Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort

Pagina: 1
Acties:

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
asing schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 09:27:
[...]

Ehmmm nee, dan heb ik een circuit in mijn achtertuin! O-)
Daarom ben ik blij dat het geen assen is laten ze die herrie en verkeersoverlast maar lekker op zandvoort doen 8)7

leekers wijzigde deze reactie 02-11-2018 09:52 (14%)

• alesandro_46
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23:49
rammes schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 10:44:
heeft iemand al wat mockups gemaakt van hoe de baan er dan uit moet komen te zien? of worden er geen baanaanpassingen gedaan.
Op de CPZ wiki staat onderstaande afbeelding. Dit lijkt een oude layout te zijn... Deze layout lijkt me een nog snellere rondetijd op te leveren.

Moeten ze wel even met de Golfbaan en hockey club in conclaaf en een paar van die Center Parcs huisjes op de kop tikken :) :
https://www.google.nl/map...9a,35y,112h/data=!3m1!1e3

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

• Woudloper
  • Registratie: november 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

ThomasG schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:09:
Ofwel: er moet een nieuwe baan komen, of geen Nederlandse GP.
Dit is denk ik ook interessanter, want denk hiervoor dat er in het verleden diverse locaties zijn geopperd hiervoor, bijvoorbeeld:
  • Grand Prix Den Helder (Geen ontwerp gezien, maar is wel ooit opgeworpen als optie)
  • Grand Prix Flevoland (Hiervoor zijn ooit in 2007/2013 suggesties voor gedaan)
  • Stratencircuit rondom grote steden
Stratencircuits zullen niet heel uitdagend zijn en heb hiervoor nog geen uitdagende ontwerpen voorbij zien komen. Denk dat een nieuw circuit in Flevoland het meest zinvol is, ook met vliegveld Lelystad om te hoek. Hier een artist impression van het circuit bij Flevoland/Emmeloord:

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
CH4OS schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:49:
@alexbl69 ProRail, de (spoorweg-)beheerder.

Maar er is al een station in de buurt, dus er hoeft geen spoor te worden doorgetrokken.
Daarnaast stuit dat ook weer op weerstand en eer er een spoortje doorgetrokken is, is het 2030 of zo, dus dat is op korte termijn ook niet haalbaar, maar gezien de afstand van het huidige station tot het circuit, is dat ook zonde van het geld. Volgens Google Maps zit het station Zandvoort op 2 kilometer afstand van het circuit en loop je er redelijk nagenoeg letterlijk recht toe, recht aan.
Nou dat gaat wel lukken station zandvoort uiterst geschikt om die aantallen toeschouwers op te vangen !!

Ik neem aan dat jij niet veel met de trein reist ;)

• CAFAN
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 17-05 14:06

• Reinier
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 23:05
sanderb schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:50:
https://www.ad.nl/economi...e-hoog-gegrepen~adf2e2e6/

Als we dan toch dat vliegveld naar de zee gaan verplaatsten... kunnen we er ook wel een replica van Zandvoort circuit maken toch?

Met een hyperloop vanaf het vasteland...luchthaven op hetzelfde terrein... opgelost :p
(gaat alleen wel wat langer duren dan 2020...)
This looks shopped:

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19:29
RonaldMcDonald schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 11:23:
Die trucks moeten ook ergens geparkeerd worden. Benieuwd welke stukken duin ze allemaal gaan asfalteren om het complete circus aan trucks en paddock buildings neer te zetten. :D
Ook dat zal echt wel meevallen. Iedereen denk allemaal dat het onhaalbare kaart is, en dat het oh zo groot is, en ja dat klopt ook wel en ja er zijn aanpassingen nodig maar het valt allemaal relatief mee. Ter illustratie laten we de ruimte en bereikbaarheid eens vergelijken met een andere race welke al jaren op de kalender staat en welke qua circuit op Zandvoort lijkt, namelijk de Hungaroring.

Hungaroring

Rood gearceerd zie je de ruimte in de de pits, paddock en de ruimte die ze rond het circuit hebben voor stalling van vrachtwagens, motorhomes e.d. De Hungaroring is het kleinste circuit op de kalender (Monaco is geen circuit :P ) en ja er wordt daar wel eens geklaagd over de ruimte, maar goed het lukt al elk jaar. Nu Zandvoort.

Zandvoort

Ook hier in rood gearceerd de ruimte rond het circuit voor opslag van motorhomes, vrachtwagens e.d. Zoals je ziet is er rond het circuit in Zandvoort meer geasfalteerde ruimte dan bij de Hungaroging. De pits en paddock ruimte zal moeten worden verbouwd want deze is nog iets kleiner. Verder zal ook de hoofdtribune verlengt moeten worden, zie blauw gearceerd over deze lengte om dezelfde capaciteit als de Hungaroring te krijgen. Maar dit zijn relatief kleine aanpassingen.

Dus ze rijden al jaren zonder problemen rond op de Hungaroging, ik zie niet in waarom ze dat in Zandvoort niet zouden kunnen, met een nieuw pitgebouw, een verlengde hoofdtribute en wat tijdelijke tribunes ben je er eigenlijk al.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:27

IkWilbert

Het is mij!

Zojuist ook weer verwijderd.... :Y)

I intend to live forever. So far, so good.

• Erwin
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:03
himlims_ schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 13:49:
[...]

hongaroring ligt in middle of nowhere; die kunnen zo veel parkeer plekken erbij pakken als nodig is! er is -geen- overlast, klacht, bereikbaarheidsprobleem daar. qua ligging totaal verschillend, oppervlakte circuit misschien vergelijkbaar. Maar rondom circuit daar is zee van ruimte/leegte
Dit probleem was er wel maar er kwam ook een oplossing..., een extra toegangsweg :P

• Lasmibalsingh
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:48
Gemeente Zandvoort is bereid om ongeveer 1 miljoen euro per jaar investeren om Grand Prix van Zandvoort te ondersteunen.

PSN: KADR777

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Wel knap gedaan van Zandvoort op dit voor elkaar te krijgen, mochten de geruchten kloppen. Overigens was ik nog wel verbaasd om de berekening te lezen bij Geenstijl rondom de opbrengsten:

Het is een mooi Excelletje, maar aan de andere kant is deze berekening niets meer dan een krabbeltje op een servetje/bierviltje

Met name de kosten die vanuit de overheid (geschat en bij benadering) om Zandvoort mogelijk te maken zijn verbazingwekkend.

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

ThomasG schreef op woensdag 10 april 2019 @19:33:
[...]
Dat ligt er maar niet aan. RBR had altijd een short-wheelbase en high-rake (= sneller in langzame bochten) omdat ze een relatief langzame motor hadden. Als de Honda motor zo goed is als de geruchten zal RBR de volgende seizoenen met een langere wheelbase en lagere rank gaan rijden, want dan benut je de motor beter op de rechte stukken en snelle bochten. En dan is Zandvoort niet meer zo heel goed voor RBR.
Uh, moet ik er echt op gaan wijzen dat vrijwel elk team tegenwoordig high rake draait? Of wat dacht je van het feit dat luchtweerstand veel minder belangrijk is voor F1 auto's dan neerwaartse druk? Al die F1 auto's hebben een luchtweerstandscoëfficiënt waar menig straatauto van zou schrikken. Toch zijn ze net even wat sneller. :P

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat RBR voor een lagere rake angle zal gaan kiezen, noch voor een langere auto zal gaan, noch dat een van beiden relevant is voor Zandvoort of dat RBR neerwaartse druk gaat opofferen omdat ze nu een krachtigere PU hebben. Ze zullen eerder voor nog meer neerwaartse druk gaan. Er was een aantal seizoenen maar een team dat alles op de PU inzette terwijl de rest zocht naar meer en meer neerwaartse druk. Dat was Williams, een groot succes is het nu het PU voordeel is verdwenen. :+

De baan in Zandvoort is een grote serie aan bochten waar neerwaartse druk alles is. Het ziet er echt uit als Monaco in de duinen. Het hele idee tegen high rake is dat het voor zoveel luchtweerstand zou zorgen dat je niet vooruit komt. Dat is gewoon klinkklare onzin. Meer kan ik er echt niet van maken. Al was het maar omdat de achterwielophanging van dergelijke auto's bewust is ontworpen om de auto te laten zakken op rechte stukken zodat er minder luchtweerstand is. Nota bene experimenteerde Mercedes zelfs met een high rake en getrimde achtervleugel setup voor hun W10 de afgelopen week in Bahrein. Dat is dan het laatste team dat nog geen high rake reed. ;)

Maar genoeg offtopic nu. Ik zie alleen echt niet de reden waarom er nu weer panisch gereageerd moet worden. Laat Newey lekker doen wat Newey doet. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:25

Hij heeft ervaring :)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:31
Maarten_E schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Hmm, een race houden op Schiphol... Denk dat Mercedes dat wel leuk zou vinden met hun vermogen :+
:+

PV Output

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Robinvdh5
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 18-05 14:46

Robinvdh5

Wubbalubbadubdub!

sjaool schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:04:
Gewoon door het hele land transporters plaatsen en je naar het circuit laten beamen. :+
Een kabelbaan geen idee? Zijn ze nu ook in Disneyland aan het bouwen. Geen problemen met parkeren en een redelijk hoge capaciteit :)

Robinvdh5 wijzigde deze reactie 13-05-2019 15:11 (29%)
Reden: quote verloren gegaan

Weddings are basically funerals with cake.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:39
Gewoon een luchtbrug opzetten die dag..

Heeft defensie ook wat te doen :+

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +10Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23:27

IkWilbert

Het is mij!

Twitter @rorov8

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:07
Spotmatic schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:29:
[...]

Een zandbak is een zandbak... ;)
Deze komt in de source voor, maar niet getoond:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arnold
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:31
renegrunn schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 08:34:
[...]

Deze komt in de source voor, maar niet getoond: [Afbeelding]
source: https://dutchgp.com/c/ui/dgp/dist/img/logo.svg
https://dutchgp.com/c/ui/dgp/dist/img/logo.svg

Dutch Grand Prix 2020

Acties:
  • +9Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-05 19:47

:)F

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ppbruins
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 18-05 17:39

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Lijkt aan layout weinig te veranderen als ik de icon bekijk op de website van DutchGP.com:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ppbruins

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 18-05 19:47
hoe je tickets kan krijgen:

Wat vinden we hiervan?

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 19:19
Toch leuk dat er op F1.com nog niets te zien is.

Oude tijden... huidige F1 auto's zijn 2x zo breed ?

5k iMac Late 2014 | W10 HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 10.5" 256GB LTE | Sony KD-55XE9305 | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Fire TV Stick | Shield TV | PS4 Pro + PS VR | Xbox One S | Echo (WeMO, Netatmo, Canary) | Harmony Elite | FRITZ!Box 7581

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ppbruins

Acties:
  • +1Henk 'm!

• asing
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20:25
Maarten_E schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 12:49:
[...]

Er is nog steeds een verbinding tussen Nürburgring GP circuit en Nordschleife, wordt in de 24h en VLN gewoon gebruikt. Of bedoel je iets anders?
Ik bedoel iets anders. De Nürburgring werd ooit in 2 delen aangelegd. De Nordschleife en de Südschleife. Ik had me even in de naam vergist, excuus. De Südschleife is 7.7km lang en het geheel maakt de omloop 28.2 km lang.

De Südschleife is heel lang geleden al opgebroken en er is weinig van terug te vinden. De originele omloop zag er zo uit :

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ppbruins

Acties:
  • 0Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17-05 16:48
B-Real schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:41:
Ja dat zal allemaal wel, als je met F1 snelheden op een verkeerde manier crasht is het nog steeds einde oefening.

Kijk ook maar naar de Indycar wat voor klappers daar nog met enige regelmaat gebeuren in kombochten. Dodelijk of zwaar invalide is daar de afgelopen jaren nog wat vaker gebeurt.

Je kunt hierboven zien hoe zo'n klapper een DTM auto maakt een F1 auto gaat nog grofweg 1,5x zo snel op dat punt en als ze dan ook de bocht nog sneller maken dan wil ik niet weten wat er gebeurt als het misgaat. Kortom, ze zullen daar ook goed moeten gaan nadenken over uitloopstroken/grindbakken etc.
Ja dat zal zeker. Er zit een enorm verschil tussen een bandenstapel inrijden of met je auto onder een takelwagen kruipen en met je helm die klap opvangen. De hele airbox van die Marussia was verdwenen, dat geeft een indicatie welke klap Bianchi te verduren heeft gehad op zijn hoofd.

Niettemin had ik ook verwacht dat ze meer zouden moeten verbouwen aan de Arie Luyendijk bocht omwille van veiligheid. Aan de buitenkant is het lastig geloof ik, maar had verwacht dat ze de bocht naar 'binnen' zouden verleggen. Zoals op deze 'fake' (!) die ik laatst tegenkwam op reddit.

https://tweakers.net/ext/f/t2DFxQZr9eGnymya9coW70DD/thumb.jpg

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:39
vhal schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Leuk met de hedendaagse smartphones en hun bijbehorende belabberde accuduur als iedereen (verticaal) gaat filmen en 1000 foto's dumpt op social media :P Ik hoop dat je ook gewoon contactloos kan betalen met je bankpas, sommige dingen moet je niet gecompliceerder maken dan nodig is.
Ik zie een leuk gat waar men in kan duiken... Max Verstappen-branded Powerbanks ;)

Carey over F1 naar Zandvoort.

Ik ben benieuwd of de politiek of NOS nog gaan lopen zeuren dat het op het open net moet komen..

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

Acties:
  • +8Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01:10

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Deze heb ik destijds gekregen van Hans Ernst hem zelve:

Ik vraag me af wat een dergelijke kaart (incl. F1 toegang) volgend jaar zou gaan kosten.... ;)

Edit: Ik werkte toen bij een hotel wat de catering deed in de "Tarzan Corner" en tevens sponsor was van het circuit. We gingen dus sowieso al met een gekoeld busje (vol met eten en drinken) een paar keer per jaar naar het circuit, ook in de jaren voor en na 1995.

Was altijd al gaaf ook al was er toen geen F1, maar tijdens een F3 race met een rokkostuum aan door de pitsstraat lopen was wel grappig. En uiteraard was ik goede maatjes met de baanmensen die ik van een hapje en drankje voorzag ;)

Mooie tijden waren dat, maar met die ervaring weet je wel dat het circuit echt nog een hele uitdaging heeft voor komend jaar. Maar dat gaat vast lukken!

bvk wijzigde deze reactie 14-05-2019 23:49 (61%)

Specs

Acties:
  • +19Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: november 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Zo zal het ongeveer gaan worden. Ik denk dat S3 na bocht tien zal beginnen en nog interessant gaat worden. Het gaat toch al een erg interessante baan worden denk ik. Erg technisch, zeer veel neerwaartse druk maar je moet ook wat vermogen hebben. De marge is minimaal waardoor het ook een SC festijn kan worden. Ik heb er eigenlijk wel zin in. :)

DaniëlWW2 wijzigde deze reactie 16-05-2019 00:02 (56%)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21:36

vhal

ಠ_ಠ

zou de rode lijn werken om wat meer snelheid te krijgen en eventueel de Kumho-bocht iets te knijpen (desnoods zo'n suffe 90-grader) voor een inhaal/divebomb-actie?

Mijn pas gekochte auto vertoont een gebrek, wat nu?

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:59
(jarig!)

Uit de brochure van de "Founders Club". Geen idee in hoeverre dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

• Bart-Willem
  • Registratie: februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

DaniëlWW2 schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:47:
[...]

Laten we hopen dat Mercedes daar niet aan denkt. :+
Te beginnen met golfbal-helmen!

Volvotips.com

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:18
Edd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:27:
[...]

Ze zullen toch wel verteld hebben dat het soms nog weleens wil hagelen of sneeuwen in Mei? :+
Pirelli heeft er al een band voor

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 22:59
(jarig!)
Rukapul schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 09:41:
[...]

Missen er in deze graphic niet een paar duinen a.k.a. bulten van best wel wat meters hoog?
Ik verwacht inderdaad niet dat ze (al dan niet tijdelijke) tribune gaan bouwen op de duinen. Dat zullen ze waarschijnlijk alleen op enigszins vlakke stukken doen.

Prachtig dat het circuit zo door de duinen slingert, maar het beperkt wel de mogelijkheden om uit te breiden. Aan de andere kant zou ik ook niet weten waar, want de Tarzanbocht en Hugenholz t/m Scheivlak wil je echt niet kwijt... Daadwerkelijk uitbreiden zal altijd ten koste van de natuur gaan en dat krijgen ze daar echt niet voor elkaar natuurlijk.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Economie en maatschappij

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True