[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 4 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Ik kan mij niet voorstellen dat Gene Haas zijn naam groot boven een Russische vlag nog goede reclame vind. Grote kans dat er bovendien een verbod komt in de VS op zaken doen met Russische bedrijven. Dus ik zie het somber in voor het Haas-team.

Nikita kan je hier naar mijn mening niet persoonlijk op aanspreken. Elke reactie van hem zal óf in het Westen, óf in Rusland sowieso in verkeerde aarde vallen dus als hij verstandig is onthoudt hij zich van commentaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:20
@DeKaerften het team is inderdaad amerikaans maar valt uralkali weg als sponsor, dan vrees ik dat het team het niet lang meer gaat uitzingen.
Haas zelf is al tijdje niet meer bereid om meer geld in het team te pompen. Dus als ze niet snel een nieuwe title sponsor vinden, zal de schatkist snel leeg zijn (onder voorbehoud van hoe alles verder verloopt in het oosten)
@BasvanS ik denk net dat niemand nog iets gaat mogen kopen. En dat zal net het probleem zijn. Ik vroeg me gewoon af wat het gevolg zal zijn voor Haas F1

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:53

Player1S

Probably out in the dark

Dj Neo Ziggy schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:
[...]

Ik ben het met je eens dat de GP geannuleerd moet worden, maar nogmaals, Mazepin is een inwoner van Rusland, en heeft er zelf niet voor gekozen. Ik vind dat echt een beetje kort door de bocht. Das elke moslim met een baard een terrorist noemen.
Hij zit er met geld vanuit de Putin kliek. Dat geld pak je aan. Daarmee valt Mazepin automatisch.
Idem een Chelsea. Hebben die spelers er direct wat mee te maken? Nee maar ze zitten er wel met geld van Abramovich.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:09
Er zal vast wel een sponsor te vinden zijn voor Haas in plaats van Uralkali.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@Kenhas mijn reactie was gericht aan @BasvanS, Andretti zou in deze hypothetische situatie gewoon HAAS kunnen kopen, omdat HAAS niet Russisch is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

hansvk schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:
Er zal vast wel een sponsor te vinden zijn voor Haas in plaats van Uralkali.
Mja, ik heb altijd de indruk gehad dat Gene Haas in ieder geval wou afwachten hoe het team het zou doen in de nieuwe regels. Nadat deze naar 2022 doorgeschoven waren heeft ie 2021 op een budget gereden.

Als hij al had opgegeven dan was het team allang verkocht aan Mazepin Sr of Andretti. Dus als Mazepin geld weg valt en de auto het goed doet kan ie zomaar gewoon zelf weer de rekening betalen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik zou het idioot vinden als een amerikaans team met een russische voorvleugel en sponsor gaat rijden.

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Kenny_026 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 10:00:
Ik zou het idioot vinden als een amerikaans team met een russische voorvleugel en sponsor gaat rijden.
Moet je voor de grap nu Fox news kijken. Bepaalde groep aldaar heult nu openlijk met Rusland.

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:08
Dacuuu schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:08:
Ik denk dat we de Sotsji race van dit jaar wel even uit kunnen stellen..
De grand prix staat nog wel op de kalender op de Formule 1 site maar kaarten kun je niet kopen, wel voor Turkije wat @Extigo opmerkte dus mogelijk wordt dat de vervanger.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Player1S schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:46:
[...]

Hij zit er met geld vanuit de Putin kliek. Dat geld pak je aan. Daarmee valt Mazepin automatisch.
Idem een Chelsea. Hebben die spelers er direct wat mee te maken? Nee maar ze zitten er wel met geld van Abramovich.
Weet je dat zeker, ik denk niet daar daar geld van Putin in zit.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Dacuuu schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:08:
Ik denk dat we de Sotsji race van dit jaar wel even uit kunnen stellen..
Dan zou inhouden dat we Sotsji helemaal niet terug gaan zien. Vanaf volgend jaar gaan ze racen in Sint Petersburg toch?

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:33
Formule 1 wil nog niet vooruitlopen op race in Rusland

Uiteraard. Pavlov reactie.

Maar de vragen worden al gesteld, en de FIA zal niet kunnen blijven duiken.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Benieuwd of Mazepin Belgie inkomt dit jaar. Gezien dat land geen visa meer uitdeeld aan Russen. Misschien dat het tegen de tijd van Spa weer kan.

https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59655886

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
thunder8 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 09:39:
[...]

Daar hebben we crypto voor. En aangezien de meeste F1 teams al crypto sponsoring hebben, zullen ze vast wel kennis kunnen halen om dat te regelen. ;)

ontopic: Mooi om al die verschillende filosofieën qua design te zien. Ben erg benieuwd wie hier het beste zijn huiswerk heeft gedaan. En dat weten we pas bij de eerste race in quali. :)
Leuk, die cryptocurrency, maar vaak is het (meewerken aan) omzeiling van sancties strafbaar. Zo simpel is dat dus niet.

LinkedIn
BlackIntel

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:02:
Benieuwd of Mazepin Belgie inkomt dit jaar. Gezien dat land geen visa meer uitdeeld aan Russen. Misschien dat het tegen de tijd van Spa weer kan.

https://nos.nl/l/2418619#UPDATE-container-59655886
Je hebt toch geen visa nodig voor een kort verblijf?

Martinspire - PC, PS5, XSX

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:18

DataGhost

iPL dev

Martinspire schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 12:59:
[...]

Je hebt toch geen visa nodig voor een kort verblijf?
Zeker wel, afhankelijk van de afspraken tussen beide landen natuurlijk. Uitgangspunt is dat je altijd een visum nodig hebt om een land binnen te komen, ongeacht hoe kort of lang. Bepaalde afspraken voor visumvrije toegang zijn daar bovenop en zullen zeker in oorlogstijd en al helemaal na dergelijke berichtgeving opgeschort worden. Anders hebben dat soort sancties helemaal geen zin natuurlijk. Er is een kans dat er uitzonderingen worden gemaakt voor bepaalde sporters en andere beroepen, maar dat hangt helemaal af van het humeur van de doellanden zelf. Zeker met de huidige ROC-situatie vanwege doping en de herhaling daarvan op de afgelopen OS kan ik me goed voorstellen dat er weinig haast gemaakt wordt met een sporters-uitzondering voor Rusland.

Nou is het in de EU een beetje interessante situatie, want een visum hier geldt (voor zover ik weet) voor de hele EU. Dus als België die niet wil verstrekken kan je het bij een ander land proberen en daarna vrij door de EU reizen omdat er nergens controles zijn. Natuurlijk kan België dan alsnog besluiten Mazepin op te pakken en te deporteren tijdens het weekend van Spa, ze weten dan immers waar hij is, hoewel ik niet zeker weet of dat in het kader van EU-visumregels is toegestaan. Maar het lijkt mij wel waarschijnlijk dat de rest van de EU de oproep snel volgt dus dan komt 'ie gewoon niet binnen.

[ Voor 24% gewijzigd door DataGhost op 24-02-2022 13:17 ]

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Player1S schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 08:53:
Ik kan overigens geen tickets bestellen voor de Russische GP. Net even gekeken. Zouden ze dan toch echt de ballen hebben om de race te schrappen?
Het heeft weinig met ballen te maken. Het betaalverkeer is stilgelegd dus er kan niet betaald worden. F1 is een bedrijf en het "circuit" van Sochi, als je het zo mag noemen, ook, zonder betalen doen die niks. Ik denk niet dat ze zich willen branden aan de verkoop van kaartjes zonder soepel betalingsverkeer. Ofwel komt het geld niet op de juiste plek ofwel wordt het onmogelijk om mensen hun geld terug te geven als de race niet door gaat.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:53
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:39:
Formule 1 wil nog niet vooruitlopen op race in Rusland

Uiteraard. Pavlov reactie.

Maar de vragen worden al gesteld, en de FIA zal niet kunnen blijven duiken.
Vettel heeft aangegeven niet deel te nemen aan de race in Rusland als het doorgaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
Vettel en Verstappen spreken zich uit:

[ Voor 8% gewijzigd door TomBraamhaar op 24-02-2022 13:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:43
Vettel stelt het wel scherper. Hij zegt in het interview, wat er ook gebeurt, ik ga niet.

Maar goed, het is nog 6+ maanden..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:00
Vind ik wel mooi aan Vettel, hij voegd wel daad bij woord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
Deze is ook verrassend van Max.

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Hij houdt nog een slag om de arm, met deze uitspraak kun je er nog steeds naar toe gaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 14:21
En ook deze:
https://racingnews365.nl/...-dit-is-echt-onacceptabel

Prettig dat Max nog steeds gewoon zijn eigen mening uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 13-09 17:33
Grammaticaal ook lekker :)

Maar als hij nu slim is spreekt hij net als Vettel uit dat hij er sowieso niet naar toe gaat. Put your money where your mouth is.

Is vrij risicoloos want de kans dat die race doorgaat is zo goed als nihil. Daarnaast denk ik dat Hamilton ook niet achter kan blijven als Verstappen nu zou zeggen niet te gaan.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:19
Goed dat Ver zich daartegen uitspreekt. Is niet iets waar hij zich vaak mee bemoeit politiek.

Wel jammer dat hij nog wat olie op het 2021 vuurtje moet gooien: https://www.nu.nl/formule...-voor-de-bus-gegooid.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 09:27
Goed van Vettel dat hij Sochi wil laten schieten aan zich voorbij wil laten gaan. Is wel een dun lijntje natuurlijk als je alle GP's zou vermijden in landen waar er mensenrechten worden geschonden en/of oorlog is.

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:52
Philip Ross schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:15:
Goed dat Ver zich daartegen uitspreekt. Is niet iets waar hij zich vaak mee bemoeit politiek.

Wel jammer dat hij nog wat olie op het 2021 vuurtje moet gooien: https://www.nu.nl/formule...-voor-de-bus-gegooid.html
Dat is geen olie op het vuur gooien. Dat is gewoon even lekker wat extra inwrijven bij zijn grootste concurrent

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• Philip Ross
SnowDude schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:28:
[...]

Dat is geen olie op het vuur gooien. Dat is gewoon even lekker wat extra inwrijven bij zijn grootste concurrent
Volgens mij is iets er even extra inwrijven bij een concurrent toch redelijk hetzelfde als olie op het vuur gooien.

Laat het toch gewoon rusten, dat roept half Nederland al maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03:33
Philip Ross schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:22:
[...]

Volgens mij is iets er even extra inwrijven bij een concurrent toch redelijk hetzelfde als olie op het vuur gooien.

Laat het toch gewoon rusten, dat roept half Nederland al maanden.
Het zal hem wel gevraagd zijn... Wat moet die dan, niets zeggen?

Dus Toto en HAM mogen nog ff lekker door klagen maar Max niet?

Zijn standpunt is nu duidelijk. En daar zal het nu wel bij blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Waah schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:38:
[...]

Het zal hem wel gevraagd zijn... Wat moet die dan, niets zeggen?
Hij kan toch gewoon niet reageren of veel neutraler dat hij zich er niet mee wil bemoeien?
Dus Toto en HAM mogen nog ff lekker door klagen maar Max niet?
Die moeten toch ook volgens iedereen hier hun mond houden? Waarom geld dat niet voor Ver?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:13
Philip Ross schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:44:
[...]

Hij kan toch gewoon niet reageren of veel neutraler dat hij zich er niet mee wil bemoeien?

[...]

Die moeten toch ook volgens iedereen hier hun mond houden? Waarom geld dat niet voor Ver?
Het vertrek van Masi is nu nieuws, dus worden de coureurs er naar gevraagd en geven ze dus antwoorden op die vraag. En Verstappen is altijd zeer duidelijk met zijn mening, die gaat echt niet met een of ander neutraal antwoord komen als hij een mening over iets heeft.

• Chocoball
Steiner ontbrak om onduidelijke redenen vandaag bij de persconferentie voor teambazen. Terwijl Haas wel op de baan aan het testen is. Vanavond is er een crisisoverleg tussen de teams en de FOM gepland.

Blijkbaar boeken coureurs nu al tickets voor Turkije, die als eerste vervanger staat opgesteld. Qatar is vanwege het WK voetbal dit jaar geen alternatief.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 24-02-2022 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Transportman schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:12:
[...]

Het vertrek van Masi is nu nieuws, dus worden de coureurs er naar gevraagd en geven ze dus antwoorden op die vraag. En Verstappen is altijd zeer duidelijk met zijn mening, die gaat echt niet met een of ander neutraal antwoord komen als hij een mening over iets heeft.
Maar is het feit dat hij een mening heeft dan een excuus?

Of moeten we maar accepteren dat Ham en Wolf ook een mening hebben en er over door mogen zeuren?

Liever zie ik gewoon dat we het achter ons laten maar we kunnen moeilijk klagen over Ham en Merc en vervolgens het normaal vinden dat Ver er wel nog even over doorgaat. Dat zou een beetje hypocriet zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:19:
Steiner ontbrak om onduidelijke redenen vandaag bij de persconferentie voor teambazen. Terwijl Haas wel op de baan aan het testen is. Vanavond is er een crisisoverleg tussen de teams en de FOM gepland.

Blijkbaar boeken coureurs nu al tickets voor Turkije, die als eerste vervanger staat opgesteld. Qatar is vanwege het WK voetbal dit jaar geen alternatief.
Onduidelijk? Je wil Steiner in de persconferentie hebben terwijl zijn team draait op Russisch geld, vandaag? :P
Qua entertainmentwaarde sla je DTS helemaal uit het water, maar de FOM vind het denk ik wat minder.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
DaniëlWW2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 18:01:
[...]

Onduidelijk? Je wil Steiner in de persconferentie hebben terwijl zijn team draait op Russisch geld, vandaag? :P
Qua entertainmentwaarde sla je DTS helemaal uit het water, maar de FOM vind het denk ik wat minder.
ehh...ik bedoel strategisch natuurlijk want dat had een heleboel vragen aan Günther geweest :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 00:13
Philip Ross schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 17:30:
[...]

Maar is het feit dat hij een mening heeft dan een excuus?

Of moeten we maar accepteren dat Ham en Wolf ook een mening hebben en er over door mogen zeuren?

Liever zie ik gewoon dat we het achter ons laten maar we kunnen moeilijk klagen over Ham en Merc en vervolgens het normaal vinden dat Ver er wel nog even over doorgaat. Dat zou een beetje hypocriet zijn.
Je geeft nu wel een beetje gemixte signalen, ik zie vraagtekens die impliceren dat je een antwoord wilt, maar de rest van jouw reactie zegt eigenlijk van niet.

Maar goed, het verschil? Verstappen wordt door een journalist gevraagd naar zijn mening over het recente ontslag van Masi en geeft daar een sluitend antwoord op waar geen verdere onduidelijkheden/discussies/vragen over zullen komen, Hamilton zal gisteren een vergelijkbare vraag hebben gehad en komt met beschuldigingen dat sommige stewards niet objectief zouden zijn. Geen namen, geen bewijzen, maar wel iets dat door kan blijven sudderen en iedere keer opgerakeld kan en zal worden door journalisten, net als Wolff die de hele winter beweerde niet te weten of Hamilton wel door zou gaan, waardoor hij bij ieder gesprek met de media weer de vraag zou krijgen en daardoor het weer over Abu Dhabi kon hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Philip Ross schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:22:
Zoals Hamilton die zegt "we moeten voortaan neutrale stewards hebben"? Als we een comentaarstilte instellen, dan tapen we eerst Hamilton/Wolff de mond af. Daar is zoveel haat en onzin uit gekomen, die mogen even niet meer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Haas gaat morgen in een compleet witte auto rijden, geen Uralkali/Rusland kleuren meer. Benieuwd wat dit voor de lange termijn van het team gaat betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

UralKali in ieder geval morgen niet op de Haas auto.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Homeland schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:41:
Haas gaat morgen in een compleet witte auto rijden, geen Uralkali/Rusland kleuren meer. Benieuwd wat dit voor de lange termijn van het team gaat betekenen.
Aanbieding voor Andretti :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:21
Enige juiste beslissing

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Player1S schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 19:43:
[Twitter]

UralKali in ieder geval morgen niet op de Haas auto.
en terecht..
GP Rusland in de ban wegwezen met ze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

Inderdaad. Met beetje pech kan de sponsor ook nog geen geld meer overmaken straks :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
Einde Mazepin?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Niet iemand die om zijn kwaliteiten in de F1 gekomen is, dus als de werkelijke kwaliteiten verdwijnen van Mazepin, zal hij ook verdwijnen.

• Homeland
  • Niet online
Niet zolang zijn pa genoeg centen op een niet Russische rekening heeft staan en ook niet op een van de namen lijstjes voorkomt.

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

TrekDr0p schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:04:
[...]

Niet iemand die om zijn kwaliteiten in de F1 gekomen is, dus als de werkelijke kwaliteiten verdwijnen van Mazepin, zal hij ook verdwijnen.
Hij kan het altijd nog proberen als spindokter voor V. Putin.

een treffende spreuk

• RobertMe
  • Laatst online: 04:13
Maar verder is die hele livery pure toeval dat het op de Russische vlag lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

RobertMe schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:12:
[...]

Maar verder is die hele livery pure toeval dat het op de Russische vlag lijkt.
Net zoals Poetin die op vredesmissie is :X

Mijn boefje is liev!

• Grimmie187
  • Laatst online: 10-09 09:21
Het zou nog best een issue voor het Haas team kunnen gaan worden. Amerikaans team gefinancieerd met russisch geld, als het geld opdroogt en de facturen niet meer betaald kunnen worden valt er vrij snel weinig meer te racen..

[ Voor 11% gewijzigd door Grimmie187 op 24-02-2022 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

en wordt nu ook van de vrachtwagens gehaald.
Benieuwd of ze echt breken met UralKali of enkel "uit respect" de naam verwijderen. Als ze breken zouden we ook zomaar van mazepin verlost kunnen zijn.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:17
Vele Rusische oligarchen, waaronder Dmitri Mazepin, hadden een meeting met Putin.

Ik vermoed dat dit ook een rol heeft gespeeld?

• Damian
  • Laatst online: 12-09 14:38

Damian

Insane Obtrusion

Vraag me af of Mazepin zich nog wel kan vertonen straks. Werd al niet zo vriendelijk over hem gedacht, zal nu helemaal een feestje zijn voor hem :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Grimmie187 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
Het zou nog best een issue voor het Haas team kunnen gaan worden. Amerikaans team gefinancieerd met russisch geld, als het geld opdroogt en de facturen niet meer betaald kunnen worden valt er vrij snel weinig meer te racen..
Kan Andretti de hele :X -zooi mooi overnemen.

• FastFred
  • Laatst online: 21:47
@Damian Zou ik jammer vinden. Ja het is een flapdrol, maar hij is niet degene die alle regels (ok, wel een beetje) aan z'n laars lapt en een land binnen valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:15
Maar hij zit er wel enkel en alleen omdat zijn vader geld heeft (mede omdat die veel zaken doet met degene die een land binnen valt). Dus als die ondersteuning wegvalt, is er eigenlijk geen reden om hem te laten zitten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
alexbl69 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 15:08:
[...]

Grammaticaal ook lekker :)

Maar als hij nu slim is spreekt hij net als Vettel uit dat hij er sowieso niet naar toe gaat. Put your money where your mouth is.

Is vrij risicoloos want de kans dat die race doorgaat is zo goed als nihil. Daarnaast denk ik dat Hamilton ook niet achter kan blijven als Verstappen nu zou zeggen niet te gaan.
2014 .. Rusland, Oekranie, De Krim en een F1 race ..

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Player1S schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 21:15:
Als ze breken zouden we ook zomaar van mazepin verlost kunnen zijn.
Dan moeten ze wel een andere miljonair zoeken als sponor en dan maar hopen dat die een beetje kan rijden.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Grimmie187 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 20:45:
Andretti het team laten overnemen en Haas als hoofdsponsor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:30

pro_6or

amateur_60r

Joyous-P schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:16:
[...]

2014 .. Rusland, Oekranie, De Krim en een F1 race ..
De Krim was natuurlijk nog wel even van een andere orde. Daar waren er ineens groene mannetjes en werd er gezegd, all your base are belong to us. Een voldongen feit als een dief in de nacht.

Dit is een grootschalige invasie. Het is geen stukje land toe-eigenen (wat ook fout was en niet moet worden geaccepteerd) maar een land veroveren. Hopelijk houden de Oekraïners het vol. Anders verdwijnen er straks nog 45 miljoen mensen in een leven in waarin een groepje oligarchen die alles van de staat hebben afgepakt bepalen wat er gebeurt en niemand echt een kans heeft, sowieso niet vrij is.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 13-09 17:24
pro_6or schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 00:59:
[...]

De Krim was natuurlijk nog wel even van een andere orde. Daar waren er ineens groene mannetjes en werd er gezegd, all your base are belong to us. Een voldongen feit als een dief in de nacht.

Dit is een grootschalige invasie. Het is geen stukje land toe-eigenen (wat ook fout was en niet moet worden geaccepteerd) maar een land veroveren. Hopelijk houden de Oekraïners het vol. Anders verdwijnen er straks nog 45 miljoen mensen in een leven in waarin een groepje oligarchen die alles van de staat hebben afgepakt bepalen wat er gebeurt en niemand echt een kans heeft, sowieso niet vrij is.
Maar toch ging de race ging door ... het was zelfs de eerste race in Rusland. Ik moet het nog zien, de race dit jaar is pas in September. Alles draait om een bak geld, coureurs zullen wellicht de Oekraiensche vlag op de helm laten kleuren maar niet gaan, ik zou enkel Vettel geloven om zoiets te doen.
Zahariac schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 23:01:
[...]

Andretti het team laten overnemen en Haas als hoofdsponsor!
Hoe liggen Gene Haas en Michael Andretti om gezamelijk iets op te zetten?

[ Voor 122% gewijzigd door Joyous-P op 25-02-2022 08:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 21:58

CaDje

Framedrops for life

Haas zoekt ook altijd wel de beste sponsoren uit, eerst Rich Energy, nu UralKali. Wellicht gaan ze nu net zo hard als de witte Brawn GP autos uit 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zahariac
Joyous-P schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 08:09:

[...]

Hoe liggen Gene Haas en Michael Andretti om gezamelijk iets op te zetten?
Michael heeft Gene in 2021 benaderd om het team over te nemen waren toen de geruchten. Verder kennen ze elkaar wel vanuit de Indicar. Bijna alle teams maken gebruik van Haas apparatuur.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Hup die hele toko naar Andretti en Mazepin terug naar de Lada Super Cup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Vallen me twee dingen aan op:
- kunnen ze het financieel trekken om zo een grote geldstroom af te sluiten?
- Hoe dan ze dat praktisch? Hebben ze een compleet spuitteam meegenomen om a-la-minute die hele wagens opnieuw op te leuken? (Gewoon nieuwsgierigheid. Zal technisch niet moeilijk zijn maar lijkt mij niet iets waar je prioriteiten liggen als je een trainingssessie voor gaat bereiden)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:04

Bloodclot

Jawier!

Er worden elke dag coureurs geïnterviewd, zou mazepin ook aan bod komen? Zou hij een persoonlijke mening mogen/durven geven?

Afgunst tonen tegen de acties van Putin zou hem veel kudos opleveren, maar is wel carrière zelfmoord denk ik.

Edit: lees net dat hij voor vandaag in stond gepland. Hij is voor nu inderdaad geschrapt, lijkt me verstandig

[ Voor 19% gewijzigd door Bloodclot op 25-02-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:57
Bloodclot schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:19:
Er worden elke dag coureurs geïnterviewd, zou mazepin ook aan bod komen? Zou hij een persoonlijke mening mogen/durven geven?

Afgunst tonen tegen de acties van Putin zou hem veel kudos opleveren, maar is wel carrière zelfmoord denk ik.

Edit: lees net dat hij voor vandaag in stond gepland. Hij is voor nu inderdaad geschrapt, lijkt me verstandig
Tja, z'n pa lijkt in de inner crew te zitten, dus indirect is Putin mogelijk 1 van de redenen dat hij in de F1 rijdt. Acht de kans niet zo groot dat die Putin gaat veroordelen/afvallen.
Acht de kans ook niet zo groot dat 't tegenovergestelde gaat doen.

Dus hij zal niets zeggen, behalve "oorlogen zijn verschrikkelijk, ik denk aan de onschuldige slachtoffers", is mooi multi-interpretabel ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
Bloodclot schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 11:19:

Als ik eerlijk ben, ik word toch wel schijtziek van sporters die naar politieke (of andere niet sport gerelateerde) zaken gevraagd wordt. Die jongen is daar om te sporten. Vraag hem alles over de sport. Maar hij is geen politicus/politicoloog/filosoof. Hij hoeft daar voor mij zijn mening niet over te geven en ik verwacht van hem al helemaal niet dat hij politiek wenselijke antwoorden gaat geven gezien door een westelijke bril. Heel veel kudo's dus als hij juist geen antwoord zou geven.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:00
Ik vind het juist niet meer als normaal dat ze (Fia, teams, coureurs, enz.) Er naar gevraagd word.

Ze zijn geen anoniempje in de sportschool of lid van de locale senioren voetbalvereniging.

Als het de teams uitkomt zijn het boegbeelden, en komt het ineens niet uit dat zijn het ineens zomaar sporters.

F1 is een bedrijf. Teams zijn bedrijven. De rijders zijn de grootverdieners van de teams. Ze zijn de paradepaardjes die miljoenen verdienen en waar miljoenen mee verdiend worden.

Ik vind het dan niet meer dan normaal dat er vragen worden gesteld aan coureurs, teambazen, Fia bobo's wat zij van de situatie in de wereld vinden. Wat zij vinden van racen in landen die mensenrechten schenden. Wat zij vinden van sponsoren die betrokken zijn bij bepaalde regimes.

Het is geen kleuterklasje.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Volgens AMuS heeft Günther Steiner met de pers gesproken. Wil nog niets over een afscheid van Mazepin zeggen. Volgende week gaan ze verder met juridische kant maar het is goed mogelijk dat Nikita in Bahrein er niet meer bij is als Uralkali geen sponsor meer is.
Guenther Steiner spricht parallel zum Testgeschehen zur Presse. Er will einen Abschied von Nikita Mazepin noch nicht bestätigen. "Wir müssen uns nächste Woche um die rechtlichen Dinge kümmern", wehrt der Südtiroler ab. Es ist aber schwer vorstellbar, dass Mazepin in Bahrain noch im Auto sitzt, wenn Uralkali nicht mehr als Sponsor dabei ist.
Schijnt niet alleen een sponsor issue te zijn maar waarschijnlijk gaat Mazepin steeds problemen krijgen met het verkrijgen van een visum. Mogelijke vervangers worden wel genoemd maar daar is het te vroeg voor.

[ Voor 16% gewijzigd door Chocoball op 25-02-2022 12:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

ParaDroid2 schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 22:11:
Maar hij zit er wel enkel en alleen omdat zijn vader geld heeft.
Nee, niemand rijdt Formule 1 alleen door het geld. Om te mogen rijden heb je nog steeds een superlicentie nodig en die krijg je alleen maar als je daadwerkelijk kan racen. Ja, hij is de minste op de grid en papa heeft hem geholpen, maar het is niet alleen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Erazzzer schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:17:
[...]

Nee, niemand rijdt Formule 1 alleen door het geld. Om te mogen rijden heb je nog steeds een superlicentie nodig en die krijg je alleen maar als je daadwerkelijk kan racen. Ja, hij is de minste op de grid en papa heeft hem geholpen, maar het is niet alleen geld.
Toch is dat wel het geval, misschien subtiel anders dan jij het bedoelt. Ja hij heeft zijn superlicentie inderdaad, maar zonder het geld van zijn papa had geen enkel team hem vrijwillig gekozen als coureur, getuige ook het gemak waarmee hij misschien aan de kant gezet gaat worden. De enige reden dat hij wel een stoeltje heeft gekregen over alle andere coureurs die ook een superlicentie hebben, is het geld wat zijn papa meebracht. Er waren zeker in het F2-seizoen waar hij vandaan komt bijvoorbeeld een Ilott en een Shwartzman die boven hem waren geeindigd, waarbij die laatste dat in zijn eerste seizoen heeft gedaan itt Mazepin.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 25-02-2022 12:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

DataGhost schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 12:30:
[...]

Toch is dat wel het geval, misschien subtiel anders dan jij het bedoelt. Ja hij heeft zijn superlicentie inderdaad, maar zonder het geld van zijn papa had geen enkel team hem vrijwillig gekozen als coureur, getuige ook het gemak waarmee hij misschien aan de kant gezet gaat worden. De enige reden dat hij wel een stoeltje heeft gekregen over alle andere coureurs die ook een superlicentie hebben, is het geld wat zijn papa meebracht. Er waren zeker in het F2-seizoen waar hij vandaan komt bijvoorbeeld een Ilott en een Shwartzman die boven hem waren geeindigd, waarbij die laatste dat in zijn eerste seizoen heeft gedaan itt Mazepin.
Niemand zit in de F1 puur op talent. Latifi, Stroll en Mazepin zijn de duidelijke paydrivers. Mick had het nooit gered zonder de centjes en sponsoren van papa (Dekra), Max had het nooit gered zonder de centjes en sponsoren van papa (Trust). Yuki had nooit in de F1 gezeten zonder die Honda deal en die nieuwe Chinese grapjas heeft ook de keuze boven 2 hele goede kandidaten gekregen vanwege zijn zak centjes.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zahariac
Soshi voorlopig van de kalender!

https://nl.motorsport.com...van-kalender-2022/8467644

[ Voor 4% gewijzigd door Zahariac op 25-02-2022 13:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
Hoppa enige juiste beslissing, fijn dat ze zo snel de kogel door de kerk laten gaan.
of moet ik het anders formuleren >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goldcard
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 08:38
d-vine schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 13:06:
[...]

Hoppa enige juiste beslissing, fijn dat ze zo snel de kogel door de kerk laten gaan.
of moet ik het anders formuleren >:)
Je had gezien de aanleiding (kogels in Oekraine) wellicht een andere beeldspraak kunnen kiezen, maar de juiste is "fijn dat zo snel de kogel door de kerk is"... O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cYDVR7UJkBSYGBEX10Q2tC5GW_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dBSyEs1QKmDA7KeaY0qSJGJw.jpg?f=fotoalbum_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TSTYYaHBETGRS_i1Sf83Dxrsmbs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XmkAge1sCCRz7IBekzBQoiei.webp?f=user_large

De Haas zonder sponsor en Russische Livery.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 20:28
jan390 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
[Afbeelding]

Ziet er nog beter uit ook. *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Gisteravond was de documentaire Mega Manufacturing Pirelli Tyres op RTLZ. Het was een leuk inkijkje hoe hun banden worden geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:55
jan390 schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:02:
En waarschijnlijk ook zonder Mazepin...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wordt het dan ook zonder Haas? Die centen zijn toch echt wel nodig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Ankona schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Zolang ze de centen niet uit Rusland mogen krijgen vanwege sancties, is er in ieder geval geen enkele reden om Mazepin in het team als rijder te houden. Ook nog omdat het waarschijnlijk is dat hij voor de meeste races geen visum gaat krijgen dus niet eens mee kan doen. De centen moeten dus ergens anders vandaan komen. Waarvandaan precies, geen idee, maar ik heb toevallig pas gehoord dat Andretti staat te popelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 15:04:
[...]

Volgens Haas komen ze niet in de financiële problemen.

https://racer.com/2022/02...says-team-future-is-safe/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Ik heb het al eerder gezegd. Financieel kan Gene Haas gerust de boel zelf runnen. Dat heeft ie tot 2019 ook gedaan en in 2020 ook weer.

Wat velen even lijken te vergeten is dat 2019 en 2020 geen goed jaar waren. De huidige auto's zouden echter in 2021 komen dus heeft men zich daar ook op gefocust. Toen kwam echter covid om de hoek kijken en zijn de regels doorgeschoven naar 2022. Op dat moment heeft men bij Haas er ook voor gekozen vrijwel geen cent in de B versie van de 2020 auto te stoppen en 2021 bij voorbaat al afgeschreven.

Dat Mazepin Sr. bereid was grof geld neer te leggen om zijn zoon te laten rijden hebben ze gretig gebruik van gemaakt.

Als Gene Haas klaar was met F1 en/of er geen geld meer in wou/kon stoppen dan had hij ofwel de toko al verkocht aan Mazepin Sr. ofwel met Andretti in gesprek geweest.
Dat Andretti met Sauber ver in onderhandeling zat zegt ook best veel over de eventuele bereidheid om te verkopen door Gene Haas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
Interview met Günther Steiner. De eerste keus mocht Mazepin vervangen worden zou hun reserverijder Pietro Fittipaldi zijn. Deze specifieke vraag komt op 10:50 voorbij, voor de rest gaat het interview over de testdagen in Barcelona.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Wat zou het toch prachtig zijn als Daniil Kvyat hem vervangt. Om een statement te maken dat het alleen om papa's connecties met Putin gaat en niet tegen de Russische burgers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:11
Erazzzer schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 13:25:
[...]

Wat zou het toch prachtig zijn als Daniil Kvyat hem vervangt. Om een statement te maken dat het alleen om papa's connecties met Putin gaat en niet tegen de Russische burgers.
Daar zeg je wel wat. Zou inderdaad het statement wel wat sterker maken. Maar ik denk dat de problemen met Visa's voor Kvyat hetzelfde zullen zijn als voor Mazepin.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powerboat
Misschien heb ik het gemist maar heeft Hamilton nog geen uitspraak gedaan over de de situatie tussen Rusland en de Oekraïne? :+

Misschien gaat ie met een geel blauwe helm op rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
AtlAntA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Daar zeg je wel wat. Zou inderdaad het statement wel wat sterker maken. Maar ik denk dat de problemen met Visa's voor Kvyat hetzelfde zullen zijn als voor Mazepin.
Dat werd ook al geopperd als Robert Shwartzman de vervanger van Mazepin zou worden, maar Günther gaat vooralsnog voor hun reserverijder en geen andere rijder buiten het tean.

Wel schijnt Andretti al 2 jaar bezig te zijn om het Haas F1 team te kopen maar blijkbaar heeft Gene Haas daar geen oren naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 04:13
AtlAntA schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 16:29:
[...]

Volgens mij is Kvyat geen "Rus Rus"? Hetzelfde als dat Rosberg geen "echte" Duitser is (en Verstappen geen echte Nederlander :X). Ik meen dat Kvyat ook zijn leven lang in Monaco of zo heeft gewoond. Not sure though. Daar waar Mazepin dus wel de zoon van een vriendje van Poetin is (IIRC) en geboren en getogen Rus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
powerboat schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:28:
Misschien heb ik het gemist maar heeft Hamilton nog geen uitspraak gedaan over de de situatie tussen Rusland en de Oekraïne? :+

Als je zo benieuwd bent naar Hamilton kan je hem het beste op Instagram volgen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:16

Edd

powerboat schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 22:28:

Wat @Homeland zegt...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/t9nt09wmo0k81.jpg

Maar hij is zeker niet de enige die er iets over plaatst..

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/1ho3krdy16k81.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/gzp2dacqm5k81.jpg

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
Homeland schreef op zondag 27 februari 2022 @ 00:17:
[...]

Als je zo benieuwd bent naar Hamilton kan je hem het beste op Instagram volgen ;)
Idd wellicht de beste optie , niet aangedacht thanks! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Chocoball schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:11:
[...]

Wel schijnt Andretti al 2 jaar bezig te zijn om het Haas F1 team te kopen maar blijkbaar heeft Gene Haas daar geen oren naar.
Wat op zich dus goed teken is. Als Gene er van af wou dan had ie wel de boel verkocht aan andretti

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Zoals bekend is Michael Andretti bezig om in Formule 1 te komen. Vorig jaar ketste de deal met Alfa Romeo af maar schijnbaar is Andretti al 2 jaar bezig om Haas over te nemen. Liever een bestaand team overnemen dan een nieuw team opzetten is de eerste gedachte. Gene Haas schijnt er geen oren naar te hebben en het zou Gene niet uitmaken dat zijn team achteraan rijdt volgens Andretti. Dus moet Andretti toch een eigen team opzetten.

Sinds Liberty Media de Formule 1 heeft overgenomen en de Netflix serie Drive to Survive de populariteit van Formule 1 in de VS hebben doen exploderen wil Andretti de Formule 1 binnenkomen met een Amerikaans team, met een wagen die in Amerika gebouwd wordt en met een Amerikaanse coureur. Ook komen er steeds meer races in de VS. Naast Austin komt er dit seizoen een 2e race in Miami en mogelijk later ook nog een 3e race in Las Vegas bij. Ook ziet hij wat de populariteit van Verstappen met Nederland heeft gedaan. Dat succes hoopt hij met Colton Herta als courerur te hebben.

Andretti wil uiterlijk volgend maand een antwoord van de FIA krijgen omdat er geen deadline bestaat bij een inschrijving. Mocht hij groen licht krijgen moet hij met zijn investeerders eerst 200 miljoen Dollar in 2023 overmaken zodat hij in 2024 mee kan doen. Bij een overname van Haas zou deelname al volgend seizoen zijn.

Daarnaast zou Andretti volgens zijn vader reeds een motorendeal hebben met Alpine. Echter Alpine heeft aangegeven dat hun prioriteit bij het eigen team ligt dus blijkbaar is er geen deal. Michael Andretti geeft aan met een andere motorleverancier in gesprek te zijn, daar wordt over geroepen dat dit Ferrari is.

Teambaas Brown heeft minder moeite als Andretti erbij komt maar teambazen zoals Wolff en Horner vragen zich af wat de toegevoegde waarde van een nieuw team is. Wat betreft Andretti is de toegevoegde waarde een "All American Team". Reden voor de bestaande teams kan zijn dat met 11 teams de verdeelsleutel van de opbrengsten anders wordt. Anders dan bij Haas (die pas in het 2e jaar meedeed om het prijzengeld) doet Andretti in 2024 meteen mee om het prijzengeld. Daarom krijgen de huidige 10 teams 20 miljoen uit het inschrijfgeld van 200 miljoen wat een soort compensatiefonds is. Alleen dit is eenmalig en worden de opbregensten het jaar daar op minder.

Dus hopelijk weten we volgende maand meer wat de kansen van Andretti zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 27-02-2022 15:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Zou echt schandalig zijn als ze andretti niet toelaten. De verhalen die naar buiten komen lijken toch te indiceren dat het een heel serieus project is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Voor morgen 1 maart staat een buitengewone vergadering van de FIA World Motor Sport Council gepland. Dit ook na het verzoek van de motorsportautoriteit in de Oekraïne om Russische en Wit-Russische coureurs uit internationale competities te weren. Dus morgen mogelijk meer over de toekomst van Mazepin.

https://www.telegraaf.nl/...ering-met-oog-op-oekraine

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:05
Alpine F1 reservecoureur Daniil Kvyat:
”I really hope for a peaceful solution to this situation in Ukraine, and that we can all live in peace.
Hopefully all parties can find a solution sitting together and through respectful dialogue.

It horrifies me to see two brotherhood nations in conflict. I don't want military actions and wars to influence the future of humanity. I want my daughter and all children to enjoy this beautiful world.

Disallowing Russian athletes and teams from participating in world competitions is an unfair solution and goes against what sports teaches us in its principle – unity and peace”
https://mobile.twitter.co...tatus/1498648143147249665
Pagina: 1 ... 4 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.