If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb mij daar ook aan zitten ergeren. Je zag Hamilton en Bottas opvallend grote gaten laten vallen.MrOleo schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 13:53:
[...]
Volgens mij bestaat daar gewoon een regel voor, handhaving is waar het schort.
Ik zit me bijna elke race op te vreten over die enorme gaten die ze laten vallen, ook weer bij de vorige race. Het lijkt mij heel simpel, polesitter bepaalt het tempo en de rest heeft maar te volgen, anders gewoon 5 sec geven.
Nu zag je Hamilton, maar ook anderen, enorme gaten laten vallen en dan moet verstappen als polesitter wel afremmen anders staat ie straks 5 minuten stil op de grid. Ik hoop dat ze bij red bull eens wakker worden en daar gewoon een protest tegen indienen bij een volgende pole voor max.
Zelfde bij safety cars.
Nu, ik zou denken dat als het Redbull stoort, ze alwel een protest gedaan zouden hebben.
Edit: Het is ook niet iets nieuw ofzo, in 2014 was het al een probleem : https://www.autosport.com...-warning-4993526/4993526/
De introductie van die hybride energie systemen heeft het (toen al) wel iets complexer gemaakt.
[ Voor 12% gewijzigd door Harrie op 28-10-2021 18:42 ]
Ja of kap lekker met die warmup lap. Gaat steeds langer duren. Dan maar iedereen op koude bandjes.alexbl69 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Viel me ook op. Verstappen heeft 1:03 minuut stil gestaan. Lijkt me wel iets vlotter kunnen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Bij de race van Sochi was het ~ 1 minuut, en toen was het Verstappen die als laatste stil moest gaan staan. Misschien moeten we geen spijkers op laag water gaan zoeken?alexbl69 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:25:
[...]
Viel me ook op. Verstappen heeft 1:03 minuut stil gestaan. Lijkt me wel iets vlotter kunnen.
Testing, one, two ...
Gaat Red Bull McLaren sponsoren?
Als McLaren oranje blijft en de andere donkere auto's (Aston Martin, Mercedes) hun kleur veranderen onder. Anders boven.
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ligt natuurlijk ook aan de lengte van het circuithardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:46:
[...]
Bij de race van Sochi was het ~ 1 minuut, en toen was het Verstappen die als laatste stil moest gaan staan. Misschien moeten we geen spijkers op laag water gaan zoeken?
Dat lijkt mij ook, op Zandvoort ging het al wat vlotter. En een droge of natte baan zal ook wel wat schelen. Ik wil alleen maar aangeven dat het misschien wel wat extremer leek op CotA maar dat dit in de praktijk niet perse het geval hoeft te zijn. Zolang de wedstrijdleiding er niets mee doet hebben wij het maar te accepteren zoals dat gaat.RobertMe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:09:
[...]
Ligt natuurlijk ook aan de lengte van het circuitEn volgens mij was het ook niet dat in Sochi Verstappen zelf zo traag was of zo. Ik had niet het idee dat hij daar een groot gat liet vallen bij het aansluiten. Alhoewel hij natuurlijk wel even dat (neppe?) probleem had met laden van batterij of wat was het. Maar tegen de tijd dat ze op de grid aankwamen was die al weer lang aangesloten.
Testing, one, two ...
Ik krijg echt Orange/Chello vibes
Vaak bu'j te bang!
Een McLaren of een rich Energy haas is nie echt een keus
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Vaak bu'j te bang!
Gaat niet gebeuren of Red Bull moet het echt op de heupen krijgen. De kleuren geel, rood en blauw zullen er altijd in blijven zitten.
De onderste is wel gaaf maar ook best algemeen....
"When you grow up your heart dies"
Gewoon net als bij een dragrace... allemaal 10m voor de start positie een burnout en klaarMikeyMan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:36:
[...]
Ja of kap lekker met die warmup lap. Gaat steeds langer duren. Dan maar iedereen op koude bandjes.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Deal with it: alle coureurs zullen elk mogelijk voordeel uitnutten. Dat het opvalt dat de rijders van Team Toto hier hun tijd voor nemen komt allicht door de oranje bril. Al die spelletjes voorkomen toch niet dat Max kampioen wordt.naitsoezn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:12:
Wat een gemiep over de opwarmronde zeg.... Staan maar 20 auto's op de grid hoor. "Vroeger" waren dat er veel meer, 24, 26 (nog meer als je nog verder teruggaat). In de F3 zijn het er zelfs 30. Als je vooraan staat: Deal with it.

ping 127.212.23.124
Welke race is er dit weekend?
My bad!
Hebben we ook.De_Bastaard schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:46:
Haha kut, ik dacht dat we een triple hadden
My bad!
07-11 - GP van Mexico
14-11 - GP van Brazilië
21-11 - GP van Qatar
Orange. Volgens mij kon je toen gratis aanmelden bij die orange sms dienst, waarmee ze je tijdens de race op de hoogte hield van de ontwikkelingen. Leuke tijd toen.-tom-562 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 08:35:
Het oude Arrows team bedoel ik dus
[Afbeelding]
Jammer dat Christijan Albers er toen niet reed, anders hadden ze kunnen zeggen 'SMS Christi Aan'Dacuuu schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Orange. Volgens mij kon je toen gratis aanmelden bij die orange sms dienst, waarmee ze je tijdens de race op de hoogte hield van de ontwikkelingen. Leuke tijd toen.

