Player1S schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:14:
op dit moment ben ik er aardig van overtuigt dat we weer een F1 race in Nederland gaan krijgen.
Liberty wil gewoon even flink cashen op de Verstappen hype. Vandaar dat bepaalde eisen opeens niet meer zo zwaar wegen mbt infrastructuur.
Mocht Zandvoort het niet rondkrijgen en Assan wel, dan word het gewoon Assen. Ook al zeggen sommigen wat anders.
Dat Zandvoort, gezien de geschiedenis, voorkeur heeft snap ik wel.
Je slaat de spijker op z'n kop!
Ik durf wel te zeggen dat het 80% zeker is dat de F1 naar Nederland komt. Historisch gezien, is Zandvoort de mooiste optie. Het zou mooi in het plaatje passen dat na 35 jaar, de GP van Nederland terugkeert.
Dit is ook de reden waarom Zandvoort de voorkeur heeft gekregen. Echter, realistisch gezien, heeft Zandvoort het geld nog niet op orde en moet het circuit hier en daar aangepast worden. Nu zeg ik niet dat dit onmogelijk is, maar Zandvoort heeft geldschieters nodig en die zullen er vast wel zijn. Assen, en dit is bevestigd, heeft het geld al op orde en het circuit zal van nieuw asfalt voorzien moeten worden. Nu zou dit sowieso al eind dit jaar gebeuren. Wat Assen gaat doen is het volgende:
> Verlenging van de Veenslang van 560 naar 907 meter lengte. Hiervoor zal de Ruskenhoek "afgesneden" moeten worden, waarna er met een bocht of chicane weer op het bestaande circuit aangesloten wordt. De verlenging zou deels over "bestaand asfalt" kunnen, na de Ruskenhoek ligt nu al een grote plaat asfalt met daarop de uitwijkmogelijkheid die in de volksmond het "Max Biaggi fietspad" wordt genoemd.
> In de Strubben komt een meter extra asfalt om auto's een extra inhaalmogelijkheid te geven.
> De GT-chicane blijft zoals hij is. aldus het artikel, maar uitgaand van bovenstaande geldt dat ook voor de rest van het circuit. (bron:https://www.nieuwsmotor.nl/motornieuws/23525-aanpassingen-aan-tt-circuit-assen-voorgesteld-voor-formule-1) Dit is n.a.v. een artikel in het Dagblad van het Noorden, maar helaas kan ik die niet meer vinden.
Als Nederlander, en dit meen ik echt, zal ik tranen in mijn ogen hebben wanneer ik het artikel lees dat de handtekeningen gezet zijn en wij Formule 1 op Nederlandse bodem krijgen.
Het maakt mij niet uit waar het komt, Zandvoort of Assen, als hij er maar komt. Het TT Circuit is wel een stukje dichterbij voor mij en hoef ik maar 25 minuten te rijden, maar ik wil ook best naar Zandvoort komen

. Zolang Assen en Zandvoort (lees: de fans) het elkaar maar niet gaan misgunnen en domme acties uitvoeren. Met z'n allen zijn we één en we gaan met z'n allen ervoor zorgen dat de F1 naar Nederland komt.
[
Voor 0% gewijzigd door
Readdy op 04-03-2019 15:58
. Reden: typo ]