volgens mij is er geen loting.. ik kreeg meteen de melding : leuk dat je erbij bent.. en moest ook meteen betalen.Loewe schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 23:43:
Vraag over de loting voor 2026, als ik mee doe aan de loting voor 4 personen. En we proberen dit allemaal, zitten we dan aan de kaarten vast als we ingeloot worden? We hebben uiteraard geen 4x4 kaarten nodig.
@Wyke Net ingeschreven voor tickets voor de Sprint (vrijdag + zaterdag) en die gaan toch echt via een loting.
Dat lees ik anders nergens terug. Het is enkel een aanvraag voor tickets waarbij je moet afwachten of je ingeloot wordt.Gynnad schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 06:49:
[...]
Ja, je hebt een betalingsverplichting, dat staat in de voorwaarden.
Ik had vorige week dezelfde ervaring als @Mr Magic en kreeg dus ook geen betaalverzoek.Wyke schreef op zaterdag 6 september 2025 @ 12:44:
[...]
volgens mij is er geen loting.. ik kreeg meteen de melding : leuk dat je erbij bent.. en moest ook meteen betalen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Tot en met 26 augustus was er pre-sale waarin mensen direct tickets konden kopen (voor mensen die bij eerdere edities geweest zijn), daarna loopt het via een toewijzingssysteem (ik gok dus loting).
ah ok, ja ik had 3 jaar geleden ook tickets (en dit jaar ook maar toen had iemand anders ze gekocht). dat verklaart het.
Wat een kansloos gebeuren weer met die ticketverkoop. Een paar tickets voor de zaterdag is al teveel gevraagd
De vraag naar tickets voor de FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2026 was enorm. Daardoor konden we niet iedereen tickets toewijzen zoals aangevraagd. Voor jou geldt dat er op basis van loting helaas géén tickets zijn toegewezen.
Wat nu?
Alle beschikbare tickets zijn op dit moment toegewezen. Mochten er tickets vrijkomen, dan brengen we uitgelote fans als eerste op de hoogte en krijgen zij voorrang bij de aanschaf van tickets. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en je hoort direct wanneer er tickets beschikbaar zijn.
De vraag naar tickets voor de FORMULA 1 HEINEKEN DUTCH GRAND PRIX 2026 was enorm. Daardoor konden we niet iedereen tickets toewijzen zoals aangevraagd. Voor jou geldt dat er op basis van loting helaas géén tickets zijn toegewezen.
Wat nu?
Alle beschikbare tickets zijn op dit moment toegewezen. Mochten er tickets vrijkomen, dan brengen we uitgelote fans als eerste op de hoogte en krijgen zij voorrang bij de aanschaf van tickets. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en je hoort direct wanneer er tickets beschikbaar zijn.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ja...was te verwachten dat t storm zou lopen. Of zijn er straks nog heel veel gold en silver te krijgen...
Ik geloof er helemaal niks van. Pure marketing om er maximaal aan te verdienen. Zoals eigenlijk al vanaf het begin toen de F1 weer in Zandvoort landde met het hele circus eromheen. Met zo'n achterlijk niet transparant lotingsysteem ipv normale kaartverkoop. Ik had het graag 1x willen meemaken voor een redelijke prijs en zelfs dat lijkt nu niet mogelijk, terwijl ik al direct op 31 augustus kaarten voor GA2 had aangevraagd voor de zaterdag.sly___ schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 18:28:
Ja...was te verwachten dat t storm zou lopen. Of zijn er straks nog heel veel gold en silver te krijgen...
Wat vind je er precies kansloos aan? Persoonlijk vind ik een loting eerlijker dan wanneer je in een virtuele wachtrij moet gaan staan waarbij je de hele tijd je scherm in de gaten moet houden. Of nog erger: kaarten kopen via scripts/bots die dan het scalper circuit ingaan zoals bij recente videokaart releases.Laguna schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 17:58:
Wat een kansloos gebeuren weer met die ticketverkoop. Een paar tickets voor de zaterdag is al teveel gevraagd
Nu heb ik het geluk dat ik ben ingeloot voor twee Arena 1 Gold Sprint tickets, maar dat had net zo goed niet zo kunnen zijn. Bij de allereerste editie had ik met drie verschillende e-mail adressen ingeschreven en was ik met alledrie niet ingeloot.
Ja...loten lijkt me ook eerlijker idd. Denk dat de kans ook groot is dat er veel vrij komt in de doorverkoop wanneer de Red Bull volgend jaar niet vooruit te branden is met die eigen moter. 😀
Een loting is niet per definitie eerlijker. We weten immers niet hoe die loting wordt gedaan. Er worden bij de aanvraag allerlei vragen gesteld en we weten niet welk gewicht er aan die vragen wordt gehangen. Tevens vind ik het oneerlijk dat mensen die reeds het jaar ervoor een kaartje hebben gekocht wel de mogelijkheid hadden om weer een kaartje te kopen en dus niet afhankelijk waren van die loterij. Ik zou het eerlijker vinden als er juist voorrang werd gegeven aan mensen die nog niet eerder zijn geweest (al valt daar uiteraard niet op te selecteren vanwege het niet kunnen controleren). Nog altijd liever het first come first serve principe dan die niet transparante loterij, waarbij er ongetwijfeld nog kaarten worden achtergehouden. F1 op Zandvoort draait helaas meer om zoveel mogelijk geld verdienen dan om de racesport. Ook met die absurde regels qua meenemen van wat te eten (het weren van drinken is helaas gebruikelijk) en stoeltjes. Wat dat betreft een wereld van verschil met TT Assen waar ik al meermaals ben geweest.
FtfyLaguna schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
F1 op Zandvoort draait helaas meer om zoveel mogelijk geld verdienen dan om de racesport. Wat dat betreft een wereld van verschil met TT Assen waar ik al meermaals ben geweest.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je kan bij Max nog tickets krijgen op 2 van de 3 tribunes, 1 zit al vol, dat was de eerste dag al het geval (afgelopen zondag)
https://nl.verstappen.com/tickets/dutch-gp
Everything is better with Bluetooth
Enkel passepartout zo te zien, oftewel voor het hele weekend.jeanj schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:45:
Je kan bij Max nog tickets krijgen op 2 van de 3 tribunes, 1 zit al vol, dat was de eerste dag al het geval (afgelopen zondag)
Ze verkopen liever weekendtickets dan losse vrijdag/zaterdag/zondagtickets. En dat snap ik ook wel een klein beetje....Laguna schreef op woensdag 10 september 2025 @ 14:02:
[...]
Enkel passepartout zo te zien, oftewel voor het hele weekend.
Dat mensen die al eerder zijn geweest voorrang krijgen vind ik ook bijzonder. Maar ook daar: vaste klanten wil je niet wegjagen zeg maar.
Helaas is het allemaal commercie, zeker bij de F1. Ticketshops maar in de gaten houden denk ik?
Vergeten in de voorrangsperiode tickets te kopen en helaas nu uitgeloot.
Hopelijk komt er nog wat vrij t.z.t. via het resell platform.
De organisatie van de DGP heeft een eigen officieel doorverkoop kanaal: resell platform. Dit platform is beschikbaar voor de hoofdboekers van de tickets in de MyDGP omgeving. Je kunt de tickets die je niet meer wilt op een officiële manier doorverkopen tegen de aankoopprijs minus €15,00 administratiekosten. Let op: alleen hoofdboekers kunnen de tickets voor verkoop aanbieden! De nieuwe kaartkoper betaalt ook een resale fee van €15,00.
Hopelijk komt er nog wat vrij t.z.t. via het resell platform.
Per verkocht ticket via het Resell platform pakken ze ook nog ff €30Helaas is het allemaal commercie, zeker bij de F1. Ticketshops maar in de gaten houden denk ik?
De organisatie van de DGP heeft een eigen officieel doorverkoop kanaal: resell platform. Dit platform is beschikbaar voor de hoofdboekers van de tickets in de MyDGP omgeving. Je kunt de tickets die je niet meer wilt op een officiële manier doorverkopen tegen de aankoopprijs minus €15,00 administratiekosten. Let op: alleen hoofdboekers kunnen de tickets voor verkoop aanbieden! De nieuwe kaartkoper betaalt ook een resale fee van €15,00.
Voor afgelopen editie heb ik via de ticketshop van formula1.com kaarten besteld. Op dit moment nog niet beschikbaar voor 2026, maar als je echt graag heen wilt zeker de moeite waard om in de gaten te houden.
First come first serve kan net zo ontransparant zijn, want wie zegt dat er niet mensen voor jou in de virtuele wachtrij worden gezet? Persoonlijk vind ik een loting veel eerlijker, omdat dan iedereen een redelijke kans heeft en niet alleen het groepje mensen dat met 10 sessies midden in de nacht een kaartje probeert te bemachtigen.Laguna schreef op woensdag 10 september 2025 @ 13:13:
Een loting is niet per definitie eerlijker. We weten immers niet hoe die loting wordt gedaan. Er worden bij de aanvraag allerlei vragen gesteld en we weten niet welk gewicht er aan die vragen wordt gehangen. Tevens vind ik het oneerlijk dat mensen die reeds het jaar ervoor een kaartje hebben gekocht wel de mogelijkheid hadden om weer een kaartje te kopen en dus niet afhankelijk waren van die loterij. Ik zou het eerlijker vinden als er juist voorrang werd gegeven aan mensen die nog niet eerder zijn geweest (al valt daar uiteraard niet op te selecteren vanwege het niet kunnen controleren). Nog altijd liever het first come first serve principe dan die niet transparante loterij, waarbij er ongetwijfeld nog kaarten worden achtergehouden. F1 op Zandvoort draait helaas meer om zoveel mogelijk geld verdienen dan om de racesport. Ook met die absurde regels qua meenemen van wat te eten (het weren van drinken is helaas gebruikelijk) en stoeltjes. Wat dat betreft een wereld van verschil met TT Assen waar ik al meermaals ben geweest.
Maar overal waar meer vraag is dan aanbod zullen er mensen het oneerlijk vinden, helemaal als ze ernaast grijpen.
Hier is het wel gelukt om door de loting heen te komen op volgend jaar de zaterdag.
Heb kaartjes voor de Pit Grandstand tribune.
Laatste keer dat ik aanwezig was, was bij de "corona editie", toen had je een vaste plek op de tribune. (Zat toen bij Arena in gold) Is dat nu ook weer? en wordt je plekje pas later bekend? Kan het nu in elk geval nog nergens ontdekken in mijn account / de dutch gp app
Bewust voor de zaterdag gekozen, sprint+quali en alle andere klasses eromheen,
Zal wel weer porsche en de dames zijn. Kan ik op zondag mooi thuis de normale race achter de TV volgen
Laatste keer dat ik aanwezig was, was bij de "corona editie", toen had je een vaste plek op de tribune. (Zat toen bij Arena in gold) Is dat nu ook weer? en wordt je plekje pas later bekend? Kan het nu in elk geval nog nergens ontdekken in mijn account / de dutch gp app
Zal wel weer porsche en de dames zijn. Kan ik op zondag mooi thuis de normale race achter de TV volgen
[ Voor 18% gewijzigd door TripleQ op 11-09-2025 16:12 ]
Ja nu ook weer, je hebt wel vaste plekken maar die zie je pas bij het personaliseren voor het event aan.TripleQ schreef op donderdag 11 september 2025 @ 16:10:
Hier is het wel gelukt om door de loting heen te komen op volgend jaar de zaterdag.
Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.
Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.
Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/
Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland
De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen