jeanj schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 10:53:
[...]
Je moet ook niet naar buiten gaan, reentry mag niet
[...]
Zorg gewoon dat het niet goed zichtbaar is, tevens doorzoeken ze meestal de rugzak niet goed, zeker als je meerdere vakken hebt, zeker als het druk is.
In Monza hadden ze van die hand metaal detectoren, bij de hoofdingang werden ze niet gebruikt, maar de 1 bezoeker die via een zijn ingang kwam daar werd ie wel gebruikt en die werd grondig geïnspecteerd.
Het enige nadeel is, als je gepakt wordt kom je niet binnen met je spullen, en dat is nadat je ticket is gescanned, dus terugkomen (die dag) kan dacht ik niet, en kan je je spullen alleen maar weggooien als je naar binnen wil. Voor een flesje water of paraplu ok, maar voor een SLR niet..... (heeft iemand ervaringen hiermee?)
Ik ben vandaag geweest. 1ste keer F1 voor mij. Ik ga al jaren lang naar de TT in Assen.
Heb me DSLR camera meegenomen maar ik kwam het circuit niet op hiermee!
Je kan je dan uit laten scannen zodat je nadat je camera heb opgeborgen bij NH Hotels weer toegang hebt tot het circuit. Ergens anders kan je je camera gewoon niet kwijt.
Als ik het vergelijk met de TT in Assen dan heb ik me echt kapot geïrriteerd vandaag over het beleid en de regels. En dan neem ik het camera incident even niet mee.
Voor ons iemand met een paar krentenbolletjes die ze niet mee mochten nemen. Er staan de hele dag allerlei safety figuren je de hele dag aan te kijken en iedereen te controleren.
Bij het betreden van de tribune moet je even je ticket laten zien (logisch). Maar dat is dus elke keer weer als je tussen de evenementen even gaat plassen of wat gaat eten of drinken. Geef gewoon iedereen een bandje om zijn pols zodat je weet dat ie gecheckt is!
Nu sta je daar met een paar drankjes in beide handen om dan weer alles neer te zetten op een onhandige manier omdat je je telefoon moet pakken en weer voor de 4de keer je ticket moet laten zien! De hele tribune is aan het eind van de dag wel ongeveer 6x gecontroleerd! Terwijl als je een bandje afgeeft je die controle 1x hebt en na het zien van je bandje kan je dan zo doorlopen.
Ik zat op de Heineken tribune en daar lopen die gasten rond om biertjes te verkopen bijna de hele dag. (Alleen tijden kwalificatie niet). Op een gegeven moment stond die verkoper letterlijk 10 min lang voor me neus iedereen bier te verkopen. Ik heb er toen wat van gezegd tijdens de 3de vrije training en toen is hij ook weg gegaan gelukkig.
Ik heb een leuke dag gehad, maar ik heb me kapot geïrriteerd aan de beveiliging en hoe ze met bezoekers omgaan.
Ik ga nooit meer naar een F1 wedstrijd in Zandvoort.