[F1] Randzaken

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mede-auteur:
  • G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:22

G_Dragon

[F1] Randzaken Topic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/qAwSkBeZMDfojEbRZPFrP9GR.png

Welkom in het [F1] Randzaken topic.
Gezien de race topics en nu zelfs het algemene F1 topic lijdt onder de vele posts met randzaken,
kiezen we voor een apart topic.

Regels voor dit topic:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmxZNBOIw-zn2DqrETap4WWWqoI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/sUkQlQGLGKXQJgl15z4SG4qZ.png?f=user_large
  • Niet op de man
  • We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
  • Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
  • Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.

Andere Topic's:
Het grote Formule 1 Seizoen 2024 topic[F1] Seizoen 2024
Waar Formule 1 te zien op TV of internet:[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Bezoek van een GP-weekend:[F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E:Formule E - Deel 1
Netflix - Drive to Survive:[F1] Drive to Survive
GP in Nederland:[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
Politiek en sport:Politieke standpunten uiten in de sport

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/IWgv5H43cgNfVuu7HK7kdOOD.png
Design made by: G_Dragon
^ Naar boven ^

[ Voor 79% gewijzigd door G_Dragon op 06-12-2024 09:16 . Reden: Nieuwe layout ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Bedankt voor je werk :-)

Ontopic: viel mij gisteren op dat Hamilton op Instagram erg positief was over de andere coureurs, heb hem dat volgens mij niet eerder zo zien doen. Denk dat dit seizoen voor hem op bepaalde punten wel een eye opener is, moet zich toch wat vaker naar voren vechten en veel meer racen met anderen/om een plek dan hij de afgelopen jaren heeft gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:11
Wat ik vooral merk is dat de sfeer ontzettend gespannen is laatste tijd. Zelfs ik betrapte mij erop dat ik enorm aangevallen reactie had naar iemand die het had over Seb ze mondkapje terwijl hij alleen bedoelde dat dat ding op een theedoek leek.

Hopelijk haalt dit topic beetje de spanning weg en kunnen alle kampen wat dichter bij elkaar komen :) Goed dat jullie hier wel de ruimte voor laten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-03 21:27
Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:53:
[...]

Bedankt voor je werk :-)

Ontopic: viel mij gisteren op dat Hamilton op Instagram erg positief was over de andere coureurs, heb hem dat volgens mij niet eerder zo zien doen. Denk dat dit seizoen voor hem op bepaalde punten wel een eye opener is, moet zich toch wat vaker naar voren vechten en veel meer racen met anderen/om een plek dan hij de afgelopen jaren heeft gedaan.
Persoonlijk denk ik dat het damage control is van zijn kant. Hij is nog niet eerder zo vijandig bejegend en Hamilton is een narcist, die wil graag door iedereen leuk gevonden worden. Door nu aardige berichten over andere coureurs te plaatsen probeert hij weer wat zieltjes voor zich te winnen.

Aan het hele long covid verhaal wil ik mijn vingers niet branden, maar mocht hij dat misbruiken om aandacht af te wenden of sympathie te kweken dan is dat heel kwalijk. Overigens vond ik het er wel raar uitzien op het podium en leek het echt of hij van z'n stokkie zou gaan.

In het verleden heb ik nooit echt een hekel gehad aan Hamilton, maar allemachtig wat maakt hij het moeilijk om hem sympathiek te vinden met al z'n spelletjes (Verstappen kan ook erg horkerig over komen, alleen weet je bij hem wel wat je aan hem heb en is het niet gespeeld).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JP_Frost schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het damage control is van zijn kant. Hij is nog niet eerder zo vijandig bejegend en Hamilton is een narcist, die wil graag door iedereen leuk gevonden worden. Door nu aardige berichten over andere coureurs te plaatsen probeert hij weer wat zieltjes voor zich te winnen.

Aan het hele long covid verhaal wil ik mijn vingers niet branden, maar mocht hij dat misbruiken om aandacht af te wenden of sympathie te kweken dan is dat heel kwalijk. Overigens vond ik het er wel raar uitzien op het podium en leek het echt of hij van z'n stokkie zou gaan.

In het verleden heb ik nooit echt een hekel gehad aan Hamilton, maar allemachtig wat maakt hij het moeilijk om hem sympathiek te vinden met al z'n spelletjes (Verstappen kan ook erg horkerig over komen, alleen weet je bij hem wel wat je aan hem heb en is het niet gespeeld).
Ik twijfel echt of het gespeeld is bij Hamilton, volgens mij is het gewoon een rare vogel die een lading sociale vaardigheden mist vanwege de manier waarop hij is opgegroeid en de eenzame wereld waar hij zich in bevindt.

In de F1 heeft hij zichzelf in de hoek van superster gemanoeuvreerd, zit niet blij op Twitch te streamen, heeft geen gezin en brengt wat tijd door met andere supersterren die net zo wereldvreemd zijn.

Er is genoeg slechts te zeggen over Jos Verstappen maar hij heeft Max in elk geval een gezonde dosis nuchterheid meegegeven die hem nu enorm helpt.

Qua long covid, zou zomaar kunnen, er is volgens mij nog zoveel over onbekend, het is duidelijk dat hij fysiek niet hetzelfde is als een jaar geleden en de grootste verandering was toch dat hij Covid had (voor zover wij en de media weten). Vind het ergens ook wel lastig, zijn medische toestand gaat ons eigenlijk geen zak aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[

[ Voor 99% gewijzigd door Homeland op 03-08-2021 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JP_Frost
Kan kloppen dat hij wat wereldvreemd is inderdaad. Lijkt niet echt mensen om zich heen te hebben die hem met beide benen op de grond kunnen houden, maar daar kan ik mij in vergissen.

Wat betreft zijn gezondheid is dat niet echt onze zaak, echter als Ocon en Vettel nog zelfs een sprintje kunnen trekken na de race (een race waar die twee ook veel aan het vechten zijn geweest, op de limiet hebben gereden en in het geval van Ocon ook nog een flinke dosis extra spanning) en Hamilton gaat bij door zijn hoeven op het podium dan is het niet zo gek dat fans en journalisten vragen stellen over zijn fysieke gesteldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JP_Frost schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Kan kloppen dat hij wat wereldvreemd is inderdaad. Lijkt niet echt mensen om zich heen te hebben die hem met beide benen op de grond kunnen houden, maar daar kan ik mij in vergissen.

Wat betreft zijn gezondheid is dat niet echt onze zaak, echter als Ocon en Vettel nog zelfs een sprintje kunnen trekken na de race (een race waar die twee ook veel aan het vechten zijn geweest, op de limiet hebben gereden en in het geval van Ocon ook nog een flinke dosis extra spanning) en Hamilton gaat bij door zijn hoeven op het podium dan is het niet zo gek dat fans en journalisten vragen stellen over zijn fysieke gesteldheid.
Lijkt inderdaad in een vreemde bubbel te leven, op sommige momenten doet hij me een beetje denken aan Michael Jackson, soort lonely at the top, wereldvreemd maar wel goede bedoelingen (even de bekende beschuldigingen aan Michael Jackson buiten beschouwing gelaten).

Klopt ook, wat dat betreft is zijn gezondheid onderdeel van het race gebeuren maar voor hetzelfde geld is er een geheel andere medische oorzaak, het ligt toch wat gevoelig al lijkt hij er zelf wel wat meer open over te zijn in interviews na de race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:35
Persoonlijk denk ik dat deze laatste race gewoon eventjes teveel van hem vroeg, beetje overspannen ofzo... Alles wat hij momenteel qua negativiteit over hem heen krijgt, een seizoen waar hem sowieso het vuur hem aan de schenen wordt gelegd. Niet alleen door Max maar hij merkt dat anderen ook flink de strijd met hem aan willen gaan als ze de kans krijgen. Bij Mercedes loopt alles momenteel niet op rolletjes, de afgelopen 2 races en de punten die hij heeft gehaald waren hard werken (en geluk). Ik vond dit ook al blijken tijdens de persconferentie van donderdag, daar zat hij er ook heel onzeker bij, dan die blik van hem nadat Max zijn ongenoegen liet merken over de pers leek heel erg verontrust.

TL;DR... hij bezwijkt denk ik een klein beetje onder de druk momenteel, dat doet je gezondheid/conditie geen goed, dan is het batterijtje sneller leeg dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@MicGlou Gelukkig daarom nu dus een zomerstop. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:49
Rond long COVID: Ik vind dat zo lastig te bepalen. Als je het journaal kijkt en ze maken een rapportage van een long COVID patiënt, dan zijn dat natuurlijk de mensen die het echt goed te pakken hebben. Dan maken ze geen rapportage van hardloopster Daphne die normaal in 20 minuten 5km kan rennen maar nu blijft hangen op 30 minuten. Nee, dan pakken ze iemand eruit die door long COVID in een rolstoel is beland, die na het zetten van een bak koffie al bekaf is en gewoon niet meer kan werken van de vermoeidheid.

Wat ik daarmee wil zeggen is dat je volgens mij best gradaties kunt hebben van long COVID. Tel daarbij op dat Hamilton 36,5 jaar oud is. Dat is best oud voor een topsporter. Mensen pieken bij de meeste sporten tussen de 28 en 32 jaar. Na die periode takel je langzaam af.

Dat Hamilton onder deze combinatie nu lijdt, is aan de ene kant domme pech (ondanks alle maatregelen overkomt/overvalt COVID sommige mensen gewoon). Aan de andere kant: Hij kiest er zelf voor op zo'n hoge leeftijd nog door te racen.

https://www.statsf1.com/e...es/pilote/entete/age.aspx

Bovenstaand rijtje geeft aan of iemand vooraan gereden heeft en op welke leeftijd dat gebeurde. Nu is dat niet heel accuraat want als jij als enige met slicks door blijft rijden in een goede bui dat heb je dus vooraan gereden. Maar of het verstandig is, is een tweede natuurlijk. Van de 40+ers zijn het voornamelijk jaren 50, 60 en 70 coureurs. Toen gingen de auto's een stuk minder hard en was het daardoor fysiek makkelijker vol te houden. Van de huidige generatie heb je dus alleen Kimi, Fernando en Lewis. Maar kijk je ruwweg één generatie terug qua coureurs, dan is de spoeling dun: Schumacher op 42 jaar, Barrichello, Coulthard, Webber op 37 jaar, Fisichella op 36 jaar. De rest is veel jonger.

Lang verhaal kort: Vadertje tijd in combinatie (eventueel met long COVID er nog bij) gaat ook z'n grip krijgen op Hamilton. Het is dat de Mercedes een verschrikkelijk goede auto is want anders was het waarschijnlijk al een heel ander verhaal geweest. En voor de Max fans die hem uitjoelen zou ik zeggen, zie het als een kans. Max moet nog naar zijn prime years toe gaan. Voor Lewis zal het steeds zwaarder en zwaarder worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:18

ricardo246

Life's what you make it!

Voor die mensen die het effect van de crash op Hungaroring op de kijkcijfers wilden weten: Klik
Totaal aantal kijkers was na de herstart bijna 400K lager.

[ Voor 99% gewijzigd door ricardo246 op 03-08-2021 12:56 ]

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
ricardo246 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:55:
Voor die mensen die het effect van de crash op Hungaroring op de kijkcijfers wilden weten: Klik
Dat is toch bizar? 400k Max fans die wegzappen omdat hij de race niet meer kan winnen? Dan ben je dus vooral Max fan en niet zozeer F1 fan?

Dit was een van de beste races van de afgelopen jaren, onverwachte winnaar met een jagende Vettel op P2, een waanzinnige Alonso en Hamilton die zich toch knap naar voren weet te vechten en meer dan genoeg actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:47
Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Dat is toch bizar? 400k Max fans die wegzappen omdat hij de race niet meer kan winnen? Dan ben je dus vooral Max fan en niet zozeer F1 fan?

Dit was een van de beste races van de afgelopen jaren, onverwachte winnaar met een jagende Vettel op P2, een waanzinnige Alonso en Hamilton die zich toch knap naar voren weet te vechten en meer dan genoeg actie.
Hoezo is dat bizar? Voetbal wedstrijden waar geen Nederlands team aan mee doet krijgen ook gewoon minder kijkers. Dit heb je in elke sport.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:09
ricardo246 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:55:
Je kijkt nu naar de Totaal kolom ? Dat is niet helemaal eerlijk.
Totaal kolom is altijd stuk hoger dan de gemiddelde kolom.
Gemiddeld is het verschil maar 100k mensen. Dat vind ik wel meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Hoezo is dat bizar? Voetbal wedstrijden waar geen Nederlands team aan mee doet krijgen ook gewoon minder kijkers. Dit heb je in elke sport.
Maar dit is hetzelfde als wegzappen als Oranje met 2-0 achter staat tegen een groot team.

Max deed nog gewoon mee, elke punt telt mee en je mist er gewoon een erg goede race door. Maar dat zal dan inderdaad een groot verschil zijn met de meer recente F1/Max fans die voor hem kijken en de anderen die kijken voor de race, ongeacht of Max of een andere Nederlander aan de start staat of meedoet.

Het heeft mij in elk geval erg verbaasd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-05 20:27
[...]

Ik kan me best voorstellen dat je tijdens t kletsen tijdens rood wegzapt en vergeet op tijd terug te zappen en dat er, omdat weer een mercedes toch een deel van de kijk-vreugde verknald omdat een hoop NL-ers verstappen-fan zijn, niet meehelpt.

Komt daarbij dat je eigenlijk verwacht dat dit een kat-in-'t-bakkie voor Hamilton zou worden, want Bottas, Perez er al uit, verstappen beschadigd en achteraan, dat je 't niet persé hoeft te kijken. Ook omdat 't uitloopt en andere afspraken in de knel komen.

Die verrassende tactische keuze van Ham/Merc bij de herstart had denk ik ook niemand verwacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Terranova schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:10:
[...]

Correct maar zie je een significant aantal mensen wegzappen als de enige Nederlander op het veld gewisseld wordt?

Over de breedte zie ik mense kijken voor het team en/of de sport en vrijwel nooit omdat er specifiek één speler in een team speelt. Iets wat ik in de F1 wel meer hoor, dat men specifiek voor een coureur kijkt. En ja, bij voetbal zapt men ook weg in bepaalde gevallen (v.b. slechte wedstrijd of wedstrijd gespeeld) maar ik hoor niet omdat er opeens geen Nederlander meer op het veld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:15:
[...]

Ik kan me best voorstellen dat je tijdens t kletsen
Die verrassende tactische keuze van Ham/Merc bij de herstart had denk ik ook niemand verwacht ;)
Erg mooi om te zien, was Ham zijn keuze geloof ik omdat tijdens die formatie ronde geen radiocommunicatie is toegestaan dus had hij zelf de call moeten maken door naar binnen te rijden. Maakte de race wel een stuk interessanter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Dit waren de kijkcijfers bij de britse GP

2. Autosport F1 Gp Wedstrijd Gestaakt (ziggo Sport) 1.044.000
3. Autosport F1 Gp Gbr (ziggo Sport) 1.008.000

Ik denk dat dit ook gemiddelde zijn. Een iets kleiner verschil.

https://drimble.nl/sport/...cijfers-18-juli-2021.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 07-05 20:27
Homeland schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Erg mooi om te zien, was Ham zijn keuze geloof ik omdat tijdens die formatie ronde geen radiocommunicatie is toegestaan dus had hij zelf de call moeten maken door naar binnen te rijden. Maakte de race wel een stuk interessanter.
Klopt, als dit niet was gebeurt, was er waarschijnlijk veel minder aan geweest, in ieder geval wat winst betreft. Nog steeds vast een interessant gevecht om de resterende podium-plekken, maar toch anders.

Normaal zou je zeggen dat in een race waar HAM op 1 start, waar je lastig/niet in kan halen, BOT en PER zijn uitgevallen en VER door schade geen rol van betekenis zal gaan spelen, niet de meest interessante race wordt. En dat leek wel de situatie te worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
rik86 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:21:
[...]

Normaal zou je zeggen dat in een race waar HAM op 1 start, waar je lastig/niet in kan halen, BOT en PER zijn uitgevallen en VER door schade geen rol van betekenis zal gaan spelen, niet de meest interessante race wordt. En dat leek wel de situatie te worden ;)
Moet bekennen dat hoe meer van de top 4 uitvalt des te leuker het kan worden, het standaard podium ken ik nu wel en doet me niet veel. Veel leuker om daar een coureur te zien die er echt van geniet, zoals toen in Monza met Gasly, dat was ook een mooi podium.

Ham op 1 is inderdaad saai, een Hamilton die zich naar voren moet vechten is (op de klagerige radio na) erg mooi om te zien en dan zie je ook een stuk meer wat de andere coureurs waard zijn, Sainz viel me bijvoorbeeld tegen, hoe snel hij die wel niet voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Enerzijds is het natuurlijk mooi om te zien dat een coureur tot het gaatje gaat anderzijds kun je je ook afvragen in hoeverre HAM eigenlijk nog fit genoeg was om verantwoord die race uit te rijden zonder zichzelf en anderen nodeloos in gevaar te brengen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Napo schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:16:
[...]

Correct maar zie je een significant aantal mensen wegzappen als de enige Nederlander op het veld gewisseld wordt?

Over de breedte zie ik mense kijken voor het team en/of de sport en vrijwel nooit omdat er specifiek één speler in een team speelt. Iets wat ik in de F1 wel meer hoor, dat men specifiek voor een coureur kijkt. En ja, bij voetbal zapt men ook weg in bepaalde gevallen (v.b. slechte wedstrijd of wedstrijd gespeeld) maar ik hoor niet omdat er opeens geen Nederlander meer op het veld staat.
Dat is toch geen vergelijking, een team is geen coureur, 2 compleet verschillende sporten? Een 'team' op het veld is een coureur op de baan, valt jouw team/coureur uit, of hopeloos achter, kan ik prima begrijpen dat je je tijd elders beter kan besteden, per saldo blijft het een stukje vermaak en als dat weg is, prima om weg te zappen.

Maar ik snap niet waarom zoiets een probleem zou moeten zijn? Mooiweer kijkers, Max kijkers, Ferrari kijkers, UK kijkers.. maakt het uit dat iemand wegzapt omdat zijn favo is weg gevallen? Voorgaande jaren zullen er genoeg zijn geweest die de race af hebben gezet als de top3 weer bepaald was.

Voorgaande jaren heb ik regelmatig de race uitgezet puur als de 123 bepaald zijn (qua afstand) en het treintje rijden werd, ik kan me tijd dan wel beter besteden, net zoals behoorlijk wat mensen al stoppen kijken van een wedstrijd als de 4-0 op het boord staat en ze hebben nog 15 minuten te gaan. Natuurlijk kan er wat gebeuren, als dat zo is, even terugspoelen en prima zo.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 22:47
[...]

Ligt eraan, als mensen puur voor een Nederlander kijken wel. Ik heb vorige voetbal seizoen ook vaak United gekeken als vd Beek op het veld stond om vervolgens iets anders te gaan doen. Maar soms ook gewoon hele wedstrijden gekeken als ik op dat moment niets beters had te doen.

Zelfs de F1 zet ik soms wel uit als Max uitvalt, eigenlijk alleen als Ajax tegelijkertijd speelt(helaas redelijk vaak). Voor mij is het Ajax > F1. Maar ik neem altijd wel de moeite om 2 schermen tegelijk te kijken, niet ideaal, maar het is te doen. Als Max dan uitvalt dan ga ik sowieso toch al meer op't voetbal focussen. Dus gaat soms het 2e scherm uit.

Dus het is maar net wat de reden is waarom mensen de F1 kijken, als die reden weg valt en je hebt wat beters te doen, ja dan kan je wegzappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Chiron

Moderator Discord
Ik snap wel waarom mensen wegzappen zodra Max uitvalt, dat zijn meestal ook de mensen die pas begonnen met kijken toen Max zn intrede deed in de F1. Tegelijkertijd met het nationale voetbaldebacle dat we niet meededen aan de toernooien tot een paar jaar geleden is er een hele massa mensen begonnen met F1 kijken in plaats van voetbal volgens mij. Vandaar ook de tribunes vol met oranjelegion en een hele industrie aan combireizen van bedrijfjes die voorheen alleen de voetbaltickets deden. Ik vind het allemaal mooi.

Zelf heb ik afgelopen race vooral genoten van Alpine, met Ocon die flink aan het trappen was met zn dunne lange beentjes om Vettel achter zich te houden, en de epische battle tussen Alonso en Hamilton _O_ Hopelijk zien we meer van dit soort actie op de baan.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
[...]

Specifiek voor 1 coureur kijken naar F1 is vrijwel hetzelfde als naar voetbal kijken voor een specifiek team... oftewel zoals jij het stelt gaat de vergelijking uiteraard niet op. En zelfs als je naar 'het team' kijkt binnen F1, het leek er toch sterk op dat het hele RB team uitgeschakeld was... dat Max het uiteindelijk toch voor elkaar krijgt om nog wat uit de race te slepen terwijl bijna de helft van de aero ontbrak van zijn bolide... tja, dat hadden velen niet voorzien denk ik.

Maar even goed... ben het er wel mee eens dat puur daarom wegzappen je geen fan van het spelletje ansich maakt, want uiteindelijk werd het een heel interessante race doordat alles op de kop stond... mooie gevechten gezien etc. Ik heb ook even flink gebaald... maar daarna ook enorm genoten van o.a. Ocon vs Vettel, Alonso vs Hamilton en hoe Max met zijn brakke auto toch nog wist in te halen en in de race is gebleven én een punt (en later 2 punten) wist binnen te slepen.

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 03-08-2021 14:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
Chiron schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:58:
Ik snap wel waarom mensen wegzappen zodra Max uitvalt, dat zijn meestal ook de mensen die pas begonnen met kijken toen Max zn intrede deed in de F1. Tegelijkertijd met het nationale voetbaldebacle dat we niet meededen aan de toernooien tot een paar jaar geleden is er een hele massa mensen begonnen met F1 kijken in plaats van voetbal volgens mij. Vandaar ook de tribunes vol met oranjelegion en een hele industrie aan combireizen van bedrijfjes die voorheen alleen de voetbaltickets deden. Ik vind het allemaal mooi.

Zelf heb ik afgelopen race vooral genoten van Alpine, met Ocon die flink aan het trappen was met zn dunne lange beentjes om Vettel achter zich te houden, en de epische battle tussen Alonso en Hamilton _O_ Hopelijk zien we meer van dit soort actie op de baan.
Ik kijk zelf al zo'n kleine 25 jaar F1 (kan me de gevechten tussen Schumacher en Hakkinen nog wel herinneren), en meestal kijk ik de race ook wel uit ondanks een DNF van Verstappen, maar soms gaat ie uit woede en frustratie ook weleens op zwart. We hebben eigenlijk voor het eerst, maar zeker sinds Jos geen Nederlandse coureur gehad die een rol van betekenis speelt. Dat zorgt toch voor een hoop extra spanning, vooral dit jaar. Ik durf ook wel te stellen dat zonder Max, Hamilton gewoon dik bovenaan had gestaan en dat het wederom een heel saai seizoen was geweest aan de top. Dat de meer casual fan dan liever iets ander gaat doen snap ik wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ooit had Michael Jordan het 'Jordan effect'.. Toen hij stopte met basketbal daalde de omzet voor de complete NBA/tv rechten/merchandise etc. met miljarden dollars...

Max heeft echt niet alleen oranje fans hoe graag mensen dat hier maar lijken te denken. En hij is ook echt (nog) geen miljarden waard maar dat hij heel veel invloed heeft op inkomsten van de F1 staat als een paal boven water. Die jongen heeft heel de grid wakker geschud en volgens mij kan de sport daar alleen maar beter/toffer van worden.

Overigens, vwb 'oranje supporters' die stoppen met kijken na een crash.. In 2017 zat ik voor de 2e keer op de tribune in Oostenrijk en werd Max er ook in de eerste bocht uitgetikt. Veel mensen liepen balend van de tribune af om een minuut of tien later weer terug te keren en flink te juichen voor Daniel Ricciardo die toen derde werd. Letterlijk alle oranje supporters stonden voor hem op de banken. Genoeg tv kijkers die hetzelfde doen nadat hun favoriete coureur uit is geschakeld.. ff bijkomen en weer doorkijken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chiron schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:58:
Ik snap wel waarom mensen wegzappen zodra Max uitvalt, dat zijn meestal ook de mensen die pas begonnen met kijken toen Max zn intrede deed in de F1.
Ach, artikelen zoals deze van GPBlog laten lijken alsof bijna alle kijkende Nederlanders wegzapten na de grote crash afgelopen weekend, maar als je het artikel eenmaal leest, gaat het om 'slechts' 500.000 kijkers. Op zich wel een flinke hoeveelheid, maar niet alsof de kijkcijfers opeens naar 0 gingen of zo; uiteindelijk stond de F1 op een goede tweede plek volgens stichting Kijkcijfer, net achter het 20:00 uur journaal. Een en ander is dus wel met een korreltje zout denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 03-08-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
CH4OS schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:14:
[...]
Ach, artikelen zoals deze van GPBlog laten lijken alsof bijna alle kijkende Nederlanders wegzapten na de grote crash afgelopen weekend, maar als je het artikel eenmaal leest, gaat het om 'slechts' 500.000 kijkers. Op zich wel een flinke hoeveelheid, maar niet alsof de kijkcijfers opeens naar 0 gingen of zo; uiteindelijk stond de F1 op een goede tweede plek volgens stichting Kijkcijfer, net achter het 20:00 uur journaal. Een en ander is dus wel met een korreltje zout denk ik.
Als je naar de link hierboven ergens kijkt zijn het er maar 100k op het "gemiddelde" aantal. En 400k op "totaal". Maar dat totaal cijfer is bij elk programma een stuk hoger dan het gemiddelde, logisch ook natuurlijk maar het scheelt dusdanig veel dat het niet echt een representatief vergelijk is vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:18

ricardo246

Life's what you make it!

Plenkske schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:13:
[...]

Je kijkt nu naar de Totaal kolom ? Dat is niet helemaal eerlijk.
Totaal kolom is altijd stuk hoger dan de gemiddelde kolom.
Gemiddeld is het verschil maar 100k mensen. Dat vind ik wel meevallen.
Je hebt een valide punt dat het totaal niet alles zegt, alleen het gemiddelde zegt ook weer niet zoveel.
Idealiter zou je per x minuten het aantal mensen willen kunnen zien, maar die data krijg ik niet boven water.

