Viaplay in Nederland

Pagina: 1 ... 164 165 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
dnmw2705 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 09:21:
[...]

Het is nu wel duidelijk waarom, want het was toch allemaal niet zo hosanna als dat we dachten en dat Viaplay Group uiteindelijk NLD dus ook afstoot, geeft gewoon aan dat ze zich dermate goed verslikt hebben (en ook weten dat komende rechten deals heel zwaar worden), dat ze het beter nu kunnen slijten dan morgen.
Maar dit (allemaal niet zo hosanna) weet je toch eigenlijk al sinds 2023 sinds die tent in de financiele problemen zit en er al diverse markten zijn afgestoten? Het kan dus ook geen verrassing zijn dat een 'upgrade' van hun streamingplatform daarom ook een lastig iets kon gaan worden.

[ Voor 9% gewijzigd door ed1703 op 04-07-2026 10:18 ]

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:22
ed1703 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 10:17:
[...]

Maar dit (allemaal niet zo hosanna) weet je toch eigenlijk al sinds 2023 sinds die tent in de financiele problemen zit en er al diverse markten zijn afgestoten? Het kan dus ook geen verrassing zijn dat een 'upgrade' van hun streamingplatform daarom ook een lastig iets kon gaan worden.
Eens. En dat het water aan de lippen stond kon je ook aan andere zaken zien:
  1. Een sublicentie verlenen voor 1 wedstrijd per speelronde aan Amazon Prime
  2. Het wegbezuinigen van (dure) studioprogramma's en het bezuinigen op Nederlands commentaar bij alle sporten behalve F1. Bij de F1 durfden ze dat niet aan, omdat waarschijnlijk F1 de meest voorname reden is waarom mensen een abonnement hebben op Viaplay.
  3. De wegbezuinigde Nederlandse content (behalve de Max-docu's). Toegegeven: veel mensen zullen geen abonnement hebben genomen om Dragon's Den of MasterChef te kunnen kijken)
  4. Het overige beperkte aanbod aan exclusieve (non-sport) content.
  5. Ondanks het toepassen van de besparingen uit punten 1 tot en met 4 het fors verhogen van de tarieven.
Ten opzichte van 2022 moet ik wel toegeven dat de betrouwbaarheid van de streams wel echt beter s geworden. Ik heb zo'n vermoeden dat NENT in 2020/2021 (in de tijd van niet bestaande rente) de gok heeft genomen om flink uit te breiden, te hopen op dat zij overgenomen zouden worden door een grote streamer en daarmee de unicornstatus te halen. Dat is dus anders gelopen.

Overigens lopen sportrechten ook wel tegen de limieten van het haalbare aan. Zie bijvoorbeeld wat er is gebeurd met de rechten van de Jupiler Pro League en Ligue 1:

https://sporza.be/nl/2026/06/27/tijdelijke-uitspraak-dazn-moet-komend-seizoen-85-procent-van-rechtengelden-betalen~1782547125038/

https://businessday.ng/sports/article/ligue-1-clubs-face-60-tv-revenue-drop-after-rights-deal-collapse/

[ Voor 17% gewijzigd door rclahsen op 04-07-2026 12:20 ]

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:19
Is bij anderen de F1 stream ook zo wazig/niet scherp? Het viel mij ook al op bij beachvolleybal. Hebben ze de kwaliteit alvast terug gezet nu ze op weg naar buiten zijn?

Edit : F1TV zag er net zo hazy uit dus vals alarm

[ Voor 15% gewijzigd door Beakzz op 04-07-2026 13:33 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Beakzz schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:22:
Is bij anderen de F1 stream ook zo wazig/niet scherp? Het viel mij ook al op bij beachvolleybal. Hebben ze de kwaliteit alvast terug gezet nu ze op weg naar buiten zijn?
Ja voortaan alleen nog maar 360p!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:19
418O2 schreef op zaterdag 4 juli 2026 @ 13:30:
[...]

Ja voortaan alleen nog maar 360p!
Hehe F1TV ook getest en was hetzelfde. Blijkbaar is de bron gewoon slecht.

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:49

AvK

Ready Set Go

Bij mij start de Live stream niet ...............

Nu net wel na een 7 minuten..............

[ Voor 31% gewijzigd door AvK op 05-07-2026 15:10 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-07 21:46
Oke vreemd haha, heel de voorbeschouwing inclusief het voorstellen van de coureurs qua grid posities vandaag op het open kanaal en dan ineens eruit voor beachvolleybal

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:59
Weer mooi vloeiend beeld bij de race.....

• floris_hack
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08:23
Heerlijke timing. Vanochtend mail van F1TV dat ze F1 TV Pro-abonnement hebben verwijderd. Opnieuw koppelen via Viaplay Viaplay F1TV link werkt niet. Tips?

Bij inloggen blijft F1 TV scherm continu draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door floris_hack op 24-07-2026 08:41 ]

• Edwin7290
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 09:21
Hier hetzelfde. Opnieuw koppelen via de link werkte bij mij wel :)

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-07 22:33
Wanneer je al een F1 account hebt hoef je niet opnieuw er eentje aan te maken. Kies voor de TAB login en login met je F1 account. Daarna kun je deze weer koppelen aan Viaplay.

Bij mij is het vanochtend ook gelukt.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• floris_hack
floris_hack schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 08:38:
Heerlijke timing. Vanochtend mail van F1TV dat ze F1 TV Pro-abonnement hebben verwijderd. Opnieuw koppelen via Viaplay Viaplay F1TV link werkt niet. Tips?

Bij inloggen blijft F1 TV scherm continu draaien.
F1TV blijkbaar houdt niet van een buitenlandse (EU) Internetverbinding. Truuk was om te roamen via mijn mobiele telefoon en via incognito pagina Chrome. Abonnement is nu vernieuwd. F1TV op telefoon start nu weer op, iPad weigert nog steeds.

• Sjakie0101
floris_hack schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:15:
[...]

F1TV blijkbaar houdt niet van een buitenlandse (EU) Internetverbinding. Truuk was om te roamen via mijn mobiele telefoon en via incognito pagina Chrome. Abonnement is nu vernieuwd. F1TV op telefoon start nu weer op, iPad weigert nog steeds.
Helaas blijven de Viaplayabonnees nog steeds verstoken van 4K. We krijgen niet het premium abo en Viaplay gaat er zelf sowieso niets meer aan doen. Het wachten is nu wat Videoland gaat/kan bieden.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 20:10
[...]

Hier ook dezelfde mail gekregen. Via een incognitovenster uiteindelijk weer kunnen koppelen. Wat een gedoe allemaal...

Heb vaker, vooral via Apple TV, dat ik opnieuw moet koppelen. Maar dit was de eerste keer dat ik een mail kreeg dat mijn abonnement was gestopt.

This train carries saints and sinners

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:49
sjors123 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 09:59:
[...]

Hier ook dezelfde mail gekregen. Via een incognitovenster uiteindelijk weer kunnen koppelen. Wat een gedoe allemaal...

Heb vaker, vooral via Apple TV, dat ik opnieuw moet koppelen. Maar dit was de eerste keer dat ik een mail kreeg dat mijn abonnement was gestopt.
in de e-mail staat ook letterlijk dat het moet via een incognitovenster, blij te lezen dat ik niet de enige ben die deze mail kreeg :P

• sly___
  • Laatst online: 24-07 14:27
Ik kan er niet inloggen...blijft laden dat is het....lukt t gewoon op een telefoon browser?

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-07 20:10
sly___ schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:28:
Ik kan er niet inloggen...blijft laden dat is het....lukt t gewoon op een telefoon browser?
Bij mij gewoon via Chrome op mijn macbook

This train carries saints and sinners

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:47
MisterEagle schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 10:27:
[...]

in de e-mail staat ook letterlijk dat het moet via een incognitovenster, blij te lezen dat ik niet de enige ben die deze mail kreeg :P
Staat ook hier in de mail. Ze lezen mee ;)

"Heb je wel een actief Viaplay-abnnement, probeer dan nogmaals je account te synchroniseren met je browser in de incognitomodus via f1.com/viaplay"
edit:
IK heb de mail dus gehad dat account e.d. verwijderd is, maar kan nog steeds inloggen. Account lijkt dus niet verwijderd te zijn. Maar even aankijken hoe dit gaat verlopen.

[ Voor 13% gewijzigd door krakendmodem op 24-07-2026 11:06 ]

• Sjakie0101
krakendmodem schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:00:
[...]

Staat ook hier in de mail. Ze lezen mee ;)

"Heb je wel een actief Viaplay-abnnement, probeer dan nogmaals je account te synchroniseren met je browser in de incognitomodus via f1.com/viaplay"
edit:
IK heb de mail dus gehad dat account e.d. verwijderd is, maar kan nog steeds inloggen. Account lijkt dus niet verwijderd te zijn. Maar even aankijken hoe dit gaat verlopen.
Klopt, het account is ontkoppeld. Ik zie dit bij mij meest 1x per jaar gebeuren. Kan zijn dan ze kijken of je al een jaar niet gekeken hebt via F1TVPro. Wel vreemd dit allemaal.

Maar goed, we weten ook nog niet of de koppeling blijft bestaan wanneer Videoland met de boel aan de haal gaat.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:47
Sjakie0101 schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:30:
[...]

Klopt, het account is ontkoppeld. Ik zie dit bij mij meest 1x per jaar gebeuren. Kan zijn dan ze kijken of je al een jaar niet gekeken hebt via F1TVPro. Wel vreemd dit allemaal.

Maar goed, we weten ook nog niet of de koppeling blijft bestaan wanneer Videoland met de boel aan de haal gaat.
Mja. Ik heb inderdaad een tijdje niet via F1 TV gekeken maar de laatste maanden weer wel. We gebruiken op de TV de Viaplay app zelf namelijk. En op een ander device de F1 app.

• iekue
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-07 17:51
Kreeg woensdag zelfde mail, met wat gedoe opnieuw gekoppeld (tel browser werkte niet, firefox op pc wel meteen). Daarna gewoon geen issues meer. Bij dat koppelen moet ie doorsturen naar de viaplay login, als dat niet gebeurd dan mislukt het koppelen.

Lijkt op een algemene Viaplay faal dat die koppeling plots wegvalt. Dit is met gewoon vorige race op f1tv kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door iekue op 24-07-2026 17:47 ]

• floris_hack
[...]

Abonnement is nu vernieuwd. F1TV op telefoon start nu weer op, iPad weigert nog steeds.
IPad was kwestie van uit- en weer inloggen.
Pagina: 1 ... 164 165 Laatste

Let op:
Voor het overzicht en duidelijkheid: vermeld even op welk medium en eventueel browser je kijkt, wat je geprobeerd hebt en waar je tegenaan loopt.

Reageer aub inhoudelijk op de uitzendingen over viaplay. Slow-chat draagt niks bij.

Let wel dat we het hier alleen hebben over legale manieren om F1 te volgen. Vragen om het delen van streams of het bespreken van trucs en hacks om gratis betaalde content te zien of om geografische barrières te omzeilen is hier niet toegestaan. Hier valt ook illegale iptv onder.

Ontwikkelingen om Ziggo: Ziggo Sport topic
F1TV Pro en overige diensten: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Kortingscodes: Meld hier uw kortingscodes/coupons V2