[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 5 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Tja, zo werken maatregelen nou eenmaal, die raken ook mensen die onschuldig zijn, dat is juist ook de bedoeling, de publieke opinie daar beïnvloeden.

Dus hoop dat ze Rusland van alle sporten buitensluiten, sowieso mag het land wel even de paria van de wereld zijn maar dat is voor dit topic misschien zelfs teveel een randzaak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Homeland schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:27:
[...]

Tja, zo werken maatregelen nou eenmaal, die raken ook mensen die onschuldig zijn, dat is juist ook de bedoeling, de publieke opinie daar beïnvloeden.

Dus hoop dat ze Rusland van alle sporten buitensluiten, sowieso mag het land wel even de paria van de wereld zijn maar dat is voor dit topic misschien zelfs teveel een randzaak.
Niets geleerd van Versailles? Je drijft het volk op die manier wel heel effectief in de handen van een radicale vol idiote leider.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 21:11
Ben het wel een beetje met hem eens. Maar dit schijnt een beetje bij de cancel culture te horen die heerst.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:46
Er is nieuws:
In accordance with the International Olympic Committee recommendations, Council members approved the following decisions to be implemented with immediate effect:

Competitions organized on the territory of Russia and Belarus

No international/zone competition to take place in Russia and Belarus, until further notice
No flag/symbol or anthem of Russia/Belarus to be used in international/zone competitions, until further notice

Drivers, competitors and officials

No Russian/Belarusian national teams to participate in international/zone competitions (e.g. FIA Motorsport Games), until further notice
Russian/Belarusian drivers, individual competitors and officials to participate in international/zone competitions only in their neutral capacity and under the “FIA flag”, subject to specific commitment and adherence to the FIA’s principles of peace and political neutrality, until further notice
No Russian/Belarusian national symbols, colours, flags (uniform, equipment and car)- should be displayed or anthems should be played at international/zone competitions, until further notice
https://www.fia.com/news/...elation-situation-ukraine

[ Voor 83% gewijzigd door U123456 op 01-03-2022 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 18:41:
[...]

Niets geleerd van Versailles? Je drijft het volk op die manier wel heel effectief in de handen van een radicale vol idiote leider.
De Russische economie gaat op hoog tempo de vernieling in, denk dat Putin niet als grote redder zal worden gezien door de Russen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:15
AtlAntA schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 19:31:
[...]

Ben het wel een beetje met hem eens. Maar dit schijnt een beetje bij de cancel culture te horen die heerst.
Zolang je sport op aarde, zal de aardse politiek ook gewoon de sport binnen dringen.
Volgens mij heeft de FIA een prima oplossing zodat de coureurs wél gewoon kunnen rijden.

Sport verbroederd, maar helaas vaak wel over de rug van de niet-westerse bevolking. Als er ergens veel politiek geld en bloedgeld rondzingt dan is het wel sport. En zeker F1. Daarbij profileert de F1 zich wel met politiek (We race as one). Je kan niet even cherry-picken welke politieke doelen je wel en niet liggen O-)

Al proberen ze dat bij de F1 wel natuurlijk :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 15:32
https://www.bbc.com/sport/formula1/60586914

Dat is al een race minder voor Mazepin.

[ Voor 8% gewijzigd door alwind op 02-03-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:08
RobertMe schreef op zaterdag 26 februari 2022 @ 23:27:
[...]

Volgens mij is Kvyat geen "Rus Rus"? Hetzelfde als dat Rosberg geen "echte" Duitser is (en Verstappen geen echte Nederlander :X). Ik meen dat Kvyat ook zijn leven lang in Monaco of zo heeft gewoond. Not sure though. Daar waar Mazepin dus wel de zoon van een vriendje van Poetin is (IIRC) en geboren en getogen Rus.
Nou daar ben ik niet zo zeker over als ik de Wikipedia van Kvyat lees:
Daniil Kvyat was born in Ufa, Bashkortostan, Russia, on 26 April 1994 to Vyacheslav and Zulfiya Kvyat. Vyacheslav Kvyat worked for Bashneft, initially as a mechanic at the Novo-Ufan refinery, but rose through the ranks to become the financial director of the export division until 1996. Later he branched out and worked with other energy companies, ending up as CFO of West Siberian Energy. At the same time he stood for election as a Deputy in the Bashkortostan state parliament

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Richard117 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:57:
[...]

[...]
Papa Kvyat lijkt dus best wel zakelijk en politiek betrokken te zijn. Dus of Kvyat nou zo objectief is met zijn bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Richard117 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 15:57:
[...]

[...]
Kvyat schijnt door veel Russen niet als Rus gezien te worden omdat hij Russisch met een zwaar accent spreekt / door de ogen van een Rus niet vlekkeloos Russisch spreekt. Inderdaad net zoals Rosberg door veel Duitsers niet echt als Duitser gezien wordt.

Dat wil natuurijk niet zeggen dat Kvyat daarmee ook een neutraal of westerse mening er op na houdt.

De vraag is natuurlijk ook hoe Kvyat zichzelf ziet. En wat is zijn mening tegenover Putin en Putin zijn acties. En ook al zou hij tegen Putin en die zijn acties zijn, in hoeverre kan hij dat uitspreken als hij daarmee mogelijk zijn familie in gevaar brengt.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:29

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wolff over Masi

Het is duidelijk dat Wolff na afloop van het seizoen van 2021 geen fan is van Masi. Volgens hem heeft de Australiër Hamilton immers zijn achtste wereldkampioenschap gekost. 'Ik heb hem niet gesproken en ik wil hem ook nooit meer spreken. Zijn beslissingen waren onjuist en ik weet zeker dat hij er spijt van heeft.'

'De FIA had veel eerder in moeten zien dat er een probleem zat in de structuur van de wedstrijdleiding', vervolgt hij, deels de schuld leggend bij het motorsportorgaan zelf. Na het plotse overlijden van Charlie Whiting werd Masi als eindverantwoordelijke aangesteld. Deze rol bleek over meerdere schouders verdeeld te moeten worden.

Over de beslissingen van Masi in Abu Dhabi heeft Wolff het volgende te zeggen: 'Het is alsof je een voetbalwedstrijd speelt, het staat 1-0 voor het ene team en de scheidsrechter zegt: het team dat het volgende doelpunt maakt, wint. Oja, en we spelen zonder voetbalschoenen.' Met zijn metafoor probeert hij te belichten dat hij de keuzes in die laatste ronden van Abu Dhabi tegen de reglementen in vond gaan.

bron: F1 Maximaal
Sorry maar ik moet hier eerlijk gezegd best hard om lachen, want er werd veel vaker de kant van Mercedes gekozen (Silverstone, Saoedi-Arabië) dan dat de kant van Red Bull werd gekozen maar toch is hij geen fan van Masi? Vind het nu maar raar gedrag van Wolf, want het hoofdstuk was afgesloten en hij moet er dan toch nog even weer iets van vinden.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Het klopt dat het een aardig inconsequent zooitje was. Alleen Wolff vond het pas echt een probleem toen hij er zelf last van had. :O

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-09 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Toto Wolff has claimed in Sky's must-watch new F1 documentary that Michael Masi was "turned" by Red Bull at the end of last season and that a "bromance" helped Max Verstappen beat Lewis Hamilton to the title.
https://www.skysports.com...doc-delivers-fresh-claims

Sky Sports gaat nog even lekker door met stoken.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Kan iemand een DVD-tje van Frozen naar ze opsturen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-09 21:56
Laten we hopen dat de eerste races zo spannend worden dat 2021 enigszins vergeten wordt. Ben helemaal klaar met dat gezeur over Abu Dhabi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Wel mooi dat hij een paar dagen eerder nog heel anders reageerde en aangaf dat nu wel klaar was en de blik op 2022 moest.
"Maybe we have different opinions, but that's behind us now," Horner said as they spoke side-by-side at a press conference in Barcelona, where the F1 paddock is currently in pre-season testing.

"We saw a great battle last year from the first race to the last. That has been hugely important for the rise in popularity of Formula 1."

His words were echoed by Wolff: "I agree with Christian that we need to move on.

"There has been so much talk about Abu Dhabi that it came to a point that it is really damaging for all of us stakeholders of Formula 1 and we have closed the chapter and moved on.
"Now it is about 2022. The game is on again, all points are [reset] to zero and [there are] new opportunities and new risks."
https://www.mirror.co.uk/...-agree-abu-dhabi-26313691

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39
G_Dragon schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 10:56:
[...]

Sorry maar ik moet hier eerlijk gezegd best hard om lachen, want er werd veel vaker de kant van Mercedes gekozen (Silverstone, Saoedi-Arabië) dan dat de kant van Red Bull werd gekozen maar toch is hij geen fan van Masi? Vind het nu maar raar gedrag van Wolf, want het hoofdstuk was afgesloten en hij moet er dan toch nog even weer iets van vinden.
Niet om het een of ander hoor maar heb je dan niet door dat je er zelf aan meedoet door in te gaan op het nieuws en het te delen? Volgens het artikel op de site betreft het een quote uit een documentaire van Sky Sports maar er staat niet bij wanneer die docu is opgenomen. Heb je er al bij stil gestaan dat deze quotes misschien dateren van vóór dat Toto riep dat ze een punt achter het vorige seizoen hebben gezet? Dit soort artikelen zijn niets meer dan clickbait, zou er niet te veel waarde aan hechten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Jorick schreef op vrijdag 4 maart 2022 @ 13:29:
[...]

Niet om het een of ander hoor maar heb je dan niet door dat je er zelf aan meedoet door in te gaan op het nieuws en het te delen? Volgens het artikel op de site betreft het een quote uit een documentaire van Sky Sports maar er staat niet bij wanneer die docu is opgenomen. Heb je er al bij stil gestaan dat deze quotes misschien dateren van vóór dat Toto riep dat ze een punt achter het vorige seizoen hebben gezet? Dit soort artikelen zijn niets meer dan clickbait, zou er niet te veel waarde aan hechten ;).
Die quote komt uit de documentaire en zal waarschijnlijk ook uit een interview van vlak na de laatste race zijn gekomen. Maar genereert wel lekker veel clicks en aandacht voor de documentaire en dat is natuurlijk precies de bedoeling. Ze hadden ook een positievere quote kunnen nemen maar dat trekt natuurlijk niet genoeg aandacht op de Engelse markt waar Sky Sports opereert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Eens.

En mijn excuses dat ik me heb laten gaan.
Ik kan alleen zo boos worden dat er nu een coureur niet mag rijden buiten zijn toedoen.

(Ondanks dat ik vind dat andere coureurs die (nog) niet met de F1 mee mogen rijden, meer recht op een stoeltje in de F1 hebben, dan Mazepin)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
T lastige is wel, een deel van de organiserende landen doet dat niet vanuit sportief maar politiek oogpunt, waardoor t scheiden erg lastig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
streamnl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Eens.

Ik kan alleen zo boos worden dat er nu een coureur niet mag rijden buiten zijn toedoen.

(Ondanks dat ik vind dat andere coureurs die (nog) niet met de F1 mee mogen rijden, meer recht op een stoeltje in de F1 hebben, dan Mazepin)
Mijn gas en benzine worden duurder zonder mijn toedoen... iedereen lijdt hieronder, iedereen moet offers brengen. Als Mazepin echt anti-Poetin is kan hij het zien als zijn bijdrage in de strijd om Poetin op de knieen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
durian schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:50:
[...]

Mijn gas en benzine worden duurder zonder mijn toedoen... iedereen lijdt hieronder, iedereen moet offers brengen. Als Mazepin echt anti-Poetin is kan hij het zien als zijn bijdrage in de strijd om Poetin op de knieen te krijgen.
Iedereen “lijdt”… tuurlijk.

Wat zal er met zijn familie (en hemzelf) gebeuren als hij dat doet? Ik vermoed dat het ernstiger is, dan ergens meer voor betalen zoals gas/benzine.
(Aanname)

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Tja, die stoel had hij dankzij zijn (of zijn vaders) connectie met Poetin en is hen door de zelfde connectie ook weer kwijt.

Hij heeft onderhand toch mooi een hoop races gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-09 19:20
durian schreef op zondag 6 maart 2022 @ 09:50:
[...]

En dat duurder gas maakt dat je helemaal niet meer mag verwarmen? En de duurdere benzine maakt dat je helemaal niet meer met de auto mag rijden?

Voor mij heeft Mazepin niet echt een plaats verdiend op de grid. Daarvoor is hij net te ondermaats (hoewel dat vroeger ook van Stroll werd gezegd), maar dit vind ik toch niet echt een correcte manier.

Ik vergelijk het een beetje met iemand die ik hier ken die de dubbele nationaliteit heeft Belgisch/Russisch. Het Russisch paspoort heeft hij eigenlijk enkel nog omdat dit het gemakkelijker maakt om familie op te zoeken in Rusland. Hij heeft nu al bij twee sollicitaties te horen gekregen dat hij geen kans maakt als hij zijn Russisch paspoort niet inlevert.
Zo'n zaken lijken me net iets te ver te gaan.

Zijn er nu echt mensen die denken dat Poetin wakker ligt hiervan? Hij is nog in staat van te denken "ah, al die sporters hebben nu toch niets te doen, ze kunnen beetje gaan meevechten" maar ondertussen straf je wel mensen die er niets mee te maken hebben behalve geboren te zijn in een bepaald land

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:13:
[...]

Zijn er nu echt mensen die denken dat Poetin wakker ligt hiervan? Hij is nog in staat van te denken "ah, al die sporters hebben nu toch niets te doen, ze kunnen beetje gaan meevechten" maar ondertussen straf je wel mensen die er niets mee te maken hebben behalve geboren te zijn in een bepaald land
Was er vorig jaar niet sprake van dat Nikita Mazepin dit jaar wellicht niet meer zou kunnen doen, omdat hij in dienst moest? En dat zijn dienstplicht eventueel vervuld zou kunnen worden, doordat hij internationaal topsporter is en zodoende de glorie van Rusland uit kon dragen? Lijkt me dat die situatie nu ook ietwat voor hem veranderd is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:53
Kenhas schreef op maandag 7 maart 2022 @ 09:13:
[...]

En dat duurder gas maakt dat je helemaal niet meer mag verwarmen? En de duurdere benzine maakt dat je helemaal niet meer met de auto mag rijden?

Voor mij heeft Mazepin niet echt een plaats verdiend op de grid. Daarvoor is hij net te ondermaats (hoewel dat vroeger ook van Stroll werd gezegd), maar dit vind ik toch niet echt een correcte manier.

Ik vergelijk het een beetje met iemand die ik hier ken die de dubbele nationaliteit heeft Belgisch/Russisch. Het Russisch paspoort heeft hij eigenlijk enkel nog omdat dit het gemakkelijker maakt om familie op te zoeken in Rusland. Hij heeft nu al bij twee sollicitaties te horen gekregen dat hij geen kans maakt als hij zijn Russisch paspoort niet inlevert.
Zo'n zaken lijken me net iets te ver te gaan.

Poetin is niet te benaderen van buitenaf. Bovendien zit hij te dichtbij " de knop". Als we genoeg Russen raken dan misschien ook iemand van z'n 150k persoonlijke guard en is die bereid om hier een einde aan te maken. It sucks to be Russian at this time ... but at least they aren't Ukrainian...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Mazepin richt fonds om Russische sporters te helpen op:

Verbannen Russische Formule 1-coureur Mazepin richt fonds op voor lotgenoten

De weggestuurde Formule 1-coureur Nikita Mazepin gaat een stichting oprichten die atleten ondersteunt die de financiële gevolgen ondervinden van de situatie in Oekraïne.

De 23-jarige Rus werd vorige week ontslagen bij het team van Haas. Ook het sponsorcontract met het Russische bedrijf Uralkali van de vader van Mazepin werd verscheurd. Vader Dimitri Mazepin zou nauwe banden met het Kremlin hebben.

Mazepin wil met het vrijgekomen geld gedupeerde sporters de helpende hand toesteken met een foundation, genaamd 'We Compete As One'. Het is volgens Mazepin bestemd voor profsporters die door de oorlog geen kans krijgen om hun sport te beoefenen.
Plus dat Haas en Uralkali ook met elkaar in de clinch gaan liggen:
Uralkali eist teruggave investeringen
Ondertussen schermt Uralkali met een juridische procedure tegen Haas. Het bedrijf zegt het geld terug te willen van de investeringen die voor het seizoen 2022 zijn gemaakt. Uralkali betitelt de beslissing van Haas over Mazepin als "onredelijk".
Bron: https://nos.nl/artikel/24...-fonds-op-voor-lotgenoten

[ Voor 22% gewijzigd door Illegal_Alien op 09-03-2022 13:35 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
hmmmm.... Alsof hij een broodfonds nodig heeft. En als hij zo begaan is met minder bedeelde lotgenoten kan hij ze ook in stilte helpen. Dit fonds is dus meer een statement dan een middel om sporters te helpen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Vraag me af of een Oekraiense profsporter die nu z'n land aan het verdedigen is ipv aan wedstrijden mee te doen zich bij Mazepins fonds kan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nukar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:08
Bijzondere actie. Voelt een beetje als de slachtofferrol opzoeken.
De naam die hij heeft gekozen voor deze stichting *jeukt* ook behoorlijk.

"Today is the worst day since yesterday"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

streamnl schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 19:12:
[...]

Eens.

De reden dat hij wel mocht rijden was ook buiten zijn toedoen, namelijk papa de oligarch die wel wat centjes erin zou duwen. Dus niet meer dan normaal dat als iedereen zegt dat die oligarch naar de hel kan lopen de rest van die overeenkomst ook gebroken wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

noo schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 13:57:
Vraag me af of een Oekraiense profsporter die nu z'n land aan het verdedigen is ipv aan wedstrijden mee te doen zich bij Mazepins fonds kan melden?
Of de familie van de op 19 jarige leeftijd overleden biatleet Yevhen Maylshev die inderdaad vocht voor de vrijheid van zijn land en dat met zijn leven heeft moeten bekopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Ook dit seizoen hoeven we dat gezeur niet.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNbjadoUUAAvqYC?format=jpg&name=medium

[ Voor 184% gewijzigd door tweakduke op 10-03-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:06
Zo, Mazepin kent ook geen schaamte:

[ Voor 68% gewijzigd door Danielson op 10-03-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13-09 18:53
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:20:
Ben ik nu blind of staat Hamilton er niet bij? Had de Diva geen tijd ? Hmm lees dat zijn vlucht was vertraagd, klinkt als smoesjes.

[Afbeelding]
Het kan echt pech zijn dat hij vertraagd was maar waarom dan niet even gewacht met de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:30
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:20:
Ben ik nu blind of staat Hamilton er niet bij? Had de Diva geen tijd ? Hmm lees dat zijn vlucht was vertraagd, klinkt als smoesjes.

[Afbeelding]
Wat een slechte foto? Ziet er erg gemanipuleerd uit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:53
Meerdere bronnen maken melding dat F1 de uitzendrechten in Rusland heeft beëindigd, deze werden door Match TV uitgezonden die een contract had tot en met 2023. Daarnaast is F1TV ook niet meer bescihkbaar voor Rusland.

https://www.motorsport.co...-tv-availability/8873427/

[ Voor 8% gewijzigd door Chocoball op 10-03-2022 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Willem30 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 15:12:
Het kan echt pech zijn dat hij vertraagd was maar waarom dan niet even gewacht met de foto?
Dit komt natuurlijk ook niet uit zijn (HAM) hoed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

mark-k schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:21:
[...]

De reden dat hij wel mocht rijden was ook buiten zijn toedoen, namelijk papa de oligarch die wel wat centjes erin zou duwen. Dus niet meer dan normaal dat als iedereen zegt dat die oligarch naar de hel kan lopen de rest van die overeenkomst ook gebroken wordt.
Ik begrijp dat Magnussen geen geld mee brengt, dus waarom heeft het verscheuren van het contract met Uralkali / Papa Mazepin gevolgen voor de positie coureur Mazepin. Het verscheuren van het contract staat dus los van het ontslag.

Daarmee concludeer is dat Mazepin is gecanceld door Haas omdat hij Rus is en/of de erfzonde dat papa op de wodka gaat met Poetin. Beide zaken waar hij niets aan kan doen, en zeer onterecht.

Ik ben benieuwd of de FIA Zhou ook vragen om schriftelijk de invasie in en bezetting van Tibet en de behandeling van de Oeigoeren in China te veroordelen en de race in China te cancelen, ik verwacht het niet. Erg hypocriet....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Ik begrijp dat Magnussen geen geld mee brengt, dus waarom heeft het verscheuren van het contract met Uralkali / Papa Mazepin gevolgen voor de positie coureur Mazepin. Het verscheuren van het contract staat dus los van het ontslag.

Daarmee concludeer is dat Mazepin is gecanceld door Haas omdat hij Rus is en/of de erfzonde dat papa op de wodka gaat met Poetin. Beide zaken waar hij niets aan kan doen, en zeer onterecht.

Ik ben benieuwd of de FIA Zhou ook vragen om schriftelijk de invasie in en bezetting van Tibet en de behandeling van de Oeigoeren in China te veroordelen en de race in China te cancelen, ik verwacht het niet. Erg hypocriet....
Nikita staat zelf ook op de sanctielijst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/imBZu8JRxKOYI6PC70wYUAGRtAo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N0YnA8vDQHrvljombHBi9VdI.png?f=fotoalbum_large

De situatie is totaal niet te vergelijken met een Zhou. Dit is exact het doel van deze sancties. Ze raken waar het pijn doet. Nikita zat er niet voor zijn rijderskunsten. Hij zat er omdat zijn vader dik betaalde. Haas mag er op deze manier niet eens meer zaken mee doen. Hij heeft de kans gekregen door zijn vaders zaken (eentje die velen niet krijgen) en hij heeft hem er ook weer door verloren. Lijkt mij niet meer dan fair. Het gekrenkte gevoel dat ie heeft door die zaken van zijn vader komt niet eens in de buurt van wat ze er in Oekraine van merken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat er in Oekraine gebeurt valt idd in het niet met het ontslag van een een "rijkeluis zoontje".

Echter het ontslag dateert dacht ik van 5 maart, en het plaatsen van Mazepin op de zwarte lijst van 9 maart. Toen waren de banden van Uralkali / Papa Mazepin en Haas al doorgesneden (door Haas).

Ik snap ook niet waarom hij op deze lijst staat, blijkbaar alleen omdat hij zoon van Papa Mazepin is.
Als je al gecanceld kan worden om wie je vader is, dan gaat het echt de verkeerde kant op met de (onze) wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Als het contract is 'je zoon mag rijden als je onze sponsor bent' en hij wordt als sponsor verwijderd lijkt het mij normaal dat zijn zoon niet meer mag rijden. We weten de details niet, behalve dan dat de kans dat Mazepin op eigen kracht in die stoel is gekomen en het feit dat papa hoofdsponsor was in de tijd dat hij er reed toeval was echt heel erg klein is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:05:
Wat er in Oekraine gebeurt valt idd in het niet met het ontslag van een een "rijkeluis zoontje".

Echter het ontslag dateert dacht ik van 5 maart, en het plaatsen van Mazepin op de zwarte lijst van 9 maart. Toen waren de banden van Uralkali / Papa Mazepin en Haas al doorgesneden (door Haas).

Ik snap ook niet waarom hij op deze lijst staat, blijkbaar alleen omdat hij zoon van Papa Mazepin is.
Als je al gecanceld kan worden om wie je vader is, dan gaat het echt de verkeerde kant op met de (onze) wereld
Als jij ook in de zaken van je papa betrokken bent dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je als zoon op dezelfde sanctielijst komt als de andere businesspartners van je papa.

Papa mazepin heeft nog 4 andere kinderen, geen idee of die ook op de lijst staan, maar als zij niet actief in de zaakjes van hun papa zitten gok ik van niet.
Edit: Staan niet op de lijst nee, dus Nikita is zeker niet gecancelled omdat hij de zoon is van iemand, maar omdat hij een actieve partner is van een oligarch die nauwe banden met het Kremlin heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door mark-k op 12-03-2022 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:05:

Zijn vader was op de eerste dag van de oorlog aanwezig bij de inner circle van Putin in het Kremlin. Zeer nauw betrokken dus. Tevens dienen zijn bedrijven als belangrijke inkomsten voor Rusland. Dat Haas op basis van die kennis alle banden pro-actief verbreekt is niet meer dan logisch. Onderdeel van die banden was ook dat zijn zoontje een stoeltje kreeg. Dat is direct met elkaar verbonden, dat zijn geen losstaande zaken. Dat de EU hier met sancties in mee gaat bevestigd dit alleen maar.
Omdat hij als zoontje van ook alles te danken heeft aan? Zonder zijn vader was hij nooit in deze positie geweest. Je kan niet alleen de voordelen eruit pikken. Hij neemt het vieze geld zelf aan om er zijn kansen mee te creëren. Dan moet je ook niet zielig doen als die je ontnomen worden. Hij weet waar het geld vandaan komt, weet dat hij stevig bevoorrecht is (kijk naar het leven van een gemiddelde rus) en heeft dat blijkbaar ook nooit een probleem gevonden. Hij wordt dus ook gewoon veroordeeld voor zijn eigen handelen. Niemand heeft hem verplicht onderdeel te zijn van de gemaakte deals of in een auto met verkapte Russische vlag rond te rijden (omdat de echte vlag al niet meer mocht). Hij dreigde zelfs met het terugtrekken van sponsorgeld van zijn vader als hij niet een nieuw chassis kreeg.

Ik zou je echt aanraden te kijken naar de verschillende belangen die er allemaal spelen en het doel van sancties. Je redenatie is echt te simpel en vrij pijnlijk om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

mark-k schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:44:
[...]
Als jij ook in de zaken van je papa betrokken bent dan lijkt het mij niet meer dan normaal dat je als zoon op dezelfde sanctielijst komt als de andere businesspartners van je papa.

Papa mazepin heeft nog 4 andere kinderen, geen idee of die ook op de lijst staan, maar als zij niet actief in de zaakjes van hun papa zitten gok ik van niet.
Edit: Staan niet op de lijst nee, dus Nikita is zeker niet gecancelled omdat hij de zoon is van iemand, maar omdat hij een actieve partner is van een oligarch die nauwe banden met het Kremlin heeft.
Dat staat niet zo in de toelichting, vergelijk die van zijn vader maar en die van Nikita. BlackMonkey heeft de link gepost, je kan ze beide opzoeken. Er staat als ik het vertaal geassocieerd is/verbonden is/banden heeft met zijn vader, en dat is logisch, want het is zijn vader.... Er staat niet dat ie werkt voor zijn vader (die wel banden heeft met Poetin).
BlackMonkey schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:47:
[...]

Omdat hij als zoontje van ook alles te danken heeft aan? Zonder zijn vader was hij nooit in deze positie geweest. Je kan niet alleen de voordelen eruit pikken. Hij neemt het vieze geld zelf aan om er zijn kansen mee te creëren. Dan moet je ook niet zielig doen als die je ontnomen worden. Hij weet waar het geld vandaan komt, weet dat hij stevig bevoorrecht is (kijk naar het leven van een gemiddelde rus) en heeft dat blijkbaar ook nooit een probleem gevonden. Hij wordt dus ook gewoon veroordeeld voor zijn eigen handelen. Niemand heeft hem verplicht onderdeel te zijn van de gemaakte deals of in een auto met verkapte Russische vlag rond te rijden (omdat de echte vlag al niet meer mocht). Hij dreigde zelfs met het terugtrekken van sponsorgeld van zijn vader als hij niet een nieuw chassis kreeg.

Ik zou je echt aanraden te kijken naar de verschillende belangen die er allemaal spelen en het doel van sancties. Je redenatie is echt te simpel en vrij pijnlijk om te lezen.
Dat zijn vader bij de coruptie bovenlaag van Rusland behoort, vast wel. Heeft Nikita daarvan geprofiteerd, volmondig ja. Maar dat was al zo voordat de oorlog begon...
Was het geld dan niet vies voordat de oorlog was begonnen? Moeten we dan Haas niet veroordelen en cancelen voor het aannemen van vies Russisch geld. En de FIA voor het toelaten van zo'n vies bedrijf als Haas. En moeten we F1 kijkers (inclusief mijzelf) dan ook veroordelen voor het kijken naar zo'n smerige sport gefinancierd met vies Russisch geld?

Hij word "veroordeeld" omdat hij banden heeft met zijn vader. Het staat letterlijk in de link die je quote
"He [Nikita Mazepin] is a natural person associated with a leading businessperson (his father) involved in economic sectors providing a substantial source of revenue to the Government of the Russian Federation, "

Welk handelen heeft hij na het uitbreken van de oorlog en voor zijn ontslag, anders gedaan dan voor het uitbreken van de oorlog? Wat is daarin veranderd? Haas heeft zelf de livery goedgekeurd met verkapte Russische vlag, de FIA lag er ook niet wakker van, dus wat was daar (voor de oorlog) verkeerd aan?

Verder, aangezien Magnussen geen geld inbrengt, was het geld dus geen voorwaarde om iemand dus ook Nikitia, te laten rijden (het kwam Haas natuurlijk wel goed uit, en heeft zeker geholpen om Haas voor Nikita te laten kiezen tov ander rijders). En voor zover ik weet heeft Uralkali nog geen contract breuk gepleegd of een betaling gemist, maar ik ken het contract niet. Maar goed bij viaplay gaven ze ook al aan dat contracten in F1 niet veel voorstellen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
jeanj schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:37:
[...]

Er staat niet dat ie werkt voor zijn vader (die wel banden heeft met Poetin).
Er staat 'associated with', jij legt dat uit als enkel de vader zoon relatie. Dat is te simpel. Zoals ik al eerder aanhaalde werd de sponsorschap relatie gebruikt om druk uit te oefenen op Haas bij coureurs belangen. Dat gaat verder dan enkel de familie relatie tussen de twee. Verder was Uralkali natuurlijk ook persoonlijke sponser voor Nikita. Net als de Moscow University (vergelijk zijn racepak maar is met Mick).
Dat zijn vader bij de coruptie bovenlaag van Rusland behoort, vast wel. Heeft Nikita daarvan geprofiteerd, volmondig ja. Maar dat was al zo voordat de oorlog begon...
Was het geld dan niet vies voordat de oorlog was begonnen? Moeten we dan Haas niet veroordelen en cancelen voor het aannemen van vies Russisch geld. En de FIA voor het toelaten van zo'n vies bedrijf als Haas. En moeten we F1 kijkers (inclusief mijzelf) dan ook veroordelen voor het kijken naar zo'n smerige sport gefinancierd met vies Russisch geld?
Dat zijn zeker goede vragen. Ja dat geld was toen al vies. Dat is ook een beetje het schimmige aan F1. Net als er veel over de GP in Abu Dhabi te doen is. Of de andere landen met GP's waar mensenrechten van minder belang zijn. Er is nu echter wel een grens gesteld bij het binnenvallen van een democratisch land en het plegen van vele oorlogsmisdaden. Je moet de grens ergens leggen om het zo maar te zeggen, maar het is geen nieuwe discussie. Ik meen dat Steiner destijds ook zei "technically, we can't call it a flag".
Hij word "veroordeeld" omdat hij banden heeft met zijn vader. Het staat letterlijk in de link die je quote
"He [Nikita Mazepin] is a natural person associated with a leading businessperson (his father) involved in economic sectors providing a substantial source of revenue to the Government of the Russian Federation, "
Zie hierboven.
Welk handelen heeft hij na het uitbreken van de oorlog en voor zijn ontslag, anders gedaan dan voor het uitbreken van de oorlog? Wat is daarin veranderd? Haas heeft zelf de livery goedgekeurd met verkapte Russische vlag, de FIA lag er ook niet wakker van, dus wat was daar (voor de oorlog) verkeerd aan?
Je stapt wel erg makkelijk over het binnenvallen zelf heen. Dat is wat er anders is. Ja, zijn rol is niet groot. Maar hij heeft zich er ook nooit fel tegen uitgesproken. Hij heeft ook niet direct zelf de oorlog verklaard, maar ik kan weinig medelijden met hem opbrengen dat zijn rijkeluissport is verpest doordat er nu miljoenen mensen hun huis moeten verlaten. De Russen moeten zelf opstaan tegen de inval, dat kunnen wij niet doen. Hij is dus fout door het gedrag toe te staan. Dat hebben we als wereld/EU ook jaren gedaan hoor. Maar nu zijn we wakker. Het is nooit te laat om op te staan. Dat hij in de slachtoffer rol durft te stappen vind ik eerder verwonderend. Hij zal er hoogstens aan moeten wennen een huis minder te hebben voor de vakantie i.p.v. enkel een hoop puin wat ooit je huis was.
Verder, aangezien Magnussen geen geld inbrengt, was het geld dus geen voorwaarde om iemand dus ook Nikitia, te laten rijden (het kwam Haas natuurlijk wel goed uit, en heeft zeker geholpen om Haas voor Nikita te laten kiezen tov ander rijders). En voor zover ik weet heeft Uralkali nog geen contract breuk gepleegd of een betaling gemist, maar ik ken het contract niet. Maar goed bij viaplay gaven ze ook al aan dat contracten in F1 niet veel voorstellen.....
Dat het geld geen directe noodzaak is betekend niet dat het voordelen biedt. Als je x miljoen aan extra inkomsten hebt kan je die in een betere auto steken. Geen voorwaarde dus, maar wel een overweging die in het voordeel van Nikita is gevallen. Geld maakt ethiek rekbaar, dat hebben we al vaker gezien. Het is ook geen nieuw concept. De F1 heeft de term paydriver haast ontwikkeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Het is vrij simpel. Het is oorlog. En oorlog is niet eerlijk, voor niemand niet.

Het eerste wat je je moet afvragen is "wil ik Putin stoppen of niet". En als je van mening bent dat Putin gestopt moet worden dan moet je ook de ballen hebben om collateral damage te accepteren. Oorlog is een vies zaakje. En het kost moed en doorzettingsvermogen om een vies zaakje op te knappen.

Je kan veel over de Oekraïne en hun afvallige regio's zeggen, maar Putin is de gene die heeft besloten zaken niet via diplomatieke betrekkingen af te handelen maar om te beginnen met schieten. Schieten op militaire doelen, schieten op burgers, schieten op kinderen.

Je stopt een oorlog niet door alleen Putin, te stoppen, je moet de complete oorlogsmachine Rusland zien te stoppen. Waarbij het Puntin is die zijn burgers in deze positie brengt, niet de EU, niet de USA, niet de FIA enz.

Net zoals er in de Oekraïne onschuldige slachtoffers zijn zijn die er in Rusland ook, en dan mogen vele russen nog blij zijn dat zij alleen economisch slachtoffer zijn en niet zoals de Oekraïners die met een clusterbom worden bestookt.

Ben ik gelukkig dat er onschuldige russen worden getroffen door de sancties, nee. Ik had liever gezien dat er een andere oplossing was. Maar die russen moeten Putin aankijken voor een oplossing, niet de EU.

Voor vele sporters heb ik echter een hele hele kleine viool. Nikita rijd met geld van zijn pa, die direct met Putin is verbonden. Jammer joh. Hij neemt geen afstand. En misschien wil hij wel maar kan hij niet. Jammer, maar helaas. Zoals ik al heb gezegd oorlog is een vies zaakje. Ga uithuilen bij Putin.

Andere sporters lopen rond van het geld van de Russische sportbonden. Die sportbonden gebruiken de sporters om Rusland te promoten. Net zoals het NOC*NSF onze sporters gebruikt om Nederland op de kaart te zetten als topsportland en all topsport technologie en voorzieningen die wij hier hebben. Ga uithuilen bij Putin.

Is het verkeert dat Zhou wel rond rijdt ondanks hoe de Oeigoeren, Tibet, dissidenten enz. worden behandeld in China? Nou daar kan je terecht je vragen bij stellen. Net zoals het terecht is om je af te vragen hoe een race is in de USA als je tegen de doodstraf bent.

Alleen ergens word een lijn getrokken. En die lijn is heel arbitrair. Wij zijn helaas veel meer van China afhankelijk dan dat wij van Rusland zijn. Tibet en de Oeigoeren zijn toch net een eindje verder van ons bed. En is dat eerlijk. Nee zeker niet. Maar wel de realiteit. Wel de manier hoe mensen reageren.

En aan de ene kant vind ik het mooi om te zien dat veel mensen een dusdanig rechtvaardigheidsgevoel hebben dat zijn zich ook vragen stellen bij races in het midden oosten vanwege de mensenrechten situatie daar.

Aan de andere kant verbaas ik me er ook over dat er vele niet de volharding hebben om achter concrete stappen te staan om Putin te stoppen. Ja ik ben tegen de oorlog, maar het is zo zielig voor sporter X. Ja ik ben tegen de oorlog, maar mijn gasrekening mag niet omhoog hoor.

Suck it up.

Of je sta voor je vrijheid, de vrijheid van de Oekraïners, en je vecht (met sancties dit keer). Of je laat over je heen lopen net zoals China al jaren doet.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Nog een in de categorie, moeten ze daar wel racen?

https://www.google.com/am...errorism-related-offences

Saudi Arabië executeert even 81 mensen op 1 dag... Het is echt tijd dat de FIA hun morele blik wat gaat verruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Homeland schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:14:

Saudi Arabië executeert even 81 mensen op 1 dag... Het is echt tijd dat de FIA hun morele blik wat gaat verruimen.
Dat gaat niet gebeuren met dit soort zaken of andere mensenrechten gerelateerd, niet bij de FIA niet bij de FIFA of welke sport organisatie dan ook.

Oorlog zoals dit is
een stap te ver maar dit blijkbaar nooit waar ik het ook liever anders zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
.

[ Voor 99% gewijzigd door d-vine op 13-03-2022 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Zo kan je nergens meer racen.
Het is erg natuurlijk, maar vanuit Saudi Arabië komt een hele boel geld naar de Fia toe.

In Spanje zijn stieren gevechten, in Amerika de black lives matter gebeuren, in Nederland kan je niet als homo hand in hand over straat in de hoofdstad.
Zo is er er overal wel iets aan de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Simbob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Het is erg natuurlijk, maar vanuit Saudi Arabië komt een hele boel geld naar de Fia toe.

In Spanje zijn stieren gevechten, in Amerika de black lives matter gebeuren, in Nederland kan je niet als homo hand in hand over straat in de hoofdstad.
Niet als homo over straat, of als homo ter dood kunnen worden veroordeeld, daar zit nogal wat ruimte tussen.

Elk land heeft wel iets wat niet juist is, maar niet elk land executeert 81 mensen op een dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Simbob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:23:
[...]

Is dit een grap, wil je echt deze dingen gelijk stellen? 8)7

Hoeveel geld is een mensenleven waard?

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzor op 13-03-2022 15:30 ]

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ruzor schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:30:
[...]

Is dit een grap, wil je echt deze dingen gelijk stellen? 8)7

Hoeveel geld is een mensenleven waard?
Nee niet helemaal, maar grotendeels klopt het wel dat waar veel geld te halen is zal de Fia zijn.
Net als de Fifa in Qatar.
Daar zijn veel meer mensen omgekomen voor de bouw van de stadions, maar daar hoor je ook niet veel over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Simbob schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:33:
[...]

Nee niet helemaal, maar grotendeels klopt het wel dat waar veel geld te halen is zal de Fia zijn.
Net als de Fifa in Qatar.
Daar zijn veel meer mensen omgekomen voor de bouw van de stadions, maar daar hoor je ook niet veel over.
Niet? Dat is volop in het nieuws geweest. Dat de FIFA en de FIA vooral een economische agenda hebben is natuurlijk duidelijk.

Maar jouw opmerking over dat je nergens meer kan racen en er overal wel iets aan de hand is slaan natuurlijk nergens op. Evenals het gelijkstellen van niet hand-in-hand kunnen lopen als homo zijnde in Amsterdam en 81 mensen executeren.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Welke F1 coureur volgt welke F1 coureur op Instagram:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4ZvXySnssdDxFJYmbvXav4AMdCg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qK5qLOWRJG36L6FSq2v2Gnxb.jpg?f=fotoalbum_large

Mick Schumacher is de enige die zo aardig is om iedereen te volgen. Lewis is nog steeds herstellende van zijn IG pauze.

Bron

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Russell en Latifi volgen iedereen behalve Zhou, dus die zullen ook wel iedereen gaan volgen.

Verstappen volgt Perez en Albon niet, maar Gasly wel. Gasly in de RB 2023 confirmed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Zal er nou echt wat achter zitten? Verstappen volgt Hamilton, Leclerc en Ocon niet. Alle drie de rijders heeft hij akkefietjes mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:16:

[Afbeelding]

Mick Schumacher is de enige die zo aardig is om iedereen te volgen. Lewis is nog steeds herstellende van zijn IG pauze.

Bron
Vettel mist... :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:22:
Zal er nou echt wat achter zitten? Verstappen volgt Hamilton, Leclerc en Ocon niet. Alle drie de rijders heeft hij akkefietjes mee gehad.
Verstappen volgt maar 5 mensen... Lees je de tabel wel goed?
horizontaal lezen wie Verstappen aan het volgen is... Verticaal is wie Verstappen volgt.

Hamilton volgt niemand :+ dat verbaasd me dan weer niet. Nou ja, vorig jaar volgende die Verstappen oOo :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Waah schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:52:
Verstappen volgt maar 5 mensen... Lees je de tabel wel goed?
horizontaal lezen wie Verstappen aan het volgen is... Verticaal is wie Verstappen volgt.
8)7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Troost je, ik moest ook 4x kijken en toen twijfelde ik nog. Maar de tabel rechts hielp me uiteindelijk te begrijpen hoe je de tabel moet lezen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Mog schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 12:16:
conclusies: de mediamanagers van de jongere generatie gebruiken meer Instagram dan de mediamanagers van de oudere generatie en in China speelt Instagram geen rol.

Ik zou er niet te veel achter zoeken.

[ Voor 6% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 15-03-2022 14:33 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Let niet op commentaar, maar wel hele mooie collectie bij elkaar. Vooral de alleroudste wagens en livery's !

YouTube: INCREDIBLE FORMULA 1 CAR COLLECTION WORTH MILLIONS!

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Maar als het straks over Saudi gaat komen ze met "Sport is geen plek voor politiek". :9

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
GS88 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:07:
[...]

Maar als het straks over Saudi gaat komen ze met "Sport is geen plek voor politiek". :9
Nee dat waren terroristen :+ dan is het anders O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Laatst online: 15:53
Lees uit verschillende bronnen dat Azerbaijan een militaire basis in Nagorno-Karabakh hebben aangevallen en een dorp hebben ingenomen. Armenië verwacht dat Russische vredestroepen zullen ingrijpen maar Rusland en Azerbaijan hebben recentelijk een nieuw samenwerkingsoverenkomst, ook op militair gebied, ondertekend.

Benieuwd of Formule 1 en de FIA dit ook in de gaten houden en of dit wel/geen consequenties gaat hebben voor de grand prix aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Chocoball schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 10:30:
Lees uit verschillende bronnen dat Azerbaijan een militaire basis in Nagorno-Karabakh hebben aangevallen en een dorp hebben ingenomen. Armenië verwacht dat Russische vredestroepen zullen ingrijpen maar Rusland en Azerbaijan hebben recentelijk een nieuw samenwerkingsoverenkomst, ook op militair gebied, ondertekend.

Benieuwd of Formule 1 en de FIA dit ook in de gaten houden en of dit wel/geen consequenties gaat hebben voor de grand prix aldaar.
"We houden de situatie nauwlettend in de gaten" :+

aka: Zolang de media zich er niet druk om maakt, doen wij of de neus bloed :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Ben het best wel eens met Hamilton hier
https://nos.nl/l/2422645

Mja. Cash is King, oprecht heel erg helaas. Er zijn volgens mij meer dan genoeg circuits te vinden in landen die het we een tikkie beter voor elkaar hebben

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Jasphur schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:19:
Ben het best wel eens met Hamilton hier
https://nos.nl/l/2422645

Mja. Cash is King, oprecht heel erg helaas. Er zijn volgens mij meer dan genoeg circuits te vinden in landen die het we een tikkie beter voor elkaar hebben
En eigenlijk maar een land dat nog slechter is, China...
Maar ze betalen, dus racen ze hier. Tot zover de morele standaarden van de sport.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:37:
[...]

En eigenlijk maar een land dat nog slechter is, China...
Maar ze betalen, dus racen ze hier. Tot zover de morele standaarden van de sport.
Het WK, EK, tennis, OS, .. waarom niet gewoon in Europa/USA?

Verder houd ik wederom mijn hart vast.. zijn die coureurs/crew daar veilig?

Edit, liveblog:
https://www.nu.nl/formule...nabij-circuit-djedda.html

[ Voor 14% gewijzigd door HollowGamer op 25-03-2022 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:46:
[...]

Verder houd ik wederom mijn hart vast.. zijn die coureurs/crew daar veilig?
Ik ga even een grens overschrijden: zou dat misschien niet gewoon keer nodig zijn om de geldwolven die de baas zijn goed terug te fluiten? Want dat lijkt het enige wat lijkt te helpen

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Player1S schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:53:
[...]

Ik ga even een grens overschrijden: zou dat misschien niet gewoon keer nodig zijn om de geldwolven die de baas zijn goed terug te fluiten? Want dat lijkt het enige wat lijkt te helpen
Tja, je kan ze er ook gewoon weghalen en zeggen dat het onveilig is.

Sowieso vreemd dat 'we' daar gaan rijden, maar goed money money..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

HollowGamer schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 17:59:
[...]

Tja, je kan ze er ook gewoon weghalen en zeggen dat het onveilig is.

Sowieso vreemd dat 'we' daar gaan rijden, maar goed money money..
Daarom zeg ik, misschien moet het juist eens goed mis gaan zodat ze niet meer alleen naar geld kijken

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15:58
Met een aanslag op 10km van het circuit zie ik maar één oplossing. Annuleren die GP.

Veiligheid boven alles.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Malfunctions schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:01:
Met een aanslag op 10km van het circuit zie ik maar één oplossing. Annuleren die GP.

Veiligheid boven alles.
Nee joh, laten we eerst nog een training en Q doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Je moet er toch niet aan denken dat er tijdens de race een raket in slaat.
Als het 10km verder op kan lukt het op de GP ook en aanslagen waar veel publiek is wil men nog wel eens doen.
Geeft geen fijn gevoel dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:28
FOM heeft genoeg centen, kunnen ze makkelijk een Iron Dome unit voor aanschaffen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:23

Amphiebietje

In de blubber

De gemiddelde kijker zal wel denken dat het net zoals in computerspelletjes is, gewoon wat achtergrondspektakel.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Malfunctions schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 18:01:

Veiligheid boven alles.
Mee eens.

Rusland boycotten ze maar in dit soort gare landen blijven ze rijden.

Double standards.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Er worden nog mensen opgehangen in volle stadions. Of 80 executies door onthoofding op een dag om op te ruimen. Het is 2022.

Als dat soort dingen toegestaan zijn, zal een bommetje toch niemand stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
PWM schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:50:
Er worden nog mensen opgehangen in volle stadions. Of 80 executies door onthoofding op een dag om om te ruimen. Het is 2022.

De tour eh F1 stopt voor niemand !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

PWM schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 19:50:
Er worden nog mensen opgehangen in volle stadions. Of 80 executies door onthoofding op een dag om op te ruimen. Het is 2022.

Dat dus.
Eén raket en opeens zouden ze nu vertrekken? Nee dat zou ik pas hypocriet vinden.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Misschien is het wel eens goed als er een raket land op het circuit. Gewoon 1, in een bocht waar niemand rijdt op dat moment. Een mooie wake-up voor iedereen om de plekken waar wij racen, voetballen, OS, etc denken te moeten houden. En hard wegrennen omdat we bang zijn voor zoiets, terwijl er mensen gevangen zitten omdat ze verliefd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ach ik vind ik het allemaal nogal hypocriet. Er is amper een Westers mens die besluit om geen nieuwe telefoon of kleding te kopen ondanks dat het onder hemeltergende omstandigheden gewonnen en gemaakt is.

En als de race doorgaat kijk jij / jullie ook gewoon.

Westerse mensen zouden wat meer in hun eigen abyss moeten kijken en wat minder de dominee uithangen.

[ Voor 8% gewijzigd door Help!!!! op 25-03-2022 20:52 ]

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 12:43

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
Help!!!! schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 20:39:
Ach ik vind ik het allemaal nogal hypocriet. Er is amper een Westers mens die besluit om geen nieuwe telefoon of kleding te kopen ondanks dat het onder hemeltergende omstandigheden gewonnen en gemaakt is.

En als de race doorgaat kijk jij / jullie ook gewoon.

Westerse mensen zouden wat meer in hun eigen abyss moeten kijken en wat minder de dominee uithangen.
Tja, net of we heel veel keus hebben, we jagen alles wat geen kantoorpand is naar het buitenland heen. En dan gaan klagen dat ze het daar niet goed doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57

franssie

Save the albatross

Toch denk ik dat dit wel steeds meer een grotere rol gaat spelen, met 'dit' bedoel ik de belangen van de teams/rijders en FIA die meer en meer uit elkaar lijken te lopen. FIA kiest overduidelijk voor geld, wat de teams ook nodig hebben maar zij zullen daar wellicht eerder grenzen aan stellen hoe dat geld binnen geharkt wordt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48

Osxy

Holy crap on a cracker

Nog niet done and dusted, de coureurs zitten nog in meeting en hebben nog geen besluit.

[ Voor 11% gewijzigd door Osxy op 25-03-2022 21:17 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

You agree or else..... :X

Aantal jaren terug boycotte Force India (een deel van) de vrijdag training in Bahrein en als gevolg worden ze niet getoond op zaterdag. Zondag zei niemand nog wat over de situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
Wat een contrast ook
Bij Rusland trekken we de stekker er gelijk uit en hier gaan we even een aantal km van een raket inslag een beetje racen.
Ik snap het dilemma dat je er nu al bent maar ik snap niet dat dat zoveel coureurs toch willen racen.

Waar is de grens (sport, politiek, mensenrechten) die je wilt trekken is altijd de vraag maar zelf als een raket rijden of een raket incasseren is toch over die grens gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:48

Osxy

Holy crap on a cracker

d-vine schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 21:24:
Wat een contrast ook
Bij Rusland trekken we de stekker er gelijk uit en hier gaan we even een aantal km van een raket inslag een beetje racen.
Ik snap het dilemma dat je er nu al bent maar ik snap niet dat dat zoveel coureurs toch willen racen.

Waar is de grens (sport, politiek, mensenrechten) die je wilt trekken is altijd de vraag maar zelf als een raket rijden of een raket incasseren is toch over die grens gaan
Rusland is puur vanwege de sancties, zonder die sancties was het waarschijnlijk ander verhaal geweest.
Sancties = geen mogelijkheid tot zaken doen, dus geen geld.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Laten we eerlijk zijn, de renners verdienen natuurlijk ook veel geld aan het racen, dus op korte termijn van alles schrappen doet pijn in de portemonnee van de rijder.
Principes zijn mooi maar wel iets van 'morgen'

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Coureurs zitten er nog

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOuT-obXMAs16kE?format=jpg&name=4096x4096Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOuT_WuXwAQhHi9?format=jpg&name=large

[ Voor 39% gewijzigd door Jasphur op 25-03-2022 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Ik denk dat ze gewoon doorgaan. Ineens allemaal social media berichten van Verstappen, Russel, Mercedes en etc. Allemaal paar minuten geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Geeft wel een nieuwe dimensie aan het racen. In plaats van mogelijke regen, inkomende raketten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

NotSoSteady schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:12:
Geeft wel een nieuwe dimensie aan het racen. In plaats van mogelijke regen, inkomende raketten.
yup - en nu zou ik een grap kunnen maken over bandentypes, maar dat doe ik dan maar niet voluit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
mrstylo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:09:
Ik denk dat ze gewoon doorgaan. Ineens allemaal social media berichten van Verstappen, Russel, Mercedes en etc. Allemaal paar minuten geleden.
Social media managers hebben waarschijnlijk ook toegang tot hun social accounts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:28
Ook Ross Brawn is er bij gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOuYt8UWQAEv1za?format=jpg&name=900x900
Pagina: 1 ... 5 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.