Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 07:48
De regie mist wel weer veel… de leider in het WK die iemand inhaalt bijvoorbeeld… niets van gezien.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
inderdaad.. het was vrij duidelijk dat da costa 'iets' had maar wat er gebeurde? geen idee...

[Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 15-08-2021 16:29]

Strava, Twitter

• PatrickC
Da Costa … de volgende concurrent…weg

• PatrickC
Wordt weer een FCY

• Webgnome
  • Nu online
Da Costa: " Iemand tikte mij de muur in".
Nee , je moest uitwijken omdat er iemand naast je zat en dat deed je niet

Strava, Twitter

• Catmandos
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:41
jan390 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:10:
[...]

Ze rijden allemaal achter de vries
jep maar met zoveel pech voor alle kanshebbers zou het zomaar kunnen zijn dat hij ook ergens in de muur beland.

en dan moet je kijken wie er nog voor de vries zal komen, al acht ik die kans nu 0%

• PatrickC
Domme actie van Nyck

• jan390
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 12:20
Nog 4 plaatsen en Frijns is 2e
en nu weer 6

[Voor 18% gewijzigd door jan390 op 15-08-2021 16:36]

• ArthurMorgan
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
Blijven rijden zonder schade lijkt me op dit moment veruit het belangrijkste.

I got a bad feeling about this.

• PatrickC
Wat een uitspraak van Nyck… doet me denken aan Albon in de F1… Nyck: I feel like I am a little bit a target at the moment… Albon: they are racing me so hard…

• PatrickC
Als Nyck kampioen wordt dan is dat op een beetje dezelfde manier als zijn WK titel in de F2.. van de meest constante rijder.

• vliegnerd
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 09:00

vliegnerd

Nintendo fan.

Maar waarom rijdt hij nu als een idioot?? Waarom al dat risico nemen?

• Webgnome
  • Nu online
vliegnerd schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:44:
Maar waarom rijdt hij nu als een idioot?? Waarom al dat risico nemen?
verveelde zich?

Strava, Twitter

• Webgnome
  • Nu online
Maar dit was toch de laatste race met Audi, BMW en Mercedes toch?

Strava, Twitter

• ArthurMorgan
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:47:
Mercedes heeft een beslissing genomen maar nog niet bekend gemaakt. (Maar ja, verwacht het wel.)

• Catmandos
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:47:
audi en bmw ja, mercedes heeft nog niet concreet aangegeven dat ze stoppen, maar kans is groot.

• Webgnome
  • Nu online
En Porsche? Die blijven?

Strava, Twitter

• PatrickC
Mercedes stopt toch pas ná 2022?

• PatrickC
Ok Max… nu kun jij niet achterblijven bij Nyck… zou wat zijn als zowel Formula E en Formula 1 in één jaar een NL kampioen zou worden.

• Catmandos
PatrickC schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:52:
Ok Max… nu kun jij niet achterblijven bij Nyck… zou wat zijn als zowel Formula E en Formula 1 in één jaar een NL kampioen zou worden.
ja.. dan wordt het nog de vraag wie dan de sporter van het jaar zal worden ;)

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:28:
Het kan inderdaad alle kanten op. Ik waag mij niet eens aan een voorspelling. Ik hoop echt dat de vries zijn winst kan pakken dit seizoen.
Tjonge, bijna op een presenteerblaadje gekregen. Idd, niet te voorspellen deze uitslag. Mercedes flikt 'm het weer. De Vries gefeliciteerd, zonder geluk vaart...... :Y

Steady as she goes...

• rammes
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 09:45

rammes

koekebakker 1e klas

Whohooo *O*

Ik zou het doen!

• PatrickC
Catmandos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:53:
[...]

ja.. dan wordt het nog de vraag wie dan de sporter van het jaar zal worden ;)
Nyck is daar sowieso kansloos voor… daarvoor heeft Formula E te weinig ‘appeal’.

• Webgnome
  • Nu online
klopt. Als Verstappen een scheet laat dan krijg je al een push bericht van de nos. Nu we een wereldkampioen hebben bij deze sport < silence >

Strava, Twitter

• PatrickC
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:59:
klopt. Als Verstappen een scheet laat dan krijg je al een push bericht van de nos. Nu we een wereldkampioen hebben bij deze sport < silence >
Dat is ook wel iets wat Nyck achtervolgt in zijn carrière… kampioen worden in de F2 en dan niet eens een kans gehad op een stoeltje in de F1.. want.. als je pas kampioen wordt na een paar jaar in een klasse dat ben je niet uitzonderlijk genoeg… nu kampioen in de Formula E in zijn 2e seizoen… genoeg voor een stoeltje in de F1 bij Mercedes ipv Bottas?

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 07:47
Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:59:
Dat viel mij ook al op, of naja, het viel juist niet op.

Als Verstappen een race wint krijg je meteen een pop-up van de media dat hij het weer heeft geflikt, nu er daadwerkelijk een NL wereldkampioen is in de Formule E is er niet eens een nieuwsbericht over.. :F

• Catmandos
PatrickC schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:04:
[...]

Dat is ook wel iets wat Nyck achtervolgt in zijn carrière… kampioen worden in de F2 en dan niet eens een kans gehad op een stoeltje in de F1.. want.. als je pas kampioen wordt na een paar jaar in een klasse dat ben je niet uitzonderlijk genoeg… nu kampioen in de Formula E in zijn 2e seizoen… genoeg voor een stoeltje in de F1 bij Mercedes ipv Bottas?
hij gaat echt niet naar mercedes in de F1, is wel mogelijk dat hij naar williams gaat.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Ik zal dan wel op wat teentjes stappen, maar die hele FE stelt toch ook gewoon niets voor? Ik bedoel niet om af te doen aan de prestatie van De Vries, maar om nu heel Nederland er voor wakker te maken? Neuh, van mij hoeft het niet meer aandacht te krijgen dan het nu krijgt. Daarvoor is het nog teveel geen volwaarde race-klasse wat mij betreft.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik kijk wel FE, maar de importantie is gewoon veel kleiner. Ik zie dit meer op gelijke hoogte staan van MXGP... en eerlijk gezegd zelfs daar nog iets onder door de (imo) waardeloze kwalificatiestructuur.

Het feit dat hij van kampioen hier, naar stoeltje bij Williams zou (kunnen) gaan zegt wat dat betreft toch ook wel iets?

[Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-08-2021 17:25]

• MrOleo
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 08:14
FabianGTI schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:10:
[...]

Dat viel mij ook al op, of naja, het viel juist niet op.

Als Verstappen een race wint krijg je meteen een pop-up van de media dat hij het weer heeft geflikt, nu er daadwerkelijk een NL wereldkampioen is in de Formule E is er niet eens een nieuwsbericht over.. :F
Ik zie een berichtje op teletekst, toch een soort van nieuwsbericht.

Verder wat AGee zegt, het is gewoon geen belangrijke klasse en de hele opzet maakt het kampioenschap toch een beetje een loterij.

Xsiedit

• Proton_
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 09:46

Proton_

Team Welles

Is het dan mijn bubbel die twee berichten op nu.nl geeft?

Nyck de Vries verovert in Berlijn als eerste Nederlander wereldtitel in Formule E
https://www.nu.nl/sport-o...ldtitel-in-formule-e.html

Formule E-titel maakt De Vries emotioneel: 'Het was een zwaar seizoen'
https://www.nu.nl/sport-o...as-een-zwaar-seizoen.html

'19 Kona na '15 Zoe, douchen met wtw en Auer Edel Eau

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

AGee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:13:
Ik zal dan wel op wat teentjes stappen, maar die hele FE stelt toch ook gewoon niets voor? Ik bedoel niet om af te doen aan de prestatie van De Vries, maar om nu heel Nederland er voor wakker te maken? Neuh, van mij hoeft het niet meer aandacht te krijgen dan het nu krijgt. Daarvoor is het nog teveel geen volwaarde race-klasse wat mij betreft.
Beetje het idee dat een Nederlander wereldkampioen curling ofzo wordt, zal voor die tak van sport leuk zijn, maar voor 'groot Nederlandse sport' is het gewoon een niche markt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22-09 20:14

Blokker_1999

Full steam ahead

Catmandos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 17:13:
[...]

hij gaat echt niet naar mercedes in de F1, is wel mogelijk dat hij naar williams gaat.
Maar waarom zou hij? Hij zit nu in een sport waar hij kampioen kan worden. In de F1 zal hij waarschijnlijk nooit die top kunnen bereiken. F1 is zo competitief om in te geraken dat je veel geld nodig hebt en er altijd enorm veel jongeren zijn die je plaats in willen nemen met meer middelen. Er zijn er niet veel die puur op hun talent die sport in komen, en zij die er wel in slagen zitten gedurende zowat heel hun jeugdjaren in de jongerenteams van 1 van de grote F1 teams.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• PatrickC
Blokker_1999 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:10:
[...]

Maar waarom zou hij? Hij zit nu in een sport waar hij kampioen kan worden. In de F1 zal hij waarschijnlijk nooit die top kunnen bereiken. F1 is zo competitief om in te geraken dat je veel geld nodig hebt en er altijd enorm veel jongeren zijn die je plaats in willen nemen met meer middelen. Er zijn er niet veel die puur op hun talent die sport in komen, en zij die er wel in slagen zitten gedurende zowat heel hun jeugdjaren in de jongerenteams van 1 van de grote F1 teams.
Natuurlijk grijpt hij die kans als hij hem krijgt. F1 is de top wat je kunt bereiken in de autosport. En volgend seizoen compleet nieuwe auto’s, een lager budget plafond, dus het ideale moment om in te stappen, want het zal voor iedereen nieuw zijn. En Williams, waaraan hij toch wel wordt gelinkt, is nou juist een team wat optimaal zou kunnen profiteren van de nieuwe regels in 2022.

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Net de race even teruggekeken, wat een spektakel zeg. Ik had dit niet verwacht, omdat het eigenlijk vrij simpel was voor Evans om de benodigde punten te halen. Maarja, dan moet je wel van je plek komen :P Dat Mortara er vervolgens bovenop knalt en Dennis z'n auto in de prak reed was dan al helemaal een vriendelijk gebaar. Na een ronde al je concurrenten eraf, wat een bizar slot van de FE.

Op naar het volgende seizoen. Ik hoop wel dat ze wat aan het kwalificatie-format gaan doen, en dat het wat minder op botsauto'tjes gaat lijken.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Steady as she goes...

• Tobias 12245
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 09:54

• Webgnome
  • Nu online
Nee hoor, dat wisten we al onofficieel. Afgelopen zondag tijdens de race bekend geworden. Helaas. Hopen dat er andere merken opstaan om dat gat te vullen.

Strava, Twitter

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Nu online

Niellie41

Ondertitel van deze gebruiker

Audi gaat zich weer op Le Mans concentreren en daarbij hebben ze nog Porsche in FE.

Het verhaal van Mercedes vind ik wel apart.
“In motorsport, Formula E has been a good driver for proving our expertise and establishing our Mercedes-EQ brand, but in future we will keep pushing technological progress – especially on the electric drive side – focusing on Formula 1.
en
“On a strategic level, however, Mercedes-AMG will be positioned and strengthened as our performance brand through its close alignment to our record-breaking Formula 1 team, and F1 will be our company’s works motorsport focus for the years ahead.”
https://the-race.com/form...xit-as-it-prioritises-f1/

Dus omdat ze zich willen concentreren op elekrische aandrijving, gaan ze op F1 concentreren. Logisch.

Volgens mij is er gewoon dat de top van MB/Daimler deze beslissing heeft gemaakt op basis van getallen. "Hoeveel geld levert de marketing op? Komt niet eens in de buurt van F1. Stop er maar mee!"

[Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 18-08-2021 11:20]

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• Webgnome
  • Nu online
Ik had gelezen dat Toto wolf misschien een eigen team ging beginnen met aandrijflijn van.. Mercedes. Hopelijk gaat dan nog door

Strava, Twitter

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ze waren al veel langer terughoudend en aarzelend met wat te doen met de volgende technische fase voor dit kampioenschap (GEN 3). Hoewel het er nog op leek dat ze mogelijk zouden blijven, hebben ze altijd een slag om de arm gehouden; https://www.motorsport.co...or-gen3-fe-rules/6525451/

Steady as she goes...

• p0st
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 22-09 14:45
Het was super tof om er dit weekend bij te zijn :D ik had via een retweet actie kaartjes gewonnen, dus op en neer naar Berlijn met de auto :)

Aquarium op de Gram || Z170 \\ 7700k \\ 32GB \\ MSI RTX3070 Suprim X

• Webgnome
  • Nu online
En hoe is dat nou zo in het echt. Ik wil er ook nog wel een keer heen maar ben of iedere keer te laat of het is steeds te ver weg.

Strava, Twitter

• p0st
Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:53:
En hoe is dat nou zo in het echt. Ik wil er ook nog wel een keer heen maar ben of iedere keer te laat of het is steeds te ver weg.
Ik vond het veel toffer dan ik van tevoren had gedacht. De auto's klinken op TV echt heel hoog en schel, maar in het echt klinkt het meer alsof er (zachtjes) een straaljager langskomt. Ook valt het op dat elke auto een ander geluid maakt, sommige zijn veel stiller en sommige "piepen" meer.

Dit was overigens de eerste keer dat ik bij een E race aanwezig was, het was allemaal goed georganiseerd en ook toegang met CoronaCheck (gewoon de NL app) ging vlekkeloos.

Hier een filmpje van de start(crash) op zondag waarin je het geluid redelijk goed kunt horen. Ik realisser me nu overigens dat het op het filmpje precies zo klinkt als je het op TV hoort haha!

En een filmpje van de eerste race op zaterdag (was erg rustig op de tribunes)

[Voor 4% gewijzigd door p0st op 18-08-2021 20:49]

• DoeEensGek
  • Nu online
@p0st is er nou een startgeluid?
Tis echt net mario kart. :/

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 22-09 15:39
Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:53:
Ik ben bij de races van Parijs (ook met de overwinning van Frijns) & de enige race in Berlijn Oost (Karl–Marx–Allee Circuit) geweest.
Tempelhof circuit staat voor 2022 op mijn planning.

Bij beide was het zo ideaal gewoon met de trein die kant op, en dan nog heel even in de stad reizen en je was er.
Dat vind ik een voordeel van de E-Prix, dat het midden in de stad is waardoor je er nog naartoe kan zonder auto :) (in die tijd maakte dat veel uit voor mij, omdat ik geen rijbewijs/auto had en dus "normale" circuits vaak afvielen)

[Voor 4% gewijzigd door Ryur op 18-08-2021 21:09]

• Webgnome
  • Nu online
p0st schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 20:48:
[...]

Ik vond het veel toffer dan ik van tevoren had gedacht. De auto's klinken op TV echt heel hoog en schel, maar in het echt klinkt het meer alsof er (zachtjes) een straaljager langskomt. Ook valt het op dat elke auto een ander geluid maakt, sommige zijn veel stiller en sommige "piepen" meer.

Dit was overigens de eerste keer dat ik bij een E race aanwezig was, het was allemaal goed georganiseerd en ook toegang met CoronaCheck (gewoon de NL app) ging vlekkeloos.

Hier een filmpje van de start(crash) op zondag waarin je het geluid redelijk goed kunt horen. Ik realisser me nu overigens dat het op het filmpje precies zo klinkt als je het op TV hoort haha!

[Streamable: 20210815_133352000_iOS]

En een filmpje van de eerste race op zaterdag (was erg rustig op de tribunes)

[Streamable: 20210814_120617000_iOS]
thanks voor de mooie beelden. Ik denk dat ik komend seizoen maar of naar London of naar Berlijn ga. London is een dubbelheader dus dat is misschien leuker :)

Strava, Twitter

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Webgnome schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:36:
[...]

thanks voor de mooie beelden. Ik denk dat ik komend seizoen maar of naar London of naar Berlijn ga. London is een dubbelheader dus dat is misschien leuker :)
Hopelijk Eindhoven in 2023!

Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• p0st
DoeEensGek schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 21:03:
@p0st is er nou een startgeluid?
Tis echt net mario kart. :/
Haha yup, er is inderdaad een soort van suspense muziekje tijdens het aftellen en daarna wanneer de eerste vertrekt een soort van "startschot" achtig geluid. Beetje gekunsteld, maar goed het maakt het geheel iets dynamischer dan gewoon 20+ auto's die daar stil staan zonder enig geluid te maken :9

• Webgnome
  • Nu online
Dat is natuurlijk het hele probleem van een electrische auto. Als ie stil staat dan is ie gewoon uit/standby en maakt dus ook geen herrie dit i.t.t. verbrandingsmotoren die altijd herrie maken als ze stationair draaien. Ik moet zeggen dat ik een aantal filmpjes heb gezien op youtube van mensen die bij de races waren en dat het geluid van de motoren mij eigenlijk wel heel erg mee valt 'in het wild'. Al vrees ik wel voor deze klasse. Nu de de grote duitse merken ( op Porsche na) eruit zijn zijn er eigenlijk geen bekende merken meer over ( ok.. Jaguar).

Ben heel benieuwd hoe volgende seizoen gaat verlopen en hoe de plannen voor Gen3 auto's uit gaan pakken

Strava, Twitter

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 09:34

Bartske

Valar Morghulis

Wel jammer dat alle grote merken eruit gaan. Daarmee is het argument: 'automerken done graag mee aan raceklasses want de ontwikkelingen die ze daar aan de motoren maken nemen ze ook mee in hun consumentenmodellen later' eigenlijk dus ook (grotendeels) onzin aangezien alle grote merken hebben aangegeven zich op elektrisch te gaan storten nu en in de toekomst. Dan zou je toch verwachten dat ze nu volop in zo'n elektrische raceklasse zouden investeren.

Maar misschien vallen de kijkcijfers ook gewoon tegen en is het niet rendabel om dit te doen, ze zullen er wel goed over nadenken.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Webgnome
  • Nu online
Het is vooral een marketing probleem. Dat zie je gewoon bij het persbericht van Mercedes. Daar schuiven ze het niet onder stoelen of banken dat de inkomsten uit reclame vies tegenvallen. Dat is wat er echt aan de hand is. Het mantra dat zaken uit de F1 in Auto's komt is ook al, naar mijn mening, al jaren een achterhaalde stelling en het gaat de meeste merken echt alleen maar om exposure (en misschien klein beetje hobby).

Ach we zullen zien. Ik hoop dat deze klasse nog een lange toekomst heeft aangezien ik er zelf elk seizoen weer van kan genieten omdat het format simpelweg compleet anders is, er niet aan het begin van het seizoen al duidelijk is welke teams er waarschijnlijk met de prijzen gaan lopen en het volgens sommige amateurisme. Dat heeft simpelweg iets

Strava, Twitter

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Dat merken in- en uitstappen bij series is iets van alle tijden. Kijk maar naar LMP1/LMH of GTE (PRO). Het is vooral zaak om (nieuwe) merken weer aan te trekken.

Vergne ziet ook graag veranderingen aan het kwalificatie systeem. Ik heb geen idee hoe het werkte, omdat ik het niet goed genoeg gevolgd heb. Zo'n organisatie is constant met teams en coureurs in gesprek om het kampioenschap te verbeteren. Dat zal wel goed komen.

https://the-race.com/form...ys-formula-e-must-change/

We gaan het allemaal zien. Het concept van Gen 3 vind ik best interessant, want laden is nog een dingetje voor elektrisch rijden. Zeker in de autosport. Ik ben heel benieuwd wanneer we een elektrische endurance raceauto zullen zien en hoe dat zal gaan.
https://motorsport.tech/f...nto-unchartered-territory

[Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 20-08-2021 10:23]

• Webgnome
  • Nu online
Niellie41 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:20:
Dat merken in- en uitstappen bij series is iets van alle tijden. Kijk maar naar LMP1/LMH of GTE (PRO). Het is vooral zaak om (nieuwe) merken weer aan te trekken.

Vergne ziet ook graag veranderingen aan het kwalificatie systeem. Ik heb geen idee hoe het werkte, omdat ik het niet goed genoeg gevolgd heb. Zo'n organisatie is constant met teams en coureurs in gesprek om het kampioenschap te verbeteren. Dat zal wel goed komen.

https://the-race.com/form...ys-formula-e-must-change/
The qualifying session is held after the two practice sessions at around midday on each Formula E day.[1] The session lasts for 55 minutes, but each car is permitted only 6 minutes of track time to set their fastest lap.[1] The cars are split into four groups of five drivers, with each group given ten minutes to set a time.[1] The grid is determined from the fastest times of each driver, before the top five overall are placed into a "Super Pole" session at the end of the group phase.[4] The rest of the fifteen drivers start in the order that they originally qualified, unless penalties are applied.

bron: https://formulae.fandom.com/wiki/Qualifying

Het komt er op neer dat er altijd 3 groepen zijn. En groep een en twee hebben last van dat de baan nog niet opgewarmd is waardoor de rijders in die groepen een stuk langzamer zijn dan groep 3.

Strava, Twitter

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

Heel apart inderdaad. Ik snap dat je op de FE banen niet alle auto's tegelijk op de baan wil hebben, want dan kan niemand een snel rondje rijden.

Indycar gebruikt heeft ook twee groepen voor de kwalificatie, alleen gaan de top X per groep naar de volgende ronde ipv top x van iedereen. Dat is, wat mij betreft, al eerlijker.

• Webgnome
  • Nu online
Zo'n format zouden ze bij de FE ook kunnen doen inderdaad. Een afval race. Dus de beste uit elke groep tegen de beste uit de andere groep zoiets?

Strava, Twitter

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:23:
The qualifying session is held after the two practice sessions at around midday on each Formula E day.[1] The session lasts for 55 minutes, but each car is permitted only 6 minutes of track time to set their fastest lap.[1] The cars are split into four groups of five drivers, with each group given ten minutes to set a time.[1] The grid is determined from the fastest times of each driver, before the top five overall are placed into a "Super Pole" session at the end of the group phase.[4] The rest of the fifteen drivers start in the order that they originally qualified, unless penalties are applied.

bron: https://formulae.fandom.com/wiki/Qualifying

Het komt er op neer dat er altijd 3 groepen zijn. En groep een en twee hebben last van dat de baan nog niet opgewarmd is waardoor de rijders in die groepen een stuk langzamer zijn dan groep 3.
Je hebt mogelijk het verkeerde gedeelte copy/paste uit dat artikel?

Qualifying and Super Pole shoot-out

Qualifying determines the order the drivers will start the race, with the fastest driver lining-up in first place and slowest at the back. The session lasts one hour and sees drivers divided into four groups of up to six cars, defined by their position in the championship. For the first race of the season, however, the order is decided by where they finished overall in the previous season.

Once out, each driver has six minutes to set their best time, with the top-six drivers proceeding to the Super Pole shoot-out in a bid to secure Julius Baer Pole Position and an additional three points. During the Super Pole shoot-out, the drivers go out one-by-one, with the sixth fastest driver from the group stages going out first. When they cross the line to start their flying lap, the pitlane light turns green and the fifth fastest driver heads out. This is repeated until all six drivers have completed a lap.

Bron: https://www.fiaformulae.c...hip/rules-and-regulations

V.w.b. het afgelopen seizoen;

[Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2021 21:10]

Steady as she goes...

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee