1e overtalige element = +10 plaatsen straf
2e overtalige element = +5 plaatsen straf
Indien totaal >+15 dan starten aan het einde van de Grid
Overzicht van de technische documenten van FIA.
Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.: *+2 zijn de regen en natweer banden
Ook in 2021 zijn de vaste Kleuren en namen per race:
Wit (H) Hard
Geel (M) Medium
Rood (S) Soft
Intermediate (I) - Groen
Full Wet (W) - Licht Blauw
Echter per race wordt er uit 5 compounds een selectie gemaakt. C1 (Hardste) - C5 (Zachtste)**
Voor Melbourne zijn dat bijvoorbeeld de C2, C3 & C4 geworden (of in 2018 termen de Medium, Soft & UltraSoft.) **Pirelli maakt deze keuze 16 tot 9 weken voor een GP bekend.
Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***. ***Uitzondering bij Regen (zie onder).
Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band echter houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten met de in Q2 gebruikte band.
Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
Eén set na het einde van FP1
Twee sets na het einde van FP2
Twee sets na het einde van FP3
Regen
Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.
Pirelli test gedurende het seizoen met verschillende teams banden. Top
F1 topic 2021 - 16-dec-2020 ver 1.21.8 - nachtnet op basis van startpost @SnowDude update5-Okt-2021 1Leestest
Als er nog dingen in deze startpost verkeerd staan (of ontbreken) stuur mij een DM, dan probeer ik deze z.s.m./t.z.t. te verbeteren.
Stuur mij een DM. of een Tweet/Twitter-DM (een @nachtnet mag ook)
Vervallen onderdelen zijn:
uitslagen
Bekende onjuistheden:
Afbeeldingen 2021 wagens
gegevens teams (teambazen, chassicnamen, etc.)
Te doen:
Team informatie updaten
Na de wintertest, foto's de 2021 wagens in het topic plaatsen.
Nieuwe foto's Coureurs plaatsen
[Voor 255% gewijzigd door nachtnet op 05-10-2021 09:23]
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati "Security is just a state of mind" PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
En laten we de winterstop goed beginnen met Ferrari.
Die maken zich blijkbaar al zorgen over de "gratis" tokens die sommige van hun concurrenten krijgen in de strijd om P3 volgend seizoen. Ze hebben het hier over Aston Martin en AlphaTauri. https://www.motorsport.co...tauri-free-token/4929660/
Die twee teams kunnen namelijk respectievelijk Mercedes en Red Bull spul overnemen zonder tokens te gebruiken.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die twee teams kunnen namelijk respectievelijk Mercedes en Red Bull spul overnemen zonder tokens te gebruiken.
En waarom kunnen Alfa en Haas dat niet bij Ferrari?
Of bedoelen ze dat ze hun auto niet door kunnen geven omdat die zo shitty is, en ze nu bang zijn dat Ferrari's 2021 wagen minder zal zijn dan een AM/AT 2020 wagen?
[Voor 13% gewijzigd door Maarten_E op 20-12-2020 17:40]
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Aardige openingspost. Volgens mij moet Nachtnet nog even de rijders langslopen. Ik zie een paar keer "!false" en een paar keer WDC bij mensen staan die voor zover ik weet nooit WDC zijn geweest
Maar toch, veel werk verzet. Ben benieuwd of de planning gehaald gaat worden volgend jaar
Kunnen ze wel, maar waarom zou je de achterwielophanging van Ferrari overnemen? Dat lijkt juist een van de vele problemen te zijn geweest bij die laten we zeggen, minder dan optimale auto van het afgelopen seizoen. Versnellingsbakken zijn ook vrij en dat zal wel gebeuren.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Kunnen ze wel, maar waarom zou je de achterwielophanging van Ferrari overnemen? Dat lijkt juist een van de vele problemen te zijn geweest bij die laten we zeggen, minder dan optimale auto van het afgelopen seizoen. Versnellingsbakken zijn ook vrij en dat zal wel gebeuren.
Dat bedoel ik ook. Ferrari klaagt nu over iets wat ze zelf hebben veroorzaakt. Als ze een goede 2020 wagen hadden hadden AR en Haas daar ook de vruchten van kunnen plukken. Nu kunnen ze dat niet door Ferrari's eigen falen, gaat Ferrari klagen dat andere teams dat wel doen.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Dat bedoel ik ook. Ferrari klaagt nu over iets wat ze zelf hebben veroorzaakt. Als ze een goede 2020 wagen hadden hadden AR en Haas daar ook de vruchten van kunnen plukken. Nu kunnen ze dat niet door Ferrari's eigen falen, gaat Ferrari klagen dat andere teams dat wel doen.
Je klinkt verbaast over Ferrari hypocrisie. Dit verbaast mij.
Martinspire schreef op zondag 20 december 2020 @ 17:40:
Aardige openingspost. Volgens mij moet Nachtnet nog even de rijders langslopen. Ik zie een paar keer "!false" en een paar keer WDC bij mensen staan die voor zover ik weet nooit WDC zijn geweest
Maar toch, veel werk verzet. Ben benieuwd of de planning gehaald gaat worden volgend jaar
Volgens mij stond er bij Gio net ook wat en ik zie Albon ipv Alonso als foto. Maar goed. Verder nog die !false items en dan is het volgens mij weer netjes
Is het trouwens al bekend wie de eerste en wie de tweede auto pakken? Dus zwarte of gele camera op de auto? Ik neem aan dat de meesten niet wijzigen, maar bij McLaren, Aston Martin en Renault zie ik nog wel iets gebeuren?
[Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 20-12-2020 17:50]
Holy shit, die Max documentaire. Dat is gewoon emotionele mishandeling. En wat een narcist is die Jos, “dat Max beseft, dat ík er alles voor gedaan heb”. Die Max heeft gewoon geen normale jeugd gehad.
Heel benieuwt hoe dat afloopt, vooral als Max nooit wereldkampioen wordt.
Erapaz schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:06:
Holy shit, die Max documentaire. Dat is gewoon emotionele mishandeling. En wat een narcist is die Jos, “dat Max beseft, dat ík er alles voor gedaan heb”. Die Max heeft gewoon geen normale jeugd gehad.
Je kan er inderdaad vraagtekens bij zetten maar zover je kan zien in de media is Max een redelijk relaxte jongen als hij niet in de auto zit. Ook dat hij zich dit seizoen duidelijk neerlegde bij het feit dat hij niet mee kon doen voor het kampioenschap zonder gefrustreerd te zijn en wel er vol voor gaan elke race geeft bij mij aan dat hij goed in zijn vel zit en om kan gaan met situaties die niet zijn wat hij eigenlijk wil. Duidelijk niet zoals Jos dat was/is.
Gezond is zo een opvoeding niet nee maar ik denk dat Max prima eruit gekomen is.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Erapaz schreef op zondag 20 december 2020 @ 18:06:
Jos had gewoon twee rollen te vervullen, vader en coach. Als coach heeft ie het gewoon ultiem gedaan, kon niet beter. Maar als vader.. tja daar zijn heel veel dingen over te zeggen, al denk ik wel, kijkende naar max nu, dat het vooral de vader/zoon relatie is die problemen kan hebben en niet zozeer max als persoon zelf.
Maar ach, wij staan op de zijlijn en zien de helft niet. Ik vond t een mooie kijk in hun wereld iig!
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Wow F1 2020 is net afgelopen en nu al voorzien van een zeer uitgebreid F1 2021 topic......slapen jullie eigenlijk nog wel, jullie zijn toppers...heb er tranen van in mijn ogen,
Die 4e race, er kwamen wat geruchten langs dat ze misschien weer hier op bezoek zouden gaan? https://autodromodoalgarve.com/ Van mij mogen ze. @nachtnet, mooi werk weer
Jos had gewoon twee rollen te vervullen, vader en coach. Als coach heeft ie het gewoon ultiem gedaan, kon niet beter. Maar als vader.. tja daar zijn heel veel dingen over te zeggen, al denk ik wel, kijkende naar max nu, dat het vooral de vader/zoon relatie is die problemen kan hebben en niet zozeer max als persoon zelf.
Maar ach, wij staan op de zijlijn en zien de helft niet. Ik vond t een mooie kijk in hun wereld iig!
Denk dat je als coach ook flink faalt als je emotionele (en misschien zelfs fysieke) mishandeling gebruikt op je pupil. Niet willen praten na een verlies, omdat je zelf te emotioneel bent, terwijl je pupil aangeeft zelf wel te willen praten. Het is juist de rol van een coach om dan je eigen emotie op zij te zetten en er te zijn voor degene die je coacht.
Vervolgens je minderjarige pupil uit de auto gooien in een vreemd land. Dit zijn praktijken die bij borderline patiënten voorkomen ( door aan te trekken en weg te duwen afhankelijkheid creëren).
Als je ziet wat voor shit er uit de turn wereld komt komt dat vaker voor, maar dat maakt Jos nog niet een goede coach!
En bedankt weer voor het overzicht @nachtnet
Ik moest wel even gniffelen bij de naam
“ Fernando Alonso - Renault”
Daar zie je nu (nog) de foto van Albon met eronder “ WDC x2”
Tja... ik gun het Albon maar ik denk niet dat dit nog ooit gaat gebeuren
Ik ben erg benieuwd hoe de 3 nieuwe F1 drivers het gaan doen komend jaar.
En ik vermoed dat Yuki ons positief gaat verbazen (bookmark!!)
Ik hoop ook op een normaler seizoen, (waarbij de kalender ook min of meer vaststaat en gevolgd wordt.) Hoewel vorig seizoen de races op onverwachte plekken vreselijk leuk om te zien waren.
* nachtnet heeft inmiddels even wat foutjes uit de TS gehaald. Morgen meer.
Zin an 2021, we vallen nu een beetje in een gat vrees ik. Hamilton zal volgende week wel bijtekenen, en dan is het ff klaar met nieuws tot we weer gaan testen ofzo. Toch onverwacht nog een mooi seizoen geweest dit
Loveless85 schreef op zondag 20 december 2020 @ 20:40:
Zin an 2021, we vallen nu een beetje in een gat vrees ik. Hamilton zal volgende week wel bijtekenen, en dan is het ff klaar met nieuws tot we weer gaan testen ofzo. Toch onverwacht nog een mooi seizoen geweest dit
Voor de tests komen er natuurlijk nog de (livery) reveals. Dus dan is er alweer wat eerder nieuws.
Denk dat je als coach ook flink faalt als je emotionele (en misschien zelfs fysieke) mishandeling gebruikt op je pupil. Niet willen praten na een verlies, omdat je zelf te emotioneel bent, terwijl je pupil aangeeft zelf wel te willen praten. Het is juist de rol van een coach om dan je eigen emotie op zij te zetten en er te zijn voor degene die je coacht.
Vervolgens je minderjarige pupil uit de auto gooien in een vreemd land. Dit zijn praktijken die bij borderline patiënten voorkomen ( door aan te trekken en weg te duwen afhankelijkheid creëren).
Als je ziet wat voor shit er uit de turn wereld komt komt dat vaker voor, maar dat maakt Jos nog niet een goede coach!
Heb de docu niet gezien (en ga hem waarschijnlijk ook niet kijken), maar je verhaal doet mij denken aan Obstakels van Annette van Trigt: https://www.annettevantrigt.nl/obstakels/
Vader en zoon die op hoog niveau paardencross doen. Moest bij daaraan ook aan m'n eigen jeugd denken Ik ben er uiteindelijk wel overheen gekomen maar zo'n opvoeding zet echt littekens.
Denk dat hij (Max) veel heeft gehad aan de rest van z'n kennissen, vrienden en team om daar overheen te komen.
Ieder seizoen is er een Italiaan die van het afgelopen seizoen de coureurs door een wiskundig model haalt om te bepalen wie de beste rijder was, en waar sterke en zwakkere punten liggen. Iemand daar al een 2020 editie van gezien?
#F1 2020 has been a crazy year with 17 races but eventhough none have managed to complete or enter all of them, here are those that took the podiums this year. Spoiler-alert, there have been 13 different drivers on the podium. #MsportXtrapic.twitter.com/hjREOsJc2T
Man man man, 14 vd 16 op t podium voor Hamilton, ik hoop echt dat dat komend jaar anders gaat zijn. Doe maar vaker zo'n gek podium zonder Merc of RBR (of wel die RBR ).
Bizarre stat dat er geen enkele coureur is die elke ronde heeft gereden. Zelfs de Mercedessen niet, HAM dan 1 race door covid geveld, en BOT 1 race een DNF
Man man man, 14 vd 16 op t podium voor Hamilton, ik hoop echt dat dat komend jaar anders gaat zijn. Doe maar vaker zo'n gek podium zonder Merc of RBR (of wel die RBR ).
Dan doet VER het procentueel niet veel slechter met 11 van de 12 gefinishte races op het podium, maar in totaal mis je met 5 DNF's natuurlijk wel veel te veel punten. Hopelijk haalt hij dit jaar de finish wat vaker, dan is P2 wel iets wat er minimaal in zit, en hopelijk natuurlijk WDC!
Zag op Reddit een topic met wat speurneuzen en lijkt alsof het voor Mazepin niet meer doorgaat, hij heeft Haas related berichten verwijderd en Haas heeft andersom ook wat verwijderd.
Zag op Reddit een topic met wat speurneuzen en lijkt alsof het voor Mazepin niet meer doorgaat, hij heeft Haas related berichten verwijderd en Haas heeft andersom ook wat verwijderd.
Pietro Fittipaldi heeft zijn twitter bio geupdate;
Ik denk dat het wel meevalt. Dat men nu kan inenten helpt wel. Ik verwacht dat de hele paddock wel ingeënt gaat worden voor het seizoen start.
Verder begint het testen pas in maart en heb je eind maart pas de eerste race. In januari wordt de daling weer verwacht dat we wat kunnen doen, dus zeg dat ze in februari weer aan de slag kunnen, dan is maart prima haalbaar. En sowieso krijgen ze overal wel uitzondering voor gok ik. Want de (Europese) leiders weten ook: hoe meer stuff op TV is, hoe meer mensen gewoon thuis blijven en dus niemand besmetten. Er is een reden waarom sport en media uitzonderingen krijgt
De vraag is vooral of de vracht overal op tijd aankomt, maar ook dat zal wel voorrang krijgen. In ieder geval is het dus in december/januari nog wel een shitshow, maar daarna zal het wel weer meevallen.
Dan doet VER het procentueel niet veel slechter met 11 van de 12 gefinishte races op het podium, maar in totaal mis je met 5 DNF's natuurlijk wel veel te veel punten. Hopelijk haalt hij dit jaar de finish wat vaker, dan is P2 wel iets wat er minimaal in zit, en hopelijk natuurlijk WDC!
Het gemiddeld aantal punten per gefinishte race bedraagt voor deze 3:
1. Hamilton 21,7
2. Verstappen 17,8
3. Bottas 13,9
Dat op zich betekent al een P2 indien de betrouwbaarheid van RBR dichter bij die van Mercedes komt.
Maar daarnaast is dit het 'bewijs' dat Verstappen in de regel voor Bottas zal eindigen, en dat Bottas' score voor dit jaar dus flink positief is beïnvloed door het vakere uitvallen van Verstappen.
In de omstandigheid van het afgelopen seizoen zou dat voor de verhouding tussen Hamilton en Verstappen niet veel hebben uitgemaakt. Maar mocht RBR met Perez in staat zijn Mercedes vaker in het defensief te dwingen zal het ook vaker voorkomen dat men Verstappen voor Hamilton weet te krijgen. En dan kan het hard gaan.
Dit zal niet iedereen waarderen, maar zijn activiteiten voor diversiteit in de F1 werden ook genoemd . Nu is dit een beetje vreemde verkiezing, want persoonlijkheid is er vaak niet te merken bij de kandidaten, het gaat erom of ze succesvol waren
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
Heb de docu niet gezien (en ga hem waarschijnlijk ook niet kijken), maar je verhaal doet mij denken aan Obstakels van Annette van Trigt: https://www.annettevantrigt.nl/obstakels/
Vader en zoon die op hoog niveau paardencross doen. Moest bij daaraan ook aan m'n eigen jeugd denken Ik ben er uiteindelijk wel overheen gekomen maar zo'n opvoeding zet echt littekens.
Denk dat hij (Max) veel heeft gehad aan de rest van z'n kennissen, vrienden en team om daar overheen te komen.
Ik denk dat Max er redelijk ok mee was/is . Hij gaf ook aan het niet leuk was maar er wel voor zorgde dat hij daarna een stijgende lijn te pakken kreeg.
Dit zijn echte race mensen en de titel is ook niet voor niets gekozen.... alles moest wijken voor het ultieme doel.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Wat mij betreft zou dat niet meer dan terecht zijn. Mazepin hoort niet in de F1 thuis, vies mannetje. Daarnaast, de Nederlandse interviews met Jack zijn toch ook altijd wel heel leuk om naar te kijken
Spoke to Max Verstappen and Red Bull team boss Christian Horner to get the inside line on a "phenomenal" season as Mercedes' irritator-in-chief, how Verstappen channelled his frustration so well + the DNFs that denied him a shock final-race title shootout: https://t.co/ImAWWtJ65o
Je hoopt dat ze die dit seizoen twee keer gaan rijden? #damn.
Ik wel. 1x op een natte baan. En een keer met verplichte jokerlaps....
Als ik het mocht bepalen, kan je ook over kistjes heen rijden, en dan krijg je groene of rode schildjes.
Mjah volgens heeft het Anti-Mazepin kamp ook wel een beetje hun eigen universum gecreëerd hoor, eentje waarin hij inderdaad meteen ontslagen wordt en nooit meer aan de bak komt. Het zal allemaal wat genuanceerder liggen, hij is voor Haas te waardevol om meteen op straat te zetten, dus ik verwacht dat 'ie gewoon blijft. Wellicht nog een extra mea culpa of een donatie aan een of andere #MeToo-stichting, maar dit gaat echt met een nachtkaars uit. Wellicht hopen ze gewoon dat het overwaait, zeker nu het seizoen voorbij is.
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details