leekers schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 05:07:
[...]
Ik kan het niet helpen dat jullie niet kunnen begrijpen wat het argument is van de trein ik kan je wel vertellen dat het niets te maken heeft met een trein laten stoppen in assen tijdens een tt maar wel met de plannen met treinverbindingen de rest van het jaar in het noorden en de rest kun je op internet vinden !
Het gaat hier om nieuwsberichten waarvan al aangetoond is dat je die verkeerd hebt begrepen, maar je blijft nogal in dat standpunt hangen. Dat kunnen wij nou weer niet helpen

bron :dvhn
Tegen Assen:
Het circuit spreekt internationaal minder aan dan Amsterdam aan Zee
Het is een echt motorsportcircuit, met weinig autosporthistorie
Assen heeft een minder sterke lobby en minder connecties met grote sponsors
De Formule 1 zou een extra aanslag zijn op de lawaaidagen (stichting geluidhinder TT Circuit)
- Dat is misschien waar
- Dat klopt, maar met geringe aanpassingen (en dus relatief lage kosten) is het zeer geschikt voor beide
- Die sponsors komen vanzelf als de F1 daadwerkelijk naar Assen wil komen, of dat gaat overwegen.
- Een evt. F1 weekend valt gewoon binnen de huidige geluidsdagen, er zijn geen extra geluidsdagen nodig en bovendien maakt de F1 tegenwoordig lang niet meer zoveel lawaai als vroeger.
Tegen Zandvoort:
Om de faciliteiten op orde te krijgen is een miljoeneninvestering nodig
Het circuit is niet goed bereikbaar voor 100.000 bezoekers
Het circuit ligt in de duinen, natuurgebied en bij strand
De buurt protesteert, nu al
Hier ben ik het mee eens, Zandvoort ligt in een te druk bevolkt gebied, de infrastructuur is niet geschikt voor grote stromen publiek en er zijn meerdere miljoenen nodig om het circuit een goede update te geven zodat het daadwerkelijk geschikt is voor F1. En dan zijn er nog zorgen over de ruimte voor motorhomes van teams, ruimtes voor FOM/FIA etc.. Al met al zou dit fors duurder zijn dan een race in Assen organiseren, zeker als men dit vooral doet vanwege Max lijkt het mij verstandiger om een circuit te kiezen waar geen miljoenen ingestoken hoeft te worden

Als de F1 naar Nederland halen 30 miljoen kost en het kost 100-200.000 om Assen F1 geschikt te maken, lijkt mij dat ook financieel gezien de meest verstandige keuze.
Voor mij is het duidelijk dat er geen f1 in assen komt in 2020 ook gezien alle problemen in het noorden en de mensen in het noorden het zat zijn dat talloze beloften niet worden nagekomen en er een enorme bereidwilligheid is om acties te voeren en waar beter dan dit media evenement !
En wat zijn dan die problemen in het noorden? Je roept van alles, maar onderbouwt niets. De feiten zijn dat net als bij de TT ook bij een F1 race voor de omliggende dorpen geld te verdienen valt, dat een evt. F1 race binnen de huidige geluidsdagen van het TT circuit valt (dus geen extra geluidsdagen!), dat je verhaal van minder treinen rondom Assen niet waar is en zelfs al zou dat wel waar zijn, dan zet men tijdens grote evenementen extra treinen in, geen enkel probleem daar.
Of hebben we het hier over een groep mensen die dichtbij het TT circuit is gaan wonen, om vervolgens over datzelfde TT circuit te klagen?

Zo ja: Gaan we dat soort mensen echt serieus nemen?
Verder is er nu een hype rondt verstappen maar realistisch gezien is dat ook weer over binnen een 3-5 jaar en de kans dat we nog zo een talent krijgen is niet zo groot zodat nederland dan weer terugzakt naar de onbekendheid van de f1 van een jaar of 5 geleden en we weer afhankelijk zijn van rijders als verstappen sr en lammers .
Dat dit vooral komt doordat Max vooraan meedoet in de F1 is een feit, en ook ik vraag me af of dat dan wel de belangrijkste reden moet zijn om dit te doen. Max kan een ongeluk krijgen waardoor hij niet meer kan racen, Max kan besluiten vroegtijdig te stoppen, etc.. En dan? Blijft een Dutch GP dan ook nog rendabel? Of gaan we onszelf dan internationaal definitief neerzetten als Max succes fans? Of gaan we dit vooral ook doen voor de grote groep F1 fans die al jaren fan van de sport zijn en ook zonder Max naar een Dutch GP zouden gaan? Ik hoop dat de inzet het laatste is, maar ik vrees ervoor dat men het eerste in gedachten heeft.
ps nogal logisch dat je in de witten blije gezichten ziet daar verdienen ze nu eenmaal geld aan de tt misschien zou je eens in de aanwonende wijken kunnen gaan kijken tijdens een TT
Wat is nog meer aanwonend volgens jou? Je doet nu net alsof het TT circuit midden in een woonwijk ligt
Dichtbij het circuit:
- Baggelhuizen
- Witten
- Bovensmilde
- Smilde
- Graswijk (industrie, maar voor de volledigheid)
En dan wordt er nog een gehuchtje genoemd, Laaghalerveen. Voor geen van die dorpen (behalve Witten, dat stroomt tijdens de TT ook behoorlijk vol en heeft te maken met omleidingen, afzettingen etc) is er echte overlast te benoemen. Ik heb familie in Bovensmilde, zij kunnen de MotoGP duidelijk horen, maar minder luidruchtige klassen die op het circuit rijden leveren nauwelijks overlast op.
Laat ik het anders verwoorden.. Het is dat ik er geen zin in heb om elke dag ~100km enkele reis te moeten rijden, maar voor de rest wonen de meeste mensen die enigszins dichtbij het TT circuit wonen een stuk ruimer, recenter en beter geisoleerd dan ik en zou ik best met ze willen ruilen
Eenmaal hier wonend kunnen ze dan vervolgens klagen over de parkeer- en geluidsoverlast van het Bevrijdingsfestival Overijssel

En de nodige dance feesten etc...
Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.