I have no special talent. I am only passionately curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ricardo246 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Je hebt een valide punt dat het totaal niet alles zegt, alleen het gemiddelde zegt ook weer niet zoveel.
Idealiter zou je per x minuten het aantal mensen willen kunnen zien, maar die data krijg ik niet boven water.
Voorheen publiceerde ze altijd maar één cijfer, is in de afgelopen jaren ergens veranderd dat er nu gemiddelde en totaal is.
Van beide is inderdaad wel iets te zeggen.
Ik wil alleen aangeven dat "totaal" soms een erg groot verschil heeft met "gemiddeld".
Kijk bv. naar de dag top 25 van gisteren:
https://kijkonderzoek.nl/component/kijkcijfers/file,d1-0-0-p

Het zal ook wel afhankelijk zijn van hoelang een programma is, lijkt me ook logisch... of bijvoorbeeld afhakers bij reclame.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik moet bekennen dat ik ook sinds kort een abo heb genomen op f1TV.com naar aanleiding van het succes van Max, na geruime tijd alleen maar samenvattingen op Youtube kijken.
En ik blijf echt wel kijken, ook al is Max uitgevallen. Zeker als het zo mooi is als afgelopen weekend.
Het gaat mij dan wel om alleen de Q-training en de race. Persconferenties en alle gemauw er om heen interesseert mij niet veel.

Maar in het verleden toch ook wel belangstelling gehad voor formule 1.
In de jaren '60 met schoolvrienden in een volgepropte auto naar Zandvoort. Later speciaal voor de F1 een abo genomen op Canal Plus met het TV kanaal van Bernie Ecclestone, want de gewone TV in NL zat toen ook al vol reclameonderbrekingen en op de BBC was de F1 ook geschrapt.

Als ik die 'fans' van Max op de tribune zie staan, dan zou ik daar niet graag tussen willen staan, al is het alleen maar vanwege de oranje rook. De vergelijking met voetbalsupporters en hun vaak kwalijke gedrag is dan gauw gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door JukeboxBill op 03-08-2021 14:59 ]

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Dat is toch geen vergelijking, een team is geen coureur, 2 compleet verschillende sporten? Een 'team' op het veld is een coureur op de baan, valt jouw team/coureur uit, of hopeloos achter, kan ik prima begrijpen dat je je tijd elders beter kan besteden, per saldo blijft het een stukje vermaak en als dat weg is, prima om weg te zappen.
Natuurlijk slaat die vergelijking nergens op, het is enkel een reactie op de vergelijking die @Terranova maakt.
Maar ik snap niet waarom zoiets een probleem zou moeten zijn? Mooiweer kijkers, Max kijkers, Ferrari kijkers, UK kijkers.. maakt het uit dat iemand wegzapt omdat zijn favo is weg gevallen? Voorgaande jaren zullen er genoeg zijn geweest die de race af hebben gezet als de top3 weer bepaald was.
Is het ook zeer zeker niet. Iedereen beleeft de sport op zijn eigen manier en dat is prima.
Voorgaande jaren heb ik regelmatig de race uitgezet puur als de 123 bepaald zijn (qua afstand) en het treintje rijden werd, ik kan me tijd dan wel beter besteden, net zoals behoorlijk wat mensen al stoppen kijken van een wedstrijd als de 4-0 op het boord staat en ze hebben nog 15 minuten te gaan. Natuurlijk kan er wat gebeuren, als dat zo is, even terugspoelen en prima zo.

MicGlou schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 13:59:
[...]

Specifiek voor 1 coureur kijken naar F1 is vrijwel hetzelfde als naar voetbal kijken voor een specifiek team... oftewel zoals jij het stelt gaat de vergelijking uiteraard niet op.
Zie hierboven, de vergelijking met een sport als voetbal gaat altijd mank omdat in veel andere sporten het team A tegen team B is en er andere wedstrijden tussen andere teams gaan in een speelronde. In de F1 nemen alle teams mee aan één wedstrijd in de speelronde. Een vergelijking met voetbal zou voor mij vrij snel niet opgaan en als je dat doet in hetgeen ik deed in een voorgaande post die zoals je opmerkt suboptimaal is.

De vergelijking gaat dan eerder op naar wielrennen of overige sporten waar alle deelenemers meedoen in dezelfde wedstrijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou het nog even wat willen opmerken over de COVID symptomen van Hamilton.

In het andere topic gingen sommigen daar fel van leer tegen, ook mensen die zelf COVID hebben ervaren. Helaas ben ik zelf ervaringsdeskundige maar in tegenstelling tot de reacties die ik daar lees kan ik me wel wat vinden in het verhaal van Hamilton.

Wij zitten hier thuis in de vreemde situatie dat zowel ikzelf als mijn vriendin long covid hebben opgelopen, maar wel in twee hele verschillende gradaties. Waar mijn vriendin met traplopen echt bek en bekaf was, viel dat bij mij eigenlijk wel mee. Ik heb er zelf pas echt last van als ik meer van mijn lichaam vraag, dus als ik bijv. ga sporten. Als ik dan wel die grens over ga, dan heb ik daar dan wel in een keer weken last van, en niet dagen. Het is dan niet zo dat ik dood op bed lig of op de bank. Nee, ik ervaar eigenlijk iets vergelijkbaars als Hamilton: verhoogde hartslag, moe (maar weer niet compleet doodop), schor gevoel in de longen (vooral dit kan heel erg lang aanhouden) en dit maakt dat het vrij lang duurt voor je weer op adem komt.

Ik zou graag zeggen dat ie zich niet moet aanstellen (heb het niet zo op Hamilton :+ ) maar voelde me even geroepen om hier wat tegengas te geven.

Overigens vind ik dat neerkijken op Max fans zo'n typisch Nederlands dingetje. Ik kijk graag naar de F1 vanwege Max. So wat? Ben je dan minderwaardig t.o.v. een die hard F1 fan die hoe dan ook de race uitkijkt? :o Het is af en toe net alsof je als Nederlander geen fan mag zijn van iets Nederlands. Zoals Geenstijl zou zeggen: weg met ons :+

[ Voor 17% gewijzigd door Glashelder op 03-08-2021 16:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Glashelder schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:20:
Overigens vind ik dat neerkijken op Max fans zo'n typisch Nederlands dingetje. Ik kijk graag naar de F1 vanwege Max. So wat? Ben je dan minderwaardig t.o.v. een die hard F1 fan bent die hoe dan ook de race uitkijkt? :o Het is af en toe net alsof je als Nederlander geen fan mag zijn van iets Nederlands. Zoals Geenstijl zou zeggen: weg met ons :+
Zolang je maar niet zeurt op anderen, mag je wel ergens daar in het hoekje blijven zitten. Maar wel je mondje dicht he! :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 16:51
Overigens vind ik dat neerkijken op Max fans zo'n typisch Nederlands dingetje. Ik kijk graag naar de F1 vanwege Max. So wat? Ben je dan minderwaardig t.o.v. een die hard F1 fan bent die hoe dan ook de race uitkijkt? :o Het is af en toe net alsof je als Nederlander geen fan mag zijn van iets Nederlands. Zoals Geenstijl zou zeggen: weg met ons :+
Ik vind dit echt zwaar frustrerend. Ik ben begonnen met kijken met de winst van Verstappen in Barcelona 2016. Ik ben toen direct in de materie gedoken omdat het mn interesse trok maar ik er geen reet van snapte. Ik heb me ingelezen en me verdiept om te kunnen begrijpen wat er gebeurde.

Maar nu wordt ik steeds weggezet als 'max fan' en wordt er inderdaad gedaan alsof je dan minder bent dan de fans die al kijken sinds jaar kruik. Wat maakt dat nou uit? Wees blij dat je sport populair is, zorgt er alleen maar voor dat het meer bestaansrecht heeft en het de aankomende jaren nog aantrekkelijk blijft om mee te doen.

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Deze controverses en alles wat daar omheen hangt is natuurlijk koren op de molen van de eigenaren van de F1. Die wilden kijkcijfers halen. Hoe meer mensen er kijken hoe beter. Media van blogs tot serieuse media smullen er van. Kliks, kliks, kliks. Topics worden vol geschreven. Emotie en steken onder water links en rechts van en naar iedereen. Mensen die nog geen F1 wedstrijd gezien hebben denken: Nah dat is vuurwerk...ik ga kijken

Iedereen vindt tegenwoordig wel alles van alles. Meningen zijn net anale sluitspieren. Iedreen heeft er wel één. Persoonlijk amuseer ik mij daar best kostelijk mee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicGlou
De meeste, zelfs de 'die hard fans', kijken omdat ze fan zijn van 1 of meerdere coureurs... dat is waar een groot deel van de beleving zit. Voetbal kijken is ook niet veel aan als je voor niemand juicht. En uiteraard kan je ook voor meerdere juichen, je hoeft niet specifiek fan van 1 persoon/team te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Melantrix schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

Ik vind dit echt zwaar frustrerend. Ik ben begonnen met kijken met de winst van Verstappen in Barcelona 2016. Ik ben toen direct in de materie gedoken omdat het mn interesse trok maar ik er geen reet van snapte. Ik heb me ingelezen en me verdiept om te kunnen begrijpen wat er gebeurde.

Maar nu wordt ik steeds weggezet als 'max fan' en wordt er inderdaad gedaan alsof je dan minder bent dan de fans die al kijken sinds jaar kruik. Wat maakt dat nou uit? Wees blij dat je sport populair is, zorgt er alleen maar voor dat het meer bestaansrecht heeft en het de aankomende jaren nog aantrekkelijk blijft om mee te doen.
Extra fans is alleen maar mooi, het verbaast me wel als mensen de race uitzetten als het niet lekker gaat met Max, want dan mis je zoveel moois, de sport is groter dan Max en heeft zoveel meer te bieden.

Wat mij vooral kan frustreren zijn de fans die hem tot God verheffen, elke tegenstander haten (met name Hamilton maar ook een Ocon of wie er maar in de weg lijkt te zitten) en waarvan de bril zo oranje is dat ze er amper nog doorheen kunnen kijken. Het maakt discussie over situaties zo moeilijk en dat is zonde.

De beelden op tv van hossende tribunes en dronken lui op oranje campings, ik zou er nog niet dood willen worden gevonden maar heb ook het idee dat het een minderheid is die buitengewoon veel aandacht krijgt als er een cameraploeg langs komt want het zorgt voor veel kijkers.

Bedoel deze reactie overigens niet volledig richting jou, begon daarmee maar dwaalde halverwege een beetje af :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Homeland op 03-08-2021 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MicGlou schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:16:
De meeste, zelfs de 'die hard fans', kijken omdat ze fan zijn van 1 of meerdere coureurs... dat is waar een groot deel van de beleving zit. Voetbal kijken is ook niet veel aan als je voor niemand juicht. En uiteraard kan je ook voor meerdere juichen, je hoeft niet specifiek fan van 1 persoon/team te zijn.
Dit inderdaad, ik volg het al een jaar of 20, sommige jaren wat actiever dan andere, van niemand direct fan maar wel wat voorkeuren hier en daar voor teams (Alfa, McLaren) en coureurs(Kimi, Vettel, Norris, Ricciardo). Kijk vooral om een mooie race te zien, wie er dan wint maakt me minder uit al is een verrassend podium altijd leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
Ik zou het nog even wat willen opmerken over de COVID symptomen van Hamilton.

In het andere topic gingen sommigen daar fel van leer tegen, ook mensen die zelf COVID hebben ervaren. Helaas ben ik zelf ervaringsdeskundige maar in tegenstelling tot de reacties die ik daar lees kan ik me wel wat vinden in het verhaal van Hamilton.

Wij zitten hier thuis in de vreemde situatie dat zowel ikzelf als mijn vriendin long covid hebben opgelopen, maar wel in twee hele verschillende gradaties. Waar mijn vriendin met traplopen echt bek en bekaf was, viel dat bij mij eigenlijk wel mee. Ik heb er zelf pas echt last van als ik meer van mijn lichaam vraag, dus als ik bijv. ga sporten. Als ik dan wel die grens over ga, dan heb ik daar dan wel in een keer weken last van, en niet dagen. Het is dan niet zo dat ik dood op bed lig of op de bank. Nee, ik ervaar eigenlijk iets vergelijkbaars als Hamilton: verhoogde hartslag, moe (maar weer niet compleet doodop), schor gevoel in de longen (vooral dit kan heel erg lang aanhouden) en dit maakt dat het vrij lang duurt voor je weer op adem komt.

Ik zou graag zeggen dat ie zich niet moet aanstellen (heb het niet zo op Hamilton :+ ) maar voelde me even geroepen om hier wat tegengas te geven.

Overigens vind ik dat neerkijken op Max fans zo'n typisch Nederlands dingetje. Ik kijk graag naar de F1 vanwege Max. So wat? Ben je dan minderwaardig t.o.v. een die hard F1 fan die hoe dan ook de race uitkijkt? :o Het is af en toe net alsof je als Nederlander geen fan mag zijn van iets Nederlands. Zoals Geenstijl zou zeggen: weg met ons :+
toon volledige bericht
Eens, ik ken ook mensen die na covid klachten hebben gekregen die niet continu aanwezig zijn. Mijn buurman heeft het in de eerste golf gehad, die heeft sindsdien klachten die plotseling ontstaan en ook binnen korte tijd weer verdwijnen, uitputting waardoor hij de trap niet op kan komen, pijn in longen. Helemaal door de mangel gehaald niks te vinden.

Natuurlijk is Hamilton (vaak) een acteur, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij dit faked. Tenzij hij echt geraakt is door de haat die hem treft vanuit het publiek en hij een toneelstuk opvoert om sympathie te kweken, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 21:45
codex schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Eens, ik ken ook mensen die na covid klachten hebben gekregen die niet continu aanwezig zijn. Mijn buurman heeft het in de eerste golf gehad, die heeft sindsdien klachten die plotseling ontstaan en ook binnen korte tijd weer verdwijnen, uitputting waardoor hij de trap niet op kan komen, pijn in longen. Helemaal door de mangel gehaald niks te vinden.

Natuurlijk is Hamilton (vaak) een acteur, maar ik kan mij niet voorstellen dat hij dit faked. Tenzij hij echt geraakt is door de haat die hem treft vanuit het publiek en hij een toneelstuk opvoert om sympathie te kweken, maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik vind hem de laatste na de race wel vaker er bleek en uitgeput uitzien, ook voordat hij covid had.
Kan ook met zijn dieet te maken hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-05 23:39
[...]

Senna fans gingen ook naar huis als ie uitviel.

Ik zie het probleem niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
Melantrix schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 15:48:
[...]

F1 is een sport gevuld en gevoed met nostalgie. Kijk maar eens naar de prominente rollen die oud coureurs krijgen in de teams. Zelfs in de regeltjes zie je dat. De teams met historische waarde krijgen financiële voordeeltjes. Welke dat zijn kan ik me even niet meer herinneren.

De sport is wel aan het veranderen. Het wordt moderner, jeugdiger en begint daardoor meer publiek aan te trekken wat anders niet zo gauw in de 'demografie' (tussen aanhalingstekens want ik hou niet van dat woord maar kon even niks anders bedenken) zou passen. Daar zitten wat groei pijntjes bij en jouw ervaring hoort daar helaas bij.

Mijn advies? Gewoon genieten van de sport zoals jij dat wilt en je niks aantrekken van wat een ander ervan vindt. Tevens is het in geen enkele discussie van waarde hoe lang je al de F1 volgt. Je kan in 6 maanden alle historische races zien en alle documentaires kijken en meer hebben gezien dan iemand die al 30 jaar alles volgt. ;)

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:49
Ik las vanochtend ineens het gerucht van AMuS dat wellicht Bottas naar Alfa zou kunnen gaan volgend jaar.

Wat ik me direct afvroeg. WHY zou je dat doen...
Ben je dan nog zo graag F1 coureur dat je van een kampioensteam naar de achterhoede wil gaan?

Persoonlijk had ik een andere klasse gezocht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:00
Lensent schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 08:17:
Ik las vanochtend ineens het gerucht van AMuS dat wellicht Bottas naar Alfa zou kunnen gaan volgend jaar.

Ben je dan nog zo graag F1 coureur dat je van een kampioensteam naar de achterhoede wil gaan?

Kan me er wel iets bij voorstellen.

Hij rijdt nu weliswaar in een topwagen, maar mag vrijwel nooit zijn eigen race rijden. Het enige onderdeel waarbij hij niet door het team 'gecapped' wordt is bij de kwalificatie, en daar presteert hij toch heel behoorlijk.

Dat het er in de race niet altijd uitkomt heeft (imho) ook te maken met het feit dat hij weet dat hij op elk moment een teamorder kan krijgen. Wat hem een paar jaar geleden in Sochi overkwam (toen hij Hamilton moest laten passeren) is voor een coureur volgens mij zo denigrerend dat je er een blijvend trauma aan overhoudt ("Fernando is faster then you").

Dat zal tijdens de race bij hem ongetwijfeld meespelen waardoor het maximale er simpelweg niet meer uit komt. Toto kan nog honderd keer (ook vrij denigrerend) 'Come on Valtteri, you can do it' roepen, maar Valtteri heeft bewust of onbewust de angst dat if he does it er wederom een radioboodschap komt met 'Let Lewis by', 'he's on a different strategfy', 'for the team'.

Zijn rol als hulpje van Hamilton, waarbij er ook weinig tot niks wordt gedaan met zijn input (Frankrijk), heeft hem inmiddels een beetje tot het lachertje van veel fans gemaakt. En wat voor hem belangrijker is: waarschijnlijk ook bij zijn collega's.

Voor het geld hoeft hij het inmiddels waarschijnlijk niet meer te doen. Zou het daarom helemaal niet onlogisch vinden dat hij verkast naar een minder team met als hoofdvoorwaarde: 'just let me race'.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 09:49
alexbl69 schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Kan me er wel iets bij voorstellen.

Hij rijdt nu weliswaar in een topwagen, maar mag vrijwel nooit zijn eigen race rijden. Het enige onderdeel waarbij hij niet door het team 'gecapped' wordt is bij de kwalificatie, en daar presteert hij toch heel behoorlijk.

Dat het er in de race niet altijd uitkomt heeft (imho) ook te maken met het feit dat hij weet dat hij op elk moment een teamorder kan krijgen. Wat hem een paar jaar geleden in Sochi overkwam (toen hij Hamilton moest laten passeren) is voor een coureur volgens mij zo denigrerend dat je er een blijvend trauma aan overhoudt ("Fernando is faster then you").

Dat zal tijdens de race bij hem ongetwijfeld meespelen waardoor het maximale er simpelweg niet meer uit komt. Toto kan nog honderd keer (ook vrij denigrerend) 'Come on Valtteri, you can do it' roepen, maar Valtteri heeft bewust of onbewust de angst dat if he does it er wederom een radioboodschap komt met 'Let Lewis by', 'he's on a different strategfy', 'for the team'.

Zijn rol als hulpje van Hamilton, waarbij er ook weinig tot niks wordt gedaan met zijn input (Frankrijk), heeft hem inmiddels een beetje tot het lachertje van veel fans gemaakt. En wat voor hem belangrijker is: waarschijnlijk ook bij zijn collega's.

Voor het geld hoeft hij het inmiddels waarschijnlijk niet meer te doen. Zou het daarom helemaal niet onlogisch vinden dat hij verkast naar een minder team met als hoofdvoorwaarde: 'just let me race'.
toon volledige bericht
Plausibel verhaal, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 10:54
codex schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:39:
[...]

Ik vraag me af of Hamilton niet te snel is terug gekomen nadat hij Covid had opgelopen. Hij gaf vorig jaar al aan dat hij behoorlijk ziek was erdoor. Ik las vorig jaar al berichten van artsen in New York die adviseerden om zoveel mogelijk rust te pakken bij je herstel. 1 arts zei van normaal adviseer ik juist sport als medicijn, maar bij Covid raad ik het af omdat dat juist blijvende schade kan geven. En toch zie je veel topsorters (niet alleen Hamilton) die zo snel mogelijk weer volop gaan sporten om te proberen zo snel mogelijk weer fit te worden. Maar juist dit kan bij Covid dus best wel riskant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Bottas en Kimi in 1 team *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50

Blokker_1999

Full steam ahead

Waarom niet zou ik vragen? RAI zit er ook. VET zit nu bij AM en je hebt dat wel meer gezien dat voormalige kampioenen uiteindelijk bij teams in het middenveld belanden. Hier kunnen ze tonen dat ze nog altijd waardig kunnen racen en mogelijks alsnog een plekje opmieuw kunnen krijgen bij een topteam. Je blijft met je sport bezig en je blijft de kans hebben om je in de schijnwerper te zetten, om te netwerken, ... . Ga je naar een andere tak van motorsport wordt dat ineens een stuk moeilijker.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Max in Fake Taxi :P

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Max Verstappen | Taxi Prank | F1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 12:30

Martinspire

Awesomeness

Misschien handig om even op te noemen wat randzaken zijn die hier dus in het topic horen...

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:52

tweakduke

Topicstarter
Die discussie mag verder in Sport Feedbacktopic

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17:07

Waar hij eventueel heengaat durf ik niet te zeggen, maar Toto heeft nu wel gezegd dat hij in september kiest tussen Russel en Bottas voor het tweede Mercedes stoeltje.

https://www.nu.nl/formule...l-als-tweede-coureur.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 07-05 12:30

Martinspire

Awesomeness

Qoine schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Waar hij eventueel heengaat durf ik niet te zeggen, maar Toto heeft nu wel gezegd dat hij in september kiest tussen Russel en Bottas voor het tweede Mercedes stoeltje.

https://www.nu.nl/formule...l-als-tweede-coureur.html
Tja, er is niets zo onvoorspelbaar als F1 beloftes

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Als ik zijn Instagram zo zie dan vermaakt Bottas zich volgens mij uitstekend buiten de F1 wereld, zie hem ook wel de juiste persoonlijkheid hebben om naar een kleiner team te gaan en het daar alsnog goed te hebben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:29

Player1S

Probably out in the dark

Denk dat dit hier het beste past.

Volgens de Journal de Montreal worden Toto Wolf en Lawrence Stroll onderzocht voor mogelijke insider trading van Aston Martin aandelen.

linkje naar Reddit want daar heeft iemand het nieuwsbericht in het Engels in de comments gezet (origineel is in Frans, kun je ook naar toe als je Frans goed genoeg is).

Toto zou mogelijk geweten hebben dat Mercedes AM aandelen ging kopen toen hij zijn AM aandelen kocht. Dit zou dus insider trading zijn en dus illegaal.

Wel grappig als die 2 een Capone'achtige straf krijgen nadat ze ze makkelijk weg kwamen met de roze Mercedes.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Player1S schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:21:

Volgens de Journal de Montreal worden Toto Wolf en Lawrence Stroll onderzocht voor mogelijke insider trading van Aston Martin aandelen.

linkje naar Reddit want daar heeft iemand het nieuwsbericht in het Engels in de comments gezet (origineel is in Frans, kun je ook naar toe als je Frans goed genoeg is).

Toto zou mogelijk geweten hebben dat Mercedes AM aandelen ging kopen toen hij zijn AM aandelen kocht. Dit zou dus insider trading zijn en dus illegaal.

Wel grappig als die 2 een Capone'achtige straf krijgen nadat ze ze makkelijk weg kwamen met de roze Mercedes.
Toto is sowieso wel van de belangen verstrengeling, ook als manager van coureurs en tegelijk teambaas etc.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:49
Dit zou toto best eens pijn kunnen gaan doen. Dan vraag je je toch af waarom, dit soort dingen komen in zijn positie echt wel uit.

Mits schuldig... En ik schat hem toch nog wel heel glad in...

[ Voor 20% gewijzigd door Snowhite0901 op 23-08-2021 21:04 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Player1S schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:21:

https://racer.com/2021/08...rading-over-aston-shares/
Following an initial report about insider trading suspicions from Canadian newspaper Le Journal de Montreal, the Financial Times now reports that regulators did look into Wolff’s share purchase among other things but dismissed the need for an investigation.
En doorrrr!

[ Voor 13% gewijzigd door noo op 25-08-2021 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

LH is weer aardig opgelapt na zijn bijna dood ervaring :+
https://twitter.com/AlertaF1/status/1437596243748921344?s=1
Met zijn precedent van de stewards. 8)7

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:53

epo

Sepp14 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 08:47:
LH is weer aardig opgelapt na zijn bijna dood ervaring :+
https://twitter.com/AlertaF1/status/1437596243748921344?s=1
Met zijn precedent van de stewards. 8)7
WTF is hij daar aan het doen? Jurken aan het passen met zijn brothers?

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 14-09-2021 10:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

epo schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:56:
[...]

toe geven; dit is de eerste foto in tijden waarbij lewis met 'iemand anders' op de foto staat - volgens mij is het een hele eenzame jongen :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Iets waar hij ironisch genoeg zijn neefje nog om veroordeelde trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Het is een gala waar ... 'bijzondere' fashion designers wat geestverruimende middeltjes nemen om de grootste brainfart aan outfits te bedenken, waar ongetwijfeld 1 van zijn sponsoren (dior, chanel, etc) ook bij zit en ham dus ook een outfit kreeg aangemeten. Thema deze keer lijkt behoorlijk aan de kant van 'bijzondere hokjes' te zitten, ze lopen allemaal met zeer aparte outfits rond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 07-05 16:51
SinergyX schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:49:
[...]

Het is een gala waar ... 'bijzondere' fashion designers wat geestverruimende middeltjes nemen om de grootste brainfart aan outfits te bedenken, waar ongetwijfeld 1 van zijn sponsoren (dior, chanel, etc) ook bij zit en ham dus ook een outfit kreeg aangemeten. Thema deze keer lijkt behoorlijk aan de kant van 'bijzondere hokjes' te zitten, ze lopen allemaal met zeer aparte outfits rond.
Iets anders, het is de NY METs gala, en daar heeft Hamilton een tafel gekocht voor zwarte designers om ze meer in de spotlight te zetten oid. Over smaak valt niet te twisten maar ik las dat en dacht, oke hij doet ook daadwerkelijk zelf iets aan dat waar hij zo mondig over is. (En dan bedoel ik wat anders dan T-shirts dragen op de grid of een foundation opzetten, dat laatste gebeurd vaak door multimiljonairs zonder effect)

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
Bottas was gisteren toeschouwer bij Parijs-Roubaix. Zijn vriendin Tiffany Cromwell reed mee (29e).Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac0Gn6lyAK-6RCwpW0z5282afjw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jSnCwyqAhAbO6TtJOdsfwrSi.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 06:55
jan390 schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:26:
Bottas was gisteren toeschouwer bij Parijs-Roubaix. Zijn vriendin Tiffany Cromwell reed mee (29e).[Afbeelding]
Is er geen rtl boulevard topic voor dit?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

DoeEensGek schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Pff, laatst kwamen Latifis beste puntjes langs, klaagde ook niemand over.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:36
DoeEensGek schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:28:
[...]

Deze toch? [F1] Randzaken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xqAexc3r-tXvril-Ek9tga-zzo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0AyZEVzvMK9GrYC25avHVlMm.png?f=user_large

Laatste post, en laten we dat alsjeblieft zo houden zodat dat topic een snelle maar gewisse dood sterft...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 17:36
Damian schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

[Afbeelding]

Laatste post, en laten we dat alsjeblieft zo houden zodat dat topic een snelle maar gewisse dood sterft...
offtopic:
Tsja, blijkbaar is er hier wel behoefte om te bespreken wat coureurs in hun vrije tijd doen, of Russell wel of niet op mannen valt, of Hamilton wel of niet moet deelnemen aan de GP van Qatar. Daarvoor lijkt mij dat topic een mooie plek. Aangezien het vrij weinig met het racen, de techniek, of wat dan ook van doen heeft. Liever dat deze... randzaken dan besproken worden in een topic dat ik niet lees dan keer op keer hier terug te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:26

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Damian schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 08:01:
[...]

[Afbeelding]

Jammer, niet gelukt :*)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:23

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Ja, shit. Nou ja, in elk geval kunnen we het het hier hebben over Latifi's hoogtepunten, toch @JB ?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:28

JB

Cédric roelt!

Wat een zeik weer, uh zeikweer. Krijgen we regen dit weekend?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

JB schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:40:
Wat een zeik weer, uh zeikweer. Krijgen we regen dit weekend?
https://www.google.com/se...+circuit+weather+forecast
In Istanbul, showers are expected throughout the weekend. According to Weather.com, the showers will start on Friday and that day there is a 42 percent chance that the rain will fall. On Saturday that chance is a lot higher with 72 percent, after which it decreases a bit to 68 percent for Sunday.

[ Voor 38% gewijzigd door YakuzA op 06-10-2021 15:44 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik geloof dat het traditie is om dan te zeggen "het blijft dus kurkdroog" maar dit jaar hebben we al met meer tradities en oude wijsheden gebroken dus ik ga uit van een natte race.

"He bah, alweer een regenrace". Klagen over de weerstomstandigheden is een traditie die nog wel even zal blijven. :)

Zonder gekheid merk ik dat ik tegenwoordig wat minder enthousiast ben over regenraces, en niet alleen door Spa. Sterker nog, voor mijn gevoel is de kans nu groter dat regen een goede race verpest dan dat een saaie race beter wordt door de regen. Dat is echt niet alleen omdat Verstappen een goed jaar heeft en dus risico moet vermijden. Het is dit seizoen zo spannend dat we geen regen nodig hebben om boel op z'n kop te zetten.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 07-05 21:06
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:16:

Zonder gekheid merk ik dat ik tegenwoordig wat minder enthousiast ben over regenraces, en niet alleen door Spa. Sterker nog, voor mijn gevoel is de kans nu groter dat regen een goede race verpest dan dat een saaie race beter wordt door de regen.
Nou ja, ik vond Sochi door de regen toch wel heel gaaf dit jaar:

De drama met Nor vs Ham in de laatste paar rondes.
Sainz die een mooi resultaat neerzet.
Ver die terugkwam naar P2.
Ham die zijn voorvleugel verliest in de Qally.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batiatus
  • Laatst online: 07-04 16:29
Iemand die hier Scorito GP speelt toevallig? In de teamselectie heb ik de keuze tussen Russel of Tsunoda, dezelfde prijs en klasse. Wie zouden jullie kiezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16:17
Batiatus schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 19:19:
Iemand die hier Scorito GP speelt toevallig? In de teamselectie heb ik de keuze tussen Russel of Tsunoda, dezelfde prijs en klasse. Wie zouden jullie kiezen?
Hier. Ik ga voor Tsunoda, omdat die auto intrinsiek beter is dan de Williams van Russell. Russell weet dan wel het maximale eruit te halen, maar dat is dan meestal een p13 ofzo, terwijl de AT top 10-waardig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Damian schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:54:
https://sportitnow.com/f1...OLgrnQg7w0qugXOYYXpErMzDc

Hamilton lijkt steeds meer en meer uit de gratie te vallen :P Al weet ik niet of dat heel moeilijk is bij Clarkson :P
Denk dat Hamilton langzaam maar zeker een andere rol op zich aan het nemen is. Je ziet dat ook in zijn media uitingen op sociale media. Hij wil impact maken buiten de Formule 1. Recent werd hij nog bekroond door WSJ voor zijn optreden.

Had toch meer de indruk dat deze reactie in dit topi thuis hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 17:31
Aangezien de reactie beter hier thuishoort dan in het raceweekend-topic:
Hmtsjmftsch schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:57:
Ik ben groot F1 fan sinds begin jaren 90. Naast F1 ben ik ook groot rugby fan. Ik moet eerlijk zeggen dat het respect van en voor fans en atleten bij rugby een heel stuk groter is. Daar is men bovenal fan van de sport en pas daarna fan van een club. De focus is daar vooral op de mooie acties en prestaties, ook die van de tegenstander. Ik moet hier helaas constateren dat veel F1 fans daar anders naar kijken. Er gaan veel meer discussies over wat een bepaalde, minder populaire coureur heeft gezegd dan dat het gaat over de sport zelf. Vind ik erg jammer. De sport verdient een positievere discussie, al helemaal dit seizoen.
Tja, dat begint ook toch echt bij de spelers van de sport. Het respect binnen het Rugby naar elkaar en tegenstanders is ook veel groter. Het respect naar de scheidsrechter is ook enorm.

Bij de F1 is het respect naar elkaar gewoon ver te zoeken. Het respect tussen de teams is nihil. En het respect naar hun eigen 2e drivers is gewoon om te huilen.

Als je dat allemaal via de media zo speelt.... Dan moet je niet raar opkijken dat de fans daar op reageren O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:30:

[...]

Tja, dat begint ook toch echt bij de spelers van de sport. Het respect binnen het Rugby naar elkaar en tegenstanders is ook veel groter. Het respect naar de scheidsrechter is ook enorm.

Bij de F1 is het respect naar elkaar gewoon ver te zoeken. Het respect tussen de teams is nihil. En het respect naar hun eigen 2e drivers is gewoon om te huilen.

Als je dat allemaal via de media zo speelt.... Dan moet je niet raar opkijken dat de fans daar op reageren O-)
Het is een zelfgecreeerd probleem. Het is niet zo alsof kritiek compleet uit de lucht gegrepen is. Hij doet de uitspraken en public, hij creeert de controverse. Er zijn 1001 manieren om kritiek te geven op andere coureurs, vooral als hijzelf nog met het vingertje wijst naar anderen. Wat hij allemaal intern zegt en doet moet ie zelf weten, maar net na de race dergelijke denigrerende uitspraken doen, nee, handig is echt anders. Hij én Toto weten echt wel hoe ze met de media moeten communiceren.

Maar goed, Hamilton is lief en kan alles maken. Volgend jaar gaat helemaal wat worden.

Overigens hoort dit bij de sport. De vraag is of het gepast was/is en of je zoiets wel moet willen. Ja, characters zijn leuk ala Villeneuve en Irvine, zelfs een Mazepin, maar dan mag er net zo goed iets over gezegd worden. Het is gewoon krom en hypocriet.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:25

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Mag ik hier dan ook nog even opmerken dat ik zowel fan ben van Hamilton als van Verstappen? Of is dat in jullie ogen onmogelijk?

Ik hoop dat Verstappen WDC wordt omdat het 1. een Nederlander is en het dus uniek is en 2. om de winning streak van Hamilton en Mercedes te doorbreken en dat is goed voor de sport. Tegelijk zie ik in Max een jonge Hamilton (uitzonderlijk talent, presteert goed onder druk, is superenthousiast over F1 en racen in het algemeen, kent zijn klassiekers en laat mooie dingen zien). Dus het is niet ondenkbaar dat alles dat 'we' nu Hamilton verwijten (mindgames, teamgenoten opofferen of onder de bus gooien, het standaard promopraatje) we over een paar jaar exact ook bij Max gaan zien.

Laten we dus een blij zijn met dit seizoen voor de sport als geheel, en vooral hopen dat Verstappen hem fair and square pakt. Dat zal zelfs een Lewis Hamilton stiekem wel kunnen waarderen, hoe zuur hij dat ook vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Hmtsjmftsch
[...]

Tot midden jaren '90 reed zo ongeveer een coureur per jaar zich te pletter. In die tijd waren het - meer dan nu - extreme waaghalzen onder elkaar. Dat doet natuurlijk wat met de collegialiteit.

[ Voor 5% gewijzigd door desmond op 09-11-2021 10:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 15:32

[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Het begint bij de teams en de coureurs om het goede voorbeeld te geven. Tegelijkertijd is het ook aan de fans in hoeverre ze daar in meegaan. Je kan de verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag niet bij anderen neerleggen.
Uiteraard snap ik wel dat dit nu eenmaal zo gaat en mensen zo reageren (zie voetbal), maar mijn beleving wordt hierdoor wel minder.
F1 is een mooie sport die steeds mooier wordt naarmate je meer details gaat begrijpen. Er met elkaar praten is hier een belangrijk onderdeel van. Juist dit laatste wordt steeds meer ondergesneeuwd door alle non-discussies over of we een coureur of teambaas wel lief vinden of niet.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:08
De hoogste rechtbank doet op 11 maart 2022 uitspraak in deze zaak:
Een filmpje van onlinesupermarkt Picnic waarin Max Verstappen door een lookalike wordt nagespeeld, raakt wel degelijk het portretrecht van de F1-coureur. Dat staat in een conclusie van de advocaat-generaal gericht aan de Hoge Raad, de hoogste rechtbank van ons land.

Volgens de Auteurswet hoeft iemand die is geportretteerd niet altijd toe te staan dat zijn portret openbaar wordt gemaakt. De rechtbank Amsterdam stelde Verstappen dan ook in het gelijk en veroordeelde Picnic tot het betalen van een schadevergoeding van 150.000 euro. Het gerechtshof oordeelde later anders. De hogere rechtbank vond dat het filmpje juist geen portret van Verstappen is. Het ging volgens het hof overduidelijk om een persiflage.

Tegen deze beslissing ging Verstappen in cassatie bij de Hoge Raad en de belangrijkste adviseur heeft nu een advies geschreven over de zaak. Die oordeelt dat het filmpje wél een portret is, ook als het publiek niet denkt dat de lookalike daadwerkelijk de geportretteerde is. Volgens de feiten kan Verstappen namelijk duidelijk in het filmpje worden herkend en was dat ook de bedoeling achter de reclamespot.

Daarom vindt de expert dat door een ander gerechtshof alsnog de vraag moet worden beantwoord of Picnic het filmpje volgens de Auteurswet openbaar mocht maken, waarvoor een nieuwe belangenafweging nodig is. De Hoge Raad volgt meestal het oordeel van de advocaat-generaal.
https://www.ad.nl/binnenl...-max-verstappen~afeb6b41/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
Deze race sla ik even over. Ik begrijp niet waarom we in dit soort landen gaan racen. Met zo'n achtergrond.

Als dit circuit op dezelfde manier is gebouwd als de stadions waar t wk gehouden word volgend jaar. Dan lijkt mij het circuit eender als de stadions letterlijk bloed overgoten. En ik trek toch ergens principieel een grens! En gezien met wat voor een snelheid dat circuit uit de grond is gestampt ... kan nooit koosjer zijn!

Ik zie dus wel wat de race uitslag word en het effect op het wdc. Ik voel er echter niets voor om vertier op te zoeken over de lijken van een ander!

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:16
BJBoes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:23:
Deze race sla ik even over. Ik begrijp niet waarom we in dit soort landen gaan racen. Met zo'n achtergrond.

Als dit circuit op dezelfde manier is gebouwd als de stadions waar t wk gehouden word volgend jaar. Dan lijkt mij het circuit eender als de stadions letterlijk bloed overgoten. En ik trek toch ergens principieel een grens! En gezien met wat voor een snelheid dat circuit uit de grond is gestampt ... kan nooit koosjer zijn!

Ik zie dus wel wat de race uitslag word en het effect op het wdc. Ik voel er echter niets voor om vertier op te zoeken over de lijken van een ander!
Deze baan ligt er al sinds 2004. Is ook al een paar keer eerder benoemd. Ik weet echter niet onder welke omstandigheden de baan gebouwd is.

Toch goed van je dat je echt even goed onderzoek hebt gedaan en je feiten op een rijtje hebt gezet voordat je je principes op het internet gaat uiten. :p

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:34
Over het algemeen wordt er prima voor de arbeiders gezorgd hier. Mensen zijn daarbij blij dat ze met 1 baantje hun hele familie thuis kunnen onderhouden. Voor alles valt wat te zeggen.

• BJBoes
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-03 20:56
AtlAntA schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:27:
[...]

Deze baan ligt er al sinds 2004. Is ook al een paar keer eerder benoemd. Ik weet echter niet onder welke omstandigheden de baan gebouwd is.

Toch goed van je dat je echt even goed onderzoek hebt gedaan en je feiten op een rijtje hebt gezet voordat je je principes op het internet gaat uiten. :p
En is in minder dan een jaar tijd de grond uit gestampt door 1000 "workers" .... ja ik heb onderzoek gedaan. Dat dat er al sinds 2004 ligt is dus niet interessant! Hoe het er is gekomen wel.

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:27
BJBoes schreef op donderdag 18 november 2021 @ 13:30:
[...]

En is in minder dan een jaar tijd de grond uit gestampt door 1000 "workers" .... ja ik heb onderzoek gedaan. Dat dat er al sinds 2004 ligt is dus niet interessant! Hoe het er is gekomen wel.
Ik snap je punt hoor, maar ik wil je er wel op attenderen dat je dan heel veel locaties niet moet bezoeken voor vertier omdat men het tijdens de bouw niet zo nauw nam met de rechten van de werkers. De stadions is Qatar snap ik nog, maar 17 jaar geleden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:19

g0tanks

Moderator CSA
Amnesty International heeft eerder deze week een onderzoek naar de arbeidsomstandigheden in Qatar uitgebracht: https://www.amnesty.org/e...rs-as-progress-stagnates/
In Reality Check 2021, a new analysis of Qatar’s progress towards overhauling its labour system, the organization found that progress has stagnated over the last year and old abusive practices have resurfaced, reviving the worst elements of kafala and undermining some of the recent reforms.
Het schijnt nog steeds heel moeilijk te zijn voor arbeiders om zomaar van baan te verwisselen of het land te verlaten:
For example, although Qatar has repealed the requirement to obtain an exit permit and No-Objection Certificate (NOC) for most migrant workers, allowing them to leave the country and move jobs without seeking their sponsors’ consent, a de facto NOC process has emerged and problematic elements of kafala remain in place. This includes the ability of abusive employers to block migrant workers’ job transfer and control their legal status.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• alexbl69
  • Laatst online: 16:00
Heb ook moeite met het racen hier, maar om er daarvoor niet naar te kijken... Heb dan meer mezelf dan de machthebbers in Qatar te pakken. Wellicht als de prijzen al verdeeld waren of dit de eerste races van het seizoen zouden zijn, maar zoals het er nu voorstaat wil ik ze niet missen.

Het WK is voor mij wat dat betreft van een andere orde. Had het niet erg gevonden als we ons daarvoor niet zouden hebben gekwalificeerd. Heb de wedstrijd dinsdag wel bekeken, maar had geen positief gevoel toen 'we' wonnen. Dat WK ga ik dan ook (bijna) zeker niet kijken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:12

Moofnor

King of my castle

Niet kijken is zo ongeveer het enige wat je vanaf hier kan doen. In hoeverre je principes zwaarder wegen dan het volgen de spanning zal iedereen zelf kunnen bepalen ;)
Voor voetbal is het voor mij een makkelijke keus, dat keek ik toch al niet :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik begrijp de ophef, alleen gaat de ophef in de media over de verkeerde informatie; Vergeet de '6000 doden bij de bouw van stadions' die je overal leest. Dat is echt foute berichtgeving. Die 6000 doden is de statistiek van alle overleden immigranten van de afgelopen jaren in Qatar. Dus ook mannen en vrouwen die omkomen in een (verkeers)ongeluk, door 5 pakken sigaretten per dag te roken, hart- en vaatziekten, een verkeerde operatie, thuis van de trap vallen, ouderdom, coma zuipen... Dat cijfer heeft dus niets te maken met de bouwvakkers en al helemaal niet met bouwvakkers die op de bouwplaats zouden zijn overleden.

Bovenstaande staat overigens compleet los van dat er inderdaad heel veel mis is met de werkomstandigheden in het land. Amnesty heeft het bij het rechte eind; Paspoorten worden ingenomen, je moet de baas veel geld moet betalen om van baan te verwisselen (of je krijgt geen toestemming van de baas), zonder toestemming van de baas mag je niets, de woonomstandigheden zijn verschrikkelijk voor de laag geschoolde mensen waarbij de baas de huisvesting verzorgt, met zelfs het delen van bedden tot gevolg. Transport van en naar bouwplaatsen gebeurt in bussen zonder airco die wij 30 jaar geleden bij het oude ijzer hebben gezet, zelfs als het buiten 45 graden is. En dan allemaal voor een paar honderd euro per maand in het top-5 rijkste land van de wereld. En over het algemeen heel veel discriminatie, slechte behandeling en een complete wetteloosheid als het om de 'locals' gaat die echt alles ongestraft mogen doen.

Dus genoeg redenen om principieel tegen Qatar te zijn, maar het idee dat er op bouwplaatsen dagelijks dode mensen worden afgevoerd is pertinent onwaar.

• Hippocampus
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Moofnor schreef op donderdag 18 november 2021 @ 14:24:
Niet kijken is zo ongeveer het enige wat je vanaf hier kan doen zonder er serieus energie in te steken.
Fixed that for you ;)

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:12

Moofnor

King of my castle

Touché.

Ik zal in ieder geval niet diegene zijn die hiervoor de straat opgaat of actief actie gaat voeren. Ook in je principes zul je prioriteiten moeten stellen ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Pagina: 1 2 ... 63 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.