Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Ben benieuwd of dat Vergne terug kan komen vanaf #18

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 16:50

basvn

Breezand - NHN

Ben benieuwd of Stoff het een beetje kan vasthouden.

Hoop op een leuke race, met weer lege accu´s

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

in 3 minuten al 42!! plekken ingehaald in totaal

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Webgnome
Red flag.. gaat weer wat worden met batterij . Ik heb het vaker gezegd. Dit soort smalle banen zijn gewoon irritant. Wie verzint er vlak na de start een veel te smalle hairpin..

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:20
Jeetje, wat een uitvallers deze wedstrijd! En Bird, verdorie man, wel solide race maar dit kan niet anders dan tot een straf leiden. Frijns wel weer een solide race, die laat zich prima zien maar is niet exceptioneel. Vandoorne valt toch enorm tegen zeg, die is geen schim van wat hij ooit was.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Beetje een saaie race. Het camerawerk was saai door alleen maar bird en lotterer in beeld te brengen (althans op Eurosport. Neem even aan dat die dezelfde beelden heeft als de livestream).

Hopelijk krijgt Bird wat hij verdient. Hij weet namelijk donders goed dat dit niet kon.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:04
Pff wat een waardeloze regie zeg. Dat icm de waardeloze informatie qua tijden maakte deze race compleet onvolgbaar.

• Webgnome
Helemaal mee eens. De commentator op eurosport probeerde er nog wat van te maken maar zelf was het amper te volgen. Bij Formule 1 heb je een app waar je de tussentijden en dergelijke perfect kunt volgens. Dat is bij Formule e toch niet toevallig het geval he?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik vind het ook moeilijk te volgen, eigenlijk al het hele seizoen. Best jammer, want zo kom je er niet echt lekker in.

Iemand al iets gehoord over al dan niet een straf voor Bird?

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21:57
Driveshaft problem volgens Stoffel op zijn twitter. Jammer, der zat meer in.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Webgnome
RoD schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:07:
Ik vind het ook moeilijk te volgen, eigenlijk al het hele seizoen. Best jammer, want zo kom je er niet echt lekker in.

Iemand al iets gehoord over al dan niet een straf voor Bird?
Zojuist bekend gemaakt 5s penalty.

• Malt007
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 22:04
Webgnome schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:31:
[...]

Frijns dus een plekje naar voren.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12-05 17:54
Op zich vond ik het wel een leuke race. Jammer dat Vandoorne toch een beetje zat te slapen en de HWA/Mercedes toch wat tekort komt in de race. En dan ook nog uitvallen. Als ze in de top4 hadden kunnen finishen was het al een goed resultaat lijkt me.

Bird/Lotterer was op zich een mooi gevecht en Bird heeft inderdaad die straf verdiend.
Ben het ook eens met dat de regie soms slecht is.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +2Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:13
Toch weer een tweede podium dit jaar voor Frijns. Ik vind dat hij sinds eind vorig jaar DTM echt mooie dingen laat zien. Daarvoor reed hij IMHO toch wat anoniem rond in de Formule E. Het lijkt er in ieder geval op dat hij steeds beter weet hoe de race opbouw moet verlopen en daardoor steeds vaker in de punten rijdt. Echt tof om te zien.

Wat betreft de regie en commentaar. De vorige wedstrijd was de regie best wel sterk, veel zaken werden netjes in beeld gebracht en het commentaar sloot daar aardig op aan. Deze wedstrijd was de regio weer een potje bagger en de halve race worden alleen de top 2 in beeld gebracht, terwijl vaak key moments in de wedstrijd gewoon gemist worden. Ook energieniveau's en andere cruciale informatie wordt maar mondjesmaat doorgegeven.

Ik kan de commentator op Ziggo eigenlijk weinig verwijten, die krijgt live ook maar weinig mee - met dezelfde beelden als wij krijgen. Maar hij mist af en toe ook echt belangrijke momenten. Dat Buemi vandaag wegviel, kwam hij pas achter toen het in de herhaling kwam. Erg jammer.

Nu naar de MotoGP :)

• RoD
  • Niet online

RoD

Frijns bleef inderdaad goed uit de problemen. Degelijk en solide gereden, en zonder veel in beeld te komen naar de derde plek.

Uiteindelijk dus geen handige actie van Bird, als hij er gewoon achter was gebleven had hij een hoop meer punten gehad. Maar als je in de race zit snap ik ook wel weer dat je gewoon wil winnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op zondag 10 maart 2019 @ 13:31:
[...]
Moest dat zolang duren? Kom op zeg! Ze hadden tijd genoeg om de straf uit te delen maar nee, eerst de hele ceremonie afhandelen en dan als mosterd na de maaltijd met een (meer dan logische) straf aangezet komen. De Mexico race liet zien dat dit ook beter kon? Dit soort circuits is iets voor fietsers, niet voor brede 4-wielers.

A smile a day....

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Met toeval grotendeels deze, voor mij eerste formule E race gekeken. Zo jammer dat het allemaal stratencircuits zijn..

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Daniel_Elessar
Dacuuu schreef op zondag 10 maart 2019 @ 14:17:
Met toeval grotendeels deze, voor mij eerste formule E race gekeken. Zo jammer dat het allemaal stratencircuits zijn..
Op zich kan dat best en is het net de format van dit kampioenschap. Maar ze hoeven niet zó smal te zijn, dat ben ik met je eens :) Want zo'n krappe U-bocht net na de start is echt vragen om problemen. Dat is het op Spa al en die is behoorlijk breed.

• Webgnome
Morgen weer een race. Dit keer op een compleet nieuw circuit. Van wat ik van gezien heb een leuk en snel circuit. Hopelijk niet teveel fcy's of een rf. ;)

• Webgnome
Te volgen via Ziggo sport.

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 20:25
Ik kijk ook weer even mee, maar raak iets in de war van de time table.

Het is nu toch fp1 ? Die zou om 7:30 starten als ik het goed zie ?
Ergens een duidelijke calender ? Ik zit vast helemaal fout te kijken :)

ppeterr wijzigde deze reactie 23-03-2019 07:47 (5%)

MENTAL SHUTDOWN

• Webgnome
Dat was mij ook even een raadsel. Maar volgens mij begint de race om 08:00. De timetable https://www.fiaformulae.c...nya-20180206/sanya-events

Buemi begint vanaf de pits door een tijdstraf. We zullen zien wat dat is / was. Waar ik wel benieuwd naar ben of dat met deze temperaturen de auto's het een beetje volhouden. Moet zeggen dat hoe men het nu aanpakt. Dus iedereen interviewen etc een stukje leuker is als F1.

Vanmorgen interviewde men een official over wat er nu wel en niet mocht met contact. Deze sport is dus met opzet een straatrace. Daar hoort dan ook contact bij. Wat dus NIET mag. Is contact waaruit een voorsprong ontstaat of waardoor de andere word benadeeld. Volgens de official mag je dus wel iemand van de zijkant raken maar iemand van voor of achter niet zoals Bird vorige keer deed. En dat soort acties worden altijd beoordeeld.

Webgnome wijzigde deze reactie 23-03-2019 07:59 (108%)

• Kasai
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-05 12:47

Kasai

Legendary

Ik kijk via Eurosport, race was verlaat vanwege code rood race ervoor.

Atlas#22744

• ppeterr
@Webgnome yep daar kijk ik ook, maar dan nog wat ik nu live zie bij ziggo lijkt
wel een introductie voor de race, en de calender geeft eerst van alles anders aan.

Naja, maakt niet uit, leuke interviews. En lekker kijken (voor mij de 3e race die ik zie) dus E-newbie :)

MENTAL SHUTDOWN

• Webgnome
De regie mag terug naar school. Ik wil niet de hele race naar de voorhoede kijken..

• JvS
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Webgnome schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:24:
De regie mag terug naar school. Ik wil niet de hele race naar de voorhoede kijken..
Ja dit doet denken aan F1 in de jaren 90 begin jaren 2000...

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:52
En zelfs de inhaalactie aan de kop missen ze zowat.. :(

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:52
Ah, Vandoorne ligt er al weer uit zie ik.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Webgnome
Edd schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:33:
En zelfs de inhaalactie aan de kop missen ze zowat.. :(
Kon beter inderdaad maar missen. Nee.

En weer een red flag..

Webgnome wijzigde deze reactie 23-03-2019 08:42 (6%)

• ppeterr
nou wat een rommeltje deze race...zonde voor de nederlander

MENTAL SHUTDOWN

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Grappig, ik kijk voor de tweede keer toevallig een race, maar is die DaCosta niet gewoon slim bezig met het zo laat mogelijk die "boost" lijn pakken? Als die full course yellow 20 seconden eerder was geweest, had hij gratis die omweg kunnen nemen.

Nu is het natuurlijk niet slim, niet pakken. Maar zo laat mogelijk snap ik wel. Commentator niet, of mis ik het gewoon?

JvS wijzigde deze reactie 23-03-2019 09:11 (4%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:11
JvS schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:10:
Grappig, ik kijk voor de tweede keer toevallig een race, maar is die DaCosta niet gewoon slim bezig met het zo laat mogelijk die "boost" lijn pakken? Als die full course yellow 20 seconden eerder was geweest, had hij gratis die omweg kunnen nemen.

Nu is het natuurlijk niet slim, niet pakken. Maar zo laat mogelijk snap ik wel. Commentator niet, of mis ik het gewoon?
Opzich slim ja. Maar nu gaat hij wel een straf krijgen denk ik.

Alleen als die FCY er niet was, en hij ging hem wel pakken, dan verloor hij veel tijd. En niet genoeg tijd om die 'verloren' tijd goed te maken.
Juist doordat Attack Mode zoveel meer boost geeft, kan je de verloren plekken mooi volmaken.

• ppeterr
Volgens mij vergist Dacosta zich daar, je hoort het net ook de commentator zeggen.
Hij heeft er gewoon een gemist,

MENTAL SHUTDOWN

• Webgnome
JvS schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:10:

Als het zo is dat dacosta nog een attack mode moest is het inderdaad slimmer om het later te doen dan de rest. Maar ik denk eerder dat het niet klopte. Ook omdat dacosta veel meer energie over had dan de rest.

De race leiding is wel weer op dreef..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ryur schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 09:13:
[...]

Opzich slim ja. Maar nu gaat hij wel een straf krijgen denk ik.

Alleen als die FCY er niet was, en hij ging hem wel pakken, dan verloor hij veel tijd. En niet genoeg tijd om die 'verloren' tijd goed te maken.
Juist doordat Attack Mode zoveel meer boost geeft, kan je de verloren plekken mooi volmaken.
tja, je levert wel eerst twee plekken in en kan daarna met veel risico terugpakken. Volgens mij is de verhouding niet helemaal 100% als je in een rijtje rijdt. Dan is het eerder een nadeel dan een voordeel.

• ppeterr
loopt het geluid bij jullie ook achter tov het beeld (ziggo racing) (slipsynch)

ppeterr wijzigde deze reactie 23-03-2019 09:19 (16%)

MENTAL SHUTDOWN

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Lekkere actie van Buemi om Frijns even door te duwen en zo twee auto's uit te schakelen. Daar moet haast wel een straf voor komen.

Edit: yep, 10s.
https://www.fiaformulae.c...ns-over-race-ending-crash

Jeltel wijzigde deze reactie 23-03-2019 12:23 (31%)

• alex3305
Bullshit penalty van 10 seconden. Daardoor houdt Buemi er nog 2 punten aan over, terwijl Frijns en Di Grassi beide met 0 punten eindigen.

Verder wel een erg mooie race gezien. Weer erg veel gebeurt in drie kwartier, maar ben wel benieuwd wat er met Bird is gebeurd. En welke straffen we nog gaan krijgen... Zowel Mortara en Da Costa hebben zich namelijk niet aan de regels gehouden door geen Attack Mode te gebruiken.

• lukadad
Stoffel is in de eerste ronde achterop Bird geknald.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:24

vhal

ಠ_ಠ

lukadad schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:56:
Stoffel is in de eerste ronde achterop Bird geknald.
Het loopt op z'n zachtst gezegd niet echt soepeltjes voor deze man.. :X

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

• Webgnome
alex3305 schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 12:45:
Bullshit penalty van 10 seconden. Daardoor houdt Buemi er nog 2 punten aan over, terwijl Frijns en Di Grassi beide met 0 punten eindigen.

Verder wel een erg mooie race gezien. Weer erg veel gebeurt in drie kwartier, maar ben wel benieuwd wat er met Bird is gebeurd. En welke straffen we nog gaan krijgen... Zowel Mortara en Da Costa hebben zich namelijk niet aan de regels gehouden door geen Attack Mode te gebruiken.
Ze hadden hem inderdaad veel beter 10 naar beneden kunnen plaatsen of een langere time penalty ipv 10 seconden. Dan had ie net als de slachtoffers geen punten gehad. Nu krijgt ie alsnog 2 punten ondanks een dikke crash veroorzaken. Ach ja.. houd het spannend zullen we maar zeggen.

Vond de race voor de rest niet heel bijzonder wel mooi altijd om te zien dat men de laatste paar minuten er pas echt vol voor gaat. Dat heb je bij F1 eigenlijk niet zo vaak als hier heb ik het gevoel. Bij de F1 is het toch wel vaker van te voren al duidelijk hoe het zal eindigen qua teams. En ik blijf er bij. De attack mode is een goede toevoeging aan het spel. Het maakt voor de voorhoede meestal niet zo heel veel uit maar het zorgt er wel voor zo heb ik het idee dat de achterhoede / middenmoot erg echt voor gaat en strategisch speeld.

Weet iemand of er eigenlijk apps of sites zijn waar je de actuele ronde tijden en dergelijke kunt zien? Dat is er voor de F1 wel (zover ik weet) maar voor de FE heb ik het nog niet gevonden. Dat zou een erg mooie toevoeging kunnen zijn want op dit moment krijg je tijdens de race niet heel veel informatie. Alleen de hoeveelheid power en zo nu en dan als de regie het toelaat de tussentijden en natuurlijk altijd de attack mode. Dat laatste heb je alleen zo weinig aan als je niet weet wat de afstand is tussen twee rijders.

hier dus: https://www.fiaformulae.com/results/live-timing

Webgnome wijzigde deze reactie 23-03-2019 13:35 (41%)

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 09-05 15:45
10 sec penalty met een full course yellow finish? Hij zou minimaal 25 seconden moeten krijgen om te compenseren dat men 50 km/u rijdt op het moment dat het tijdsverschil wordt bepaald...

erutangis

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MrOleo schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 13:56:
10 sec penalty met een full course yellow finish? Hij zou minimaal 25 seconden moeten krijgen om te compenseren dat men 50 km/u rijdt op het moment dat het tijdsverschil wordt bepaald...
Je hebt helemaal gelijk. Wat nog maar eens aangeeft dat deze serie nog steeds in de kinderschoenen staat, iig vwb wedstrijdleiding. Zoals ze elkaar van de baan rammen, dat gaat helemaal nergens meer over. Het lijkt iedere race erger te worden. Voordat Buemi Frijns te grazen nam, had ie er al eerder een de muur gedrukt om er voorbij te komen. En wie weet wat er buiten beeld nog allemaal meer niet door de beugel kon.

Leuk tijdverdrijf, maar serieus? Nog lange niet....

A smile a day....

• FabianNL
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21:09
Heeft DaCosta nou nog een straf gehad? Kan er maar weinig zinnigs over vinden op het grote internet... Zelfs de website van Formala E wordt je niet veel wijzer van. Blijft een beetje een onbenullig allemaal op deze manier, zeker in vergelijking met Formule 1 waar elke scheet op elke sport-website verschijnt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
FabianNL schreef op zondag 24 maart 2019 @ 02:11:
Heeft DaCosta nou nog een straf gehad? Kan er maar weinig zinnigs over vinden op het grote internet... Zelfs de website van Formala E wordt je niet veel wijzer van. Blijft een beetje een onbenullig allemaal op deze manier, zeker in vergelijking met Formule 1 waar elke scheet op elke sport-website verschijnt.
De F1 is dan ook qua fans natuurlijk vele malen groter dus dan is het niet zo raar dat daar ook veel meer informatie van beschikbaar is. Zover ik het nu zie was het een probleem van de software en had Da Costa wel alle Attack modes gebruikt:

En ook volgens deze bron is dat inderdaad het geval:
Het was het begin van een lange lijst reprimandes, boetes en straffen. Buemi kreeg ook nog een boete voor te snel rijden achter de SC, evenals Lotterer en Abt. Felix da Costa en Mortara kregen een onderzoek aan hun broek omdat de computer aangaf dat ze nog een attack mode over hadden. De Portugees kon bewijzen dat hij ze allebei gebruikt had, de Zwitser had er inderdaad nog een over en werd bestraft met 16 seconden tijdstraf. Felix Da Costa mocht zich daarna nóg een keer melden, evenals de hele top 5 voor de verschillende botsingen rond de safetycar periode. Bijna iedereen werd vrijgesproken, alleen Vergne kreeg dus nog een reprimande voor zijn herstart.

Webgnome wijzigde deze reactie 24-03-2019 09:50 (54%)

• alex3305
@Webgnome Maar even een verhaaltje schrijven omtrent alle straffen en onderzoeken kan toch wel? Dat doen ze ook bij de Formule 2 bijvoorbeeld. Nu staat er alleen een spectaculair stuk over Di Grassi met ergens onderin, één regeltje over de straf voor Buemi.

Ik snap dat dit nog in de kinderschoenen staat, maar na 5 jaar en talloze goede voorbeelden verwacht ik wel dat je de informatievoorziening voor je fans goed hebt.

• Webgnome
Wat wil je dat ik ga zeggen? Ja inderdaad? Lijkt mij dat niemand het zo wel goed vind toch?

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19:17
Webgnome schreef op zaterdag 23 maart 2019 @ 08:24:
Was vorige keer ook al zo.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Webgnome
ATS schreef op maandag 25 maart 2019 @ 13:36:
[...]

Was vorige keer ook al zo.
Dat is dit hele seizoen al het geval. Helaas.

• Webgnome
Morgen is het weer zover. Het Formule E feest strijkt dit keer neer in Rome. Voor de mensen die het nog niet wisten. Je kunt de live timing volgen via: https://www.fiaformulae.com/results/live-timing. Laten we hopen dat het dit keer iets soepeltjes verloopt voor de attack mode gebruikers en dat we dit keer eens niet een rode vlag krijgen.

• Daniel_Elessar
Suzy Wolff zat toch bij HWA of ben ik zo mis? Want nu zit ze bij Venturi.
Wel erg gave beelden van Simms die met alle banden loskomt van de grond.

Jep ik ben echt mis. Ze is niet bij HWA geweest. Vreemd dat ik dan dat idee had 8)7

Daniel_Elessar wijzigde deze reactie 13-04-2019 12:22 (22%)

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:52
Filevorming in Rome ;)
Leuke race, nu al...

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Webgnome
Dit is echt een raar seizoen. Dit geeft toch wel aan dat

A: te smalle circuits gewoon niet kunnen
B: Er teveel auto's aan deze race mee doen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:14:
Dit is echt een raar seizoen. Dit geeft toch wel aan dat

A: te smalle circuits gewoon niet kunnen
B: Er teveel auto's aan deze race mee doen.
Voornamelijk A: dus. Volgens mij wordt het aantal auto's alleen nog maar hoger.

Edit: niet dat het veel uitmaakt dat er 22 of meer bolides meedoen aan de race als je alleen maar de top 2 / 3 in beeld brengt zowat de gehele race?

En wat hebben ze toch een tijd nodig om straffen uit te delen zeg (of wordt dat alleen maar erg laat in beeld gebracht)?

hardware-lover wijzigde deze reactie 13-04-2019 21:56 (25%)

A smile a day....

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:17
Lopez een heerlijke eerste ronde, verneukt eerst de auto van Bird en daarna die van de rest van de rijders...

Opdrogende baan helpt ook niet bij deze optocht want nu is elk foutje een enorme fout

Holkers wijzigde deze reactie 13-04-2019 16:30 (28%)

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ik ben wel een beetje klaar met die Formule E op die mickey mouse circuits. Elke race is een optocht, je ziet heel zelden mooi racen met schone inhaalmaneuvres, het is altijd ellebogenwerk om naar voren te komen. De auto's zijn niet meer dan veredelde electro-karts, zo jammer dat veel van de fabrikanten hun marketingbudget in deze mediakermis steken, terwijll zoiets als Le Mans steeds minder interresant lijkt te worden wegens gebrek aan constructeurs. [/rant]

Nou, gaan maar weer met die fanboosted electrokarts, wachten op de volgende crash doordat iemand in wil halen op een circuit waar dat niet kan -O-

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 23:17
Nou organisatie, Lopez op die plek laten herstarten is een farce natuurlijk. Die had een penalty mogen hebben na z’n contact met Bird en veroorzaakte helemaal zelf de file. Achteraan met dat hok

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 21:43
Die ‘attack mode’ is meer iets om gaten dicht te rijden, want inhalen op dit soort circuits gaat alleen via ‘do or die’ acties.

• Daniel_Elessar
u_nix_we_all schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 16:55:
Ik ben wel een beetje klaar met die Formule E op die mickey mouse circuits. Elke race is een optocht, je ziet heel zelden mooi racen met schone inhaalmaneuvres, het is altijd ellebogenwerk om naar voren te komen. De auto's zijn niet meer dan veredelde electro-karts, zo jammer dat veel van de fabrikanten hun marketingbudget in deze mediakermis steken, terwijll zoiets als Le Mans steeds minder interresant lijkt te worden wegens gebrek aan constructeurs. [/rant]

Nou, gaan maar weer met die fanboosted electrokarts, wachten op de volgende crash doordat iemand in wil halen op een circuit waar dat niet kan -O-
Ik ben het geheel met je eens dat de circuits te krap zijn. De Noris ring in Duitsland lijkt toch breder en is geweldig racen en zo zijn er nog te bedenken.

Over de auto's ben ik ik het absoluut niet met je eens. Vind ze er behoorlijk gaaf uitzien.

Lopez zijn straf is meer dan terecht. Zonde dat hij hier zulke stomme dingen doet terwijl ik een hogere achting had van hem in het WTCC.

• u_nix_we_all
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:22:
[...]

Over de auto's ben ik ik het absoluut niet met je eens. Vind ze er behoorlijk gaaf uitzien.
Ja , ziet er misschien gaaf uit, en dat is volgens mij ook het hele idee erachter. Maar hoe functioneel dat is kun je je afvragen als je zag dat voor die crash / rode vlag er eentje zijn hele voorvleugel eraf rijdt en vervolgens gewoon in hetzelfde groepje mee kan blijven racen .... probeer dat eens met een auto in een andere klasse.

Wie terrabyte zegt, is een neptweaker. Of zeg je ook megga- , gigga- en killo-bytes ? PSN: jaap_10

• PatrickC
Aan het einde toch nog best vermakelijk om naar te kijken met de strijd tussen Evans en Lotterer. Frijns op een mooie 4e plek en Vandoorne 3e... mooi resultaat.

• Webgnome
Het was dit keer wel een saaie race inderdaad. Maar toch het einde was toch wel een goed voorbeeld van wat je kan met attack mode. Van Doorne is 3e maar eerlijk gezegd niet verdient. daar had veel meer ingezeten.

En ja de circuits. Het is en zal nooit F1 worden dus hier moeten we het mee doen. Maar laat deze race voor de organisatie een teken zijn dat hele smalle bochten met deze auto's gewoon niet kan. Ze mogen ook veel zwaarder straffen voor acties die het hele veld stil leggen. Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt.
PatrickC schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:12:
Die ‘attack mode’ is meer iets om gaten dicht te rijden, want inhalen op dit soort circuits gaat alleen via ‘do or die’ acties.
Dat maakt het toch juist leuk. Je moet wel anders heb je niks aan je attack mode. En de laatste rondes hebben aangetoond dat het ook goed kan werken.

Over twee weken in Parijs. Ben benieuwd.

Webgnome wijzigde deze reactie 13-04-2019 17:50 (42%)

• Daniel_Elessar
u_nix_we_all schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 17:31:
[...]

Ja , ziet er misschien gaaf uit, en dat is volgens mij ook het hele idee erachter. Maar hoe functioneel dat is kun je je afvragen als je zag dat voor die crash / rode vlag er eentje zijn hele voorvleugel eraf rijdt en vervolgens gewoon in hetzelfde groepje mee kan blijven racen .... probeer dat eens met een auto in een andere klasse.
Dat ligt aan het circuit, moest het op een breder circuit zijn zou hij niet mee kunnen komen in dat groepje met een missende neus.
F1/Porsche cup etc in monaco gaat ook niet om de downforce, daar komen ze ook nog wel mee weg want inhalen is er gewoon moeilijk.

Het idee van deze klasse was om racen naar de mensen te brengen omdat het niks uitstoot en schoon is etc. En op zich vind ik het een zeer interessante klasse en soms ook mooi racen. Maar ze mogen inderdaad eens wat bredere circuits maken/opzoeken.
Al met al wel een leuk gevecht tussen Evans en Lotterer. Vandoorne kwam snelheid tekort maar pakt nu toch een podium voor zichzelf en HWA! Dat is een behoorlijke stap. Al is het met een gebroken "driveshaft" :X Maar Gefinisht!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Zojuist de F1 race gekeken en toch ben ik van mening dat hoewel het gisteren een rommel was, dat leuker was om naar te kijken dan deze optocht.

• Webgnome
Vanmorgen de eerste twee FP's gezien en hoewel het een kort circuit is ( kortste van het seizoen volgens de commentatoren ) denk ik wel dat dit circuit niet veel problemen zal gaan opleveren. Straks om 12:00 is de qualificitatie en we zullen zien hoe het loopt.

Sam bird heeft in ieder geval zijn auto in de eerste FP tegen de muur geparkeerd en kon daardoor Fp2 niet meer mee. Hopelijk is dat voor de Quali of in ieder geval voor de race opgelost.

Webgnome wijzigde deze reactie 27-04-2019 11:23 (26%)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
De race is gelijkertijd met de kwalificatie van de Formule 1, dus ik ga dan dual screen.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
F1 is 1500-1600
FE start is 1600.

Toch?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vind dit kwalificatieformat maar niets. Iedereen komt rond hetzelfde moment binnen, en dan is het lastig volgen wie wat precies doet, totdat je de uitslagen op het scherm ziet. In de tussentijd is het niet bijzonder interessant. Doe mij dan maar het format in de F1.

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19:11
SR8 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:49:
F1 is 1500-1600
FE start is 1600.

Toch?
Klopt, maar F1 coureurs kennende gaan ze om 15:59 over S/F en mogen ze dus hun rondje net afmaken.
Dus wss overlapt de finish van F1 Q & de start van FE (16:03) elkaar NET.

• JohanKupers
  • Niet online
Ik ga het wel zien, nu eerst FP3 van de F1, dan de eerste race van ADAC GT en dan kwalificatie F! en dan de FE race. :)

Trouwens wat een gepiep bij de Jaguar eThrophy in Parijs. :X

JohanKupers wijzigde deze reactie 27-04-2019 14:21 (23%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

Frijns aan de leiding! Zware druk van Lotterer.

En dan begint het te regenen...

gambieter wijzigde deze reactie 27-04-2019 16:20 (27%)

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• RoD
  • Niet online

RoD

Frijns is lekker bezig, maar van die schade zal hij nog wel even last krijgen. Ben benieuwd naar het vervolg van de race zodra die FCY voorbij is. Die natte baan zal wel voor nog wat crashes zorgen.

• JohanKupers
  • Niet online
Lekkere chaos aldaar.

Zou het dan de eerste overwinning van Frijns worden in de Formule E?

Jaaaaaaaaaaaaaa :)F

JohanKupers wijzigde deze reactie 27-04-2019 16:54 (74%)

• Webgnome
Frijns heeft het goed gedaan!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Narf! Poit! Egad! Zort!

FRIJNS!!!

Knappe prestatie in die condities _/-\o_ *O* :)F

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Webgnome
Moet zeggen dat ik de race minder rampzalig vond als vorige race. Ondanks de omstandigheden en de nodige uitvallers.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:40
Hij mocht na de race zeker geen "burn-out" doen? :+

• RoD
  • Niet online

RoD

Lekker gedaan van Frijns. Heel stuk in FCY en SC, maar hij was toch de snelste op de baan, dus verdiend gewonnen.

• Webgnome
En natuurlijk voor hem voordeel dat buemi een lekke band kreeg.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 02:54
Webgnome schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:03:
En natuurlijk voor hem voordeel dat buemi een lekke band kreeg.
Dank aan de Michelin man dan maar: YouTube: The Michelin Man - Tribute To A Legend

• PatrickC
Frijns staat nu zelfs aan kop in het kampioenschap. d:)b

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
Wat ik merk aan Frijns is dat hij aardig constant is. Eindigt altijd wel ergens bovenaan (behalve als hij in de laatste paar rondjes een shunt van Buemi krijgt). En dat doen de andere race winnaars minder (behalve Lotterer).
En constantheid gaat het winnen dit jaar.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Proton_
  • Laatst online: 22:21
Hé, een FE topic!

Gisteren met een autosportminnende vriend naar de Formule E in Parijs geweest.
Wat observaties:
* Elektrische raceauto's met rechte vertanding hoor je echt wel aankomen, de I-Pace E-Trophy daarentegen is surreëel stil.
* Fijnstofuitstoot door banden en remmen is niet te verwaarlozen ;)
* De contactmomenten en crashes zijn veel beter te horen!
* Lager brand/explosiegevaar (en lagere snelheid) laat toe dat toeschouwers er bovenop zitten.
https://tweakers.net/ext/f/EfPComLjUmkngs7V4ThGmvIj/thumb.jpg

Om 7:15 veegden we halfgaar ons stoeltje droog om vijf minuten later de eerste auto achterstevoren voorbij te zien glijden.

Best een aanrader eigenlijk, het is betaalbaar, bereikbaar en echt een dagvullend programma.

'15 Zoe, tijdelijk verwarmen/douchen met hr-ketel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome
Ik had gekeken naar Berlijn maar daar is eigenlijk alles alle praktisch vol helaas. Althans. Rolstoel plaatsen. Anders waren we wel even op en neer gegaan.

Webgnome wijzigde deze reactie 28-04-2019 23:15 (27%)

• Proton_
@Webgnome ik zie op C3 nog plek zat?
Niet de beste plaatsen, ok, maar je kan wel zitten :)

• Webgnome
Proton_ schreef op maandag 29 april 2019 @ 08:30:
@Webgnome ik zie op C3 nog plek zat?
Niet de beste plaatsen, ok, maar je kan wel zitten :)
ik zal de organisatie is een mailtje sturen of je daar met de rolstoel mag staan. Mijn ervaring is met Duitsers is wel dat dat een probleempje word. :)

• Proton_
@Webgnome
Ah zo bedoel je. Ik dacht dat je alleen nog rolstoelplaatsen beschikbaar zag.
Evacuatie wordt wel een ding idd als je op een gewone plek een rolstoel neerzet.
Bij de 2 day package zie ik wel Limited (en niet Unavailable) staan bij 2 Day Adult Wheelchair User voor €55. Wellicht dat er met een mailtje duidelijkheid komt idd. Tickets gaan uiteindelijk via Ticketmaster.co.uk en die mailen in het Engels :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Webgnome

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loekoe
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 23-05 12:27
Ik moet zeggen, ik vind de Formule E gewoon ontzettend leuk om naar te kijken.
Er komt een klimatologische ramp op ons af (c.q. is nu gaande) als gevolg van het antropoceen, en deze raceklasse is daarom gewoon de toekomst. Grote merken investeren in elektrisch rijden, en dat is niet alleen commercieel noodzakelijk, maar ook heel nodig. Hier worden de innovaties bedacht die hopelijk hun weg vinden naar de normale auto's binnen tientallen jaren. Enorm goede ontwikkeling. Het is nog niet je-van-het, maar de races zijn spannend en ik vind het kwalificatieformat ook erg goed bedacht - ze zijn nu aan het kwalificeren in Monaco. Frijns op P12, wat logisch is, want de baan wordt in principe steeds sneller. Dat zorgt ervoor dat de mensen die bovenaan staan in het klassement relatief vaak van achteren starten, wat voor sensatie zorgt op de krappe baantjes.
Acht races, acht winnaars, spanning tot de laatste race. Het zijn omstandigheden waar we wbt de Formule 1 alleen maar van kunnen dromen.
EDIT: En ohja, er rijden leuke/goede coureurs in de Formule E. Ik verwacht dat het steeds meer in aanzien gaat stijgen. Massa, Vandoorne, Frijns, Buemi, Wehrlein, het zijn gewoon leuke gasten die vol voor deze klasse gaan.
Ik hoop dat Beitske Visser blijft presteren in de vrouwenklasse en dat dit voor haar ook ooit een station gaat zijn!

Loekoe wijzigde deze reactie 11-05-2019 12:35 (14%)

• Webgnome
VAnmorgen de quali gezien en mijn favoriet Lotterer bakte er helaas niks van. Verder was het een leuke quali en Massa start bij de eerste 6.

p.s. wat ik heel irritant begin te vinden is dat de races wel op youtube te zien zijn maar dan weer niet in alle landen. Vandaag heb je dan in Nederland dus het probleem dat je de race kunt zien op Ziggo sport of Eurosport. Maar beide zenders zitten achter een betaalmuur.. Zo irritant. Kijk liever via Youtube (al moet ik er eenmalig voor betalen) dan elke keer weer af te vragen op welke zender het nu weer beschikbaar is.

• PatrickC
Webgnome schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 14:42:
p.s. wat ik heel irritant begin te vinden is dat de races wel op youtube te zien zijn maar dan weer niet in alle landen. Vandaag heb je dan in Nederland dus het probleem dat je de race kunt zien op Ziggo sport of Eurosport. Maar beide zenders zitten achter een betaalmuur.. Zo irritant. Kijk liever via Youtube (al moet ik er eenmalig voor betalen) dan elke keer weer af te vragen op welke zender het nu weer beschikbaar is.
Dat gebeurde vorige week ook met de eerste Formula W race. Omdat Ziggo de rechten had gekocht, was de race in NL niet via de live feed op FaceBook/Twitter te kijken. Nu ben ik wel Ziggo abonnee, maar heb niet het Ziggo Racing pakket. Voor zowel Formula E als Formula W geldt dat men zieltjes moet winnen en deze races achter dure pay zenders stoppen helpt volgens mij niet echt daarbij.

• basvn

basvn

Breezand - NHN

zo, kwalificatie van F1 gehad, volgende!

Formule E in Monaco!

hoop op niet te veel FCY.. en dat ze weer echt de accu´s leeg moeten rijden

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:52
basvn schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:05:
zo, kwalificatie van F1 gehad, volgende!

Formule E in Monaco!

hoop op niet te veel FCY.. en dat ze weer echt de accu´s leeg moeten rijden
Is het ook nog ergens te zien? Op eurosport alleen maar wielrennen op het moment 2 :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Maverick schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 16:25:
[...]

Is het ook nog ergens te zien? Op eurosport alleen maar wielrennen op het moment 2 :)
Ziggo racing kanaal heb ik het op staan nu

• lukadad
Op La Deux - Franstalige Belgische tv (open kanaal) kun je elke Formula E race zien

• Webgnome
Eurosport 2.

• SR8
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online
Sam Bird met een divebomb a la Ricciardo op Vandoorne. Dat ging nog maar net.

• Webgnome
Bird krijgt een koekje van eigen deeg. Dit was een erg spannende race. Mooi voor massa dat je eindelijk op het podium staat. Kunnen we meteen alle massa haters de mond snoeren.

Ben wel benieuwd naar waarom lotterer uiteindelijk geen attack mode heeft kunnen gebruiken.

En persoonlijk vond ik het een leuke race mede omdat het constant zoeken was naar de gaatjes en de actie.

Webgnome wijzigde deze reactie 12-05-2019 20:35 (15%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jeltel
  • Niet online
https://www.gpfans.com/nl...s-circuit-voor-formule-e/
https://www.ed.nl/eindhov...ce-in-eindhoven~ab27a573/

Als de formule E naar Eindhoven komt, dan ga ik zeker even kijken :) Lijkt me tof.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Webgnome
Zou inderdaad erg tof zijn als het ze gaat lukken. Zou eigenlijk ook geen betere stad dan Eindhoven weten. Komend weekend is het spektakel in Berlijn. Zie hieronder een preview van de baan. Moet toch wel zeggen dat ik heel benieuwd ben naar dit jaar. De baan is in ieder geval op delen lekker breed dus het aantal duw en trek werk situaties zal wel minder worden dan op andere banen dit jaar.

Vorig jaar gebeurde er eigenlijk niet zo heel veel (als ik de race hightlights even terug kijk ). Zou Abt dit jaar hier weer kunnen zegevieren? Of zou Frijns voor een stunt kunnen zorgen?

Lap preview 2019

race highlights 2018

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True