Vaak bu'j te bang!
Ik had wel naar de tijden gekeken niet naar de datum. Dus ook opeens tijd over morgen en overmorgenavond
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Er wordt meer en meer gesproken dat Hamilton nog een ICE wissel gaat doen in ofwel Mexico of Brazilië...De_Bastaard schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:05:
Ik ben er vooral benieuwd naar of Lewis nog een keertje een motorwissel mag incasseren dit seizoen. RBR lijkt nu wel goed te zitten toch?
Geen idee hoe het bij RB zit, ze spreken er iig niet over, maar dat hoeft niks uit te sluiten.
PS4 PSN: Dazzler2120
De kosten voor de motoren vallen buiten de budgetcap, gemaximaliseerd tot het bedrag wat de fabrikanten ervoor mogen vragen aan de teams:Ingelogd schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:15:
[...]
Rijders, drie hoogste salarissen, reizen, promotie, wat personeel dingetjes zoals ziektekosten (anders is er een kans dat een team daarop gaat beknibbelen) en belangrijk de ontwikkelingskosten voor motoren zijn uitgesloten uit het budget cap. Ik kan nergens lezen dat de aanschaf van een motor uitgesloten is, Mercedes krijgt die waarschijnlijk toch wel gratis van hunzelf.
1
| All costs of goods and services within the Power Unit Supply Perimeter for use by the F1 Team, up to an amount in any Full Year Reporting Period equal to the applicable maximum price as set out in the Sporting Regulations; |
Anders zou je inderdaad, zoals je al schetst, een situatie kunnen krijgen dat motorfabrikanten hun eigen teams 'gratis' motoren geven en zo een flink financieel voordeel hebben.
Die PU-contracten behelzen niet veel meer dan dat de motorleverancier een verplichting heeft tot het plaatsen van een motor. Teams zullen niet het laatste woord hebben over hoe de motoren gerund worden en hoe snel ze worden vervangen.Waaj schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 15:17:
[...]
En dan vraag ik mij af waarom Aston Martin of McLaren niet dat risico op een plof zouden nemen. Aston Martin kan zeker nog een podium gebruiken. En ook Williams heeft niets te verliezen en zou de gok kunnen nemen om nog extra punten te scoren. Dus in plaats van alleen met Max rekening houden moet Hamilton dan ook nog met Norris, Ricciardo of Vettel om positie strijden. Ik kan mij niet voorstellen dat Mercedes dat risico neemt.
zou wel een leuke uitslag zijn. Plek 1-10 de Red Bulls, McLarens, Ferraris, Aston Martins en Williamsen, en HAM op 11![]()
Denk maar terug aan al het geëmmer tussen Redbull en Renault een paar jaar geleden, er waren meerdere momenten waarbij RB onderdelen wilde vervangen, Renault zag er geen brood in en dus gebeurde het niet.
De teams achteraan zullen best het risico willen nemen, maar Ferrari of Mercedes schieten daar niks mee op, het kost ze alleen maar geld.
Dat Mercedes het nu wel overkomt duidt er voor mij op dat ze echt een probleem hebben ergens in die motor.
Verstappen deed het ook toen hij in Sochi achteraan starttepjottum schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:19:
[...]
Deal with it: alle coureurs zullen elk mogelijk voordeel uitnutten. Dat het opvalt dat de rijders van Team Toto hier hun tijd voor nemen komt allicht door de oranje bril. Al die spelletjes voorkomen toch niet dat Max kampioen wordt.![]()
![]()
A thread: For every 250 likes, we make W12 a little bigger 👀😉 pic.twitter.com/E5lUyLgNXG
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 29 oktober 2021
originele foto
eerste edit
zitten nu op 850 likes, dus zullen nog wel met wat komen
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Oké, en dan?basvn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:45:
[Twitter]
[Afbeelding]
originele foto
[Afbeelding]
eerste edit
zitten nu op 850 likes, dus zullen nog wel met wat komen
niks
maar we moeten iets te doen hebben op een niet raceweek vrijdagmiddag?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
de W12 is dus alleen Lewis' auto? Bottas doet/telt zelfs met dit soort dingen niet meer mee
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
De laatste kan natuurlijk zelf weinig doen aan de 1 minuut. Het gaat metname om de eerste aansluiters (idereen bij elkaar) die er de tijd van maakt.hardware-lover schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 18:46:
[...]
Bij de race van Sochi was het ~ 1 minuut, en toen was het Verstappen die als laatste stil moest gaan staan. Misschien moeten we geen spijkers op laag water gaan zoeken?
Mercedes (en metname Hamilton) neemt idioot veel tijd. Max ging zelf ook al voor hij stil stond maar heel langzaam rijden en nog slingers doen op de grid om het verschil wat kleiner te proberen te maken.
Buiten het voordeelje voor Lewis is dat ook psychologische strijd, zeker wanneer je er protest tegen aan gaat tekenen, dan kunnen ze het og uitmelken ook. Zoals Merc ook al meermaals heeft gedaan dit seizoen.
een treffende spreuk
Vaak bu'j te bang!
Gemiep...naitsoezn schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 09:12:
Wat een gemiep over de opwarmronde zeg.... Staan maar 20 auto's op de grid hoor. "Vroeger" waren dat er veel meer, 24, 26 (nog meer als je nog verder teruggaat). In de F3 zijn het er zelfs 30. Als je vooraan staat: Deal with it.

38.8 During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight
as possible.
:fill(white):strip_exif()/f/image/tVifUm1gTCdYLFKU90fGRoDl.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/2WWkhghTsU8T6tWcOzkdIOlC.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/656zJTh0rfExzERx5nqCrRRR.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lpocr4eJkZZWJYWezgFISUuQ.png?f=user_large)
Hamilton is er heel goed in om belachelijke gaten te laten vallen, Verstappen zal het zelf ook vast wel doen, maar in principe geldt het voor iedereen.
Het is gewoon compleet idioot dat Verstappen in bocht 12 arriveert als Russell bocht 1 verlaat en dat ie op de grid arriveert terwijl Russell nog op de backstraight rijdt.
Wil je het tempo bepalen, moet je pole pakken, anders aansluiten.
Maar goed sporting regulations zijn er ook niet om te handhaven, je kiest willekeurig welke je wel en welke je niet handhaaft, dat hebben de stewards dit seizoen al regelmatig laten zien.
erutangiS
Hier zat ook aan te denken. Of een bepaalde minimum snelheid.werphengel schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:45:
Het zou een optie kunnen zin om de opwarm ronde een soort VSC ronde te maken: dat elke rijder een delta tijd krijgt waar hij binnen moet blijven.
De sporting regulations zijn altijd open voor interpretatie geweest, tot een regel aangescherpt/verduidelijkt wordt. Ze worden prima gehandhaafd, maar laten ruimte voor dit soort trucs.MrOleo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Gemiep...![]()
38.8 During the formation lap practice starts are forbidden and the formation must be kept as tight
as possible.
[...]
Maar goed sporting regulations zijn er ook niet om te handhaven, je kiest willekeurig welke je wel en welke je niet handhaaft, dat hebben de stewards dit seizoen al regelmatig laten zien.
"kept as tight as possible" -> Daar kun je dus nog wel wat interpretatie op los laten.
Als je het vergelijkt met de regels onder een safety car:
"All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart." -> Dat is meetbaar, en dus te handhaven.
Probleem is echter dat er zelfs bij de formation lap opgelegd wordt dat je op de pit limiter moet rijden tot je de pole position plek voorbij bent.
Als P1 dus voor de formation lap vertrekt en sneller rijdt dan pit lane speed, loopt ie per definitie al uit.
Er is prima iets op te verzinnen, zeker als blijkt dat er nadeel of voordeel te halen valt uit de (legale) trucjes die nu uitgehaald worden.
Of heel simpel: Elke formation lap achter de Safety Car met de normale SC regels.. En wanneer de SC de pit ingaat aan het einde van de formatielap, iedereen per direct op de pit limiter en naar zijn positie rijden.
Van de andere kant: Het is al een eeuwigheid zo, en ergens heeft het ook wel wat dat de koplopers nadeel hebben door afkoelende banden, terwijl ze achterin nog juist op temperatuur zijn.
Palmer liet in zijn analyse overigens ook zien dat er afgelopen race te zien was dat iedereen op het vuile deel beter weg leek te zijn. Dus niet alleen HAM, maar zo'n beetje het hele rijtje erachter was beter weg dan degenen achter Max.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Ik zie een constant gaatje tussen VER en HAM (welke op het laatste plaatje zo goed als weg is) en verder behoorlijk wat gaten tussen diverse rijders. Wat een ophef om niets!MrOleo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Gemiep...![]()
as possible.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hamilton is er heel goed in om belachelijke gaten te laten vallen, Verstappen zal het zelf ook vast wel doen, maar in principe geldt het voor iedereen.
Het is gewoon compleet idioot dat Verstappen in bocht 12 arriveert als Russell bocht 1 verlaat en dat ie op de grid arriveert terwijl Russell nog op de backstraight rijdt.
Heeft altijd wel intressante dingen, maar dus nu F1.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Inderdaad niet echt handig om het zo te noemen, maar dat zal zijn om rekening te houden met kortstondige technische issues ofzo? Ik denk dat we het er eens over zijn dat de gaten die bijv. Raikonnen laat vallen niet onder tight as possible vallen.sanderb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:48:
[...]
"kept as tight as possible" -> Daar kun je dus nog wel wat interpretatie op los laten.
Yep maar handhaven ze daar ook? Nee, daar geldt hetzelfde als in de formatielap. Sommige coureurs houden zich er netjes aan, anderen laten zo 20+ autolengtes vallen (100 meter)sanderb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:48:
[...]
Als je het vergelijkt met de regels onder een safety car:
"All competing cars must reduce speed and form up in line behind the safety car no more than
ten car lengths apart." -> Dat is meetbaar, en dus te handhaven.
Yep voor de veiligheid van de crews en daar ontstaan inderdaad gaten, maar dat weet je als polesitter ook en daar kan je dan prima rekening mee houden en het veld ergens gedurende de ronde opvangen.sanderb schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:48:
[...]
Probleem is echter dat er zelfs bij de formation lap opgelegd wordt dat je op de pit limiter moet rijden tot je de pole position plek voorbij bent.
Als P1 dus voor de formation lap vertrekt en sneller rijdt dan pit lane speed, loopt ie per definitie al uit.
Ik zou zeggen kijk de onboard van een Ocon eens terug en hoe die na de pole position gewoon 15 seconden ±40 kph rijdt en een gat van 10 seconden laat vallen.
[ Voor 15% gewijzigd door MrOleo op 29-10-2021 18:47 ]
erutangiS
Goed dat ik even omlaag scrollde voor het posten want ze stonden al in m'n clipboard-tom-562 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 14:47:
[...]
G I G A A L O N S O
[YouTube: WIDE ALONSO]
G I G A K U B I C A
[YouTube: GIGAKUBICA]
- Verstappen heeft dit seizoen 9 pole positions behaald - Hamilton 3
- Verder heeft Verstappen dit seizoen 8 overwinningen geboekt - Hamilton 5
- Als Verstappen alle resterende races wint komt hij met 13 overwinningen op gelijke hoogte met Schumacher (2004) en Vettel (2013)
- Verstappen heeft dit seizoen 504 ronden aan kop gereden - Hamilton 154 ronden, het record staat op naam van Vettel met 739 ronden (2011)
- Als alle races met uitvalbeurten of defecten niet meegeteld worden dan is Verstappen dit seizoen steeds 1e of 2e geworden
- Onder Bottas kan niemand meer wereldkampioen worden. Als Verstappen in Mexico met meer dan 5 punten uitloopt op Bottas dan kan Bottas ook geen wereldkampioen meer worden. Ook al wint Bottas daarna alle resterende races inclusief de snelste raceronde en de sprint qualifying in Brazilië wint
[ Voor 5% gewijzigd door Chocoball op 31-10-2021 21:41 ]
Bron: [inmiddels toegevoegd aan reactie]
[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 29-10-2021 22:56 . Reden: altijd even bronvermelding toevoegen, wel zo netjes.. ]
Testing, one, two ...
Dat getrol mag je weer achterwegen laten.MrOleo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 15:32:
[...]
Gemiep...![]()
as possible.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je benoemt Hamilton als iemand die grote gaten laat vallen, maar je foto's ontkrachten dat imho. Je kan het ook andersom zien he.. Max kan wel een rondje rond knallen en op zn plekje gaan staan wachten, of hij is wat slimmer en gaat langzaam in de laatste sector zodat alles weer wat meer aansluit en hij net ff minder hoeft te wachten.
[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2021 15:11 ]
I served in a company of heroes.
Als het allemaal toch zo makkelijk wasVuvuzela schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:27:
[...]
knipJe benoemt Hamilton als iemand die grote gaten laat vallen, maar je foto's ontkrachten dat imho. Je kan het ook andersom zien he.. Max kan wel een rondje rond knallen en op zn plekje gaan staan wachten, of hij is wat slimmer en gaat langzaam in de laatste sector zodat alles weer wat meer aansluit en hij net ff minder hoeft te wachten.
[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2021 15:12 ]
Zo reageren we hier niet. het is al jaren zo en ik benoem dit ook al jaren, misschien niet hier, maar ook toen Verstappen nooit pole haalde.Vuvuzela schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 00:27:
[...]
Gejank zou ik het eerder noemen ipv gemiep. Gaat al jaren zo, maar nu Max paar keer op Pole staat is het een probleem en zoals altijd hier als Max misschien in het nadeel is moeten er regels veranderd worden. Je benoemt Hamilton als iemand die grote gaten laat vallen, maar je foto's ontkrachten dat imho. Je kan het ook andersom zien he. Max kan wel een rondje rond knallen en op zn plekje gaan staan wachten, of hij is wat slimmer en gaat langzaam in de laatste sector zodat alles weer wat meer aansluit en hij net ff minder hoeft te wachten.
Bekijk eens een replay of 20 van voorgaande races en probeer het nog eens.
Ik heb redelijk random tijd shots genomen, zodat het duidelijk is dat meerdere coureurs dit doen juist om niet te focussen op Hamilton en Verstappen, maar ook op Raikonnen, Sainz en Latifi en het gat 1->20.
Maar als je het verschil niet kan zien tussen bijv VER-> HAM en HAM->PER->LEC dan kan ik je niet verder helpen, "je foto's ontkrachten dat imho" is echt compleet onzin.
Dat is dus ook gewoon compleet onzin, ten eerste ik heb de regel hier gequote, die is voor interpretatie vatbaar, maar zeer simpel en duidelijk. De voorste bepaalt het tempo, de rest heeft aan te sluiten. Dit geldt ook bij de safety car. (voorste bepaalt tempo als de lichten uitgaan)Je kan het ook andersom zien he.. Max kan wel een rondje rond knallen en op zn plekje gaan staan wachten, of hij is wat slimmer en gaat langzaam in de laatste sector zodat alles weer wat meer aansluit en hij net ff minder hoeft te wachten.
Ten tweede Max doet al precies wat je suggereert omdat iedereen de regels aan zijn laars lapt, moet hij wel. Als je een voorbeeld wil zien van hoe Max aansluit in een opwarmronde kan ik Spanje van dit jaar aanraden.
Daarnaast wordt het tegenwoordig bij de kwalificatie ook steeds erger, waar men geen vuile lucht wil en dan niet na 3 tot 5 seconden achter de voorganger zijn ronde begint, maar gewoon 10 seconden wacht en wat gebeurt er dan? Nou ja zie Oostenrijk, hartstikke gevaarlijk, maar handhaven???
Nee joh, FIA is te druk met een automatisch sensortje bij pitstops dat supergevaarlijk is, terwijl mercedessen met wielspin de pitbox uitrijden en spinnen naast 10 monteurs van een ander team.
Op dit soort dingen moet je bovenop zitten, anders neemt men steeds meer en meer ruimte, dat zie je gewoon gebeuren, tot het zoals altijd fout gaat en men te laat is met ingrijpen. De laatste race was juist een duidelijk voorbeeld van veel te grote gaten in de opwarmronde en het wordt genoemd door een analyst, daarom wordt het besproken, niet omdat Max toevallig vaak pole pakt tegenwoordig.
[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2021 15:11 ]
erutangiS
Keek je al F1 in 2006?MrOleo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:11:
[...]
knip het is al jaren zo en ik benoem dit ook al jaren, misschien niet hier, maar ook toen Verstappen nooit pole haalde.
Bekijk eens een replay of 20 van voorgaande races en probeer het nog eens.
Ik heb redelijk random tijd shots genomen, zodat het duidelijk is dat meerdere coureurs dit doen juist om niet te focussen op Hamilton en Verstappen, maar ook op Raikonnen, Sainz en Latifi en het gat 1->20.
Maar als je het verschil niet kan zien tussen bijv VER-> HAM en HAM->PER->LEC dan kan ik je niet verder helpen, "je foto's ontkrachten dat imho" is echt compleet onzin.
[...]
Dat is dus ook gewoon compleet onzin, ten eerste ik heb de regel hier gequote, die is voor interpretatie vatbaar, maar zeer simpel en duidelijk. De voorste bepaalt het tempo, de rest heeft aan te sluiten. Dit geldt ook bij de safety car. (voorste bepaalt tempo als de lichten uitgaan)
Ten tweede Max doet al precies wat je suggereert omdat iedereen de regels aan zijn laars lapt, moet hij wel. Als je een voorbeeld wil zien van hoe Max aansluit in een opwarmronde kan ik Spanje van dit jaar aanraden.
Daarnaast wordt het tegenwoordig bij de kwalificatie ook steeds erger, waar men geen vuile lucht wil en dan niet na 3 tot 5 seconden achter de voorganger zijn ronde begint, maar gewoon 10 seconden wacht en wat gebeurt er dan? Nou ja zie Oostenrijk, hartstikke gevaarlijk, maar handhaven???
Nee joh, FIA is te druk met een automatisch sensortje bij pitstops dat supergevaarlijk is, terwijl mercedessen met wielspin de pitbox uitrijden en spinnen naast 10 monteurs van een ander team.
Op dit soort dingen moet je bovenop zitten, anders neemt men steeds meer en meer ruimte, dat zie je gewoon gebeuren, tot het zoals altijd fout gaat en men te laat is met ingrijpen. De laatste race was juist een duidelijk voorbeeld van veel te grote gaten in de opwarmronde en het wordt genoemd door een analyst, daarom wordt het besproken, niet omdat Max toevallig vaak pole pakt tegenwoordig.
Dan zou je vast heel blij zijn met de penalty van Alonso op Monza omdat hij 2 seconden voor Massa reed...
Verder zijn er vaak genoeg straffen uitgedeeld voor teveel afstand laten tot de SC etc.
[ Voor 0% gewijzigd door DaniëlWW2 op 30-10-2021 15:12 ]
2006? Pff en >10 jaar daarvoor ook al ja....Requiem19 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:59:
[...]
Keek je al F1 in 2006?
Dan zou je vast heel blij zijn met de penalty van Alonso op Monza omdat hij 2 seconden voor Massa reed...
Verder zijn er vaak genoeg straffen uitgedeeld voor teveel afstand laten tot de SC etc.
Maar ik kan me echt niet elk incident en elke race herinneren van de laatste 30 jaar. Ik heb ff gezocht naar monza 2006, gaat dat om "blokken" tijdens quali? Ik mis de relevantie een beetje, maar dat lijkt mij van wat ik er zo kort van heb gezien een belachelijke straf.
Dat was geloof ik nog de tijd van Ferrari International Assistance of zoiets?
Het heeft in de meeste sporten weinig zin om te gaan vergelijken met een situatie van 15 jaar geleden, inzichten, regels en omstandigheden veranderen continu. Heb je wellicht voorbeelden van een straf achter de SC van zeg de laatste 4 jaar? Ik kan het me niet herinneren, ik schat wel in dat de verhouding overtredingen:straffen veel te hoog is, het is wel iets waar ik alert op ben tijdens races, zeker sinds ik standaard met 1 onboard camera erbij kijk.
erutangiS
Het gaat misschien ook een beetje ver om de hele startprocedure om te gooien omdat Max en Lewis nu wat langer moeten wachten. Dat ze er onderling wat langer over doen als de ander voor staat; all part of the game.
Radio Rewind | 2021 United States Grand Prix | Hamilton Chases Verstappen
Even klikken want FOM
[ Voor 18% gewijzigd door Extigo op 30-10-2021 19:24 ]
Een achtergrond rapportage over de Cadillac die gebruikt werd door Shaq om te arriveren voor de podium ceromonie. Video's in het artikel bekijken op eigen risico.
https://jalopnik.com/we-n...shaqs-cadillac-1847962466
Ik heb de volledige versies, ~30 min per stuk, allen aan elkaar geplakt. Dat levert op dit moment al ruim 7 uur aan 2021 "samenvatting" opExtigo schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 19:24:
[YouTube: Radio Rewind | 2021 United States Grand Prix | Hamilton Chases Verstappen]
Radio Rewind | 2021 United States Grand Prix | Hamilton Chases Verstappen
Even klikken want FOM
Testing, one, two ...
Is het niet zo dat RAI zijn banden opwarmt door lange stukken vol gas te rijden ipv te slingeren?MrOleo schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 18:46:
Inderdaad niet echt handig om het zo te noemen, maar dat zal zijn om rekening te houden met kortstondige technische issues ofzo? Ik denk dat we het er eens over zijn dat de gaten die bijv. Raikonnen laat vallen niet onder tight as possible vallen.
oZy schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 09:52:
[...]
Is het niet zo dat RAI zijn banden opwarmt door lange stukken vol gas te rijden ipv te slingeren?
Bwoah.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Wil je dat bij bocht 1 laten samenkomen dan?werphengel schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 18:00:
De auto's die vooraan staan zijn toch al de snelste auto's op de grid. Gun de auto's die verder achteraan starten, en al minder goed materiaal hebben dan ook het voordeel van warmer banden.
Het gaat misschien ook een beetje ver om de hele startprocedure om te gooien omdat Max en Lewis nu wat langer moeten wachten. Dat ze er onderling wat langer over doen als de ander voor staat; all part of the game.
En dit zou een leuke toevoeging zijn als de verschillen niet zo groot waren. 20x een seconde ruimte laten lijkt me voldoende. Dan zit er echt niet zo'n enorm gat tussen.
Als de heren zich er niet echt heel druk om maken, waarom wij dan wel?
Omdat er geen race is dit weekendchevsticks schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 11:23:
waarom wij dan wel?
-
Vind dit dan toch wel weer een klasse actie van Hamilton

The resemblance is uncanny.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Ik zou die combi van rbr powertrans en vag maar raar vinden. Lijkt me dat het bij de Japanners ook de wenkbrauwen doet fronsen toch?
Hoezo? Honda stapt er na dit jaar uit. En dit VAG verhaal gaat over de nieuwe motorformule vanaf 2026. RBR powertrains is niet in staat om zelf een nieuwe motor te ontwikkelen.De_Bastaard schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:58:
Wat is dit nu weer voor geruchten gedoe over VAG die met RBR weer de F1 in zou willen?
Ik zou die combi van rbr powertrans en vag maar raar vinden. Lijkt me dat het bij de Japanners ook de wenkbrauwen doet fronsen toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Spollie op 31-10-2021 20:30 ]
Maar geeft wel alles in licentie aan Red Bull Powertrains. Die worden echt niet blij als VAG daar een kijkje in de keuken komt nemen.
Red Bull gaat naar mijn idee echt niet voor 4 jaar een enorme fabriekshal de grond uit stampen. En zelfs die 4 jaar is dan overdreven, want volgend jaar komen de motoren nog gewoon uit Japan.En dit VAG verhaal gaat over de nieuwe motorformule vanaf 2026. RBR powertrains is niet in staat om zelf een nieuwe motor te ontwikkelen.
Daarnaast zou het ook raar zijn als Red Bull personeel wegkaapt bij Mercedes High Performance Powertrains om bij hun aan de 2026 motor te werken, om vervolgens helemaal geen motor voor 2026 te maken en het met VAG te doen.
Zoals hierboven aangegeven zijn ze wel de kennis, kunde en faciliteiten daarvoor aan het realiserenSpollie schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 20:30:
[...]
Hoezo? Honda stapt er na dit jaar uit. En dit VAG verhaal gaat over de nieuwe motorformule vanaf 2026. RBR powertrains is niet in staat om zelf een nieuwe motor te ontwikkelen.
Het hoeft niet meer te zijn dan een badge op de motor en een zak geld voor Red Bull Racing. Zo heeft Tag Heuer eens een keer een motor "gebouwd". Ook dat was bij Red Bull Racing en het was een Renault blok met een ander logo erop. Het jaar was 2016.De_Bastaard schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 19:58:
Wat is dit nu weer voor geruchten gedoe over VAG die met RBR weer de F1 in zou willen?
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Ze hebben zelf ontzettend veel kennis aan boord over hybride motoren. Ik zou eerder verwachten dat VAG motoren leverancier wordt dan dat ze een samenwerking met RBR aan gaan.
Hell, de Haas of Alfa Romeo teams overkopen lijkt me dan nog eerder een logische stap als je de F1 in wilt stappen.
Ik zou eerder denken aan teams zoals Williams. Jost Capito heeft een VW motorsport verleden en het zou zomaar kunnen wanneer de Mercedes deal in 2025 afloopt het in 2026 voor iets anders gaat.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 01-11-2021 18:12 ]
https://untappd.com/user/OzzBier
Dat zit gewoon allemaal netjes afgetimmerd in contracten. Alles waar Honda "niet blij" van wordt zal gewoon contractueel vastgelegd zijn. Honda weet echt wel dat alles wat je overdraagd qua kennis gewoon daarna een eigen leven zal gaan leiden binnen de juridische mogelijkheden. Daarom duurt zo'n traject om zoiets op te zetten ook makkelijk meerdere jaren. Ga er dus maar niet vanuit dat Honda's mening in zo'n samenwerking ook maar enigszins van belang is.RobertMe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:30:
[...]
Maar geeft wel alles in licentie aan Red Bull Powertrains. Die worden echt niet blij als VAG daar een kijkje in de keuken komt nemen.
Judging by these images I seldom think that Jeddah won't be ready for December 5th. The circuit and its facilities don't even look close to being finished and barring something miraculous occurring I can see the race being cancelled if the circuit fails its FIA inspection. #F1 pic.twitter.com/fcAZCneyWg
— Ed Spencer (@EdSpencer99) 31 oktober 2021
Extigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
Als ik onderstaande foto's en de tweet waar ze vandaan komen bekijk, denk ik inderdaad dat de race in Jeddah er niet gaat komen.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Aan handjes geen gebrek in dat soort landen, maar dit zie ik ze nog niet voor elkaar krijgen
Vaak bu'j te bang!
Een baan moet toch een bepaalde periode voor de race (4 weken?) helemaal af zijn? Nu gelden bepaalde regels uiteraard meer voor de één dan voor de ander, maar als dit er op dit moment zo bij ligt kan de FIA deze race onmogelijk door laten gaan.Extigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
Als ik onderstaande foto's en de tweet waar ze vandaan komen bekijk, denk ik inderdaad dat de race in Jeddah er niet gaat komen.
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Is dit "straatcircuit" nou volledig aangelegd ? Of slechts gedeeltelijk ? Anders snap ik niet waarom ze het een straatcircuit noemen.Extigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Dat er bepaalde (tijdelijke) gebouwen neergezet worden snap ik uiteraard wel...
Er gaan verhalen dat ze vanaf '25/'26 de MGU-H weg willen doen. VAG zou dan wel willen instappen.De_Bastaard schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 22:07:
Maar dat zou toch vanuit VAG gek zijn?
Ze hebben zelf ontzettend veel kennis aan boord over hybride motoren. Ik zou eerder verwachten dat VAG motoren leverancier wordt dan dat ze een samenwerking met RBR aan gaan.
Hell, de Haas of Alfa Romeo teams overkopen lijkt me dan nog eerder een logische stap als je de F1 in wilt stappen.
https://the-race.com/form...d-bull-volkswagen-tie-up/
Porsche en Audi hebben genoeg ervaring met KERS vanuit LMP1 en Formule E.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 01-11-2021 08:52 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Geen probleem. Horner verwachtte toch al dat dat meer iets zou zijn voor MercedesExtigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Volgend jaar komend de onderdelen uit Japan, die worden daar nog gewoon geproduceerd.RobertMe schreef op zondag 31 oktober 2021 @ 21:30:
[...]
[...]
Red Bull gaat naar mijn idee echt niet voor 4 jaar een enorme fabriekshal de grond uit stampen. En zelfs die 4 jaar is dan overdreven, want volgend jaar komen de motoren nog gewoon uit Japan.
Daarnaast zou het ook raar zijn als Red Bull personeel wegkaapt bij Mercedes High Performance Powertrains om bij hun aan de 2026 motor te werken, om vervolgens helemaal geen motor voor 2026 te maken en het met VAG te doen.
De fabriekshal die RBR aan het bouwen is, is vooralsnog puur voor de assemblage van de spullen die opgestuurd worden uit Japan, volledige productie van alle onderdelen in eigen huis gaat ze nooit lukken. De nieuwe fabriek die RBR aan het neerzetten is, is groot, maar ook weer niet ZO groot.
Bedenk ook dat het motorenregelement tot 2026 vast ligt, dus RBR hoeft ook geen aandacht te besteden aan het ontwikkelen van compleet nieuwe dingen.
En dan heb je nog de vraag of Red Bull in 2026 nog uberhaupt actief is in de F1, 5 jaar in F1, dat is echt een eeuwigheid.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Voor zover ik het heb begrepen is het een straten-circuit in een nieuw deel van de stadPlenkske schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:37:
[...]
Is dit "straatcircuit" nou volledig aangelegd ? Of slechts gedeeltelijk ? Anders snap ik niet waarom ze het een straatcircuit noemen.
Dat er bepaalde (tijdelijke) gebouwen neergezet worden snap ik uiteraard wel...
Zie bijvoorbeeld https://www.racefans.net/...-complete-f1-track-looms/
Het wordt een race tegen de klok en de logistiek er omheen zal een uitdaging blijven gedurende het GP weekend, want het circuit krijgt prioriteit tov de infra er omheen. Maar ik denk dat ze 't wel voor elkaar krijgen.Extigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Er is een hoop te doen en de FIA zal goed haar best moeten doen om 't zo "af mogelijk" in beeld te moeten brengen.
Ze willen er richting de 400 - 500 mensen aan het werk zetten, dat is ongeveer gelijk aan de Mercedes powertrain divisie in Brixton.Chiron schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:07:
[...]
Volgend jaar komend de onderdelen uit Japan, die worden daar nog gewoon geproduceerd.
De fabriekshal die RBR aan het bouwen is, is vooralsnog puur voor de assemblage van de spullen die opgestuurd worden uit Japan, volledige productie van alle onderdelen in eigen huis gaat ze nooit lukken. De nieuwe fabriek die RBR aan het neerzetten is, is groot, maar ook weer niet ZO groot.
Bedenk ook dat het motorenregelement tot 2026 vast ligt, dus RBR hoeft ook geen aandacht te besteden aan het ontwikkelen van compleet nieuwe dingen.
En dan heb je nog de vraag of Red Bull in 2026 nog uberhaupt actief is in de F1, 5 jaar in F1, dat is echt een eeuwigheid.
Doet mij denken aan de Wereldruiterspelen in 2018... beloofde de wereld te worden en op tijd af te zijn; niks was af, alleen de stallen voor de paarden (gelukkig).Luckeh schreef op maandag 1 november 2021 @ 09:44:
[...]
Het wordt een race tegen de klok en de logistiek er omheen zal een uitdaging blijven gedurende het GP weekend, want het circuit krijgt prioriteit tov de infra er omheen. Maar ik denk dat ze 't wel voor elkaar krijgen.
Er is een hoop te doen en de FIA zal goed haar best moeten doen om 't zo "af mogelijk" in beeld te moeten brengen.
Wow... bizar dat je daar weinig over hoort in de mediaExtigo schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:27:
[Afbeelding][Afbeelding]
[Twitter]
Mijn boefje is liev!
Zou wat zijn als er door dit soort omstandigheden en een nieuwe coronauitbraak dermate veel races afvallen, dat Ver of Ham kampioen wordt door een cancellation (want niet genoeg punten meer te verdienen in resterende races). Dat zou wel een coitus-interruptus van epische proporties zijn na zo'n grandioos seizoen...JB schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:15:
[...]
Wow... bizar dat je daar weinig over hoort in de media
Vincere Per Belli
team overnemen is waarschijnlijk goedkoper; geloof dat een nieuw team inschrijven een prijskaartje heeft van 250 miljoen(?)Jasphur schreef op maandag 1 november 2021 @ 08:56:
Heb liever dat ze erbij komen dan dat ze teams overnemen. Meer wagens is meer beter
In de discussie over de overnamen van Sauber ging het over iets minder, maar laat het 200 miljoen zijn: dan kan je alleen maar meedoen, je hebt nog geen mensen, geen auto, geen coureur, geen sponsoren, niks. Dus het is handiger een team over te nemen, dan heb je in elk geval iets om mee te beginnen.himlims_ schreef op maandag 1 november 2021 @ 10:41:
[...]
team overnemen is waarschijnlijk goedkoper; geloof dat een nieuw team inschrijven een prijskaartje heeft van 250 miljoen(?)
ping 127.212.23.124
7 Nov Mex
14 Nov Bra
21 Nov Qtr
Wat betreft Porsche, die hebben achter de schermen natuurlijk stiekem al wel wat infrastructuur en mensen staan vanuit hun andere raceklassen en destijds in het V6 hybrid tijdperk toen er nog sprake was van een plan om vanaf 2021-2023 met een versimpelde V6 te gaan rijden hadden ze ook al een testsetup voor een F1 motor, afgeleid van hun WEC lijn.
Ik zou ook niet verwachten dat een merk als Audi of Porsche geen sponsoren aan kan trekken, idem met coureurs.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Volgens de projectleider is het allemaal op tijd klaar 🤷🏽♂️jaapstobbe schreef op maandag 1 november 2021 @ 11:05:
Als Jeddah niet doorgaat dan wordt WDC waarschijnlijk beslist binnen 3 weken vanaf nu.
7 Nov Mex
14 Nov Bra
21 Nov Qtr
https://www.formule1.nl/n...ekert-zijn-op-tijd-klaar/
Vind het lastig te geloven als je de foto’s zo ziet…
Dit topic is gesloten.
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"
Alle weekend topics van 2021: ~[F1 2021] Racetopics
Discussie omtrent de uitzendrechten die Ziggo kwijt is geraakt mag in [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Let even op of jouw onderwerp niet beter in [F1] Randzaken kan.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Discussie over herkomst of 'kleur' van coureurs is offtopic
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 2
GP in Nederland: [F1] Grand Prix van Nederland: Zandvoort
En voor interesse iRacing is er ook: iRacing 2016-2020
F1 E-sports: [F1 2020] Het grote niet Formule 1 E-sport racetopic.
Racepool: [F1] Racemanagers/pools 2021
Randzaken: [F1] Randzaken