Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nick verliest geen positie. Anderen hebben positie gewonnen. Nick was al P4 voor attack mode.
[ Voor 60% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 10-04-2021 16:32 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
houd er rekening mee dat hij er nog eentje heeft en hij heeft nog fanboost. Vergen heeft er geen meer en als we geluk hebben dan haalt Vergne de eindstreep niet eensPatrickC schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:30:
Nick verliest uiteindelijk een plek door attack mode
[ Voor 6% gewijzigd door Webgnome op 10-04-2021 16:36 ]
No matter the age, never lose the Kramer inside
De auto van De Vries zag er niet zo onbestuurbaar uit, zeker als ik andere klappen vergelijk. Had dan achter de SC gestrompeld met dat kromme winkelwagentje.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
PatrickC schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:27:
Kans op een dubbel podium voor NL... is dat al eens voorgekomen?

Ik hoorde het en ik dacht, héé dat klinkt bekendSeñor Sjon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:26:
Jeuj, ben nog genoemd in de uitzending.
De auto van De Vries zag er niet zo onbestuurbaar uit, zeker als ik andere klappen vergelijk. Had dan achter de SC gestrompeld met dat kromme winkelwagentje.

Ik zat me dat ook af te vragen ja, hij ging wel heel snel richting de uitgang, terwijl die wagens best wel wat kunnen hebben. Wel jammer voor Mercedes, want ze zaten er goed bij. Hoe dan ook, het was weer een interessante race. Ik schat Bird in al beste kanshebber voor het kampioenschap.
Señor Sjon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:26:
Jeuj, ben nog genoemd in de uitzending.
ik keek via bbc 2 dus misschien heb ik wat gemist?
Inmiddels staat Sam Bird bovenaan met 43 punten, Frijns 2e met 34 punten en de vries is met 32 punten teruggevallen naar plek 3. Vandoorne staat nu 15e met 7 punten. Vergne is door de cadeautjes doorgeschoven naar plek 5 met 25 punten.
Volgens mij heeft Frijns eens een podium of overwinning gehaald met een kromme ophanging, dus met 50 km/u altijd het proberen waard. Al zou je op 3 wielen verder moeten. Ene Schumacher ging met 3 wielen half Spa over uit nijd.RoD schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 17:47:
[...]
Ik hoorde het en ik dacht, héé dat klinkt bekendDie commentator mist overigens echt alle belangrijke momenten, het is weerzinwekkend
![]()
Ik zat me dat ook af te vragen ja, hij ging wel heel snel richting de uitgang, terwijl die wagens best wel wat kunnen hebben. Wel jammer voor Mercedes, want ze zaten er goed bij. Hoe dan ook, het was weer een interessante race. Ik schat Bird in al beste kanshebber voor het kampioenschap.
@Webgnome Als je de Ziggo commentator twittert tijdens de race, kan je hem corrigeren. Zo dacht ie ook dat De Vries Vandoorne raakte, maar die lanceerde zichzelf over een hobbel.
Had het bij F2 ook moeten doen toen ie 10x per race (x3 races) vertelde over de gewijzigde kleurstelling van MP Motorsport.
[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 11-04-2021 11:09 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
/f/image/eYxIJ1BF6aCzXBQ7fIm3rcqP.png?f=fotoalbum_large)
fyi: live timings vind je hier.
Ben toch wel benieuwd of dat Evans/Bird weer een stunt uit kunnen halen als gisteren door te starten rond 10/11 en naar de top 3 te eindigen.
-
Weer een safety car start...
-
Cassidy geeft zijn pole weg door in een slip te komen. Van 1 -> 11
-
Lot krijgt stop & go penalty wegens het te lang wisselen van onderdelen..
[ Voor 35% gewijzigd door Webgnome op 11-04-2021 13:08 ]

CAR 4 (FRI) - UNDER INVESTIGATION - FAILURE TO KEEP 10 CAR LENGHTPatrickC schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:08:
Wat heeft Frijns zitten doen bij deze safety car start?![]()
![]()
5 sec penalty.
--
zou rowland nog penalty krijgen omdat ie Casidy van de baan kickte ?
Rowland zit aardig botsauto te spelen vandaag...
[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 11-04-2021 13:16 ]

Onbegonnen werk, die ziet zoveel over het hoofd. "Frijns krijgt 5 sec. tijdstraf voor onvoldoende afstand"Señor Sjon schreef op zondag 11 april 2021 @ 11:07:
[...]
@Webgnome Als je de Ziggo commentator twittert tijdens de race, kan je hem corrigeren. Zo dacht ie ook dat De Vries Vandoorne raakte, maar die lanceerde zichzelf over een hobbel.

Frijns reed al direct na de start met een flinke afstand op de Vries, dat viel hem schijnbaar ook helemaal niet op.
Testing, one, two ...
Ik kijk via Eurosport met de Engelstalige audio geselecteerd. Dat is prima te doen.hardware-lover schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:31:
[...]
Onbegonnen werk, die ziet zoveel over het hoofd. "Frijns krijgt 5 sec. tijdstraf voor onvoldoende afstand"![]()
Frijns reed al direct na de start met een flinke afstand op de Vries, dat viel hem schijnbaar ook helemaal niet op.
Dat kan ook via de Ziggo stream, niet aan gedacht om deze te activerenPatrickC schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:46:
[...]
Ik kijk via Eurosport met de Engelstalige audio geselecteerd. Dat is prima te doen.

Testing, one, two ...
hier hetzelfde. Zou vandoorne de fb gebruiken zo. Ben benieuwd.hardware-lover schreef op zondag 11 april 2021 @ 13:47:
[...]
Dat kan ook via de Ziggo stream, niet aan gedacht om deze te activeren(nu wel dus)
Testing, one, two ...
Testing, one, two ...

en je bent ook niet je halve dag kwijt zoals bij F1 waarbij er 1,5 uur lang niets gebeurd
--
Nato under investigation energy overusage. Zou zuur zijn als ie nu van het podium valt hier door.
---
CARS 94 (LYN), 4 (FRI), 37 (CAS) - DRIVE THROUGH PENALTY CONVERTED 30 SECONDS - NON-RESPECTING ATTACK MODE REGULATIONS
--
Nato is gedisqualified.. Wherlein 3e
--
op naar de volgende. 24 / 25 april Valencia
[ Voor 115% gewijzigd door Webgnome op 11-04-2021 14:07 ]
Helemaal boven in het scherm zie je het gebeuren :
[ Voor 7% gewijzigd door lukadad op 11-04-2021 17:27 . Reden: typo ]
Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad
Ik denk eerder hobbel de bobbel, want daarvan hadden ze er genoeg daar.Webgnome schreef op zondag 11 april 2021 @ 18:21:
Het lijkt er op juist op dat hij in een slip raakt daardoor de muur en dan is zijn auto niet meer onder controle. Zou het dan toch een te natte weg zijn geweest?
Testing, one, two ...
Het is legaal te kijken via Ziggo Sport (Totaal) en Eurosport.Shinji schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
Worden de full race video's niet meer op youtube geplaatst? Is er een mogelijkheid om de races legaal in NL te kijken? De website linkt voor NL naar youtube en daar kom ik wel full races tegen maar dat lijkt dan om virtuele races te gaan (heel irritant dat ze dat door elkaar gooien).
⛔ Trackers of betalen ⛔
Shinji schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
Worden de full race video's niet meer op youtube geplaatst? Is er een mogelijkheid om de races legaal in NL te kijken? De website linkt voor NL naar youtube en daar kom ik wel full races tegen maar dat lijkt dan om virtuele races te gaan (heel irritant dat ze dat door elkaar gooien).
- Ja. Dat duurt echter een paar weken
- Ja, Ziggo, Eurosport etc. Kijk hiervoor op https://www.fiaformulae.com/en/watch/ways-to-watch. Je kunt echter ook kijken naar andere landen om te zien of er een zender tussen zit die je ook hebt in je pakket. Zo had ik de race van afgelopen zaterdag via de BBC 2 gekeken. Geen reclames en veel beter commentaar
[ Voor 16% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2021 11:50 ]
ICYMI: The final classification for Round 4 🇮🇹
— Formula E (@FIAFormulaE) 12 april 2021
What were your highlights from the #RomeEPrix weekend? 🤩#ABBFormulaE pic.twitter.com/m6yljTvSFU
De uiteindelijke stand van zondag
[ Voor 28% gewijzigd door Webgnome op 12-04-2021 18:42 ]
NEWS: Formula E, @FIA and @ACM_Media reveal new track layout for Monaco E-Prix.
— Formula E (@FIAFormulaE) 16 april 2021
Read more 👉 https://t.co/if3Nz45HfS#MonacoEPrix pic.twitter.com/xxNblDC91u
Het was een tijdje geleden al aangekondigd, maar alla, zullen de meesten wel weer zijn vergeten verwacht ik
https://the-race.com/form...monaco-f1-layout-in-2021/
Ik vind dit wel een dikke plus (hoewel nog steeds een straten circuit), en hoop dat ze eens vaker van die botswagen "circuits" af gaan stappen.
Testing, one, two ...
Zal denk ik net zo erg een botswagen circuit blijven al zal het wel interessant zijn om het te vergelijken met de F1, ongetwijfeld een stuk langzamer maar hoeveel precies ben ik wel benieuwd naar. Overigens zeggen tijden uiteindelijk niet zoveel, gaat om een vermakelijke race, of een rondje dan iets sneller of langzamer is dan een andere race klasse, dat maakt niet veel uit.hardware-lover schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:31:
[...]
Het was een tijdje geleden al aangekondigd, maar alla, zullen de meesten wel weer zijn vergeten verwacht ik
https://the-race.com/form...monaco-f1-layout-in-2021/
Ik vind dit wel een dikke plus (hoewel nog steeds een straten circuit), en hoop dat ze eens vaker van die botswagen "circuits" af gaan stappen.
In ieder geval wat minder krap dan de oude Monaco FE layout, vooral dat eerste gedeelte vroeg om problemen.Homeland schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:38:
[...]
Zal denk ik net zo erg een botswagen circuit blijven al zal het wel interessant zijn om het te vergelijken met de F1, ongetwijfeld een stuk langzamer maar hoeveel precies ben ik wel benieuwd naar. Overigens zeggen tijden uiteindelijk niet zoveel, gaat om een vermakelijke race, of een rondje dan iets sneller of langzamer is dan een andere race klasse, dat maakt niet veel uit.
Testing, one, two ...
De FP1 in Valencia is inmiddels bezig. Het is leuk om eens op een 'echt' circuit te zitten. Heeft ook weer wat.
update
Blijkbaar zijn er wat teams die klagen over de banden. Omdat je op een circuit zit ligt de algehele snelheid hoger en lijken de banden veel meer te slijten.
Update 08:40 AM
Long straights have a huge effect on the power usage and the data from testing shows that a 45 minutes + 1 lap race might be very tricky with the power usage regulations. The chicane was added to help regeneration primarily. But the exit wall is very oddly placed.
— Motorsport Baithak (@MSBaithak) 24 april 2021
[ Voor 38% gewijzigd door Webgnome op 24-04-2021 08:40 ]
https://www.fiaformulae.c...e-time-removed-qualifying
Ben benieuwd hoeveel stoffel zich naar voren kan vechtenlukadad schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 14:04:
Zuur voor Stoffel : pole afgepakt door overtreding ivm banden
https://www.fiaformulae.c...e-time-removed-qualifying
Oh wacht, er is een 'no break' channel, met Engels commentaar. Dank God daarvoor. Goeiedag, als je dat jochie moet aanhoren de hele tijd.
[ Voor 41% gewijzigd door Luxicon op 24-04-2021 15:05 ]
...
Bedankt voor de tip! Ik kijk online zonder TV-pakket, dus heb die optie niet. Vind het mooi om deze auto's op een 'echt' circuit te zien racen.Webgnome schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 15:05:
@Luxicon ik kijk nu via ziggo sport (gratis pakketje bij ziggo/hollandsenieuwe). Geniet van de race[Afbeelding]
...
...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
De stewards gaan het druk krijgen
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
De vries en zijn team hebben gewoon goed werk afgeleverd door in het begin van de race niet vol te willen gaan terwijl Da Costa precies het tegenovergestelde heeft gedaan.
[ Voor 23% gewijzigd door Webgnome op 24-04-2021 15:58 ]
[ Voor 26% gewijzigd door JohanKupers op 24-04-2021 16:00 ]
⛔ Trackers of betalen ⛔
En toch heeft een stratencircuit ook weer wat. Het voordeel van dit circuit is natuurlijk dat er niet al teveel van die gekke dingen in zitten als 90graden bochten en dat soort onzin.
Kunnen ze Lotterer niet voortijdig disqualificeren voor het hele seizoen?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Er gaan nog wel penalties komen. Maar ik verwacht niet dat ze de uitslag gaan veranderen. Hoogstens mensen classificeren die te weinig stroom hadden oid.
Maar was Stoffel wel door zijn boost heen? Ik dacht dat ie nog liep terwijl ie over de lijn kwam en weet niet in hoeverre dat nog uitmaakt. In ieder geval goede race van De Vries. Liet zich niet verleiden om nog te verspillen.
[ Voor 6% gewijzigd door Martinspire op 24-04-2021 16:09 ]
??ArthurMorgan schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:06:
Mooie stand nu. Nyck 1, Stoffel 2, en Robin 4.
1) Nyck
2) Meuller
3) vanDoorne. Dit is vrij knap als je weet dat hij gestart is vanaf helemaal achteraan.
Hij heeft het over de stand in het kampioenschap nuWebgnome schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 16:14:
[...]
??
1) Nyck
2) Meuller
3) vanDoorne. Dit is vrij knap als je weet dat hij gestart is vanaf helemaal achteraan.
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Some screenshots from the end here.
* Last lap

* De Vries finishes

* Frijns finishes P8

* End result timing screen

Stoffel gaat nog wel een penalty aan zijn broek krijgen omdat zijn energie nog niet op was. Ik vraag me af of ze hem 30 seconden straf gaan geven. Minder dan 10 behoudt ie zijn podium mee (en misschien nog meer als de rest ook penalties krijgt). Bij 30 zit ie nog 6e.
Zag er nog een grappige reactie over: Als ie wordt terug gezet is het de 2e trofee vandaag die ie mag inleveren

Mercedes dominant bij de stand.
[ Voor 67% gewijzigd door Martinspire op 24-04-2021 16:47 ]
A strong start to the day for the @PorscheFormulaE team, as they top the standings in Free Practice 3.
— Formula E (@FIAFormulaE) 25 april 2021
Qualifying is next!
Find out how to watch the race where you live >> https://t.co/jTUmjULL2V#DHLValenciaEPrix @DHL_Motorsports pic.twitter.com/MsRe8pNib5
Dat 'gedoe' maakt het volgens mij juist interessant. Gisteren gaf dat juist een extra laag aan het geheel. Wat heeft DeVries anders gedaan dan de rest bijvoorbeeld? Hoe zal zich dat vandaag uitbetalen?RoD schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 22:15:
Man, man, wat een race. De regen maakte het leuk, en dat gedoe met de accu is één keer geinig, maar verder komt het wel erg kunstmatig over, met die energiereducties. Als ze met de nieuwe spec gaan rijden en gaan "bijtanken", hoop ik dat ze gewoon altijd volle bak kunnen gaan.
WOW! @JakeDennis19 claims the @JuliusBaer Pole Position for Round 6 ⚡️
— Formula E (@FIAFormulaE) 25 april 2021
LIVE timings and find out how to watch here 👉 https://t.co/jTUmjULL2V #DHLValenciaEPrix @DHL_Motorsports @BMWMotorsport pic.twitter.com/BFIgZUycqE
17 Frijns
19 VanDoorne
20 De Vries
...
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Denk dat er anders teveel data gelekt wordt richting de concurrentie.SinergyX schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:55:
Iemand een idee waarom het stuur altijd geblurred wordt bij veel auto's? Best raar.
⛔ Trackers of betalen ⛔
Andere teams kijken ook mee.SinergyX schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:55:
Iemand een idee waarom het stuur altijd geblurred wordt bij veel auto's? Best raar.
Bij de Porsches valt mij op dat je (zonder blur) het scherm niet kan zien, lijkt gewoon zwart.
Ook de reden waarom Alex Lynn vandaag over de radio "Delta Delta nog-iets" riep. Zodat hun strategie en/of energie saving niet bekend werd gemaakt naar de andere teams.
[ Voor 17% gewijzigd door Ryur op 25-04-2021 16:55 ]
Mja vandaag zei de Engelse commentator ook dat de teams minder data krijgen dan de regie. Dus als de gebruikte energie in beeld staat, is dat voor veel teams ook een verrassing wat de concurrentie nog over heeft.JohanKupers schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:00:
[...]
Denk dat er anders teveel data gelekt wordt richting de concurrentie.
Als Lotterer zich gedraagt deze ronde zal dat denk ik wel meevallen. Wat denken jullie?

Ik denk dat het wel mee valt. Ze rijden nu op een grotere straten circuit dan normaal, waar ze meer draaien en keren.
[ Voor 10% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2021 10:01 ]
Is net niet dezelfde layout als de F1. Bocht 1 is compleet anders, stuk soepeler.Niellie41 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:59:
Ze rijden inderdaad op dezelfde layout als F1.
En de zwembad chicane is juist net iets scherper dan de F1 layout.
https://www.racingcircuit...e-carlo.html#.YJEevi2Qlqs
Daar is het verschil te zien tussen de twee circuits
100? 17m, meer scheelt het niet volgens de plaatjes en info...Webgnome schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:44:
Het is inderdaad net niet het zelfde maar toch ze rijden op Monaco en het scheelt een meter of 100. Dat mag de pret niet drukken
Ninja edit...
[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 04-05-2021 12:59 ]
Testing, one, two ...
Tot op heden hebben ze op "vaste" circuits (Valencia) altijd de layout aangepast in test of race.
Als je mij vraagt puur om niet te kunnen vergelijken met andere raceklasses (DTM/MotoGP),
want dan zie je duidelijk dat hun niet tegen zulke klasses op kunnen qua snelheid/rondetijd.
Het is volgens mij meer dat lange rechte stukken niet echt lekker zijn voor de FE. Kost heel veel energie, daarom zie je ook zoveel (bijna alleen maar) stratencircuits. En aangezien Monaco dat al is kunnen ze daar de 'gewone' baan gebruiken.Fox-Racing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:21:
Ze zullen ongetwijfeld wel wat aan het circuit veranderen.
Tot op heden hebben ze op "vaste" circuits (Valencia) altijd de layout aangepast in test of race.
Als je mij vraagt puur om niet te kunnen vergelijken met andere raceklasses (DTM/MotoGP),
want dan zie je duidelijk dat hun niet tegen zulke klasses op kunnen qua snelheid/rondetijd.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat hoeft toch ook niet? Het zijn heel andere auto's en de organisatie weet ook wel dat ze langzamer gaan.Fox-Racing schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:21:
Ze zullen ongetwijfeld wel wat aan het circuit veranderen.
In Valencia hebben ze op het rechte stuk een chicane toegevoegd zodat ze meer energie konden opwekken. Denk dat sommige bochten scherper hebben gemaakt om dezelfde rede.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 04-05-2021 13:35 ]
Maar na 6 seizoenen kan ik daar soms nog steeds niet aan wennen. (en ik vind het leuk om te zien hoor)
Wat ik dan wel vreemd vind, dan maken ze Sainte Devote juist minder scherp?
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.