Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Formule E - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 09:27:
[...]

Duurzaamheid? De ene keer dat ik het heb gekeken (vorig jaar ergens) moesten ze halverwege van auto's wisselen... Tot zover de duurzaamheid ;).
Dat is niet omdat de auto stuk is, de accu is gewoon leeg.

Everything that is, sprang from what was | iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:49
quote:
FastFred schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 13:03:
[...]

Dat is niet omdat de auto stuk is, de accu is gewoon leeg.
Dat snap ik, maar ik vind het, voor een duurzaam ogende sport, niet duurzaam klinken dat er per coureur twee wagens gebouwd (moeten?) worden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
alesandro_46 schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 14:15:
[...]

Dat snap ik, maar ik vind het, voor een duurzaam ogende sport, niet duurzaam klinken dat er per coureur twee wagens gebouwd (moeten?) worden.
Ah, ik was dus niet de enige die het zich afvroeg :p Ik wilde het een keer een kans geven, met moeite tot halverwege kunnen kijken (want het is echt geen boeiende klasse) en toen begonnen ze met wisselen van auto. Ja sorry, toen kreeg het de stempel kansloos en ben ik afgehaakt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Volgens mij is het seizoen 4 dat ze de batterijen een heel seizoen mee laten gaan.
Ik vind het een leuke klasse, ieder jaar wordt er steeds meer vrijgegeven/veranderd.

Vorig jaar reed iedereen met dezelfde aandrijflijn. Dit jaar zag je zoveel verschillen (en had Renault E.Dams dus de beste aandrijflijn).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mast
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 19:50
Niet al te mooie race gisteren. Wel weer veel actie op de baan en strategisch.
Begreep iemand wat D'Ambrosio aan het doen was? Hij verpeste de afsluiting aanzienlijk zonder de eindstreep te kunnen halen...

Vrije training highlights

Kwalificatie highlights

Race highlights

Mast wijzigde deze reactie 02-04-2017 15:27 (40%)

• thalantis
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 07:49

thalantis

7220 Wp

Heb even gekeken vanavond maar dat geluid vind ik maar niks, vooral vanuit de cockpit.
Dat hoge pitch geluid, hebben meer mensen daar last van

Jsunnyreports

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07:17
Wat een idioot is die Buemi. Die gast zit met het hele rijdersveld te ruzien na de race omdat ze niet voor zijne koninklijke hoogheid aan de kant zijn gegaan. 8)7

PSN: Jeroen_the_stig

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 07:51
quote:
JeroenTheStig schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:09:
Wat een idioot is die Buemi. Die gast zit met het hele rijdersveld te ruzien na de race omdat ze niet voor zijne koninklijke hoogheid aan de kant zijn gegaan. 8)7
Mooi gesprekje met Frijns :9

• JeroenTheStig
quote:
Hoyden schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:13:
[...]

Mooi gesprekje met Frijns :9
Idd :)
"Next time I'll break your rear wing"

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online
quote:
thalantis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:04:
Heb even gekeken vanavond maar dat geluid vind ik maar niks, vooral vanuit de cockpit.
Ik hoor altijd graag dat krakende geluidje.. Als ze weer eens iets van bodywork stuk rijden op een ander ;)
quote:
JeroenTheStig schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:09:
Hij is het nu eenmaal niet gewend om in het middenveld te starten.. Dat is volgens mij altijd zo een lekker zooitje. Met zijn 4-en naast elkaar door een bocht proberen te gaan..

Ik kijk nu al weer uit naar de race van morgen :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
thalantis schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 23:04:
Ergste is nog wel de pitstop, dat is gewoon hilarisch. :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:43
YouTube: Sébastien Buemi In Extraordinary Post-Race Tirade! Hydro-Quebec Mont...

/edit
Aah, hier is tie naar toe verplaatst, zeg dat dan ff modjes, had gemist dat er een speciaal topic was inmiddels :)

/edit 2
Wat een idioot die Buemi, gewoon even een rondje langs de velden en overal even zeuren. 8)7

UltraSub wijzigde deze reactie 30-07-2017 09:24 (46%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07:51
Buemi is gediskwalificeerd voor race van gisteren lees ik net op motorsport.com. Het had trouwens met wat anders te maken dan zijn tirade, te laag gewicht van de auto.

Lasmibalsingh wijzigde deze reactie 30-07-2017 08:53 (55%)

PSN: KADR777

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenTheStig
quote:
Lasmibalsingh schreef op zondag 30 juli 2017 @ 08:51:
Buemi is gediskwalificeerd voor race van gisteren lees ik net op motorsport.com. Het had trouwens met wat anders te maken dan zijn tirade, te laag gewicht van de auto.
Karma is a bitch

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 07:45

vhal

ಠ_ಠ

quote:
UltraSub schreef op zondag 30 juli 2017 @ 08:46:
YouTube: Sébastien Buemi In Extraordinary Post-Race Tirade! Hydro-Quebec Mont...

/edit
Aah, hier is tie naar toe verplaatst, zeg dat dan ff modjes, had gemist dat er een speciaal topic was inmiddels :)

/edit 2
Wat een idioot die Buemi, gewoon even een rondje langs de velden en overal even zeuren. 8)7
_O- _O- wat een vermaak in een paar minuten 7(8)7 wat een pannenkoek

ME is geen bezittelijk voornaamwoord

Acties:
  • 0Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:43
quote:
vhal schreef op zondag 30 juli 2017 @ 09:30:
[...]

_O- _O- wat een vermaak in een paar minuten 7(8)7 wat een pannenkoek
Net weer opnieuw gekeken, het is echt zeer vermakelijk inderdaad. Vind het behoorlijk onprofessioneel, but loving the drama :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:31
FE finale nu, Buemi lekker kwaad op de radio.. na een zwarte meatball vlag..

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zit nu even de Formule E te kijken maar het is verdorie net of ik een bezoek aan de tandarts breng... :X
En het dan ook nog de hele tijd over het gaspedaal hebben... :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 08:13

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
sjaool schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:28:
Ik zit nu even de Formule E te kijken maar het is verdorie net of ik een bezoek aan de tandarts breng... :X
Ik heb het uit nieuwsgierigheid even op gezet, en vervolgens ff het volume gechecked ;)
Maar het klinkt idd nergens naar.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23-04 22:03

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

quote:
sjaool schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:28:
The new sound of Formula E: YouTube: The New Sound Of Formula E (Season 3)

;)

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02:40
Eigenlijk voor het eerst dat ik een volledige Formule E race zie, en ik moet zeg is best wel leuk om te zien :) Tuurlijk het geluid is er niet, maar er is wel continu actie op de baan en er is altijd wel een gevecht bezig. Beetje jammer dat ik daar tijdens de laatste race van het seizoen achter kom :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 22:31
Engineer van Di Grassi in tranen op de board radio. Well Done.

nachtnet zonder hoofdletter

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Edd
  • Nu online
Yes! VER heeft gewonnen!! Ow, wacht.. Het is de oude VER :+
quote:
geennl schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:52:
Eigenlijk voor het eerst dat ik een volledige Formule E race zie, en ik moet zeg is best wel leuk om te zien :) Tuurlijk het geluid is er niet, maar er is wel continu actie op de baan en er is altijd wel een gevecht bezig. Beetje jammer dat ik daar tijdens de laatste race van het seizoen achter kom :+
Ik kijk al een tijdje wat wedstrijden. Vooral omdat er continu wel iets van actie op de baan is en de brokken die dat oplevert ;)
Voor het geluid hoef je het idd niet te doen.

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 06:15
quote:
Bossie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:49:
[...]

Ik heb het uit nieuwsgierigheid even op gezet, en vervolgens ff het volume gechecked ;)
Dus precies als de F1 daar mist ook wat geluid.

• Ome Ernst
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
quote:
Arjantje72 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 23:22:
[...]

Dus precies als de F1 daar mist ook wat geluid.
Ik heb het ook net gekeken, maar had het geluid bewust uit, gezien het uur. Vond de auto's niet bijzonder spectaculair. Eigenlijk ziet zo´n beetje elke serie die wel benzine gebruikt er beter uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
quote:
Bossie schreef op zondag 30 juli 2017 @ 22:49:
[...]
Heb het ook even gekeken... en dacht er hetzelfde bij. Moest nog het meest lachen toen de presentator bij het aangaan van de rode lichten zei 'en nu de bekende stilte voor de start' :) .

Want dat is inderdaad de grootste shock als je 'normale' autosport gewend bent... de start.

Gewend aan motoren die op hun ideale toerental staan te loeien en een voorbode zijn van de krachtsexplosie die op uitbarsten staat... terwijl je bij de Formule-E op dat moment een speld kunt horen vallen 8)7 .

Nog afgezien van de motoren vind ik de races verder niet veel aan, wat met name te wijten is aan de circuits. Die zijn bij FE allemaal hetzelfde. Of ze nu in New York of Parijs rijden, altijd weer een stratencircuit. En dan dusdanig aangekleed dat het er allemaal hetzelfde uitziet. Het komt ook niet op racen aan, maar vooral op het heel houden van je auto.

En die fanboost.... please :X .

alexbl69 wijzigde deze reactie 31-07-2017 08:48 (82%)

iRacing Profiel

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
De banen zijn veel te smal en vaak ook hele korte rechte stukken, wat chicanes en een paar 90 of 180 graden bochten. Zet die dingen gewoon eens op een echt, breed, circuit met fatsoenlijke bochten. Inhalen kan gewoon bijna niet, het is veel trekken en beuken zo is mij opgevallen die keren dat ik wat heb gezien.

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 08:14
quote:
alexbl69 schreef op maandag 31 juli 2017 @ 08:23:
[...]

Nog afgezien van de motoren vind ik de races verder niet veel aan, wat met name te wijten is aan de circuits. Die zijn bij FE allemaal hetzelfde. Of ze nu in New York of Parijs rijden, altijd weer een stratencircuit. En dan dusdanig aangekleed dat het er allemaal hetzelfde uitziet. Het komt ook niet op racen aan, maar vooral op het heel houden van je auto.

En die fanboost.... please :X .
Helemaal mee eens, het is heel gaaf om in steden te racen, maar het enige dat je ziet zijn hekken. En die fan boost is echt een marketing department in overdrive.

Overigens zouden ze die Buemi wel even moeten schorsen om voor de camera op deze manier je verhaal te gaan halen. Daar is zelfs het handje van Vettel nog heilig bij...

• Webgnome
  • Laatst online: 08:33
Vandaag de tweede race in Hong Kong. Het nieuwe seizoen is begonnen. Moet wel zeggen dat het vergeleken met de F1 beetje amateuristisch aan toe gaat.

Zo staan ze al een paar minuten stil op de pré grid en vervolgens starten ze achter de safety car.. moet ook zeggen dat het circuit wel heel erg smal is gezien de omvang van de auto's.

Halverwege de race heeft rosenqvist zijn fout bij de start toch goed gemaakt.

Aan het eind van de race toch nog een leuke wending. Door een fout bij Mortara kon Abt toch nog eerste worden. Uiteindelijk toch nog een leuke race.

Webgnome wijzigde deze reactie 03-12-2017 09:18 (49%)

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• Webgnome
Dan finish je (Abt) als eerste door een mooie actie in de laatste lap wordt je alsnog gediskwalificeerd..

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Webgnome schreef op zondag 3 december 2017 @ 08:06:

...moet ook zeggen dat het circuit wel heel erg smal is gezien de omvang van de auto's.
Ja, dat snap ik dus echt niet, waarom toch iedere keer op van die verschrikkelijk smalle circuits racen? Ik vind het best geinig dat er een Formule E is (al heb ik maar weinig races gezien en dit seizoen nog niks), uiteindelijk zal dat de F1 wel een keer vervangen en dat kan sneller gaan dan we nu denken. Maar op dit moment zit ik me kapot te ergeren aan die smalle stop/start circuits. Ik wil die wagens op internationale circuits zien rijden, niet op een met betonblokken afgebakend stuk bebouwde kom ergens in een metropool ;)

Ik stoor me daarentegen totaal niet aan het halverwege wisselen van auto: de techniek is gewoon nog niet zover dat ze een hele race kunnen rijden op 1 accupack. Misschien was het gaver geweest als ze een gerobotiseerde pitcrew zouden hebben die de accu in 10s wisselt o.i.d., maar voorlopig werkt dit ook. Dat gehuil over dat het slecht voor het milieu is dat ze 2 auto's moeten bouwen... Moet je eens zien hoeveel materiaal een F1-team weggooit iedere race, omdat er een beter onderdeel ontwikkeld is. Ik vind dat net zo makkelijk scoren als het geklaag over het gebrek aan geluid. Het is Formula E, wat had je verwacht dan? V12 geluid? 8)7

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Webgnome
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:52:
[...]

Ja, dat snap ik dus echt niet, waarom toch iedere keer op van die verschrikkelijk smalle circuits racen? Ik vind het best geinig dat er een Formule E is (al heb ik maar weinig races gezien en dit seizoen nog niks), uiteindelijk zal dat de F1 wel een keer vervangen en dat kan sneller gaan dan we nu denken. Maar op dit moment zit ik me kapot te ergeren aan die smalle stop/start circuits. Ik wil die wagens op internationale circuits zien rijden, niet op een met betonblokken afgebakend stuk bebouwde kom ergens in een metropool ;)

Ik stoor me daarentegen totaal niet aan het halverwege wisselen van auto: de techniek is gewoon nog niet zover dat ze een hele race kunnen rijden op 1 accupack. Misschien was het gaver geweest als ze een gerobotiseerde pitcrew zouden hebben die de accu in 10s wisselt o.i.d., maar voorlopig werkt dit ook. Dat gehuil over dat het slecht voor het milieu is dat ze 2 auto's moeten bouwen... Moet je eens zien hoeveel materiaal een F1-team weggooit iedere race, omdat er een beter onderdeel ontwikkeld is. Ik vind dat net zo makkelijk scoren als het geklaag over het gebrek aan geluid. Het is Formula E, wat had je verwacht dan? V12 geluid? 8)7
Dat vind ik zelf nou ook wel een van de leukere onderdelen. Het is allemaal wat knulliger. Volgend seizoen gaan ze trouwens over naar nieuwere (grotere?) accu's waardoor het wisselen niet meer nodig is. Dat zal wel een stukje spanning uit de race halen ben ik bang.

• Webgnome
quote:
Abt reed vrijwel de hele wedstrijd in de straten van Hong Kong in tweede positie, maar door een late spin van leider Edoardo Mortara kwam hij als eerste over de meet. Daarmee leek de Audi-coureur zijn eerste overwinning in de Formule E te hebben gescoord, maar in de technische keuring na de race bleek dat de barcode op de stickers op de inverter en de MGU niet overeenkwam met hetgeen was vermeld in het technische paspoort van de auto, dat in aanloop naar het evenement werd afgegeven door Audi.
Met andere woorden.. je kunt je koppositie verliezen door een administratieve fout.. Nu afwachten op wat hier nou de reden van / voor was. Gesjoemel door Audi?

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Webgnome schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:14:
[...]

Met andere woorden.. je kunt je koppositie verliezen door een administratieve fout.. Nu afwachten op wat hier nou de reden van / voor was. Gesjoemel door Audi?
Dat is toch in iedere raceklasse zo? In de F1 worden onderdelen ook gevolgd met serienummers en barcodestickers, om te voorkomen dat je illegaal onderdelen wisselt (een MGU-H bijvoorbeeld). Als dat niet matcht heb je wat uit te leggen. We moeten nog afwachten of het een administratieve fout is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Webgnome
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:25:
[...]

Dat is toch in iedere raceklasse zo? In de F1 worden onderdelen ook gevolgd met serienummers en barcodestickers, om te voorkomen dat je illegaal onderdelen wisselt. Als dat niet matcht heb je wat uit te leggen. We moeten nog afwachten of het een administratieve fout is.
Ja daar heb je dan weer een punt. Ben zelf nog niet heel erg lang de Formule 1 / E aan het volgend dus dit is een beetje nieuw. Maar het is ergens wel logisch.

• alexbl69
  • Nu online
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 3 december 2017 @ 17:52:
[...]
Maar op dit moment zit ik me kapot te ergeren aan die smalle stop/start circuits. Ik wil die wagens op internationale circuits zien rijden,
Meen ergens gelezen te hebben dat lange rechte stukken en elektrisch rijden niet echt samengaan. Elektrische auto's kunnen heel snel optrekken maar hun top is voor racebegrippen niet al te hoog. Daarnaast schijnt het verbruik op hogere snelheid enorm te zijn.

Dus komen elektrische auto's vooral tot hun recht op circuits met langzame bochten en korte rechte stukken. Stratencircuits dus.

Ben benieuwd hoe lang een FE het vol zou houden op Monza of Spa.

iRacing Profiel

• Mef
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-04 16:01
Ik vind de FE ook wel interessant om volgen. Net als F1 voor de technische ontwikkelingen enz. Maar slaag er niet in om even geïnteresseerd naar de races te kijken als in F1. De circuit layouts zijn zo geen probleem ook al zijn het altijd praktisch dezelfde 90° bochten of haarspelden die weerkomen. Maar die circuits zijn zo smal, er is amper plek om in te halen. Deze morgen moest de SC voor de start van achter uit tussen de wagens door naar voor voor een start achter SC (omdat de lichten btw niet werkten) en die kon amper tussen de wagens door manoeuvreren. Dat is elke keer weer op een type Macau racen.
Dan die fanboost, waar elke keer weer dezelfde namen uit voortkomen.
Als je dan dat gepruts ziet met die start lichten bv en de accommodatie waar die pits zijn, dan is het toch wel allemaal zeer amateuristisch.

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Nu online
De FE gisteren de eerste helft van de 2e race weer een kans gegeven. Maar nee, gaat het weer niet worden dit jaar. Nog steeds langzame wagens die op een echte baan zoek worden gereden door een F3 wagen. Nog steeds te smalle baantjes waardoor inhalen vaak lijkt op het betere duw- en trekwerk. Nog steeds het wisselen van wagens. Nog steeds ziet de organisatie er wat amateuristisch uit. En veel van de coureurs zijn nou ook niet direct wereldtop. Ik krijg er persoonlijk ook een wat goedkoop gevoel bij.

Maar dat is mijn mening, ik snap dat anderen helemaal wild zijn van het concept.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik heb de race van afgelopen weekend ook proberen te kijken. Helaas het doet het niet voor mij die rijdende tandartsboren. Ook zit ik elke keer te kijken of ik de mensen met een afstandsbediening in de handen ook ergens zie staan.

De auto's kunnen ook veel hebben schijnt het want er zijn nog wel wat tikken uitgedeeld. De start was op zich wel grappig met een totale lock-up van de baan. Het jammere is dan wel weer dat de herstart gigantisch lang op zich liet wachten.

"When you grow up your heart dies"

• Ryur
  • Nu online
quote:
Webgnome schreef op zondag 3 december 2017 @ 18:14:
[...]

Mwah, of het gesjoemel is dat weet ik niet echt.
Maar voor mij klinkt de issue als een "motor" wissel zonder dat ze het hebben doorgegeven aan de FIA.

En ja, je krijgt in FE ook Grid straffen als je de motor wisselt.

• Master FX
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:26

Moet je bekennen dat ik nog weinig van Formule E gevolgd heb, maar als ik deze auto zie.... Wow!!!!

Youtube filmpje

Intel i7 920 | Asus P6T-SE | Kingston 4GB DDR3 | Asus ENGTX260/HTDI/896MD3 | 1.5 TB Samsung Ecogreen | 16x Liteon DVD | 8x NEC DVDr | 24" Samsung Syncmaster 2493HM | Aopen HX08

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, mag wel leuk ogen, maar het blijft gewoon een flutrace om te zien. Amper snelheid, autowissel bij pitstop, simpele krappe banen, hoe mooi je ook de auto maakt, blijft me totaal niet boeien.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:57:
Tja, mag wel leuk ogen, maar het blijft gewoon een flutrace om te zien. Amper snelheid, autowissel bij pitstop, simpele krappe banen, hoe mooi je ook de auto maakt, blijft me totaal niet boeien.
met slim ^^

Misschien eens beginnen met échte circuits, dat zou al schelen. Kan de snelheid ook wat omhoog. En misschien pas gaan racen als je wagens hebt die een hele race uit kunnen rijden.

• bvbal79
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 24-04 15:49
quote:
SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 11:57:
Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. I

Inhalen doen ze natuurlijk helemaal niet in zulke flutraces....
YouTube: TOP 10 Overtakes From Montreal! - Formula E

En dat komt natuurlijk door die smalle banen waar maar 4 auto's naast elkaar kunnen rijden
YouTube: Top 5 Overtakes Compilation - Formula E Berlin ePrix 2017 (Race 1 &a...

bvbal79 wijzigde deze reactie 31-01-2018 13:35 (51%)

• Niellie41
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:25

Niellie41

GoT iRacing razende reporter

quote:
mystic schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:11:
[...]

met slim ^^

Misschien eens beginnen met échte circuits, dat zou al schelen. Kan de snelheid ook wat omhoog. En misschien pas gaan racen als je wagens hebt die een hele race uit kunnen rijden.
Ze rijden niet langzaam omdat ze in steden rijden, maar ze rijden oa in steden omdat ze juist nog langzaam rijden. Op zo’n groot circuit zou het er niet uit zien.

NEO Endurance | Mijn iRacing profiel | "Complaining without offering a solution, is bitching. So stop bitching." - Andy Lally

• mystic
  • Niet online

mystic

beep beep

quote:
Niellie41 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:29:
[...]

Op zo’n groot circuit zou het er niet uit zien.
Maar dat doet het nu ook niet :p

• bvbal79
quote:
mystic schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:31:
[...]

Maar dat doet het nu ook niet :p
Ik vraag em dus echt af of je de races ook heb gekeken? Mexico is het circuit welswaar niet volledig F1, maar ik vond het wel wat hebben
YouTube: Formula E - 2017 Mexico City ePrix Race Highlights
Ook Berlin was goed te doen
YouTube: Berlin ePrix Race Highlights 2017 - Formula E - Race 1

bvbal79 wijzigde deze reactie 31-01-2018 13:37 (15%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
bvbal79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 13:23:
[...]

Inderdaad, je hebt helemaal gelijk. I

Inhalen doen ze natuurlijk helemaal niet in zulke flutraces....
YouTube: TOP 10 Overtakes From Montreal! - Formula E

En dat komt natuurlijk door die smalle banen waar maar 4 auto's naast elkaar kunnen rijden
YouTube: Top 5 Overtakes Compilation - Formula E Berlin ePrix 2017 (Race 1 &a...
Ik kan ook een compilatie maken van de cliocup waar ze 5 breed gaan, of van de indy500 waar ze 10x per rondje inhalen, het neemt niets weg aan het algehele beeld van de hele Formule E.

In de F1 wordt dit redelijk gecompenseerd door de hoge snelheid, net zoals bij indy/nascar 'saai rondje rijden' wordt gedaan met veel inhalen en tussensprints, in de FE zie ik verder niets dat het hele racegevoel nu mooier maakt dan menig ander raceklasse.

• bvbal79
quote:
SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 14:06:
[...]

Ik kan ook een compilatie maken van de cliocup waar ze 5 breed gaan, of van de indy500 waar ze 10x per rondje inhalen, het neemt niets weg aan het algehele MIJN beeld van de hele Formule E.

In de F1 wordt dit redelijk gecompenseerd door de hoge snelheid, net zoals bij indy/nascar 'saai rondje rijden' wordt gedaan met veel inhalen en tussensprints, in de FE zie ik verder niets dat het hele racegevoel nu mooier maakt dan menig ander raceklasse.
Ieder zijn ding. Ik ben van mening dat dat anders is. Alleen ga nu niet een algemeen geldende statement uithangen. De klasse is niet voor niets aan zijn 3de seizoen begonnen en wordt op andere vlakken wel gewaardeerd. Het is geen F1/NASCAR/Indy, maar ook geen clio cup race

bvbal79 wijzigde deze reactie 31-01-2018 15:33 (19%)

• Tleilaxu
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:28:
[...]

Ieder zijn ding. Ik ben van mening dat dat anders is. Alleen ga nu niet een algemeen geldende statement uithangen. De klasse is niet voor niets aan zijn 3de seizoen begonnen en wordt op andere vlakken wel gewaardeerd. Het is geen F1/NASCAR/Indy, maar ook geen clio cup race
Nee inderdaad, Clio cup gaat harder :+

• bvbal79
quote:
Tleilaxu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 15:42:
[...]

Nee inderdaad, Clio cup gaat harder :+
Ik snap dat het grappig bedoeld is en om het belachelijk te maken. Maar weet jij hoe hard beide wagens gaan? En de accelaratievermogen van beide wagens?

• Tleilaxu
  • Niet online
quote:
bvbal79 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:27:
[...]

Ik snap dat het grappig bedoeld is en om het belachelijk te maken. Maar weet jij hoe hard beide wagens gaan? En de accelaratievermogen van beide wagens?
De huidge FE doet geloof ik 0-100 in 3 sec, top van 220
clio cup zal 0-100 in 6 sec doen, top zal daar een stukje boven liggen?

Maar ja: het was natuurlijk grappig bedoeld, de Formula E ziet er (op dit moment) gewoon langzaam uit. Hopelijk wordt dat met de prachtige Gen2 beter. Vanaf dat moment kunnen ze als het goed is ook een hele race mee.

Tleilaxu wijzigde deze reactie 31-01-2018 17:41 (3%)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Tleilaxu schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 17:39:
[...]

De huidge FE doet geloof ik 0-100 in 3 sec, top van 220
clio cup zal 0-100 in 6 sec doen, top zal daar een stukje boven liggen?
Marginaal, volgens mij maar tegen de 240km/h. Maargoed, doen ze dan nog netjes, ze zijn zwaarder, iets minder vermogen en rijden volgens mij aardig tijdje langer door :P

Andere kant, 0-100 is leuk, maar de snelheid erboven is net zo belangrijk. Kan niet zo 123 cijfers vinden van een FE auto voor 100-200km/h, maar een F1 wagen kan tot 300km/h in krap 10sec.

De geplande EGT klasse met de Tesla GT doet ook maar 60km races, dat zijn auto's die bereik naar een nieuw standaard hebben gebracht. Natuurlijk leuke toekomstplannen met chargelanes in de pit, quickswap accu's, maar die Gen2 lijkt qua specs ook niet veel meer te kunnen.

Een F1 auto doet deze cijfers met 2 vingers in z'n neus en rijd dan ook gewoon nog een 50-70 rondjes op 1 tank. Zelfs een LMP1 auto kan ~180km rijden op 1 tank, een indycar doet dacht ook ~130km op 1 tank, maar beide doen dit met snelheden VER boven die 220km/h.

Tuurlijk, persoonlijk zal ik altijd fan blijven van denderende V6 tot V10, rpm's tot ver over de 10k, dat zal altijd een minpuntje blijven voor electrische auto's (wiiiiiiiiiiiiiiiii...), maar het moet toch best mogelijk zijn die dingen of formaat clio te geven en mini-cars van te maken, of gewoon flinke boost geven en niveau GT3 of hoger te laten racen op echte circuits?

SinergyX wijzigde deze reactie 31-01-2018 18:27 (14%)

• alexbl69
  • Nu online
Het zal dan uit de accu-technologie moeten komen. Op dit moment zit er veel meer energie in een dm2 (of kg) benzine ten opzichte van een accu. Geen idee welke factor, maar zo voor de vuist weg gok ik dat benzine 5 tot 10 keer meer energie heeft per dm2 dan accu's.

Mocht dat gat kleiner worden, dan zullen FE wagens ook sneller worden. Tot die tijd zullen FE races met name op stratencircuits worden verreden, daar waar hun sterke punten naar voren komen: snel accelereren en energie-regeneratie bij het (bovengemiddeld) vaak remmen.

iRacing Profiel

• Ryur
  • Nu online
Ik vind het zo leuk dat er zoveel verschillende meningen over Formule E zijn.
Hoop zelf juist dat ze NOOIT op 'normale' circuits gaan rijden. Ik vind het juist leuk dat ze zo midden in de stad racen.

Kan ook niet echt een normale circuit noemen die ik leuk vind en die nog enigszins betaalbaar is :)

• Tleilaxu
  • Niet online
Het lijkt met de gen2 allemaal wat beter te worden:
https://www.motorsport.co...more-than-300kmh-1000968/

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-04 05:22
Mark Priestley over de testdagen in Valencia voor het nieuwe FE seizoen, en over het verhaal dat Albon wellicht toch niet voor Nissan gaat rijden maar naar de F1 (Torro Roso) zou gaan:

En een rondje over het circuit met Robin Frijns (geluid zacht; ik vond het gefluit niet fijn aan oren...):

ATS wijzigde deze reactie 17-10-2018 09:57 (23%)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• basvn
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

Ik weet dat het hier niet helemaal hoort, maar toch post ik het

Bij formule E, kan je een boost krijgen
Dit word zichtbaar op de Halo

https://twitter.com/AC37/status/1052463521869352960

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

basvn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:55:
Ik weet dat het hier niet helemaal hoort, maar toch post ik het

Bij formule E, kan je een boost krijgen
Dit word zichtbaar op de Halo

https://twitter.com/AC37/status/1052463521869352960
En die je dan met een fanboost van kleur kan laten veranderen? :/

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

SinergyX schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:57:
[...]

En die je dan met een fanboost van kleur kan laten veranderen? :/
https://wtf1.com/post/the...ing-to-this-teaser-image/

Lees hier dat ze er meerdere dingen mee kunnen doen (dit is van moment van aankondiging van de nieuwe auto)

Weet niet wat ze er precies mee gaan doen.

Maar vind het wel mooi dat voor de kijkers(ook tv kijkers) iets meer zichtbaar is hoe&wat er allemaal gebeurt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

basvn schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 10:02:
[...]

https://wtf1.com/post/the...ing-to-this-teaser-image/

Lees hier dat ze er meerdere dingen mee kunnen doen (dit is van moment van aankondiging van de nieuwe auto)

Weet niet wat ze er precies mee gaan doen.

Maar vind het wel mooi dat voor de kijkers(ook tv kijkers) iets meer zichtbaar is hoe&wat er allemaal gebeurt
Maar dat hadden ze toch al op de Indycars, waar op de zijkant van de duct de positie stond van de auto en in de pits de tijd? Vind ik dan 10x nuttiger dan een RGB ledstrip op een halo geplakt.

• Webgnome
Het is een leuke gimmick. Ben wel benieuwd naar het nieuwe seizoen. Eindelijk van die rare auto wissel af.

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 00:46
Webgnome schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:19:
Het is een leuke gimmick. Ben wel benieuwd naar het nieuwe seizoen. Eindelijk van die rare auto wissel af.
Dat wel. Alhoewel ik het wel iets vond hebben. Een echte raceklasse, waarbij je met jouw auto in een partytent moet rijden, snel moet rennen naar de andere bak, vastgesnoerd moet worden en weer weg moet rijden. Heerlijk amateuristisch, gewoon echt genieten.

Andere kant vind ik het wel goed dat er toch een soort van strategie / pitstop ingevoerd is met de boost pads. Alhoewel het alleen nu Mario Kart mode heet, vind ik het meer F-Zero mode. Dat zou denk ik ook meer passen bij de Formula E, alleen zouden ze denk ik de naam niet krijgen van Nintendo :9.

• Webgnome
Wanneer begint het nieuwe seizoen eigenlijk?

Ik hoop trouwens dat ze ooit afstappen van de straat circuits. Of als ze dat niet doen minder auto's toelaten. Want vorig jaar was het vaak een zooitje in de smalle bochten.

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-04 05:22
Ik denk dat E voorlopig in de straten meer tot hun recht komen dan op echte circuits.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
ATS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:46:
Ik denk dat E voorlopig in de straten meer tot hun recht komen dan op echte circuits.
Het pas ook wel bij het toegankelijkere karakter van de Formula E.

Dat neemt niet weg dat ik ook liever de charme van de oudere/dedicated circuits zie.
Ik hoop dan ook dat ze op zijn minst snel het volledige circuit van Monaco gaan rijden en dat ze Macau gaan aandoen. Beiden stratencircuit, maar wel echte race circuits.
Ik begreep dat er toch wat angst was om op full Monaco te rijden vanwege de directe vergelijking met Formula 1, maar daar zou het niet om moeten gaan.

Daarnaast zou ik graag zien dat FE meer wordt gezien als een feeder series voor F1, dan een reject series voor F1. Het doet het image gewoon geen goed dat oud F1 coureurs zonder F1 zitje doorstromen naar de FE.
Die stroom zou ik liever de andere kant op zien. In de F1 wordt geklaagd dat er te weinig ruimte is voor jong talent, maar zolang die nog liever geplaatst worden in Super Formula dan in FE is er iets mis.

Dan maakt het ook niet uit dat je niet zo snel bent als de F1, maar kun je de vergelijking maken met F2 of F3
In ieder geval tot de techniek zo ver is dat er weer wat langer en harder gereden kan worden.

Ik ga het dit jaar in ieder geval een kans geven en proberen met open vizier te kijken.
(en dan stiekem toch een beetje hopen op revanche van Stoffel)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• dr.lowtune
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online

dr.lowtune

(o\ | /o)

sanderb schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 23:08:
[...]
Daarnaast zou ik graag zien dat FE meer wordt gezien als een feeder series voor F1, dan een reject series voor F1. Het doet het image gewoon geen goed dat oud F1 coureurs zonder F1 zitje doorstromen naar de FE.
Die stroom zou ik liever de andere kant op zien. In de F1 wordt geklaagd dat er te weinig ruimte is voor jong talent, maar zolang die nog liever geplaatst worden in Super Formula dan in FE is er iets mis.
Op termijn zou dat best wel eens kunnen, zeker als de snelheidsverschillen kleiner worden. Ik ben zelf heel benieuwd hoe dat over een jaar of 10 a 15 gaat zijn. Stel dat F1 dan ook elektrisch is, zouden FE en F1 dan naast elkaar bestaan, of neem de ene de ander over...

• Giesber
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:20
Ik vind de stratencircuits wel wat hebben. Ik heb vorig jaar de race in Parijs gezien, en dat was zelfs goed te doen als eventuele familie uitstap: geen verkeerschaos (nu ja, Parijs..., maar in elk geval geen uren erover doen om een parkeerterrein te verlaten), de nodige randanimatie, geen drukte, geen hels lawaai (een verbrandingsmotor klinkt veel beter ja, maar stiekem is de relatieve stilte veel aangenamer dan 20 verbrandingsmotoren een uur lang door elkaar), geen fortuin kwijt als je met de familie gaat, en je kan het combineren met een city trip (gewoon op zondag even een paar uur uittrekken om naar het circuit te wandelen, de race te kijken en terug te wandelen).

Voor de doorwinterde race fanaat zullen die meeste nadelen wel meevallen, maar als iemand met het gezin zou willen gaan heeft de FE wel fameuze voordelen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Webgnome schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:25:
Wanneer begint het nieuwe seizoen eigenlijk?

Ik hoop trouwens dat ze ooit afstappen van de straat circuits. Of als ze dat niet doen minder auto's toelaten. Want vorig jaar was het vaak een zooitje in de smalle bochten.
December, ze lijken aardig in het 'off' seizoen van F1 te zitten, al loopt het door tot juni, neem aan in de wissel van de F1 races (zoals nu dacht MotoGP ook is).
Giesber schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:36:
Ik vind de stratencircuits wel wat hebben. Ik heb vorig jaar de race in Parijs gezien, en dat was zelfs goed te doen als eventuele familie uitstap: geen verkeerschaos (nu ja, Parijs..., maar in elk geval geen uren erover doen om een parkeerterrein te verlaten), de nodige randanimatie, geen drukte, geen hels lawaai (een verbrandingsmotor klinkt veel beter ja, maar stiekem is de relatieve stilte veel aangenamer dan 20 verbrandingsmotoren een uur lang door elkaar), geen fortuin kwijt als je met de familie gaat, en je kan het combineren met een city trip (gewoon op zondag even een paar uur uittrekken om naar het circuit te wandelen, de race te kijken en terug te wandelen).
Nu nog wel, tot het populair wordt en kost je ook gewoon bakken met geld. Net zoals je nu voor diverse 'mindere' groepen (een Cup race, Porsche, WDC, dat soort) aanzienlijk minder betaald dan een WEC/F1/etc.

Qua geluid kunnen ze nog best interessante dingen doen, die E-pace jaguar had aantal 'losse' tandwielen als test om meer 'geluid' te geven aan de auto, zodat je meer hoorde bij schakelen dan enkel wieeeee-wieeeee-wieeeee, speciale velgen die bepaald geluid geven (als referentie aan die WW2 bommers, die zo'n sirene op de voorkant hadden), dus er zijn wel mogelijkheden, maar zelfs als dat allemaal aantrekkelijk wordt, zit je nog met de wagens zelf. Relatief traag, weinig afstand, matige baantjes, onzin van fanboost (en hyperboost? :?) en die prius bandjes, allemaal mist gewoon dat 'zware' effect.

SinergyX wijzigde deze reactie 18-10-2018 10:48 (61%)

• Sniffels
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 25-04 16:48
Laat maar los die nieuwe Gen auto's. aan de ene kant het wisselen is natuurlijk iets waar je tenen van gaan krullen, maar merkte wel dat ik de TV keek en dat na 5 ronjes na de start ik toch alweer een beetje aan het bedenken was wat ik ga eten in de avond, en door de autowissel er weer een beetje actie op de baan kwam.
Als het wisselen nu ook weg is, dan hoop ik dat het racen gewoon goed is, zodat ik de serie gewoon lekker vol enthousiastme kan blijven volgen.

• kevlar01
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

SinergyX schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 18:24:
[...]

Marginaal, volgens mij maar tegen de 240km/h. Maargoed, doen ze dan nog netjes, ze zijn zwaarder, iets minder vermogen en rijden volgens mij aardig tijdje langer door :P

Andere kant, 0-100 is leuk, maar de snelheid erboven is net zo belangrijk. Kan niet zo 123 cijfers vinden van een FE auto voor 100-200km/h, maar een F1 wagen kan tot 300km/h in krap 10sec.
Mwa, op de stadsbaantjes van de FE is topsnelheid niet heel erg belangrijk imo.
Iig niet net zo belangrijk als acceleratie. Op een recht stuk rijd je misschien maar 10% van de tijd op topsnelheid, de rest van de tijd ben je bezig met accelereren.

• Webgnome
Hopelijk gaan ooit die stadsbaantjes er uit en worden het echte races. Zoals ik al eerder aangaf. Het is gewoon vaak te smal waardoor de snelheid die er is gewoon niet benut wordt.

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 20-04 09:19
(jarig!)
SinergyX schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:41:

Nu nog wel, tot het populair wordt en kost je ook gewoon bakken met geld. Net zoals je nu voor diverse 'mindere' groepen (een Cup race, Porsche, WDC, dat soort) aanzienlijk minder betaald dan een WEC/F1/etc.

.
WEC is op Spa in de 30 euro voor een kaartje. Alle dagen toegang! Dat is niet duur voor de acces die je krijgt. Dus ik snap niet dat je dat duur noemt?

Ik vind het wel een toffe serie. De gen2 auto is in 2,6 seconden van 0-100 en de topsnelheid ligt op 280km/h. Best redelijk allemaal. Nu, ik ben het eens dat de meeste straat circuits te smal zijn en zou ze ook graag op de “oude” F1 banen willen zien als Brands Hatch, Zandvoort (desnoods de kleine Lay-out) Suzuka korte versie. Zo zijn er overal toffe kleinere banen te vinden die ze prima kunnen aandoen, wat te denken van Watkins Glen in de VS? Zolder hier in BE?
Zou tof zijn.

Het is ergens jammer dat Vandoorne uit de F1 vertrekt maar nu dus wel in deze klasse. En blijkbaar heeft Toto Wolff daar een hand in. https://www.gpupdate.net/...in-goede-positie-bij-hwa/

Hopelijk kunnen ze hier gaan meestrijden voor het podium.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Daniel_Elessar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 19:39:
[...]

WEC is op Spa in de 30 euro voor een kaartje. Alle dagen toegang! Dat is niet duur voor de acces die je krijgt. Dus ik snap niet dat je dat duur noemt?
Ik had enkel toen voor de Silverstone gekeken, die waren al 50 pond. Spa volgend jaar is 41 euro. Toegegeven, niet te vergelijken met een F1 kaartje :P
Ik vind het wel een toffe serie. De gen2 auto is in 2,6 seconden van 0-100 en de topsnelheid ligt op 280km/h. Best redelijk allemaal. Nu, ik ben het eens dat de meeste straat circuits te smal zijn en zou ze ook graag op de “oude” F1 banen willen zien als Brands Hatch, Zandvoort (desnoods de kleine Lay-out) Suzuka korte versie. Zo zijn er overal toffe kleinere banen te vinden die ze prima kunnen aandoen, wat te denken van Watkins Glen in de VS? Zolder hier in BE?
'redelijk' vind ik geen probleem als het compenseert met geluid, of style, of actie, maar het geluid is .. nouja ruk, de banen zijn 99% stratencircuits dus ik heb er al geen gevoel bij en pitsstops blijven humor. Ik vind het ook geen 'pure racing' meer als ze met boosts, fanboosts en nu zelfs hyperboosts (?) willen gaan werken.

Sidenote, al moet ik zeggen dat het geluid soms wel meevalt, onboard van een straight gear DTM ofzo is net zo'n kolere herrie, maar wordt wat gecompenseerd door de roffel van de motor :P

Luister dit maar eens :P
YouTube: Straight Cut Gears

SinergyX wijzigde deze reactie 24-10-2018 20:23 (10%)

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik ben vorig seizoen een beetje begonnen met kijken van de Formule E en vond het wel wat hebben. Alleen die autowissel vond ik echt niks, en bovendien vond ik de auto's er niet uit zien. Dat lijkt beide nu gefikst te zijn voor het nieuwe seizoen, laat maar komen dus d:)b En aangezien er ook nog een Nederlander mee gaat rijden belooft het allemaal interessant te worden.

• Daniel_Elessar
(jarig!)
@SinergyX Ik ben 2 jaar geleden naar Spa geweest en toen was het 35 euro per kaartje. Ben toen enkel de racedag zelf kunnen gaan en dat was geweldig!

Op zich vind ik het racen in deze klasse best oké. Ze vechten hard, moesten ze de regels net zo hard toepassen als in de F1 kon de laatste persoon nog winnen door alle tijdstraffen. De fan boosts ben ik ook absoluut geen fan van :/

Misschien is het mijn nu Belgische aard maar welke Nederlander gaat er volgend jaar rijden? :p

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Daniel_Elessar schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:02:
[knip]

Misschien is het mijn nu Belgische aard maar welke Nederlander gaat er volgend jaar rijden? :p
Di is ie; Wikipedia: Robin Frijns

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-10-2018 21:50 (11%)

A smile a day....

• Daniel_Elessar
(jarig!)
Op het YouTube Chanel van Abb formule e zijn er veel nieuwe filmpjes van de nieuwe auto. Leuk om te zien zeker de stappen die ze gemaakt hebben.
Ben zeer benieuwd naar het seizoen en wat het gaat brengen.

Hopelijk zullen ze in de toekomst ook circuits gaan opzoeken. Niet recente F1 maar Zandvoort, donington, in Amerika heb je ook toffe cricuits die ooit de F1 hadden. Zolder? Noris ring zou ook leuk zijn. Misschien een Gran turismo style race in Tokyo :9

Hamilton en verstappen vergeleken de FE met de formule Ford, die zijn duidelijk nog niet mee met de specs van de nieuwe auto. Want topsnelheid zou rond de 280kmh liggen terwijl formule Ford 220 doet. Lotterer denkt dat 300kmh mogelijk moet zijn. Het is ook totaal anders dan F1 zie het zoals het is en ze maken in een paar jaar grote stappen. Dit op zichzelf is een leuke serie om te zien. En wie weet wat de toekomst brengt als.

• YakuzA
  • Laatst online: 07:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Daniel_Elessar schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:05:
Op het YouTube Chanel van Abb formule e zijn er veel nieuwe filmpjes van de nieuwe auto. Leuk om te zien zeker de stappen die ze gemaakt hebben.

Hopelijk zullen ze in de toekomst ook circuits gaan opzoeken. Niet recente F1 maar Zandvoort, donington, in Amerika heb je ook toffe cricuits die ooit de F1 hadden. Zolder? Noris ring zou ook leuk zijn. Misschien een Gran turismo style race in Tokyo :9

Hamilton en verstappen vergeleken de FE met de formule Ford, die zijn duidelijk nog niet mee met de specs van de nieuwe auto. Want topsnelheid zou rond de 280kmh liggen terwijl formule Ford 220 doet. Lotterer denkt dat 300kmh mogelijk moet zijn. Het is ook totaal anders dan F1 zie het zoals het is en ze maken in een paar jaar grote stappen. Dit op zichzelf is een leuke serie om te zien. En wie weet wat de toekomst brengt als.
Formule E heeft alleen geen enkele race op een baan waar ze die snelheid kunnen halen?

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• alexbl69
  • Nu online
Daniel_Elessar schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:05:

Misschien voor Zandvoort idd beter om hier op in gaan zetten. Voor de FE kan Zandvoort heel interessant zijn. Er is in Nederland geen concurrentie met een F1 race, en wel een race-minnend publiek.

Denk dat Zandvoort (of Assen) een grotere kans maakt om een FE race binnen te halen dan een F1 race.

iRacing Profiel

• Racing_Reporter
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 25-04 13:13

Racing_Reporter

Mediaproducent

Prestatievergelijkje tussen oud en nieuw, puur motorisch. Zeker het kijken waard.

Racing_Reporter wijzigde deze reactie 14-11-2018 12:56 (32%)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Daniel_Elessar
(jarig!)
alexbl69 schreef op woensdag 14 november 2018 @ 12:19:
[...]

Misschien voor Zandvoort idd beter om hier op in gaan zetten. Voor de FE kan Zandvoort heel interessant zijn. Er is in Nederland geen concurrentie met een F1 race, en wel een race-minnend publiek.

Denk dat Zandvoort (of Assen) een grotere kans maakt om een FE race binnen te halen dan een F1 race.
Dat lijkt me ook. Of ze dan het lange of korte lay-out doen op Zandvoort maakt niet eens zo veel uit. Het zou realistischer zijn dan F1 daar te laten rijden. Zo lijkt me Oulton park geschikt voor de FE. Of Brands hatch(indy?) Watkins glenn zou ook een mooie toevoeging kunnen zijn net als road atlanta/amerca.
Ik zou op zich ook wel een race hier in Belgie willen zien. Dat was ook bijna gelukt :/

@YakuzA Er zijn een paar circuits die ze hebben waar een redelijk recht stuk is en waar ze dus best snelheden gaan halen. Over die 280 twijfel ik ook maar we gaan het zien want als ze die snelheden gaan halen moeten ze ook weer even nadenken over de veiligheid en dan met name de afzetting die ze nu gebruiken.

• rammes
  • Laatst online: 07:18

rammes

koekebakker 1e klas

*knip* Ga ergens anders lopen trollen.

AGee wijzigde deze reactie 15-11-2018 08:29 (81%)

Ik zou het doen!

• Webgnome

Webgnome wijzigde deze reactie 29-11-2018 20:19 (39%)

• MadDogMcCree
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 25-04 00:47
https://www.nu.nl/sport-o...l.html#coral_talk_wrapper

Ze noemen het 'Mario Kart', maar F-Zero is hier wat meer op z'n plaats. You've got boost power!

Ik vind dit echt drie keer niks. Ik begrijp dat ze wat moeten verzinnen voor de kijker, maar dit soort onzin, net als de fan boost, maken het alleen maar meer een niche.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Het is zo'n gimmick die bij zulke 'simpele' auto's wel aardig werkt, waar het bij de normale cup cars veelal meer kwestie van slipstream/beter sturen is, is dat natuurlijk stuk minder mogelijk bij auto's die volledig anders ontworpen zijn.

Vond ik de auto's zelf wat mooier, leek het wat sneller, waren de banen veelal nog niets, de wissels nog lachwekkend, de 'animaties' in een race mij veel te sci-fi, misschien is dit niet echt voor de die-hard racefans maar voor een nieuw stukje publiek.

Zelfde waarom ze mario kart noemen, niet F-zero, mario kart is veel meer 'generiek' volk, F-zero meer voor de veteranen van console-racen.

Als ik het zo bekijk, voelt het meer als die 'slotcars', die electrische auto's die je over zo'n baan met een gleuf laat rijden, niet meer het randje van kunnen van een auto gebruiken of bijna controle verliezen van de auto, maar bijna statisch rijden over een baan met wat leuke boost knopjes om het interessanter te maken.

Maarja, je moet wat in de winterstop kijken, misschien als ik niets te doen heb maar wat races kijken.

• Webgnome
Het zou mooi zijn wanneer ze zouden besluiten om eens van die straat circuits af te stappen. Of als ze daar toch bij wilen blijven om minder auto's toe te laten zodat er ook daadwerkelijk geraced kan worden. Nu is het vaak een veredelde botsauto

• alexbl69
  • Nu online
Door dit soort grappen wordt de FE niet bepaald volwassener.

Maar zoals hierboven al gemeld, wellicht richt deze klasse zich wel op een heel ander publiek.

De meeste race-fans kan het toch al niet echt bekoren. Dus wat ze ook verzinnen, die winnen ze er toch niet mee.

Misschien moeten ze het à la Wacky Wheels mogelijk maken dat je met dingen kunt schieten en bommetjes of olieplassen op de weg kunt leggen...

iRacing Profiel

• Daniel_Elessar
(jarig!)
Ben er op dit moment ook geen fan van zulke boosts maar zien wat ermee gedaan wordt. Naar mijn idee had de 'fan boost' ook niet zo'n grote invloed op de race uitkomst.
Voor deze boost moet je dus een bocht rijden naast de ideale lijn dus comprimeer je die bocht. Daarvoor krijg je dan een boost als cadeau.

Eerst maar eens zien hoe de eerste races zullen gaan want op zich is alles op orde. Mooie auto's, veel bekende coureurs die echt kunnen rijden.
Webgnome schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:08:
Het zou mooi zijn wanneer ze zouden besluiten om eens van die straat circuits af te stappen. Of als ze daar toch bij wilen blijven om minder auto's toe te laten zodat er ook daadwerkelijk geraced kan worden. Nu is het vaak een veredelde botsauto
Het idee was om racen naar de mensen toe te brengen omdat het geen uitstoot creëert. Ik zou ook graag zien dat ze naar bijvoorbeeld Zandvoort, Zolder, Oulton park, Noris ring etc komen. Leukere kleinere circuits die er zijn. Aan de andere kant vind ik straat races ook best leuk om te zien.

• sanderb
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Daniel_Elessar schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:57:
Het idee was om racen naar de mensen toe te brengen omdat het geen uitstoot creëert. Ik zou ook graag zien dat ze naar bijvoorbeeld Zandvoort, Zolder, Oulton park, Noris ring etc komen. Leukere kleinere circuits die er zijn. Aan de andere kant vind ik straat races ook best leuk om te zien.
Ze zitten nu met de GEN2 qua vermogen bijna gelijk met de nieuwe F3 (283KW). F3 rijdt gewoon op volwaardige circuits en ook maar voor iets meer dan een half uur.
Het zou dus prima moeten kunnen en het hoeven geen kleinere circuits te zijn.

Volgens mij speelt toch ook gewoon mee dat Formula E wil voorkomen dat de directe vergelijking met andere klasses gemaakt kan worden.

Ik snap die angst echter niet zo.
Stel dat Formula E wél het volledige circuit in Monaco rijdt..
De banden zijn totaal niet te vergelijken...
De downforce bij F1 wordt voor Monaco met speciale pakketten maximaal gezet, waarbij dat bij FE niet kan/mag

Zelfs met een 1000PK GEN4 Formula E zou je dan nog steeds niet dezelfde tijden rijden als een F1.. Maar dat is het doel ook helemaal niet toch?

Laat dan zien dat close racing prima kan. Laat zien dat het prachtig is om met een FE op Monaco uit de bocht te accelereren. Laat zien dat er geen tweederangs middenveld is dat niet mee kan komen zoals bij de F1..

Door op een "normaal" circuit te rijden zouden ze wat mij betreft juist de traditionele race fan / F1 liefhebber meer naar zich toe kunnen trekken.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Daniel_Elessar
(jarig!)
@sanderb

Veel mensen maken om de een of andere reden de vergelijken me de F1. Ook kwa de coureurs "F1 afdankertjes" terwijl de meeste gewoon in WEC en andere klassen rijden en zelfs wereldkampioenen.

Kwa circuits, ja het is nu eenmaal hun visie om op deze manier races te organiseren in stads centra. Leuke races zonder de grote overlast van een verbrandingsmotor.
En het heeft wel iets, hoe het nu is.
En ik zou liever Zandvoort zien dan zeg Barcelona. Monaco zou ook mooi zijn.

• Tleilaxu
  • Niet online
sanderb schreef op woensdag 5 december 2018 @ 17:50:
[...]

Ze zitten nu met de GEN2 qua vermogen bijna gelijk met de nieuwe F3 (283KW). F3 rijdt gewoon op volwaardige circuits en ook maar voor iets meer dan een half uur.
Het zou dus prima moeten kunnen en het hoeven geen kleinere circuits te zijn.

Volgens mij speelt toch ook gewoon mee dat Formula E wil voorkomen dat de directe vergelijking met andere klasses gemaakt kan worden.

Ik snap die angst echter niet zo.
Stel dat Formula E wél het volledige circuit in Monaco rijdt..
De banden zijn totaal niet te vergelijken...
De downforce bij F1 wordt voor Monaco met speciale pakketten maximaal gezet, waarbij dat bij FE niet kan/mag

Zelfs met een 1000PK GEN4 Formula E zou je dan nog steeds niet dezelfde tijden rijden als een F1.. Maar dat is het doel ook helemaal niet toch?

Laat dan zien dat close racing prima kan. Laat zien dat het prachtig is om met een FE op Monaco uit de bocht te accelereren. Laat zien dat er geen tweederangs middenveld is dat niet mee kan komen zoals bij de F1..

Door op een "normaal" circuit te rijden zouden ze wat mij betreft juist de traditionele race fan / F1 liefhebber meer naar zich toe kunnen trekken.
Waarschijnlijk wordt dan pijnlijk duidelijk hoe traag deze auto's nog zijn. Het spreekt niet echt tot de verbeelding als ze een minuut per rondje langzamer zijn...

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:06

garriej

Ik las ondertieten.

Tleilaxu schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:47:
[...]

Waarschijnlijk wordt dan pijnlijk duidelijk hoe traag deze auto's nog zijn. Het spreekt niet echt tot de verbeelding als ze een minuut per rondje langzamer zijn...
Maar als ze allemaal bij elkaar rijden en er is (bijna) constant actie op de baan, is die minuut opeens een stuk minder lang.

(ik ga dit seizoen proberen te volgen, ik heb tot nu toe een halve race gezien)

garriej wijzigde deze reactie 12-12-2018 12:56 (9%)

Wow - Neliva [Frostmane] | PuppyPower Wow Progress

• basvn
  • Nu online

basvn

Breezand - NHN

• hjs
  • Niet online
De agenda loopt wat achter in het starttopic :+

Wikipedia: Formule E seizoen 2018-2019

hjs wijzigde deze reactie 12-12-2018 17:25 (54%)

• YakuzA
  • Laatst online: 07:36

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Link dan naar de engelse pagina:
Wikipedia: 2018–19 Formula E season

Dan zie je tenminste welke manufacturer welke powertrain aan welk team geeft :+

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

garriej schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:56:
[...]

Maar als ze allemaal bij elkaar rijden en er is (bijna) constant actie op de baan, is die minuut opeens een stuk minder lang.

(ik ga dit seizoen proberen te volgen, ik heb tot nu toe een halve race gezien)
Ze reden dit seizoen al veel vlakbij en achter elkaar, maar echt heb je niet veel acties. Het is voor menig coureur vrij 'makkelijk' om zo'n ding tot z'n limiet te gooien, dat het veelal treintje rijden was tot iemand een fout maakte of gewoon z'n auto ertussen gooide (ze leken iets meer te kunnen hebben dan de fragiele F1 wagens).

In formule X is actie = inhalen, elke situatie die dat het niet heeft eindigt in weer een achterstand, een slipper of een poging 2 rondje later. In bv touring car racen zitten die auto's soms 2-3 rondjes bumper aan bumper, dat is meer actie.

• Mystikal
  • Laatst online: 21:59

Mystikal

It never hurts to help

Ik meld me ook weer!

Gelijk maar een bijdrage.

Mystikal wijzigde deze reactie 12-12-2018 23:22 (79%)

Basement Bios ---- Exo-S

• Crxtreem
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Is Formule E ook ergens op tv te volgen?

De meeste informatie die je op internetsite's vind is van het afgelopen seizoen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik neem aan Ziggo weer, die deed al live uitzendingen (en 10x herhalingen).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True