Omdat de moeder van Norris zo'n mooi hartje kan maken.NiaX schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:05:
Weet iemand waarom eigenlijk?
Daarnaast zijn ze al een tijdje afgestapt van de vaste shots die imho wel wat extra jeu gaven. Horner bij de start, een aantal vaste mechanics of Wolff met een van z'n adjudanten (af en toe nog).
Tag heuer als het de starttijd isRambOo schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 13:18:
Daarnaast zijn ze al een tijdje afgestapt van de vaste shots die imho wel wat extra jeu gaven. Horner bij de start, een aantal vaste mechanics of Wolff met een van z'n adjudanten (af en toe nog).
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Tag heuer is bij start formation lap
Denk wel dat ze tegenwoordig veel prominenter de groene vlag in beeld brengen? Waarbij ik gisteren zelfs zag dat er een FIA logo op stond.
Viel me de afgelopen race al op inderdaad. Ze hielden de groene vlag strak ipv te zwaaien.
Ecclestone heeft uitgesproken dat hij vindt dat Hamilton beter per direct kan stoppen...
Voormalig Formule 1-baas Bernie Ecclestone (94) vindt dat Lewis Hamilton (40) per direct moet stoppen: ’Ik wil niet dat hem iets ergs overkomt’
Denk dat hij zegt wat velen in 'het wereldje' denken, maar niet uit willen of durven spreken.
Vind het wel heel jammer. Hamilton is één van de meest getalenteerde coureurs, en zijn prijzenkast staat terecht helemaal vol. Maar zeker na zijn uitspraken na de kwalificatie van afgelopen zaterdag bekruipt je het gevoel dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Doet me een beetje denken aan het gesprek dat Sid Watkins met Senna (die toen in een vergelijkbare staat was) had de dag voordat hij verongelukte: 'stop er toch mee, je hoeft niks meer te bewijzen'.
Voormalig Formule 1-baas Bernie Ecclestone (94) vindt dat Lewis Hamilton (40) per direct moet stoppen: ’Ik wil niet dat hem iets ergs overkomt’
Denk dat hij zegt wat velen in 'het wereldje' denken, maar niet uit willen of durven spreken.
Vind het wel heel jammer. Hamilton is één van de meest getalenteerde coureurs, en zijn prijzenkast staat terecht helemaal vol. Maar zeker na zijn uitspraken na de kwalificatie van afgelopen zaterdag bekruipt je het gevoel dat hij tegen zichzelf in bescherming moet worden genomen. Doet me een beetje denken aan het gesprek dat Sid Watkins met Senna (die toen in een vergelijkbare staat was) had de dag voordat hij verongelukte: 'stop er toch mee, je hoeft niks meer te bewijzen'.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
“Eccelstone vindt daarom dat Hamilton een drastisch besluit moet nemen en per direct afscheid moet nemen als Formule 1-coureur. Hamilton moet zijn salaris volledig laten uitbetalen, vindt Eccelstone. Dat zou per jaar 70 miljoen euro bedragen.“alexbl69 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 19:37:
Ecclestone heeft uitgesproken dat hij vindt dat Hamilton beter per direct kan stoppen...
Haha, zo kennen we Bernie weer! Per direct stoppen, maar wel de volledige 70 miljoen voor het gehele jaar cashen, right…
Telegraaf en namen… Ecclestone heet de man
Ach wat een gezeur. Hamilton is altijd al een crybaby geweest en het zit hem nu een beetje tegen dus hij zit te janken. Hij staat nog altijd 5 plekken hoger dan Fernando Alonso. Ik zie Alonso niet zeuren. Ik zie Alonso vooral plezier hebben.
Het is een mentale instelling die Hamilton volgens mij niet heeft. Altijd de snelste auto gehad en nu niet meer. En dan ligt het opeens aan hem. Nee hoor. Die Ferrari is gewoon niet sneller (nou ja, een beetje, zie Leclerc).
Het is een mentale instelling die Hamilton volgens mij niet heeft. Altijd de snelste auto gehad en nu niet meer. En dan ligt het opeens aan hem. Nee hoor. Die Ferrari is gewoon niet sneller (nou ja, een beetje, zie Leclerc).
Signatures zijn voor boomers.
Een gebruiker van een groot ander forum op het internet heeft afgelopen weekend in Hongarije allerlei radiokanalen opgevangen van o.a. marshals, TV regie, F1TV regie etc. Hij meldt op het forum dat er gebruik wordt gemaakt van o.a. analoge UHF radio om te communiceren tussen regie, heli, FIA weegbrug, etc. Met meerdere SDR dongles heeft hij de audio opgevangen en in een torrent beschikbaar gesteld.
