Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1] GP in Nederland?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:13

sjaool

Every life should have 9 cats

itsleon schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:19:
[...]

Ik gok zelf dat die 5 miljoen al terug verdiend is puur aan btw/accijnzen op brandstof. Vind het een beetje jammer van de overheid maar was te verwachten toch? F1 en klimaatakkoord gaan nu niet echt bepaald samen.
Het klimaat in een F1 thread noemen? Foei! De waanzin neemt echt extreme vormen aan. :+

"When you grow up your heart dies"

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 08:01
dindr schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:23:
[...]

De kabinet heeft aangegeven dat het niet voldoende past binnen het beleid, dat vooral gericht is op brede deelname aan sporten en bewegen.

Wat bedoelen ze met brede deelname, en bewegen?

Wel jammer.
Met bewegen bedoel ze natuurlijk dat ze zich richten op sporten waarbij je je moet bewegen en dus goed is voor je conditie. Autoracen heeft daar uiteraard niets mee te maken, want iedere verstokte roker kan gewoon plaatsnemen in een auto. En ze hebben stuurbekrachtiging, dus de armen worden er ook niet moe van :+

Doet me ook weer denken aan Mart Smeets die het over Dinkey Toys had en vond dat het niets met sport te maken had. Ik zou hem graag eens in een two-seater willen zetten, hij zal daarna vast en zeker zijn mening bijstellen als al zijn spieren pijn doen van de melkzuur.

PSN: Jeroen_the_stig

• HaterFrame
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 09:28

HaterFrame

Well... Poo came out!

CH4OS schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:36:
[...]
Beetje érg kort door de bocht, niet? :s
Meh, lijkt me niet. Als jij in de buurt gaat wonen van een circuit dan weet je dat je daar hinder van kunt ondervinden. Hetzelfde met mensen die klagen over geluidsoverlast terwijl ze naast een vliegveld/spoorlijn zijn gaan wonen...

I am the great Cornholio!

• JeroenTheStig
sjaool schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:55:
[...]

Het klimaat in een F1 thread noemen? Foei! De waanzin neemt echt extreme vormen aan. :+
De FIA is toch CO2-neutraal? ;)

• Jackson6
  • Registratie: oktober 2010
  • Niet online
Geweldig man! Een circuit waar je niet kan inhalen behalve op het rechte stuk, lekker op de kalender zetten! Goed bezig d:)b

En mensen maar klagen over Baku enzo.... ik snap er niks meer van.

Jackson6 wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:50 (22%)

• Iva_Bigone
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online

Iva_Bigone

Te koop: diverse 3Dfx Voodoo

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 20:32:
Verder als je geen geluidsoverlast wil of drukte, dan moet je gewoon niet in Zandvoort gaan wonen. ;)
Ook niet in omliggende plaatsen als Haarlem en Heemstede trouwens, want daar hoor je "het circuit" ook regelmatig, tot in ieder geval 10 km in de omtrek als de wind een beetje meewerkt :P

En die verkeersdrukte is er trouwens ook in de regio op zomerse dagen door alle Amsterdammers die naar het strand willen :X

Zelf ben ik nog in de jaren '80 een paar keer naar de F1 op Zandvoort geweest; kan me er niet meer heel veel van herinneren maar heb nog wel wat stickers en andere memorabilia 8)

Te koop: diverse 3Dfx Voodoo VGA-kaarten

• Destruction
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01:14

Destruction

(ex-)Automonteur

Zijn er inmiddels al meer bronnen voor het feit dat Assen uit de race zou zijn? Ik kom tot nu toe alleen nog RTL als bron tegen. Of we die bron moeten geloven?

Ik blijf erbij dat 'we' het niet moeten doen, zolang de enige reden Max Verstappen is. Als je het dan toch wil, ga dan voor een circuit dat alle financiën rond heeft en niet in (mede)eigendom is van een of andere prins huisjesmelkert die nog wel even 5M van de overheid wil hebben :')

Zoals iedereen wel weet bezit Bernard jr. nogal wat panden in Amsterdam, die naar het schijnt voor een veel te hoge prijs worden verhuurd. Uiteraard weet meneer daar niets van.... Hij kan die 5M hoogstwaarschijnlijk zelf inleggen, maar hey... Liever de blits maken met je prestige project waar een ander financieel risico mee loopt, toch?

Destruction wijzigde deze reactie 06-02-2019 10:56 (10%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Destruction schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:54:
Zijn er inmiddels al meer bronnen voor het feit dat Assen uit de race zou zijn? Ik kom tot nu toe alleen nog RTL als bron tegen. Of we die bron moeten geloven?

Ik blijf erbij dat 'we' het niet moeten doen, zolang de enige reden Max Verstappen is. Als je het dan toch wil, ga dan voor een circuit dat alle financiën rond heeft en niet in (mede)eigendom is van een of andere prins huisjesmelkert die nog wel even 5M van de overheid wil hebben :')

Zoals iedereen wel weet bezit Bernard jr. nogal wat panden in Amsterdam, die naar het schijnt voor een veel te hoge prijs worden verhuurd. Uiteraard weet meneer daar niets van.... Hij kan die 5M hoogstwaarschijnlijk zelf inleggen, maar hey... Liever de blits maken met je prestige project waar een ander financieel risico mee loopt, toch?
Assen zit nog in de race, maar Zandvoort heeft de voorkeur. Als die het geld niet voor elkaar krijgen...
,,Er staat in die brief helemaal niet dat wij niet meer meedoen. Het is bekend dat Zandvoort vanwege zijn geschiedenis de eerste keus is, maar als het daar niet lukt, is Assen het alternatief. Dat is niet veranderd, het management de Formule 1 is daarin open naar ons'', aldus Vaessen.
https://www.ad.nl/formule...t-de-formule-1~a652b52d5/

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• Player1S
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 09:00

Player1S

Formerly known as L1nt

Destruction schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:54:

Ik denk dat de mensen rondom Zandvoort en Assen het graag willen vanwege Formule 1 en hun liefde voor gemotoriseerde sport. Dat er toevallig een Nederlander mee rijdt die voor de overwinning kan gaan is een hele leuke bijkomstigheid voor ze. Maakt het een en ander wat makkelijker.

Een Liberty wil opeens heel graag naar Nederland vanwege Max.
Vergeet niet dat er al jaren sprake is van een mogelijke terugkeer. Niet in de vorm zoals de laatste tijd maar er was wel degelijk langere tijd interesse vanuit bv Zandvoort.
Grappige is dat er destijds nog heel veel moest gebeuren volgens de FIA en co. En nu doet Max het erg goed en opeens hoeft er nauwelijks wat aangepast worden aan de baan. 8)7

Uiteindelijk zie ik het niet rond komen. De bedrijven die het kunnen betalen besteden dat geld liever buiten de landgrens. Looking at you ING (smak geld richting Renault + meerdere races en geen rooie cent naar Spyker, Albers ( :r ) of Doornbos) en Heineken (lading races sponsoren, kunnen makkelijk die 5m extra bijlappen als ze nu al zoveel uitgeven.)

Player1S: Mixer

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 21-02 18:56
Vergeet niet dat er al grote sponsors uit nl actief zijn in de f1 he...

Heineken
Jumbo
Exact

Die spenderen nu al miljoenen aan sponsorgelden dus een circuit sponsoren zouden ze ook echt wel kunnen doen.

• leonwin7
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 00:04
Shell, Randstad en ING eerder ook.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 08:57
Helixes schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 09:39:
Anyway. Ik vind dat Ziggo hoofdsponsor moet worden van dit evenement. Zal ze leren bij Liberty Global
Dat zal wel meevallen. LibertyGlobal heeft namelijk 50% aandeel in het bedrijf VodafoneZiggo. :)

• CH4OS
  • Registratie: april 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

HaterFrame schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:34:
Meh, lijkt me niet. Als jij in de buurt gaat wonen van een circuit dan weet je dat je daar hinder van kunt ondervinden. Hetzelfde met mensen die klagen over geluidsoverlast terwijl ze naast een vliegveld/spoorlijn zijn gaan wonen...
Daniel bracht het alsof iedereen in de stad er last van heeft, maar dat hoeft natuurlijk ook niet per se het geval te zijn. Zandvoort is groter dan het strand of het circuit, daar zullen heus wel ook gebieden zijn waar men geen of veel minder last heeft van het geluid. Een reactie zoals die van Daniel lijkt mij dan ook typisch een reactie van iemand die nooit in die omgeving is geweest, maar dat is een aanname van mijn kant, die dus niet per se hoeft te kloppen. Al zullen er vast legio redenen komen waarom of waardoor het in de weide omtrek wel te horen is... ;)

Voor de rest wel eens hoor, als je het niet wilt, moet je het ook niet opzoeken natuurlijk, begrijp mij niet verkeerd, maar het is niet zo dat letterlijk iedereen er hinder van ondervind, dat was meer mijn strekking.

CH4OS wijzigde deze reactie 06-02-2019 13:59 (4%)

[ Steam ][ Diablo ][ CptChaos#2957 ]

• renegrunn
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 10:03
Assen benadrukt de feiten nog maar eens (en geef ze eens ongelijk):

https://www.nu.nl/formule...tuele-formule-1-race.html

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

En volgens Jan Lammers is Assen kansloos...

https://www.nu.nl/formule...zandvoort-of-amerika.html

I intend to live forever. So far, so good.

• backupdevice
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:36
My 2 cents

F1 + Zandvoort = historie

Unieke locatie en om eerlijk te zijn een geweldige racebaan voor auto’s

Assen is qua infra misschien beter , maar heen racebaan voor F1 .

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• dindr
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21-02 20:41
JeroenTheStig schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Met bewegen bedoel ze natuurlijk dat ze zich richten op sporten waarbij je je moet bewegen en dus goed is voor je conditie. Autoracen heeft daar uiteraard niets mee te maken, want iedere verstokte roker kan gewoon plaatsnemen in een auto. En ze hebben stuurbekrachtiging, dus de armen worden er ook niet moe van :+

Doet me ook weer denken aan Mart Smeets die het over Dinkey Toys had en vond dat het niets met sport te maken had. Ik zou hem graag eens in een two-seater willen zetten, hij zal daarna vast en zeker zijn mening bijstellen als al zijn spieren pijn doen van de melkzuur.
Als roker kan ik bevestigen dat 2 heats van 15 minuten in een cart uitputtend genoeg zijn. Laat staan 57 rondjes door Alber Park waar bocht 1 en 11 gemiddeld 6G op je lichaam stampt. De laatstgenoemde bocht op 6,5G.

They dont know, het is geen topsport. Sarcasm off.

De komende weken worden spannend. Hoop dat het een make or break deal wordt. Wil niet langer wachten op nieuws over een Nederlandse GP.

• Eli3l
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 08:53
JeroenTheStig schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 10:25:
[...]

Je maakt een geintje toch? Karten kost al behoorlijk wat energie om een race uit te rijden, laat staan F1...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Jan Lammers is van 'kamp' Zandvoort. Mensen in de omgeving zitten niet allemaal te wachten op F1 event.
Denk eens aan de zomerdagen die al druk bezocht worden, dan nog F1 (erbij) met mooi weer en je komt nooit een keer bij het event. oa treinen zitten al stampvol met mooie zomerdagen. dan moet je echt vroeg of laat in het F1 seizoen zijn. Assen heeft MOTO GP weekend en dat kun je goed bereiken. Zandvoort ligt aan de zee, en is beperkt met toestroom van toeschouwers etc. ik vind het telkens wel een zielige vertoning van 'onze huisjesmelker' enige waar hij op hamert is de historie, en is nog zo 'onbeschoft' om elk jaar €5.000.000 te vragen van de belastingbetaler.

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• JeroenTheStig
Eli3l schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:43:
[...]

Je maakt een geintje toch? Karten kost al behoorlijk wat energie om een race uit te rijden, laat staan F1...
Ik dacht dat de :+ en het stukje over Mart Smeets toch wel duidelijk maakte dat dit sarcastisch bedoeld was...
dindr schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 19:30:
[...]

Als roker kan ik bevestigen dat 2 heats van 15 minuten in een cart uitputtend genoeg zijn. Laat staan 57 rondjes door Alber Park waar bocht 1 en 11 gemiddeld 6G op je lichaam stampt. De laatstgenoemde bocht op 6,5G.

They dont know, het is geen topsport. Sarcasm off.
.
Ik als niet-roker kan dat ook bevestigen ;)
Veel mensen hebben werkelijk geen flauw idee hoe zwaar racen is.

JeroenTheStig wijzigde deze reactie 06-02-2019 20:03 (42%)

• renegrunn
Leuk, maar Jan gaat er niet over.. ;) En tuurlijk hoopt hij dat het naar Zandvoort komt, hij is bijna geboren en getogen op dat circuit.

We wachten af, Zandvoort heeft vooralsnog de beste papieren, maar Assen is nog niet afgeschreven. En dat is hoe de zaken er voor staan...

• leonwin7
  • Laatst online: 21-02 00:04
Hij zegt tegen nhnieuws.nl het volgende: "Als Assen nog steeds van mening is dat ze nog kans hebben, breng die correspondentie dan naar buiten". Zandvoort heeft al meerdere keren hun NDA overtreden als ik het goed heb. Op dit moment heb ik liever dat ze naar Assen gaan omdat bij de organisatie van Zandvoort gewoon een vies spelletje aan het spelen zijn.

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:06
leonwin7 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:37:
[...]

Hij zegt tegen nhnieuws.nl het volgende: "Als Assen nog steeds van mening is dat ze nog kans hebben, breng die correspondentie dan naar buiten". Zandvoort heeft al meerdere keren hun NDA overtreden als ik het goed heb. Op dit moment heb ik liever dat ze naar Assen gaan omdat bij de organisatie van Zandvoort gewoon een vies spelletje aan het spelen zijn.
Assen wacht geduldig af of Zandvoort de financiering op tijd rond krijgt. Die hebben niks te bewijzen.

TheS4ndm4n#1919

• alexbl69
  • Laatst online: 09:59
backupdevice schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 18:57:
My 2 cents

F1 + Zandvoort = historie

Unieke locatie en om eerlijk te zijn een geweldige racebaan voor auto’s

Assen is qua infra misschien beter , maar heen racebaan voor F1 .
Voor auto's wellicht, voor de F1 is Zandvoort in z'n huidige toestand totaal ongeschikt. Te kort, te smal en een veel te kort recht stuk.

Het is qua layout enigszins vergelijkbaar met Hongarije, maar dan smaller.

iRacing Profiel

• renegrunn
Gniffel, ook Geenstijl heeft er maar een stukje over geschreven: https://www.geenstijl.nl/...msterdam-beach-zandvoort/

• lateef
  • Registratie: maart 2005
Arfman schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 19:19:
[...]

Goedzo. Jammer dat de overheid met 2 maten meet (voetbal anyone?) maar dit is in ieder geval al iets.
De Rijksoverheid steekt geen geld in betaald voetbal. Ongeoorloofd staatssteun is zelfs niet toegestaan door de Europese Commissie.

Rijksoverheid lijkt dus gewoon een heldere lijn te voeren, geen geld naar betaald voetbal en geen geld naar de F1.

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

JeroenTheStig schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 20:00:
[...]

Ik dacht dat de :+ en het stukje over Mart Smeets toch wel duidelijk maakte dat dit sarcastisch bedoeld was...
In jouw geval was het duidelijk, Smeets leek er echt zo over te denken.. Jammer, laat hem inderdaad maar eens een uurtje rondjes rijden over een kartbaan. Op tempo. Eens kijken wat hij daarna zegt ;)

En dan is dat nog maar een kartje... Laat staan een F1 auto.
[...]

Veel mensen hebben werkelijk geen flauw idee hoe zwaar racen is.
Het vergt behoorlijk wat van je lichaam, dat is wel duidelijk. Trouwens, de meesten van ons zouden zo'n auto niet eens van z'n plek krijgen :D Dat is eigenlijk al een kunstje opzich, een handkoppeling die voor een ongetraind persoon niet aan te voelen valt icm anti-stall. En als je het al voor elkaar krijgt om weg te rijden, zie het maar eens één rondje vol te houden in zo'n ding zonder serieus last van je nek te krijgen :P

Dit alles neemt niet weg dat ik het gewoon zou proberen, mocht ik ooit in m'n leven de kans krijgen... De klachten die ongetwijfeld onstaan in de dagen erna zullen het hoogstwaarschijnlijk waard zijn 8)

Destruction wijzigde deze reactie 06-02-2019 22:44 (4%)

Ford Focus Wagon 1.6 16v '03 | Yamaha XJ900S '95 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lateef schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:
[...]

De Rijksoverheid steekt geen geld in betaald voetbal. Ongeoorloofd staatssteun is zelfs niet toegestaan door de Europese Commissie.
Is geoorloofde staatsteun wel toegestaan dan?
https://www.groene.nl/art...l-met-ruim-1-miljard-euro
https://nos.nl/nieuwsuur/...voor-betaald-voetbal.html

Goed, je hebt het over de RIJKSoverheid en rechtstreekse geldstromen komen van provincies of gemeentes af. Van het rijk komt hoogstens de politieinzet.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Myliobatis
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21-02 18:19
Ik ben in januari naar een Winter Endurance race geweest op Zandvoort. Leuk voor zo'n klein evenement en misschien de paar grotere evenementen die ze hebben.

Als je het vergelijkt met Assen.... Zandvoort heeft voor Formule 1 wellicht historische waarde, maar Zandvoort loopt decennia achter met Assen qua faciliteiten. Laat staan de bereikbaarheid.
Het hele circuit zal verbouwd moeten worden, paddock kunnen ze misschien 1 F1 team kwijt, waar laat je de toeschouwers, gewoon in de duinen?

Assen prima, zolang ze het karakter van het circuit kunnen behouden en de overlast / invloed op het asfvalt voor de WSBK en MotoGP zoveel mogelijk beperken. Als in dat wordt opnieuw asfalteren.

Myliobatis wijzigde deze reactie 07-02-2019 08:09 (17%)

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 06:19
lateef schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 22:14:
[...]

Rijksoverheid lijkt dus gewoon een heldere lijn te voeren, geen geld naar betaald voetbal en geen geld naar de F1.
Nee want de clubs betalen alle beveiligers en politie uit eigen zak. Droom verder

Hoeveel clubs zijn niet gered door de gemeente .en waar krijgen die het geld van ? Juist van de staat. Dus in mijn ogen wel degelijk hulp.

Want je stadion aan de gemeente verkopen zie ik gewoon als hulp hoor

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• backupdevice
alexbl69 schreef op woensdag 6 februari 2019 @ 21:50:
[...]

Voor auto's wellicht, voor de F1 is Zandvoort in z'n huidige toestand totaal ongeschikt. Te kort, te smal en een veel te kort recht stuk.

Het is qua layout enigszins vergelijkbaar met Hongarije, maar dan smaller.
Maar ja, wij hebben maar twee keuzes in Nederland en dan ga ik voor Zandvoort. Juist vanwege de history en het is gewoon een gave baan

Just 'cause you can't see it, doesn't mean it, isn't there | 4400WP ZO | Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

mikerosauer schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:23:
[...]

Nee want de clubs betalen alle beveiligers en politie uit eigen zak. Droom verder

Hoeveel clubs zijn niet gered door de gemeente .en waar krijgen die het geld van ? Juist van de staat. Dus in mijn ogen wel degelijk hulp.

Dit dus, ik heb niks met voetbal, toch heb ik enkele jaren geleden de gemeente hier enkele miljoenen zien uitgeven aan een nieuw stadion. Reken maar van yes dat ik daar dus gewoon aan meebetaald heb.

Ik vindt het prima dat men zegt dat een commerciele sport als de F1 haar eigen broek moet ophouden, maar waarom is voetbal een uitzondering daarop? Als men tig miljoen kan neertellen voor een voetballer, kunnen ze toch ook zelf een stadion (ver)bouwen?

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 17:59
Voor mij hoeft het echt niet! Dit is alleen maar nu door de MaxMenia..
Wie weet wordt die volgend jaar wel uit de F1 gezet en dan...?? Dan hebben we een race waar al helemaal geen hond meer op afkomt..

• IkWilbert
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

ProudElm schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:34:
Voor mij hoeft het echt niet! Dit is alleen maar nu door de MaxMenia..
Wie weet wordt die volgend jaar wel uit de F1 gezet en dan...?? Dan hebben we een race waar al helemaal geen hond meer op afkomt..
Ook zonder Max is een F1 race in Nederland uitverkocht. Daar ben ik niet bang voor _/-\o_

I intend to live forever. So far, so good.

• lateef
Maasluip schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 07:50:
[...]

Is geoorloofde staatsteun wel toegestaan dan?
Uh, ja. Buiten dat dat inderdaad geen steun van de rijksoverheid is, heeft de Europese Commissie bepaald dat er in Nederland geen sprake in van ongeoorloofde staatssteun. Natuurlijk kan je daar je kanttekeningen bij plaatsen, echter gaat dit om leningen en garantstellingen en geen giften van de overheid.
[...]
Beveiligers wel, politie niet. Maar dat lijkt me ook volkomen logisch en ook bij een evenement als de F1 zal er ook politie-inzet gebruikt worden.
[...]
Dat zijn dus geen giften, maar leningen of garantstellingen geweest.
[...

Ja, hulp zou je het inderdaad wel kunnen noemen. En inderdaad zou je daar kanttekeningen bij kunnen plaatsen, zeker wanneer lokale overheid hulp biedt aan wanbeleid (waar in de meeste gevallen sprake van is).

Dit soort hulp aan betaald voetbalorganisaties vind ik zelf ook twijfelachtig, echter overheidssteun aan betaald voetbal in het algemeen vind ik zeker wel te billijken. Betaald voetbal heeft een belangrijke maatschappelijke functie, wekelijks zitten er zo'n 200.000 mensen in de stadions. Buiten enkele excessen heeft dat voor héél veel mensen een hele positieve impact, daar mag de maatschappij naar mijn mening best aan bij dragen.

Ik zou ook geen bezwaren hebben wanneer de (rijks)overheid een F1 evenement in Nederland (financieel) zou ondersteunen, maar dan moet dat wel op dusdanige wijze zijn dat de positieve maatschappelijke impact van zo'n evenement ondersteunt. En niet om gaten in de begroting te dichten.

• ProudElm
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 21-02 17:59
IkWilbert schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Ook zonder Max is een F1 race in Nederland uitverkocht. Daar ben ik niet bang voor _/-\o_
Ben benieuwd.. Ik zal er hoe dan ook niet heen gaan. Kijk wel lekker op TV })

• leekers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 07:09
IkWilbert schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:39:
[...]

Sinds wanneer is het voor liberty belangrijk of er wel publiek komt lol .

Zodra verstappen stopt met f1 is er voor liberty geen enkele reden meer voor een gp in nederland hoe belangrijk de "history" ook mag zijn .

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

lateef schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:40:
[...]

Dit soort hulp aan betaald voetbalorganisaties vind ik zelf ook twijfelachtig, echter overheidssteun aan betaald voetbal in het algemeen vind ik zeker wel te billijken. Betaald voetbal heeft een belangrijke maatschappelijke functie, wekelijks zitten er zo'n 200.000 mensen in de stadions. Buiten enkele excessen heeft dat voor héél veel mensen een hele positieve impact, daar mag de maatschappij naar mijn mening best aan bij dragen.
Je bedoelt dat het een goed idee is om de salarissen van professionele voetballers extra te sponsoren omdat het een positieve impact heeft?
Ik wil op die manier ook wel extra geld hoor. 1 miljard voor 20 clubs en 11 spelers is 4,5 miljoen per voetballer per jaar. Lekker. Het gaat niet zo geweldig met ons bedrijf. Mag ik even vangen? En dan bedoel ik dus niet ww.

Maar als je het per toeschouwer bekijkt dan staat 1 miljard voor 200.000 mensen elke week gelijk met 5 miljoen voor 52.000 mensen. Ik denk dat je dan toch dicht bij het aantal bezoekers in een weekend komt.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• lateef
Maasluip schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 13:41:
[...]

Je bedoelt dat het een goed idee is om de salarissen van professionele voetballers extra te sponsoren omdat het een positieve impact heeft?
Nee. Betaald voetbal heeft een positieve maatschappelijke impact en ik ben van mening dat er vanuit de overheid best ondersteuning mag zijn om de randvoorwaarden om betaald voetbal mogelijk te maken.

Het gaat overigens om 38 clubs met minimaal 18 contractspelers, waarvan een aanzienlijk deel op of slechts net boven minimum (jeugd)loon zit. Die hoeven overigens van mij niet betaald te worden door overheidsgeld, echter is het ook zo dat een groot deel van de betaald voetbalorganisaties maatschappelijk verantwoord onderneemt en daar ook contractspelers voor inzet. Dus naast die 200.000 mensen die wekelijks op de been komen vanwege het betaald voetbal, nemen ook de organisaties zelf hun maatschappelijke verantwoording.

Ik ben overigens ook van mening dat de overheid best mag ondersteunen om de randvoorwaarden voor een F1 evenement in Nederland mogelijk te maken, indien daar voldoende maatschappelijk draagvlak voor is en indien dat een positieve maatschappelijke impact heeft.

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Ik verwacht wel dat het zandvoort wordt, want die heeft de history en dat het Amsterdam aan zee is....

Alleen nu lees ik dat er een aantal (groen links) gekkies zijn die alleen combi tickets (met ov) willen uitgeven.... Als het zandvoort wordt, dan kom ik op de fiets....

Een leuke opsomming tot nu toe van de soap

AGee wijzigde deze reactie 08-02-2019 20:48 (36%)
Reden: Geen naamsverbasteringen

Everything is better with Bluetooth

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:06
jeanj schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 19:42:
Ik verwacht wel dat het zandvoort wordt, want die heeft de history en dat het Amsterdam aan zee is....

Alleen nu lees ik dat er een aantal (groen links) gekkies zijn die alleen combi tickets (met ov) willen uitgeven.... Als het zandvoort wordt, dan kom ik op de fiets....

Een leuke opsomming tot nu toe van de soap
Gelukkig heeft de GroenLinks fractie van een dorpje dat toevallig langs een provinciale weg ligt hier niks over te zeggen.
Sowieso ligt maar 1 van de 2 toegangswegen op hun grondgebied.

Wat wel kan is wat den haag doet bij het vuurwerk festival in Scheveningen. Als de parkeergarages bij het strand vol zitten sluit de politie + organisatie de toegangswegen af voor niet bewoners. Iedereen wordt dan doorgestuurd naar p+r plaatsen waar een pendelbus staat te wachten.
Bij Zandvoort kunnen ze zelfs de parkeerkaart vantevoren verkopen zodat er geen auto's in de buurt komen die niet bij het circuit kunnen parkeren.

In Den Haag rijden die avonden dan ook bijna alle bussen en trams in Den Haag op de routes van/naar Scheveningen. Als de ns op Zandvoort hetzelfde doet en de organisatie regelt een berg bussen dan komt dat allemaal wel goed.

Bij de jumbo racing days is het druk. Maar dat zijn ook gratis kaartjes. Dan kun je al die maatregelen een stuk lastiger nemen. De f1 kost waarschijnlijk >€200 voor een weekend kaartje. Dan is het heel wat makkelijker.

AGee wijzigde deze reactie 08-02-2019 21:33 (0%)
Reden: Quote aangepast

TheS4ndm4n#1919

• renegrunn
https://m.haarlemsdagblad...erpest-het-voor-zandvoort

Had ik niet van hem gedacht. Tot nu toe zijn mijns inziens alle geruchten en lekken vanuit en rondom het 'Zandvoort kamp' ontstaan. En heeft Assen enkel aan weergave van feiten gedaan, en heeft hij het over 'stemmingmakerij'.

Krijg steeds minder sympathie voor de club mensen die bij Zandvoort betrokken zijn. Hoogmoed komt voor de val?

• devil-strike
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 19:39
Sltijd de schuld van andere, volgens mij begon namelijk zandvoort met dit alles en zwartmaken van assen ipv, andersom.

• SuBBaSS
  • Laatst online: 04:20

SuBBaSS

-has Ryzen

renegrunn schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 12:41:

Had ik niet van hem gedacht. Tot nu toe zijn mijns inziens alle geruchten en lekken vanuit en rondom het 'Zandvoort kamp' ontstaan. En heeft Assen enkel aan weergave van feiten gedaan, en heeft hij het over 'stemmingmakerij'.

Krijg steeds minder sympathie voor de club mensen die bij Zandvoort betrokken zijn. Hoogmoed komt voor de val?
Kom zeg, zie het bijschrijft bij de foto dan ook. Hoe bedoel je 'belang'.
En dan die slachtofferrol. Ja hoor, als Zandvoort het door de onuitvoerbaarheid niet voor elkaar krijgt dan is het allemaal de schuld van Assen (komt het min op meer op neer).

Bah, wat een vies spelletje toch.

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. | Blogn00b |

• alexbl69
Wat een slap verhaal...

Aan de haalbaarheid van een race op Zandvoort wordt door heel veel mensen getwijfeld, maar uit Assen heb ik nog geen negatief bericht over Zandvoort vernomen.

Daarnaast dat foto-bijschrift inderdaad. Mijnheer wordt sportief directeur van de Dutch Grand Prix op Zandvoort... als die er komt.

Ze zien de bui in Zandvoort al hangen. Het lijkt erop dat ze de boel niet rond krijgen. En als dat op 1 april niet is gelukt gaat Assen er wellicht met de buit vandoor.

Assen speelt het tot nu toe heel slim. Naar buiten zeggen dat het van hun allemaal niet zo nodig hoeft. Dat ze zich meer richten op de moto-GP dan op de F1. En Zandvoort maar schreeuwen dat ze het willen en dat alles in kannen en kruiken is.

iRacing Profiel

• Jaap-Jan
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07:39

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Jan Lammers laat zich weer van zijn beste kant zien. Dat nieuwsbericht staat weer vol met (onterechte) sneren richting Assen, dat het (kennelijk) beter is om tijdelijke tribunes te hebben dan tribunes die 265 dagen ongebruikt worden, dat je na afloop van de TT ook wel 3 uur in de file staat. Die gast is daar dus duidelijk niet recent geweest.

Hij laat zich heel erg kennen, imho.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Zum kotsen.

Ik was er al op tegen om een antiek circuit te renoveren zodat de F1 er kan rijden, door de tactieken die men erop nahoudt hoop ik al helemaal dat de F1 niet op Zandvoort gaat rijden :r

Eerst die prins die geld genoeg heeft maar wel nog even de overheid om geld gaat vragen, nu zelfs Lammers die dit soort uitspraken doet.. Kansloos :/

• pinda powerrr
  • Laatst online: 00:56

pinda powerrr

Slow down...

Maar zeg eens eerlijk. Als de F1 dusdanig "hot" is in NL, dan is vijf miljoen toch een schijntje voor de wat grotere NLse bedrijven? Die hebben dat zo voor elkaar.
Nu heeft Heineken al een overeenkomst, maar vergelijkbare bedrijven kunnen zo instappen, blijkbaar durven er een heleboel toch niet, anders was die vijf miljoen zo gevonden.

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

pinda powerrr schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 17:58:
Maar zeg eens eerlijk. Als de F1 dusdanig "hot" is in NL, dan is vijf miljoen toch een schijntje voor de wat grotere NLse bedrijven? Die hebben dat zo voor elkaar.
Nu heeft Heineken al een overeenkomst, maar vergelijkbare bedrijven kunnen zo instappen, blijkbaar durven er een heleboel toch niet, anders was die vijf miljoen zo gevonden.
Ergens moet je wel beetje 'into' F1 zijn, ik was jaren geleden voor de race in Singapore, daar draait het halve eiland rond de F1, alles in style van, denk niet dat wij zo 'groot' zijn om alles om te zetten naar F1 toe.

Andere kant kan die Benard Jr toch gewoon wat van z'n huisjes verkopen, heeft ie in no-time 5miljoen :P

Natuurlijk heb je de jongens die nu al actief zijn, Jumbo, Exact, maar ik neem aan dat een Jumbo bijvoorbeeld al lang meedoet met de Zandvoort kant.

SinergyX wijzigde deze reactie 09-02-2019 18:47 (8%)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• pinda powerrr
  • Laatst online: 00:56

pinda powerrr

Slow down...

SinergyX schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 18:46:
[...]

Ergens moet je wel beetje 'into' F1 zijn, ik was jaren geleden voor de race in Singapore, daar draait het halve eiland rond de F1, alles in style van, denk niet dat wij zo 'groot' zijn om alles om te zetten naar F1 toe.

Andere kant kan die Benard Jr toch gewoon wat van z'n huisjes verkopen, heeft ie in no-time 5miljoen :P

Natuurlijk heb je de jongens die nu al actief zijn, Jumbo, Exact, maar ik neem aan dat een Jumbo bijvoorbeeld al lang meedoet met de Zandvoort kant.
Doet Unilever nog wat bij Williams met Rexona?

ASML kan ook wel wat kwijt :P enz enz...

Sommigen hebben geen dipje, maar een bobbel...

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Compare Apples with Pears

Het gaat om jaarlijks €5.000.000,-, wat gevraagd is,niet eenmalig

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Vuvuzela
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:02

Vuvuzela

My spire is forming

Is er al iets van een deadline bekend wanneer we zekerheid hebben hoe en wat?

Eerlijk gezegd ben ik blij als we te horen krijgen dat het feestje niet doorgaat.

Vuvuzela wijzigde deze reactie 09-02-2019 22:43 (35%)

I served in a company of heroes.

• alexbl69
Vuvuzela schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 22:40:
Is er al iets van een deadline bekend wanneer we zekerheid hebben hoe en wat?

Eerlijk gezegd ben ik blij als we te horen krijgen dat het feestje niet doorgaat.
Volgens dit document (authenticiteit niet bekend) heeft Zandvoort tot en met 31 maart de tijd om de boel rond te krijgen. Lukt dat niet dan is Zandvoort sowieso einde oefening.

Daarna resten er nog 2 keuzes:
a) GP in Assen
b) geen Nederlandse GP

Als het bovenstaande document echt is zal op 1 april duidelijk worden wat er gaat gebeuren.

iRacing Profiel

• Emielvanputten
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Man man man. Maart wordt een spannende maand.

F1 Nederland lokatie soap
Brexit einde soap
Gp van Bahrein ook dat weekend.

Epic einde van een maand.

• renegrunn
Wel ludiek, Assen komt naar Zandvoort op Valentijnsdag met rozen en een taart: https://www.sikkom.nl/vid...ant-tou-eem-namens-assen/

• jeanj
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online

jeanj

kijk eerst hoe de wind waait

Deze url werkt nog wel
https://www.haarlemsdagbl...erpest-het-voor-zandvoort

Everything is better with Bluetooth

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Destruction schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 16:37:
[...]

Zum kotsen.

Ik was er al op tegen om een antiek circuit te renoveren zodat de F1 er kan rijden, door de tactieken die men erop nahoudt hoop ik al helemaal dat de F1 niet op Zandvoort gaat rijden :r

Eerst die prins die geld genoeg heeft maar wel nog even de overheid om geld gaat vragen, nu zelfs Lammers die dit soort uitspraken doet.. Kansloos :/
Inderdaad. Hup Assen ;)

• backupdevice
Volgens Lammers heet alleen Zandvoort de tijd om voor 31 Maart met een JA of een NEE te komen. Daarna zal de FOM naar het buitenland gaan. Bron, POdcast F1 aan tafel

Als dat waar is dan heeft Assen geen play en veroorzaakt alleen maar ruis. Daarmee zouden wij allemaal verliezers zijn.

Dus laten wij als F1 fans gewoon onze mond houden en de ruis zo laag mogelijk houden en bidden dat wij een GP in Nederland krijgen .

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True