Toon posts:

Viaplay in Nederland

Pagina: 1 2 3 ... 120 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +9Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:45

Wat is Viaplay
Viaplay is een nieuwe streamingdienst welk begin 2022 van start is gegaan. Het is een nieuwe dienst van het zweedse Nordic Entertainment Group (NENT). Hun aanbod varieert maar in het oog springend is natuurlijk de Formule 1.

Voor de Formule 1 uitzendingen is een apart topic. Vragen specifiek hierover ga naar [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3

Hoe kijk ik Viaplay
De grotere tv-maatschappijen zullen op dit moment een lineair tv-kanaal gaan doorgeven. Daarnaast komen er applicaties om alle sport films en series mee te bekijken.

Kosten?
Samengevat komen de kosten voor het kijken van Viaplay/F1 in 2022, per provider uit op het volgende
(het formule 1 seizoen duurt maar 9 maanden, maar om alle abonnementen goed te vergelijken is ook de kolom voor de duur van 1 jaar opgenomen)

Providermaart-junijuliAug-nov9 maanden1 jaar
Viaplay via Ziggo€ 5**€ 9,99€ 13,99€ 85,95€ 127,92
Viaplay via KPN nieuwe klant€ 0€ 0€ 0€ 0€ 41,97
Viaplay via KPN bestaande klant€ 9,99€ 9,99€ 13,99€ 105,91€ 147,88
Viaplay via KPN bestaande klant ( 5,- Entertainmentkorting)€ 4,99€ 4,99€ 8,99€ 60,91€ 87,88
Viaplay via T-Mobile€ 0€ 9,99€ 13,99€ 65,95€ 107,92
Viaplay via Delta / Caiway€ 8,99€ 8,99€ 12,99€ 96,91€ 135,88
Viaplay NL (maandelijks)€ 13,99€ 13,99€ 13,99€ 125,91€ 167,88
Viaplay (maandelijks aanbieding tot 1/7/2022)€ 9,99€ 9,99€ 13,99€ 105,91€ 147,88

Check wel de voorwaarden van elke aanbieding

**) Bij Ziggo betaal je 9,99 per maand voor Viaplay tot 1 augustus. Daarna ga je 13,99 per maand betalen. Als extra introductieaanbieding hebben we voor alle Ziggo klanten de eerste 4 maanden met 50% korting. Deze aanbieding geldt van 1 maart t/m 30 april 2022 en het abonnement is maandelijks opzegbaar.

@jeanj Voor de tabel. d:)b

Sport aanbod oa.
Formule1
Bundesliga
Premier League vanaf augustus 2022
PDC-darts
en meer.

Overig
https://viaplay.nl/
Wikipedia: Viaplay
https://signup.viaplay.com/
https://help.viaplay.com/nl

Medeauteur worden pm even.

[Voor 102% gewijzigd door DoeEensGek op 03-03-2022 20:21]

Acties:
  • +14Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja allemaal sporten waarvan ik het leuk vond om te kijken omdat het bij Ziggo 'gratis' zat maar ik zal er niet snel een extra abonnement voor afnemen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Aan de andere kant, ik heb momenteel Ziggo tv only voor ~28 euro. Met name omdat ze F1 hebben. Heb nu een half jaartje NLZiet erbij (gratis, via energieoverstap). Voor mij een prima alternatief voor TV.

Als ik Ziggo opzeg en vervang door NLZiet heb ik ~20 euro om te spenderen aan F1. Het hangt dus helemaal van de prijsstelling af voor mij.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:05
Lijkt mij echt weer zo halfbakken actie zoals Fox en ESPN. Vind het heel niet erg dat rechten weggaan maar als dan zo zender hier komt doe het dan goed en neem alles. Nu blijft Spaans weer achter bij Ziggo en Eredivisie bij ESPN. Veel te versplinterd..

• DoeEensGek
dglavimans schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:40:
Lijkt mij echt weer zo halfbakken actie zoals Fox en ESPN. Vind het heel niet erg dat rechten weggaan maar als dan zo zender hier komt doe het dan goed en neem alles. Nu blijft Spaans weer achter bij Ziggo en Eredivisie bij ESPN. Veel te versplinterd..
Niet alle rechten zijn tegelijk te koop. Je kan niet op 1 dag alle rechten kopen met een zak geld. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• belly89
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 01-04 11:01
Ik ben benieuwd naar de prijs. Heb nu even geen bronnen erbij maar heb ook iets gehoord dat ze de Eredivisie en MotoGP ook willen toevoegen hieraan. Mocht dit het geval zijn dan is het zeker interessant voor mij. :)

Viaplay in Polen gaat 7.50 euro kosten, al hebben ze daar geen F1

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:47
Het aanbod van Viaplay in Polen bestaat naast Viaplay Originals films en series uit diverse aangekochte films, series en documentaires en een groot sportaanbod. Dit bestaat onder meer uit de voetbalcompetities Bundesliga, UEFA Europa League, UEFA Conference League, diverse Europese vrouwencompetities, FIFA WK 2022 Afrikaanse kwalificatie, FIFA WK 2023 vrouwen en Copa America 2024. Ook zijn diverse autosportcompetities, motorsport, handbal en basketbal via Viaplay in Polen te volgen.
Op de Bundesliga na is dat een beetje een tweederangs aanbod, logisch dat het goedkoop is. En dan speelt de welvaart in het land ook nog mee.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
belly89 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:47:
Ik ben benieuwd naar de prijs. Heb nu even geen bronnen erbij maar heb ook iets gehoord dat ze de Eredivisie en MotoGP ook willen toevoegen hieraan. Mocht dit het geval zijn dan is het zeker interessant voor mij. :)

Wel ook een andere markt denk ik, verwacht hier toch minstens een tientje, met uitloop naar 25,-. Mogelijk lekker stunten aan het begin, en nóg wat duurder als ze ook de Eredivisie exclusief weten te pakken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Loveless85 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:09:
[...]
Wel ook een andere markt denk ik, verwacht hier toch minstens een tientje, met uitloop naar 25,-. Mogelijk lekker stunten aan het begin, en nóg wat duurder als ze ook de Eredivisie exclusief weten te pakken.
Ik ga er vanuit dat ze motorische sporten en o.a. voetbal niet bij elkaar in één pakket gaan stoppen met één tarief, tenminste, dat hoop ik.

Testing, one, two ...

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
Ben vooral benieuwd hoe ze het aan gaan bieden. Wordt het een streaming-only dienst of zal er ook een betaalzender komen? Heb een aantal mensen in mijn omgeving die graag F1 willen kijken die momenteel bij Ziggo zitten (en ikzelf ook trouwens). Voor hun is een streamingdienst zo goed als onmogelijk te gebruiken vanwege gebrek aan kennis omtrent computers.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchOwnage

Ik had juist vernomen dat Ziggo vol wil inzetten op MotoGP, als vervanger voor het kwijtraken van de F1.

• DoeEensGek
The Executer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:18:
Ben vooral benieuwd hoe ze het aan gaan bieden. Wordt het een streaming-only dienst of zal er ook een betaalzender komen? Heb een aantal mensen in mijn omgeving die graag F1 willen kijken die momenteel bij Ziggo zitten (en ikzelf ook trouwens). Voor hun is een streamingdienst zo goed als onmogelijk te gebruiken vanwege gebrek aan kennis omtrent computers.
Het lijkt er op dat het echt een streamingsdienst wordt. Dus geen lineair tv kanaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:20:
[...]
Ik had juist vernomen dat Ziggo vol wil inzetten op MotoGP, als vervanger voor het kwijtraken van de F1.
Gezien het aantal reacties in het MotoGP topic tov de diverse F1 topics (algemeen en race) hier op Tweakers, verwacht ik niet dat het daadwerkelijk een vervanger zou kunnen zijn. Geen Nederlander (op papier), die werkelijk potten breekt in één van de klassen, dus dat helpt ook niet echt mee.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Executer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:18:
Met een Fire/Android/Google/Apple TV apparaat is dat laatste ook getackeld en om dat te kunnen gebruiken is niet werkelijk veel kennis noodzakelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loveless85
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:19
hardware-lover schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:15:
[...]

Ik ga er vanuit dat ze motorische sporten en o.a. voetbal niet bij elkaar in één pakket gaan stoppen met één tarief, tenminste, dat hoop ik.
Mwah, er zal misschien een 'subpakket' komen, maar als ik zie dat ze ook series/films/documentaires willen gaan aanbieden denk ik dat het gewoon een Netflix-achtig idee wordt. Dus misschien wel verschillende pakketten met onderscheid in kwaliteit / aantal gelijktijdige gebruikers, maar geen onderscheid in 'ik wil alleen X zien'.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30
hardware-lover schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Met een Fire/Android/Google/Apple TV apparaat is dat laatste ook getackeld en om dat te kunnen gebruiken is niet werkelijk veel kennis noodzakelijk.
Dat is wel een redelijke aanname die je daar doet. Deze mensen hebben al moeite met het switchen van een inputkanaal en hebben geen smartphone / tablet in huis. Ja, dat soort mensen zijn er nog.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Loveless85 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:52:
[...]
Mwah, er zal misschien een 'subpakket' komen, maar als ik zie dat ze ook series/films/documentaires willen gaan aanbieden denk ik dat het gewoon een Netflix-achtig idee wordt. Dus misschien wel verschillende pakketten met onderscheid in kwaliteit / aantal gelijktijdige gebruikers, maar geen onderscheid in 'ik wil alleen X zien'.
Dat lijkt er wel op ja als ik de pagina bekijk die gedeeld is in TS, Sport en Films/Series apart beschikbaar als pakket.

Maar als zo'n totaalpakket ook maar enigszins in de buurt komt als wat er in Zweden voor moet worden neergelegd (nu zo'n €44,- per maand), dan hoop ik vurig dat F1TV Pro werkelijk voor Nederland beschikbaar blijft (zoals eerder is aangegeven).

Testing, one, two ...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

The Executer schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:04:
[...]
Dat is wel een redelijke aanname die je daar doet. Deze mensen hebben al moeite met het switchen van een inputkanaal en hebben geen smartphone / tablet in huis. Ja, dat soort mensen zijn er nog.
Ik heb genoeg mensen (ruim ouder dan mijzelf), voorzien van een simpele Android TV box. Werkelijk geen enkele die daar niet mee overweg kon. Konden ze een TV (met/zonder aparte decoder) bedienen, dan ook zo'n boxje. Daar hoef je geen smartphone/tablet kennis voor te hebben, nul zelfs.

Testing, one, two ...

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-04 09:50

Mystikal

It never hurts to help

We moeten dan ook rekening houden met het feit dat de inkomens lager liggen in Polen. Dus waarschijnlijk 10,- bij ons.

Basement Bios ---- Exo-S

• belly89
  • Laatst online: 01-04 11:01
DutchOwnage schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:20:
[...]

Dat heb ik ook gelezen maar wellicht vissen ze ook hier achter het net, net als bij de F1
Mystikal schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:17:
[...]

We moeten dan ook rekening houden met het feit dat de inkomens lager liggen in Polen. Dus waarschijnlijk 10,- bij ons.
Loveless85 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Ik verwacht ook wel dat het hoger gaat liggen, maar geeft een indicatie wellicht ;) 25 euro is denk ik wel te veel voor veel mensen, dan moet wel bijna alle sporten hier naartoe gaan, net als ESPN in Amerika.
Mystikal schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:17:
[...]

Daar teken ik voor, mits het aanbod goed is ;)

[Voor 11% gewijzigd door belly89 op 07-07-2021 16:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 30-03 17:00

Chiron

Moderator Tweakers Discord
gysman11 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 11:50:
Aan de andere kant, ik heb momenteel Ziggo tv only voor ~28 euro. Met name omdat ze F1 hebben. Heb nu een half jaartje NLZiet erbij (gratis, via energieoverstap). Voor mij een prima alternatief voor TV.

Als ik Ziggo opzeg en vervang door NLZiet heb ik ~20 euro om te spenderen aan F1. Het hangt dus helemaal van de prijsstelling af voor mij.
F1TV Pro kost 65 euro per jaar :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:38
Luisterde laats de podcast Paddockpraat. Een van de medewerkers had een interview gehouden met iemand van Viaplay. Na het interview had hij een bedrag van minder dan 12.50 in zijn hoofd. Ze schijnen (nog) niet het onderste uit de kan te willen qua prijs.

Ik juich het zeker toe. F1 via Ziggo is over de datum met die vervelende Rob Kamphues. Die voegt echt 0 toe.

Acties:
  • +5Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Wacht maar, dit gaat vele malen duurder worden dan Ziggo en/of Fox. Ze betalen tenslotte meer

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ik heb KPN tv en internet, daarbij het Ziggo zenderpakket genomen voor Formule 1 en indycar. Ik hoop dat het niet al teveel duurder gaat worden en dat dit ook via KPN aangeboden wordt.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

belly89 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 16:12:
Daar teken ik voor, mits het aanbod goed is ;)
Exclusief F1 :)

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Afwachten vooralsnog. Maar grote kans dat dit Ziggo enorm veel abonnees en inkomsten gaat kosten. Ik heb Ziggo Sport Totaal voor F1, Premier league en Champions League, maar dit gaat allemaal naar ViaPlay, waardoor Ziggo na dit jaar opgezegd kan worden.

Ik hoop alleen wel dat het als zenderpakket bij T-Mobile Thuis wordt aangeboden dan, ik voel weinig voor om voetbal en F1 met 1 minuut vertraging te moeten kijken.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:16
Quad schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:
Afwachten vooralsnog. Maar grote kans dat dit Ziggo enorm veel abonnees en inkomsten gaat kosten. Ik heb Ziggo Sport Totaal voor F1, Premier league en Champions League, maar dit gaat allemaal naar ViaPlay, waardoor Ziggo na dit jaar opgezegd kan worden.

Ik hoop alleen wel dat het als zenderpakket bij T-Mobile Thuis wordt aangeboden dan, ik voel weinig voor om voetbal en F1 met 1 minuut vertraging te moeten kijken.
Champions League blijft vooralsnog bij Ziggo Sport dus? Dat zou voor mij de enige reden zijn om bij Ziggo Sport te blijven (mits ze de prijs aanpassen). Het switch-kanaal tijdens Champions League avonden vind ik geweldig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:11

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Quad schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:22:

Een groot gedeelte van NL heeft Ziggo vooral omdat dat de enige kabel-tv aanbieder is, die zullen heus niet zo massaal verdwijnen omdat er een sport verdwijnt uit het aanbod.

Het zal ze wel een stapeltje sport totaal abo’s kosten, maar geen idee hoeveel ze daarvan überhaupt verkopen.

[Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 07-07-2021 20:49]

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:34

AvK

Ready Set Go

YakuzA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Een groot gedeelte van NL heeft Ziggo vooral omdat dat de enige kabel-tv aanbieder is, die zullen heus niet zo massaal verdwijnen omdat er 1 sport verdwijnt uit het aanbod.
Daar heb je op zich gelijk in.
Maar vergis je niet hoeveel mensen bij die andere provider (ja KPN) een Ziggo F1 abbo hebben op dit moment.
Dat gaat Ziggo echt wel voelen straks.

[Voor 10% gewijzigd door AvK op 07-07-2021 20:51]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Herax10NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:44:
[...]

Champions League blijft vooralsnog bij Ziggo Sport dus? Dat zou voor mij de enige reden zijn om bij Ziggo Sport te blijven (mits ze de prijs aanpassen). Het switch-kanaal tijdens Champions League avonden vind ik geweldig.
Ja, vanaf 22/23 gaat het naar Via Play.
YakuzA schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:48:
[...]

Een groot gedeelte van NL heeft Ziggo vooral omdat dat de enige kabel-tv aanbieder is, die zullen heus niet zo massaal verdwijnen omdat er een sport verdwijnt uit het aanbod.

Het zal ze wel een stapeltje sport totaal abo’s kosten, maar geen idee hoeveel ze daarvan überhaupt verkopen.
Genoeg klanten die Ziggo aanhouden vanwege de sportkanalen. Zodra dat weg valt en de huishoudens hebben ook glas tot de beschikking, zou dat een prima overstap reden kunnen zijn.

Als Via Play enkel app-only wordt, dan kan je prima Ziggo aanhouden en Via Play als extra erbij nemen.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Herax10NL
Quad schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:14:
[...]

Ja, vanaf 22/23 gaat het naar Via Play.
Heb je daar een bron van? Als ze Champions League ook krijgen wordt het natuurlijk wel een erg interessant platform.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Herax10NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:49:
[...]

Heb je daar een bron van? Als ze Champions League ook krijgen wordt het natuurlijk wel een erg interessant platform.
https://www.nentgroup.com...poland-estonia-latvia-and

Inclusief Bundesliga, F1, CL en PDC Darts..

Meer info via onze FP: nieuws: Viaplay zendt Premier League vanaf 2022 exclusief uit in Nederland

[Voor 21% gewijzigd door Quad op 07-07-2021 21:53]

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Herax10NL
Ik zie nergens Champions League staan?

• DoeEensGek
The service will come to the Netherlands in Q1 2022 with a similarly broad offering including Bundesliga football, Formula 1 and PDC darts

Geen CL.

Voorlopig blijven die nog even bij ziggo.
https://www.vodafoneziggo...de-uefa-champions-league/

[Voor 10% gewijzigd door DoeEensGek op 07-07-2021 22:04]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

How excuus, ik verwar Premier league met de Champions League, en dat laatste zit dan ook bij RTL, weet niet of Ziggo CL ook nog kan aanhouden.

Ik doe even teveel dingen tegelijk. :P

Edit: thanks @DoeEensGek komende jaren nog wel dus.

[Voor 13% gewijzigd door Quad op 07-07-2021 22:12]

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Conference League is ook CL maar met iets minder aanzien. :)
En die zin is niet van toepassing op Nederland.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Herax10NL schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:49:
[...]

Streaming is echt nooit interessant voor een sportplatform. Naast de vertraging is de bitrate altijd ontoereikend...
In Denemarken heb je op Viaplay overigens ook de Amerikaanse sporten, kost alleen omgerekend 60 euro p/'m (als op zichzelfstaand streaming abo). Maar dan heb je ook (verplicht) een soort Film1 erbij

Via je provider kan je vlgns mij ook het sportpakket krijgen als gewone tv kanalen maar dat zal ik nog wel even nachecken of dat nog wel bestaat.

[Voor 15% gewijzigd door apis29 op 08-07-2021 00:13]

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-03 11:01

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Als ze 4K gaan doen :)

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
apis29 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:10:
[...]

Streaming is echt nooit interessant voor een sportplatform. Naast de vertraging is de bitrate altijd ontoereikend...
Kan je dit eens toelichten? Wat voor internet snelheid acht jij dan als toereikend genoeg voor sportcontent via streaming? Zijn er klachten bekend uit landen waar Viaplay al actief is?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:19:
[...]

Kan je dit eens toelichten? Wat voor internet snelheid acht jij dan als toereikend genoeg voor sportcontent via streaming? Zijn er klachten bekend uit landen waar Viaplay al actief is?
Snel veranderend beeld, zeker livebeelden hebben veel bitrate nodig. Iets als Netflix is totaal niet te vergelijken aangezien het niet live is en in alle rust de meest efficiënte compressie kan gebruiken.

Dit blijft wel een handige uitleg en zeker het confetti voorbeeld zou een bekend beeld moeten zijn (bij elke beker uitreiking zie je gewoon de blokjes in je beeld verschijnen en dit is met lineaire tv laat staan met streaming in de helft van de bitrate)

[Voor 25% gewijzigd door apis29 op 08-07-2021 00:33]

• DutchOwnage
robbinonline schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:13:
Ik ben wel benieuwd naar de kwaliteit. Als ze 4K gaan doen :)
F1 is in de landen waar Viaplay actief is, in ieder geval in 4K. Ik zou het raar vinden als zowel de Bundesliga als de Premier League dat voorbeeld niet zouden volgen. Wellicht niet iedere wedstrijd, maar wel de top affiches.

• DutchOwnage
apis29 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:28:
[...]

Snel veranderend beeld, zeker livebeelden hebben veel bitrate nodig. Iets als Netflix is totaal niet te vergelijken aangezien het niet live is en in alle rust de meest efficiënte compressie kan gebruiken.
Duidelijk. Netflix hanteert 15.25mbps voor een 4K HDR stream. Dan zal 80 tot 100mbps toch wel toereikend zijn?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:31:
[...]

Duidelijkheid. Netflix hanteert 15.25mbps voor een 4K HDR stream. Dan zal 80 tot 100mbps toch wel toereikend zijn?
Je eigen verbinding zal het probleem niet zijn nee, welke bitrate ze bij Viaplay gebruiken is een tweede. Zal vast niet boven de 10 zijn voor HD, voor 4K zal het dan wel een pak hoger zijn.
Heb vlgns mij ooit wel eens wat ijshockey van de Zweedse Viaplay binnengehengeld maar echt blij van de beeldkwaliteit werd je er niet van.
Euro's port Player was 3.5Mbps toen ik het had, de Duitse begon toen wel wat 50fps Bundesliga te krijgen met iets van 5Mbps... (inmiddels bij Amazon geloof ik net als de CL rechten :+)

Edit: dat gezegd hebbende hangt veel ook af van kijkafstand vs tv grootte. Zo kijk ik nu de Stanley Cup finale via de app naar een Chromecast, met als het goed is 6Mbps bitrate, en van 3 meter op een 55" is het best acceptabel maar leun ik naar voren en het is van twee meter al duidelijk dat de bitrate te laag is. Van 1,5m. is het al om te huilen zo slecht. .. En 30 seconden achter.
Via de stb/tv box (zal ergens tussen de 12-15Mbps zijn) ziet het er van 1,5 meter nog net wat beter uit dan van 3 meter streaming.

Edit 2: de laatste tijd kreeg ik niet hoger dan een 720p stream met 4500Kb/s, mogelijk omdat het op een ander netwerk zit. Dus waarschijnlijk was het een 4500Kb/s stream die ik aan het kijken en vergelijken was tegenover de gewone zender.

[Voor 46% gewijzigd door apis29 op 08-07-2021 16:43]

• DoeEensGek
apis29 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 00:39:
[...]

Je eigen verbinding zal het probleem niet zijn nee, welke bitrate ze bij Viaplay gebruiken is een tweede. Zal vast niet boven de 10 zijn voor HD, voor 4K zal het dan wel een pak hoger zijn.
Heb vlgns mij ooit wel eens wat ijshockey van de Zweedse Viaplay binnengehengeld maar echt blij van de beeldkwaliteit werd je er niet van.
Euro's port Player was 3.5Mbps toen ik het had, de Duitse begon toen wel wat 50fps Bundesliga te krijgen met iets van 5Mbps... (inmiddels bij Amazon geloof ik net als de CL rechten :+)

Edit: dat gezegd hebbende hangt veel ook af van kijkafstand vs tv grootte. Zo kijk ik nu de Stanley Cup finale via de app naar een Chromecast, met als het goed is 6Mbps bitrate, en van 3 meter op een 55" is het best acceptabel maar leun ik naar voren en het is van twee meter al duidelijk dat de bitrate te laag is. Van 1,5m. is het al om te huilen zo slecht. .. En 30 seconden achter.
Via de stb/tv box (zal ergens tussen de 12-15Mbps zijn) ziet het er van 1,5 meter nog net wat beter uit dan van 3 meter streaming.
Je bent wel erg aan het gissen. Sowieso zitten we niet meer in het jaar kruik van de streamings diensten.

H265 realtime encoderen is echt geen probleem. Live 4k is nog in de kinderschoenen, meeste zullen aan 1080p voldoende hebben nu, maar ik verwacht echt geen grote problemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:19
DoeEensGek schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 07:21:
[...]

Je bent wel erg aan het gissen. Sowieso zitten we niet meer in het jaar kruik van de streamings diensten.

H265 realtime encoderen is echt geen probleem. Live 4k is nog in de kinderschoenen, meeste zullen aan 1080p voldoende hebben nu, maar ik verwacht echt geen grote problemen.
Dat idee heb ik ook zeker als je meeweegt dat ze waarschijnlijk ook een minimale bufferruimte zullen inbouwen in de streams.
Mijn ervaring bijvoorbeeld met NLZIET icm de EK wedstrijden is dat het dikke prima is als het gaat beeldkwaliteit en geheel niet onder doet voor regulier HD uitzendingen van KPN. De streams lopen ongeveer 20 seconden achter.

[Voor 3% gewijzigd door Miki op 08-07-2021 08:14]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• DutchOwnage
[...]

Live 4k is nog in de kinderschoenen, meeste zullen aan 1080p voldoende hebben nu, maar ik verwacht echt geen grote problemen.
Voor mij persoonlijk neem ik eigenlijk geen genoegen meer met 1080p. Niet op een 65" scherm, en ook niet nu ik de F1, het EK Voetbal en ál de content in 4K(HDR) bij de streamingsdiensten gewend ben. En ja, ik wil daar best wat extra's voor betalen, dat doe ik voor Netflix ook al. Maar eigenlijk zou 4K nu zo langzamerhand wel eens de standaard mogen worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
DutchOwnage schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:27:
[...]

Voor mij persoonlijk neem ik eigenlijk geen genoegen meer met 1080p. Niet op een 65" scherm, en ook niet nu ik de F1, het EK Voetbal en ál de content in 4K(HDR) bij de streamingsdiensten gewend ben. En ja, ik wil daar best wat extra's voor betalen, dat doe ik voor Netflix ook al. Maar eigenlijk zou 4K nu zo langzamerhand wel eens de standaard mogen worden.
Je ziet eigenlijk nu pas dat SD kanalen langzaamaan uitfaseren dus ik heb er weinig vertrouwen in dat 4K snel de standaard gaat worden.

Full HD is voor mij ook prima zolang de kwaliteit van de stream i.c.m. gebruikte codec, maar van fatsoenlijke kwaliteit is. Je ziet nu vaak dat door allerlei zware compressie het label FHD eigenlijk als inferieur wordt bestempeld terwijl dat helemaal niet hoeft.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Laatst online: 19:18

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Vergeet niet dat ESPN onderdeel is van Disney. Disney zet vol in op de Nederlandse thuiskijkmarkt de afgelopen jaren, en ESPN is één van de drie pijlers die men voor Nederland hanteert (Disney+ en hun boeket aan lineaire open-TV-kanalen zijn de andere twee).

Zonder Eredivisie is ESPN aanzienlijk minder interessant voor de gemiddelde Nederlander, dus ik verwacht dat ze het niet zomaar laten gaan. Ik vermoed een bidwar, waarbij NENT het tegen Disney zal moeten opnemen. Ik durf wel te voorspellen wie van die twee diepere zakken heeft.

Verwacht, vermoed en durf... voorbeelden van twijfeltaal, maar stiekem weet ik het wel zeker :)

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

• dutchgio
Ze zullen ook wel moeten, zonder de Eredivisie kunnen ze ESPN in Nederland wel opdoeken. De Bundesliga zijn ze ook al kwijt. Dan houden ze alleen nog de extra Europa League wedstrijden en Amerikaanse sporten over.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Miki schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Je ziet eigenlijk nu pas dat SD kanalen langzaamaan uitfaseren dus ik heb er weinig vertrouwen in dat 4K snel de standaard gaat worden.
Dat komt omdat de omroepen pas enkele jaren geleden de stap naar HD gemaakt hebben, inclusief alles wat daar bij komt kijken. Dat heeft miljoenen gekost aan investeringen, en die willen ze er eerst uithalen voordat de stap naar 4K weer eens gezet kan worden. Hoe het ook anders kan bewijst Ziggo Sport, die heeft enkele jaren geleden haar hele infrastructuur 4K ready gemaakt.

Maar van een "nieuwe speler" als Viaplay verwacht ik zéker wel dat ze in zullen zetten op 4K. Ook de F1, en álle grote Europese voetbalcompetities zijn al enkele jaren in 4K beschikbaar.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DutchOwnage schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 10:02:
[...]
Dat komt omdat de omroepen pas enkele jaren geleden de stap naar HD gemaakt hebben, inclusief alles wat daar bij komt kijken. Dat heeft miljoenen gekost aan investeringen, en die willen ze er eerst uithalen voordat de stap naar 4K weer eens gezet kan worden. Hoe het ook anders kan bewijst Ziggo Sport, die heeft enkele jaren geleden haar hele infrastructuur 4K ready gemaakt.

Maar van een "nieuwe speler" als Viaplay verwacht ik zéker wel dat ze in zullen zetten op 4K. Ook de F1, en álle grote Europese voetbalcompetities zijn al enkele jaren in 4K beschikbaar.
Volgens hun eigen info is o.a. F1 ook in 4k beschikbaar (mits men ook de geschikte hardware daarvoor bezit), en anders is het op dit moment niet meer dan 720p voor Sportuitzendingen.

Je zou minimaal een 25Mbit internet abonnement moeten hebben voor 4k maar 100Mbit wordt geadviseerd.

Het e.e.a. is terug te vinden op hun "Brug (gebruik) Viaplay " informatie pagina's.

Overigens wordt er gesteld dat de toegepaste steaming techniek tot een vertraging van ~90 sec. kan leiden t.o.v. lineaire TV. Kan, hoeft niet perse het geval te zijn.

Testing, one, two ...

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:18:
[...]
Overigens wordt er gesteld dat de toegepaste steaming techniek tot een vertraging van ~90 sec. kan leiden t.o.v. lineaire TV. Kan, hoeft niet perse het geval te zijn.
Ziggo Go en F1TV lopen nu ook al (flink) achter op de reeds digitale 4k stream die Ziggo op kanaal 14 uitzendt. En dat is dan dus ook al met vertraging.

Hoe definieren ze dan lineaire TV? Hetgeen op de analoge kabel wordt uitgezonden? Want daar zit dus ook al een vertraging in. En zo krijg je vertraging op vertraging :)

https://discord.com/invite/tweakers

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

redfoxert schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 13:59:
[...]
Ziggo Go en F1TV lopen nu ook al (flink) achter op de reeds digitale 4k stream die Ziggo op kanaal 14 uitzendt. En dat is dan dus ook al met vertraging.

Hoe definieren ze dan lineaire TV? Hetgeen op de analoge kabel wordt uitgezonden? Want daar zit dus ook al een vertraging in. En zo krijg je vertraging op vertraging :)
Geen idee, live TV via satelliet is ook lineair. Voor ons is op dit moment (digitaal) DVB-C en Satelliet het minst vertragend volgens mij, tenminste, dat is wat ik zelf vast heb kunnen stellen. Analoog TV kijken is eigenlijk n.v.t. op dit moment verwacht ik, in Nederland bedoel ik dan.

Vertraging tot 90 sec. via "live" streaming heb ik hier tot nu toe nog niet meegemaakt.

Testing, one, two ...

• redfoxert
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:07:
[...]

Geen idee, live TV via satelliet is ook lineair. Voor ons is op dit moment (digitaal) DVB-C en Satelliet het minst vertragend volgens mij, tenminste, dat is wat ik zelf vast heb kunnen stellen. Analoog TV kijken is eigenlijk n.v.t. op dit moment verwacht ik, in Nederland bedoel ik dan.

Vertraging tot 90 sec. via "live" streaming heb ik hier tot nu toe nog niet meegemaakt.
Analoog bestaat nog maar voor enkele kanalen volgens mij zelfs. Omdat ze (nog) verplicht zijn die kanalen ongecodeerd door te geven. Maar de rest is allemaal al digitaal, dus met vertraging. 90 seconden heb ik inderdaad ook nog niet meegemaakt.

Afgelopen periode wel regelmatig tot 30s vertraging gehad met Ziggo Go/App tov de digitale uitzending via mijn Next box. Dat was bij het voetbal duidelijk merkbaar waar in de Whatsapp groeps app al melding werd gemaakt van doelpunten terwijl bij mij de vrije trap nog genomen moest worden :D

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

redfoxert schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:18:
[...]
Analoog bestaat nog maar voor enkele kanalen volgens mij zelfs. Omdat ze (nog) verplicht zijn die kanalen ongecodeerd door te geven. Maar de rest is allemaal al digitaal, dus met vertraging. 90 seconden heb ik inderdaad ook nog niet meegemaakt.

Afgelopen periode wel regelmatig tot 30s vertraging gehad met Ziggo Go/App tov de digitale uitzending via mijn Next box. Dat was bij het voetbal duidelijk merkbaar waar in de Whatsapp groeps app al melding werd gemaakt van doelpunten terwijl bij mij de vrije trap nog genomen moest worden :D
Bij Ziggo niet meer en de rest is ook al digitaal dacht ik (Digitenne), via dat laatste is NPO idd ongecodeerd, dus waar dan nog analoog? Zo'n 30 sec., dat heb ik ook gemeten t.o.v. een Next.

Testing, one, two ...

• redfoxert
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 14:27:
[...]

Bij Ziggo niet meer en de rest is ook al digitaal dacht ik (Digitenne), via dat laatste is NPO idd ongecodeerd, dus waar dan nog analoog? Zo'n 30 sec., dat heb ik ook gemeten t.o.v. een Next.
Je hebt gelijk idd, analoge tv is bij Ziggo al per 13 april 2021 verdwenen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
[...]

Wat aan het gissen? Viaplay bitrates? Want de rest zijn allemaal afkomstig van captures die ik zelf gedaan heb ... H.265 met veel bewegende beelden levert ook niet zoveel op en in real-time al helemaal niet (daarnaast vaker een reden om de bitrate terug te schroeven dan gelijk te houden)
4K bij Viaplay zou wel 24Mbps moeten zijn en zal er best goed uit gaan zien, wat niet in 4K beschikbaar is wordt in 720p uitgezonden. Aanbevolen internetverbinding van minstens 10Mb/s (dus dan zal de bitrate van de 720p stream vast niet boven de 10 zitten).
Als ik op de Deense site kijk krijg je alleen 4K met een Apple TV 4K, Chromecast Ultra of Edge browser (ergens anders wat comments dat via de Shield ook 4K verkregen was; wel een oud artikel inmiddels qua dit laatste. Hierin ook een comment dat de 720p stream 3Mb/s was 4 jaar geleden.).

Hier nog wel twee interessante topics:
https://www.flatpanels.dk...iewtopic.php?f=25&t=42010
https://www.flatpanels.dk...iewtopic.php?f=25&t=52069

Wel jammer dat net Viaplay Sport niet meer geupdate is, laatste stand was 720p/50 in AVC met 5-7,5Mbps. Verderop zie ik recentere info dat met de Apple Tv 4K op een 1080p tv je een 1080p/stream krijgt met ~8mbps.

En hier in de comments nog het een en ander over het 4K streamen van dit EK en ervaringen: https://www.flatpanels.dk...on=showfull&id=1623241070
Hier ook bevestigd dat je via de app op je smart tv niet meer dan de 1080p stream kan krijgen (mits je de 4K stream selecteert anders krijg je de 720p stream) dus idd iets van een Chromecast Ultra moet hebben (of via de Edge browser en aansluiten op je tv).

Ten slot komt er mogelijk nog een review artikel over de 4K streaming van dit EK dus dat wordt wel interessant om te lezen (mocht het er komen) https://www.flatpanels.dk...opic.php?p=332952#p332952 (meeste commentaren waren namelijk dat het gewoon op een geupscalde 1080 stream leek)

[Voor 37% gewijzigd door apis29 op 08-07-2021 16:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Ze moeten het allemaal vooral niet te lastig gaan maken. Ik lees dat andere apparaten aanschaffen nodig zou zijn om 4K te kunnen streamen. Lijkt mij niet de juiste weg. Ik denk ook niet dat het daarvan gaat komen, want heb gelezen dat de Viaplay app beschikbaar komt voor alle grote merken smart tv's. Het lijkt me heel sterk als daar niet gewoon 4K zit ingebakken.

Gewoon de app aanklikken, en hij detecteert automatisch de juiste codec, passend bij je tv en abonnement. Zoals Netflix dus, die schakelt ook gelijk naar Dolby Vision.

[Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 08-07-2021 17:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-03 17:20
DoeEensGek schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 13:41:
[...]

Niet alle rechten zijn tegelijk te koop. Je kan niet op 1 dag alle rechten kopen met een zak geld. ;)
En tegen de tijd dat de rechten van bijvoorbeeld CL en Eredivisie dan weer te koop zijn raken ze bij wijze van spreken F1 en de Premier League kwijt :X

Vind die versnippering persoonlijk ook nogal ellende omdat ik een brede interesse heb. Tel daarbij op dat ik gewoon het liefste een kanaal op mijn TV selecteer om voetbal / F1 / iets anders te kijken en dat streams geheid gaan achterlopen dan ben ik allerminst blij met deze ontwikkeling..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoeEensGek
Joster schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:30:
[...]

En tegen de tijd dat de rechten van bijvoorbeeld CL en Eredivisie dan weer te koop zijn raken ze bij wijze van spreken F1 en de Premier League kwijt :X

Vind die versnippering persoonlijk ook nogal ellende omdat ik een brede interesse heb. Tel daarbij op dat ik gewoon het liefste een kanaal op mijn TV selecteer om voetbal / F1 / iets anders te kijken en dat streams geheid gaan achterlopen dan ben ik allerminst blij met deze ontwikkeling..
Helaas, was het maar zo makkelijk. Ik kijk ook liever via een t.v. kanaal en liever 1 abonnement. Maar de werkelijkheid is anders. Ja het kan inderdaad zo zijn dat Viaplay straks weer Formule1 verliest, terwijl ze iets anders binnenhalen. Moeten wij weer massaal overstappen (en klagen). ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 17:13:
Ze moeten het allemaal vooral niet te lastig gaan maken. Ik lees dat andere apparaten aanschaffen nodig zou zijn om 4K te kunnen streamen. Lijkt mij niet de juiste weg. Ik denk ook niet dat het daarvan gaat komen, want heb gelezen dat de Viaplay app beschikbaar komt voor alle grote merken smart tv's. Het lijkt me heel sterk als daar niet gewoon 4K zit ingebakken.

Gewoon de app aanklikken, en hij detecteert automatisch de juiste codec, passend bij je tv en abonnement. Zoals Netflix dus, die schakelt ook gelijk naar Dolby Vision.
Die app bestaat allang, alleen krijg je er max 1080p mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchOwnage
Maar niet specifiek voor Nederland.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 18:35:
Maar niet specifiek voor Nederland.
Ze hebben al 4 jaar 4K in Scandinavië en nog steeds max 1080p, voor 60 euro in de maand, maar voor NL gaan ze een nieuwe bouwen zeker O-) ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchOwnage
Maar waarom zou je maar 1080p krijgen, als 4K beschikbaar is :S. Dat is dus een limitatie in de app op tv's?

[Voor 27% gewijzigd door DutchOwnage op 09-07-2021 19:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DoeEensGek
apis29 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 19:52:
[...]

Ze hebben al 4 jaar 4K in Scandinavië en nog steeds max 1080p, voor 60 euro in de maand, maar voor NL gaan ze een nieuwe bouwen zeker O-) ;)
Wacht nou maar rustig af. Misschien bouwen ze wel een nieuwe en niet alleen voor Nederland maar ook voor de Scandinavische markt. Formule-1 in 4k is hier pas ook sinds dit seizoen beschikbaar.

[Voor 22% gewijzigd door DoeEensGek op 09-07-2021 21:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:24

gws24

Thinking is hard!

De Eredivisie hebben ze in ieder geval tot 2025 niet want tot dan heeft ESPN de rechten.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchOwnage
Eerstvolgende wat "vrij" komt is de Primera Division in 2023.

• apis29
  • Niet online
DoeEensGek schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 21:15:
[...]

Wacht nou maar rustig af. Misschien bouwen ze wel een nieuwe en niet alleen voor Nederland maar ook voor de Scandinavische markt. Formule-1 in 4k is hier pas ook sinds dit seizoen beschikbaar.
Zal inderdaad een mooi moment zijn voor een update, dat wel. Maar ik zal sowieso geen vaste klant worden, ik moet de eerste sport streamingdienst nog tegenkomen die het een uitzending zonder hapering volbrengt. Voor darts of F1 neem ik al helemaal geen abonnement (voor het eerste zouden ze mij moeten betalen om het te kijken zoals het er tegenwoordig aan toegaat. Het is nog net geen WWE ... . F1 is ook allang geen vaste prik meer, zelfs gratis heb ik dit seizoen nog zo goed als niks gekeken).

Was nog vergeten dat ze ook Viasat hebben daar en de mensen die ik daar ken veelal die variant hebben ipv Viaplay (of een pakket met TV3Sport in Denemarken via een normale provider).

[Voor 5% gewijzigd door apis29 op 10-07-2021 11:51]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 15:42:
[...]
Wat aan het gissen? Viaplay bitrates? Want de rest zijn allemaal afkomstig van captures die ik zelf gedaan heb ... H.265 met veel bewegende beelden levert ook niet zoveel op en in real-time al helemaal niet (daarnaast vaker een reden om de bitrate terug te schroeven dan gelijk te houden)
4K bij Viaplay zou wel 24Mbps moeten zijn en zal er best goed uit gaan zien, wat niet in 4K beschikbaar is wordt in 720p uitgezonden. Aanbevolen internetverbinding van minstens 10Mb/s (dus dan zal de bitrate van de 720p stream vast niet boven de 10 zitten).
Als ik op de Deense site kijk krijg je alleen 4K met een Apple TV 4K, Chromecast Ultra of Edge browser (ergens anders wat comments dat via de Shield ook 4K verkregen was; wel een oud artikel inmiddels qua dit laatste. Hierin ook een comment dat de 720p stream 3Mb/s was 4 jaar geleden.).

Hier nog wel twee interessante topics:
https://www.flatpanels.dk...iewtopic.php?f=25&t=42010
https://www.flatpanels.dk...iewtopic.php?f=25&t=52069

Wel jammer dat net Viaplay Sport niet meer geupdate is, laatste stand was 720p/50 in AVC met 5-7,5Mbps. Verderop zie ik recentere info dat met de Apple Tv 4K op een 1080p tv je een 1080p/stream krijgt met ~8mbps.

[knip]
Ik zie voor 4k Viaplay F1 captures die gedeeld worden, een maximale bitrate van ~16Mbit, dat zit ruim onder de 24Mbit die door jou wordt verwacht? Het maakt de minimale internetverbinding die door Viaplay wordt gevraagd van 25Mbit wel logischer. Niet gezegd dat het niet zou kunnen veranderen voor 2022 en later.

Van de recente recensies voor hun Android (TV) app word ik niet werkelijk vrolijk, voor Apple lijkt de service beter op orde.

Testing, one, two ...

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 14:06:
[...]

Ik zie voor 4k Viaplay F1 captures die gedeeld worden, een maximale bitrate van ~16Mbit, dat zit ruim onder de 24Mbit die door jou wordt verwacht? Het maakt de minimale internetverbinding die door Viaplay wordt gevraagd van 25Mbit wel logischer. Niet gezegd dat het niet zou kunnen veranderen voor 2022 en later.

Van de recente recensies voor hun Android (TV) app word ik niet werkelijk vrolijk, voor Apple lijkt de service beter op orde.
24Mb/s is de max had ik gelezen in dit artikel (met een aanbevolen verbindingssnelheid van 100Mb/s), wel doen ze aan adaptive streaming dus best mogelijk dat er ook een 16mb/s stream is https://help.viaplay.com/...gerer-viaplays-sendinger/ (soms moet ik ook een paar keer de stream opnieuw starten voor de hoogste kwaliteit voorbij komt om op te nemen. Maar is wel interessant om in te duiken dus ik ga eens even rondkijken ... Edit: voor de EK wedstrijden zie ik idd ook die van 16Mb/s; artikel is ook uit 2017, misschien dat ze nu betere compressie kunnen toepassen)

[Voor 19% gewijzigd door apis29 op 10-07-2021 17:18]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

apis29 schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 16:54:
[...]
24Mb/s is de max had ik gelezen in dit artikel (met een aanbevolen verbindingssnelheid van 100Mb/s), wel doen ze aan adaptive streaming dus best mogelijk dat er ook een 16mb/s stream is https://help.viaplay.com/...gerer-viaplays-sendinger/ (soms moet ik ook een paar keer de stream opnieuw starten voor de hoogste kwaliteit voorbij komt om op te nemen. Maar is wel interessant om in te duiken dus ik ga eens even rondkijken ... Edit: voor de EK wedstrijden zie ik idd ook die van 16Mb/s)
Het artikel is inmiddels zo'n 4 jaar oud, mogelijk is er inmiddels het e.e.a. veranderd? Ik kan alleen maar vergelijken met wat ik aan gedeelde recente streams kan vinden, dat betreft enkel F1, geen andere sporten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 17:20:
[...]

Het artikel is inmiddels zo'n 4 jaar oud, mogelijk is er inmiddels het e.e.a. veranderd? Ik kan alleen maar vergelijken met wat ik aan gedeelde recente streams kan vinden, dat betreft enkel F1, geen andere sporten.
Ja het lijkt erop dat het inmiddels 16Mbps is (gemeld door twee gebruikers in het topic op Flatpanels). De EK wedstrijden die ik tegengekomen ben en CL Finale zijn ook allemaal 16Mbps ... (ongeacht uit Denemarken of Zweden)

(https://www.flatpanels.dk...020&hilit=19+mbps#p332020)

[Voor 6% gewijzigd door apis29 op 10-07-2021 19:46]

• DoeEensGek
Misschien intressant om met het huidige ziggo 4k kanaal te vergelijken, iemand daar getallen van? (Of eventueel van andere 4k formule-1 aanbieders?)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De website geeft dit aan (Google translate)
What sports content can I watch in Ultra HD 4K?
In our sports overview you will find two different streams for selected events. One stream is our ordinary broadcast which is broadcast in 720p, while the other called "Ultra HD" is broadcast in Ultra HD 4K.

We offer selected events from the following sports:
- Formula 1
- Champions League
- Premier League
- Bundesliga

...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
Luxicon schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 23:10:
De website geeft dit aan (Google translate)

[...]
Mooi lijstje met dito kwaliteit, ik ben wel benieuwd naar de prijsstelling in Nederland. Ik kan me zo voorstellen dat als ze gelijk de hoofdprijs gaan vragen het niet zal aanslaan maar een model a la Netflix waar ieder jaar een lichte verhoging in zit veel beter te verkopen is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DoeEensGek schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 22:14:
Misschien intressant om met het huidige ziggo 4k kanaal te vergelijken, iemand daar getallen van? (Of eventueel van andere 4k formule-1 aanbieders?)
Als ik zo eens bekijk wat er zoal aan F1 UHD bitrates beschikbaar is via de diverse streaming aanbieders, dan zit Viaplay op dit moment aan de onderkant met zijn 16Mbit, Sky (beschikbaar voor diverse landen), aan de bovenkant met ~27Mbit. Dan zit daar nog het e.e.a. aan bitrates tussen via andere aanbieders.

Ziggo zat op het moment van DVB-C F1 UHD testen op ~20Mbit, wat daar uiteindelijk van over is gebleven? Waarschijnlijk nog hetzelfde verwacht ik.

Maar dat is wat ik NU kan zien, het zegt helemaal niets over wat we 2022 kunnen krijgen via ViaPlay, dat wordt afwachten tot daar meer duidelijkheid over gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Maar dat is wat ik NU kan zien, het zegt helemaal niets over wat we 2022 kunnen krijgen via ViaPlay, dat wordt afwachten tot daar meer duidelijkheid over gaat komen.
Ben ik met je eens. Laten we eerst maar afwachten wat ons te wachten staat straks. Krijgen we mogelijkheid tot lineaire tv via een provider of app only? Kwaliteit? Aanbod? Meerdere kanalen? Nederlandse hosts? Prijs?

Teveel vragen en weinig beschikbare info.

PVOutput☀️
Darts🎯

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
hardware-lover schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:01:
[...]

Als ik zo eens bekijk wat er zoal aan F1 UHD bitrates beschikbaar is via de diverse streaming aanbieders, dan zit Viaplay op dit moment aan de onderkant met zijn 16Mbit, Sky (beschikbaar voor diverse landen), aan de bovenkant met ~27Mbit. Dan zit daar nog het e.e.a. aan bitrates tussen via andere aanbieders.

Ziggo zat op het moment van DVB-C F1 UHD testen op ~20Mbit, wat daar uiteindelijk van over is gebleven? Waarschijnlijk nog hetzelfde verwacht ik.

Bitrates zeggen helaas ook niet alles omdat de gebruikte codec ook een factor is om rekening mee te houden. Ziggo maakt naar mijn weten vooralsnog gebruik van H264 en is dus minder efficiënt dan H265 gecodeerde streams.

Ik ben het wel met je eens dat we nu aan het gissen zijn. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op zondag 11 juli 2021 @ 13:52:
[...]
Bitrates zeggen helaas ook niet alles omdat de gebruikte codec ook een factor is om rekening mee te houden. Ziggo maakt naar mijn weten vooralsnog gebruik van H264 en is dus minder efficiënt dan H265 gecodeerde streams.

Ik ben het wel met je eens dat we nu aan het gissen zijn. Hopelijk komt er snel duidelijkheid.
Voor 4k wordt door iedereen wel H.265 gebruikt bij streaming, Ziggo is daar geen uitzondering op.

Testing, one, two ...

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-04 01:28
Bundesliga is te zien via YouTube volgens deze bron tot Viaplay in Nederland is.

[Voor 8% gewijzigd door polopolo150 op 13-08-2021 19:30]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-03 21:05
polopolo150 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:30:
Bundesliga is te zien via YouTube volgens deze bron tot Viaplay in Nederland is.
Waar dan? Wil bayern vanavond wel kijken!

Al gevonden!

https://youtube.com/bundesligatv

[Voor 7% gewijzigd door Joostje123 op 13-08-2021 19:37]

• polopolo150
Vroeg ik me ook af. Volgens RTL Nieuws zal het de officiële Bundesliga kanaal van YouTube zijn. En als backup mocht je het kunnen ontvangen via TV is de wedstrijd van vanavond ook op Sat 1 :)

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:50
Ik geniet van de mooie UHD beelden via het nieuwe PROSIEBENSAT1 UHD kanaal op de Astra 19,2 via het HD+ pakket. Is met HLG ondersteuning, een prachtplaatje, leuke wedstrijd trouwens.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Blijft ook nog lang stil mbt prijzen en promotie.

Basement Bios ---- Exo-S

• Miki
De kwaliteit van de YouTube stream op mijn ATV is dikke prima vooralsnog. Als dit een voorbode wordt van wat we kunnen verwachten dan ben ik niet zo bezorgt.

• apis29
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:03:
De kwaliteit van de YouTube stream op mijn ATV is dikke prima vooralsnog. Als dit een voorbode wordt van wat we kunnen verwachten dan ben ik niet zo bezorgt.
Dit is maar 4-4,5 Mbps en het ziet er niet uit? YouTube: Borussia M'gladbach - FC Bayern München | Full Game | Matchday 1 – B...

[Voor 26% gewijzigd door apis29 op 15-08-2021 22:47]

• Miki
De kwaliteit van een stream wordt niet alleen bepaald door de bitrate, de gebruikte codec heeft daar net zo zoveel invloed op.
Daarbij los van de technische specificaties zag het er hier op mijn tv + ATV goed uit, meer dan acceptabel kwa beeldkwaliteit. Het kan dus alleen maar beter als Viaplay daadwerkelijk hogere kwaliteit streams gaat aanbieden.

[Voor 6% gewijzigd door Miki op 15-08-2021 23:47]

• apis29
  • Niet online
Miki schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 23:45:
[...]

De kwaliteit van een stream wordt niet alleen bepaald door de bitrate, de gebruikte codec heeft daar net zo zoveel invloed op.
Daarbij los van de technische specificaties zag het er hier op mijn tv + ATV goed uit, meer dan acceptabel kwa beeldkwaliteit. Het kan dus alleen maar beter als Viaplay daadwerkelijk hogere kwaliteit streams gaat aanbieden.
Codec verhaal is leuk een aardig (vooral bij weinig bewegend beeld valt er veel winst te halen) maar bij Youtube 1080p heb je twee smaken: h.264 (of 'avc') en VP9. 4-4.5 is de avc stream, de vp9 stream is 3-3.5 (bij de 720p/60 stream is het verschil maar ~300kbps)
Voor een gratis stream is het wellicht acceptabel, al lijkt het net of je naar een illegale stream loopt te kijken, voor een betaalde dienst is dit iig verre van acceptabel. Nou zal Viaplay richting de 8 gaan maar dat is nog steeds niet genoeg om een gecompresseerde grasmat te voorkomen, dit is gewoon de helft van FOX Sports/ESPN via de provider ... (Dortmund - Frankfurt ziet er wel iets beter uit zo in de beginnende avonduurtjes met een ondergaande zon en driekwart van de grasmat in de schaduw; bij eenzelfde bitrate).
Met een livestream ga je nooit dezelfde kwaliteit krijgen met een gelijke bitrate dan bij een on demand iets als Netflix. Er is simpelweg gewoon geen tijd om het om te zetten met de hoogste kwaliteitsinstellingen ... (dus ook qua dat aspect zegt een bitrate idd niet alles).

60fps slaat ook al nergens op, zeker een Amazon ding.

[Voor 9% gewijzigd door apis29 op 16-08-2021 22:38]

• polopolo150
apis29 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:24:
[...]
60fps slaat ook al nergens op, zeker een Amazon ding.
Hoge fps is bij sport juist heel fijn! Op de kabel is 50 fps uitzending heel gemeengoed en zeer fijn om te kijken. Als je nu naar een illegale stream kijkt of een gratis stream zoals op npo.nl dan kom je echt naar het jaar 0.

Kijk maar eens op [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Sinds F1TV 1080P en 50 FPS zit uit te zenden wordt dit echt wel zeer gewaardeerd!

• apis29
  • Niet online
polopolo150 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:47:
[...]

Hoge fps is bij sport juist heel fijn! Op de kabel is 50 fps uitzending heel gemeengoed en zeer fijn om te kijken. Als je nu naar een illegale stream kijkt of een gratis stream zoals op npo.nl dan kom je echt naar het jaar 0.

Kijk maar eens op [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Sinds F1TV 1080P en 50 FPS zit uit te zenden wordt dit echt wel zeer gewaardeerd!
Juist ja, 50fps is wat je mag aannemen waarop het geproduceerd wordt voor de Duitse tv. Dat ze het dan met 60fps op Youtube gooien is het vreemde eraan ;) . Ik zit al jaren te wachten op de beloofde 100fps uitzendingen ('HFR') :z (er wordt wel al opgenomen in 100/120fps maar dat wordt vooral nog gebruikt om slowmotion beelden van te maken)

De Viaplay smaken zullen dan dus 720p en 2160p op 50fps zijn (h.265/hevc is meer efficiënt bij hogere resoluties wat vast ook het geringere verschil ook bij de Youtube VP9 720p stream verklaart. Maar de 720p Viaplay stream zal meer dan waarschijnlijk gewoon nog ouderwets h.264/avc zijn dus verder niet van toepassing; voor de niet-UHD uitzendingen ...)
Op de kabel is 50fps overigens helemaal niet van toepassing aangezien de standaard voor uitzendingen 1080i is (edit: of 720p/50 dan heb je wel echte 50fps zoals bij ARD/ZDF maar dat zijn uitzonderingen in NL).

[Voor 29% gewijzigd door apis29 op 19-08-2021 00:42]

• polopolo150
Heb een snelle Google search gedaan waarbij Sky Deutschland in 2015 zat te experimenteren met 60 FPS (in 4K). Waarschijnlijk is de bron dan ook gewoon 60 fps lijkt me.

Lijkt me echt gek als ze 10 fps erbij verzinnen. :P

• polopolo150
apis29 schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:50:
[...]
Op de kabel is 50fps overigens helemaal niet van toepassing aangezien de standaard voor uitzendingen 1080i is.
Dan kan er alleen maar in 1080i25 uitgezonden worden. En juist dat is niet de standaard lijkt mij? :?

• apis29
  • Niet online
polopolo150 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 00:04:
[...]

Dan kan er alleen maar in 1080i25 uitgezonden worden. En juist dat is niet de standaard lijkt mij? :?
Het zijn 50 halve frames, interlaced dus (i) 1080i/50 (=25 volledige frames). Alleen Digitenne is1080p/50 (bij T-Mobile nu ook overigens met het nieuwe tv platform maar de bron zal vast niet anders zijn dan die van Ziggo en KPN)

Sky Deutschland 60fps als test zal wel alleen dat zijn geweest: een test. "So hast Du Fernsehen noch nie erlebt! Eine viermal höhere Auflösung und 50 Einzelbilder pro Sekunde – mit der Ultra HD-Auflösung von Sky werden Filme und Sport-Events zu einem ultimativen Seh-Erlebnis. Dank der ultra hohen 4k-Auflösung gehören Flimmern und verzerrte Bewegungen der Vergangenheit an. Gestochen scharfe Bilder bieten dir nicht nur beim Fußball ein absolut packendes Live-Erlebnis." Stond wel bij een filmpje van Sky Oostenrijk maar het is voor Duitsland niet anders als ik zo snel even hier rondkijk http://www.hifi-forum.de/...&forum_id=178&thread=2747

[Voor 5% gewijzigd door apis29 op 19-08-2021 00:19]

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:16
Ik wil graag van provider (internet, tv en mobiel) wisselen en ben aan het kijken naar wat er voor pakketten aangeboden worden met voetbal en f1. Aangezien Viaplay in 2022 wil beginnen, is het dan raadzaam om nog even te wachten, of hebben we het dan pas over de zomer of de herfst?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Jorgen de meeste providers bieden optionele pakketten aan met een maandelijkse opzegtermijn.
Dat wil zeggen dat je Ziggo Sport en ESPN prima kan afnemen en kan opzeggen zodra je er geen gebruik van wilt maken.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Jorgen
Quad schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:10:
@Jorgen de meeste providers bieden optionele pakketten aan met een maandelijkse opzegtermijn.
Dat wil zeggen dat je Ziggo Sport en ESPN prima kan afnemen en kan opzeggen zodra je er geen gebruik van wilt maken.
Ja dat is natuurlijk ook zo

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 10:17
Jorgen schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:03:
Ik wil graag van provider (internet, tv en mobiel) wisselen en ben aan het kijken naar wat er voor pakketten aangeboden worden met voetbal en f1. Aangezien Viaplay in 2022 wil beginnen, is het dan raadzaam om nog even te wachten, of hebben we het dan pas over de zomer of de herfst?
Aangezien F1 in maart 2022 begint zal viaplay net voor die tijd beschikbaar komen. Anders hebben we er in NL niks meer aan. :-)
Voetbal volg ik zelf niet, dus weet niet hoe daar de speelschema’s zijn. Maar als je half jaartje kan wachten met overstap dan zou over viaplay al heel wat meer duidelijk moeten zijn neem ik aan.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

@Gitano indien je enkel F1 volgt zal F1TV wellicht goedkoper zijn.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Jorgen
Gitano schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:33:
[...]

Aangezien F1 in maart 2022 begint zal viaplay net voor die tijd beschikbaar komen. Anders hebben we er in NL niks meer aan. :-)
Voetbal volg ik zelf niet, dus weet niet hoe daar de speelschema’s zijn. Maar als je half jaartje kan wachten met overstap dan zou over viaplay al heel wat meer duidelijk moeten zijn neem ik aan.
Ik kan wel wachten, maar wil liever nu al gaan besparen natuurlijk

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-04 10:17
Quad schreef op zondag 5 september 2021 @ 01:48:
@Gitano indien je enkel F1 volgt zal F1TV wellicht goedkoper zijn.
Dat verwacht ik eigenlijk ook dat dat het geval zal zijn. Het is even afwachten op info van viaplay natuurlijk. Afgaande op prijzen die ze nu vragen in skandinavie ga ik het niet nemen, echter ze hebben zelf al aangegeven dat ze die prijzen zelf al te hoog vinden voor nederland en dus zullen ze hier met een andere structuur komen en ander aanbod. Ben heel erg benieuwd wat het gaat worden, maar daar ben ik niet alleen in. Als dat duidelijk is valt er beter te vergelijken wat de beste optie is , zie het tegen die tijd vanzelf wel wat de beste optie gaat worden :-)
Pagina: 1 2 3 ... 120 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee