De reden daarvoor is omdat er nog Marshals op de baan waren en die plek nog niet vrijgegeven was. Daardoor kon er ook niet gestart worden met de procedure om achterblijvers de ronde in te halen.
Want verstappen had last van traffic en zou daar nooit doorheen zijn gekomen in 1 lap. Dus het zou een saaie wedstrijd zijn geweest als deze zo was doorgezet.
Doorgaans is het procedure om achterliggers in te laten halen. RC heeft er zoveel mogelijk gedaan die ze achtten te kunnen doen op dat moment. Dat is dan een inschatting geweest. Vergeet niet, je wilt niet dat P1 vrijwel direct weer achter een achterblijver zit. Daar moet ook ruimte tussen komen voordat de race echt hervat kan worden.
Dan gaat Christian klagen op de radio tegen Masi dat het nergens op slaat en dat hij vind dat die lapped cars uit de weg moeten zodat VER nog een kans heeft.
IMO was het geen klagen wat Christian deed. Eerder om uitleg vragen in navolging van wat essentie we later leren dat er dus een afspraak is gemaakt om de race onder groene vlag te eindigen. "We only need 1 lap" getuigd daarvan naar mijn idee.
Dus waar het mij dan om gaat is dat iemand dan opeens bedenkt van ok cool Christian,laten we dat dan maar gaan doen?
Nee, dat denk ik niet. Eerder dat er een gezamelijke afspraak om indien mogelijk de race onder groene vlag te laten eindigen.
En iedereen tussen HAM en VER mag zichzelf opeens wel unlappen?
Snap je dat ik het als leek dan niet begrijp, de willekeur aan beslissingen?
Nee, want ik als leek begrijp die beslissingen wel.
Max is nu kampioen dus ik vind het allemaal prima, maar dan begrijp ik ook wel dat Merc pissed is en met het oog op de toekomst zoiets heeft van sja... wat moeten we hiermee en wat is nou dan de interpretatie? Want hun snappen het ook niet meer.
Merc is pissed omdat dit het imago is wat ze willen. Ze willen in het slachtofferrol blijven.
Vergelijk dat eens met hoe RBR en Max de tegenslagen van bijv. Silverstone en Azerbaijan hebben opgepakt. Verwijzen ze er af en toe nog naar? Absoluut. Maar ze hebben het wel vrij snel naast zich neer gelegd en de focus op de volgende race gezet.
Wat doet Mercedes? Calimero gedrag vertonen. Altijd en overal grijpen ze -elke- kans aan om dit te doen.