Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 158 159 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:47
Quad schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:26:
[...]

Mosterd maaltijd, maar F1 via F1TV heeft dit niet. :)
Ik vind F1TV ook niet ideaal, laatste keer dat ik dat had twee jaar geleden ofzo moest je casten vanaf een device… een fatsoenlijke Android TV app was er niet…

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Ik vind F1TV ook niet ideaal, laatste keer dat ik dat had twee jaar geleden ofzo moest je casten vanaf een device… een fatsoenlijke Android TV app was er niet…
Tevens zijn hun pre en post shows niet zo geweldig. Vind het nogal een zo voorzichtig mogelijk gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:00
HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

Kijk al jaren via een Shield, met app uit de playstore?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Arjantje72 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 17:44:
[...]

Kijk al jaren via een Shield, met app uit de playstore?
De apps die op een mediaplayer aangeboden met AndroidTV zijn "anders" dan die op een TV.

Bepaalde apps worden bewust uit de playstore gefilterd. Gelukkig is sideloaden op de meeste TV's niet te moeilijk en kun je de APK die je voor de mediaplayer wel krijgt gewoon installeren.

Eens in de zoveel maanden herhalen als er een geforceerde update van de app nodig is..

[ Voor 18% gewijzigd door Mirx_NL op 31-08-2025 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirx_NL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
En op mijn LG kijk ik gewoon in de native browser. Geeft om de een of andere reden beter beeld dan met CCwGTV

[ Voor 154% gewijzigd door Mirx_NL op 31-08-2025 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Sinds wanneer heeft Viaplay IndyCar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

T.a.v. de reclame bij F1; iedereen met Viaplay kan toch eenvoudig gratis account maken F1TV en dan zonder reclame kijken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:23
Deruxian schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:47:
T.a.v. de reclame bij F1; iedereen met Viaplay kan toch eenvoudig gratis account maken F1TV en dan zonder reclame kijken ?
ja en met hogere kwaliteit en met fatsoenlijk commentaar.
BLijf mij ook verbazen dat mensen willens en wetens toch op viaplay blijven inschakelen en dan ook blijven klagen.

Ik heb het niet meer, maar de "live"zender vandaag met de race bracht mij niet op andere gedachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:06
HKLM_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 15:40:
Pfff sinds lange tijd weer eens F1 kijken maar die reclame in de race niet te doen. Twee “belangrijke” momenten gemist omdat ze in het reclame blok zitten. En daar betaal je anders dus ook nog voor…
Volledig eens, het is natuurlijk al een tijd zo dus ik had het kunnen weten. Maar had met laatste aanbieding toch weer eens geprobeerd om Viaplay een kans te geven, maar ga het na de kortingsperiode snel weer opzeggen. Flink betalen en dan alsnog reclame krijgen is echt een ‘no-go’ voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 15:39
HollowGamer schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:31:
Sinds wanneer heeft Viaplay IndyCar?
Viaplay Nederland naar weten niet, maar Viaplay in Scandinavië wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:21:
[...]

Viaplay Nederland naar weten niet, maar Viaplay in Scandinavië wel..
Hmm, zag het net tussen mijn overzicht, nu niet meer. :)
Zal wel weer een foutje zijn, vaak gehad dat ik opeens MotoGP kon kijken inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
SirMemeAlot schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 20:20:
[...]

Volledig eens, het is natuurlijk al een tijd zo dus ik had het kunnen weten. Maar had met laatste aanbieding toch weer eens geprobeerd om Viaplay een kans te geven, maar ga het na de kortingsperiode snel weer opzeggen. Flink betalen en dan alsnog reclame krijgen is echt een ‘no-go’ voor mij.
Het is voor mij fijn dat ze alles van de PL hebben.. maar heb liever dat Amazon hun maar in het geheel overneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Pfff sinds lange tijd weer eens F1 kijken maar die reclame in de race niet te doen. Twee “belangrijke” momenten gemist omdat ze in het reclame blok zitten. En daar betaal je anders dus ook nog voor…
Ik zat ook te kijken via het TV kanaal. Maar die reclame was erg irritant.

Ik vraag met af of het mag om de wedstrijd voor reclame te onderbreken (het was pip, maar door de wedstrijd 2x zo klein te maken en ander geluid te laten horen is het een onderbreking). Ik dacht dat live wedstrijden in NL niet onderbroken mochten worden. De vraag is of viaplay aan haar verplichten voldoet van de mediawet, maar blijkbaar staat f1 niet in het rijtje van sporten waar dit voor geldt?

Heb je dit ook bij het goedkope abonnement met reclame van viaplay als je kijkt via hun APP?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:08

Quad

Doof

@jeanj via app hetzelfde met het basisabonnement.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
jeanj schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:41:
[...]

Denk dat ze zichzelf weer eens negatief in de publiciteit hebben gezet. Ik had ook wat collegas die afgelopen zondag dachten 'ach,laat ik hem eens op viaplay tv zetten'.... vanaf het eerste reclameblok hebben ze f1tv weer opgestart :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
jeanj schreef op maandag 1 september 2025 @ 08:41:
[...]

Ik vraag met af of het mag om de wedstrijd voor reclame te onderbreken (het was pip, maar door de wedstrijd 2x zo klein te maken en ander geluid te laten horen is het een onderbreking). Ik dacht dat live wedstrijden in NL niet onderbroken mochten worden. De vraag is of viaplay aan haar verplichten voldoet van de mediawet, maar blijkbaar staat f1 niet in het rijtje van sporten waar dit voor geldt?

Heb je dit ook bij het goedkope abonnement met reclame van viaplay als je kijkt via hun APP?
Ik dacht dat iemand ooit zei dat het anders is voor streamingdiensten. Dus voor Viaplay gelden die regels sowieso online niet, en ik herhaal mijzelf - de ACM doet niet veel ook (alleen cookie walls).

Tijd geleden was er ook veel gedoe over Nederlandse productie quota. Maar ook daar hoor je niets meer over? Ik geloof dat ze wel een manier hebben gevonden, o.a. door een Nederlandse zender te zijn en hun deal met SBS9 destijds.

Het zal dus zeker mogen, alleen snappen ze zelf niet dat mensen juist weggaan. Ze zijn echt veel te duur voor de kwaliteit die ze bieden. Ik had liever 15 euro betaald p.m. voor legaal alles van Engels voetbal, en de races bij Ziggo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13

MazeWing

The plot thickens...

Deruxian schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 19:47:
Je zou je nog verbazen over de hoeveelheid mensen die dit simpelweg niet weten of dit niet willen doen. Wat dat betreft is, zeker voor de ouderen, gewoon een lineair kanaal op je decoder nog steeds het meest eenvoudige.

Los daarvan ben ik het volledig met iedereen eens dat hetgeen Viaplay keer op keer presteert echt iedere schaamte voorbij is. Als je denkt dat het niet erger kan weet men toch weer je (al zeer lage) verwachtingen negatief te overtreffen. De dienst is zo duur vanwege de licenties en omdat ze al jaren verliesgevend zijn verkopen ze kleine delen van deze licenties weer door aan derden (zoals Amazon met hun 38 PL wedstrijden). Hun gehele strategie lijkt er op gestoeld te zijn om zoveel mogelijk geld binnen te harken in de maanden die ze nog resterend hebben. Je maakt mij namelijk niet wijs dat ook maar iemand binnen het (hoger) management de hoop heeft dat deze miskleun ooit nog iets gaat worden...

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
MazeWing schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:56:
[...]

Je zou je nog verbazen over de hoeveelheid mensen die dit simpelweg niet weten of dit niet willen doen. Wat dat betreft is, zeker voor de ouderen, gewoon een lineair kanaal op je decoder nog steeds het meest eenvoudige.

~

Je maakt mij namelijk niet wijs dat ook maar iemand binnen het (hoger) management de hoop heeft dat deze miskleun ooit nog iets gaat worden...
Zolang o.a de bovenstaande groep gewoon blijft betalen, kan dit ongelimiteerd doorgaan…

Overigens zie je het niet alleen bij Viaplay maar ook bij andere partijen waar de rechten prijzig zijn ingekocht en daarna op de kijkkwaliteit wordt beknibbeld en niet alleen in Nederland.

Als je dan kijkt naar ZiggoSport dat had in 2021 de F1, PL en Champions League in UHD4k. Nu 4 jaar later hebben ze UEFA club competities, waarvan sowieso alles in UCL in 4k geschoten wordt, maar we zien er niets meer van terug terwijl het 4k kanaal nog steeds bestaat.

Ik heb een jaar abonnement gehad wat in mei gestopt is. Ik keek graag PL en Darts live. Nu heb ik voor PL de Match of the Day op BBC en darts via ViaplayTV(en eventueel VTMGo). Hoe dat straks rond het WK in december is, zie ik dan wel, maar uiteindelijk is het voor mij gewoon het geld niet waard en de reclames tijdens het darten: op naar de koelkast, toilet of gewoon blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnmw2705
Viaplay TV heeft vorige week tussen de 1,1 en 1,7 miljoen kijkers gehad naar DutchGP.
Cijfers kijkonderzoek
Ik vind dit best veel, maar vraag mij dan af: hoeveel abonnees hebben naar het kanaal gekeken ipv de app?
Ik kan de cijfers van GP Imola niet terug vinden, toch ViaplayTV ook de race live uitzond.

Eveneens heeft ViaplayTV+ volgens hetzelfde onderzoek tussen de 750.000 en 1,3 miljoen kijkers getrokken. Naar mijn weten was dit kanaal niet vrij beschikbaar en vind ik deze aantallen echt hoog!

[ Voor 22% gewijzigd door dnmw2705 op 08-09-2025 11:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

Ach, gister waren belangrijke momenten niet in beeld vanwege de slechte regie...

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dnmw2705 schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:02:
Viaplay TV heeft vorige week tussen de 1,1 en 1,7 miljoen kijkers gehad naar DutchGP.
Cijfers kijkonderzoek
Ik vind dit best veel, maar vraag mij dan af: hoeveel abonnees hebben naar het kanaal gekeken ipv de app?
Ik kan de cijfers van GP Imola niet terug vinden, toch ViaplayTV ook de race live uitzond.

Eveneens heeft ViaplayTV+ volgens hetzelfde onderzoek tussen de 750.000 en 1,3 miljoen kijkers getrokken. Naar mijn weten was dit kanaal niet vrij beschikbaar en vind ik deze aantallen echt hoog!
Waarom is dat veel?
op een open kanaal kan iedereen intunen toch?

Toen hij bij Ziggo was, zat het op de 3,5 miljoen kijkers voor de Dutch GP.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:48
Quad schreef op maandag 1 september 2025 @ 09:06:
@jeanj via app hetzelfde met het basisabonnement.
Ik lees dit nu pas, maar dit probleem had ik dus ook afgelopen zaterdag tijdens de kwali.

Nog een oud jaarabonnement, dus dat zou zonder reclame onderbrekingen moeten zijn, als ik het goed heb.
Het vreemde was dat de TV-app dit probleem niet had, maar wel de smartphone app, continue reclame, zelfs zolang bleef plakken dat ik zelfs dacht dat er op den duur iets vastgelopen was. Geluid en beeld liepen daarna ook niet meer synchroon.

Eind dit jaar loopt de boel af, toch maar eens bedenken wat ik hiermee ga doen. de TV-app voor LG werkt hier vrijwel vlekkeloos en beeldkwaliteit is dan ook best 'ok'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@krakendmodem alle lopende abonnementen werden na afloop verlengd naar het basisabonnement.

Als het goed is heb je dan nu een maandelijks opzegbaar abonnement. Controleer hiervoor even je persoonlijke omgeving in je Viaplay account.

[ Voor 18% gewijzigd door Quad op 09-09-2025 09:04 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
Quad schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:03:
@krakendmodem alle lopende abonnementen werden na afloop verlengd naar het basisabonnement.

Als het goed is heb je dan nu een maandelijks opzegbaar abonnement. Controleer hiervoor even je persoonlijke omgeving in je Viaplay account.
Net even gekeken. 19.12.2024 afgesloten. Kan ook pas vanaf 19-11 wijzigingen doen. Ik was vrij laat met afsluiten jaarabo.

Eind dit jaar maar eens nadenken wat we met Viaplay gaan doen, Ik had het voor het gemak afgesloten voor m'n ouders (zo simpel mogelijk die app opstarten op de tv en kijken), de combi darts en F1 was goed voor die prijs van 13,79. Die app draaide uren per week, dus ging hier 99% van de tijd ook gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-09 09:54
krakendmodem schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 09:32:
[...]

Net even gekeken. 19.12.2024 afgesloten. Kan ook pas vanaf 19-11 wijzigingen doen. Ik was vrij laat met afsluiten jaarabo.

Eind dit jaar maar eens nadenken wat we met Viaplay gaan doen, Ik had het voor het gemak afgesloten voor m'n ouders (zo simpel mogelijk die app opstarten op de tv en kijken), de combi darts en F1 was goed voor die prijs van 13,79. Die app draaide uren per week, dus ging hier 99% van de tijd ook gewoon goed.
Je kan het best eerder wijzigen of opzeggen. Ze houden zich niet aan de belofte van alle wedstrijden premier league. Dus als je wil kan je er zo onderuit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Aartstyle schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:34:
[...]

Je kan het best eerder wijzigen of opzeggen. Ze houden zich niet aan de belofte van alle wedstrijden premier league. Dus als je wil kan je er zo onderuit.
Voetbal interesseert ons niet zoveel.

En zoals ik al aangaf, F1 en darts voldoet voor ons, dus we ziten het mooi uit. Ik schiet er zelf ook weinig mee op als ik voortijdig opzeg. Ik heb al genoeg ellende aan m'n hoofd, Viaplay is wel het laatste waar ik mij nu nog druk over ga maken. Ook al hebben ze genoeg uitgevreten, ik ga er niet meer over inzitten.

Ik denk dat het straks met de populariteit van Viaplay nog harder inkakt. Die hebben lekker zitten meeliften op het succes van Max Verstappen. Zodra die niet meer presteert is de helft van de doelgroep weg, waardoor de kosten per kijker weer fors stijgen. En dan hoop ik voor VIaplay dat ze zelf de stekker er maar uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-09 11:33

Crazy D

I think we should take a look.

krakendmodem schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 12:44:
[...]

Voetbal interesseert ons niet zoveel.

En zoals ik al aangaf, F1 en darts voldoet voor ons, dus we ziten het mooi uit. Ik schiet er zelf ook weinig mee op als ik voortijdig opzeg. Ik heb al genoeg ellende aan m'n hoofd, Viaplay is wel het laatste waar ik mij nu nog druk over ga maken. Ook al hebben ze genoeg uitgevreten, ik ga er niet meer over inzitten.

Ik denk dat het straks met de populariteit van Viaplay nog harder inkakt. Die hebben lekker zitten meeliften op het succes van Max Verstappen. Zodra die niet meer presteert is de helft van de doelgroep weg, waardoor de kosten per kijker weer fors stijgen. En dan hoop ik voor VIaplay dat ze zelf de stekker er maar uit trekken.
Dat gaat elk ander dan toch ook hebben? Als het terug naar Ziggo zou gaan, zitten die ook met hoge kosten (de licenties gaan nu niet opeens voor de helft van de prijs...), en een doelgroep die ook wegloopt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
Crazy D schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:42:
[...]

Dat gaat elk ander dan toch ook hebben? Als het terug naar Ziggo zou gaan, zitten die ook met hoge kosten (de licenties gaan nu niet opeens voor de helft van de prijs...), en een doelgroep die ook wegloopt.
Er zijn natuurlijk meer variabelen. Aantal abonnementen, prijs per abbo, kosten voor productie, bereikbaarheid van het product, reclame inkomsten, kwaliteit product en uiteraard het inkopen van de rechten.

VP heeft voor heel veel geld bepaalde rechten gekocht voor een product (wat zeker in het begin) voor veel mensen onbekend was (app voor live sport). Een product van lage kwaliteit (beeld kwaliteit en storingen), slechte klantenservice, geen prettige UI (vergeleken met lineaire zenders). Wel natuurlijk een uitgebreid pakket met tot sinds kort alle engelse competitie wedstrijden. Maar je kan dit product natuurlijk niet vergelijken met de propositie van een Ziggo sport (totaal) waarbij het ook nog een lokkertje is om mensen naar ziggo/vodafone als provider te lokken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-09 14:01
Òngekend wat een BAGGER geluid bij het darten, alsof je in een onderzeeër zit.. Testen die lui uberhaupt iets voor ze de ether in gaan? :?

Twente komt eraan!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:32
Ik vraag me echt af waarom Viaplay het achtergrondgeluid bij voetbal altijd zo zacht heeft staan. Waarom hoor je het publiek zo zacht, alsof het er niet is? Ik kijk nu naar MOTD en daar is het stadiongeluid bij City–United juist heel duidelijk aanwezig. Het vreemde is dat dit niet altijd zo geweest is.

Vorig jaar en het jaar daarvoor had ik dit probleem nooit. Op de Apple TV is het geluid gewoon echt te zacht, via de tv-app is het iets beter maar nog steeds te zacht. Wat is hier het probleem? Waarom kunnen ze het niet gewoon harder zetten?

Viaplay is echt een kwelling - een regelrechte straf van ondermaatse kwaliteit, waar je ook nog eens de hoofdprijs voor moet betalen. En dan hebben ze ook nog jarenlang de uitzendrechten van de Premier League in handen. Ik heb werkelijk nog nooit een streamingdienst zo verafschuwd als deze.

[ Voor 23% gewijzigd door DeJurist op 14-09-2025 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DeJurist schreef op zondag 14 september 2025 @ 23:39:
Ik vraag me echt af waarom Viaplay het achtergrondgeluid bij voetbal altijd zo zacht heeft staan. Waarom hoor je het publiek zo zacht, alsof het er niet is? Ik kijk nu naar MOTD en daar is het stadiongeluid bij City–United juist heel duidelijk aanwezig. Het vreemde is dat dit niet altijd zo geweest is.

Vorig jaar en het jaar daarvoor had ik dit probleem nooit. Op de Apple TV is het geluid gewoon echt te zacht, via de tv-app is het iets beter maar nog steeds te zacht. Wat is hier het probleem? Waarom kunnen ze het niet gewoon harder zetten?

Viaplay is echt een kwelling - een regelrechte straf van ondermaatse kwaliteit, waar je ook nog eens de hoofdprijs voor moet betalen. En dan hebben ze ook nog jarenlang de uitzendrechten van de Premier League in handen. Ik heb werkelijk nog nooit een streamingdienst zo verafschuwd als deze.
Het voordeel is echt dat we alles van de PL kunnen zien. Bij Ziggo was dat nooit, en nu zelfs bij Europees voetbal, doen ze het niet (zelfs niet online).

De beeldkwaliteit en interface is echt een schok als je wisselt tussen Prime en Viaplay. Grappig dat ze nu ook Viaplay+ aanbieden op hun platform. Waarom niet gewoon alles? Ik hoop dat ze beide in gesprek zijn met elkaar, en dat Prime hun uitkoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeJurist
HollowGamer schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:34:
[...]

Het voordeel is echt dat we alles van de PL kunnen zien. Bij Ziggo was dat nooit, en nu zelfs bij Europees voetbal, doen ze het niet (zelfs niet online).

De beeldkwaliteit en interface is echt een schok als je wisselt tussen Prime en Viaplay. Grappig dat ze nu ook Viaplay+ aanbieden op hun platform. Waarom niet gewoon alles? Ik hoop dat ze beide in gesprek zijn met elkaar, en dat Prime hun uitkoopt.
Ook dat is verleden tijd. De wedstrijden van half twee op zaterdag zijn naar Prime verhuisd, en ik weiger om daar een abonnement voor te nemen. Ik hoop echt dat deze toko net zo snel uit Nederland verdwijnt als in andere landen. Verkoop die rechten aan een andere partij zolang je er nog flink op kunt verdienen, en beperk je tot Scandinavië waar men wél 4K krijgt. Hier worden we afgescheept met ondermaatse kwaliteit terwijl we de hoofdprijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:45:
[...]

Ook dat is verleden tijd. De wedstrijden van half twee op zaterdag zijn naar Prime verhuisd, en ik weiger om daar een abonnement voor te nemen. Ik hoop echt dat deze toko net zo snel uit Nederland verdwijnt als in andere landen. Verkoop die rechten aan een andere partij zolang je er nog flink op kunt verdienen, en beperk je tot Scandinavië waar men wél 4K krijgt. Hier worden we afgescheept met ondermaatse kwaliteit terwijl we de hoofdprijs betalen.
Ben het met je eens, maar Ziggo kon ik echt maar één wedstrijd zien, en soms twee als ik geluk had.
Arsenal werd nooit uitgezonden, en iets lager ook nooit.

Helaas is Prime het enige alternatief, de rest op grijs gebied is nog slechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 15 september 2025 @ 11:45:
Hier worden we afgescheept met ondermaatse kwaliteit terwijl we de hoofdprijs betalen.
Hoofdprijs? Een schijntje bedoel je, vergeleken met landen oms ons heen (en Scandinavie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dnmw2705
Ze hebben weer een aanbieding voor jaar.
Basis is 14,90 per maand en direct 179,- betalen.
Standaard is 16,59 per maand en direct 199,- betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
dnmw2705 schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:05:
Ze hebben weer een aanbieding voor jaar.
Basis is 14,90 per maand en direct 179,- betalen.
Standaard is 16,59 per maand en direct 199,- betalen
Ik vind overigens ESPN nog slechter, die hebben namelijk alleen Eredivisie voetbal (en nog niet eens autosport ofzo).

M.a.w. vind ze allemaal te duur, maar ViaPlay vind wel weer beter in aanbod t.o.v. ESPN dat ruim 17,95 euro p.m. kost bij Ziggo (ik kan niets anders kiezen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeJurist
toolkist schreef op maandag 15 september 2025 @ 13:08:
[...]

Hoofdprijs? Een schijntje bedoel je, vergeleken met landen oms ons heen (en Scandinavie).
Voor Nederlandse begrippen is het de hoofdprijs. Nooit is het kijken van voetbal zo duur geweest als nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 15 september 2025 @ 14:43:
[...]

Voor Nederlandse begrippen is het de hoofdprijs. Nooit is het kijken van voetbal zo duur geweest als nu.
Dat wil niet zeggen dat het dan maar reeel is om hoge kwaliteit te verwachten "want in Scandinavië hebben ze wel 4k".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• DeJurist
toolkist schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:11:
[...]

Dat wil niet zeggen dat het dan maar reeel is om hoge kwaliteit te verwachten "want in Scandinavië hebben ze wel 4k".
Moeten we nu serieus medelijden hebben met Viaplay? Het is ronduit schandalig dat de beeldkwaliteit telkens instort zodra het druk wordt, en het lijkt niet eens in de verste verte op 1080p. Kijk alleen al naar Prime en je ziet direct het enorme verschil.

Viaplay zou zich kapot moeten schamen, maar ik heb niet de indruk dat die nieuwe CEO zich ook maar een seconde druk maakt om alle negatieve reacties - zolang zijn salaris maar maandelijks wordt bijgeschreven. Uiteindelijk zal ook hij ongetwijfeld het veld moeten ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:15:
[...]

Moeten we nu serieus medelijden hebben met Viaplay? Het is ronduit schandalig dat de beeldkwaliteit telkens instort zodra het druk wordt, en het lijkt niet eens in de verste verte op 1080p. Kijk alleen al naar Prime en je ziet direct het enorme verschil.

Viaplay zou zich kapot moeten schamen, maar ik heb niet de indruk dat die nieuwe CEO zich ook maar een seconde druk maakt om alle negatieve reacties - zolang zijn salaris maar maandelijks wordt bijgeschreven. Uiteindelijk zal ook hij ongetwijfeld het veld moeten ruimen.
Ik geloof zelfs dat de nieuwe CEO slechter is, dan de vorige.

Ze hebben de TV-kanalen opgezet, maar de deal met Talpa leek me stukken beter.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat je geen winst kan maken, je hebt toch PL + F1 + darts? Zo moeilijk lijkt me het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:06
HollowGamer schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:34:
[...]

Ik geloof zelfs dat de nieuwe CEO slechter is, dan de vorige.

Ze hebben de TV-kanalen opgezet, maar de deal met Talpa leek me stukken beter.
Voor mij is het onbegrijpelijk dat je geen winst kan maken, je hebt toch PL + F1 + darts? Zo moeilijk lijkt me het niet.
En voor die rechten hebben ze honderden miljoenen betaald en om dat terug te verdienen dienen er dus heel veel mensen een abonnement af te nemen en helaas voor hun doen veel mensen dat niet men draaien ze dus flink verlies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
toolkist schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:11:
[...]

Ook als we 4K even buiten beschouwing laten, is de HD-stream van Viaplay natuurlijk van een lachwekkend lage kwaliteit, die totaal niet passend is bij de prijzen die ze vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
DeJurist schreef op maandag 15 september 2025 @ 15:15:
[...]

Moeten we nu serieus medelijden hebben met Viaplay?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat vergelijken met Scandinavië waar je 50-60 per maand betaald niet bepaald reëel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aartstyle
Tuurlijk, even een jaaraanbieding doen om mensen vooruit te laten betalen.

En dan na de winter zeker de helft van de f1 kalender verkopen aan Prime......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:55
Aartstyle schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:50:

Toch wel heel benieuwd naar zo'n casus...

Normaal geeft wijziging van het aanbod het recht om op te zeggen. Als je vooruit betaalt sluit je een overeenkomst af voor wat Viaplay op dat moment aanbiedt. Formeel mogen ze dan het aanbod richting die abonnee niet wijzigen. Zullen ze ongetwijfeld wel in de algemene voorwaarden opnemen, maar het mag niet.

Zou trouwens wel gek zijn om van dit 'aanbod' gebruik te maken. Dit bedrijf staat op omvallen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woefdram
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:06
alexbl69 schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 08:07:
[...]

Toch wel heel benieuwd naar zo'n casus...

Normaal geeft wijziging van het aanbod het recht om op te zeggen. Als je vooruit betaalt sluit je een overeenkomst af voor wat Viaplay op dat moment aanbiedt. Formeel mogen ze dan het aanbod richting die abonnee niet wijzigen. Zullen ze ongetwijfeld wel in de algemene voorwaarden opnemen, maar het mag niet.

Zou trouwens wel gek zijn om van dit 'aanbod' gebruik te maken. Dit bedrijf staat op omvallen.
Aandelen zijn sinds juni van dit jaar flink gestegen. van 0,5 zweedse kroon toen naar 1,5 zweedse kroon nu.

https://nl.marketscreener...IAPLAY-GROUP-AB-56537178/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Aartstyle schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 07:50:

Ik gok dat ze dit sowieso gaan doen met Duits voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:10
HollowGamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:28:
[...]

Ik gok dat ze dit sowieso gaan doen met Duits voetbal.
Waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Omdat die nog open ligt. Ik gok dat Prime het voetbal nog meer wilt pushen, en als Viaplay niet de PL verder wilt afstaan, dan lijkt me Duits, Ligue 1 of Championship een vervolg.

F1 zie ik nog niet zo gebeuren. Dan gaan de meeste echt naar F1TV.

• DeJurist
HollowGamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:30:
[...]

Omdat die nog open ligt. Ik gok dat Prime het voetbal nog meer wilt pushen, en als Viaplay niet de PL verder wilt afstaan, dan lijkt me Duits, Ligue 1 of Championship een vervolg.

Dan zouden ze de prijzen omlaag moeten bijstellen als ze nog meer competities van de hand doen. Was alles maar weer bij Ziggo - tegenwoordig kun je hun internetstreams gewoon naar je decoder casten. Dat zou een oplossing zijn om alle wedstrijden te kunnen zien. Ik wil gewoon van Viaplay af, maar ik heb geen legaal alternatief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aartstyle
HollowGamer schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 21:30:
[...]

Was ook meer gekscherend bedoeld. Ging mij er meer om dat VP niet te vertrouwen is en dat je echt gek bent om nu een jaarabbo bij ze af te sluiten en vooraf te betalen. Of je moet gedekt worden door de voorwaarden/regelgeving waarbij je inderdaad je geld terugkrijgt of onder je abbo uit kan als het aanbod wijzigt.

Overigens denk ik dat het (voorlopige) kantelpunt is bereikt voor voetbal (sport) rechten. Door de overkill aan sport op TV zie je de interesse voor een enkele wedstrijd afnemen. Ken maar weinig mensen die deze drie dagen de hele avond naar Europees voetbal zitten te kijken. Waar het vroeger echt in de agenda stond als er een topaffiche was, halen nu mensen hun schouders op. Zeker als er geen Nederlandse ploeg speelt.

Als sportzender ga je mijns inziens nooit direct de betaalde rechten terugverdienen voor het uitzenden van Engels voetbal in Nederland. De meeste van de potentiele geinteresseerden kijken ook al de eredivisie wat door de emotionele verbondenheid gewoon de voorkeur krijgt en dan heb je nog de nederlandse clubs in europa ,het bekervoetbal en oranje. Dat is voor de meesten al genoeg.

Wellicht met een slimme aanpak/campagne en een goede timing zou je nog een soort match of the weekend kunnen uitzenden waar best wat kijkers in geinteresseerd zijn. Maar als die dan tegelijk is met een aantrekkelijk affiche in de eredivisie kan je het ook alweer vergeten.

Ben heel benieuwd wei het straks aandurft om het zelfde neer te leggen voor de premier league rechten als wat VP heeft betaald. Wellicht een netflix/apple tv/amazon waar de zakken diep genoeg zijn. Maar of het dan ook direct terugverdiend wordt betwijfel ik.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:13
Woefdram schreef op maandag 15 september 2025 @ 18:49:
[...]

En voor die rechten hebben ze honderden miljoenen betaald en om dat terug te verdienen dienen er dus heel veel mensen een abonnement af te nemen en helaas voor hun doen veel mensen dat niet men draaien ze dus flink verlies.
Ik wil niet weten wat viaplay voor monsterbedrag heeft geboden. Zelfs bij ziggo dachten ze dat alles in kannen en kruiken was, maar viaplay had schijnbaar toch een mega bod gedaan. Iets wat ze nooit gaan terug verdienen.... je zou zeggen dat ze inmiddels wat ervaring hadden met de nl markt. Maar goed.... blijkbaar zitten er echt incompetente managers aldaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dnmw2705
stylezzz schreef op donderdag 18 september 2025 @ 18:05:
[...]

Ik wil niet weten wat viaplay voor monsterbedrag heeft geboden. Zelfs bij ziggo dachten ze dat alles in kannen en kruiken was, maar viaplay had schijnbaar toch een mega bod gedaan. Iets wat ze nooit gaan terug verdienen.... je zou zeggen dat ze inmiddels wat ervaring hadden met de nl markt. Maar goed.... blijkbaar zitten er echt incompetente managers aldaar.
F1 rechten voor Nederland waren 48 miljoen , waar ZiggoSport 52 miljoen bood. Voor 5 jaar is het dus 20 miljoen verschil.
Premier League rechten zijn voor 1 miljard gekocht voor toendertijd alle landen waar Viaplay actief was : Scandinavië, Denemarken, Baltische staten, Polen, Ijsland en Nederland. Ondertussen zijn Polen en de Baltische Staten afgevallen uit het portfolio. Pakketdeal loopt tot met 2027-2028.
Rechten van F1, PDC, Ligue 1 en PL zijn allemaal ingekocht via pakketdeals.

Mijn onderbuik zegt dan ook dat Viaplay het slim heeft kunnen gespelen rond de F1 rechten waar ze waarschijnlijk gezegd hebben: we bieden voor gehele portfolio 500 miljoen. Als Nederland eraf gaat, dan maar 220. Rechten houder verdiend dan met Viaplay het gehele portfolio van het bedrijf meer dan wanneer ZiggoSport voor alleen Nederland de rechten had gekocht.

Bronnen:
Telegraaf, dhr Woerts, NentGROUP en diverse internationale mediabedrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door dnmw2705 op 18-09-2025 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
WTF! Gewoon dikke reclame blok tijdens de wedstrijd!

Edit: gewoon de 2-1 gemist. Wat is dit? Tijdens de rust snap ik nog, maar dit.

[ Voor 44% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2025 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:53
Wauw reclame midden in de wedstrijd, reclame voorbij, was er gescoord...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dat kan toch niet? De basis abo is toch zonder reclame tijdens wedstrijden?

Elect a clown, expect a circus.

• HollowGamer
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:48:
Dat kan toch niet? De basis abo is toch zonder reclame tijdens wedstrijden?
Ja, dat is ook door hun bevestigd.

Wedden dat er nu weer reclame is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N19Kc6JEfmgSMzdS0Ifxah_x9PE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u1PPPBzWcwBnLs87bxZSrKl6.png?f=fotoalbum_large

Edit: Misschien kunnen jullie dit ook even chatten aan hun? Ik vind dit echt niet kunnen, het is al duur genoeg, anders ik wel naar alternatieven kijken (helaas lezen ze hier niet mee).

[ Voor 51% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2025 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 21-09 10:55
HollowGamer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:43:
WTF! Gewoon dikke reclame blok tijdens de wedstrijd!

Edit: gewoon de 2-1 gemist. Wat is dit? Tijdens de rust snap ik nog, maar dit.
Inderdaad wtf is dit nu weer..... Ze verzinnen het wel daar. Kon uit de stream en weer terug naar dan hlging de reclame verder dan waar ze gebleven waren.
Mis je gewoon live doelpunt door reclame terwijl je 17 permmaand betaald.

Trouwens is het geluid van de commentator ook vaak zo slecht bij jullie, dat het over de kop gaat zeg maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

HollowGamer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:49:
[...]

Ja, dat is ook door hun bevestigd.

Wedden dat er nu weer reclame is?
even gezocht op de viaplay site:
Live sportwedstrijden worden niet onderbroken en alle sportactie zal te zien zijn op je scherm. De hoeveelheid advertenties varieert, maar is aanzienlijk minder dan op traditionele TV.

Advertenties kunnen worden getoond voor en na sportwedstrijden, tijdens de rust van voetbalwedstrijden, tijdens time-outs van dartwedstrijden en deze advertenties zijn schermvullend.

Bij F1 kunnen advertenties worden getoond in een split screen omgeving op zorgvuldig geselecteerde momenten (bijvoorbeeld tijdens de inzet van een Safety Car) waarbij je nog steeds de race kunt zien.
Advertenties rondom films en series zijn schermvullend en kunnen worden getoond voor- of tijdens het afspelen van de content.
gaat dus al fout bij punt 1

• HollowGamer
  • Niet online
Slasher schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:51:
[...]

even gezocht op de viaplay site:

[...]

gaat dus al fout bij punt 1
Ik had ook op de browser (+ TV). Ze schakelen die ads inline (in de manifest), gok dat ze zelf een foutje hebben gemaakt met de timing ervan, benieuwd of het op de TV ook zo was, en ze daar dan mee hebben geschakeld ofzo?

Wat een prutsers, maar er zijn daar ook veel mensen uitgegooid.

[ Voor 3% gewijzigd door HollowGamer op 20-09-2025 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjabba1979
Ik had het op de Google streamer met hun app. Mis je gewoon live doelpunt.
En geluid van commentaar is zo slecht bij voetbal overstuurd ofzo.
Beeld nog steeds veel slechter dan alle andere apps die ik op de streamer draai. Ongelooflijk dit na jaren. F1 kijk ik via f1 tv als ik het wil zien want die hebben wel beeldkwaliteit. Begin er wel van te balen want kijk graag Engels voetbal maar dit is bagger en blijft helaas bagger.

• HollowGamer
  • Niet online
Sjabba1979 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 16:59:
Ik had het op de Google streamer met hun app. Mis je gewoon live doelpunt.
En geluid van commentaar is zo slecht bij voetbal overstuurd ofzo.
Beeld nog steeds veel slechter dan alle andere apps die ik op de streamer draai. Ongelooflijk dit na jaren. F1 kijk ik via f1 tv als ik het wil zien want die hebben wel beeldkwaliteit. Begin er wel van te balen want kijk graag Engels voetbal maar dit is bagger en blijft helaas bagger.
Het is ook erg bergafwaarts aan het gaan. Ik kijk geen darts, maar begrijp van velen dat er vrijwel niet veel meer van over is.

Voor de F1 kijker is er genoeg, maar er zijn meer sporten dan dat, en daar hebben ze wel de rechten van.

• Quad

Quad

Doof

Welke wedstrijd betrof het @HollowGamer ?

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjabba1979
Brighton tegen Tottenham.

• Quad

Quad

Doof

Check. Ik schakelde in na rust, had al terug gespoeld naar de 2-1 maar zag daar geen reclame. (heb basis abo, dus ik denk foutje bedankt van Viaplay)

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
In de reacties op Instagram bieden ze hun excuses aan voor de reclame. Dit was een foutje. Blijft mensenwerk zullen we maar zeggen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/30T7t4lmuxHK79B1QuAyE7dNLUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F8hTDQD6aGLCEkEECFVpOsvf.jpg?f=fotoalbum_large

• HollowGamer
  • Niet online
jordiz64 schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 18:54:
In de reacties op Instagram bieden ze hun excuses aan voor de reclame. Dit was een foutje. Blijft mensenwerk zullen we maar zeggen.

[Afbeelding]
Was ook in de stream. Ze delen denk ik die stream.

• toolkist
  • Niet online

[Afbeelding]
Foutje ja.. nu tijdens Utd-Chelsea weer

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:16
In welke kwaliteit zenden ze de PL wedstrijden uit, 1080i of 1080p? En in welke bitrate?

Heb gezocht maar vind tegenstrijdige berichten.

• HollowGamer
  • Niet online
outlandos schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:18:
In welke kwaliteit zenden ze de PL wedstrijden uit, 1080i of 1080p? En in welke bitrate?

Heb gezocht maar vind tegenstrijdige berichten.
720p, bitrate rond de 6 mbps. Dus niet super veel, maar ze zenden wel alles uit - op èèn na op zaterdag. Op Prime is dat wel 1080p.. dus laten we hopen dat zij Viaplay overnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-09 11:32
Mijn man utd stream zit nog steeds op 45min en gaat niet verder lol

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19
lHybridl schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:29:
Ja ik heb Casimiro nu wel gezien.

Wat een ongeloofelijk pruts bedrijf. Wegwezen,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• HollowGamer
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:29:
Had ik ook, moest het opnieuw starten.

Kennelijk kregen sommige weer reclame tussendoor. Prutsers (sorry, maar het mag niet gebeuren).

• lHybridl
HollowGamer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:36:
[...]

Had ik ook, moest het opnieuw starten.

Kennelijk kregen sommige weer reclame tussendoor. Prutsers (sorry, maar het mag niet gebeuren).
Paar keer al gedaan. Werkt hier niet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik ben met de klantenservice aan het chatten waarom ze de extra tijd niet uitzenden.

antwoord: ja dat is geen onderdeel van uw pakket 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Tweede helft gaat beginnen en ik zit nog in de eerste helft die stopt 2 min in de blessure tijd. Wat er tering zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
Stream werkt nog steeds niet. Wat is dit gekut zeg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
Slasher schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:38:
Ik ben met de klantenservice aan het chatten waarom ze de extra tijd niet uitzenden.

antwoord: ja dat is geen onderdeel van uw pakket 8)7
Iemand wel eens een levend wezen bij de klantenservice te pakken gekregen ? Ik krijg zin in maandag even te gaan boomschudden daar. Ik zie dat ze een kantoor in Hilversum hebben, maar zie geen telefoon nummer.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
lHybridl schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:37:
[...]

Paar keer al gedaan. Werkt hier niet
Ze zenden nu zelfs reclame uit door hun eigen promos..

• lHybridl
Hele tweede helft niet kunnen kijken lol

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Vandaag zou liverpool tegen everton zijn gespeeld maar ik kan die niet zien bij terugkijken, wat mis ik?

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
JinShepard schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 21:02:
Vandaag zou liverpool tegen everton zijn gespeeld maar ik kan die niet zien bij terugkijken, wat mis ik?
De zaterdagmiddag wedstrijden zijn ondergebracht bij Amazon Prime.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JinShepard
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-09 14:00
Sigh.. maar waarom dan niet de mogelijkheid om terug te kijken... soms vraag ik me af waarom ik nog betaal voor dit.

AMD 7800X3D, ASUS ROG STRIX X678E-E GAMING, G.Skill Trident Z Neo F5 6000mhz, Gigabyte GeForce RTX 4070 Ti EAGLE OC 12G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Die rechten hebben ze dus ook niet, om de hele wedstrijd terug te kijken moet je ook bij Prime zijn.
Samenvattingen zijn op YouTube wel te vinden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[Afbeelding]
Haha, dat is toch geen foutje. Dat is incompetentie.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordiz64
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:16
Maasluip schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 22:18:
[...]

Haha, dat is toch geen foutje. Dat is incompetentie.
Nou ja, in de immense operatie waarin je een streamingdienst met en zonder reclames en twee TV-zenders beheerd, dan kan ik me voorstellen dat er wel eens iemand op een verkeerde knop drukt. Been there, done that. Praat het daarmee niet goed, maar dit voelt echt als een foutje.

Die vastlopende streams van gisteren daarentegen voelt meer als incompetentie, want dat je dat niet opgelost krijgt vind ik wel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:44
jordiz64 schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:17:
[...]

Nou ja, in de immense operatie waarin je een streamingdienst met en zonder reclames en twee TV-zenders beheerd, dan kan ik me voorstellen dat er wel eens iemand op een verkeerde knop drukt. Been there, done that. Praat het daarmee niet goed, maar dit voelt echt als een foutje.
Iemand die op het verkeerde knopje drukt is 1 ding.
Maar niemand in die immense operatie die dat dan merkt en het herstelt? Dat is incompetentie.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pvd01
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:07
Wat ook incompetentie is:

Bij het terugkijken van de nabeschouwing van de F1 kwalificatie wordt de uitzending abrupt afgebroken. In dit geval liep de stream door met de test “thanks for watching”.

Dit soort fouten is schering en inslag, zodra de uitzending door rode vlaggen (o.i.d.) uitloopt. Ik vind dit zeer slecht. Ik ben nl. niet altijd in staat om het rechtstreeks te kijken en wil het dan terugkijken. Daar betaal ik ook voor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:53
Pvd01 schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:33:

Bij het terugkijken van de nabeschouwing van de F1 kwalificatie wordt de uitzending abrupt afgebroken. In dit geval liep de stream door met de test “thanks for watching”.

Dit soort fouten is schering en inslag, zodra de uitzending door rode vlaggen (o.i.d.) uitloopt. Ik vind dit zeer slecht. Ik ben nl. niet altijd in staat om het rechtstreeks te kijken en wil het dan terugkijken. Daar betaal ik ook voor.
Hier heb ik me ook kapot aan geërgerd niet te geloven dit … 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09 11:07

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

Dan is er dus geen koppeling tussen mensen die (met de hand?) reclames invoegen en het kanaal waar geen reclame getoond zou moeten worden? Toegegeven, ik heb geen idee hoe dit werkt, of er van te voren een tijdstip wordt gepland waar reclames getoond worden of dat dat met de hand op dat moment gebeurt, maar if(live) then commercial=false lijkt me helemaal niet zo lastig te programmeren.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:48
Niet geheel vergelijkbaar maar F1TV maakt ook wel eens een foutje:
RogerSch schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 20:36:
Heeft iemand een alternatieve locatie om de FIA Post-Qualifying Press Conference - Azerbaijan te kijken?
Op F1 TV kan je de uitzending selecteren maar dan krijg je de persconferentie van de Formule 2 te zien...
En zo zal dat bij meer diensten zijn. Plaatst het wellicht in perspectief...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjabba1979
HollowGamer schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 19:23:
[...]

720p, bitrate rond de 6 mbps. Dus niet super veel, maar ze zenden wel alles uit - op èèn na op zaterdag. Op Prime is dat wel 1080p.. dus laten we hopen dat zij Viaplay overnemen.
Precies dit, Waarom kan Amazon wel foutloos en hoger kwaliteit uitzenden.
De samenvattingen van Viaplay lijken ook wel gemaakt door iemand uit groep 8. En die eindigen dan met een keiharde "Badoenk Viaplay" als een soort trap na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
[...]

Die vastlopende streams van gisteren daarentegen voelt meer als incompetentie, want dat je dat niet opgelost krijgt vind ik wel vreemd.
Ziggo beheerd er 6, en ESPN er 4. Op beide heb ik dit nog nooit meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Niet online
Maasluip schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:43:
[...]

Dan is er dus geen koppeling tussen mensen die (met de hand?) reclames invoegen en het kanaal waar geen reclame getoond zou moeten worden? Toegegeven, ik heb geen idee hoe dit werkt, of er van te voren een tijdstip wordt gepland waar reclames getoond worden of dat dat met de hand op dat moment gebeurt, maar if(live) then commercial=false lijkt me helemaal niet zo lastig te programmeren.
Het gebeurt gok ik semi-automatisch. Als je stream neemt van de PL (die ze dus krijgen), krijg je dacht ik notifications mee, d.w.z. iets als: event_started, event_halted, event_break (verzin maar er op los). Ik gok dat of dat de bron een verkeerde event heeft afgevuurd, of dat Viaplay zelf het verkeerd heeft ingesteld.

Hoe zij reclames starten is nogal vervelend. Je haalt namelijk de huidige weg, en schakelt dan pas weer terug. Daarom zie je ook dat 'deuntje' waar niemand iets van snapt ('waarom niet: 'we schakelen zo terug' ofzo erin zetten?). Het stomme is dat je gewoon kunt schakelen naar de reclame, en bijvoorbeeld bij de laatste 10 seconden van de reclame-block de live-stream alvast kunt pre-loaden. Dan is het een smooth transactie weer terug, i.p.v. deze zooi (reclame + 10 seconden wait voordat je weer live terug bent).

Het hele platform zit gewoon heel slecht in elkaar, en communicatie skills (zeg ik) hebben ze al helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:36
Tja. Net als dat ze ook bij de herhaling het programma gewoon tien minuten te vroeg laten starten, wat je dus weer door moet spoelen. En bij een niet-reclame abbo de reclametijd bij Vrooom (waarin er niets te zien is) niet even vullen met iets leuks of (in de herhaling) eruit knippen. Als je toch al iemand hebt die handmatig reclames start, dan kan er ook iemand zitten voor dit soort eenvoudige editing, toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

_O-
Reclame inzet bij Viaplay (basis abo), maar het geluid van de stream blijft gewoon gaan. Ze hebben echt hun weekend niet. :+

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik kijk nu de F1 race via Viaplay (normaliter via F1TV). Het valt me positief op dat het beeld scherper is dan voorheen. Voornamelijk de balk (met stand) aan de linkerkant oogt scherper. Ik kijk via een Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Het gebeurde ook tijdens Utd, dus lijkt me heel sterk dat dit een menselijke fout was. Eerder dat ze gewoon geen rekening gehouden hebben met langere extra tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:02
Pvd01 schreef op zondag 21 september 2025 @ 10:33:

Was live precies hetzelfde. Had verwacht dat ze het er bij zouden plakken later, maar dat was te veel hoop bij Viaplay

Dat het gebeurt kan ik nog begrijpen, maar dat er niemand zit te kijken en denkt hey dit is niet de bedoeling. Snel weer aan zetten. Vraag mij af of ze in de studio gewoon door zijn gegaan 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Beakzz schreef op zondag 21 september 2025 @ 14:48:
[...]

Was live precies hetzelfde. Had verwacht dat ze het er bij zouden plakken later, maar dat was te veel hoop bij Viaplay

Dat het gebeurt kan ik nog begrijpen, maar dat er niemand zit te kijken en denkt hey dit is niet de bedoeling. Snel weer aan zetten. Vraag mij af of ze in de studio gewoon door zijn gegaan 😅
Ik zie op X dat ze vandaag weer zaten te kloten met de stream en reclame. Complete incompetentie dus. Terwijl ze toch faciliteiten bij NEP inhuren, incl. de studio.

Pagina: 1 ... 158 159 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2