Omdat er ook TV beelden bij deze torrent aanwezig zijn kan ik vanwege de regels hier niet naar linken, maar het is wel erg interessant om de gehele regie van begin tot eind met de F1 kwalificatie mee te luisteren. Het is in ieder geval vergelijkbaar met YouTube: How TV Directors Captured the Action in Germany.
Ook grappig om de radio van de weegbrug te horen tijdens de kwalificatie, het lijkt tijdens Q1 en Q2 er op dat het niet willekeurig bepaald wordt maar dat Jo Bauer zelf aangeeft welke auto hij op de weegbrug wil hebben (althans, ik ga er even vanuit dat het Jo is die we via dat radiokanaal horen).
Verder merk je tijdens Q3 dat de regie inderdaad soort van ligt te slapen. De focus van de regie ligt op NOR en PIA en opeens merkt de regisseur op dat LEC 'out of nowhere' paars paars rijdt. Ze gooien hem dan maar als PiP in de timing tower en nadat gebleken is dat hij P1 staat, discussiëren ze nog of ze een hele of halve ronde als herhaling gaan uitzenden.
- Edit woensdagavond 22:45u -
Zo te zien is alles weer offline gehaald, wellicht uit eigen overweging of misschien dat de FOM aan het jagen was. Het is ook linke soep… hoe dan ook, op Reddit (want daar stond het) is het niet meer te vinden.
Omdat er ook TV beelden bij deze torrent aanwezig zijn kan ik vanwege de regels hier niet naar linken, maar het is wel erg interessant om de gehele regie van begin tot eind met de F1 kwalificatie mee te luisteren. Het is in ieder geval vergelijkbaar met YouTube: How TV Directors Captured the Action in Germany.
Ook grappig om de radio van de weegbrug te horen tijdens de kwalificatie, het lijkt tijdens Q1 en Q2 er op dat het niet willekeurig bepaald wordt maar dat Jo Bauer zelf aangeeft welke auto hij op de weegbrug wil hebben (althans, ik ga er even vanuit dat het Jo is die we via dat radiokanaal horen).
Verder merk je tijdens Q3 dat de regie inderdaad soort van ligt te slapen. De focus van de regie ligt op NOR en PIA en opeens merkt de regisseur op dat LEC 'out of nowhere' paars paars rijdt. Ze gooien hem dan maar als PiP in de timing tower en nadat gebleken is dat hij P1 staat, discussiëren ze nog of ze een hele of halve ronde als herhaling gaan uitzenden.

- Edit woensdagavond 22:45u -
Zo te zien is alles weer offline gehaald, wellicht uit eigen overweging of misschien dat de FOM aan het jagen was. Het is ook linke soep… hoe dan ook, op Reddit (want daar stond het) is het niet meer te vinden.
[ Voor 21% gewijzigd door StefanVerkerk op 06-08-2025 22:46 ]
Ik vond het vooral raar om een automerk in een teamnaam te hebben als dat merk weinig tot niks bijdraagt aan de motor (looking at you, Aston Martin). Maar dan bedenk ik me dat door de clustering van automerken, dat eigenlijk heel gebruikelijk is tegenwoordigRobertMe schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:42:
[...]
"Beetje" raar dat een groot automerk een titel sponsor heeft, en die niks met auto's te maken heeft. Mercedes en Aston Martin hebben dan wel een titelsponsor, maar dat is ook meteen hun leverancier van de benzine en olie. (En McLaren is gewoon McLaren? Geen titel sponsor, wel o.a. Google als sponsor maar niet in de naam).
En terwijl ik dit typte bedacht ik mij dat Ferrari ook een titelsponsor heeft, niet Shell, maar een computer & printer merk. En Alpine (/Renault) is natuurlijk geen groot automerk
(met BWT denk ik ook echt als titel sponsor? En niet alleen "groot op de auto).
Zowel in de F1 als in de personenauto's maakt Aston Martin gebruik van Mercedes motoren......Bundin schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:22:
[...]
Ik vond het vooral raar om een automerk in een teamnaam te hebben als dat merk weinig tot niks bijdraagt aan de motor (looking at you, Aston Martin). Maar dan bedenk ik me dat door de clustering van automerken, dat eigenlijk heel gebruikelijk is tegenwoordig
Dus het gaat voor beiden niet op dan
Eric, Signing off !!
Volgens mij is dat nu omdat ze niet meer zomaar de mooie dames uit het publiek mogen tonen, wat ze vroeger nog wel eens deden. Want toen kwam er poeha dat het sexisten waren en vervolgens zag je alleen nog wat generieke publiek-shots en af en toe wat in de paddock. Maar nu zoeken ze de partners weer actief op. Al moet ik zeggen dat het niet echt veel meer is dan vorig jaar, volgens mij.NiaX schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 12:05:
[...]
De vrouwen/vriendinnen van de coureurs worden al zo lang ik me kan herinneren af en toe in beeld gebracht. De afgelopen jaren was dat weg, waarschijnlijk omdat je er over kan twisten of het veel toevoegt, dit jaar is het weer terug. Weet iemand waarom eigenlijk?
Wellicht is het ook een beetje drama creëren en de boel wat spannender doen lijken of zo. Plus je ziet bepaalde partners elke race mee gaan. Met Verstappen komt lang niet altijd de rest mee om te kijken. Kelly is er volgens mij al een tijdje niet meer geweest bv. Dus dan hebben ze ook niemand om in beeld te nemen.
Met zo’n jonge baby zal het inderdaad wat minder fijn/gewenst zijn om de wereld over te toeren iddMartinspire schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:14:
[...]
Met Verstappen komt lang niet altijd de rest mee om te kijken. Kelly is er volgens mij al een tijdje niet meer geweest bv. Dus dan hebben ze ook niemand om in beeld te nemen.
Je hebt nog wel af en toe de Bottas die bij Wolff staat nu
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 05-08-2025 10:45 ]
PSN
Chalets Leclerc episode 16 Ferrari entering the dark side
https://www.motorsportwee...e-partner-in-new-f1-deal/
Audi has signed a deal with outgoing Alpine Formula 1 engine partner Mecachrome to become a parts supplier for its in-house power unit.
Audi has signed a deal with outgoing Alpine Formula 1 engine partner Mecachrome to become a parts supplier for its in-house power unit.
Dit voelt meer als de Senna serie op Netflix aan dan die prachtige F1 film 
https://redbulltechnology...trategy-Engineer_R0006497d-vine schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:19:
Iemand nog op zoek naar een uitdagende baan?
https://fluidjobs.com/job...trategy-engineer?hl=en-US
[Afbeelding]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Pfft, geen salarisindicatie, geen thuiswerken. Ga ik niet op reageren.d-vine schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:19:
[Afbeelding]
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Huidige is Hannah Schmitz, gaat die weg of andere functie binnen RedBull?d-vine schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:19:
[Afbeelding]
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Je valt dan onder haar:Sepp14 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:38:
[...]
Huidige is Hannah Schmitz, gaat die weg of andere functie binnen RedBull?
/edit: dat is dus na 10 jaar, ze begon in 2011 als senior iddIn 2021, Schmitz was promoted to Principal Strategy Engineer.
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 08-08-2025 12:43 ]
PSN
Zowel Will Courtenay als Hannah Schmitz zijn/waren head of strategy, niet senior strategist. Will gaat in 2026 naar McLaren. Senior strategist was Stephen Knowles (die per 2022 bij Red Bull werkt na eerst een baan bij Mercedes, incl 2021Sepp14 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:38:
[...]
die gaat Christian vervangen natuurlijkSepp14 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:38:
[...]
Dank voor de uitlegRobertMe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:14:
[...]
Zowel Will Courtenay als Hannah Schmitz zijn/waren head of strategy, niet senior strategist. Will gaat in 2026 naar McLaren. Senior strategist was Stephen Knowles (die per 2022 bij Red Bull werkt na eerst een baan bij Mercedes, incl 2021). Stephen Knowles is intussen, na het vertrek van Wheatly, sporting director. Dus in principe zijn/gaan er twee weg uit de senior/head functie en blijft alleen Hannah over.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Om het nog gecompliceerder te maken. Will Courtenay is Head of Race Strategy maar gaat het team in 2026 verlaten voor de rol van Sporting Director bij McLaren. Hannah Schmitz is Pprincipal Strategy Engineer. Stephen Knowles was Senior Strategy Engineer maar is sinds het vertrek van Jonathan Wheatley Head of Sporting Regulations geworden. Denk dat met het vertrek van Courtnay er wel een promotie voor Schmitz in zit.
Ben het nu kwijtChocoball schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:10:
[...]
Om het nog gecompliceerder te maken. Will Courtenay is Head of Race Strategy maar gaat het team in 2026 verlaten voor de rol van Sporting Director bij McLaren. Hannah Schmitz is Pprincipal Strategy Engineer. Stephen Knowles was Senior Strategy Engineer maar is sinds het vertrek van Jonathan Wheatley Head of Sporting Regulations geworden. Denk dat met het vertrek van Courtnay er wel een promotie voor Schmitz in zit.
Head = managent en hr verantwoordelijkheid team
Principal = de inhoudelijke opper goeroe...
Toch twee verschillende functieprofielen.
Zoveel namen, zoveel wisselingen doelde ik op.RogerSch schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:50:
[...]
Head = managent en hr verantwoordelijkheid team
Principal = de inhoudelijke opper goeroe...
Toch twee verschillende functieprofielen.
En het is is ook eind van de week, minder scherp
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
fwiw:
not red bull racing having 21 open job positions this past week and 46 in total on linkedin 😭 pic.twitter.com/mzGtQFbDwn
— lilac (@vstapn) 8 augustus 2025
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Zijn vacatures voor F1 teams, en dan al helemaal al in "hogere" functies, niet sowieso best raar op LinkedIn? Die hele F1 wereld is toch ook een grote "ons kent ons". Waarbij personeel of intern promotie maakt of promotie maakt bij een team-wissel. Kans lijkt mij dan ook klein dat in dit geval een "senior strategist" zich ineens meld op basis van een LinkedIn vacature. Voor lagere posities kan dat werken, want dan zullen vaker mensen van buitenaf worden aangetrokken ("junior" monteurs bv. Of afgestudeerden met een engineering / aero / ... achtergrond). Maar een "senior"? Daar wil je toch sowieso iemand hebben met F1 ervaring, en dan zit je dus weer met de "ons kent ons", dan zijn er of mensen die aankloppen van "eey, als jullie nog een leuke functie voor me hebben houd ik me aanbevolen" of andersom "zou Pietje van bij team X niet geschikt zijn? Zullen we die eens benaderen?".
Lijkt me dat je voor zo’n rol ook een bepaald profiel kan selecteren dat er geschikt voor is. Een super data science achtig iemand kan vast wel wat op zo’n rol tegenwoordig. Ik kan wel wat mensen bedenken die ik in mijn carrière ben tegengekomen die daar wat zouden kunnen. Zeker als je een senior fundering hebt met bv Hannah kan je daar op basis van competenties wel iemand aan toevoegen die niet nadrukkelijk F1 als achtergrond heeft. Ik denk dat ze juist om zo’n indiscrete manier moeten recruiten omdat, zoals eerder benoemd door bv Marco, ze moeite hebben om in deze staat van het team mensen te vinden. Het team is gewoon niet zo aantrek meer. Hopelijk kan Mekies die pijn wat verzachten.
Wil je niet gewoon zoveel mogelijk lui over de vloer hebben. Als het niks is ben je er ook zo vanaf.
Maar alleen Hannah heb je niks aan. Het team werkt juist de afgelopen jaren met 2 man aan de pitmuur en 1 op de fabriek (als in: van Will, Hannah en Stephen zitten er altijd 2 aan de pitmuur en de derde kijkt van op de fabriek mee en verwerkt als eerste de informatie waar alle "mee-kijkers / -luisteraars" mee komen aan zetten). En daarvoor (zonder Stephen) was het ook altijd met Will & Hannah een op de fabriek en een aan de pitmuur. En als Hannah in de fabriek zit wil je wel nog steeds iemand aan de pitmuur hebben die en capabel is en in een split second beslissingen kan nemen als dat nodig is (SC bv). Dan moet je niet iemand aan de pitmuur hebben met "weinig ervaring" die nog steeds naar Hannah "moet kijken" of wat die zegt hout snijdt.Lynx schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:44:
Zeker als je een senior fundering hebt met bv Hannah kan je daar op basis van competenties wel iemand aan toevoegen die niet nadrukkelijk F1 als achtergrond heeft.
BudgetcapMikeyMan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:59:
Wil je niet gewoon zoveel mogelijk lui over de vloer hebben. Als het niks is ben je er ook zo vanaf.
Ja ok, maar voor starters betalen ze net aan minimumloon.
Mocht je het gemist hebben:
YouTube: Max Verstappen And Chris Harris Drive ALL NEW Ford Mustang GTD! | Fo...
Chris Harris (ja van ...) en Verstappen rijden in een nieuwe Ford Mustang op een circuit. Dit is een van de beste zo niet beste interview met Max wat ik gezien heb, Het is een Ford promo, maar goed gemaakt. Petje af voor Chris Harris ook.
YouTube: Max Verstappen And Chris Harris Drive ALL NEW Ford Mustang GTD! | Fo...
Chris Harris (ja van ...) en Verstappen rijden in een nieuwe Ford Mustang op een circuit. Dit is een van de beste zo niet beste interview met Max wat ik gezien heb, Het is een Ford promo, maar goed gemaakt. Petje af voor Chris Harris ook.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik denk dat jij hem gemist had..loekf2 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:02:
Mocht je het gemist hebben:
Rivanov in "[F1] Randzaken"
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Shoot, maar idd Harris is een van de betere / de beste auto journoFanta schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 16:22:
[...]
Ik denk dat jij hem gemist had..![]()
Rivanov in "[F1] Randzaken"
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Had hem al gezien maar is idd een super interview.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Eerder heb ik een video gedeeld over de inerter of J-damper zoals McLaren het apparaat noemde. De maker was verrast dat zijn video viraal ging maar aangezien het vooral een gesprek was tussen 2 academici en wat lastig te volgen was. Plus de grote vraag wat doet een inerter? In de herkansing probeert hij de vraag wat een inerter doet te beantwoorden.
Jay Leno had deze zelfde bak (incl. de ford bobo erbij) in een van zijn laatste video's.loekf2 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 17:43:
[...]
Shoot, maar idd Harris is een van de betere / de beste auto journo
Dat was vergeleken met dit filmpje met Harris wel zo 'cringy'.
Duidelijk een beestachtige bak, maar de hoeveelste porsche/ ferrari killer is dit wel niet? Het moet en zal benadrukt worden.
Bijv. dat raampje achterin waardoor je de achterwielophanging kunt zien; "Eat that, Porsche".
Nou, ze zitten te beven in Stuttgart over die gimmick.

Voor de liefhebbers, 18 minuten leesvoer over wanneer electrische apparaten hun intrede in F1 deden. Zoals in de jaren 70 bij Tyrrell een datalogger die werkte met audiocassettebandjes.

https://medium.com/@F1Buf...c-revolution-c7d9b8bb1ec7
https://medium.com/@F1Buf...c-revolution-c7d9b8bb1ec7
even een crosspost omdat ik niet wist in wel topic hij beter past 
ToolkiT in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
ToolkiT in "Het Grote Lego Topic - Deel 8"
https://www.motorsport.co...026-uncertainty/10751627/Helmut Marko expects Max Verstappen to "reconsider" Red Bull if 2026 not a success
PSN
Oud nieuws... Zie: https://nl.motorsport.com...26-heroverwegen/10748985/
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Het heet niet voor niks komkommertijd
PSN
1 uur en 24 minuten met Bradley Scanes, de voormalige performance coach van Verstappen.
Heb je ooit een F1 Medical Center van binnen gezien? Nu wel... 
Kimi Antonelli was at risk at Mercedes for F1 2026, George Russell claims
George Russell has revealed he never thought his Formula 1 seat at Mercedes was under threat for next year, claiming ‘it was more of a question of who his team-mate would be’.
https://www.motorsport.co...-russell-claims/10754065/
PSN
Artikel met video over Nederlandse die steward is tijdens een aantal F1 weekenden. Blijkt gewoon vrijwilligerswerk…
Natalie Corsmit is na opa John nu ook F1-steward: 'Kan er soms heftig aan toegaan'
Natalie Corsmit is na opa John nu ook F1-steward: 'Kan er soms heftig aan toegaan'
De data die de teams aan Pirelli communiceren over de prestatie-levels van de 2026 auto's voor de ontwikkeling van de banden verschilt nogal...
Downforce levels schelen tot 30% en de rondetijden tot 4s tussen de teams
https://www.the-race.com/...f1-2026-performance-gaps/
Downforce levels schelen tot 30% en de rondetijden tot 4s tussen de teams

Had niets anders verwacht met een veel kleinere diffuser en smallere auto met smallere vleugels.henri86 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:26:
De data die de teams aan Pirelli communiceren over de prestatie-levels van de 2026 auto's voor de ontwikkeling van de banden verschilt nogal...
Downforce levels schelen tot 30% en de rondetijden tot 4s tussen de teams![]()
Hoe wil je daar ooit meer downforce uit halen dan de huidige auto’s?
We zullen het volgend jaar zien iig. Nieuwe regels geven altijd een grote spread in het veld.
/edit: las hem als 30% tov vorig jaar, maar ook voor verschillen tussen teams in de prognose geld eigenlijk hetzelfde. Ze moeten weer opnieuw het trucje leren in de nieuwe regels.
[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2025 16:10 ]
PSN
PC Specs
als je wilt weten welk mario kart circuit geschikt zou zijn om op de kalender te komen
en gelijk een informatieve manier om een inkijkje te krijgen in het regelement
[ Voor 16% gewijzigd door basvn op 06-09-2025 19:06 ]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
AMuS schijnt te weten dat Verstappen komende vrijdag (12 september) in de Eifel is om zijn theorie- en praktijkdeel te behalen voor zijn NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) vergunning. Daarna mag hij nog niet meteen in de Ferrari 296 GT3 stappen maar moet hij in een lichtere wagen aan een race deelnemen.
Waarschijnlijk een Porsche Cayman GT4 CS van het Team Lionspeed GP waar zijn teamleden Thierry Vermeulen en Chris Lulhalm in reden om hun NLS 'rijbewijs' te halen. Deze race vindt op zaterdag 13 september plaats. Aangezien Verstappen in de FIA platinum categorie is ingedeeld kan hij het waarschijnlijk bij 1 race laten, zoniet dan zou hij ook zondag (14 september) een race moeten rijden.
Na de grand prix van Azerbeidzjan zou Verstappen op 27 september het plan hebben om aan de 9e omloop op de Nordschleife mee te doen in de GT3-klasse. Dan zullen we ook weten of Franz Hermann zijn onofficiële recordtijd aan een zekere Max Verstappen gaat verliezen.
https://www.auto-motor-un...-rennen-nuerburgring-nls/
Waarschijnlijk een Porsche Cayman GT4 CS van het Team Lionspeed GP waar zijn teamleden Thierry Vermeulen en Chris Lulhalm in reden om hun NLS 'rijbewijs' te halen. Deze race vindt op zaterdag 13 september plaats. Aangezien Verstappen in de FIA platinum categorie is ingedeeld kan hij het waarschijnlijk bij 1 race laten, zoniet dan zou hij ook zondag (14 september) een race moeten rijden.
Na de grand prix van Azerbeidzjan zou Verstappen op 27 september het plan hebben om aan de 9e omloop op de Nordschleife mee te doen in de GT3-klasse. Dan zullen we ook weten of Franz Hermann zijn onofficiële recordtijd aan een zekere Max Verstappen gaat verliezen.
https://www.auto-motor-un...-rennen-nuerburgring-nls/
Franz Hermann gaat idd weer wat rondjes Nordschleife doen, deze keer wel vantevoren aangekondigd 
https://www.motorsport.co...t-this-weekend-/10757959/
Zolang hij zich vrijdag bij de briefing maar gedraagdIn a throwback to the days when F1 drivers moonlighted in all manner of categories, Max Verstappen will make his long-awaited Nurburgring Endurance Series debut on the Nordschleife this weekend. Provided he behaves himself in the classroom on Friday...
[ Voor 45% gewijzigd door YakuzA op 09-09-2025 16:17 ]
PSN
Is dit ook ergens te zien? Stream op YT oid?YakuzA schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 16:16:
Franz Hermann gaat idd weer wat rondjes Nordschleife doen, deze keer wel vantevoren aangekondigd
[...]
Zolang hij zich vrijdag bij de briefing maar gedraagt
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ik vermoed dat dat deze streams zijn die gepland staan voor dit weekend:
https://www.youtube.com/c/N%C3%BCrburgring_official/streams
-
https://www.nuerburgring-...de/2025-65-adac-acas-cup/
Hier de NLS website met het programma. Deelnemerslijst komt woensdag (morgen) voor het raceweekend (Verstappen zal onder eigen naam rijden anders kan hij zijn vergunning niet krijgen).
Kwalificatie begint al om 8.30 en als het goed is worden kwalificatie en race via het eerder genoemde YouTube kanaal uitgezonden. Mogelijk ook via hun eigen kanaal https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos.
Hier de NLS website met het programma. Deelnemerslijst komt woensdag (morgen) voor het raceweekend (Verstappen zal onder eigen naam rijden anders kan hij zijn vergunning niet krijgen).
Kwalificatie begint al om 8.30 en als het goed is worden kwalificatie en race via het eerder genoemde YouTube kanaal uitgezonden. Mogelijk ook via hun eigen kanaal https://www.youtube.com/@VLNOFFICIAL/videos.
[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 09-09-2025 20:47 ]
Adrian Newey wilt Max wel heel erg graag terug.
Die man haalt echt alles uit de kast om weer te winnen
:strip_exif()/f/image/z7LFzuJGgAtrbHsPdraAh3uV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/byR08MWHhs3XpliozEyS5tcD.jpg?f=fotoalbum_large)
High Performance Meets Parenthood.
— Aston Martin (@astonmartin) 9 september 2025
Introducing the Aston Martin egg3® from @BabyStyle_UK.
Born from a synergy between two icons of British craftsmanship, combining precision engineering with timeless design.#AstonMartin pic.twitter.com/2sqns2mGZR
:strip_exif()/f/image/z7LFzuJGgAtrbHsPdraAh3uV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/byR08MWHhs3XpliozEyS5tcD.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ccKLud9woCyBFH7VzamLSuer.jpg?f=fotoalbum_large)
Je favoriete vlees in een green egg leggen....d-vine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:25:
[X]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is toch een Stroller. OK, ik laat mijzelf wel uitd-vine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:25:
[X]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De voorlopige deelnemerslijst voor de komende NLS races staat online. Hoewel een enkele media meldt dat Verstappen niet op lijst staat, heb ik een vaag vermoeden dat een zekere 'Maximilian' (de naam staat tussen enkele aanhalingstekens en zonder achternaam) uit Meerbusch (Duitsland, nabij Düsseldorf) meedoet. Alleen niet bij team Lionspeed want daar rijdt Vestappen.com rijder Chris Lulham dit weekend. Deze 'Maximilian' rijdt bij het team SRS Team Sorg Rennsport.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr6Ay9T7cGQLVHmssvifH15X.jpg?f=user_large)
Helaas, ik zit er naast
. Er rijdt al langer een Maximilian bij het team van SRS Team Sorg Rennsport, de beste man heet voluit Maximilian Volz.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Pr6Ay9T7cGQLVHmssvifH15X.jpg?f=user_large)
Helaas, ik zit er naast
[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 10-09-2025 19:39 ]
Erg tof ding, met een kleine op komst vind ik hem zeker interessant, ik gok tot ik de prijs zied-vine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:25:
[X]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Gaaf ding!d-vine schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 21:25:
[X]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik had alleen de 'kap' zwart gemaakt, om een cabrio effect te krijgen.
offtopic:
P.S. Het is 'hij wil', dus zonder 't'. Ik ben normaal niet zo van het corrigeren, maar dit vind ik zo'n lelijke grammaticafout, dat ik er toch even iets over wil zeggen..
P.S. Het is 'hij wil', dus zonder 't'. Ik ben normaal niet zo van het corrigeren, maar dit vind ik zo'n lelijke grammaticafout, dat ik er toch even iets over wil zeggen..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Of je koopt gewoon een Aston Martin bij de dealer en onderhandelt dat je deze er bij krijgt.Mad-Matt schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:03:
[...]
Erg tof ding, met een kleine op komst vind ik hem zeker interessant, ik gok tot ik de prijs zie
Vanaf 2500 pond, je moet er wel wat voor over hebbenMad-Matt schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:03:
[...]
Erg tof ding, met een kleine op komst vind ik hem zeker interessant, ik gok tot ik de prijs zie
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Théo Pourchaire (22) wordt in 2026 full-time rijder bij Team Peugeot TotalEnergies wat meedoet in het WEC kampioenschap.
https://peugeot-sport.com...ot-totalenergies-in-2026/
https://peugeot-sport.com...ot-totalenergies-in-2026/
Misschien iets te randzaak. NL fitness youtuber die een dag meeloopt met Yuki.
[ Voor 77% gewijzigd door Vuvuzela op 11-09-2025 18:42 ]
I served in a company of heroes.
Randzaak. Het vliegtuig van Max is op Koln-Bonn geland.
Hij rijdt het weekend op de Nurburgring, vandaag mag hij zijn praktijk en theorie examen doen. Als hij dat haalt, rijdt hij dit weekend GT4. Als hij dan voldoende meters maakt, rijdt hij over 2 weken de NLS in GT3.niki_lauda schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 12:54:
Randzaak. Het vliegtuig van Max is op Koln-Bonn geland.
Ps: kaartjes incl pitwalk zijn€25
[ Voor 8% gewijzigd door jan390 op 12-09-2025 13:26 ]
Ik begreep dat ze ook zouden kunnen besluiten dat de meters van dit weekend genoeg zijn voor de volledige licentie ?jan390 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:11:
Als hij dan voldoende meters maakt, rijdt hij over 2 weken de NLS in GT3.
Volgens mij moet Max gewoon de normale route doorlopen. Dus 2 races met in totaal minimaal 14 rondes en per race minimaal 20% van de tijd gereden en daarna krijgt hij de DMSB Grade A.
Lionspeed het nu 2× een 718 cayman GT4 CS ingeschreven, maar met Max is waarschijnlijk alles mogelijk. Hij staat ook nog niet op de deelnemerslijst, dus we gaan het zienPlenkske schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 13:55:
[...]
Ik begreep dat ze ook zouden kunnen besluiten dat de meters van dit weekend genoeg zijn voor de volledige licentie ?
Het gaat om 2x 14 ronden zonder straf.weten te rijden. Nu kan dat in 1 race door op zaterdag 2x 14 ronden te rijden of in 2 races op zaterdag (race 7) en zondag (race 8 ) volgens AMuS.TheBrut3 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 14:03:
Volgens mij moet Max gewoon de normale route doorlopen. Dus 2 races met in totaal minimaal 14 rondes en per race minimaal 20% van de tijd gereden en daarna krijgt hij de DMSB Grade A.
Beeld van de Verstappen.com GT4 Porsche Cayman. Er staat G. Rindone als naam boven de deur maar die naam staat niet op de deelnemerslijst.
[ Voor 32% gewijzigd door Chocoball op 12-09-2025 14:56 ]

https://www.telegraaf.nl/...re-racer-is/90043185.htmlDe lokale organisatie verwacht door de komst van Verstappen veel fans - naar verluidt rond de 50.000 - op zaterdag. Uit voorzorg zijn twee extra tribunes c.q. kijkplekken geopend: de AMG tribune en de Schwalbenschwanz. Die blijven bij dit soort races normaal gezien dicht.
Ik blijf toch altijd weer verbaasd hoe grote meneer Max Verstappen inmiddels is geworden . Ff 50000 man op de tribune omdat hij zijn licentie gaat halen .
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
^
Als Otto Normal met zo'n wagen het circuit op mag dan vinden we dat heel wat en kunnen we lang niet tot de max. Voor Max is het waarschijnlijk net een opgevoerde boodschappenkar.....
Langer filmpje:
Als Otto Normal met zo'n wagen het circuit op mag dan vinden we dat heel wat en kunnen we lang niet tot de max. Voor Max is het waarschijnlijk net een opgevoerde boodschappenkar.....
Langer filmpje:
[ Voor 32% gewijzigd door Help!!!! op 12-09-2025 19:36 ]
PC Specs
Voor de liefhebbers. Ik heb even een reactie aangemaakt in het Tweakers Endurance racetopic met links naar de live streams in het Engels en Duits. Tevens informatie over tijden wanneer en wat er gereden wordt voor de NLS7 en NLS8 race. Mochten mensen live meekijken en willen reageren dan is dat de plek 
Chocoball in "Endurance/Sportscar race topic 2025 editie"
Chocoball in "Endurance/Sportscar race topic 2025 editie"
Zaterdag moet nog komen--HYPER--392 schreef op vrijdag 12 september 2025 @ 18:31:
Ik blijf toch altijd weer verbaasd hoe grote meneer Max Verstappen inmiddels is geworden . Ff 50000 man op de tribune omdat hij zijn licentie gaat halen .
Er staat dat de organisatie meer kijkers verwacht, en dat de "geruchten" zijn dat ze menen dat het er 50k extra kunnen zijn. Kan net zo goed blijken dat er mogen 1k extra zijn en that's it
Max valt al op in de natte kwalificatie ... rijdt in zijn gedetunede Cayman 13s langzamer dan de snelste fullpower Cup3 Pro klasse.
Staat nu 24e overall 😎
https://livetiming.azurewebsites.net/events/20/results/
Staat nu 24e overall 😎
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Psst -> Chocoball in "Endurance/Sportscar race topic 2025 editie"Boeryepes schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 09:12:
Max valt al op in de natte kwalificatie ... rijdt in zijn gedetunede Cayman 13s langzamer dan de snelste fullpower Cup3 Pro klasse.
Staat nu 24e overall 😎
Luchtige video, dagje mee met Yuki.
PC Specs
Psssst:Help!!!! schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 18:29:
Luchtige video, dagje mee met Yuki.
[YouTube: I Survived 24 Hours With an F1 Driver]
Vuvuzela schreef op donderdag 11 september 2025 @ 18:32:
[YouTube: I Survived 24 Hours With an F1 Driver]
Misschien iets te randzaak. NL fitness youtuber die een dag meeloopt met Yuki.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
En de roze highlights zijn de sprint weekenden zo te zien.G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:17:
De starttijden voor volgend jaar zijn bekend!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
/edit:
uhm ja, dat staat er ook nog letterlijk
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 16-09-2025 11:26 ]
PSN
De Nederlandse GP op een maandag?G_Dragon schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 11:17:
De starttijden voor volgend jaar zijn bekend!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En de sprint is een weekje eerder!
Maar deze waren allemaal al gepost in het seizoenstopic, en daar wel de correcte (waarschijnlijk snel aangepaste) versie. Lijkt me verder ook niet echt wat normaal onder "randzaken" valt.
F1TV presentatrice Laura Winter heeft op Instagram bekend gemaakt dat ze zwanger is. Die gaan we dus een tijdje missen straks bij F1TV, maar het is haar en haar man uiteraard van harte gegund.
https://www.instagram.com/p/DOrKUtKjTto/
https://www.instagram.com/p/DOrKUtKjTto/
Bewoners in opstand tegen GP Madrid:
https://www.formule1.nl/n...tand-wijken-geen-racebaanGewapend met protestborden met de leus ‘Stop Fórmula-1 Madrid’, protesteerden zij tegen de komst van de koningsklasse. “Onze wijken zijn geen racebaan”, klonk het op het plein. Ook enkele Formule 1-liefhebbers plaatsen hun vraagtekens bij de introductie van een nieuw stratencircuit. De komst van Madrid betekent immers ook het verdwijnen van de Spaanse GP op het Circuit de Barcelona-Catalunya, een geliefde baan onder zowel fans als coureurs.
Het is ook gewoon te bizar..U123456 schreef op woensdag 17 september 2025 @ 11:26:
Bewoners in opstand tegen GP Madrid:
[...]
https://www.formule1.nl/n...tand-wijken-geen-racebaan
Max has been green light for his plans to compete in the the Nürburgring 24 Hours in 2026 !!
— Verstappen News (@verstappenews) 17 september 2025
oh my god?? pic.twitter.com/jHS1dVAvqV
PC Specs
Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.