[F1] Seizoen 2021 - Max Verstappen WDC! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 121 ... 171 Laatste
Acties:
  • 1.287.348 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:41
De vraagprijs voor Sauber zou 350 miljoen euro zijn geweest plus een bankgarantie van een extra 250 miljoen euro maar dan heb je wel meteen een team inderdaad. Een nieuw F1 team moet naast alle kosten ook nog eens 200 miljoen Dollar aan de andere teams betalen. Dit bedrag wordt niet als een boete gezien maar als waardetoevoeging.

https://the-race.com/form...ting-teams-200m-to-enter/

In ander nieuws. Voor volgend jaar staan testdagen in Barcelona (februari) en Bahrein (maart) gepland. Wie denkt aan een F1TV abonnement om de testdagen te zien, die van Barcelona worden niet live uitgezonden. Er is sprake van een avond samenvatting en berichtgeving zal bijna uitsluitend via gedrukte en online media zijn. Daardoor verliest de 2e serie testdagen in Bahrein (11-13 maart) niet aan waarde. Bahrein wil zichzelf graag met de nieuwe wagens presenteren en is bereid daar extra voor te betalen.

https://www.auto-motor-un...bahrain-wintertests-2022/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
naitsoezn schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:30:
[...]

Voor zover ik het heb begrepen is het een straten-circuit in een nieuw deel van de stad :P Als in: Eerst was er niets, na de race zou het de bedoeling zijn dat het circuit onderdeel wordt van de stad maar alles wordt wel nieuw uit de grond gestampt.

Zie bijvoorbeeld https://www.racefans.net/...-complete-f1-track-looms/
Zie de comments onder dat artikel... Niemand wil racen in een dictatuur.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:04

JB

Cédric roelt!

Kenny_026 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:19:
[...]

Volgens de projectleider is het allemaal op tijd klaar 🤷🏽‍♂️

https://www.formule1.nl/n...ekert-zijn-op-tijd-klaar/

Vind het lastig te geloven als je de foto’s zo ziet…
Wat een poppenkast weer. Geld geld en nog eens geld, waardoor deze onzin gebeurd.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

alexbl69 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:41:
[...]

Zie de comments onder dat artikel... Niemand wil racen in een dictatuur.
En desalniettemin zal niemand de race overslaan als het eenmaal zover is :z

[ Voor 5% gewijzigd door naitsoezn op 01-11-2021 11:52 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

naitsoezn schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:52:
[...]

En desalniettemin zal niemand de race overslaan als het eenmaal zover is :z
Dit... gewoon een "stad" optuigen en geld verknallen :z

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:55:
[...]

Dit... gewoon een "stad" optuigen en geld verknallen :z
Met slavenarbeid natuurlijk. Ze zijn daar erg goed met mensen uit andere landen halen en hun paspoort af te pakken zodat ze wel moeten werken. Van mij mag die van de kalender.

Maargoed, geld geld geld, zo werkt de F1 nou eenmaal. Denk niet dat ze het gaan redden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:43
Kenny_026 schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:19:
[...]

Volgens de projectleider is het allemaal op tijd klaar 🤷🏽‍♂️

https://www.formule1.nl/n...ekert-zijn-op-tijd-klaar/

Vind het lastig te geloven als je de foto’s zo ziet…
Ze zullen vast wat extra zwepen en dergelijke bestellen om het werk wat vlotter te laten verlopen. |:(

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet zo goed wat wij er mee moeten. Ikzelf weet niet genoeg van de situaties daar. Ik hoor de drama verhalen maar tegelijkertijd ook weer verhalen die het nuanceren. Rechten zouden geschonden worden, tegelijkertijd lijkt het allemaal mee te vallen aangezien er compleet andere standaarden in die landen zijn die onmogelijk gespiegeld kunnen worden aan die van ons.

Moeten we met zn allen niet gaan kijken en de kijkcijfers omlaag brengen? Ik kan het niet in deze fase van het kampioenschap in elk geval. En het WK in Qatar zal ik ook gewoon kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 10:11

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Kenny_026 schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:04:
...

Moeten we met zn allen niet gaan kijken en de kijkcijfers omlaag brengen? Ik kan het niet in deze fase van het kampioenschap in elk geval. En het WK in Qatar zal ik ook gewoon kijken.
FIA <--> FIFA, wellicht hebben ze toch meer overeenkomsten dan 3 letters :X O-)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Coach4All schreef op maandag 1 november 2021 @ 12:21:
[...]

FIA <--> FIFA, wellicht hebben ze toch meer overeenkomsten dan 3 letters :X O-)
Neemt geen Blatter voor de mond…

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:35
Ga even niet Twitter feed quoten, maar Ross’ brawn opteert voor meer sprint(kwalificatie)races en meer punten voor die sprints (tot zelfs top10)

Het voegt , behalve de start, nog niet echt veel toe voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 14:49
nachtnet schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:47:
Ga even niet Twitter feed quoten, maar Ross’ brawn opteert voor meer sprint(kwalificatie)races en meer punten voor die sprints (tot zelfs top10)

Het voegt , behalve de start, nog niet echt veel toe voor mij.
Toch gaat dit er doorheen gedrukt worden, of we nu willen of niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Ook al zijn er maar 2 geweest ik heb toch ergens het gevoel dat de mercs motoren toch slecht om konden gaan met de extra races op de zaterdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Domenicalli had het bij Sky F1 over mogelijk 7 tot 8 races maar dat niet elk circuit geschikt is. Brawn heeft het over 6 races en elke grand prix organisator zou wel een sprint race willen organiseren.

Door de nieuwe wagens volgend jaar wil hij niet teveel aan het concept sleutelen dus zaken zoals een reversed grid bij een sprint zal niet gebeuren. Wel gaat men nog kijken naar de naam, de kwalificatie en het puntensysteem.

https://www.motorsport.co...verhaul-for-2022/6734729/

[ Voor 7% gewijzigd door Chocoball op 01-11-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Desnoods de echte race kwalificatie laten bepalen door 50% vrijdag kwalificatie en 50% zaterdagsprintracekwalificatie. Misschien dat F1.5 dan wat meer race risico durft te nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12:36
Aparte sprintcompetitie van maken. Met na zes sprints een SDC en SCC. Trainingen en sprint op vrijdag. Training en kwali op zaterdag, race op zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 10:38
Pirelli's info:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDIL9J1XMAoObT8?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Brawn heeft in 2022 nog meer in petto voor ons. Zo wil hij dat alle teams op de vrijdagochtend "spreekbeurten" gaan houden aan de pers en de FIA over hun wagen en de veranderingen die ze gedaan hebben zodat ze meteen de technische keuring achter de rug hebben.

Verder wil hij vanuit de "groene" gedachte de bandenregels aanpassen en dat bij sommige races minder bandensets ter beschikking zijn.

https://www.motorsport.co...-updates-in-2022/6734921/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:08:
Brawn heeft in 2022 nog meer in petto voor ons. Zo wil hij dat alle teams op de vrijdagochtend "spreekbeurten" gaan houden aan de pers en de FIA over hun wagen en de veranderingen die ze gedaan hebben zodat ze meteen de technische keuring achter de rug hebben.

Verder wil hij vanuit de "groene" gedachte de bandenregels aanpassen en dat bij sommige races minder bandensets ter beschikking zijn.

https://www.motorsport.co...-updates-in-2022/6734921/
Op zich zou ik dat eerste wel op prijs stellen. Het maakt niet alleen handhaving simpeler, maar het zorgt misschien ook eens voor een basale ondergrens aan berichtgeving. Want het is nu vaak zo bedroevend dat als je geïnteresseerd bent, je zelf door de foto's heen moet gaan.

Dat tweede tja. Wat je zo gaat krijgen met de kunstmatig slijtende banden is dat de teams gewoon minder zullen rijden. Het is een oplossing van niks en pakt het probleem niet aan. Dat is immers dat de FIA zulke matige banden specificeert. Misschien zijn de 18" banden minder slecht, maar dat moet ik eerst maar eens zien.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-07 12:44
[Twitter]https://twitter.com/viaplay_nl/status/1455259486818557960?t=rSwrMSs3RkFsAQsI6j-BrA&s=19[/Twitter]

Doornbos naar Viaplay

[ Voor 20% gewijzigd door TomBraamhaar op 01-11-2021 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Zie ook:
Viaplay in Nederland

Het Viaplay account is wat aan het moddergooien, echt professioneel en officieel lijkt het vooralsnog niet te zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door dutchgio op 01-11-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

TomBraamhaar schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:52:
[Twitter]https://twitter.com/viaplay_nl/status/1455259486818557960?t=rSwrMSs3RkFsAQsI6j-BrA&s=19[/Twitter]

Doornbos naar Viaplay
Dat acount bestaat niet (meer) ? Maar inderdaad zie topic van bovenbuurman/vrouw/genderneutrale variant :+. :p @dutchgio

[ Voor 13% gewijzigd door Illegal_Alien op 01-11-2021 21:26 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ns40aciaU93bAAEzTDbRqqwkbmQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/E6wDNlp8uUIARjGImlqyrnzO.png?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

codex

Geen OpenAI agent :)

Hele interview:
https://www.dailymail.co....ilton-Max-Verstappen.html

Deze man komt op mij over als een typisch narcist, ik kan er niks aan doen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

basvn

Breezand - NHN

Hand van GRO na bijna een jaar

spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDK5wqXWYAUqeEZ?format=jpg&name=large

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:24
codex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 05:47:
[...]

Hele interview:
https://www.dailymail.co....ilton-Max-Verstappen.html

Deze man komt op mij over als een typisch narcist, ik kan er niks aan doen.
Toto sorteert alvast voor op het scenario waarbij Max met een kleine puntenvoorsprong achter Lewis terecht komt en Lewis van de baan af rost om wereldkampioen te worden.

De concurrentie vooral al betichten van vals spel is een beetje laster. Ik vind het niet chique.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hij zegt dat hij hetzelfde verwacht van Hamilton. Dus stel dat Max het zou doen en Toto zou klagen kan er direct gereageerd worden "Als Lewis in die positie had gezeten had hij het volgens jou ook gedaan." einde verhaal.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:50

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik vind zijn opmerking over Horner en anderen die zich als "kleiner acteurs" gedragen in een Hollywood-achtig media circus, met daarbij de voetnoot "But I don't get drawn into it. I find it amusing, but it doesn't touch me." getuigen van iemand die lijdt aan grootheidswaanzin.

Overigens weerlegt de theatrale opmerking over mogelijke bewuste crashes wat hij hier beweert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Het is toch ook al gebeurt, twee keer zelfs. Dat heeft ook de nodige punten gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

codex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:
Ik vind zijn opmerking over Horner en anderen die zich als "kleiner acteurs" gedragen in een Hollywood-achtig media circus, met daarbij de voetnoot "But I don't get drawn into it. I find it amusing, but it doesn't touch me." getuigen van iemand die lijdt aan grootheidswaanzin.

Overigens weerlegt de theatrale opmerking over mogelijke bewuste crashes wat hij hier beweert.
Ging Lewis niet ooit proberen Rosberg in de fout te drukken door de race in Abu Dhabi zo lang mogelijk te laten zijn? Nee, Lewis kent die spelletjes ook, dat doen ze allemaal en Toto dus ook.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

codex schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 08:59:

Grootheidswaanzin... Hypocrisie... Of gewoon schitzofreen. Weinig grotere acteurs in de paddock dan Toto Wolff.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 04:27
MikeyMan schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:13:
[...]

Grootheidswaanzin... Hypocrisie... Of gewoon schitzofreen. Weinig grotere acteurs in de paddock dan Toto Wolff.
Vind Horner ook niet alles hoor. Maar misschien valt het minder op door zijn Britse accent :P Ik denk dat dit gewoon part of the job is voor deze heren. En hoe hoger op die WCC hoe groter de hypocrisie?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jasphur schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:
[...]

Vind Horner ook niet alles hoor. Maar misschien valt het minder op door zijn Britse accent :P Ik denk dat dit gewoon part of the job is voor deze heren. En hoe hoger op die WCC hoe groter de hypocrisie?
Ja tuurlijk, het zijn allemaal mannetjes, anders zit je daar niet.

Heb alleen wel het idee dat Horner eerlijker is. Of in ieder geval fair.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 17:59

Bloodclot

Jawier!

jaapstobbe schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
Als Jeddah niet doorgaat dan wordt WDC waarschijnlijk beslist binnen 3 weken vanaf nu.
7 Nov Mex
14 Nov Bra
21 Nov Qtr
Stel in de raceweek van Jeddah, en jedah wordt gecanceld. Dan heb je kans dat max/lewis gewoon midden in de week kampioen wordt. Wat een anticlimax van zou het zijn van dit geweldige seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 18-09 16:13
Zal mij niet verbazen als Jeddah gewoon door gaat. Waarschijnlijk zal alleen de baan en de pits zo goed als klaar zijn. Zit veel geld in. En het is toch een beetje een wedstrijdje ver pissen in die regio.

Als het minimale gereed is dan zal de FIA niet moeilijk doen denk ik.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ik las het vanochtend ook en m'n eerste reactie was ook dat ie alvast aan het voorsorteren is op iets, maar daarna vond ik het al snel een heel realistisch scenario eigenlijk :P Ik zie Verstappen het doen als het in zijn voordeel is en ik zie Hamilton het ook doen. Beide hebben dit seizoen immers al één keer zoiets in hun eigen voordeel gedaan O-)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Als ik deze video (in tweet) van 31-10 zie komt het circuit in Jeddah gewoon op tijd klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:00

basvn

Breezand - NHN

Krijgen we een 1997?
Jacques Villeneuve won de wereldtitel na een duel met Michael Schumacher. Door een incident in de Grand Prix van Europa werd Schumacher gediskwalificeerd: hij verloor zijn tweede plaats in het kampioenschap maar behield zijn punten en overwinningen.
Hoop dat ze het toch eerlijk gaan uitvechten

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Nou laat Jeddah maar niet op tijd klaar zijn, Verstappen lekker Mexico en Brazilië domineren en Hamilton nog een nieuwe motor moeten pakken. Dan heb je namelijk ruime marge en hoeven we het niet te hebben over kansloze acties zoals elkaar er bewust eraf beuken...

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 17:03
Jasphur schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:18:
[...]

Vind ze allemaal net zo vervelend eerlijk gezegd. Zowel Toto als Horner en Marko. We hebben op zich mooi seizoen om naar te kijken, maar ik word wel moe van die spelletjes en psychologische oorlogsvoering tussen die teambazen over en weer. Dan speelt Red Bull weer vals volgens Mercedes, dan speelt Mercedes weer vals volgens Red Bull...en dan weer andersom enz enz.... Wat mij betreft houden ze gewoon lekker hun mond allemaal.....ga gewoon racen zou ik zeggen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Tomcatter_31 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:16:
[...]

Vind ze allemaal net zo vervelend eerlijk gezegd. Zowel Toto als Horner en Marko. We hebben op zich mooi seizoen om naar te kijken, maar ik word wel moe van die spelletjes en psychologische oorlogsvoering tussen die teambazen over en weer. Dan speelt Red Bull weer vals volgens Mercedes, dan speelt Mercedes weer vals volgens Red Bull...en dan weer andersom enz enz.... Wat mij betreft houden ze gewoon lekker hun mond allemaal.....ga gewoon racen zou ik zeggen. :)
Eens....maar wat ik denk dat is dat het gewoon allemaal semi-fake is. Het is zorgen dat er meer exposure komt, hoe meer media-aandacht hoe beter voor de F1.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

[...]

Maar als het gewoon om het racen gaat, dan zijn ze best wel waardeloos tijdens de race weekenden. Ze moeten dus wel constant de media voeden met hun uitspraken en elkaar lopen te pesten en saboteren. :z

Ik heb ook veel liever mensen zoals Newey, Seidl, Brown, Vasseur etc. Die zijn veel meer gericht op de inhoud en minder op elkaar te saboteren of te betichten. Want het begint zeker dit seizoen gewoon erg vermoeiend te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Maar de media wil toch zaken uitvergroten anders komen hun advertenties niet in beeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:
[...]

Maar als het gewoon om het racen gaat, dan zijn ze best wel waardeloos tijdens de race weekenden. Ze moeten dus wel constant de media voeden met hun uitspraken en elkaar lopen te pesten en saboteren. :z

Ik heb ook veel liever mensen zoals Newey, Seidl, Brown, Vasseur etc. Die zijn veel meer gericht op de inhoud en minder op elkaar te saboteren of te betichten. Want het begint zeker dit seizoen gewoon erg vermoeiend te worden.
dat modder gooien 'hoort er bij' en dingen worden ook erg opgeblazen in F1 land. Maar heb niet de indruk dat het iets is 'van de laatste jaren'. Waar meerdere teams een gooi doen naar WK [..] of rivaliteit is, heb je altijd 'gebitch' (?)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:31:
[...]

Absoluut herkenbaar. Maar aan de andere kant: Over Ferrari moest men ook láng zeuren voordat de onderste steen boven was.

Ik denk dat als je de media er niet in betrekt, je bij de FIA weinig gedaan krijgt :+
En zelfs als het een schandaal wordt (zie Ferrari), begraven ze het nog :D

Laatst een stuk gezien over het ontstaan van het Red-bull team. Erg interessant want kende de ontstaanshistorie niet. Eigenlijk liepen ze steeds tegen hetzelfde probleem aan met elke groei: Onderdeel X doen we niet zelf, dus lopen we tegen een limiet. Oplossing is om X zelf te gaan doen.

Met de Honda-motor-overname lijken ze nu de laatste stap gezet te hebben. En daar zien we nu de vruchten van geplukt worden.

Mochten ze dan nog geen kampioen worden is er nog maar 1 ding dat ze niet zelf in de hand hebben....
Maar dan moet Horner gewoon naar de FIA :+ of leuker: Helmut Marko :D

[ Voor 26% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:06:
Nou laat Jeddah maar niet op tijd klaar zijn, Verstappen lekker Mexico en Brazilië domineren en Hamilton nog een nieuwe motor moeten pakken. Dan heb je namelijk ruime marge en hoeven we het niet te hebben over kansloze acties zoals elkaar er bewust eraf beuken...
Zelfs op die beide hooggelegen circuits zal het niet zomaar van een leien dakje gaan (verwacht ik). In Mexico kan het zo gemakkelijk fout gaan daar in die eerste paar bochten, gezien de voorgaande races. Steeds was Verstappen er wel bij betrokken, enkel 2018 ging aardig vlekkeloos (waar ie de pole aan Ricciardo moest laten).

In Brazilië wordt het weekend weer overhoop gehaald door een Sprint Qualy. Red Bull zal bij laatste snel de setup op orde moeten krijgen, dus niet zoals bij laatste race in Amerika dat dit de 2e dag pas lukte.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:23:
[...]

Zelfs op die beide hooggelegen circuits zal het niet zomaar van een leien dakje gaan (verwacht ik). In Mexico kan het zo gemakkelijk fout gaan daar in die eerste paar bochten, gezien de voorgaande races. Steeds was Verstappen er wel bij betrokken, enkel 2018 ging aardig vlekkeloos (waar ie de pole aan Ricciardo moest laten).

In Brazilië wordt het weekend weer overhoop gehaald door een Sprint Qualy. Red Bull zal bij laatste snel de setup op orde moeten krijgen, dus niet zoals bij laatste race in Amerika dat dit de 2e dag pas lukte.
Als je de start van 2018 terugkijkt en tot aan de apex van bocht 1 naar dit weekend projecteert denk ik dat de uitkomst heel anders gaat zijn.

HAM ligt een autolengte voor op VER die vervolgens laat remt laat en aan de binnenkant de bocht wint omdat HAM ruimte laat. No way dat dit nu ook zo zou uitpakken. Ik krijg er nu al hartkloppingen van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:46:
[...]

Absoluut herkenbaar. Maar aan de andere kant: Over Ferrari moest men ook láng zeuren voordat de onderste steen boven was.

Ik denk dat als je de media er niet in betrekt, je bij de FIA weinig gedaan krijgt :+
En zelfs als het een schandaal wordt (zie Ferrari), begraven ze het nog :D
Nah, dat was meer publiekelijk dingen roepen omdat ze het niet wisten. Zodra ze het wisten werd er even een vriendelijk verzoek ingediend, meteen verboden en dag Ferrari. Dat geroep was eigenlijk overbodig en meer een excuus communiceren waarom Ferrari opeens zoveel beter was. Maar dat kan je ook een keer doen en niet race na race na race totdat je ze opeens betrapt en het verboden krijgt.

Laatst een stuk gezien over het ontstaan van het Red-bull team. Erg interessant want kende de ontstaanshistorie niet. Eigenlijk liepen ze steeds tegen hetzelfde probleem aan met elke groei: Onderdeel X doen we niet zelf, dus lopen we tegen een limiet. Oplossing is om X zelf te gaan doen.

Met de Honda-motor-overname lijken ze nu de laatste stap gezet te hebben. En daar zien we nu de vruchten van geplukt worden.

Mochten ze dan nog geen kampioen worden is er nog maar 1 ding dat ze niet zelf in de hand hebben....
Maar dan moet Horner gewoon naar de FIA :+ of leuker: Helmut Marko :D
Ik hoef Horner net zo niet bij de FIA als Wolff. Alsjeblieft niet zeg...
Het is gewoon eens tijd dat de FIA boven de partijen staat en niet soms erboven, soms ertussen en soms gewoon geen idee heeft waar de teams mee bezig zijn. Want in een sport die zo geprofessionaliseerd is, blijft de regelgever pijnlijk achter de feiten aanlopen. En een teambaas dan meteen vanuit een team aanstellen lijkt me helemaal een verschrikkelijk idee. Domenicali en Brawn zijn denk ik al twijfelgevallen.
[...]

Tja ik heb gewoon wel enige vertrouwen in de kunde van een zekere Max Verstappen. Het schijnt toch best wel een goede en vooral ook consistent goede coureur te zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
@DaniëlWW2 --> :+
je krijgt denk ik wel genoeg media-vuurwerk als je Helmut baas van de FIA maakt _O- Maar nee, slecht plan ;-)

Maar misschien moet Max gewoon na zijn carriere hoofd FIA worden. Geen gelul, gewoon goed racen en ophouden te zeiken. O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 02-11-2021 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

[...]

De setup was in FP2 al behoorlijk in orde hoor, hij kreeg alleen geen kans voor een cleane ronde. De enige die hij wel had was deleted vanwege track limits maar dat was anders de snelste ronde van de sessie geweest.

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• Chocoball
AMuS interview met F1 CTO Pat Symonds in de samenvatting/vertaling.
  • Voor F1 Chief Technical Officer Pat Symonds en zijn 10 koppig team is de 2022 wagen al eigenlijk oud nieuws en wordt er al naar de 2026 wagen uitgekeken.
  • Aan het nieuwe technisch regelement voor 2022 ging 4 jaar werk vooraf en telt 169 pagina's. Het resultaat was het 2022 model wat op de grand prix van Silverstone gepresenteerd werd. Veel F1 teams zeggen nu al dat hun wagen afwijkt van het getoonde model.
  • De nieuwe motoren in 2026 vereisen een andere architectuur en hoewel de aerodynamica gelijk blijft zullen de wagens er toch anders gaan uitzien.
  • De nieuwe motor wordt een V6 hybride zonder MGU-H waarbij de verbrandingsmotor en MGU-K ieder 350 kilowatt (476 pk) aan vermogen leveren.
  • Experts voorspellen dat naarmate de ontwikkeling verder gaat dat 1000 pk mogelijk moet zijn d.m.v. grotere accu's, een sterkere MGU-K en een aangepast elektrisch systeem.
  • Doordat energieterugwinning volledig via de achteras gaat zijn daar aanpassingen nodig zoals kleinere achterremmen en actieve aerodynamica zodat bij het remmen maximale neerwaartse druk is.
  • Omdat het gewicht toeneemt moet er ergens anders bespaard worden, daar niet de verwachting is dat de accu's de komende 4 jaar lichter worden moet het hele pakket lichter worden.
  • Oorspronkelijk wou Symonds een 4 cylinder motor met een dwarsliggende transmissie. Zelfs is er kort gesproken over een V4 motor maar is afgevallen vanwege niet serierelevant. Daarnaast bestond er vrees bij Mercedes, Ferrari en Renault omdat dit Porsche en Audi teveel voordeel zou opleveren. Porsche reed met een V4 Turbo in Le Mans.
  • In 2026 wordt de wielafstand korter en mogelijk wordt de wagen ook weer iets smaller doordat de verbrandingsmotor minder presteert wordt het verbruik lager en is minder ruimte voor brandstof nodig.
  • Symonds wou van 110 kilo (ongeveer 150 liter) brandstof terug naar 65 kilo (ongeveer 90 liter) brandstof. Dit zal helaas niet lukken omdat er geen energieterugwinning aan de voorkant zal plaatsvinden. Alleen energieterugwinning aam de achterkant is niet voldoende em zal extra brandstof nodig blijven omdat brandstof ook gebruikt wordt om prestaties uit het elektrische deel te krijgen.
  • De transmissie zou ook gewicht kunnen verliezen door van 8 versnellingen terug te gaan naar 5. Daarmee wordt de behuizing korter en bespaart gewicht. Een standaardtransmissie is overigens door de teams afgewezen.
  • Symonds vat het 2026 concept als volgt samen, niet alleen de motoren maar ook de wagens moeten duurzamer worden door de formule kleiner, lichter en efficiënter.
https://www.auto-motor-un...2026-erste-informationen/

[ Voor 0% gewijzigd door Chocoball op 02-11-2021 17:54 . Reden: Aanpassing 4e punt met dank aan hardware-lover ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:47:
@DaniëlWW2 --> :+
je krijgt denk ik wel genoeg media-vuurwerk als je Helmut baas van de FIA maakt _O- Maar nee, slecht plan ;-)

Maar misschien moet Max gewoon na zijn carriere hoofd FIA worden. Geen gelul, gewoon goed racen en ophouden te zeiken. O-)
Oke, Verstappen als hoofd van de FIA zou ik ergens wel willen zien. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:51:
[...]

Oke, Verstappen als hoofd van de FIA zou ik ergens wel willen zien. :P
Een combi van:

en

_O-

Met het bravoure van een 8 voudig wereldkampioen :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 15:54
DataGhost schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:47:
[...]

De setup was in FP2 al behoorlijk in orde hoor, hij kreeg alleen geen kans voor een cleane ronde. De enige die hij wel had was deleted vanwege track limits maar dat was anders de snelste ronde van de sessie geweest.
De qualificatie voor de sprint is al op vrijdag, na FP1. En vanaf dan ook parc fermé afaik. FP2 heb je dus weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

oZy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:33:
[...]
Als je de start van 2018 terugkijkt en tot aan de apex van bocht 1 naar dit weekend projecteert denk ik dat de uitkomst heel anders gaat zijn.

HAM ligt een autolengte voor op VER die vervolgens laat remt laat en aan de binnenkant de bocht wint omdat HAM ruimte laat. No way dat dit nu ook zo zou uitpakken. Ik krijg er nu al hartkloppingen van :o
Hij moest nog kampioen worden die race, maar dat moest ie in 2019 ook nog en toen ging het toch wat anders ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

naitsoezn schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 09:50:
Ik las het vanochtend ook en m'n eerste reactie was ook dat ie alvast aan het voorsorteren is op iets, maar daarna vond ik het al snel een heel realistisch scenario eigenlijk :P Ik zie Verstappen het doen als het in zijn voordeel is en ik zie Hamilton het ook doen. Beide hebben dit seizoen immers al één keer zoiets in hun eigen voordeel gedaan O-)
Wanneer Verstappen het doet krijg je Schumacher Villeneuve.

Hamilton heeft het al gedaan (en wolff sorteert er alweer op voor, zoals hij het voor Silverstone ook al aankondigde “we need one DNF”.

Maar dat was dus een Schumacher Hill.

Hamilton met zijn gladde praatjes ramt al jaren mensen van de baan (wanneer het nodig is) of wanneer zijn ego is gekrenkt. Of allebei.

een treffende spreuk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Chocoball schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:51:
  • Voor F1 Chief Technical Officer Pat Symonds en zijn 10 koppig team is de 2022 wagen al eigenlijk oud nieuws en wordt er al naar de 2026 wagen uitgekeken.
  • Aan het nieuwe technisch regelement voor 2022 ging 4 jaar werk vooraf en telt 169 pagina's. Het resultaat was het 2022 model wat op de grand prix van Silverstone gepresenteerd werd. Veel F1 teams zeggen nu al dat hun wagen afwijkt van het getoonde model.
  • De nieuwe motoren in 2026 vereisen een andere architectuur en hoewel de aerodynamica gelijk blijft zullen de wagens er toch anders gaan uitzien.
  • De nieuwe motor wordt een V6 hybride zonder MGU-H waarbij de verbrandingsmotor en MGU-K gezamenlijk 350 Kilowatt (476 pk) aan vermogen leveren.
  • Experts voorspellen dat naarmate de ontwikkeling verder gaat dat 1000 pk mogelijk moet zijn d.m.v. grotere accu's, een sterkere MGU-K en een aangepast elektrisch systeem.
  • Doordat energieterugwinning volledig via de achteras gaat zijn daar aanpassingen nodig zoals kleinere achterremmen en actieve aerodynamica zodat bij het remmen volledige neerwaartse druk is.
  • Omdat het gewicht toeneemt moet er ergens anders bespaard worden, daar niet de verwachting is dat de accu's de komende 4 jaar lichter worden moet het hele pakket lichter worden.
  • Oorspronkelijk wou Symonds een 4 cylinder motor met een dwarsliggende transmissie. Zelfs is er kort gesproken over een V4 motor maar is afgevallen vanwege niet serierelevant. Daarnaast bestond er vrees bij Mercedes, Ferrari en Renault omdat dit Porsche en Audi teveel voordeel zou opleveren. Porsche reed met een V4 Turbo in Le Mans.
  • In 2026 wordt de wielafstand korter en mogelijk wordt de wagen ook weer iets smaller doordat de verbrandingsmotor minder presteert wordt het verbruik lager en is minder ruimte voor brandstof nodig.
  • Symonds wou van 110 kilo (ongeveer 150 liter) brandstof terug naar 65 kilo (ongeveer 90 liter) brandstof. Dit zal helaas niet lukken omdat er geen energieterugwinning aan de voorkant zal plaatsvinden. Alleen energieterugwinning aam de achterkant is niet voldoende em zal extra brandstof nodig blijven omdat brandstof ook gebruikt wordt om prestaties uit het elektrische deel te krijgen.
  • De transmissie zou ook gewicht kunnen verliezen door van 8 versnellingen terug te gaan naar 5. Daarmee wordt de behuizing korter en bespaart gewicht. Een standaardtransmissie is overigens door de teams afgewezen.
  • Symonds vat het 2026 concept als volgt samen, niet alleen de motoren maar ook de wagens moeten duurzamer worden door de formule kleiner, lichter en efficiënter.
Dat ze weer kleiner willen worden kan ik alleen maar toejuichen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Ben ik de enige die niet denkt dat ze het zouden doen met een crash in de laatste race?

Ja tuurlijk gebeurde het ook met Prost/Senna, maar destijds had je geen 10 camera's op elke wagen staan, zodat je vanuit elke hoek de situatie kon bekijken.

Als dat NU gebeurt in een beslissende race, dan geloof me, dan wordt elke video frame voor frame bekeken totdat een "schuldige" aangewezen kan worden, dus ALS HAM of VER het al willen doen, zullen ze echt moeten zorgen dat het niet duidelijk zichtbaar is dat het expres gebeurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik zou het serieus best wel zielig vinden als een beslissing als deze afgeschoten is omdat "een ander al ervaring heeft" met V4 vanuit een andere race-serie. Ik bedoel, Renault, Ferrari en Mercedes hadden natuurlijk ook gewoon in die raceklasse ook kunnen gaan racen en ervaring opdoen. En strict gezien, hoewel intussen technisch gigantisch veranderd, maar Mercedes heeft ook gewoon ervaring op Le Mans. Dus imo is dit toch echt een excuus om een excuus te geven. En trek je het nog verder uit elkaar: dan heeft natuurlijk elk merk wel ervaring met V4 motoren natuurlijk (in hun straatauto's).

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-11-2021 13:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

• [knip]
  • De nieuwe motor wordt een V6 hybride zonder MGU-H waarbij de verbrandingsmotor en MGU-K gezamenlijk 350 Kilowatt (476 pk) aan vermogen leveren.
  • [knip]
Even een kleine correctie. Afzonderlijk Ieder (jeweils), niet gezamenlijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:07:
[...]

Dacht al 8)7 waren wel erg langzame F1 auto's geworden dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:07:
[...]

Heb het aangepast, ik las de zin net even anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chocoball schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:19:
[...]
Heb het aangepast, ik las de zin net even anders.
Begrijpelijk, Duits kan soms erg lastig lezen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:19
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ik spreek überhaupt maar één woord Duits :+ .

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:23:
[...]
Dat is überhaupt een slecht voorbeeld :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:22:
[...]

Normaal geen moeite mee maar bedankt voor het meelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Plenkske schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:59:
[...]

De qualificatie voor de sprint is al op vrijdag, na FP1. En vanaf dan ook parc fermé afaik. FP2 heb je dus weinig aan.
Dat weet ik, daarom is er dus geen enorm probleem als de setup bij FP2 al goed was, dan is 'ie dat bij Q dus waarschijnlijk ook. Tussen FP1 en FP2 (of Q dus) kan je gewoon wijzigingen doen nav de data uit FP1 en evt input vanuit de sim. Sommige wijzigingen wil je niet tijdens de sessie doen omdat die teveel tijd kosten die je aan testtijd kwijtraakt, dan kan je beter wat andere delen van je testschema afwerken en genoegen nemen met een iets mindere tijd op het scorebord en complete paniek onder de fans. Op dezelfde manier kunnen andere teams natuurlijk ook de plank volledig misslaan in FP1, dat is niet voorbehouden aan RB. Parc fermé geldt inderdaad bij het uitrijden al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
DataGhost schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 14:00:
[...]

Dat weet ik, daarom is er dus geen enorm probleem als de setup bij FP2 al goed was, dan is 'ie dat bij Q dus waarschijnlijk ook. Tussen FP1 en FP2 (of Q dus) kan je gewoon wijzigingen doen nav de data uit FP1 en evt input vanuit de sim. Sommige wijzigingen wil je niet tijdens de sessie doen omdat die teveel tijd kosten die je aan testtijd kwijtraakt, dan kan je beter wat andere delen van je testschema afwerken en genoegen nemen met een iets mindere tijd op het scorebord en complete paniek onder de fans. Op dezelfde manier kunnen andere teams natuurlijk ook de plank volledig misslaan in FP1, dat is niet voorbehouden aan RB. Parc fermé geldt inderdaad bij het uitrijden al.
Ja precies, waar je normaal dus FP1, FP2 en FP3 (+ alle tijd ertussen) hebt om de setup voor elkaar te hebben en te controleren, heb je in een sprintweekend alleen FP1 en de tijd tussen FP1 en qualificatie voor de sprint om het voor elkaar te hebben (met alleen FP1 als controle moment). Is best wel een verschil, maar het is voor elk team dus sowieso geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

hardware-lover schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:25:
[...]

Dat is überhaupt een slecht voorbeeld :+
Ik heb ook geen fingerspitzengefühl voor Duits.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 12:14
oZy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 12:33:
[...]

Hoezo, Max zit toch aan de binnenkant? Wat moet HAM doen, behalve VER er gewoon ronduit aframmen richting buiten de baan?

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

S0epkip schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:22:
[...]

Hoezo, Max zit toch aan de binnenkant? Wat moet HAM doen, behalve VER er gewoon ronduit aframmen richting buiten de baan?
Volgens mij is dat de voorspelling die Toto deed in zijn interview.

(ik wilde hieruit quoten, maar ik zie gewoon niet waar hier gezegd wordt: zet hem ff in de muur vriend! https://www.theguardian.c...-nelson-piquet-transcript)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Jeroenvde89 schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 13:23:
[...]

Sowieso dat je er zeker twee kent ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing

• De transmissie zou ook gewicht kunnen verliezen door van 8 versnellingen terug te gaan naar 5. Daarmee wordt de behuizing korter en bespaart gewicht.
Beetje vreemd als je kijkt naar wat ze willen. De F1 moet meer te maken hebben met straat auto's. Dus kleinere motoren, turbo's, E10 brandstoffen, energieterugwinning en electrische ondersteuning.

Je kan een Porsche bestellen met deze pook :) :

Afbeeldingslocatie: https://www.vau-max.de/thumbs/lib/20/50/05/i_full_b/55020.jpg

Automaatbakken begonnen ooit bij 2 verzetten, daarna 3. In mijn jeugd was het 4, maar de laatste jaren ging het heel rap omhoog en in mijn Alfa lag een ZF met 8 verzetten. 10 is ook al geen uitzondering meer. Lexus, Ford en GM hebben ze. Ze zijn "relevant" omdat ze een verbrandingsmotor in het optimale gebied houden. Dus terug naar 5 is niet echt logisch.

Helemaal ideaal zou een CVT zijn. Die hadden ze ooit in een Williams gepropt maar dat was zo'n doorslaand succes dat het meteen verboden werd >:) .

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb al veel vaker hier geroepen geef ze gewoon een X liter aan brandstof maximale afmetingen aan de auto's en diverse testen voor veiligheid en wens ze succes! De winnaar van de WCC moet op uiterlijk 31-12-XXXX van dat jaar zijn tekeningen en software delen met de andere teams zodat die eventuele achterstanden kunnen inlopen en gaan met die Afbeeldingslocatie: https://c.tenor.com/5kZqeeb2ikEAAAAM/banana-emoji.gif

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
aangezien het racetopic van deze week nog verstopt is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rt4-crLt9E3jZ65mjs18vtDtsOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/njZk90pei0hXuCRuLjefZuZE.jpg?f=fotoalbum_large

Persconferentie schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 08:11

Damian

Insane Obtrusion

https://sportitnow.com/f1...OLgrnQg7w0qugXOYYXpErMzDc

Hamilton lijkt steeds meer en meer uit de gratie te vallen :P Al weet ik niet of dat heel moeilijk is bij Clarkson :P

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 18-09 10:21
Damian schreef op woensdag 3 november 2021 @ 08:54:
https://sportitnow.com/f1...OLgrnQg7w0qugXOYYXpErMzDc

Hamilton lijkt steeds meer en meer uit de gratie te vallen :P Al weet ik niet of dat heel moeilijk is bij Clarkson :P
Clarkson is al heel het seizoen bezig tegen Hamilton dus dit is meer "old news".

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Op de official F1 site zie ik dat de ticketverkoop van Hungary 2022 nog niet is gestart. Iemand enig idee of ze dit pas doen nadat de datum is bevestigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadketz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 08:43
Kadketz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:06:
Op de official F1 site zie ik dat de ticketverkoop van Hungary 2022 nog niet is gestart. Iemand enig idee of ze dit pas doen nadat de datum is bevestigd? Kan het in de FAQ niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

8 dagen thuis en nu inmiddels alweer bijna op de plek van de race voor het komende weekend als dit bericht klopt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRWfGIhz3lWBD14mxFml-t1U2Ec=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jZP52cmeabQMWntXrgxHGMEs.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie911
Woudloper schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:07:
8 dagen thuis en nu inmiddels alweer bijna op de plek van de race voor het komende weekend als dit bericht klopt:
[Afbeelding]
Die hangt daar al een uurtje of wat :?
is wel vaker dat de informatie niet gelijk doorkomt volgens mij

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

jochie911 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:09:
[...]

Die hangt daar al een uurtje of wat :?
is wel vaker dat de informatie niet gelijk doorkomt volgens mij
Is een plaatje he, geen realtime iets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Damian schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:25:
[...]

Het is net als Flightradar24 een live tracker dus wel realtime. ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

sjaool schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:00:
[...]

Het is net als Flightradar24 een live tracker dus wel realtime. ;)
joh 8)7

iets met :+ ?

[ Voor 4% gewijzigd door Damian op 03-11-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jochie911
Damian schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:25:
[...]

Als je de link klikt zie je dat die er nog steeds stil hangt.
https://globe.adsbexchange.com/?icao=486201

ooeps 8)7 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Okay, okay... maar een opmerking met het is een plaatje als grap beschouwen? :+

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

S0epkip schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 16:22:
[...]
Niet werkelijk rammen maar zie de start van 2019 en je krijgt het antwoord daarop? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kadketz schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:06:
Op de official F1 site zie ik dat de ticketverkoop van Hungary 2022 nog niet is gestart. Iemand enig idee of ze dit pas doen nadat de datum is bevestigd?
Wellicht dat men in [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken? wat meer erover kan vertellen? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Voor de sensatiezoeker is de helm van de Britse GP te zien in de Max Verstappen shop in Swalmen; https://www.verstappen.com/nl/article/12254/

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-09 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

https://www.verstappen.com/nl/article/12254/

Helm van verstappen is in limburg te bezichtigen van de silverstone crash. Mooie nieuwe rode accenten :+

Afbeeldingslocatie: https://www.verstappen.com/img/2021/Algemene_Max_fotos/Max_Verstappen_Silverstone_2021_helmet_1-1b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 3 november 2021 @ 09:07:
[Afbeelding]
Tussendoor nog even naar de fabriek op 28 oktober ;)
's Ochtends heen en 's avonds terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 17:59

Bloodclot

Jawier!

TrekDr0p schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:52:

Helm van verstappen is in limburg te bezichtigen van de silverstone crash. Mooie nieuwe rode accenten :+

[Afbeelding]
Nondeju, wat een klapper was dat inderdaad, heeft de halo ook hier iemands leven gered? Dat zijn hoofd/nek niet de volle lag van de bandenstapel kreeg doordat er nog een Halo om heen zat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Whoa. Was dat door de crash, of nadat Max 'm dwars door de muur van zn motorhome heeft gegooid? :+

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-09 19:27

Niellie41

[object Object]

Over Jeddah gesproken. Formule 1 gooit er nog een promovideo tegenaan:
YouTube: A First Look At The Jeddah Corniche Circuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

asing schreef op woensdag 3 november 2021 @ 00:08:
[...]
Helemaal ideaal zou een CVT zijn. Die hadden ze ooit in een Williams gepropt maar dat was zo'n doorslaand succes dat het meteen verboden werd >:) .
Jup, de verwachting was zo hoog, dat ie nog voordat er ook maar 1 meter mee gereden was in een officieel weekend verboden was :P
Williams' CVT FW15 car sounded revolutionary different to contemporary F1 cars because of the different way it used the engine. Instead of the revs rising and falling with each corner they remaining constant through each bend.

There was also speculation that it had instantly proved several seconds per lap quicker than the conventional Williams -- which was already miles ahead of its rivals.

That led the FIA to stipulate that, from 1994, F1 cars had to have between four and seven fixed gears -- and for good measure added a sub-clause specifically banning CVT. So the car was never actually raced and eventually found its way to the museum.
Maar weet niet of daar ooit officiële cijfers over zijn gemaakt eigenlijk, vind overal voornamelijk 'speculations' terug :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
TrekDr0p schreef op woensdag 3 november 2021 @ 12:52:

[Afbeelding]
Ziet eruit als een Halloween editie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomcatter_31
  • Laatst online: 18-09 17:03
YakuzA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:46:
[...]

Jup, de verwachting was zo hoog, dat ie nog voordat er ook maar 1 meter mee gereden was in een officieel weekend verboden was :P

[...]

Maar weet niet of daar ooit officiële cijfers over zijn gemaakt eigenlijk, vind overal voornamelijk 'speculations' terug :)
De Williams met CVT staat nu in DAF museum in Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
YakuzA schreef op woensdag 3 november 2021 @ 13:46:
[...]
Je kan het een beetje vergelijken met een electrische auto van nu. Die kan ook het vermogen koppel direct vanaf stilstand op de weg leggen. De beperkende factor is pure grip. Dus ik geloof direct dat die CVT een klap sneller was dan de toch al onverslaanbare FW14B.

Pagina: 1 ... 121 ... 171 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics

Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2

Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken