Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Zelfde hier, bekende Viaplay bagger.lHybridl schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:10:
[...]
Hapert en loopt achter. En beeld hapert ook soms.
Het is echt iedere keer iets met grote wedstrijden
Zo erg is het dus niet.
Zit aan m'n jaarabonnement vast tot februari....Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:
En toch zijn jullie nog steeds abonnee.![]()
Zo erg is het dus niet.
Is dat je reactie lolGunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:
Zo erg is het dus niet.
Ik wist niet dat je ook een abo kon nemen bij een andere dienst voor PL voetbal?Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:
Zo erg is het dus niet.
Heb hun chat geprobeerd, helaas geen reactie. Hopelijk fixen ze ht in de pauze, al verwacht ik van niet.
Kinderachtige reactieGunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:
Zo erg is het dus niet.
Viaplay koopt allerlei rechten, helaas van zaken die ik graag volg, om vervolgens de boel technisch niet in orde te hebben. Daar komt nog andere flauwekul bij zoals het doorverkopen van wedstrijden aan Amazon
Het is echt niet om aan te gluren vanavond
Ik had liever gewild dat Prime alles had overgenomen, want die hebben ook gewoon 1080p/hogere bitrate. En hun interface werkt ook beter.smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:17:
[...]
Kinderachtige reactie
Viaplay koopt allerlei rechtop, helaas van zaken die ik graag volg, om vervolgens de boel technisch niet in orde te hebben. Daar komt nog andere flauwekul bij zoals het doorverkopen van wedstrijden aan Amazon
Het is echt niet om aan te gluren vanavond
Edit: ah gelukkig, de reclame werkt wel vlekkeloos! De wedstrijd boeit mij niet zoveel. /s
[ Voor 7% gewijzigd door HollowGamer op 19-10-2025 18:21 ]
Ik ben, net als veel andere, erin getrapt om een jaarcontract aan te gaan. Achteraf gezien inderdaad heel dom. In februari ben ik er gelukkig vanaf, dan maar geen Engels voetbal meer.Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:13:
Zo erg is het dus niet.
Yess... de stream hangt .. (Liverpool - ManU). Ik kan al weer om korting vragen voor de komende maand.Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:19:
[...]
Ik ben, net als veel andere, erin getrapt om een jaarcontract aan te gaan. Achteraf gezien inderdaad heel dom. In februari ben ik er gelukkig vanaf, dan maar geen Engels voetbal meer.
Tot nu toe 2x korting gehad.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur. En als je argument is dat je nog vast zit aan aan een jaarabonnement ook niet echt sterk want dan had je blijkbaar genoeg vertrouwen in deze partij om dat af te sluiten. Het is niet alsof het gehuil over Viaplay recent is ofzo.
Dat geloof ik niet als je een echte Gooner bent.HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:18:
de wedstrijd boeit mij niet zoveel. /s
[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 18:23 ]
Ben je nu aan het trollen ofzo?Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:21:
[...]
Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur. En als je argument is dat je nog vast zit aan aan een jaarabonnement ook niet echt sterk want dan had je blijkbaar genoeg vertrouwen in deze partij om dat af te sluiten. Het is niet alsof het gehuil over Viaplay recent is ofzo.
Mijn apparatuur werkt prima, ik heb alleen met Viaplay issues.
En heeft natuurlijk nul komma nul met vetrouwen te maken wanneer er geen alternatief is.
Rapport aanmaken.smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:24:
[...]
Ben je nu aan het trollen ofzo?
Mijn apparatuur werkt prima, ik heb alleen met Viaplay issues.
En heeft natuurlijk nul komma nul met vetrouwen te maken wanneer er geen alternatief is.
Ik krijg nu ook een hangende stream/buffer, zucht.
Nu al zin in de race van vanavond. #notHollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Rapport aanmaken.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Zelfde hier. Echt ongelofelijk, iedere keer weer.HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:26:
[...]
Rapport aanmaken.
Ben blij dat we straks de F1 app kunnen gebruiken.
Edit> nu is het geluid weg
[ Voor 4% gewijzigd door smurfinmark op 19-10-2025 18:31 ]
Kijk via F1TV-app. Je hebt dan ook als voordeel dat je geen reclame tussendoor krijgt, mocht je net zoals mij op basic zitten.
Het ligt bij al deze mensen aan hun apparatuur?Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:21:
[...]
Niet echt. Ik ervaar op een paar haperingen van het geluid na geen problemen. Dus ligt het blijkkbaar aan de gebruikte apparatuur.
Ze hebben nu zelfs een post op Instagram verwijderd om terechte kritiek zoals eerder na Liverpool Newcastle - Arsenal te voorkomen. Maar die te vroeg beëindigde stream toen lag natuurlijk ook aan de apparatuur van de gebruikers...
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 19:42 ]
twitter doe ik niets mee dus dat kan ik niet lezen.TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Maar die te vroeg beëindigde stream toen lag natuurlijk ook aan de apparatuur van de gebruikers...
Nee in dat geval idd niet.
Maar bewust een jaar abo afsluiten als er al jaren hier kritiek hier is op de dienst is niet bepaald slim te noemen. (En er dan hier alsnog uitbundig over klagen.).
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 18:36 ]
Ik heb ook Apple TV. Dus daar gaat je argument voor gebruikte apparatuurGunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:21:
[...]
[...]
Dat geloof ik niet als je een echte Gooner bent.
Stoppen met die klotezooi !!!!
Ik ga hier geen piek meer aan uitgeven nooit meer !
Ook ATV
[ Voor 24% gewijzigd door MilesD. op 19-10-2025 18:48 ]
Ik vind het zo bizar dat Viaplay+ (de TV-zender), zonder de streamingdienst komt.TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:36:
Het is gewoon bijna elke week wel een keer raak bij een van de grotere wedstrijden. Wat een enorme pauperdienst is het toch. Maar de volgende prijsverhoging zit er ongetwijfeld al weer aan te komen. Logisch ook, als je zulke geweldige kwaliteit levert!
Voor die prijs heb je één zender, bij ESPN er 4 en Ziggo 6.
Daar mis je ook weinig aan. Maar op dit moment komt het neer op al drie kwartier lang zo'n vier of vijf meldingen per minuut. En als alles soepel loopt bij Viaplay is dat zeker niet het geval. Dus er gaat daar (of ging lijkt het inmiddels) overduidelijk weer iets grandioos mis.Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:35:
[...]
twitter doe ik niets mee dus dat kan ik niet lezen.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 18:45 ]
En die zender is voor voetbalfans ook geen aanrader, want alles wat gerelateerd is aan F1 (ook praatprogramma's), en vaak ook darts, gaat voor op live voetbal. Dus dan mis je een hoop tijdens F1-weekenden.HollowGamer schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:43:
[...]
Ik vind het zo bizar dat Viaplay+ (de TV-zender), zonder de streamingdienst komt.
Voor die prijs heb je één zender, bij ESPN er 4 en Ziggo 6.
In combinatie met de streamingdienst zou het inderdaad wel een aantrekkelijke optie kunnen zijn.
Was Newcastle - Arsenal btwTexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:33:
[...]
Ze hebben nu blijkbaar zelfs de reactiemogelijkheid op Instagram uitgeschakeld om terechte kritiek zoals na Liverpool - Arsenal te voorkomen.
[ Voor 76% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 19:01 ]
Klopt ja. Je raakt de draad soms kwijt omdat het zo vaak gebeurt.
https://www.instagram.com/reel/DP_u6usApcC/
[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 19:44 ]
AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G
Is dit een troll? Ik heb zelden zoveel klachten gezien op Twitter tijdens de 1e helft. Ik heb de stream zelfs uit moeten zetten want werd helemaal gek van dat geluid en de haperingen.Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 18:21:
[...]
[...]
Maar volgens deze tweaker ligt dat dus allemaal aan onszelf?
Wees blij, de eerste 45 min was de kwaliteit van de stream zo slecht, denk dat ze zich ervoor schaamde.JinShepard schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:02:
Wat is dit weer een klote streek, wil ik samen met me zus liv united kijken, kijk vanaf begin, begint het vanaf minuut 45... echt niet normaal meer.
Wellicht eruit geknipt door Viaplay, omdat de eerste helft dus heel brak was (zie hierboven)?JinShepard schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:02:
Wat is dit weer een klote streek, wil ik samen met me zus liv united kijken, kijk vanaf begin, begint het vanaf minuut 45... echt niet normaal meer.
Nee, ik zeg alleen dat ik het niet zo slecht ervaren heb behalve dat geluid wat soms wat haperde.outlandos schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:13:
[...]
Is dit een troll? Ik heb zelden zoveel klachten gezien op Twitter tijdens de 1e helft. Ik heb de stream zelfs uit moeten zetten want werd helemaal gek van dat geluid en de haperingen.
Maar volgens deze tweaker ligt dat dus allemaal aan onszelf?
Maar ik was vergeten dat je hier niet te positief over Viaplay mag zijn, dat is mijn fout geweest.
Tweede helft was bij mij gewoon prima. Heeft iemand anders andere ervaringen?
[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 20:22 ]
Ik denk dat de meesten wel klaar zijn met op jou reagerenGunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
Nee, ik zeg alleen dat ik het niet zo slecht ervaren heb behalve dat geluid wat soms wat haperde.
Maar ik was vergeten dat je hier niet te positief over Viaplay mag zijn, dat is mijn fout geweest.
Vreemde reactie. Waarom? Omdat het blijkbaar een circle jerk moet zijn en een andere mening niet op prijs wordt gesteld? Je bewijst mijn punt wel dat er dus vooral niet te postief mag worden gereageerd op deze dienst, dat is blijkbaar niet welgevallig. maar ik zal jullie verder alleen laten.smurfinmark schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat de meesten wel klaar zijn met op jou reageren
[ Voor 23% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 20:28 ]
Positief zijn is prima. Maar het ging er natuurlijk om dat je stelde dat het aan de gebruikte apparatuur ligt. Dat is wellicht een beetje naïef bij een streamingdienst die in Nederland al weer bijna vier jaar vele problemen heeft gehad die aantoonbaar niet aan de gebruiker lagen.Gunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
Nee, ik zeg alleen dat ik het niet zo slecht ervaren heb behalve dat geluid wat soms wat haperde.
[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 19-10-2025 20:43 ]
Vervolgens ook geen excuses in beeld of van de commentator. Tijdens de rust alleen een Engelse analyse langs het veld.
Allemaal ondermaats.
F1 stream hangt nu ook al, voorspelt niet veel goeds.
Gelukkig kun je daar ook via F1TV kijken. Heb je ook geen irritante reclame tijdens de race.
Yep. Hier hetzelfde. Zal niet aan de 2Gb glasvezel liggen vermoed ik zo.Pierre_nr1 schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 17:55:
@Pimmuz hier precies hetzelfde
Ik ben Liverpool-Manunited live aan het kijken en het is weer eens een stotter festijn, regelmatig kleine, korte haperingen. Zeer irritant. Verbonden met een ethernet kabel.
Dan is dat inderdaad een fout van de aanbiedende partij. Maar ik was in de veronderstelling dat Apple TV-apparatuur weinig tot geen problemen gaven.TexMex schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:32:
[...]
Positief zijn is prima. Maar het ging er natuurlijk om dat je stelde dat het aan de gebruikte apparatuur ligt.
[ Voor 16% gewijzigd door Gunner op 19-10-2025 21:05 ]
Hier dezelfde ervaring. Zowel over het geluid vandaag als mbt je opmerking dat je hier echt alleen mag zeiken op ViaplayGunner schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:19:
[...]
Hier 4Gb zelfs, maar volgens hem ligt het toch echt aan ons. Evenals die tig anderen die hebben geklaagdfloris_hack schreef op zondag 19 oktober 2025 @ 20:51:
[...]
Yep. Hier hetzelfde. Zal niet aan de 2Gb glasvezel liggen vermoed ik zo.
En nee @Gunner, het is hier niet verboden om positief te zijn over Viaplay. Maar zeggen dat het aan de gebruikers ligt omdat jij niet zoveel last ervaart is natuurlijk vrij triest. Helemaal op een moment dat een groot aantal hier weldegelijk een dramatische streamervaring heeft.
Of denk je dat dat allemaal types zijn zoals Truus van de boekenclub, die geen idee hebben waarmee ze bezig zijn?
AppleTV (HLS) gaat via een andere techniek (DASH), daar zit denk ik het verschil in.meesje schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 17:28:
Afgelopen race ben ik begonnen op mijn iPhone. En 10 minuten na de start overgestapt naar mijn Apple TV. Op beide apparaten de race zonder problemen kunnen zien. Ik weet niet of het ondertussen veranderd is, is dat men op Apple devices een andere (technische) stream aanbieden. Wellicht maakt dat veel uit.
Ik dacht dat ze dit wel aan het samenvoegen zijn.
Het hangt heer weer de hele tijd vast. En het ligt niet aan mijn verbinding. Het werkt weer bij een restart.
Zit op Chromecast.
Ben wel benieuwd of er al wat uitspraken zijn van de (officiele) instanties hierover.
Nee, de ACM is heel erg waardeloos en moet worden vervangen door iets beters.Aartstyle schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:54:
Heeft er iemand al iets gehoord die een officiele klacht heeft ingediend bij de ACM of andere instantie? Of iemand die officieel geklaagd heeft bij Viaplay en van zijn jaarabbo af wil? O.a. door het niet nakomen van de afspraken (volledige premier league bijvoorbeeld).
Ben wel benieuwd of er al wat uitspraken zijn van de (officiele) instanties hierover.
Ik zou persoonlijk De Kamer van Koophandel en hun bij elkaar gooien, en veel meer controle willen zien op bedrijven en hun voorwaarden.
Als je het aantal storingen (als in problemen met de stream) of 'foutjes' (te vroeg beëindigde streams, 'per ongeluk' ingestarte reclame tijdens live voetbal) vergelijkt met ESPN, Ziggo Sport of de Eurosport-streams bij HBO Max, dan komt Viaplay er echt schandalig slecht uit. En dat nog afgezien van de lage basiskwaliteit als alles werkt. Het blijft toch bijzonder dat je de duurste bent maar wel veruit het slechtst presteert.
Cijfers toegevoegd
Note: (Kolom ‘months’ moet ‘nine months’ zijn. Is weggevallen bij maken screenshot)
/f/image/dtaEnaDQyXsm9lgfLzDS6C1Z.png?f=fotoalbum_large)
Bron: https://www.viaplaygroup....january-september-2398701
[ Voor 66% gewijzigd door dnmw2705 op 22-10-2025 09:47 ]
Amazon of Apple TV incoming?dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Q3 cijfers zijn vandaag bekend geworden. Ze lijken niet echt rooskleurig en ook op de beurs valt het aandeel behoorlijk in de eerste minuten van de opening.
Het probleem is ook wel dat deze in prijs uiteindelijk ook omhoog gaan. Een CEO is geïntegreerd in big money, niet in wat de sport kijker uiteindelijk echt wilt.
Uiteindelijk vaak wel, maar het geeft waarschijnlijk wel weer de kans om voor een aantrekkelijk tarief weer in te stappen.HollowGamer schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:40:
[...]
Amazon of Apple TV incoming?
Het probleem is ook wel dat deze in prijs uiteindelijk ook omhoog gaan. Een CEO is geïntegreerd in big money, niet in wat de sport kijker uiteindelijk echt wilt.
Wat meer info naar de cijfers?dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Q3 cijfers zijn vandaag bekend geworden. Ze lijken niet echt rooskleurig en ook op de beurs valt het aandeel behoorlijk in de eerste minuten van de opening.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
BijgevoegdQuad schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:41:
Wat meer info naar de cijfers?
Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Cijfers toegevoegd
Note: (Kolom ‘months’ moet ‘nine months’ zijn. Is weggevallen bij maken screenshot)
[Afbeelding]
Waar een normaal bedrijf bij zulke cijfers kritisch kijkt naar zijn eigen product/dienst doet viaplay het precies andersom. We verhogen de prijzen en aantal advertenties en verslechteren onze dienst om de kosten te minimaliseren.
[ Voor 32% gewijzigd door Aartstyle op 22-10-2025 10:36 ]
Aandeel keldert 18%... en stond al niet echt hoog.dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
Cijfers toegevoegd
[Afbeelding]
Ik ken een Nederlands bedrijf die dezelfde strategie volgt.Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.
Waar een normaal bedrijf bij zulke cijfers kritisch kijkt naar zijn eigen product/dienst doet viaplay het precies andersom. We verhogen de prijzen en aantal advertenties en verslechteren onze dienst om de kosten te minimaliseren.
Al is hun infrastructuur wel nog stukken beter.
[ Voor 4% gewijzigd door HollowGamer op 22-10-2025 14:38 ]
Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?dnmw2705 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 09:28:
En dan? Dan gaat het naar een bedrijf waar ook wel weer wat op aan te merken valt. Toen de F1 bij Ziggo was klaagden de mensen ook steen en been over het commentaar van Olaf Moll.
Ik heb recentelijk ook veel aan te merken op Viaplay, maar het is voor mij de enige manier om legaal Premier League voetbal te kijken, ik wil niet terug naar de streams die nog veel slechter zijn.
Elect a clown, expect a circus.
Je bent dus precies de doelgroep van Viaplay. Mensen die er veel voor willen betalen en het zien als primaire levensbehoefte. De enige eis is "zolang het beter is dan een illegaal tv streampje"Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?
En dan? Dan gaat het naar een bedrijf waar ook wel weer wat op aan te merken valt. Toen de F1 bij Ziggo was klaagden de mensen ook steen en been over het commentaar van Olaf Moll.
Ik heb recentelijk ook veel aan te merken op Viaplay, maar het is voor mij de enige manier om legaal Premier League voetbal te kijken, ik wil niet terug naar de streams die nog veel slechter zijn.
En het moet gezegd worden, dat lukt ze nog net over het algemeen.
Neen, @Slasher wil het volgens mij heel graag zien, zonder gebruik te maken van illegale oplossingen. En daar heeft hij? geld voor over. Het zal geen eerste levensbehoefte zijn. Het is niet zo dat mensen het recht hebben om het te kunnen kijken.Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:19:
[...]
Je bent dus precies de doelgroep van Viaplay. Mensen die er veel voor willen betalen en het zien als primaire levensbehoefte. De enige eis is "zolang het beter is dan een illegaal tv streampje"
En het moet gezegd worden, dat lukt ze nog net over het algemeen.
Het probleem is dat er maar een paar partijen zijn die de rechten hebben om de content aan te bieden aan de kijkers. Dan is er te weinig concurrentie om het voor een goede prijs te kunnen kijken.
Helemaal mee eens hoor. Was ook wat gekscherend bedoelt. Ik snap ook dat hij het graag wil zien. Als het in mijn geval de eredivisie was (PSV), had ik hetzelfde gevoel gehad.W1ck1e schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:27:
[...]
Neen, @Slasher wil het volgens mij heel graag zien, zonder gebruik te maken van illegale oplossingen. En daar heeft hij? geld voor over. Het zal geen eerste levensbehoefte zijn. Het is niet zo dat mensen het recht hebben om het te kunnen kijken.
Het probleem is dat er maar een paar partijen zijn die de rechten hebben om de content aan te bieden aan de kijkers. Dan is er te weinig concurrentie om het voor een goede prijs te kunnen kijken.
Helaas maakt Viaplay van deze emotie dus misbruik, want men wil het toch wel zien. Het is hopen dat er instanties (ACM of iets anders) zijn die dit inzien en hier wat aan gaan doen. Een andere hoop is dat de sponsors en stakeholders van de premier league in opstand komen en dat er kwaliteitseisen komen aan de uitzendingen en een minimaal aantal abonnees.
Alle subjectieve klachten zoals commentaar en poppetjes zijn we inmiddels wel voorbij, volgens mij. Maar Viaplay is gewoon pure bagger waarbij er vrijwel elk weekend wel weer iets anders belachelijk fout gaat. Gigantisch veel vaker dan bij de concurrenten van ESPN, Ziggo Sport, Eurosport/HBO Max, Prime Video en DAZN. Voor de prijs de ze vragen is dat gewoon onacceptabel.Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Wat wil je daar mee zeggen? Ik blijf het apart vinden, Viaplay is het enige bedrijf waarover mensen de beursberichten posten en zich verkneukelen over de slechte cijfers,blijkbaar in de hoop dat het failliet gaat ofzo?
Daarom zie ik het persoonlijk graag failliet gaan of overgenomen worden door een partij die zijn zaakjes wel op orde heeft. Ook als het om live sport-streaming gaat zijn er gewoon verschillende partijen die dat op alle fronten beter doen dan Viaplay, in nette kwaliteit zonder elke week een storing of iets anders dat fout gaat.
Dus wat mij betreft: het kan me niet snel genoeg ten onder gaan. Maar goed, het zal vast nog wel een tijd op de been blijven door kapitaalinjecties van andere partijen die er nog brood in zien. Maar als kijker heb ik er persoonlijk helemaal niks aan.
Veel mensen klagen hard, maar zeggen uiteindelijk niet op omdat ze geen andere kant op kunnen net zoals ik.
[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 22-10-2025 15:46 ]
Geen idee, daar heb ik ook niet naar gekeken.Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:45:
@TexMex Als je niet tevreden bent moet je opzeggen, je kunt het beste spreken met je portemonnee, staren naar beurscijfers heeft geen enkel nut en effect.
Beeldkwaliteit is anders vrij matig bij viaplay. Ziggo Sport en espn zenden in 1080p 14mbit ooit, daar komt Viaplay niet bij in de buurt.Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Ze hebben wel een mooi aanbod, maar de uitvoering is gewoon ondermaats vaak.
Ik deel de cijfers omdat ik het vooral interessant vind hoe het zich ontwikkelt. Aandeelhouders willen knaken zien, dus die speculeren natuurlijk maximaal. Het feit dat ze na de ‘rise’ van het aandeel in afgelopen maanden, nu weer zo zakken, wel gewoon aan dat de het allemaal niet zo gemakkelijk voor hen gaat. Gekoppeld aan de cijfers van Q3 is dan dus ook dat we, als (potentiële) klant van het bedrijf geen verbetering van de kwaliteit hoeven te verwachten komende maanden.Slasher schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 15:03:
[...]
Kans op verhoging is er natuurlijk altijd. Feit dat het natuurlijk beetje lariekoek is, moet wel duidelijk zijn.Aartstyle schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 10:28:
[...]
Commentaar van VIaplay zelf is dat het conform de seizoensverwachting is. Er zal wel weer een prijsverhoging aankomen en extra advertenties vanaf 1 januari schat ik zo in.
Q3 is vanaf 1 juli tot 30 september.
Eind mei waren de voetbalcompetities klaar en begonnen half augustus weer.
F1 heeft eind juli de laatste race gehad voor de zomerstop en dat begon eind augustus opnieuw.
Natuurlijk mis je als bedrijf dan inkomsten, maar het aantal abonnees zou dan wel vergelijkbaar moeten zijn.
En juist die abonnees zijn interessant, want daarmee kan je ook beetje volgen hoe de tendens is. Helaas van ESPN, ZiggoSport en DAZN-NL geen cijfers beschikbaar
Update: Wordt uitgezonden op Prime. Maar daar zouden toch alleen de zaterdagmiddag half 2 wedstrijden uitgezonden worden?
[ Voor 46% gewijzigd door desalniettemin op 25-10-2025 20:37 ]
WT.. waarom maken ze niet een link naar Prime dan?desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:32:
Je krijgt zo om 21:00 uur Brentford - Liverpool, maar is niet te vinden nu op Viaplay Premier League, maar wel de wedstrijden van morgen![]()
Update: Wordt uitgezonden op Prime. Maar daar zouden toch alleen de zaterdagmiddag half 2 wedstrijden uitgezonden worden?
Het is ook echt typisch Viaplay, communiceren is niet hun sterkste kant. Blij als ze failliet zijn.
Ik heb geen Viaplay+, maar betekent dat het daar ook niet is dan?
Wat is Viaplay+ Is dat de versie zonder reclame?HollowGamer schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:46:
[...]
WT.. waarom maken ze niet een link naar Prime dan?
Het is ook echt typisch Viaplay, communiceren is niet hun sterkste kant. Blij als ze failliet zijn.
Ik heb geen Viaplay+, maar betekent dat het daar ook niet is dan?
Nou nee lol.desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:52:
[...]
Wat is Viaplay+ Is dat de versie zonder reclame?
Het is een TV zender met reclame, en je krijgt er de online dienst niet bij. Het is een van de slechte deals die je kunt maken, want de content is ook geen 1080p, maar ook 720p die ze doorgaans doorgeven.
Ik heb nog steeds geen idee waarom beide zenders bestaan.
Wedstrijd is nu net begonnen op Prime. Inderdaad niet te zien op Viaplay. Nul communicatie van Viaplay. Ik kan kijken omdat ik abonnee ben bij Prime en Viaplay maar wat Viaplay doet is klantonvriendelijk en lijkt me juridisch aanvechtbaar.desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:32:
Je krijgt zo om 21:00 uur Brentford - Liverpool, maar is niet te vinden nu op Viaplay Premier League, maar wel de wedstrijden van morgen![]()
Prime buffert nu de hele tijd. Is niet om aan te glurenfloris_hack schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:03:
[...]
Wedstrijd is nu net begonnen op Prime. Inderdaad niet te zien op Viaplay. Nul communicatie van Viaplay. Ik kan kijken omdat ik abonnee ben bij Prime en Viaplay maar wat Viaplay doet is klantonvriendelijk en lijkt me juridisch aanvechtbaar.
[ Voor 4% gewijzigd door desalniettemin op 25-10-2025 21:22 ]
Via mijn Apple TV geen problemen.desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:09:
[...]
Prime buffert nu de hele tijd. Is niet om aan te glurenMet Brave, niet met Firefox. Vreemd
Prime bufferen? nog nooit meegemaakt. Prima beeld, kan Viaplay nog van leren.desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:09:
[...]
Prime buffert nu de hele tijd. Is niet om aan te glurenMet Brave, niet met Firefox. Vreemd
Het vervelende voor ViaPlay is dat Prime in zoveel opzichten beter is, vooral in resolutie/bitrate.trinity999 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:25:
[...]
Prime bufferen? nog nooit meegemaakt. Prima beeld, kan Viaplay nog van leren.
Oh, en de reclame breaks werken wel prima.
Het beeld is echt heel erg goed. Mijn Prime abo loopt nog tot eind dit jaar. Voor Prime Video heb ik nog een kleine kijklijst. Deze heb ik wel afgerond over een paar weken. Ik weet niet ik Prime ga aanhouden.trinity999 schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:25:
[...]
Prime bufferen? nog nooit meegemaakt. Prima beeld, kan Viaplay nog van leren.
Als Viaplay ooit stopt in NL en de PL volledig over gaat naar Prime, dan wil ik een abo wel weer overwegen. En F1 naar Apple TV, dan ben ik helemaal happy.
Basement Bios ---- Exo-S
Idem hier.. ik ga er maar even vanuit dat het een foutje was. Heb het duurste abbo, bewust genomen omdat ik me kapot erger aan de reclames tussendoor.Beakzz schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:01:
Ik kreeg net ineens een Lotto reclame toen de kwali van de F1 begon. Nog geen auto’s op de de track maar toch. Geen reclame tussendoor is geen .. uhm reclame tussendoor?
Dit was ook officieel de wedstrijd van 13.30. Zie ook:desalniettemin schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 20:32:
https://www.vi.nl/nieuws/...-amazon-wordt-uitgezonden
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ah, dan zal mijn klacht niet veel zin hebben, behalve dat er slecht gecommuniceerd is en dat het darten drama was om te kijken.vuurtjih schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:18:
[...]
Dit was ook officieel de wedstrijd van 13.30. Zie ook:
Basement Bios ---- Exo-S
Aha, maar waarom vermelden ze dat dan niet op de website?vuurtjih schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 23:18:
[...]
Dit was ook officieel de wedstrijd van 13.30. Zie ook:
Je moet wel je add blocker uitzetten, als je dat gebruikt, want anders is het niet 1080p.HollowGamer schreef op zaterdag 25 oktober 2025 @ 21:52:
[...]
Het vervelende voor ViaPlay is dat Prime in zoveel opzichten beter is, vooral in resolutie/bitrate.
Oh, en de reclame breaks werken wel prima.
Wie Viaplay? Dat is nou net het grijze gebied, maar ook ziggo maakt zich daar schuldig aan. Als er rechten gekocht worden lees je het overal, maar als ze rechten kwijtraken is het stil. Dat ze dat niet uitgebreid communiceren snap ik wel, maar zelfs op hun eigen website blijft vaak staan dat ze iets uitzenden wat allang weg is.desalniettemin schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 15:05:
[...]
Aha, maar waarom vermelden ze dat dan niet op de website?
Zie wel dat viaplay nu zegt dat 342 wedstrijden premier league live hebben. Dat klinkt natuurlijk goed, want er zijn weinig mensen die gaan rekenen hoeveel wedstrijden er eigenlijk zijn in het jaar. In verband met europese verplichtingen zijn het vaak de topploegen die om 13:30 spelen volgens mij. Dus relatief ook vaak Liverpool die je dan niet te zien krijgt. Morgen dus ook geen liverpool, wedstrijd was weer van origine een 13:30 wedstrijd.
Ik zie het probleem niet helemaal? Als de wedstrijd oorspronkelijk om 13.30 op Prime te zien zou zijn en deze vanwege die verplichtingen verplaatst is naar 21.00 dan is er behalve het tijdstip toch niet zoveel anders? zeker niet qua toezeggingen? Dus Liverpool is prima te zien. Om 21.00 op Prime (Zoals ook al de bedoeling was).Aartstyle schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:40:
[...]
Zie wel dat viaplay nu zegt dat 342 wedstrijden premier league live hebben. Dat klinkt natuurlijk goed, want er zijn weinig mensen die gaan rekenen hoeveel wedstrijden er eigenlijk zijn in het jaar. In verband met europese verplichtingen zijn het vaak de topploegen die om 13:30 spelen volgens mij. Dus relatief ook vaak Liverpool die je dan niet te zien krijgt. Morgen dus ook geen liverpool, wedstrijd was weer van origine een 13:30 wedstrijd.
Dat Prime een aantal wedstrijden per jaar heeft overgenomen is onderdeel van een hele andere disussie.
[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 31-10-2025 11:50 ]
Nog even afgezien van het feit dat Liverpool al tijden niet om aan te gluren is
[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 31-10-2025 11:56 ]
Past wel bij de hetze tegen Viaplay.
Henk & Ingrid hebben waarschijnlijk net aan meegekregen dat het om de half twee wedstrijden op zaterdag gaat, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen idee welke wedstrijd oorspronkelijk een half twee wedstrijd was. Verder zijn er straks ook speelrondes doordeweeks en rond de feestdagen die helemaal geen oorspronkelijke half twee wedstrijd kennen. En daar gaat Prime Video er ook gewoon steeds een van uitzenden. Dat hadden ze best wel wat netter mogen communiceren met een eenmalige aankondiging inclusief die link.
En laten we nu niet doen alsof Viaplay die hetze niet voor 99,9% aan zichzelf te danken heeft. Het is eigenlijk totaal bezopen als je ziet hoe vaak daar iets fout gaat in vergelijking met de concurrentie. Je kunt niet verwachten dat mensen daar niet op gaan reageren...
Hetze? Ik mag 2 abonnementen nemen, en als het straks nog slechter gaat, komt daar nog een bij.dutchgio schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 12:37:
Ja en het staat al vast dat dat elk speelweekend die 13:30 wedstrijd is. Dat vervalt natuurlijk niet als de wedstrijd verplaatst wordt.
Past wel bij de hetze tegen Viaplay.
Ik vind het nog steeds oplichting, want ze hebben eerst de prijzen verhoogd en hebben dan opeens de zaterdag half 2 wedstrijden verkocht aan Prime.Aartstyle schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 11:40:
[...]
Wie Viaplay? Dat is nou net het grijze gebied, maar ook ziggo maakt zich daar schuldig aan. Als er rechten gekocht worden lees je het overal, maar als ze rechten kwijtraken is het stil. Dat ze dat niet uitgebreid communiceren snap ik wel, maar zelfs op hun eigen website blijft vaak staan dat ze iets uitzenden wat allang weg is.
Dus omdat wat mensen te lui zijn om zelf te lezen/iets op te zoeken moet alles maar voorgekauwd worden?TexMex schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:50:
Viaplay had na de deal natuurlijk wel degelijk een communiqué de deur uit moeten doen met meer uitleg over welke wedstrijden het betreft en een link naar deze pagina. Juist omdat ze maar een deel van de wedstrijden zijn kwijtgeraakt, geeft dat veel onduidelijkheid bij de kijker.
Henk & Ingrid hebben waarschijnlijk net aan meegekregen dat het om de half twee wedstrijden op zaterdag gaat, maar de meeste mensen hebben natuurlijk geen idee welke wedstrijd oorspronkelijk een half twee wedstrijd was. Verder zijn er straks ook speelrondes doordeweeks en rond de feestdagen die helemaal geen oorspronkelijke half twee wedstrijd kennen. En daar gaat Prime Video er ook gewoon steeds een van uitzenden. Dat hadden ze best wel wat netter mogen communiceren met een eenmalige aankondiging inclusief die link.
En laten we nu niet doen alsof Viaplay die hetze niet voor 99,9% aan zichzelf te danken heeft. Het is eigenlijk totaal bezopen als je ziet hoe vaak daar iets fout gaat in vergelijking met de concurrentie. Je kunt niet verwachten dat mensen daar niet op gaan reageren...
Je neemt een product af dat alle Premier League wedstrijden omvat. Het product wordt opeens een stuk duurder, maar gaat juist mínder wedstrijden omvatten. En daarover stuur je geen enkele berichtgeving naar de klant?toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 14:56:
[...]
Dus omdat wat mensen te lui zijn om zelf te lezen/iets op te zoeken moet alles maar voorgekauwd worden?
Die klant ontdekt in eerste instantie dat die blijkbaar de half twee wedstrijd op zaterdag niet meer kan zien. Vervolgens komt die erachter dat het ook om heel andere tijdstippen kan gaan. Had die zeker maar moeten opzoeken wat weken geleden officieel als half twee wedstrijd stond ingepland?
Hoe moeilijk is het dan om aan het begin van de competitie even te mailen naar de klant dat er wekelijks één wedstrijd op Prime Video te zien is met een link naar de pagina waarop je kunt zien om welke wedstrijd het gaat? Waarom zou je dat niet doen?
Juist in de positie van Viaplay moet je alles aangrijpen om extra bad press te voorkomen. Dat begrijpen ze daar blijkbaar nog steeds niet, terwijl één simpele mail met informatie al zoveel zou schelen. Nu is het gewoon weer de zoveelste deuk in de toch al slechte reputatie. Maar goed, als ze daar zelf geen probleem mee hebben, helemaal prima natuurlijk!
Ze hebben daar dondersgoed door dat wat ze ook doen, er wordt toch wel gezeken. Gewoon omdat het viaplay is. Dat toont dit topic ook wel aan.TexMex schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 15:44:
[...]
Juist in de positie van Viaplay moet je alles aangrijpen om extra bad press te voorkomen. Dat begrijpen ze daar blijkbaar nog steeds niet, terwijl één simpele mail met informatie al zoveel zou schelen.
Al zouden ze nu alles naar 4k gooien dan nog wordt er geklaagd dat het te laat zou zijn, etc.
De stream van NFO-UTD kapt er de hele tijd mee.. zelfde als de andere streams de laatste tijd.toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:33:
[...]
Ze hebben daar dondersgoed door dat wat ze ook doen, er wordt toch wel gezeken. Gewoon omdat het viaplay is. Dat toont dit topic ook wel aan.
Al zouden ze nu alles naar 4k gooien dan nog wordt er geklaagd dat het te laat zou zijn, etc.
Ja ook last van bij BUR-ARSfloris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:38:
Ben NFO-MUN aan het kijken. Vanaf tweede helft weer regelmatig hangend beeld. Eerste helft geen problemen.
Vreemd. Ik nergens last van. Apart die verschillen.
Niet zo zeuren, je wilt gewoon dat ViaPlay faalt.floris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:38:
Ben NFO-MUN aan het kijken. Vanaf tweede helft weer regelmatig hangend beeld. Eerste helft geen problemen.
Dat is ook logisch omdat de performance belachelijk veel slechter is. Vergelijk het eens met het rete stabiele ESPN, Ziggo Sport, Eurosport/HBO Max. Ja, er gaat daar ook weleens wat fout, maar het staat in geen enkele verhouding tot Viaplay. Een duur product dat toch heel gebrekkig is, levert nu eenmaal veel gezeik op. Dan lijkt het me wel zo handig om zelf niet nóg meer slechte pr te creëren door slecht te communiceren.toolkist schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:33:
[...]
Ze hebben daar dondersgoed door dat wat ze ook doen, er wordt toch wel gezeken. Gewoon omdat het viaplay is. Dat toont dit topic ook wel aan.
HollowGamer schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 17:46:
[...]
Niet zo zeuren, je wilt gewoon dat ViaPlay faalt.
Ik vermoed dat jij mijn bandbreedte hebt ingepikt
Op de beurs is ViaPlay overigens al bijna op nul aanbeland. Aandeel heeft bijna 100% verlies in 3 jaar. De financiële gegevens heb ik zelf niet bestudeerd maar op basis van het koersverloop ben ik zelf huiverig om een jaarabonnement af te sluiten.
https://finance.yahoo.com/quote/NENTF/
Het scheelde niet veel voor mij, en ben nu ook nog op een maand. Dan heb ik geen risico dat ik het geld inderdaad kwijt ben.floris_hack schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 18:17:
[...]
![]()
Ik vermoed dat jij mijn bandbreedte hebt ingepikt![]()
Op de beurs is ViaPlay overigens al bijna op nul aanbeland. Aandeel heeft bijna 100% verlies in 3 jaar. De financiële gegevens heb ik zelf niet bestudeerd maar op basis van het koersverloop ben ik zelf huiverig om een jaarabonnement af te sluiten.
https://finance.yahoo.com/quote/NENTF/
Dacht dat het 20 euro was, daar kom ik nog wel overheen.
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2