Bron?wim62 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 11:52:
Maar die gaan nog veranderen .
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Ik zie het ook nu. Afgelopen week stond nog €165,99 in de Apple Play Store. Ben benieuwd wat er gebeurd bij verlenging, mijn abonnement dat ik afgelopen jaar via de Apple Play Store heb afgesloten, loopt af op 2 februari a.s. Ik vermoed dat het €204,99 gaat worden. Zo maar eens een mailtje sturen naar Viaplay support, kijken wat zij hierover zeggen.WiseDise schreef op maandag 26 januari 2026 @ 21:08:
Ik weet niet of het hier al genoemd is, heb niet helemaal teruggelezen, maar is het jullie al opgevallen dat de prijs van Viaplay total naar €204,99 is gegaan? (bron)
Update : zojuist Viaplay support gesproken en zij geven aan dat als je je abonnement inmiddels al hebt verlengd voor 1 jaar , dan geldt nog de oude prijs van €165,99. Ik heb net even bij mijn aankoopgeschiedenis gekeken en daar staat inderdaad mijn verlenging van Viaplay Total per 2 februari a.s. à €165,99.
Een nieuw Viaplay Total jaarabonnement gaat inderdaad €204,99 kosten. Ze zijn dus wakker geworden bij Viaplay
[ Voor 23% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-01-2026 13:45 ]
Daar hoeven ze met al die vragen van Tweakers ook hun best niet eens voor te doen.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:19:
[...]
Een nieuw Viaplay Total jaarabonnement gaat inderdaad €204,99 kosten. Ze zijn dus wakker geworden bij Viaplay
Het is toch fijn dat we Viaplay een beetje konden helpenmarsie030 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 15:24:
[...]
Daar hoeven ze met al die vragen van Tweakers ook hun best niet eens voor te doen.
Ik ben in ieder geval blij met de verlenging, tegen een prima prijs.
[ Voor 13% gewijzigd door Pierre_nr1 op 27-01-2026 15:40 ]
Dit staat bij mij ook bij de abonnementen. Echter het is nog geen 2 feb en ik kan het abonnement nu nog opzeggen. Ze kunnen dus nog de prijs aanpassen of hebben ze jouw bevestigd dat het voor € 165,99 wordt verlengd? en het blijft zonder reclame?Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 13:19:
[...]
Ik zie het ook nu. Afgelopen week stond nog €165,99 in de Apple Play Store. Ben benieuwd wat er gebeurd bij verlenging, mijn abonnement dat ik afgelopen jaar via de Apple Play Store heb afgesloten, loopt af op 2 februari a.s. Ik vermoed dat het €204,99 gaat worden. Zo maar eens een mailtje sturen naar Viaplay support, kijken wat zij hierover zeggen.
Update : zojuist Viaplay support gesproken en zij geven aan dat als je je abonnement inmiddels al hebt verlengd voor 1 jaar , dan geldt nog de oude prijs van €165,99. Ik heb net even bij mijn aankoopgeschiedenis gekeken en daar staat inderdaad mijn verlenging van Viaplay Total per 2 februari a.s. à €165,99.
Je moet niet bij je abonnementen kijken, maar bij je aankoopgeschiedenis. Daar staat bij mij de bevestiging dat mijn abonnement per 2 februari a.s. wordt verlengd voor €165,99. En het blijft zonder reclame.trinity999 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 16:45:
[...]
Dit staat bij mij ook bij de abonnementen. Echter het is nog geen 2 feb en ik kan het abonnement nu nog opzeggen. Ze kunnen dus nog de prijs aanpassen of hebben ze jouw bevestigd dat het voor € 165,99 wordt verlengd? en het blijft zonder reclame?
Ervaring vanuit het verleden , Ze hebben nog elk jaar een verhoging gehad .
Toe ze begonnen was het €99.00 per jaar nu 5 jaar later € 263..
Ik snap het denk ik niet helemaal wat je nou bedoeld. Bij aankoop geschiedenis zie ik de laatste 90 dagen geen Viaplay staan(uiteraard). Enkel in het tabje abonnementen, maar daar staat dus per 28 januari 2026. Wel de prijs van 165,99, maar ben alsnog benieuwd wat er van de kaart afgeschreven wordt morgen.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 17:30:
[...]
Je moet niet bij je abonnementen kijken, maar bij je aankoopgeschiedenis. Daar staat bij mij de bevestiging dat mijn abonnement per 2 februari a.s. wordt verlengd voor €165,99. En het blijft zonder reclame.
Ik acht de kans toch echt aanwezig dat dat die 200+ kan zijn.
Bij aankoopgeschiedenis klik op 'zoek op prijs', en typ daar 165,99 in. Dan zie je je Viaplay aankoop van verleden jaar, en zie je ook de verlengdatum staan met de prijs van €165,99Nicap schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:23:
[...]
Ik snap het denk ik niet helemaal wat je nou bedoeld. Bij aankoop geschiedenis zie ik de laatste 90 dagen geen Viaplay staan(uiteraard). Enkel in het tabje abonnementen, maar daar staat dus per 28 januari 2026. Wel de prijs van 165,99, maar ben alsnog benieuwd wat er van de kaart afgeschreven wordt morgen.
Duidelijker kan ik het echt niet maken.
Nu is het idd wel duidelijker.Pierre_nr1 schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:48:
[...]
Bij aankoopgeschiedenis klik op 'zoek op prijs', en typ daar 165,99 in. Dan zie je je Viaplay aankoop van verleden jaar, en zie je ook de verlengdatum staan met de prijs van €165,99
Duidelijker kan ik het echt niet maken.
Maar dat zegt toch net zoveel als de prijs die bij abonnementen staat. Ik wacht vandaag wel af wat er afgehaald wordt.
Ik kan melden dat er bij mij zojuist vanmorgen, daadwerkelijk €165,99 is afgeschreven via PayPal.Nicap schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:23:
[...]
Ik snap het denk ik niet helemaal wat je nou bedoeld. Bij aankoop geschiedenis zie ik de laatste 90 dagen geen Viaplay staan(uiteraard). Enkel in het tabje abonnementen, maar daar staat dus per 28 januari 2026. Wel de prijs van 165,99, maar ben alsnog benieuwd wat er van de kaart afgeschreven wordt morgen.
30 december 2025 kreeg ik van Apple een mail dat mijn ViaPlay Total per 28 januari 2026 voor 1 jaar verlengd wordt voor €165,99
Ik ben er erg blij mee.
BP on the move!!!
Precies volgens de verwachting, en een keurige prijs voor 1 jaar zonder reclame.Bas Post schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 08:03:
[...]
Ik kan melden dat er bij mij zojuist vanmorgen, daadwerkelijk €165,99 is afgeschreven via PayPal.
30 december 2025 kreeg ik van Apple een mail dat mijn ViaPlay Total per 28 januari 2026 voor 1 jaar verlengd wordt voor €165,99![]()
Ik ben er erg blij mee.
Klopt, het zou vanuit het App Store beleid van Apple ook niet eens mogen om de prijs na aankondiging nog te wijzigen. Daar zijn heel strikte richtlijnen voor (voor de Google Play Store overigens net zo goed). Je zult dus gewoon de prijs betalen waar je eerder bericht over hebt ontvangen.Rallye schreef op dinsdag 27 januari 2026 @ 18:42:
Zie mijn eerdere posts hierover: je hebt al begin deze maand een mail gehad met die prijs. Dat zou toch wel erg zijn als ze die nog zouden wijzigen. Die van mij verlengt 29 januari dus ik hou jullie op de hoogte.
Hier ook, zelfde verlenging gehadPierre_nr1 schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 09:26:
[...]
Precies volgens de verwachting, en een keurige prijs voor 1 jaar zonder reclame.
Wat volgt is dat je om de 5 dagen sinds de opzegging een e-mail krijgt met:
Eh logisch.. Want het is geannuleerd.We hebben meermaals geprobeerd het bedrag voor je Viaplay-pakket van volgende maand af te schrijven. Ook deze keer is de betaling niet gelukt. Als we de betaling in de komende dagen niet kunnen uitvoeren, wordt je pakket geannuleerd.
Als je je betaalgegevens wilt wijzigen, kun je dat doen in 'Mijn account' op viaplay.com.
Lees hier meer over hoe je je betalingsgegevens kunt wijzigen.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Hoe? Ik zie andere prijzen namelijk en geen enkele optie in de app om opnieuw een abonnement te starten.Pierre_nr1 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:34:
En weer een jaartje Viaplay Total, verlengd voor €165,99 via de Apple Playstore. Niet verkeerd voor €13,83 per maand zonder reclame te kijken. Blij mee!
[ Voor 10% gewijzigd door Dean Martin op 03-02-2026 20:24 ]
The best is yet to come
Andere prijzen zie je alleen als je een nieuw abonnement wil afsluiten. Bij "automatisch" verlengen hou je gewoon dezelfde oude prijs. €165,99 is de prijs van een abonnement dat afgesloten is voor 3-2-2025.Dean Martin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:19:
[...]
Hoe? Ik zie andere prijzen namelijk en geen enkele optie in de app om opnieuw een abonnement te starten.
[ Voor 9% gewijzigd door trinity999 op 03-02-2026 20:41 ]
Maar ik heb zowel in de app (geen enkele optie tot aankoop) als op de site (krijg geen pakketten te zien die ik wel zou moeten kunnen kiezen) geen mogelijkheid tot aankoop.trinity999 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:39:
[...]
Andere prijzen zie je alleen als je een nieuw abonnement wil afsluiten. Bij "automatisch" verlengen hou je gewoon dezelfde oude prijs.
Via de chat zijn ze niet echt behulpzaam.
The best is yet to come
Je kan het zien in je apple account onder de abonnenten. daar staan de prijzen van je pakket en kun je kiezen per maand of per jaar.Dean Martin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:40:
[...]
Maar ik heb zowel in de app (geen enkele optie tot aankoop) als op de site (krijg geen pakketten te zien die ik wel zou moeten kunnen kiezen) geen mogelijkheid tot aankoop.
Via de chat zijn ze niet echt behulpzaam.
Daar staat dus nikstrinity999 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:46:
[...]
Je kan het zien in je apple account onder de abonnenten. daar staan de prijzen van je pakket en kun je kiezen per maand of per jaar.
The best is yet to come
heb je wel ooit een viaplay abo afgesloten via de appstore?
Ik dacht van wel, maar dat zal wel niet. Maar los daarvan, ik kan in de app (of site) uberhaupt geen pakket afsluiten.trinity999 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:50:
[...]
heb je wel ooit een viaplay abo afgesloten via de appstore?
The best is yet to come
dat is vreemd. ik heb zojuist op een andere iphone de viaplay app geïnstalleerd. Het eerste scherm wat ik te zien krijg is een scherm met de abonnementen die je kunt afsluiten. wel tegen de huidige deftige prijzen.Dean Martin schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:09:
[...]
Ik dacht van wel, maar dat zal wel niet. Maar los daarvan, ik kan in de app (of site) uberhaupt geen pakket afsluiten.
nggyu nglyd
Hehe bij mij is het gisteren ook verlengd blijkbaar. Vond het vorig jaar al een meevaller, maar had zeker niet nog een jaar voor die prijs verwachtPierre_nr1 schreef op maandag 2 februari 2026 @ 15:34:
En weer een jaartje Viaplay Total, verlengd voor €165,99 via de Apple Playstore. Niet verkeerd voor €13,83 per maand zonder reclame te kijken. Blij mee!
[ Voor 4% gewijzigd door Dean Martin op 04-02-2026 11:57 ]
The best is yet to come
Tussen twee wedstrijden reclame en dan terug naar studio (als dat aanwezig is). Soms ook reclame in de pauze en daarna terug naar studio.Dean Martin schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 11:57:
Weet iemand of je bij darten alleen reclames krijgt tijdens de breaks, of gaan ze ook nog terug naar de studio, in het geval van een basis pakket?
Je valt dus met regelmaat halverwege de studiouitzending terug in.
[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 04-02-2026 12:32 ]
nggyu nglyd
Deze in Januari, dit jaar, niet meer verlengt, omdat ik liever via de normale tv zenders (Viaplay TV, en Viaplay TV+) kijk naar de sportuitzendingen.
Maar tot op heden nog steeds toegang tot Viaplay, en F1 TV.
Opzeggingen lijken nogal traag verwerkt te worden...
Op de site van Viaplay is nu de aanbieding voor een standaard jaar abonnement voor 14,92/maand.
Dit is in feite dus een standaard abonnement voor de prijs van een basis abonnement.
Ofwel geen advertenties voor de prijs van een abonnement met advertenties.
Hier zit ook F1 TV Pro weer bij. Als je dit abonnement deelt met iemand ben je voor 7,46/maand het mannetje
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Helaas nog steeds geen F1TVPro Premium, dus je blijft weer verstoken van 4K. En er is geen "upgrade" mogelijkheid binnen je Viaplayabo om naar premium te komen a een paar euro per maand.BeaM-R schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:49:
[...]
Op de site van Viaplay is nu de aanbieding voor een standaard jaar abonnement voor 14,92/maand.
Dit is in feite dus een standaard abonnement voor de prijs van een basis abonnement.
Hier zit ook F1 TV Pro weer bij. Als je dit abonnement deelt met iemand ben je voor 7,46/maand het mannetje
Kortom Viaplay dekt zicht in voor het ontbreken van 4K, laf, erg laf.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
Hebt je de kleine letters zeker niet gelezen .BeaM-R schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:49:
[...]
(Alle pakketten kunnen sponsoruitingen, productplaatsingen en vergelijkbare commerciële boodschappen bevatten. Offline kijken is niet beschikbaar bij het Basis-abonnement.)
Maar wel splitscreens tijdens races of wedstrijden..Rallye schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 18:56:
Maar geen commercials dus,
Zelfs Ziggo ondersteunde destijds 4K @ Formule 1Sjakie0101 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:34:
[...]
Helaas nog steeds geen F1TVPro Premium, dus je blijft weer verstoken van 4K. En er is geen "upgrade" mogelijkheid binnen je Viaplayabo om naar premium te komen a een paar euro per maand.
Kortom Viaplay dekt zicht in voor het ontbreken van 4K, laf, erg laf.
AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC
Jawel hoor.wim62 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 17:46:
[...]
Hebt je de kleine letters zeker niet gelezen .
(Alle pakketten kunnen sponsoruitingen, productplaatsingen en vergelijkbare commerciële boodschappen bevatten. Offline kijken is niet beschikbaar bij het Basis-abonnement.)
HIermee wordt bedoeld de reclameblokken tijdens de voor- en nabeschouwing en wellicht wat merchandise dat op tafel ligt in de studio. Als je daar al wakker van ligt.
Dat denk ik dus niet. Zie ook de reactie hierboven.Deezers schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:33:
[...]
Maar wel splitscreens tijdens races of wedstrijden..
https://viaplay.com/nl-nl/get-sport
Zoals, this program is sponsored by PME Legend.
Maar daar zou ik me niet druk om maken. Basispakket heeft reclames van oa Jumbo en dergelijke, zoals je die ook op de reguliere TV zenders krijgt. En splitscreen tijdens races met geluid van de commercials.
nggyu nglyd
Wat een belabberde kwaliteit , geef mij maar f1tv pro .
Dit lijkt niet te werken voor mijn bestaande account, krijg een melding dat er iets is mis gegaan.BeaM-R schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:49:
[...]
Moet je eerst je huidige abonnement annuleren?
Heb even contact gehad met Viaplay klantenservice. Is inderdaad alleen voor nieuwe abonnees. Mijn huidige abo loopt in mei af, het advies was om met een nieuw emailadres de aanbieding te gebruiken, en maanden aan overlap te accepterenExocet schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 18:31:
[...]
Dit lijkt niet te werken voor mijn bestaande account, krijg een melding dat er iets is mis gegaan.
Moet je eerst je huidige abonnement annuleren?
Het klopt dat je niet netjes te zien krijgt wanneer je op de aanbiedingslink klikt dat deze niet voor jou is, je krijgt enkel een foutmelding op de webpagina.
Ik ben de dienst kotsbeu, de reclame blokken, de beroerde kwaliteit, het verkopen van PL wedstrijden nadat je een jaarabo afgesloten hebt.
Helaas heeft Viaplay de rechten van deze 2 dingen die ik graag kijk, ik ben in staat een “ alternatieve” route te bewandelen alleen om maar geen geld naar dit bagger bedrijf over te moeten maken.
Mij is het gelukt, gewoon via het ' pakket beheren'- pagina in mijn account. Vanaf het begin ben ik abonnee bij ViaPlay dus ik denk dat de aanbieding niet enkel voor nieuwe abonnees geldt maar ook voor abonnees die binnen een maand vóór de einddatum van de huidige contractperiode zitten (op dat moment krijg je pas opties te zien om een volgend pakket te kiezen die ingaat na het aflopen van de einddatum).smurfinmark schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 12:11:
[...]
Heb even contact gehad met Viaplay klantenservice. Is inderdaad alleen voor nieuwe abonnees. Mijn huidige abo loopt in mei af, het advies was om met een nieuw emailadres de aanbieding te gebruiken, en maanden aan overlap te accepteren![]()
(...)
Wel jammer dan voor de abonnees die de einddatum van de huidige contractperiode na 28 april 2026 hebben. Maar wellicht nog een keer contact met de klantenservice opnemen. Bij hadden ze het zo'n twee jaar geleden toch ook al een nog doorlopend jaarabonnement omgezet naar een aanbieding en gewoon met direct een nieuwe begin datum. Wellicht krijg je nu een ander die meer welwillend/welwetend is. Want een jaarabonnement met korting levert hun toch al meer op dan wanneer je in mei gewoon weggaat als abonnee.
Ik heb dat van de week gedaan zag dat er 199 afgehouden wordt en de dag erna zag ik de aanbiedingen, even via de chat gevraagd en ze zetten het om.Pachapapa schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:40:
[...]
Mij is het gelukt, gewoon via het ' pakket beheren'- pagina in mijn account. Vanaf het begin ben ik abonnee bij ViaPlay dus ik denk dat de aanbieding niet enkel voor nieuwe abonnees geldt maar ook voor abonnees die binnen een maand vóór de einddatum van de huidige contractperiode zitten (op dat moment krijg je pas opties te zien om een volgend pakket te kiezen die ingaat na het aflopen van de einddatum).
Wel jammer dan voor de abonnees die de einddatum van de huidige contractperiode na 28 april 2026 hebben. Maar wellicht nog een keer contact met de klantenservice opnemen. Bij hadden ze het zo'n twee jaar geleden toch ook al een nog doorlopend jaarabonnement omgezet naar een aanbieding en gewoon met direct een nieuwe begin datum. Wellicht krijg je nu een ander die meer welwillend/welwetend is. Want een jaarabonnement met korting levert hun toch al meer op dan wanneer je in mei gewoon weggaat als abonnee.
Ik heb het specifiek gevraagd, het antwoord was nee.Pachapapa schreef op zondag 15 februari 2026 @ 11:40:
[...]
Mij is het gelukt, gewoon via het ' pakket beheren'- pagina in mijn account. Vanaf het begin ben ik abonnee bij ViaPlay dus ik denk dat de aanbieding niet enkel voor nieuwe abonnees geldt maar ook voor abonnees die binnen een maand vóór de einddatum van de huidige contractperiode zitten (op dat moment krijg je pas opties te zien om een volgend pakket te kiezen die ingaat na het aflopen van de einddatum).
Ik blijf niet aan de gang. Wat jammer is, is dat dit soort partijen blijkbaar in staat zijn de rechten te kopen van grote competities als F1 en PL. Maar goed, het is wat het is. Ik heb me in ieder geval voorgenomen met mijn portemonnee te stemmen, en ze niet op opnieuw te belonen met mijn geld.
Wat houd je tegen een nieuw account te maken, met een ander mailadres en bij voorkeur een ander bankrekening of cc. En anders op naam van een partner, huisgenoot of dergelijke (huisdieren niet toegestaan vermoed ik)smurfinmark schreef op maandag 16 februari 2026 @ 01:54:
[...]
Ik heb het specifiek gevraagd, het antwoord was nee.
Ik blijf niet aan de gang. Wat jammer is, is dat dit soort partijen blijkbaar in staat zijn de rechten te kopen van grote competities als F1 en PL. Maar goed, het is wat het is. Ik heb me in ieder geval voorgenomen met mijn portemonnee te stemmen, en ze niet op opnieuw te belonen met mijn geld.
Mijn eerste jaar Viaplay, had ik ook niet op mijn naam het abonnement afgesloten omdat mijn ouders via Ziggo een beterdeal kregen (zij gebruikten de app toch niet)
[ Voor 10% gewijzigd door jeanj op 16-02-2026 11:07 ]
Everything is better with Bluetooth
Iets met maanden dubbel betalen? Dan is je voordeel van lagere maandelijkse kosten snel weg.jeanj schreef op maandag 16 februari 2026 @ 11:05:
[...]
Wat houd je tegen een nieuw account te maken, met een ander mailadres en bij voorkeur een ander bankrekening of cc. En anders op naam van een partner, huisgenoot of dergelijke (huisdieren niet toegestaan vermoed ik)
Mijn loopt af op 12 maart. Kan Australië dus nog kijken. Even nadenken of ik daarna op de aanbieding in ga.
Volgens mij kan ik trouwens nu al beslissen om door te gaan. Ik heb iig de keuze voor de aanbieding als ik kijk onder pakket beheren.
[ Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 16-02-2026 13:31 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Viaplay verliest het doordat de overige content de moeite niet waard is. Los van voetbal dan, maar je moet dan ook echt wel van Engels voetbal houden.
Het is jammer maar helaas dat ze niet samen gaan met Canal+/Film1 dan komt er meer content vrij en is er de mogelijkheid om een Film 1 Sport kanaal op te tuigen in UHD of 4K die voor alle abonnees van Viaplay beschikbaar is.
Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/
En waar zijn de rechten van V8 supercars gebleven? Deze waren altijd bij Ziggosport te zien, en in Scandinavië bij Viaplay, maar kan ze nu niet meer terug vinden? Jammer, as weekend beginnen ze weer.
Iig blij met Superbike
Er wordt alleen gesproken over de Nordics, hetgeen wat mij doet vermoeden dat ze dus NLD rechten weggelaten hebben. De ‘value over volume’ strategie waar ze het gisteren in de jaarcijfers over hadden komt er direct dus uit. Benieuwd waar de rechten gaan komen als ze na dit seizoen verlopen zijn.
[ Voor 18% gewijzigd door dnmw2705 op 20-02-2026 09:08 ]
En dan was het nog tot de laatste race spannend voor de Max fans. Ben benieuwd naar de abonnee aantallen in Nederland als de Red Bull dit seizoen niet competitief zou zijn.
Was het niet zo dat Ziggo nog de FA Cup had? Of iets van een toernooi? Zo te zien is dat nu dus allemaal naar Viaplay.dnmw2705 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 09:07:
Viaplay Group extend coverage with rights to all EFL Championship-matches across the Nordics
Er wordt alleen gesproken over de Nordics, hetgeen wat mij doet vermoeden dat ze dus NLD rechten weggelaten hebben. De ‘value over volume’ strategie waar ze het gisteren in de jaarcijfers over hadden komt er direct dus uit. Benieuwd waar de rechten gaan komen als ze na dit seizoen verlopen zijn.
Ik vind het fijn dat ik alles kan zien, nu nog een deal met Amazon maken zodat je gewoon op beide platforms de content kan zien.
[ Voor 12% gewijzigd door Soppyscroll op 01-03-2026 13:15 ]
Hopelijk is het een opstapje naar meer! Overigens is hetzelfde content op hun platform in HD en niet 4k.
En ik zie toevallig dat wanneer ik nu wil abonneren via AppleTV dat het 24,99 per maand of 204,99 per jaar kost. Zal de Apple-toeslag wel zijn.
Mooi, nu nog een 4K streamSoppyscroll schreef op zondag 1 maart 2026 @ 13:15:
Viel jullie op dat de f1 video’s van dit jaar op YouTube kanaal van viaplay 4K zijn?
Als ze dat willen doen moeten ze extra breedband inkopen en die zijn aardig aan de prijs .
En als ze het dat dan wel doen zullen de abonnees wel omhoog gaan .
Ze zijn er wel mee bezig anders pas je de uitzendstraat daar niet op aan.
Dat is dus niet gedaan om alleen af en toe een youtubefilmpje in 4K te uploaden.
Ze kunnen gewoon een audiodub onder de Zweedse V-sport stream hangen zonder de nld-uitzendstraat aan te passen. ZiggoSport had studio in HD, maar baanbeelden in UHD.Sjakie0101 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 11:16:
Ze zijn er wel mee bezig anders pas je de uitzendstraat daar niet op aan.
De ZiggoSport uitzendstraat is 4k-ready, dus het zou mij ook niets verbazen als het Mediapark er klaar voor ons, maar dat het gewoon een kostenoverweging of aanbod tekortkoming is.
We zullen zien, maar ik vermoed dat het er aan zit te komen.
Uiteraard zou het wel moeten voor het geld wat je aan VP betaald en gezien de aard van de sport. De meest technisch geavanceerde sport die er is en wij moeten het doen met 1080P in matige kwaliteit.
Ik hoop het voor iedereen die VP heeft, maar vrees ervoor. Daarbij zouden ze het mijns inziens al lang hebben aangekondigd om zo mensen naar VP te lokken en te voorkomen dat ze kiezen voor een jaar f1 tv.
De vraag is of dit juist andersom het geval is.Aartstyle schreef op dinsdag 3 maart 2026 @ 13:27:
Het zou mij ten zeerste verbazen. VP heeft het al niet breed en heeft al genoeg problemen. Een hogere resolutie (en dus hogere bitrate) zal die kosten nog verder doen oplopen.
Uiteraard zou het wel moeten voor het geld wat je aan VP betaald en gezien de aard van de sport. De meest technisch geavanceerde sport die er is en wij moeten het doen met 1080P in matige kwaliteit.
Ik hoop het voor iedereen die VP heeft, maar vrees ervoor. Daarbij zouden ze het mijns inziens al lang hebben aangekondigd om zo mensen naar VP te lokken en te voorkomen dat ze kiezen voor een jaar f1 tv.
Naar mijn weten gaat 4K over HEVC/AV1 in de media wereld. Het voordeel van HEVC is juist meer voor minder (betere compressie, lager bitrate voor de zelfde/betere kwaliteit - kort door de bocht versie).
Mogelijk bespaart Viaplay juist door 4K (of dus andere codecs) aan te bieden t.o.v. h264 wat ze nu gebruiken.
Ik blijf van mening dat er zat sport liefhebbers willen betalen voor betere kwaliteit. Alleen de rekensom die wij niet kennen blijft de issue
[ Voor 50% gewijzigd door dnmw2705 op 03-03-2026 14:44 ]
Dan zouden ze dit van te voren welSjakie0101 schreef op maandag 2 maart 2026 @ 15:02:
Tot nu toe werden er geen uitzendingen opgenomen in 4K, dat doen ze nu klaarblijkelijk wel.
We zullen zien, maar ik vermoed dat het er aan zit te komen.
Testen met ander sport, maar dat is zeker nog niet gaande
Dacht ff lekker 2250 even f3 vrije training kijken via f1tv premium met Nederlands commentaar/geen uitzending bij Viaplay. Nou kun je vergeten ze doen f2/3 vannacht alleen met kwalificatie. En de overige van f1
[ Voor 13% gewijzigd door Soppyscroll op 05-03-2026 22:09 ]
En wie zegt dat dit aan Viaplay ligt en niet aan F1TV? F1TV bepaalt uiteindelijk zelf hoe & wat met hun streams.Soppyscroll schreef op donderdag 5 maart 2026 @ 22:08:
Nou Viaplay begint al goed #not
Dacht ff lekker 2250 even f3 vrije training kijken via f1tv premium met Nederlands commentaar/geen uitzending bij Viaplay. Nou kun je vergeten ze doen f2/3 vannacht alleen met kwalificatie. En de overige van f1
Vroooom is er ook niet bepaald beter op geworden volgens mij nu 2x reclame en 2x soort afval quiz dingetje.
Dus na 10 minuten uit gezet vanwege ergernis. Ik wil vermaakt worden en dingen leren.
Dus dan maar Vroooom (stomme naam ik weet het) maar echt een stuk beter. Goede deskundigen erbij, ja ja die schaatser weet er niks van maar stelt wel goede vragen. Dat is een 'omdenker'. Doet ie goed. Vroooom is veel beter te verteren. Vind Kamphuis ook een beetje ongemakkelijk maar hij doet zijn werk goed.
Kortom, we kunnen veel zeuren over Viaplay maar dit doen ze goed.
In de Slipstream is ook een miskend pareltje met die twee oude knarren.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Hier ook overgestapt naar vroom, vind Kamphuis stuk fijner, ben ook al gestopt met GPR want vind commentaar echt verduidend slecht geworden. En nadat race afgelopen is wordt er direct terug geschakeld en moet je snel terug naar normale feedAvK schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 21:07:
Heb zojuist even een poging gedaan om Race Cafe te kijken. Man man man wat is die Olaf een nare man geworden zeg. Vroeger was ik fan van hem....
Dus na 10 minuten uit gezet vanwege ergernis. Ik wil vermaakt worden en dingen leren.
Dus dan maar Vroooom (stomme naam ik weet het) maar echt een stuk beter. Goede deskundigen erbij, ja ja die schaatser weet er niks van maar stelt wel goede vragen. Dat is een 'omdenker'. Doet ie goed. Vroooom is veel beter te verteren. Vind Kamphuis ook een beetje ongemakkelijk maar hij doet zijn werk goed.
Kortom, we kunnen veel zeuren over Viaplay maar dit doen ze goed.
In de Slipstream is ook een miskend pareltje met die twee oude knarren.
Ik heb de wedstrijd van Australie voor 2/3e kunnen kijken, maar op de maandag was hij weg en kon ik de 2e race van zaterdag niet meer afkijken. Vervolgens heeft Viaplay voor zover ik het kan zien heel Superbike eraf gehaald, ook mijn snelkoppeling in het menu in de app is verdwenen.ReBr schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 15:07:
Blijkbaar is het nieuwe World Superbike seizoen, vanaf aankomend weekend, Australië, te zien bij Viaplay, en is Eurosport deze rechten kwijt.
Ik kan werkelijk niks vinden hierover, elke website zegt dat Viaplay de rechten voor 2026 heeft. Nu is de volgende wedstrijd eind maart, weet jij misschien of we dan kunnen kijken of is het gewoon helemaal weg nu?
Je hebt twee dagen om de wedstrijd te kijken. Erna is het foetsie.phoney870 schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 22:09:
[...]
Ik heb de wedstrijd van Australie voor 2/3e kunnen kijken, maar op de maandag was hij weg en kon ik de 2e race van zaterdag niet meer afkijken. Vervolgens heeft Viaplay voor zover ik het kan zien heel Superbike eraf gehaald, ook mijn snelkoppeling in het menu in de app is verdwenen.
Ik kan werkelijk niks vinden hierover, elke website zegt dat Viaplay de rechten voor 2026 heeft. Nu is de volgende wedstrijd eind maart, weet jij misschien of we dan kunnen kijken of is het gewoon helemaal weg nu?
Viaplay abbo houders hebben ook toegang tot F1TV, daar kan je als je wilt de race van 1970 zelfs nog kijken. Dus daar kan je dan terecht.polopolo150 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:19:
[...]
Je hebt twee dagen om de wedstrijd te kijken. Erna is het foetsie.
Alles kan stuk.
Dan is de batterij leegpolopolo150 schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:19:
[...]
Je hebt twee dagen om de wedstrijd te kijken. Erna is het foetsie.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Volgens mij hadden ze het over World Superbike en niet F1remco_k schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 18:26:
@phoney870
[...]
Viaplay abbo houders hebben ook toegang tot F1TV, daar kan je als je wilt de race van 1970 zelfs nog kijken. Dus daar kan je dan terecht.
Ga In the Slipstream kijken.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Klopt, superbike blijft in tegenstelling tot de F1 maar 2 dagen beschikbaar en elk wedstrijd weekeinde bestaat als ik het goed heb begrepen uit 4 wedstrijden van elk 1,5 uur ongeveer. Dus je moet binnen 2 dagen 6 uur races kijken om het te kunnen bijhouden en dat past lastig in mijn schema, helemaal als de races ook nog met tijdsverschil uitgezonden wordt.XNL073 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 10:03:
Volgens mij hadden ze het over World Superbike en niet F1
F1 en superbikes was beiden in Australie, dus ik snap de verwarring wel
Is vaak wel een beetje droog. Qua analyse vind ik die van Jolyon Palmer beter (f1tv). Persoonlijk meer van van de pre-race en post-race uitzendingen met daarin o.a Ho Ping Tun, Guido en Christiaan. Helaas verdwijnen die na een dag of 2AvK schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:25:
Viaplay krijgt veel kritiek maar de analyses van onze Grumpy Old Men, Allard en Kees zijn weer heel erg To the point. En er is veel te lachen.
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ze promoten het alleen super slecht. De move naar hun eigen kanaal is echt vreemd. Toen hadden ze nog de SBS doelgroep, nu beginnen ze vrijwel vanaf 0.AvK schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 20:25:
Viaplay krijgt veel kritiek maar de analyses van onze Grumpy Old Men, Allard en Kees zijn weer heel erg To the point. En er is veel te lachen.
Vond het echt meer een upscaled 720p altijd, heel erg slechte kwaliteit. De 1080p van f1tv is al een stuk beter. En die bieden zelfs 4k aan.outlandos schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 12:37:
Je hebt 1080p en je hebt 1080p, maar de 1080p waarin VP F1 uitzendt is echt niet om naar huis te schrijven. Dat is hun abonnementsprijs wel, in negatieve zin dan.
En geen reclame, behalve dan voor hun film.Scrtz schreef op zaterdag 14 maart 2026 @ 14:15:
[...]
Vond het echt meer een upscaled 720p altijd, heel erg slechte kwaliteit. De 1080p van f1tv is al een stuk beter. En die bieden zelfs 4k aan.
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.
Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.
Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.
Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2

:strip_exif()/f/image/J4h8HtuR0t3OgiNnTgKFuACR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MxL7Vl6JzEBSABbRR9O4h7Q.jpg?f=fotoalbum_large)