Voor de geïnteresseerden:
Race schedule:
Free Practice 1
Free Practice 2
Race schedule:
Free Practice 1
Free Practice 2
[Voor 41% gewijzigd door Webgnome op 08-05-2021 08:03]
Ik zat even naar de FP1 te kijken, maar het lijkt niet anders dan de F1 lay-out.Ryur schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:16:
[...]
Is net niet dezelfde layout als de F1. Bocht 1 is compleet anders, stuk soepeler.
En de zwembad chicane is juist net iets scherper dan de F1 layout.
https://www.racingcircuit...e-carlo.html#.YJEevi2Qlqs
Daar is het verschil te zien tussen de twee circuits
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Klopt, afgelopen donderdag kwam het nieuwsbericht dat ze toch de "F1-bocht 1" gingen rijden (heeft te maken met een extra rem-mogelijkheid waardoor ze meer energie kunnen winnen).Niellie41 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 11:00:
[...]
Ik zat even naar de FP1 te kijken, maar het lijkt niet anders dan de F1 lay-out.
Maar dinsdag was dat dus nog niet bekendMost notably, this would have seen cars take a wide line through Sainte Devote after a change to the positioning of the inside kerb, following the layout used for the inaugural Monaco Grand Prix in 1929.
However, FIA and the series have since taken a U-turn on that decision, with FE now following the same route as seen on the current F1 track configuration.
[Voor 34% gewijzigd door Ryur op 08-05-2021 12:41]
[Voor 24% gewijzigd door Niellie41 op 08-05-2021 13:51]
Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally
Dit was eigenlijk de lekkerste Formule-E race die ik tot nu toe heb gezien (en ja, ik heb ze allemaal gezien tot nu toe). Ze moeten af van de Mickey Mouse circuits en doorzetten met banen waarbij flink gas kan worden gegeven en ruimte is voor inhalen.Webgnome schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:23:
Heb net de race via Ziggo terug gekeken. Het was zeker een leuke race om naar te kijken. Er gebeurde genoeg maar ook weer niet zoveel dat de safety car de race bepaalde.
Frijns knap tweede geworden
Testing, one, two ...
...
Volgens mij, maar daar zal ik de race voor moeten terug kijken, had ie te veel energie verbruikt waardoor hij dus net te kort kwam.Luxicon schreef op zondag 9 mei 2021 @ 22:14:
Wat een race! En dat op Monaco. Toch mooi om te zien als de auto's competitief zijn. Frijns nog met plek 2. Maakte hij een fout? Hij had een flinke voorsprong en die was ineens weg, en daarna niet zo snel meer als Da Costa en andere auto's achter hem, terwijl hij de snelste was tot op dat moment.
Op die manier. Dit was tijdens of net na zijn tweede attack mode gebeurd. Op dat moment zag ik hem niet beeld, maar vooral de achterliggers. Voor dat 'moment' was hij volop in de aanval en naar mijn idee sneller dan da Costa. Daarna had hij moeite om de top 2 bij te houden, maar door een agressieve da Costa (de auto voor hem verloor tijd door inhaalpogingen) kon hij weer aanhaken.Webgnome schreef op maandag 10 mei 2021 @ 07:07:
[...]
Volgens mij, maar daar zal ik de race voor moeten terug kijken, had ie te veel energie verbruikt waardoor hij dus net te kort kwam.
...
REVEALED: Here's the track our drivers will be racing on at the 2021 CBMM Niobium #PueblaEPrix 🇲🇽 pic.twitter.com/ilwzdJsbX0
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 14 juni 2021
Het is ook heel oudWebgnome schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 19:25:
tot nu toe best leuke quali. Alleen die baan.. dat asfalt lijkt er nogal oud uit te zien . Of is het omdat het geregend heeft/.
[Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 23-07-2021 16:15]
Testing, one, two ...
Die dubbele 180 achter elkaarWebgnome schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 16:15:
leuk gedaan inderdaad al heb ik wel wat moeite met de hoeveelheid bochten..
[Voor 6% gewijzigd door SadisticPanda op 25-07-2021 12:13]
Deed me meteen denken aan een DTM actie; "Schieb ihn raus!"Webgnome schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:14:
Wat was dat nou weer voor kinderachtige actie van Rast / Buemi?
Testing, one, two ...
Hij had hem toch al?PatrickC schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:22:
Waarom pakt Nyck nu de attack mode als er al een gele vlag is?
[Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2021 15:27]
Testing, one, two ...
en dan ook nog een SC.. Dit is wel een dure AM. Dacosta heeft dit overigens aan zichzelf te danken.PatrickC schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:22:
Waarom pakt Nyck nu de attack mode als er al een gele vlag is?
Hij pakte hem vlak na de YF. En toen ook nog een SC
[Voor 27% gewijzigd door Webgnome op 25-07-2021 15:24]
[Voor 56% gewijzigd door PatrickC op 25-07-2021 15:29]
[Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2021 15:48]
Testing, one, two ...
[Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2021 15:58]
Testing, one, two ...
Op deze manier gaan ze Formula E nooit serieus nemen… ik heb af en toe het idee dat ik naar botsauto’s op de kermis zit te kijken… die rijden al lang elektrisch en botsen net zo veel.hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:30:
Oké, sommige acties slaan helemaal nergens op. Tjonge, wat een vertoning.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Die is er nu. Black flag.gambieter schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:49:
Dat moet toch diskwalificatie voor De Grassi zijn?
Testing, one, two ...
Timing
Er valt weinig anders te bekijken dit weekend, maar het blijft vaak een lachertje wat mij betreft. Ga nu naar "normale" circuits toe en dan zijn we misschien van dat geknots af.Webgnome schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:51:
Ondanks de vele botsingen toch wel een leuke race om te kijken. Maar het moge duidelijk zijn dat ze bij de volgende race iets minder fanatiek met bochten mogen strooien..
Testing, one, two ...
Ik zit in een ZiggoGo venster op mijn PC de uitzending te volgen. Via de reguliere Ziggo DVB-C uitzending loop ik de ~30 sec. niet achter
Testing, one, two ...
[Voor 47% gewijzigd door hardware-lover op 25-07-2021 16:07. Reden: werd totaal overstemd door het geluid in de hal.]
Testing, one, two ...
100% de reden dat ik niet gekeken heb. De kunstmatigheid van die Mickey Mouse banen is stuitend.hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:53:
[...]
Er valt weinig anders te bekijken dit weekend, maar het blijft vaak een lachertje wat mij betreft. Ga nu naar "normale" circuits toe en dan zijn we misschien van dat geknots af.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Was de pits dicht tijdens de neutralisatiem, anders snap ik niet waarom dit niet zou mogen. Nu heb ik zitten kijken zonder commentaar, dus wellicht is het daar uitgelegd.gambieter schreef op zondag 25 juli 2021 @ 15:49:
Dat moet toch diskwalificatie voor De Grassi zijn?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Nee, maar blijkbaar moet de auto daarbij wel volledig tot stilstand komen op zijn plek, daar is nu volgens mij nog discussie over. Als dat volgens de regels zo is toegestaan, dan moeten ze dat maar snel dichttimmeren.MeNTaL_TO schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:11:
[...]
Was de pits dicht tijdens de neutralisatiem, anders snap ik niet waarom dit niet zou mogen. Nu heb ik zitten kijken zonder commentaar, dus wellicht is het daar uitgelegd.
Testing, one, two ...
Volgens de regels moet je stil staan in de pits als je erin gaat. (Begreep ik).MeNTaL_TO schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:11:
[...]
Was de pits dicht tijdens de neutralisatiem, anders snap ik niet waarom dit niet zou mogen. Nu heb ik zitten kijken zonder commentaar, dus wellicht is het daar uitgelegd.
UNSEEN FOOTAGE!@Lucasdigrassi almost pulled off an audacious move after nipping through the pitlane to grab the lead during a safety car period.
— ABB FIA Formula E World Championship (@FIAFormulaE) 25 juli 2021
But it was ruled he didn't come to a stop before exiting the pit and was black flagged for declining a drive-through penalty. pic.twitter.com/DeXEI11K0V
[Voor 13% gewijzigd door Webgnome op 25-07-2021 17:58]
NeenWebgnome schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:58:
[Twitter]
Video vanuit de pit. Staat ie stil genoeg? Zegt u het maar.
Hij staat nooit helemaal stil, dus duidelijk. Slimme zet, slechte uitvoering.Webgnome schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:58:
[Twitter]
Testing, one, two ...
"Di Grassi didn’t take his drivethrough penalty and he was disqualified via a black flag on the penultimate lap of the race.Jeltel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:04:
Ik snapte het ook helemaal niet hoe dat kon. Je zet toch in de regels dat je onder de safety car niet in mag halen. Ook niet als dat via de pits gaat?
En hoe kun je deze penalty's negeren (zeker die zwarte vlag) en alsnog als 8e worden geclassificeerd. Bizar.
Testing, one, two ...
Buiten dat, einde pinlane staat daar toch gewoon op rood?Webgnome schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:58:
[Twitter]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit inderdaad, ik snap niet zo goed hoe dit uberhaupt een legale move zou kunnen zijnJeltel schreef op zondag 25 juli 2021 @ 21:04:
Ik snapte het ook helemaal niet hoe dat kon. Je zet toch in de regels dat je onder de safety car niet in mag halen. Ook niet als dat via de pits gaat?
En hoe kun je deze penalty's negeren (zeker die zwarte vlag) en alsnog als 8e worden geclassificeerd. Bizar.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Waarschijnlijk gokte ze er op dat omdat het er NIET expliciet in staat dat het dan toch magAGee schreef op maandag 26 juli 2021 @ 07:57:
[...]
Dit inderdaad, ik snap niet zo goed hoe dit uberhaupt een legale move zou kunnen zijnZelfs als ie wel stil stond, dan zou ie toch gewoon posities hebben ingehaald onder SC, hoezo is dat toegestaan dan?
erutangiS
Zijn voorbanden ja, maar zijn achterwielen draaiden nog steeds vrolijk door, dus de auto bewoog daarbij ook. De markering op de zijkant is nooit tot stilstand gekomen van die achterwielen (uitstekend referentiepunt).Jeltel schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 22:23:
Digrassi zijn banden stonden wel stil, maar de auto niet. Dat is de reden dat hij de penalty kreeg.
[YouTube: HUGE Drama Indoors And Out! 2021 Heineken London E-Prix Recap]
Testing, one, two ...
[Voor 18% gewijzigd door basvn op 14-08-2021 13:39]
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
[Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 14-08-2021 21:33]
Testing, one, two ...
Hij had het vorig raceweekend al aangegeven, dat het eerder ongunstig was om vooraan in het kampioenschap het laatste weekend in te gaan (i.v.m. startvolgorde kwalificatie), waarvan akte dusbasvn schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:38:
Heel benieuwd hoe alles verdeeld gaat zijn na deze race
en blijf stiekem hopen op Nyck als Kampioen.
maar een P19 starten helpt niet mee daarin..
Testing, one, two ...
Hierop terugkomend, de regels zijn inmiddels aangepast zodat dit niet meer zomaar mogelijk wordt.hardware-lover schreef op zondag 25 juli 2021 @ 17:38:
[...]
Nee, maar blijkbaar moet de auto daarbij wel volledig tot stilstand komen op zijn plek, daar is nu volgens mij nog discussie over. Als dat volgens de regels zo is toegestaan, dan moeten ze dat maar snel dichttimmeren.
Testing, one, two ...
[Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 14-08-2021 21:54]
Bewaren ze voor de laatste race. All In !!Webgnome schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:29:
Was een interessante race. Er gebeurde genoeg en dit keer geen grote crashes!
Testing, one, two ...
Hopelijk blijven morgen grote crashes uit. Ik hoop echt dat de vries betere quali heeft dan vandaag. Er kan in ieder geval nog genoeg gebeuren gezien de kleine verschillen in de standings.hardware-lover schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:34:
[...]
Bewaren ze voor de laatste race. All In !!
[Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 14-08-2021 22:05]
De Vries zal nog steeds in de eerste groep moeten kwalificeren, toch? Op een droge baan blijft dat nog steeds een nadeel t.o.v. degene die in de latere groepen mogen starten. Het zal een zware opgave worden.Webgnome schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:03:
Hopelijk blijven morgen grote crashes uit. Ik hoop echt dat de vries betere quali heeft dan vandaag. Er kan in ieder geval nog genoeg gebeuren gezien de kleine verschillen in de standings.
De attack mode change van vandaag trouwens was wel een mooie. Dat gaf het voor mijn gevoel een iets beter middel om tactisch in te zetten.
Testing, one, two ...
Ik vind het eruit beuken van de #1 in het kampioenschap door Lynn anders een behoorlijk dingetje. En we hebben er niks van gezien want de regie zat weer eens te slapen. Ook hoe Vandoorne 5 man inhaalde niet gezien en dat Lynn 2x fanboost gebruikte, was ook blijkbaar niet nodig om te melden.Webgnome schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:29:
Was een interessante race. Er gebeurde genoeg en dit keer geen grote crashes!
Dat heb ik dan dus allemaal gemist.. ik neem mijn woorden terug.Martinspire schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:08:
[...]
Ik vind het eruit beuken van de #1 in het kampioenschap door Lynn anders een behoorlijk dingetje. En we hebben er niks van gezien want de regie zat weer eens te slapen. Ook hoe Vandoorne 5 man inhaalde niet gezien en dat Lynn 2x fanboost gebruikte, was ook blijkbaar niet nodig om te melden.
Ondertussen zie je na de safety car enorme gaten waardoor alles na plek 12 geen enkele kans meer maakte op punten. Nee, dit was echt geen toprace
Klopt. Hopelijk kan ie daar toch mee dealen. Hij heeft al een keer eerder een grote inhaalactie gedaan. Als ie gisteren heen lekke band had gehad was het hem waarschijnlijk ook gelukt iets hogerop te komen. Hij stond toen namelijk 14 ~ 15hardware-lover schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:17:
[...]
De Vries zal nog steeds in de eerste groep moeten kwalificeren, toch? Op een droge baan blijft dat nog steeds een nadeel t.o.v. degene die in de latere groepen mogen starten. Het zal een zware opgave worden.
https://racer.com/2021/07...nship-leaders-evans-says/
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
De regie was behoorlijk dramatisch, het middengedeelte was best spannend, maar dat van die safety car heb ik live compleet gemist. Dat was echt zo slecht, zulke gaten achter een safety car...Martinspire schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 01:08:
[...]
Ik vind het eruit beuken van de #1 in het kampioenschap door Lynn anders een behoorlijk dingetje. En we hebben er niks van gezien want de regie zat weer eens te slapen. Ook hoe Vandoorne 5 man inhaalde niet gezien en dat Lynn 2x fanboost gebruikte, was ook blijkbaar niet nodig om te melden.
Ondertussen zie je na de safety car enorme gaten waardoor alles na plek 12 geen enkele kans meer maakte op punten. Nee, dit was echt geen toprace
erutangiS
De Vries gaat er een hele kluif aan hebben, 3 directe concurrenten staan een aardig eindje voor hem. Frijns kan het wel schudden. Maar misschien gaat het weer een hele rare race worden en pakt het anders uit dan het zich nu aan laat zien.MrOleo schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 12:40:
[...]
De regie was behoorlijk dramatisch, het middengedeelte was best spannend, maar dat van die safety car heb ik live compleet gemist. Dat was echt zo slecht, zulke gaten achter een safety car...
Het was best leuk af en toe, maar zeker geen toprace.
Nou de kwalificatie is geweest en alles ligt helemaal open, we gaan het zien wie de loterij straks wint. Kan nog best leuk worden, hopelijk is de regie beter.
Testing, one, two ...
erutangiS
Quoted for truthWebgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 15:28:
Het kan inderdaad alle kanten op.
erutangiS
erutangiS
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
[Voor 4% gewijzigd door Pierre op 15-08-2021 16:04]
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
volgens mij kunnen er nu nog 2 voorbij de vries als hij geen punten pakt, maar volgens mij moeten zij wel winnen om 1ste te worden.jan390 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:05:
Dit is te makkelijk
Safety voor alles!Webgnome schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:06:
Waarom is het nou een FCY? Die auto staat kilometers van de baan af
Ze rijden allemaal achter de vriesCatmandos schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 16:06:
[...]
volgens mij kunnen er nu nog 2 voorbij de vries als hij geen punten pakt, maar volgens mij moeten zij wel winnen om 1ste te worden.
And that’s the bottom line cause Stone Cold said so
Google Pixel 7 Macbook Pro 2023 16" Apple iPhone 14 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 LG G2 OLED evo Gallery Edition Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details