Toon posts:

Ziggo Sport topic

Pagina: 1
Acties:

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 31-05 18:55
https://www.nu.nl/enterta...van-europees-voetbal.html

Tadaaa!

Ziggo alle uitzendrechten van Europees voetbal te pakken.

[Voor 19% gewijzigd door WorstCaseOfZen op 10-11-2022 12:32]

• NY_Giant
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
En goed nieuws over de wedstrijden van de Nederlandse clubs:
Alle voetbalwedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen in Nederland in ieder geval gratis te streamen via de Ziggo GO-app.

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 14:25
Ben benieuwd met welke zenders of (tv/internet)providers ze gaan samenwerken. Nederlandse clubs moeten op een openkanaal te zien zijn, ofwel merendeels van Nederland moet het kunnen zien.
Hopelijk gaat de Ziggo prijzen niet nog verder omhoog dan de jaarlijkse prijsstijging :|

• NeverSettle
NY_Giant schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:45:
[...]

En heel goed nieuws over de wedstrijden van de Nederlandse clubs:

[...]
Interessant, helaas werkt Ziggo Go niet altijd even soepel. Gisteren wilde het al niet laden op mijn windows PC.

• NY_Giant
  • Niet online
NeverSettle schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:48:
[...]

Interessant, helaas werkt Ziggo Go niet altijd even soepel. Gisteren wilde het al niet laden op mijn windows PC.
Sinds de update in juni is het inderdaad behoorlijk achteruitgegaan. Maar goed, ze hebben nog even de tijd om het weer op orde te krijgen. Er zal wel flink in geïnvesteerd moeten worden, want 'gratis' gaat natuurlijk enorm veel streamers trekken.

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:43
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:05:
Ziggo wint de race om Europees voetbal. (vanaf 2024)

Als je niet bij Ziggo zit zal je via de Ziggo GO app moeten kijken, lekker dan.. :(
Verwacht toch dat ze tussentijds met KPN en andere om tafel gaan zitten. De hele tv wereld veranderd mede door de streamingdiensten. Dat zien ze allemaal inmiddels wel in.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
DoeEensGek schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:10:
[...]

Verwacht toch dat ze tussentijds met KPN en andere om tafel gaan zitten. De hele tv wereld veranderd mede door de streamingdiensten. Dat zien ze allemaal inmiddels wel in.
Zal denk ik wel moeten, volgens mij mogen ze het niet eens enkel als app aanbieden.

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• DoeEensGek
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:23:
[...]

Zal denk ik wel moeten, volgens mij mogen ze het niet eens enkel als app aanbieden.
Ik weet niet precies de regel uit mijn hoofd, maar volgens mij moet nederlandse clubs in CL voor iedereen te zien zijn. Maar de manier waarop is niet meer zoals we dat vroeger beschouwden. Streamen is volgens mij ook toegestaan. Maar dat zal ook komende tijd wel bekend worden.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:38

Superkiwi

Hoi doei

Het voordeel is dat we in elk geval geen Leo Driessen meer gaan horen.
Niet-Nederlandse Champions League wedstrijden zaten al veelal achter een betaalmuur dus daar verandert niet zo veel in.
En wat DoeEensGek hierboven al aangeeft: wedstrijden van Nederlandse clubs moeten voor iedereen te zien zijn. Dus het zal wel goedkomen.

Ik moest wel lachen om deze quote in het bericht: "De beste sportcontent hoort op de grootste sportzender van Nederland, vinden we." Omdat ze naast de F1 toch ook wel wat andere sporten zijn kwijtgeraakt. En wat krijgen we ervoor terug: padel en disco beachvolleybal :')

[Voor 7% gewijzigd door Superkiwi op 10-11-2022 13:45]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:05:
Ziggo wint de race om Europees voetbal. (vanaf 2024)

Als je niet bij Ziggo zit zal je via de Ziggo GO app moeten kijken, lekker dan.. :(
En dan is de ZiggoGo app ook nog eens bar en bar slecht. De web interface is niet veel beter. Bijzonder inefficiënt met resources...

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:16
Op dat ranzige F1 café na met al die gladbekken en non-liefhebbers is het ernstig jammer dat de F1 weg is bij Ziggo idd.

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:37
Napo schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:04:
[...]

En dan is de ZiggoGo app ook nog eens bar en bar slecht. De web interface is niet veel beter. Bijzonder inefficiënt met resources...
1 voordeel, ze hebben nog 3 jaar om dit beter te maken ;)

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
ElPaco schreef op donderdag 10 november 2022 @ 14:08:
[...]

1 voordeel, ze hebben nog 3 jaar om dit beter te maken ;)
Ze roepen al jaar en dag dat ze het beter gaan maken, resultaat is dat het eerder slechter dan beter wordt :+

Wie weet vinden ze ergens in de komende jaren de oplossing. Hoop doet leven ofzoiets.

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-06 21:19
DoeEensGek schreef op donderdag 10 november 2022 @ 13:10:
[...]

Dat lijkt me wel, zijn ze volgens mij verplicht volgens de Mediawet 2008 artikelnr 5.1 lijkt mij dan?

Dat zou moeten betekenen dat ze het kanaal open moeten zetten o.i.d. wanneer er een NL ploeg europees (zo te zien sowieso Champions League en Europa League) moet voetballen? Ben geen jurist verder maar wist van het bestaan van dit artikel in de mediawet..

Ik citeer:
Bij algemene maatregel van bestuur wordt een lijst vastgesteld van evenementen die, wanneer zij als een televisieprogramma worden verspreid, in ieder geval worden verspreid op een open televisieprogrammakanaal, en kan worden bepaald welke van die evenementen tevens worden aangemerkt als evenementen als bedoeld in artikel 14 van de Europese richtlijn.

2Een evenement kan op de lijst worden geplaatst als in ieder geval wordt voldaan aan twee van de volgende voorwaarden:

a.het evenement is van algemeen belang voor de Nederlandse samenleving;

b.het evenement is van bijzondere culturele betekenis;

c.het evenement werd in het verleden ook al op een open televisieprogrammakanaal uitgezonden en kon rekenen op een grote kijkdichtheid; en

d.het gaat om een groot internationaal sportevenement waaraan een nationaal team deelneemt.
Vraag me dan ook af of ze het voor niet Ziggo abonnees kunnen maken om het dan 'open' via Ziggo GO kunnen te laten lopen en dan niet op de lineaire manier gratis..

[Voor 4% gewijzigd door gerbenp op 10-11-2022 14:23]

• DutchOwnage
  • Laatst online: 15:30
Heel blij mee. Hopelijk ook een wederopstanding(kje) van het 4K aanbod(Kanaal 14).

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
NY_Giant schreef op donderdag 10 november 2022 @ 12:45:
[...]

En goed nieuws over de wedstrijden van de Nederlandse clubs:

[...]
Slim hoor van Ziggo. Zo voldoen ze waarschijnlijk aan de wettelijke eis (iemand anders gaf dat in dit topic eerder aan), maar bieden toch geen optimale ervaring. Je moet het namelijk via een tablet, smartphone of laptop/pc kijken en niet direct op een groot scherm. Voor dat laatste heb je een Ziggo GO TV app nodig en daardoor ook een Ziggo internet abonnement. Sowieso ook lagere resolutie/bitrate.

• NeverSettle
meesje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:06:
[...]

Slim hoor van Ziggo. Zo voldoen ze waarschijnlijk aan de wettelijke eis (iemand anders gaf dat in dit topic eerder aan), maar bieden toch geen optimale ervaring. Je moet het namelijk via een tablet, smartphone of laptop/pc kijken en niet direct op een groot scherm. Voor dat laatste heb je een Ziggo GO TV app nodig en daardoor ook een Ziggo internet abonnement. Sowieso ook lagere resolutie/bitrate.
Ziggo Go kan men casten naar een (smart)tv of Google Chromecast bijvoorbeeld.

• NY_Giant
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:06:
[...]

Het is denk gewoon afwachten hoe het precies wordt ingevuld. Via de gewone Ziggo GO-app kun je natuurlijk ook streamen naar Chromecast en Apple TV. En dat gaat in dezelfde resolutie/bitrate als in de Ziggo GO TV-app. Maar ik sluit niet uit dat het ook gratis beschikbaar komt in de Ziggo GO TV-app, ook zonder Ziggo-internet. Ziggo gaat toch steeds meer de kant van IPTV op.

En sowieso blijft Ziggo Sport Totaal bij elke provider beschikbaar voor iedereen die alle wedstrijden wil zien.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:03
NeverSettle schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:17:
[...]

Ziggo Go kan men casten naar een (smart)tv of Google Chromecast bijvoorbeeld.
Dat is inderdaad zo. Volgens mij kan weer niet alles gecast worden. Deze blokkade zouden ze voor de gratis content kunnen toepassen. Daarnaast hou je de lagere resolutie/bitrate, wat voor veel mensen overigens best acceptabel kan zijn. In ieder geval hoeven ze zo dus geen samenwerking aan te gaan met de bekende tv zenders. Of staat er in deze wet ook hoe de content gratis aangeboden moet worden?
NY_Giant schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:21:
[...]

Het is denk gewoon afwachten hoe het precies wordt ingevuld. Via de gewone Ziggo GO-app kun je natuurlijk ook streamen naar Chromecast en Apple TV. En dat gaat in dezelfde resolutie/bitrate als in de Ziggo GO TV-app. Maar ik sluit niet uit dat het ook gratis beschikbaar komt in de Ziggo GO TV-app, ook zonder Ziggo-internet. Ziggo gaat toch steeds meer de kant van IPTV op.

En sowieso blijft Ziggo Sport Totaal bij elke provider beschikbaar voor iedereen die alle wedstrijden wil zien.
Het is inderdaad afwachten. Verder zie opmerking hiervoor. Wat betreft je laatste zin, dat was niet het punt. Het ging om hoe ze invulling gaan geven aan het verplicht gratis aanbieden van wedstrijden.

• NY_Giant
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:25:
[...]

Dat is inderdaad zo. Volgens mij kan weer niet alles gecast worden. Deze blokkade zouden ze voor de gratis content kunnen toepassen. Daarnaast hou je de lagere resolutie/bitrate, wat voor veel mensen overigens best acceptabel kan zijn. In ieder geval hoeven ze zo dus geen samenwerking aan te gaan met de bekende tv zenders. Of staat er in deze wet ook hoe de content gratis aangeboden moet worden?

[...]

Het is inderdaad afwachten. Verder zie opmerking hiervoor. Wat betreft je laatste zin, dat was niet het punt. Het ging om hoe ze invulling gaan geven aan het verplicht gratis aanbieden van wedstrijden.
Dat was ook niet meer dan een toevoeging die los stond van de rest van mijn bericht. ;)

Verder is de resolutie/bitrate van Ziggo GO momenteel net zo matig als die van het grootste deel van het aanbod van Viaplay: 720p en 5 Mb/s. Al is de bedoeling schijnbaar dat dat binnenkort omhoog gaat. En casten zal zeker niet geblokt gaan worden, want met alleen kleine schermpjes kom je inderdaad al gauw in de knoop met de mediawet. (Zelfs beschikbaarheid via alléén casten/AirPlay en kleine schermpjes is waarschijnlijk niet genoeg om aan de mediawet te voldoen, dus persoonlijk reken ik ook gewoon op Ziggo GO TV).

Maar goed, we dwalen behoorlijk af van Viaplay...

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

sjaool

Every life should have 9 cats

Dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat Ziggo dan de F1 uitzendrechten ook weer in handen krijgt. Viaplay is in dat geval even een lekkere cashcow geweest voor Liberty Media.

"When you grow up your heart dies"

• dnmw2705
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:10
sjaool schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 00:43:
[...]

Dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat Ziggo dan de F1 uitzendrechten ook weer in handen krijgt.
Hoe graag ik het ook zou willen: ik vrees dat F1 voor Ziggo niet meer mogelijk is, tenzij er een wet komt dat alleen een Nederlands bedrijf de Nederlandse rechten mag kopen. Alleen dan gaan we weer een gesloten markt in.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:39

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik denk (hoop) eerder dat NENT F1 rechten aan Ziggo gaat verkopen zodat Ziggo het gewoon integraal kan uitzenden.

Dat slof sigaretten met de pak melk - D/T-regels
Open Source landkaart

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

sjaool schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 00:43:
[...]

Dan zie ik het ook nog wel gebeuren dat Ziggo dan de F1 uitzendrechten ook weer in handen krijgt. Viaplay is in dat geval even een lekkere cashcow geweest voor Liberty Media.
Denk dat ze hun budget nu op hebben gemaakt aan het voetbal. ;)

Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX :: Xbox Series X | TREQ One Simrig :: Fanatec GT DD Pro 8nm :: BJ Steel F1 Pro :: BMW GT2 v2 - Formula V2.5X | 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik denk dat het hopen op een faillisement en/of kwijtraken van de rechten vooral een boel wishfull thinking is naar een verloren gegane tijd. Ziggo heeft nu blijkbaar ingezet op de europese voetbalrechten.

