Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 2 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15:30
Ik quote jou even, maar lees al meerdere keren klein. Wat bedoelen jullie met klein? De lengte van het circuit? Want die valt best wel mee hoor. Volgens de officiële FIA lijst is CPZ 4.307, daar in de buurt (met hoogste licentie) zitten:
AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ MEX 1 4.304
BURIRAM THA 1 4.554
CATALUNYA ESP 1 4.655
ESTORIL PRT 1 4.182
FUJI SPEEDWAY JPN 1 4.563
HOCKENHEIM GRAND PRIX DEU 1 4.574
HUNGARORING HUN 1 4.381
INDIANAPOLIS GRAND PRIX USA 1 4.192
INTERLAGOS BRA 1 4.309
JEREZ ESP 1 4.428
MAGNY-COURS FRA 1 4.411
MONTREAL GILLES VILLENEUVE CAN 1 4.361
RED BULL RING - SPIELBERG AUT 1 4.326
VALENCIA RICARDO TORMO ESP 1 4.005

Dus zo kort is Zandvoort ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:59
Je kan toch alsnog een circuit klein vinden ? Ook al zijn er meerdere circuits met vergelijkbare lengtes ?
Ik denk dat het vrij persoonlijk is of je een circuit "te klein" vind.

Zelf zie ik ook liever iets langere circuits, zo rond de 5,5 km
Maar de lengte zegt zeker niet alles. Bv. hoogteverschillen, de bochten (combinaties) en de omgeving maken een circuit ook mooier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:42
Plenkske schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:16:
Je kan toch alsnog een circuit klein vinden ? Ook al zijn er meerdere circuits met vergelijkbare lengtes ?

Maar de lengte zegt zeker niet alles. Bv. hoogteverschillen, de bochten (combinaties) en de omgeving maken een circuit ook mooier.
Denk dat het probleem van zandvoort ook niet zo zeer de lengte is maar hoe breed het circuit is, als ik naar de clio cup kijk bvb zie ook dat er in sommige bochten en rechte stukken ook maar 2 clio's naast elkaar kunnen.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:59

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Finraziel schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:59:
[...]

Jij bent vast leuk op feestjes zeg...
10 jaar geleden, dat is in die jaren zo vaak langsgekomen, iedereen die een 10 jaar oude race opnieuw wil kijken is toch redelijk niveau F1 fan, zou dit echt geen spoiler meer kunnen zijn.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:31
Plenkske schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:16:

Kortere circuits zijn beter om als toeschouwer heen te gaan. Vergelijk een Belgie eens met Brazilie, 44 vs 71 laps. Ook is op een korte baan de gemiddelde afstand tussen alle auto's kleiner waardoor verkeer en achterblijvers een grotere rol spelen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

F1 op Zandvoort zou natuurlijk heel tof zijn, maar dan zullen ze echt wat aan de bereikbaarheid moeten doen.

Zijn jullie wel eens in de zomer, met de auto naar Zandvoort geweest? Drama..

Natuurlijk heb je ook bussen en treinen, maar ik vermoed dat het grootste gedeelte van de mensen gewoon met de auto komt. Ik ben bang dat de files nog een stuk erger zullen zijn dan bij de GP van Spa.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:26

Martinspire

Awesomeness

Verder weg het meeste verkeer laten parkeren en de rest per bus (of zelfs lopend/fietsend, ik bedoel het is niet bepaald een marathon) naar de baan kan prima. Moeten ze alleen wel zorgen dat de weg voor die bussen dan ook echt voor alleen die bussen beschikbaar is, want anders sta je nog vast.

Voor de Jumbo dagen hadden wij onze auto ergens in een gehucht in de buurt gezet (bij de kerk, makkelijk terugvinden) en zijn daarna naar het circuit gefietst. En dat ging eigenlijk wel prima. Overigens zijn er nog wel wat fietspaden waar ze beter wat meer ruimte maken en wat vloeiender, maar het lijkt me prima mogelijk om dit niet alleen voor de race te vernieuwen maar ook voor Zandvoort en omgeving in het algemeen. Wat mooie fietsroutes zou daar uitstekend zijn voor het toerisme. Een ludieke actie zou zijn als de hele gemeente er een fiets-weekend van maakt waarbij niemand met de auto gaat, maar hoe dan ook brengt de race veel offers van de lokale bevolking met zich mee. Een fietsweekend zou in ieder geval een unieke manier zijn om Nederland op de kaart te brengen :)

En op zich is organiseren niet eens zo'n probleem. Heb je de sponsoren, dan kun je er altijd wel genoeg geld tegenaan smijten om de baan te vernieuwen. Ik vind het alleen zo jammer dat ze het met Zandvoort doen want die baan is gewoon niks voor Formule 1. Leuk voor de Clio-cup of whatever, maar in de meeste races gewoon een treintje met hoogstens een inhaalactie op het rechte stuk. De flow van de baan is gewoon niet interessant meer. Tel daarbij de vervallen gebouwen, beperkte ruimte, hoge eisen ivm natuur en omgeving, plus onbereikbaarheid en je feest is compleet.

Een hypernieuwe baan elders in het land met betere bereikbaarheid en gewoon vanaf 0 beginnen om een baan te ontwerpen voor de 21 eeuw leek me zoveel beter. Desnoods een stukje polderen (+1 prestige) en rekening houden met de eisen van de hedendaagse bezoeker én de mensen die er racen lijkt me echt zoveel zinvoller. Maar goed, het is wat het is. Zandvoort gaan ze er waarschijnlijk wel doorheen drukken en Nederland kennende gaat dat met veel geklaag vanuit het ene vak en veel gejuich vanuit het andere vak van de maatschappij.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:25:
F1 op Zandvoort zou natuurlijk heel tof zijn, maar dan zullen ze echt wat aan de bereikbaarheid moeten doen.

Zijn jullie wel eens in de zomer, met de auto naar Zandvoort geweest? Drama..

Natuurlijk heb je ook bussen en treinen, maar ik vermoed dat het grootste gedeelte van de mensen gewoon met de auto komt. Ik ben bang dat de files nog een stuk erger zullen zijn dan bij de GP van Spa.
Als je dit wil organiseren moet je hier inderdaad over nadenken, want anders heb je lege tribunes. Opties als genoemd: wegen 1 kant op, ergens buiten Zandvoort een aantal flinke parkeerterrein inboeken en bussen inzetten, extra treinen etc. Toen in Leeuwarden de reuzen rondliepen werkten ze met bandjes die je aan een parkeerplaats binden. Als dat kan, kan dat in Zandvoort ook. In totaal 400.000 mensen in een weekend...

Of je doet het op de Franse manier, moet je onderhoud aan snelwegen plannen in de GP week en bezoekers zoeken het maar uit verder..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:25

basvn

Breezand - NHN

pjottum schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:33:
[...]

Of je doet het op de Franse manier, moet je onderhoud aan snelwegen plannen in de GP week en bezoekers zoeken het maar uit verder..
Was bij Spa ook niet heel veel anders..
Reed er toevallig langs richting Duitsland als ik het geweten had dat ik er langs ging had ik kaarten voor FP1/2 gekocht
Maar daar was ook alles voor en na het circuit in onderhoud..

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Martinspire schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:32:
en Nederland kennende gaat dat met veel geklaag vanuit het ene vak en veel gejuich vanuit het andere vak van de maatschappij.
Tja dat hou je bij elke oplossing. Als je ergens een nieuwe baan wil plaatsen dan klaagt ook iedereen steen en been, omdat toevallig op die plek een breedgebekte-roodgestippelde-kortharige-rondneusrat rond liep 5 jaar geleden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Bestla

M/M -> V/F

SnowDude schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:36:
[...]

Tja dat hou je bij elke oplossing. Als je ergens een nieuwe baan wil plaatsen dan klaagt ook iedereen steen en been, omdat toevallig op die plek een breedgebekte-roodgestippelde-kortharige-rondneusrat rond liep 5 jaar geleden.
3e maasvlakte met wat kunstmatige duinen en asfalteren maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zahariac
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 04-12-2024
Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:37:
[...]

Je kunt toch gewoon met die containers een baantje afbakenen. Staan er genoeg :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:37:
[...]

Soort tweede paul ricard kwa sfeer:+

Ik stem wel voor een circuit op een kunstmatig eiland in zee gecombineerd met een nieuwe luchthaven en een windmolen park.

Hoewel, we hebben al een kunstmatig eiland met een vliegveld (Flevoland :+ ) en dat geeft ook genoeg gezeik

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

SnowDude schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:20:
[...]

Dat is een nationaal park, ik denk niet dat je dan heel veel vrienden maakt met de tofu knagers in dit land ;)
SnowDude schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:36:
[...]

Ja nu weten we het wel. Je geeft niet om natuur, milieu en dierenwelzijn. Mensen die dat wel doen zijn tofu-knagers. En jij bent een toffe peer.

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 02-11-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

dr.lowtune

Deugt niet

Zahariac schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:40:
[...]

Je kunt toch gewoon met die containers een baantje afbakenen. Staan er genoeg :+
Dat zou wel een serieus cool sfeertje geven, onder havenkranen door karren enzo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:14
dr.lowtune schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:48:
[...]

Dat zou wel een serieus cool sfeertje geven, onder havenkranen door karren enzo...
Of er overheen á la Need for Speed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:54
Gewoon twee weken Schiphol dichtgooien. Op de taxi en startbanen kun je wel een mooi tijdelijk circuit bouwen met mooie bochten en chicanes :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:14
Is er trouwens alweer een bobo van de NOS gespot die 'uit lands belang' de live uitzendrechten voor studio sport claimt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Finraziel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:47
SinergyX schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 13:21:
[...]

10 jaar geleden, dat is in die jaren zo vaak langsgekomen, iedereen die een 10 jaar oude race opnieuw wil kijken is toch redelijk niveau F1 fan, zou dit echt geen spoiler meer kunnen zijn.
Het ging me vooral om dat iemand de moeite neemt om het te posten, speciaal een spoiler tag te gebruiken... en dan récht er onder het alsnog te spoilen.

Overigens ben ik wel F1 fan genoeg om het te overwegen te kijken, maar ben ik pas dit jaar echt serieus de sport gaan volgen. Vroeger wel eens gekeken maar kwam niet echt verder dan 'snelle auto's kijken' en als Jos er af lag dan was de interesse snel weg. Eigenlijk puur toeval dat ik tegen een advertentie aan liep van de eerste race die er aan kwam, me toen bedacht dat ik daar omdat ik recent overgestapt was naar Ziggo toegang toe had, weer eens gaan kijken... Toen dit topic in de gaten gaan houden en daardoor nu veel meer kijk op de achtergrond. Ondertussen ken ik alle coureurs van dit seizoen wel en de verschillende teams, wat de gemoederen zoal bezig houdt, hoe het allemaal werkt. Ik zou mezelf nu best een bovengemiddelde fan noemen, heb ook geen wedstrijd en kwalificatie gemist dit jaar (hoewel soms teruggekeken middels Ziggo Go). Maar van vóór dit seizoen weet ik niet zo gek veel, dus voor mij was het niet obvious.

Niet dat ik er nou zo mee zit of zo, maar ik vond het gewoon echt een moppersmurf actie :+

Gamertag: FinrazielNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:24
(jarig!)
Ik zag dat anderen al uitlegde wat ik bedoelde met klein baantje. Ik bedoel dan onder andere op grondoppervlak, verschillen in hoogte snelheid en combinatie's van bochten, breedte van de baan, ruimte van uitloopstroken en opzet naast de baan. Qua lengte zal het wel meevallen, het is net een bord spaghetti met al die bochten.. Ik hoop dat ze er gewoon een moderne mooie baan van maken die toekomst gericht is. Zodat als het F1 circus verdwenen is er een mooie baan overblijft.

Overigens worden er vaak tegenstellingen gemaakt in dit topic. Ik bedoel dan in de trant van natuur vs techniek. Ik houd van beide, een ik wil niet dat een circuit de "breedbek roodgestippelde huppeldepup" verdringt. Het is echter prima mogelijk om beide naast elkaar te doen, als je er maar een beetje moeite voor doet, creatief bent en positief kijkt naar de issues die er geheid zullen zijn.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

Ik snap niet dat een eventuele F1 Grand Prix in Nederland in de ministerraad wordt besproken. Het wordt belangrijker gemaakt dan het is...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
Spotmatic schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:53:
Ik snap niet dat een eventuele F1 Grand Prix in Nederland in de ministerraad wordt besproken. Het wordt belangrijker gemaakt dan het is...
Omdat het veel kosten en verantwoordelijkheid met zich meebrengt, ook voor de rijksoverheid. Zo moet er iets gedaan worden aan de infrastructuur rondom Zandvoort (om bijv. Paul-Ricard taferelen te voorkomen). Ook moet er mogelijk iets worden veranderd aan de Duinen rondom circuit Zandvoort, wat een beschermnatuurgebied is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:28

Spotmatic

Ken sent me

ThomasG schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:56:
[...]
Omdat het veel kosten en verantwoordelijkheid met zich meebrengt, ook voor de rijksoverheid. Zo moet er iets gedaan worden aan de infrastructuur rondom Zandvoort (om bijv. Paul-Ricard taferelen te voorkomen). Ook moet er mogelijk iets worden veranderd aan de Duinen rondom circuit Zandvoort, wat een beschermnatuurgebied is.
Ja, klopt. Maar is dat iets wat op dat niveau moet worden besproken? Ik vind dit meer gemeente- en provincieniveau.

Als ik die uitspraken van Mark Rutte hoor is het leuk, maar het wordt echt belangrijker gemaakt dan het is...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Spotmatic schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:58:
[...]

Als ik die uitspraken van Mark Rutte hoor is het leuk, maar het wordt echt belangrijker gemaakt dan het is...
Het is natuurlijk binnenkort verkiezingstijd, en er zijn veel kiesgerechtigde Max fans. Dan kan Rutte zeggen "ik heb de F1 naar Nederland gehaald" :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:26

mphilipp

Romanes eunt domus

SinergyX schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 15:00:
[...]
Het zal me niets verbazen dat er gewoon een protest gaat komen tegen de tijd dat wij hier een F1 race hebben. Als ze al doorslaan met zwarte piet, moet dit nog wel factor 5 erger :P
Ik weet niet waartegen ze willen protesteren, maar Zandvoort heeft geluidsdagen over omdat de DTM er niet meer is. En aangezien een DTM wagen volgens mij meer herrie maakt dan een F1 bolide, valt er weinig te protesteren. Ze kunnen bezwaar gaan maken tegen de stroom bezoekers, maar daar profiteert Zandvoort zelf ook weer van. Of alle bewoners daar wat aan hebben is de vraag, maar ook zeker een verantwoordelijkheid van de organisatie om die 'overlast' zoveel mogelijk te beperken.
Bij Pinkpop moeten de bezoekers ook langs/door een woonwijk. De organisatie zorgt oa door extra vuilnisbakken en begeleiders dat eea zo soepel mogelijk verloopt. Je moet immers na 00:00 met een paar duizend mensen er langs.

Maar goed, we gaan het zien. Er is nog geen handtekening gezet en nog geen funding. Maar ik ga er een beetje vanuit dat Prins B hier ook wel over heeft nagedacht. Hij heeft immers de vraag gesteld; het was geen initiatief van de FOM of FIA.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:54
mphilipp schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:18:
[...]
Ze kunnen bezwaar gaan maken tegen de stroom bezoekers, maar daar profiteert Zandvoort zelf ook weer van. Of alle bewoners daar wat aan hebben is de vraag, maar ook zeker een verantwoordelijkheid van de organisatie om die 'overlast' zoveel mogelijk te beperken.
Die Zandvoorders net op het nieuws vonden het wel een goed idee, "goed voor het dorp", "goed voor mijn bedrijf", enz :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

dutchgio schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 12:26:
En die duinen zijn er ook niet voor niets. :)
Ik vraag me ook af wat dit gaat doen met setups. Doordat het duinzand in verloop van tijd verschuift, en er dus meer of minder hobbels kunnen zijn, of op andere plaatsen, is je data van het jaar ervoor verouderd. Nu wordt tegenwoordig alles al in de simulator behoorlijk finegetuned, tov de jaren 70, 80, maar ik ben benieuwd zich dit
gaat verhouden.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Ome Ernst schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:51:
[...]

Ik vraag me ook af wat dit gaat doen met setups. Doordat het duinzand in verloop van tijd verschuift, en er dus meer of minder hobbels kunnen zijn, of op andere plaatsen, is je data van het jaar ervoor verouderd. Nu wordt tegenwoordig alles al in de simulator behoorlijk finegetuned, tov de jaren 70, 80, maar ik ben benieuwd zich dit
gaat verhouden.
Volgens mij krijg je dan een zelfde soort situatie als wanneer ze een circuit opnieuw asfalteren, want dan vaak hobbels verdwenen of heb je meer grip, e.d. Daar zullen ze wel iets op hebben bedacht. Daarbij helpt de simulator enorm, maar zullen ze altijd moeten testen op het circuit zelf -- ook door bijvoorbeeld de weersomstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

durian schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:32:
[...]
Die Zandvoorders net op het nieuws vonden het wel een goed idee, "goed voor het dorp", "goed voor mijn bedrijf", enz :-)
https://www.msn.com/nl-nl...al-ondraaglijk/ar-BBPgAIX

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 20:29
Ahja azijn pissers hou je altijd, en wat die rusat kust orginisatie zegt is ook niet helemaal waar, ik woon op nog geen 10a15km van kust(grens haarlem/heemstede) en je hoort meschien 1 of 2 keer in heel jaar de auto's maar dan alleen als de wind van zee komt.

Denk dat je meer last hebt van de dance festivals rond om haarlem dan f1 weekend.

[ Voor 14% gewijzigd door devil-strike op 02-11-2018 21:02 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-05 19:33
FOM ontkent concreet voorstel of belofte te hebben gedaan aan Circuit Zandvoort

https://www.dvhn.nl/sport...g-alle-kans-23762119.html
,,In het mailtje dat teruggekomen is, geeft de FOM aan dat ze wel in gesprek zijn met Zandvoort, maar dat er absoluut geen toezegging is gedaan en dat er ook zeker geen beslissing is genomen. Ze zijn niet blij met de publiciteit, maar dat terzijde. Het heeft er alle schijn van dat er sprake is van een opzetje tussen Circuit Zandvoort en De Telegraaf.’’

[ Voor 7% gewijzigd door -ION- op 02-11-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
mphilipp schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 17:18:
[...]

Ik weet niet waartegen ze willen protesteren, maar Zandvoort heeft geluidsdagen over omdat de DTM er niet meer is. En aangezien een DTM wagen volgens mij meer herrie maakt dan een F1 bolide, valt er weinig te protesteren. Ze kunnen bezwaar gaan maken tegen de stroom bezoekers, maar daar profiteert Zandvoort zelf ook weer van. Of alle bewoners daar wat aan hebben is de vraag, maar ook zeker een verantwoordelijkheid van de organisatie om die 'overlast' zoveel mogelijk te beperken.
Bij Pinkpop moeten de bezoekers ook langs/door een woonwijk. De organisatie zorgt oa door extra vuilnisbakken en begeleiders dat eea zo soepel mogelijk verloopt. Je moet immers na 00:00 met een paar duizend mensen er langs.
DTM is business as usual, de F1 geeft een media podium. Het gaat die beroepsprotesteerders niet om de feiten maar om de aandacht.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-05 22:02
Spotmatic schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 16:53:
Is niet in de ministerraad besproken hoor, een krant/nieuwszender heeft gewoon een quote gehaald bij Rutte ná de ministerraad. Zijn overigens wel eerder Kamervragen over gesteld in eerdere jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
devil-strike schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:01:
Ahja azijn pissers hou je altijd, en wat die rusat kust orginisatie zegt is ook niet helemaal waar, ik woon op nog geen 10a15km van kust(grens haarlem/heemstede) en je hoort meschien 1 of 2 keer in heel jaar de auto's maar dan alleen als de wind van zee komt.

Denk dat je meer last hebt van de dance festivals rond om haarlem dan f1 weekend.
Dan vraag ik me dus af in wat voor droomwereld jij leeft ?
Jij zou dus uit eerste hand moeten kunnen vertellen dat Zandvoort geen enkele kans heeft om een F1 wedstrijd te gaan organiseren !
De aan en afvoer routes zijn totaal ongeschikt voor meer dan 100.000 toeschouwers op 1 dag .
De trein en het station in zandvoort is totaal ongeschikt voor aanvoer en afvoer van grote groepen toeschouwers .
Het eenrichtings verkeer maken op training en race dagen zoals naar assen kan is in zandvoort onmogelijk vanwege de enorme aantallen omwonenden op de aanvoer en afvoer routes .
Parkeer gelegenheid is totaal onvoldoende .
De infrastructuur langs het circuit is totaal afwezig (geen enkele loop of ringweg voor toeschouwers en veiligheid) voor dat aantal toeschouwers en personeel .
Geen toiletten en eerste hulp gebouwen .
Totaal geen tribune capaciteit !!
Ik kan zo nog wel 2 pagina's volschrijven maar het komt er gewoon op neer hoeveel wil en geld er ook zou zijn dat zandvoort om een f1 wedstrijd te organiseren totaal ongeschikt is op de huidige lokatie !

Ik wil er nog wel even opmerken dat ik totaal tegen een f1 race op assen ben omdat dat een motorsport circuit is en niet geschikt is in deze vorm als f1 circuit !
Assen is ook niet eventjes geschikt te maken als f1 baan als je de layout met gebruik van hersenen zou bekijken .

f1 in nederland is een droom totdat er ergens een nieuwe baan zou worden gebouwd en dat is iets waar ze 20 jaar geleden hadden mee moeten beginnen toen er zoveel gedoe was om geluidsoverlast op zandvoort maar zoals gewoonlijk in nederland weer een gemiste kans !!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:43

backupdevice

Boeh!

leekers schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:02:
[...]

Dan vraag ik me dus af in wat voor droomwereld jij leeft ?
Jij zou dus uit eerste hand moeten kunnen vertellen dat Zandvoort geen enkele kans heeft om een F1 wedstrijd te gaan organiseren !
De aan en afvoer routes zijn totaal ongeschikt voor meer dan 100.000 toeschouwers op 1 dag .
De trein en het station in zandvoort is totaal ongeschikt voor aanvoer en afvoer van grote groepen toeschouwers .
Het eenrichtings verkeer maken op training en race dagen zoals naar assen kan is in zandvoort onmogelijk vanwege de enorme aantallen omwonenden op de aanvoer en afvoer routes .
De infrastructuur langs het circuit is totaal afwezig (geen enkele loop of ringweg voor toeschouwers en veiligheid) voor dat aantal toeschouwers en personeel .
Ik kan zo nog wel 2 pagina's volschrijven maar het komt er gewoon op neer hoeveel wil en geld er ook zou zijn dat zandvoort om een f1 wedstrijd te organiseren totaal ongeschikt is op de huidige lokatie !

Ik wil er nog wel even opmerken dat ik totaal tegen een f1 race op assen ben omdat dat een motorsport circuit is en niet geschikt is in deze vorm als f1 circuit !
Assen is ook niet eventjes geschikt te maken als f1 baan als je de layout met gebruik van hersenen zou bekijken .

f1 in nederland is een droom totdat er ergens een nieuwe baan zou worden gebouwd en dat is iets waar ze 20 jaar geleden hadden mee moeten beginnen toen er zoveel gedoe was om geluidsoverlast op zandvoort maar zoals gewoonlijk in nederland weer een gemiste kans !!
toon volledige bericht
Zou jij een verklaring kunnen geven voor het feit dat de FOM over kleine aanpassingen spreekt, terwijl jij totaal de andere kant op gaat?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

backupdevice schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 10:11:
[...]

Zou jij een verklaring kunnen geven voor het feit dat de FOM over kleine aanpassingen spreekt, terwijl jij totaal de andere kant op gaat?
Ik denk dat er een misverstand is over de definitie van "totaal ongeschikt" en "geen enkele kans" :P Als de ene partij "totaal ongeschikt" zegt, dan bedoelen ze eigenlijk dat het niet ideaal is, terwijl als een andere partij "totaal ongeschikt" leest dan denken ze dat er "totaal ongeschikt" bedoeld wordt :+

Nee, één en ander is allemaal niet ideaal. Ja, ergens in the middle of nowhere een nieuw circuit optuigen zou in een theoretische perfecte wereld een theoretisch perfect evenement kunnen opleveren (alle niet-benoemde nadelen daargelaten). En een GP op Zandvoort (of Assen, same difference) is niet 100% perfect te organiseren. Maar ipv te focussen op alles wat niet 100% perfect is kun je het ook gewoon doen en zo goed als mogelijk omgaan met alle beperkingen die er zijn ;) Heel veel van de bezwaren die langskomen van de tegenstanders staan iig al lang en breed op de radar, en zijn door diverse instanties als niet-onoverkomelijk ingeschat.

[ Voor 7% gewijzigd door naitsoezn op 03-11-2018 10:23 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Waarom zouden ze in zandvoort zich niet onderscheiden door een gegarandeerde regenrace aan te bieden. Nederland waterland. Race in juni/juli en sprinklers langs de baan gedurende het hele weekeinde op een lage stand aanzetten. Publiek zit dan (waarschijnlijk) droog. En teams kunnen voorbereid op regen een echte regensetup maken.

Tijdelijke tribunes etc zijn zo gehuurd en neergezet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renegrunn
Youp is geen fan van F1 in Zandvoort of Bernie :o

https://twitter.com/youpvanthek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Lijkt of hij er nog best verstand van heeft ook 😀

PSN: Shiver23

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 21:47
Bernie zijn mening 8 jaar geleden over Zandvoort, hij was er wel heel duidelijk over dat hij Zandvoort totaal niet serieus nam. Mooi figuur is het ook, ik mis hem wel een beetje.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Bernie Ecclestone bij RTLGP

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
nachtnet schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:02:
Nog een weekje.[Afbeelding]

via @suttonimages 1980 interlagos
Of de baan was toen twee keer zo breed, of de auto’s zijn nu zo enorm veel groter :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
(jarig!)
Iedereen zegt altijd dat ie Bernie mist. Ik heb dat gevoel nooit gehad, ik vind het maar een rare Kwibus. Die Amerikanen maken F1 groter dan het ooit had kunnen zijn met als groot voordeel: bepaalde teams hebben minder privileges wat goed is voor de sport.

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
Hij heeft het over Bennie, niet Bernie. Of te wel prins Berhardt JR. mede eigenaar van het circuit.

Goed geïnformeerd stukje van Youp verder, zou hij ook F1 fan zijn?

Verder hoop ik dat Zandvoort door gaat. Assen is net zo onbereikbaar als Spa. Zandvoort ligt naast Amsterdam en Schiphol. Die laatste paar km moeten ze maar iets voor verzinnen. Kans aangrijpen om op kosten van sponsors een mooie ondergrondse snelweg naar Bloemendaal aan te leggen ofzo ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Erapaz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:58:
[...]

Hij heeft het over Bennie, niet Bernie. Of te wel prins Berhardt JR. mede eigenaar van het circuit.

Verder hoop ik dat Zandvoort door gaat. Assen is net zo onbereikbaar als Spa. Zandvoort ligt naast Amsterdam en Schiphol. Die laatste paar km moeten ze maar iets voor verzinnen. Kans aangrijpen om op kosten van sponsors een mooie ondergrondse snelweg naar Bloemendaal aan te leggen ofzo ;)
No shit sherlock. Excuus voor de tikfout, ik hoop dat je het mij kunt vergeven O+

In welke wereld is Assen net zo onbereikbaar als Spa? Weleens boven de rivieren geweest? Er gaan 2 vierbaanswegen die kant op (vanaf Amsterdam gezien), waarvan er 1 op 100m langskomt. Jaarlijks weten 100k+ mensen dat circuit ook te vinden, dus volgens mij moet dat goed komen.

Had er al iemand gezegd dat het best druk kan zijn richting Zandvoort? :*) Afgelopen zondag reed ik nog naar het strand daar, stond er vanaf de rotonde vanaf de snelweg file op de N200 richting Haarlem. Helemaal vast, waarom? Om de Ikea.. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door renegrunn op 03-11-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:26
renegrunn schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:22:
[...]

No shit sherlock. Excuus voor de tikfout, ik hoop dat je het mij kunt vergeven O+

In welke wereld is Assen net zo onbereikbaar als Spa? Weleens boven de rivieren geweest? Er gaan 2 vierbaanswegen die kant op (vanaf Amsterdam gezien), waarvan er 1 op 100m langskomt. Jaarlijks weten 100k+ mensen dat circuit ook te vinden, dus volgens mij moet dat goed komen.

Had er al iemand gezegd dat het best druk kan zijn richting Zandvoort? :*) Afgelopen zondag reed ik nog naar het strand daar, stond er vanaf de rotonde vanaf de snelweg file op de N200 richting Haarlem. Helemaal vast, waarom? Om de Ikea.. |:(
Dus F1 race organiseren en de IKEA daar dichtkletteren? :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keida
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:02

Keida

dr.

Erapaz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:58:
[...]

Assen onbereikbaar? Het ligt naast de snelweg met nu goede infrastructuur.

En vliegen kan op Eelde, ben je er zo.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen over Zandvoort en of de uitloopstroken/grindbakken ed wel geregeld kunnen worden in die tijd

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Keida schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:47:
[...]
Ik maak me eigenlijk meer zorgen over Zandvoort en of de uitloopstroken/grindbakken ed wel geregeld kunnen worden in die tijd
Dat zijn nou typisch van die dingen waar de FOM en de eigenaren van CPZ geen enkel probleem in zien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThomasG
[...]

Zandvoort is ook goed bereikbaar, zolang ze de provinciale weg maar afsluiten (behalve voor bewoners, e.d.). Gewoon zorgen voor goede parkeergelegenheid rondom Haarlem, en extra treinen inzetten; desnoods in combinatie met bussen op de afgesloten weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:06

Crazy D

I think we should take a look.

leekers schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:02:
Zonder aanpassingen/inzet idd kansloos. Met inzet van de NS door bv meer treinen achter elkaar aan te laten rijden, geen enkel probleem.
Die rijden dan 3 dagen ook even via de ene kant het dorp in en via de andere kant het dorp uit. Overigens sluit je de wegen niet hee; de dag af, dat doe je in de ochtend voor het uitgaande verkeer (ja, jammer dat je dan even 2 uurtjes het dorp niet uitkomt) en na de race doe je dat de andere kant op. Ja, jammer dat je dan even 2 uur het dorp niet in kunt.... Hoewel ik het met je eens ben dat het zeker wel behelpen is, wil ik het niet meteen compleet onmogelijk bestempelen. En wie weet wordt wel een deel van de benodigde 40 miljoen ingezet voor verbetering in de infra, daar hebben alle Duitsers in de zomer ook wat aan :P
Ach, Spa is uitermate lang ook gewoon 1 grote modderpoel geweest.... met ook alleen tijdens grote events zoals de F1 overal tijdelijke tribunes en toilet gebouwen. Er passen op Zandvoort ook tijdelijke tribunes, Dixies, en die ranzige verbranden worsten en hamburgers van Spa kun je ook prima op Zandvoort laten verbranden hoor. Daarbij heb je op diverse plekken op Zandvoort juist geen tribune nodig omdat je vanuit de duinen al meer ziet van het circuit dan op veel andere circuits.
Tjah ik geloof niet dat de FOM echt zover is dat ze een akkoord geven, maar als zij het als totaal ongeschikt zouden zien zou er nooit een vervolg zijn geweest na de 1e gesprekken. Ik denk dat de commercie het gaat winnen, en voor de meeste genoemde "onmogelijkheden" zijn echt wel genoeg oplossingen te verzinnen, waarvan ik trouwens vermoed dat Zandvoort als circuit en als dorp daar ook wat aan hebben tijdens andere race weekenden en ook buiten de races om.

Overigens vind ik dat als dat 40 miljoen gemeenschapsgeld is, dat daar betere bestedingen voor zijn, maar als er genoeg bedrijven zijn die daar in mee willen investeren, geef het vooral een kans, commercieel gezien moet het gek lopen dat zolang Max kans maakt op een podium, zo'n weekend niet uitverkocht raakt, en met een gemiddelde carrière van 10+ jaar in de F1 zou dat nog best een paar jaar kunnen zijn. Ik denk geen onaardige investering.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
alex3305 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:47:
[...]

Dus F1 race organiseren en de IKEA daar dichtkletteren? :*)
Yes! Dan maar een paar Billy's minder omzet :) Maar dit precies het punt waar ik gisteren ook aan moest denken: de middenstand kan wel sluiten in die omgeving in zo'n weekend. Uiteraard voor campings / hotels, restaurant / cafe's helemaal top, maar de rest kan een weekendje vrij nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

renegrunn schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:14:
[...]

Yes! Dan maar een paar Billy's minder omzet :) Maar dit precies het punt waar ik gisteren ook aan moest denken: de middenstand kan wel sluiten in die omgeving in zo'n weekend. Uiteraard voor campings / hotels, restaurant / cafe's helemaal top, maar de rest kan een weekendje vrij nemen.
Ik zou Ikea geen middenstand noemen. Juist de middenstand kan alleen maar profiteren van een dergelijk evemenent :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
[...]

Ja, want op Eelde wordt zeer frequent gevlogen vanuit de andere bekende luchthavens in de wereld...

Het gaat er meer om dat Assen gewoon erg ver van de bewoonde wereld af ligt. Heb dit jaar overwogen naar de MotoGP van San Marino te gaan, maar dat ligt gewoon een paar uur van een fatsoenlijk internationaal vliegveld af en is daardoor ook niet prima bereikbaar. Er wordt altijd geklaagd over bereikbaarheid van zandvoort, maar 6 treinen per uur vanaf Sloterdijk en CS en bijvoorbeeld parkeren in havens West en dat is ook opgelost.

Bij het circuit is het toch altijd dringen. Op Assen heb ik na de MotoGP zelfs met de motor een uur stil gestaan. Voor Spa stonden er de eerste keer dat Max reed nog mensen tijdens de race in de file en op de terugweg kost het je ook minstens 2 uur extra.
Voor zowel Spa als Assen moet ik om 5 uur 's ochtends vertrekken om er op tijd te zijn. Dus dan biedt Assen geen enkele meerwaarde en kunnen we net zo goed de GP van België opkopen en hernoemen naar de GP van Nederland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

[...]

Dat eerste argument kun je wegstrepen. Voor bijv. iemand uit de randstad is het altijd verder reizen naar 'het hoge noorden' dan andersom. Echt hoor!
Veel familie/kennissen uit die regio die het nog net niet letterlijk zo zeggen maar gewoon nooit onze kant op komen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• renegrunn
Erapaz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:17:
[...]

Ja, want op Eelde wordt zeer frequent gevlogen vanuit de andere bekende luchthavens in de wereld...

Het gaat er meer om dat Assen gewoon erg ver van de bewoonde wereld af ligt. Heb dit jaar overwogen naar de MotoGP van San Marino te gaan, maar dat ligt gewoon een paar uur van een fatsoenlijk internationaal vliegveld af en is daardoor ook niet prima bereikbaar. Er wordt altijd geklaagd over bereikbaarheid van zandvoort, maar 6 treinen per uur vanaf Sloterdijk en CS en bijvoorbeeld parkeren in havens West en dat is ook opgelost.
Schiphol - Assen is nog geen 2 uur met een beetje mazzel, dus snap je punt niet. In Nederland ligt geen enkele plaats buiten de bewoonde wereld. Het is hier Canada of Australie niet hoor..

Mensen rijden massaal vanuit NL naar GP van Belgie / Oostenrijk / Duitsland etc. Maar nee, Assen is te ver of ligt buiten de bewoonde wereld |:(

Maar ik wacht rustig af of het überhaupt van gaat komen in NL. Ik zou of de fiets naar Zandvoort kunnen, maar hoop dat het Assen wordt, in het geval dat. Mijns inziens voor alles en iedereen beter. Okee, behalve voor die bril-smurf :o

[ Voor 16% gewijzigd door renegrunn op 03-11-2018 15:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Erapaz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 15:17:
[...]

Je kunt toch ook op Schiphol vliegen :? Er zijn zoveel circuits die ~2 uur rijden (over een fatsoenlijk wegennet) van een vliegveld liggen, geen enkel probleem. Desnoods laat je de teams wel op Eelde landen, die laten toch DHL de spullen vervoeren. Kan me maar zo voorstellen dat dat in 1-2 vliegtuigen past die speciaal voor de race naar het dichtstbijzijnde vliegveld vliegen. Maar aangezien de meeste teams gewoon uit Engeland komen, denk ik dat ze de boot pakken naar Rotterdam of zelfs de Eemshaven en vanaf daar verder.
Het gaat er meer om dat Assen gewoon erg ver van de bewoonde wereld af ligt.
Dat is echt een Nederlands of misschien zelfs Randstad-argument. In veel landen (grotere landen) is 2 uur rijden lachwekkend dichtbij. We zijn in Nederland gewoon verwend dat alles zo dichtbij is en snel bereikbaar is, vooral als je in de Randstad woont. Daarbij: je kunt kiezen uit 2 uur in de file staan naar Zandvoort of 2 uur doorrijden richting Assen. Ik zou het wel weten :Y)
Heb dit jaar overwogen naar de MotoGP van San Marino te gaan, maar dat ligt gewoon een paar uur van een fatsoenlijk internationaal vliegveld af en is daardoor ook niet prima bereikbaar. Er wordt altijd geklaagd over bereikbaarheid van zandvoort, maar 6 treinen per uur vanaf Sloterdijk en CS en bijvoorbeeld parkeren in havens West en dat is ook opgelost.
Zandvoort is ook niet "onbereikbaar", maar de infrastructuur naar Assen is gewoon veel beter. Er is ongetwijfeld een oplossing voor te bedenken, maar ik snap de negatieve houding richting Assen niet. Als je Zandvoort goed bereikbaar vindt, wat is er dan mis met Assen? Het is niet "ontzettend ver van het dichtstbijzijnde internationale vliegveld".
Bij het circuit is het toch altijd dringen. Op Assen heb ik na de MotoGP zelfs met de motor een uur stil gestaan. Voor Spa stonden er de eerste keer dat Max reed nog mensen tijdens de race in de file en op de terugweg kost het je ook minstens 2 uur extra.
Voor zowel Spa als Assen moet ik om 5 uur 's ochtends vertrekken om er op tijd te zijn. Dus dan biedt Assen geen enkele meerwaarde en kunnen we net zo goed de GP van België opkopen en hernoemen naar de GP van Nederland.
Dus omdat het voor jou geen voordeel biedt t.o.v. Spa, moeten we maar geen NL GP houden? Voor de Duitse fans is het een stuk makkelijker om bij Assen te komen. Voor mij als "Tukker" is Assen ook veel makkelijker te bereiken. En vanuit het Westen gaan er toch gewoon treinen naar het oosten?

Het zal me overigens werkelijk worst wezen of het Zandvoort of Assen wordt. Beide circuits hebben hun voors en tegens. Zandvoort heeft de historie, Assen is er al min of meer klaar voor zonder grote verbouwing of verbeteringen aan de infrastructuur. Ik heb het idee dat de opmerking dat Zandvoort een concreet aanbod had gekregen meer bedoeld was om de hype wat te vergroten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:49:
[...]

Lijkt of hij er nog best verstand van heeft ook 😀
Hij heeft wat mij betreft de huisjesmelker wel goed in de smiezen ;)

* Oogje ziet de F1 liever op Assen

Dat nostalgische gedoe slaat nergens op, of gaan we dan ook in nostalgische auto's racen?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Assen is helemaal niet geschikt als F1 circuit daarvoor moet de baan veel meer aangepast worden dan zandvoort. Assen is vrijwel puur gericht op motor rijders en daardoor is de baan opbouw anders

Ja de infra naar assen is beter. Alhoewel als je het goed organiseert de reistijd schiphol -> assen of schiphol ->zandvoort ook niet veel zal afwijken.

Je zult alleen niet met 100.000 man in Zandvoort willen parkeren daar moet een andere oplossing voorkomen maar er zijn wel meer grote evenementen in zandvoort gehouden (jumbo racing days met 110.000 bezoekers) Alleen zul je in amsterdam of haarlem een trein / bus lijn op moeten zetten voor het evenement om zoveel mogelijk auto's te vermijden in zandvoort en de capaciteit beter te benutten.

Ja het circuit zal ook vriendelijker voor bezoekers gemaakt moeten worden maar dat zijn relatief kleine aanpassingen. Probleem is eerder de tijdspanne want 1,5 jaar lijkt lang maar is zo voorbij. Ik denk zeker met liberty media aan het stuur dat zandvoort veel meer kans heeft dan assen. En nee ze hoeven als historisch circuit niet alles aan te passen om het geschikt te maken voor de F1. Ook in monaco zijn de muren dichtbij en onverbiddelijk.

En grote opstopping een probleem voor de F1? Volgens mij hadden we dit jaar paul ricard op de kalender staan.. daar hebben mensen echt lang voor in de file gestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 16:53:
Assen is helemaal niet geschikt als F1 circuit daarvoor moet de baan veel meer aangepast worden dan zandvoort. Assen is vrijwel puur gericht op motor rijders en daardoor is de baan opbouw anders
https://www.nieuwsmotor.n...oorgesteld-voor-formule-1

Zo heel veel is het niet...
Je zult alleen niet met 100.000 man in Zandvoort willen parkeren daar moet een andere oplossing voorkomen maar er zijn wel meer grote evenementen in zandvoort gehouden (jumbo racing days met 110.000 bezoekers)
Klopt, maar dat is over 2 dagen toch? En nu hebben we het over eenzelfde aantal op 1 dag? Spa trok over het weekend 265k bezoekers, waarvan 80k alleen al aan Nederlanders :+

[ Voor 31% gewijzigd door renegrunn op 03-11-2018 17:21 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 15:50
Kan er geen apart topic over komen?
Dit gaat maar door en door en door....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 13:45
Alle problemen die voor Zandvoort gelden zijn op te lossen.
Daar zijn 2 dingen voor nodig:
De wil om het te realiseren... en het geld om het te realiseren.

Het circuit / Bernard wil wel.
De gemeente heeft bij monde van de wethouder ook al aangegeven enthousiast te zijn.
Het publiek wil ook wel. Zolang Max rijdt en wint, ga ik er vanuit dat de GP uitverkocht zal zijn.
Laten we er dan even vanuit gaan dat Liberty Global ook zou willen...

De tegenstanders zul je altijd hebben, maar als bovenstaande partijen echt willen, dan komt het er gewoon.

Dan het geld:
We hebben een paar grote bedrijven in NL die nu al in de F1 actief zijn of waren.

Jumbo:
Met Frits van Eerd een enorme liefhebber. Met geld. Het gaat goed met Jumbo. Dit jaar hebben de eigenaren nog 40 Miljoen aan dividend uitgekeerd. Dat zijn er 10 voor Frits zelf.
Papa van Eerd (Karel) staat hoog in de Quote 500 met bijna 2 Miljard vermogen.
Geld is er bij Jumbo wel. Met Frits ook de wil. Vraag is of hij de anderen (waaronder zijn zussen) kan overtuigen dat een GP in NL niet alleen maar een leuke hobby is.

Heineken:
De huidige deal met F1 zou ruim 200 Miljoen zijn (tot 2023). Ook Heineken heeft al aangegeven enthousiast te zijn over een eventuele Dutch GP.
Heineken is een global brand, waarbij ze naast Heineken zo ongeveer overal wel een lokaal merk in de markt hebben.

Shell:
Deze ligt wat lastiger.. Ze waren nog niet zo lang geleden zelfs hoofdsponsor van de GP van Belgie (Spa). Ze sponsoren nog steeds Ferrari, maar dat loopt ook maar tot 2020.
Zou Shell een kans laten liggen als er daadwerkelijk een Dutch GP komt?

Dan hebben we nog een paar grote en minder grote jongens:

ING:
Was ooit sponsor van het Renault team en titelsponsor van grand prix, maar haakte vroegtijdig af na het schandaal met Renault.
Ze sponsoren onze 11 nationale helden in het voetbal, maar zijn ze ook bereid om onze echte nationale held te sponsoren in de vorm van een F1 race in NL?

Unilever?
Zou wellicht met 1 van hun merken nog iets willen bijdragen? Axe?

Gamma?
De link met de gamma racing days is er. Gamma is echter geen internationale speler (buiten NL en BE).
Wellicht kan Bernard dat dan juist weer uitspelen tegen de grote concurrent Hornbach :p

Philips?
Is in het verleden ook actief geweest in de F1. Met Philips car systems voor Jos...als jarenlange sponsor van Williams. Maar ook nog steeds en minder bekend: Philips levert de verlichting voor de nacht GP van Singapore. Wellicht zijn ook zij de porren voor wat meer exposure door zich ook aan Zandvoort te binden,
Met Hue hebben ze een internationaal merk, waar F1 prima bij past.

DAF?
Red Bull rijdt nu nog (uiteraard) met Renault trucks... :+ Misschien dat Max de directie ervan kan overtuigen dat ze met DAF moeten gaat rijden voor de Europese circuits..
Krijgen ze ook een sticker op de Red Bull, maar wel meebetalen aan de GP

Een All Dutch GP... ik zie het wel zitten. Een showcase van de Nederlandse B.V.
Zonder enige bijdrage van de overheid in welke financiele vorm dan ook.

[ Voor 5% gewijzigd door sanderb op 03-11-2018 18:07 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

ProRail, Gemeente en de Provincie moeten wel investeren hoor voordat er echt weer een F1 evenement gehouden kan worden op Zandvoort.

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 13:45
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:58:
ProRail, Gemeente en de Provincie moeten wel investeren hoor voordat er echt weer een F1 evenement gehouden kan worden op Zandvoort.
Investeren in wat? In extra wegen? Of onderhoud van die wegen en rails of ander materieel?
Ze kunnen er zelfs van profiteren als ze de rekening daarvan bij Bernard neerleggen.

Ik ben zelfs faliekant tegenstander van een overheid die moet betalen voor sportevenementen.
Het is van de zotten dat voetbalwedstrijden de overheid geld moet kosten aan beveiliging in de vorm van politie of zelfs ME.
Laat een evenement lekker zelf de broek op houden, dan hebben we ook geen discussies over belastingcenten die uitgegeven worden aan de hobby van a few.
Het enige wat je van de overheden nodig hebt / zou moeten hebben is bereidwilligheid en vergunningen.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
sanderb schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:49:
Alle problemen die voor Zandvoort gelden zijn op te lossen.
Daar zijn 2 dingen voor nodig:
De wil om het te realiseren... en het geld om het te realiseren.
Giro 555 kan misschien ook wel bijspringen, want Zandvoort bereiken is zelfs met een relatief klein evenement als de Gamma Racing Day Jumbo Racedagen al een ramp. :+

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:41
Jaap-Jan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:24:
[...]

Giro 555 kan misschien ook wel bijspringen, want Zandvoort bereiken is zelfs met een relatief klein evenement als de Gamma Racing Day al een ramp. :+
Dat is dan ook echt een grote ramp inderdaad. Vooral omdat de Gamma Racing dagen op Assen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
RobertMe schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:29:
[...]

Dat is dan ook echt een grote ramp inderdaad. Vooral omdat de Gamma Racing dagen op Assen zijn :+
Ik bedoelde de Jumbo Racedagen. O-)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • +2 Henk 'm!

We hebben het over 50 tot 70 miljoen en er wordt hard geroepen dat die kosten niet door de overheid gedragen mogen worden. Waar ik op zich volledig achter sta. Echter voel ik daarbij ook een twee strijd want we geven wel 30 miljoen per jaar uit aan politie beveiliging met voetbal evenementen. Veel voetbal stadions zijn betaald vanuit overheids gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:13:
Bernie zijn mening 8 jaar geleden over Zandvoort, hij was er wel heel duidelijk over dat hij Zandvoort totaal niet serieus nam. Mooi figuur is het ook, ik mis hem wel een beetje.
In de tijd dat er nog op Zandvoort F1 gereden werd, was de accomodatie bij lange na niet het niveau wat je ervan mag verwachten. Andere circuits zoals Hockenheim, deden die investeringen wel, en hielden daardoor
ook de races. Nederland had en een verouderd circuit, en omwonenden die van de race af wilden.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Misschien wel een apart topic waardig dat F1 2020 NL aangezien het geheel op speculatie gebaseerd blijft te zijn de komende maanden?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Het is nu actueel f1 nieuws (en zal over enkele dagen / weken echt wel weer wegzakken op de nieuwsagenda.)

Renault versus redbullracing wordt ook al jaren herhaald, moet dat dan ook een eigen topic krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 16:20

Bosmonster

*zucht*

nachtnet schreef op zondag 4 november 2018 @ 00:04:
Het is nu actueel f1 nieuws (en zal over enkele dagen / weken echt wel weer wegzakken op de nieuwsagenda.)

Renault versus redbullracing wordt ook al jaren herhaald, moet dat dan ook een eigen topic krijgen?
We maken voor iedere race ook een nieuw topic en dat is voorbij in een paar dagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Bosmonster schreef op zondag 4 november 2018 @ 00:12:
[...]

We maken voor iedere race ook een nieuw topic en dat is voorbij in een paar dagen.
Wat ook alleen maar is omdat dat meer slowchat is dan 'serieuze discussie'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Volgens de belangenclub, met daarin Milieudefensie, wijkraden en natuurverenigingen
Tja, wat verwacht je anders dat die clubjes zullen zeggen. ;)
Jaap-Jan schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:24:
[...]

Giro 555 kan misschien ook wel bijspringen, want Zandvoort bereiken is zelfs met een relatief klein evenement als de Gamma Racing Day Jumbo Racedagen al een ramp. :+
De Jumbo Racedagen zijn al een paar jaar geen klein event meer hoor. Als je ziet wat daar op af komt dat zijn geen kleine aantallen meer, afgelopen jaar 110.000.. En als de Jumbo Racedagen gehouden kunnen worden op Circuitpark Zandvoort dan is een F1 Grand Prix ook geen probleem. :P

[ Voor 43% gewijzigd door sjaool op 04-11-2018 03:42 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

nachtnet schreef op zondag 4 november 2018 @ 00:04:

Of het topic renamen naar het algemene F1-topic. Nu is het specifiek 2018 en Zandvoort valt daar buiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
ArcticWolf schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:58:
Waar zou ProRail in moeten investeren? Station Zandvoort?

Denk dat het ook een uitdaging wordt voor NS om een passende dienstregeling op te stellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:31

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Robertdj schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:40:
[...]

Waar zou ProRail in moeten investeren? Station Zandvoort?

Denk dat het ook een uitdaging wordt voor NS om een passende dienstregeling op te stellen.
Idd station Zandvoort. Heb mij weleens bezig gehouden met die case (gehele OV logistiek naar Zandvoort) voor als de vraag mocht komen van de organisator (maar tot op heden is het verzoek nog niet ingediend :P ) .

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 04-11-2018 15:50 ]

Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
sjaool schreef op zondag 4 november 2018 @ 03:34:
[...]

[...]

Tja, wat verwacht je anders dat die clubjes zullen zeggen. ;)

[...]

De Jumbo Racedagen zijn al een paar jaar geen klein event meer hoor. Als je ziet wat daar op af komt dat zijn geen kleine aantallen meer, afgelopen jaar 110.000.. En als de Jumbo Racedagen gehouden kunnen worden op Circuitpark Zandvoort dan is een F1 Grand Prix ook geen probleem. :P
Het zou me niks verbazen als je minimaal het dubbele aantal krijgt (geen idee of je dat er überhaupt kwijt kan) als er een F1 race is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 217290 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 18:44:
We hebben het over 50 tot 70 miljoen en er wordt hard geroepen dat die kosten niet door de overheid gedragen mogen worden. Waar ik op zich volledig achter sta. Echter voel ik daarbij ook een twee strijd want we geven wel 30 miljoen per jaar uit aan politie beveiliging met voetbal evenementen. Veel voetbal stadions zijn betaald vanuit overheids gelden.
Wat zou het aan btw opleveren?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Laatst online: 16:13

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

sjaool schreef op zondag 4 november 2018 @ 03:34:
[...]
Je vergeet dat die bezoekersaantallen over de racedagen heen verspreid worden waarbij niet iedereen op hetzelfde moment komt zoals bij een F1 race wel het geval is. Dan heb je ineens met totaal andere aantallen te maken.

Wat mij betreft kiest men Assen, veel betere infra, goed bereikbaar, ook vanuit Duitsland etc en het circuit is er al bijna helemaal klaar voor. Het lijkt nog geen gelopen race.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Meh, je vergeet even dat Duitsland groter is dan het stukje vlakbij de grens met Assen. Voor het overgrote deel van Duitsland maakt het echt niet uit of ze naar Assen of naar Zandvoort rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor

Bor

naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:24:
[...]

Meh, je vergeet even dat Duitsland groter is dan het stukje vlakbij de grens met Assen. Voor het overgrote deel van Duitsland maakt het echt niet uit of ze naar Assen of naar Zandvoort rijden.
Mwah, autobahn en een stuk drenthe of de doorsnede van Nederland door en daarmee in sommige gevallen Amsterdam voorbij scheelt vaak een stuk verkeer en tijd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:16
Ik wordt wel een beetje moe van die mensen die blijkbaar nooit de randstad uitkomen en doen alsof Assen het einde van de wereld is... (Ja hier spreekt een Drent...) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:19:
Je vergeet dat die bezoekersaantallen over de racedagen heen verspreid worden waarbij niet iedereen op hetzelfde moment komt zoals bij een F1 race wel het geval is. Dan heb je ineens met totaal andere aantallen te maken.
Bij de F1 komt ook niet iedereen tegelijk aan, grootste druktepunt is wel zondag na de race, maar in de ochtend loopt het langzaam aan vol. Op zaterdag zelfde, alleen is dan na de kwali een deel direct weg en een deel blijft nog hangen.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Crazy D schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:38:
[...]

Bij de F1 komt ook niet iedereen tegelijk aan, grootste druktepunt is wel zondag na de race, maar in de ochtend loopt het langzaam aan vol. Op zaterdag zelfde, alleen is dan na de kwali een deel direct weg en een deel blijft nog hangen.
Maar dan nog heb je te maken met min of meer alle bezoekers op 1 moment wat je moet huisvesten in tegenstelling tot de Jumbo race dagen. Daar ging de vergelijking over.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 04-11-2018 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:39:
Maar dan nog heb je te maken met min of meer alle bezoekers op 1 moment wat je moet huisvesten in tegenstelling tot de Jumbo race dagen. Daar ging de vergelijking over.
Paar grasvelden tot camping hernoemen, plek zat voor tentjes. En bij andere circuits slaap je ook niet met 40.000 man op loopafstand van het circuit. Denk dat als het doorgaat er opeens wel heel erg veel AirBnb's in Zandvoort bijkomen :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:27:
[...]

Mwah, autobahn en een stuk drenthe of de doorsnede van Nederland door en daarmee in sommige gevallen Amsterdam voorbij scheelt vaak een stuk verkeer en tijd.
Oneens, en da's eigenlijk een kwestie van smaak :P Ik kom (oorspronkelijk) uit Groningen, en eigenlijk 50/50 van de mensen die ik ken gaan bij vakantie naar Zuid-Europa ofwel zo snel mogelijk over de grens, ofwel blijven zo lang mogelijk in Nederland rijden :P Nee, dat is echt geen uitgemaakte zaak. Either way, die laatste twee uurtjes richting Zandvoort of dat laatste uurtje richting Assen zal het verschil niet maken tussen welk circuit beter gelegen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:49:
[...]
Either way, die laatste twee uurtjes richting Zandvoort of dat laatste uurtje richting Assen zal het verschil niet maken tussen welk circuit beter gelegen is ;)
Nee dat zal het verschil niet maken maar het telt wel mee, net als de slechte toegang en exit bij Zandvoort. Dat is in Assen ook prima voor elkaar + ervaring in het handlen van dergelijke verkeersstromen. Maar goed, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:50:
[...]

Nee dat zal het verschil niet maken maar het telt wel mee, net als de slechte toegang en exit bij Zandvoort. Dat is in Assen ook prima voor elkaar + ervaring in het handlen van dergelijke verkeersstromen. Maar goed, we gaan het zien.
Ik denk idd ook wel dit een pluspuntje voor Assen is, maar ik ben er inmiddels een beetje zat van hoe de (on)bereikbaarheid van Zandvoort nogal overdreven wordt door deze en gene ;) Ik woon in Haarlem, dus ben echt wel bekend met de lokale situatie hier, maar met wat goede wil van diverse kanten (overheid, bewoners, organisatie) valt er echt een heleboel te regelen. Nee, niet als je het verkeer op die incidentele mooie zomerdag als graadmeter neemt, en ideaal is het niet, maar het hoeft niet zo erg te zijn als sommigen doen voorkomen :P

[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2018 17:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05 09:37
Gewoon de wegen naar Zandvoort afzetten. En een berg touringcars inhuren voor pendeldienst van campings en treinstations. Gratis voor iedereen met een kaartje voor de race.
Speciale parkeerkaarten voor bewoners (gratis) en vips (€100) om toch met de auto de stad in te kunnen.

Scheveningen doet al jaren iets vergelijkbaars tijdens het vuurwerk festival.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Assen heeft een bezoekers capaciteit van 110.000. Spa heeft een capaciteit van 70.000 en kreeg 265.000 bezoekers dit jaar.

Assen heeft 25.000 parkeer plekken. Als we uitgaan van 200.000 bezoekers heb je ook al een probleem in Assen.

Hoe dan ook zullen in beide gevallen er oplossingen gezocht moeten worden om deze mensen massa te sturen. Het feit dat spa ook bijna 4x meer bezoekers aankan op een weekend dan het aantal plaatsen geeft wel aan dat daar niet het probleem hoeft te liggen. Daarnaast kun je nog een limiet aan het aantal kaarten opleggen om de aantallen te beperken. Dit is vrij gewoon met evenementen. Er zijn genoeg oplossingen op het gebied van intra en dan is het schakelen in de randstad vaak weer makk3lijker dan een meer afgelegen plek als Assen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 217290 schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:29:
Assen heeft een bezoekers capaciteit van 110.000. Spa heeft een capaciteit van 70.000 en kreeg 265.000 bezoekers dit jaar.

Assen heeft 25.000 parkeer plekken. Als we uitgaan van 200.000 bezoekers heb je ook al een probleem in Assen.
...want iedereen komt met de auto? Ik vermoed dat veel bezoekers gewoon met trein en bus komen. Maar dan nog: ik kan me haast niet voorstellen dat er veel zijn die in hun uppie naar de race gaan. Veel mensen gaan met vrienden / familie, dus laten we zeggen dat er gemiddeld 2 mensen in de auto's zitten die daar geparkeerd moeten worden (en dan schat ik het denk ik nog heel laag in). Dat betekent dat een kwart van de bezoekers gewoon hun auto kan parkeren bij het circuit. De rest komt met de trein en bus door speciale aanbiedingen incl. busreis. Dat valt allemaal prima te regelen door parkeren duur te maken, zodat de meeste mensen liever een pendelbus pakken, zodat de drukte goed verspreid wordt
Hoe dan ook zullen in beide gevallen er oplossingen gezocht moeten worden om deze mensen massa te sturen. Het feit dat spa ook bijna 4x meer bezoekers aankan op een weekend dan het aantal plaatsen geeft wel aan dat daar niet het probleem hoeft te liggen. Daarnaast kun je nog een limiet aan het aantal kaarten opleggen om de aantallen te beperken. Dit is vrij gewoon met evenementen. Er zijn genoeg oplossingen op het gebied van intra en dan is het schakelen in de randstad vaak weer makk3lijker dan een meer afgelegen plek als Assen.
Waarom is dat schakelen makkelijker trouwens? In de Randstad is het standaard al druk, in Assen is het veel rustiger. Een trein extra laten stoppen op station Assen is net zo lastig / eenvoudig als in de Randstad. Sterker nog: met het drukkere schema in de Randstad zou het wel eens kunnen zijn dat je met treinen naar Assen zelfs makkelijker opschaalt :)

[ Voor 18% gewijzigd door Grrrrrene op 04-11-2018 18:42 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Assen afgelegen noemen 8)7 Voor evenementen zoals de TT wordt gewoon een verkeersplan opgezet en gezien de goede bereikbaarheid van het circuit lijkt mij wat jij noemt 'schakelen' geen enkel probleem. Dat wordt tijdens de TT ook gewoon gedaan. Uiteraard zou de F1 een organisatorische uitdaging zijn, maar ook in het noorden rijden we al enige tijd niet meer met paard en huifkar rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:54:
[...]

Ik denk idd ook wel dit een pluspuntje voor Assen is, maar ik ben er inmiddels een beetje zat van hoe de (on)bereikbaarheid van Zandvoort nogal overdreven wordt door deze en gene ;) Ik woon in Haarlem, dus ben echt wel bekend met de lokale situatie hier, maar met wat goede wil van diverse kanten (overheid, bewoners, organisatie) valt er echt een heleboel te regelen. Nee, niet als je het verkeer op die incidentele mooie zomerdag als graadmeter neemt, en ideaal is het niet, maar het hoeft niet zo erg te zijn als sommigen doen voorkomen :P
Je kunt er natuurlijk best een beetje 'zat' van zijn, da's je goed recht.
Feit is wel dat diezelfde toegangsweg niet alleen race-bezoekers faciliteert.
Dan dus maar hopen op regenraces? Want als het mooi weer is is het al niet te doen (en dat is in veel badplaatsen, bijv. Scheveningen niet veel anders). Daar komt dan nog een paar honderdduizend man bij.
Dat voordeel heeft Assen wel met een eigen aansluiting op de A28 (die er puur voor het circuit ligt).
Dat scheelt (natuurlijk) nogal wat aanpassingen.

Trouwens: hoe lang wordt er al niet gepraat over uitbreiding daar? Da's niet iets van gisteren. Vraag me dan ook af waarom het nu wel te regelen zou zijn? Denk nl. niet dat de tegenstanders nu ineens van mening zullen veranderen over iets waar ze al jaren tegen ageren (het circuit en alle bijkomende overlast), alleen vanwege F1/Prins/Max.

En parkeerproblemen? :D Wel eens gezien hoeveel weiland daar in de buurt ligt? Dat is echt een non-issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Over welke capaciteit heb je het dan? Over het aantal stoeltjes/plekken op tribunes? Want Spa is een enorm lang circuit (7KM? en van de langste als niet het langste van de kalender) met in principe "overal" bronze plekken. Je kunt dus enorm veel mensen naast het circuit kwijt. Zandvoort daarentegen is als ik het goed begrijp enorm kort (korter dan Hungaroring?) en zal dus per definitie zorgen dat het "drukker" is. Dom gezegd kun je op Spa bv 7.000 man naast elkaar kwijt langs het hele circuit. Met 265.000 man sta je dan dus 37 rijen dik. Als Zandvoort maar 5.000 man "breed" kwijt kan langs het circuit sta je dus 53 rijen dik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SuBBaSS schreef op zondag 4 november 2018 @ 18:53:
[...]

Je kunt er natuurlijk best een beetje 'zat' van zijn, da's je goed recht.
Feit is wel dat diezelfde toegangsweg niet alleen race-bezoekers faciliteert.
Dan dus maar hopen op regenraces? Want als het mooi weer is is het al niet te doen (en dat is in veel badplaatsen, bijv. Scheveningen niet veel anders). Daar komt dan nog een paar honderdduizend man bij.
Dat voordeel heeft Assen wel met een eigen aansluiting op de A28 (die er puur voor het circuit ligt).
Dat scheelt (natuurlijk) nogal wat aanpassingen.

Trouwens: hoe lang wordt er al niet gepraat over uitbreiding daar? Da's niet iets van gisteren. Vraag me dan ook af waarom het nu wel te regelen zou zijn? Denk nl. niet dat de tegenstanders nu ineens van mening zullen veranderen over iets waar ze al jaren tegen ageren (het circuit en alle bijkomende overlast), alleen vanwege F1/Prins/Max.

En parkeerproblemen? :D Wel eens gezien hoeveel weiland daar in de buurt ligt? Dat is echt een non-issue.
toon volledige bericht
Kijk, dat bedoel ik met overdrijven. Nee, die A28 ligt er niet enkel en alleen voor het circuit van Assen; nee, er loopt niet maar één weg naar het circuit van Zandvoort; en nee, je moet de huidige verkeerssituatie niet als maatstaf nemen met hoe iets dergelijks tijdelijk opgelost zou kunnen worden. Heeft niets te maken met structurele verbeteringen aan de bereikbaarheid, je kunt een hoop bereiken met tijdelijke oplossingen. Maar dan nog: Ipv in problemen te denken, kun je ook in oplossingen denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:00:
[...]

Kijk, dat bedoel ik met overdrijven. Nee, die A28 ligt er niet enkel en alleen voor het circuit van Assen; nee, er loopt niet maar één weg naar het circuit van Zandvoort; en nee, je moet de huidige verkeerssituatie niet als maatstaf nemen met hoe iets dergelijks tijdelijk opgelost zou kunnen worden. Heeft niets te maken met structurele verbeteringen aan de bereikbaarheid, je kunt een hoop bereiken met tijdelijke oplossingen. Maar dan nog: Ipv in problemen te denken, kun je ook in oplossingen denken ;)
Nou, op z'n best is het een nieuwe sluiproute, maar er ligt daar tussen de aansluiting en het circuit verder niets qua woningen oid. En die afrit is wel mn. voor het circuit aangelegd.

Ben het wel met je eens hoor dat je beter in oplossingen kunt denken.
Maar waarom zou je kiezen voor een plek waarvoor je veel meer oplossingen moet bedenken dan de andere? Onder het mom van 'waarom makkelijk als het moeilijk kan'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

SuBBaSS schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:10:
[...]
Maar waarom zou je kiezen voor een plek waarvoor je veel meer oplossingen moet bedenken dan de andere?
Omdat Assen andere dingen / eigenschappen niet heeft die Zandvoort wel heeft :P . Het is geen 1-dimensionale discussie waarbij één factor de doorslag geeft. Beide kampen hebben zo hun voor- en nadelen. Ik was ook heel lang voor 'Assen', maar als 'ze' het liever in Zandvoort hebben dan vind ik het bijzonder flauw om te blijven hameren op de nadelen van Zandvoort tov Assen zonder oog te hebben voor de voordelen. Veel van die nadelen zijn door de FOM en de eigenaren van CPZ ingeschat als "oplosbaar" / niet-onoverkomelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 04-11-2018 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:42:
Ik was ook heel lang voor 'Assen', maar als 'ze' het liever in Zandvoort hebben
Wie is ze? ;) Op dezelfde dag dat bekend werd dat FOM een aanbod gedaan zou hebben heeft FOM zelf naar buiten gebracht dat ze met Zandvoort aan het praten zijn, niet dat er iets concreets is aangeboden. En daarnaast zijn ze ook nog steeds met Assen aan het praten.

Dat hele artikel/"lekken van aanbod" was gewoon een schreeuw om aandacht van Zandvoort om zo proberen nog sponsoren binnen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Bedides the point, vandaar ook tussen quotes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Nu online

SuBBaSS

-has Ryzen

naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:42:
[...]

Omdat Assen andere dingen / eigenschappen niet heeft die Zandvoort wel heeft :P . Het is geen 1-dimensionale discussie waarbij één factor de doorslag geeft. Beide kampen hebben zo hun voor- en nadelen. Ik was ook heel lang voor 'Assen', maar als 'ze' het liever in Zandvoort hebben dan vind ik het bijzonder flauw om te blijven hameren op de nadelen van Zandvoort tov Assen zonder oog te hebben voor de voordelen. Veel van die nadelen zijn door de FOM en de eigenaren van CPZ ingeschat als "oplosbaar" / niet-onoverkomelijk.
Eens hoor.
Om eerlijk te zijn maakte het mij eerder ook minder uit maar sinds dat media-offensief van die circuit-eigenaar (waar aantoonbaar in gelogen werd) 'verhard' ik er ook wat in.

Punt blijft wel: ik zie maar moeilijk in hoe de problemen die de uitbreiding van zandvoort al decennia tegenhouden nu 'ineens' wel opgelost kunnen worden.
Daar veranderd Max niets aan. Laat staan dat dat voor die 30/40 miljoen kan.
Voor dat geld rijdt er nog niet eens een tram. :D
Pagina: 1 2 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen