Formule E - Deel 1

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik ben heel benieuwd naar hoe dat deze auto zich gaat bewijzen. Gezien de snelheid hoop ik eigenlijk dat ze direct ook wat aan de circuits gaan doen. Volledig naar F1 circuits zou ik niet willen maar een straat circuit format waar deze auto iets meer tot zijn recht komt zou heel erg mooi zijn.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
SlaadjeBla schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 00:05:
Waren die vleugels boven de achterwielen in voorgaande seizoenen dan voor een andere reden?
Ja, voor de looks vooral. FE moet het hebben van de vloer en mechanische grip.
En 320km/h top speed is toch niet bepaald langzaam?
Klopt, is vrij snel.
Of zijn er geen circuits waarbij er een hoge snelheid gehaald gaat worden?
Dat gaat inderdaad nergens gehaald worden, tenzij er meer normale banen bij komen.

Gekeken naar de huidige auto's dan gaan ze echt niet heel snel. Omdat ze nu Monaco volledig hebben gedaan valt het goed te vergelijken. De huidige FE wagens zijn maar iets meer dan 3 seconden sneller dan de Porsche Supercup wagens van afgelopen jaar. Dat terwijl de FE véél lichter is. Ik denk dat op een echt circuit de Porsche Supercup wagen zelfs sneller is.

De specs van de Gen 3 beloven wel wat. Hopelijk krijgen ze betere banen ook, want vooral door de Mickey Mouse baantjes en het spelen van botsautootje bij het inhalen vind ik er persoonlijk niet heel veel aan. Heb 1 race gekeken op Monaco (zaterdag) en de volledige baan maakt het voor mij al iets leuker.

Overigens heb ik hier zomaar nog weinig gelezen voor de FE Nederland/Eindhoven. Laatste berichten zijn toch al weer een jaar oud.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:21

Niellie41

[object Object]

TheBrut3 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 20:41:
Overigens heb ik hier zomaar nog weinig gelezen voor de FE Nederland/Eindhoven. Laatste berichten zijn toch al weer een jaar oud.
Dit is het laatste nieuws:

https://www.ed.nl/eindhov...ad-naar-circuit~a62287f7/
Formule E-race in hartje Eindhoven van de baan; organisatie speurt ook buiten stad naar circuit

EINDHOVEN - Een race met elektrische Formule-wagens zal zeer waarschijnlijk niet worden verreden in het centrum van Eindhoven. Alternatieve stratencircuits zoals het terrein van de universiteit, de High Tech Campus en de vliegbasis vielen ook af. Toch vecht de organisatie nog altijd voor een plek op de kalender van de Formule E.
Het lijkt niet op korte termijn te gaan gebeuren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Niellie41 schreef op maandag 2 mei 2022 @ 22:19:
Dit is het laatste nieuws:

https://www.ed.nl/eindhov...ad-naar-circuit~a62287f7/

Het lijkt niet op korte termijn te gaan gebeuren. :(
Die had ik nog niet gezien.
Het lijkt mij inderdaad ook wel lastig. Bij de marathon (om maar een voorbeeld te noemen) kan je net voor het evenement straten afzetten en redelijk snel weer open, of de weg zelfs open laten. Bij een Formule E race duurt het toch even om alles op te bouwen en weer af te breken. Ik gok dat een terrein minimaal 1 week dicht is, misschien bijna 2. Lijkt mij ongewenst voor de binnenstad en voor een industriegebied als HTC of Flight Forum. Ook het vliegveld even afsluiten kan natuurlijk niet. Het is een commerciële luchthaven en ook defensie moet hem ten aller tijden kunnen gebruiken. Met de campus van de universiteit ben ik niet heel bekend, dit lijkt mij de grootste kans tijdens de zomervakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

TheBrut3 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 11:01:
[...]

Die had ik nog niet gezien.
Het lijkt mij inderdaad ook wel lastig. Bij de marathon (om maar een voorbeeld te noemen) kan je net voor het evenement straten afzetten en redelijk snel weer open, of de weg zelfs open laten. Bij een Formule E race duurt het toch even om alles op te bouwen en weer af te breken. Ik gok dat een terrein minimaal 1 week dicht is, misschien bijna 2. Lijkt mij ongewenst voor de binnenstad en voor een industriegebied als HTC of Flight Forum. Ook het vliegveld even afsluiten kan natuurlijk niet. Het is een commerciële luchthaven en ook defensie moet hem ten aller tijden kunnen gebruiken. Met de campus van de universiteit ben ik niet heel bekend, dit lijkt mij de grootste kans tijdens de zomervakantie.
De Kennedylaan gaat elke zomer een paar weken dicht voor een kermis. Het is niet onmogelijk. Daarbij is de baan in Monaco ook al opgezet tot aan de F1 en daar gaat het op een of andere manier wel.

De TU/e was niet zo blij met een baan bij hun in buurt uit angst voor trillingen bij de aanleg van de baan. Al vraag ik me af welke trillingen, maar goed.
‘TU/e vreesde trillingen bij aanleg van tijdelijk stratencircuit’
De afgelopen tijd zijn mogelijke opties voor een stratencircuit één voor één afgevallen, blijkt uit het document. Aanvankelijk was het plan om de auto's rond de Berenkuil, langs de Flying Pins, over de John F. Kennedylaan en het TU/e-terrein te laten zoeven. Maar de universiteit gaf naar verluidt uiteindelijk geen toestemming, onder meer omdat de aanleg van de tijdelijke racebaan mogelijk voor problemen zou kunnen zorgen bij kwetsbare apparatuur.

De High Tech Campus was enthousiast maar daar bleken bijvoorbeeld straten te smal en de Vliegbasis Eindhoven wilde het terrein uiteindelijk niet openstellen voor publiek. Dat bevestigen bronnen rond het proces.
Zeer jammer, want de Kennedylaan is een goede weg om de auto's op en af te laten gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2022 11:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiaX
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://storage.googleapis.com/the-race-com.appspot.com/1/2022/04/MASTER-STILL-Gen3_FrontAerial_Combo-2048x1463.jpg
Ziet er uit als een papieren vliegtuigje :-D
Zeldzaam lelijk imho.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:50
McLaren neemt voor het seizoen 2023 het vertrekkende Mercedes EQ team over.

De naam van het team wordt McLaren Formula E Team en ze gaan rijden met een powertrain van Nissan. Het team zoekt nog naar rijders, in ieder 1 met het vertrek van Stoffel Vandoorne naar DS Penske.

https://the-race.com/form...-2023-replacing-mercedes/

[ Voor 3% gewijzigd door Chocoball op 14-05-2022 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens de Ziggo commentator hadden ze flink wat camera's meegenomen voor de race van vandaag, daar was in de praktijk verrekte weinig van te merken.

Computer voor herhalingen ook stuk verwacht ik. Wat een drama regie zeg.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Lekker buitje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Nog even de Formule E teruggekeken. Wat een chaos met die regenbui. Jammer voor Frijns dat de race niet werd hervat:

Zoekplaatje: zoek de 3 auto'sAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcMH1Ra4Q1ORhAk5bhAqPyV3a4I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oQTKyQdFulTaSdJUNhLEHbS7.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 23:40
Kan mij iemand uitleggen wat er voor New York de plussen zijn die er met zo'n race worden gehaald? Ik zie alleen maar dranghekken en heel af en toe een lucht shot van de skyline van NY. De F1 race in Baku heeft nog meer charme...

Meteen een vraag: Er wordt veel gesproken over de aandrijf lijn, wat wordt daarmee bedoeld bij de FE?

[ Voor 18% gewijzigd door ge-flopt op 17-07-2022 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jan390 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:42:
Nog even de Formule E teruggekeken. Wat een chaos met die regenbui. Jammer voor Frijns dat de race niet werd hervat:

Zoekplaatje: zoek de 3 auto's[Afbeelding]
Ah dat verklaart het. Op video zag ik alleen Cassidy en VanDoorne. Nu zie ik waar DiGrassi is gebleven ;)

En @ge-flopt net als bij Formule 1 maakt niet elk team zijn eigen motor. Bij de F1 is dat de ICE bij FE is dat de elektrische energie uit de accu omzet in draaiende wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Ik was echt teleurgesteld... Nog een klasse die stopt bij regen. Zet de FE dan gewoon op slicks, het profiel voegt toch niets toe wanneer je niet rijdt bij regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Nu online
Slecht camerawerk ook. Ze missen echt zoveel actie dit weekend, weinig replays ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
TheBrut3 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 18:57:
Ik was echt teleurgesteld... Nog een klasse die stopt bij regen. Zet de FE dan gewoon op slicks, het profiel voegt toch niets toe wanneer je niet rijdt bij regen.
Ze stoppen niet bij regen. Er zijn genoeg regenraces in de Formule E geweest. Ze stoppen als het gevaarlijk wordt en dat was het geval. Zeker als er zo meerdere auto's afzonderlijk van elkaar in dezelfde bocht eraf knallen en dus op elkaar.

Dan stopt de F1 ook.

Aanleiding is natuurlijk wel dat het profiel van de banden al grotendeels versleten was doordat ze al 35 minuten hadden gereden. Dan valt er weinig water af te voeren.
Ze moeten het daar zeker over gaan hebben om een volgende keer te voorkomen. Dat hoort erbij, leren van de fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat was ie dan weer voor dit seizoen, jammer dat Frijns blijkbaar niet in staat was om het gat < 5 sec. te houden, meer spoilers komen er niet :)

Volgend jaar verder met de 3e generatie Formule E,
schijnbaar ook nog steeds op het type circuits waar ze dit seizoen hebben gereden, ondanks dat er flink vermogen bij gaat komen, gemiste kans wat mij betreft.

Ik kan er nog steeds niet heel warm van worden, voor nu vaak een veredelde botsauto klasse. Maar misschien wordt dat met Gen 3 iets beter, mag ook wel gezien de startdatum van dit topic en het aantal reacties hierin ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:26
Ik heb het dit jaar niet meer gevolgd. Ik heb het een paar jaar geprobeerd, maar vindt het niet boeiend genoeg. Met name de te krappe circuits en het hoge botsauto-gehalte boeien niet en ook de kunstmatige attack zones en fan boost (die bijna altijd naar dezelfde coureurs gaat).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
JE zou maar Antiono Giovanazzi zijn. Rij je het hele jaar achterin mee, neemt Sacha Fenestraz voor 1 race je zitje over, staat hij meteen boven je in het kampioenschap....
Wikipedia: 2021–22 Formula E World Championship

En het is omgedraaid. :P

[ Voor 4% gewijzigd door ge-flopt op 14-08-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het zou fijn zijn als ze stoppen met die fanboost en de circuits minder van die veredelde kartbanen laten zijn. Ik vinden stratencircuits leuk, maar niet op deze manier.

Ik zal het wel blijven volgen, maar er valt zoveel meer uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:06
hardware-lover schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 13:02:
Volgend jaar verder met de 3e generatie Formule E,
En ook afscheid van Michelin. Ze gaan volgend jaar met Hankook's rijden.
(Wat ik niet erg vind, als grote Hankook-fan. Heb zelf een Hyundai en daar zitten vanuit de fabriek al Hankook's op)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
RoD schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:35:
Het zou fijn zijn als ze stoppen met die fanboost en de circuits minder van die veredelde kartbanen laten zijn. Ik vinden stratencircuits leuk, maar niet op deze manier.

Ik zal het wel blijven volgen, maar er valt zoveel meer uit te halen.
Vind het idee leuk om het racen wat meer naar het publiek te brengen, maar ze schieten er wel in door. FE heeft een groen uiterlijk, maar de circuits moeten echt uit de grond gestampt worden: YouTube: How Are Race Tracks Designed And Built? | Formula E: Explained (zie je die heftruck?)

Ook de beelden zijn echt tenenkrommend. Het is een race in een stad, bij gratie gods zie je wat van de stad. Hekken 2 tot 3 meter hoof en vol met reclame, camera standpunt olp 2 meter. Vorige week een Indycar race zitten kijken waar een paar camera standpunten op een meter of 10 tot 20 zaten, dan heb als het even rustig is, meteen een mooi shot over/van de stad.

Ik snap nog steeds niet waarom ze niet op bestaande circuits racen, ja je wordt vergeleken met F1, maar dat wordt elke raceklasse die op het zelfde circuit als een F1 wagen rijd. Ik begreep (volgens mij zei Frijns het) dat het circuit van Monaco is aangepast op een paar punten, zodat ze het niet met elkaar kunnen vergelijken.

Het idee achter FE vind ik nog steeds goed (ook al wordt de V3 van die wagens een stap terug qua model), maar de implementatie is nog lang niet uitgekristaliseerd en iets teveel gehyped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ge-flopt schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:58:
[...]
[knip]
Ik snap nog steeds niet waarom ze niet op bestaande circuits racen, ja je wordt vergeleken met F1, maar dat wordt elke raceklasse die op het zelfde circuit als een F1 wagen rijd. Ik begreep (volgens mij zei Frijns het) dat het circuit van Monaco is aangepast op een paar punten, zodat ze het niet met elkaar kunnen vergelijken.

[knip]
Dat was bij Monaco toch juist niet het geval de laatste race(s), onderstaande layout is gelijk aan dat voor Formule 1? Dat gaf meteen een meer onderhoudende race, al blijft ook dit niet echt een "normaal" race circuit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dq_VcS1zMmwzWD0VwJCzlG63Izs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iOWSvqPwhBWqUExVEmkCuUq3.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 23:33
Je kon dan ook gelijk de tijden vergelijken met andere klassen en dan komen ze rond F3 uit qua snelheid.

Heb het eens opgezocht:
FE
pole: 1.29.839 FL: 1.32.707

F1
pole: 1.11.376 FL: 1.14.693

F2
pole: 1:21.348 FL: 1:22.862 (FR) 1:22.832 (SR)

FIA Formula Regional by Alpine (komt van FR2.0 en regional F3)
pole: 01:29.459 FL: 1:30.186 (R1) 1:29.265 (R2)

Porsche Supercup
pole: 1.34.500 FL 1.34.496

---

Voor mij is het een soort BTCC meets F3 qua gedrag van de coureurs, niet geholpen door de layout van de banen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik snap dat vergelijken nooit zo. Het is appels met peren vergelijken. Net zoals Indycar met F1 vergelijken, maar dat is een andere discussie.

Is het niet ook dat Formule E langere remzones nodig heeft om energie terug te winnen? Ze reden een keer op Valencia en daar hadden ze ook een paar bochten krapper gemaakt en op het rechte stuk een chicane geplaatst. Ik denk dat veel normale circuit te lange rechte stukken én veel te snelle bochten hebben voor Formule E op het moment.

Daarnaast is het natuurlijk ook goede marketing als je als race serie in een stad kan rijden. Of zoals in Seoul, door het Olympisch stadion. Ze hadden laatst ook zo'n baan in London (geloof ik?) waarbij een deel ook binnen was. Dat concept vond ik wel tof. Praktisch? Niet echt. Uniek? Dat wel.

Ik kan het wel waarderen dat ze met Formule E andere dingen proberen. Het werkt niet altijd, maar dat maakt ook niet zo uit. De banen mogen hier en daar wel wat breder inderdaad. Soms heb je het idee dat je ze op een indoor kartbaan rijden.

Hopelijk lukt het nog om Formule E naar Eindhoven te halen. Als ze de Kennedylaan (een van de belangrijkste toegangswegen voor het centrum) meer dan 2 weken dicht kunnen gooien voor een kermis, moet een FE race ook geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

We kunnen (als het door mag gaan), de tijden gaan vergelijken tussen Gen2 en 3 o.a. op het Monaco circuit (mits droog). De eerste race zou echter ook al een redelijke indicatie kunnen geven al is dat een aardig ingekorte versie van het F1 circuit.

2023 ABB FIA Formula E World Championship calendar
  • January 14: Mexico City
  • January 27-28: Diriyah (x2)
  • February 11: Hyderabad
  • February 25: TBD (potentially Cape Town)
  • March 11: TBD (should be Sanya)
  • March 25: Sao Paulo
  • April 22: Berlin
  • May 6: Monaco
  • May 20-21: Seoul (x2)
  • June 3-4: Jakarta (x2)
  • June 24: TBD (possible US race)
  • July 15-16: Rome (x2)
  • July 29-30: London (x2)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ge-flopt schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:58:
Tja, noem het dan geen 'Formula', maar geef het beestje z'n eigen naam. Geef het niet de 'next gen Formula 1' titel, als die auto's amper F3 niveau zijn. En straatcircuits vind ik buiten een paar toch niets bijzonders, ga dan gewoon de bekende tracks rijden, korte versie Brand hatch, kart-route Paul Ricard, Bahrein heeft dacht ook een korte versie, genoeg banen waar dat prima te doen is.

Maar ze praten elke keer over nog hogere topsnelheden (gen3 zelfs nu 320km/h?), maar wanneer halen ze dat nu echt? Veel onboard heb je niet met telemetrie, maar bv longbeach tikte ze amper 220km/h start/finish aan. Ergens wordt dat langzaam een 'gimmick' bij elke 'e-car' tak, extreme acceleratie maar topsnelheid is nergens te vinden.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-06 23:33
Niellie41 schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:10:
Ik snap dat vergelijken nooit zo. Het is appels met peren vergelijken. Net zoals Indycar met F1 vergelijken, maar dat is een andere discussie.

Is het niet ook dat Formule E langere remzones nodig heeft om energie terug te winnen? Ze reden een keer op Valencia en daar hadden ze ook een paar bochten krapper gemaakt en op het rechte stuk een chicane geplaatst. Ik denk dat veel normale circuit te lange rechte stukken én veel te snelle bochten hebben voor Formule E op het moment.

Daarnaast is het natuurlijk ook goede marketing als je als race serie in een stad kan rijden. Of zoals in Seoul, door het Olympisch stadion. Ze hadden laatst ook zo'n baan in London (geloof ik?) waarbij een deel ook binnen was. Dat concept vond ik wel tof. Praktisch? Niet echt. Uniek? Dat wel.

Ik kan het wel waarderen dat ze met Formule E andere dingen proberen. Het werkt niet altijd, maar dat maakt ook niet zo uit. De banen mogen hier en daar wel wat breder inderdaad. Soms heb je het idee dat je ze op een indoor kartbaan rijden.

Hopelijk lukt het nog om Formule E naar Eindhoven te halen. Als ze de Kennedylaan (een van de belangrijkste toegangswegen voor het centrum) meer dan 2 weken dicht kunnen gooien voor een kermis, moet een FE race ook geen probleem zijn.
Ze gebruiken heel veel lift&coast om energie terug te winnen. Op Valencia waren die toegevoegd om extra harvesting punten te hebben voor energie. Daar zat ook een mickey-mouse stukje bij helaas.

FE wordt heel vaak richting F1 geplugd en men heeft heel lang race-circuits vermeden waar andere klassen ook op reden. In principe zou je met een IndyCar titel veel meer bewezen hebben op hoge snelheid te kunnen racen dan FE imo. Toch werkt het superlicentie systeem niet zo.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Lift & coast + regenerative braking.

Volgens Wikipedia krijg je bij F2 en Indycar het meest aantal punten. FE en F3 zijn hetzelfde gecategoriseerd, dus dan klopt het wel met de verglijking met F3 snelheden.

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 16-08-2022 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:28
Een soort van drive&survive van het laatste seizoen van Mercedes EQ. Grappig om Stoffel en Nyck in het Nederengels bezig te horen tussen beiden bij momenten.

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Waar is Formule E (live FTA legaal) te bekijken in NL in 2023? Ik heb even lopen zoeken maar het nog niet gevonden. Ziggo Sport heeft blijkbaar de rechten maar zo te zien komt de eerste race m.u.v. een samenvatting op kanaal 14 alleen op Ziggo Sport Racing.

Ik vond nog op deze Belgische site dat de volgende zenders rechten hebben
  • Eurosport (België). De site van Eurosport NL is erg karig met informatie van wat waar te zien is, zo te zien wel in hun online pakket maar niet op Eurosport 1, alleen een samenvatting op maandag.
  • RTBF: Een Franstalige Belgische tv uitzender die verschillende wedstrijden van de Formule E uitzendt. Als het goed is zit dit bij Delta/Caiway in een betaal pakket
  • Ziggo Sport, het betaalde pakket
  • Schotel/Channel 4, dit is FTA
Schema voor de eerste race in Mexico City
  • 13 januari 23:35 uur – vrije training 1
  • 14 januari 14:25 uur – vrije training 2
  • 14 januari 16:30 uur – kwalificatie
  • 14 januari 20:30 uur – voorbeschouwing
  • 14 januari 21:00 – race
De volledige Formule E-kalender 2022-2023 (bron)
Mexico E-Prix van Mexico-Stad 14 januari 2023
Saudi Arabia E-Prix van Diriyah 27 en 28 januari 2023
India E-Prix van Hyderabad 11 februari 2023
South Africa E-Prix van Kaapstad 25 februari 2023
Brazil E-Prix van Sao Paulo 25 maart 2023
Germany E-Prix van Berlijn 22 en 23 april 2023
Monaco E-Prix van Monaco 6 mei 2023
Indonesia E-Prix van Jakarta 3 en 4 juni 2023
United States E-Prix van Portland 24 juni 2023
Italy E-Prix van Rome 15 en 16 juli 2023
United Kingdom E-Prix van Londen 29 en 30 juli 2023

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:53
Het seizoen van Robin Frijns begint slecht: https://www.telegraaf.nl/...ens-eerste-formule-e-race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zag er wat vreemd uit, net of ie zelf eerst van achteren werd aangereden, maar dat bleek niet het geval.

Dan nog, de snelheid is ver te zoeken t.o.v. de rest, die hebben nog een flinke inhaalslag te maken.

V.w.b. GEN3, ik moet er beslist nog aan wennen, en of het uiterlijk een vooruitgang is, naaaaaa...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik vind de nieuwe tof uit zien op de baan. Bij de presentatie vond ik het nog gek, maar met de “echte” liveries ziet die al een stuk beter uit. Qua vorm doen ze me denken aan een F35 straaljager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zo, we zijn inmiddels 4 races onderweg en dit topic heeft de interesse blijkbaar een beetje verloren. Geen liefhebbers meer aanwezig?

Ik heb alle races tot nu toe bekeken en ik had t/m race 3 het idee dat het minder leek te zijn met het kwijtraken van onderdelen tijdens een race. Vandaag leek het echter weer als vanouds, niet onlogisch gezien de circuits waar ze maar op blijven rijden, maar er worden ook nog steeds domme acties uitgehaald.

Frijns hoeft geen haast te maken met een terugkeer, want zijn team lijkt echt hekkensluiter te worden zoals het zich nu laat aanzien.

De Porsche aandrijving lijkt het niet verkeerd te doen tot nu toe.

Op naar de volgende....

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Ik denk dat dit topic nooit veel interesse heeft gehad met maar 7 posts (incl deze) in 2023... Vorig jaar ook al weinig actie

Ik moet zeggen dat ondanks dat ik zelf het schema heb gepost, ik de meeste wedstrijden heb gemist. Het helpt ook niet dat ik ze niet live kon zien, aan gezien het meest bij Ziggo Racing zit. De vorige wedstrijd heb ik toevallig op donderdag gezien op Ziggo Sport (14)niet live, ik liep er toevallig tegen aan.

De volgende wedstrijd is wel live op Ziggo Sport (14) op zaterdag 25 feb maar de kwali en trainingen al weer niet. Ik volg al 20+ jaar F1 en ik moet zeggen dat die naai machientjes me nog steeds niet heel erg trekken..... Het is meer dat ik F1 afkick verschijnselen heb....

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jeanj, ik kijk ze tegenwoordig ook vertraagd (niet in snelheid maar als tijdstip 😉 ).

Er komt zo weinig van in de nieuwsbronnen die ik volg dat het eigenlijk ook niet voor komt dat ik een uitslag al weet voor ik het ga kijken. Er zat laatst zelf ruim een week tussen.

Wat ik serieus volg ligt nog op zijn gat nu, maar als dat straks weer van start gaat, op 2 en 4 wielen, dan heeft deze tak van sport mijn (nog) mindere aandacht, het is niet anders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik kijk wel als het mij zo uitkomt (meestal achteraf) maar het leeft bij mij ook niet echt vanwege die sfeerloze tracks waarbij je bijna niks van het publiek ziet. Het zou helpen als ze op echte racetracks zouden rijden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:27
Denk dat de FIA deze klasse inmiddels liever kwijt dan rijk is.

Natuurlijk, elektrisch rijden is de toekomst. Je kunt je over 15 à 20 jaar geen klasse meer voorstellen waar nog een ICE in zit.

FE heeft het alleenrecht op 100% elektrische aandrijving. Dat lijkt op het eerste gezicht een zegen, maar kan wel eens de nagel aan de doodskist voor deze klasse zijn.

Het is veel eenvoudiger om een cash-cow als de F1 geleidelijk aan volledig elektrisch te maken dan om deze klasse op te geven en te proberen om met veel pijn en moeite de FE dezelfde grandeur te laten krijgen.

Vermoed dat zelfs de meest saaie en voorspelbare enkele F1 race nog meer kijkers en exposure heeft (en dus inkomsten genereert) dan alle FE seizoenen bij elkaar. Die geldmachine gaat de FIA niet in de waagschaal leggen. De F1 heeft ook langdurige rechten op de meest toonaangevende circuits.

Vermoed dat de FIA de FE langzaam dood laat bloeden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De 5e race inmiddels, en het was weer een speciaaltje, in diverse opzichten.

Mooie omgeving bij Kaapstad, maar dat wist ik al eerder. Vwb de race, vermakelijk genoeg, maar niet enkel de race zelf. Ik zou zeker even het voorprogramma meenemen, want er komt weer het eea voorbij van wat eerder nog heeft plaatsgevonden 😳

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 20:58:
De 5e race inmiddels, en het was weer een speciaaltje, in diverse opzichten.

Mooie omgeving bij Kaapstad, maar dat wist ik al eerder. Vwb de race, vermakelijk genoeg, maar niet enkel de race zelf. Ik zou zeker even het voorprogramma meenemen, want er komt weer het eea voorbij van wat eerder nog heeft plaatsgevonden 😳
Het is best moeilijk, er is zoveel sport tegenwoordig: voetbal, MotoGP, F1-F3, darts..

Zou best de Formule E eens willen kijken, maar het komt vaak op TV als er al andere sporten op komen.
Zo te lezen heeft ZS de rechten en doen ze ook aan samenvattingen, eens kijken wanneer deze worden uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Zo, Robin Frijns zo vanaf Pole.
Duidelijk dat abt het goed doet op een natte baan, want Müller staat op 2.

Zal zo wel weinig van over blijven, want het zonnetje begint hier langzaam door te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Blijkbaar weer klimaatactivisten die de grid zijn opgegaan om de start te verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17-06 16:40
Chocoball schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:20:
Blijkbaar weer klimaatactivisten die de grid zijn opgegaan om de start te verstoren.
Bij formule E? That’s odd…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10
Holk schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:36:
[...]

Ik denk makkelijker als tijdens de f1 de boel te verstoren. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Holk schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:36:
[...]

Vond ik ook. Vooral de argumentatie is sterk, voet van het gaspedaal.

Hier nog beelden van de club die de baan is opgegaan https://twitter.com/Aufst...tatus/1650134428922834947

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holk
stylezzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:38:
[...]

Dit voelt een beetje alsof ze demonstreren tegen de vleesindustrie bij het hoofdkantoor van Valess

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
stylezzz schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:38:
[...]

De organisatie van Silverstone houdt z'n hart vast na recente incidenten met activisten bij andere sport evenementen maar goed ik ga nu iets teveel off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:10
Holk schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:55:
[...]

Dit voelt een beetje alsof ze demonstreren tegen de vleesindustrie bij het hoofdkantoor van Valess
Vind ik ook. Maar ik kan me voorstellen dat er wat minder beveiliging op het circuit in berlijn rondloopt als bij de gemiddelde f1 race.

Daarnaast zijn milieuwappies meestal anti alles. Formule E zal ook nog wel fijnstof produceren, en het is natuurlijk een sportevenement... niet noodzakelijk zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Wat ik dan wel grappig kan vinden is dat de organisatie van de Formule E in Berlijn gewoon de beelden en statement van de groep re-tweet. Soort van 'we're in the same team' idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 09:27
Chocoball schreef op zondag 23 april 2023 @ 17:54:
[...]

Vond ik ook. Vooral de argumentatie is sterk, voet van het gaspedaal.

Hier nog beelden van de club die de baan is opgegaan https://twitter.com/Aufst...tatus/1650134428922834947
Beter om dat soort gasten niet nog meer aandacht te geven.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alexbl69 schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:54:
Ze hebben hier in dit topic nu al meer aandacht gekregen dan alle races van dit seizoen 😏

De 2e race aanmerkelijk "rustiger" dan de eerste van gisteren.

Frijns had het over het onder de knie krijgen van de software bij de Cupra, dat ze tot een halve seconde per ronde verliezen nu. Het viel gisteren al op, en vandaag ook weer, hij was vaak het meest scheutig met het energieverbruik. Er is nog genoeg werk aan de winkel voor het "merk".

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
alexbl69 schreef op zondag 23 april 2023 @ 20:54:
[...]

Ik had het bericht al niet via de embed functie toegevoegd, wel is in de tweet de video te zien. Racing websites hebben wel het nieuws maar niet allemaal de beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:53
Aanstaande zaterdag is de volgende race in de Formule E, de London E-Prix: https://www.fiaformulae.com/en/races

Even een flashback naar augustus 2020. Nyck de Vries laat zien hoe je champagne spuit. Lukt Stoffel van Doorne dit ook? https://twitter.com/_irenef1/status/1293991463114674177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

U123456 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 10:51:
Aanstaande zaterdag is de volgende race in de Formule E, de London E-Prix: https://www.fiaformulae.com/en/races
Laatste weekend voor dit seizoen, nog één race te gaan. Geweldige teamplayer die Buemi 👍

Edit: en dat was'm dan, het negende seizoen alweer. En wat een geweldig seizoen was het, dit topic liep ook weer storm ;)

Nou, tot nummertje 10 dan maar :w

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 31-07-2023 12:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vettel naar de Formule E?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Volgens het Duitse Formel1.de zijn de geruchten niet waar. De serie zou Vettel totaal niet aanspreken en niet waar zijn. Enkel voor de clicks, zeggen ze op hun YT kanaal.

Volgens navraag vanuit de directe omgeving van Vettel is het 100% onwaar.

We gaan het wel zien.
YouTube: Vettel in die Formel E: Was ist wirklich dran an den Gerüchten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:09

Martinspire

Awesomeness

Ik vond het al onzin, want Abt Cupra is de backmarker van de FE momenteel. Daar wil je niet rijden al krijg je er 30 miljoen per jaar voor.

Ik denk wel dat er vast gesprekken zijn met FE teams, maar niet met die.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Niet Formule 1 maar Fomule E gaat tijdens races 'bijtanken' met zogenaamde attack charge pitstops worden de wagens weer snel opgeladen tijdens de race. Eerst zou het alleen tijdens kwalificatie gebeuren maar nu gaat het in races gebruikt worden. Onduidelijk is nog of dat alle races of alleen bepaalde races worden want de FIA schrijft voor dat pitstops alleen bij bepaalde races mogen echter zou het de bedoeling zijn om ze volgend seizoen permanent bij elke race te hebben.

The attack charge zal alleen op bepaalde momenten in de race beschikbaar zijn dus niet aan de start, volledig gele vlag of onder een safety car situatie.

https://the-race.com/form...t-final-2024-green-light/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb het artikel gelezen maar begrijp nu niet helemaal hoe het werkt. Het is een vorm van attack mode maar ook weer niet of zo?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Webgnome schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:12:
Ik heb het artikel gelezen maar begrijp nu niet helemaal hoe het werkt. Het is een vorm van attack mode maar ook weer niet of zo?
Misschien hier wat meer duidelijkheid? https://www.fiaformulae.c...ns-announced-for-season-9

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat ik er van begrijp is dat het een pit stop is waarbij de auto wordt opgeladen. Met deze extra energie krijgen ze later in de race twee extra Attack Mode periodes (waarbij de motor meer kracht levert voor een bepaalde tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Thanks. Dat is een stuk duidelijker. Dus dan tank je in de pit en dan kun je die extra boost inzetten op het moment dat jij dat zou willen ipv een specifieke zone waar je doorheen moet. Klinkt wel interessant. Waar ik echter niet blij mee ben is dat men afstapt van de tijdslimiet. Dat vond ik juist altijd zo handig hier aan. Je zit geen uren achter de tv naar een file te kijken.

We gaan zien hoe het uitpakt. Misschien dat ik komend seizoen dan wel nog even kijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Webgnome schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:56:
[...]

Thanks. Dat is een stuk duidelijker. Dus dan tank je in de pit en dan kun je die extra boost inzetten op het moment dat jij dat zou willen ipv een specifieke zone waar je doorheen moet. Klinkt wel interessant. Waar ik echter niet blij mee ben is dat men afstapt van de tijdslimiet. Dat vond ik juist altijd zo handig hier aan. Je zit geen uren achter de tv naar een file te kijken.

We gaan zien hoe het uitpakt. Misschien dat ik komend seizoen dan wel nog even kijk
Die site gaven de wijzigingen van afgelopen seizoen (Seizoen 9) aan. Alleen die Attack Charge is uiteindelijk niet geplaatst dat seizoen.

De tijd -> laps was al met ingang van afgelopen seizoen. Ze proberen het vaak toch om te rekenen naar 45 minuten. Bijna alle races (uitgezonderd de laatste; door de rode vlaggen) waren binnen een uur klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
ah, ok. Ik heb al een tijdje de races niet meer gevolgd omdat er eigenlijk vrij weinig progressie in zat wat mij betreft. Maar misschien komend seizoen weer eens een kans geven

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ryur schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 10:43:
Die site gaven de wijzigingen van afgelopen seizoen (Seizoen 9) aan. Alleen die Attack Charge is uiteindelijk niet geplaatst dat seizoen.

De tijd -> laps was al met ingang van afgelopen seizoen. Ze proberen het vaak toch om te rekenen naar 45 minuten. Bijna alle races (uitgezonderd de laatste; door de rode vlaggen) waren binnen een uur klaar :)
Het ging me me meer om te verduidelijken wat die Attack Charge (AC) eigenlijk technisch in zou houden, dat miste ik bij de eerste newslink (of heb dat niet begrepen).

Dat gezegd hebbende, voor een officiële website, vinden ze het zelf niet zo nieuwswaardig om te melden voor het volgende seizoen. Mogelijk gaat opnieuw de stekker eruit voor AC en het volgende seizoen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
hardware-lover schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 12:57:
[...]
Dat gezegd hebbende, voor een officiële website, vinden ze het zelf niet zo nieuwswaardig om te melden voor het volgende seizoen. Mogelijk gaat opnieuw de stekker eruit voor AC en het volgende seizoen ;)
Er zijn nog teveel onzekerheden wanneer ze AC gaan inzetten, of dat voor aantal races is of allemaal en of ze dat samen met Attack Mode doen of niet :)

Ik denk tegen de tijd dat de testdagen beginnen dat er een officieel bericht uitgaat omdat er dan duidelijkheid is. The Race is altijd goed ingelicht en wilt soms 'te vroeg' rapporteren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ondertussen alweer aardig wat races verder in dit nieuwe seizoen maar schijnbaar kan het weinigen hier bekoren.

Net toch maar even de race voor Japan bekeken als tijdverdrijf, maar ik begin steeds minder van deze klasse te begrijpen lijkt het.

De attack mode lijkt meer een straf dan benefit te zijn geworden en als er een inhaalpoging wordt gedaan lijkt er ook vaak een slachtoffer te moeten vallen.
Nu weer zo'n baantje waarbij inhalen nauwelijks mogelijk is wat tot gevolg heeft dat een poging vaak schade tot gevolg heeft. Niet dat een missende of beschadigde voorvleugel iets betekent voor de rijkwaliteit van een FE bolide, ze gaan nog even "snel" dan voor de schade. Meatball vlag is ontbrekend in deze sport lijkt het.

Inderdaad, ik begrijp de desinteresse volledig hier op Tweakers ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 20:40:
Net toch maar even de race voor Japan bekeken als tijdverdrijf, maar ik begin steeds minder van deze klasse te begrijpen lijkt het.
Ik ben het eens met opmerkingen. FE is op een hele rare plek.

We hadden al attack defense mode en dat het een ruigere contactsport is dan MMA, maar nu is er ook bij gekomen dat het een autosport is waar niemand aan de leiding wil rijden. Met als bijkomend gevolg dat de eerste 80% van de race compleet zinloos is, want niemand is aan het racen.

Soms zijn er losse leuke momentjes. Ik download een dag later altijd een VOD van de race en skip dan door de saaie stukken heen, dan is het wel te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

twiFight schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:02:
Ik ben het eens met opmerkingen. FE is op een hele rare plek.

We hadden al attack defense mode en dat het een ruigere contactsport is dan MMA, maar nu is er ook bij gekomen dat het een autosport is waar niemand aan de leiding wil rijden. Met als bijkomend gevolg dat de eerste 80% van de race compleet zinloos is, want niemand is aan het racen.

Soms zijn er losse leuke momentjes. Ik download een dag later altijd een VOD van de race en skip dan door de saaie stukken heen, dan is het wel te doen.
Ik zag ook dat ze de kwalificatie nu in miniduels doen? Alles om iets saais iets minder saai te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

gambieter schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:06:
Ik zag ook dat ze de kwalificatie nu in miniduels doen? Alles om iets saais iets minder saai te maken.
Ik moet bekennen dat ik al jaren geen F-E kwalificatie heb gekeken, enkel de race, of races als het er 2 per weekend zijn, zoals laatste keer, en zeker niet live.

Er werd alweer zoveel stuk gereden, alleen maar omdat ze steeds zo'n fuik ergens op de baan moeten plaatsen vinden ze. Ze kunnen van alles kapot of eraf rijden, en nog blijven ze even hard gaan. Dat liet Verne nog even zien in de eerste race.

Ik kan me er gewoon niet in vinden, zal ook niet voor mijn doelgroep bedoeld zijn denk ik. Maar er zal toch wel een doelgroep voor zijn, toch?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:26
Al een tijdje geen Formula-E gekeken, maar het is er niet beter op geworden. Attack modes lijken helemaal niet meer te werken, want buiten dat je in eerste instantie plekken verliest doordat je van de ideale lijn af moet, zie ik hierna ook bijna niemand inhalen (attack? mode), maar juist nog verder terugvallen. En niet op kop willen rijden om zo minder energie te verliezen… dat is geen racen… maar wielrennen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Pagina: 1 ... 12 13 Laatste

Let op:
Het aanbieden van of linken naar illegale (live)streams is niet toegestaan.