[F1 2021] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 103.677 views

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteur:
  • nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:34

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2021 - GP-Topic Race 18

19. Gran Premio de México
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/Tvi6zVrnk8FI9wU5JaL0fppR/full.jpg

Data

vr 05 Nov
Free Practice 1:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:30(11:30) Local Time
Free Practice 2:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png22:00(15:00) Local Time
za 6 Nov
Free Practice 3:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png18:00(11:00) Local Time
Qualifying:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png21:00(14:00) Local Time
zo 7 Nov
Race:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png20:00(13:00)
 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png=NL-tijdCircuit tijd

Circuit

Circuit:Autodromo Hermanos Rodriguez
Lengte:4304 m
Aantal Ronden:71
Race Afstand:305.354 km
Ronde record:1:18.741 - Valtteri Bottas (2019)

Vorige Race

Datum:27 october 2019
Winnaar:Lewis Hamilton (Mercedes)
Race tijd:1:36:48.904
2e & 3e Plaats:VET, BOT
Pole:1:14.758 - Max Verstappen (Red Bull)
Snelste Ronde:1:15.024 - Charles Leclerc (Ferrari)
LinksFormula1.com

Wikipedia

Pirelli Banden

Compounds en Verplichtingen

Bandenkeuzes:
Per Race zijn 3+2* verschillende compounds beschikbaar.:
*+2 zijn de regen en natweer banden

Er zijn vaste kleuren en namen per race:
  • Wit (H) Hard
  • Geel (M) Medium
  • Rood (S) Soft
  • Intermediate (I) - Groen
  • Full Wet (W) - Licht Blauw

Teams moeten voor de race tenminste 1 setje van ieder van de verplichte compounds beschikbaar houden. Daarnaast moet er met minstens 2 verschillende compounds tijdens de race gereden worden***.
***Uitzondering bij Regen (zie onder @pinda powerrr ).

Iedere rijder moet 1 set van de Rode Soft band beschikbaar hebben voor Q3. Deze set wordt na Q3 aan pirelli terug gegeven. Rijders die Q3 (top 10) niet gehaald hebben mogen deze band houden voor gebruik in de race.
De top 10 van Q2 moet de race starten op de banden waarmee ze in Q2 hun snelste ronde hebben neergezet. Iedereen die buiten die top 10 kwalificeert heeft vrije keuze voor de start van de GP (mits aan het einde van de race voldaan kan worden aan de 2 verschillende compounds en verplichte bandenset regels**)
Eventuele gridstraffen zijn niet van invloed op de startband van Q2 top10 rijders. Ook met een gridstraf moeten zij starten op de in Q2 gebruikte band.

Gedurende een weekeinde moeten teams banden aan Pirelli terug geven. Dit gebeurt volgens onderstaand schema. De keuze welke banden ze terug geven is echter volkomen vrij.
  • Eén set na de 1e 40 minuten van FP1
  • Eén set na het einde van FP1
  • Twee sets na het einde van FP2
  • Twee sets na het einde van FP3
Banden keuze infographic

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYT4ppCuqXS2gtHQanrwVrggTF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9LTbL5zNR305DRpBS3C6JB7G.jpg?f=fotoalbum_large
Regen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/O24ymdL4iWrFqhXceMApRQRE/full.jpg
  • Tenzij Regen of Intermediate banden gedurende de race gebruikt worden, moeten alle rijders tenminste 2 verschillende (soorten) Dry-weather banden gebruiken tijdens de race. Waarvan tenminste 1 compound eén van de verplichte compounds moet zijn. (teams zijn vrij te beslissen welke compound dat is.)
  • Teams zijn naar eigen inzicht vrij om Regen of Intermediate banden te gebruikten tijdens kwalificatie &/of race. Tijdens de vrije trainingen mag dat alleen als de baan door de race-Director Nat verklaard is.
  • Indien achter de safetycar gestart moet worden wegens hevige regenval, is het gebruik van regenbanden verplicht.
  • Als het begint met regenen in de 3 minuten voor de start, zal de startprocedure afgebroken worden en zal de startprocedure terug naar het 10-minute point terug keren om teams de ruimte te geven passende banden te kiezen en eventueel te monteren.
  • Als de weersomstandigheden daartoe leiden kan de Race-director ervoor kiezen de start af te breken en pas te hervatten als de omstandigheden verbeterd zijn. Als alternatief kan hij ook kiezen voor een start achter de safety car en wanneer de baan voldoende veilig is een gewone staande startprocedure te starten.
  • Als een safetycar noodzakelijk is om een race te kunnen starten, zal een normale staande start plaatsvinden zodra de baan veilig genoeg geacht wordt. De wagens zullen dan normaal vanaf de grid starten.
  • Rondes achter de safety car tellen wel mee voor totale race afstand.

GP topic 2021 - 28-oktober-2021 - nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEj4_R7UGrCcDWU2D3GhMgGUQEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Suixxexj5ltb1VcqVThGHVyk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_lgIZzY506HokqOzIEP6qphHZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sOanSxJBwNxzgZVexWTAIJ9B.png?f=fotoalbum_large

HAM versus VER

Race 1:1 - 0 - (P1 -- P2) 25 - 18
Race 2:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 44 - 43
Race 3:1 - 0 - (P1 -- P2) 69 - 61
Race 4:1 - 0 - (P1 -- P2+FL) 94 - 80
Race 5:0 - 1 - (P7+FL -- P1) 101 - 105
Race 6:0 - 0 - (P16 -- DNF+FL) 101 - 105
Race 7:0 - 1 - (P2 -- P1+FL) 119 - 131
Race 8:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 138 - 156
Race 9:0 - 1 - (P4 -- P1+FL) 150 - 182
Race 10a:0 - 1 - (P2 -- P1) 152 - 185
Race 10b:1 - 0 - (P1 -- DNF) 177 - 185
Race 11:1 - 0 - (P2 -- P9) 195 - 187
Race 12:0 - ½ - (P3 -- P1) 202,5 - 199,5
Race 13:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 221,5 - 224,5
Race 14a:0 - 1 - (P5 -- P2) 221,5 - 226,5
Race 14b:0 - 0 - (DNF -- DNF) 221,5 - 226,5
Race 15:1 - 0 - (P1 -- P2) 246,5 - 244,5
Race 16:0 - 1 - (P5 -- P2) 256,5 - 262,5
Race 17:0 - 1 - (P2+FL -- P1) 275,5 - 287,5

HAM5xP1, 7xP2, 1xP3 ,1xP4, 2xP5 ,1xP7, 1xP15, 1xDNF
VER9xP1, 6xP2, 1xP9, 3xDNF
VER heeft de sprintrace in Silverstone gewonnen, HAM werd daar 2e, is in bovenstaande als een P1 & P2 verwerkt.
VER werd tweede in de sprintrace op Monza, HAM werd daar 5e, is in bovenstaande als een P2 & P5 verwerkt.

beschikbare WDC punten

Beschikbare punten
R181335x race win = 125, 5x FL = 5,
1x sprintkwalificatie race = 3
Mexico
R191074x race win = 100, 4x FL = 4,
1x sprintkwalificatie race = 3
Brazil
R20783x race win = 75, 3x FL = 3Qatar
R21522x race win = 50, 2x FL = 2Saudi Arabia
R22261x race win = 25, 1x FL = 1Abu Dhabi

De WDC moet nu uit het rijtje VER, HAM of BOT komen. PER heeft nu te weinig punten om nog WDC te worden.

[ Voor 100% gewijzigd door tweakduke op 04-11-2021 22:26 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Ik ga het gewoon zeggen. Alles slechter dan 1-2 voor RBR hier zou voor mij een teleurstelling zijn. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:29

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De middenmoot gaat mee van Pirelli. De temperatuur is rond de 23 graden dus aan banden spektakel verwacht ik niet veel.

De verwachtingen liggen hoog bij deze en de volgende GP, maar ja alles kan gebeuren. De GP van VS was een welkome meevaller en dan gaan we het gewoon weer zien dit weekend :)
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FDG9RBWWUAAjqwi?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-09 19:11
1 van de betere tijden en 1 van de leukere banen :) Vooral erg leuk dat er deze race nog geen WDC beslist wordt. En volgens mij ligt Mercedes nog niet ver genoeg voor om WCC te worden, toch?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:13
Jasphur schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:11:
1 van de betere tijden en 1 van de leukere banen :) Vooral erg leuk dat er deze race nog geen WDC beslist wordt. En volgens mij ligt Mercedes nog niet ver genoeg voor om WDC te worden, toch?
Ze liggen maar 23 punten voor... Dus dat WDCC is nog láng niet beslist. :+ :D

Als Bottas nog een paar engine penalties pakt en Checo doet het goed, moet Merc straks nog keuzes gaan maken tussen Hamilton of Constructeurskampioenschap O-)

[ Voor 17% gewijzigd door Waah op 04-11-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Waah schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:13:
[...]

Ze liggen maar 23 punten voor... Dus dat WDC is nog láng niet beslist. :+ :D
WCC bedoelde ik :P Typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Vind het nu al spannend. En het is pas donderdag
Verwacht hier mooi resultaat voor RB (dus Max en Per).
En na COTA kijk ik erg uit naar Mexico en Brazilië.

Ook een mooie racetijd zondag.
Heb er zin in

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
WCC hetzelfde, das het constructeurskampioenschap toch?
Dat scheelt 23 punten. WDC 12

Als Max en Checo het dus goed doen, en Bottas of HAM verzuimt... Zou Red Bull dus in het WCC ook aan de leiding kunnen komen O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Waah op 04-11-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Vroemmm :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Oh ik heb er zo'n zin in!
Ben nu al aan het nagelbijten voor zondagavond ;)

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Lekker, een hoge baan :)
En ook nog op een prettig kijktijdstip.
Welke was tot nog toe eigenlijk de hoogst gelegen dit seizoen?

[ Voor 37% gewijzigd door PalingDrone op 04-11-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:42
Heb er weer zin in!!

Ben benieuwd of Red Bull echt zo goed gaat presteren in Mexico. Zeker ook omdat ze het ook erg goed doen op "Mercedes-circuits". En je zou toch denken dat Mercedes iets gevonden moet hebben voor de ijlere lucht daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Heb er zin in, hoop niet op een herhaling van de laatste waar Verstappen door actie Bottas met lekker band uitviel.

Ze moesten ook in Mexico last minute nog veel schilderwerk afronden:

Veel fans voor Checo, zal voor de Mexicanen helemaal fantastisch zijn als Checo met de winst er vandoor gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:25

-tom-562

Oliesjeik

Woudloper schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:40:
Heb er zin in, hoop niet op een herhaling van de laatste waar Verstappen door actie Bottas met lekker band uitviel.

Ze moesten ook in Mexico last minute nog veel schilderwerk afronden:

[Twitter]

Veel fans voor Checo, zal voor de Mexicanen helemaal fantastisch zijn als Checo met de winst er vandoor gaat.
Afhankelijk van de positie van Hamilton in de race gaan Perez natuurlijk nooit eerste worden :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
...

De vraag is zal Checo de winst aan Max geven als hij 1e en Max 2e ligt... (edit waar Tom ook op duidt :+ )

[ Voor 4% gewijzigd door Quantor op 04-11-2021 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:28
Zolang Hamilton achter Verstappen ligt is er niets aan de hand! Kijk uit naar een prachtig weekend. Zit het stadion weer vol?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:34
mooie tijden weer, Q wat eerder op de avond.

De finale van het seizoen komt in zicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Quantor schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:46:
[...]

De vraag is zal Checo de winst aan Max geven als hij 1e en Max 2e ligt... (edit waar Tom ook op duidt :+ )
Hij is genoeg teamspeler om dat inderdaad te doen, hoe lastig dat in Mexico ook al zijn. Ik geloof niet dat hij een negatieve impact op de kampioenschapskansen van Max wil maken.

Ik verwacht dat Mercedes hier sterker gaat zijn dan in vorige seizoenen, omdat de motorupgrade die ze gehad hebben als het goed is (voor hen) beter werkt in de ijdelere lucht

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 04-11-2021 09:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:33

Player1S

Probably out in the dark

Hoog tijd dat het geluk van dat hoeft dus ook niet een keer op houdt.

Ik zeg Winst Max, Perez 2e en Hamilton ploft halverwege dus DNF + gridstraf volgende race + mentaal helemaal gebroken tot niveau Mazepin.

[ Voor 7% gewijzigd door DaniëlWW2 op 04-11-2021 09:04 ]

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Mooi moment voor Perez om te vlammen, Hamilton met brede schouders achter hem houden in de eerste chicane en lekker die 1-2 pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:09

DarkSide

theres no place like ::1

Boinkie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:57:
Zolang Hamilton achter Verstappen ligt is er niets aan de hand! Kijk uit naar een prachtig weekend. Zit het stadion weer vol?
Ik gun PER wel een overwinning. Zeker in Mexico.
Maar denk dat RB wel moet kijken naar het grotere plaatje

Voor het WCC maakt het niet uit of PER 1 en VER 2 is. Of VER 1 en PER 2.

Voor het WDC kan dat wel degelijk uitmaken.
We gaan er nu een beetje vanuit dat BRA ook een RB baan is.
Maar als VER daar door issues opeens P3 of P4 rijdt. Dan is hier P1 toch wel lekker.

Denk dus dat het dure punten kunnen worden als PER 1 wordt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Triple header coming up!!!

Mexico en Brazilië zijn toch wel races waar ik naar uitkijk, enige nadeel vind ik de tijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:26

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

We hebben er zin in, word helaas wel een lange zit tot de race begint Zondag.
Ik hoop op een mooi gevecht tussen Ver en Ham :)

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 04-11-2021 09:17 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Player1S schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:00:
Hoog tijd dat het geluk van [mbr] dat hoeft dus ook niet[/] een keer op houdt.

Ik zeg Winst Max, Perez 2e en Hamilton ploft halverwege dus DNF + gridstraf volgende race + mentaal helemaal gebroken tot niveau Mazepin.
Nee joh, we willen nog een leuk spannend seizoen :D
En ALS max kampioen wordt, hoop ik toch echt op een gefrustreerde boordradio. Een beetje zoals Vettel's eerste kampioenschap :+ waar Alonso en de andere kandidaten ook vrij gefrustreerd over de boordradio kwamen :+

Ik zie een "Max moet 1e worden, en Hamilton minimaal 8e" wel zitten. Waarbij Yuki Tsunoda vervolgens op miraculeuze wijze Hamilton 10 rondes achter zich weet te houden en P8, en het kampioenschap voor Max, weet veilig te stellen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:05

basvn

Breezand - NHN

Op naar de volgende Maxico!
En een 1-2 voor RBR zou zeker lekker zijn. hopen dat ze de motor van Perez een beetje extra willen geven, zodat hij er mooi bij kan blijven.
RBR zit hier uiteindelijk in de sport voor de marketing, dus je rijder uit Mexico, voorop laten rijden, is iets wat je graag wilt

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
pilskes schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:16:

Mexico en Brazilië zijn toch wel races waar ik naar uitkijk, enige nadeel vind ik de tijden...
Ik vrees wel voor Brazilië, mbt. Covid.. Het loopt daar echt zwaar de pan uit, de President is een complete randdebiel die laatst nog verklaarde dat je van de vaccinaties AIDS kreeg |:(

Daar moet je eigenlijk niet willen zijn nu.. Snap ook niet waarom die nog doorgaat, terwijl andere races voor minder gecancelled worden :X

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:21

Reinier

\o/

Geen idee wat ik overdag moet doen -O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZQcZvCND8ibxF4dgdLMuaZ1kjDo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/eYVTgnBgHUcycP4zhvgYG3IW.png?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA

Ik vind het wel fijn zo'n avondrace. Dan ka je de hele dag dingen doen en fijn de week afsluiten met een race. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:59

TrekDr0p

QR niet scannen

Hopen dat VER dit jaar wel afremt voor gele vlaggen :+
En dat VER en PER 1 - 2 starten en per nog een paar ronden op 1 mag rijden als VER nieuwe banden krijgt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:03

Damian

Insane Obtrusion

Wel bijzonder dat iedereen Mercedes al achter de Red Bulls ziet...

Volgens mij is het dit jaar redelijk afwachten elke keer hoe de kaarten liggen...

Hier de race van de laatste keer:

Klikkie want FOM

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaxPelle12
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14:46

Ik vind het juist wel fijn om in de avond te kijken. Dan heb ik nog wat aan de rest van de dag. Nu moet ik de dignen vaak voor een race doen. Ik vind het in de avond ook chiller kijken aangezien je dan wel wat relaxter op de bank zit. Ook is de keuze om er een biertje bij te drinken wat makkelijker. Aangezien je soms na een middag race nog steeds moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-09 18:49
poor Leno schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:22:
[...]

Ik vrees wel voor Brazilië, mbt. Covid.. Het loopt daar echt zwaar de pan uit, de President is een complete randdebiel die laatst nog verklaarde dat je van de vaccinaties AIDS kreeg |:(

Daar moet je eigenlijk niet willen zijn nu.. Snap ook niet waarom die nog doorgaat, terwijl andere races voor minder gecancelled worden :X
Als ik de cijfers mag geloven die google mij geeft als ik "brazilie corona" intik, zit het juist op een erg laag pitje nu daar.
Maar dat is pas over een week.

Eerst Mexico !
Altijd bijzonder die hele lange run naar bocht 1.
Hopelijk doet RedBull hier goede zaken voor het WCC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Laatst online: 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

MaxPelle12 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:29:
[...]

Ik vind het juist wel fijn om in de avond te kijken. Dan heb ik nog wat aan de rest van de dag. Nu moet ik de dignen vaak voor een race doen. Ik vind het in de avond ook chiller kijken aangezien je dan wel wat relaxter op de bank zit. Ook is de keuze om er een biertje bij te drinken wat makkelijker. Aangezien je soms na een middag race nog steeds moet rijden.
De vorige race was slecht voor mijn hartslag en bloeddruk; daarna in slaap vallen had ik moeite mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Boinkie schreef op donderdag 4 november 2021 @ 08:57:
Als de situatie PER-VER-HAM is, verwacht ik dat er snel gewisselt gaat worden naar VER-PER-HAM :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Nou, voor iemand met kleine kinderen zoals ik is dit HET ideale tijdstip. Pizza bestellen, bier koud zetten... het zijn dingen die ik in de middag minder snel doe :P
-tom-562 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:34:
[...]

Als de situatie PER-VER-HAM is, verwacht ik dat er snel gewisselt gaat worden naar VER-PER-HAM :P
Denk je? Ik het zou het PER wel gunnen. Benieuwd of Max en team dat ook doen... en hoe PER hier zelf in mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

yinx84 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:38:
[...]

Nou, voor iemand met kleine kinderen zoals ik is dit HET ideale tijdstip. Pizza bestellen, bier koud zetten... het zijn dingen die ik in de middag minder snel doe :P

[...]

Denk je? Ik het zou het PER wel gunnen. Benieuwd of Max en team dat ook doen... en hoe PER hier zelf in mee gaat.
Ik denk het wel. Het zijn waardevolle punten op dit moment. Het is niet zo alsof Max nu een dikke voorsprong heeft. Ieder puntje is er een.

Overigens vind ik de racetijd ook een dikke prima (heb hier ook een peuter rondlopen). Overdag gewoon tijd voor andere dingen, en 's avonds kan papa met een potje bier en een pizza F1 kijken 8)

[ Voor 15% gewijzigd door -tom-562 op 04-11-2021 09:42 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik verwacht geen makkelijke 1-2 voor RB. Mercedes gaat het gewoon goed doen en HAM met zijn klasse zal hem op plek 2 positioneren verwacht ik. Prima tijd ook!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Laatst online: 15:11

Chiron

Moderator Discord
Damian schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:27:

Volgens mij is het dit jaar redelijk afwachten elke keer hoe de kaarten liggen...

[YouTube: 2019 Mexican Grand Prix: Race Highlights]
Klikkie want FOM
De hele reden dat HAM won in 2019 was dankzij een (oke, had ie aan zichzelf te danken) 5 plekken gridstraf voor Max, en een lekke band. Daarna reed Max als een malle door het veld heen naar voren. Aangezien ie de 2 keren daarvoor achter elkaar won, zou het volgens de statistiek toch wel Max moeten zijn. Eentweetje met Perez op P2 (Mocht Perez P1 rijden en Max P2 denk ik dat ze toch wel even switchen voor het WDC) zou helemaal mooi zijn.

Gezien de ligging en de lagere druk in de atmosfeer, is dit echt een baan waar je het van de mechanische grip moet hebben. Trucjes als die knikkende achtervering waarmee Mercedes de diffuser 'uit' kan zetten op de rechte stukken gaat ze niet helpen hier. Daar is de baan te bochtig voor en het effect veel te klein door de luchtdruk.
Ook op het gebied van de turbo zijn er een aantal factoren waardoor Mercedes niet de ideale setup heeft.

Maar je hebt inderdaad gelijk dat we nog wel even af moeten wachten wat de kaarten doen na het schudden. En of er niks geks gebeurt als gele/rode vlaggen etc.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:29

pietje63

RTFM

Uit de OP
Circuit
Ronde record: 1:18.741 - Valtteri Bottas (2019)
Vorige race
Pole: 1:14.758 - Max Verstappen (Red Bull)
Snelste Ronde: 1:15.024 - Charles Leclerc (Ferrari)
Lijkt tegenstrijdig, of is er een reden dat de snelste ronde niet telt als record? Kwalificatie kan het niet zijn, want anders had Max wel de snelste ronde gehad.

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:29

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik ben benieuwd of Ferrari een rol gaat spelen dit weekend. In Monaco waren ze al sterk, de verschillen op andere circuits leken voornamelijk een beperking qua vermogen te zijn. In Baku stond Leclerc ook op pole en zat er goed bij in de race. Als vermogen een beperkte rol gaat spelen en downforce des te meer zie ik wel een spannende Q en race tegemoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 14:42
pietje63 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:50:
Uit de OP

[...]

Lijkt tegenstrijdig, of is er een reden dat de snelste ronde niet telt als record? Kwalificatie kan het niet zijn, want anders had Max wel de snelste ronde gehad.
Ik zie de snelste ronde staan als volgt:

Fastest lap: Monaco Charles Leclerc (Ferrari) – 1:19.232 (lap 53)
Wikipedia: 2019 Mexican Grand Prix

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Damian schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:27:

[YouTube: 2019 Mexican Grand Prix: Race Highlights]
Klikkie want FOM
dáárom dacht ik dat MEX = MAX. Ik had deze gewoon in een hoekje weggestopt om nooit meer te kijken. Bedankt voor de herinnering :+

Zonder gein: Ik ben er ook iets minder zeker van eigenlijk. Red Bull ging altijd goed in Mexico maar volgens mij vrijwel alleen maar met de Renault motor. (Ze begonnen in 2018 met Honda te rijden?). Renault heeft een ander motor principe terwijl Honda wat meer richting de Mercedes motor is gegaan, zo begrijp ik hem in ieder geval.

Het kan dus betekenen dat de motor helemaal niet beter gaat dan mercedes en dat het neer komt op puur auto performance en dan weet ik het niet meer zo zeker eigenlijk..

Ander hersenspinsel:
Max is er eigenlijk wel bij gebaat om geen pole te krijgen. Als Perez nou pole pakt, dan kan Max mooi in z'n slipstream richting de eerste bocht en daar het stokje overnemen

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Oh ik vergeet dat Lewis en Max in 2019 ook nog contact hadden bij de start..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:21

Reinier

\o/

[...]
Ik heb ook kleine kinderen. Bij een GP overdag heb ik mooi een paar uurtjes voor mezelf. Nu komt het 's avonds in plaats van Netflixen c.q. Amazonprimen en moet ik me overdag met mijn kroost bezig houden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Aan de ene kant, Red Bull heeft meestal meer mechanische grip en in Mexico telt dat zwaar. Tot dit seizoen was de high-rake ook altijd de meer efficiënte manier om downforce te krijgen in Mexico, maar omdat Mexico weinig snelle bochten heeft zou het trucje van Mercedes met de achtervering hier juist heel goed kunnen werken. Vergeet niet dat de hoogste topsnelheid in een Formule 1 auto ook in Mexico gezet is, met een Mercedes motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16:33

Player1S

Probably out in the dark

Lijkt me een no-brainer. De Mexicaanse fans zullen het niet leuk vinden maar het gros zal ook wel inzien dat dat niets meer dan logisch is.
Ik denk dat ze zelfs bij een DNF van Hamilton nog wel gaan wisselen. Of Max moet zelf tegen sputteren en het Checo gunnen.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
mavamal schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:16:
Aan de ene kant, Red Bull heeft meestal meer mechanische grip en in Mexico telt dat zwaar. Tot dit seizoen was de high-rake ook altijd de meer efficiënte manier om downforce te krijgen in Mexico, maar omdat Mexico weinig snelle bochten heeft zou het trucje van Mercedes met de achtervering hier juist heel goed kunnen werken. Vergeet niet dat de hoogste topsnelheid in een Formule 1 auto ook in Mexico gezet is, met een Mercedes motor.
Ik denk juist van niet vanwege de ijlere lucht. Daardoor is het verschil tussen "normaal" en een stalled diffuser (als die Mercedes door zn achterveren zakt) relatief klein.

Zelfde effect als de DRS vleugel die openklapt. Als de luchtdruk hoger is zoals op een circuit heeft als het op zeeniveau ligt heb je meer luchtmoleculen die tegen de vleugel aan duwen zodat je meer weerstand krijgt als de DRS dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Mystikal schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:43:
Ik verwacht geen makkelijke 1-2 voor RB. Mercedes gaat het gewoon goed doen en HAM met zijn klasse zal hem op plek 2 positioneren verwacht ik. Prima tijd ook!
Het zal ook afhangen hoe goed Checo zich in de auto voelt.
Als het net zo is als op COTA kan ie er goed bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
-tom-562 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:34:
[...]

Perez rijdt toch altijd in dienst van Max. Elke pitstops wordt zó gepland dat het in het voordeel is van Max kijk maar naar de laatste race.

Als beide achter elkaar rijden moet gaat Max voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 15:36
Player1S schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:18:
[...]

Lijkt me een no-brainer. De Mexicaanse fans zullen het niet leuk vinden maar het gros zal ook wel inzien dat dat niets meer dan logisch is.
Ik denk dat ze zelfs bij een DNF van Hamilton nog wel gaan wisselen. Of Max moet zelf tegen sputteren en het Checo gunnen.
Ze zullen wel gek zijn bij Red Bull. Als ze opeenvolgende posities hebben eindigt Verstappen voor Perez. Enige 'hoop' voor Perez is als er auto's tussen hem en Verstappen zitten, dan telt het WCC immers ook.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Laatst online: 15:43
Hoogste topsnelheid was in Baku (378), ook door een Mercedes, maar dat was tijdens een training ;)
In mexico is wel de hoogste topsnelheid (372) in een race genoteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:39

AvK

Ready Set Go

Nu het Perez zijn thuiswedstrijd is ga ik er van uit dat hij er goed bij gaat zitten. Misschien wel een pole.
Zou op zich mooi zijn als Max als 2e start. Lekker in de slipstream volgen en dan als eerste de bocht door en wegwezen! :)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AvK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:12:
Nu het Perez zijn thuiswedstrijd is ga ik er van uit dat hij er goed bij gaat zitten. Misschien wel een pole.
Zou op zich mooi zijn als Max als 2e start. Lekker in de slipstream volgen en dan als eerste de bocht door en wegwezen! :)
Dat zou ook DE strategie kunnen worden, mits Perez het waar kan maken. De Mercedessen zijn eng snel weg bij de start (plenum koeling truc), en dat is momenteel het grootste pijnpunt vs. de Red Bulls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05:14
alexbl69 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 10:47:
[...]

Ze zullen wel gek zijn bij Red Bull. Als ze opeenvolgende posities hebben eindigt Verstappen voor Perez. Enige 'hoop' voor Perez is als er auto's tussen hem en Verstappen zitten, dan telt het WCC immers ook.
Ik denk dat bij RB zelf het WCC belangrijker is dan het WDC. Horner heeft een tijdje geleden (ik geloof in Zandvoort?) gezegd dat als team het WCC veel belangrijker is omdat daar de centen mee worden verdient. Als Hamilton het WDC wint en RB het WCC dan krijgen ze evenveel centen dan als Verstappen of Perez het WDC winnen.

Misschien dat er contractueel iets is afgesproken voor zulke situaties of dat het voor marketing doeleinden handiger is maar anders is er voor RB weinig reden om de posities om te draaien in Mexico.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
AtlAntA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
[...]
Misschien dat er contractueel iets is afgesproken voor zulke situaties of dat het voor marketing doeleinden handiger is maar anders is er voor RB weinig reden om de posities om te draaien in Mexico.
De eerste WDC afleveren die geen Mercedes rijder is, is wel een dingetje hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Kijken of de Red Bull hier weer de favoriet is en het weer Maxico gaat worden. Dan moeten ze het gaan winnen op het bochtige gedeelte, het rechte stuk zie ik Mercedes nog wel domineren.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08:53

g0tanks

Moderator CSA
Checo the tyre whisperer:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/7gs21xg1uix71.jpg

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
AvK schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:12:
En ik ga dat lekker eens onderbouwen. :)

Ik heb hier ook wel verwachtingen voor Perez, maar niet omdat het zijn thuisrace is. Nee, meer structurele redenen. We weten gewoon dat Perez moeite heeft met de instabiele natuur van de RN16B. De ene bocht wil die auto ondersturen, de volgende oversturen. Dat lijkt ook bewust zo te zijn omdat je zo een auto sneller kan maken. Het vraagt alleen wel om een exceptionele coureur om hiermee om te kunnen gaan. Die zit dus in die andere auto. Die ga je gewoon niet verslaan.

Maar waarom denk ik dat Perez hier wel iets kan? Nou omdat je op circuit met een dusdanig lagere luchtdruk werkt dat wat meer vleugel rijden, nauwelijks effect heeft op je topsnelheid. En we hebben dit seizoen gezien dat Perez iets beter presteert als ze de auto gewoon stabieler aan de achterkant kunnen maken met meer vleugel. Dat kan hier gewoon. Op veel circuits kan dit niet omdat die RB16B toch wel merkbaar meer luchtweerstand heeft voor het voordeel in de bochten en ter compensatie met getrimde vleugels moet rijden. Daar zal hier veel minder sprake van zijn.

Komt bij dat Perez langzaam maar zeker ook begint te leren hoe hij die auto het beste afgesteld wil zien en dus ook beter begint te presteren. Dat helpt ook. Het thuisvoordeel is puur psychologisch en kan ook de andere kant opwerken. Daar doe ik dus niet zoveel mee. En qua vermogen is het hier een kwestie van je compressor sneller laten werken en daarvoor moet je turbo ook sneller draaien. Dat is hier de afweging die je moet maken en Mercedes is daar meestal gewoon minder in geweest dan de andere teams. Maar ik weet niet hoe de 2021 Honda met die forse upgrades aan de verbrandingsmotor hier gaat presteren. Het zou alleen niet de doorslaggevende factor moeten zijn denk ik. Dat zou namelijk moeten zijn dat RBR hier relatief meer topsnelheid zou moeten winnen uit de lagere luchtdruk omdat hun auto meer luchtweerstand opwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
JohanKupers schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:34:
Kijken of de Red Bull hier weer de favoriet is en het weer Maxico gaat worden. Dan moeten ze het gaan winnen op het bochtige gedeelte, het rechte stuk zie ik Mercedes nog wel domineren.
Er was nog een track dit jaar waar je op zo'n setup kon rijden dat het voordeel van het Mercedes-systeem wat wegviel? Was dat Monza?

Toen had DRS heel weinig toegevoegde waarde kan ik me nog herinneren. En met een hoge baan zoals Mexico kan ik me goed voorstellen dat DRS een stuk minder effecties is. Er is een stuk minder Drag te Reducen door het System :+

En aangezien Mercedes nu niet bekend staat om héél geweldig te rijden in vuile lucht... en als ze dan weinig voordeel hebben aan DRS... Zou het nog best eens lastig kunnen zijn voor Mercedes als ze niet op no1 liggen na de eerste bochtensectie.

overspeed pakken uit de bochten zou dan best wel eens een voordeel kunnen zijn. Maar ook dan moet je er nog langs.

Ik verwacht gewoon weer een vooral tactisch spannende race. Wie doet wanneer de pitstop, wie ligt er na bocht 1 vooraan, etc.

Dus maar hopen dat Perez gewoon er bij zit vooraan bij de start O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:11

Spotmatic

Ken sent me

Ik ken Mexico alleen als Maxico. Checxico klinkt toch minder lekker. ;)

Verder prima tijden, maar net als vorige keer zal ik wel weer moeite hebben om in slaap te komen.

Edit: na afloop van de race bedoel ik natuurlijk! ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Spotmatic op 04-11-2021 12:21 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15:45

DataGhost

iPL dev

AtlAntA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:16:
[...]

Ik denk dat bij RB zelf het WCC belangrijker is dan het WDC. Horner heeft een tijdje geleden (ik geloof in Zandvoort?) gezegd dat als team het WCC veel belangrijker is omdat daar de centen mee worden verdient. Als Hamilton het WDC wint en RB het WCC dan krijgen ze evenveel centen dan als Verstappen of Perez het WDC winnen.
Toch niet (vanaf 1:38):

Perez kan ondertussen geen WDC meer worden trouwens dus voor zijn punten hoeven ze het in ieder geval niet te doen. Ze gaan gewoon keihard voor WDC, WCC komt waarschijnlijk vanzelf wel mee als Perez blijft presteren. Voor WCC maakt een plaats omwisselen niet uit dus op dit moment gaan ze bijna automatisch voor beide. Blijft dus alleen de hypothetische vraag of ze een hypothetische PER-VER 1-2 in Mexico om gaan wisselen. Als het ergens van af moet hangen is dat in ieder geval hoe dichtbij HAM in seconden zit en ook van zijn plaats. Bij HAM DNF zie ik geen enkele reden om te wisselen, de uitloop van VER is dan sowieso naar minimaal 30 punten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Ik zou je er geen illusies van maken dat Checo niet in dienst van Max rijdt, en eigenlijk alles en iedereen bij RBR. Zie ook de uitspraken van Yuki. (ik beschouw AT ook gewoon als 'de andere helft, van RBR').

Afgelopen race hield Checo ook netjes even in na de start om Max voor te laten.

Pas als het kampioenschap zeker is gesteld zal Checo eventueel cadeau's krijgen als een race win.

[ Voor 15% gewijzigd door Chiron op 04-11-2021 12:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

DataGhost schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:19:
[...]

[Twitter]

Blijft dus alleen de hypothetische vraag of ze een hypothetische PER-VER 1-2 in Mexico om gaan wisselen. Als het ergens van af moet hangen is dat in ieder geval hoe dichtbij HAM in seconden zit en ook van zijn plaats. Bij HAM DNF zie ik geen enkele reden om te wisselen, de uitloop van VER is dan sowieso naar minimaal 30 punten.
Ik denk dat RBR sowieso geen teamorders uitvaardigt als Checo op P1 rijdt met Max er vlak achter (tenzij Max overduidelijk sneller is). Beter voor het publiek, beter voor Checo en daardoor uiteindelijk ook voor Max. Ze moeten het immers nog een tijdje met Checo doen en dat gaat niet als ze hem als een Bottas gaan behandelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arvado
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:24
Spotmatic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat RBR sowieso geen teamorders uitvaardigt als Checo op P1 rijdt met Max er vlak achter (tenzij Max overduidelijk sneller is).
Ik weet wel zeker dat ze dat wel doen. Checo mag even netjes opzij gaan. Zo werkt het nou eenmaal. Zou andersom ook zijn geweest als Checo voorstond in punten. Max heeft alle punten nodig want er komen nog een paar races waarin Mercedes echt sterk gaat zijn. Dus Checo gaat even netjes aan de kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
DataGhost schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:19:
[...]

[Twitter]

Perez kan ondertussen geen WDC meer worden trouwens dus voor zijn punten hoeven ze het in ieder geval niet te doen. Ze gaan gewoon keihard voor WDC, WCC komt waarschijnlijk vanzelf wel mee als Perez blijft presteren. Voor WCC maakt een plaats omwisselen niet uit dus op dit moment gaan ze bijna automatisch voor beide. Blijft dus alleen de hypothetische vraag of ze een hypothetische PER-VER 1-2 in Mexico om gaan wisselen. Als het ergens van af moet hangen is dat in ieder geval hoe dichtbij HAM in seconden zit en ook van zijn plaats. Bij HAM DNF zie ik geen enkele reden om te wisselen, de uitloop van VER is dan sowieso naar minimaal 30 punten.
Tweede worden in het WCC is eigenlijk wel gunstig. Want dan heeft Mercedes ook volgend jaar minder tijd/berekenen beschikbaar omdat ze eerste werden in het WCC. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melantrix
  • Laatst online: 16-09 13:19
Chiron schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:22:
Zie ook de uitspraken van Yuki. (ik beschouw AT ook gewoon als 'de andere helft, van RBR').
Welke uitspraken? die heb ik denk ik gemist..

"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[knip]
Was eigenlijk door Verstappen zijn eigen actie, eerlijk is eerlijk, en uitgevallen is ie ook niet? 2019 hebben we het toch over?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Spotmatic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:24:
[...]

Ik denk dat RBR sowieso geen teamorders uitvaardigt als Checo op P1 rijdt met Max er vlak achter (tenzij Max overduidelijk sneller is). Beter voor het publiek, beter voor Checo en daardoor uiteindelijk ook voor Max. Ze moeten het immers nog een tijdje met Checo doen en dat gaat niet als ze hem als een Bottas gaan behandelen.
Ligt er een beetje aan waar HAM rijdt. Als HAM op P3 staat verwacht ik wel team-orders, staat hij verder weg of misschien zelfs wel uitgevallen, dan zie ik RBR PER nog wel laten winnen... Tenzij VER hem gewoon inhaalt natuurlijk :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arvado
Jasphur schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:34:
[...]

Ligt er een beetje aan waar HAM rijdt. Als HAM op P3 staat verwacht ik wel team-orders, staat hij verder weg of misschien zelfs wel uitgevallen, dan zie ik RBR PER nog wel laten winnen... Tenzij VER hem gewoon inhaalt natuurlijk :P
Echt niet. Ze zullen altijd wisselen als de situatie zich voor doet. RBR gaat echt het risico niet nemen dat ze op paar punten het WCC mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:49:
[...]
De hele reden dat HAM won in 2019 was dankzij een (oke, had ie aan zichzelf te danken) 5 plekken gridstraf voor Max, en een lekke band. Daarna reed Max als een malle door het veld heen naar voren. Aangezien ie de 2 keren daarvoor achter elkaar won, zou het volgens de statistiek toch wel Max moeten zijn. Eentweetje met Perez op P2 (Mocht Perez P1 rijden en Max P2 denk ik dat ze toch wel even switchen voor het WDC) zou helemaal mooi zijn.

[knip]
Dat zit zo in je hoofd? Het waren 3 plekken en hij lag met Hamilton in de clinch de eerste paar bochten, daar ging het eigenlijk al wat fout. Die lekke band had ie eigenlijk ook aan zichzelf te danken met zijn do or die actie op Bottas (die bijna goed uitpakte).

De snelheid was meer dan prima, maar dat alleen is niet voldoende hebben we in 2019 kunnen zien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Deze lurker is er ook weer.

Kan de kwalificatie ws niet zien helaas.

Soms wordt het minder spannend qua gevoel als je het e.e.a. mist, dus voor degenen met hoge bloeddruk en/of hartslag, ga iets anders doen ;)

Te koop....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14:57
"I'm gonna tell my kids this is Jesus" :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Arvado schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:37:
[...]

Echt niet. Ze zullen altijd wisselen als de situatie zich voor doet. RBR gaat echt het risico niet nemen dat ze op paar punten het WCC mislopen.
We gaan het meemaken, echter verwacht ik dat dit hele scenario niet eens gaat gebeuren omdat PER niet mee kan komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arvado
Jasphur schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:43:
[...]

We gaan het meemaken, echter verwacht ik dat dit hele scenario niet eens gaat gebeuren omdat PER niet mee kan komen :P
Daarover gesproken, het zou lekker zijn als hij een keer tussen Max en Ham in zou zitten. Dus idd 1-2 voor RBR. Moet kunnen in 1 van de komende 2 races denk ik.

Denk namelijk dat de laatste races Mercedes wel echt sterk is. Zou me niks verbazen als ze die allemaal winnen. En dan mag je hopen dat Max 2e wordt en Bot er niet tussen zit. Want dan ben je die voorsprong zo kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ga met mijn vriendin vast en zeker CoD Vanguard samen spelen om de tijd te doden >:) ( als split-screen werkt ). Iets voordat de race begint snacks op tafel en kijken :P

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 04-11-2021 13:04 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hardware-lover schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:40:
[...]

Dat zit zo in je hoofd? Het waren 3 plekken en hij lag met Hamilton in de clinch de eerste paar bochten, daar ging het eigenlijk al wat fout. Die lekke band had ie eigenlijk ook aan zichzelf te danken met zijn do or die actie op Bottas (die bijna goed uitpakte).

De snelheid was meer dan prima, maar dat alleen is niet voldoende hebben we in 2019 kunnen zien?
Dat is toch precies wat ik zeg? Als Max geen 5 3 plekken gridstraf en een lekke band had, zat er een grote kans in dat ie in 2019 Mexico ook op zn naam zou zetten, of minimaal op het podium zou staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Chiron schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:03:
[...]
Dat is toch precies wat ik zeg? Als Max geen 5 3 plekken gridstraf en een lekke band had, zat er een grote kans in dat ie in 2019 Mexico ook op zn naam zou zetten, of minimaal op het podium zou staan.
Misschien even opzoeken wat het woord "precies" betekent? :+

Van "als" lust ik er wel meer, hij had dit seizoen ook (bijna) al kampioen kunnen zijn nu ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:45:
[...]

Ik heb hier ook wel verwachtingen voor Perez, maar niet omdat het zijn thuisrace is. Nee, meer structurele redenen. We weten gewoon dat Perez moeite heeft met de instabiele natuur van de RN16B. De ene bocht wil die auto ondersturen, de volgende oversturen. Dat lijkt ook bewust zo te zijn omdat je zo een auto sneller kan maken. Het vraagt alleen wel om een exceptionele coureur om hiermee om te kunnen gaan. Die zit dus in die andere auto. Die ga je gewoon niet verslaan.

Maar waarom denk ik dat Perez hier wel iets kan? Nou omdat je op circuit met een dusdanig lagere luchtdruk werkt dat wat meer vleugel rijden, nauwelijks effect heeft op je topsnelheid. En we hebben dit seizoen gezien dat Perez iets beter presteert als ze de auto gewoon stabieler aan de achterkant kunnen maken met meer vleugel. Dat kan hier gewoon. Op veel circuits kan dit niet omdat die RB16B toch wel merkbaar meer luchtweerstand heeft voor het voordeel in de bochten en ter compensatie met getrimde vleugels moet rijden. Daar zal hier veel minder sprake van zijn.

Komt bij dat Perez langzaam maar zeker ook begint te leren hoe hij die auto het beste afgesteld wil zien en dus ook beter begint te presteren. Dat helpt ook. Het thuisvoordeel is puur psychologisch en kan ook de andere kant opwerken. Daar doe ik dus niet zoveel mee. En qua vermogen is het hier een kwestie van je compressor sneller laten werken en daarvoor moet je turbo ook sneller draaien. Dat is hier de afweging die je moet maken en Mercedes is daar meestal gewoon minder in geweest dan de andere teams. Maar ik weet niet hoe de 2021 Honda met die forse upgrades aan de verbrandingsmotor hier gaat presteren. Het zou alleen niet de doorslaggevende factor moeten zijn denk ik. Dat zou namelijk moeten zijn dat RBR hier relatief meer topsnelheid zou moeten winnen uit de lagere luchtdruk omdat hun auto meer luchtweerstand opwerkt.
Lijkt me alleen wel dat bij een lagere luchtdruk meer vleugel zetten ook minder effect heeft op de stabiliteit van de achterkant.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:08
Spannend, ben benieuwd wat het gaat worden. Hopelijk zet RB de lijn met overwinningen door d:)b

Hail to the king baby!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:45:
[...]

Maarreh, waarom zou het gunstig zijn dat hier minder luchtweerstand is zodat ze met meer vleugel kunnen rijden?? Uiteindelijk gaat het om de downforce die je hebt, en juist door de lagere luchtdruk heb je minder downforce (vandaar dus ook meer vleugel). Dus onder de streep gaat het rijgedrag niet perse beter of slechter worden.

In een vacuum heb je helemaal geen luchtweerstand of luchtdruk, maar daar heb je met n vliegtuigvleugel nog steeds geen downforce ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

hardware-lover schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:33:
Was eigenlijk door Verstappen zijn eigen actie, eerlijk is eerlijk, en uitgevallen is ie ook niet? 2019 hebben we het toch over?
Inderdaad, was in 2019. Was mede door zijn eigen inhaalactie. Vind het wel altijd discutabel of dit nu 100% zijn fout is geweest. Hoort gewoon bij het racen, ze geven elkaar geen millimeter en dan snij je met de voorvleugel net langs de achterband waardoor deze klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
hardware-lover schreef op donderdag 4 november 2021 @ 13:17:
[...]

Misschien even opzoeken wat het woord "precies" betekent? :+

Van "als" lust ik er wel meer, hij had dit seizoen ook (bijna) al kampioen kunnen zijn nu ;)
De strekking blijft hetzelfde; Qua pace zat het tot nu toe wel goed, ook in 2019. Max reed toen 3x de snelste tijd in de FP met ruime marge, en pakte de pole, ook met 2 tienden verschil tov. P2.

Als je er meer lust; Door de akkefietjes heeft Max zeker 50 punten in rook op zien gaan, en dan was de huidige WDC stand inderdaad heel anders geweest.

Dus op basis van de statistieken zou ik nog steeds zeggen Maxico zondag. Mits er dus geen gekkigheid gebeurt. Maar we gaan het zien :Y)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Ik heb even wat snelle berekeningen gemaakt (zitten vast nog wat foutjes in). Bij elke combinatie van HAM + VER op P1 en P2 (incl. fastest lap) blijft VER op 1 staan in het kampioenschap.

Valt VER uit, dan komt hij op maximaal 14 punten achterstand t.o.v. HAM
Valt HAM uit, dan komt hij op maximaal 38 punten achterstand t.o.v. VER.

Ben benieuwd welke combinatie het wordt. Het is dat ik geen gokker ben (want dan was ik al mijn geld al kwijt. :p)

[ Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 04-11-2021 15:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenvde89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:37
Spotmatic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:12:
Ik heb even wat snelle berekeningen gemaakt (zitten vast nog wat foutjes in). Bij elke combinatie van HAM + VER op P1 en P2 (incl. fastest lap) blijft VER op 1 staan in het kampioenschap.

Ben benieuwd welke combinatie het wordt. Het is dat ik geen gokker ben (want dan was ik al mijn geld al kwijt. :p)
Optie 2 graag _/-\o_ . Dat zou toch een stuk rustiger kijken zijn de laatste races, wetende dat je nog een DNF kunt hebben :9

Apple MacBook Pro | Apple iPhone 15 Pro | Apple AirPods Pro | Xbox Series X | LG OLED55CX6LA | Sonos Arc + 2x Sonos Play:1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Jeroenvde89 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:18:
[...]

Optie 2 graag _/-\o_ . Dat zou toch een stuk rustiger kijken zijn de laatste races, wetende dat je nog een DNF kunt hebben :9
Eens, zie hem liever de een na laatste race kampioen worden, dan de laatste bocht in de laatste race..
denk dat mn hart dat niet kan hebben

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-09 22:44
Spotmatic schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:12:

Pssst……

Rene in "[F1] Seizoen 2021"

:+

Mocht HAM uitvallen en VER winnen dan kan hij WDC worden door de overige races op P3 te finishen. Hij zou dan WDC kunnen worden zelfs als beide Mercedessen elke race voor het finishen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Rene op 04-11-2021 16:08 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Alleen heb je niet zo veel aan die topsnelheid als je in de bochten zoveel glijd dat je niet binnen 1 sec van je voorganger kan blijven :)

in de dragrace naar T1 kan het idd wel aardig helpen in lap1

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Rene schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:05:
[...]

Pssst……

Rene in "[F1] Seizoen 2021"

:+

Mocht HAM uitvallen en VER winnen dan kan hij WDC worden door de overige races op P3 te finishen. Hij zou dan WDC kunnen worden zelfs als beide Mercedessen elke race voor het finishen ;)
Ah, gelukkig klopten mijn berekeningen dus wel. :p

Ik ben het met je eens dat de druk nu vol op Mercedes staat. Maar het kan zomaar de andere kant op vallen, daar ben ik bang voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
Jeroenvde89 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 15:18:
[...]

Hij heeft iig nog een rekening open staan van Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn

basvn

Breezand - NHN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Eindelijk weer F1 en dan ook nog een een triple header. Ik hoop dat Mercedes wat uit de hoge hoed kan toveren en Hamilton de achterstand op Verstappen kan inlopen! Ze moeten alles op alles zetten dit seizoen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 november 2021 @ 19:05:
Eindelijk weer F1 en dan ook nog een een triple header. Ik hoop dat Mercedes wat uit de hoge hoed kan toveren en Hamilton de achterstand op Verstappen kan inlopen! Ze moeten alles op alles zetten dit seizoen!
Ik hoop het ook voor je. Ik ben voor een andere rijder en team. Mogen de beste winnen, zelf hoop ik dat de hegemonie van Mercedes kan worden doorbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ook weer zin in het weekend! Gas op die lollie!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
mark-k schreef op donderdag 4 november 2021 @ 14:25:
[...]

Maarreh, waarom zou het gunstig zijn dat hier minder luchtweerstand is zodat ze met meer vleugel kunnen rijden?? Uiteindelijk gaat het om de downforce die je hebt, en juist door de lagere luchtdruk heb je minder downforce (vandaar dus ook meer vleugel). Dus onder de streep gaat het rijgedrag niet perse beter of slechter worden.

In een vacuum heb je helemaal geen luchtweerstand of luchtdruk, maar daar heb je met n vliegtuigvleugel nog steeds geen downforce ;)
We hebben het dan ook niet over een vacuüm. ;)
Het gaat om een daling van de luchtdruk waardoor er ook minder lucht uit de weg geduwd moet worden. En een auto die hier minder efficiënt in is, zou juist hier meer winst moeten halen uit die lagere luchtdruk. Qua vleugel is mijn argument dat de auto stabieler zou moeten worden omdat er relatief meer neerwaartse druk achteraan de auto gegenereerd zal worden.

Daarboven komt nog eens dat je compressor harder moet werken en je turbo dus sneller moet draaien en ook koeling is lastiger. Nog twee dingen waar Mercedes vaker problemen mee heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
Ik heb altijd begrepen dat de RB’s zo’n goede mechanische grip hebben. Dat is toch de neerwaartse druk zónder earo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:16

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

werphengel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:18:
Ik heb altijd begrepen dat de RB’s zo’n goede mechanische grip hebben. Dat is toch de neerwaartse druk zónder earo?
Nee, mechanisch is voor het gemak dat wat je onderstel doet, geometrie van je wielen, "vering" , wishbones, stijfheid etc.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

werphengel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:18:
Neerwaardse druk zonder aero is meer de downforce uit de diffuser.
En auto’s met Rake hebben idd meer downforce uit de diffuser. (Als ze het stabiel krijgen)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-11-2021 20:39 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:08

The_Scarabial

MTB for life!

Echt mooie tijden om de race te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
pjottum schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:35:
[...]

Nee, mechanisch is voor het gemak dat wat je onderstel doet, geometrie van je wielen, "vering" , wishbones, stijfheid etc.
Ja, dat zeg ik toch!? 😁
Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord