Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Ik denk dat ze vervuilender zijn, als je alleen naar de auto's kijkt.Chakotay schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:29:
Is iemand hier eigenlijk van plan om de Formule E te gaan volgen? Ik vind het een interessant idee en ben benieuwd hoe het gaat. Dat hele enthousiasme eromheen dat het zoveel beter voor het milieu is tegenover de F1 ben ik het alleen niet mee eens, dat de auto's zelf geen benzine meer gebruiken maakt nouwelijks impact... Die dingen moeten nog steeds de hele wereld worden rondgevlogen, en vrachtvliegtuigen lopen niet op wolken en regenbogen
Want ze rijden op batterijen (?), die gaan echt niet zolang mee als de Prius en dan moeten die weer vernietigd worden. (Wat veel vervuilender is)
Maar goed het is een leuk en verfrissend concept, altijd maar weer dat roepen over milieu.

denk niet dat ze veel uit maakt; zijn allemaal rete competatief ingesteld, of dat nu met F1 is of potje kaarten, ze willen stuk voor stuk winnenKeRsTmAnNeKe schreef op maandag 07 juli 2014 @ 19:13:
Heb wel idee dat sommige coureurs zoiets flink onder hun stand zouden vinden, ze zijn immers F1 coureurs... maar zo'n Kimi, weet niet, heb wel idee dat die dat gewoon leuk vind...
๐๐๐
ด๐
ฐ๐
ผ: ๐๐
พ๐
พ๐๐
ถ๐
ฐ๐
ผ๐
ด๐_๐
ฒ๐
พ๐
ผ
๐
ฟ๐๐
ฝ: ๐
ท๐
พ๐
ป๐
ป๐
ฐ๐
ฝ๐
ณ๐
ท๐
ฐ๐๐
ณ๐
Kort gezegd, om 2 duppies te sparen wordt een auto van een miljoen gebouwd.
Daarentegen is het natuurlijk wel zo dat e-producten populairder aan het worden zijn, net zoals nano 10 jaar geleden hip was. Het zal wellicht meer geld opleveren door goede/meer sponsoren.

[Voor 78% gewijzigd door Seรฑor Sjon op 08-07-2014 09:42]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Goed, het zou wat leuke technieken kunnen brengen (quickswap van batterij bv?), maar imho is 'Formule' niet zonder gebrul van die auto's. Ik ga voor een A1GP verhaaltje.
[Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 08-07-2014 10:13]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het laatste.SinergyX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:13:
Vraag me af wat het gaat worden, wordt het niveau F1 of meer beetje e-go-carts?
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Naar wat ik begrijp gaan ze bij de pitstops a la MotoGP de complete auto swappen ipv alleen de batterij, helaas.SinergyX schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:13:
Vraag me af wat het gaat worden, wordt het niveau F1 of meer beetje e-go-carts?
Goed, het zou wat leuke technieken kunnen brengen (quickswap van batterij bv?), maar imho is 'Formule' niet zonder gebrul van die auto's. Ik ga voor een A1GP verhaaltje.
Ik geef je gelijk, maar er zijn zoveel regels in het verleden geweest die soort gelijke reacties gaven. (wel vaak gelijk voor alle rijders, toegegeven)Seรฑor Sjon schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:20:
Ik lees ook dingen van een Facebook-achtige stemming voor wie extra boost krijgt tijdens de race. Dat is voor mij al reden genoeg om af te haken. Ze zijn wel ontzettend aan het pluggen met allerlei berichten, maar ik loop er niet warm voor.
Zal het een kans geven en zien hoe het wordt, ga nu niet zeggen of ik wel of niet een heel seizoen volhoudt.

Ik zou die Social-Media boost met een korrel zout nemen, maar toch... Je weet maar nooit...
Minder geluidsoverlast zeg je, Zandvoort kom maar op!
I intend to live forever. So far, so good.

Anoniem: 516179
Als ze inderdaad iets met stemmen of social media tijdens de race gaan doen wat ook daadwerkelijk invloed heeft op de race haak ik per direct af. Hoe kunstmatig wil je het hebben?
[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 08-07-2014 12:09]
LMP wagens hebben over het algemeen een grote vlakke bodemplaat, waar de lucht makkelijk onder kan slaan. Deze zijn zoals alle formule-wagens een stuk meer 'open', waardoor ze minder snel ver gaan vliegen als er iets mis gaat.Anoniem: 516179 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:08:
Moet zeggen dat de wagens er wel erg mooi uit zien. Vraag me wel af waarom ze geen grote vin achterop hebben? Bij LMP is dat verplicht tegen het rollen van de wagens, lijkt me bij deze auto's net zo goed van toepassing?
Dat stemmen voor extra boost vind ik ook heel erg jammer overigens.
[Voor 6% gewijzigd door Chakotay op 08-07-2014 12:10]
Met zulke autootjes speelt mijn zoontje ookIkWilbert schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:32:
Zo zal een start ongeveer klinken
YouTube: Formula E first ever start

Zo te zien hebben ze redelijke straatbanden erop - vierkant en een grof regenprofiel.
Er zitten inderdaad een soort allweather banden onder, die ook ruim een raceafstand mee moeten gaan.Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:05:
[...]
Met zulke autootjes speelt mijn zoontje ook
Zo te zien hebben ze redelijke straatbanden erop - vierkant en een grof regenprofiel.
Edit: ow wacht, accu wissel halverwege, stond hierboven al.
[Voor 34% gewijzigd door Jolke op 08-07-2014 13:43]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Staat jouw zoontje dan niet uiterst links op zijn smartphone de auto te bedienen?Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:05:
[...]
Met zulke autootjes speelt mijn zoontje ook

Het geluid vind ik niets, maar ze zien er wel gaaf uit. Ik ben wel benieuwd naar het race gedrag. Het vermogen is er meteen. Het hele milieu aspect is pure PR.
Maar laat a.u.b. wel die social media sites weg...
No worries, Pastor zat niet achter het stuur.Jolke schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 14:37:
Zo lekker link zeg, zo dicht met het publiek eromheen.
Race an sich wel, maar ze moeten niet exotisch gaan doen zoals F1, regeltjes regeltjes en regeltjes, tijdelijke boosts en andere onzin. Gewoon identieke wagens met marge van eigen keuze voor vermogen of juist langer rijden op een accu, beetje leuke zut bij pitstops (wat blijkbaar niet zal gebeuren).giganielsie schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:44:
Je moet het ook zeker niet gaan kijken (luisteren) voor het geluid. Mij lijkt het eigenlijk wel een interessante klasse om te volgen. Is toch wel de toekomst van de auto's en hierdoor, als het een beetje aanslaat, gaat de innovatie ook een stuk sneller van het rijden op accu's.
Maar laat a.u.b. wel die social media sites weg...
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Uhm, het zou toch dit worden? What happened?
Anoniem: 516179 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:46:
[...]
No worries, Pastor zat niet achter het stuur.

Achter de betaalzender dus

Ik hoop dat ik een stream kan vinden, anders is het jammer maar helaas.

Blijkbaar mogen we het daar wel over hebben in dit topic (F1 topic niet namelijk).

Maar een nieuwe klasse introduceren achter een paywall.

Ik voorzie eenzelfde lot als A1GP, Superleague en andere klassen die het een paar seizoenen volgehouden hebben. F1 heeft ook te kampen met dalende kijkcijfers, een nieuwe klasse roeit dan helemaal tegen de stroom (pun intended) in.
Misschien handig om dat blauwe even in een topicwarning te zetten voor als het spul begint a.s. weekend?Seรฑor Sjon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:10:
[mbr]Je mag wel over streams praten, maar er niet naar verwijzen, linken, DMen etc.[/]
Maar een nieuwe klasse introduceren achter een paywall.![]()
![]()
Ik voorzie eenzelfde lot als A1GP, Superleague en andere klassen die het een paar seizoenen volgehouden hebben. F1 heeft ook te kampen met dalende kijkcijfers, een nieuwe klasse roeit dan helemaal tegen de stroom (pun intended) in.

Mee eens, maar bij dit soort race-series die niet makkelijk legaal te kijken zijn is de vraag ernaar altijd wat hoger.Seรฑor Sjon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:36:
Done, nou is dit nergens toegestaan op GoT, dus het zou voor zich moeten spreken.
Anyway, als het toch over slechte ideรซn gaat, is fanboost al afgeschaft?

Het lijkt erop dat het er gewoon is:Chakotay schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:44:
[...]
Anyway, als het toch over slechte ideรซn gaat, is fanboost al afgeschaft?
http://fanboost.fiaformulae.com/
Wat een ronduit idioot idee.. Wie heeft bedacht dat dezelfde doelgroep naar Formula E wil kijken als naar idols??? Het is toch geen jurysport????
Het zou mij niets verbazen als dadelijk blijkt dat structureel Michela Cerruti of Katherine Legge die fanboost krijgen..
Ik vind het hele concept van Formula E heel goed. Autosport is autosport, ook als de drivetrain full electric is. Het is de toekomst en de tijd van maximaal vermogen uit een brandstofmotor is gewoon voorbij. Het kan ook echt leuk zijn aangezien de karakteristiek van een elektromotor totaal verschillend is met het constant beschikbare maximale koppel.
Daarnaast zorgt het voor een boost in de ontwikkeling van full electric auto's.
Hoe vet zou het zijn als de regels van bestaande klassen niet zo streng waren en een full electric auto mag meedoen.
Bij Le Mans zijn we van alles op benzine, naar diesel, naar hybrid gegaan.
Van mij mag Tesla erin komen en de racewereld op zijn kop zetten.
Maar laat aub de fans niet aan de knoppen zitten!!
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Mochten er alternatieven zijn om dit (op een legale manier) te bekijken dan hoor ik het graag anders wordt het toch weer een illegale stream.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forwareds
Dat terwijl Indiecars aan populariteit is aan het winnen, zelf vind ik dat ook steeds leuker om te kijken omdat het veld gewoon 'eerlijk' is (zoals A1GP in de basis) zonder veel poeha. En moet zeggen dat de Amerikaanse manier van verslaggeven best wel leuk isSeรฑor Sjon schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:10:

Maar Formule E achter paywall, is meteen einde oefening. Ik had die serie al gezien op DC, vind het ook niet echt 'leuk' om te kijken en je hoort nog vrij weinig over lange races en toestand van de accu's. Alleen de onzin van die organisator dat het mensen motiveert een E-car te kopen? Erm.. nee.
Volgende 24u zitten er toch al full-E LMP2 wagens tussen?sanderb schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 11:02:
Ik vind het hele concept van Formula E heel goed. Autosport is autosport, ook als de drivetrain full electric is. Het is de toekomst en de tijd van maximaal vermogen uit een brandstofmotor is gewoon voorbij. Het kan ook echt leuk zijn aangezien de karakteristiek van een elektromotor totaal verschillend is met het constant beschikbare maximale koppel.
Daarnaast zorgt het voor een boost in de ontwikkeling van full electric auto's.
Ik zie btw nog bar weinig toekomst in het hele electric, het is leuk om te zien dat ze er wat mee doen, daar houd het op. (ik zie bv een Nascar, SuperV8 of welke DTM dan ook niet overstappen op electric). E
[Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 11-09-2014 12:13]

[Voor 21% gewijzigd door Chakotay op 13-09-2014 09:34]
Niet dat ik het kan kijken, want geen Fox Sports abo en een stream zoeken vind ik teveel werk voor iets waarvan ik niet weet of het wel leuk is.
Volgens mij hadden er maar 5 man een handvol rondjes gereden, of alleen de eerste 5 stonden op e website, dat kan ook. Een handvol rondjes was in ieder geval bij allemaal zo, korte quali denk ik dan.
[Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 13-09-2014 09:48]
There you go:Anoniem: 516179 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 09:47:
Quali is al geweest, race is over een paar minuten om 10:00.
Niet dat ik het kan kijken, want geen Fox Sports abo en een stream zoeken vind ik teveel werk voor iets waarvan ik niet weet of het wel leuk is.
Volgens mij hadden er maar 5 man een handvol rondjes gereden, of alleen de eerste 5 stonden op e website, dat kan ook. Een handvol rondjes was in ieder geval bij allemaal zo, korte quali denk ik dan.
*knip* geen illegale streams
Niet in HD maar het is te doen.
Als het leuk is volgende keer maar ff een HD stream opzoeken

E: Ik heb echt het idee dat ik naar een stel radiografisch bestuurbare autotjes kijk

[Voor 11% gewijzigd door gambieter op 13-09-2014 13:46]
hoidoei
Dat gevoel had ik ook ja!Remcom00 schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 10:04:
[...]
E: Ik heb echt het idee dat ik naar een stel radiografisch bestuurbare autotjes kijk
Verder weet ik niet wat ik er van moet vinden. Al kan ik me wel voorstellen dat dit de toekomst van racen zal zijn(???)
Snelheden en PK's ben ik nog niet onder de indruk van, mijn straatauto heeft meer PK (maar is dan ook 3x zo zwaar).
Racen is best goed verder, beetje chaotisch en beetje wennen maar wel leuk op zich.
OMG dat ongeluk zag er echt niet goed uit....

[Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 13-09-2014 11:02]
Voor hetzelfde geld kruipt ie eruit en valt vervolgens dood neer wegens een intern iets.
Derp, nummer 3 is nu toch niet nummer 3?
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 516179 op 13-09-2014 11:16]
YouTube: 2014 Formula E Beijing ePrix Prost Heidfeld HUGE Accident
Vinden jullie ook dat de hoeveelheid data in beeld wel erg summier is? Ik zie bijna niets over rondetijden en gaps e.d., terwijl je punten voor de snelste ronde krijgt, niets over berichten van racecontrol. etc. Ook jammer dat de battery-percentages niet ljiken te kloppen.
[Voor 9% gewijzigd door Chakotay op 14-09-2014 01:06]
Alle begin is moeilijk, ik hoop en denk dat er de komende races steeds meer info komt.Chakotay schreef op zondag 14 september 2014 @ 01:04:
Ik heb net alsnog de race gekeken, mmh. Van deze baan zijn de rechte stukken volgens mij veel te lang voor het relatief lage vermogen van de auto's, er gebeurde redelijk weinig spannends op de baan.
Vinden jullie ook dat de hoeveelheid data in beeld wel erg summier is? Ik zie bijna niets over rondetijden en gaps e.d., terwijl je punten voor de snelste ronde krijgt, niets over berichten van racecontrol. etc. Ook jammer dat de battery-percentages niet ljiken te kloppen.
De info over resterend batterij niveau was ook niet erg accuraat (Prost die met nog 10 rondjes te gaan al op 3% zit). Dus ook daar nog ruimte voor verbetering.
Die klap O_o
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ook grappig:
Heidfeld dichtte tijdens de race het gat met Prost en leek in de laatste bocht de beslissende aanval in te zetten, totdat het mis ging. "Toen ik ondersteboven hing, was ik al aan het klagen over Prost.

Wat een acceleratie op de rechte stukken. En profielbanden op een droog wegdek, werkelijk?
Mijn god, had het geld echt niet beter besteed kunnen worden? En dat stoppen ze dan ook nog achter een decoder. Mooi zo laten, kom je het ook niet per ongeluk tegen op de een of andere vrije zender. Wat een gedrocht van een nieuwe serie.
Testing, one, two ...
Zo kan je het natuurlijk wel vergeten. Geen streams en alleen achter de decoderChakotay schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:01:
Hier staat een overzicht van waar het te kijken is. Helaas nog steeds een 'ouderwets' model van al dan niet betaalde tv-zenders, geen online streaming opties. Kom op FIA, het is 2014... Dorna bied prachtige MotoGP streams via de eigen website aan, volg dat voorbeeld eens

Persuader of bytes.
Verder ziet het er op zich wel geinig uit. Maar die profielbanden zijn wel een beetje jammer inderdaad.
En die klap op het eind zeg

Daarom ook mijn opmerking dat het rechte stuk te lang is, ze zitten te snel aan de top en lijken ook niet echt te kunnen slipstreamen.AzzKickah schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:37:
De topsnelheid van ~170km/u viel me een klein beetje tegen als ik eerlijk ben. Had iets hoger verwacht.
Verder ziet het er op zich wel geinig uit. Maar die profielbanden zijn wel een beetje jammer inderdaad.
En die klap op het eind zegPfffff.
Daarom rijden ze niet op echte circuits, dan lijken ze nog langzamer.AzzKickah schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 08:37:
De topsnelheid van ~170km/u viel me een klein beetje tegen als ik eerlijk ben. Had iets hoger verwacht.
En die klap op het eind zegPfffff.
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Gooi inderdaad die wagens maar gewoon in de LMP, al zullen ze daar zelfs denk ik niet eens mee kunnen komen met de GT en C serieshardware-lover schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 04:54:
Mijn god, had het geld echt niet beter besteed kunnen worden? En dat stoppen ze dan ook nog achter een decoder. Mooi zo laten, kom je het ook niet per ongeluk tegen op de een of andere vrije zender. Wat een gedrocht van een nieuwe serie.

Heb de race maar via de minder 'witte kanalen' deels kunnen kijken, valt me best tegen.
Wel jammer dat Forza de wagen al snel ingame had, maar het schakelen niet goed heeft gedaan, an sich is het in een game nog wel leuk om met zo'n ding rond te racen.

---
Blijkbaar gaan ze maar een klein stukje van de baan in Monaco gebruiken:
(via thejudge13.com)

[Voor 37% gewijzigd door Chakotay op 19-09-2014 14:45]
Do the math: sin adds to your troubles, subtracts from your peace, multiplies your sorrows and divides you from God.
Die site is niet serieus.jawmoret schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:16:
hmm als je die voorstellen leest die jij noemt Chakotay dan is het niet echt serieus te nemen... het leek me nou juist een leuke toevoeging voor de autosport... ze maken er een beetje een zooitje i.p.v een race wedstrijd.
Ze rijden echter in een park over supersmalle wegen met hele hoge hekken. Het ziet er echt niet uit op tv.
Ze hadden beter met karts met dikke bumpers kunnen rijden, in plaats van met deze aero. Anyway, see for yourself:

En goh, iemand crasht en een SC. De geldstromen maar eens in de gaten houden

Buemi gooit het ook zelf weg, hij maakte een blundertje maakte en spinde onnodig waarmee hij een of twee posities verloor.
Uiteindelijk is het Bruno Senna die Buemi op elke manier mogelijk blokkeert om zo landgenoot Piquet te helpen.
[Voor 12% gewijzigd door gambieter op 28-06-2015 17:51]
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Testing, one, two ...
Ik heb het nieuws niet heel erg gevolgd... Maar dit jaar mogen ze toch zelf ontwikkelen?hardware-lover schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 14:16:
Het E geluid voor het komende seizoen.
[video]
Zitten er nu teams bij die hun eigen chassis of drivetrain ontworpen hebben? Of gaan we gedurende het seizoen ontwikkelingen zien?
Ze klinken namelijk al behoorlijk verschillend..
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Formule E is wel een leuke raceklasse, al blijft het geluid voor sommigen wel een issue. Ik ben benieuwd naar komend seizoen.
[Voor 9% gewijzigd door vhal op 12-08-2015 21:00]
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Werkelijk? 4 reacties voor de jouweKilljoy schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:49:
Op gpupdate een vergelijking van het geluid van de verschillende aandrijflijnen.

Testing, one, two ...
Vrij kansloos iddhardware-lover schreef op vrijdag 14 augustus 2015 @ 23:37:
[...]
Werkelijk? 4 reacties voor de jouwe

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.
Offtopic, maar ik heb zaterdag(?) een stukje van de Formule E race in Londen gezien. Ik had het idee dat ik naar een stel radiografisch bestuurbare auto's zat te kijkendcm360 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:01:
[...]
Formule E-auto's lijken daar voor geen meter op, hoezo?

The ramblings of an idiot
Grappig, dat zei ik letterlijk tegen mijn vriendin. Maar het zal een kwestie van wennen worden. Als we allemaal elektrisch rijden groeit er een hele generatie op die onze voorliefde voor V8/V10/V12 niet snappenMcBoom schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:53:
[...]
Offtopic, maar ik heb zaterdag(?) een stukje van de Formule E race in Londen gezien. Ik had het idee dat ik naar een stel radiografisch bestuurbare auto's zat te kijkenNot my cup of tea....

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Nou, ik denk niet dat ik er ooit aan zou kunnen wennenGrrrrrene schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:56:
[...]
Grappig, dat zei ik letterlijk tegen mijn vriendin. Maar het zal een kwestie van wennen worden. Als we allemaal elektrisch rijden groeit er een hele generatie op die onze voorliefde voor V8/V10/V12 niet snappen

The ramblings of an idiot
Hmmm. Daar zal ik nooit aan wennen. Als ik TV kijk is dat vaak 404 van Ziggo (autosportkanaal), maar de enige keer dat ik wegzap is als die elektrische autootjes in beeld komen. Kan het niet aangluren.Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:56:
[...]
Grappig, dat zei ik letterlijk tegen mijn vriendin. Maar het zal een kwestie van wennen worden. Als we allemaal elektrisch rijden groeit er een hele generatie op die onze voorliefde voor V8/V10/V12 niet snappen
Och... de Ferrari V12... wat was dat een heerlijk geluid in de heuvels van Spa Francorchamps.McBoom schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:06:
[...]
En dat hoeft van mij echt geen V8/V10/V12 te zijn.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Qua duurzaamheid en voorbeeldfunctie is de Formule E een prima initiatief.
Duurzaamheid? De ene keer dat ik het heb gekeken (vorig jaar ergens) moesten ze halverwege van auto's wisselen... Tot zover de duurzaamheidProsac schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:19:
Dat Formule E is best grappig, maar dat gierende geluid is niks vergeleken met andere autosport. Zal wennen zijn, net als die nieuwe motoren in de F1 destijds.
Qua duurzaamheid en voorbeeldfunctie is de Formule E een prima initiatief.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

De auto's zullen accelereren van 0 naar 100 km/h in 3 seconden met een maximumsnelheid van 220 km/h.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:34:
Het ziet er gewoon niet snel uit .. voornamelijk door het gebrek aan geluid, maar volgens mij gaan ze ook gewoon niet snel. Welke top halen ze in de race? Raken ze wel de 200 vraag ik me af? Ze doen om de haverklap een krappe bocht of chicane, dat schiet gewoon niet op .. zolang het niet 250+ is, is het net alsof je naar toerwagens zit te kijken.. en dan niet de dikke jongens, maar de 1.6 16v modelletjes, Clio cup ofzo.
(volgens Wikipedia)
Knappe Clio die dat kan ;-) Maar het oogt inderdaad traag.
Wilde altijd al iets over computers weten
“The car is able to accelerate from 0–100 km/h (0–62 mph) in 3 seconds, with a maximum speed of 225 km/h (140 mph) “ als ik WP mag gelovenAlfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:34:
Het ziet er gewoon niet snel uit .. voornamelijk door het gebrek aan geluid, maar volgens mij gaan ze ook gewoon niet snel. Welke top halen ze in de race? Raken ze wel de 200 vraag ik me af? Ze doen om de haverklap een krappe bocht of chicane, dat schiet gewoon niet op .. zolang het niet 250+ is, is het net alsof je naar toerwagens zit te kijken.. en dan niet de dikke jongens, maar de 1.6 16v modelletjes, Clio cup ofzo.

Ws. zullen ze hun max-speed niet zo 1-2-3 halen vanwege de aard van de circuits maar de onboards zien er m.i. vrij rap uit. Natuurlijk is het niet te vergelijken met de F1 maar de races zijn best leuk om te volgen. Doordat de wagens minder herrie maken kunnen ze doodleuk races in de centra van de grotere steden. Dit zie ik niet zo snel gebeuren bij de Formule 1 (enkele uitzonderingen daargelaten).
Persoonlijk heb ik weinig moeite met het geluid van de F-E, de wagens klinken ten opzichte van elkaar al verschillend. Het F1 V12-V10-V8 “vroeger was alles beter” tijdperk waren voor de fans misschien wel het beste maar persoonlijk vond ik het maar klereherrie (al helemaal in het echt). De huidige V6T motoren zijn meer mijn ‘cup of tea’, vooral het gefluit van de turbo.
Ach, over 20 jaar lacht iedereen de ICE uit

Verder natuurlijk mooie namen wel in deze serie.
Vind de auto's overigens niet zo heel mooi, beetje blokkerig op een of andere manier.
Ik denk zelf dat Buemi expres te vroeg remde (ik geloof dus het verhaal van Audi Abt, zie ook de onboard bij Di Grassi).Readdy schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:40:
Wat vonden jullie van de actie van Di Grassi op Buemi? Wou hij hem expres de race uitkegelen of was het toch per ongeluk? Ik denk dat hij hem expres er uit wou knallen.
Buemi wist dat als het om hotlaps ging dat hij zeker kon winnen van Di Grassi, op de baan was dat nog niet zeker. Vertrouw zelf Alain Prost niet, denk dat hij best zo'n scenario heeft bedacht.
Daar heb je wel een goed punt, zo had ik het nog niet bekeken.Ryur schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 10:36:
[...]
Ik denk zelf dat Buemi expres te vroeg remde (ik geloof dus het verhaal van Audi Abt, zie ook de onboard bij Di Grassi).
Buemi wist dat als het om hotlaps ging dat hij zeker kon winnen van Di Grassi, op de baan was dat nog niet zeker. Vertrouw zelf Alain Prost niet, denk dat hij best zo'n scenario heeft bedacht.
Trouwens in seizoen 3 komt de Formula E naar Brussel, weet iemand nu al of hij/zij er naar toe gaat? Zelf woon ik in de provincie Groningen, dus dat is nog al een stukje rijden

Mijn oom is dit jaar naar Berlijn geweest en hij was er niet super positief over. Hij vond het een beetje saai.
Berlijn was ook een ontiegelijke saaie race. Ik ben samen met mijn vriendin in Parijs geweest (zij woont daar ook nog, dus ik ben naar haar toe gegaan), en de race zelf was redelijk. Maar alles wat eromheen zit was wel leukReaddy schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:10:
[...]
Trouwens in seizoen 3 komt de Formula E naar Brussel, weet iemand nu al of hij/zij er naar toe gaat? Zelf woon ik in de provincie Groningen, dus dat is nog al een stukje rijden. Maar wie weet:P
Mijn oom is dit jaar naar Berlijn geweest en hij was er niet super positief over. Hij vond het een beetje saai.

Ik wil sowieso naar Brussel (ik kom uit Overijssel) & Parijs ga ik ook waarschijnlijk weer naartoe.
[Voor 90% gewijzigd door gambieter op 05-07-2016 13:00]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik snap wel wat je bedoeld. Ik heb de Formule E zelf nog nooit gekeken of overwogen naar toe te gaan terwijl ik zelf een EV (Tesla) rijd en 101% Pro-elektrisch rijden ben.Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:34:
Mijn hart gaat toch nog harder kloppen van een schreeuwende V10, daarvoor zou ik naar een race gaan of deze kijken.
Wel hoop ik dat er in Formule E onderzoek wordt gedaan wat uiteindelijk zijn weg vind naar mijn auto.
Echter maakt de Formule E mij nog niet heel warm van binnen.
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.