Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 2 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:36
In 2020 een Grand Prix in Nederland :-)

LONDEN - Formula One Management Limited, eigenaar van de Formule 1, heeft het Circuit van Zandvoort een concreet aanbod gedaan om reeds in 2020 een Grand Prix te organiseren. Daarmee zou de Grote Prijs van Nederland voor het eerst sinds 1985 weer in ons land worden gehouden.

BRON

Modbreak: titleAfgesplitst van het reguliere F1 topic. :)

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2018 16:56 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WD-41
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 24-04 05:19

WD-41

Ik smeer hem!

Nu ook op nu.nly

En autobahn.

Toch wel onverwacht, ik gaf Assen op papier veel meer kans, de infrastructuur rond Zandvoort is niet echt best. Liberty heeft altijd gezegd dat ze veel waarde hechten aan de historie van de f1, blijkbaar is dat toch niet alleen marketingpraat...

[ Voor 56% gewijzigd door WD-41 op 02-11-2018 07:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaXeRs
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 15:20
Ah en de DTM races zijn komen te vervallen .
Incl de daarbij horende umo dagen.
Dus kom er maar in 13 tm 15 juli.😁

Lights out and away we go for the 2020 Dutch Grandprix !!

[ Voor 19% gewijzigd door MaXeRs op 02-11-2018 06:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-08-2024
MaXeRs schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:51:

Hopelijk meteen met Max op pole

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:35
Top nieuws, wel apart dat het Zandvoort is geworden ivm infrastructuur, maar wel ontzettend tof!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
MaXeRs schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 05:51:

Als je op tijd wil wezen zou ik maar vast in de file gaan staan lol

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:25
Leuk hoe Assen steeds de pers opzocht terwijl Zandvoort in alle rust de deal sluit :-P

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-41

WD-41

Ik smeer hem!

Devian schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:00:
Leuk hoe Assen steeds de pers opzocht terwijl Zandvoort in alle rust de deal sluit :-P
De Oranjes hebben Bernie even gebeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:19

Bestla

V/F

WD-41 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:05:
[...]

De Oranjes hebben Bernie even gebeld :)
Bernie staat al een tijdje buiten spel ;) Er zal wel gebeld zijn met Mr Chase Carey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

Als je een beetje op tijd wil zijn moet je maandag al van huis, dikke drama om daar te komen ;w

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

Spotmatic

Ken sent me

Leuk voor de historie van F1 en Nederland, maar een drama voor Zandvoort en voor de race. Maar in ieder geval zullen we kunnen genieten van de FP's en de Q?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

V/F

Spotmatic schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:26:
Leuk voor de historie van F1 en Nederland, maar een drama voor Zandvoort en voor de race. Maar in ieder geval zullen we kunnen genieten van de FP's en de Q?
Waarom een drama voor Zandvoort? Weet jij meer dan ik? Dat de infra niet helemaal ideaal is dat weten we al jaren, maar daar hebben ze 2 jaar de tijd voor om daarom heen te werken.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
* nachtnet gooit een korreltje zout in dit topic.

Bron is de telegraaf, ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Lekker met de fiets mensen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

V/F

Gewoon naar Noordwijk gaan en via het strand naar Zandvoort lopen. Nog gezond ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23

Spotmatic

Ken sent me

Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:29:
[...]
Waarom een drama voor Zandvoort? Weet jij meer dan ik? Dat de infra niet helemaal ideaal is dat weten we al jaren, maar daar hebben ze 2 jaar de tijd voor om daarom heen te werken.
Precies dat, de infrastructuur moet echt worden aangepakt, of anders georganiseerd zoals bijvoorbeeld het compleet afsluiten van alle toegangswegen en het inzetten van bussen vanaf omliggende plaatsen.

Ik zou er waarschijnlijk midden in de nacht heen rijden en dan overnachten in mijn campertje (ook al mag dat niet ;-), gesteld dat ik erheen zou gaan natuurlijk) .

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:18

Pierre

Van nature lui!

Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:32:
[...]

Gewoon naar Noordwijk gaan en via het strand naar Zandvoort lopen. Nog gezond ook.
Ik plof lekker op de bank met een fles bier :9 , lopen naar de koelkast vind ik ver genoeg.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:21
Gynnad schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 06:46:
Top nieuws, wel apart dat het Zandvoort is geworden ivm infrastructuur, maar wel ontzettend tof!
Laten we maar even afwachten of dit doorgaat xd Er zou een contract zijn, die niet getekend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WD-41

WD-41

Ik smeer hem!

Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:07:
[...]

Bernie staat al een tijdje buiten spel ;) Er zal wel gebeld zijn met Mr Chase Carey
Ik geloof nooit dat hij echt helemaal buitenspel staat. Hij loopt nog verdacht vaak door de paddock. Hij zal zijn "kindje" echt niet zomaar loslaten. En hij heeft nog geld=invloed genoeg. Maar mijn punt was eigenlijk alleen maar dat Zandvoort het, in tegenstelling tot Assen, heel stilletjes achter de schermen geregeld heeft...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
Twitter loopt inmiddels vol met azijn:
Millieu, (lawaai en vervuiling)

Kosten (ziekenhuizen vallen om en dit kost zo veel)

Verkeer (druk)

Daarnaast is zie ik alleen nederlanders over zandvoort twitteren..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:17

vhal

ಠ_ಠ

Voorlopig is er nog niks geregeld en betreft het een aanbod om het te mogen organiseren. Wellicht dat onze BernardJr nog wat huurverhogingen moet doorvoeren in Amsterdam om het rendabel te maken :z
Dat het een logistieke ramp wordt is wel duidelijk. De GP van Frankrijk was ook al een ramp qua verkeer

Ik vraag mij overigens wel af wat ze aan het huidige circuit moeten verspijkeren, die grindbakken kunnen echt niet meer :P Is er überhaupt in te halen op het huidige circuit met een F1 wagen?

[ Voor 46% gewijzigd door vhal op 02-11-2018 08:14 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Klinkt meer als een openingsbod. Je mag het organiseren maar de voorwaarden zoals ze nu op papier staan zijn ongunstig.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:19
Barfman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 00:09:
In 2020 een Grand Prix in Nederland :-)
Nog niet, alleen als het circuit akkoord gaat met de randvoorwaarde waar het circuit/complex aan moet voldoen. Ik denk nog steeds niet dat het gaat gebeuren, omdat CPZ/Zandvoort/sponsoren erg veel moeten regelen en geld vrij moeten maken. Volgens mij is dit kenbaar maken vooral een publiciteitsstunt van Bernard om zo sponsoren te trekken en steun te vergroten.
De fee die Zandvoort voor de rechten van de Grote Prijs moet betalen is circa 20 miljoen euro. De totale kosten voor de organisatie worden tussen de 30 en 40 miljoen euro geschat.
Bedoelen ze hier dat het maximaal 60 miljoen gaat kosten? Of zit die 20 miljoen verrekend in de 30-40 miljoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:06
De bron is de Telegraaf, dus ik wacht nog rustig even af. Alhoewel RTL GP het een aantal weken geleden ook al tussen neus en lippen door melde.

Ik ben ook van mening dat de faciliteiten de bereikbaarheid te belabberd voor woorden is. Aan die faciliteiten zullen ze nog wel wat kunnen doen, de bereikbaarheid zal de F1 organisatie een zorg zijn want dat zie je op TV toch niet en uitverkocht raakt het in dit geval toch wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

B-Real schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:33:
De bron is de Telegraaf, dus ik wacht nog rustig even af. Alhoewel RTL GP het een aantal weken geleden ook al tussen neus en lippen door melde.

Ik ben ook van mening dat de faciliteiten de bereikbaarheid te belabberd voor woorden is. Aan die faciliteiten zullen ze nog wel wat kunnen doen, de bereikbaarheid zal de F1 organisatie een zorg zijn want dat zie je op TV toch niet en uitverkocht raakt het in dit geval toch wel.
zorg dat je zsm een 'centerparks' oid boekt zodra de datum bekend is, vast gezellige boel en dichtbij

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:27

Martinspire

Awesomeness

vhal schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:09:
Voorlopig is er nog niks geregeld en betreft het een aanbod om het te mogen organiseren. Wellicht dat onze BernardJr nog wat huurverhogingen moet doorvoeren in Amsterdam om het rendabel te maken :z
Dat het een logistieke ramp wordt is wel duidelijk. De GP van Frankrijk was ook al een ramp qua verkeer

Ik vraag mij overigens wel af wat ze aan het huidige circuit moeten verspijkeren, die grindbakken kunnen echt niet meer :P Is er überhaupt in te halen op het huidige circuit met een F1 wagen?
Mja naast de locatie is er wel meer mis:
  • Te weinig tribunes
  • Huidige grote tribune heeft niet eens klapstoeltjes
  • Verouderde faciliteiten
  • Krappe pitbox en algehele pitgebouw is enorm verouderd (gaan zie die platgooien)
  • Baan is te kort (die gaan er heus wel minder dan een minuut over doen)
  • Inhalen is vrijwel onmogelijk met huidige auto's
  • Krappe stuk tussen pitgebouw en rest van het middenterrein (alle trucks en hospitality kan onmogelijk bij elkaar staan naast de pits en dan moet het dus allemaal over een weg van 5 meter breed naar de rest van het binnenterrein. Nee dat gaat lukken met al die mensen en spullen)
  • Waardeloze staat van het asfalt en de curbstones
Hoe gaan ze dit alles oplossen en financieren dan? Vooral dat pitgebouw gaat het niet redden in huidige staat en heeft ook de looks van niks bijzonders. Er is volgens mij niet eens voldoende plek voor de persconferentie.

Maar goed, we gaan het zien. Ik weet in ieder geval dat ik hem niet ga bezoeken

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
himlims_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:
[...]

zorg dat je zsm een 'centerparks' oid boekt zodra de datum bekend is, vast gezellige boel en dichtbij
Mwah, ik woon een half uurtje bij Assen vandaan dat was/is een betere optie voor mij mocht de F1 naar Nederland komen. Qua faciliteiten en bereikbaarheid 10x beter, alleen gok ik dat het daar wel een (nog) saaiere race zal worden door de baan lay-out t.o.v. Zandvoort.

En dan nog denk ik niet dat ik de race zou bij wonen. Ik ga met de TT bijv. vaak ook een dagje naar de trainingen/kwalificatie om sfeer te proeven en kijk de race thuis fijn vanaf de bank, denk dat ik dat bij de F1 ook zou doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
nachtnet schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:02:
Twitter loopt inmiddels vol met azijn:
Millieu, (lawaai en vervuiling)

Kosten (ziekenhuizen vallen om en dit kost zo veel)

Verkeer (druk)

Daarnaast is zie ik alleen nederlanders over zandvoort twitteren..
Als je het objectief bekijkt hebben ze nog gelijk ook. Dat wil niet zeggen dat ik tegen ben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Martinspire schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:43:
[...]

• Te weinig tribunes
  • Krappe pitbox en algehele pitgebouw is enorm verouderd (gaan zie die platgooien)
  • Krappe stuk tussen pitgebouw en rest van het middenterrein (alle trucks en hospitality kan onmogelijk bij elkaar staan naast de pits en dan moet het dus allemaal over een weg van 5 meter breed naar de rest van het binnenterrein. Nee dat gaat lukken met al die mensen en spullen)
Hoe gaan ze dit alles oplossen en financieren dan? Vooral dat pitgebouw gaat het niet redden in huidige staat en heeft ook de looks van niks bijzonders. Er is volgens mij niet eens voldoende plek voor de persconferentie.

Eerlijk is eerlijk, het is een mooi circuit met historie e.d. maar ben het met de meeste punten wel met je eens.

Zandvoort is qua baanlayout nog net geen Monaco, maar misschien vergelijkbaar met een korte Hungaroring.

Hoop wel dat ze een hoop aanpassingen doorvoeren (niet op het circuit maar aan de faciliteiten), en dat het wel een succes wordt. d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
B-Real schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:43:
[...]

Mwah, ik woon een half uurtje bij Assen vandaan dat was/is een betere optie voor mij mocht de F1 naar Nederland komen. Qua faciliteiten en bereikbaarheid 10x beter, alleen gok ik dat het daar wel een (nog) saaiere race zal worden door de baan lay-out t.o.v. Zandvoort.

En dan nog denk ik niet dat ik de race zou bij wonen. Ik ga met de TT bijv. vaak ook een dagje naar de trainingen/kwalificatie om sfeer te proeven en kijk de race thuis fijn vanaf de bank, denk dat ik dat bij de F1 ook zou doen :)
Qua faciliteiten ben ik het met je eens. Maar ook staan er ieder jaar gigantische files als de TT is afgelopen. Ik ga gelukkig altijd op de motor waardoor ik er minder last van heb. Maar dan nog rijd je door 30 km aan file voordat het een beetje gaat rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:41
himlims_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:40:
[...]

Ha, er is een Centerparks pal naast het circuit. Welke overigens sinds 1987 geen opknapbeurt heeft gehad, en de helft van de huisjes staat ook te koop omdat er geen geld is.

En wat er iedereen al zegt, ik denk ook de FOM niet op een eerste zonnige zondag in mei of juni in Zandvoort is wezen kijken :+

[ Voor 13% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2018 08:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[...]
Vorig jaar is er nieuw asfalt gelegd dus dit puntje is volgens mij verouderd.
https://www.nhnieuws.nl/n...lt-voor-circuit-Zandvoort

Wel raar stukje overigens, met 250 km/h door de pitlane :X

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 02-11-2018 09:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22
[...]

• Te weinig tribunes

Max heeft het baanrecord met 1:19, dus ik denk niet dat daar nog 20 sec af kan om onder de minuut uit te komen.

Verder geef ik je gelijk, Zandvoort heeft een complete revamp nodig om dit een beetje fatsoenlijk te doen. Dat kost veel tijd en geld, en natuurlijk de nodige vergunningen waar je als inwoner fijn tegen in beroep kan gaan.
renegrunn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:58:
[...]
Ha, er is een Centerparks pal naast het circuit. Welke overigens sinds 1987 geen opknapbeurt heeft gehad, en de helft van de huisjes staat ook te koop omdat er geen geld is.
Perfecte gelegenheid om een huisje te kopen zodat je een goed weekend kan hebben. 8)

[ Voor 11% gewijzigd door asing op 02-11-2018 09:02 ]

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

renegrunn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:58:
[...]

En wat er iedereen al zegt, ik denk ook de FOM niet op een eerste zonnige zondag in mei of juni in Zandvoort is wezen kijken :+
boeien; hang wel een tweakersvlag buiten, bent welkom :+ drankje erbij komt goed :)F :)B oOo

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 02-11-2018 09:02 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zahariac
  • Laatst online: 04-12-2024
himlims_ schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:01:
[...]

boeien; hang wel een tweakersvlag buiten, bent welkom :+ drankje erbij komt goed :)F :)B oOo
Heel dat park afhuren met de Tweakers F1 topics. _/-\o_

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:32:
[...]

Parkeren bij Langevelderslag voor 2 euro (scheelt weer een uur lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:13

pinda powerrr

Slow down...

Wel interessant om te lezen! Concrete plannen, dat schept hoe dan ook perspectief.
Bedrijven zoals Heineken en Jumbo hebben diepe zakken en kunnen mogelijk samen al de kosten dekken. Zo hebben we ongetwijfeld nog wel meer grote NL bedrijven die wat geld kwijt kunnen (ik wilde bijna Philips zeggen, maar dat is haast niet NL meer).

Welke race komt er dan mogelijk te vervallen? Duitsland?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Mooi! Als alle f1/voetbalsupporters nou naar Zandvoort gaan, kan de echte fan weer normaal naar Spa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-04 19:15
mooi nieuws maar hoe zal de FIA het vinden dat nu al is uitgelekt dat er een contract voorstel is gedaan door hun? volgens mij willen ze normaal zelfs dat als een contract getekend is dit stil blijft tot hun het zelf aankondigen.

assen heeft ook een aantal keren geroepen vanaf 2020 dus de datum is niet nieuw maar wie zegt niet dat assen ook zoon contract ontvangen heeft maar dat ze het daar wel stil kunnen houden terwijl ze aan het onderhandelen zijn?

assen heeft afgelopen zomer al meerdere keren aangegeven al investeerders te hebben die zouden willen betalen Zandvoort moet volgens mij nog opzoek naar geld. En ja dan helpt een bericht als deze misschien wel om de sponsors misschien wel te vinden maar dat betekend zeker nog niet dat het rond is.

en er word nu op het nieuws wel gezegd als ze nu tekenen word er in 2020 gereden maar als het zo makkelijk zou zijn was dat contract op dag van binnen komst toch direct getekend en terug gestuurd

[ Voor 0% gewijzigd door hjvg op 02-11-2018 09:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:53
Zie het echt niet gebeuren...

Er moet zoveel verbouwd worden op Zandvoort om het circuit up-to-date te krijgen.

Met alle wetgeving in Nederland en alle eco-aksiegroepen die zich zullen roeren zie ik die race niet komen voordat Verstappen al lang en breed gestopt is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-04 18:04

PcDealer

HP ftw \o/

Prins Bernhard Lucas Emmanuel van Oranje-Nassau, Van Vollenhoven was vanmorgen op de radio bij Evers staat op (met Frank Dane...). Er is niets getekend, er is zo'n EUR 35M nodig en wat "kleine aanpassingen". Dat was het.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-04 14:04

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Beter asfalteren ze de Veluwe :P en leggen ze er een dijk van een circuit neer.. met alles erop en eraan!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• asing
Nickrsd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:25:
Beter asfalteren ze de Veluwe :P en leggen ze er een dijk van een circuit neer.. met alles erop en eraan!
Ehmmm nee, dan heb ik een circuit in mijn achtertuin! O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-04 12:26
Nickrsd schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:25:
Haha nordschleife 2.0 xD

Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
kevlar01 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:51:
maar misschien vergelijkbaar met een korte Hungaroring.
Scheelt nog geen 80 meter, dus ze zijn ongeveer even lang. Mexico is iets langer, maar heeft meer rechte stukken.
Baan is te kort (die gaan er heus wel minder dan een minuut over doen)
Ik verwacht eerder een tijd rond de 1:10 (iets er boven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De afsluitdijk GP. 2 hairpins en voor de rest slipstream battles.

PSN: Shiver23

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 09:43
De baan hoeft niet veel aan veranderd te worden. Ze moeten de Hugenholtz bocht verplaatsen dan is er veel meer ruimte op het binnen terein en dan en dan kan de pitstraat verder naar voren getrokken worden.

Ook moet de audi-s wat aangepast worden schat ik.

Zolang ze maar niet op het troostenloze assen gaan racen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
asing schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:27:
[...]

Ehmmm nee, dan heb ik een circuit in mijn achtertuin! O-)
Daarom ben ik blij dat het geen assen is laten ze die herrie en verkeersoverlast maar lekker op zandvoort doen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/20150205_170701000_iOS.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door leekers op 02-11-2018 09:52 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
is het geld toch allemaal niet waard om heel dat circuit te verbouwen? En dan na 1 of 2 jaar er weer achterkomen dat het toch allemaal erg duur is om F1 te regelen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Paulus07 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:01:
is het geld toch allemaal niet waard om heel dat circuit te verbouwen? En dan na 1 of 2 jaar er weer achterkomen dat het toch allemaal erg duur is om F1 te regelen etc.
Tsja, misschien leggen ze dan eindelijk een fatsoenlijke weg aan naar het circuit en het strand toe.
Daar heeft tenminste iedereen baat bij :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
TheBrut3 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 08:20:
[...]

Volgens mij is dit kenbaar maken vooral een publiciteitsstunt van Bernard om zo sponsoren te trekken en steun te vergroten.
Daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben als ik dit zo lees: https://www.dvhn.nl/sport...n-Zandvoort-23756540.html

Daarnaast heeft Assen de financiering al rond (quote).

[ Voor 6% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2018 10:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-04 13:08
Heeft er iemans azijn in dit topic gegoten?
Damn wat een negatievietijd hier. En dat voor F1 fans.

[ Voor 12% gewijzigd door DoeEensGek op 02-11-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Leuk bericht, maar ik krijg er niet speciaal een warm (of koud) gevoel bij. Gun het iedereen wel die er wel naar toe wil. Mijn eerste gedachte was dat de invloed van Max zeer groot is. Dit is wel het ultieme Max-effect. :)

Zal mij niks verbazen als onze prins de financiën al min of meer rond heeft. Het plan, het lobbyen etc is allemaal al een poosje aan de gang. Ik kan me voorstellen dat er sponsors zijn die bijkans over elkaar heen struikelen om deel uit te maken van dit evenement.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-04 10:01
Ach. Voor mij hoeft het niet hoor..
Met deze infrastructuur kan ik net zo goed naar Oostenrijk rijden.. Allebei 10 uur reistijd. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SnowDude
Paulus07 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:01:
Ik denk dat het juist goed is om nu te doen, dat pit complex is sowieso aan een goede opknapbeurt toe, en die hugenholtz is al jaren een pijnpunt. Nu heeft het circuit door de successen van Max momentum om het circuit gewoon wat moderner te maken, dat is natuurlijk ook fijner voor alle andere activiteiten op het circuit.

Tevens is dat geld volgens mij ook nodig om de FOM te betalen.

Ik ben zelf groot voorstander van een paar vaste circuits in het jaar zeg een stuk of 5 en verder het jaar aanvullen met een aantal banen waar maar 1 keer per 2,3 4 of 5 jaar wordt gereden. Elk seizoen wordt dan afwisselender en omdat je meer banen in de pool heb zitten hebben ze geen jaarlijkse kosten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

• Te weinig tribunes
Grappig dat je stelt 'hoe gaan ze dit oplossen', denk dat ze daar al lang en breed over nagedacht hebben. Dit zou naar mijn idee (en ga daar dan ook vanuit) in het Bidbook hebben gestaan. Een analyse van de huidige situatie en gewenste situatie. Dit levert een mooi Plan van Aanpak op om voor 2020 te realiseren. Denk dat diverse aannemers staan te springen om een nieuwe pitbox te mogen bouwen, VIP ruimte, podium, etc.

Eerder heeft Van Oranje al aangegeven dat hij niet hoopt dat eis er komt te liggen om Zandvoort drastisch te wijzigen. Gezien het feit dat hij nu zegt dat er contract ligt, maar ook zegt dat er nog niet getekend is moeten ze de impact nog bekijken. Ik denk dat er wel degelijk wijzigingen gedaan moeten worden (op verzoek van Liberty). Eerder was een nieuw ontwerp gelanceerd door RSZ Rensportschool Zandvoort, maar daar heb ik nooit meer iets van genomen. Probleem in het huidige ontwerp van het circuit is naar mijn idee de Hugenholtzbocht. Niet zozeer voor de auto's, als we voor de paddock en andere Formule 1 faciliteiten die nodig zijn tijdens een weekeind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 22-04 19:15
DoeEensGek schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:10:
Heeft er iemans azijn in dit topic gegoten?
Damn wat een negatievietijd hier. En dat voor F1 fans.
uhm maar als het allemaal alleen maar positief nieuws is waarom heeft Zandvoort dan niet op de dag dat dit contract binnen kwam handtekening gezet en terug gestuurd?

nee in plaats daarvan lekken ze naar 1 krant dat ze alleen nog maar hoeven te tekenen en dat er dan in 2020 f1 auto`s rijden in Zandvoort

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-04 15:43
Gelukkig staat het topic ook al vol met wat ik er over denk, dus van mij mag er ook nog wel een beetje azijn bij. Dit zijn wat mij betreft échte Telegraaf-plannen waar niet over wordt nagedacht en de hype het maar moet waarmaken, 300.000 toeristen op Zandvoort om naar Max te kijken. Zelfs bij de Nissan Micra-cup staat het de hele regio al in de file om te komen kijken, laat staan de F1. Buiten dat vind ik Zandvoort ook zeker geen geschikte baan om te racen... Een slaapfeest zonder inhaalacties en rondjes van <1.10.

En het circuit is eigenlijk het minste probleem. Het is allemaal oude troep, vervallen, de regio is totaal ongeschikt voor zo'n groot F1-evenement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:11

rammes

koekebakker 1e klas

heeft iemand al wat mockups gemaakt van hoe de baan er dan uit moet komen te zien? of worden er geen baanaanpassingen gedaan.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
SnowDude schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:13:
Ik ben zelf groot voorstander van een paar vaste circuits in het jaar zeg een stuk of 5 en verder het jaar aanvullen met een aantal banen waar maar 1 keer per 2,3 4 of 5 jaar wordt gereden. Je elk seizoen wordt dan afwisselender en omdat je meer banen in de pool heb zitten hebben ze geen jaarlijkse kosten.
Gewoon alle circuits welke de hoogste FIA licentie hebben :+ Zijn er momenteel 36, al mogen ze er van mij best een paar saaie uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:28
rammes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:44:
heeft iemand al wat mockups gemaakt van hoe de baan er dan uit moet komen te zien? of worden er geen baanaanpassingen gedaan.
Hoewel 't al-dan-niet inhalen een lastig oplosbaar issue is, zijn de verdere faciliteiten op het circuit zelf niet 't grootste probleem vermoed ik. 't zal een flinke opknapklus zijn ja, maar wel oplosbaar.

Ik denk dat de toegang naar 't circuit een veel groter issue is. Als ik zie hoe de drukte was de keren dat wij naar 't strand daar zijn geweest/ naar centerparcs op vakantie zijn geweest en dan op google maps kijk hoe de toegangswegen zijn, wordt dat de veel grotere uitdagingen. Je zult de bezoekers denk ik via de N200 aan laten komen en vanaf overveen zal dat ook wel redelijk te doen zijn, maar het stuk van de snelweg tot aan overveen wordt een logistieke ramp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De inhoud van het Bidbook is niet bekend, we kennen alleen de geruchten die worden verspreid hierover. Zoals ik hierboven als schreeft wilde Van Oranje zoveel mogelijk vasthouden aan originele ontwerp. Dit lijkt mij persoonlijk niet haalbaar. Vermoedelijk staan in contract van FOM diverse eisen waaraan voldaan moet worden. Dat kunnen dus zaken zijn als:
  • Grindbakken vervangen door uitloopstroken van asfalt
  • Meer ruimte voor de paddock en verwijdering Hugenholtzbocht
  • Vernieuwing van paddock en voldoen aan eisen moderne tijd
  • Meer tribunes voor toeschouwers en voldoende ruimte voor VIP/FIA/FOM area
  • Rijbaan voor ambulance (direct verbinding met ziekenhuis) -> Lijkt mij niet realistisch voor Zandvoort;
  • Etc etc.
Van Oranje kan nog niet tekenen omdat hij voor veel eisen niet zelf verantwoordelijk is. Hij moet hiervoor bijvoorbeeld afstemming hebben met gemeente, provincie, etc.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• renegrunn
rik86 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:50:
[...]

Je zult de bezoekers denk ik via de N200 aan laten komen en vanaf overveen zal dat ook wel redelijk te doen zijn, maar het stuk van de snelweg tot aan overveen wordt een logistieke ramp
Precies, aanrijden via de N200, vetrek via N201. Die wegen maak je dan 1-richting voor het weekend.

En anders vlieg je naar Londen, en peddel je vanaf daar terug naar het strand van Zandvoort :+

[ Voor 3% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
renegrunn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:53:
[...]

Precies, aanrijden via de N200, vetrek via N201. Die wegen maak je dan 1-richting voor het weekend.

En anders vlieg je naar Londen, en peddel je vanaf daar terug naar het strand van Zandvoort :+
Maar zelfs dan; Ff aanwonenden negerend, je zou haast de N208 (tijdelijk) aan moeten sluiten op de N201, 1 richtingsverkeer maken inderdaad en alle zijstraten/rotondes verder af moeten sluiten. én hopen dat ze de race buiten het strandseizoen plannen/ 't rotweer is op die dag...

Dat gaat natuurlijk nooit werken, al is 't maar omdat je de aanwonenden niet zal, wilt, kan en mag negeren.

[ Voor 8% gewijzigd door rik86 op 02-11-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:20

pro_6or

amateur_60r

Zijn er egen in de buurt (zeg op max 20km grote evenmenten locaties/parker terreinen?) Dan daar parkeren en met pendelbussen. De trein kan ook enorme veel mensen vervoeren. Evt parkeren bij stations/transferia in de buurt. Huisjes, Hotles,campings in de buurt en dan met de fiets.

Als het daar in frankrijk in die heuvelkom kon, dan kan het in Zandvoort ook.

Het zal metnamen op het fiannciele plaatje hangen en de evt. (bezwaar)procedures van belanghebbenden.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik wil mijn mening plaatsen, maar dat doe ik elk jaar al :+

PWM in "[F1] Seizoen 2017 - deel 2"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 13:36

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Toegang: geen auto's toelaten voor dagkaarten, niet parkeren op het terrein (die plek heb je meer dan nodig voor alle belangstellenden), als je wil komen pak je de trein naar Zandvoort of of Haarlem en van daar met pendelbussen.
Noodverordening instellen, als je het hele weekend (vanaf vrijdag) wil komen dan kun je gebruik maken van de parkeerplaatsen in de buurt (vooraf reserveren), verder alleen lokaal verkeer toelaten. Wil je alleen zaterdag en/of zondag komen dan gebruik je het OV maar.
NS pendelt zo vaak als mogelijk tussen Zandvoort en Haarlem en rijdt 2x per uur door naar Amsterdam en Schiphol.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ik denk dat de bereikbaarheid van het circuit maar een heel klein onderdeel uitmaakt van de overeenkomst met de F1. Zoals gezegd gaat het de F1 organisatie om de exposure op (met name) TV, de ellenlange files daar zie en hoor je niks van. Ja, misschien via wat nieuwssites maar veel impact heeft het niet.

Ik denk dus dat ze aan de wegen van/naar Zandvoort weinig gaan veranderen op een goed verkeersplan na. Ik ben een paar jaar terug bij de GP van Hockenheim geweest, daar waren op zondagmiddag ook alle wegen één richting naar de snelweg.

Circuit en faciliteiten zijn allemaal wel aan te passen. Er zijn genoeg circuits waar de faciliteiten ook niet top zijn, Sao Paulo was er ook jarenlang zo één (is m.i.v. dit jaar weer up to date dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
https://racingnews365.nl/...oop-stappen-te-ondernemen

Lijkt inderdaad een stunt om het zo naar buiten te brengen, dat komt wel erg goed uit en de lobby voor investeringen is gestart...

Infrastructuur lijk het grootste probleem, dat is bij andere GP's overigens ook een probleem. Dan zou je elders parkeren moeten regelen en met gepland busvervoer naar het circuit.

[ Voor 6% gewijzigd door dutchgio op 02-11-2018 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Bekijk het ook even vanaf een andere kant. Spa is tegenwoordig drie keer uitverkocht door alle Nederlanders, zo ook met Oostenrijk en Duitsland. Dus waarom niet dit proberen in NL te doen?

We zijn uiteraard typisch alleen maar naar de problemen aan het kijken, ipv de oplossingen. Blijkbaar zijn er oplossingen gevonden, anders was het bod er nooit gekomen, dat die oplossingen moeten worden uitgevoerd, tja, daar zal vast wel uit te komen zijn.

We hebben in NL genoeg grote bedrijven die het geld bij elkaar kunnen harken, naast Heineken en Jumbo, is misschien Unilever ook wel een optie, die is toch al half Brits, kunnen ze het ook op gedeelde sponsoring van Hamilton plakken :+

Enige wat mij teveel lijkt, is de planning, ik zou eerder voor 2021 kiezen, want er moet idd ook een hoop verbouwd worden en dat gaan ze niet redden, tenzij ze januari 2019 beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
B-Real schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:04:
Ik denk dat de bereikbaarheid van het circuit maar een heel klein onderdeel uitmaakt van de overeenkomst met de F1. Zoals gezegd gaat het de F1 organisatie om de exposure op (met name) TV, de ellenlange files daar zie en hoor je niks van. Ja, misschien via wat nieuwssites maar veel impact heeft het niet.

Ik denk dus dat ze aan de wegen van/naar Zandvoort weinig gaan veranderen op een goed verkeersplan na. Ik ben een paar jaar terug bij de GP van Hockenheim geweest, daar waren op zondagmiddag ook alle wegen één richting naar de snelweg.

Circuit en faciliteiten zijn allemaal wel aan te passen. Er zijn genoeg circuits waar de faciliteiten ook niet top zijn, Sao Paulo was er ook jarenlang zo één (is m.i.v. dit jaar weer up to date dacht ik).
oh, ik ben er van overtuigd dat 't de FIA/FOM inderdaad weinig zal boeien hoe de bereikbaarheid is. Maar als dat niet geregeld wordt, voorzie ik een hoop extra gedoe om 't geregeld te krijgen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
dutchgio schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:06:
https://racingnews365.nl/...oop-stappen-te-ondernemen

Lijkt inderdaad een stunt om het zo naar buiten te brengen, dat komt wel erg goed uit en de lobby voor investeringen is gestart...
Denk het ook, de Telegraaf past de hele ochtend de kop al aan, nu ook weer: 'Race wereld dolgelukkig..'. Enige is wat twitterberichtjes van de broertjes Coronel en Robert Doornbos.
Het AD is bijvoorbeeld vooralsnog nog heel terughoudend in de berichtgeving.
pinda powerrr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:06:
We zijn uiteraard typisch alleen maar naar de problemen aan het kijken, ipv de oplossingen.
Die is er wel: Assen ;) Dikke snelweg ernaast, ALLE ruimte en een vliegveld om de hoek. Ik weet het, geen Schiphol, maar toch...

[ Voor 23% gewijzigd door renegrunn op 02-11-2018 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Als ik het zo lees, dan is de infrastructruur van Spa en Paul Ricard ook belabberd, is dat een reden geweest voor de FOM om het niet te doen? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dutchgio
renegrunn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:09:
[...]

Klopt, de Telegraaf past de hele ochtend de kop al aan, nu ook weer: 'Race wereld dolgelukkig'. Enige is wat twitterberichtjes van de broertjes Coronel en Robert Doornbos.
Het AD is bijvoorbeeld vooralsnog nog heel terughoudend in de berichtgeving.
NOS is ook duidelijk op de berichtgeving van De Telegraaf:
https://nos.nl/artikel/22...s-meer-een-smeekbede.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 23-04 12:26
pinda powerrr schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:09:
Als ik het zo lees, dan is de infrastructruur van Spa en Paul Ricard ook belabberd, is dat een reden geweest voor de FOM om het niet te doen? ;)
De infrastructuur van Spa is niet zo zeer het probleem.
Probleem bij spa is dat ze in belgie ongeveer al 20 jaar lang wegwerkzaamheden hebben op iedere snelweg xD

Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Heineken heeft ook geen enkel belang hierbij. Snap niet dat ze die als potentiële suikeroom benoemen. Het is gewoon een beursgenoteerde onderneming. Nederland is voor hen gewoon een verzadigde biermarkt met 99.97% naamsbekendheid. Zandvoort is hen niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Wel mooi dat er nu meer nieuwsberichten binnen druppelen waaruit eigenlijk blijkt dat het gewoon een schreeuw om aandacht is van Zandvoort. Zo is de financiering nog niet eens rond.

Assen zegt dat ze de financiering al wel rond hebben en dat ze wachten op een volgend bezoek van de FIA aangaande de faciliteiten.

Ik zie het allemaal wel, het is nu allemaal dichtbij omdat het over Nederland gaat maar eigenlijk zijn dit soort berichten weinig anders dan soortgelijke berichten over een GP in Kopenhagen, Miami of Hanoi zoals we deze de laatste tijd hebben gehad. Eerst zien, dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 23-04 17:14
Altijd bedenken: waarom komt nu (!) Dit bericht naar buiten?

Een klein ( maar oud) circuit in een uithoek wat weer groots wil worden: ik juich het toe. Het kan de hele regio weer groot maken. Nu is het daar maar een verpauperde bende. Zeker nu Max zo goed bezig is kan er veel geld van bedrijven daarheen vloeien. Wat dacht je trouwens van de inkomsten bij een mogelijke F1 race..... Niet al te flauw!

Dus, gaan met die banaan, en doe het meteen goed. dus laat er een mooi circuit ontstaan zodat, als de F1 trein weer zou vertrekken, er een mooi circuit blijft liggen...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

B-Real schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:15:
Wel mooi dat er nu meer nieuwsberichten binnen druppelen waaruit eigenlijk blijkt dat het gewoon een schreeuw om aandacht is van Zandvoort. Zo is de financiering nog niet eens rond
Qua media aandacht doet Van Oranje dit gewoon goed. Hij heeft inderdaad sponsoren nodig die € 20 miljoen willen betalen aan FOM. Daarnaast heeft hij nog € 5 à € 10 miljoen nodig voor de verbouwing, organisatie, etc. Dan is het in 2020 hopen dat je > € 40 miljoen omzet draait om erg geld aan over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:14
PWM schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:14:
Heineken heeft ook geen enkel belang hierbij. Snap niet dat ze die als potentiële suikeroom benoemen. Het is gewoon een beursgenoteerde onderneming. Nederland is voor hen gewoon een verzadigde biermarkt met 99.97% naamsbekendheid. Zandvoort is hen niks waard.
Je vergeet hierbij dat de F1 als sport zeer internationaal is. De sponsoren bereiken daardoor ook publiek buiten Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je hoeft natuurlijk niet elk jaar zoveel te investeren dat is om het nu in orde te maken. Zolang het geen eenmalige GP is haal je dat er echt wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Sir_Lion schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:20:
[...]

Je vergeet hierbij dat de F1 als sport zeer internationaal is. De sponsoren bereiken daardoor ook publiek buiten Nederland.
Nee hoor, dat weet ik wel :p Maar Heineken heeft de deal al met de F1. Voor een bedrijf als Heineken is het veel belangrijker om groots uit te pakken in Vietnam, dan dat ze dat willen doen in Nederland.

Ik zou zelfs zeggen dat Heineken intern gewoon hoopt dat Zandvoort niet doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 21:53
wowly schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:16:
Altijd bedenken: waarom komt nu (!) Dit bericht naar buiten?
Waarschijnlijk omdat Zandvoort op het punt staat de strijd van Assen te verliezen. Het lijkt een laatste oprisping van de 'Amsterdam-beach/Zandvoort/Oranje' clan in samenwerking met huisblaadje De Telegraaf om die race toch niet te verliezen.

Het zou leuk zijn, een F1 race in Nederland, maar Zandvoort is volstrekt onrealistisch. De redenen zijn hierboven talloze malen benoemd.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:14
Of het nou Zandvoort, Assen of geen van beiden wordt, maakt mij eigenlijk helemaal niet uit. Ik ben er dan ook vrij laconiek over. Komt het, dan is het zeker wel leuk. Komt het er niet, niet getreurd want er zijn nog 20 andere banen waar we Max over kunnen zien scheuren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:24

Player1S

Probably out in the dark

alexbl69 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:26:

Het zou leuk zijn, een F1 race in Nederland, maar Zandvoort is volstrekt onrealistisch. De redenen zijn hierboven talloze malen benoemd.
Heel eerlijk gezegd denk ik dat het circuit, locatie en toegankelijkheid er verdomt weinig toe doet bij de huidige eigenaren mits het circuit veilig genoeg is. Bij wijze van spreken kunnen we nog een stuk A1 afzetten en met 2 u-bochten daar gewoon een "circuit" van maken van zo'n 4,5km.

Enige wat zij zien is dat Max hier heel populair is en ze willen daar gretig gebruik van maken. Dus als er een paar gek genoeg zijn om jaarlijks $20 miljoen (plus jaarlijkse opslag waarschijnlijk) af te tikken dan tekenen ze maar al te graag.
Aantal jaren terug zei men dat Zandvoort flink aangepakt moest worden om in aanmerking te komen en nu hoeven er opeens maar een paar kleine wijzigingen aangebracht te worden. En zover ik weet is er niks drastisch veranderd aldaar de laatste jaren.

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 01:09

mphilipp

Romanes eunt domus

PWM schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:14:
Daarom maakt Heineken ook helemaal geen reklame meer in Nederland... :+

Bereikbaarheid is idd dramatisch op Zandvoort, maar dat is elder ook het geval. Monza ligt nota bene midden in de stad in een park. Je moet gewoon niet pal naast het circuit willen parkeren. Je moet er vanuit gaan dat men best wel heeft nagedacht over zoiets voordat ze zichzelf aanmelden voor een GP. En Withing (of was het Brawn?) heeft volgens mij onlangs nog gezegd dat Zandvoort maar een klein beetje hoefde te worden aangepast. Dus ja, men ziet er brood in, en Bernhard c.s. zullen ook wel vooraf hebben geweten wat het moest gaan kosten; die €35mln lijkt me geen verrassing.

Er is best iets te verzinnen met parkeerplaatsen elders en dan met pendelbussen de mensen heen brengen. Dat kan best. Er is ook nog een treintje, dus daar kunnen ook nog wat mensen mee. Het is niet makkelijk, maar je kunt nu eenmaal niet de infra voor dat ene event aanpassen op 100.000 mensen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
mphilipp schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:
[...]
Er is best iets te verzinnen met parkeerplaatsen elders en dan met pendelbussen de mensen heen brengen. Dat kan best. Er is ook nog een treintje, dus daar kunnen ook nog wat mensen mee. Het is niet makkelijk, maar je kunt nu eenmaal niet de infra voor dat ene event aanpassen op 100.000 mensen.
De vraag is hoeveel mensen het circuit daadwerkelijk kan hebben voor het uit zijn voegen barst. Spa raakte bijna uitverkocht met 260.000 bezoekers over 3 dagen. Nu kan ik nergens vinden hoeveel dat er op zondag zijn maar ik gok zo maar meer dan 100.000. in 2016 waren het op zondag al 90.000 bezoekers.

Dus stel dat er 100.000 man op zondag op Zandvoort willen zijn... Dat past niet echt vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mphilipp schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:34:
[...]

Daarom maakt Heineken ook helemaal geen reklame meer in Nederland... :+
Dat zullen ze vast wel doen, maar feit is wel dat Nederland (en Europa) zeker geen grote groeimarkt meer voor ze is :) Azie en Latijns Amerika zijn dat bijvoorbeeld wel. Of zij zelf iets willen investeren in een NL-GP geen idee, volgens mij hangt er inmiddels al aardig wat reclame op het circuit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Laatst online: 23:09
Op de CPZ wiki staat onderstaande afbeelding. Dit lijkt een oude layout te zijn... Deze layout lijkt me een nog snellere rondetijd op te leveren.
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4a/Circuit_Zandvoort_1.png
Moeten ze wel even met de Golfbaan en hockey club in conclaaf en een paar van die Center Parcs huisjes op de kop tikken :) :
https://www.google.nl/map...9a,35y,112h/data=!3m1!1e3

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:46:
[...]
volgens mij hangt er inmiddels al aardig wat reclame op het circuit :)
De FOM neemt eigen reclame mee dus alle reclame die je normaal op Zandvoort ziet moet weg zijn :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
@asing Volgens mij deed/doet DTM dat ook toch? Inclusief eigen TV coverage....Vond het altijd wel bizar hoe veel extra kabels er altijd lagen op dat soort dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
renegrunn schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:09:
[...]

Die is er wel: Assen ;) Dikke snelweg ernaast, ALLE ruimte en een vliegveld om de hoek. Ik weet het, geen Schiphol, maar toch...
En een intens saaie baan om te rijden met een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
SnowDude schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:53:
[...]

En een intens saaie baan om te rijden met een auto.
Ook met 300+? (of hoe hard ze daar dan ook maar kunnen/gaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

pjlgt schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:54:
[...]

Het blijft grotendeels volgas.

Qua baan heeft Zandvoort zeker mijn voorkeur. Het is klein en inhalen is lastig, maar dat is niet heel anders dan een Monaco bijvoorbeeld. Het wordt een pittig klein baantje.

Eigenlijk best goed geschikt voor de huidige Red Bull :+

[ Voor 35% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2018 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
pjlgt schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:54:
[...]

Ik heb op beide banen de 270 aangetikt, en persoonlijk vind ik Zandvoort echt 10 keer leuker rijden. Meer hoogte verschil en de slotenmaker / scheivlak combinatie is echte zo veel mooier dan de veenslang op assen. Het nieuwe eerste stuk op assen met die lange doordraaier is gaaf voor motoren maar voor auto's is dat niet heel byzonder
J0YR1D3R schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:51:
@asing Volgens mij deed/doet DTM dat ook toch? Inclusief eigen TV coverage....Vond het altijd wel bizar hoe veel extra kabels er altijd lagen op dat soort dagen.
Er zijn zoveel tijdelijke systemen voor een F1 race:

Bij de F1 hangen er om de 200 meter ofzo antennes naast de baan om de signalen van de onboard camera's (en de telemetrie, dat zit in het zelfde signaal) op te vangen.

De FOM camera's hebben allemaal een kabel en als ik het goed zag een backup kabel.

Verder hangen er extra camera's en transponders van race-control.

Er lopen veel tijdelijke kabels naar de baan posten. De digitale LED borden zijn ook tijdelijk, en kunnen zowel lokaal als centraal bediend worden. (Als je ze daar lokaal aanzet dan is er uiteraard direct digitale terugkoppeling naar race-control en de TV feed).

Tevens is er een audio verbinding tussen race-control en de verschillende baanposten.

Verder heeft de FOM eigen timing apparatuur die ook door eigen kabels langs de baan lopen.

En er liggen power kabels om alles van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
alesandro_46 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:49:
[...]

Op de CPZ wiki staat onderstaande afbeelding. Dit lijkt een oude layout te zijn... Deze layout lijkt me een nog snellere rondetijd op te leveren.
[Afbeelding]
Moeten ze wel even met de Golfbaan en hockey club in conclaaf en een paar van die Center Parcs huisjes op de kop tikken :) :
:?
Links van het circuit op de duin is veel meer ruimte, daar kunnen ze bijna een nieuw circuit aanleggen.

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BAS80 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:12:
[...]
Links van het circuit op de duin is veel meer ruimte, daar kunnen ze bijna een nieuw circuit aanleggen.
Yep, een aanpassing daar zal beslist in goede "aarde" vallen hier in Nederland ;w

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
BAS80 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:12:
[...]

Dat is een nationaal park, ik denk niet dat je dan heel veel vrienden maakt met de tofu knagers in dit land ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
En die duinen zijn er ook niet voor niets. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

alesandro_46 schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 11:49:
[...]

[Afbeelding]
Als het gebeurd, dan gaat Ricciardo in bocht acht uitvallen met motorproblemen. O-) :X

Maar Zandvoort kan ik nog net fietsen, dus van mij mag het wel hoor. Ik kijk alleen wel lekker de boom uit en wacht wel of het echt gaat gebeuren. Die tribunes vullen is het probleem ook niet. Publiek op tribunes kan de FOM ook niks schelen gezien gedrochten zoals Bahrein of Abu Dhabi. De FOM geeft alleen maar om hoeveel winst ze uit de GP kunnen halen. Als Zandvoort de tribunes vol krijgt, dan vragen ze gewoon meer geld aan Zandvoort. Het circuit hoort geen winst te maken op een Formule GP. ;)

De vraag is dus niet of wij naar de race kunnen, maar of Zandvoort meer geld op tafel kan leggen dan een stom prestigeproject zoals Bahrein of Sochi. Tja, ik zie die notoire huisjesmelker die toevallig mede eigenaar van Zandvoort is, het niet zelf ophoesten. Jumbo hoest misschien wel wat op, andere bedrijven misschien ook wel, maar is het genoeg zodat een van de miserabele races van een of andere dictator met grootheidswaanzin geschrapt kan worden? Ik betwijfel het...

Verder we zijn wel Nederland hoor mensen. Als ze het doen, reken dan maar op noodvorderingen, pendelbussen en een minder waardeloze toestand dan in Paul Ricard of Spa zodat alle Nederlanders naar de race kunnen. Oh en er zullen alsnog legio's zeurende Nederlanders zijn die het allemaal waardeloos vinden. :+

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 2 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen