mark-k schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:44:
[...]
Als jij ook in de zaken van je papa betrokken bent dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je als zoon op dezelfde sanctielijst komt als de andere businesspartners van je papa.
Papa mazepin heeft nog 4 andere kinderen, geen idee of die ook op de lijst staan, maar als zij niet actief in de zaakjes van hun papa zitten gok ik van niet.
Edit: Staan niet op de lijst nee, dus Nikita is zeker niet gecancelled omdat hij de zoon is van iemand, maar omdat hij een actieve partner is van een oligarch die nauwe banden met het Kremlin heeft.
Dat staat niet zo in de toelichting, vergelijk die van zijn vader maar en die van Nikita. BlackMonkey heeft de link gepost, je kan ze beide opzoeken. Er staat als ik het vertaal geassocieerd is/verbonden is/banden heeft met zijn vader, en dat is logisch, want het is zijn vader.... Er staat niet dat ie werkt voor zijn vader (die wel banden heeft met Poetin).
BlackMonkey schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:47:
[...]
Omdat hij als zoontje van ook alles te danken heeft aan? Zonder zijn vader was hij nooit in deze positie geweest. Je kan niet alleen de voordelen eruit pikken. Hij neemt het vieze geld zelf aan om er zijn kansen mee te creëren. Dan moet je ook niet zielig doen als die je ontnomen worden. Hij weet waar het geld vandaan komt, weet dat hij stevig bevoorrecht is (kijk naar het leven van een gemiddelde rus) en heeft dat blijkbaar ook nooit een probleem gevonden. Hij wordt dus ook gewoon veroordeeld voor zijn eigen handelen. Niemand heeft hem verplicht onderdeel te zijn van de gemaakte deals of in een auto met verkapte Russische vlag rond te rijden (omdat de echte vlag al niet meer mocht). Hij dreigde zelfs met het terugtrekken van sponsorgeld van zijn vader als hij niet een nieuw chassis kreeg.
Ik zou je echt aanraden te kijken naar de verschillende belangen die er allemaal spelen en het doel van sancties. Je redenatie is echt te simpel en vrij pijnlijk om te lezen.
Dat zijn vader bij de coruptie bovenlaag van Rusland behoort, vast wel. Heeft Nikita daarvan geprofiteerd, volmondig ja. Maar dat was al zo voordat de oorlog begon...
Was het geld dan niet vies voordat de oorlog was begonnen? Moeten we dan Haas niet veroordelen en cancelen voor het aannemen van vies Russisch geld. En de FIA voor het toelaten van zo'n vies bedrijf als Haas. En moeten we F1 kijkers (inclusief mijzelf) dan ook veroordelen voor het kijken naar zo'n smerige sport gefinancierd met vies Russisch geld?
Hij word "veroordeeld" omdat hij banden heeft met zijn vader. Het staat letterlijk in de link die je quote
"He [Nikita Mazepin] is
a natural person associated with a leading businessperson (his father) involved in economic sectors providing a substantial source of revenue to the Government of the Russian Federation, "
Welk handelen heeft hij na het uitbreken van de oorlog en voor zijn ontslag, anders gedaan dan voor het uitbreken van de oorlog? Wat is daarin veranderd? Haas heeft zelf de livery goedgekeurd met verkapte Russische vlag, de FIA lag er ook niet wakker van, dus wat was daar (voor de oorlog) verkeerd aan?
Verder, aangezien Magnussen geen geld inbrengt, was het geld dus geen voorwaarde om iemand dus ook Nikitia, te laten rijden (het kwam Haas natuurlijk wel goed uit, en heeft zeker geholpen om Haas voor Nikita te laten kiezen tov ander rijders). En voor zover ik weet heeft Uralkali nog geen contract breuk gepleegd of een betaling gemist, maar ik ken het contract niet. Maar goed bij viaplay gaven ze ook al aan dat contracten in F1 niet veel voorstellen.....