Tomahawk_nr1 schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 20:58:
Wat een mega zure reactie! Volgende keer maar weer via F1 tv 😉
Ik heb een top dag gehad... En wat strak georganiseerd. Toch bijna 100.000 mensen die even op bezoek komen. Vervoer per trein ging weer vlekkeloos. 15 min wachttijd voor het station en hop gaan met die banaan. Wat een luxe om dit mondiale circus binnen 2 uur van huis te hebben.
Dat is wel mooi om te horen, dat bij jou vervoer of doorloop wel goed ging. Begrijp me niet verkeerd. Heb echt prima dagje gehad, en goed vermaakt.
Gok dat vandaag ~5-6u in rij(en) gestaan heb. Waarvan meeste vertragingen echt onnodig waren. Enkele van crew gesproken, waren ook geïrriteerd en machteloos.
Bij de hoofdingang 90min, toegang tot tribune geblokkeerd ruim een 60min. wachten (geen alternatief), onbegrijpelijk systeem van dranghekken en draaideursluizen 45-60min voor niets, treinstation binnen komen 80min(!) + ontelbare opstoppingen en chokepoints wat algehele beleving niet ten goede kwam
Beetje de kosten drukken door “voer” van thuis meenemen bleek kansloos: bij toegangspoort/controle kon ik alles inleveren. Van broodjes, snoep, snacks, drinken (wist ik), koffie etc etc. maar (!!) paraplu van 80cm kon wel. Echter vanwege de monopolie op de consumptie, was dit een van mijn duurste GPs…
(
Later bleek dat de controle sterk persoon afhankelijk was; mijn maatje mocht zijn blikjes cola houden, maar moest inhoud drinkfles legen. Andere reisgenoot mocht zijn boterhammen weer wel meenemen. Die ik weer moest weggooien)
Goedkoop tribune tickets voor 30€

maar alleen aan vervoer (trein) + drinken + consumptie was nog 230€ kwijt…. Andere races vergelijkbaar bedrag kwijt, maar dat is incl. de reguliere ticket prijs! (Ik betaalde 30€ voor 2x toegangtickets, reguliere ticket prijs voor hairpin tribune is 115€ p/p)
Om 07:15u vertrokken, 22;30u thuis

Goed sfeertje en leuk publiek! Veel interactie, nodige activiteiten op de baan (wel jammer dat die soms beperkt bleven tot main-straight/pitsstraat) alles rondom circuit en in de stad was een groot feestje. Veel merchandisers, fans, wedstrijdjes, etc etc en dan ook nog zo veel mazzel met weer!
Mocht Zandvoort een comeback maken op de kalender, sla ik m zeker over.
Wat bernie Ecclestone ooit zei over huidige situatie: “
Do you think it's normal for a bricklayer from Amsterdam to spend half of his month's salary to attend this race”
[
Voor 13% gewijzigd door
himlims_ op 22-08-2026 02:30
]