mavaros schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:25:
[...]
Je kan ook doorscrollen en je niet ergeren.
In het voetbaltopic heb/had je eenzelfde soort discussie. Laat je de emotie toe, of gaan we tijdens de wedstrijd analyseren. In het voetbaltopic is er elk weekend iemand die keihard BAM! plaatst. Volgens mij ligt niemand wakker van die zinloze kreet. Sterker nog, het past prima in de geest van de non-discussie. Het maakt het luchtig, want in het voetbaltopic kunnen de emoties hoog oplopen. Waar ik overigens geen probleem mee heb, maar je moet in dat roze vlak spelen.
Volgens mij ga je het niet leuker krijgen als je alles opsplitst. Dat sloopt de discussie, ook al is ie soms ergelijk.
Ik heb het dus wel over voetbal. Misschien zijn racefans totaal anders, maar dat denk ik niet.
Het is moeilijk doorscrollen als er tientallen pagina's zijn met posts die niet langer dan 5 woorden zijn. Ik kan natuurlijk het ganse topic overslaan, wat ik ook meer en meer doe. Nu is het zo dat ik het race topic niet vroeger dan maandag middag open en slechts de laatste tien pagina's lees (met zeer veel moeite). Veel nabesprekingen en interviews worden dan gepost maar dan nog is het zoeken tussen alle "onzin". Ik ga niet zeggen dat emotie niet mag maar de meeste emotie wordt toch verkeerd begrepen. Dan liever geen emotie dan het grote risico dat er een discussie ontstaat over (bijvoorbeeld) 1 woord dat verkeerd begrepen wordt.
Je wilt niet weten welke berichten ik ontvangen heb naar aanleiding van de UK-crash. Daar was de beslissing dat Hamilton "het meest" in fout was. Toen ik opmerkte dat, als je logisch doordenkt, Verstappen dus ook niet helemaal vrijuit ging, kreeg ik o.a. een bericht met het vriendelijke verzoek tegen een boom te rijden zodat de wereld een betere plaats is. Als dat emotie is, dan bedank ik daarvoor.
Voor emoties neem je een chatbox, voor informatie een forum. Zodra je de twee begint te mengen, is het zeer moeilijk om de grens te houden. Het kan wel degelijk maar de grens is voor velen niet duidelijk dus haal het, jammer genoeg, dan maar uit elkaar. Eigenlijk beetje hetzelfde als wat de moderators hier nu doen. Emoties lijken de bovenhand te nemen (op een negatieve manier) en dus grijpen ze in. Is altijd jammer wat maatregelen ook zijn maar soms is het nodig.
Wordt een race topic specifiek omschreven als slow chat topic, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan blijf ik er gewoon weg.
Ik support
voor een sport/team/atleet, niet
tegen. Om in voetbal te blijven. Je bent supporter van ploeg A. Voor mij is het vreemd dat je dan hoopt dat ploeg B verliest als ze Europees spelen. Ik heb er dan geen probleem mee dat ploeg B wint want dat zet, op zijn minst, het Belgisch/Nederlands (schrappen wat niet past) voetbal in een positief daglicht.
Als, tijdens een wielerwedstrijd, mijn favoriet renner uitvalt, ga ik niet stoppen met kijken. Ik ben in de eerste plaats fan van de sport, op de tweede plaats van een renner. Het is niet omdat mijn favoriete renner uitvalt, dat het geen mooie wedstrijd kan zijn en daar draait het uiteindelijk om.
F1 is eigenlijk één van de weinig sporten waar ik redelijk neutraal naar kijk. Als ik dan zou supporteren voor iemand, zou het voor Norris zijn. Maar ik betrap me er soms op dat ik Mercedes en Hamilton aan het verdedigen ben omdat de anti-emoties zo hoog oplopen.
Maar zoals gezegd, beetje een discussie zonder mogelijke oplossing. Ik heb mijn idee, iemand anders zijn/haar idee. Het is aan de moderators om de gulden middenweg te vinden
[Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 24-08-2021 09:33]