Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 2
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Mede-auteur:
  • -36-
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

-36-

Formule E Seizoen 5

Ciruits & Kalender 2018/2019

Plaats, CircuitDatum
1Ad Diriyah, Riyadh Street Circuit15-12-2018
2Marrakesh, Circuit International Automobile Moulay El Hassan12-01-2019
3Santiago, Parque O'Higgins Circuit26-01-2019
4Mexico-Stad, Autodromo Hermanos Rodriguez16-02-2019
5Hongkong, Central Harbourfront Circuit10-03-2019
6Sanya, Sanya Street Circuit23-03-2019
7Rome, Circuito cittadino dell'EUR13-04-2019
8Paris, Circuit des Invalides27-04-2019
9Monaco, Circuit de Monaco11-05-2019
10Berlin, Tempelhof Airport Street Circuit25-05-2019
11Bern, Nog niet bekend22-06-2019
12New York 1, Brooklyn Street Circuit13-07-2019
13New York 2, Brooklyn Street Circuit14-07-2019

Officiële racekalender en tickets

Google/iCal Calendar

Concept

Het idee achter de formule E is om met stille electrische auto's voornamelijk in stadscentra op stratencircuits te racen waar dat met veel andere raceklasses niet mogelijk zou zijn. Op de vaak korte, bochtige en smalle circuits met weinig uitloop zijn batterijmanagement en efficientie belangrijke factoren voor het winnen van de E-Prix. Alle teams rijden met een identieke auto en accu. Vanaf s5 is dat de nieuwe en verbeterde Spark Gen2 SRT05e. Waar de teams wel zelf aan mogen ontwikkelen is de aandrijflijn (engine, ECU, gearbox en suspensions) Tot een max prijskaartje van $250k. Het piekvermogen is bij de Gen2 met ongeveer 30kW toegenomen tot 250kW maar tijdens de race begrenst op 200kW of 225kmh. De batterijen van McLaren hebben met 54kWh een bijna verdubbelde capaciteit t.o.v. de eerste generatie auto en halen nu op één lading de finish waardoor autowissels halverwege de race verleden tijd zijn, ook de Michelin Pilot Sport all-weather banden waarvan de auto's per raceweekend 2 sets beschikbaar van hebben worden tijdens de race niet gewisseld. Verder is er dit seizoen de attackmode (bekend van oa mariokart) bijgekomen en is het break-by-wire systeem waarmee vrijgekomen remenergie word teruggewonnen flink verbeterd zodat het efficiënt afremmen voor de bocht nog belangrijker is geworden.

NieuwOud
Length5160mm5000 mm
Width1770mm1800 mm
Height1050mm1250 mm
Wheelbase3100mm3125 mm
Battery54kWh28kWh
Power Max250kW200+ kW
Power Race200kW170kW
Weight900kg880kg
Battery385kg320kg

Teams & Coureurs

TeamFabrikantCoureurNo.
Envision Virgin RacingSpark-AudiSam Bird2
Robin Frijns4
Panasonic Jaguar RacingSpark-JaguarNelson Piquet jr.3
Mitch Evans20
HWA RacelabSpark-VenturiStoffel Vandoorne5
Gary Paffett17
Geox Dragon RacingSpark-PenskeMaximilian Günther6
José María López7
NIO Formula E TeamSpark-NIOTom Dillmann8
Oliver Turvey16
Audi Sport ABT SchaefflerSpark-AudiLucas di Grassi11
Venturi Formula E TeamSpark-VenturiFelipe Massa19
Edoardo Mortara48
Nissan e.damsSpark-NissanOliver Rowland22
Sébastien Buemi23
DS Techeetah Formula E TeamSpark-DS AutomobilesJean-Éric Vergne25
André Lotterer36
BMW i Andretti MotorsportSpark-BMWAlexander Sims27
António Félix da Costa 28
Mahindra RacingSpark-MahindraJérôme d'Ambrosio64
Felix Rosenqvist94
Pascal Wehrlein

Regelement

Belangrijkste wijzigingen 2018/2019:
  • Race duurt nu 45 minuten + 1 ronde
  • Compleet vernieuwde auto met halo
  • 1 auto per rijder
  • Attack mode

Uitzending bekijken

Relevante links

Versie:
0.1 08-07-14 Topic aangemaakt, TS van F1-topic geript.
0.2 08-07-14 Circuits, teams en coureurs toegevoegd voor zover bekend op dit moment
0.3 09-09-14 TV-info toegevoegd
0.40 17-12-18 schoonmaak en vernieuwd

-36- wijzigde deze reactie 10-03-2019 17:49 (255%)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 15:43
quote:
dcm360 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:01:
[...]

Formule E-auto's lijken daar voor geen meter op, hoezo?
Offtopic, maar ik heb zaterdag(?) een stukje van de Formule E race in Londen gezien. Ik had het idee dat ik naar een stel radiografisch bestuurbare auto's zat te kijken :X Not my cup of tea....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 15:43
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:56:
[...]

Grappig, dat zei ik letterlijk tegen mijn vriendin. Maar het zal een kwestie van wennen worden. Als we allemaal elektrisch rijden groeit er een hele generatie op die onze voorliefde voor V8/V10/V12 niet snappen ;)
Nou, ik denk niet dat ik er ooit aan zou kunnen wennen :P Voor mij is een goed klinkende motor toch een stukje emotie wat voor mij een deel van een auto uitmaakt. En dat hoeft van mij echt geen V8/V10/V12 te zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:58
quote:
Grrrrrene schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:56:
[...]
Grappig, dat zei ik letterlijk tegen mijn vriendin. Maar het zal een kwestie van wennen worden. Als we allemaal elektrisch rijden groeit er een hele generatie op die onze voorliefde voor V8/V10/V12 niet snappen ;)
Hmmm. Daar zal ik nooit aan wennen. Als ik TV kijk is dat vaak 404 van Ziggo (autosportkanaal), maar de enige keer dat ik wegzap is als die elektrische autootjes in beeld komen. Kan het niet aangluren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 17-05 20:51
quote:
McBoom schreef op maandag 04 juli 2016 @ 22:06:
[...]
En dat hoeft van mij echt geen V8/V10/V12 te zijn.
Och... de Ferrari V12... wat was dat een heerlijk geluid in de heuvels van Spa Francorchamps.

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:04
Het geluid is al wel wat beter dan ik jaren geleden zag en hoorde bij de race of champions. Dat was in Dusseldorf.. we hadden niet eens door dat ze begonnen waren met racen tot ze de eerste scherpe bocht door waren, toen hoorde je ineens gierende bandjes. _O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:36

vhal

ಠ_ಠ

quote:
Alfa90_Buttje schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:34:
Het ziet er gewoon niet snel uit .. voornamelijk door het gebrek aan geluid, maar volgens mij gaan ze ook gewoon niet snel. Welke top halen ze in de race? Raken ze wel de 200 vraag ik me af? Ze doen om de haverklap een krappe bocht of chicane, dat schiet gewoon niet op .. zolang het niet 250+ is, is het net alsof je naar toerwagens zit te kijken.. en dan niet de dikke jongens, maar de 1.6 16v modelletjes, Clio cup ofzo.
“The car is able to accelerate from 0–100 km/h (0–62 mph) in 3 seconds, with a maximum speed of 225 km/h (140 mph) “ als ik WP mag geloven :+

Ws. zullen ze hun max-speed niet zo 1-2-3 halen vanwege de aard van de circuits maar de onboards zien er m.i. vrij rap uit. Natuurlijk is het niet te vergelijken met de F1 maar de races zijn best leuk om te volgen. Doordat de wagens minder herrie maken kunnen ze doodleuk races in de centra van de grotere steden. Dit zie ik niet zo snel gebeuren bij de Formule 1 (enkele uitzonderingen daargelaten).

Persoonlijk heb ik weinig moeite met het geluid van de F-E, de wagens klinken ten opzichte van elkaar al verschillend. Het F1 V12-V10-V8 “vroeger was alles beter” tijdperk waren voor de fans misschien wel het beste maar persoonlijk vond ik het maar klereherrie (al helemaal in het echt). De huidige V6T motoren zijn meer mijn ‘cup of tea’, vooral het gefluit van de turbo.

Ach, over 20 jaar lacht iedereen de ICE uit :P

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
Aan de vaste bezoekers van dit draadje: er zijn een aantal posts uit het F1 draadje hier naartoe gekopieerd. Het is niet zo dat 'we' de Formule E eens even lekker willen gaan bashen... Maar ik kan me voorstellen dat die verwarring zou kunnen ontstaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:15:
[...]

Dat snap ik, maar ik vind het, voor een duurzaam ogende sport, niet duurzaam klinken dat er per coureur twee wagens gebouwd (moeten?) worden.
Ah, ik was dus niet de enige die het zich afvroeg :p Ik wilde het een keer een kans geven, met moeite tot halverwege kunnen kijken (want het is echt geen boeiende klasse) en toen begonnen ze met wisselen van auto. Ja sorry, toen kreeg het de stempel kansloos en ben ik afgehaakt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:43
Wat een idioot is die Buemi. Die gast zit met het hele rijdersveld te ruzien na de race omdat ze niet voor zijne koninklijke hoogheid aan de kant zijn gegaan. 8)7

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19-05 13:33

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
thalantis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:04:
Heb even gekeken vanavond maar dat geluid vind ik maar niks, vooral vanuit de cockpit.
Dat hoge pitch geluid, hebben meer mensen daar last van
Ergste is nog wel de pitstop, dat is gewoon hilarisch. :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-05 21:04
YouTube: Sébastien Buemi In Extraordinary Post-Race Tirade! Hydro-Quebec Mont...

/edit
Aah, hier is tie naar toe verplaatst, zeg dat dan ff modjes, had gemist dat er een speciaal topic was inmiddels :)

/edit 2
Wat een idioot die Buemi, gewoon even een rondje langs de velden en overal even zeuren. 8)7

UltraSub wijzigde deze reactie 30-07-2017 09:24 (46%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:33
FE finale nu, Buemi lekker kwaad op de radio.. na een zwarte meatball vlag..

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 21:18

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zit nu even de Formule E te kijken maar het is verdorie net of ik een bezoek aan de tandarts breng... :X
En het dan ook nog de hele tijd over het gaspedaal hebben... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:39
Yes! VER heeft gewonnen!! Ow, wacht.. Het is de oude VER :+
quote:
geennl schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:52:
Eigenlijk voor het eerst dat ik een volledige Formule E race zie, en ik moet zeg is best wel leuk om te zien :) Tuurlijk het geluid is er niet, maar er is wel continu actie op de baan en er is altijd wel een gevecht bezig. Beetje jammer dat ik daar tijdens de laatste race van het seizoen achter kom :+
Ik kijk al een tijdje wat wedstrijden. Vooral omdat er continu wel iets van actie op de baan is en de brokken die dat oplevert ;)
Voor het geluid hoef je het idd niet te doen.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 19-05 15:40
quote:
Bossie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Ik heb het uit nieuwsgierigheid even op gezet, en vervolgens ff het volume gechecked ;)
Maar het klinkt idd nergens naar.
Dus precies als de F1 daar mist ook wat geluid.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
quote:
Bossie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:49:
[...]
Ik heb het uit nieuwsgierigheid even op gezet, en vervolgens ff het volume gechecked ;)
Maar het klinkt idd nergens naar.
Heb het ook even gekeken... en dacht er hetzelfde bij. Moest nog het meest lachen toen de presentator bij het aangaan van de rode lichten zei 'en nu de bekende stilte voor de start' :) .

Want dat is inderdaad de grootste shock als je 'normale' autosport gewend bent... de start.

Gewend aan motoren die op hun ideale toerental staan te loeien en een voorbode zijn van de krachtsexplosie die op uitbarsten staat... terwijl je bij de Formule-E op dat moment een speld kunt horen vallen 8)7 .

Nog afgezien van de motoren vind ik de races verder niet veel aan, wat met name te wijten is aan de circuits. Die zijn bij FE allemaal hetzelfde. Of ze nu in New York of Parijs rijden, altijd weer een stratencircuit. En dan dusdanig aangekleed dat het er allemaal hetzelfde uitziet. Het komt ook niet op racen aan, maar vooral op het heel houden van je auto.

En die fanboost.... please :X .

alexbl69 wijzigde deze reactie 31-07-2017 08:48 (82%)

iRacing Profiel

• Webgnome
  • Laatst online: 18:38
Vandaag de tweede race in Hong Kong. Het nieuwe seizoen is begonnen. Moet wel zeggen dat het vergeleken met de F1 beetje amateuristisch aan toe gaat.

Zo staan ze al een paar minuten stil op de pré grid en vervolgens starten ze achter de safety car.. moet ook zeggen dat het circuit wel heel erg smal is gezien de omvang van de auto's.

Halverwege de race heeft rosenqvist zijn fout bij de start toch goed gemaakt.

Aan het eind van de race toch nog een leuke wending. Door een fout bij Mortara kon Abt toch nog eerste worden. Uiteindelijk toch nog een leuke race.

Webgnome wijzigde deze reactie 03-12-2017 09:18 (49%)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, mag wel leuk ogen, maar het blijft gewoon een flutrace om te zien. Amper snelheid, autowissel bij pitstop, simpele krappe banen, hoe mooi je ook de auto maakt, blijft me totaal niet boeien.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 19:36
quote:
SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:57:
Tja, mag wel leuk ogen, maar het blijft gewoon een flutrace om te zien. Amper snelheid, autowissel bij pitstop, simpele krappe banen, hoe mooi je ook de auto maakt, blijft me totaal niet boeien.
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. I

Inhalen doen ze natuurlijk helemaal niet in zulke flutraces....
YouTube: TOP 10 Overtakes From Montreal! - Formula E

En dat komt natuurlijk door die smalle banen waar maar 4 auto's naast elkaar kunnen rijden
YouTube: Top 5 Overtakes Compilation - Formula E Berlin ePrix 2017 (Race 1 &a...

bvbal79 wijzigde deze reactie 31-01-2018 13:35 (51%)

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:01

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
mystic schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:11:
[...]

met slim ^^

Misschien eens beginnen met échte circuits, dat zou al schelen. Kan de snelheid ook wat omhoog. En misschien pas gaan racen als je wagens hebt die een hele race uit kunnen rijden.
Ze rijden niet langzaam omdat ze in steden rijden, maar ze rijden oa in steden omdat ze juist nog langzaam rijden. Op zo’n groot circuit zou het er niet uit zien.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• bvbal79
quote:
mystic schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Maar dat doet het nu ook niet :p
Ik vraag em dus echt af of je de races ook heb gekeken? Mexico is het circuit welswaar niet volledig F1, maar ik vond het wel wat hebben
YouTube: Formula E - 2017 Mexico City ePrix Race Highlights
Ook Berlin was goed te doen
YouTube: Berlin ePrix Race Highlights 2017 - Formula E - Race 1

bvbal79 wijzigde deze reactie 31-01-2018 13:37 (15%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
bvbal79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. I

Inhalen doen ze natuurlijk helemaal niet in zulke flutraces....
YouTube: TOP 10 Overtakes From Montreal! - Formula E

En dat komt natuurlijk door die smalle banen waar maar 4 auto's naast elkaar kunnen rijden
YouTube: Top 5 Overtakes Compilation - Formula E Berlin ePrix 2017 (Race 1 &a...
Ik kan ook een compilatie maken van de cliocup waar ze 5 breed gaan, of van de indy500 waar ze 10x per rondje inhalen, het neemt niets weg aan het algehele beeld van de hele Formule E.

In de F1 wordt dit redelijk gecompenseerd door de hoge snelheid, net zoals bij indy/nascar 'saai rondje rijden' wordt gedaan met veel inhalen en tussensprints, in de FE zie ik verder niets dat het hele racegevoel nu mooier maakt dan menig ander raceklasse.

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Ieder zijn ding. Ik ben van mening dat dat anders is. Alleen ga nu niet een algemeen geldende statement uithangen. De klasse is niet voor niets aan zijn 3de seizoen begonnen en wordt op andere vlakken wel gewaardeerd. Het is geen F1/NASCAR/Indy, maar ook geen clio cup race
Nee inderdaad, Clio cup gaat harder :+

• bvbal79
quote:
Tleilaxu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Nee inderdaad, Clio cup gaat harder :+
Ik snap dat het grappig bedoeld is en om het belachelijk te maken. Maar weet jij hoe hard beide wagens gaan? En de accelaratievermogen van beide wagens?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Tleilaxu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:39:
[...]

De huidge FE doet geloof ik 0-100 in 3 sec, top van 220
clio cup zal 0-100 in 6 sec doen, top zal daar een stukje boven liggen?
Marginaal, volgens mij maar tegen de 240km/h. Maargoed, doen ze dan nog netjes, ze zijn zwaarder, iets minder vermogen en rijden volgens mij aardig tijdje langer door :P

Andere kant, 0-100 is leuk, maar de snelheid erboven is net zo belangrijk. Kan niet zo 123 cijfers vinden van een FE auto voor 100-200km/h, maar een F1 wagen kan tot 300km/h in krap 10sec.

De geplande EGT klasse met de Tesla GT doet ook maar 60km races, dat zijn auto's die bereik naar een nieuw standaard hebben gebracht. Natuurlijk leuke toekomstplannen met chargelanes in de pit, quickswap accu's, maar die Gen2 lijkt qua specs ook niet veel meer te kunnen.

Een F1 auto doet deze cijfers met 2 vingers in z'n neus en rijd dan ook gewoon nog een 50-70 rondjes op 1 tank. Zelfs een LMP1 auto kan ~180km rijden op 1 tank, een indycar doet dacht ook ~130km op 1 tank, maar beide doen dit met snelheden VER boven die 220km/h.

Tuurlijk, persoonlijk zal ik altijd fan blijven van denderende V6 tot V10, rpm's tot ver over de 10k, dat zal altijd een minpuntje blijven voor electrische auto's (wiiiiiiiiiiiiiiiii...), maar het moet toch best mogelijk zijn die dingen of formaat clio te geven en mini-cars van te maken, of gewoon flinke boost geven en niveau GT3 of hoger te laten racen op echte circuits?

SinergyX wijzigde deze reactie 31-01-2018 18:27 (14%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:42
Ik vind het zo leuk dat er zoveel verschillende meningen over Formule E zijn.
Hoop zelf juist dat ze NOOIT op 'normale' circuits gaan rijden. Ik vind het juist leuk dat ze zo midden in de stad racen.

Kan ook niet echt een normale circuit noemen die ik leuk vind en die nog enigszins betaalbaar is :)

• Tleilaxu
  • Niet online
Het lijkt met de gen2 allemaal wat beter te worden:
https://www.motorsport.co...more-than-300kmh-1000968/

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 19-05 13:29
Mark Priestley over de testdagen in Valencia voor het nieuwe FE seizoen, en over het verhaal dat Albon wellicht toch niet voor Nissan gaat rijden maar naar de F1 (Torro Roso) zou gaan:

En een rondje over het circuit met Robin Frijns (geluid zacht; ik vond het gefluit niet fijn aan oren...):

ATS wijzigde deze reactie 17-10-2018 09:57 (23%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 01:02
ATS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:46:
Ik denk dat E voorlopig in de straten meer tot hun recht komen dan op echte circuits.
Het pas ook wel bij het toegankelijkere karakter van de Formula E.

Dat neemt niet weg dat ik ook liever de charme van de oudere/dedicated circuits zie.
Ik hoop dan ook dat ze op zijn minst snel het volledige circuit van Monaco gaan rijden en dat ze Macau gaan aandoen. Beiden stratencircuit, maar wel echte race circuits.
Ik begreep dat er toch wat angst was om op full Monaco te rijden vanwege de directe vergelijking met Formula 1, maar daar zou het niet om moeten gaan.

Daarnaast zou ik graag zien dat FE meer wordt gezien als een feeder series voor F1, dan een reject series voor F1. Het doet het image gewoon geen goed dat oud F1 coureurs zonder F1 zitje doorstromen naar de FE.
Die stroom zou ik liever de andere kant op zien. In de F1 wordt geklaagd dat er te weinig ruimte is voor jong talent, maar zolang die nog liever geplaatst worden in Super Formula dan in FE is er iets mis.

Dan maakt het ook niet uit dat je niet zo snel bent als de F1, maar kun je de vergelijking maken met F2 of F3
In ieder geval tot de techniek zo ver is dat er weer wat langer en harder gereden kan worden.

Ik ga het dit jaar in ieder geval een kans geven en proberen met open vizier te kijken.
(en dan stiekem toch een beetje hopen op revanche van Stoffel)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 00:17
Ik vind de stratencircuits wel wat hebben. Ik heb vorig jaar de race in Parijs gezien, en dat was zelfs goed te doen als eventuele familie uitstap: geen verkeerschaos (nu ja, Parijs..., maar in elk geval geen uren erover doen om een parkeerterrein te verlaten), de nodige randanimatie, geen drukte, geen hels lawaai (een verbrandingsmotor klinkt veel beter ja, maar stiekem is de relatieve stilte veel aangenamer dan 20 verbrandingsmotoren een uur lang door elkaar), geen fortuin kwijt als je met de familie gaat, en je kan het combineren met een city trip (gewoon op zondag even een paar uur uittrekken om naar het circuit te wandelen, de race te kijken en terug te wandelen).

Voor de doorwinterde race fanaat zullen die meeste nadelen wel meevallen, maar als iemand met het gezin zou willen gaan heeft de FE wel fameuze voordelen.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik ben vorig seizoen een beetje begonnen met kijken van de Formule E en vond het wel wat hebben. Alleen die autowissel vond ik echt niks, en bovendien vond ik de auto's er niet uit zien. Dat lijkt beide nu gefikst te zijn voor het nieuwe seizoen, laat maar komen dus d:)b En aangezien er ook nog een Nederlander mee gaat rijden belooft het allemaal interessant te worden.

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daniel_Elessar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:02:
[knip]

Misschien is het mijn nu Belgische aard maar welke Nederlander gaat er volgend jaar rijden? :p
Di is ie; Wikipedia: Robin Frijns

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-10-2018 21:50 (11%)

A smile a day....

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 12-05 17:54
Op het YouTube Chanel van Abb formule e zijn er veel nieuwe filmpjes van de nieuwe auto. Leuk om te zien zeker de stappen die ze gemaakt hebben.
Ben zeer benieuwd naar het seizoen en wat het gaat brengen.

Hopelijk zullen ze in de toekomst ook circuits gaan opzoeken. Niet recente F1 maar Zandvoort, donington, in Amerika heb je ook toffe cricuits die ooit de F1 hadden. Zolder? Noris ring zou ook leuk zijn. Misschien een Gran turismo style race in Tokyo :9

Hamilton en verstappen vergeleken de FE met de formule Ford, die zijn duidelijk nog niet mee met de specs van de nieuwe auto. Want topsnelheid zou rond de 280kmh liggen terwijl formule Ford 220 doet. Lotterer denkt dat 300kmh mogelijk moet zijn. Het is ook totaal anders dan F1 zie het zoals het is en ze maken in een paar jaar grote stappen. Dit op zichzelf is een leuke serie om te zien. En wie weet wat de toekomst brengt als.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• alexbl69
Daniel_Elessar schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:05:
Op het YouTube Chanel van Abb formule e zijn er veel nieuwe filmpjes van de nieuwe auto. Leuk om te zien zeker de stappen die ze gemaakt hebben.
Ben zeer benieuwd naar het seizoen en wat het gaat brengen.

Hopelijk zullen ze in de toekomst ook circuits gaan opzoeken. Niet recente F1 maar Zandvoort, donington, in Amerika heb je ook toffe cricuits die ooit de F1 hadden. Zolder? Noris ring zou ook leuk zijn. Misschien een Gran turismo style race in Tokyo :9

Hamilton en verstappen vergeleken de FE met de formule Ford, die zijn duidelijk nog niet mee met de specs van de nieuwe auto. Want topsnelheid zou rond de 280kmh liggen terwijl formule Ford 220 doet. Lotterer denkt dat 300kmh mogelijk moet zijn. Het is ook totaal anders dan F1 zie het zoals het is en ze maken in een paar jaar grote stappen. Dit op zichzelf is een leuke serie om te zien. En wie weet wat de toekomst brengt als.
Misschien voor Zandvoort idd beter om hier op in gaan zetten. Voor de FE kan Zandvoort heel interessant zijn. Er is in Nederland geen concurrentie met een F1 race, en wel een race-minnend publiek.

Denk dat Zandvoort (of Assen) een grotere kans maakt om een FE race binnen te halen dan een F1 race.

iRacing Profiel

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:15

Racing_Reporter

Mediaproducent

Prestatievergelijkje tussen oud en nieuw, puur motorisch. Zeker het kijken waard.

Racing_Reporter wijzigde deze reactie 14-11-2018 12:56 (32%)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Daniel_Elessar
alexbl69 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:
[...]

Misschien voor Zandvoort idd beter om hier op in gaan zetten. Voor de FE kan Zandvoort heel interessant zijn. Er is in Nederland geen concurrentie met een F1 race, en wel een race-minnend publiek.

Denk dat Zandvoort (of Assen) een grotere kans maakt om een FE race binnen te halen dan een F1 race.
Dat lijkt me ook. Of ze dan het lange of korte lay-out doen op Zandvoort maakt niet eens zo veel uit. Het zou realistischer zijn dan F1 daar te laten rijden. Zo lijkt me Oulton park geschikt voor de FE. Of Brands hatch(indy?) Watkins glenn zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn net als road atlanta/amerca.
Ik zou op zich ook wel een race hier in Belgie willen zien. Dat was ook bijna gelukt :/

@YakuzA Er zijn een paar circuits die ze hebben waar een redelijk recht stuk is en waar ze dus best snelheden gaan halen. Over die 280 twijfel ik ook maar we gaan het zien want als ze die snelheden gaan halen moeten ze ook weer even nadenken over de veiligheid en dan met name de afzetting die ze nu gebruiken.

• Webgnome

Webgnome wijzigde deze reactie 29-11-2018 20:19 (39%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is zo'n gimmick die bij zulke 'simpele' auto's wel aardig werkt, waar het bij de normale cup cars veelal meer kwestie van slipstream/beter sturen is, is dat natuurlijk stuk minder mogelijk bij auto's die volledig anders ontworpen zijn.

Vond ik de auto's zelf wat mooier, leek het wat sneller, waren de banen veelal nog niets, de wissels nog lachwekkend, de 'animaties' in een race mij veel te sci-fi, misschien is dit niet echt voor de die-hard racefans maar voor een nieuw stukje publiek.

Zelfde waarom ze mario kart noemen, niet F-zero, mario kart is veel meer 'generiek' volk, F-zero meer voor de veteranen van console-racen.

Als ik het zo bekijk, voelt het meer als die 'slotcars', die electrische auto's die je over zo'n baan met een gleuf laat rijden, niet meer het randje van kunnen van een auto gebruiken of bijna controle verliezen van de auto, maar bijna statisch rijden over een baan met wat leuke boost knopjes om het interessanter te maken.

Maarja, je moet wat in de winterstop kijken, misschien als ik niets te doen heb maar wat races kijken.

• Webgnome
Het zou mooi zijn wanneer ze zouden besluiten om eens van die straat circuits af te stappen. Of als ze daar toch bij wilen blijven om minder auto's toe te laten zodat er ook daadwerkelijk geraced kan worden. Nu is het vaak een veredelde botsauto

• alexbl69
Door dit soort grappen wordt de FE niet bepaald volwassener.

Maar zoals hierboven al gemeld, wellicht richt deze klasse zich wel op een heel ander publiek.

De meeste race-fans kan het toch al niet echt bekoren. Dus wat ze ook verzinnen, die winnen ze er toch niet mee.

Misschien moeten ze het à la Wacky Wheels mogelijk maken dat je met dingen kunt schieten en bommetjes of olieplassen op de weg kunt leggen...

iRacing Profiel

• Daniel_Elessar
Ben er op dit moment ook geen fan van zulke boosts maar zien wat ermee gedaan wordt. Naar mijn idee had de 'fan boost' ook niet zo'n grote invloed op de race uitkomst.
Voor deze boost moet je dus een bocht rijden naast de ideale lijn dus comprimeer je die bocht. Daarvoor krijg je dan een boost als cadeau.

Eerst maar eens zien hoe de eerste races zullen gaan want op zich is alles op orde. Mooie auto's, veel bekende coureurs die echt kunnen rijden.
Webgnome schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:08:
Het zou mooi zijn wanneer ze zouden besluiten om eens van die straat circuits af te stappen. Of als ze daar toch bij wilen blijven om minder auto's toe te laten zodat er ook daadwerkelijk geraced kan worden. Nu is het vaak een veredelde botsauto
Het idee was om racen naar de mensen toe te brengen omdat het geen uitstoot creëert. Ik zou ook graag zien dat ze naar bijvoorbeeld Zandvoort, Zolder, Oulton park, Noris ring etc komen. Leukere kleinere circuits die er zijn. Aan de andere kant vind ik straat races ook best leuk om te zien.

• Daniel_Elessar
@sanderb

Veel mensen maken om de een of andere reden de vergelijken me de F1. Ook kwa de coureurs "F1 afdankertjes" terwijl de meeste gewoon in WEC en andere klassen rijden en zelfs wereldkampioenen.

Kwa circuits, ja het is nu eenmaal hun visie om op deze manier races te organiseren in stads centra. Leuke races zonder de grote overlast van een verbrandingsmotor.
En het heeft wel iets, hoe het nu is.
En ik zou liever Zandvoort zien dan zeg Barcelona. Monaco zou ook mooi zijn.

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 23:41

garriej

Ik las ondertieten.

Tleilaxu schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk wordt dan pijnlijk duidelijk hoe traag deze auto's nog zijn. Het spreekt niet echt tot de verbeelding als ze een minuut per rondje langzamer zijn...
Maar als ze allemaal bij elkaar rijden en er is (bijna) constant actie op de baan, is die minuut opeens een stuk minder lang.

(ik ga dit seizoen proberen te volgen, ik heb tot nu toe een halve race gezien)

garriej wijzigde deze reactie 12-12-2018 12:56 (9%)

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-05 00:24

basvn

Breezand - NHN

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
De agenda loopt wat achter in het starttopic :+

Wikipedia: Formule E seizoen 2018-2019

hjs wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:25 (54%)

• Mystikal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19-05 11:17

Mystikal

It never hurts to help

Ik meld me ook weer!

Gelijk maar een bijdrage.

Mystikal wijzigde deze reactie 12-12-2018 23:22 (79%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:19
Crxtreem schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:13:
Is Formule E ook ergens op tv te volgen?

De meeste informatie die je op internetsite's vind is van het afgelopen seizoen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het dit seizoen live op Youtube werd uitgezonden wereldwijd.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:18:
[...]
hopelijk doet Ziggo het nu beter dan afgelopen seizoenen. Heb toch vaak gehad dat een race niet te volgen was omdat ook tegelijkertijd , of in het zelfde weekend, er een F1 race was.
Tot aan maart heb je daar iig geen last van. Kwalificatie en race worden beiden (zo te zien), volledig uitgezonden op Ziggo Sport Racing (op zaterdag de 15e).

Track guide en algemene info: https://f.fiaformulae.com...-Diriyah-E-Prix-Guide.pdf

Live Formula E: Ad Diriyah Kwalificatie
Datum: Za 15 december 2018
Tijd: 08:35 tot 10:05
Zender: Ziggo Sport Racing
Genre: Live uitzending

Live Formula E: Ad Diriyah Race
Datum: Za 15 december 2018
Tijd: 12:00 tot 14:30
Zender: Ziggo Sport Racing
Genre: Live uitzending

@Maverick, je zou hun YT kanaal in de gaten kunnen houden? YouTube: ABB Formula E

Edit: Live, maar voorlopig UK only? https://f1broadcasting.co...he-recipe-for-uk-success/

hardware-lover wijzigde deze reactie 13-12-2018 12:50 (20%)

A smile a day....

• Maverick
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:19
Hier kun je zien waar het allemaal te zien is in Nederland: https://www.fiaformulae.c...6b4434661b0096d1c5074639f
Dus Youtube ook in Nederland.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 17-05 11:56
Ziggo doet het gewoon live met de kwali en race op zaterdag.

Ben benieuwd, ga er toch voor klaarzitten (je moet toch wat zo in het off-season van F1)
De Gen1 zat ik bij de 2e ronde al te bedenken wat ik vanavond ging bestellen qua eten, maar dan bij de autowissel was het toch de moeite om door te blijven kijken.

• Seroczynski
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 18-05 18:42
Maverick schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:52:
Hier kun je zien waar het allemaal te zien is in Nederland: https://www.fiaformulae.c...6b4434661b0096d1c5074639f
Dus Youtube ook in Nederland.
Ah, had ik laatst nog de aantekening gemaakt dat het op EuroSport (1) zou zijn. Thanks, gewoon Ziggo Sport dus :)

Ik heb besloten, aangezien F1 nu de stop heeft, eens de FE te gaan uitproberen, kijken of ik dat leuk vind.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• MuVo
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 17-05 16:54

MuVo

🏁🏎🏎🏎🚥

Martinspire schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:36:
Heeft iemand nog een ical om het hele seizoen snel in mn agenda te krijgen?
iCal

HTML

Bron

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 16:12

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

Wie ze allemaal herkent krijgt een +1 van mij :)

Bron: https://www.reddit.com/r/...r5q/ot_fe_boys_are_ready/

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Killjoy
  • Laatst online: 22:04

Killjoy

Klingon lawn products

Has-been's, never-were's en wellicht een would-be.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• Webgnome

• lukadad
  • Laatst online: 23:15
Shakedown is net gedaan op Youtube-live.

YouTube: 🔴Shakedown LIVE Race Preview Show From The 2018 SAUDIA Ad Di...

Ben nog niet mee...tis allemaal nieuw

lukadad wijzigde deze reactie 14-12-2018 13:02 (13%)

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• lukadad
  • Laatst online: 23:15
Ik ben Vandoorne van de F1 naar de Formula E gevolgd. Ik ga er naar kijken met open vizier.
Als ik het commentaar mag geloven krijg je bij de Formula E wel nog close combat, in een wedstrijd van 45 minuten + 1 ronde.

F1 wedstrijden duren dan wel langer, maar kunnen o zo saai zijn.

Attack-mode is nieuw blijkbaar in de Formula E, uit de ideale racelijn gaan om dan extra kilowatts te mogen gebruiken. Ik versta waarom ze het met Mario Karts vergelijken, maar hopelijk heeft een beter effect dan het gedrocht van de DRS-trein bij F1.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• creapYYY
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 16-05 20:35
Ben ook wel benieuwd, vond vorig seizoen best boeiend om te kijken!

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
fp start om 8:15 (10:15) bijna dus. Ik ga eens mee kijken....

live stream

YouTube: 🔴Practice 2 - 2018 SAUDIA Ad Diriyah E-Prix | ABB FIA Formul...

MENTAL SHUTDOWN

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Goede regie, dat beloofd wat voor de race 🤔

Het gaat knotsen worden, kan bijna niet anders gezien de baan en Q uitslag. We gaan het zien.

A smile a day....

• Webgnome
Ben benieuwd naar de race. De quali was een beetje een rommeltje. Maar viel toch wel mee.

Waarom men de kw laat zien ipv de rijden is omdat dat de nadruk moet hebben. Het vermogen dat ze gebruiken.

Het is nu droog dus laat maar komen. Hoop niet dat het een knalfeest gaat worden maar dat er toch nog wat te racen is.

• Speed24
  • Registratie: augustus 1999
  • Niet online
Martinspire schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:08:
2 vragen:

1. Waarom was Frijns zo laag gestart?
2. Waar is het publiek? Ik heb nog geen tribune gezien volgns mij
1. Een aantal coureurs hebben meer dan de 250 kW gebruikt in de kwalificatie, onder andere Frijns. Dit kwam waarschijnlijk door een hobbel waardoor de aandrijving even los kwam van de grond. Dus dat wordt een software fix de volgende race :)

2. De goedkoopste kaartjes waren 90,- zeiden ze net...

Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others. Groucho Marx

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 22:19
Eerste indruk is dat er weinig anders is dan vorig jaar. Circuit nog steeds te smal, er zit nog steeds te weinig publiek, het is nog steeds trekken en duwen en, het ergste, de wagens ogen nog steeds (te) langzaam.

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:09

Pierre

Zucht

Dat geluid ken ik van de fluitketel van mijn moeder thuis, kan er niet aan wennen.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• TheBrut3
Ze moeten voor die Super Mario mode ook dat deuntje van het sterretje bij Mario Kart gebruiken.

• TheBrut3
De wagens zien er best tof uit. Alleen de halo is niet om aan te gluren, die steekt er veel te hoog bovenuit.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Haha net als F1, gaat Massa simpel Vandoorne voorbij :D

Vind die animaties van plaatwissel bagger irritant, zeker als er iemand uitvalt zie je nonstop die blauwe balkjes heen en weer schuiven.

SinergyX wijzigde deze reactie 15-12-2018 13:23 (56%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

basvn schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:29:
top 6 zit wel lekker dicht bij elkaar!

met combinatie van de attackmode (en fanboost) is dat wel leuk!
(krijgen ze attackmode 2x? omdat ze er 2x per race overheen moeten)
Beetje vaag denk ik, het is dus 1 strip die 2 minuten geeft, en dan nog een strip van 2 minuten, maar pak je ze beide, dan heb je 4 minuten en telt maar als 1x attackmode. Maar heb werkelijk nog niemand daadwerkelijk over dat ding zien rijden, camera regie is echt bagger.

• Martinspire
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 20:54

Martinspire

Awesomeness

Vandoorne heeft wel een probleem denk ik. Na zijn fanboost werd ie meteen ingehaald door Di Grassi

Wat de straatbanen overigens helpt is dat ze wel dicht achter elkaar kunnen rijden, itt F1. Mooi gevecht voorin maar weinig reactie door het ontbreken van publiek

Martinspire wijzigde deze reactie 15-12-2018 13:36 (45%)

Martinspire - PC, PS4, X1

• sanderb
  • Laatst online: 01:02
Martinspire schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:35:
Vandoorne heeft wel een probleem denk ik. Na zijn fanboost werd ie meteen ingehaald door Di Grassi
Ik hoop dat ie een technisch probleem heeft... Hij is door iedereen vanaf plek 5 gewoon makkelijk voorbijgereden. Incl attack mode en fanboost wordt hij links en rechts ingehaald lijkt het.

Als dit geen technisch probleem is, dan moet hij nog wel heel erg wennen denk ik.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Webgnome
Moet toch zeggen dat de attack mode op dit moment een leuke toevoeging is.

• Webgnome
Lopez heeft duidelijk de memo met uitleg over de attack zone niet gehad

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Webgnome schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:40:
Lopez heeft duidelijk de memo met uitleg over de attack zone niet gehad
En over de sterkte van linksachter :o

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19-05 00:24

basvn

Breezand - NHN

Balen als je nu je attackmode aan hebt..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
Lekker slim van Buemi

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 21:46
Gaaf publiek. Ik zag de helft van de dames een Niqaab dragen. :D

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• TheBrut3
*knip* Doe 's niet.

AGee wijzigde deze reactie 15-12-2018 13:51 (81%)

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:42
PatrickC schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:40:
Ook deze autosport wordt weer verpest door allemaal van die straffen. Te veel energie gebruikt? So what!? Dan gaat je accu sneller leeg toch?
Voor zover ik weet (niet helemaal duidelijk waar die straffen door waren), was het juist een straf uit de kwalificatie. Naast dat je tijd was afgepakt moest je nog een extra straf tijdens de race nemen?

Maar kan zijn dat ik helemaal mis zat, en dat de straf voor iets TIJDENS de race was.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Mooi einde. Vrij spannende wedstrijd nog. Jammer van Vandoorne. Regie mag ook wel wat meer focussen op bepaalde gevechten en de rest naar replays zetten want dit was rommelig.

De site van Formula E is trouwens ook half down :')

• TheBrut3
Techeetah kwam sterk over deze race. Vorig jaar kwamen ze ook maar 2 punten tekort voor het kampioenschap.

Races zijn overigens wel erg kort voor maar 1 race per weekend.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oh boy. Ik was er al een beetje bang voor, regie niet geweldig (understatement), en informatievoorziening....., tja?

A smile a day....

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Leuke podiumpresentatie, al mis ik wel de viering met het team

• Webgnome
basvn schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:00:
Dit is wel tof! dat ze met de auto op het podium gaan
Inderdaad een erg leuke twist. Moet toch zeggen dat ik deze race erg leuk vond om naar te kijken. Niet veel uitvallers en de attack mode had toch wat extra's.

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Portugees hoor je ook niet zo vaak in racing :)

Geen champagne of zelfs rosewater is dan wel een anticlimax. Maar goed, verder wel goed vermaakt

Martinspire wijzigde deze reactie 15-12-2018 14:14 (51%)

• Chakotay
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 23:12

Chakotay

Lick here to continue

Topicstarter
Zo'n lange podiumceremonie en dan geen champagne... Vandaar dat er geen Finnen meedoen :+

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Nu online
Ik vond het wel leuk om te kijken. Heb er wel moeite mee om het los te maken van de F1.
En niet overal een vergelijk in te maken. Volgende race maar weer eens proberen of ik het
gezoem en de piep mij minder kan laten irriteren. Dit wordt wel de toekomst...ooit. (of is dat nu al) :/

@Webgnome Over dat geluid, dat kan gekomen zijn omdat ik het niet over de tv had aan staan,
maar over mijn setje. Ik heb zeker de helft van de interviews niet kunnen verstaan. Doordat of, er
een gebeds geschal doorheen ging. Gillende mensen hoorde ik. En de regie de muziek, harder
deed dan de stemmen zelf.
Maar goed dat gaf wel een idee dat je er bij was zullen we dan maar zeggen :)

MENTAL SHUTDOWN

• Jeltel
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:59:
Het viel me op dat veel auto’s nog zo’n 20% batterij over hadden. Dat lijkt mij niet echt optimaal?
Komt door de safety car. Max 50 rijden scheelt zoveel.

Acties:
  • +8Henk 'm!
  • Pinned

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 15-05 23:07
De samenvatting met de highlights van de race.

De sport kan nog flink wat stappen maken qua volwassenheid.

• Arjan90
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 20:59
Ik heb het niet heel vaak gekeken, maar vind het al wel een stuk beter zonder autowissel! Attackmode viel me niet tegen, zou het leuk vinden om als fan wat beter te begrijpen hoeveel het kost om het te activeren (immers, geen ideale racelijn) en wat het echt oplevert. Fan Boost blijf ik raar vinden maar impact is beperkt (5 seconden extra vermogen geloof ik). 50 kmpu met de Safety Car snapte ik niet, kan toch wel harder?

Dat de regie en baanmarshalls niet heel ervaren waren was wel goed te zien, dat had veel beter gekund. Deed af aan de race.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Op zich vond ik het wel een leuke race, er was genoeg actie op de baan. Wel is er nog het een en ander aan verbetering mogelijk in het geval van de informatievoorziening. Want waarom kreeg Techeetah een Drive-through en de pitradio was compleet niet te verstaan.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iedereen die de race heeft gevolgd kon opmerken dat er ineens van alles veranderde aan de posities. Je wilt niet na de race een verklaring horen van wat er is gebeurd. Blijkbaar is het na 4 seizoenen nog steeds lastig om het e.e.a. eens duidelijk in beeld te brengen (tijdens de race), dat mag onderhand eens flink beter.

A smile a day....

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Is er al bekend wat het probleem van Vandoorne en Paffet was? Vandoorne treed nergens in detail en kan dus ook niet vinden wat er precies was. Alleen dát er een probleem was.

Bv hier: https://www.gpupdate.net/...pstartproblemen-in-riyad/

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sniffels schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:51:
Vond het best ok, ze hebben nog een hoop te verbeteren qua regie, maar voor een eerste race..
Eerste race? Dit is het 5e seizoen!

A smile a day....

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SinergyX schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:14:
[...]
Maar wel beetje eerste race nadat ze een media offensief hebben gedaan om het 'populair' te maken.

[knip]
Hmmm, het is mij niet meer opgevallen dan andere jaren voor de start van een nieuw seizoen, maar omdat ik het al eerder volgde (eigenlijk niet de goede woordkeuze, want echt volgen deed ik het niet), is het mij misschien daarom niet meer opgevallen dan de vorige jaren. Formula-E is ook al jaren actief op YT, dus dat kan het niet zijn. Wel wat meer heisa om de nieuwe 2018/19 auto en daarom misschien wel wat meer in het nieuws, best wel logisch natuurlijk.

Nu de hoofdklasse plat ligt is dit natuurlijk een gatenvuller, en voor mij is het wat meer aantrekkelijk dat er weer een Ollander tussen zit. Dat trekt mij gewoon meer dan zonder mede-landers. En dit geldt eigenlijk ook voor al de andere race-klassen, tot aan de laagste OW klasse toe.

Maar als ik niet in staat ben om het gebeuren op de baan daadwerkelijk te volgen (ik zie diverse rijders ineens zowat tegelijk posities verliezen, WHY?), en als het voor de commentator ook al geen chocolade is wat hij onder ogen krijgt, dan is mijn interesse snel verdwenen.

Maar volgende maand nieuwe ronde en dus nieuwe kansen, zolang batman Robin het veld vult zal ik aanschuiven ;)

A smile a day....

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23:50
hardware-lover schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:43:
[...]
Maar volgende maand nieuwe ronde en dus nieuwe kansen, zolang batman Robin het veld vult zal ik aanschuiven ;)
persoonlijk was ik meer benieuwd naar wat Massa en Vandoorne konden presteren. Maar de preciese reden wat daar gebeurde zal voorlopig gissen blijven.

overigens: de Wet van Behoud van Massa blijkt dus toch te gelden binnen de autosport. Hoe vaak is die nu wel niet met 'pensioen' gegaan? :P

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Webgnome
Aanrader. De volgende keer naar de YouTube stream kijken. Waarschijnlijk zelfde beelden maar het commentaar is echt veel leuker.

• Webgnome
zover ik het mij kan herinneren tikte die de muur net voor de bocht aan waardoor zijn ophanging niet meer ophing.. zeg maar.

offtopic:
p.s.... misschien kunnen we nu stoppen met het elkaar herhalen dat de regie kak was en dat het geluid van de auto's niet om aan te horen is. Dat geluid dat gaat sowieso niet veranderen dus of stop met kijken of wen er maar aan. De regie gaat hopelijk beter worden

Webgnome wijzigde deze reactie 18-12-2018 17:28 (3%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Kijk het nog een maandje, dan komt het echte racen weer :P

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Zaterdag 12 januari te zien op Ziggo Racing:

11:45 LIVE Formula E: Marrakesh Kwalificatie

15:00 LIVE Formula E: Marrakesh Race

JohanKupers wijzigde deze reactie 08-01-2019 15:44 (9%)

Pagina: 1 2

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True