[Voor 18% gewijzigd door Gunner op 11-11-2022 08:09]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12:23
De eigenaar van Ziggo (Vodafone), Liberty Global en de eigenaar van de F1, Liberty Media,
hebben toch ergens bepaalde raakvlakken?
Misschien dat daar ooit nog weer wat uit gaat rollen.

• DutchOwnage
Rivanov schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 08:05:
[...]

Denk dat ze hun budget nu op hebben gemaakt aan het voetbal. ;)
Ze hebben er naar verluidt 75 miljoen voor 3 jaar voor neergelegd :9

Maar volgens mij is dat alsnog een "schijntje" als je ziet wat voor bedragen er in Engeland, Duitsland, Spanje, Italië etc in omloop gaan als het gaat om voetbalrechten. In Engeland is er dacht ik 1 miljard betaald voor 3 of 5 jaar Premier League rechten.

[Voor 34% gewijzigd door DutchOwnage op 11-11-2022 10:31]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben ergens heel blij dat ik geen voetbal fan ben, want ik zit bij KPN en zou nooit overgestapt zijn voor zoiets :X.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.”

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:36
Ik vind het persoonlijk knap waardeloos dat de rechten nu bij Ziggo liggen want de kans dat Ziggo alleen voor haar eigen klanten 4K zal gaan aanbieden ligt er dik bovenop, dit hebben ze eerder ook al hebben gedaan namelijk met PL en F1.
Daarnaast wil ik nog maar eens zien of Ziggo een fatsoenlijke app maakt voor klanten die alleen internet only abbo's hebben. De huidige app is kwa beeldkwaliteit slechter dan Viaplay en vooralsnog zijn er geen smart TV apps. In mijn ogen is het een stap terug in plaats van een stap vooruit.

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:28:
[...]

Maar volgens mij is dat alsnog een "schijntje" als je ziet wat voor bedragen er in Engeland, Duitsland, Spanje, Italië etc in omloop gaan als het gaat om voetbalrechten. In Engeland is er dacht ik 1 miljard betaald voor 3 of 5 jaar Premier League rechten.
Ziggo was ook zo'n beetje alle rechten kwijt dus die moesten ook wel, anders konden ze de sportzenders opdoeken.

Voor de Nederlandse markt is dat wel een flink bedrag, al was F1 naar verluid 30 miljoen per jaar dus voor de 3 Europese voetbalcompetities valt dat dan wel mee.

De Premier League in Engeland zelf is wel een heel ander kaliber, daar leven de clubs van de TV rechten deals.

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:08
G_Dragon schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:36:
[...]

Ik ben ergens heel blij dat ik geen voetbal fan ben, want ik zit bij KPN en zou nooit overgestapt zijn voor zoiets :X.
Dat hoeft ook niet KPN levert netjes Ziggo Sport Totaal ;)
Miki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:50:
[...] en vooralsnog zijn er geen smart TV apps. In mijn ogen is het een stap terug in plaats van een stap vooruit.
Die zijn er alweer een hele tijd. Werken overigens alleen op een Ziggo verbinding.

• Miki
Jay-B schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:02:
[...]

Dat hoeft ook niet KPN levert netjes Ziggo Sport Totaal ;)

[...]

Die zijn er alweer een hele tijd. Werken overigens alleen op een Ziggo verbinding.
Je hebt de Ziggo Go tv app voor vaste klanten en je hebt de Ziggo Sport totaal app voor losse abbo’s icm smartphones, tablets of browsers :)
Zie: https://www.ziggo.nl/klan...en/ziggo-sport-totaal-app

De eerste mogelijk die je aanhaalt is helemaal onwenselijk omdat je dan gedwongen wordt om Ziggo internet en tv af te nemen terwijl dat vooralsnog met de asynchrone internet snelheden een belabberd alternatief is voor glasvezel.
Daarbij biedt de Ziggo Go TV app een maximale resolutie van 720P bij 50Hz en zit je aan een bitstream van max 3,6Mbit/s

Vervolgens heb je het model dat je via een andere provider ZS kan afnemen maar dan heb je geen 4K en ben je gedwongen om tv af te nemen bij je huidige provider.

Het streaming alternatief met de app is in vergelijking met ViaPlay lachwekkend dus kun je nagaan hoe slecht dat wel niet moet zijn. 720P met 25Hz, kom maar op met de hooivorken :+

Kortom het is echt een verslechtering anders dan voor Ziggo klanten.

[Voor 7% gewijzigd door Miki op 11-11-2022 11:27]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 2021 4K |  AirPods Pro gen2

• NY_Giant
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:50:
Ik vind het persoonlijk knap waardeloos dat de rechten nu bij Ziggo liggen want de kans dat Ziggo alleen voor haar eigen klanten 4K zal gaan aanbieden ligt er dik bovenop, dit hebben ze eerder ook al hebben gedaan namelijk met PL en F1.
Daarnaast wil ik nog maar eens zien of Ziggo een fatsoenlijke app maakt voor klanten die alleen internet only abbo's hebben. De huidige app is kwa beeldkwaliteit slechter dan Viaplay en vooralsnog zijn er geen smart TV apps. In mijn ogen is het een stap terug in plaats van een stap vooruit.
Een achteruitgang ten opzichte van simpel naar RTL of Veronica zappen is het sowieso. Maar dat hebben velen ook met F1 ervaren en gaat wellicht ook nog met de Eredivisie gebeuren. Een ontwikkeling die helaas niet meer te stoppen lijkt.

Overigens moet ik nog maar zien of Ziggo op deze manier wegkomt met de open net-verplichting. De wet eist namelijk dat deze evenementen te zien zijn op een 'open televisieprogrammakanaal':
open televisieprogrammakanaal: televisieprogrammakanaal dat ontvangen kan worden door ten minste vijfenzeventig procent van alle huishoudens in Nederland, waarvoor geen andere kosten verschuldigd zijn dan:

1°.het tarief dat een pakketaanbieder als bedoeld in artikel 6.9a aan zijn abonnees in rekening brengt voor de ontvangst van het programma-aanbod van een door die aanbieder met inachtneming van de artikelen 6.13 tot en met 6.14b vast te stellen aantal programmakanalen; of

2°.de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst van televisieprogramma’s mogelijk maken;
Beschikbaarheid via alléén de Ziggo GO-app (kleine schermpjes en casten/AirPlay) lijkt me sowieso niet voldoende, want dat kan niet als 'open televisieprogrammakanaal' beschouwd worden. Maar wellicht dat Ziggo de Ziggo GO TV-app (Android TV, Fire TV, Apple TV, Ziggo-internetverbinding vereist) zo aanpast dat het gratis voetbal voor iedereen ook beschikbaar is zónder Ziggo-internetverbinding.

En 4K gaat gewoon heel langzaam en dan in Nederland nog eens éxtra langzaam. Dat is er nu ook niet bij Viaplay, RTL, Veronica en Ziggo Sport. Wat dat betreft dus weinig verschil. Op termijn zie ik Ziggo Sport Select wel in 4K verschijnen bij KPN en T-Mobile, naast Ziggo zelf. En wellicht via een eigen streamingdienst.

• NY_Giant
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:24:
[...]

Je hebt de Ziggo Go tv app voor vaste klanten en je hebt de Ziggo Sport totaal app voor losse abbo’s icm smartphones, tablets of browsers :)
Zie: https://www.ziggo.nl/klan...en/ziggo-sport-totaal-app

De eerste mogelijk die je aanhaalt is helemaal onwenselijk omdat je dan gedwongen wordt om Ziggo internet en tv af te nemen terwijl dat vooralsnog met de asynchrone internet snelheden een belabberd alternatief is voor glasvezel.
Daarbij biedt de Ziggo Go TV app een maximale resolutie van 720P bij 50Hz en zit je aan een bitstream van max 3,6Mbit/s

Vervolgens heb je het model dat je via een andere provider ZS kan afnemen maar dan heb je geen 4K en ben je gedwongen om tv af te nemen bij je huidige provider.

Het streaming alternatief met de app is in vergelijking met ViaPlay lachwekkend dus kun je nagaan hoe slecht dat wel niet moet zijn. 720P met 25Hz, kom maar op met de hooivorken :+

Kortom het is echt een verslechtering anders dan voor Ziggo klanten.
Je bitrates kloppen alleen niet. Zowel Ziggo GO als Ziggo GO TV zitten op 720p en 5 Mb/s. Vergelijkbaar dus met Viaplay (op F1 en de Premier League-toppers na). En naar verwachting wordt dat verhoogd.

Wel is de Ziggo Sport Totaal-app (dat is weer een andere) inderdaad bizar slecht. Het ondersteunt nog geen Android TV, Fire TV en Apple TV (wel casten en AirPlay) en de framerate en bitrate zijn te treurig voor woorden. Maar ik verwacht dat Ziggo daar, door het voorbeeld van Viaplay, de komende tijd wel aan gaat sleutelen. Want zoals die nu is, kan dat écht niet meer en is die volledig uit de tijd.

• Miki
NY_Giant schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:37:
[...]

Je bitrates kloppen alleen niet. Zowel Ziggo GO als Ziggo GO TV zitten op 720p en 5 Mb/s. Vergelijkbaar dus met Viaplay (op F1 en de Premier League-toppers na). En naar verwachting wordt dat verhoogd.

Wel is de Ziggo Sport Totaal-app (dat is weer een andere) inderdaad bizar slecht. Het ondersteunt nog geen Android TV, Fire TV en Apple TV (wel casten en AirPlay) en de framerate en bitrate zijn te treurig voor woorden. Maar ik verwacht dat Ziggo daar, door het voorbeeld van Viaplay, de komende tijd wel aan gaat sleutelen. Want zoals die nu is, kan dat écht niet meer en is die volledig uit de tijd.
Als dat nu inmiddels 5mbit/s is geworden dan is dat mooi meegenomen maar vooralsnog natuurlijk ondermaats als je het vergelijkt met de beeldkwaliteit van DVB-C aansluiting. Hopelijk schroeven ze naast de resolutie ook de bitrate dan omhoog voor gebruikers van de Ziggo Go TV app.

Anyway we worden als consument weer eens de dupe van commercie.

• NY_Giant
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:43:
[...]

Als dat nu inmiddels 5mbit/s is geworden dan is dat mooi meegenomen maar vooralsnog natuurlijk ondermaats als je het vergelijkt met de beeldkwaliteit van DVB-C aansluiting. Hopelijk schroeven ze naast de resolutie ook de bitrate dan omhoog voor gebruikers van de Ziggo Go TV app.

Anyway we worden als consument weer eens de dupe van commercie.
Ja, absoluut! 5 Mb/s, bij zowel Viaplay als Ziggo GO, is en blijft te laag voor live sport in welke resolutie dan ook.

KPN zit met zijn smart tv-app op 1080i en boven de 6 Mb/s. Dat oogt echt al een stuk beter. NLZIET zit daar weer boven met 1080p en 7,5 Mb/s. Minder dan dat is eigenlijk altijd te laag voor live sport.

• SmasterS
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 30-05 15:57
NY_Giant schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 11:56:
[...]
.

KPN zit met zijn smart tv-app op 1080i en boven de 6 Mb/s. Dat oogt echt al een stuk beter. NLZIET zit daar weer boven met 1080p en 7,5 Mb/s. Minder dan dat is eigenlijk altijd te laag voor live sport.
Nlziet vind ik het jammer van dat ze geen eredivisie mogen hebben door de huidige rechten.
Vind de kwaliteit van hun namelijk erg goed als je vergelijkt met de rest in Nederland

• NY_Giant
  • Niet online
Jarco Kriek is er weer als de kippen bij!
Ziggo GO met Europese voetbal ‘open net kanaal’: mag dit wel en wat is mogelijk?

VodafoneZiggo heeft voor kabelbedrijf Ziggo en betaalzender Ziggo Sport Totaal vanaf media 2024 de exclusieve uitzendrechten van Europees voetbal gekocht. Hoe gaat dit verder?

[...]
Bron: Totaal TV

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
DutchOwnage schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:28:
[...]

5,1 miljard pond voor drie jaar (wilde gaan zeggen dat die 1 miljard voor 3 jaar ook een schijntje was vergeleken met wat Amazon in Amerika betaald voor 1 NFL wedstrijd per week, namelijk 1 miljard dollar per jaar voor een seizoen van een maand of vijf :D)

• DutchOwnage
apis29 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 20:25:
[...]

5,1 miljard pond voor drie jaar (wilde gaan zeggen dat die 1 miljard voor 3 jaar ook een schijntje was vergeleken met wat Amazon in Amerika betaald voor 1 NFL wedstrijd per week, namelijk 1 miljard dollar per jaar voor een seizoen van een maand of vijf :D)
Man man, die bedragen zijn vrij absurd hoor als je 't aan mij vraagt.

In Engeland zit zowat de helft van de bevolking in kou en/of hongersnood.....

[Voor 8% gewijzigd door DutchOwnage op 11-11-2022 21:46]

• juliank
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-06 15:21
‘Ziggo wil uitzendrechten Formule 1 terug’

VodafoneZiggo heeft serieuze plannen met Ziggo Sport. Niet alleen wil het mediabedrijf meebieden op de uitzendrechten van Eredivisievoetbal; ook wil het de Formule 1 terug.

https://www.totaaltv.nl/n...drechten-formule-1-terug/

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

juliank schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:28:

VodafoneZiggo heeft serieuze plannen met Ziggo Sport. Niet alleen wil het mediabedrijf meebieden op de uitzendrechten van Eredivisievoetbal; ook wil het de Formule 1 terug.

Zou mooi zijn, maar het eerste commentaar eronder:
Als we nu gewoon ziggo extra ondersteunen met hetzelfde bedrag wat we nu voor de streaming dienst betalen
How about no?
Ik heb geen enkele korting gekregen van Ziggo toen F1 weg ging, ik zou het echt zware klanthaat vinden als ik meer zou moeten gaan betalen als Ziggo F1 weer terug krijgt. Laat staan 15 euro per maand terwijl ik nu al 21 euro voor Ziggo betaal. En dat bedrag gaat elk jaar omhoog.

Open Source landkaart

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:04

Mooi, en dan uiteraard alles in 4K met HLG en beetje fatsoenlijk geluid, liefst DA.
Zet dat geouwehoer, sorry al die commentatoren maar op een tweede geluids kanaal.
Kunnen ze eindelijk hun "beste beeldkwaliteit en beste tv beleving" weer eens proberen waar te maken.
Desnoods een aparte kleine toeslag, mits alles maar in native 4K komt, en niet dat geneuzel van halfbakken UHD waarin we de WK voetbal mogen kijken.

• dnmw2705
dinandus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 00:01:
[...]
Desnoods een aparte kleine toeslag, mits alles maar in native 4K komt, en niet dat geneuzel van halfbakken UHD waarin we de WK voetbal mogen kijken.
Ik denk dat Ziggo Sport ook redeneert met: jullie hebben ook 15eu in de maand betaald voor Viaplay. Nu betaal 12,50 voor de premium wedstrijden en kan je gratis op 14 B-wedstrijd uit diezelfde competitie bekijken. Op die manier vereisen ze de eigen Ziggoklant een bepaalde fee te betalen, maar hierdoor wel de content rechten te kunnen kopen. En zeg nou eerlijk: of Ziggo Sport 14 en 14eu voor Viaplay of Ziggo Sport 4k voor 12,50. Ik zou het wel weten

• NY_Giant
  • Niet online
Zet Ziggo ouderen buitenspel, is Ziggo GO wel ‘open net’?
NLconnect vraagt zich openlijk af of Ziggo met de toekomstige uitzendingen van UEFA voetbal met Ziggo GO voldoet aan de eisen van ‘open net’ kanaal.
[...]
https://www.totaaltv.nl/n...is-ziggo-go-wel-open-net/

Hier zal nog wel flink over gesteggeld gaan worden de komende tijd. Voor de liefhebber hier het hele verhaal van NLconnect.

• dnmw2705
NY_Giant schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:18:
[...]

Hier zal nog wel flink over gesteggeld gaan worden de komende tijd. Voor de liefhebber hier het hele verhaal van NLconnect.
Dit is koren op de molen voor Viaplay en andere toekomstige aanbieders, want met een streamingdienst kan je dus er aan voldoen. Alleen dat streampje free to air zetten, met account zonder advertenties en zonder account natuurlijk met, want daarmee hark je emailadressen binnen.

Ik denk, vrees maar ook geloof dat Ziggo heel goed de wetten doorgelezen hebben om deze keuze te maken.

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

NY_Giant schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:18:
[...]

Streaming is voor mij geen televisie.
Ja, ik ben 50+ :+

Open Source landkaart

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 10:00
Zit trouwens even naar Ziggo 999 te kijken, met HLG HDR op een LG OLED 42 C2.. Ken dat zelfde signaal van ESPN UHD plus galore, en dat werkt prima voor en met voetbal.

*blij*

[Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 17-11-2022 19:14]

• DoeEensGek

Totaaltv, de handpop van Ziggo. Maar goed ze kunnen een hoop willen, ze hebben gewoon te weinig geboden. Biedt de volgende keer hoger. Met dit soort geleuter win je niks, komt ook erg calimero-achtig over zo.

• dnmw2705
DoeEensGek schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:33:
[...]
Totaaltv, de handpop van Ziggo. Maar goed ze kunnen een hoop willen, ze hebben gewoon te weinig geboden. Biedt de volgende keer hoger. Met dit soort geleuter win je niks, komt ook erg calimero-achtig over zo.
Heb het vaker gezegd, maar ZiggoSport oriënteert zich ontzettend op de marktontwikkelingen. Iedereen die nu 13,99 voor Viaplay betaald, kan je straks weer in je klant bestand terugnemen als je de rechten teruggekocht hebt. Verschil tussen dan en toen is het feit dat je Ziggo klanten het niet meer gratis aanbiedt, maar voor de premium sporten het ZiggoSportTotaal laat afnemen voor 10eu ipv van 15eu (of de 13,99 van Viaplay). En je komt ermee weg door gewoon te stellen; we zijn 4 euro goedkoper dan Viaplay dus jr bent alsnog goedkoper uit. (Of: je boodschappen waren 3 jaar geleden ook goedkoper)

• NY_Giant
  • Niet online
dnmw2705 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 10:39:
[...]

Heb het vaker gezegd, maar ZiggoSport oriënteert zich ontzettend op de marktontwikkelingen. Iedereen die nu 13,99 voor Viaplay betaald, kan je straks weer in je klant bestand terugnemen als je de rechten teruggekocht hebt. Verschil tussen dan en toen is het feit dat je Ziggo klanten het niet meer gratis aanbiedt, maar voor de premium sporten het ZiggoSportTotaal laat afnemen voor 10eu ipv van 15eu (of de 13,99 van Viaplay). En je komt ermee weg door gewoon te stellen; we zijn 4 euro goedkoper dan Viaplay dus jr bent alsnog goedkoper uit. (Of: je boodschappen waren 3 jaar geleden ook goedkoper)
Dat zou op zich wel een slimme move zijn. De rechten behouden en stoppen met 'gratis F1 op kanaal 14' had enorm veel negatieve publiciteit opgeleverd. Maar door de rechten later pas weer terug te kopen, komen ze er waarschijnlijk een stuk makkelijker mee weg. En dan is ook duidelijk dat elke Ziggo Sport-kijker gaat betalen voor F1, of je nu wel of niet Ziggo als provider hebt.

Al blijft het allemaal zeer hypothetisch natuurlijk. Viaplay en wellicht ook anderen zullen zich niet zomaar af laten troeven.

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 10:00
Nu t eerste voetbalpotje op kanaal 999 van ziggo. Las een heel artikel over wel op niet UHD als je in 1080P gaat, maar dit ziet er krankzinnig scherp uit iig. Je moet bijkans een zonnebril op.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dnmw2705
Het valt mij op dat ZiggoSport steeds meer YouTube aan het inzetten is. Begon met live uitzendingen van Rondo en af en toe was andere live sports. Vanaf vandaag zal de MotoGP sprintraces altijd live op YouTube uitgezonden worden, terwijl het ook gewoon op kanaal 14/select uitgezonden wordt.

Ik ga heel ver, maar het zou mij dus niet verbazen als het CL/EL/CFL wedstrijden van Nederlandse teams dus via YouTube gaan in plaats van het eerdere plan van ZiggoGo. Ik verwacht overigens dat ZiggoSport ook gaat komen op termijn met een streaming app waar je ‘alle’ wedstrijden zichtbaar gaan zijn.

https://www.vodafoneziggo...utube-kanaal-ziggo-sport/

[Voor 10% gewijzigd door dnmw2705 op 13-05-2023 08:32]

• NY_Giant
  • Niet online
Hopelijk zendt Ziggo de MotoGP op YouTube in een betere kwaliteit uit dan de wedstrijden van het Nederlands handbalteam. Die waren werkelijk niet om aan te gluren!

• NeverSettle
dnmw2705 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:30:
Het valt mij op dat ZiggoSport steeds meer YouTube aan het inzetten is. Begon met live uitzendingen van Rondo en af en toe was andere live sports. Vanaf vandaag zal de MotoGP sprintraces altijd live op YouTube uitgezonden worden, terwijl het ook gewoon op kanaal 14/select uitgezonden wordt.

Ik ga heel ver, maar het zou mij dus niet verbazen als het CL/EL/CFL wedstrijden van Nederlandse teams dus via YouTube gaan in plaats van het eerdere plan van ZiggoGo. Ik verwacht overigens dat ZiggoSport ook gaat komen op termijn met een streaming app waar je ‘alle’ wedstrijden zichtbaar gaan zijn.

https://www.vodafoneziggo...utube-kanaal-ziggo-sport/
Gaat alleen om sprintraces, waarschijnlijk om de kijkcijfers te verhogen? Reclame maken voor MotoGP aan jongeren ie geen tv kijken, maar wel Youtube?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee