Formule E - Deel 1

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34
De regie mist wel weer veel… de leider in het WK die iemand inhaalt bijvoorbeeld… niets van gezien.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
inderdaad.. het was vrij duidelijk dat da costa 'iets' had maar wat er gebeurde? geen idee...

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 15-08-2021 16:29 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Da Costa … de volgende concurrent…weg

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wordt weer een FCY

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Da Costa: " Iemand tikte mij de muur in".
Nee , je moest uitwijken omdat er iemand naast je zat en dat deed je niet

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:16
jan390 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Ze rijden allemaal achter de vries
jep maar met zoveel pech voor alle kanshebbers zou het zomaar kunnen zijn dat hij ook ergens in de muur beland.

en dan moet je kijken wie er nog voor de vries zal komen, al acht ik die kans nu 0%

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Domme actie van Nyck

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Nog 4 plaatsen en Frijns is 2e
en nu weer 6

[ Voor 18% gewijzigd door jan390 op 15-08-2021 16:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Blijven rijden zonder schade lijkt me op dit moment veruit het belangrijkste.

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Wat een uitspraak van Nyck… doet me denken aan Albon in de F1… Nyck: I feel like I am a little bit a target at the moment… Albon: they are racing me so hard…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Als Nyck kampioen wordt dan is dat op een beetje dezelfde manier als zijn WK titel in de F2.. van de meest constante rijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:34

vliegnerd

Nintendo fan.

Maar waarom rijdt hij nu als een idioot?? Waarom al dat risico nemen?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
vliegnerd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:44:
Maar waarom rijdt hij nu als een idioot?? Waarom al dat risico nemen?
verveelde zich?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Maar dit was toch de laatste race met Audi, BMW en Mercedes toch?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:47:
Mercedes heeft een beslissing genomen maar nog niet bekend gemaakt. (Maar ja, verwacht het wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:47:
audi en bmw ja, mercedes heeft nog niet concreet aangegeven dat ze stoppen, maar kans is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En Porsche? Die blijven?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Mercedes stopt toch pas ná 2022?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Ok Max… nu kun jij niet achterblijven bij Nyck… zou wat zijn als zowel Formula E en Formula 1 in één jaar een NL kampioen zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catmandos
PatrickC schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:52:
Ok Max… nu kun jij niet achterblijven bij Nyck… zou wat zijn als zowel Formula E en Formula 1 in één jaar een NL kampioen zou worden.
ja.. dan wordt het nog de vraag wie dan de sporter van het jaar zal worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:28:
Het kan inderdaad alle kanten op. Ik waag mij niet eens aan een voorspelling. Ik hoop echt dat de vries zijn winst kan pakken dit seizoen.
Tjonge, bijna op een presenteerblaadje gekregen. Idd, niet te voorspellen deze uitslag. Mercedes flikt 'm het weer. De Vries gefeliciteerd, zonder geluk vaart...... :Y

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:59

rammes

koekebakker 1e klas

Whohooo *O*

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickC
Catmandos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

ja.. dan wordt het nog de vraag wie dan de sporter van het jaar zal worden ;)
Nyck is daar sowieso kansloos voor… daarvoor heeft Formula E te weinig ‘appeal’.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
klopt. Als Verstappen een scheet laat dan krijg je al een push bericht van de nos. Nu we een wereldkampioen hebben bij deze sport < silence >

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:59:
klopt. Als Verstappen een scheet laat dan krijg je al een push bericht van de nos. Nu we een wereldkampioen hebben bij deze sport < silence >
Dat is ook wel iets wat Nyck achtervolgt in zijn carrière… kampioen worden in de F2 en dan niet eens een kans gehad op een stoeltje in de F1.. want.. als je pas kampioen wordt na een paar jaar in een klasse dat ben je niet uitzonderlijk genoeg… nu kampioen in de Formula E in zijn 2e seizoen… genoeg voor een stoeltje in de F1 bij Mercedes ipv Bottas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:33
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:59:
Dat viel mij ook al op, of naja, het viel juist niet op.

Als Verstappen een race wint krijg je meteen een pop-up van de media dat hij het weer heeft geflikt, nu er daadwerkelijk een NL wereldkampioen is in de Formule E is er niet eens een nieuwsbericht over.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
PatrickC schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Dat is ook wel iets wat Nyck achtervolgt in zijn carrière… kampioen worden in de F2 en dan niet eens een kans gehad op een stoeltje in de F1.. want.. als je pas kampioen wordt na een paar jaar in een klasse dat ben je niet uitzonderlijk genoeg… nu kampioen in de Formula E in zijn 2e seizoen… genoeg voor een stoeltje in de F1 bij Mercedes ipv Bottas?
hij gaat echt niet naar mercedes in de F1, is wel mogelijk dat hij naar williams gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik zal dan wel op wat teentjes stappen, maar die hele FE stelt toch ook gewoon niets voor? Ik bedoel niet om af te doen aan de prestatie van De Vries, maar om nu heel Nederland er voor wakker te maken? Neuh, van mij hoeft het niet meer aandacht te krijgen dan het nu krijgt. Daarvoor is het nog teveel geen volwaarde race-klasse wat mij betreft.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kijk wel FE, maar de importantie is gewoon veel kleiner. Ik zie dit meer op gelijke hoogte staan van MXGP... en eerlijk gezegd zelfs daar nog iets onder door de (imo) waardeloze kwalificatiestructuur.

Het feit dat hij van kampioen hier, naar stoeltje bij Williams zou (kunnen) gaan zegt wat dat betreft toch ook wel iets?

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-08-2021 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrOleo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:27
FabianGTI schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Dat viel mij ook al op, of naja, het viel juist niet op.

Als Verstappen een race wint krijg je meteen een pop-up van de media dat hij het weer heeft geflikt, nu er daadwerkelijk een NL wereldkampioen is in de Formule E is er niet eens een nieuwsbericht over.. :F
Ik zie een berichtje op teletekst, toch een soort van nieuwsbericht.

Verder wat AGee zegt, het is gewoon geen belangrijke klasse en de hele opzet maakt het kampioenschap toch een beetje een loterij.

erutangiS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Is het dan mijn bubbel die twee berichten op nu.nl geeft?

Nyck de Vries verovert in Berlijn als eerste Nederlander wereldtitel in Formule E
https://www.nu.nl/sport-o...ldtitel-in-formule-e.html

Formule E-titel maakt De Vries emotioneel: 'Het was een zwaar seizoen'
https://www.nu.nl/sport-o...as-een-zwaar-seizoen.html

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

naitsoezn schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:13:
Ik zal dan wel op wat teentjes stappen, maar die hele FE stelt toch ook gewoon niets voor? Ik bedoel niet om af te doen aan de prestatie van De Vries, maar om nu heel Nederland er voor wakker te maken? Neuh, van mij hoeft het niet meer aandacht te krijgen dan het nu krijgt. Daarvoor is het nog teveel geen volwaarde race-klasse wat mij betreft.
Beetje het idee dat een Nederlander wereldkampioen curling ofzo wordt, zal voor die tak van sport leuk zijn, maar voor 'groot Nederlandse sport' is het gewoon een niche markt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:49

Blokker_1999

Full steam ahead

Catmandos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

hij gaat echt niet naar mercedes in de F1, is wel mogelijk dat hij naar williams gaat.
Maar waarom zou hij? Hij zit nu in een sport waar hij kampioen kan worden. In de F1 zal hij waarschijnlijk nooit die top kunnen bereiken. F1 is zo competitief om in te geraken dat je veel geld nodig hebt en er altijd enorm veel jongeren zijn die je plaats in willen nemen met meer middelen. Er zijn er niet veel die puur op hun talent die sport in komen, en zij die er wel in slagen zitten gedurende zowat heel hun jeugdjaren in de jongerenteams van 1 van de grote F1 teams.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Blokker_1999 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Maar waarom zou hij? Hij zit nu in een sport waar hij kampioen kan worden. In de F1 zal hij waarschijnlijk nooit die top kunnen bereiken. F1 is zo competitief om in te geraken dat je veel geld nodig hebt en er altijd enorm veel jongeren zijn die je plaats in willen nemen met meer middelen. Er zijn er niet veel die puur op hun talent die sport in komen, en zij die er wel in slagen zitten gedurende zowat heel hun jeugdjaren in de jongerenteams van 1 van de grote F1 teams.
Natuurlijk grijpt hij die kans als hij hem krijgt. F1 is de top wat je kunt bereiken in de autosport. En volgend seizoen compleet nieuwe auto’s, een lager budget plafond, dus het ideale moment om in te stappen, want het zal voor iedereen nieuw zijn. En Williams, waaraan hij toch wel wordt gelinkt, is nou juist een team wat optimaal zou kunnen profiteren van de nieuwe regels in 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Net de race even teruggekeken, wat een spektakel zeg. Ik had dit niet verwacht, omdat het eigenlijk vrij simpel was voor Evans om de benodigde punten te halen. Maarja, dan moet je wel van je plek komen :P Dat Mortara er vervolgens bovenop knalt en Dennis z'n auto in de prak reed was dan al helemaal een vriendelijk gebaar. Na een ronde al je concurrenten eraf, wat een bizar slot van de FE.

Op naar het volgende seizoen. Ik hoop wel dat ze wat aan het kwalificatie-format gaan doen, en dat het wat minder op botsauto'tjes gaat lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nee hoor, dat wisten we al onofficieel. Afgelopen zondag tijdens de race bekend geworden. Helaas. Hopen dat er andere merken opstaan om dat gat te vullen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:18

Niellie41

[object Object]

Audi gaat zich weer op Le Mans concentreren en daarbij hebben ze nog Porsche in FE.

Het verhaal van Mercedes vind ik wel apart.
“In motorsport, Formula E has been a good driver for proving our expertise and establishing our Mercedes-EQ brand, but in future we will keep pushing technological progress – especially on the electric drive side – focusing on Formula 1.
en
“On a strategic level, however, Mercedes-AMG will be positioned and strengthened as our performance brand through its close alignment to our record-breaking Formula 1 team, and F1 will be our company’s works motorsport focus for the years ahead.”
https://the-race.com/form...xit-as-it-prioritises-f1/

Dus omdat ze zich willen concentreren op elekrische aandrijving, gaan ze op F1 concentreren. Logisch.

Volgens mij is er gewoon dat de top van MB/Daimler deze beslissing heeft gemaakt op basis van getallen. "Hoeveel geld levert de marketing op? Komt niet eens in de buurt van F1. Stop er maar mee!"

[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 18-08-2021 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik had gelezen dat Toto wolf misschien een eigen team ging beginnen met aandrijflijn van.. Mercedes. Hopelijk gaat dan nog door

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze waren al veel langer terughoudend en aarzelend met wat te doen met de volgende technische fase voor dit kampioenschap (GEN 3). Hoewel het er nog op leek dat ze mogelijk zouden blijven, hebben ze altijd een slag om de arm gehouden; https://www.motorsport.co...or-gen3-fe-rules/6525451/

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-06 10:44

p0st

Dutch Reefer

Het was super tof om er dit weekend bij te zijn :D ik had via een retweet actie kaartjes gewonnen, dus op en neer naar Berlijn met de auto :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E65pUXU.jpg

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
En hoe is dat nou zo in het echt. Ik wil er ook nog wel een keer heen maar ben of iedere keer te laat of het is steeds te ver weg.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:53:
En hoe is dat nou zo in het echt. Ik wil er ook nog wel een keer heen maar ben of iedere keer te laat of het is steeds te ver weg.
Ik vond het veel toffer dan ik van tevoren had gedacht. De auto's klinken op TV echt heel hoog en schel, maar in het echt klinkt het meer alsof er (zachtjes) een straaljager langskomt. Ook valt het op dat elke auto een ander geluid maakt, sommige zijn veel stiller en sommige "piepen" meer.

Dit was overigens de eerste keer dat ik bij een E race aanwezig was, het was allemaal goed georganiseerd en ook toegang met CoronaCheck (gewoon de NL app) ging vlekkeloos.

Hier een filmpje van de start(crash) op zondag waarin je het geluid redelijk goed kunt horen. Ik realisser me nu overigens dat het op het filmpje precies zo klinkt als je het op TV hoort haha!

En een filmpje van de eerste race op zaterdag (was erg rustig op de tribunes)

[Streamable: 20210814_120617000_iOS]

[ Voor 4% gewijzigd door p0st op 18-08-2021 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 17:14
@p0st is er nou een startgeluid?
Tis echt net mario kart. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:46
Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:53:
Ik ben bij de races van Parijs (ook met de overwinning van Frijns) & de enige race in Berlijn Oost (Karl–Marx–Allee Circuit) geweest.
Tempelhof circuit staat voor 2022 op mijn planning.

Bij beide was het zo ideaal gewoon met de trein die kant op, en dan nog heel even in de stad reizen en je was er.
Dat vind ik een voordeel van de E-Prix, dat het midden in de stad is waardoor je er nog naartoe kan zonder auto :) (in die tijd maakte dat veel uit voor mij, omdat ik geen rijbewijs/auto had en dus "normale" circuits vaak afvielen)

[ Voor 4% gewijzigd door Ryur op 18-08-2021 21:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
p0st schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Ik vond het veel toffer dan ik van tevoren had gedacht. De auto's klinken op TV echt heel hoog en schel, maar in het echt klinkt het meer alsof er (zachtjes) een straaljager langskomt. Ook valt het op dat elke auto een ander geluid maakt, sommige zijn veel stiller en sommige "piepen" meer.

Dit was overigens de eerste keer dat ik bij een E race aanwezig was, het was allemaal goed georganiseerd en ook toegang met CoronaCheck (gewoon de NL app) ging vlekkeloos.

Hier een filmpje van de start(crash) op zondag waarin je het geluid redelijk goed kunt horen. Ik realisser me nu overigens dat het op het filmpje precies zo klinkt als je het op TV hoort haha!

[Streamable: 20210815_133352000_iOS]

En een filmpje van de eerste race op zaterdag (was erg rustig op de tribunes)

[Streamable: 20210814_120617000_iOS]
thanks voor de mooie beelden. Ik denk dat ik komend seizoen maar of naar London of naar Berlijn ga. London is een dubbelheader dus dat is misschien leuker :)

Strava | AP | IP | AW

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

thanks voor de mooie beelden. Ik denk dat ik komend seizoen maar of naar London of naar Berlijn ga. London is een dubbelheader dus dat is misschien leuker :)
Hopelijk Eindhoven in 2023!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p0st

p0st

Dutch Reefer

DoeEensGek schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:03:
@p0st is er nou een startgeluid?
Tis echt net mario kart. :/
Haha yup, er is inderdaad een soort van suspense muziekje tijdens het aftellen en daarna wanneer de eerste vertrekt een soort van "startschot" achtig geluid. Beetje gekunsteld, maar goed het maakt het geheel iets dynamischer dan gewoon 20+ auto's die daar stil staan zonder enig geluid te maken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is natuurlijk het hele probleem van een electrische auto. Als ie stil staat dan is ie gewoon uit/standby en maakt dus ook geen herrie dit i.t.t. verbrandingsmotoren die altijd herrie maken als ze stationair draaien. Ik moet zeggen dat ik een aantal filmpjes heb gezien op youtube van mensen die bij de races waren en dat het geluid van de motoren mij eigenlijk wel heel erg mee valt 'in het wild'. Al vrees ik wel voor deze klasse. Nu de de grote duitse merken ( op Porsche na) eruit zijn zijn er eigenlijk geen bekende merken meer over ( ok.. Jaguar).

Ben heel benieuwd hoe volgende seizoen gaat verlopen en hoe de plannen voor Gen3 auto's uit gaan pakken

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-06 21:02
Wel jammer dat alle grote merken eruit gaan. Daarmee is het argument: 'automerken done graag mee aan raceklasses want de ontwikkelingen die ze daar aan de motoren maken nemen ze ook mee in hun consumentenmodellen later' eigenlijk dus ook (grotendeels) onzin aangezien alle grote merken hebben aangegeven zich op elektrisch te gaan storten nu en in de toekomst. Dan zou je toch verwachten dat ze nu volop in zo'n elektrische raceklasse zouden investeren.

Maar misschien vallen de kijkcijfers ook gewoon tegen en is het niet rendabel om dit te doen, ze zullen er wel goed over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Het is vooral een marketing probleem. Dat zie je gewoon bij het persbericht van Mercedes. Daar schuiven ze het niet onder stoelen of banken dat de inkomsten uit reclame vies tegenvallen. Dat is wat er echt aan de hand is. Het mantra dat zaken uit de F1 in Auto's komt is ook al, naar mijn mening, al jaren een achterhaalde stelling en het gaat de meeste merken echt alleen maar om exposure (en misschien klein beetje hobby).

Ach we zullen zien. Ik hoop dat deze klasse nog een lange toekomst heeft aangezien ik er zelf elk seizoen weer van kan genieten omdat het format simpelweg compleet anders is, er niet aan het begin van het seizoen al duidelijk is welke teams er waarschijnlijk met de prijzen gaan lopen en het volgens sommige amateurisme. Dat heeft simpelweg iets

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat merken in- en uitstappen bij series is iets van alle tijden. Kijk maar naar LMP1/LMH of GTE (PRO). Het is vooral zaak om (nieuwe) merken weer aan te trekken.

Vergne ziet ook graag veranderingen aan het kwalificatie systeem. Ik heb geen idee hoe het werkte, omdat ik het niet goed genoeg gevolgd heb. Zo'n organisatie is constant met teams en coureurs in gesprek om het kampioenschap te verbeteren. Dat zal wel goed komen.

https://the-race.com/form...ys-formula-e-must-change/

We gaan het allemaal zien. Het concept van Gen 3 vind ik best interessant, want laden is nog een dingetje voor elektrisch rijden. Zeker in de autosport. Ik ben heel benieuwd wanneer we een elektrische endurance raceauto zullen zien en hoe dat zal gaan.
https://motorsport.tech/f...nto-unchartered-territory

[ Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 20-08-2021 10:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Niellie41 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:20:
Dat merken in- en uitstappen bij series is iets van alle tijden. Kijk maar naar LMP1/LMH of GTE (PRO). Het is vooral zaak om (nieuwe) merken weer aan te trekken.

Vergne ziet ook graag veranderingen aan het kwalificatie systeem. Ik heb geen idee hoe het werkte, omdat ik het niet goed genoeg gevolgd heb. Zo'n organisatie is constant met teams en coureurs in gesprek om het kampioenschap te verbeteren. Dat zal wel goed komen.

https://the-race.com/form...ys-formula-e-must-change/
The qualifying session is held after the two practice sessions at around midday on each Formula E day.[1] The session lasts for 55 minutes, but each car is permitted only 6 minutes of track time to set their fastest lap.[1] The cars are split into four groups of five drivers, with each group given ten minutes to set a time.[1] The grid is determined from the fastest times of each driver, before the top five overall are placed into a "Super Pole" session at the end of the group phase.[4] The rest of the fifteen drivers start in the order that they originally qualified, unless penalties are applied.

bron: https://formulae.fandom.com/wiki/Qualifying

Het komt er op neer dat er altijd 3 groepen zijn. En groep een en twee hebben last van dat de baan nog niet opgewarmd is waardoor de rijders in die groepen een stuk langzamer zijn dan groep 3.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Heel apart inderdaad. Ik snap dat je op de FE banen niet alle auto's tegelijk op de baan wil hebben, want dan kan niemand een snel rondje rijden.

Indycar gebruikt heeft ook twee groepen voor de kwalificatie, alleen gaan de top X per groep naar de volgende ronde ipv top x van iedereen. Dat is, wat mij betreft, al eerlijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Zo'n format zouden ze bij de FE ook kunnen doen inderdaad. Een afval race. Dus de beste uit elke groep tegen de beste uit de andere groep zoiets?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:23:
The qualifying session is held after the two practice sessions at around midday on each Formula E day.[1] The session lasts for 55 minutes, but each car is permitted only 6 minutes of track time to set their fastest lap.[1] The cars are split into four groups of five drivers, with each group given ten minutes to set a time.[1] The grid is determined from the fastest times of each driver, before the top five overall are placed into a "Super Pole" session at the end of the group phase.[4] The rest of the fifteen drivers start in the order that they originally qualified, unless penalties are applied.

bron: https://formulae.fandom.com/wiki/Qualifying

Het komt er op neer dat er altijd 3 groepen zijn. En groep een en twee hebben last van dat de baan nog niet opgewarmd is waardoor de rijders in die groepen een stuk langzamer zijn dan groep 3.
Je hebt mogelijk het verkeerde gedeelte copy/paste uit dat artikel?

Qualifying and Super Pole shoot-out

Qualifying determines the order the drivers will start the race, with the fastest driver lining-up in first place and slowest at the back. The session lasts one hour and sees drivers divided into four groups of up to six cars, defined by their position in the championship. For the first race of the season, however, the order is decided by where they finished overall in the previous season.

Once out, each driver has six minutes to set their best time, with the top-six drivers proceeding to the Super Pole shoot-out in a bid to secure Julius Baer Pole Position and an additional three points. During the Super Pole shoot-out, the drivers go out one-by-one, with the sixth fastest driver from the group stages going out first. When they cross the line to start their flying lap, the pitlane light turns green and the fifth fastest driver heads out. This is repeated until all six drivers have completed a lap.

Bron: https://www.fiaformulae.c...hip/rules-and-regulations

V.w.b. het afgelopen seizoen;

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2021 21:10 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Nieuwe informatie bekend over het komende seizoen:

Nieuwe kalender, met daarbij een aantal nieuwe locaties zoals Seoul en Jakarta. :D

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2021/october/s8_cal_16x9/s8_cal.png?modified=20211015125112&la=en

Het qualify format is ook omgegooid:

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2021/october/s8_cal_16x9/announcement_16x9/quali_16x9.jpg?modified=20211015155000&la=en

En als laatste kan de lengte van de race worden verlengt als er veel incidenten gebeuren ( :+ )

bron: https://www.fiaformulae.c.../season-8-sporting-update

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:47

Vuvuzela

My spire is forming

Rare Q. Iets te veel geforceerde sensatie imho.

En stel je kijkt vooral voor De Vries dan zijn er behoorlijk wat sessies die er niet toe doen.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Een MinEDrivers met alle wijzigingen e.d.:

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
:?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-06 22:02
Wil het dit seizoen weer gaan volgen.
Nog steeds op Ziggo Sport?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Is nog niet helemaal duidelijk, kan het zo niet vinden op de site. Vorig seizoen wisselde het vaak tussen Eurosport en/of Ziggo.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 12:36:
Is nog niet helemaal duidelijk, kan het zo niet vinden op de site. Vorig seizoen wisselde het vaak tussen Eurosport en/of Ziggo.
Hier zeggen ze van wel, echter niet via welk kanaal (het "open" 14 of via Ziggo Sport Racing)?

https://nl.motorsport.com...o-sport-contract/6636927/

Edit: deze pagina kan wel een update gebruiken? https://www.ziggosport.nl/racing/

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 19-01-2022 12:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39

Beaves

Usque ad Finem

Ik denk dat met het vertrek van live F1 Ziggo veel meer focus gaat leggen op het uitzenden van o.a. Indycar en FE op kanaal 14.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zie dat Ziggo dat ook in 4k uit gaat zenden op kanaal 400 (Q en race). Eens kijken of we het verschil zullen merken.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 27-01-2022 19:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07

Martinspire

Awesomeness

Wie doen dit jaar het commentaar in NL? Zend eurosport de quali & race online nog uit met Engels commentaar? Die van ziggo en de Nederlandse van eurosport vond ik vorig jaar geen reet aan.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:51

sjaool

Every life should have 9 cats

hardware-lover schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 19:15:
Ik zie dat Ziggo dat ook in 4k uit gaat zenden op kanaal 400 (Q en race). Eens kijken of we het verschil zullen merken.
Ik merk dus dat ik net op tijd die vermaledijde Mediabox XL de deur heb uit gedaan. Ik deed mee aan de test en het werd steeds dramatischer met dat ding. Nu dus de Next en ook al kost het mij €0,50 per maand extra dan nog is het een hele vooruitgang. Het meergeld verdien ik dubbel en dwars terug met de besparing op de energiekosten. :)

Nu nog Formule E leuk gaan vinden. :P

Ik moet zeggen dat ik deze manier van kwalificeren wel interessant vind. Gewoon een man tegen man shoot out en maar 1 kans.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• soeppie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 21:25
Het kwalificatie format en de extra tijd als er een safety car is geweest is een goede toevoeging lijkt het. Morgen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Nyck De Vries start het seizoen sterk door de 1e race gisteren te winnen en nu de pole voor de 2e race (op 0.005 seconde). Leuk nieuw format die kwalificatie!

Nyck moet alleen niet zo veel ‘zeuren’ dat z’n pole lap niet goed was… van die vervelende Mercedes suprematie opmerkingen net als bij de F1… :r Hij werd dan ook uitgelachen door de interviewer zojuist omdat hij zei dat hij niet blij was.

[ Voor 51% gewijzigd door PatrickC op 29-01-2022 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik heb de kwali niet gezien maar wat ik van het nieuwe format begrijp is dat er twee groepen zijn en de beste vier uit elke groep gaan tegen elkaar. En wie daar dan winnen die gaan ook weer tegen elkaar. Het idee is dat dit een eerlijkere quali moet waarborgen toch?

Waar ik alleen bang voor ben is dat dit er voor gaat zorgen dat dezelfde teams elke keer die quali gaan winnen. Of ben ik nu een doemdenkert?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Webgnome schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:02:
Ik heb de kwali niet gezien maar wat ik van het nieuwe format begrijp is dat er twee groepen zijn en de beste vier uit elke groep gaan tegen elkaar. En wie daar dan winnen die gaan ook weer tegen elkaar. Het idee is dat dit een eerlijkere quali moet waarborgen toch?

Waar ik alleen bang voor ben is dat dit er voor gaat zorgen dat dezelfde teams elke keer die quali gaan winnen. Of ben ik nu een doemdenkert?
Misschien wel, maar wel een veel eerlijker format als dat van vorig jaar, waar het steeds een nadeel was als je in de eerste groep zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-06 09:53

basvn

Breezand - NHN

Kijken of Nyck er weer een P1 uit kan halen! ben benieuwd

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
PatrickC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 15:09:
[...]

Misschien wel, maar wel een veel eerlijker format als dat van vorig jaar, waar het steeds een nadeel was als je in de eerste groep zat.
inderdaad. Daarom dat ze het ook hebben aangepast na zoveel jaar. Ik begrijp de kritiek op het oude systeem ook zeer zeker wel.

ondertussen.. Frijns zit lekker in de top 4. Hopen dat ie Mortara nog in kan halen

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
we kunnen in ieder geval niet zeggen dat deze race (race 2 dus) saai is

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Inhalen is bijna altijd met contact in deze klasse… komt ook door die krappe stratencircuits… zo lang dit op deze manier gaat kan ik dit niet zien als volwaardige race klasse. Audi en BMW zijn al vertrokken en Mercedes zal volgen volgend jaar. Formule 1 is de toekomst! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De crew die de stilstaande auto weghaalt is echt ubertraag.

En echt onzin om de safety car naar binnen te halen maar wel met gele vlaggen te blijven zwaaien...

[ Voor 46% gewijzigd door gambieter op 29-01-2022 18:55 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:20
Ook een manier om niet onder SC te finishen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45

Saffie_time

Why use this? 42!

Er is geen tijd toegevoegd zo ver ik heb gezien. Zit ik ernaast?

Blijft wel een hotseknotse kampioenschap

[ Voor 25% gewijzigd door Saffie_time op 29-01-2022 19:03 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

jan390 schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:55:
Ook een manier om niet onder SC te finishen.
Dat is de standaard FIA manier zodat de SC niet op de finishlijn foto staat.
Verder nutteloos, omdat je voor start/finish toch niet in mag halen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Klopt inderdaad. Die sc weg halen was nutteloos. Maar goed verder vond ik het wel een interessante race. Er gebeurde genoeg voorin waardoor er bij twee races dus alweer twee verschillende teams gewonnen hebben.

Zou het dit seizoen net zo raar verlopen als afgelopen seizoen waarbij er 7 of 8 verschillende race winnaars waren?

Ben benieuwd hoe dit zich zal gaan ontwikkelen maar tot nu toe ben ik wel verrast. De nieuwe quali is tof en een goede verandering.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

PatrickC schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 18:43:
Inhalen is bijna altijd met contact in deze klasse… komt ook door die krappe stratencircuits… zo lang dit op deze manier gaat kan ik dit niet zien als volwaardige race klasse. Audi en BMW zijn al vertrokken en Mercedes zal volgen volgend jaar. [knip]
Ik heb er eigenlijk zowat hetzelfde gevoel bij, als je (buiten de baan) en via contact je tegenstander in mag halen (letterlijk uit de weg beuken), en er ook nog mee weg mag komen, dan is de start van dit seizoen eigenlijk alweer niet anders dan voorgaande jaren. https://www.autodaily.com...-contact-for-more-impact/

Volgens mij komt de GEN3 auto al 2 jaar te laat, en ik mag hopen dat er niet nog meer teams besluiten dat het wel mooi is geweest zo. Ik hoop werkelijk van niet, wil toch graag zien of dat een serieuzere draai aan dit kampioenschap kan geven, maar dan moeten ze ook weg van dit soort baantjes, want de benaming "circuit" verdienen ze niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Jammer dat De Vries door die botsing zoveel plekken verloor, anders had hij er goed voor gestaan in het kampioenschap.

Weet iemand waarom er onder SC gefinished werd overigens? Ik dacht dat er per minuut SC er 45 seconden aan het eind bij gedaan zouden worden, maar dat leek in race 2 dus niet te zijn gebeurd. Erg jammer om onder SC te finishen, behoorlijke anticlimax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
RoD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:57:
Jammer dat De Vries door die botsing zoveel plekken verloor, anders had hij er goed voor gestaan in het kampioenschap.

Weet iemand waarom er onder SC gefinished werd overigens? Ik dacht dat er per minuut SC er 45 seconden aan het eind bij gedaan zouden worden, maar dat leek in race 2 dus niet te zijn gebeurd. Erg jammer om onder SC te finishen, behoorlijke anticlimax.
Sims , als ik het goed heb, had zijn auto geparkeerd op de weg...

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Webgnome schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:26:
[...]

Sims , als ik het goed heb, had zijn auto geparkeerd op de weg...
Ja dat veroorzaakte de SC, maar afaik wordt er voor elke minuut SC, 45 seconden aan het eind bij de race opgeteld, waarom werd dat in race 2 niet gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Nu online
RoD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:27:
[...]

Ja dat veroorzaakte de SC, maar afaik wordt er voor elke minuut SC, 45 seconden aan het eind bij de race opgeteld, waarom werd dat in race 2 niet gedaan?
Ik heb de race zelf niet gezien, maar meen gelezen te hebben dat de tijd erbij alleen is als de SC niet in de laatste fase van de wedstrijd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoD schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:27:
[...]
Wat @Transportman opmerkt

Now in-race suspensions such as full course yellow and safety car periods will mean 45 seconds are added to the race time for every 60 seconds of the yellow.

This will only be up to the 40th minute of the 45-minute plus one lap race distance.

At the 40th min the FIA will give the extension time in a similar manner to that used in football for injury time.

No more than 10 minutes for the race extension in total can be added.

The 52kWh usable energy will remain unchanged. Additionally, “no partial minutes will be calculated” and according to the regulations if “an SC or FCY period extends into or occurs during or after minute 40 of the race, it will not be counted for the ‘extra time’ calculation”.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickC
Deze klasse heeft nog een lange weg te gaan… misschien wel te lang…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwrrELz2XsnhDmT0SpakGYgFgWE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJnuFlBvTRxS7ahnog4ji02X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 30-01-2022 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Iemand de race van gisteren gezien? Heb net de herhaling gekeken en moet toch zeggen dat ik het een mooie race vond. Het was een mooi staaltje energiemanagement van Porsche!

[ Voor 25% gewijzigd door Webgnome op 13-02-2022 13:43 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heel goed inderdaad. Gewoon even gas geven om nog dat extra rondje te doen en zo de concurrentie even in de problemen te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 30 januari 2022 @ 20:13:
Deze klasse heeft nog een lange weg te gaan… misschien wel te lang…
[Afbeelding]
Het is inmiddels wel duidelijk dat de Formule E een boel haters heeft. De Formule 1 is al 70 jaar bezig en heeft het ook nog niet helemaal op orde getuige de finale vorig jaar. Laat ze bij de Formule E dan ook lekker wat uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Jelte schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Het is inmiddels wel duidelijk dat de Formule E een boel haters heeft. De Formule 1 is al 70 jaar bezig en heeft het ook nog niet helemaal op orde getuige de finale vorig jaar. Laat ze bij de Formule E dan ook lekker wat uitzoeken.
Waarom moeten ze voor dat soort basis-dingen het wiel opnieuw uitvinden dan? :? Of bedoel je dat ze eerst een paar doden moeten betreuren, net als de F1 sinds de jaren '70, voordat ze veiligheid hoeven te gaan nemen?

[ Voor 14% gewijzigd door naitsoezn op 13-02-2022 15:35 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Jelte schreef op zondag 13 februari 2022 @ 15:13:
[...]
Even voor de duidelijkheid... ik weet niet of je het zo bedoelde... maar ik ben geen Formule E hater. Ik kijk het bijna altijd. Ik rijd ze zelfs regelmatig in rFactor 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:21
Vandaag is de nieuwe Formule E bolide in Monaco gepresenteerd. De 3rd gen

https://www.fiaformulae.c...ril/gen3-launch-in-monaco

Stats zijn indrukwekkend voor full electric
  • max 470pk systeem vermogen
  • 320+ km/h topspeed
  • geen achterremmen, volledig engine braking achter
  • zowel aandrijving en regeneratief remmen op de voor- en achteras
  • tijdens de race snelladen met 600KW
Alleen de looks... ben nog niet overtuigd
Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2022/april/gen3-gallery/frontaerial.jpg?modified=20220428155518&la=en

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2022/april/gen3-gallery/rearright34.jpg?modified=20220428155535&la=en

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2022/april/gen3-gallery/rearaerial.jpg?modified=20220428155526&la=en

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Beetje vreemd maar wel lekkerish?

Afbeeldingslocatie: https://assets-prd.formulae.cloud/-/media/images/news/2022/april/gen3-gallery/frontright34close.jpg?modified=20220428155708&la=en

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Zonder de Mario Kart Rainbow Road kleuren ziet het er vast beter uit.
Het vrijwel ontbreken van een achtervleugel verbaast me. Het ziet er wel snel uit. Ik kan er aan wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

SlaadjeBla schreef op donderdag 28 april 2022 @ 23:52:
Zonder de Mario Kart Rainbow Road kleuren ziet het er vast beter uit.
Het vrijwel ontbreken van een achtervleugel verbaast me. Het ziet er wel snel uit. Ik kan er aan wennen.
FE is te langzaam voor aero :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:36
Interessant. Waren die vleugels boven de achterwielen in voorgaande seizoenen dan voor een andere reden? En 320km/h top speed is toch niet bepaald langzaam? Of zijn er geen circuits waarbij er een hoge snelheid gehaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Het was een beetje een flauwe opmerking. vziw ligt de topsnelheid rond de 220km/h? Dus in een hoop bochten op stuk lagere snelheid boeien die vleugels niet zo. Maar de downforce komt van de vloer, de rest is meer show.

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.