Ik heb in de downtime even wat races van 2016 teruggekeken. Leuk voor de nostalgie! Ik heb ronde 5 Barcelona bewaard (spoiler alert eerste race winst van max), ronde 9 Oostenrijk (gratis download ooit) en ronde 13 België (waar ik zelf aanwezig was).
Wat opvallende/leuke observaties hieronder. Coureurs/teams/reglementen-gezanik doe ik niet aan mee.
Vooral veel herkenbare gezichten. O.a. de bekende namen Button, Rosberg en Massa reden nog.
Ook veel iconische gezichten bij de teambazen: Éric Boullier (McLaren), Guenther Steiner (duh), Maurizio Arrivabene (Ferrari), Claire Williams (♥).
Williams deed nog sterk mee en legende Frank Williams was nog te zien in de garage. Niki Lauda ook.
Het was het debuutjaar van Haas, en Ocon maakte dit jaar ook zijn debuut (bij Manor). Beide doen dus inmiddels 10 jaar mee.
Torro Rosso reed met een Ferrarimotor van het seizoen daarvoor. Dat was ik echt totaaaal vergeten. Ze hadden wel een IMO foeilelijke livery (redbull livery met goud ipv geel).
Er waren nog rijen podium girls ♥ van onder aan de trap tot aan het podium.
We hadden de inmiddels old school benaming van supersoft en ultrasoft banden nog.
Er waren in deze races erg veel 2 en 3 stop strategieën. Het geeft IMO toch wel meer variatie en racegevoel dan de 1-stop-en-banden-sparen races van nu.
En last but not least, de medical car was nog de oude zilvergrijze Mercedes-AMG C 63 station wagon. What a beaut'... (foto kan van een iets ander model zijn).