[F1] Randzaken

Pagina: 1 ... 6 ... 68 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus de FOM heeft de teambazen zoals gebruikelijk in het gareel gebracht op een relatief snelle manier. Vervolgens ook meteen maar verklaard dat de coureurs ook gewoon meededen. Vervolgens zitten die coureurs al urenlang, inmiddels al in de nacht, te overleggen met elkaar en nu komen de grote spelers van de FOM ook langs?

Nou, de FOM gaat in ieder geval af helemaal af hier en de coureurs laten zien dat ze eigenlijk verdomd veel macht hebben in deze sport. Ongeacht of ze nu gaan racen of de boel opblazen en vertrekken. Verder lijkt het enige beetje moreel besef of echt gezond verstand in deze sport ook wederom bij de coureurs te liggen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:54
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:38:
Dus de FOM heeft de teambazen zoals gebruikelijk in het gareel gebracht op een relatief snelle manier. Vervolgens ook meteen maar verklaard dat de coureurs ook gewoon meededen. Vervolgens zitten die coureurs al urenlang, inmiddels al in de nacht, te overleggen met elkaar en nu komen de grote spelers van de FOM ook langs?

Nou, de FOM gaat in ieder geval af helemaal af hier en de coureurs laten zien dat ze eigenlijk verdomd veel macht hebben in deze sport. Ongeacht of ze nu gaan racen of de boel opblazen en vertrekken. Verder lijkt het enige beetje moreel besef of echt gezond verstand in deze sport ook wederom bij de coureurs te liggen.
Ross Brawn is toch technical director? Is het niet dat de coureurs zich zorgen maken over zicht enzo in de auto en helemaal niet over de aanslag?

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

https://www.nu.nl/nu-form...s-dat-wel-verstandig.html

linkdump - maar een verdomd pittig stuk, wat ik van nu.nl niet gewend ben.
Saoedi-Arabië betaalt flink om op de kalender te staan

De reden dat de Formule 1 het toch doet is uiteraard omdat staatsbedrijf Aramco veel geld steekt in de sport en dat het land flink betaalt om op de kalender te staan. De raketaanvallen zijn daarbij overigens maar een kleine belemmering. Zelfs de betrokkenheid van Saoedi-Arabië bij het conflict in Jemen, die leidt tot ernstige hongersnood, of de schending van mensenrechten in eigen land vormen geen obstakel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Melantrix schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:40:
[...]

Ross Brawn is toch technical director? Is het niet dat de coureurs zich zorgen maken over zicht enzo in de auto en helemaal niet over de aanslag?
Ja, maar dat neemt niet weg dat Ross Brawn ook heel wat invloed zal hebben.

Ik bedacht me zo net ook nog een heel ander probleem. Die Houti rebellen die al jaren in oorlog zijn met Saudi-Arabië, hebben dit denk ik ook echt niet zomaar vandaag gedaan. Die schieten wel vaker, waarschijnlijk door Iran gemaakte en geleverde raketten af, maar vandaag hebben ze absoluut maximale, globale impact bereikt. Hoe dit ook afloopt, Saudi-Arabië is hiermee vernederd. Komt ook nog eens de volgende realisatie bij. Als de race nu vooralsnog doorgaat, wat belet de Houti's om morgen nog een salvo af te vuren op Jeddah, zodat enige veiligheidsgaranties ook niks meer voorstellen en de vernedering compleet is?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:10
Ik ben er bang voor. Jammer voor mij, maar misschien wel goed om hier voor eens en altijd een einde aan te maken. Aan de andere kant is het F1 en kunnen ze een week later besluiten om een ander twijfelachtig land te contracteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17:32
Sommige coureurs tijdens de meeting, duurt al 1 uur en 20 minuten lang:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOuedBEWQAQdU6Y?format=jpg&name=medium

[ Voor 1% gewijzigd door NeverSettle op 25-03-2022 22:59 . Reden: correctie ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:46:
[...]

Ja, maar dat neemt niet weg dat Ross Brawn ook heel wat invloed zal hebben.

Ik bedacht me zo net ook nog een heel ander probleem. Die Houti rebellen die al jaren in oorlog zijn met Saudi-Arabië, hebben dit denk ik ook echt niet zomaar vandaag gedaan. Die schieten wel vaker, waarschijnlijk door Iran gemaakte en geleverde raketten af, maar vandaag hebben ze absoluut maximale, globale impact bereikt. Hoe dit ook afloopt, Saudi-Arabië is hiermee vernederd. Komt ook nog eens de volgende realisatie bij. Als de race nu vooralsnog doorgaat, wat belet de Houti's om morgen nog een salvo af te vuren op Jeddah, zodat enige veiligheidsgaranties ook niks meer voorstellen en de vernedering compleet is?
De race op zondag is het perfecte moment om een aanval met raketten te doen. Wereldwijde live aandacht.

Kan me goed voorstellen dat coureurs en teams liever willen vertrekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@DaniëlWW2 Die rebellen uit Jemen vragen aandacht voor hun probleem/oorlog, en ze hebben zich prima op de kaart gezet vandaag.
Een aanslag op het circuit zal niet hun in hun voordeel zijn, aan de andere kant, er hoeft maar ééntje gek genoeg te zijn vanuit zijn/haar haat en het is bingo.
Hoe dan ook geen veilige situatie.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:23
@NeverSettle 1u20min, ofwel 80 min ;) Snap er niets van dat ze zo snel besloten hebben gewoon door te gaan.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Maar dit zei Toto Wolff dus. En daar gaat dus weer een beetje van zijn toch al geringe geloofwaardigheid...

Want je gaat mij niet wijsmaken dat het circuit wel onder de dekking van een luchtafweersysteem valt en de olieopslag 10km verderop niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:39

Osxy

Holy crap on a cracker

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:58:
Maar dit zei Toto Wolff dus. En daar gaat dus weer een beetje van zijn toch al geringe geloofwaardigheid...
[Embed]
Dat gaat om de teambazen. Die kunnen wel unaniem instemmen maar dan heb je auto's, geen coureurs.

[ Voor 15% gewijzigd door Osxy op 25-03-2022 23:00 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Alonso en Hamilton staan op en spreken uit:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOug8H-XMAAIp6V?format=jpg&name=small

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:58:
<>
Want je gaat mij niet wijsmaken dat het circuit wel onder de dekking van een luchtafweersysteem valt en de olieopslag 10km verderop niet...
Het wordt een bijzondere sport dat F1 - rijden met scherfbestendige lekvrije banden onder de paraplu van Patriot raketten.

Nee, die garantie is is niet te geven denk ik (al heb ik geen idee welk type raket is gebruikt - dacht dat de opstandelingen niet erg high tech hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Osxy schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:00:
[...]

Dat gaat om de teambazen. Die kunnen wel unaniem instemmen maar dan heb je auto's, geen coureurs.
Laat de teambazen lekker zelf racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady

Een eerste indiscretie (en ik zeg dit omdat indiscretie is, tot de officiële bevestiging) is dat de coureurs ook hebben besloten om deel te nemen.

[ Voor 42% gewijzigd door NotSoSteady op 25-03-2022 23:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NotSoSteady schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:04:
[...]

Laat de teambazen lekker zelf racen.
YouTube: Senioren scheuren over Circuit van Zandvoort bij NK scootmobiel racen :+

Dan maakt het ook niet uit of het 720, 1080 of 4k is haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
NeverSettle schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 22:30:
Ook Ross Brawn is er bij gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DV_X-O0e8IaL6KswOA0gVa7VhhE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/F7cN3ZxSPF6h13UqWT7nhHsq.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Domenicali en Brawn hebben de meeting verlaten, coureurs praten nog verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-08 17:33
Zal helaas wel een voorbeeld zijn dat geld de dienst uit maakt, ook in de sport.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Zou toch mooi zijn als bijvoorbeeld Hamilton of een andere invloedrijke coureur gewoon de meeting straks verlaat en direct naar het vliegveld vertrekt om naar huis te gaan.

Gewoon maar eens een echt sterk statement maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Homeland schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:19:
Zou toch mooi zijn als bijvoorbeeld Hamilton of een andere invloedrijke coureur gewoon de meeting straks verlaat en direct naar het vliegveld vertrekt om naar huis te gaan.

Dan pas maakt ie een serieuze indruk. Eerder niet met zijn inkoppertjes op social media.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Verder denk ik echt dat VET “Corona” heeft en daarom niet daar is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Teambazen komen nu weer bij de meeting.
Lijkt dan toch dat ze er nog niet uit zijn.

https://mobile.twitter.co...tatus/1507483502987599873

[ Voor 32% gewijzigd door Homeland op 25-03-2022 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik denk dat er niet meer geraced wordt aldaar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
JB schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:26:
Denk het ook niet, zal straks wel een kleine vloot privéjets vertrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:32

Ja lekker statement naar je collega's/teaam. Hey jongens ik ga ervandoor, het is hier wat gevaarlijk. Blijven jullie nog even 2 dagen de boel afbreken en inpakken?

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowamundo
Zou in mijn ogen ook het beste zijn.
Als iemand dit de coureurs kwalijk gaat nemen ben je of geen fan of een aandeelhouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cowamundo
MrOleo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Ja lekker statement naar je collega's/teaam. Hey jongens ik ga ervandoor, het is hier wat gevaarlijk. Blijven jullie nog even 2 dagen de boel afbreken en inpakken?
Dat doen ze toch elk raceweekend :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MrOleo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:28:
[...]

Tja, zo werkt het nou eenmaal, wat is het alternatief?

Nu gewoon inpakken en F1 moet echt eens wat serieuzer kijken naar de plekken waar ze racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online

Twee jaar terug was de eerste Räikkönen? Snel gevolgd door Vettel? Als ik mij niet vergis. Die twee zijn er nu in ieder geval niet bij. Hamilton heeft zich toen alleen op de persco uit gelaten over de corona situatie en dat hij het niet oké vond. Maar ook hij vertrok pas na de officiële verklaringen dat de stekker er uit was getrokken. Terwijl IIRC Räikkönen al op het vliegveld was gespot terwijl er die avond / nacht nog overleg was tussen de teams, FOM, organisatie etc.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
"De pitstops moeten langer dan 2 seconden duren voor de veiligheid"
"de halo is verplicht voor de veiligheid"

"raket inslag op 10km van het circuit? Nee we zijn unaniem voor het laten doorgaan van de race"

Ehhh.......

[ Voor 3% gewijzigd door Waah op 25-03-2022 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Waah schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:35:
"De pitstops moeten langer dan 2 seconden duren voor de veiligheid"
"de halo is verplicht voor de veiligheid"

"raket inslag op 10km van het circuit? Nee we zijn unaniem voor het laten doorgaan van de race"
De Halo is inmiddels wel bewezen effectief dacht ik? ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

franssie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:36:
[...]
Tegen raketten?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Homeland schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:32:
[...]

Tja, zo werkt het nou eenmaal, wat is het alternatief?

Nu gewoon inpakken en F1 moet echt eens wat serieuzer kijken naar de plekken waar ze racen.
Dan hadden ze niet moeten komen, er was 5 dagen geleden ook een raketaanval. En de maand ervoor en de maand ervoor etc etc.

Zo een evenement aanvallen gaat niet gebeuren ( nou ja niks is zeker natuurlijk, maar het is gewoon hartstikke dom/onlogisch) en als ze het wel willen en het wordt geannuleerd, dan doen ze het morgen alsnog op de pitbox. Er zijn duizenden betere doelwitten dan een wereldwijd sportevenement, enige gevolg is dat de hele wereld opeens het conflict kent en niemand op de hand van de houthi's zal zijn. Het zou hartstikke dom zijn voor hun eigen zaak om f1 aan te vallen, val dan een sjeik of de koninklijke familie of het hoofdkantoor van aramco aan.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:36:
[...]
Dus we moeten eerst bewijs dat een F1 auto raket proof is voor we bepalen of we gaan racen? :+

Punt was dat er heel veel wordt gehamerd op veiligheid. En nu opn10km afstand wordt er een silo opgeblazen, je bent momenteel echt wel een zeer interessant doelwit als je wereldwijde aandacht wilt... En nu neem je de risico's voor lief?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Een raket kan ook uit koers raken, hoeft niet eens bewuste aanval te zijn @MrOleo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Waah schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:40:
[...]

Dus we moeten eerst bewijs dat een F1 auto raket proof is voor we bepalen of we gaan racen? :+

Punt was dat er heel veel wordt gehamerd op veiligheid. En nu opn10km afstand wordt er een silo opgeblazen, je bent momenteel echt wel een zeer interessant doelwit als je wereldwijde aandacht wilt... En nu neem je de risico's voor lief?
Je sarcasme en zowel ook humor detector zijn stuuk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MrOleo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:39:
[...]

Dan hadden ze niet moeten komen, er was 5 dagen geleden ook een raketaanval. En de maand ervoor en de maand ervoor etc etc.

Zo een evenement aanvallen gaat niet gebeuren ( nou ja niks is zeker natuurlijk, maar het is gewoon hartstikke dom/onlogisch) en als ze het wel willen en het wordt geannuleerd, dan doen ze het morgen alsnog op de pitbox. Er zijn duizenden betere doelwitten dan een wereldwijd sportevenement, enige gevolg is dat de hele wereld opeens het conflict kent en niemand op de hand van de houthi's zal zijn. Het zou hartstikke dom zijn voor hun eigen zaak om f1 aan te vallen, val dan een sjeik of de koninklijke familie of het hoofdkantoor van aramco aan.
Maar stel dat ze tijdens de race een doel in de buurt aanvallen, wat moeten ze dan doen, de race stoppen, doorgaan terwijl je bijv. Rookpluimen naast het circuit ziet?

Ze hadden sowieso al nooit in de land moeten racen, na de hele historie daar, recent 81 executies, nu raket aanvallen. Er is een waslijst met redenen om er niet heen te gaan. Maar ja, Cash is King.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
franssie schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:41:
[...]

Je sarcasme en zowel ook humor detector zijn stuuk.
Daar hebben we deze voor: :+
(werkt ook voor Ferrari tactische calls) :+

[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 25-03-2022 23:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:15
Misschien zijn de coureurs aan het overleggen wie het kortste strootje trekt om zondag in z’n eentje 3 rondjes achter de safety car te rijden zodat de race als “plaatsgevonden” kan worden gearchiveerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:59

Player1S

Probably out in the dark

Ligt er aan welk chantage middel de FIA/FOM gaat inzetten en of de rijders daar voor zwichten zoals de teams eerder vandaag al zijn gezwicht

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Qoine schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:43:
Misschien zijn de coureurs aan het overleggen wie het kortste strootje trekt om zondag in z’n eentje 3 rondjes achter de safety car te rijden zodat de race als “plaatsgevonden” kan worden gearchiveerd.
Denk dat Hulk zich dan wel vrijwillig beschikbaar stelt. Is toch eindelijk een podium :+

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Qoine schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:43:
Ik teken ervoor - en deze zandbak landen/regio van de kalender af en geen gezeur meer, Spa/F etc blijven lekker op de kalender.
Technisch gesproken is Zandvoort ook een zandbak ;-) die laat ik even in het midden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

[ Voor 44% gewijzigd door Homeland op 25-03-2022 23:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
Homeland schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:42:
[...]

Maar stel dat ze tijdens de race een doel in de buurt aanvallen, wat moeten ze dan doen, de race stoppen, doorgaan terwijl je bijv. Rookpluimen naast het circuit ziet?

Ze hadden sowieso al nooit in de land moeten racen, na de hele historie daar, recent 81 executies, nu raket aanvallen. Er is een waslijst met redenen om er niet heen te gaan. Maar ja, Cash is King.
Ja ze hebben daar niks te zoeken, dat is evident, maar er is ook niks veranderd in de afgelopen 24 uur/week. Toen koos men om er heen te gaan en te racen, waarom nu opeens niet meer, omdat we de gevolgen van een raket/drone op tv zien, itt tot de afgelopen jaren aan aanvallen over het hele land? Of zoiets 10 km verderop gebeurd of 50 km maakt geen drol uit, beide gevallen laten zien dat de houthi's de mogelijkheid hebben om jeddah te bomarderen.

erutangiS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Het is daar nu 2 uur in de nacht. Blijkbaar toch nog coureurs die liever niet willen racen morgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Aston Martin zelfs met twee man sterk? En Gasly heeft nog steeds geen tijd gehad om zich om te kleden en heeft nog steeds zijn racepak aan.

Blijft in ieder geval weer een bijzondere situatie. De teams willen wellicht ook niet, maar die moeten contractueel / kost hun een berg geld als ze niet mee doen. FOM/FIA willen wellicht niet, maar ook hun kost het een berg geld als ze het afblazen. Wellicht dat de organisatie het ook niet meer wilt, maar ook die kunnen het niet afblazen want dan hebben zij weer contractbreuk met FOM/FIA. En dan blijkt maar weer dat die 20 ZZPers die een beetje aan het stuur draaien de meeste macht hebben juist doordat ze geen contractuele verplichtingen in deze hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
MrOleo schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:59:
[...]

Ja ze hebben daar niks te zoeken, dat is evident, maar er is ook niks veranderd in de afgelopen 24 uur/week. Toen koos men om er heen te gaan en te racen, waarom nu opeens niet meer, omdat we de gevolgen van een raket/drone op tv zien, itt tot de afgelopen jaren aan aanvallen over het hele land? Of zoiets 10 km verderop gebeurd of 50 km maakt geen drol uit, beide gevallen laten zien dat de houthi's de mogelijkheid hebben om jeddah te bomarderen.
Omdat het nu zichtbaarder is voor kijkers en coureurs. En omdat dit misschien de morele druppel is die de immorele F1 oceaan doet overstromen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
hjs schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:41:
Een raket kan ook uit koers raken, hoeft niet eens bewuste aanval te zijn @MrOleo
Ja maar de dreiging is hetzefde als dat ie vanochtend was, waarom is dit nu wel een probleem en 5 dagen geleden niet? De dreiging is waarschijnlijk zelfs minder dan 24 uur. De houthis hebben waarschijnlijk hun doel wel bereikt, hun aanval op wereldwijde tv, ze hebben hun aandacht. 24 uur geleden hadden ze dat nog niet en had de drone/raket inderdaad kunnen missen.

erutangiS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Twitter zegt:

[ Voor 90% gewijzigd door Halderknots op 26-03-2022 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
hjs schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 23:41:
Ja precies op een olieopslag toevallig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
MrOleo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:04:
[...]

Ja maar de dreiging is hetzefde als dat ie vanochtend was, waarom is dit nu wel een probleem en 5 dagen geleden niet? De dreiging is waarschijnlijk zelfs minder dan 24 uur. De houthis hebben waarschijnlijk hun doel wel bereikt, hun aanval op wereldwijde tv, ze hebben hun aandacht. 24 uur geleden hadden ze dat nog niet en had de drone/raket inderdaad kunnen missen.
De coureurs gingen er waarschijnlijk vanuit dat het veilig zou zijn, omdát de F1 komt. En dat er dus niet op slechts 10km een raket zou inslaan.

En natuurlijk maakt het uit of het op 50km afstand of 10km afstand gebeurt. Ook omdat het op 10km gewoon hoorbaar was op het circuit.... Dat klinkt toch echt wel dichterbij dan op 50km.

Vanaf de bank/bureau/zolderkamer is het makkelijk roepen dat het niet uitmaakt. Als je daar zit is dat toch wel even anders lijkt mij :X

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Maar ga je er dan op 'gokken' dat het nu verder wel goed zal gaan?

Je had 5 dagen terug na de eerste aanslag al moeten besluiten om hier niet heen te gaan.

Precies de reden waarom dit soort landen niet op de racekalender thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
MrOleo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:04:
[...]

Die dreiging is juist wat groter nu ze raak geschoten hebben live op TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
PP_Sound schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:07:
[...]

Ja precies op een olieopslag toevallig.
Ik gok dat die een aanval op het f1 circuit bedoeld :+

En vraag de Russen maar eens :+ die wapens waren ook niet altijd even accuraat O-)

Als de kans bestaat dat ze nog wat dichterbij een actie gepland hebben om jog extra in het nieuws te komen... Ga je het er dan op gokken dat ze niet per ongeluk de baan weten te raken?

Ik gok dat Saudi zelf graag ook wil dat het doorgaat. Want nu afblazen zullen zij zien als een teken van zwakte. Veel politiek achter de schermen nu verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Halderknots schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:07:
Twitter zegt:
Jeddah's airspace is now closed as a result of the smoke!

So the #F1 medical helicopter would not be able to take off if the scenario remain for tomorrow!

Remembering that they can only race if the helicopter can operate normally on the circuit!
F1 verplicht geen medische helicopter... F1 verplicht een maximale tijd om bij het ziekenhuis te geraken. Gezien dit een stratencircuit in de hoofdstad is zal dat ook wel niet echt een probleem hoeven te zijn. En er zijn al vaker last minute afwijkende scenario's opgetuigd. Vorig jaar of het jaar ervoor alweer nog in Oostenrijk. Slecht weer waardoor de helicopter niet kon vliegen, oplossing was dat ze eerst met de ambulance de vallei in zouden rijden, en dan de helicopter in. In China hebben ze ooit permanent een rijbaan afgesloten voor een ambulancerit te kunnen garanderen. Maar nogmaals, gezien dit een stratencircuit is betwijfel ik of ze überhaupt met een medische helicopter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Halderknots schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:07:
Twitter zegt:
Jeddah's airspace is now closed as a result of the smoke!

So the #F1 medical helicopter would not be able to take off if the scenario remain for tomorrow!

Remembering that they can only race if the helicopter can operate normally on the circuit!
Dat zou wel een heel politiek correcte uitweg zonder veel gezichtsverlies zijn ,,, dus niet onmogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:12:
[...]

Ik gok dat die een aanval op het f1 circuit bedoeld :+

En vraag de Russen maar eens :+ die wapens waren ook niet altijd even accuraat O-)

Als de kans bestaat dat ze nog wat dichterbij een actie gepland hebben om jog extra in het nieuws te komen... Ga je het er dan op gokken dat ze niet per ongeluk de baan weten te raken?

Ik gok dat Saudi zelf graag ook wil dat het doorgaat. Want nu afblazen zullen zij zien als een teken van zwakte. Veel politiek achter de schermen nu verwacht ik.
Nog zo'n aanval in de buurt op zondag tijdens de race is zeer goed mogelijk, maximaal exposure.
Duurt erg lang nu het overleg bij de coureurs en dat duidt op grote verdeeldheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

RobertMe schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:17:
[...]

F1 verplicht geen medische helicopter... F1 verplicht een maximale tijd om bij het ziekenhuis te geraken. Gezien dit een stratencircuit in de hoofdstad is zal dat ook wel niet echt een probleem hoeven te zijn. En er zijn al vaker last minute afwijkende scenario's opgetuigd. Vorig jaar of het jaar ervoor alweer nog in Oostenrijk. Slecht weer waardoor de helicopter niet kon vliegen, oplossing was dat ze eerst met de ambulance de vallei in zouden rijden, en dan de helicopter in. In China hebben ze ooit permanent een rijbaan afgesloten voor een ambulancerit te kunnen garanderen. Maar nogmaals, gezien dit een stratencircuit is betwijfel ik of ze überhaupt met een medische helicopter werken.
Hele valide redenatie indien je wil/moet racen. Als je het niet wil kan men net zo makkelijk andersom redeneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
PP_Sound schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:18:
[...]

Nog zo'n aanval in de buurt op zondag tijdens de race is zeer goed mogelijk, maximaal exposure.
Duurt erg lang nu het overleg bij de coureurs en dat duidt op grote verdeeldheid.
Of de coureurs weten niet wat ze er mee moeten v.w.b. "we rijden niet". Er ligt geen draaiboek klaar voor hoe je dat als coureur(s) naar jou team communiceert waarbij je het team met de problemen opzadelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halderknots
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-01 23:59
Vind het toch wel een lastige.

[ Voor 76% gewijzigd door Halderknots op 26-03-2022 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Meeting afgelopen, Russell gaat met de race leiding praten. Zal nu toch wel snel een beslissing naar buiten komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Halderknots schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:21:
Vind het toch wel een lastige. F1 zet een land in de spotlight.
Het is niet zomaar een willekeurig land
Als ze de race cancellen dan hebben de terroristen hun zin.
Is een geval van perspectief of het terroristen zijn of rebellen. Er is een reden dat dit circuit omstreden is.
Verstoren ze de race live, dan hebben ze ook hun zin. Ik denk dat toch racen een sterker signaal is.
Ik denk juist dat niet racen een mooi signaal is naar alle onderdrukkende en mensenrechten negerende regimes dat we er klaar mee zijn, net zoals met Rusland.
Dan maar minder vliegen (of niet).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOu2mFGWYAwqEhI?format=jpg&name=small

Verstappen verlaat het circuit. Nu even kijken of z'n jet met een uurtje vertrekt :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Nu online
Vind het toch wel een lastige. F1 zet een land in de spotlight. Als ze de race cancellen dan hebben de terroristen hun zin. Verstoren ze de race live, dan hebben ze ook hun zin. Ik denk dat toch racen een sterker signaal is.
En toch wil niemand daar het risico lopen dat er tijdens een training of race een projectiel op de baan terecht komt. Dan kan de F1 opgedoekt worden.

En ik kan me zeer goed voorstellen dat de coureurs daar al helemaal geen trek in hebben. Zou ik ook niet hebben.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Ralf Schumacher is aanwezig om voor Sky commentaar te geven en die vliegt in de ochtend naar huis naar aanleiding van de aanval van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
Het schijnt dat straks om 1 uur Nederlandse tijd meer nieuws komt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FOuzy4xWQAYj84G?format=jpg&name=small

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ja, dit gaat richting afgelast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Vind het toch wel een lastige. F1 zet een land in de spotlight. Als ze de race cancellen dan hebben de terroristen hun zin. Verstoren ze de race live, dan hebben ze ook hun zin. Ik denk dat toch racen een sterker signaal is.
Door dit te brengen als een ‘terroristische aanslag” en de Houthi’s als terroristen te brengen, dan heeft Saudi Arabië ook zijn zin. Het hoeft niet eens zo slecht voor hun te zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

franssie schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:26:
[...]

Het is niet zomaar een willekeurig land

[...]

Is een geval van perspectief of het terroristen zijn of rebellen. Er is een reden dat dit circuit omstreden is.

[...]

Ik denk juist dat niet racen een mooi signaal is naar alle onderdrukkende en mensenrechten negerende regimes dat we er klaar mee zijn, net zoals met Rusland.
Dan maar minder vliegen (of niet).
Precies dat laatste, ook alsof de oorlog in Jemen door de Saudi's het enige is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrstylo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 15:10
Dan wilden de rijders dus racen.

Ik snap het echt niet, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

mrstylo schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:34:
[...]

Dan wilden de rijders dus racen.

Ik snap het echt niet, maar ja.
Of sommige coureurs trekken zich terug of Horner roept maar wat. Het is gewoon afwachten nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:07

d0s

sssst

Ik denk dat een aantal teams zich terugtrekken. Mercedes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik hoop in ieder geval op een unaniem besluit en niet dat we een situatie als USA 2005 krijgen met een handvol coureurs aan de start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Hoop dat toch minstens een paar teams of coureurs niet mee zullen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Dat besluit ging niet gemakkelijk dat is wel duidelijk.

Het is nu wel erg verleidelijk geworden om nog een actie te doen om live de wereldwijde TV te halen.

[ Voor 15% gewijzigd door PP_Sound op 26-03-2022 00:44 ]

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Sempy
Afbeeldingslocatie: https://aviationweek.com/sites/default/files/styles/crop_freeform/public/2021-08/pantsir.png?itok=jupczBqk

Safety Car aan de situatie aangepast. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:29
Normaal gesproken zou de samenvatting van FP2 ook al lang en breed op YouTube staan, maar om een of andere vage reden staat die nog steeds niet online. Zouden ze even wat minder zin hebben in de comments sectie onder de video? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

FIA/FOM heeft nu wel een mediastressmoment (3x woordwaarde minimaal) - en een geschil internationaal oplossen is ook niet goedkoop. Ik denk dat er vannacht een hoop juristen de contracten aan het doornemen zijn en we hooguit morgen te horen krijgen wat er gaat gebeuren. Het is immers wel een 'sport' die voornamelijk om geld draait.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 08:42

Saffie_time

Why use this? 42!

Race gaat door wordt nu aangegeven maar ik wil het wel eens zien als er morgen nog iets gebeuren gaat in de buurt van het circuit.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
StefanVerkerk schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 00:55:
Normaal gesproken zou de samenvatting van FP2 ook al lang en breed op YouTube staan, maar om een of andere vage reden staat die nog steeds niet online. Zouden ze even wat minder zin hebben in de comments sectie onder de video? ;)
Kun je natuurlijk ook gewoon uitzetten. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
Saffie_time schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:13:
Race gaat door wordt nu aangegeven maar ik wil het wel eens zien als er morgen nog iets gebeuren gaat in de buurt van het circuit.
Dan gaat er nog een keer erg lang vergaderd worden.

FP3 zal een lastige worden met al die nog wat slaperige coureurs..

[ Voor 9% gewijzigd door PP_Sound op 26-03-2022 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Laat die rijders het in vervolg ook lekker alleen bij de sport houden, kan de hypocriete teksten niet meer aanhoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

NotSoSteady schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:26:
Laat die rijders het in vervolg ook lekker alleen bij de sport houden, kan de hypocriete teksten niet meer aanhoren.
Waar hoor je ze? Nu nog ergens live?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Horner liet bij vertrek van het circuit blijken dat de race toch echt nog altijd doorgaat, maar de kans is groot dat de discussie zaterdag wordt voortgezet.
Ze tillen het gewoon over de nacht heen. Morgen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:23
PP_Sound schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:16:
[...]

Dan gaat er nog een keer erg lang vergaderd worden.

FP3 zal een lastige worden met al die nog wat slaperige coureurs..
Je denkt dat 13 uur "rust" te kort is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Niet online
mitsumark schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:58:
[...]

Je denkt dat 13 uur "rust" te kort is?
Jij denkt dat de werkdag pas begint wanneer de 3e training start?
Sowieso zorgen dit soort zaken voor een verstoring in de voorbereiding

[ Voor 15% gewijzigd door PP_Sound op 26-03-2022 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 13:27
F1 wordt gewoon gedwongen om door te gaan anders komen ze niet zo makkelijk het land uit is al eens eerder gebeurd daar met WWE worstelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

xNikobellicx schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 06:56:
F1 wordt geen gedwongen om door te gaan anders komen ze niet zo makkelijk het land uit is al een eerder gebeurd daar met WWE worstelaars.
Pure chantage dus. En reken maar dat er ook nog wel andere dreigementen gemaakt zijn. Intrekken FIA race licentie bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GovertNL
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-08 17:21
Had nu toch wel verwacht dat het niet zou doorgaan. Bijzonder.

En dat al die teambazen zeggen, het is hier veilig, we kunnen racen, is ook ronduit bijzonder. Maar die kunnen waarschijnlijk ook niks anders dan dit zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hompu
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:21
BBC: Saudi Arabian Grand Prix will go ahead after missile attack

Kwam dit nieuwsbericht van de BBC tegen op Reddit. In dit bericht staat de volgende passage:

"BBC Sport has learned that a significant number of drivers had concerns about the safety of the event following the attack.

But eventually they were convinced to go ahead and race after being given further information by bosses.

Part of this information involved the possible consequences of not racing, such as how easily teams and drivers would be able to leave the country if the race did not happen.
"

Met name die laatste alinea vind ik erg naar. Als dat daadwerkelijk zo is hoop ik van harte dat ze na dit weekend nooit meer terugkeren naar SA. Los van het feit natuurlijk dat ik het sowieso al achterlijk vind om te racen (lees: sportwashen) in een land dat zo'n lage dunk heeft van de mensenrechten, maar goed.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/jyp4kait9mp81.jpg

Tja en als dan dus nogmaals blijkt dat F1 geen ruggengraat heeft dan krijg je dus dit soort plaatjes op social media :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Laatst online: 13:43

Smoonshine

Feyenoord!!

Bizar. Blijkbaar zijn er inmiddels ook alweer vergeldingsacties geweest op Hodeihah, een Jemenitische havenstad. Er wordt gewoon een oorlog uitgevochten op de drempel van je voordeur, maar toch gaan we gewoon lekker door.

Ben erg benieuwd wat er in de dagen na de GP naar buiten gaat komen als iedereen weer veilig het land uit is. Het laatste woord is hier nog niet over gesproken, of de race nu doorgaat of alsnog wordt afgelast. En laten we hopen dat in het eerste geval er geen gekke dingen gebeuren tijdens de race.

uhm...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• d-vine
  • Laatst online: 19:47
Niet om Hamilton te bashen maar ik vind dat als je altijd zo'n standpunt inneemt van dit is niet ok, mensenrechten etc. in landen je ook wel eens daad bij woord mag voeren en dan als eerste coureur zeggen ik ga dit weekend niet racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
d-vine schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 07:55:
Niet om Hamilton te bashen maar ik vind dat als je altijd zo'n standpunt inneemt van dit is niet ok, mensenrechten etc. in landen je ook wel eens daad bij woord mag voeren en dan als eerste coureur zeggen ik ga dit weekend niet racen.
Dat had ie dan al moeten doen voor hij daar aankwam.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sempy
Saffie_time schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 01:13:
Dat idee heb ik ook. Die rebellen zullen toch ook doorhebben wat voor effect die raket gisteren op de teams heeft. Een flinke knal op een stuk leeg woestijn in de buurt en de teams gaan inpakken. Kans om je vijand flinke PR-schade te laten lopen zonder vuile hand n.
Pagina: 1 ... 6 ... 68 Laatste

Let op:
Enkele regels vooraf:
• Niet op de man
• We houden het fatsoenlijk, dit is dus niet jouw persoonlijke uitlaatklep om te uiten hoe zat jij onder andere Hamilton wel niet bent.
• Geen complottheorieën, bashen op FIA, coureurs of teams
• Onderbouw je posts, geen one-liners om maar een statement te maken.