Tomcatter_31 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:08:
[...]
Baku had hij zeker pech, maar tegelijk ook geluk dat Hamilton het vervolgens ook weggooit. Spa had hij zeker kunnen winnen, maar op een hele race afstand had hij ook om allerlei redenen uit kunnen vallen. Nu hoefde hij er niks voor te doen. Silverstone was door toedoen van Hamilton idd grotendeels. Monza was daarentegen weer andersom. Dus daar had Verstappen weer voordeel van dat beide uitvielen. Hamilton heeft zeker het nodige geluk gehad dit jaar. Maar Verstappen heeft ook wel zijn momentjes gehad. Dat is enige wat ik wilde aangeven.
De geluk momentjes die Verstappen heeft gehad stellen vrij weinig voor vergeleken met de mazzel die Hamilton dit seizoen al gehad heeft.. Bakoe mag je niet eens meetellen vind ik want die zogenaamde mazzel voor Max met de fout van Lewis had niet eens gebeurt als hij niet eerst enorme pech had gehad met die klapband met nog maar 5 ronden te gaan, dan had hij die race gewoon gewonnen met ook nog de snelste ronde = 26 punten.. Hamilton was dan slechts 3e geworden = 15 punten.. Max had in Bakoe dus 11 punten moeten uitlopen, nu bleef het 0-0, in feite 11 punten winst dus voor Hamilton ondanks zijn fout.. Niks geen mazzel voor Max die race.. Die fout van Lewis was meer iets gerechtigheid dan mazzel imho..
Silverstone en Boedapest lijken me duidelijk, dat was een enorme lading punten die Lewis daar op Max gepakt heeft door pure mazzel met de 2 crashes van Max allebei veroorzaakt door een Mercedes..
Max had alleen duidelijk wat mazzel in Rusland dit seizoen waar hij van een P6 naar P2 ging, dat was het dan wel.. En Lewis pakte daar ook 7 extra punten door de regen.. En op Monza waar Max ervoor zorgde dat Lewis niet voor hem finishte, ook dat zal een paar punten gescheeld hebben, maar nog steeds niks vergeleken met wat er in Engeland en Hongarije gebeurt is..
Nee, als het om mazzel gaat was het echt geen gelijke wedstrijd dit jaar tot nu toe, die heeft Lewis al dik gewonnen t.o.v. Max.. Zonder geluk had Max nu ruim 50 punten voorgestaan en was het WK al bijna gelopen..
Ik hoop dat Max in Mexico en Brazilië ook weer kan winnen.. Dan staat hij minimaal 24 punten voor en moet het kunnen met nog maar 3 races te gaan, waarvan 2 op compleet nieuwe banen (geen nadeel voor Max denk ik) en 1 op Abu Dabi waar Max ook altijd wel goed gaat (vorig jaar gewonnen al liet Mercedes dat toen waarschijnlijk lopen zoals wel vaker op het einde van het seizoen als ze beide kampioenschappen al binnen hadden).. Max verdient het gewoon veel meer dan Lewis dit jaar, hij rijdt zo enorm goed en op hoog niveau.. Ik heb hem maar 1 klein echt foutje zien maken dit seizoen, dat was in Frankrijk de 1e bocht die hij mistte, voor de rest geen echte fouten.. Dat is bij Lewis wel anders, die heeft duidelijk meer echte fouten gemaakt en mindere weekenden gehad, zoals b.v. in Monaco.. Als Max kampioen wordt is dat niet meer dan zwaar terecht, bij Lewis niet, die wint het dan vooral door zijn mazzel met de 2 extra DNF's van Max.. My €0.02 tot nu toe..