[F1] Randzaken

Pagina: 1 2 ... 64 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
siggy schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:37:
[...]

Ik vind Palmer behoorlijk slecht eerlijk gezegd. Hij is bij voorbaat biased en heb het gevoel dat hij er zit om de Britse kant van de F1 te voorzien van commentaar. Geeft zelden tot nooit commentaar op Lewis, zelfs op Silverstone verdedigde hij Lewis zelfs nadat hij duidelijk zag dat Lewis die bocht niet eens kon of wilde halen en de apex compleet mist en weigert te remmen. Iets wat Lewis nadien nog zelf zei; 'ik ga niet meer voor hem remmen/opzij'. Tsja, als dat geen duidelijke intentie is weet ik het ook niet meer.

Het enige wat ze kunnen doen is een reprimande geven aan Max plus verduidelijking van regels. Een tijdstaf kunnen ze niet geven omdat Max er niet op heeft kunnen anticiperen. Dan kunnen we retroactief lukraak straffen toevoegen. Dan is het einde zoek. Het is gewoon een kinderachtige zet van Mercedes zeker gezien het tijdstip.

Weet niet of dit nog mag, maar zoals verwacht een zeer soft statement van Lewis over de gigantische mensenrechtenschennis in Qatar:
https://www.autosport.com...an-rights-issues/6795506/
Toch in een keer is die diversiteit en 'we race as one' niet meer heel relevant daar waar het ergste is. O-) :z

https://www.autosport.com...amilton-incident/6794780/
*kuch* Oostenrijk 2001 *kuch*
Überhaupt een van de weinige die er iets over zegt en dat is dan al meteen een stuk meer dan Max die niet veel meer weet te zeggen dan dat de organisatie bepaald waar ze racen en hij er gewoon heen gaat om punten te winnen... Zijn goed recht naar ik vind het maar slap, je weet dat de situatie daar kut is en dat je een enorm podium hebt, kleine moeite om dat dan te gebruiken.

Ik ben benieuwd welke coureurs er op zondag een statement maken voor de race, dat is toch een goed moment waarop er veel aandacht en zichtbaarheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Homeland schreef op donderdag 18 november 2021 @ 23:07:
Überhaupt een van de weinige die er iets over zegt en dat is dan al meteen een stuk meer dan Max die niet veel meer weet te zeggen dan dat de organisatie bepaald waar ze racen en hij er gewoon heen gaat om punten te winnen... Zijn goed recht naar ik vind het maar slap, je weet dat de situatie daar kut is en dat je een enorm podium hebt, kleine moeite om dat dan te gebruiken.

Ik ben benieuwd welke coureurs er op zondag een statement maken voor de race, dat is toch een goed moment waarop er veel aandacht en zichtbaarheid is.
Hij zegt eigenlijk helemaal nik in zijn statement, behalve dat ie sportwashing een prima idee vindt. Hij mag zeggen wat ie wil, maar enerzijds over NLM de hele F1 op zijn kop zetten en andere coureurs dreigen, maar met mensenrechten is ie gewoon 'ach het zijn wat probleempjes'. Beetje ala de Boer mbt het WK in Qatar. Het is gewoon medewerking verlenen aan de slavernij daar. In Jeddah zullen al het vrouwelijk persooneel ook een dress code krijgen. Geen korte mouwen of broekspijpen, etc etc. Noem het wat je wilt, maar je moet daar niet racen als je het zo op hebt met mensenrechten. Wel links kijken, maar niet rechts kijken. Boycotten, dat is pas een statement. Niet een slap statement dat ze graag willen helpen door juist aan 'sportswashing' te doen. Dan ben je onderdeel van het probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door siggy op 19-11-2021 06:50 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05 08:56
[...]

Als je weet dat de situatie daar kut is en vind dat je er wat aan moet doen, dan is het grootste statement dat je kunt maken om niet op te komen dagen.
Merkt iedereen, en dan gaan ze er misschien over nadenken.

Een statement maken, zeggen dat je weet dat het slecht is, en er vervolgens rondjes gaat rijden, tja, dat is best wel hypocriet.
Kunt ook stellen dat degene die er geen statement over maken terwijl ze er racen, geen leeg statement maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:48
Brontosaurus99 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 07:53:
[...]

Als je weet dat de situatie daar kut is en vind dat je er wat aan moet doen, dan is het grootste statement dat je kunt maken om niet op te komen dagen.
Merkt iedereen, en dan gaan ze er misschien over nadenken.

Een statement maken, zeggen dat je weet dat het slecht is, en er vervolgens rondjes gaat rijden, tja, dat is best wel hypocriet.
Kunt ook stellen dat degene die er geen statement over maken terwijl ze er racen, geen leeg statement maken.
Dat is makkelijk praten want wij weten niet aan wat voor contracten de teams & coureurs gebonden zijn. Kan mij namelijk voorstellen dat merken/sponsoren hun vingers niet willen branden aan dit soort onderwerpen, hoe laf dat misschien ook lijkt vanuit ons perspectief. Recent zag je het ook weer tijdens de pride week: tal van bedrijven die in Europa goede sier lopen te maken op sociale media. Kijk je vervolgens op de kanalen van diezelfde bedrijven in het Midden-Oosten dan reppen ze er met geen woord over. It's all about the money.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:02

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Dat is jouw mening. Mijn mening is dat we er niet zo moeilijk over moeten doen. Ja de situatie daar is kut en daar hoor je dan eigenlijk de FOM op aan te spreken dat ze daar überhaupt heen gaan om te racen. De belangen voor de F1 teams zijn veel te groot om een statement te maken door weg te blijven. Dat is niet realistisch bij sporten waar honderden miljoenen - enkele miljarden in omgaan. Het is aan de coureurs zelf om alsnog daar een statement willen maken, wat per saldo nul effect zal hebben op de situatie an sich. De ene coureur is wat meer politiek actief, dan de andere niet. En dat is elke coureurs goed recht. Max wil gewoon rijden, boeit de shit buiten het circuit niet. Lewis is meer politiek bezig en ook zijn goed recht. Op sommige punten vind ik hem bijzonder hypocriet, maar dat is weer een hele andere discussie.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Jorick schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:33:
[...]

Dat is makkelijk praten want wij weten niet aan wat voor contracten de teams & coureurs gebonden zijn. Kan mij namelijk voorstellen dat merken/sponsoren hun vingers niet willen branden aan dit soort onderwerpen, hoe laf dat misschien ook lijkt vanuit ons perspectief. Recent zag je het ook weer tijdens de pride week: tal van bedrijven die in Europa goede sier lopen te maken op sociale media. Kijk je vervolgens op de kanalen van diezelfde bedrijven in het Midden-Oosten dan reppen ze er met geen woord over. It's all about the money.
Is dat niet juist het hele punt. Lewis (en iedereen die nu aan 'virtue signaling' doet). Ik snap dat het om het geld gaat, maar daarom vind ik deze statements echt heel vies smaken. Ja het gaat door, net als het wk in Qatar. Daar is nog echt wat commentaar op te horen door de journalisten, het F1 circus is toch echt een bubble waar werkelijk niemand commentaar geeft of kritische vragen durft te stellen. Wees dan een vent en ga racen of doe echt iets wat nut heeft. Geld net zo goed voor bedrijven, teams en sponsoren.

Beetje alsof Musk 20 jaar zou roepen hoe ruimtevaart anders moet maar niks doet. Op een gegeven moment word je daar gewoon murw van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:50:
[...]

Is dat niet juist het hele punt. Lewis (en iedereen die nu aan 'virtue signaling' doet). Ik snap dat het om het geld gaat, maar daarom vind ik deze statements echt heel vies smaken. Ja het gaat door, net als het wk in Qatar. Daar is nog echt wat commentaar op te horen door de journalisten, het F1 circus is toch echt een bubble waar werkelijk niemand commentaar geeft of kritische vragen durft te stellen. Wees dan een vent en ga racen of doe echt iets wat nut heeft. Geld net zo goed voor bedrijven, teams en sponsoren.

Beetje alsof Musk 20 jaar zou roepen hoe ruimtevaart anders moet maar niks doet. Op een gegeven moment word je daar gewoon murw van.
Door het virtue signaling te noemen geef je er zelf meteen nogal een negatieve draai aan. Hamilton doet meer dan alleen af en toe tijdens een persconferentie zeggen dat dingen niet goed zijn.

https://www.hamiltoncommission.org/
https://www.raeng.org.uk/...g/the-hamilton-commission

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Homeland schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:37:
[...]

Door het virtue signaling te noemen geef je er zelf meteen nogal een negatieve draai aan. Hamilton doet meer dan alleen af en toe tijdens een persconferentie zeggen dat dingen niet goed zijn.

https://www.hamiltoncommission.org/
https://www.raeng.org.uk/...g/the-hamilton-commission
:+ :+ :+ :+

Wat heeft 'zwarte representativiteit' met mensenrechtenschennis en slavernij in het midden oosten te maken?

Have you seen an Arab lately?

Het ís virtue signaling. Hij, en ja wij als kijkers ergens ook, werkt gewoon mee om de situatie daar in stand te houden zonder er daadwerkelijk iets aan te doen. Want tsja geld. Hij wilt alleen maar goed overkomen zonder er daadwerkelijk wat voor te hoeven doen. Want hoeveel diversiteit is er intussen bij zijn eigen team? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:44:
[...]

:+ :+ :+ :+

Wat heeft 'zwarte representativiteit' met mensenrechtenschennis en slavernij in het midden oosten te maken?

Have you seen an Arab lately?

Het ís virtue signaling. Hij, en ja wij als kijkers ergens ook, werkt gewoon mee om de situatie daar in stand te houden zonder er daadwerkelijk iets aan te doen. Want tsja geld. Hij wilt alleen maar goed overkomen zonder er daadwerkelijk wat voor te hoeven doen. Want hoeveel diversiteit is er intussen bij zijn eigen team? :X
Het gaat er om dat hij op meerdere vlakken actief is, hij kan zich gerust op het ene moment uitspreken over mensenrechten, dan over het klimaat en dan over diversiteit, wil niet zeggen dat hij voor elk probleem maar meteen een organisatie uit de grond moet stampen. Maar het feit dat hij wel een organisatie heeft die onderzoek doet zegt wel wat over zijn goede bedoelingen en dat het meer dan woorden is.

Weg blijven is een optie, dan verknalt hij zijn WK, sponsoren boos, team boos, F1 boos, fans boos, wint hij niets mee. Dan maar gaan en er aandacht voor vragen, uiteindelijk is hij maar 1 persoon in een mega industrie en gaat hij niet alleen ervoor zorgen dat ze niet meer in dubieuze landen racen.

Je kan Lewis niet verantwoordelijk houden voor een gebrek aan diversiteit binnen zijn team, moet hij het HR beleid gaan voeren? Zelf gaan recruiten? Niet echt realistisch. Met zijn Hamiltin Foundation werkt hij er aan, door te zorgen dat om te beginnen met zwarte studenten richting de motorsport gaan, die moeten dan verder stromen richting de F1 maar dat zal een flinke tijd duren voordat er significant resultaat is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik kan Hamilton en zijn strijd sowieso niet serieus nemen. 3 jaar terug post hij een filmpje waarin hij zijn neefje uitlacht omdat hij een prinsessenjurk draagt en ineens loopt hij zelf in "vrouwenkleding" en komt hij op voor de LBTQ gemeenschap. Alles om die man heen is één grote poppenkast, ik vraag mij alleen af of hij dat zelf beseft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brontosaurus99
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-05 08:56
Jorick schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:33:
[...]

Nee, dat is niet makkelijk praten. Als je iets echt een probleem vind, dan gaat een contract je niet tegenhouden.
Wat Hamilton doet, dat is makkelijk praten. Wat woordjes naar buiten brengen, en vervolgens lekker geld gaan verdienen en het links laten liggen.
Bedrijven doen dit ook ja, dat verandert verder niks aan Hamiltons gedrag.
Als je er niks aan gaat doen, en de landen dan in principe ook nog steunt, zeg er dan niks over.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:17
Interessant gesprek van de BBC met Max.

Na het gele vlaggen "gedoe" van deze week is dit wel een mooie reactie:
Question:
When you are not in your dressing room, in the car, during a F1 weekend, what makes you happy?

Max:
A lot of people take F1 too serious. It's a big part of my life, but it's important to switch off and focus on other things, that's spending time with family and friends at home and actually don't think about racing. Some people just think that whatever happens at the race track starts to influence their personal life as well. I think that's wrong. That's where I try to devide these kind of things because it shouldn't be. It's my job and I love what I'm doing but it's important also to not think about these things and do other stuff.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tripel7
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-03 17:18
YouTube: Formula 1 Impressions
Om even de tijd te doden tot de 5e😅

I9900K - RTX4070TI - 64GB DDR4 3200 Ghz RAM

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:41

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:50:
Het probleem erkennen is de eerste stap. Niemand gaat problemen van die omvang alleen oplossen. Dat lukt pas als er een breedgedragen overtuiging is dat het anders moet. En die overtuiging moet sterker zijn dan het geld dat er er tegenover staat. Zelfs als Hamilton per direct z'n baan opzegt en z'n hele vermogen in dit probleem steekt gaat dat eigenlijk niks uitmaken.

Wat jij 'virtue signaling' noemt vind ik werken aan draagvlak. Binnen F1 is nog heel veel werk te doen.

Wat Hamilton doet stelt misschien niet veel voor, maar het is meer dan ik zelf heb gedaan. Hij had ook niks kunnen zeggen en lekker in z'n zwembad kunnen gaan liggen. Het zit me niet lekker om hem te verwijten dat hij meer doet dan niks, hoe klein dat misschien ook is.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-05 18:31
In The Fast Lane (Podcast of The Australian Grand Prix) met Olav Mol als gast. Hij vertelt o.a. over de verschillende typen Nederlandse F1 Fans (Oranje kleding tegenover Red Bull kleding).
Long-time Dutch Formula 1® commentator and media figure Olav Mol looks at the rise of Max Verstappen in the Netherlands, explains the massive support behind the Red Bull Racing star's world championship quest, and offers his thoughts on the head-to-head title battle between Verstappen and Lewis Hamilton.
https://open.spotify.com/...si=ipxldACiRgSnpXCLiVD9VA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06:24
Frank Williams is vandaag overleden...

https://www.ad.nl/formule...ftijd-overleden~ae0daf3a/

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-05 04:33
siggy schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 06:47:
[...]

Hij zegt eigenlijk helemaal nik in zijn statement, behalve dat ie sportwashing een prima idee vindt. Hij mag zeggen wat ie wil, maar enerzijds over NLM de hele F1 op zijn kop zetten en andere coureurs dreigen, maar met mensenrechten is ie gewoon 'ach het zijn wat probleempjes'. Beetje ala de Boer mbt het WK in Qatar. Het is gewoon medewerking verlenen aan de slavernij daar. In Jeddah zullen al het vrouwelijk persooneel ook een dress code krijgen. Geen korte mouwen of broekspijpen, etc etc. Noem het wat je wilt, maar je moet daar niet racen als je het zo op hebt met mensenrechten. Wel links kijken, maar niet rechts kijken. Boycotten, dat is pas een statement. Niet een slap statement dat ze graag willen helpen door juist aan 'sportswashing' te doen. Dan ben je onderdeel van het probleem.
Maar dat geldt evengoed voor Nederland. Moet de Dutch GP geboycot worden vanwege een toeslagenaffaire, of al die arbeidsmigranten in verrotte stacaravans? Er zijn zat voorbeelden waar de mensenrechten in Nederland worden geschonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

CAPSLOCK2000 schreef op donderdag 25 november 2021 @ 21:48:
[...]

Het probleem erkennen is de eerste stap. Niemand gaat problemen van die omvang alleen oplossen. Dat lukt pas als er een breedgedragen overtuiging is dat het anders moet. En die overtuiging moet sterker zijn dan het geld dat er er tegenover staat. Zelfs als Hamilton per direct z'n baan opzegt en z'n hele vermogen in dit probleem steekt gaat dat eigenlijk niks uitmaken.

Wat jij 'virtue signaling' noemt vind ik werken aan draagvlak. Binnen F1 is nog heel veel werk te doen.

Wat Hamilton doet stelt misschien niet veel voor, maar het is meer dan ik zelf heb gedaan. Hij had ook niks kunnen zeggen en lekker in z'n zwembad kunnen gaan liggen. Het zit me niet lekker om hem te verwijten dat hij meer doet dan niks, hoe klein dat misschien ook is.
Je geeft letterlijk de definitie van 'virtue signaling'. En als je een eend geen eend meer mag noemen omdat het je niet aanstaat, heeft geen enkele discussie geen zin.

Dit is hypcriet: https://www.nu.nl/economi...iljoen-euro-subsidie.html

F1 circus is een lacherttje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:52
Lando woont zo te zien vanaf volgend jaar ook in Monaco :)
[Instagram: Say hello to my new home! The place isn't finished yet but I'll be living here in Monaco when I'm not in the factory or at the track next year. I get the keys at the end of next month so will hopefully be moving in soon. Really excited for this next chapter!]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Harry Nak schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:43:
Maar dat geldt evengoed voor Nederland. Moet de Dutch GP geboycot worden vanwege een toeslagenaffaire, of al die arbeidsmigranten in verrotte stacaravans? Er zijn zat voorbeelden waar de mensenrechten in Nederland worden geschonden.
Dat is een valse equivalentie. Of probeer je echt te zeggen dat de toeslagenaffaire én hoe Nederland daar mee omgaat vergelijkbaar is met de situatie in die landen?
In Nederland is iedereen het er over eens dat die toeslagenaffaire fout is en we hebben een systeem om daar mee om te gaan. Dat heeft hier niet gewerkt en dus is er een affaire. Maar dat is iets heel anders dan dat er een systeem is waarin in die ongelijkheid is vastgelegd.

Overal zijn er misstanden en beschaafde mensen en landen spreken elkaar daar op aan.

Overigens bedoel ik daar niet mee dat een wel of niet GP geboycot moet worden maar als we het daar over hebben laten we het dan wel op grond van eerlijke argumenten doen. Doen alsof de situatie in Nederland net zo erg is vind ik niet eerlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

siggy schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 18:33:
Je geeft letterlijk de definitie van 'virtue signaling'. En als je een eend geen eend meer mag noemen omdat het je niet aanstaat, heeft geen enkele discussie geen zin.
Het is grappig hoe de term gekaapt is. Vroeger werd die term gebruikt als mensen vonden dat er meer gedaan moest worden "stop met praten, ga iets doen". Tegenwoordig lijkt het vooral gebruikt te worden als argument om maar niks te doen.
Ik zal maar niet vragen wat het met F1 te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-05 04:33
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:27:
[...]

Dat is een valse equivalentie. Of probeer je echt te zeggen dat de toeslagenaffaire én hoe Nederland daar mee omgaat vergelijkbaar is met de situatie in die landen?
In Nederland is iedereen het er over eens dat die toeslagenaffaire fout is en we hebben een systeem om daar mee om te gaan. Dat heeft hier niet gewerkt en dus is er een affaire. Maar dat is iets heel anders dan dat er een systeem is waarin in die ongelijkheid is vastgelegd.

Overal zijn er misstanden en beschaafde mensen en landen spreken elkaar daar op aan.

Overigens bedoel ik daar niet mee dat een wel of niet GP geboycot moet worden maar als we het daar over hebben laten we het dan wel op grond van eerlijke argumenten doen. Doen alsof de situatie in Nederland net zo erg is vind ik niet eerlijk.
En de arbeidsmigranten in uitgewoonde stacaravans?

Doen alsof de situatie in het M-O erger is dan hier is pas oneerlijk. Dat is Westerse waarden opdragen aan landen die er nog niet aan toe zijn.

Weet je nog Piper Alpha, dat zijn sleutelmomenten in de geschiedenis. Vanaf dat moment werd gezegd, ja, dat mag NOOIT meer gebeuren met daaruit volgend aandacht voor welzijn en veiligheid.

En dat is pas 40 jaar geleden. Nu herhaalt de geschiedenis zich 5000 kilometer verderop. Zo'n grote ramp moet nou eenmaal gebeuren voordat mensen wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Harry Nak schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:39:
En de arbeidsmigranten in uitgewoonde stacaravans?
Als ik mag kiezen tussen een uitgewoonde stacaravan in Nederland of afgeranseld worden in het MO dan weet ik het wel. Denk jij daar anders over of zijn die situaties toch niet helemaal vergelijkbaar?
Doen alsof de situatie in het M-O erger is dan hier is pas oneerlijk. Dat is Westerse waarden opdragen aan landen die er nog niet aan toe zijn.
Ze zijn er niet aan toe dus is het niet erg?
Ze laten de modernste gebouwen neerzetten en sturen hun kinderen naar de beste internationale scholen.
En ze waren modern genoeg om Universele Verklaring van de Rechten van de Mens te ondertekenen, in 1971. Dat betekent dat het grootste deel van de bevolking er mee is opgegroeid. Althans op papier.
Als zij dat verdrag getekend hebben dan mogen wij kritiek leveren als ze zich er niet aan houden. En zij mogen kritiek hebben op onze rotte stacarvans. Graag zelfs want ik wil die situatie verder niet goed praten. Uiteindelijk worden we daar allemaal beter van. Maar ik accepteer niet dat die problemen van dezelfde orde zijn.
Weet je nog Piper Alpha, dat zijn sleutelmomenten in de geschiedenis. Vanaf dat moment werd gezegd, ja, dat mag NOOIT meer gebeuren met daaruit volgend aandacht voor welzijn en veiligheid.

En dat is pas 40 jaar geleden. Nu herhaalt de geschiedenis zich 5000 kilometer verderop. Zo'n grote ramp moet nou eenmaal gebeuren voordat mensen wakker worden.
Daar heb ik geen actieve herinnering aan, ik heb het opgezocht maar ik kan niet helemaal plaatsen wat eje r mee bedoelt. Ik denk dat de werkomstandigheden niet al te best waren. Niemand in mijn familie is ooit geslagen door een baas, dat is toch een heel andere orde van problemen. Ik hoop dat je ongelijk hebt dat zo iets "moet" gebeuren. Ik hoop dat we de wereld kunnen verbeteren door elkaar te helpen, bijvoorbeeld door aandacht te geven aan moeilijke onderwerpen.

Overigens denk ik niet dat het zo werkt in landen als Qatar. Slechts een klein deel van de inwoners heeft stemrecht. De grote bulk zijn rechtenloze gastarbeiders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Op de een of andere manier doet Norris me steeds meer aan Guy "Speed" Martin denken en deze foto laat dat prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
Harry Nak schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:39:
[...]
Dat is Westerse waarden opdragen aan landen die er nog niet aan toe zijn.
Nog niet aan toe zijn?

Die landen bulken van het geld! Probleem is dat al dat geld bij een heel klein deel van de bevolking zit, en dat de elite de rest van de bevolking met Spartaanse wetten en een beroep op het geloof onderdrukt.

Wij zijn tig keer meer genivelleerd en open dan zij, dat zijn 'Westerse waarden' die je ze zeker op mag proberen te leggen.

Nu legitimeren 'we' misdadige regimes door ze aanzien te geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53

Chiron

Moderator Discord
Brand bij Aston Martin in Brackley:

[ Voor 26% gewijzigd door Chiron op 01-12-2021 23:11 ]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
Kritiek op sponsor Mercedes F1 team
Survivors of the Grenfell Tower fire and government minister Michael Gove have criticised Formula 1 team Mercedes for signing a deal with a firm linked to the tower.
The F1 team signed a deal with Kingspan, which made some of the insulation used in the cladding.
Grenfell survivors called the sponsorship "truly shocking", while Mr Gove said he was "deeply disappointed".
Kingspan said it played no role in the design of the cladding on the tower.
The company said its product made up only 5% of the insulation in the block, and it was used without its knowledge.
The Mercedes-AMG Petronas F1 team - which Britain's Lewis Hamilton drives for - announced it had signed a partnership deal with Kingspan on Wednesday.
Kingspan's K15 insulation was one of the products installed on Grenfell Tower during its refurbishment.
https://www.bbc.com/news/uk-59514976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 23:19
Lewis heeft nog een leuk bij-projectje gevonden.

Met Brad Pitt in de hoofdrol heb ik geen flauw idee waar dit over zou moeten gaan. Hamilton's rol zal wel als consultant zijn.

Overigens is dit pas net aangekondigd, en kan er nog van alles met zo'n project gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:33

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FNrE4jZ0cVuxIw3wVr42RNWMokM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dpbYg5auOk4wmUf0KV98tFUr.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:25

alienfruit

the alien you never expected

Mercedes stopt met sponsordeal met bouwmateriaal dat onder andere gebruikt werd door de ontwikkelaar van appartementscomplex in Londen waarbij 72 mensen zijn overleden: https://www.bbc.co.uk/sport/formula1/59575979

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xry_44mmaCED-fpqnGktnrIu1Hg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kTLSEE08auNBGY6sHuXrwl9b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rembock
Kwam dit toevallig tegen bij het zoeken naar de 'vreemdgaan' roddel van Kelly, wist niet dat men nu al dit soort soapverhalen aan het verzinnen zijn

[ Voor 26% gewijzigd door Rembock op 08-12-2021 16:14 . Reden: Post een beetje onderbouwd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:12

MrMarcie

CFMoto 650MT

Rembock schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:11:
[...]

Kwam dit toevallig tegen bij het zoeken naar de 'vreemdgaan' roddel van Kelly, wist niet dat men nu al dit soort soapverhalen aan het verzinnen zijn
Ik zou eens andere media gaan lezen. Wat een onzin. Max en Lando zijn maatjes en met die vriendinnen gaat het prima.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:27
Rembock schreef op woensdag 8 december 2021 @ 16:11:
[...]

Dat is echt niveau story of weekend en weet ik veel hoe die anderer bladen heten. Eén uitspraak (wat waarschijnlijk een grapje was, er van uitgaande dat hij het heeft gezegd, waar is de tape?) volledig uit context trekken, mooie clickbait titel..
Edit: de opname staat er bij, had ik niet gezien. Dat is gewoon max de droogkloot, niets geïrriteerd aan.

[ Voor 8% gewijzigd door sig69 op 09-12-2021 04:05 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Man, man, echt kansloos. Die twee zitten samen Call of Duty te spelen, en nu noemen ze deze opmerking een 'sneer'.. en dat Max er niet blij mee zou zijn :') De hele grid woont er man.. Ik ben wel een beetje klaar met de media nu Max het de afgelopen jaren beter gaat doen. Het is nu aftellen tot over 15 jaar als Max er mee stopt en we weer gewoon in alle rust Formule 1 kunnen kijken zonder elke maandagochtend bij het koffieapparaat met experts te praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
MrMarcie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:00:
[...]

Ik zou eens andere media gaan lezen. Wat een onzin. Max en Lando zijn maatjes en met die vriendinnen gaat het prima.
Ik blijf dit lekker lezen als ik dat wil, zoals je in mijn post kan lezen kwam ik dit per toeval tegen
(Er stond ook een :') bij, daarmee kun je ook al uit opmaken wat mijn mening hierover is).
Normaliter lees ik dit soort troep niet, maar was toch wel nieuwsgierig of de roddel rondom Kelly waar was omdat dit naar mijn mening van invloed kan zijn op de prestaties van Max :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• U123456

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:57
Zijn er al mensen die dit seizoen naar de F1 van België zijn geweest en bericht hebben gekregen van onderstaande? Een compensatie van de race in de vorm van een gratis F1TV abonnement.

https://nl.motorsport.com...met-f1-tv-en-lot/6947213/

[ Voor 15% gewijzigd door Valkje op 22-12-2021 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:29
Adrian Newey is 63 geworden. Volgens zijn vrouw is zijn fietsongeluk van afgelopen jaar levensbedreigend geweest. Hij had meerdere breuken in zijn schedel en heeft craniotomie ondergaan.
He's not on social media. He's very wise! However, after the year we’ve had, I'm giving him a public shoutout. August, I came close to losing the love of my life after his cycling accident. Multiple skull fractures - to then sitting on a virtual pit wall of the Dutch Grand within ten days of his craniotomy displays his strength and drive. His recovery has been nothing short of miraculous. So this birthday feels extra special. Happy Birthday, Adrian.
https://www.instagram.com/p/CX8je3ctQ4s
https://the-race.com/form...2021-injuries-miraculous/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rembock
Soms werkt het algoritme van Youtube en wordt er best leuke content aangeraden :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Hier nog een Duits interview met Max en Helmut bij ServusTV over zijn wereldtitel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

:+ _/-\o_

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:00

g0tanks

Moderator CSA
Deze compilatie is ook wel leuk:

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Kan er niet genoeg van krijgen... :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-05 19:29
Max heeft z'n vliegkist ook mooi daar voor de deur geparkeerd (17:23) 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
  • Laatst online: 21-05 19:57
Leuk topic dit, compliments!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Voor wie nog zijn geheugen wil testen over het F1 2021 seizoen en soms wat bredere F1 kennis kan hier terecht.

https://www.formula1.com/...fxTpAAIujs0JJ3hlKHGi.html

Het viel mij nog tegen, had maar 25 van de 50 vragen goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoud75
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-05 16:41
Tranen springen weer in mijn ogen. Wat een finale.
_/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Max Verstappen en Viaplay bundelen krachten in partnership

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gpxRlzMB_q5W3cnRhxsMkw7EPs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoE18Px773TvqglL4xkvJc4g.jpg?f=fotoalbum_large

De overloper, tijd om Lewis supporter te worden... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06
Als ze maar 4K gaan streamen vind ik alles goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-05 19:43
Boinkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:57:
Wordt 1080P/50 voor F1, andere sporten mogelijk 720P/50. Geen problemen mee, als ze het maar in een fatsoenlijke bitrate uitzenden.

[ Voor 8% gewijzigd door NeverSettle op 10-01-2022 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Boinkie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 08:57:
Gaat niet gebeuren. Ze willen (de eerste jaren?) nog niet in die infrastructuur investeren. Je ziet zo ook wel waar al het geld heen gaat. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 10-01-2022 09:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Ik wou het 2022 seizoen topic niet met dit prachtig stukje van de BBC vervuilen.

In het kort:
  • Hamilton zou pas over zijn toekomst willen beslissen zodra de resultaten van het onderzoek overr de finale race in Abu Dhabi bekend zijn.
  • Volgens een senior figuur binnen F1 zou de FIA onvoldoende hebben doorgepakt op de dreiging van hun geloofwaardigheid na die race. De FIA moet dan snel zijn met hun onderzoek want die heeft nog maar tot eind volgende maand wanneer de testdagen gaan beginnen.
  • Een andere seniore bron meldt dat Mercedes zijn protest zou hebben ingetrokken omdat een deal zou zijn gemaakt dat Masi en Tombazis niet in hun posities voor het 2022 seizoen terugkeren. Mercedes ontkent overigens dat deze deal is gemaakt.
  • Bepaalde hooggeplaatse figuren zouden hebben aangegeven dat de positie van Masi niet langer houdbaar is, alleen dat brengt de FIA in de lastige positie omdat die geen directe vervanger heeft.
  • Mercedes heeft evenmin een vervanger mocht Hamilton inderdaad stoppen.
https://www.bbc.com/sport/formula1/59951382

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:16:
Ik wou het 2022 seizoen topic niet met dit prachtig stukje van de BBC vervuilen.

In het kort:
  • Hamilton zou pas over zijn toekomst willen beslissen zodra de resultaten van het onderzoek overr de finale race in Abu Dhabi bekend zijn.
  • Volgens een senior figuur binnen F1 zou de FIA onvoldoende hebben doorgepakt op de dreiging van hun geloofwaardigheid na die race. De FIA moet dan snel zijn want die heeft nog maar tot eind volgende maand wanneer de testdagen gaan beginnen.
  • Een andere seniore bron meldt dat Mercedes zijn protest zou hebben ingetrokken omdat een deal zou zijn gemaakt dat Masi en Tombazis niet in hun posities voor het 2022 seizoen terugkeren. Mercedes ontkent overigens dat deze deal is gemaakt.
  • Bepaalde hooggeplaatse figuren zouden hebben aangegeven dat de positie van Masi niet langer houdbaar is alleen dat brengt de FIA in de lastige positie omdat die geen directe vervanger heeft.
https://www.bbc.com/sport/formula1/59951382
O, het drama. Ik vind het echt veel te ver doorgevoerd worden. Ik wil er geen andere sporten bij betrekken maar zo idioot als het nieuws rond Lewis en Mercedes heeft niks meer met sport en sportiviteit te maken en heb ik in andere sporten nog nooit gezien. Zelfs de racismekaart is al getrokken door ene T.W. Als al het verspreide nieuws echt waar is verdienen Lewis en Mercedes een schop onder hun reet. ;)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Persoonlijke visie: laat hem maar oprotten. Dit soort diva gedrag mag hij op de catwalk gaan doen.

Goed moment voor een frisse wind, zonder een zwaar verwende coureur die in een gespreid bedje bij Mercedes terecht kwam, en na het vertrek van Rosberg jaren zonder echte concurrentie kon winnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Triest om zo je stempel proberen te drukken.
Daar moet je uiteraard niet op ingaan, laat hem dan maar lekker stoppen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:30

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Het bekende machtsspelletje in de Formule 1 :z Als de FIA eens verstandig is, drukken ze dit de kop in. Het verziekt al jaren de sport.

Typerend dat met name de Britse media hier maar over blijft schrijven, alsof er niets anders is om naar uit te kijken in het nieuwe seizoen. Er zijn verdorie aan nieuwe auto's die gaan rijden, dat is heel wat belangrijker dan wat een coureur wil en vind.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
tweakduke schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 09:53:
Het bekende machtsspelletje in de Formule 1 :z Als de FIA eens verstandig is, drukken ze dit de kop in. Het verziekt al jaren de sport.

Typerend dat met name de Britse media hier maar over blijft schrijven, alsof er niets anders is om naar uit te kijken in het nieuwe seizoen. Er zijn verdorie aan nieuwe auto's die gaan rijden, dat is heel wat belangrijker dan wat een coureur wil en vind.
Afgelopen week in de Britse pers ging over Hamilton, Russell of Norris en incidenteel over andere rijders of teams maar nauwelijks techniek. Op The Race de vergelijkbare situatie over een verloren kampioenschap tussen Senna (1990) en Hamilton. ehhh 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• U123456
Zo is het maar net! De mening van een Maleisiër via Twitter

[ Voor 37% gewijzigd door U123456 op 15-01-2022 16:06 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Dat geloof je allemaal toch niet? Niemand heeft iets van Hamilton zelf gehoord, dit is allemaal geklets van de media die op zoek zijn naar sensatie. Mercedes maakt daar dankbaar gebruik van. F1 is is winnen op alle mogelijke manieren, en dit hoort er ook bij. Hoevaak heeft Alonso wel niet een persconferentie gebruikt om de wedstrijdleiding vooraf al onder druk te zetten? Ze doen het allemaal.

Natuurlijk is Hamilton pissig dat hij het in de laatste ronde is verloren terwijl er best een argument te maken is dat de regels anders toegepast hadden moeten worden. Je hoeft het niet met de beslissing (on)eens te zijn om te zien dat het makkelijk anders had kunnen lopen.

Ik denk dat Hamilton slim genoeg is om te beseffen dat hij niks te winnen heeft door met de media te praten en veel te verliezen. Het is heel makkelijk om hem als slecht verliezer af te schilderen, dat gebeurt nu al. Hij kan alleen maar meer negativiteit over zich heen krijgen. Daar schiet hij niks mee op. Hij heeft nu vakantie en moet zich voorbereiden op het volgende seizoen. Daarvoor zal hij eerst het afgelopen seizoen los moeten laten. Hamilton is altijd iemand geweest die een druk leven had buiten F1 om. Dit jaar zal hij die afleiding extra hard nodig hebben. Met de media praten zou hem alleen maar de negativiteit in trekken.
Met een verkeerd woord kan hij ook nog een hoop chaos veroorzaken voor het team of voor Mercedes. Laat het dus maar lekker over aan de communicatiespecialisten van het team, dan kan hij lekker parachute springen of aan z'n singer-songwriter-carriere werken of wat hij ook moge doen in zijn vrije tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
@CAPSLOCK2000 Waarop reageer je?

Ham begint me aardig de keel uit te hangen door alle aandacht naar zich toe te trekken als 'sore loser'.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Op de zeven berichten voor mij die gaan over Hamilton.
Ham begint me aardig de keel uit te hangen door alle aandacht naar zich toe te trekken als 'sore loser'.
Waar dan? Welk interview? Welke tweet? We hebben hem niet meer gezien of gehoord sinds de laatste race*. Hoe kan hij zich dan als 'sore loser' gedragen?
Alles wat er er over horen komt van Mercedes en de pers die het beste F1 seizoen in jaren zo lang mogelijk proberen uit te melken.

* afgezien van wat PR filmpjes van Mercedes die voelen alsof ze eerder zijn opgenomen.

[ Voor 8% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 15-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
En je denkt dat Ham niet weet, of geen invloed heeft op wat Merc loslaat? Als hij het daar niet mee eens is kan hij toch tegen zijn werkgever zeggen, kap daarmee.

[ Voor 20% gewijzigd door rachez op 15-01-2022 19:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

rachez schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:13:
En je denkt dat Ham niet weet, of geen invloed heeft op wat Merc loslaat? Als hij het daar niet mee eens is kan hij toch tegen zijn werkgever zeggen, kap daarmee.
Dat kan. Hij kan ook zeggen: "Hey barkeep! Doe mij nog een lekkere cocktail en geef die schoonheid daar ook iets."

Tijdens mijn vakantie ga ik me ook niet bemoeien met het werk van mijn collega's. Misschien ben ik het niet met alles eens maar als ik me daar druk over ga maken heb ik nooit meer vakantie.

Ik geloof overigens best dat er een kern van waarheid in zit dat Hamilton zwaar teleurgesteld is, dat nog niet verwerkt heeft en aan zichzelf twijfelt, zeker als de halve wereld al een jaar op jouw pensioen aan het speculeren is.

Maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat zijn werkgever er een dramatisch verhaal van maakt dat vervolgens door de pers verder wordt opgeblazen. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen dat hij geen moeite gaat doen om dat verhaal dan weer af te zwakken om de gevoelens van de Max Verstappen fans te sparen.

[ Voor 7% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 15-01-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Goed verhaal, laatste alinea alleen beetje voorspelbaar, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 19:40:
[...]

Dat kan. Hij kan ook zeggen: "Hey barkeep! Doe mij nog een lekkere cocktail en geef die schoonheid daar ook iets."

Tijdens mijn vakantie ga ik me ook niet bemoeien met het werk van mijn collega's. Misschien ben ik het niet met alles eens maar als ik me daar druk over ga maken heb ik nooit meer vakantie.

Ik geloof overigens best dat er een kern van waarheid in zit dat Hamilton zwaar teleurgesteld is, dat nog niet verwerkt heeft en aan zichzelf twijfelt, zeker als de halve wereld al een jaar op jouw pensioen aan het speculeren is.

Maar ik kan hem niet kwalijk nemen dat zijn werkgever er een dramatisch verhaal van maakt dat vervolgens door de pers verder wordt opgeblazen. Ik kan het hem ook niet kwalijk nemen dat hij geen moeite gaat doen om dat verhaal dan weer af te zwakken om de gevoelens van de Max Verstappen fans te sparen.
Kan me wel vinden in je stelling dat Hamilton er weinig bij te winnen heeft om met de pers te praten.

Maar je maakt me niet wijs dat hij niet met Mercedes afstemt welke uitingen er naar buiten worden gedaan. Wolff heeft verklaard dat Hamilton twijfelt of hij wel verder wil. Als ik dat op het strand met een cocktail in de hand over mezelf in de krant zou lezen zou ik dat niet prettig vinden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

alexbl69 schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 21:29:
Maar je maakt me niet wijs dat hij niet met Mercedes afstemt welke uitingen er naar buiten worden gedaan. Wolff heeft verklaard dat Hamilton twijfelt of hij wel verder wil. Als ik dat op het strand met een cocktail in de hand over mezelf in de krant zou lezen zou ik dat niet prettig vinden.
Vast wel een beetje, maar ik denk dat het vooral eenrichtingverkeer is. De meeste bedrijven zijn niet zo geinteresseerd in de persoonlijke mening van een enkele werknemer. Nu is Hamilton wel zevenvoudig wereldkampioen F1 en iemand met een flink platform maar in het grotere plaatje is dat uiteindelijk niet meer dan een stukje van de afdeling markting. Ze hebben wel meer kampioenen in dienst. Waarschijnlijk is een groot deel van de directiekamer ook niet echt geïnteresseerd in sport/F1.

Overigens verliezen we (vooruit, ik) in deze discussie een beetje uit het oog dat het "Mercedes raceteam" maar voor 1/3 eigendom is van "autofabrikant Mercedes". Toto Wolff en Ineos bezitten ook 1/3*. Die kunnen dus een heel ander strategie volgen. Zeker Toto Wolff want die heeft meerdere belangen waaronder dat hij ook de manager is van een aantal coureurs, maar niet van Hamilton. Wel van Bottas, die niet bij Mercedes is mogen blijven. Misschien dat Toto pissig is dat zijn inkomsten lager zijn omdat Bottas niet meer voor Mercedes rijdt en probeert hij daarom om Hamilton te vervangen. Wie weet... (ja, dit is enorm speculatief).
Owja, drie keer raden wie de manager van George Russell is.

* Weten we dat overigens zeker? Ik kan zo snel geen nieuwsbericht vinden dat deze deal echt is uitgevoerd, alleen speculatie.

[ Voor 19% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 16-01-2022 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:52:
* Weten we dat overigens zeker? Ik kan zo snel geen nieuwsbericht vinden dat deze deal echt is uitgevoerd, alleen speculatie.
De bron (met weinig speculatie) :) :
The Mercedes-AMG Petronas Formula One Team is delighted to announce that INEOS will become a one third shareholder in the team, which will be owned in three equal parts by Daimler AG, INEOS and Toto Wolff.

The INEOS one-third stake in the team will be in addition to its existing role as Principal Partner. In parallel, Daimler will reduce its current 60% shareholding and Toto Wolff increase his current 30%, in order to create three equal partners in the company.
https://www.mercedesamgf1...nas-f1-team-announcement/

[ Voor 41% gewijzigd door U123456 op 16-01-2022 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Laatst online: 08:41
Chocoball schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 23:16:
In het kort:
Nyck said hi! :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 17:05
CAPSLOCK2000 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:52:
[...]

Misschien dat Toto pissig is dat zijn inkomsten lager zijn omdat Bottas niet meer voor Mercedes rijdt en probeert hij daarom om Hamilton te vervangen.
Toto is een emotionele gast en het zal ook wel grotendeels een principe zijn.
HAM rijd 99% van de race voorop en dan in de laatste paar min. komen er een paar onverwachte besluiten waardoor opeens VER naast hem staat te zwaaien terwijl ze nog een shootout lap mogen doen.

Tuurlijk vond ik het geweldig en ik zat op het puntje van mijn stoel te juichen voor Max, maar het is wel een partij lullig voor Merc, en iets wat je niet ff zomaar kan loslaten als je dat aan het roer staat.

Het blijft lullig, maar oplossen met politieke spelletjes (poppetjes verschuiven) vind ik ook geen probleem oplossen. Maar daar lijkt wel op te worden aangestuurt nu..

[ Voor 11% gewijzigd door Silent Thunder op 16-01-2022 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Silent Thunder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 16:53:
[...]

Toto is een emotionele gast en het zal ook wel grotendeels een principe zijn.
HAM rijd 99% van de race voorop en dan in de laatste paar min. komen er een paar onverwachte besluiten waardoor opeens VER naast hem staat te zwaaien terwijl ze nog een shootout lap mogen doen.

Tuurlijk vond ik het geweldig en ik zat op het puntje van mijn stoel te juichen voor Max, maar het is wel een partij lullig voor Merc, en iets wat je niet ff zomaar kan loslaten als je dat aan het roer staat.

Het blijft lullig, maar oplossen met politieke spelletjes (poppetjes verschuiven) vind ik ook geen probleem oplossen. Maar daar lijkt wel op te worden aangestuurt nu..
Ik kan nog wel heel wat andere dingen bedenken die ook lullig waren maar dan voor een ander team. :X :o

Onder de streep van seizoen 2021 heeft MER m.i. niks te klagen en dat zien veel fans ook. Die zijn dan inmiddels ook wel een beetje klaar met Toto en MER.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Help!!!! schreef op zondag 16 januari 2022 @ 19:53:
[...]

Ik kan nog wel heel wat andere dingen bedenken die ook lullig waren maar dan voor een ander team. :X :o

Onder de streep van seizoen 2021 heeft MER m.i. niks te klagen en dat zien veel fans ook. Die zijn dan inmiddels ook wel een beetje klaar met Toto en MER.
Beide teams worden soms voorgetrokken of benadeeld. Probleem is alleen dat de besluiten vaak nergens op slaan, voor zowel beide kampen.

RC beweerde dat HAM geen voordeel had toen VER ''hem eraf duwde'' en de Brit vervolgens die bocht ''noodgedwongen'' afsneed over het grind. Tuurlijk had HAM daar een dik voordeel als je gewoon vol gas rechtdoor kan als VER daar moet afremmen in de bocht. Dus dat daar niks mee wordt gedaan op dat moment snap ik niet.

En dan op het einde zegt RC eerst dat lapped cars niet mogen overtaken. Vervolgens gaat Christian klagen en dan mogen er ópeens 5 wel overtaken. Waarom opeens dan wel en wat is die 5 dan precies?

Dus ik snap het ook af en toe niet meer. Lijkt erop alsof er een stel wasberen met dubbelsteen gooien en dan af en toe kijkt RC even hoeveel ogen gegooid, gedeeld door 2 met de stand van de planeten en dan zeg maar iets over de radio...

Mij boeit het ff niet, want Max heeft gewonnen, maar als ik even in de huid kruip van Toto dan snap ik soms wel de frustratie over RC en de willekeur aan beslissingen. Des te meer als dat dan zo samenkomt in de laatste lap van het seizoen en jezelf de benadeelde bent..

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 16-01-2022 21:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Silent Thunder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:11:
Des te meer als dat dan zo samenkomt in de laatste lap van het seizoen en jezelf de benadeelde bent..
En zo gemakkelijk vergeet dat veel van de raadselachtige en slechte beslissingen van de stewards in het voordeel van HAM/Merc uitvielen. Alleen het laatste wordt aangehaald...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
gambieter schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:16:
[...]

En zo gemakkelijk vergeet dat veel van de raadselachtige en slechte beslissingen van de stewards in het voordeel van HAM/Merc uitvielen.
Daar gaat het in eerste instantie niet om. Maar misschien heb je gelijk dat de 1 er wat beter van word dan de ander. Maar dat is juist ook mijn punt..... niemand snapt er dus wat van waarom wel en waarom niet. RC maakt er af en toe maar wat van, dat is het punt. En dan is het nu even gunstig voor Max en even balen voor Toto.

Ik zeg alleen maar dat ik het wel begrijp. Ze maken er ook wel een potje van hé..
[...]

Alleen het laatste wordt aangehaald...
Nee ik haal zowel beide kampen aan in mijn voorbeeld hoor.

[ Voor 16% gewijzigd door Silent Thunder op 16-01-2022 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Silent Thunder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 22:00:
Nee ik haal zowel beide kampen aan in mijn voorbeeld hoor.
Ik heb het over Mercedes en de vele Merc fanboys op social media en zo, en de Britse commentatoren en "journalisten".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 07:39
Maar geen vervanger van het niveau Hamilton en dat is wat Mercedes in die situatie wel nodig heeft. Een doorsnee goede coureur zoals Bottas is niet goed genoeg om makkelijk het WDC binnen te halen met Mercedes, kijk naar 2020, hij haalde met 2 punten finishes meer dan Verstappen de 2e plaats met een verschil van maar 9 punten, terwijl de Mercedes dat jaar toch echt de veel betere auto was. Als je dan de veel betere auto hebt en de concurrent 2 DNF's meer, dan hoor je fluitend naar P2 te rijden aan het einde van het jaar, niet op een gat van 9 punten uit te komen. Afgelopen seizoen was de RBR gelijkwaardig en had zelfs het WCC voor Mercedes in gevaar kunnen komen. Als komend seizoen de verschillen klein zijn, dan kan juist de coureur het verschil maken, dan redden ze het niet met een doorsnee goede coureur zoals De Vries.

Niet dat ik verwacht dat Hamilton gaat stoppen, Mercedes is dit massaal aan het uitmelken om druk richting de FIA te zetten voor aanpassingen en zorgen dat het niet over het terechte kampioenschap van Verstappen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

En zo gemakkelijk vergeet dat veel van de raadselachtige en slechte beslissingen van de stewards in het voordeel van HAM/Merc uitvielen. Alleen het laatste wordt aangehaald...
Dat is misschien nog wel het ergste voor Hamilton. Als hij het vertrouwen in de stewards is verloren, kan hij dan nog vertrouwen hebben in zijn eigen kunnen? Of heeft hij zijn kampioenschappen misschien ook wel te danken aan slechte beslissingen van de stewards?
Voor de duidelijkheid: ik geloof dat hij ze eerlijk heeft verdient, maar in het hoofd van Hamilton zal vanallles spoken.

[ Voor 9% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 17-01-2022 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
Transportman schreef op zondag 16 januari 2022 @ 23:30:
Maar geen vervanger van het niveau Hamilton en dat is wat Mercedes in die situatie wel nodig heeft.
Russell is niveau Hamilton, de Vries is beter dan Bottas. Ik zie Mercedes er op vooruit gaan t.o.v. dit jaar. Nu nog een goede auto neerzetten en goede tactieken hebben. Echter ik behoor dan ook trot de groep die Hamilton een overrated coureur vindt (nee, dat is niet hetzelfde als slecht), maar dat kan hij nog veranderen door Russell te declasseren in de 2e helft van het komende seizoen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:51
Volgens mij is Russell bij sommige races van het niveau Hamilton, maar nog niet constant genoeg om dat niveau ook elke race te halen. Dat is volgens mij ook het verschil tussen goede- en uitzonderlijk goede coureurs. De laatste categorie weet iedere race opnieuw te pieken.

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21-05 19:43
Het zou mij niet verbazen als ze aankloppen bij Esteban Ocon, meer ervaring in de formule 1. Zijn contracten worden onderhandeld door Toto Wolff (zoals bij Bottas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rachez
TheBrut3 schreef op maandag 17 januari 2022 @ 12:00:
[...]
Nu nog een goede auto neerzetten en goede tactieken hebben. Echter ik behoor dan ook trot de groep die Hamilton een overrated coureur vindt (nee, dat is niet hetzelfde als slecht), maar dat kan hij nog veranderen door Russell te declasseren in de 2e helft van het komende seizoen.
Dat is inderdaad een van de interessante aspecten van komend seizoen: is Hamilton inderdaad nog steeds zo goed? We gaan het zien :) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
NeverSettle schreef op maandag 17 januari 2022 @ 16:54:
Het zou mij niet verbazen als ze aankloppen bij Esteban Ocon, meer ervaring in de formule 1. Zijn contracten worden onderhandeld door Toto Wolff (zoals bij Bottas).
Ocon naar Mercedes en Piastri naar Alpine? Zou ook een optie kunnen zijn. Ik ga er overigens vanuit dat het intern al bekend is of Hamilton stopt of doorgaat en dat alles nu alleen voor de show is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:00
Ah.. ik zie dat in dit topic de discussie VER/HAM gewoon lekker voortkabbelt.
Want alleen in het topic F1 2021 en F1 2022 was natuurlijk niet genoeg.. |:(

Serieus.. ik ben zo klaar met die hele VER/HAM discussie. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

DonJunior schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:53:

Tja, voor HAM geldt, negatieve aandacht is ook aandacht. ;)
Het is inderdaad jammer dat de discussie maar door blijft gaan. Wat dat betreft is het beter om de social mediakanalen maar helemaal te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Silent Thunder schreef op zondag 16 januari 2022 @ 21:11:
[...]

En dan op het einde zegt RC eerst dat lapped cars niet mogen overtaken. Vervolgens gaat Christian klagen en dan mogen er ópeens 5 wel overtaken. Waarom opeens dan wel en wat is die 5 dan precies?
Die 5? Waren dat niet precies het aantal auto's dat tussen HAM en VER zat? Dan zou de redenatie kunnen zijn we halen alleen de auto's tussen HAM en VER er tussen uit zodat die twee nog even zonder irritante achterblijvers het kunnen uitvechten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
sjaool schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:26:
[...]

Tja, voor HAM geldt, negatieve aandacht is ook aandacht. ;)
Het is inderdaad jammer dat de discussie maar door blijft gaan. Wat dat betreft is het beter om de social mediakanalen maar helemaal te mijden.
Maar precies dit bedoel ik?! Waar is dat gebash op HAM en/of VER voor nodig?! Alsof HAM dit forum überhaupt kent?
Stop gewoon met dat gedoe allemaal.. laten we weer vooruitblikken op het nieuwe seizoen en genieten van het racen in plaats van dat getrut op HAM/VER allemaal.

*sowieso

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rachez
DonJunior schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 08:53:

Ja hallo, dit is het F1 randzaken topic. En als iets nou wel een randzaak is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
@rachez Dat klopt. Maar het probleem is dat mensen allemaal een mening klaar hebben en dat niemand meer bereid is om echt goed te discussiëren en naar elkaar te luisteren. Het gaat al zo lang hard tegen hard, dat is gewoon niet leuk meer. De sfeer in alle F1 gerelateerde topics wordt hierdoor flink verziekt (in mijn ogen).

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachez
Eens, maar is dit niet helaas een uitwas van de huidige tijdsgeest: groepen die lijnrecht tegenover elkaar staan en niet meer naar elkaar luisteren?
Alleen geen reden om het met name in dit topic niet te kunnen bespreken.

[ Voor 3% gewijzigd door rachez op 19-01-2022 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
NoahAmber schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Die 5? Waren dat niet precies het aantal auto's dat tussen HAM en VER zat?
Ja dat begrijp ik. Maar het slaat eigenlijk nergens op he? Voor een leek zoals ik, snap ik die ''regel'' dan niet. Laat ik vooropstellen dat ik voor Max ben dus ik ben er wel blij om, maar hoe verzint RC dan zoiets op basis van wat?

Als een leek zijnde zie ik het dus zo:
HAM heeft zich de hele race ''gevochten'' om voorraan te blijven.

VER duikt nog even snel de pits in voor nieuwe banden en raakt dan een beetje achterop daardoor.

En vervolgens krijgt hij gratis weer een 2e plek achter HAM.

Ik vind het geweldig hoe mooi dat voor VER ging maar eigenlijk is dat toch een beetje valsspelen van RC?
NoahAmber schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 10:41:
[...]

Dan zou de redenatie kunnen zijn we halen alleen de auto's tussen HAM en VER er tussen uit zodat die twee nog even zonder irritante achterblijvers het kunnen uitvechten
Ja okee, maar dan ben je toch iemand bewust even lekker aan het voortrekken voor wat spanning en vuurwerk? Het is zeker mooi om te zien en het leverde geweldige tv op, maar is het dan eerlijk...?
Dan snap ik de frustratie wel bij Merc als iemand maar random wat regeltjes ligt te verzinnen..

Zo kan ik het ook wel. Ajax ligt 2-0 voor op MVV (ik zeg maar wat). Dan raakt iemand geblesseerd op het veld en moet eraf gedragen worden. Maar het is bijna einde spel dus we geven MVV nog even 2 goals gratis zodat ze in de laatste 5min nog even voor de beker kunnen vechten, want dan hebben we nog wat vuurwerk?

[ Voor 33% gewijzigd door Silent Thunder op 20-01-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
Silent Thunder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 11:37:
[...]

Ja dat begrijp ik. Maar het slaat eigenlijk nergens op he? Voor een leek zoals ik, snap ik die ''regel'' dan niet. Laat ik vooropstellen dat ik voor Max ben dus ik ben er wel blij om, maar hoe verzint RC dan zoiets op basis van wat?

Zo kan ik het ook wel. Ajax ligt 2-0 voor op MVV (ik zeg maar wat). Dan raakt iemand geblesseerd op het veld en moet eraf gedragen worden. Maar het is bijna einde spel dus we geven MVV nog even 2 goals gratis zodat ze in de laatste 5min nog even voor de beker kunnen vechten, want dan hebben we nog wat vuurwerk?
Naar ik meen te weten hebben alle teams zich hard gemaakt om races racend te beëindigen en als het even kan niet achter de SC te eindigen. Alle teams hebben dat dus gezegd. RC heeft nu éénmaal de discretionaire bevoegdheid af te wijken/in te vullen wat te doen in zo'n situatie. Dus de beslissing die genomen is , is een beslissing die kan/mag. Daar kan je het niet mee eens zijn, maar nogmaals RC heeft die bevoegdheid. Om de race dan al racend te beëindigen is kennelijk zwaarwegend en vooral nu omdat het om het kampioenschap ging.

Wat je anologie met voetbal doet klopt natuiurlijk niet. De race is niet verlengd met een aantal ronden. De race is hervat op het moment dat er weer geraced kon worden. Bij voetbal heb je ook nog zoiets als blessure tijd. Misschien is dat wat voor de F1 ook wel een optie. Alle rondes achter de SC worden er bij de vastgestelde racerondes bijgeteld... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]
Als een leek zijnde zie ik het dus zo:
HAM heeft zich de hele race ''gevochten'' om voorraan te blijven.

VER duikt nog even snel de pits in voor nieuwe banden en raakt dan een beetje achterop daardoor.

En vervolgens krijgt hij gratis weer een 2e plek achter HAM.
Maar dat is natuurlijk niet de situatie.

De situatie was dat HAM op plek 1 reed en MAX op plek 2. Er zaten nog andere auto's tussen plek 1 en plek 2. Het is niet alsof VER van plek 6 zomaar plek 2 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
Napo schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:31:
[...]

Maar dat is natuurlijk niet de situatie.

De situatie was dat HAM op plek 1 reed en MAX op plek 2. Er zaten nog andere auto's tussen plek 1 en plek 2. Het is niet alsof VER van plek 6 zomaar plek 2 kreeg.
Yup i know, maar het gaat erom dat RC bewust ter plekke wat dingen aan het verzinnen is.
Want eerst zouden lapped cars niet mogen inhalen. Dus waarom niet? Wat is die regel?

Want verstappen had last van traffic en zou daar nooit doorheen zijn gekomen in 1 lap. Dus het zou een saaie wedstrijd zijn geweest als deze zo was doorgezet.

Dan gaat Christian klagen op de radio tegen Masi dat het nergens op slaat en dat hij vind dat die lapped cars uit de weg moeten zodat VER nog een kans heeft.

Dus waar het mij dan om gaat is dat iemand dan opeens bedenkt van ok cool Christian,laten we dat dan maar gaan doen?

En iedereen tussen HAM en VER mag zichzelf opeens wel unlappen?
Snap je dat ik het als leek dan niet begrijp, de willekeur aan beslissingen?

Max is nu kampioen dus ik vind het allemaal prima, maar dan begrijp ik ook wel dat Merc pissed is en met het oog op de toekomst zoiets heeft van sja... wat moeten we hiermee en wat is nou dan de interpretatie? Want hun snappen het ook niet meer.

[ Voor 13% gewijzigd door Silent Thunder op 20-01-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
@Silent Thunder

Kijk even of je wat kan met mijn bijdrage om 12:21. Misschien dat dat helpt. Wat kan en mag staat in de regelementen. RC heeft de discretionaire bevoegheid dit soort beslissingen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]
Tja, misschien is dat wel zo, maar je moet het dan nog wel waar maken. Maar deze discussie mag van mij de prullenbak in want niemand komt eruit. De FIA is bezig met het uitzoeken hoe de regelgeving beter kan. Er zal in ieder geval niks meer veranderen aan het kampioenschap, dus elke discussie door ons is zinloos. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
Silent Thunder schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Yup i know, maar het gaat erom dat RC bewust ter plekke wat dingen aan het verzinnen is.
Want eerst zouden lapped cars niet mogen inhalen. Dus waarom niet? Wat is die regel?

Want verstappen had last van traffic en zou daar nooit doorheen zijn gekomen in 1 lap. Dus het zou een saaie wedstrijd zijn geweest als deze zo was doorgezet.

Dan gaat Christian klagen op de radio tegen Masi dat het nergens op slaat en dat hij vind dat die lapped cars uit de weg moeten zodat VER nog een kans heeft.

Dus waar het mij dan om gaat is dat iemand dan opeens bedenkt van ok cool Christian,laten we dat dan maar gaan doen?

En iedereen tussen HAM en VER mag zichzelf opeens wel unlappen?
Snap je dat ik het als leek dan niet begrijp, de willekeur aan beslissingen?

Max is nu kampioen dus ik vind het allemaal prima, maar dan begrijp ik ook wel dat Merc pissed is en met het oog op de toekomst zoiets heeft van sja... wat moeten we hiermee en wat is nou dan de interpretatie? Want hun snappen het ook niet meer.
Het is geen willekeur. Het is het verkeerd interpreteren van de communicatie.

De melding voor "Lapped cars may not overtake" was voor dát moment. Want er werd gewoon nog gewerkt door de marshalls. en vrij logische melding.

Bij het belletje van Horner hoorde je al lang dat Masi de race weer wilde laten doorgaan en dat ze er druk mee bezig waren om het zo snel mogelijk op te lossen.... jeweetwel, zoals afgesproken door álle teams.

Als leek snap ik dat het willekeur lijkt. Dat betekent niet dat dat het ook ís. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
NoahAmber schreef op donderdag 20 januari 2022 @ 13:19:
@Silent Thunder

Kijk even of je wat kan met mijn bijdrage om 12:21. Misschien dat dat helpt. Wat kan en mag staat in de regelementen. RC heeft de discretionaire bevoegheid dit soort beslissingen te nemen.
Thanks ik zal er es induiken
Pagina: 1 2 ... 64 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.