Uiteraard!
Maar toch heb je bij ESPN en Ziggo het gevoel dat ze echt ook wel kwaliteit willen neerzetten. Geen brak streampje met een lage bitrate en resolutie. Ziggosport kanaal 14 bij Ziggo is dan wel upscaled 4k (en geen native meer), maar ziet er gewoon goed uit. ESPN UHD is gewoon genieten. En hoe vaak klapt een uitzending van deze 2 partijen er nu uit of gaat het niet door? Dat gebeurd eigenlijk nooit. Volgens mij had Ziggosport in het begin van hun afgelopen voetbalseizoen wat problemen met hun streams tijdens het Europese voetbal, maar dat is volgens mij volledig opgelost. Lineair hebben ze sowiezo nooit problemen.
VP geeft je op de 1 of andere manier gewoon niet het gevoel dat ze je serieus nemen. Reclame tijdens de f1 bij een betaald abbo, wie verzint zoiets? Nog steeds matige beeldkwaliteit streams (zie verschil met f1 tv). Streams die soms ineens ophouden of niet het juiste weergeven etc. Het gaat wel beter dan aan het begin, maar het is nog steeds niet de kwaliteit die je mag verwachten. Daardoor komt het op mij over dat ze puur aan het overleven zijn over de rug van de kijker met matige kwaliteit of hinderlijke reclame onderbrekingen.
Natuurlijk heeft VP ook voordelen, het aanbod van engels/duits voetbal is natuurlijk ongekend. Maar ik denk dat er een hele hoop wedstrijden zijn die gewoon door (bijna) niemand worden bekeken.
De geruchten gaan dat het betaalde lineaire kanaal Viaplay + gaat overschakelen naar een hogere kwaliteit beeld (UHD). Dat zou nog een redding kunnen zijn, echter vrees ik ervoor dat het imago al teveel beschadigd is.