Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 3 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Feit is gewoon dat beide locaties hun uitdagingen hebben als ze het zouden willen organiseren dat is ook waar mijn vorige bericht over ging. Assen is niet heilig op het gebied van infra ook daar komen uitdagingen. Amsterdam ligt dichterbij zandvoort dan Assen. En laat de trein verbindingen naar Amsterdam nou heel erg goed zijn zelfs internationaal gezien vanaf Brussel en Hamburg. Je zult aparte afspraken moeten maken om niet een totale verkeers infarct te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:47
SuBBaSS schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:15:
[...]

Eens hoor.
Om eerlijk te zijn maakte het mij eerder ook minder uit maar sinds dat media-offensief van die circuit-eigenaar (waar aantoonbaar in gelogen werd) 'verhard' ik er ook wat in.

Punt blijft wel: ik zie maar moeilijk in hoe de problemen die de uitbreiding van zandvoort al decennia tegenhouden nu 'ineens' wel opgelost kunnen worden.
Daar veranderd Max niets aan. Laat staan dat dat voor die 30/40 miljoen kan.
Voor dat geld rijdt er nog niet eens een tram. :D
Dat idee heb ik dus ook... Een prins van Oranje die de marktwaarde van z'n circuit wil opvoeren en de kosten daarvan op de maatschappij af wil wentelen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:48
SuBBaSS schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:15:
[...]
Punt blijft wel: ik zie maar moeilijk in hoe de problemen die de uitbreiding van zandvoort al decennia tegenhouden nu 'ineens' wel opgelost kunnen worden.
Daar veranderd Max niets aan. Laat staan dat dat voor die 30/40 miljoen kan.
Voor dat geld rijdt er nog niet eens een tram. :D
Zoals altijd heb je in Zandvoort ook twee kampen.
Het "tegen" kamp, is het om een aantal dingen te doen.
Volgens mij is het belangrijkste de geluidsoverlast. (Die stichting heet niet voor niets Rust bij de Kust)

het circuit heeft 4 weekenden (12 dagen) waarop er meer geluid mag worden gemaakt dan op de andere dagen. Met het vertrek van de DTM zou de F1 daar zelfs binnen passen...
De andere dagen zijn dit jaar in gebruik voor de Masters, De Jumbo racedagen, en de Historic Grand Prix.

Met F1 geld zou je bijvoorbeeld afspraken kunnen maken met het "tegenkamp" dat er flink geinvesteerd wordt in betere geluidswallen. Dat zal tijdens die 12 dagen wellicht maar een beetje schelen, maar als het de andere dagen dat er auto's op het circuit zijn helpt, kan dat winst zijn voor het tegenkamp.

Een ander punt is de infrastructuur. Zoals hier ook al vaak voorbijkomt, is er gewoon een gebrekkige infrastructuur om een groot evenement als de F1 plaats te laten vinden.
Er is een gebrek aan parkeerplaatsen en een gebrek aan aanvoerroutes voor toeschouwers.

Ook daar is winst te halen voor de inwoners van Zandvoort: Als er nu doordat er een GP komt geinvesteerd wordt in de infrastructuur, hebben de gemeente en de inwoners daar ook baat bij doordat die infrastructuur er nog steeds ligt op zomerse dagen waarop ze ook kampen met enorme files en een fikse toestroom van bezoekers.

Met de huidige regels is het erg lastig om het circuit rendabel te houden voor de eigenaren. Niet voor niets krijgt een commercieel evenement als de Jumbo racedagen 1 van de 4 weekenden.
Als die andere dagen dat er binnen de perken geluid mag worden geproduceerd moeten dan ook nog steeds geld opleveren.
De F1 toestaan zou dus ook kunnen betekenen dat er op minder andere dagen gereden mag worden.

Een van de grote evenementen nu op Zandvoort is de Runner's world circuit run. Ook daar is winst te behalen voor zowel de uitbaters van het circuit als de gemeente.
Een Ironman waarbij je zwemt in de zee, loopt door de duinen en fiets over een echt F1 circuit.. Welke stad doet je dat na? Maak Zandvoort 'groener' door de helft van de tijd voor groene sporten van betekenis te zijn.
Voor mijn part halen ze de Formula E naar Zandvoort.... mogen ze het zelfs de de FE van Amsterdam (beach) noemen.
alexbl69 schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:23:
[...]

Dat idee heb ik dus ook... Een prins van Oranje die de marktwaarde van z'n circuit wil opvoeren en de kosten daarvan op de maatschappij af wil wentelen.
Ik heb Bernard, en van Overdijk, beide niet gehoord over afwentelen op de maatschappij. Ik heb geen oproep gehoord dat de staat, de provincie of zelfs de gemeente moet betalen om dit mogelijk te maken.

Punt blijft: Er is geld nodig. Veel geld.

Volgens mij is dat ook de voornaamste reden van het "opzetje" met de telegraaf: Er wordt nu flink over geluld en er wordt gelobbyed om het bedrijfsleven mee te krijgen. Pas als het wat concreter wordt (ook al is dat met een brief die niemand gezien heeft), krijg je mensen mee.
De business case moet gemaakt worden zei van Overdijk bij F1 cafe. Zo simpel is het: Het kost geld...en we moeten kijken of en hoe we dat voor elkaar gaan krijgen. Niet als circuit alleen. Niet met de gemeente samen. Maar met het Nederlandse bedrijfsleven.
Lukt dat niet, dan lukt het niet. Maar dan is het in ieder geval geprobeerd. Als het nu niet lukt, lukt het nooit.

[ Voor 8% gewijzigd door sanderb op 04-11-2018 21:26 ]

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:00

sjaool

Every life should have 9 cats

Bor schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:19:
[...]

Je vergeet dat die bezoekersaantallen over de racedagen heen verspreid worden waarbij niet iedereen op hetzelfde moment komt zoals bij een F1 race wel het geval is. Dan heb je ineens met totaal andere aantallen te maken.

Wat mij betreft kiest men Assen, veel betere infra, goed bereikbaar, ook vanuit Duitsland etc en het circuit is er al bijna helemaal klaar voor. Het lijkt nog geen gelopen race.
Klopt. Assen is voor mij een no go al was het alleen maar om de historische waarde die Zandvoort heeft. Ook zijn de coureurs vrijwel allemaal positief over Zandvoort. De infrastructuur is gezien Frankrijk, België en Engeland naar mijn mening geen enkel probleem. ;)
toolkist schreef op zondag 4 november 2018 @ 16:49:
[...]

Het zou me niks verbazen als je minimaal het dubbele aantal krijgt (geen idee of je dat er überhaupt kwijt kan) als er een F1 race is.
Er zit een maximum aan het aantal bezoekers dat het circuit op mag. Ligt dat aantal te hoog dan grijpen de instanties zoals politie en brandweer geheid in omdat dan de veiligheid van iedereen in gevaar komt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anessie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-05 01:45
Zolang ze van Spa af blijven zal het mij worst wezen :)B

[ Voor 4% gewijzigd door anessie op 05-11-2018 02:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
naitsoezn schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:54:
[...]

Ik denk idd ook wel dit een pluspuntje voor Assen is, maar ik ben er inmiddels een beetje zat van hoe de (on)bereikbaarheid van Zandvoort nogal overdreven wordt door deze en gene ;) Ik woon in Haarlem, dus ben echt wel bekend met de lokale situatie hier, maar met wat goede wil van diverse kanten (overheid, bewoners, organisatie) valt er echt een heleboel te regelen. Nee, niet als je het verkeer op die incidentele mooie zomerdag als graadmeter neemt, en ideaal is het niet, maar het hoeft niet zo erg te zijn als sommigen doen voorkomen :P
Dus jij bent van mening dat de aanwonenden langs de Zandvoorste laan er geen probleem mee hebben dat ze op 3 dagen het verkeer in de morgen en middag 1 richting maken ?
Het is verbazingwekkend dat mensen roepen dat de infrastructuur van Zandvoort dergelijk verkeer aankan .

In Assen is er jaren gedaan over een nieuw ns station te maken en hier roepen mensen dat prorail het station zandvoort kan aanpassen in een half jaartje belachelijk gewoon !

Enig idee waar de pits zou moeten komen en de motorhomes en vrachtwagens en hospitality gebouwen die de teams meenemen ?
Misschien op het strand bij bloemendaal een idee ? lol

Nogmaals ik ben absoluut tegen een f1 op assen maar met deze gekte even een 60 miljoen uitgeven om verstappen in nederland te zien rijden is gewoon van de zotte !

Als de f1 werkelijk serieus zou zijn en er in nederland werkelijk serieus over nagedacht moet gaan worden laten ze dan eerst maar eens met een 10 jarig kontrakt komen zodat er iets voor in de toekomst gepland kan worden .

Totdat het zover is kan iedereen gewoon naar spa of silverstone of hockenheim das stukken goedkoper !!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

leekers schreef op maandag 5 november 2018 @ 06:38:
[...]

Dus jij bent van mening dat de aanwonenden langs de Zandvoorste laan er geen probleem mee hebben dat ze op 3 dagen het verkeer in de morgen en middag 1 richting maken ?
https://en.wiktionary.org/wiki/false_dichotomy... Dit zijn niet de enige twee opties. Maar ik wacht gewoon wel even af waar ze mee gaan komen :Y)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
naitsoezn schreef op maandag 5 november 2018 @ 06:44:
[...]

https://en.wiktionary.org/wiki/false_dichotomy... Dit zijn niet de enige twee opties. Maar ik wacht gewoon wel even af waar ze mee gaan komen :Y)
Wederom, wie is 'ze'?
Bernard gaat niet met oplossingen komen. Die heeft zijn schreeuw om aandacht gehad en krijgt die 40 miljoen nooit bij elkaar.
En FOM heeft ten eerste geen aanbod gedaan en zal het ten tweede een worst wezen of het circuit bereikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

sjaool schreef op maandag 5 november 2018 @ 01:37:
[...]

Klopt. Assen is voor mij een no go al was het alleen maar om de historische waarde die Zandvoort heeft. Ook zijn de coureurs vrijwel allemaal positief over Zandvoort.
Assen heeft evengoed historische waarde als racecircuit en is voor vele evenementen eigenlijk het enige circuit dat er toe doet momenteel. De coureurs zijn bovendien ook positief over Assen. Je ziet het al; de meeste rand argumenten gaan voor beide circuits op behalve de infrastructuur, de baan zelf etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Bor ik bedoelde dus F1 race-historie. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door sjaool op 05-11-2018 09:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 10:10

Darkasantion

Just keep swimming!

sjaool schreef op maandag 5 november 2018 @ 09:18:
@Bor ik bedoelde dus F1 race-historie. ;)
Als we zo beginnen zijn er nog legio circuit's waar de F1 zou moeten racen maar niet meer komt. Wat te denken van Indianapolis, Nurnburgring en nog legio meer die ik kan bedenken.

Leuk dat men in het verleden F1 heeft gereden op Zandvoort, maar gaan we dan ook terug naar de doodskisten op wielen? Nee, historie is leuk maar laten we dat asjeblieft niet als heilige graal nemen om races binnen te halen of te verdelen.

Vroegah reed men ook rondjes op de snelweg in Berlijn, zullen dat ook maar weer gaan doen dan?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Shiver23 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:49:
[...]

Lijkt of hij er nog best verstand van heeft ook 😀
Nouja, verstand... Inhoudelijk lijkt hij vooral zich iets te hebben ingelezen over de huidige staat van de banen en aanrijdwegen, de rest is voornamelijk aanvallen op Prins Bernhard (inclusief een aantijging enkel gebaseerd op zijn voornaam), en een onjuiste bewering dat de F1 overdreven milieuvervuilend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

De storm rondom het feit dat FOM gekozen heeft voor Zandvoort lijkt weer deels te gaan liggen. Wel heeft het weer veel inzichten opgeleverd hoe er over gedacht wordt in Nederland. Alles bij elkaar samenvattend is er een grote wens onder sportief Nederland om een circuit naar Nederland te halen. Voor de liefhebbers maakt het zo te zien niet uit of het Zandvoort of Assen gaat worden, hoewel Zandvoort qua historie een grotere waarde heeft. Wel lijkt het erop dat Zandvoort een contract/aanbod heeft ontvangen waarin de nodige eisen staan om het circuit geschikt te krijgen.

Circuit in Nederland - Waarom?
De wens hiervoor is groot. De keuze voor Zandvoort of Assen is nog niet gemaakt, beide partijen zijn nog in de race. Maar waarom zou je een circuit in Nederland willen organiseren? Dat is volgens mij de eerste vraag en dat los van de keuze voor een circuit. Je kan dat naar mijn idee doen vanuit de volgende antwoorden:
  • Omdat Formule 1 door Max Verstappen groot is in Nederland...
  • Omdat je een circuit hebt wat niet rendabel is...
  • Omdat je commerciële kansen ziet...
  • Omdat ...
Ook kan je natuurlijk de waarom niet vraag stellen wat je diverse politieke partijen (bijvoorbeeld GL) ziet doen. Denk dat de waarom-fase inmiddels gepasseerd is, want zowel de circuits hebben zich uitgesproken als de lokale politiek. Is ook interessant wat straks de diverse politieke partijen gaan zeggen in aanloop naar de provinciale statenverkiezingen in Noord-Holland of Drenthe.

Circuit in Nederland - Hoe?
Hiervoor zijn diverse mogelijkheden beschikbaar. Voor de hoe-vraag hebben zich twee bestaande circuits aangediend, maar je zou ook kunnen kiezen voor een stratencircuit (rond Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Almere of Utrecht). Er zijn hiervoor legio mogelijkheden te verzinnen. Zo weet ik dat in 2007 provincie Noord-Holland het circuit uit Zandvoort ooit had willen verplaatsen naar Den Helder, dat was dus zelfs een mogelijkheid geweest. Concreet hebben we voor de hoe-vraag nu twee partijen in de race met elk hun eigen belang, voor de primaire vraag rondom circuit in Nederland niet goed dat ze elkaars concurrenten zijn, voor de FOM zal het wel gunstig zijn.

Zowel Zandvoort als Assen hebben de hoe-vraag en antwoord wel voor ogen. Bij Zandvoort is inmiddels duidelijk dat deze hoe nog gepaard moet gaat met de nodige investeringen. De uiteenzetting van @sanderb in deze reactie geeft de nodige kansen aan voor het bedrijfsleven. Zoiets zullen de circuits ook wel gedaan hebben. In laatste bericht zie dat dat Van Oranje bijvoorbeeld een Formule 1 showdag wil organiseren in Amsterdam, daarvoor zijn natuurlijk ook de nodige commerciële partners te vinden. In London was zoiets namelijk redelijk succesvol.

Natuurlijk zitten er aan de invulling ook de nodige bezwaren (ouderdom circuit, inhaalacties circuit, ligging circuit, verkeer van/naar circuit, etc etc), maar dat zijn zaken die verholpen kunnen worden. Ik prijs vooralsnog vooral de ondernemerszin van de eigenaren van de circuits en ben benieuwd waar het gaat uitkomen.

Voor mijzelf ben ik tevreden als uiteindelijk blijkt dat er geen overheidsgeld bij hoeft, dat de circuits rendabel zijn geweest (qua financiën) en dat de race uitdagend is geweest met de nodige acties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:33
Voor mij persoonlijk is Zandvoort met deze slinkse manier van doen (lekken van het "aanbod") eigenlijk wel afgedaan. Als ik dan zie hoe Assen er mee om gaat vind ik dat uiterst netjes. Plus 1 voor Assen, min 1 voor Zandvoort. En die stonden al achter.....

Mooiste is zou zijn 2 circuits. In die zin zou Assen voor de motoren en Zandvoort voor de auto's het mooiste zijn imho...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Darkasantion schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:01:
[...]

Als we zo beginnen zijn er nog legio circuit's waar de F1 zou moeten racen maar niet meer komt. Wat te denken van Indianapolis, Nurnburgring en nog legio meer die ik kan bedenken.

Leuk dat men in het verleden F1 heeft gereden op Zandvoort, maar gaan we dan ook terug naar de doodskisten op wielen? Nee, historie is leuk maar laten we dat asjeblieft niet als heilige graal nemen om races binnen te halen of te verdelen.

Vroegah reed men ook rondjes op de snelweg in Berlijn, zullen dat ook maar weer gaan doen dan?
De landen die je noemt hebben meerdere circuits met een F1 historie. Nederland maar één. ;)

Als we het toch over wensen hebben, dan zou ik graag een hagelnieuw circuit willen hebben bij ons in de Noordoostpolder. Lekker om de hoek en alle vrijheid en ruimte om een legendarisch circuit aan te leggen dat ook nog eens goed bereikbaar is vanuit heel Nederland. Helaas is ons college van B&W niet eens van de snuggerste en zakelijkste. :+

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 05-11-2018 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:58
sjaool schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:41:
[...]

De landen die je noemt hebben meerdere circuits met een F1 historie. Nederland maar één. ;)

Als we het toch over wensen hebben, dan zou ik graag een hagelnieuw circuit willen hebben bij ons in de Noordoostpolder. Lekker om de hoek en alle vrijheid en ruimte om een legendarisch circuit aan te leggen dat ook nog eens goed bereikbaar is vanuit heel Nederland. Helaas is ons college van B&W niet eens van de snuggerste en zakelijkste. :+
Dan zou Lelystad een betere keuze zijn. Daar ligt ook al een kartbaan en een testbaan van de RDW. Plus, er ligt een vliegveld wat zodra het uitgebreid is handig is om de vrachtvliegtuigen met de F1 "equipment" te laten landen. Als de A6 verbreding klaar is tot en met Lelystad, is het prima te bereiken. Daar kunnen ze een mooi circuit bouwen. Kost alleen een heleboel geld, en wat ga je er nog meer mee doen naast de F1 eens per jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ThomasG schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:08:
[...]
Dan zou Lelystad een betere keuze zijn. Daar ligt ook al een kartbaan en een testbaan van de RDW. Plus, er ligt een vliegveld wat zodra het uitgebreid is handig is om de vrachtvliegtuigen met de F1 "equipment" te laten landen. Als de A6 verbreding klaar is tot en met Lelystad, is het prima te bereiken. Daar kunnen ze een mooi circuit bouwen. Kost alleen een heleboel geld, en wat ga je er nog meer mee doen naast de F1 eens per jaar.
Nope, de Noordoostpolder is de perfecte keuze aangezien wij hier ook al de Tulpenrally etc. hebben. :P

Sjaool heeft als inwoner van de NOP geen enkel belang bij inmenging van Lelystad in deze. ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-05 13:55
Die grote snelweg rechtsteeks naar de kust van Hitler was zo'n slecht idee nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

[...]
In Europa gaat het meeste van de f1 spul met vrachtwagens.

Denk eerder dat Zandvoort imho beter is ook. Ivm Internationaal bezoek. Er zijn ook mensen die gewoon in een hotel willen slapen. Plus. Schiphol is erg close voor internationale fans.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:41

Wallie

Herr

Als ze de spoorlijn Haarlem - Zandvoort nou eens een stukje naar het circuit laten aftakken... Ooit had het circuit van Spa ook zijn eigen station, werd veel gebruikt met de GP's, tot de spoorlijn opgedoekt werd...

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 13:26
Bensimpel schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:17:
[...]

In Europa gaat het meeste van de f1 spul met vrachtwagens.

Denk eerder dat Zandvoort imho beter is ook. Ivm Internationaal bezoek. Er zijn ook mensen die gewoon in een hotel willen slapen. Plus. Schiphol is erg close voor internationale fans.
voor de internationale fans is Lelystad ook prima te doen: minder dan een uur met een rechtstreekse intercity, 4 keer per uur.

desnoods het braakliggende station hiervoor gebruiken, dan heb je ook de enorme vloedgolf niet op het centraal station. aan de andere kant: lowlands gaat al jaren prima via Lelystad. Ook gaat er een Valk hotel uit de grond gestampt worden al, dus een hotel is er ook. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
[...]
De enige kans zou zijn zandvoort dichtgooien en in de noordoostpolder overnieuw beginnen

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Bor schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:12:
[...]

Assen heeft evengoed historische waarde als racecircuit
Daarom moet de F1 er ook gewoon lekker wegblijven :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Korras schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:21:
[...]

voor de internationale fans is Lelystad ook prima te doen: minder dan een uur met een rechtstreekse intercity, 4 keer per uur.

desnoods het braakliggende station hiervoor gebruiken, dan heb je ook de enorme vloedgolf niet op het centraal station. aan de andere kant: lowlands gaat al jaren prima via Lelystad. Ook gaat er een Valk hotel uit de grond gestampt worden al, dus een hotel is er ook. ;)
Kunnen ze net goed gewoon een heel nieuw circuit bij Lelystad bouwen, circuit of the Netherlands. Doe het dan meteen goed en zorg ervoor dat het een goede f1 circuit is. (in de vorm van Nederland ofzo :+)

Kost dan wel wat, maar sta je er wel internationaal goed voor. Plus een f1 circuit in Nederland is gewoon gaaf.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stel er zou een nieuwe baan komen, laat Tillke hem dan aub niet ontwerpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:27
Woudloper schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:26:

Ook kan je natuurlijk de waarom niet vraag stellen wat je diverse politieke partijen (bijvoorbeeld GL) ziet doen. Denk dat de waarom-fase inmiddels gepasseerd is, want zowel de circuits hebben zich uitgesproken als de lokale politiek. Is ook interessant wat straks de diverse politieke partijen gaan zeggen in aanloop naar de provinciale statenverkiezingen in Noord-Holland of Drenthe.

Voor mijzelf ben ik tevreden als uiteindelijk blijkt dat er geen overheidsgeld bij hoeft, dat de circuits rendabel zijn geweest (qua financiën) en dat de race uitdagend is geweest met de nodige acties.
Ik haal dit stukje even uit je (goede) post.

Ik als F1 liefhebber zou heel graag een race in NL, zien maar er is één reden waarom we het niet moeten doen op zowel Assen als Zandvoort. Ik denk dat beide oersaaie races gaan worden.
Zandvoort is op veel plekken te smal om naast elkaar te rijden. Assen is in de basis een motorcircuit, met hele snelle secties waar F1 auto's elkaar ook ontzettend lastig kunnen passeren.

Ik wil als F1 liefhebber gave races zien op circuits waar goed in te halen valt, ik vrees dat dat niet gaat lukken op de bestaande circuits (zonder ingrijpende veranderingen).

De laatste zin ben ik het sowieso mee eens voor dit soort evenementen, dat moet gefinancierd worden door de organisatoren zelf zonder bij komst van miljoenenbijdragen van de overheid. Geen enkele vorm van subsidie is lastig, want naast dat het veel geld kost levert het natuurlijk ook heel veel op voor de regio.

Maar stel dat de overheid 10 mln beschikbaar stelt dan zou ik dat absurd vinden met het nieuws van de omgevallen ziekenhuizen nog vers in het geheugen. Prioriteiten enzo.

Tot slot, hoeveel verschil maakt het als wij in NL een race krijgen? Velen van ons kunnen vrijwel net zo makkelijk naar Spa, Hockenheim (wellicht Nurburgring in de toekomst weer) rijden. Plak je er een overnachting aan dan is Silverstone ook niet zo gek ver, Spielberg (Oostenrijk) is goed te doen. Hongarije valt mee en zelfs Paul Ricard, Monza of Barcelona wil prima.

Zeker Spa of Hockenheim is prima te doen op een dag, een lange dag dat wel. Zandvoort is voor mij, zonder files 2,5u enkele reis, dan ben ik ook al een heel stuk op weg voor Spa of Hockenheim. Assen is 30 min, dus voor mij geen eerlijk vergelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:30:
Stel er zou een nieuwe baan komen, laat Tillke hem dan aub niet ontwerpen.
Waarom precies niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

De nieuwere tracks van hem vind ik kwalitatief gewoon een stuk minder en gewoon te klinisch / karakterloos.

Sepang is daarop dan de enige uitzondering wat ik wel een mooie track vind van de recentere. Maar zoals COTA, de nieuwe Hockenheim, Paul Ricard, Buddh en Baku vind ik allemaal vrij leeg/kaal/klinisch/karakterloos. Ook veel lange rechte stukken e.d, wat het voor mij een minder spannende track maken.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Omdat de meest saaie, karakterloze banen van hem komen.

Ik kan echt niet vrolijk worden van een Hockenheimring, Abu Dhabi, Yas Marina, COTA, dat ding van China en Baku.

Eens wat anders en wat variatie kan geen kwaad. De F1 heeft nu wel genoeg haarspeldbochten, het is geen rally.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinHood schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:48:
Eens wat anders en wat variatie kan geen kwaad. De F1 heeft nu wel genoeg haarspeldbochten, het is geen rally.
Een dragrace hoeft dan ook weer niet. ;) En inderdaad, karakterloos, dat zocht ik! :+ :p

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:48:
[...]

Omdat de meest saaie, karakterloze banen van hem komen.

Ik kan echt niet vrolijk worden van een Hockenheimring, Abu Dhabi, Yas Marina, COTA, dat ding van China en Baku.

1 ding is zeker, op Tilke banen kan je prima inhalen, dat kan je van Zandvoort niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:20

DDX

Wallie schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:21:
Als ze de spoorlijn Haarlem - Zandvoort nou eens een stukje naar het circuit laten aftakken... Ooit had het circuit van Spa ook zijn eigen station, werd veel gebruikt met de GP's, tot de spoorlijn opgedoekt werd...
Station Zandvoort ligt al vlak bij het circuit ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Jackson6 schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:55:
1 ding is zeker, op Tilke banen kan je prima inhalen, dat kan je van Zandvoort niet zeggen.
Vandaar dat de F1 tegenwoordig ook vaak gewoon treintjes zijn en de pitstops danwel uitvallers het spannendste is aan 8/10 races? Ook bijvoorbeeld op COTA waren er dit jaar naar mijn idee vrij weinig inhaal acties. Baku idem dito. Inhalen kan op elk circuit, in principe, je moet ook niet teveel mogelijkheden voor inhalen hebben, anders wordt het te makkelijk. Een coureur en auto moeten er wel moeite voor doen, wat mij betreft. Dat is de charme van racing, naar mijn idee.

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 12:08 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ThomasG
Het probleem van Zandvoort is gewoon de beschikbaare ruimte. Je kunt er nu wel miljoenen insteken om de F1 naar Zandvoort te halen, het heeft geen toekomst perspectief. Dit is het. Je kunt de baan een beetje aanpassen, maar niet uitbreiden. De paddock heeft heen weinig ruimte. Alle VIP-ruimes, e.d. die de FOM, FIA en teams gebruiken passen niet op Zandvoort. Mocht het door Max een groot success worden, dan is het al gauw een drama.

Assen is in zijn huidige vorm ook niet geschikt voor Formule 1. Maar de baan is wel prima voor MotoGP, DTM, e.d. Als ze de baan aanpassen aan F1, verkrachten ze het meteen voor de andere race klassen.

Ofwel: er moet een nieuwe baan komen, of geen Nederlandse GP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:48:
[...]
Een dragrace hoeft dan ook weer niet. ;) En inderdaad, karakterloos, dat zocht ik! :+ :p
Maar Tilkedromes zijn ook dragraces, kijk naar COTA, China, Baku, Sochi, Yas Marina, Abo Dhabi...

Lang rechte stukken, met aan het begin en aan het eind een krappe bocht, het liefst een haarspeldbocht van richting de 180 graden.

Juist dat maakt het ook zo'n dragstrip, ik ken niemand die Kemmel een dragstrip vindt :P Ook Monza krijgt die kritiek niet, terwijl het nog net geen oval is :+

Een hagelnieuw circuit ergens zou natuurlijk wel gaaf zijn, echter, dat kost een godsvermogen en ik sta er niet bepaald om te springen dat de overheid daar aan zou meebetalen. Ook heb je natuurlijk de vraag waar je zo'n ding neerplempt.

Op korte termijn zou een stratencircuit misschien wat kunnen zijn, en een goed stratencircuit hoeft echt geen ramp te zijn, zie Long Beach. De vraag is alleen welke stad gek genoeg is om dat te organiseren, en door de huidige politieke kleur van de gemeenteraden in de grote steden zie ik het daar echt niet gebeuren, en om nou de GP van Delfzijl te organiseren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ThomasG schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:09:
Ofwel: er moet een nieuwe baan komen, of geen Nederlandse GP.
Dit is denk ik ook interessanter, want denk hiervoor dat er in het verleden diverse locaties zijn geopperd hiervoor, bijvoorbeeld:
  • Grand Prix Den Helder (Geen ontwerp gezien, maar is wel ooit opgeworpen als optie)
  • Grand Prix Flevoland (Hiervoor zijn ooit in 2007/2013 suggesties voor gedaan)
  • Stratencircuit rondom grote steden
Stratencircuits zullen niet heel uitdagend zijn en heb hiervoor nog geen uitdagende ontwerpen voorbij zien komen. Denk dat een nieuw circuit in Flevoland het meest zinvol is, ook met vliegveld Lelystad om te hoek. Hier een artist impression van het circuit bij Flevoland/Emmeloord:

Afbeeldingslocatie: https://www.flevopost.nl/pub/media/Mjk5NjY4X2RjOTZlM2I1YTlhMDdkYTM3ZmRjNDdkN2U2MDI4ZDg3YjUzOWJkMzNfNjIweEMzMDAweDE2ODYrMCs1Mw==.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:27
Misschien is het al genoemd, maar volgens mij neemt de FOM haar eigen sponsoren mee. Als je het lijstje (https://www.formula1.com/en/toolbar/partners.html) bekijkt dan valt meteen op dat er geen andere sponsoren zijn dan deze en de titelsponsor van de race.

Stel je nu voor dat iedere sponsorvlag etc van Zandvoort af moet, en er mag één sponsor genoemd worden. Denk aan Jumbo Zandvoort Dutch GP oid. Hoe denken we dan aan 40 miljoen te komen als je aan die ketting ligt?

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Assen heeft mijn voorkeur. is al MotoGP circuit en je komt er makkelijker dan in Zandvoort. als de zon schijnt kom je amper Zandvoort binnen. hoe dan als er ook nog een F1 GP is ?

Assen heeft elk jaar al mega spektakel aan de TT met +- 150.000 bezoekers

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

asing schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:32:
Misschien is het al genoemd, maar volgens mij neemt de FOM haar eigen sponsoren mee. Als je het lijstje (https://www.formula1.com/en/toolbar/partners.html) bekijkt dan valt meteen op dat er geen andere sponsoren zijn dan deze en de titelsponsor van de race.

Stel je nu voor dat iedere sponsorvlag etc van Zandvoort af moet, en er mag één sponsor genoemd worden. Denk aan Jumbo Zandvoort Dutch GP oid. Hoe denken we dan aan 40 miljoen te komen als je aan die ketting ligt?
Formule E, gp2, gp3, kunnen ze natuurlijk ook aantrekken, dan komt het budget al redelijk op pijl.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

RobinHood schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:23:
Een hagelnieuw circuit ergens zou natuurlijk wel gaaf zijn, echter, dat kost een godsvermogen en ik sta er niet bepaald om te springen dat de overheid daar aan zou meebetalen. Ook heb je natuurlijk de vraag waar je zo'n ding neerplempt.
Probleem is alleen dat NL niet echt veel ruimte heeft en tamelijk vlak is. Zou je grond laten opspuiten, weet je helemaal dat je gaat racen op een biljartlaken. Wat hoogte verschil, zoals op Zandvoort, is meer dan prima. Het grootste probleem daar is de bereikbaarheid ervan, aangezien de toegangswegen erg beperkt zijn qua capaciteit e.d.

Ook gezien de historie is het interessanter om F1 lekker op Zandvoort te laten racen en niet op Assen.

[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wallie schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:21:
Wie is 'ze' in dit geval?

Ben wel benieuwd welke partij de tientallen miljoenen op moet hoesten om een spoorlijn + station aan te leggen voor een evenement dat 1 keer per jaar plaatsvindt.

NS of Prorail zullen het in ieder geval niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@alexbl69 ProRail, de (spoorweg-)beheerder.

Maar er is al een station in de buurt, dus er hoeft geen spoor te worden doorgetrokken.
Daarnaast stuit dat ook weer op weerstand en eer er een spoortje doorgetrokken is, is het 2030 of zo, dus dat is op korte termijn ook niet haalbaar, maar gezien de afstand van het huidige station tot het circuit, is dat ook zonde van het geld. Volgens Google Maps zit het station Zandvoort op 2 kilometer afstand van het circuit en loop je er redelijk nagenoeg letterlijk recht toe, recht aan.

[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Bensimpel schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:48:
[...]

Formule E, gp2, gp3, kunnen ze natuurlijk ook aantrekken, dan komt het budget al redelijk op pijl.
Dan moet je die ten eerste aan kunnen trekken, en ten tweede is er een vastgesteld aantal lawaaidagen waar het in moet passen. Formule E gaat dan geen probleem zijn maar andere klasses misschien wel.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:48:
[...]
Probleem is alleen dat NL niet echt veel ruimte heeft en tamelijk vlak is. Zou je grond laten opspuiten, weet je helemaal dat je gaat racen op een biljartlaken. Wat hoogte verschil, zoals op Zandvoort, is meer dan prima. Het grootste probleem daar is de bereikbaarheid ervan, aangezien de toegangswegen erg beperkt zijn qua capaciteit e.d.
Hoogteverschil is niet alles, zie COTA en je hebt ook hele leuke biljartlakens om op te racen. Monza, Circuit Gilles Villeneuve, Silverstone zijn prima F1 circuits, maar wel behoorlijk glad.

Bij een circuit is de flow gewoon erg belangrijk, het probleem bij nieuwe gladde circuits is dat er gewoon totaal geen flow of geen fijne flow is, maar dat komt imho gewoon omdat het matige tot gewoon slechte circuits zijn. Een Eau Rouge - Raidillon kopie zou Abu Dhabi of Sochi echt niet verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:49:
@alexbl69 ProRail, de (spoorweg-)beheerder.

Maar er is al een station in de buurt, dus er hoeft geen spoor te worden doorgetrokken.
Daarnaast stuit dat ook weer op weerstand en eer er een spoortje doorgetrokken is, is het 2030 of zo, dus dat is op korte termijn ook niet haalbaar, maar gezien de afstand van het huidige station tot het circuit, is dat ook zonde van het geld. Volgens Google Maps zit het station Zandvoort op 2 kilometer afstand van het circuit en loop je er redelijk nagenoeg letterlijk recht toe, recht aan.
Nou dat gaat wel lukken station zandvoort uiterst geschikt om die aantallen toeschouwers op te vangen !!

Afbeeldingslocatie: https://mapio.net/images-p/54941807.jpg

Ik neem aan dat jij niet veel met de trein reist ;)

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

leekers schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:58:
Nou dat gaat wel lukken station zandvoort uiterst geschikt om die aantallen toeschouwers op te vangen !!

En hoe is het uitbreiden van het station een reële optie om snel te kunnen realiseren als er in 2020 zo'n race komt? :? Ik heb door de jaren heen redelijk wat 'geforenst (voor school en zelfs voor werk, dus tien jaar haal ik gemakkelijk)', dus ik weet ook wel dat station Zandvoort niet geschikt is voor een dergelijke capaciteit bij een dergelijk evenement. ;)

Een station uitbreiden voor 1 race event in het jaar is natuurlijk ook wat overdreven.

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 05-11-2018 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:20

Edd

laat maar..

[ Voor 98% gewijzigd door Edd op 05-11-2018 13:06 ]

-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:27
Kunnen we de reacties in de trand van "er moet in de polder gewoon een nieuw circuit uit de grond gestampt worden" niet achterwege laten?

Aangezien de olie hier niet uit de grond spuit zoals dat in het Midden-Oosten wel het geval is, is dat in Nederland natuurlijk een complete utopie. Zowel Zandvoort als Assen hebben hun handen al vol om überhaupt de benodigde financiering voor het binnenhalen van het F1 circus rond te krijgen. Het is dan natuurlijk compleet absurd om te denken dat een andere partij dat wel kan en daarnaast nog even een compleet nieuw circuit uit de grond stampt. Daar komt nog bij dat, als een gemeente een lantaarnpaal wil plaatsen, er al 10 milieupartijen zijn die faliekant tegen zijn laat staan als het om een compleet circuit gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
RobinHood schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:58:
[...]

Hoogteverschil is niet alles, zie COTA en je hebt ook hele leuke biljartlakens om op te racen. Monza, Circuit Gilles Villeneuve, Silverstone zijn prima F1 circuits, maar wel behoorlijk glad.

Bij een circuit is de flow gewoon erg belangrijk, het probleem bij nieuwe gladde circuits is dat er gewoon totaal geen flow of geen fijne flow is, maar dat komt imho gewoon omdat het matige tot gewoon slechte circuits zijn. Een Eau Rouge - Raidillon kopie zou Abu Dhabi of Sochi echt niet verbeteren.
Nou, ben ik 't niet helemaal mee eens. In bijvoorbeeld COTA zit een prachtig hoogteverschil bij de start (en het shot van Max is mooi als bonus :+)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThomasG
We kunnen ook gewoon een GP op Aruba, Curacau of Sint-Maarten houden. Strict genomen is dat niet "Nederland", maar ze horen wel bij het Koninkrijk der Nederlanden en Europa. Of gewoon een stratencircuit op Bonaire, dan is het een GP in een Nederlandse gemeente :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

ThomasG schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:23:
We kunnen ook gewoon een GP op Aruba, Curacau of Sint-Maarten houden. Strict genomen is dat niet "Nederland", maar ze horen wel bij het Koninkrijk der Nederlanden en Europa. Of gewoon een stratencircuit op Bonaire, dan is het een GP in een Nederlandse gemeente :+
En dat moeten er heel heel veeel Nederlands 10 uur met de camper in een vliegtuig? Dat gaat toch nooit passen? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Stoelpoot schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:20:
Nou, ben ik 't niet helemaal mee eens. In bijvoorbeeld COTA zit een prachtig hoogteverschil bij de start (en het shot van Max is mooi als bonus :+)
Dat is een kunstmatig aangelegd hoogteverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:01:
[...]
En hoe is het uitbreiden van het station een reële optie om snel te kunnen realiseren als er in 2020 zo'n race komt? :? Ik heb door de jaren heen redelijk wat 'geforenst (voor school en zelfs voor werk, dus tien jaar haal ik gemakkelijk)', dus ik weet ook wel dat station Zandvoort niet geschikt is voor een dergelijke capaciteit bij een dergelijk evenement.

Een station uitbreiden voor 1 race event in het jaar is natuurlijk ook wat overdreven.
Ik heb regelmatig de trein gebruikt om naar de F1 demo's te gaan. Dat ging prima vanaf Amsterdam. De NS moet alleen voldoende materieel inzetten en pendelen. :)

Over dat kleine perron hoef je je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

DDX schreef op maandag 5 november 2018 @ 11:56:
[...]

Station Zandvoort ligt al vlak bij het circuit ?
Dat klopt op zich wel, maar dat station kan geen grote aantallen treinen verwerken. Het is een kopstation, dus een lege trein kan niet even 'aan de kant' schuiven. die moet weer terug naar Haarlem, volgens mij ga je hiermee nooit genoeg capaciteit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:01:
[...]
En hoe is het uitbreiden van het station een reële optie om snel te kunnen realiseren als er in 2020 zo'n race komt? :? Ik heb door de jaren heen redelijk wat 'geforenst (voor school en zelfs voor werk, dus tien jaar haal ik gemakkelijk)', dus ik weet ook wel dat station Zandvoort niet geschikt is voor een dergelijke capaciteit bij een dergelijk evenement. ;)

Nou, misschien is het nog niet zo gek om tijdelijke perrons te maken ter hoogte van de Van Lennepweg. Gebeurt wel eens meer voor evenementen. Kan je alweer een hele lading meer treinen laten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Wallie schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:54:
[...]

Nou, misschien is het nog niet zo gek om tijdelijke perrons te maken ter hoogte van de Van Lennepweg. Gebeurt wel eens meer voor evenementen. Kan je alweer een hele lading meer treinen laten stoppen.
Concreet voorbeeld is dat er ook eentje bij het stadion Feyenoord staat.

Dat het maar eens per jaar gebruikt zal worden ben ik het ook niet mee eens. Sowieso zijn er de Jumbo racedagen als groot evenement, maar er worden meerdere klasses op gereden, veel vrije racedagen gehouden, etc. Deze maand zit het bijvoorbeeld op 1 dag na volgeboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Stoelpoot schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:20:
[...]

COTA is dan imho ook een prachtig voorbeeld van hoe hoogteverschil een matig circuit niet beter maakt. De rijders zeggen allemaal dat je er niet heel veel van merkt. Het is geen Corkscrew, Raidillon of dat bochtige stuk van Mount Panorama.

De GP-strecke van de Nurburgring heeft ook een aardige hoogteverschil, er zullen weinigen zijn die dat een legendarisch circuit vinden :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wallie schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:51:
[...]

Dat klopt op zich wel, maar dat station kan geen grote aantallen treinen verwerken. Het is een kopstation, dus een lege trein kan niet even 'aan de kant' schuiven. die moet weer terug naar Haarlem, volgens mij ga je hiermee nooit genoeg capaciteit krijgen.
Er werd in een eerder stadium al eens geopperd dat ze voor een dergelijk evenement een tijdelijk perron op kunnen trekken ter hoogte van de brandweer. Dan zit je én iets dichter bij het circuit (vanaf de meeste parkeerplaatsen in Spa is het verder lopen naar de ingang), en je omzeilt daarmee die keerbeperkingen van het kopstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ach, wie weet komt er wel een "Duitse" oplossing, zoals de Nürburgring en Hockenheim elkaar moesten afwisselen. Dus om het jaar in Zandvoort en dan weer Assen. Iedereen blij? :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
asing schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:56:
Dan moet je die ten eerste aan kunnen trekken, en ten tweede is er een vastgesteld aantal lawaaidagen waar het in moet passen.
Die rijden op dezelfde dag als F1, want ze zijn het voorprogramma. Dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:08:
Ach, wie weet komt er wel een "Duitse" oplossing, zoals de Nürburgring en Hockenheim elkaar moesten afwisselen. Dus om het jaar in Zandvoort en dan weer Assen. Iedereen blij? :P
Gewoon een Double Header :o Twee weken achter elkaar. Eerst in Zandvoort en dan in Assen, of andersom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
ThomasG schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:10:
[...]
Gewoon een Double Header :o Twee weken achter elkaar. Eerst in Zandvoort en dan in Assen, of andersom!
Zet dan ook nog een biljartbaan neer in de Flevopolder, maken we er een triple header van :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nee, daarmee is niemand blij. Een echte polderoplossing dus. :+

De Speld heeft trouwens ook wel een aardige suggestie. :Y)
https://speld.nl/2018/11/...-de-bril-van-bernhard-jr/

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertdj
  • Niet online
Als het per se in Nederland moet, dan in Zandvoort. Anders zie ik de meerwaarde niet zo. Geld kost het sowieso, dan liever aan een uniek circuit in de duinen dan een generieke parkeerplaats in de polder. De charme van Assen zie ik niet echt, maar misschien komt dat omdat ik niets met motoren heb.

Blijf er bij dat we beter Spa kunnen annexeren. :+
naitsoezn schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:05:
[...]

Er werd in een eerder stadium al eens geopperd dat ze voor een dergelijk evenement een tijdelijk perron op kunnen trekken ter hoogte van de brandweer. Dan zit je én iets dichter bij het circuit (vanaf de meeste parkeerplaatsen in Spa is het verder lopen naar de ingang), en je omzeilt daarmee die keerbeperkingen van het kopstation.
Het is dubbelspoor met een paar wisseloverlopen ervoor, ik zie de grote beperkingen niet zo.

ProRail/NS kunnen gelijk van de gelegenheid gebruik maken om strandbezoeken met de trein te promoten. Een soort zomerse stranddag dienstregeling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 20:29
Lekker hoor, op de fiets naar de F1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
Snuurtje schreef op maandag 5 november 2018 @ 16:13:
Lekker hoor, op de fiets naar de F1 :D
Stel je nou eens voor dat Ziggo enzo kaartjes gaat verloten met "backstage" toegang tot de Red Bull garage en een meet and greet met Max en Christian :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-01 08:26

ATS

Bestla schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 07:32:
[...]

Gewoon naar Noordwijk gaan en via het strand naar Zandvoort lopen. Nog gezond ook.
Vanuit IJmuiden is een stuk dichter bij...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Onze gladde Prins mag nu in Peptalk weer z'n promopraatje houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 15-05 13:59
alexbl69 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:59:
Heb het niet gezien maar wat ik nu op internet zie verschijnen is dat het over een half jaar rond moet zijn(afgelopen vrijdag had de diricteur in f1 cafe het nog over eind december). Dat zou betekennen dat ze dan nog minder dan een jaar hebben.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Als Assenaar zeg ik: laat Zandvoort dit feestje hebben. Assen heeft al moeite genoeg om de motogp winstgevend te maken. Daarnaast gaat het weer van de lawaaidagen af, waardoor het circuit de rest van het jaar stil ligt. Ten derde is er in Assen toch weinig over op gebied van horeca, dus de lokale partijen zullen er niet veel aan verdienen.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:38

mphilipp

Romanes eunt domus

Laten we eerst maar eens zorgen dat ie er één keer komt, denk je niet?

Ik begrijp de tamtam niet. Verkeersproblemen zijn er bij praktisch elke GP en elk groot evenement. Jaaaaaren geleden ging ik nog trouw elk jaar naar de CeBIT in Hannover en dat was ooit ook gruwelijk druk. Die Hal 1 van de Hannover Messe kun je de hele RAI kwijt, dus er komen nogal wat mensen. Als je dat goed regelt, hoeft het geen probleem te zijn. Je moet die weg die naar/van Zandvoort gaat en langs het circuit loopt afsluiten. Je moet ook niet met de auto in de buurt van het circuit willen komen. Sluit alles af, creer wat parkeerplaatsen in de omgeving en pendel de bezoekers met trein en bussen naar het circuit. Dat kan best als je er een goed plan voor maakt. Tijdig alles aangeven, bijsluiters bij de tickets doen met hoe je er komt, dan loopt het allemaal op rolletjes... :+

Ik parkeer me wel voor de TV, tenzij ik een sugar daddy vind die me met de heli erheen brengt 8) Wat overigens best een goed plan is voor mensen met diepe zakken: helitransfers. Ik zie ze op Le Mans ook af en aan vliegen. Je kunt ook een slim plan bedenken met fietsen. Vanaf Haarlem is het een half uurtje trappen. Mogelijkheden genoeg. Je kunt bezig blijven met het bedenken van problemen, maar het verzinnen van oplossingen is leuker en nuttiger.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 10:10

Darkasantion

Just keep swimming!

alexbl69 schreef op maandag 5 november 2018 @ 19:59:
Stukje erover gelezen op GPUpdate, zegt daar eigenlijk net niks, maar meer promo om geld naar Zandvoort te krijgen. Suggereert van alles, maar heeft volgens mij helemaal niks op papier staan met FOM.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Darkasantion schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 11:51:
[...]
maar heeft volgens mij helemaal niks op papier staan met FOM.
Nee, maar dat was toch al duidelijk? De FOM heeft gezegd 'wat ons betreft mag het, dus kom maar met een mooi verhaal'. En natuurlijk heeft Prins B een leuke story om investeerders/sponsoren te trekken. Dat verhaal zit in zijn hoofd en hij grijpt elke gelegenheid aan om dat verhaal te vertellen.

Ik zie/hoor niets bijzonders/nieuws.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tiger747
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-12-2021
Ik zou gaan voor de optie die het meest toekomstbestendig is, da's TT/F1 Circuit Assen, toch?.

Filmpje in deze link/site zegt genoeg: http://www.lgarchitecten.nl (uit R'dam, dus Randstad profiteert mee, ook via BAM en Heijmans).

Nu al plaats voor 120.000!! bezoekers, modulair door te bouwen naar 250.000 of zelfs meer. Vanuit de tribunes is 2/3 van het circuit te overzien, niet gehinderd door duinen. 2,5 uur lekker zitten op een stoeltje ipv in het zand. Assen, festivalstad zoals met de TT. Legio campings om te overnachten en feest te vieren.

Reistijd vanuit het midden v/h land (dus ook A'dam):

Utrecht - Zandvoort: 3,5 uur (met langdurig files en stilstand)
Utrecht - Assen: 2,5 uur (met gezellige drukte en publiek op de viaducten)

Daarnaast ligt het intercityspoor op 1,5 km. Dus ook nog volop mogelijkheden voor een evenementen-station (vanuit noord en zuid). Die plannen blijken er al langer te zijn.

Als ik de FOM was en wilde het 10-15 jaar zeker goed hebben, dan wist ik het wel ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• CAFAN
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
tiger747 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 19:16:

Assen, festivalstad zoals met de TT. Legio campings om te overnachten en feest te vieren.
Wel feest vieren in doodse stilte graag !
Reistijd vanuit het midden v/h land (dus ook A'dam):

Utrecht - Zandvoort: 3,5 uur (met langdurig files en stilstand)
Utrecht - Assen: 2,5 uur (met gezellige drukte en publiek op de viaducten)
Verwacht geen publiek op de viaducten die komen namelijk voor motoren en niet voor koekblikken !
Daarnaast ligt het intercityspoor op 1,5 km. Dus ook nog volop mogelijkheden voor een evenementen-station (vanuit noord en zuid). Die plannen blijken er al langer te zijn.
Er zijn vergevorderde plannen om de intercity niet meer op station assen te laten stoppen maar direkt naar groningen te laten rijden dus reken er een uurtje bij voor het boemeltreintje vanuit zwolle
Als ik de FOM was en wilde het 10-15 jaar zeker goed hebben, dan wist ik het wel ...
Inderdaad lekker in Spa blijven !!!

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
leekers schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:08:
[...]

Wel feest vieren in doodse stilte graag !
Waar slaat dat nou weer op :?
[...]

Verwacht geen publiek op de viaducten die komen namelijk voor motoren en niet voor koekblikken !
Ik denk niet dat hij verwacht dat het TT-publiek komt kijken nee. Maar er zijn meer mensen in Nederland :z De term "koekblikken" zegt me al genoeg over hoe objectief je naar de situatie kijkt.
[...]
Er zijn vergevorderde plannen om de intercity niet meer op station assen te laten stoppen maar direkt naar Groningen te laten rijden dus reken er een uurtje bij voor het boemeltreintje vanuit zwolle
Dus voor Zandvoort zijn we bereid een tijdelijk station te bouwen, maar voor Assen kunnen er spontaan geen intercities meer stoppen op station Assen? 8)7 Sorry hoor, maar deze discussie wordt zinloos als we dit soort kromme redenaties gaan toepassen. Nogmaals: het zal me worst wezen waar die race komt, als hij er maar komt. Maar houd de discussie wel een beetje zuiver a.u.b.
[...]

Inderdaad lekker in Spa blijven !!!
Zegt iemand dat we Spa niet meer moeten bezoeken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnevdS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
leekers schreef op woensdag 7 november 2018 @ 10:08:

[...]
Er zijn vergevorderde plannen om de intercity niet meer op station assen te laten stoppen maar direkt naar groningen te laten rijden dus reken er een uurtje bij voor het boemeltreintje vanuit zwolle
[...]
Dé intercity? Het idee is dat er een extra intercity komt die niet meer in Assen stopt. De huidige 2 intercity's per uur zullen Assen nog steeds aandoen. https://www.dvhn.nl/extra...hoe-zit-dat-23774632.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:20

DDX

En mocht de GP in Assen komen rijden er zeker extra IC's naar Assen ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

leekers schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:58:
[...]

[Afbeelding]

Het station doet niet onder voor Monza (Monza zelf heeft 4 sporen, Biassono-lesmo Parco maar 2) of Suzuka (2 sporen), daar duurt het ook een paar uur voordat alle mensen weg zijn. Echter het grootste probleem is dat het een eind station is. De treinen moeten dus ergens anders vandaan komen, naar Zandvoort en weer terug via Haarlem. En dat beperkt je capaciteit enorm (gelukkig is het wel dubbel spoor)

De vraag is natuurlijk wanneer gaat het plaatsvinden, en welke race moet er voor wijken, Spanje, Duitsland of Italie…..
Het AD had dit gepubliceerd
circuitContract totOpmerking
Australië2023
BahreinOnbekendIn 2016 long term, gerucht tot ver na 2020
China2020Clausule om te verlengen
Bakoe2020Bindend tot 2020, clausule tot 2025
Spanje2019
Monaco2020
Canada2029
Frankrijk2022Optie voor extra vijf jaar
Oostenrijk2021
Groot-Brittannië2027In 2019 wordt gekeken of Silverstone doorgaat
-> Circuit wil minder betalen
Duitsland2019Mercedes vindt race belangrijk
Hongarije2022
België2021
Italië2019Willen verlengen tot 2022 (Monza 100 jaar)
Singapore2021
Rusland2025
Japan2021
Mexico2019Praten over verlenging
Verenigde Staten (Austin)2021
Brazilië2022Wel geldproblemen en veiligheidszorgen
Abu DhabiOnbekendNa 2016 een multiyear
....
HanoiVanaf 2020
MiamiVanaf 2020
ZandvoortVanaf 2020

[ Voor 60% gewijzigd door jeanj op 07-11-2018 20:04 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Van Monza en Monaco kan ik me NIET voorstellen dat ze ermee stoppen. Monza vanwege "Ferrari thuis GP" en Monaco omdat... Tsja, Monaco. Geld zat toch? Dat hoort er gewoon bij, die Mickey Mouse GP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 04-04 17:17
Monza was een paar jaar terug wel op het randje of dat door kon gaan. Als het geld op is, dan houdt het toch wel een beetje op. Duitsland is ook onzeker ( werd zelfs tijdens het fan event op Hockenheim geroepen dit jaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
Grrrrrene schreef op woensdag 7 november 2018 @ 20:20:
Van Monza en Monaco kan ik me NIET voorstellen dat ze ermee stoppen. Monza vanwege "Ferrari thuis GP" en Monaco omdat... Tsja, Monaco. Geld zat toch? Dat hoort er gewoon bij, die Mickey Mouse GP
Monaco is trouwens de enige GP die geen geld hoeft te betalen aan de FOM. Monaco GP is zo goed als altijd winstgevend, en een grote extra inkomstenbron voor de horeca en casino's daar. Plus, leuk voor de inwoners die hun appartement tijdelijk verhuren. Dus dat blijft gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door ThomasG op 07-11-2018 21:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tito129
ArnevdS schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:27:
[...]

Dé intercity? Het idee is dat er een extra intercity komt die niet meer in Assen stopt. De huidige 2 intercity's per uur zullen Assen nog steeds aandoen. https://www.dvhn.nl/extra...hoe-zit-dat-23774632.html
En afgelopen jaren heeft er tijdens de TT altijd een extra trein gereden. Alleen afgelopen jaar niet door werkzaamheden bij Zwolle.
En mocht er echt een F1 komen, kan er een evenementen station gebouwd worden in Assen zuid voor een kortere pendel

Circuit wordt vast aangepast.
https://www.rtvdrenthe.nl...o-geschikt-voor-Formule-1

“We willen sowieso een Formule 1-licentie aanvragen. Daarvoor hebben we een zogenaamde Grade One status nodig. Daar moeten we wat kleine aanpassingen voor doen. Het gaat om een investering van iets minder dan één miljoen euro. We hebben maandag de investering geaccodeerd in de bestuursvergadering”, verklaart Bos

[ Voor 27% gewijzigd door Tito129 op 07-11-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Als er al iets moet wijken, want voor die Vietnamese GP hoeft tot nu toe ook niets te wijken, dan zal het de Duitse GP zijn. Die hebben al jaren moeite en worden volgens mij ook om het jaar georganiseerd nadat Nurberg afhaakte. Of één van de woestijn-gp's. Qua planning valt er altijd een hoop te schuiven dus een datum hoeft geen issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Grrrrrene schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:14:
[...]

Waar slaat dat nou weer op :?

[...]

Ik denk niet dat hij verwacht dat het TT-publiek komt kijken nee. Maar er zijn meer mensen in Nederland :z De term "koekblikken" zegt me al genoeg over hoe objectief je naar de situatie kijkt.

[...]

Dus voor Zandvoort zijn we bereid een tijdelijk station te bouwen, maar voor Assen kunnen er spontaan geen intercities meer stoppen op station Assen? 8)7 Sorry hoor, maar deze discussie wordt zinloos als we dit soort kromme redenaties gaan toepassen. Nogmaals: het zal me worst wezen waar die race komt, als hij er maar komt. Maar houd de discussie wel een beetje zuiver a.u.b.

[...]

Zegt iemand dat we Spa niet meer moeten bezoeken dan?
Ik denk dat jij je eens meer moet informeren over wat er in assen aan de hand ivm met de geluidsoverlast en wat ze van plan zijn om met de treinverbinding te doen voordat je deze discussie vervuilt .

Er zijn bergen problemen in het noorden ivm met geluidsoverlast rondt de A27 en TT circuit assen en nu wordt er ook gepraat over het niet meer laten stoppen van intercity's in assen .

Ik denk dat sommige mensen in dit forum erg makkelijk over die problemen heenfietsen en zich ook moeten realiseren dat meer geluid op assen weleens de druppel kan worden en als resultaat heeft dat er procedures worden gestart die tot resultaat hebben dat er in de eerst 5 jaar geen f1 georganiseerd kan worden .

[ Voor 19% gewijzigd door leekers op 08-11-2018 06:26 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

ThomasG schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:35:
[...]
Monaco is trouwens de enige GP die geen geld hoeft te betalen aan de FOM. Monaco GP is zo goed als altijd winstgevend, en een grote extra inkomstenbron voor de horeca en casino's daar. Plus, leuk voor de inwoners die hun appartement tijdelijk verhuren. Dus dat blijft gewoon.
En het staat natuurlijk wat Liberty voorstaat. Een draak van een race, maar owww zo'n leuke party er om heen,
met al die superrijken, en al die royalty waar ze zich zo lekker willen tussen werken. Echt goede races in Monaco zoals '82 Senna vs Mansell zijn helaas een uitzondering, maar aan de andere kant zijn er meer banen waar dat voor geldt.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

leekers schreef op donderdag 8 november 2018 @ 05:56:
[...]

Er zijn bergen problemen in het noorden ivm met geluidsoverlast rondt de A27 en TT circuit assen en nu wordt er ook gepraat over het niet meer laten stoppen van intercity's in assen .
Ik geloof nooit dat ze in Assen last hebben van de A27 :D Daar zit hemelsbreed minimaal zo'n 100km tussen :+ Tevens is je bezwaar over intercity's en Assen een beetje een klok-klepel-verhaal :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
naitsoezn schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:42:
[...]

Ik geloof nooit dat ze in Assen last hebben van de A27 :D Daar zit hemelsbreed minimaal zo'n 100km tussen :+ Tevens is je bezwaar over intercity's en Assen een beetje een klok-klepel-verhaal :>
Was nog vroeg doe maar A28 .

Vergis je niet dat er in het noorden zoveel aan de hand is in bepaalde groepen van de bevolking over allerlei problemen dat er een grote bereidwilligheid is om de kont tegen de crib te gooien om allerlei evenementen etc te gaan dwarsbomen .

Er zal zeker niet geaccepteerd worden dat geluidsdagen worden uitgebreid tov f1 of er meer geluid komt terwijl er volop problemen gedumpt en niet opgelost worden in het noorden .

Zoals ik al stemmen gehoord heb die zeggen laten ze maar eens beginnen om de rotzooi bij hun in de randstad te houden in mijn omgeving .

Maar goed dit is een topic over f1 in nederland en ik wil alleen maar aangeven dat er niet gedacht moet worden dat alles zo maar geaccepteerd zal worden in assen en omgeving .

Klok en lepel verhaal we zullen zien wat er gebeuren gaat in de komende jaren maar voor mij staat 1 ding vast en dat is in 2020 een f1 gp in assen zonder dat er grote concessies en problemen eindelijk eens worden opgelost gaat gewoon niet gebeuren !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

leekers schreef op donderdag 8 november 2018 @ 09:55:
[...]
Er zal zeker niet geaccepteerd worden dat geluidsdagen worden uitgebreid tov f1 of er meer geluid komt terwijl er volop problemen gedumpt en niet opgelost worden in het noorden .
Ja, als iedereen voetstoots aanneemt dat een race betekent dat er veel herrie is komen we nergens. Waarover klagen de F1 liefhebbers nu al een paar jaar? Juist, over de afwezigheid van herrie. Ik denk dat 1 MotoGP motor op volle snelheid meer herrie maakt dan de hele F1 grid. Demonstreer zoiets gewoon in hartje Assen ipv dat iedereen in zijn eigen bubbel blijft zitten. Laat het horen. Dan snappen de mensen ook wel dat het niet veel extra belasting is.

En wat die treinen betreft: dat is natuurlijk een non-discussie. Als men minder treinen of IC's wil laten stoppen in Assen, wil dat niet zeggen dat er tijdens een evenement niet meer laat rijden. Je wilt van overlast af, niet extra veroorzaken. Tenzij je graag je eigen verhaal waar wilt laten zijn.

Het overlast verhaal moet nou ook weer niet overdreven worden. Heeft iemand dan 12 baans snelwegen rond Monaco waargenomen? Er loopt ook maar 1 weg doorheen. Monzo is chaos, overal is het een drama. Geen enkel circuit of evenemententerrein is gebouwd om 100.000 man in 1 uur af te voeren.
Ik ben jaren naar Le Mans geweest en heb er een speciale strategie voor gevolgd, het Le Mans Escape Plan, waarmee je direct weg kan en voor de meute uit rijdt. Betekent wel dat je niet op de finishlijn kunt kijken, maar goed, je moet er iets voor over hebben, want ook daar is het drama. Het is overal drama. Dus laten we daar aub over ophouden, want Assen of Zandvoort maakt niet veel uit. Als je het slim aanpakt, kunnen de mensen ook in Zandvoort redelijk makkelijk weg. Je moet alleen het idee dat je voor de deur van het circuit kunt parkeren uit je hoofd zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Ik denk dat jij je eens meer moet informeren over wat er in assen aan de hand ivm met de geluidsoverlast en wat ze van plan zijn om met de treinverbinding te doen voordat je deze discussie vervuilt .

Dan kun je wel stoer beweren dat ik het allemaal niet snap, maar je uitspraken zijn aantoonbaar onjuist. Er komt een extra IC naar Groningen die harder rijdt en niet stopt op Assen. Met de bestaande IC's gebeurt he-le-maal niks. En dan nog: waarom zou een extra trein die op een tijdelijk station te Zandvoort stopt wel kunnen, maar kan de IC naar Groningen (als hij Assen al standaard zou overslaan) ineens niet meer kunnen stoppen op station Assen?
Ik denk dat sommige mensen in dit forum erg makkelijk over die problemen heenfietsen en zich ook moeten realiseren dat meer geluid op assen weleens de druppel kan worden en als resultaat heeft dat er procedures worden gestart die tot resultaat hebben dat er in de eerst 5 jaar geen f1 georganiseerd kan worden .
Ook daarop heeft Circuit Assen al lang gereageerd:
Een Formule 1-race past binnen het aantal geluidsdagen dat het TT Circuit Assen tot zijn beschikking heeft. Dit benadrukt Jos Vaessen, de president van The Dutch Grand Prix Foundation.

"De Formule 1 past binnen de gestelde geluidsvoorwaarden", laat Vaessen, voormalig voorzitter van het TT Circuit, aan Motorsport.com weten. "Het circuit heeft twaalf dagen en daar past de Formule 1 mooi in." Volgens Vaessen zal de komst van de Formule 1 ook niet ten koste gaan van evenementen die al op de Drentse omloop plaatsvinden. "Daar hoeft niets voor te wijken. Het past binnen de twaalf dagen. Dat is allemaal al doorgerekend en vormt verder geen probleem."

De twaalf geluidsdagen, waarvoor het TT Circuit al een vergunning heeft, zijn opgesplitst in drie typen. Van de twaalf dagen mogen er er maximaal zes onder het zwaarste type vallen. Om aan dat laatste te kunnen blijven voldoen, zou het programma van de MXGP kunnen worden aangepast. "Motorcross valt onder het zwaarste type", laat Lee van Dam, CEO van The Dutch Grand Prix Foundation, weten. "Dat komt omdat er om 8.00 uur 's ochtends al wordt begonnen aan het programma. Maar zouden we de Formule 1 in Assen krijgen, dan laat je de motorcross over drie dagen rijden, waarbij er om 9.00 uur of 10.00 uur 's morgens wordt begonnen. Dan valt het evenement onder een ander type."
Het gaat mij erom dat je de discussie niet zuiver wil voeren. Voorstanders van Zandvoort zien allerlei (prima) oplossingen om de bereikbaarheid te verbeteren, iedereen wordt met bussen afgezet, zelfs fietsen worden ingezet. Maar als het op Assen aankomt is dat ineens "the middle of nowhere", stoppen er spontaan geen intercities meer en mag je er geen lawaai maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiger747
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 15-12-2021
Treinen is eigenlijk een beetje een non-issue. De focus in deze discussie is iets de verkeerde kant opgegaan. ;-)

Het gaat er volgens mij om dat zoveel mogelijk nederlanders de races in levende lijve kunnen zien. *knip*

Als ik op plaatjes/video's van Zandvoort google zie ik alleen maar mensen letterlijk in de duinen zitten en een tribune voor slechts 2000 man. Assen heeft letterlijk de afgelopen 20 jaar tientallen miljoenen geïnvesteerd in tribunes waarvandaan je een heel groot deel van het circuit kunt zien. Meer dan 100.000 man kunnen nu al normaal zitten. Hier gaat Zandvoort minstens 10 jaar over doen, als het ooit zover komt.

Wat nostalgie; het gaat er toch om dat zoveel mogelijk mensen het mee kunnen maken? *knip* Eén keer posten kan on-topic zijn, twee keer in korte tijd is gewooon spam.

Deze is zeer interessant: YouTube: Bouw nieuwe Winterdijk tribune TT Assen

[ Voor 23% gewijzigd door naitsoezn op 09-11-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:55

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

Geluidsoverlast in Assen? Het dichtstbijzijnde dorpje bij het TT Circuit is Witten, en de inwoners daar vinden het volgens mij allemaal wel best, ik zie bij de TT elk jaar in elk geval allemaal blije gezichten :)
mphilipp schreef op donderdag 8 november 2018 @ 10:25:
[...]

En wat die treinen betreft: dat is natuurlijk een non-discussie. Als men minder treinen of IC's wil laten stoppen in Assen, wil dat niet zeggen dat er tijdens een evenement niet meer laat rijden. Je wilt van overlast af, niet extra veroorzaken. Tenzij je graag je eigen verhaal waar wilt laten zijn.
Dit dus, zoals bij allerlei grote evenementen. Dan worden er gewoon extra bussen of treinen ingezet waar mogelijk, om e.e.a zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik woon op steenworp afstand van het park waar het BFO elk jaar gehouden wordt, ik kan ontzettend klagen over het geluid, maar waarom? Ik gun iedereen het feestje, ookal ga ik zelf niet (meer). Dat festivalgangers massaal hun auto in mijn woonwijk dumpen vindt ik erger :P infeite heb je op die dag als bewoner van de wijk een verbod op gebruik van je auto, want als je 'm weg haalt ben je je plek gewoon kwijt en kun je zelf een wijk verderop geld in een parkeermeter gaan gooien.... :(.
Het overlast verhaal moet nou ook weer niet overdreven worden. Heeft iemand dan 12 baans snelwegen rond Monaco waargenomen? Er loopt ook maar 1 weg doorheen. Monzo is chaos, overal is het een drama. Geen enkel circuit of evenemententerrein is gebouwd om 100.000 man in 1 uur af te voeren.
Ik ben jaren naar Le Mans geweest en heb er een speciale strategie voor gevolgd, het Le Mans Escape Plan, waarmee je direct weg kan en voor de meute uit rijdt. Betekent wel dat je niet op de finishlijn kunt kijken, maar goed, je moet er iets voor over hebben, want ook daar is het drama. Het is overal drama. Dus laten we daar aub over ophouden, want Assen of Zandvoort maakt niet veel uit. Als je het slim aanpakt, kunnen de mensen ook in Zandvoort redelijk makkelijk weg. Je moet alleen het idee dat je voor de deur van het circuit kunt parkeren uit je hoofd zetten.
Bij de TT deden we dat ook elk jaar zo, er waren jaarlijks 2 of 3 auto's mee voor de spullen, de rest van het clubje ging op de motor. Eigenlijk was gewoon elk jaar iemand anders aan de beurt om met de auto te rijden. Wij hadden voor de race begon eigenlijk alles al ingepakt en wel klaar staan op de TT camping, zodat de autorijders vlak voor de finish alvast konden vertrekken :) Voor de motorrijdende afdeling was het dan een prachtige ervaring om al die mensen langs de snelweg te zien staan 8)

Mijn persoonlijke mening: Ik denk dat Assen een betere locatie is, omdat daar inderdaad de afgelopen jaren juist is geinvesteerd in de infrastructuur, het TT circuit heeft min of meer een eigen snelweg af- en oprit en vanaf de afrit loopt een 2x2baans weg naar het circuit. Ik ben daarentegen ook van mening dat het TT circuit het niet moet doen als dit zou betekenen dat de motoGP in gevaar komt :)

Uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit, om mijn part doen ze het ene jaar op Assen, en het andere op Zandvoort. I don't care. Als het helemaal niet van de grond komt vindt ik het ook best :P

Assen is vanaf hier ongeveer een uurtje rijden, ik denk wel dat ik dan minimaal 's een vrije training zou meepakken. Op de motor stappen en gaan 8)

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
Kmoet zeggen dat Assen er al goed uitziet zeg! Gaat zeker lukken. hiermee vergeleken is Zandvoort nog bij lange na niet geschikt...

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:30
Een opvallende uitspraak van de voorzitter van het TT Circuit in Assen, Arjan Bos. Volgens hem heeft Zandvoort op dit moment de beste papieren om een Formule 1-race te organiseren. Deze signalen lijkt de Formula One Management (FOM) ook steeds meer af te geven, waardoor een race in 2020 steeds realistischer wordt.

"Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw", aldus Bos tegenover Dagblad van het Noorden. Hiermee verwijst hij voor het eerst naar het feit dat Zandvoort op poleposition staat om een Formule 1-race te organiseren. Volgens hem heeft de historie van het circuit daarin een zeer grote rol gespeeld. "We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen."

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20
wowly schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:57:
Kmoet zeggen dat Assen er al goed uitziet zeg! Gaat zeker lukken. hiermee vergeleken is Zandvoort nog bij lange na niet geschikt...
Is Hanoi geschikt, nee. Toch komt hij er, zo zal dat ook gaan met Zandvoort. Ik ga er van uit dat ze het tot in de puntjes goed regelen. Zelf woonachtig in Den Helder, en hebben de SAIL gehad met ruim over de 200.000 man, en de toegangswegen naar Den Helder zijn nog bedroevender dan die naar Zandvoort. Maar door een uitstekende organisatie zijn er geen problemen geweest. De baan zelf is ook nog wel wat mee te spelen hoor, maar over het algemeen is de baan goed genoeg, er zijn slechtere circuits op dit moment. Het geld ben ik niet bang voor, met een uitstekende circuit eigenaar zie ik dat wel goed komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Barfman op 09-11-2018 00:47 ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Mwah, ik denk dat je het vermogen wat in Zandvoort wil/kan gepompt worden nog wel overschat, Hanoi is gewoon een baan zoals Baku en Sochi: Geld is geen probleem, de staat flikkert er gewoon miljoenen tegaan onder het mom van brood en spelen, dat zie ik de Nederlandse overheid echt niet doen, zo sluw/dom zijn ze nou ook weer niet.

Als het Zandvoort wordt, ben ik eerlijk gezegd bang dat ze de kant van de Nurburgring, Hockenheimring of Istanbul Park opgaan: Het loopt een paar jaar redelijk, maar daarna wordt het te duur en verdwijnt het weer van de kalender, en met een beetje pech is je circuit praktisch failliet. Assen zie ik dat probleem net wat minder hebben omdat er wat minder geld tegenaan gesmeten moet worden.

Nu is dat natuurlijk totaal niet iets waar FOM naar kijkt, als er een circuit omvalt door hun hele circus en absurde kosten, ach, er zijn nog 10 andere landen die staan te springen om een GP te mogen organiseren, dus, next!

Dat nostalgie belangrijk is voor de FOM verbaast me weinig, puur kunnen zeggen dat er na 40 jaar weer op Zandvoort wordt geraced is goede reclame, dat het circuit compleet anders is, ach, boeiend, de massa let daar echt niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Destruction schreef op donderdag 8 november 2018 @ 23:42:
[...]

Geluidsoverlast in Assen? Het dichtstbijzijnde dorpje bij het TT Circuit is Witten, en de inwoners daar vinden het volgens mij allemaal wel best, ik zie bij de TT elk jaar in elk geval allemaal blije gezichten :)

[...]

Dit dus, zoals bij allerlei grote evenementen. Dan worden er gewoon extra bussen of treinen ingezet waar mogelijk, om e.e.a zo soepel mogelijk te laten verlopen. Ik woon op steenworp afstand van het park waar het BFO elk jaar gehouden wordt, ik kan ontzettend klagen over het geluid, maar waarom? Ik gun iedereen het feestje, ookal ga ik zelf niet (meer). Dat festivalgangers massaal hun auto in mijn woonwijk dumpen vindt ik erger :P infeite heb je op die dag als bewoner van de wijk een verbod op gebruik van je auto, want als je 'm weg haalt ben je je plek gewoon kwijt en kun je zelf een wijk verderop geld in een parkeermeter gaan gooien.... :(.

[...]

Bij de TT deden we dat ook elk jaar zo, er waren jaarlijks 2 of 3 auto's mee voor de spullen, de rest van het clubje ging op de motor. Eigenlijk was gewoon elk jaar iemand anders aan de beurt om met de auto te rijden. Wij hadden voor de race begon eigenlijk alles al ingepakt en wel klaar staan op de TT camping, zodat de autorijders vlak voor de finish alvast konden vertrekken :) Voor de motorrijdende afdeling was het dan een prachtige ervaring om al die mensen langs de snelweg te zien staan 8)

Mijn persoonlijke mening: Ik denk dat Assen een betere locatie is, omdat daar inderdaad de afgelopen jaren juist is geinvesteerd in de infrastructuur, het TT circuit heeft min of meer een eigen snelweg af- en oprit en vanaf de afrit loopt een 2x2baans weg naar het circuit. Ik ben daarentegen ook van mening dat het TT circuit het niet moet doen als dit zou betekenen dat de motoGP in gevaar komt :)

Uiteindelijk maakt het me niet zoveel uit, om mijn part doen ze het ene jaar op Assen, en het andere op Zandvoort. I don't care. Als het helemaal niet van de grond komt vindt ik het ook best :P

Assen is vanaf hier ongeveer een uurtje rijden, ik denk wel dat ik dan minimaal 's een vrije training zou meepakken. Op de motor stappen en gaan 8)
Ik kan het niet helpen dat jullie niet kunnen begrijpen wat het argument is van de trein ik kan je wel vertellen dat het niets te maken heeft met een trein laten stoppen in assen tijdens een tt maar wel met de plannen met treinverbindingen de rest van het jaar in het noorden en de rest kun je op internet vinden !

bron :dvhn

Tegen Assen:
Het circuit spreekt internationaal minder aan dan Amsterdam aan Zee
Het is een echt motorsportcircuit, met weinig autosporthistorie
Assen heeft een minder sterke lobby en minder connecties met grote sponsors
De Formule 1 zou een extra aanslag zijn op de lawaaidagen (stichting geluidhinder TT Circuit)
Tegen Zandvoort:
Om de faciliteiten op orde te krijgen is een miljoeneninvestering nodig
Het circuit is niet goed bereikbaar voor 100.000 bezoekers
Het circuit ligt in de duinen, natuurgebied en bij strand
De buurt protesteert, nu al

Zandvoort heeft de beste papieren voor de Formule 1, zegt Jos Vaessen van het TT Circuit in Assen. ,,Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw.’’

Assen speelt de tweede viool om het Formule 1 circus naar Nederland te halen. Zandvoort krijgt de voorkeur vanwege de historie en de ligging vlakbij Amsterdam. Op het circuit van Zandvoort werden van 1952 tot en met 1985 Formule 1 races gehouden. ,,We hebben onderschat dat nostalgie zo zwaar zou wegen”, aldus Arjan Bos, voorzitter van de stichting Circuit van Drenthe.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor mij is het duidelijk dat er geen f1 in assen komt in 2020 ook gezien alle problemen in het noorden en de mensen in het noorden het zat zijn dat talloze beloften niet worden nagekomen en er een enorme bereidwilligheid is om acties te voeren en waar beter dan dit media evenement !

Ik geloof niet dat er in zandvoort een f1 kan worden gerealiseerd vanwege de enorme kosten en een circuit wat er lang niet klaar voor is .

Persoonlijk vindt ik dat ook perfekt en ik denk dat we in nederland ook niet een 40-60 miljoen euro moeten willen uitgeven voor een 2 -3 f1 wedstrijden als we zo makkelijk in omliggende landen kunnen gaan kijken .

Verder is er nu een hype rondt verstappen maar realistisch gezien is dat ook weer over binnen een 3-5 jaar en de kans dat we nog zo een talent krijgen is niet zo groot zodat nederland dan weer terugzakt naar de onbekendheid van de f1 van een jaar of 5 geleden en we weer afhankelijk zijn van rijders als verstappen sr en lammers .

ps nogal logisch dat je in de witten blije gezichten ziet daar verdienen ze nu eenmaal geld aan de tt misschien zou je eens in de aanwonende wijken kunnen gaan kijken tijdens een TT

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 05:07:
[...]

Ik kan het niet helpen dat jullie niet kunnen begrijpen wat het argument is van de trein ik kan je wel vertellen dat het niets te maken heeft met een trein laten stoppen in assen tijdens een tt maar wel met de plannen met treinverbindingen de rest van het jaar in het noorden en de rest kun je op internet vinden !
Lees je überhaupt de reacties van mensen waar jij van vindt dat ze het allemaal niet snappen? Er is nu al verschillende keren uitgelegd dat de intercities gewoon nog stoppen op Assen. Je hebt het nieuws gewoon compleet verkeerd begrepen. Bij legio evenementen in Nederland worden extra treinen ingezet om de wegen te ontlasten. Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is om te begrijpen :)

Tegen Assen:
Het circuit spreekt internationaal minder aan dan Amsterdam aan Zee
Het is een echt motorsportcircuit, met weinig autosporthistorie
Assen heeft een minder sterke lobby en minder connecties met grote sponsors
De Formule 1 zou een extra aanslag zijn op de lawaaidagen (stichting geluidhinder TT Circuit)
Tegen Zandvoort:
Om de faciliteiten op orde te krijgen is een miljoeneninvestering nodig
Het circuit is niet goed bereikbaar voor 100.000 bezoekers
Het circuit ligt in de duinen, natuurgebied en bij strand
De buurt protesteert, nu al
Dat van die aanslag op de lawaaidagen is dus al ontkrachtigd, zie mijn reactie hierboven. Het past binnen de lawaaidagen met een iets andere planning van de overige evenementen.
Zandvoort heeft de beste papieren voor de Formule 1, zegt Jos Vaessen van het TT Circuit in Assen. ,,Als Zandvoort het niet lukt, zitten wij op het vinkentouw.’’
Grappig, ik zag gisteren op Youtube de Slipstream aflevering waarin Kalff met Vaessen belt en daarin zegt Vaessen heel wat anders. Hij heeft gebeld met de F1-eigenaren en daarin kreeg hij juist niet het gevoel 2e keus te zijn. Hij snapt dat historisch gezien Zandvoort tot de verbeelding spreekt, maar dat is iets dat vooral bij oudere kijkers speelt en uit een poll van de Max Verstappen fanclub blijkt dat 70% van de fans wil dat de GP naar Assen komt, omdat ze bang zijn dat ze er niet bij zullen zijn door de opstoppingen rond Zandvoort.

Ik moet het ook allemaal nog zien gebeuren. Beide circuits hebben hun nadelen die we hier in discussies kunnen blijven herhalen, maar er is nog altijd een reële kans dat er helemaal geen GP van Nederland komt. Spa en Duitsland zijn beiden lekker dichtbij, dus een echte ramp zou dat ook niet zijn.

Pagina: 1 ... 3 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen