen en dat daaruit de winst werd gehaald. Later kwamen er ook berichten dat Mercedes meer power beschikbaar heeft gesteld omdat ook Mclaren en Williams het vanaf Hongarije ineens beter gingen doen. Zoveel power dat het de betrouwbaarheid niet ten goede is gekomen, waarvan akte (zoals het lijkt).

https://www.gpblog.com/en...e-effect-on-red-bull.html

https://www.sportskeeda.c...tion-fishy-mercedes-gains
Ja, het zal inderdaad uiteindelijk wel een combinatie van beiden zijn :)

PSN

• asing
YakuzA schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:12:
[...]

Ja, het zal inderdaad uiteindelijk wel een combinatie van beiden zijn :)
Na Baku was er in ieder geval een wens om wat steviger banden te hebben. Dat hielp Mercedes.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:21

d0s

sssst

asing schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:18:
[...]

Na Baku was er in ieder geval een wens om wat steviger banden te hebben. Dat hielp Mercedes.
Frappante is dat die wens vooral vanuit Pirelli zelf kwam :+
Maar wel de teams de schuld gaf van een verkeerde bandenspanning (wat keihard is weerlegt)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Kijkt iemand wel eens Behind The Charge op het Youtube kanaal van Red Bull Racing? Ik verbaas me er eigenlijk over hoe ongelofelijk veel contact Checo en Max hebben met andere mensen, handen schudden in volle restaurants zonder mondkapjes enz. Vooral als Max zijnde wil je in de stadium van het seizoen toch geen risico lopen op een postieve Corona test?

• Chocoball
Het gerucht gaat dat Otmar Szafnauer de overstap van Aston Martin naar Alpine gaat maken. Sinds de komst van Martin Whitmarsh naar Aston Martin kwamen er al vragen over de postie van Otmar.

Bij Alpine is er geen team priniciple en worden de taken verdeeld onder Rossi, Brivio en Budkowski. Geruchten waren er al dat er hard aan Brivio getrokken wordt om weer terug te keren naar MotoGP en hij staat er ook zelf voor open.

https://www.motorsport.co...switch-to-alpine/6770226/

Otmar ontkent de geruchten.
[Instagram: https://www.instagram.com/p/CWJZtxRNMPa/]

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 11-11-2021 23:16 . Reden: Berichtgeving Otmar toegevoegd ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Danielson schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:55:
Kijkt iemand wel eens Behind The Charge op het Youtube kanaal van Red Bull Racing? Ik verbaas me er eigenlijk over hoe ongelofelijk veel contact Checo en Max hebben met andere mensen, handen schudden in volle restaurants zonder mondkapjes enz. Vooral als Max zijnde wil je in de stadium van het seizoen toch geen risico lopen op een postieve Corona test?
Dat zou echt een ongelofelijke domper zijn. Ook bij Hamilton overigens, geen van beide moet nu worden geïnfecteerd.

Wat hoop schept, Brazilie heeft relatief gezien veel minder besmettingen dan wij, de landen in het midden oosten al helemaal.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

Beaves

Usque ad Finem

Chocoball schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:16:
Het gerucht gaat dat Otmar Szafnauer de overstap van Aston Martin naar Alpine gaat maken. Sinds de komst van Martin Whitmarsh naar Aston Martin kwamen er al vragen over de postie van Otmar.

Bij Alpine is er geen team priniciple en worden de taken verdeeld onder Rossi, Brivio en Budkowski. Geruchten waren er al dat er hard aan Brivio getrokken wordt om weer terug te keren naar MotoGP en hij staat er ook zelf voor open.

https://www.motorsport.co...switch-to-alpine/6770226/
Zou ik logisch vinden, er is nou niet echt een heel warme band tussen Szafnauer en papa Stroll, wat zeer begrijpelijk is.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

codex schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:22:
[...]

Dat zou echt een ongelofelijke domper zijn. Ook bij Hamilton overigens, geen van beide moet nu worden geïnfecteerd.

Wat hoop schept, Brazilie heeft relatief gezien veel minder besmettingen dan wij, de landen in het midden oosten al helemaal.
Euhh, die cijfers zou ik niet te snel vertrouwen, er zijn zoveel doden gevallen daar met die retard van een president dat ik niet verwacht dat het daar al op orde is (niet dat het hier zo lekker gaat maar dat is een ander verhaal).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
Danielson schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:55:
Groot deel van die mensen bestonden uit hun monteurs, dacht ik zo te zien.
Checo ging wel met heel veel mensen op de foto zag ik inderdaad. Dus de F1 covid bubbel is niet heel erg lekker intact meer.

@Chocoball , Ja, dat denk ik ook :D snel de goeie erin gezet.

[ Voor 54% gewijzigd door chevsticks op 11-11-2021 18:21 ]

• Chocoball
@chevsticks ik denk dat je de verkeerde quote te pakken hebt. Is gecorrigeerd.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 11-11-2021 18:57 ]

• siggy

siggy

Wait.... what?

Beaves schreef op donderdag 11 november 2021 @ 17:28:
[...]

Zou ik logisch vinden, er is nou niet echt een heel warme band tussen Szafnauer en papa Stroll, wat zeer begrijpelijk is.
Want?
Stroll heeft dat team gered op een fatsoenlijke wijze. Iedereen meteen betaald. Die andere 'reddingsplannen' waren toch minder rooskleurig voor iedereen.
Ik heb genoeg kritiek over Stroll en vriendjespolitiek met Wolff, maar het redden van het team was bijna F1 onwaardig zo netjes.

Ik zou toch als ik Max was flink voorzichtig doen met covid overal. Waarom dergelijk risico nemen met nog paar racejes te gaan? Zou wel een ultieme domper zijn als Max een race moet missen vanwege een besmetting. Of 'fixen' ze dan een negatieve test?

[ Voor 17% gewijzigd door siggy op 11-11-2021 18:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 03:10
siggy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:26:
[...]

Want?
Stroll heeft dat team gered op een fatsoenlijke wijze. Iedereen meteen betaald. Die andere 'reddingsplannen' waren toch minder rooskleurig voor iedereen.
Ik heb genoeg kritiek over Stroll en vriendjespolitiek met Wolff, maar het redden van het team was bijna F1 onwaardig zo netjes.
Er is ook niemand die Stroll bekritiseerd op het kopen / redden van Force India. Maar ik persoonlijk heb wel nogal het idee dat Stroll iemand is die nogal gewend is om zijn zin te krijgen of te kopen. Zie bv ook die video m.b.t. of het rear brake ducts verhaal van vorig jaar of dit jaar met de nieuwe regels van de vloer. Daaruit krijg ik het idee dat hij als "bully" leiding geeft. Daarnaast heeft hij het team gekocht om kampioen te worden, waarschijnlijk ook met de gedachte "als ik er genoeg geld tegenaan gooi dan...". Alleen werkt F1 niet zo en een kampioenschap is niet te koop (ook niet als je Mercedes kopieert). Ik kan mij op basis daarvan dan ook indenken dat er toch aardig wat spanning is tussen Stroll & Szafnauer. Strolls wil is wet, kostte wat het kost. Maar je koopt dus geen kampioenschap.

• siggy

siggy

Wait.... what?

RobertMe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:35:
[...]

Er is ook niemand die Stroll bekritiseerd op het kopen / redden van Force India. Maar ik persoonlijk heb wel nogal het idee dat Stroll iemand is die nogal gewend is om zijn zin te krijgen of te kopen. Zie bv ook die video m.b.t. of het rear brake ducts verhaal van vorig jaar of dit jaar met de nieuwe regels van de vloer. Daaruit krijg ik het idee dat hij als "bully" leiding geeft. Daarnaast heeft hij het team gekocht om kampioen te worden, waarschijnlijk ook met de gedachte "als ik er genoeg geld tegenaan gooi dan...". Alleen werkt F1 niet zo en een kampioenschap is niet te koop (ook niet als je Mercedes kopieert). Ik kan mij op basis daarvan dan ook indenken dat er toch aardig wat spanning is tussen Stroll & Szafnauer. Strolls wil is wet, kostte wat het kost. Maar je koopt dus geen kampioenschap.
Naja, hij is een zakenman, investeerder, net als Wolff. En die twee kennen elkaar goed. Wolff heeft die tekeningen gegeven aan Stroll. Had eigenlijk een complete uitsluiting van Wolff en Aston Martin moeten betekenen. Maar die twee hebben zeer veel invloed, vergis je daar niet in. Nog niet eens een onderzoek. Laatste keer dat een team tekeningen in handen had gekregen was de straf niet mals.

Wat zijn investering betreft, denk dat als hij het nu al wilt verkopen dat ie zijn geld makkelijk terugverdient plus dik rendement. Ben benieuwd wanneer Aston Martin de handdoek in de ring gooit. Niet echt een F1-naam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
siggy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:02:
[...]

Naja, hij is een zakenman, investeerder, net als Wolff. En die twee kennen elkaar goed. Wolff heeft die tekeningen gegeven aan Stroll. Had eigenlijk een complete uitsluiting van Wolff en Aston Martin moeten betekenen. Maar die twee hebben zeer veel invloed, vergis je daar niet in. Nog niet eens een onderzoek. Laatste keer dat een team tekeningen in handen had gekregen was de straf niet mals.

Wat zijn investering betreft, denk dat als hij het nu al wilt verkopen dat ie zijn geld makkelijk terugverdient plus dik rendement. Ben benieuwd wanneer Aston Martin de handdoek in de ring gooit. Niet echt een F1-naam.
Hoho, dat was toch niet echt 'in handen gekregen', dat was daadwerkelijk op zoek naar en de teams waren directe concurrenten. De vorige keer dat er daadwerkelijk kennis van een (recente) auto gedeeld werd was Benetton en Ligier in 1995.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Euhhh, Red Bull / Toro Rosso 2008?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:02:
[...]

Stroll is ook eigenaar van Aston Martin... Handdoek in de ring gooien is dus geen optie of zelfs maar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:09

-tom-562

Oliesjeik

RobertMe schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:35:
[...]

Je wordt natuurlijk nooit multimiljardair door poeslief te blijven...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:05
-tom-562 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:45:
[...]

Je wordt natuurlijk nooit multimiljardair door poeslief te blijven...
Ik ben ook een kl**tzak maar alles behalve multi miljardair. :p

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
AtlAntA schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ik ben ook een kl**tzak maar alles behalve multi miljardair. :p
Alle kl**tzakken zijn geen multi-miljardair, maar andersom kan heel goed :P

Maar nog ff en pa Stroll is miljonair O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Homeland schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:12:
[...]

Stroll is ook eigenaar van Aston Martin... Handdoek in de ring gooien is dus geen optie of zelfs maar nodig.
Áh, die wist ik niet. Euh ja. Dat is helemaal grappig dan. Bv 1 sponsord BV 2 :P

Ergens heb ik liever dat ze het Stroll Racing noemen. Of Haas Racing for Mazepin. Anyway :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
De verplichte Q2 bandenkeuze komt in het 2022 seizoen te vervallen daardoor heeft iedereen vrije bandenkeuze bij de start.
  • De Q2 regel moest ervoor zorgen dat de sterkere teams vooraan op oude banden starten een nadeel zouden hebben tegenover de zwakkere teams die op nieuwe banden starten. In de praktijk maakte dat weinig uit. Eigenlijk wou men al in 2019 van deze regel afscheid nemen maar er waren een paar teams tegen afschaffing.
  • Pirelli gaat ook kijken of er milieuvriendelijker met banden omgegaan kan worden. Nu krijgen de teams 13 sets softs, 4 sets intermediates en 3 sets full wets. Er zijn gesprekken geweest om het aantal bandensets te verminderen maar de show mag er niet onder lijden. Volgend jaar wil men met een aantal ideeën gaan experimenteren.
  • Ook is Pirelli aan het bekijken of de intermediates en regenbanden te herbruiken zijn. In principe wanneer de banden van de velg gehaald worden zijn ze onbruikbaar geworden en worden beide types regelmatig ongebruikt vernietigd. Pirelli denk met de nieuwe 18 inch banden en sterkere zijwand de banden te kunnen hergebruiken.
https://www.auto-motor-un...geln-2022-pirelli-plaene/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Uiteindelijk gaf de Q2 regel in de praktijk geen nadeel voor de topteams, en juist wel een nadeel voor de Formule 1.5 teams die zonder vrije bandenkeuzen in de top 10 startten.

[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 12-11-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
Chocoball schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:16:
De verplichte Q2 bandenkeuze komt in het 2022 seizoen te vervallen daardoor heeft iedereen vrije bandenkeuze bij de start.
  • De Q2 regel moest ervoor zorgen dat de sterkere teams vooraan op oude banden starten een nadeel zouden hebben tegenover de zwakkere teams die op nieuwe banden starten. In de praktijk maakte dat weinig uit. Eigenlijk wou men al in 2019 van deze regel afscheid nemen maar er waren een paar teams tegen afschaffing.
  • Pirelli gaat ook kijken of er milieuvriendelijker met banden omgegaan kan worden. Nu krijgen de teams 13 sets softs, 4 sets intermediates en 3 sets full wets. Er zijn gesprekken geweest om het aantal bandensets te verminderen maar de show mag er niet onder lijden. Volgend jaar wil men met een aantal ideeën gaan experimenteren.
  • Ook is Pirelli aan het bekijken of de intermediates en regenbanden te herbruiken zijn. In principe wanneer de banden van de velg gehaald worden zijn ze onbruikbaar geworden en worden beide types regelmatig ongebruikt vernietigd. Pirelli denk met de nieuwe 18 inch banden en sterkere zijwand de banden te kunnen hergebruiken.
https://www.auto-motor-un...geln-2022-pirelli-plaene/
Dus in alle Q's vanaf 2022 wordt er gereden met soft band (behalve bij regen).
Is het in ieder geval ook klaar met de "voor de zekerheid" rondjes in Q2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

volgens de geruchten bij diverse f1 pagina's, zou lewis dit weekend een 5 grid plaatsen straf pakken ivm motor onderdeel.

gaat dat nog effect hebben op race resultaat? verwacht zelf dat weinig uit maakt; die paar autos voor hem, rijdt hij toch zo voorbij.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Divak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:42:
Uiteindelijk gaf de Q2 regel in de praktijk geen nadeel voor de topteams, en juist wel een nadeel voor de Formule 1.5 teams die zonder vrije bandenkeuzen in de top 10 startten.
Soms is het idd beter om Q3 net te missen dan laatste worden in Q3. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling. Voor de rest had het niet veel effect, behalve een dominant team nog een voordeel te geven indien die op geel konden kwalificeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:21
himlims_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:32:
volgens de geruchten bij diverse f1 pagina's, zou lewis dit weekend een 5 grid plaatsen straf pakken ivm motor onderdeel.

gaat dat nog effect hebben op race resultaat? verwacht zelf dat weinig uit maakt; die paar autos voor hem, rijdt hij toch zo voorbij.
Mogelijk dat hij inderdaad zijn ICE vervangt wat 5 plaatsen straf geeft op zondag omdat dit zijn 5e ICE is.
Resultaat, afhankelijk van de sprint race. Ik verwacht een p2 of p3. (afhankelijk van hoe Checo en Bottas het doen).

Twitch

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
[Twitter: https://twitter.com/SpannersReady/status/1459126345385000971?s=20]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3viYU9JKNS36Tb-MHFb786HpiPA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/52dZgl67ye8zjprxiy312U9o.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p64EggUWP3AWlERheUikrDDMpQs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0DPVcgH5HE9yXlWCIRutQIRO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

En dan niet eens een foto waarin hij in een Alfa pak staat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
himlims_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:32:

Dat gerucht was er voor Mexico ook al toch? Lijkt me een gekke baan om te doen maar we gaan het zien.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 19-09 06:23
Inspired schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:00:
[...]

Dat gerucht was er voor Mexico ook al toch? Lijkt me een gekke baan om te doen maar we gaan het zien.
Nouja, dat geldt eigenlijk wel voor elke baan, het zou iig de overwinning wel in de handen van Max schuiven als er daar niks fout gaat. Denk dat het bij de overige banen niet zoveel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:09
Snowdog schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:09:
[...]

Nouja, dat geldt eigenlijk wel voor elke baan, het zou iig de overwinning wel in de handen van Max schuiven als er daar niks fout gaat. Denk dat het bij de overige banen niet zoveel anders is.
Maar verschillen zijn hier doorgaans kleiner en inhalen lastig. Toch moeilijk naar voren komen vanaf P6/7/8 hier.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
basvn schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 13:53:
[...]

En dan niet eens een foto waarin hij in een Alfa pak staat 8)7
enthousiast Chinees knip en plakwerk dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

zit hier op de F1 app de pre-race show te kijken, daarbij schokkend! nieuws ....

mazepin heeft nooit in Brazilië geraced [..] EN deze baan ook niet op de sim geoefend ..... spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

himlims_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:
zit hier op de F1 app de pre-race show te kijken, daarbij schokkend! nieuws ....

mazepin heeft nooit in Brazilië geraced [..] EN deze baan ook niet op de sim geoefend ..... spannend!
Ach de reservering van de laatste plek zal hij er iig niet door verliezen :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

wie houdt de (Maze)spins bij? _O- :')

edit: awwww .. hij bestaat nog niet -O-

https://www.didmazespintoday.com
https://www.didmazepinspintoday.com

er is nog werk aan de bak :')

ah, deze bestaat wel al https://www.didmazepincrashtoday.com ... kon ook niet anders :+

The world is safe for another day.

[ Voor 100% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-11-2021 15:56 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• One-eye864
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:13
Alfa Novanta schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:52:

wie houdt de (Maze)spins bij? _O- :')

edit: awwww .. hij bestaat nog niet -O-

https://www.didmazespintoday.com
https://www.didmazepinspintoday.com

er is nog werk aan de bak :')

ah, deze bestaat wel al https://www.didmazepincrashtoday.com ... kon ook niet anders :+

The world is safe for another day.

Eh natuurlijk gewoon https://mazesp.in/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
himlims_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 14:53:

Hoezo ben je F1 coureur en oefen je een baan niet op de sim? 8)7

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
Richh schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 20:27:
[...]

Hoezo ben je F1 coureur en oefen je een baan niet op de sim? 8)7
Hij wou wel maar kon niet. Ik geloof dat er sim tijd gereserveerd moet worden en er was niks beschikbaar. Of iets in die trend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
AtlAntA schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:03:
[...]

Hij wou wel maar kon niet. Ik geloof dat er sim tijd gereserveerd moet worden en er was niks beschikbaar. Of iets in die trend.
Toch lijkt het mij dat je zorgt dat je op het moment dat je kunt reserveren in elk geval de banen zo snel mogelijk reserveert waar de rijder geen ervaring mee heeft of het in het verleden (steeds) moeilijk had.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
ArthurMorgan schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:05:
[...]

Toch lijkt het mij dat je zorgt dat je op het moment dat je kunt reserveren in elk geval de banen zo snel mogelijk reserveert waar de rijder geen ervaring mee heeft of het in het verleden (steeds) moeilijk had.
Ja maar je mag per team per driver maar een beperkte tijd in de sim zitten iirc. Daarom zitten veel reserve coureurs in de sim. Ook heeft (nogmaals, iirc) Haas geen eigen sim en gebruiken ze die van Ferrari en als die al volgeboekt zit dan zal het niet gaan. Eerder in het seizoen is ook zoiets gebeurt geloof ik. Toen kreeg Schumacher voorrang in het toebedeelde sim slot en daar was Mazepin toen best nijdig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:45
Verstappen mag ff een jaarsalaris aftikken voor het aanraken van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ypuh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:57:
Sterker nog, voor het aanraken van een auto buiten de competitie want die heeft een dsq.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ankona schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:59:
[...]

Sterker nog, voor het aanraken van een auto buiten de competitie want die heeft een dsq.
Ik heb er vandaag nodige tegenstrijdige artikelen en commentaar op gehoord: is daar inmiddels al een officiële statement van?

Volgens mij heb ik wel vaker coureurs de auto ofnonderdelen van andere teams zien aanraken.

Achjah zie/hoor t vanavond wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
himlims_ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 19:07:
[...]

Ik heb er vandaag nodige tegenstrijdige artikelen en commentaar op gehoord: is daar inmiddels al een officiële statement van?

Volgens mij heb ik wel vaker coureurs de auto ofnonderdelen van andere teams zien aanraken.

Achjah zie/hoor t vanavond wel
Ja eerder vanmiddag is er een officieel document van de FIA naar buiten gekomen. €50k boete.

Dit soort dingen werd eerder altijd oogluikend toegelaten maar zal vanaf nu bestraft worden zeggen ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ypuh schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:57:
Verstappen verdient (zonder titel) 25M per jaar. Met een titel is dat fors meer. Zonder titel echter al 68k euro per dag. Dus ja, het was een duur dagje voor Max. Maar niet wat je noemt een jaarsalaris :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
Op Reddit kwam ik een verhaal tegen over beelden van HAM die à la DAS aan zijn stuur trekt.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik ben echt benieuwd waarom Mercedes zo'n extreme overspeed heeft op de straight... net in de race, het verschil tussen Verstappen en Hamilton was 15km/u zonder DRS 8)7 en bijna 40km/u met DRS. Enig snelheidsverschil snap ik wel, maar dit is toch wel tegen het absurde aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ArcticWolf schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:49:
Ik ben echt benieuwd waarom Mercedes zo'n extreme overspeed heeft op de straight... net in de race, het verschil tussen Verstappen en Hamilton was 15km/u zonder DRS 8)7 en bijna 40km/u met DRS. Enig snelheidsverschil snap ik wel, maar dit is toch wel tegen het absurde aan.
Als dit het gevolg is van een verse krachtbron, dan zullen ze het ieder raceweekend zo wel kunnen doen. Pole halen, van plek 6 vertrekken, en zooooooeeeeeeeffffff, op naar plek 1.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:00
nou mercedes kan dus dit elke keer gaan doen met de motor. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Laatst online: 00:08

Destruction

(ex-)Automonteur

ArcticWolf schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:49:
Ik denk dat ze die verse motor op vol vermogen draaien. Zo pak je de straf voor de wissel ook vrij makkelijk terug.

Dit WK zal dus weer naar Hamilton gaan, tenzij RBR hetzelfde gaat doen.

Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:51:
[...]

Als dit het gevolg is van een verse krachtbron, dan zullen ze het ieder raceweekend zo wel zo kunnen doen. Pole halen, van plek 6 vertrekken, en zooooooeeeeeeeffffff, op naar plek 1.
Ja zat ook wel te twijfelen of RBR ook niet een nieuwe grid penalty had moeten nemen, tegelijkertijd om Hamilton te coveren.

Dat gezegd te hebben, echt respect voor Honda. De meest betrouwbare PU en overall ook wel de snelste, alleen ja als je maar 3 races met 1 PU hoeft te doen kan je ook 50% (tov de normale degradatie) meer vermogen draaien tov. een motor die 6 a 7 races mee moet...

Maar wie weet... misschien pakt Verstappen die grid penalty volgende race wel als blijkt dat er goed in te halen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe Max nog wereldkampioen kan worden na dit weekend, tenzij Hamilton pech krijgt.
Ze zijn nu zo veel sneller en Max moet nog een race winnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:00:
Ik zie eerlijk gezegd niet hoe Max nog wereldkampioen kan worden na dit weekend, tenzij Hamilton pech krijgt.
Ze zijn nu zo veel sneller en Max moet nog een race winnen
als Max nu 2x 2e wordt en Hamilton 2x 1e dan moet Max de laatste race winnen... En als Max 1x 1e wordt, moet hij daarna nog 2x 2e worden... }:O dit seizoen komt echt aan op de laatste 3 races en/of een DNF van 1 iemand. 8)7 weet niet of ik dat stress technisch volhoud.

Vind het wel echt tof dat de rest van het veld actief meewerkt om niet in de weg te zitten van deze 2, echt respect.

Sowieso spannendste seizoen sinds Rosberg won.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:26

DataGhost

iPL dev

ArcticWolf schreef op zondag 14 november 2021 @ 19:55:
[...]

Ja zat ook wel te twijfelen of RBR ook niet een nieuwe grid penalty had moeten nemen, tegelijkertijd om Hamilton te coveren.

Dat gezegd te hebben, echt respect voor Honda. De meest betrouwbare PU en overall ook wel de snelste, alleen ja als je maar 3 races met 1 PU hoeft te doen kan je ook 50% (tov de normale degradatie) meer vermogen draaien tov. een motor die 6 a 7 races mee moet...

Maar wie weet... misschien pakt Verstappen die grid penalty volgende race wel als blijkt dat er goed in te halen valt.
Het hele gedoe is nou juist dat een nieuwe motor bij de Honda's niet zo'n enorm performance-verschil betekent. Van de Mercedes-motor gaat het gerucht dat er een nieuwe partymode op zit waar Hamilton nu mee rijdt dus ik vraag me af hoe legaal dat is, of het moet hun bestaande partymode zijn die ze nu dus permanent aan hebben. In ieder geval heeft Honda niet zoiets dus ook een nieuwe motor pakken gaat weinig opleveren dan een gridstraf. Verstappen heeft ook nog steeds twee extra werkende motoren in de pool, als ik dat goed gehoord heb, dus qua betrouwbaarheid lijkt er ook weinig aan de hand. Dat lijken me geen logische omstandigheden om voor een gridstraf te gaan dus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QaRg_MIriH5LW8_eVc_8B1YrgsE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Bd3xrb4TDGY594cF5jNDfuzI.png?f=user_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 14 november 2021 @ 20:25:
[...]

Het hele gedoe is nou juist dat een nieuwe motor bij de Honda's niet zo'n enorm performance-verschil betekent. Van de Mercedes-motor gaat het gerucht dat er een nieuwe partymode op zit waar Hamilton nu mee rijdt dus ik vraag me af hoe legaal dat is, of het moet hun bestaande partymode zijn die ze nu dus permanent aan hebben. In ieder geval heeft Honda niet zoiets dus ook een nieuwe motor pakken gaat weinig opleveren dan een gridstraf. Verstappen heeft ook nog steeds twee extra werkende motoren in de pool, als ik dat goed gehoord heb, dus qua betrouwbaarheid lijkt er ook weinig aan de hand. Dat lijken me geen logische omstandigheden om voor een gridstraf te gaan dus.
Nee Honda heeft die extra mode niet (meer?), maar met een extra swap is misschien wel een verbeterde mapping mogelijk.
Ik rij zelf met 240pk met m'n OPC (129k km met de originele turbo), terwijl 280pk veilig is met de originele componenten (gemapt), maar dan gaat waarschijnlijk alles maar 60k km mee en 300pk moet ook wel mogelijk zijn.... maar dan gaat die gewoon niet heel erg lang mee.
Honda kan zo'n "gok" ook nemen toch?
Pagina: 1 ... 124 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken