Toon posts:

Sport Feedbacktopic Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste
Acties:

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-03 22:47

Outerspace

Welkom in het Sport Feedbacktopic.

Wat in dit topic besproken kan worden:
• Vragen of opmerkingen over het Sport Beleid
• Je mening over de algemene manier van modereren in Sport;
• Vragen, opmerkingen en ideeën over Sport in het algemeen.

Wat in dit topic niet besproken kan worden:
• Individueel gesloten topics. Hierover kan je met de moderator contact opnemen, die het topic gesloten heeft (zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!);
• Individuele modacties. Hiervoor kun je eveneens met de moderator contact opnemen.
• Metadiscussies over het postgedrag van users.

Verder blijven uiteraard de huisregels van toepassing in dit topic.

Contactgegevens
ModeratorsAdmin

[Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 21-10-2022 11:13]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:49

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Oh, een vers topic.

Ik wil het volgende aankaarten maar misschien valt het onder Metadiscussies postgedrag, not sure.
Bullet NL schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 16:15:
[...]

Waarom zou ik objectief moeten zijn? Wat een onzin, mag toch mijn voorkeur voor een coureur uitspreken?
Zie ook totaal niet in wat dit met onsportief te maken heeft.
Ik ben klaar met Hamilton, hij mag van mij per direct de helm aan de wilgen hangen. Ben Engeland nog steeds niet vergeten.
Dat pro is helemaal goed maar dat anti not so much. Je laat je anti Hamilton instelling je objectiviteit beïnvloeden en uiteindelijk ben je boos op Hamilton omdat Max samen met anderen het slachtoffer waren van een domme actie van Bottas terwijl Hamilton hier helemaal niks mee te maken had.

Vervolgens negeer je ook maar even de Modbreak van je collega door te blijven hangen in dat anti sentiment.

Bottomline, het werkt nogal sfeerverpestend.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:43

ricardo246

Life's what you make it!

@DaniëlWW2
Ik heb whatabouttisme op moeten zoeken, maar wat stoort je aan mijn post?

Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:46:
[...]

Want Bottas wat?

Die was al die tijd 2e viool achter Lewis.

Jij schreef:
Stop eens met dit whataboutisme en die verwijtende toon.
tijd: zondag 1 augustus 2021 20:48

I have no special talent. I am only passionately curious.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:16:
@DaniëlWW2
Ik heb whatabouttisme op moeten zoeken, maar wat stoort je aan mijn post?

Frappuccino schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 20:46:
[...]

Want Bottas wat?

Die was al die tijd 2e viool achter Lewis.

Jij schreef:
Stop eens met dit whataboutisme en die verwijtende toon.
tijd: zondag 1 augustus 2021 20:48
Ja en daarop reageren met:
En PER? Zelfde auto als VER, maar…….? Iedereen kan toch hard rijden in dezelfde auto?
Ow wacht, VER is de uitzondering. Sure :w
Is toch echt whataboutisme met een verwijtende toon.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06:43

ricardo246

Life's what you make it!

DaniëlWW2 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:20:
[...]

Ja en daarop reageren met:

[...]

Is toch echt whataboutisme met een verwijtende toon.
Ik snap whatabouttisme nog steeds niet, maar ik snap wel de moderatie.
I will be a better boy :+
Dank voor de feedback.

I have no special talent. I am only passionately curious.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
ricardo246 schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:22:
[...]

Ik snap whatabouttisme nog steeds niet, maar ik snap wel de moderatie.
I will be a better boy :+
Dank voor de feedback.
Oh het whataboutisme is heel makkelijk. Je hele argument bestaat uit wijzen naar de ander in een poging tot deflexie. Dat is whataboutisme. ;)

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

tweakduke schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:11:

Let op als dit niet werkt, gaat het topic dicht en dat betekend dat er geen ruimte gegeven kan worden voor deze discussie.
Randzaken konden heel goed in het algemene F1 topic dacht ik dus welke discussie bedoel je hier eigenlijk?

Ik merk dat er ruimte gegeven is voor mensen om hun frustraties te ventileren, wellicht met de hoop dat het minder zou worden, maar dit nieuwe topic heeft de potentie om een klaagtopic te worden.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Hippocampus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Randzaken konden heel goed in het algemene F1 topic dacht ik dus welke discussie bedoel je hier eigenlijk?

Ik merk dat er ruimte gegeven is voor mensen om hun frustraties te ventileren, wellicht met de hoop dat het minder zou worden, maar dit nieuwe topic heeft de potentie om een klaagtopic te worden.
"Op dit moment is dat voornamelijk al het nieuws omtrent Hamilton wat de nodige ophef en voer voor discussie geeft."

En zoals de topic start aangeeft het is geen plek voor jouw frustratie.

Maar het is dweilen met de kraan open, de discussie moet ergens heen.

Tweakers Discord

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Hippocampus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:26:
[...]

Iedereen heeft recht op een mening, behalve als deze negatief is? Dat lijkt de bottom lijn te worden, we hadden eerst het anti-racisme beleid (met volgens mij slechts handvol echte incidenten), toen werd het anti-anti-Ham, wordt het straks anti-negatief beleid?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Er zit ook een wereld van verschil hoe je het brengt wat je negatief aan Hamilton vindt. Een loze rant of zeggen Hamilton is *piep* dat voegt niks toe.

De belangrijkste reden voor het aparte topic is dat die discussie contant topics domineert en andere zaken sneeuwen onder.

Tweakers Discord

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

@tweakduke true, maar voor mij is nu nog niet helemaal duidelijk wat onder randzaak valt.

@SinergyX Sommige verliezen elk perspectief en verwarren kritiek hebben met oeverloos zeiken over
Als men in iedere andere post zich negatief uitlaat over steeds weer dezelfde persoon, team of organisatie dan is het volgen van het topic (voor mij althans) compleet een humeur verpester ja.

• toolkist
  • Niet online
Hippocampus schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:36:
@tweakduke true, maar voor mij is nu nog niet helemaal duidelijk wat onder randzaak valt.

@SinergyX Sommige verliezen elk perspectief en verwarren kritiek hebben met oeverloos zeiken over
Als men in iedere andere post zich negatief uitlaat over steeds weer dezelfde persoon, team of organisatie dan is het volgen van het topic (voor mij althans) compleet een humeur verpester ja.
Als 40 verschillende posters het elke racedag 1x doen is het net zo vervelend voor de rest.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

tweakduke schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 11:34:
Er zit ook een wereld van verschil hoe je het brengt wat je negatief aan Hamilton vindt. Een loze rant of zeggen Hamilton is *piep* dat voegt niks toe.

De belangrijkste reden voor het aparte topic is dat die discussie contant topics domineert en andere zaken sneeuwen onder.
In de ogen van velen is daar geen verschil, ik kan een 13 pagina essay schrijven wat ik vind van Hamilton, inclusief bron en onderbouwing, dan nog zijn er genoeg die dit geen 'toegevoegde' waarde vinden. Maar het is niet raar dat zoiets domineert, blijkbaar speelt hij op veel vlakken met bijzondere acties, wat genoeg raakvlakken weet te triggeren, ieder met z'n eigen reden daar wat van te vinden.
toolkist schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 12:59:
[...]

Als 40 verschillende posters het elke racedag 1x doen is het net zo vervelend voor de rest.
Wat vervelend is, kan in de basis wel gewoon terecht zijn. Het is enkel vervelend als je niet dezelfde mening deelt, dat maakt het verschil. Ik vind het 'heel vervelend' dat mensen Hamilton in straatje Schumacher noemen, ik wil dat ook niet meer zien, ik vind dat belediging van Schumacher. Maar wie bepaald de maatstaaf van vervelend? Vooraf even snel pollen hoe de menig is rond de boordradio van Ham op Alonso, meerderheid vind het gezeur, opmerkingen daarover toestaan? Want het was zelfs Alonso die zei 'He always complains', dat mag dan wel? :P

Ik kan de emoties prima begrijpen van velen, 'onrecht' om het zo te zeggen wat daar gebeurd, dat je daar wat woorden over wil ventileren is in mijn ogen weinig anders dan de acties die Alonso deed, slechts in positieve vorm (echter negatief voor de Hamilton fans, want Alonso reed gewoon in de weg, die hoort een Merc niet op te houden).

Dit seizoen zal een behoorlijk beladen seizoen blijven, om wat er gezegd wordt, gedaan wordt, of juist niet, dan weet je nu al dat het gewoon weer puinruimen gaat worden. We moeten nog een 'foute max' moment krijgen, wat FIA acties, paar opmerkingen en boordradio's, kan je helemaal gek om woorden, of gewoon stukje accepteren dat dit er zal zijn. Dan lees je er overheen, dan negeer je iemand z'n reactie, dan houd je jezelf in om te reageren, de snelheid van zulke topics neem je 5 min pauze en je bent 4 pagina's verder. Precies hele debakel rond die 'racistische' opmerkingen, gaan er mensen hem nog doodleuk quoten en reageren ook... doe dat dan gewoon niet. Maarja, dat werkt altijd twee kanten op 'someone is wrong on the internet'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Er zit degelijk wel een verschil in hoe iets gebracht wordt dat is algemeen wel bekend :)

Probleem hierbij is dat een terugkerende dominerende discussie de overige discussie onmogelijk maakt. Het fietst er iedere keer dwars over de rest van de onderwerpen heen. Dan zit er gewoon een grens aan hoe vaak je daar overheen moet lezen en hoeveel puin wij moeten ruimen. Men gaat zich meer en meer ergeren, het komt de sfeer niet ten goede.

Er zit eenmaal een grens aan hoeveel er tegelijk besproken kan worden in een topic dan is een extra topic een oplossing.

Tweakers Discord

• Typhone
  • Laatst online: 08:51
Someone is wrong on the internet is in geval van het F1 wel een understatement. Ik ben geen onbekende in het voetbaltopic :+ maar het F1 topic is ongeveer 99% erger dan wat er gebeurt wanneer Ajax en Feyenoord de degens kruisen.

Ik schat dat 75% er alleen maar zit want Max Verstappen. Van dat gros kijkt zeker 85% korter dan 5 jaar Formule 1 (schatting). En daarvan begrijpt 95% niet wat een mechanische sport is en welke problemen daar soms bij om de hoek komen kijken.

Het gevolg is dat je discussies krijgt die nergens op gestoeld zijn behalve op onderbuikgevoel en meningen (die ergens op het internet staan) die overeenkomen met de eigen mening. En als je dan ziet hoe dat ontspoort op het moment dat er ook maar een zuchtje tegenwind is voor Max Verstappen dan knalt het!

Emoties prima, horen erbij! Maar...dat extreem verwijtende gedrag in alle richtingen van sommigen (lees: velen en hen die het betreft voel je vooral aangesproken) slaat echt nergens op. Ik had letterlijk medelijden (terwijl ik zat te balen) met @DaniëlWW2 toen Bottas Verstappen meenam in zijn crash. En toen ik wat wilde typen en de reacties zag besloot ik maar om niet te reageren want voor je het weet zit je tussen de knipsels en dat probeer ik te voorkomen :).

Diezelfde splitsing heeft bij het voetbal de 'angel' er ook al wat meer uitgehaald op het moment dat randzaken ook écht als randzaken beschouwd werden en niet aan de prestaties van Club 'X' werden gehangen.

• toolkist
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 14:04:
Wat vervelend is, kan in de basis wel gewoon terecht zijn. Het is enkel vervelend als je niet dezelfde mening deelt, dat maakt het verschil.
Het kan prima terecht zijn, ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is als poster 40 komt melden dat Hamilton een schijnheilige kwal is die altijd geluk heeft. Dan maakt het weinig uit of je het er mee eens bent of niet, het wordt gewoon irritant.

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Goed om te zien dat ik dus niet de enige ben die er zo over lijkt te denken.

Want om meteen maar met de deur in huis te vallen. Ik heb op het moment serieus twijfels of het nog zin heeft om door te gaan met de racetopics op deze manier. Die topics zijn er gekomen om de slowchat uit het reguliere F1 topic te halen. De bestaansvoorwaarde hierbij is dat ze iets toevoegen aan de race of de beleving van die race. En daar is op het moment gewoon geen sprake meer van.

Want als er ook maar iets gebeurd op het circuit dat als ongewenst word beschouwd, veranderd het topic in een klap in een grote klaagzang. En als het nu een of twee mensen waren, dan was het zo opgelost, maar dat is het niet. Het zijn er velen, te veel voor mij om bij te houden. Als ik de race helemaal af zou zetten, dan hou ik dat misschien net bij. Ik hoop dat ik toch niet hoef uit te leggen wat daarmee mis is.

En het gaat ook veel verder dan wat mensen die alleen maar boos kunnen zijn op Hamilton, Olav/Jack of iets anders, bij elke gelegenheid nemen om flink te ventileren. Nee, er zijn er velen met verschillende problematisch gedrag dat inmiddels het punt van dat topic aan het ondermijnen is.
-De constante verwijten over en weer. Alles van whataboutisme, "oranje bril", "ik kijk al langer", de verdraaiingen, weigering in te gaan op andermans argumenten en bewust te kiezen voor verwijten of de denigrerende opmerkingen.
-Daaruit voorkomend de houding van mensen die totaal niet open willen staan voor andermans mening, argumentatie etc.
-De "Anti Verstappen fans" die alleen maar komen om zuur te doen.
-Het constant negeren van de topic waarschuwing terwijl mensen echt wel weten wat erin staat en vaak ook echt wel weten waarom het er staat.
-Het complete gebrek aan zelfreflectie of inlevingsvermogen bij een flink aantal gebruikers wat hun reactiegedrag veroorzaakt.

Dit alles bij elkaar zorgt ervoor dat het serieus of inhoudelijke bespreken van de race, onmogelijk aan het worden is. En dan is het ook klaar. Precies de reden dat ik het topic gisteren al snel dicht heb gegooid. En ik heb tijdens de race meermaals op het punt gestaan om het toen al te sluiten en gewoon hier uit te loggen zodat ik nog wat van de race kon zien. Een van de redenen waarom ik dit niet heb gedaan, is de enorme tegenreactie die ik hier had kunnen verwachten. En dat sluit weer aan bij het laatste punt van zelfreflectie of inlevingsvermogen.

Want ik doe dit al sinds het begin van deze topics en ik heb de diversiteit en het niveau zien dalen en dalen tot het punt dat ik er zelf ook weinig zin meer in heb als het zo moet. Heel wat mensen die er vroeger reageerde, zijn verdwenen. Ik heb inmiddels ook heel wat klachten gezien en inmiddels denk ik zelf dat ik dit ook te lang heb laten lopen onder de noemer van inclusiviteit en het topic breed houden. Inclusiviteit betekent alleen niet de laagste standaard als de standaard nemen.

Want terwijl het topic afgelopen zondag weer eens volstond met Hamilton dit, Hamilton dat, had je het ook over heel andere dingen kunnen hebben. Om maar eens wat voorbeelden te geven.
-Ik heb volgens mij niemand gehoord dat zowel Gasly als Stroll zich ook lelijk verremde. Gasly redde het nog net, maar die van Stroll was misschien nog dommer dan die van Bottas. Want Stroll had veel meer tijd om te reageren op wat er gebeurde en deed eigenlijk niks totdat het veel te laat was en Leclerc eraf beukte.
-Ik had vroeg in de race al door dat Alonso wel eens een serieus obstakel kon worden, maar daar was werkelijk geen mogelijkheid om dat te kunnen bespreken omdat het alleen maar over Hamilton zijn geluk kon gaan.
-Wie heeft de spin van Tsunoda meegekregen?
-Dat Russel gewoon de hele wachtrij oversloeg bij de chaotische herstart en toen al die posities moest opgeven?
-Of dat Giovinazzi eerst op mediums stond toen het nog nat was en later met de chaos in de pitstraat, ver over de pitstraat snelheidslimiet is gegaan en dus een 10s stop and go kreeg?

Nu rest de vraag wat is hieraan te doen?
Ik geloof er persoonlijk namelijk helemaal niet in om van die racetopics maar zwaar gemodereerde zero tolerance topics van te maken. Niet alleen ben ik dan elk weekend bezig met weer een aantal voor de rest van het weekend te verbannen, maar ik denk dat dit ook niet werkt. Want het is niet dat er een paar zijn die zich structureel niet kunnen gedragen. Dan was het probleem zo opgelost. Dit is breder.

Het zal dus vragen om een heel andere inslag van de mensen die er reageren. Je zal je toch echt moeten beheersen en eens nadenken voordat je iets zegt. Zo zit ik er bijvoorbeeld al over na te denken dat een racetopic pas op donderdag of zelfs vrijdag opengaat en dat de quick reply standaard uit staat tijdens kwalificatie en de race. Niet dat het veel scheelt, maar het is een barrière voor reageren. Een ander idee zou zijn dat alle F1 topics voor de start van de race gewoon dicht gaan en na de race pas weer open. Dat is alleen het uiterste en daar wil ik zelf niet aan, maar dat kan wel gebeuren als het zo doorgaat. Laatste zou zijn dat het wel een zero tolerance topic gaat worden en je er zo eruit vliegt voor de rest van het weekend. Dat betekent alleen dat ik dus de race niet meer zal kunnen zien en ergens wil ik ook helemaal niet hoeven optreden als politieagent, rechter en beul omdat mensen zich niet kunnen beheersen.

En daarbij komt ook nog het vraagstuk van het reguliere F1 topic. Want dat topic is er juist voor de diepgang rond de races, maar dat ontbreekt ook regelmatig. Ook daar spelen inmiddels een aantal van dezelfde problemen zoals de verwijten of het lage niveau, alsmede de neiging om door te gaan waar een racetopic eindigde. Daar is het eigenlijk ook niet voor bedoeld. Het is juist bedoeld voor de grotere lijnen. Want vroeger had je nog regelmatig reacties over updates van teams, echt nieuws, foto's etc. Dat is ook heel wat minder geworden en als het er is, dan raakt het vaak ondergesneeuwd.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Prachtig dat er een vuilnisbaktopic eh randzaken topic is voor de F1. Nu nog bepaalde users daar alleen nog maar toegang toe geven, het een topicwide MO-status geven en misschien dat de andere F1-topics dan leesbaar blijven. Ik heb van tijd tot tijd op de F1 topics geklikt en snel weer gevlucht, het leken de corona-topics wel.

Quickreply uitzetten helpt wel iets, maar misschien ook hier invoeren dat mensen sneller een forumspecifieke ban krijgen. Alhoewel dat moeilijker is bij mensen die de pech hebben om persoon 2041 te zijn die boos is op Hamilton of Bottas or Perez of Verstappen en de ad nauseam herhaling doet.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:38
Ik heb even een klein vraagje, waarom kan je nog duimpjes geven op een post met een mod ingreep?

• Outerspace

Outerspace

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:49:
Ik heb even een klein vraagje, waarom kan je nog duimpjes geven op een post met een mod ingreep?
Omdat je het eens bent met de ingreep? <3

Die systemen werken volgens mij los van elkaar.

Jack of all trades | Screener | Tweakers Gallery | Spotify!
Zoekt nieuwe collega's in omgeving Twente

• DoeEensGek
Outerspace schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:51:
[...]

Omdat je het eens bent met de ingreep? <3

Die systemen werken volgens mij los van elkaar.
Maar dan gaat je duimpje naar de originele poster, en niet naar het modje die ingrijpt toch?

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
DoeEensGek schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Maar dan gaat je duimpje naar de originele poster, en niet naar het modje die ingrijpt toch?
Het duimpje gaat inderdaad naar de poster, niet naar degene die "inbreekt". Mijn opmerking was dan ook enigszins sarcastisch :P

• DoeEensGek
Outerspace schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:00:
[...]

Het duimpje gaat inderdaad naar de poster, niet naar degene die "inbreekt". Mijn opmerking was dan ook enigszins sarcastisch :P
Dan moet ik even een nieuwe sarcasme detector bestellen. :/ ;)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

DoeEensGek schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:57:
[...]

Jup, dan krijgt de originele poster via notificaties te zien hoeveel mensen het wel niet met het modje eens waren ;)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Goed, de eerste officiële wedstrijd van het seizoen zit erop. Ik krijg feitelijk het verwijt dat ik maar op moet rotten naar m'n 'eigen' topic omdat ik blijkbaar niet positief genoeg ben over Ajax (heb nooit clubvoorkeur bekend maar goed). Iemand vind me maar een troll, de TR daarop is bekeken maar er is niets aan gedaan. Prima hoor, maar blijkbaar is het dan okay dan mensen weg worden gejaagd als ze niet voor Ajax zijn?

Ergo; niemand mag iets zeggen over een verlies/tegendoelpunt van Ajax omdat het merendeel in het topic voor Ajax is? is dat de regel van het topic?

[Voor 15% gewijzigd door Gunner op 07-08-2021 23:07]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Gunner schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:59:
Goed, de eerste officiële wedstrijd van het seizoen zit erop. Ik krijg feitelijk het verwijt dat ik maar op moet rotten naar m'n 'eigen' topic omdat ik blijkbaar niet positief genoeg ben over Ajax (heb nooit clubvoorkeur bekend maar goed). Iemand vind me maar een troll, de TR daarop is bekeken maar er is niets aan gedaan. Prima hoor, maar blijkbaar is het dan okay dan mensen weg worden gejaagd als ze niet voor Ajax zijn?
Ik had het bericht op 'gelezen' gezet, maar vergeten af te handelen. Zodra ik mijn werk hier gedaan heb kijk ik er nogmaals na en handel het af.
Ergo; niemand mag iets zeggen over een verlies/tegendoelpunt van Ajax omdat het merendeel in het topic voor Ajax is? is dat de regel van het topic?
Wat is dit voor morele plottwist die je probeert te trekken?

[Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 07-08-2021 23:15]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Outerspace schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:14:
Wat is dit voor morele plottwist die je probeert te trekken?
Na een nachtje slapen... geen idee eigenlijk.

Ik was wat gefrustreerd door die wegjaagpost en had jou of je collega's de tijd moeten geven om dat af te handelen waarvoor mijn excuses maar ook mijn dank dat dat gedaan is.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Typhone
Gunner schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:23:
[...]

Na een nachtje slapen... geen idee eigenlijk.

Ik was wat gefrustreerd door die wegjaagpost en had jou of je collega's de tijd moeten geven om dat af te handelen waarvoor mijn excuses maar ook mijn dank dat dat gedaan is.
Troost je, ik kreeg deze op mijn dak gisteren:

Heb mijn eigen quote er maar even bijgezet want als dit het niveau van begrijpend lezen is word ik bang voor de mannen in rood...

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Typhone schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:22:
[...]

Troost je, ik kreeg deze op mijn dak gisteren:

[Afbeelding]

Heb mijn eigen quote er maar even bijgezet want als dit het niveau van begrijpend lezen is word ik bang voor de mannen in rood...
De mannen of vrouwen in het rood kunnen (volgens mij) prima begrijpend lezen ;) En als ze het wel verkeerd hebben, dan worden ze vast wel gecorrigeerd vanuit een DM of via dit topic :P

• Typhone
Outerspace schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 09:27:
[...]

De mannen of vrouwen in het rood kunnen (volgens mij) prima begrijpend lezen ;) En als ze het wel verkeerd hebben, dan worden ze vast wel gecorrigeerd vanuit een DM of via dit topic :P
Daar ben ik blij om maar dat wist je al ;) :>

Acties:
  • +77Henk 'm!
  • Pinned

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dus hoe gaan we verder met de Formule 1 topics?
Het zal namelijk geen verrassing zijn geweest dat het de laatste tijd niet erg goed liep en als een topic wel goed liep, dit puur afhankelijk was van een feit, Verstappen won. Dat is geen basis voor de voortzetting van deze topicreeks. Er gaat dus wat veranderen. Kort gezegd komt het neer op:

In het vervolg gaan racetopics pas op donderdag open en niet langer meer op dinsdag. We willen die topics meer terug naar de basis zien te krijgen als een toevoeging aan het raceweekend. In de praktijk is de dinsdag en woensdag grotendeels slow chat met weinig toegevoegde waarde aan de aankomende race. Het zet meteen ook een sfeer neer waar alles maar moet kunnen en dat escaleert dus telkens als er tijdens de race iets gebeurd dat mensen niet bevalt.

In het verlengde hiervan gaan we dus ook geen zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend" etc meer toestaan in welk topic dan ook. Het voegt namelijk helemaal niks toe, in het bijzonder in het algemene F1 topic. Want dat topic is er voor de meer algemene en diepgaandere Formule 1 bespreking of informatie. En de afgelopen weken is duidelijk aangetoond dat dit gewoon wel kan.

In het vervolg zal de quick reply uitgezet worden tijdens kwalificatie en de race. Dat is helaas nodig om het volume te beperken. Want als er weer iets gebeurd, dan is dat met geen mogelijkheid meer bij te houden. Het is ook nodig omdat de neiging bestaat op elkaars ongepaste reacties te reageren. Die barrière gaan we dus opwerpen om het bewust wat lastiger te maken om maar telkens te reageren en reageren. Zie het alsjeblieft als een uitnodiging om even na te denken voordat je iets zegt. Kort gezegd, hou het fatsoenlijk.

De laatste is de eindeloze negativiteit. Het maakt niet uit of het weer gaat over Ziggo/Sky, Hamilton of wat dan ook is, het draagt werkelijk helemaal niks bij aan het topic. Want het is ook elke keer hetzelfde en het komt neer op je persoonlijke frustraties ventileren. En inmiddels ben ik het persoonlijk ook wel zat om soms nog de andere kant op te kijken omdat ik persoonlijk geen zin heb om me echt als een verkapte, kleingeestige forum dictator op te moeten stellen die alles maar wil verbieden. Het is blijkbaar gewoon nodig. Daarbij komt ook wat ik een paar weken geleden al zei:
En het gaat ook veel verder dan wat mensen die alleen maar boos kunnen zijn op Hamilton, Olav/Jack of iets anders, bij elke gelegenheid nemen om flink te ventileren. Nee, er zijn er velen met verschillende problematisch gedrag dat inmiddels het punt van dat topic aan het ondermijnen is.
-De constante verwijten over en weer. Alles van whataboutisme, "oranje bril", "ik kijk al langer", de verdraaiingen, weigering in te gaan op andermans argumenten en bewust te kiezen voor verwijten of de denigrerende opmerkingen.
-Daaruit voorkomend de houding van mensen die totaal niet open willen staan voor andermans mening, argumentatie etc.
-De "Anti Verstappen fans" die alleen maar komen om zuur te doen.
-Het constant negeren van de topic waarschuwing terwijl mensen echt wel weten wat erin staat en vaak ook echt wel weten waarom het er staat.
-Het complete gebrek aan zelfreflectie of inlevingsvermogen bij een flink aantal gebruikers wat hun reactiegedrag veroorzaakt.
Sport Feedbacktopic

Want het is echt niet een groep of een paar mensen die dit doen. Nee, het is een veel breder gebrek aan respect voor andermans mening of argumentatie wat hier al een tijdlang maar doorgaat. Iets dat vaak ook nog eens word verdedigd met drogredeneringen.

Laatste is dus de realisatie dat als het niet langer goedschiks kan, en geloof me dat ik het heb geprobeerd, het dan maar kwaadschiks zal moeten. Want ik persoonlijk ben ook voorbij het punt van tweede, derde of vierde kansen geven of mijn terughoudendheid in het gebruiken van het instrument verbanning. Heel concreet, als je dus denkt weer eindeloos over Hamilton of Ziggo of weet ik veel wat te kunnen gaan zeuren, nou wees niet verbaast als je het weekend dan mag uitzitten zonder toegang.

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:07

Martinspire

Awesomeness

Dus ik gok dat de topicwarning dan ook aangepast wordt? En het randzaken topic wat verder naar voren gehaald wordt? Ik zou daar dan ook graag zien wat de randzaken zijn die in dat topic horen. Eventueel voorbeeldje erbij.

Martinspire - PC, PS4, X1

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

@DaniëlWW2 is de banhamer dan voor het specifieke subforum of voor heel Tweakers? Ik kan me discussies herinneren over subforum-specifieke bans, waarbij aangegeven werd dat iemand die zich niet gedragen kan in een subforum, ook elders niets te zoeken heeft. Aan de andere kant kun je subforum-specieke bans wat langer maken, zeg maar 2 of 3 GPs.

Verder helemaal eens. Ik blijf al weg uit die race-topics, helemaal sinds Silverstone en de HAM-VER crash.

[Voor 10% gewijzigd door gambieter op 20-08-2021 18:25]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:21:
@DaniëlWW2 is de banhamer dan voor het specifieke subforum of voor heel Tweakers? Ik kan me discussies herinneren over subforum-specifieke bans, waarbij aangegeven werd dat iemand die zich niet gedragen kan in een subforum, ook elders niets te zoeken heeft. Aan de andere kant kun je subforum-specieke bans wat langer maken, zeg maar 2 of 3 GPs.

Verder helemaal eens. Ik blijf al weg uit die race-topics, helemaal sinds Silverstone en de HAM-VER crash.
We hebben besloten dat we geen Sport ban willen invoeren, dus het is de algemene waar ik inmiddels over beschik na de puinzooi in Silverstone en Hongarije.
Martinspire schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:15:
Dus ik gok dat de topicwarning dan ook aangepast wordt? En het randzaken topic wat verder naar voren gehaald wordt? Ik zou daar dan ook graag zien wat de randzaken zijn die in dat topic horen. Eventueel voorbeeldje erbij.
De topicwaarschuwing gaan we zeker aanpassen ja. Verder zullen we ook iets meer moeten met het randzaken topic. Want bepaalde dingen zijn niet uit te bannen en willen we ook niet uitbannen. Maar we willen het wel constructief en dus niet als de gemoederen flink oplopen ook nog eens weet ik veel wat erbij halen. :)

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Had het al eerder aangegeven, vind het behoorlijk overtrokken allemaal behoudens de paar posts die echt over de racistische schreef gingen.

Veel mensen snel op de teentjes getrapt en dunne huid. Emotie en tegenstellingen horen bij sport.

[Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 20-08-2021 18:36]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Het is duidelijk zomerstop en los van speculaties over coureurs wissels is er eigenlijk niet veel nieuws naar buiten gekomen.

De komende tijd gaan er echt wel onderwerpen en actualiteiten komen die in de randzaken kunnen. Een blijft over het algemeen wel duidelijk en zal wel even blijven, maar dan dus wel constructief en dat het uit de overige topics blijft:
Op dit moment is dat voornamelijk al het nieuws omtrent Hamilton wat de nodige ophef en voer voor discussie geeft.
Dan sneeuwen de zaken, zoals: updates ontwikkelingen auto, nieuws omtrent contracten coureurs en bijvoorbeeld beslissingen van de FIA niet onder.

Tweakers Discord

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Help!!!! schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:35:
Had het al eerder aangegeven, vind het behoorlijk overtrokken allemaal behoudens de paar posts die echt over de racistische schreef gingen.

Veel mensen snel op de teentjes getrapt en dunne huid. Emotie en tegenstellingen horen bij sport.
De racetopics zijn de laatste races alleen maar emoties. De balans is zoek en het is gewoon niks meer aan op de oude manier.

Het forum is uiteindelijk niet ieders persoonlijke uitlaatklep. Daar maken we het topic alleen maar mee kapot.

Tweakers Discord

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Dat mag je natuurlijk vinden, ik vind het dan weer goeddeels overttrokken.

Er zijn een aantal zeer controversiele gebeurtenissen geweest, volkomen logisch dat de emoties dan hoger oplopen.

Voor mij heeft het een hoog snowflake gehalte. Iedereen happy en bloemetjes.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-03 18:53
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:39:

In het vervolg zal de quick reply uitgezet worden tijdens kwalificatie en de race. Dat is helaas nodig om het volume te beperken. Want als er weer iets gebeurd, dan is dat met geen mogelijkheid meer bij te houden. Het is ook nodig omdat de neiging bestaat op elkaars ongepaste reacties te reageren. Die barrière gaan we dus opwerpen om het bewust wat lastiger te maken om maar telkens te reageren en reageren. Zie het alsjeblieft als een uitnodiging om even na te denken voordat je iets zegt. Kort gezegd, hou het fatsoenlijk.
Lijkt mij een prima actie. Zelfs een timeout van maar 1 bericht per 5 minuten per persoon tijdens de kwalificatie en race kan helpen. Dan moet je ook nadenken wat je schrijft.

@Help!!!!
Sport is zeker emotie en die horen erbij.
Maar als het een wedstrijd wordt wie het eerst reageert en niet even tot 10 tellen dan krijg je al snel een Tsunami

En laten we eerlijk zijn. De moderators kijken ook liever de wedstrijd zonder dat ze meer tijd bezig met modereren dan de wedstrijd kijken.

[Voor 15% gewijzigd door D-dark op 20-08-2021 19:30]

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
D-dark schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:12:
[...]

Lijkt mij een prima actie. Zelfs een timeout van maar 1 bericht per 5 minuten per persoon tijdens de kwalificatie en race kan helpen. Dan moet je ook nadenken wat je schrijft.
Dat kan helaas helemaal niet. Wat wel zou kunnen is een periode instellen waarbinnen je niet kan reageren binnen Sport, een subforum specifieke ban zoals ook voor COR/AWM of de HK bestaat. We hadden alleen besloten om dit niet te introduceren. De reden is heel simpel. Als je niet kan gedragen in een Sport topic, dan ga je maar van de hele site af.

En daar sta ik op zich ook achter. AWM is gewoon een ander verhaal omdat er al een toegang eis is qua aantal reacties die je hebt moeten plaatsen elders op het forum en daar wel vaak sprake is van dat je in een of twee meestal politieke topics, het echt niet gaat terwijl het op de rest van de site wel gaat. :)
Help!!!! schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:46:
Dat mag je natuurlijk vinden, ik vind het dan weer goeddeels overttrokken.

Er zijn een aantal zeer controversiele gebeurtenissen geweest, volkomen logisch dat de emoties dan hoger oplopen.

Voor mij heeft het een hoog snowflake gehalte. Iedereen happy en bloemetjes.
Maar wij kunnen hier niks mee. We faciliteren namelijk een dienst met deze topics voor de geïnteresseerden. En we begrijpen ook wel dat het wel eens een keer verhit kan worden, maar het is het laatste halfjaar puur om een reden of het wel of niet verhit raakt, wint Verstappen? En daar begint meteen ook alle ellende van alle kanten. Dan moet je op een gegeven moment een grens trekken. Want uiteindelijk is GoT een gemodereerd forum dat ook hoogstaande discussie faciliteert, juist omdat er grenzen getrokken worden.

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09-12-2022

Amphiebietje

In de blubber

Misschien een idee om een Verstappen-only topic aan te maken zodat degenen die een normale discussie willen zien (en ook geen paar duizend replies binnen x uur) er geen last van hebben :+

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:46
Even een quote uit een DM die ik @DaniëlWW2 zojuist gestuurd heb.
quote: nachtnet
Ik hoop oprecht dat de tijd van gezamelijk een race kijken (en genieten van het hele spel) weer terug komt.
De kalender is nog lang (en onzeker) maar tot nu toe heb ik eigenlijk al wel een heel mooi seizoen gezien. Spannende races, puntjes van de stoel. Laat niet het zuur (over welk onderwerp of persoon dan ook) het plezier vergallen.

• Patrick
  • Niet online
Topic op slot doen tijdens de race. Kunnen de moderators ook rustig kijken en kan er naderhand gediscussieerd worden.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:09
nachtnet schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:30:
Even een quote uit een DM die ik @DaniëlWW2 zojuist gestuurd heb.

[...]

De kalender is nog lang (en onzeker) maar tot nu toe heb ik eigenlijk al wel een heel mooi seizoen gezien. Spannende races, puntjes van de stoel. Laat niet het zuur (over welk onderwerp of persoon dan ook) het plezier vergallen.
Mooi gezegd, en helemaal mee eens. Ik hoop dat we een mooie 2e seizoenshelft tegemoet gaan, en dat we met zijn allen ook er op een leuke manier over kunnen discussiëren. En ik denk dat de genomen maatregelen daar wel aan bij kunnen dragen, iets meer remming op impulsreacties, want ik merkte dat de laatste paar races in de rode vlag situaties de topics extreem negatief waren en dat maakt het er niet leuker op.

• Kenhas
  • Laatst online: 09:59
Heb het idee dat het de laatste twee weken wel beter gaat maar dat zal dan enkel en alleen door de verlofperiode komen.

Aan de ene kant mogen die specifieke race-topics open blijven gaan op dinsdag. Dan wordt het automatisch iets rustiger in het hoofdtopic. Voor mij is het zo dat ik de race topics eigenlijk niet meer bekijk. Of toch probeer. Soms is het sterker dan mezelf. Tussen de tientallen pagina's onzin is er hier en daar wel eens iets interessants.
Maar ik kan ook wel begrijpen dat het niet de bedoeling is om tientallen pagina's te verzamelen aan slowchat.
Had er nog niet eerder bij stilgestaan maar vind de suggestie van @Patrick eigenlijk nog zo slecht niet. Topic sluiten een kwartiertje voor de start en pas weer op een half uur na de finish vlag.

Ik kijk F1 voor de sport maar daar is in de laatste maanden (zelfs al langer) maar weinig over te vinden in de topics. Vroeger had je enkele technisch zeer slimme mensen die nu en dan eens zaken in simpele-mensen-als-ik-taal uitlegden en die mis ik wel

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Patrick schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:54:
Topic op slot doen tijdens de race. Kunnen de moderators ook rustig kijken en kan er naderhand gediscussieerd worden.
De racetopics zijn juist in het leven geroepen om het originele Formule 1 topic te ontlasten rondom en tijdens de races.

Nu is er een paar keer een rode vlag situatie geweest waardoor er extra veel tijd was om te reageren maar 'normaal' komt het echte klagen pas op gang tijdens de laatste rondes van de race als de uitslag vast ligt.
Dat lijkt mij eerder het moment om het topic even een uurtje dicht te doen.

Het blijft jammer dat dit allemaal zo bedacht moet worden maar ik heb liever een racetopic in aangepaste vorm dan helemaal geen racetopic.

• Patrick
  • Niet online
Word het niet allemaal een beetje te met al die verschillende F1 topics? Als ik zie dat dat voor bijna alle andere race zaken er maar 1 (verzamel)topic is, dan loopt het voor de F1 wel wat uit de klauwen toch?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-03 16:25
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:39:
Dus hoe gaan we verder met de Formule 1 topics?
Het zal namelijk geen verrassing zijn geweest dat het de laatste tijd niet erg goed liep en als een topic wel goed liep, dit puur afhankelijk was van een feit, Verstappen won. Dat is geen basis voor de voortzetting van deze topicreeks. Er gaat dus wat veranderen. Kort gezegd komt het neer op:

In het vervolg gaan racetopics pas op donderdag open en niet langer meer op dinsdag. We willen die topics meer terug naar de basis zien te krijgen als een toevoeging aan het raceweekend. In de praktijk is de dinsdag en woensdag grotendeels slow chat met weinig toegevoegde waarde aan de aankomende race. Het zet meteen ook een sfeer neer waar alles maar moet kunnen en dat escaleert dus telkens als er tijdens de race iets gebeurd dat mensen niet bevalt.

In het verlengde hiervan gaan we dus ook geen zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend" etc meer toestaan in welk topic dan ook. Het voegt namelijk helemaal niks toe, in het bijzonder in het algemene F1 topic. Want dat topic is er voor de meer algemene en diepgaandere Formule 1 bespreking of informatie. En de afgelopen weken is duidelijk aangetoond dat dit gewoon wel kan.

De laatste is de eindeloze negativiteit. Het maakt niet uit of het weer gaat over Ziggo/Sky, Hamilton of wat dan ook is, het draagt werkelijk helemaal niks bij aan het topic. Want het is ook elke keer hetzelfde en het komt neer op je persoonlijke frustraties ventileren. En inmiddels ben ik het persoonlijk ook wel zat om soms nog de andere kant op te kijken omdat ik persoonlijk geen zin heb om me echt als een verkapte, kleingeestige forum dictator op te moeten stellen die alles maar wil verbieden. Het is blijkbaar gewoon nodig. Daarbij komt ook wat ik een paar weken geleden al zei:

[...]

Sport Feedbacktopic

Want het is echt niet een groep of een paar mensen die dit doen. Nee, het is een veel breder gebrek aan respect voor andermans mening of argumentatie wat hier al een tijdlang maar doorgaat. Iets dat vaak ook nog eens word verdedigd met drogredeneringen.

Laatste is dus de realisatie dat als het niet langer goedschiks kan, en geloof me dat ik het heb geprobeerd, het dan maar kwaadschiks zal moeten. Want ik persoonlijk ben ook voorbij het punt van tweede, derde of vierde kansen geven of mijn terughoudendheid in het gebruiken van het instrument verbanning. Heel concreet, als je dus denkt weer eindeloos over Hamilton of Ziggo of weet ik veel wat te kunnen gaan zeuren, nou wees niet verbaast als je het weekend dan mag uitzitten zonder toegang.
Even vooropgesteld: ik ben tegen racisme of ongefundeerd 'bashen' van wie dan ook, maar.... Als Tweakers op GoT willen zeuren op Ziggo, Hamilton, of wie dan ook, wie zijn dan de mods om te bepalen dat dat niet mag? Nogmaals, uitgaande van normaal taalgebruik.

Ik vind dit zelf echt lezen als micromanagement van jewelste.

Natuurlijk gaat het topic op slot als er teveel misdragingen zijn, eigen schuld op dat moment.. maar als we 26 regels moeten opstellen om een specifieke topic(reeks) 'in goede banen te leiden' dan is er m.i. iets anders aan de hand. Misschien moeten er wat rotte appels uit? Misschien moeten mods zich niet druk maken om het geklaag over FOM/Hamilton/Ziggo/watdanook, zolang het normaal uitgedrukt wordt.

Jammer.

2430Wp ZW

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
ik doe graag ook wat f1 duiten in t zakje, dan kan ik mezelf ook nooit verwijten dat ik er toen t kon niks van gevonden heb.
beschouw mezelf ondertussen wel als oudgediende in de f1 topics, en heb t gevoel dat er een man of 50 standaard elke week wel te vinden is (de basvn hitlist, en waardevolle gasten als f1bythenumbers en de mensen die dertig paragrafen opstellen over een obscuur onderwerp als een diffuser of t grondeffect).
zelf kan t me redelijk weinig schelen wie er wint en wie er uitvalt, de technische kant en het "statswhoren" is mn uitlaatklep.
we hebben een van de meest inhoudelijke clubs online, veel vaste gezichten en een bak kennis en liefde voor de sport.
wat mij betreft offeren we de f1 topics op als bliksemafleider en verdwijnen we met de mensen die echt willen achter een HK of andere moeilijker te nemen muur.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

S0epkip schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:20:
[...]

Even vooropgesteld: ik ben tegen racisme of ongefundeerd 'bashen' van wie dan ook, maar.... Als Tweakers op GoT willen zeuren op Ziggo, Hamilton, of wie dan ook, wie zijn dan de mods om te bepalen dat dat niet mag? Nogmaals, uitgaande van normaal taalgebruik.

Ik vind dit zelf echt lezen als micromanagement van jewelste.

Natuurlijk gaat het topic op slot als er teveel misdragingen zijn, eigen schuld op dat moment.. maar als we 26 regels moeten opstellen om een specifieke topic(reeks) 'in goede banen te leiden' dan is er m.i. iets anders aan de hand. Misschien moeten er wat rotte appels uit? Misschien moeten mods zich niet druk maken om het geklaag over FOM/Hamilton/Ziggo/watdanook, zolang het normaal uitgedrukt wordt.

Jammer.
De mods zijn de baas, zo simpel is het.

In principe kunnen ze ook eisen dat we Mazepin juist wel altijd Mazespin moeten noemen, als je het daar niet mee eens bent kun je eens een admin zijn staart trekken, maar als die het ook best vindt, dan heb je er maar mee te leven.

Ik kom inmiddels eigenlijk ook niet meer in de F1 topics, puur vanwege het totale gebrek aan niveau. Zoals ook @Kenhas zegt: Vroeger waren het interessante topics omdat er mensen rondliepen die er duidelijk wat meer vanaf wisten, of mensen die technisch-gebrabbel konden vertalen naar een wat duidelijkere taal, maar inmiddels zijn die mensen of weg, of worden ze totaal overspoelt omdat iedereen en zijn moeder maar "zijn emoties" moet kunnen luchten.

En voor de mensen die echt nog al hun "emoties" moeten kunnen uiten: richt met z'n allen een Discord op, kun je je daar helemaal uitleven.

Niemand zit te wachten op meer regels en een strakkere handhaving, ook de mods niet, maar helaas blijkt het toch nodig te zijn omdat er wat mensen nogal emotioneel worden van 20 auto's die rondjes rijden.

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• Terranova
  • Laatst online: 00:17
Amphiebietje schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:03:
Misschien een idee om een Verstappen-only topic aan te maken zodat degenen die een normale discussie willen zien (en ook geen paar duizend replies binnen x uur) er geen last van hebben :+
Mensen zoals jij zijn dus onderdeel van het probleem.

Daarnaast vind ik het een beetje naar censuur neigen omdat het lijkt dat de moderators zo'n druk topic niet aan kunnen. Niet gek overigens, tijdens het EK ging het ook wel eens fout.

Beetje overdreven dus imo.

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:46
RobinHood schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:02:
[...]

De mods zijn de baas, zo simpel is het.

In principe kunnen ze ook eisen dat we Mazepin juist wel altijd Mazespin moeten noemen, als je het daar niet mee eens bent kun je eens een admin zijn staart trekken, maar als die het ook best vindt, dan heb je er maar mee te leven.

Ik kom inmiddels eigenlijk ook niet meer in de F1 topics, puur vanwege het totale gebrek aan niveau. Zoals ook @Kenhas zegt: Vroeger waren het interessante topics omdat er mensen rondliepen die er duidelijk wat meer vanaf wisten, of mensen die technisch-gebrabbel konden vertalen naar een wat duidelijkere taal, maar inmiddels zijn die mensen of weg, of worden ze totaal overspoelt omdat iedereen en zijn moeder maar "zijn emoties" moet kunnen luchten.

En voor de mensen die echt nog al hun "emoties" moeten kunnen uiten: richt met z'n allen een Discord op, kun je je daar helemaal uitleven.

Niemand zit te wachten op meer regels en een strakkere handhaving, ook de mods niet, maar helaas blijkt het toch nodig te zijn omdat er wat mensen nogal emotioneel worden van 20 auto's die rondjes rijden.
Dat is misschien wel een goed idee, een F1 channel op de tweakers Discord?

"At vindicta bonum vita jucundius ipsa nempe hoc indocti." | Intel I5-3570K @3.9 Ghz | Samsung EVO 120GB | Strix GTX1070 8GB | 20GB DDR3 | Windows 10.1 |

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

NoFearCreations schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 18:48:
[...]

Dat is misschien wel een goed idee, een F1 channel op de tweakers Discord?
Dan maak je het een probleem van de Discord-mods, denk niet dat die daar op zitten te wachten :X

Ik bedoelde dat als er mensen zijn die echt een plek willen hebben waar ze al hun emoties eruit kunnen gooien, dat ze dan zelf maar een Discord moeten openen. Perfect voor de 30x "verstappen pit" posts tegelijk.

Kan men lekker ongemodereerd hun ei kwijt, hopelijk haalt dat de druk van de ketel hier.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Daar zitten we inderdaad niet op te wachten en zeg nou heel eerlijk: voegt dat constant zeuren over hetzelfde nou echt iets toe?

We weten onderhand wel hoe Ziggo / Olav en Hamilton zijn. De aandacht gaat meteen weer daarop en de psychologische oorlogsvoering. Daarover blijven zeuren voegt niks toe en de sfeer bereikt onderhand de bodem van het vat zuur.

De auto's met hun downforce, banden, incidenten van andere coureurs bijvoorbeeld komen niet eens meer fatsoenlijk aan bod of worden bedolven onder andere posts. Dan is er dus een keer dat het genoeg is.

Tweakers Discord

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:00:
Daar zitten we inderdaad niet op te wachten en zeg nou heel eerlijk: voegt dat constant zeuren over hetzelfde nou echt iets toe?

We weten onderhand wel hoe Ziggo / Olav en Hamilton zijn. De aandacht gaat meteen weer daarop en de psychologische oorlogsvoering. Daarover blijven zeuren voegt niks toe en de sfeer bereikt onderhand de bodem van het vat zuur.

De auto's met hun downforce, banden, incidenten van andere coureurs bijvoorbeeld komen niet eens meer fatsoenlijk aan bod of worden bedolven onder andere posts. Dan is er dus een keer dat het genoeg is.
Waarom zouden discussies over downforce en banden iets toevoegen aan een race topic? Dat zou prima ook kunnen in het normale topic. Het race topic gaat over de race toch?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:26:
[...]

Waarom zouden discussies over downforce en banden iets toevoegen aan een race topic? Dat zou prima ook kunnen in het normale topic. Het race topic gaat over de race toch?
Waar leg je dan de grens?
Als een coureur een verandering aan de voorvleugel doet tijdens een pitstop, kan daar dan niks over worden gevraagd?

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
[...]

Omdat tijdens de kwalificatie en trainingen vaak gewerkt wordt aan bepaalde setup. Die zich vervolgens moet bewijzen in de race en nu de strijd in volle gang is, worden er verschillende setups en strategieën toegepast.

De focus ligt tijdens de race totaal op de verkeerde zaken als je dit al niet ziet.

Tweakers Discord

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Omdat tijdens de kwalificatie en trainingen vaak gewerkt wordt aan bepaalde setup. Die zich vervolgens moet bewijzen in de race en nu de strijd in volle gang is, worden er verschillende setups en strategieën toegepast.

De focus ligt tijdens de race totaal op de verkeerde zaken als je dit al niet ziet.
Volgens mij begrijp ik, en dan gezien het aantal posts in de racetopics, vele andere het fenomeen racetopic compleet verkeerd.

Maar ik vind het vooral jammer dat de "Max Verstappen fans zijn geen echte F1 fans" groep nu volledig hun zin heeft gekregen. Lekker elitair doen, het laten ontsporen en dan hun zin krijgen, erg jammer.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Volgens mij begrijp ik, en dan gezien het aantal posts in de racetopics, vele andere het fenomeen racetopic compleet verkeerd.

Maar ik vind het vooral jammer dat de "Max Verstappen fans zijn geen echte F1 fans" groep nu volledig hun zin heeft gekregen. Lekker elitair doen, het laten ontsporen en dan hun zin krijgen, erg jammer.
Ligt eraan hoe je het opvat. Als de sfeer goed is, kan er vanzelf vaak meer, anders is deze stap niet nodig.
Elitair doen is het niet: het is de focus weer terugbrengen naar de basis en dan pas de emotie. Nu is het andersom: veel emotie met een klein beetje wat er in technisch opzicht gebeurt in de race.

Tweakers Discord

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:17

Fiber

Beaches are for storming.

Onconventioneel voorstel: Een kortlopend slowchat racetopic maken. Dat race topic niet meer, of in ieder geval veel minder, modden en dat hele topic direct na de race ongezien geheel in de TC gooien... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Ligt eraan hoe je het opvat. Als de sfeer goed is, kan er vanzelf vaak meer, anders is deze stap niet nodig.
Elitair doen is het niet: het is de focus weer terugbrengen naar de basis en dan pas de emotie. Nu is het andersom: veel emotie met een klein beetje wat er in technisch opzicht gebeurt in de race.
Het feit dat je zegt dat het niet elitair doen is, zegt genoeg over hoe je er zelf in staat. Prima hoor, maar ik wens jullie veel succes toe de eerst volgende race in de race topics. Die race zal je zelf niet kunnen volgen omdat je druk bezig bent.

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Het feit dat je zegt dat het niet elitair doen is, zegt genoeg over hoe je er zelf in staat. Prima hoor, maar ik wens jullie veel succes toe de eerst volgende race in de race topics. Die race zal je zelf niet kunnen volgen omdat je druk bezig bent.
Dan is het topic snel genoeg dicht ;)

Tweakers Discord

• Terranova
tweakduke schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:06:
[...]

Dan is het topic snel genoeg dicht ;)
En dan stroomt het in dit topic weer vol. Dit is denk ik echt een verkeerde keuze die jullie maken.
Maargoed, tijd zal het leren.

• toolkist
  • Niet online
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 21:04:
[...]

Huh?
Jij zegt dat het elitair doen is, Tweakduke vindt van niet, en dus is het elitair doen omdat hij dat vindt?
Geweldige logica.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit gaat lopen en hoop dat het voetbaltopic (incl ikzelf dus) er vervolgens ook wat van kan leren.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Naast de kwaadaardige posts, is het probleem ook dat kwaliteitsposts compleet verloren gaan in het braaksel van one-liners zonder enige kwaliteit of zelfs maar inhoud. De topics worden zo urinoirs, want al die mensen moeten er zo nodig hun plasje doen.

Gevolg: het heeft geen zin het topic te lezen of zelfs maar bekijken, of je moet specifieke users weten die wel kwaliteit en inhoud posten.

Elke push voor kwaliteit ben ik voor. De oneliner posters kunnen Twitter gebruiken, of andere social media.

• Terranova
toolkist schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Huh?
Jij zegt dat het elitair doen is, Tweakduke vindt van niet, en dus is het elitair doen omdat hij dat vindt?
Geweldige logica.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe dit gaat lopen en hoop dat het voetbaltopic (incl ikzelf dus) er vervolgens ook wat van kan leren.
Nee er is een groep F1 fans die vinden dat een andere groep F1 geen echte fans zijn(en daar ook zeer vocaal in zijn), dus elitair. Tweakduke zegt dat hij dat niet zo vindt. Maar als 1 groep zich beter dan een andere groep vindt dan is het per definitie elitairisme. Dus de enige reden om niet te vinden dat het zo is als je bij "elite" groep hoort, want dan heb je niet door dat het zo is.

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 08:09
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Nee er is een groep F1 fans die vinden dat een andere groep F1 geen echte fans zijn(en daar ook zeer vocaal in zijn), dus elitair. Tweakduke zegt dat hij dat niet zo vindt. Maar als 1 groep zich beter dan een andere groep vindt dan is het per definitie elitairisme. Dus de enige reden om niet te vinden dat het zo is als je bij "elite" groep hoort, want dan heb je niet door dat het zo is.
Het probleem is dat er een groep heel vocaal is in het negatieve emotie in die topics pompen. Dat komt de sfeer niet ten goede en heeft niets te maken met elitarisme. Het maakt mij niets uit of je al sinds het begin der tijden F1 volgt of pas sinds Verstappen meedoet en de tv meteen uitzet als het niet goed gaat, maar de negativiteit die sommige mensen brengen vind ik wel jammer. Mag je dat dan helemaal niet meer uiten? Nee, je mag het nog steeds uiten, alleen wordt er nu even een geforceerde tot 10 tellen ingebouwd omdat sommigen dat blijkbaar toch nodig hebben en ook de mods als vrijwilligers toch wat van de race mee willen krijgen zonder continu in te moeten grijpen.

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Dus dit houdt ook het einde in van de 'lokposts' waarin een grote groep naar het nieuwe topic gelokt wordt neem ik aan? dat zou wel mooi zijn. Ik heb daar vorig jaar al eens iets over gezegd maar dat zou toen het topic dood laten slaan als erop gemodereerd zou worden....
tweakduke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:03:

Als we daar op gaan modereren dan slaan we de sfeer echt helemaal dood en voor de race zijn uiteindelijk vaak genoeg posts met informatie en na de race idem dito.
voor de rest hoop ik dat er nog iets van een leuk topic overblijft.

[Voor 73% gewijzigd door RodeStabilo op 23-08-2021 08:06]

• DoeEensGek
RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:03:
Dus dit houdt ook het einde in van de 'lokposts' waarin een grote groep naar het nieuwe topic gelokt wordt neem ik aan? dat zou wel mooi zijn. Ik heb daar vorig jaar al eens iets over gezegd maar dat zou toen het topic dood laten slaan als erop gemodereerd zou worden....

[...]

Lokposts, ik moest toch even gniffelen.

Maar de "race week" en present posts zullen toch wel ingedamd worden neem ik aan. 1 iemand die het zegt is meer als voldoende (of een mooie poster/Afbeelding erbij plaatst).

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:03:

[...]

Toen wouden we nog niet streng ingrijpen, nu ligt het weer anders. Tijden en omstandigheden veranderen.

Als er geen goede basis was voor de sfeer dan hadden we het helemaal niet meer gedaan :)

Tweakers Discord

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:26

Pierre

Van nature lui!

Ik sta ook in die "lokpost", alleen omdat ik het anders vergeet dat er een nieuw topic geopend wordt, het zou jammer zijn als dat ook weg gaat. Maar ik snap wel waarom er nieuwe spelregels zijn.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• RodeStabilo
  • Niet online
Pierre schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:50:
Ik sta ook in die "lokpost", alleen omdat ik het anders vergeet dat er een nieuw topic geopend wordt,
Sorry hoor maar wat een onzinreden. Het topic staat de hele week bijna stijf bovenin de Active Topics, het is echt bijna niet te missen in de race week.

Maar ik zie net je ondertitel :)

[Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 23-08-2021 08:58]

• Kenhas
Terranova schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 20:34:
[...]

Ik ben van de mening dat, als je roept "Verstappen ligt er uit, ik heb de tv uitgezet", je geen echt F1 fan bent. Maar dat is mijn mening.

Voor het aantal posts. Er zijn iedere keer tientallen pagina's met "wat was dat snel", "wat doet ie nu", "ze gaan starten",... Het zou soms handig zijn dat je berichten met minder dan xx aantal woorden eruit kunt filteren.
Zoals al iemand gezegd, organiseer dan een chat of zo. Ik ben niet thuis in het opzetten van Discord zaken dus ik weet niet of het veel werk is. Maar misschien is het mogelijk om die aparte race topics te laten vallen en "race-chats" te organiseren (zonder moderatie vanuit tweakers).
Technische info over specifieke setup en zo, is misschien ook wel handig in het algemene topic. Als er een bepaalde setup wordt getest en daarover wordt gepraat in het race topic, dan kan het gebeuren dat zoiets volledig gemist wordt door iemand die niet in de race topics kijkt
[...]

Ik lees deze post met open mond. Technische zaken hebben geen toegevoegde waarde in een F1 topic? :?

Ik volg de nieuwe "maatregelen" volledig, behalve misschien het pas openen van race topics op donderdag. Zeker na een zomer pauze zal er wel genoeg algemeen F1 nieuws zijn voor het algemene topic en race-nieuws voor het race topic. Dat zal wel zijn redenen hebben en wie ben ik ;) Er zal wel over gedacht zijn en we zien wel wat er uit komt. De regels klinken nu misschien streng maar als alles met respect gebeurt, is er veel mogelijk, denk ik

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:26

Pierre

Van nature lui!

RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:53:
[...]
Sorry hoor maar wat een onzinreden. Het topic staat de hele week bijna stijf bovenin de Active Topics, het is echt bijna niet te missen in de race week.

Dikke prima toch O-) ieder zijn ding. Laten we hopen dat het allemaal normaal blijft en we gewoon weer kunnen genieten van een spannende 2e helft van het seizoen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:49

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kenhas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:56:
[...]
Voor het aantal posts. Er zijn iedere keer tientallen pagina's met "wat was dat snel", "wat doet ie nu", "ze gaan starten",... Het zou soms handig zijn dat je berichten met minder dan xx aantal woorden eruit kunt filteren.
Klopt, dit vind ik ook storend. Als ik een keer de race niet op TV kan kijken, is het af en toe niet eens te volgen wat er gebeurt op de baan door mee te lezen en compleet onbekend waar mensen op reageren.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:16

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:53:
[...]

Er zijn ook mensen die niet de hele dag de actieve topics zitten te F5-en.

• toolkist
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Er zijn ook mensen die niet de hele dag de actieve topics zitten te F5-en.
1x is genoeg toch? En je zou natuurlijk gewoon de races in je agenda kunnen zetten, met een reminder de dinsdag ervoor.....

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

DoeEensGek schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:12:
[...]

Lokposts, ik moest toch even gniffelen.
Eerder typisch een voorbeeld van " waar maak je je druk om " :X
Maar de "race week" en present posts zullen toch wel ingedamd worden neem ik aan. 1 iemand die het zegt is meer als voldoende (of een mooie poster/Afbeelding erbij plaatst).
Van mij hoeft 'present' ook niet maar pfff dan zijn er wat mensen die dat roepen. T'is me allemaal wat hoor. 8)

PC Specs

• Terranova
Kenhas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

Ik ben van de mening dat, als je roept "Verstappen ligt er uit, ik heb de tv uitgezet", je geen echt F1 fan bent. Maar dat is mijn mening.

[...]

Ik lees deze post met open mond. Technische zaken hebben geen toegevoegde waarde in een F1 topic? :?
1) Jij bevestigt mijn eerdere opmerking direct al, bedankt hiervoor
2) Je kan niet lezen. Ik zeg dat die technische dingen zoals downforce en banden niet bij het RACE topic horen, maar eerder in het algemene topic, aangezien het RACE topic over de race gaat. Technische discussie is prima in het normale, er was volgens mij vroeger zelfs een technisch topic hiervoor. Maar tijdens een race is het toch logisch dat het over de race zelf gaat.

• Kenhas
@Terranova
Ik kan niet lezen ?? Direct een prettige sfeer

Ik bevestig je opmerking helemaal niet. Jouw opmerking ging over het idee "Max Verstappen fans zijn geen echte F1 fans". En dat bevestig ik helemaal niet. Ik heb absoluut geen probleem met fans van Verstappen of van welke piloot dan ook. Waarom zou ik nu vinden dat Verstappen (of anderen piloot)-fans geen F1 fans zouden zijn? De Verstappen-fans, die niet meer verder kijken na het uitvallen van Verstappen, zijn geen F1 fans, volgens mij. Dan ben je fan van een persoon, niet van een sport.
Ben je fan van de sport, dan kan je nog altijd tegen Hamilton of Mercedes zijn maar heb je tenminste respect voor de prestaties die ze al neergezet hebben.

En technische zaken horen wel degelijk thuis in het race topic. Als je ziet dat een bepaalde auto altijd onderstuurt in bepaalde bochten, kan het altijd handig zijn om te weten dat ze met een gebruikt setje rijden of met een andere voorvleugel die duidelijk niet werkt. De uitgebreide uitleg waarom die voorvleugel niet werkt, kan dan in het hoofdtopic. Het kan handig zijn om weten dat een piloot, die tijdens de pitstop verandert naar hard terwijl de anderen soft opleggen, geen soft banden meer heeft. Dat vermijdt pagina's vol met posts dat het team geblunderd heeft door hard op te leggen. Als een bepaalde auto op het rechte stuk door iedereen ingehaald wordt, kan het handig zijn om te weten dat de motor aan zijn vijfde wedstrijd bezig is terwijl anderen een nieuw exemplaar hebben.
Zijn maar paar random voorbeeldjes. Hoe kan je nu een race volgen als je niet alle parameters weet?

• Outerspace

Outerspace

Topicstarter
Zullen we het hier netjes houden, dank je wel

• hansvk
  • Laatst online: 12:32
Terranova schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

2) Je kan niet lezen. Ik zeg dat die technische dingen zoals downforce en banden niet bij het RACE topic horen, maar eerder in het algemene topic, aangezien het RACE topic over de race gaat. Technische discussie is prima in het normale, er was volgens mij vroeger zelfs een technisch topic hiervoor. Maar tijdens een race is het toch logisch dat het over de race zelf gaat.
En in de race krijg je dus ook te maken met technische zaken die de race (kunnen) beïnvloeden. Dat kan ook te maken hebben met downforce, banden etc. Of begrijp ik je verkeerd?

Wat ik wel kan missen in de race topics is dat er wordt gemeld (tig keer) wat we al in beeld zien, zoals {coureur} pit, crash {coureur} etc.

• toolkist
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 11:22:
Hoe kan je nu een race volgen als je niet alle parameters weet?
Hoewel dat voor jou wellicht onverklaarbaar is.. Niet iedereen kijkt er met dezelfde interesse/diepgang naar. Wat kan mij het nou boeien hoeveelste race het voor een motor is?
Je hoeft het niet te willen begrijpen dat iemand op een andere manier geïnteresseerd is dan jij, maar laat iedereen gewoon lekker op z'n eigen manier kijken en respecteer dat gewoon.

• RodeStabilo
  • Niet online
Om toch even in de F1 te blijven;

Ik zie dat in [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort het de laatste dagen alleen maar gaat over het meebrengen van etenswaren naar het circuit. Valt dat binnen de scope van het topic?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Uiteindelijk krijg je toch weer een polarisatie in twee groepen:
1. een groep die het ziet als een voetbaltribune waar je hi-ha-hondel*l kunt roepen en het puur om de emotie gaat (en posten en roepen, niet luisteren of lezen).
2. een groep die wat meer inhoudelijke posts ziet en alleen maar last heeft van de eerste groep. Andersom zal de voetbaltribune groep dat toch niet merken aangezien het om emotie, posten en roepen gaat, niet om lezen.

Natuurlijk zullen er mensen tussen de twee groepen heen en weer gaan en zullen er grijze gebieden zijn, maar de problematische kant zal eigenlijk 99.99% van de tijd in groep 1 zitten.

Dus splitsen in twee topics en je gooit topic 1 na afloop van de race +1uur ongezien alles weg? Het equivalent van het urinoir opblazen na "gebruik".

• Terranova
hansvk schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

En in de race krijg je dus ook te maken met technische zaken die de race (kunnen) beïnvloeden. Dat kan ook te maken hebben met downforce, banden etc. Of begrijp ik je verkeerd?

Wat ik wel kan missen in de race topics is dat er wordt gemeld (tig keer) wat we al in beeld zien, zoals {coureur} pit, crash {coureur} etc.
Tweakers is geen F1 forum he, maar gewoon een algemeen forum met flink wat F1 fans. Dus ja een racetopic gaat vaak dan over dingen in beeld. Maar jij wil dus als er wat gebeurd waar mensen een mening over hebben dat ze niets meer mogen zeggen omdat 1 iemand ze al voor is geweest?
Het kan natuurlijk gewoon gebeuren dat er in een topic met 100en bezoekers dat er posts zijn die volledig genegeerd/weggedrukt worden. Niet zo gek ook, want hoe saai F1 soms ook kan zijn/lijken, gebeurt er nog veel om over te praten.

Je kan er gewoon niet vanuit gaan dat er op een algemeen forum dat je tijdens de race op een prettige manier veel over de technische stuff kan praten. Want lang niet iedereen wil het daar over hebben maar wel over de race zelf
gambieter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:46:
1. een groep die het ziet als een voetbaltribune waar je hi-ha-hondel*l kunt roepen en het puur om de emotie gaat (en posten en roepen, niet luisteren of lezen).
2. een groep die wat meer inhoudelijke posts ziet en alleen maar last heeft van de eerste groep. Andersom zal de voetbaltribune groep dat toch niet merken aangezien het om emotie, posten en roepen gaat, niet om lezen.

Natuurlijk zullen er mensen tussen de twee groepen heen en weer gaan en zullen er grijze gebieden zijn, maar de problematische kant zal eigenlijk 99.99% van de tijd in groep 1 zitten.

Dus splitsen in twee topics en je gooit topic 1 na afloop van de race +1uur ongezien alles weg? Het equivalent van het urinoir opblazen na "gebruik".
Tja dat ga je krijgen op een algemeen forum. Ik kom voor m'n f1/voetbal/wielrennen/gaming stuff hier ook wel in de algemene topics, maar als ik wat meer "diepte" zoek dan ga ik toch echt naar een specialistischere community. Want dat ga je hier nooit helemaal krijgen. Voor F1 kijk ik dan meer op de Autosport.com forums, al is mijn technische kennis/interesse nou ook weer niet zo groot

[Voor 35% gewijzigd door Terranova op 23-08-2021 12:54]

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Topicstarter
RodeStabilo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:43:
Om toch even in de F1 te blijven;

Ik zie dat in [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort het de laatste dagen alleen maar gaat over het meebrengen van etenswaren naar het circuit. Valt dat binnen de scope van het topic?
Voor de race komt er een apart topic. Hoe zaken geregeld zijn tijdens het evenement kan in het huidige topic besproken worden.

Tweakers Discord

• Kenhas
toolkist schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:18:
[...]

Hoewel dat voor jou wellicht onverklaarbaar is.. Niet iedereen kijkt er met dezelfde interesse/diepgang naar. Wat kan mij het nou boeien hoeveelste race het voor een motor is?
Je hoeft het niet te willen begrijpen dat iemand op een andere manier geïnteresseerd is dan jij, maar laat iedereen gewoon lekker op z'n eigen manier kijken en respecteer dat gewoon.
Van mij mag iedereen kijken zoals ie wil. Mij gaat het er om dat er mensen zijn die minder interesse hebben (daar geen probleem mee) maar dan wel pagina's kunnen vullen met verwijten naar een team dat ze te traag zijn terwijl er een perfect simpele reden voor is. Wel beetje overgedreven gezegd maar is maar om een punt te maken.

Het is blijkbaar een tijd onduidelijk geweest waar de race topics voor dienen. Dient het om te slowchatten of om informatief te zijn? Ik ergerde me er beetje aan dat het blijkbaar het eerste was terwijl ik het tweede verwacht. En het is dan aan de moderators om te bepalen wat het is en daar zijn ze blijkbaar al een tijdje over aan het nadenken

Denk ook wel dat allemaal zo'n vaart niet gaat lopen. Als alles met het nodige respect voor mekaar gezegd wordt, zal er al een hoop toegelaten worden

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

gambieter schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:46:

Opvallend om te zien dat je emotie in de sport even heel convenient gelijkschakeld aan hi ha hondelul op een voetbal tribune.

Dat je daarmee zelf aan het polariseren bent en eigenlijk precies doet waar je tegen bent lijkt je te ontgaan. Of misschien ook niet.

PC Specs

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:17

Fiber

Beaches are for storming.

Of gewoon twee race topics maken. Een topic voor de nerds die op minstens 3 schermen op hun zolderkamer alle statistieken bijhouden en een topic voor de opgewonden standjes die buiten op een groot scherm bij de BBQ één-lettergrepige aanmoedigingen en verwensingen op hun mobiel tikken... *O*

(Om het maar even te chargeren...)

[Voor 6% gewijzigd door Fiber op 23-08-2021 18:42]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-03 23:31
Kenhas schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 13:18:
[...]

Van mij mag iedereen kijken zoals ie wil. Mij gaat het er om dat er mensen zijn die minder interesse hebben (daar geen probleem mee) maar dan wel pagina's kunnen vullen met verwijten naar een team dat ze te traag zijn terwijl er een perfect simpele reden voor is. Wel beetje overgedreven gezegd maar is maar om een punt te maken.

Het is blijkbaar een tijd onduidelijk geweest waar de race topics voor dienen. Dient het om te slowchatten of om informatief te zijn? Ik ergerde me er beetje aan dat het blijkbaar het eerste was terwijl ik het tweede verwacht. En het is dan aan de moderators om te bepalen wat het is en daar zijn ze blijkbaar al een tijdje over aan het nadenken

Denk ook wel dat allemaal zo'n vaart niet gaat lopen. Als alles met het nodige respect voor mekaar gezegd wordt, zal er al een hoop toegelaten worden
Je kan ook doorscrollen en je niet ergeren.

In het voetbaltopic heb/had je eenzelfde soort discussie. Laat je de emotie toe, of gaan we tijdens de wedstrijd analyseren. In het voetbaltopic is er elk weekend iemand die keihard BAM! plaatst. Volgens mij ligt niemand wakker van die zinloze kreet. Sterker nog, het past prima in de geest van de non-discussie. Het maakt het luchtig, want in het voetbaltopic kunnen de emoties hoog oplopen. Waar ik overigens geen probleem mee heb, maar je moet in dat roze vlak spelen.

Volgens mij ga je het niet leuker krijgen als je alles opsplitst. Dat sloopt de discussie, ook al is ie soms ergelijk.

Ik heb het dus wel over voetbal. Misschien zijn racefans totaal anders, maar dat denk ik niet.

• Kenhas
mavaros schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 21:25:
[...]

In het voetbaltopic heb/had je eenzelfde soort discussie. Laat je de emotie toe, of gaan we tijdens de wedstrijd analyseren. In het voetbaltopic is er elk weekend iemand die keihard BAM! plaatst. Volgens mij ligt niemand wakker van die zinloze kreet. Sterker nog, het past prima in de geest van de non-discussie. Het maakt het luchtig, want in het voetbaltopic kunnen de emoties hoog oplopen. Waar ik overigens geen probleem mee heb, maar je moet in dat roze vlak spelen.

Volgens mij ga je het niet leuker krijgen als je alles opsplitst. Dat sloopt de discussie, ook al is ie soms ergelijk.

Ik heb het dus wel over voetbal. Misschien zijn racefans totaal anders, maar dat denk ik niet.
Het is moeilijk doorscrollen als er tientallen pagina's zijn met posts die niet langer dan 5 woorden zijn. Ik kan natuurlijk het ganse topic overslaan, wat ik ook meer en meer doe. Nu is het zo dat ik het race topic niet vroeger dan maandag middag open en slechts de laatste tien pagina's lees (met zeer veel moeite). Veel nabesprekingen en interviews worden dan gepost maar dan nog is het zoeken tussen alle "onzin". Ik ga niet zeggen dat emotie niet mag maar de meeste emotie wordt toch verkeerd begrepen. Dan liever geen emotie dan het grote risico dat er een discussie ontstaat over (bijvoorbeeld) 1 woord dat verkeerd begrepen wordt.

Je wilt niet weten welke berichten ik ontvangen heb naar aanleiding van de UK-crash. Daar was de beslissing dat Hamilton "het meest" in fout was. Toen ik opmerkte dat, als je logisch doordenkt, Verstappen dus ook niet helemaal vrijuit ging, kreeg ik o.a. een bericht met het vriendelijke verzoek tegen een boom te rijden zodat de wereld een betere plaats is. Als dat emotie is, dan bedank ik daarvoor.
Voor emoties neem je een chatbox, voor informatie een forum. Zodra je de twee begint te mengen, is het zeer moeilijk om de grens te houden. Het kan wel degelijk maar de grens is voor velen niet duidelijk dus haal het, jammer genoeg, dan maar uit elkaar. Eigenlijk beetje hetzelfde als wat de moderators hier nu doen. Emoties lijken de bovenhand te nemen (op een negatieve manier) en dus grijpen ze in. Is altijd jammer wat maatregelen ook zijn maar soms is het nodig.
Wordt een race topic specifiek omschreven als slow chat topic, dan heb ik daar geen probleem mee. Dan blijf ik er gewoon weg.

Ik support voor een sport/team/atleet, niet tegen. Om in voetbal te blijven. Je bent supporter van ploeg A. Voor mij is het vreemd dat je dan hoopt dat ploeg B verliest als ze Europees spelen. Ik heb er dan geen probleem mee dat ploeg B wint want dat zet, op zijn minst, het Belgisch/Nederlands (schrappen wat niet past) voetbal in een positief daglicht.
Als, tijdens een wielerwedstrijd, mijn favoriet renner uitvalt, ga ik niet stoppen met kijken. Ik ben in de eerste plaats fan van de sport, op de tweede plaats van een renner. Het is niet omdat mijn favoriete renner uitvalt, dat het geen mooie wedstrijd kan zijn en daar draait het uiteindelijk om.
F1 is eigenlijk één van de weinig sporten waar ik redelijk neutraal naar kijk. Als ik dan zou supporteren voor iemand, zou het voor Norris zijn. Maar ik betrap me er soms op dat ik Mercedes en Hamilton aan het verdedigen ben omdat de anti-emoties zo hoog oplopen.

Maar zoals gezegd, beetje een discussie zonder mogelijke oplossing. Ik heb mijn idee, iemand anders zijn/haar idee. Het is aan de moderators om de gulden middenweg te vinden

[Voor 3% gewijzigd door Kenhas op 24-08-2021 09:33]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Het is dan wellicht de vraag of slowchat als discussie gezien wordt of niet en of de slowchat op een gegeven moment ook stopt of dat men moeite heeft om de slowchat om te zetten in een wat meer constructieve discussie waar de one-lines weer verdwijnen.

Als je het voetbaltopic als basis neemt lijkt men daar met momenten moeite mee te hebben en hetgeen ik in het F1 topic zie is het daar niet veel anders. Juist het grijze gebied maakt het lastig en haalt potentieel een deel van de waarde weg.
[...]

In het voetbaltopic is er elk weekend iemand die keihard BAM! plaatst. Volgens mij ligt niemand wakker van die zinloze kreet. Sterker nog, het past prima in de geest van de non-discussie. Het maakt het luchtig, want in het voetbaltopic kunnen de emoties hoog oplopen. Waar ik overigens geen probleem mee heb, maar je moet in dat roze vlak spelen.
IMO begint die afbeelding wel enigszins zijn charme te verliezen ;)
De informatiedichtheid is al bijzonder laag en teruglezen is nutteloos omdat er geen context wordt gegeven, dit is natuurlijk inherent aan slowchat maar daardoor gaan wel wat posts verloren omdat ze in een woud van onelines staan.

Hoog oplopende emoties zijn overigens wel af en toe een probleem, zie ook de ingrepen die gedaan worden. Er moet alsnog enige basis zijn van enig niveau. Dat een deel van de deelnemers daar moeite mee hebben is een feit en zorgt voor meer werk voor de mods wat bijzonder spijtig is en dat gaat dus op voor zowel F1 als Voetbal.
Kenhas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Ik support voor een sport/team/atleet, niet tegen. Om in voetbal te blijven. Je bent supporter van ploeg A. Voor mij is het vreemd dat je dan hoopt dat ploeg B verliest als ze Europees spelen. Ik heb er dan geen probleem mee dat ploeg B wint want dat zet, op zijn minst, het Belgisch/Nederlands (schrappen wat niet past) voetbal in een positief daglicht.
Deze mening deel ik zeker en heeft ook invloed op de sfeer als je hoopt dat een team verliest. De basis is dan negatief en zorgt eerder voor frictie. Waarbij kritisch zijn moet kunnen maar hopen dat Team X verliest, coureur Y uitvalt en dat soort berichten hebben voor een deel een kern van waarheid maar is dat het niveau dat je na moet willen streven. Waarbij ik niet wil zeggen dat we met zijn alle iedereen moeten aanmoedigen maar het negatieve uitganspunt is zonde al lijkt in het verleden ook het modteam daar anders in te staan.

[Voor 21% gewijzigd door Napo op 24-08-2021 10:35]

• toolkist
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:29:

Je wilt niet weten welke berichten ik ontvangen heb naar aanleiding van de UK-crash. Daar was de beslissing dat Hamilton "het meest" in fout was. Toen ik opmerkte dat, als je logisch doordenkt, Verstappen dus ook niet helemaal vrijuit ging, kreeg ik o.a. een bericht met het vriendelijke verzoek tegen een boom te rijden zodat de wereld een betere plaats is. Als dat emotie is, dan bedank ik daarvoor.
Daar heb je toch zeker wel werk van gemaakt he? En dan niet alleen via tweakers...

• Kenhas
@Napo Hetzelfde als wat ik bedoelde maar dan mooier verwoord d:)b

@toolkist Niets mee gedaan. Daar ga ik geen moeite of tijd in steken. Gewoon negeren. Het hier typen is eigenlijk al meer aandacht dan ik er wil aan besteden. Nadeel is natuurlijk wel dat je bepaalde berichten (van mensen die er niets mee te maken hebben) anders gaat lezen. Je wil nog maar het topic openen en je hebt al een bepaald idee over hoe de sfeer zal zijn. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen.

Op naar Francorchamps :)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Door 40 pagina's one-liner geschreeuw en drek scrollen om 1 nuttige post te vinden? Dan het topic maar niet openen, dus. En dan hou je alleen het urinoir over, waar geroepen wordt maar niet geluisterd.

• toolkist
  • Niet online
Kenhas schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:12:
@Napo Hetzelfde als wat ik bedoelde maar dan mooier verwoord d:)b

@toolkist Niets mee gedaan. Daar ga ik geen moeite of tijd in steken. Gewoon negeren. Het hier typen is eigenlijk al meer aandacht dan ik er wil aan besteden. Nadeel is natuurlijk wel dat je bepaalde berichten (van mensen die er niets mee te maken hebben) anders gaat lezen. Je wil nog maar het topic openen en je hebt al een bepaald idee over hoe de sfeer zal zijn. Maar ik laat het niet aan mijn hart komen.

Op naar Francorchamps :)
Ik had toch op z'n minst die persoon een lange tweakers vakantie gegund, 1 berichtje naar een mod lijkt me geen moeite.

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Napo schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:32:
[...]

Het is dan wellicht de vraag of slowchat als discussie gezien wordt of niet en of de slowchat op een gegeven moment ook stopt of dat men moeite heeft om de slowchat om te zetten in een wat meer constructieve discussie waar de one-lines weer verdwijnen.
Sowieso , als je tijd hebt om te slowchatten is de race niets of de race doet je niets maar het slowchatten wel.

Las hierboven iets als: Als de race gaande is , gewoon het topic sluiten.

• toolkist
  • Niet online
NoahAmber schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

Sowieso , als je tijd hebt om te slowchatten is de race niets of de race doet je niets maar het slowchatten wel.

Las hierboven iets als: Als de race gaande is , gewoon het topic sluiten.
Gaan we weer... Laat iedereen toch eens op z'n eigen manier kijken zonder daar zo nodig een waarde oordeel over te moeten vellen.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

Vroeger vond ik de racetopics open hebben naast de race juist interessant omdat er mensen waren die bijv. via F1TV meeluisterden met de radio.

Maar zoals @gambieter aangeeft: Dat is nu godsonmogelijk omdat er allemaal totaal nutteloze posts tussenstaan.

Twee topics openen lijkt mij ook niet wenselijk. Het "tribune-topic" moet alsnog gemodereerd worden, want als dat niet gebeurd geef ik het 15 minuten tot de eerste racistische reacties geplaatst worden, en het meer analytische topic moet gemodereerd worden om ervoor te zorgen dat de "tribunefans" niet daar de boel op stelten zetten.

Dubbel zo veel werk, en voor wat precies?

De komende regels lijken mij dikke prima, en ik hoop dat er vrij strak gemodereerd gaat worden, plus dat de mods zich niks aantrekken van de mensen die vol "verbazing" brullen dat het een schande is dat het topic dicht gaat mocht het de spuigaten uitlopen.

En voor de mensen die niet kunnen leven met de regels: ga lekker naar Twitter of Discord ofzo.

Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee