Bezoeken GP van Zandvoort: algemene info & ontwikkelingen

Pagina: 1 ... 4 ... 73 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Grrrrrene schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:16:
[...]

Lees je überhaupt de reacties van mensen waar jij van vindt dat ze het allemaal niet snappen? Er is nu al verschillende keren uitgelegd dat de intercities gewoon nog stoppen op Assen. Je hebt het nieuws gewoon compleet verkeerd begrepen. Bij legio evenementen in Nederland worden extra treinen ingezet om de wegen te ontlasten. Ik snap niet waarom dat zo moeilijk is om te begrijpen :)
Als jij niet op de hoogte bent van plannen en je daar ook niet voor interesseert kan ik het ook niet helpen en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om het nog eens uit te leggen allemaal .

Je kunt het allemaal vinden op het world wide web in ieder geval wat je hierboven schrijft is nvt op wat ik bedoel en wat de plannen zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
leekers schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:19:
[...]

Als jij niet op de hoogte bent van plannen en je daar ook niet voor interesseert kan ik het ook niet helpen en eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om het nog eens uit te leggen allemaal .
Ik geef je in ieder geval bronnen die jouw ongelijk aantonen :) Jij komt alleen met "als je het niet snapt ga ik het je niet nog (??) een keer uitleggen. Alsof je het überhaupt een keer hebt uitgelegd (met bronnen).
Je kunt het allemaal vinden op het world wide web in ieder geval wat je hierboven schrijft is nvt op wat ik bedoel en wat de plannen zijn .
Juist, ik heb het inderdaad gevonden op het www en de links met je gedeeld.

Ook zoiets:
In 2011 tekende het circuit met de provincie een convenant. Hierin staat bijvoorbeeld omschreven wat de geluidsnormen zijn. De eventuele komst van de F1 is wat de provincie betreft geen vrijbrief om de geldende geluidsnormen te overschrijden. Stichting Geluidshinder Baggelhuizen is ook onderdeel van het convenant en maakt zich zorgen over een eventuele komst van de Formule 1. De stichting had al eerder contact opgenomen met de gemeente Assen. Ze zijn niet tegen de komst van de F1, maar maken zich wel zorgen als het gaat om de mogelijke overlast voor Baggelhuizen.
En van dat laatste heb ik je ook een bron gegeven dat dat geen probleem is. Het past binnen de lawaaidagen, zonder dat andere evenementen eronder moeten lijden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15
Grrrrrene schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 08:16:
[...]
Grappig, ik zag gisteren op Youtube de Slipstream aflevering waarin Kalff met Vaessen belt en daarin zegt Vaessen heel wat anders. Hij heeft gebeld met de F1-eigenaren en daarin kreeg hij juist niet het gevoel 2e keus te zijn. Hij snapt dat historisch gezien Zandvoort tot de verbeelding spreekt, maar dat is iets dat vooral bij oudere kijkers speelt en uit een poll van de Max Verstappen fanclub blijkt dat 70% van de fans wil dat de GP naar Assen komt, omdat ze bang zijn dat ze er niet bij zullen zijn door de opstoppingen rond Zandvoort.

Ik moet het ook allemaal nog zien gebeuren. Beide circuits hebben hun nadelen die we hier in discussies kunnen blijven herhalen, maar er is nog altijd een reële kans dat er helemaal geen GP van Nederland komt. Spa en Duitsland zijn beiden lekker dichtbij, dus een echte ramp zou dat ook niet zijn.
Denk dat die hele F1 historie van Zandvoort de F1-eigenaren en FOM aan hun reet zal roesten. Mocht het (als het al naar Nederland komt) toch onverhoopt Zandvoort worden dan zal uiteraard worden uitgedragen dat het mee heeft gespeeld en dat men 'naar de fans luistert', maar ik geloof er geen bal van dat dat echt zo is.

Assen kan toch niet tegen 'het geld' en de invloed/connecties (Prins Bernhard) van Zandvoort op. Ze kunnen enkel hopen dat Amsterdam Beach Zandvoort het logistiek en/of financieel niet rond krijgt en dat er dan toch nog genoeg animo is om de F1 naar Nederland te halen.

[ Voor 0% gewijzigd door naitsoezn op 09-11-2018 09:02 . Reden: Doe eens niet zo kinderachtig met namen ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mickey77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:46

Mickey77

Allround ICT-er

Ik woonde ooit op fietsafstand van Zandvoort en nu op fietsafstand van Assen. Ik volg ook de lokale media alhier en ik denk dat de FOM wel degelijk een kleine voorkeur heeft voor "Amsterdam Beach" maar dat Assen heel erg goed bezig is. Zandvoort wacht met investeren tot al het geld op tafel ligt, Assen breidt elk jaar uit en doet dat ongeacht of F1 komt.

Assen gaat met eigen geld nieuw asfalt leggen en houdt daarbij in specifieke bochten rekening met de F1, zonder dat het de MotoGP negatief beinvloed. Dat doen ze heel slim. In interview aan RTV Drenthe vertelde Bos ook dat ze de 'grade one' status gaan aanvragen en dat die status ook voor andere evenementen voordelig kan zijn. Ze zoeken minder de media, maar ze zijn veeeeel verder in het proces. Zandvoort is "alles of niets" maar Assen bouwt aan de toekomst.

De FOM is zich bewust van de populariteit van Max en ik geloof wel dat er in 2020 of 2021 een Dutch GP komt. Ik denk dat de FOM Zandvoort wel wat tijd wil geven, maar dat ze wel haast moet maken. Als het niet binnen x maanden rond komt, dan komt in het voorjaar het officiële bericht dat de FOM kiest voor Assen. Tot dat moment, is het een spel dat door beide kampen heel duidelijk anders wordt gespeeld.

Sponsoring van de GP zelf is geen punt, Heineken stapt hoe dan ook in met 20 miljoen is mijn inschatting. Maar dan sponsoren ze wel het evenement. Dus als FOM kiest voor Assen dan is het financiele plaatje direct rond en kan het doorgaan. Dan hoeft het de gemeenschap niets te kosten. Voor Zandvoort moet er zoveel worden geïnvesteerd, dat kan niet alleen met Heineken. Daar moet ook de overheid en de gemeente/provincie miljoenen investeren. Dat zou wel eens te lang kunnen duren, zodat het alsnog Assen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-05 10:53

sjaool

Every life should have 9 cats

@Mickey77 Zandvoort investeert ook gewoon in het circuit hoor. Bij mijn weten is er net opnieuw geasfalteerd en zijn er andere aanpassingen gedaan.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-05 12:11
Toch wel frappant dat Zandvoort hoger op de lijst zou staan dan Assen ivm 'historie' maar dat op andere plekken in de wereld de historische circuits opzij worden geschoven en vervangen door stratencircuits of parkeerterreinen in woestijnen die worden gefinancierd met oliegeld...

Van de week was er nog nieuws dat Silverstone van de lijst af zou gaan, Monza heeft al een paar keer op het randje gestaan, Interlagos ook volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:51

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Ben zelf Zandvoort nog niet op geweest maar het asfalt oogt beter dan de Nordschleife (dat is echt slecht kan ik je vertellen :P ).
Maar ik ben naar de ADAC GT Masters geweest in Augustus en het viel mij op dat er in geen enkele race klasse ingehaald kon worden. Bij de TCR klasse hebben sommige het wel geprobeerd, maar je komt er gewoon niet voorbij ook al zaten ze bij het uitkomen van de laatste bocht met de bumpers tegen elkaar.
Bij de Porsche Cup hebben ze het op de hardere manier geprobeerd en toen zijn er meerdere auto's over de kop gevlogen.

Dus ben er bang voor dat het bij de F1 ook zo gaat zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ArcticWolf schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 10:47:
Ben zelf Zandvoort nog niet op geweest maar het asfalt oogt beter dan de Nordschleife (dat is echt slecht kan ik je vertellen :P ).
De Nordschleife is dan ook formeel geen circuit, maar een openbare tolweg. Circuits kunnen een bepaalde FIA-grade hebben, een gradatie die bepaalt wat voor races je mag organiseren. De hoogste grade (waar Assen voor wil kwalificeren) is gade 1 en bepaalt dat je races mag organiseren waarbij de pk/gewicht verhouding beter is dan 1pk/kg. F1 valt daar ruimschoots binnen :P

Nurburgring Nordschleife is Grade 3. Zandvoort Grade 2, dus dat daar verschil in asfaltkwaliteit is, lijkt me logisch :)
Maar ik ben naar de ADAC GT Masters geweest in Augustus en het viel mij op dat er in geen enkele race klasse ingehaald kon worden. Bij de TCR klasse hebben sommige het wel geprobeerd, maar je komt er gewoon niet voorbij ook al zaten ze bij het uitkomen van de laatste bocht met de bumpers tegen elkaar.
Bij de Porsche Cup hebben ze het op de hardere manier geprobeerd en toen zijn er meerdere auto's over de kop gevlogen.

Dus ben er bang voor dat het bij de F1 ook zo gaat zijn...
Grappig, wederom verwijs ik naar de Slipstream-aflevering op Youtube waarin Zandvoort en Assen besproken worden. Volgens Kalff en vd Grint heeft Zandvoort diverse bochten waar meerdere lijnen mogelijk zijn, wat inhalen bevordert. Ik vond het al zo'n "roze bril" bevooroordeelde aflevering richting Zandvoort, maar dit maakt het bijna pijnlijk :)

[ Voor 45% gewijzigd door Grrrrrene op 09-11-2018 10:57 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:17

Destruction

(ex-)Automonteur

leekers schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 05:07:
[...]

Ik kan het niet helpen dat jullie niet kunnen begrijpen wat het argument is van de trein ik kan je wel vertellen dat het niets te maken heeft met een trein laten stoppen in assen tijdens een tt maar wel met de plannen met treinverbindingen de rest van het jaar in het noorden en de rest kun je op internet vinden !
Het gaat hier om nieuwsberichten waarvan al aangetoond is dat je die verkeerd hebt begrepen, maar je blijft nogal in dat standpunt hangen. Dat kunnen wij nou weer niet helpen ;)
bron :dvhn

Tegen Assen:
Het circuit spreekt internationaal minder aan dan Amsterdam aan Zee
Het is een echt motorsportcircuit, met weinig autosporthistorie
Assen heeft een minder sterke lobby en minder connecties met grote sponsors
De Formule 1 zou een extra aanslag zijn op de lawaaidagen (stichting geluidhinder TT Circuit)
- Dat is misschien waar
- Dat klopt, maar met geringe aanpassingen (en dus relatief lage kosten) is het zeer geschikt voor beide
- Die sponsors komen vanzelf als de F1 daadwerkelijk naar Assen wil komen, of dat gaat overwegen.
- Een evt. F1 weekend valt gewoon binnen de huidige geluidsdagen, er zijn geen extra geluidsdagen nodig en bovendien maakt de F1 tegenwoordig lang niet meer zoveel lawaai als vroeger.
Tegen Zandvoort:
Om de faciliteiten op orde te krijgen is een miljoeneninvestering nodig
Het circuit is niet goed bereikbaar voor 100.000 bezoekers
Het circuit ligt in de duinen, natuurgebied en bij strand
De buurt protesteert, nu al
Hier ben ik het mee eens, Zandvoort ligt in een te druk bevolkt gebied, de infrastructuur is niet geschikt voor grote stromen publiek en er zijn meerdere miljoenen nodig om het circuit een goede update te geven zodat het daadwerkelijk geschikt is voor F1. En dan zijn er nog zorgen over de ruimte voor motorhomes van teams, ruimtes voor FOM/FIA etc.. Al met al zou dit fors duurder zijn dan een race in Assen organiseren, zeker als men dit vooral doet vanwege Max lijkt het mij verstandiger om een circuit te kiezen waar geen miljoenen ingestoken hoeft te worden ;) Als de F1 naar Nederland halen 30 miljoen kost en het kost 100-200.000 om Assen F1 geschikt te maken, lijkt mij dat ook financieel gezien de meest verstandige keuze.
Voor mij is het duidelijk dat er geen f1 in assen komt in 2020 ook gezien alle problemen in het noorden en de mensen in het noorden het zat zijn dat talloze beloften niet worden nagekomen en er een enorme bereidwilligheid is om acties te voeren en waar beter dan dit media evenement !
En wat zijn dan die problemen in het noorden? Je roept van alles, maar onderbouwt niets. De feiten zijn dat net als bij de TT ook bij een F1 race voor de omliggende dorpen geld te verdienen valt, dat een evt. F1 race binnen de huidige geluidsdagen van het TT circuit valt (dus geen extra geluidsdagen!), dat je verhaal van minder treinen rondom Assen niet waar is en zelfs al zou dat wel waar zijn, dan zet men tijdens grote evenementen extra treinen in, geen enkel probleem daar.

Of hebben we het hier over een groep mensen die dichtbij het TT circuit is gaan wonen, om vervolgens over datzelfde TT circuit te klagen? :D Zo ja: Gaan we dat soort mensen echt serieus nemen?
Verder is er nu een hype rondt verstappen maar realistisch gezien is dat ook weer over binnen een 3-5 jaar en de kans dat we nog zo een talent krijgen is niet zo groot zodat nederland dan weer terugzakt naar de onbekendheid van de f1 van een jaar of 5 geleden en we weer afhankelijk zijn van rijders als verstappen sr en lammers .
Dat dit vooral komt doordat Max vooraan meedoet in de F1 is een feit, en ook ik vraag me af of dat dan wel de belangrijkste reden moet zijn om dit te doen. Max kan een ongeluk krijgen waardoor hij niet meer kan racen, Max kan besluiten vroegtijdig te stoppen, etc.. En dan? Blijft een Dutch GP dan ook nog rendabel? Of gaan we onszelf dan internationaal definitief neerzetten als Max succes fans? Of gaan we dit vooral ook doen voor de grote groep F1 fans die al jaren fan van de sport zijn en ook zonder Max naar een Dutch GP zouden gaan? Ik hoop dat de inzet het laatste is, maar ik vrees ervoor dat men het eerste in gedachten heeft.
ps nogal logisch dat je in de witten blije gezichten ziet daar verdienen ze nu eenmaal geld aan de tt misschien zou je eens in de aanwonende wijken kunnen gaan kijken tijdens een TT
Wat is nog meer aanwonend volgens jou? Je doet nu net alsof het TT circuit midden in een woonwijk ligt 8)7

Dichtbij het circuit:
- Baggelhuizen
- Witten
- Bovensmilde
- Smilde
- Graswijk (industrie, maar voor de volledigheid)

En dan wordt er nog een gehuchtje genoemd, Laaghalerveen. Voor geen van die dorpen (behalve Witten, dat stroomt tijdens de TT ook behoorlijk vol en heeft te maken met omleidingen, afzettingen etc) is er echte overlast te benoemen. Ik heb familie in Bovensmilde, zij kunnen de MotoGP duidelijk horen, maar minder luidruchtige klassen die op het circuit rijden leveren nauwelijks overlast op.

Laat ik het anders verwoorden.. Het is dat ik er geen zin in heb om elke dag ~100km enkele reis te moeten rijden, maar voor de rest wonen de meeste mensen die enigszins dichtbij het TT circuit wonen een stuk ruimer, recenter en beter geisoleerd dan ik en zou ik best met ze willen ruilen :P

Eenmaal hier wonend kunnen ze dan vervolgens klagen over de parkeer- en geluidsoverlast van het Bevrijdingsfestival Overijssel :+ En de nodige dance feesten etc...

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

al getekend?

https://rustbijdekust.petities.nl/

:X

//edit;
geluidsoverlast oOo _O- _O- _O- _O-

[ Voor 31% gewijzigd door himlims_ op 09-11-2018 11:53 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:53

Martinspire

Awesomeness

90% van de ondertekeningen kun je al niet serieus nemen voor wat voor woonplaats ze ondertekenen _O-

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik zou tegen die mensen willen zeggen: Zandvoort is een dure plaats om te wonen, jullie hebben vast geld... Leg het bij elkaar en koop het circuit :P

Als eigenaar kunnen ze het circuit vervolgens sluiten en laten verrotten, of er een wandelbaan van maken ofzo :+

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:36
Mickey77 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 09:06:
Sponsoring van de GP zelf is geen punt, Heineken stapt hoe dan ook in met 20 miljoen is mijn inschatting. Maar dan sponsoren ze wel het evenement.
Denk je? Heineken is algemene partner (sponsor) van de F1 en is al naamsponsor van 4 (China, Canada, Monza en Brazilië) GP's.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:41

mphilipp

Romanes eunt domus

Martinspire schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 11:58:
[...]
90% van de ondertekeningen kun je al niet serieus nemen voor wat voor woonplaats ze ondertekenen _O-
90% van de petities kun je niet serieus nemen. Er gebeurt dan ook helemaal niets mee.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:45

Moofnor

King of my castle

Waarom zit iedereen zo met de keus tussen Assen en Zandvoort?
Kunnen we niet beter concluderen dat een GP misschien voor 1 keer leuk is, maar economisch gewoon geen bestaansrecht heeft?
Vrijwel alle Europese GPs draaien verlies en hebben moeite zich staande te houden, nieuwe GPs komen vooral van landen waarin de politiek veel geld over heeft voor een prestigeproject.

Ik zie dat beide circuits een haalbaarheidsstudie hebben gedaan, ben benieuwd hoe rooskleurig ze dat voorgesteld hebben. Het enige geluk dat we hebben is dat er ook Belgen en Duitsers komen kijken als die GPs wegvallen door het wegblijvende Nederlandse publiek. Met daarnaast nog de vereiste dat Max de komende jaren blijft presteren.

Ik persoonlijk zou in ieder geval liever de omliggende GPs bezoeken in plaats van een Nederlandse editie.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:35
Dat roep ik al sinds het idee van een NL'se GP is geopperd. Het kost ontzettend veel geld en levert waarschijnlijk minder op dan dat het kost.
Echter, zolang het plaatsvind zonder (al te veel) subsidie's dan ben ik de laatste die het tegenhoudt.

We hebben als Nederlanders zoveel GP's die goed bereikbaar zijn, zelfs door in één dag op en neer te rijden. Plak je er een overnachting aan vast dan zijn vrijwel alle Europese GP's goed te doen. Wat maakt het dan uit of je naar bijv. Spa of Hockenheim rijdt?

Ik begin bij Zandvoort steeds meer het gevoel te krijgen dat onze Prins het vooral doet om geld binnen te halen om de boel grondig te kunnen renoveren. Dat moet eigenlijk sowieso gebeuren, maar ik denk dat hij daarvoor zonder F1 plan niet genoeg middelen voor bij elkaar krijgt. Lukt dat, dan wordt zijn investering heel snel een klap meer waard en kan Zandvoort zich qua faciliteiten e.d. weer meten met veel andere circuits.

Assen doet het met name met eigen middelen en heeft al een circuit die op nagenoeg alle punten voldoet en kan meekomen met de meeste moderne circuits, echter is het circuit een motorcircuit en minder een autocircuit.

Zandvoort moeten we naar mijn mening niet doen omdat daar ontzettend veel geld tegenaan moet. Assen moeten we niet doen omdat het gewoon geen leuke race wordt gezien de lay-out van het circuit, alhoewel ik me afvraag of het in Zandvoort (gezien de smalle baan op veel punten) ook niet net zo'n saaie race wordt.\

Mocht het wel doorgaan, dan hoop ik dat alle Nederlanders vrolijk in NL naar een GP gaan en dan kan ik hopelijk zonder Nederlanders de GP van Hockenheim/Spa/Oostenrijk bezoeken ook al is Assen maar 30 min rijden voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Assen: 'Zandvoort is beter voor Formule 1'

Slim van Assen. Ze laten zich niet verleiden tot een duur wedstrijdje met Zandvoort.

Ze leggen eerst de bal bij Zandvoort neer. Laat die het maar lekker zelf proberen te regelen zonder de 'stuwende flow' van een binnenlandse competitie.

En mocht het dan daar niet lukken dan kunnen ze altijd nog wel zien.

Zie het nog steeds echt niet gebeuren. Voor de FOM zal minstens het pit-complex volledig opnieuw opgebouwd moeten worden, en om daarvoor voldoende plaats te maken moet ook de Hugenholzbocht verlegd worden.

Verder zal - om het voor de bezoekers en kijkers een beetje leuk te maken - de baan verbreed moeten worden (het is nu een gegarandeerde optocht), de tribunes opnieuw opgebouwd moeten worden en ik weet niet hoeveel miljoenen gemeenschapsgeld in infra worden gestoken. Allemaal zaken die de FOM niet interessant vindt, maar waarvan ik zeker weet dat ze meegenomen zullen moeten worden om het evenement van de grond te krijgen.

Naar mijn mening zal Zandvoort dit nooit rond krijgen, en dit over een paar maand bekend maken. Vervolgens wordt er weer naar Assen gekeken, die echter ook niet bereid zullen zijn miljoenen in dit project te steken.

Dit hele idee is alleen levensvatbaar zolang Verstappen succesvol is in de F1. En hoewel hij nog een mooie carrière voor zich heeft is het als afschrijvingstermijn simpelweg te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:27
GP in Nederland gaat niet werken. Zandvoort en Assen zijn er niet voor geschikt (te klein/smal en niet kunnen inhalen omdat dirty air) tenzij er een nieuw circuit word aangelegd wat erg duur is. En dan nog, de circuits die we hebben blijven al met moeite boven water door de kosten.
Dus ik zie het als een vreemde manier van F1/Verstappen reclame maken voor Nederlandse fan groei.

Mijn YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Laatst online: 20:26
Waarom zou het niet rendabel zijn?

Pak 200.000 bezoekers x (gemiddelde ticketprijs+drank) en dan lijk je al een heel eind te komen.

Paar sponsoren erbij, veel exposure. Het lijkt mij niet onmogelijk?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
kevz schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:15:
Dus ik zie het als een vreemde manier van F1/Verstappen reclame maken voor Nederlandse fan groei.
Als ik de reactie van Verstappen een beetje interpreteer lijkt het me dat hij de kat flink uit de boom aan het kijken is. Er is bij hem allesbehalve het heilige vuur of enorme blijdschap dat er gesproken wordt over een Nederlandse GP.

Verder dan wat obligate steunbetuigingen komt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

alexbl69 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:40:
[...]

Als ik de reactie van Verstappen een beetje interpreteer lijkt het me dat hij de kat flink uit de boom aan het kijken is. Er is bij hem allesbehalve het heilige vuur of enorme blijdschap dat er gesproken wordt over een Nederlandse GP.

En terecht ;) Laten we nou niet doen alsof Zandvoort (of Assen wmb) die unieke baan is :P . Voor een coureur zijn er volgens mij mooiere banen om naar uit te kijken. Ook lelijkere :+

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-05 20:17
alexbl69 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:40:
[...]

Sja, wat moet 'ie dan? ;)
Hij is er niet persoonlijk bij betrokken en heeft er geen invloed op.

Ongetwijfeld dat hij het fantastisch zou vinden om voor eigen publiek te rijden (zie ook Oostenrijk dit jaar), maar zolang er niks concreet is kan je er niks mee.
En even alle sentimenten wegdenkend, voor het kampioenschap maakt het geen fluit uit natuurlijk.
alexbl69 schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 16:10:
Assen: 'Zandvoort is beter voor Formule 1'

Slim van Assen. Ze laten zich niet verleiden tot een duur wedstrijdje met Zandvoort.

Ze leggen eerst de bal bij Zandvoort neer. Laat die het maar lekker zelf proberen te regelen zonder de 'stuwende flow' van een binnenlandse competitie.

En mocht het dan daar niet lukken dan kunnen ze altijd nog wel zien.

Zie het nog steeds echt niet gebeuren. Voor de FOM zal minstens het pit-complex volledig opnieuw opgebouwd moeten worden, en om daarvoor voldoende plaats te maken moet ook de Hugenholzbocht verlegd worden.

Verder zal - om het voor de bezoekers en kijkers een beetje leuk te maken - de baan verbreed moeten worden (het is nu een gegarandeerde optocht), de tribunes opnieuw opgebouwd moeten worden en ik weet niet hoeveel miljoenen gemeenschapsgeld in infra worden gestoken. Allemaal zaken die de FOM niet interessant vindt, maar waarvan ik zeker weet dat ze meegenomen zullen moeten worden om het evenement van de grond te krijgen.

Naar mijn mening zal Zandvoort dit nooit rond krijgen, en dit over een paar maand bekend maken. Vervolgens wordt er weer naar Assen gekeken, die echter ook niet bereid zullen zijn miljoenen in dit project te steken.

Dit hele idee is alleen levensvatbaar zolang Verstappen succesvol is in de F1. En hoewel hij nog een mooie carrière voor zich heeft is het als afschrijvingstermijn simpelweg te kort.
Ik ben het absoluut met je eens dat het circuit niet de meest spraakmakende baan gaat worden op de kalender, maar is dat een vereiste? Er staan zoveel circuits op de kalender die niet spraakmakend zijn met de huidige auto's.

De Arie Luyendijk Bocht zal aangepast moeten worden (dat kan makkelijk deze winter of in de volgende winter). Een nieuw pitcomplex bouwen kan binnen een jaar, dat zal dan aan het begin van het het rechte stuk komen, zodat de oude gebruikt en later gesloopt kan worden. Dus daar moet je uiterlijk volgend jaar zomer mee beginnen.

Daarmee vang je de enige échte problemen af.
Dan heb je geen perfect circuit, geen circuit dat zich kan meten met Yas Marina, maar wel een circuit waar je een F1 race kán houden. Verdere aanpassingen van de baan en uitbreiding van de faciliteiten kan altijd later als het geld binnen blijft komen.

Verder hebben we geen idee wat er achter de schermen al gebeurt is, ze zullen echt niet nu pas beginnen met nadenken en plannen.

Tribunes zijn tijdelijk te plaatsen. Behalve Abu Dhabi zijn denk ik nergens alle tribunes permanent.

Wat betreft de breedte van de baan, het circuit is tussen de 10 en 15 meter breed (wisselt per gedeelte). Circuits als Sepang en Yas Marina zijn tussen de 12 en 15 meter breed. Dat is echt geen wereld van verschil.
En sowieso kan je natuurlijk asfalt bijleggen, als je toch gaat verbouwen.

[ Voor 66% gewijzigd door P.K. op 09-11-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Moofnor schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:05:
Waarom zit iedereen zo met de keus tussen Assen en Zandvoort?
Kunnen we niet beter concluderen dat een GP misschien voor 1 keer leuk is, maar economisch gewoon geen bestaansrecht heeft?
Vrijwel alle Europese GPs draaien verlies en hebben moeite zich staande te houden, nieuwe GPs komen vooral van landen waarin de politiek veel geld over heeft voor een prestigeproject.

Ik zie dat beide circuits een haalbaarheidsstudie hebben gedaan, ben benieuwd hoe rooskleurig ze dat voorgesteld hebben. Het enige geluk dat we hebben is dat er ook Belgen en Duitsers komen kijken als die GPs wegvallen door het wegblijvende Nederlandse publiek. Met daarnaast nog de vereiste dat Max de komende jaren blijft presteren.

Ik persoonlijk zou in ieder geval liever de omliggende GPs bezoeken in plaats van een Nederlandse editie.
Inderdaad volkomen waar !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:51

DDX

https://www.nhnieuws.nl/n...ort-maar-betaalt-niet-mee
HAARLEM -Het provinciebestuur is blij dat de komst van een Formule 1-race in Zandvoort steeds dichterbij komt. Maar gedeputeerde economische zaken Jaap Bond zegt tegen NH Nieuws ook dat de provincie er niet aan mee gaat betalen: "Wij gaan dat soort grote bedragen niet betalen. Dat is niet onze kerntaak. "
Reactie Heemstede en Bloemendaal: 'ook denken aan economie'
De gemeenteraden van Heemstede en Bloemendaal hebben als eis op tafel gelegd dat bezoekers niet met de auto naar het circuit mogen als er een Formule 1-race wordt gehouden.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@DDX Dat mensen niet met de auto naar het circuit mogen komen is wel een lachertje zeg. Alsof het openbaar vervoer in Nederland zo'n toestroom van mensen aan kan. Ook de reistijd met het openbaar vervoer is een punt. Tegen de tijd dat je van de ene kant van het land aankomt op het circuit is de race voorbij. :P

[ Voor 30% gewijzigd door sjaool op 13-11-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01:05
https://www.ad.nl/economi...e-hoog-gegrepen~adf2e2e6/

Als we dan toch dat vliegveld naar de zee gaan verplaatsten... kunnen we er ook wel een replica van Zandvoort circuit maken toch?

Met een hyperloop vanaf het vasteland...luchthaven op hetzelfde terrein... opgelost :p
(gaat alleen wel wat langer duren dan 2020...)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 14:11

Crazy D

I think we should take a look.

sjaool schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:29:
@DDX Dat mensen niet met de auto naar het circuit mogen komen is wel een lachertje zeg. Alsof het openbaar vervoer in Nederland zo'n toestroom van mensen aan kan. Ook de reistijd met het openbaar vervoer is een punt. Tegen de tijd dat je van de ene kant van het land aankomt op het circuit is de race voorbij. :P
Als er 3 dagen geen auto's mogen rijden, kun je een hoop bussen inzetten. Volgens mij liggen er wel wat weilanden en andere parkeer-mogelijkheden in de omgeving, daar vandaan non-stop pendelbussen. En gooi een zooi OV-fietsen er tegenaan :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

Reinier

\o/

sanderb schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:50:

Als we dan toch dat vliegveld naar de zee gaan verplaatsten... kunnen we er ook wel een replica van Zandvoort circuit maken toch?

Met een hyperloop vanaf het vasteland...luchthaven op hetzelfde terrein... opgelost :p
This looks shopped:

Afbeeldingslocatie: https://images3.persgroep.net/rcs/xK7TmMaSipmFtp80BKc57q9M52c/diocontent/136277076/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

sanderb schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:50:

En ook wat meer kosten :Y _O-

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dus met de trein kan je makkelijk in Zandvoort komen. Is het geen idee om dat spoor ten zuiden van het circuit af te splitsen in de richting van het circuit? Graaf eerst een diepe geul waar het nieuwe spoor in past. Leg een station aan vlakbij het circuit, en in 2022 kan je het hele spoor overkappen met betonnen daken om er grond overheen te leggen voor de natuur en golfers daarboven.

Een geul graven + paar km. aan spoor aanleggen is toch niet iets wat extreem veel tijd moet kosten? Met nog anderhalf jaar te gaan moet dat lukken voor een GP in 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Waarom zou je afsplitsen? Het is minder dan 1500 meter lopen. Als je een stukje voor het eind van het echte station een tijdelijk station optrekt kunnen de treinen ook fatsoenlijk keren voor nog efficiëntere aanvoermogelijkheden.

[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 13-11-2018 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Crazy D schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:25:
[...]

Als er 3 dagen geen auto's mogen rijden, kun je een hoop bussen inzetten. Volgens mij liggen er wel wat weilanden en andere parkeer-mogelijkheden in de omgeving, daar vandaan non-stop pendelbussen. En gooi een zooi OV-fietsen er tegenaan :)
150.000 bezoekers en er kunnen circa 50 mensen in een bus... nah... gaat niet gebeuren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:38

Reinier

\o/

Blue-eagle schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 14:56:
Een geul graven + paar km. aan spoor aanleggen is toch niet iets wat extreem veel tijd moet kosten? Met nog anderhalf jaar te gaan moet dat lukken voor een GP in 2020.
Kan zijn dat je aan het trollen bent, maar alleen al de procedures rondom bestemmingsplannen, onteiginingen, ontwerpen en bezwaren duren al (veel) langer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Hadden ze een stukje naar het oosten, in Amsterdam, ook niet zo'n project waarbij er "even" een stukje spoor aangelegd moest worden?
Liep geloof ik maar een klein beetje uit qua planning en kosten :O

Echt, allemaal leuk en aardig maar dat soort dingen gaan echt niet zomaar even gebeuren in dit land. Sowieso qua kosten niet, althans ik mag niet hopen dat de overheid hier zoveel miljoenen in gaat steken en daarnaast nog alle tegenstanders die nu al beginnen te schreeuwen (zonder dat er ook maar iets concreet is) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Crazy D schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 13:25:
[...]

En jij gaat de bewoners van Aerdenhout even vertellen dat ze 3 dagen niet met de auto thuis kunnen komen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

naitsoezn schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:01:
Waarom zou je afsplitsen? Het is minder dan 1500 meter lopen. Als je een stukje voor het eind van het echte station een tijdelijk station optrekt kunnen de treinen ook fatsoenlijk keren voor nog efficiëntere aanvoermogelijkheden.
Ik heb deze berekening al een keer gemaakt voor de lol (mocht van de baas :p ) , maar kort gezegd kun je met 3x SLT6 (300m) ca. 2000 mensen per keer vervoeren. Met de standaard norm voor keertijd (en huidige situatie op Zandvoort) kan je tussen Haarlem - Zandvoort 12 treinen per uur rijden en keren... dan kun je in theorie dus 24.000 mensen per uur vervoeren.
Het is misschien zelfs mogelijk om dit naar 16 op te schroeven, maar dan moet je tijdelijk een dubbelzijdig perron bouwen op Zandvoort (is mogelijk), echter blijf je dan een bottleneck op Amsterdam en Haarlem houden.

Maar goed, 24.000 per uur is niet slecht wetende dat niet iedereen tegelijk komt en ook een deel met de auto of bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
ArcticWolf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:30:
[...]

Ik heb deze berekening al een keer gemaakt voor de lol (mocht van de baas :p ) , maar kort gezegd kun je met 3x SLT6 (300m) ca. 2000 mensen per keer vervoeren. Met de standaard norm voor keertijd (en huidige situatie op Zandvoort) kan je tussen Haarlem - Zandvoort 12 treinen per uur rijden en keren... dan kun je in theorie dus 24.000 mensen per uur vervoeren.
Het is misschien zelfs mogelijk om dit naar 16 op te schroeven, maar dan moet je tijdelijk een dubbelzijdig perron bouwen op Zandvoort (is mogelijk), echter blijf je dan een bottleneck op Amsterdam en Haarlem houden.

Maar goed, 24.000 per uur is niet slecht wetende dat niet iedereen tegelijk komt en ook een deel met de auto of bus komt.
Je kan beter een berekening maken voor een HSL lijn naar het noorden en die indienen ipv geldverspillende treinlijnen naar zandvoort voor 1 f1 wedstrijd .

Niet persoonlijk hoor maar we moeten natuurlijk wel realistisch zijn en geen steen verbouwen of aanpassen voordat FOM met een kontrakt voor 10 jaar komt zodat er gewoon plannen gemaakt kunnen worden ipv noodgrepen voor 1 jaar die pure geldverspilling zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

leekers schreef op woensdag 14 november 2018 @ 07:52:
[...]

Je kan beter een berekening maken voor een HSL lijn naar het noorden en die indienen ipv geldverspillende treinlijnen naar zandvoort voor 1 f1 wedstrijd .

Niet persoonlijk hoor maar we moeten natuurlijk wel realistisch zijn en geen steen verbouwen of aanpassen voordat FOM met een kontrakt voor 10 jaar komt zodat er gewoon plannen gemaakt kunnen worden ipv noodgrepen voor 1 jaar die pure geldverspilling zijn .
Ja ach, was voor de lol... persoonlijk zit ik ook niet te wachten op een F1 race op Zandvoort (wat ik hier al eerder heb gezegd) en maatschappelijk gezien zie ik de baten er ook niet van in behalve een hoop geldverspilling idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
sjaool schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 16:30:
[...]

150.000 bezoekers en er kunnen circa 50 mensen in een bus... nah... gaat niet gebeuren. :P
Kan prima. Bij de luchtmachtdagen (170.000 bezoekers op de drukste dag) komt ook het overgrote deel met de auto - bus.

https://www.defensie.nl/a...htdagen-280.000-bezoekers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
ArcticWolf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:04:
[...]

Ja ach, was voor de lol... persoonlijk zit ik ook niet te wachten op een F1 race op Zandvoort (wat ik hier al eerder heb gezegd) en maatschappelijk gezien zie ik de baten er ook niet van in behalve een hoop geldverspilling idd.
Hier ook... Mocht er een race in Zandvoort komen dan bedraagt mijn reistijd ca. 5 seconden. De tijd die mijn TV erover doet om op te starten ;).

Ben al bij verschillende GP's geweest, maar die van Nederland zou me niet eens trekken. Monza als mini-vakantie is veel leuker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cheesy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:31:
[...]

Kan prima. Bij de luchtmachtdagen (170.000 bezoekers op de drukste dag) komt ook het overgrote deel met de auto - bus.

https://www.defensie.nl/a...htdagen-280.000-bezoekers
Leeuwarden is dan ook iets eenvoudiger te bereiken dan Zandvoort. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
ArcticWolf schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:04:
[...]

Boycot je dan gelijk de hele F1 even? Het is namelijk één grote bak geldverspilling (lees poppenkast)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
sjaool schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:49:
[...]

Leeuwarden is dan ook iets eenvoudiger te bereiken dan Zandvoort. ;)
Als je met bussen werkt, hoeft Zandvoort ook niet bereikbaar te zijn. Je pakt dan een enorme straal rond Zandvoort. Ik ben een aantal keer naar de luchtmachtdagen geweest, maar dan parkeer je ook vaak in the middle of nowhere.

Je kunt beter denken in mogelijkheden dan in onmogelijkheden hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Cheesy schreef op woensdag 14 november 2018 @ 08:54:
[...]

Als je met bussen werkt, hoeft Zandvoort ook niet bereikbaar te zijn. Je pakt dan een enorme straal rond Zandvoort. Ik ben een aantal keer naar de luchtmachtdagen geweest, maar dan parkeer je ook vaak in the middle of nowhere.

Je kunt beter denken in mogelijkheden dan in onmogelijkheden hè.
Of in realiteit natuurlijk. Ik zie op zich helemaal geen problemen met een grand prix op Zandvoort. Degene die er heen wil ziet maar dat hij er komt. Op tijd vertrekken is daar een van. Of er een overnachting boeken in de een stad in de omgeving en op de fiets er heen. Voor de rest als het op Paul Ricard of Silverstone kan, dan kan het op Zandvoort ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
naitsoezn schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 17:45:
[...]

En terecht ;) Laten we nou niet doen alsof Zandvoort (of Assen wmb) die unieke baan is :P . Voor een coureur zijn er volgens mij mooiere banen om naar uit te kijken. Ook lelijkere :+
Moet je toch wel tegenspreken over Assen. Voor veel coureurs en toeschouwers van de MotoGP is het toch wel één van de favoriete banen om op te rijden en de race te zien. ;)

Laat de F1 daarom maar lekker naar Zandvoort gaan. Dan blijft Assen in ieder geval onveranderd voor de MotoGP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 06:41
Weet niet hoeveer waarde aan gehecht kan worden maar hier.

"FOM zet Nederlandse GP voor 2020 op kalender: Zandvoort of Assen"
https://www.formule1.nl/n...ender-zandvoort-of-assen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackal131
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-05 15:03
devil-strike schreef op maandag 26 november 2018 @ 18:34:
Weet niet hoeveer waarde aan gehecht kan worden maar hier.

"FOM zet Nederlandse GP voor 2020 op kalender: Zandvoort of Assen"
https://www.formule1.nl/n...ender-zandvoort-of-assen/
Zandvoort gaat nooit klaar zijn voor de F1 binnen anderhalf jaar.

Ik snap niet dat er nog niet gesproken is over een optie om de locatie voor de F1 ieder jaar te wisselen tussen Zandvoort en Assen.
Leuk dat de FOM nu een plekje heeft vrijgemaakt voor een Nederlands GP, maar als het niet gaat lukken om de boel voor elkaar te krijgen, dan ben je dat plekje kwijt en zie dan maar weer eens op de kalender te komen.
Panini schreef op woensdag 14 november 2018 @ 09:12:
[...]
Laat de F1 daarom maar lekker naar Zandvoort gaan. Dan blijft Assen in ieder geval onveranderd voor de MotoGP.
Het circuit van Assen heeft al aangegeven om het circuit hoe dan ook aan te passen, om klaar te zijn voor een eventuele F1 race op Assen. En om in ieder geval een licentie te bemachtigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Jackal131 op 27-11-2018 11:47 ]

psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Eerst zien dan geloven, zowel Zandvoort als Assen. Beide partijen kunnen het niet laten om telkens weer een bericht te laten lekken zodat het onderwerp aandacht blijft houden.

Van Assen is bekend dat ze de afgelopen jaren als aan het uitbreiden/updaten zijn, daarnaast zijn de benodigde F1 aanpassingen beperkt en hebben ze de financiën al bij elkaar.

Bij Zandvoort moet er een hele hoop gebeuren en zijn er vooralsnog volgens mij geen concrete geluiden dat er een schep de grond in gaat. Sterker nog, ze hebben de financiering nog niet eens rond! Dus ik ben heel benieuwd hoe ze dat voor mei 2020 voor elkaar gaan krijgen.

Maar wellicht is het de FOM/FIA ook wel een zorg en hoeft Zandvoort niet perse in 2020 up to date te zijn qua faciliteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:45
Jackal131 schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:44:
[...]

Het circuit van Assen heeft al aangegeven om het circuit hoe dan ook aan te passen, om klaar te zijn voor een eventuele F1 race op Assen. En om in ieder geval een licentie te bemachtigen.
Was ik nog niet van op de hoogte; na jouw bericht ook direct gaan zoeken wat de aanpassingen zouden zijn en de kosten daarvan. Met een slordige 1 á 2 miljoen moeten de aanpassingen voor de F1 klaar zijn, wat eigenlijk een no-brainer is.

Wel zie je dat de andere topklasse, de MotoGP, hier niet echt op zit te wachten:
Top MotoGP riders opposed to Assen F1 race. Een F1 race op Zandvoort zou dan beter zijn in mijn optiek, echter de investering om dit circuit en de omgeving daar klaar voor te maken is dan weer een stuk hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Behalve het circuit (wat mij betreft niet geschikt) en de toegangswegen (ook nog niet geschikt), is Zandvoort toch eigenlijk toch ook helemaal geen goed reclameplaatje? Het is er echt een uiteengevallen zooitje in een achterstandswijk. Je zou je bijna schamen als je bedenkt dat het gehele F1 circus zich daar een paar dagen moet vertoeven. Vergeleken met de luxe en gigantische faciliteiten van andere circuits is Zandvoort wat betreft overige voorzieningen toch ook zwaar ondermaats? Centerparcs, een camping, een paar sociale flats uit de jaren 60 en dat is het. Dat zal ook nooit in 1,5 jaar opgeknapt kunnen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Divak op 29-11-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Nee denk dat je helemaal gelijk hebt... Ow wacht:+ we hebben Brazilië nog op de kalender staan waar diverse team crews al eens helemaal gestript zijn.

Ik denk dat we wel erg negatief zijn over zandvoort...

In mijn regio is ook eens een groot evenement geweest. Alle auto's werden geweerd alles bewoners konden er nog met de auto komen doormiddel van speciale passen. Dus zo heel gek is zo'n constructie niet daarmee weer je de grote aantallen auto's in zandvoort en hou je het bereikbaarder doormiddel van pendel bussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Voordeel van Zandvoort is dat het dichtbij Amsterdam ligt. Voor mensen van buiten Nederland is het dus de GP van Nederland/Amsterdam en dat trekt wel.

Nu is het van Amsterdam naar Assen ook maar twee uurtjes rijden, voor een Nederlander best een afstand maar voor de meeste Europeanen (laat staan Amerikanen) een lachertje.

Kunnen we geen poll maken om in kaart te brengen wie wel/niet de GP van Nederland gaan (mocht het doorgaan in 2020)

Ik zeg op voorhand dat ik niet ga, echter woon ik een half uur van Assen en dan is de verleiding wel groot mocht het daar plaatsvinden. Zandvoort skip ik, dan kan ik (gezien de bereikbaarheid) bijna net zo vlot naar Hockenheim en eigenlijk wil ik een keer naar de GP van Oostenrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:13
B-Real schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:29:

Nu is het van Amsterdam naar Assen ook maar twee uurtjes rijden, voor een Nederlander best een afstand maar voor de meeste Europeanen (laat staan Amerikanen) een lachertje.
Zoals ik eens eerder aangaf, dat zijn inderdaad diezelfde Nederlands die in de zomer en masse richting Belgie, Duitsland, Oostenrijk en Hongarije, maar Assen is te ver... :+

Zag zojuist dit voorbij komen:

https://www.autobahn.eu/1...leg-wegen-rond-zandvoort/

Zou het werkelijk bizar vinden. Er ligt een glimmende 4-baans snelweg naast circuit Assen, maar laten we vooral miljoenen pompen in nieuwe wegen voor een 1-jaarlijkse race. Het argument is natuurlijk dat dan de badgasten er ook wat aan zullen hebben, maar zelfs met het huidige karrenspoor is het volgens mij al druk zat voor de mensen in de omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
B-Real schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:29:
Voordeel van Zandvoort is dat het dichtbij Amsterdam ligt. Voor mensen van buiten Nederland is het dus de GP van Nederland/Amsterdam en dat trekt wel.

Vanuit Amsterdam/schiphol is Zandvoort (dan) echt niet in twee uur te bereiken. Assen is dus gunstiger gelegen.

(En al laat je ze rondjes rijden op een stratencircuit in Haaksbergen, dan kun je het nog prima de GP van Amsterdam noemen. Zo werkt dat in sport marketing land)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Divak schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:20:
Behalve het circuit (wat mij betreft niet geschikt) en de toegangswegen (ook nog niet geschikt), is Zandvoort toch eigenlijk toch ook helemaal geen goed reclameplaatje? Het is er echt een uiteengevallen zooitje in een achterstandswijk. Je zou je bijna schamen als je bedenkt dat het gehele F1 circus zich daar een paar dagen moet vertoeven. Vergeleken met de luxe en gigantische faciliteiten van andere circuits is Zandvoort wat betreft overige voorzieningen toch ook zwaar ondermaats? Centerparcs, een camping, een paar sociale flats uit de jaren 60 en dat is het. Dat zal ook nooit in 1,5 jaar opgeknapt kunnen worden.
Ik denk dat je de boel een beetje te somber inziet. Dat Zandvoort eerste keus is heeft alles te maken met de historie die het circuit heeft. Er hangt toch een bepaalde sfeer omheen die veel coureurs en F1 fans geweldig vinden. De faciliteit zijn daar in dit geval ondergeschikt aan. Er zijn genoeg circuits waar met moeite kunt komen of weer vertrekken dus dat is ook niet eens een probleem.

Bovendien waarom zou je heel Zandvoort willen opknappen voor een paar dagen? Daar gaat het toch ook helemaal niet om? De mensen die er heen gaan, gaan voor de sfeer en de ervaring, de rest is ondergeschikt. Tenminste dat zou mijn instelling zijn. ;)

Het circuit zelf is door de mensen die het kunnen weten goedgekeurd. Dus ook geen probleem. Nee, ik kijk er wel naar uit om een grand prix op Zandvoort te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
renegrunn schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:01:

Zag zojuist dit voorbij komen:

https://www.autobahn.eu/1...leg-wegen-rond-zandvoort/

Zou het werkelijk bizar vinden. Er ligt een glimmende 4-baans snelweg naast circuit Assen, maar laten we vooral miljoenen pompen in nieuwe wegen voor een 1-jaarlijkse race. Het argument is natuurlijk dat dan de badgasten er ook wat aan zullen hebben, maar zelfs met het huidige karrenspoor is het volgens mij al druk zat voor de mensen in de omgeving.
Echt wat een humor .
Lijkt me een prachtig idee onteigen alle villa's in Aerdenhout om er een mooie 6 baans snelweg neer te leggen omdat liberty er een gp wil organiseren .

Laten we niet vergeten dat we dit allemaal doen voor 1 of maximaal 2 jaar die inversteringen van miljoenen omdat niemand van liberty een kontrakt voor 10 jaar wil afsluiten zodat er gepland en normaal geinvesteerd kan worden .

Dit begint gewoon een lachwekkend hilarisch verhaal te worden !

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:49
Ach, 2013: 27,5 miljoen euro is de politie jaarlijks kwijt aan het beveiligen van voetbalwedstrijden. Dit bedrag is een schatting van de politievakbond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
Het lijkt erop dat de meerderheid van omwonenden de F1 in zandvoort wil .

Omwonenden kiezen voor historie
Voor de omwonenden weegt de historie echter veel zwaarder. Van 1948 tot 1985 vonden er Formule 1 races plaats in Zandvoort. Dit is volgens de ondervraagden een veel belangrijker factor dan het feit dat het circuit mede-eigendom is van prins Bernhard.

https://www.noordhollands...google&utm_medium=organic

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

leekers schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:11:
Het lijkt erop dat de meerderheid van omwonenden de F1 in zandvoort wil .
Nee, er staat dat mensen uit de omgeving enthousiaster zijn dan mensen die verder uit de buurt wonen, niet dat de meerderheid van de mensen uit de buurt voor is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

noo schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:22:
[...]

Nee, er staat dat mensen uit de omgeving enthousiaster zijn dan mensen die verder uit de buurt wonen, niet dat de meerderheid van de mensen uit de buurt voor is...
Ik heb petities e.d gezien van mensen die in Zandvoort wonen, die absoluut géén F1 willen daar.

Laten we eerlijk zijn, men wil dit alleen vanwege Max. Moet je dan miljoenen in een circuit gaan pompen? Imo totaal onverantwoord. Als Assen met 1 a 2 miljoen F1 geschikt is, lijkt me dat een betere optie. De aanpassingen die voor de F1 gedaan zouden moeten worden, wil men daar hoe dan ook wel doorvoeren. Nu nog een handige planning maken voor de F1 icm de MotoGP en we komen een heel eind, uiteraard moeten die klassen geen last van elkaar hebben.

Al met al zie ik het gewoon niet gebeuren. Nogmaals: Als men dit alleen wil vanwege Max, is dat de verkeerde reden. En voor de duidelijkheid, hoewel ik persoonlijk geen fan ben, gaat het mij niet om Max zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik heb petities e.d gezien van mensen die in Zandvoort wonen, die absoluut géén F1 willen daar.
Er is altijd wel ergens een Harry of Anita te vinden die ergens tegen is om een of andere random reden.

De meerderheid hier vind het allemaal prachtig. * Glashelder kan lopend naar het circuit.

Assen is saai. Zandvoort d:)b

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 17:20
Het is een dure grap om een F1 race te organiseren. Het is de vraag of het bedrijfsleven het betreffende bedrag wil en kan ophoesten.

https://www.forbes.com/si...-an-f1-race/#51a5bb454f79

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Glashelder schreef op zondag 6 januari 2019 @ 16:43:
[...]

Er is altijd wel ergens een Harry of Anita te vinden die ergens tegen is om een of andere random reden.

De meerderheid hier vind het allemaal prachtig. * Glashelder kan lopend naar het circuit.

Assen is saai. Zandvoort d:)b
Weet je wat saai is? Zandvoort. Kijk zelf maar hoe breed die baan werkelijk is met moderne F1 auto's. ;)

Dit is gewoon Monaco in de duinen. Het enige goede eraan is dat de baar zo bizar RBR biased zal zijn dat Max hier gewoon pole kan pakken en makkelijk kan winnen. Niemand gaat hier inhalen. :')

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dan kan je de halve F1 kalender wel schrappen als ‘makkelijk inhalen’ het criterium gaat worden :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:33

Chiron

Moderator Discord
DaniëlWW2 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:01:
[...]

Weet je wat saai is? Zandvoort. Kijk zelf maar hoe breed die baan werkelijk is met moderne F1 auto's. ;)
[YouTube: What A Dutch GP At Zandvoort Could Look Like - Assetto Corsa]

Dit is gewoon Monaco in de duinen. Het enige goede eraan is dat de baar zo bizar RBR biased zal zijn dat Max hier gewoon pole kan pakken en makkelijk kan winnen. Niemand gaat hier inhalen. :')
Dan nog heb ik liever dat ze Zandvoort gaan verbouwen en verbreden hier en daar. Ik heb een variant voorbij zien komen met een 8-je erin a la Suzuka, die zag er wel tof uit.

Assen moeten ze niet aan gaan passen, dat is voor de motorfiets juist het mooiste circuit met een legendarische historie.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Glashelder schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:04:
Dan kan je de halve F1 kalender wel schrappen als ‘makkelijk inhalen’ het criterium gaat worden :p
Wat van mij dus ook wel mag gebeuren :P

Zandvoort is qua ligging natuurlijk erg leuk, de historie is ook wel leuk, maar de F1 is niet geschikt meer voor Zandvoort en andersom. Het is leuk voor de Formula E, rijden ze eens op een echt circuit, en die dingen zijn gemaakt voor close racing, maar Zandvoort is net zo geschikt voor de F1 als de Nordschleife dat is :+

De hele shit verbouwen kan natuurlijk wel, maar echt veel ruimte is er niet, en tja, dan krijg je Tilkedrome #21, leuk joh :/

Als er echt F1 in Nederland moet en zal komen, dan is Assen echt de betere baan. En als dat niet kan toch kijken of een leuk stratencircuit mogelijk is, niks mis met een goed stratencircuit namelijk :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DaniëlWW2 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:01:
[...]

[YouTube: What A Dutch GP At Zandvoort Could Look Like - Assetto Corsa]

Sorry, maar dat zie ik niet. Ik zie geen enkel stuk waar de baan niet minstens drie auto's breed is.
En wat dan nog als het Monaco in de duinen is. Monaco is nog altijd een van de mooiste races op de kalender.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:52

Vuvuzela

My spire is forming

Maasluip schreef op maandag 7 januari 2019 @ 21:47:
[...]
Sorry, maar dat zie ik niet. Ik zie geen enkel stuk waar de baan niet minstens drie auto's breed is.
En wat dan nog als het Monaco in de duinen is. Monaco is nog altijd een van de mooiste races op de kalender.
De breedte is imho ook niet echt het grote probleem, je kan nergens iemand uitremmen. En Monaco is wel iets anders dan deze zandbak :P

Denk dat het een super gave baan is voor de coureurs in de kwali, maar qua racen past het niet helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door Vuvuzela op 07-01-2019 22:54 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Vuvuzela schreef op maandag 7 januari 2019 @ 22:53:
[...]

De breedte is imho ook niet echt het grote probleem, je kan nergens iemand uitremmen. En Monaco is wel iets anders dan deze zandbak :P

Denk dat het een super gave baan is voor de coureurs in de kwali, maar qua racen past het niet helaas.
Dat is ook het geval met Assen een circuit wat totaal ongeschikt is zonder aanpassingen voor een modene F1 race .
(Als er iets gebeurd in de ramshoek is er zelfs een kans dat er een auto op de ruskenhoek kan belanden)

Ik weet dat sommige mensen nu weer gaan roepen dat het makkelijk kan en weet je nog 10 a 15 jaar geleden die formule race met die indycars ? (slechte vergelijking)

Ik heb het al eerder gezegd assen kan en moet niet worden aangepast voor F1 (iets met historie waar F1 mensen zo aan hechten) en de enige manier om een F1 race goed te organiseren in nederland is om een kontrakt af te sluiten voor minstens 10 jaar (zoals assen ook met dorna doet) en een geheel nieuw F1 circuit te bouwen .

[ Voor 5% gewijzigd door leekers op 08-01-2019 06:58 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Denk dat er op Zandvoort meer inhaal mogelijkheden zijn dan in Monaco :P Maar zoals altijd is het grotendeels politiek en geld, en maar een heel klein beetje of het ook een leuke race kan opleveren (anders kun je idd wel veel meer banen schrappen). Als ik moet kiezen uit 2 banen waar je niet kunt inhalen, dan liefst Zandvoort :)

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

Crazy D schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:42:
Denk dat er op Zandvoort meer inhaal mogelijkheden zijn dan in Monaco :P Maar zoals altijd is het grotendeels politiek en geld, en maar een heel klein beetje of het ook een leuke race kan opleveren (anders kun je idd wel veel meer banen schrappen). Als ik moet kiezen uit 2 banen waar je niet kunt inhalen, dan liefst Zandvoort :)
Tijdens die ADAC TCR en Porsche Cup dagen afgelopen augustus werd er zelden ingehaald, eerste paar minuten is leuk en daarna begon het veld te settelen en was het gedaan. Ik denk dat er 2x is ingehaald, je kan echt makkelijk verdedigen op Zandvoort.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Wait what? :o
De Amerikaanse organisatie achter de Formule 1 heeft een principeovereenkomst gesloten met circuit Zandvoort om de Grand Prix vanaf volgend jaar drie jaar lang daar te houden.
Om de begroting sluitend te krijgen had het circuit, eigendom van prins Bernard junior, het kabinet gevraagd om een jaarlijkse bijdrage van 7 miljoen euro. Later werd dat bedrag teruggebracht tot 5 miljoen per jaar.
Bruins gaat dus geen belastinggeld uitgeven aan de Formule 1 in Nederland. "Gezien de impact van de GP Formule 1 zijn er voldoende mogelijkheden voor het Nederlandse bedrijfsleven om hieraan een financiële bijdrage te leveren en daar voordeel uit te halen. Ook is een hoge ticketopbrengst te verwachten.
https://nos.nl/artikel/22...rmule-1-in-nederland.html

De deal is gewoon rond als Zandvoort €5 miljoen extra kan krijgen. Uiteraard wil de regering niet, dus allemaal even lief naar Jumbo, Heineken, Shell, Unilever en de banken kijken. Dan hebben we volgend seizoen onze Nederlandse GP. :*)

[ Voor 34% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-02-2019 18:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 19-05 12:43
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:33:

[...]

[...]

[...]

De deal is gewoon rond als Zandvoort €5 miljoen extra kan krijgen. Uiteraard wil de regering niet, dus allemaal even lief naar Jumbo, Heineken, Shell, Unilever en de banken kijken. Dan hebben we volgend seizoen onze Nederlandse GP. :*)
Oftewel, het luchtkasteel van Bernard...

Gewoon op Assen houden, ophouden met dat meelijwekkende verhaal rondom Zandvoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:33:

[...]

[...]

[...]

Zo simpel is het niet want die Amerikanen willen niet alleen voldoende geld zien, maar ook buy in van de overheid waarmee je als organisatie aan kunt tonen dat er voldoende draagvlak onder de bevolking is voor zo'n evenement. Aangezien de regering nu dus blijkbaar heeft geweigerd zal er iets (extra's) van de provincie of de gemeente verwacht moeten worden denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
Den_S85 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 18:50:
[...]

Oftewel, het luchtkasteel van Bernard...

Gewoon op Assen houden, ophouden met dat meelijwekkende verhaal rondom Zandvoort.
Dat principe akkoord (de voorwaarde dat Zandvoort de financiën rond krijgt), ligt er al een tijdje. En nu geeft het kabinet dus aan geen geld hier aan te besteden, wat mij ook heel gezond lijkt. In the mean time heeft Assen de financiering al wel rond, dus ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:32

Pierre

Van nature lui!

Zo en een Grand Prix in Zandvoort is ook klaar. Dit lees ik net op nu.nl https://www.nu.nl/formule...-1-race-in-zandvoort.html

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:18

Arfman

Drome!

Pierre schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:16:
Zo en een Grand Prix in Zandvoort is ook klaar. Dit lees ik net op nu.nl https://www.nu.nl/formule...-1-race-in-zandvoort.html
Goedzo. Jammer dat de overheid met 2 maten meet (voetbal anyone?) maar dit is in ieder geval al iets.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-02 19:57
Arfman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:19:
[...]

Goedzo. Jammer dat de overheid met 2 maten meet (voetbal anyone?) maar dit is in ieder geval al iets.
De kabinet heeft aangegeven dat het niet voldoende past binnen het beleid, dat vooral gericht is op brede deelname aan sporten en bewegen.

Wat bedoelen ze met brede deelname, en bewegen?

Wel jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door dindr op 05-02-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-05 15:12
Waarom zou 5 miljoen niet te overbruggen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Assen is exit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Exit?

Als ik die brief juist interpreteer heeft Zandvoort tot 1 april de tijd om de boel rond te krijgen, anders gaat men met andere partijen (lees: Assen) praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
alexbl69 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Exit?

Als ik die brief juist interpreteer heeft Zandvoort tot 1 april de tijd om de boel rond te krijgen, anders gaat men met andere partijen (lees: Assen) praten.
Dat, en de brief is van half december... en is precies het principe akkoord waar ik eerder op doelde. Oud nieuws dus(?)

[ Voor 10% gewijzigd door renegrunn op 05-02-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 19-05 12:43
De brief van RTL is inderdaad een bevestiging van oude geruchten.

Overigens zou het lekken van deze brief genoeg reden kunnen zijn om de LOI nu al af te breken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:06:
[...]

Zo simpel is het niet want die Amerikanen willen niet alleen voldoende geld zien, maar ook buy in van de overheid waarmee je als organisatie aan kunt tonen dat er voldoende draagvlak onder de bevolking is voor zo'n evenement. Aangezien de regering nu dus blijkbaar heeft geweigerd zal er iets (extra's) van de provincie of de gemeente verwacht moeten worden denk ik.
Liberty geeft alleen maar om hoeveel centjes ze binnen krijgen. Zeker na de afgelopen weken waar steeds meer GP organisatoren steeds duidelijker zich aan het beklagen zijn over Liberty en de kosten voor de races. Onderhand kan Liberty zich wel een succes permitteren. Met Zandvoort weten ze dat die tribunes helemaal vol zitten. ;)

Dus als Zandvoort betaald, dan racen ze er. Verder kom je nu werkelijk met het argument aanzetten dat het draagvlak onder de bevolking bewezen moet worden? Heb je de tribunes in Duitsland, Oostenrijk en België vorig seizoen gemist? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:23:
[...]

Liberty geeft alleen maar om hoeveel centjes ze binnen krijgen. Zeker na de afgelopen weken waar steeds meer GP organisatoren steeds duidelijker zich aan het beklagen zijn over Liberty en de kosten voor de races. Onderhand kan Liberty zich wel een succes permitteren. Met Zandvoort weten ze dat die tribunes helemaal vol zitten. ;)
Kan. Ik zeg alleen maar wat er eerder gemeld werd, want echt nieuws is het bericht niet
Dus sls Zandvoort betaald, dan racen ze er. Verder kom je nu werkelijk met het argument aanzetten dat het draagvlak onder de bevolking bewezen moet worden? Heb je de tribunes in Duitsland, Oostenrijk en België vorig seizoen gemist? :P
Draagvlak onder de (lokale) bevolking voor een lokale race is wat anders dan massale belangstelling om zo'n race elders bij te wonen ;) . Imho kan dat draagvlak ook op een andere manier aangetoond worden, zoals de gemeente Zandvoort die zich actief inspant om de randvoorwaarden te regelen, maar een paar miljoen van de overheid maakt het allemaal nog net wat makkelijker. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat die 'luizige' paar miljoen een breekpunt gaat zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

naitsoezn schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:28:
[...]

Kan. Ik zeg alleen maar wat er eerder gemeld werd, want echt nieuws is het bericht niet

[...]

Draagvlak onder de (lokale) bevolking voor een lokale race is wat anders dan massale belangstelling om zo'n race elders bij te wonen ;) . Imho kan dat draagvlak ook op een andere manier aangetoond worden, zoals de gemeente Zandvoort die zich actief inspant om de randvoorwaarden te regelen, maar een paar miljoen van de overheid maakt het allemaal nog net wat makkelijker. Desalniettemin kan ik me niet voorstellen dat die 'luizige' paar miljoen een breekpunt gaat zijn.
Tja, Bruins had het wel over het faciliteren van vergunningen, infrastructuur en belastingen. Die laatste is dan wel weer heel erg relevant. Verder als je geen geluidsoverlast wil of drukte, dan moet je gewoon niet in Zandvoort gaan wonen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-02-2019 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:32:
Verder als je geen geluidsoverlast wil of drukte, dan moet je gewoon niet in Zandvoort gaan wonen. ;)
Beetje érg kort door de bocht, niet? :s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Exit?

Nee, ze gaan met andere partijen in het buitenland praten wat ik begrepen heb.
CH4OS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:36:
[...]
Beetje érg kort door de bocht, niet? :s
Een paar dagen per jaar F1 moet toch wel kunnen lijkt mij. En zoveel lawaai maken die wagens nu ook weer niet als je het vergelijkt met de BOSS GP. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door sjaool op 05-02-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Wellicht dat als er iemand anders dan Prins Bernard circuiteigenaar zou zijn de overheid er misschien wel iets welwillender tegenover zou hebben gestaan.

Zo voel ik het zelf ook, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

alexbl69 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 22:33:
Wellicht dat als er iemand anders dan Prins Bernard circuiteigenaar zou zijn de overheid er misschien wel iets welwillender tegenover zou hebben gestaan.

Zo voel ik het zelf ook, maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.
Ik denk het niet. De regering heeft gelijk als ze zeggen geen geld te willen bijdragen omdat het een evenement is dat georganiseerd wordt door een beursgenoteerd bedrijf. Het is een puur commerciële aangelegenheid. De organisatie moet dus in staat zijn om het benodigde geld zelf bijeen te krijgen. En Bernard jr. heeft volgens mij connecties genoeg om dat laatste beetje ook nog wel bij elkaar te kunnen sprokkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
sjaool schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:25:
[...]

Ik denk het niet. De regering heeft gelijk als ze zeggen geen geld te willen bijdragen omdat het een evenement is dat georganiseerd wordt door een beursgenoteerd bedrijf. Het is een puur commerciële aangelegenheid. De organisatie moet dus in staat zijn om het benodigde geld zelf bijeen te krijgen. En Bernard jr. heeft volgens mij connecties genoeg om dat laatste beetje ook nog wel bij elkaar te kunnen sprokkelen.
Natuurlijk moet er geen geld gevraagd worden bij de overheid maar zowel zandvoort als assen moeten er gewoon niet intrappen als liberty niet een kontrakt voor minstens 10 jaar af wil sluiten .
Dergelijke inverteringen zijn alleen te maken met kontrakten voor de langere termijn zodat als liberty de boel verkoopt aan de een of andere gek er geen circuit overblijft met schulden en geen F1 .

Wil liberty dat niet dan gewoon lekker geen F1 in nederland en gewoon in belgie gaan kijken .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 19-05 14:25

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

dindr schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:23:
[...]

De kabinet heeft aangegeven dat het niet voldoende past binnen het beleid, dat vooral gericht is op brede deelname aan sporten en bewegen.

Wat bedoelen ze met brede deelname, en bewegen?
Brede deelname is 100.000 hooligans en bewegen is lekker schoppen en gooien met stenen.

:+

Hebben ze de oranjetribune bij de GP van Oostenrijk wel eens gezien? Hoe is dat geen brede deelname en bewegen?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

sjaool schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 00:25:
Vind ik niet. Voetbal kost de staat wekelijks superveel geld, en er zijn in het verleden clubs en stadions voor wel meer dan 5 miljoen euro gered met staatssteun

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:43
Crazy D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:30:
[...]

Vind ik niet. Voetbal kost de staat wekelijks superveel geld, en er zijn in het verleden clubs en stadions voor wel meer dan 5 miljoen euro gered met staatssteun
zij die clubs niet gered door de lokale overheid. ik denk dat als de gemeente den haag 10mln bijspringt dat voor de overheid "geen" probleem is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Crazy D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:30:
[...]

O, ik ben het er zeker ook niet mee eens dat er zoveel gemeenschapsgeld wordt uitgegeven aan voetbal. Dat zijn ook commerciële instellingen. Geef de spelers maar wat minder loon en besteedt dat aan beveiliging en orde handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D

Crazy D

Lokale overheid krijgt ook gewoon geld vanuit de rijksoverheid. Maar goed, wilde maar even aangeven dat het om maar 5 miljoen gaat. En ik denk dat er best wat geld terugkomt in de vorm van belastingen als het doorgaat.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Crazy D schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 08:47:
Lokale overheid krijgt ook gewoon geld vanuit de rijksoverheid. Maar goed, wilde maar even aangeven dat het om maar 5 miljoen gaat. En ik denk dat er best wat geld terugkomt in de vorm van belastingen als het doorgaat.
Ik gok zelf dat die 5 miljoen al terug verdiend is puur aan btw/accijnzen op brandstof. Vind het een beetje jammer van de overheid maar was te verwachten toch? F1 en klimaatakkoord gaan nu niet echt bepaald samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-05 10:55
Mwa. Ik ben het er wel mee eens dat de staat zich er niet mee bemoeid - in eerste instantie in ieder geval niet.

Ik bedoel, true, 5 mln is niet heel veel geld. Maar het stelt een precedent. Waarschijnlijk is het eerste jaar het meest economisch viabel. Als je nu 5 mln toezegt, dan is het volgend jaar 7 mln, en over drie jaar het dubbele. Ik vermoed dat overheidsdeelname niet eens nodig is in het eerste jaar. Als er over een paar jaar echt een gat zit in de begroting, kun je het er nog eens over hebben...

Maar dat is het punt niet. Het punt is dat er genoeg dictatoriale regimes zijn in de wereld die zich in de laatste jaren hebben proberen in te kopen in de F1. Nederland is niet één van die naties. Wij zijn in de gelukkige positie daar niet aan mee te hoeven doen. Er is genoeg vermogen en bereidheid om het een commercieel feestje te laten zijn. En, voordat je het roept - ja. F1 is een commercieel feestje pur sang.

Anyway. Ik vind dat Ziggo hoofdsponsor moet worden van dit evenement. Zal ze leren bij Liberty Global :p

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Pagina: 1 ... 4 ... 73 Laatste

Let op:
De Assen vs Zandvoort discussie kan hier achterwege gelaten worden. De keuze is op Zandvoort gevallen en hierdoor is er geen discussiewaarde meer.

Ook kunnen de reacties met 'ik ben ingeloot, maar ik niet', 'ik heb ook kaarten gekocht', 'ik koop geen kaarten, want', 'ik zit in de Tarzanbocht' achterwege gelaten worden, deze voegen niks toe. Hier zal ook strakker op gemodereerd gaan worden.

Voor veelgestelde vragen zie: https://dutchgp.com/faq/

Racetopic: [F1 2021] Race 13 GP van Nederland

De stikstofproblematiek kan hier verder: De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen