Miki schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 10:50:
Ik vind het persoonlijk knap waardeloos dat de rechten nu bij Ziggo liggen want de kans dat Ziggo alleen voor haar eigen klanten 4K zal gaan aanbieden ligt er dik bovenop, dit hebben ze eerder ook al hebben gedaan namelijk met PL en F1.
Daarnaast wil ik nog maar eens zien of Ziggo een fatsoenlijke app maakt voor klanten die alleen internet only abbo's hebben. De huidige app is kwa beeldkwaliteit slechter dan Viaplay en vooralsnog zijn er geen smart TV apps. In mijn ogen is het een stap terug in plaats van een stap vooruit.
Een achteruitgang ten opzichte van simpel naar RTL of Veronica zappen is het sowieso. Maar dat hebben velen ook met F1 ervaren en gaat wellicht ook nog met de Eredivisie gebeuren. Een ontwikkeling die helaas niet meer te stoppen lijkt.
Overigens moet ik nog maar zien of Ziggo op deze manier wegkomt met de open net-verplichting. De wet eist namelijk dat
deze evenementen te zien zijn op een '
open televisieprogrammakanaal':
open televisieprogrammakanaal: televisieprogrammakanaal dat ontvangen kan worden door ten minste vijfenzeventig procent van alle huishoudens in Nederland, waarvoor geen andere kosten verschuldigd zijn dan:
1°.het tarief dat een pakketaanbieder als bedoeld in artikel 6.9a aan zijn abonnees in rekening brengt voor de ontvangst van het programma-aanbod van een door die aanbieder met inachtneming van de artikelen 6.13 tot en met 6.14b vast te stellen aantal programmakanalen; of
2°.de kosten van aankoop of gebruik van technische voorzieningen die de ontvangst van televisieprogramma’s mogelijk maken;
Beschikbaarheid via alléén de Ziggo GO-app (kleine schermpjes en casten/AirPlay) lijkt me sowieso niet voldoende, want dat kan niet als 'open televisieprogrammakanaal' beschouwd worden. Maar wellicht dat Ziggo de Ziggo GO
TV-app (Android TV, Fire TV, Apple TV, Ziggo-internetverbinding vereist) zo aanpast dat het gratis voetbal voor iedereen ook beschikbaar is zónder Ziggo-internetverbinding.
En 4K gaat gewoon heel langzaam en dan in Nederland nog eens éxtra langzaam. Dat is er nu ook niet bij Viaplay, RTL, Veronica en Ziggo Sport. Wat dat betreft dus weinig verschil. Op termijn zie ik Ziggo Sport Select wel in 4K verschijnen bij KPN en T-Mobile, naast Ziggo zelf. En wellicht via een eigen streamingdienst.