[F1 2021] Race 18 GP van Mexico Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste
Acties:
  • 103.671 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YakuzA schreef op donderdag 4 november 2021 @ 20:39:
[...]

Neerwaardse druk zonder aero is meer de downforce uit de diffuser.
En auto’s met Rake hebben idd meer downforce uit de diffuser. (Als ze het stabiel krijgen)
Downforce uit de diffuser is gewoon een aerodynamisch effect en dus 'aero'.
Mechanische grip komt (zoals in de post boven je al staat) uit het chassis en de ophanging. Wat overblijft als je in een vacuüm zou rijden zeg maar - een diffuser doet dan niets.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Ah tijd voor Maxico! Mijn (Mexicaanse) vriendin, die normaal nooooooit F1 kijkt. Is nu opeens hardstikke fan van F1. Checo is daar nu ook mega populair. Dit wordt echt een Dutch GP repeat maar dan Mexicaans.

Checo deed gisteren een showrun in de RB7. Stonden 10,000 fans samengeplakt op Paseo de Reforma. (Grootste boulevard). Volgens mij was de straat iets van 2,5km lang. Stond helemaal vol. Volgens mij vriendin gaat het nieuws nu ook 24/7 daar over F1 en Checo (En ook Max is erg populair bij de Mexicanen).

Normaal wil ik natuurlijk dat Max wint, maar stiekem hoop ik dat Checo nu eens zijn thuis GP gaat winnen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Heb even teruggekeken naar 2018 en 2019, die eerste bocht is alles bepalend voor de gehele race. En nu al helemaal nu de druk voor beiden zo enorm hoog ligt. Zullen ze samen eruit crashen? :x Wat is dit toch zo enorm spannend. NU al..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

Bensimpel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:38:
Heb even teruggekeken naar 2018 en 2019, die eerste bocht is alles bepalend voor de gehele race. En nu al helemaal nu de druk voor beiden zo enorm hoog ligt. Zullen ze samen eruit crashen? :x Wat is dit toch zo enorm spannend. NU al..
Ligt er natuurlijk aan of ze naast elkaar starten.
Als door een wonder beide RBR en een FER voor de MER van HAM staat dan wordt het al een stuk minder spannend die eerste bocht :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:20
Met de hoge verwachtingen van iedereen vrees ik het ergste ( maar hoop het natuurlijk niet).

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:49

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Nee, je had het over aero, ik legde uit dat mechanische grip geen aero is, maar gewoon, eh, grip. Zoals je sneakers het beter doen dan van die bowlingschoenen als je rondjes gaat rennen.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

Heb op reddit r/formula1 prediction gezet op winst en pole max. En dat mclaren meer punten haalt dan ferrari. Heb er wel vertrouwen in. Al zou ik een perez max en dan de rest ook wel goed vinden 8)

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

TrekDr0p schreef op donderdag 4 november 2021 @ 21:42:
[...]

Ligt er natuurlijk aan of ze naast elkaar starten.
Als door een wonder beide RBR en een FER voor de MER van HAM staat dan wordt het al een stuk minder spannend die eerste bocht :+
Nouja, Mercedes speelt Russish roulette met de motor van HAM. Plus dat die motor nu op 2000 meter hoogte al minder efficient is, zullen ze echt er alles uit moeten persen. Als dat geen plof wordt. :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
v8power67 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:29:
Heb op reddit r/formula1 prediction gezet op winst en pole max. En dat mclaren meer punten haalt dan ferrari. Heb er wel vertrouwen in. Al zou ik een perez max en dan de rest ook wel goed vinden 8)
Denk dat die uitslag weinig kans maakt, ook RBR doet dan een teamorder gok ik zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Teknix1982 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:38:
[...]

Denk dat die uitslag weinig kans maakt, ook RBR doet dan een teamorder gok ik zo.
Echt niet, dan zijn ze nooit meer welkom bij de Mexicaanse fans. Het halve land is nu fan van Checo. Het is momenteel echt waanzin daar.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
v8power67 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:29:
Ik had misschien toch op Ferrari gegokt in de "Formule 1,2" strijd. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

https://www.ad.nl/formule...s-zo-uitgelaten~a77c3ab9/

Oh ik dacht aan 10k fans op reforma, nee waren er slechts 130k :+

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 05-11-2021 10:07 . Reden: Referral uit de link gehaald ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Bensimpel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:40:
[...]

Echt niet, dan zijn ze nooit meer welkom bij de Mexicaanse fans. Het halve land is nu fan van Checo. Het is momenteel echt waanzin daar.
Afhankelijk van de positie van Hamilton denk ik niet dat ze daar rekening mee houden en belangrijker vinden dan de titel voor Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:50

Wok

Dakloos...

[...]

Dat zal RBR echt worst wezen als Checo en Max op de baan direct achter elkaar rijden in de punten (ook bij Per P1 en Ver P2). Dan komt er echt wel de teamorder om Max voor Checo te laten finishen, want Max heeft elk punt nodig.

Anders wordt het als Checo voor podium of winst kan gaan en Max - door wie of wat dan ook - buiten podium rijdt, dan zullen ze Checo voor eigen succes laten gaan.

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
De weekend warm-up :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:38
Het is wmb hoog tijd dat Lando Norris zijn eerste welverdiende winst haalt. De Mexicaanse gp zou een hele mooie plek daarvoor zijn.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Ik moet eerst nog maar eens zien hoe goed PER gaat zijn. Leuk dat ie er bij zat in USA quali maar in de race was ie nergens.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:19:
Ik moet eerst nog maar eens zien hoe goed PER gaat zijn. Leuk dat ie er bij zat in USA quali maar in de race was ie nergens.
Ik denk dat de omstandigheden wel een grote rol gespeeld hebben. Als je 4 kilo lichter bent na een race dan zal het grootste verlies vocht zijn, als je dan niet kunt drinken gedurende de race denk ik niet dat je optimaal functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

codex schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:33:
[...]

Ik denk dat de omstandigheden wel een grote rol gespeeld hebben. Als je 4 kilo lichter bent na een race dan zal het grootste verlies vocht zijn, als je dan niet kunt drinken gedurende de race denk ik niet dat je optimaal functioneert.
Absoluut. Alleen het is telkens wel wat bij hem. Dit keer heftig zonder vocht, dat zal ik niet ontkennen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Bensimpel schreef op donderdag 4 november 2021 @ 22:34:
[...]

Nouja, Mercedes speelt Russish roulette met de motor van HAM. Plus dat die motor nu op 2000 meter hoogte al minder efficient is, zullen ze echt er alles uit moeten persen. Als dat geen plof wordt. :+
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar ik hoop het van harte haha. Dat zijn geluk eindelijk eens op raakt. En dan wel tijdens de race.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord
codex schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:33:
[...]

En hij had net als Max buikgriep of iets in die richting. Hij was voordat ie in de wagen stapte al niet fit.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 07:38:
[...]

Absoluut. Alleen het is telkens wel wat bij hem. Dit keer heftig zonder vocht, dat zal ik niet ontkennen.
Het is zijn eerste jaar in de wagen :+ Een wagen die nu niet bekend staat dat die "on rails" rijd.
Er is gewoon progressie te zien. En in de USA was dat ook duidelijk zichtbaar.

Ik zou persoonlijk geen betere teammate weten. Alle overstappers hebben dit jaar het érg lastig gehad in hun "nieuwe" auto's. Perez is een duidelijke team-driver, verbeterd continue en heeft ook al een race-win op zijn naam en rijd meestal rond positie 3/4/5.

Hoe ging dat de afgelopen jaren ook alweer met zijn andere teammates? Albon pakte vorig jaar in totaal 105 punten. Perez zit al op 150... en het midfield is dit jaar niet slechter geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
Lees dit nog eens. ;)
DaniëlWW2 in "Sport Feedbacktopic"

[ Voor 82% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-11-2021 09:49 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Waah schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:43:
[...]

Het is zijn eerste jaar in de wagen :+ Een wagen die nu niet bekend staat dat die "on rails" rijd.
Er is gewoon progressie te zien. En in de USA was dat ook duidelijk zichtbaar.

Ik zou persoonlijk geen betere teammate weten. Alle overstappers hebben dit jaar het érg lastig gehad in hun "nieuwe" auto's. Perez is een duidelijke team-driver, verbeterd continue en heeft ook al een race-win op zijn naam en rijd meestal rond positie 3/4/5.

Hoe ging dat de afgelopen jaren ook alweer met zijn andere teammates? Albon pakte vorig jaar in totaal 105 punten. Perez zit al op 150... en het midfield is dit jaar niet slechter geworden :+
Dat is zeker zo. Ik doelde meer op de verhalen hier dat ie wel even mee gaat doen met de andere 2/3 heren… Ik zie dat nog niet 123 gebeuren, ook niet dit weekend. Ja hij zit er een beetje bij maar in de F1 wereld is dat nog steeds KMs verwijderd van de “top 3”.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:52
Waah schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 08:43:
Vergeet die andere oud teamgenoot van Verstappen niet. Sainz was gewoon meteen goed / snel in de Ferrari en doet niet echt veel onder voor Leclerc, die er al voor zijn derde jaar zit. En Verstappen en Sainz bij Toro Rosso was aan het eind van de dag het verschil ook niet heel groot. Verstappen was iets spectaculairder in zijn rijstijl en inhaalacties, maar Sainz was ook gewoon snel. Of zoals Sainz last zei nadat die Driver of the Day was "blijkbaar heb ik ook eens in the picture gereden".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

[...]

Niet alleen dat ongemak, ook liet hij overduidelijk zijn positie aan Max in bocht 1 en was zijn pit strategie ook in belang van Max ipv zijn eigen resultaat. Ik denk dat hij het prima heeft gedaan daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

oZy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:28:
[...]

Niet alleen dat ongemak, ook liet hij overduidelijk zijn positie aan Max in bocht 1 en was zijn pit strategie ook in belang van Max ipv zijn eigen resultaat. Ik denk dat hij het prima heeft gedaan daar.
Logisch toch? Hij “doet niet mee” dus punten scoren voor het WCC ipv je teammate in de weg rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 05-11-2021 09:32 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 13:48

oZy

JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:31:
[...]

Logisch toch? Hij “doet niet mee” dus punten scoren voor het WCC ipv je teammate in de weg rijden.
Tuurlijk maar dan moet je hem niet achteraf gaan afrekenen op zijn eindpositie in zo'n race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:30
[...]

Ik vraag me dan af hoe het lijkt alsof het alleen bij hem is, kost het m fysiek zovel moeite dan de andere coureurs dan? aangezien hij veel meer vocht lijkt te verliezen? Of zou zijn lichaam gewoon veel gevoeliger zijn voor dorst?

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

oZy schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:33:
[...]

Tuurlijk maar dan moet je hem niet achteraf gaan afrekenen op zijn eindpositie in zo'n race.
Het wordt uit zijn verband getrokken. Hij komt niet mee. Dus ik verwacht dit weekend ook niet veel spannends van hem. Meer was het niet :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

iCore schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:33:
[...]

Ik vraag me dan af hoe het lijkt alsof het alleen bij hem is, kost het m fysiek zovel moeite dan de andere coureurs dan? aangezien hij veel meer vocht lijkt te verliezen? Of zou zijn lichaam gewoon veel gevoeliger zijn voor dorst?
Hij had geen drinken tijdens de race, terwijl de overige rijders dat wel hadden :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCore
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:30
JB schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 09:36:
[...]

Hij had geen drinken tijdens de race, terwijl de overige rijders dat wel hadden :?
Ohja, dat verklaart het was het ff vergeten sorry |:(

Don't let perfect be the enemy of good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:21
Naast het mariachi racepak heeft Perez ook een ander helmontwerp voor de grand prix. Vond er niks over bij RBR zelf.

[YouTube: Sergio Perez SPECIAL HELMET for his home Race,MEXICAN GP😱😱#sergioperez #redbull #mexicangp #maxver]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 14:24
Ik voel wel voor Perez, aan de ene kant wordt het natuurlijk enorm gehypet, ook door de marketing-afdeling van RBR, want z'n home race en eindelijk eens een auto waarmee hij mee zou moeten kunnen doen.

Maar goed, als RBR hier echt 1/2 in Q gaat pakken en ze in de race geen last hebben van Mercedes (wat we natuurlijk nog maar moeten zien) gaat RBR hem nóóit laten winnen, Max heeft deze punten veel te hard nodig. Dus het kan voor hem eigenlijk alleen maar slecht uitpakken, tenzij Verstappen een DNF'je is natuurlijk. Denk dat pole + 2e plek in race het hoogst haalbare voor hem gaat zijn, wat uiteraard niet slecht is en z'n eerste pole ooit zou betekenen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37

Bloodclot

Jawier!

The_Admin schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:32:
Ik voel wel voor Perez, aan de ene kant wordt het natuurlijk enorm gehypet, ook door de marketing-afdeling van RBR, want z'n home race en eindelijk eens een auto waarmee hij mee zou moeten kunnen doen.

Maar goed, als RBR hier echt 1/2 in Q gaat pakken en ze in de race geen last hebben van Mercedes (wat we natuurlijk nog maar moeten zien) gaat RBR hem nóóit laten winnen, Max heeft deze punten veel te hard nodig. Dus het kan voor hem eigenlijk alleen maar slecht uitpakken, tenzij Verstappen een DNF'je is natuurlijk. Denk dat pole + 2e plek in race het hoogst haalbare voor hem gaat zijn, wat uiteraard niet slecht is en z'n eerste pole ooit zou betekenen.
Weet ik niet, als max op een of andere manier tweede rijdt checo op één. Hamilton er ergens achter. Zou max wel eens kunnen zeggen in de laatste rondes: "let him win and enjoy it" (lees "i don't need help to become WDC".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 17:52
[...]

Lekker boeiend, Max WDC levert meer centen op dan wat Mexicanen die geen fan meer zijn van RBR.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 14:24
Bloodclot schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 10:43:
[...]

Weet ik niet, als max op een of andere manier tweede rijdt checo op één. Hamilton er ergens achter. Zou max wel eens kunnen zeggen in de laatste rondes: "let him win and enjoy it" (lees "i don't need help to become WDC".
En dan volgende race een DNF en aan het eind 5 punten tekort komen? Neh, de stakes zijn echt te hoog om nu even te zeggen 'ah joh, ik geef die 7 punten wel weg, laat hem maar ff'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Misschien stomme vraag maar teamorders voor winst mocht toch niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

mark-k schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:07:
Max is faster than you... opgelost. :+

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 19:01
Volgens mij kun je dat nooit verbieden.

"Ok Checo, save tires this lap."

"Ok Checo, Max behind you, we're on a different strategy"

"Ok Checo, box this lap"

etc etc :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vraag dat maar aan Bottas. :+
Ja het mag al jaren weer. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Euh, hoezo gaat iedereen er opeens vanuit dat PER nu wel eens voor het eerst VER dik voor kan blijven?
P1 starten kan misschien wel na een hele snelle Q maar dan nog, hoeveel gevechten PER VER hebben we dit seizoen al gezien?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
PalingDrone schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:15:
Euh, hoezo gaat iedereen er opeens vanuit dat PER nu wel eens voor het eerst VER dik voor kan blijven?
P1 starten kan misschien wel na een hele snelle Q maar dan nog, hoeveel gevechten PER VER hebben we dit seizoen al gezien?
De media is dit verhaal heel erg hard aan het pushen. Ze moeten toch iets om de gebruikelijke clickbait te genereren en een aantal nemen inmiddels ook wel elke minimale gelegenheid aan om negatief te kunnen zijn over Verstappen. Dat het een onrealistische verwachting is, laten we maar in het midden. Ik wacht ondertussen gewoon op resultaten op de baan. :z

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

PalingDrone schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:15:
Perez en een hele snelle quali. Dat zie ik niet helemaal voor me

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

DaniëlWW2 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:19:
[...]
De media is dit verhaal heel erg hard aan het pushen. Ze moeten toch iets om de gebruikelijke clickbait te genereren en een aantal nemen inmiddels ook wel elke minimale gelegenheid aan om negatief te kunnen zijn over Verstappen. Dat het een onrealistische verwachting is, laten we maar in het midden. Ik wacht ondertussen gewoon op resultaten op de baan. :z
Je weet maar nooit. Pérez kan ineens (Mexicaanse) peper in z'n reet ervaren omdat hij voor het eerst een kampioenschapswaardige auto rijdt in zijn eigen land. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:38
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de performance van HAM zijn motor. Als HAM achter RBR in de kwalificatie eindigd zullen ze ongetwijfeld een nieuwe motor steken.

Kan me niet voorstellen dat ze het risico nemen dat de motor ploft (2000m hoogte, dirty air indien geen pole etc.).

Ploft de motor is het namelijk 0 punten in Mexico en een solide gridstraf in Brazillie.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:11

Vuvuzela

My spire is forming

Spotmatic schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:23:
[...]
Je weet maar nooit. Pérez kan ineens (Mexicaanse) peper in z'n reet ervaren omdat hij voor het eerst een kampioenschapswaardige auto rijdt in zijn eigen land. ;)
Grotere kans dat hij daardoor juist wat minder gaat. Net wat te veel afleiding en druk.

Maar sowieso vind ik het een non-discussie. Waar geen energie aan verspild hoeft te worden. Max is sneller dan Checo en er moet echt iets geks (lekke band etc.) gebeuren wil Max achter Checo rijden richting het eind van de race.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Frappuccino
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19:22
Vuvuzela schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:36:
[...]

Maar sowieso vind ik het een non-discussie. Waar geen energie aan verspild hoeft te worden.
_/-\o_

Zeker niet zoveel pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:34
Van mij mag Checco winnen dit weekend, als Max dan tweede wordt en Ham met rokende motor langs de baan eindigt vind ik het een geslaagde wedstrijd... 😀

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:44
fredhuizinga schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:41:
Van mij mag Checco winnen dit weekend, als Max dan tweede wordt en Ham met rokende motor langs de baan eindigt vind ik het een geslaagde wedstrijd... 😀
Zelfs dan zou ik Verstappen nog laten winnen, dat zijn een hoop punten als extra buffer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Iedereen die HAM maar met een plof langs de kant wil hebben...

Spanning is toch leuk? Als HAM ploft, dan is het bijna zeker beslist. Volgende race toch zeker gridstraf (waarschijnlijk meer dan 5 plaatsen). Als Max dan beide wint, dan is het gat minimaal 43 punten met nog 3 races te gaan. HAM kan dan 'maar' 78 punten halen, hoeft Max dus maar 3x 4e te worden (of: 2x 2e).

Ik zie liever 3 fabel-achtinge overwinningen van Max op rij. Zelfs als HAM dan 3x 2e wordt (mét elke keer FL en in de sprintrace 3 plek voor VER) is het gat minimaal 27 punten en kan VER het in de voorlaatste race beslissen (door HAM eraf te tikken 8)7).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:00

Chiron

Moderator Discord
Ik denk dat de boel weer opgeblazen wordt met Checo die zegt "it will be a great problem for the team to have", denk dat ie het juist in positieve zin bedoelde als in een luxeprobleem, als hij P1 rijdt en Max P2.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
pilskes schreef op donderdag 4 november 2021 @ 09:16:
Triple header coming up!!!

Mexico en Brazilië zijn toch wel races waar ik naar uitkijk, enige nadeel vind ik de tijden...
Ik vind die tijden wel relaxt. Niet je weekend naar de klote maar wel 's avonds lekker race kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Ankona schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik vind die tijden wel relaxt. Niet je weekend naar de klote maar wel 's avonds lekker race kijken.
Ik heb nog liever een ochtendrace omdat je dan je zondagavond nog lekker kunt uitrusten voor de ratrace van de werkweek weer begint. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sjaool schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:22:
[...]

Ik heb nog liever een ochtendrace omdat je dan je zondagavond nog lekker kunt uitrusten voor de ratrace van de werkweek weer begint. :P
Heerlijk vroeger de GP van Japan die om 4 of 5 uur snachts begon idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Laatst online: 19:44
Rene schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:29:
Overigens ben ik zeer benieuwd naar de performance van HAM zijn motor. Als HAM achter RBR in de kwalificatie eindigd zullen ze ongetwijfeld een nieuwe motor steken.

Kan me niet voorstellen dat ze het risico nemen dat de motor ploft (2000m hoogte, dirty air indien geen pole etc.).

Ploft de motor is het namelijk 0 punten in Mexico en een solide gridstraf in Brazillie.
Waarom zou die ploffen, hij heeft zijn 4e motor al gepakt en zou daar in theorie het seizoen mee kunnen uitrijden. Tot nu toe lijken de problemen die bij Bottas spelen hem bespaard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• codex
  • Laatst online: 06:53

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik zie het anders, de enige situatie waarin Checo wint is als Max hem er voorbij laat. Het zou wel het ultieme gebaar zijn en Max een heldenstatus geven, maar ik denk dat de punten daarvoor net even te kostbaar zijn.

Dat Checo in de race voor Max zit gaat mijn inziens niet gebeuren, daarvoor is Max echt te snel op dit circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:02
Multi 1.2 is de RB Call

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-09 22:38
Shinji schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:45:
[...]

Waarom zou die ploffen, hij heeft zijn 4e motor al gepakt en zou daar in theorie het seizoen mee kunnen uitrijden. Tot nu toe lijken de problemen die bij Bottas spelen hem bespaard.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het lijkt erop dat de Mercedes motor wat betrouwbaarheid problemen heeft. (ook al is dit nergens bewezen).

Het lijkt me ook dat Hamilton zijn motor performance eerder 105% dan 95% is. Iets wat de betrouwbaarheid ook niet ten goede komt. En Bottas kan zich prima een DNF veroorloven, dat zie ik niet gebeuren voor HAM.

Uiteindelijk is het allemaal koffiedik kijken en speculeren, maar zoals gezegd vermoed ik dat HAM en gridstraf incasseert als de Q en drama wordt.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FastFred
Ankona schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 12:00:
[...]

Gek, mijn weekend is juist klote als er geen F1 is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
Rene schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:29:

Euh wat?! Die motor van HAM is net nieuw, waarom zou die ploffen en waarom zouden ze er voor kiezen om nog een keer achteraan te starten?

Of laat ik het anders zeggen, als HAM achter Max start (zeg P2 of P3 ofzo), waarom zouden ze dat weg geven door een nieuwe motor in te prikken terwijl ze op een circuit rijden waarvan ze weten dat RBR er sterker is?

[ Voor 14% gewijzigd door FastFred op 05-11-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Rene schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:21:
[...]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar het lijkt erop dat de Mercedes motor wat betrouwbaarheid problemen heeft. (ook al is dit nergens bewezen).

Het lijkt me ook dat Hamilton zijn motor performance eerder 105% dan 95% is. Iets wat de betrouwbaarheid ook niet ten goede komt. En Bottas kan zich prima een DNF veroorloven, dat zie ik niet gebeuren voor HAM.

Uiteindelijk is het allemaal koffiedik kijken en speculeren, maar zoals gezegd vermoed ik dat HAM en gridstraf incasseert als de Q en drama wordt.
Blijkbaar ben je het er niet mee eens ;)

Ik ga er vanuit dat Hamilton het seizoen uit gaat (proberen te) rijden met de motoren die hij nu heeft. Jij gaat er vanuit dat als hij achter Max start hij nog een extra motor pakt. En gezien Mexico naar alle waarschijnlijkheid een RBR baan is zal die hem grote kans (volgens jou dan) gaan pakken dit weekend.

Tuurlijk, het kan zijn dat ze over een paar races toch moeten besluiten om een extra motor te nemen maar dat lijkt me nu nog niet aan de orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:49

TrekDr0p

QR niet scannen

Ham heeft alleen een nieuwe Ice genomen toch?
Alle andere onderdelen niet, dus die onderdelen van de drive train zitten wel aan het randje van hun leven. Kan zomaar dat zijn batterij of iets anders ermee ophoudt.

Achja ik hoop dat het weer een leuke race gaat worden met veel spanning en sensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:33

Dazzler2120

FP ProMod
TrekDr0p schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:12:
Alle andere onderdelen niet, dus die onderdelen van de drive train zitten wel aan het randje van hun leven. Kan zomaar dat zijn batterij of iets anders ermee ophoudt.

Achja ik hoop dat het weer een leuke race gaat worden met veel spanning en sensatie
Ohw, jij weet dus hoe lang de onderdelen van de Mercedes meegaan?
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat de ICE een veel kortere levensduur heeft dan de andere onderdelen in de motor hé... Juist omdat ze de ICE verder opvoeren / zwaarder belasten?

[ Voor 4% gewijzigd door Dazzler2120 op 05-11-2021 14:14 ]

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 19:52
FastFred schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 13:28:
Of laat ik het anders zeggen, als HAM achter Max start (zeg P2 of P3 ofzo), waarom zouden ze dat weg geven door een nieuwe motor in te prikken terwijl ze op een circuit rijden waarvan ze weten dat RBR er sterker is?
Omdat als je weet dat de concurrent beter je ook weet dat een P2 of P3 het best haalbare is. En, in dit geval Mercedes, weet ook dat ze in principe de McLarens en Ferrari's moeten kunnen inhalen. Dus P3 starten betekent P2 of P3 finishen, en P8 starten (alleen nieuwe ICE nemen) betekent waarschijnlijk nog steeds P2 of P3 finishen. Oftewel: het weekend is al schade beperken en met of zonder nieuwe motor is de schade hetzelfde. In principe zal de verwachting dan zijn dat Verstappen wint en 25 punten pakt, Hamilton zal normaliter altijd P2 of P3 worden, afhankelijk van wat Perez doet eventueel in combinatie met een start iets verder naar achteren. Voor Hamilton betekent dat dan 18 of 15 punten. Het verschil tussen wel of geen nieuwe motor pakken is dan normaliter maximaal 3 punten, of eigenlijk gewoon 0 als Red Bull met Perez ook echt te snel is. Hamilton zal door Bottas sowieso erlangs gelaten worden, McLarens en Ferrari's moet lukken, is de enige vraag of die Perez tijdig bij kan komen (en inhalen) als die wat verder naar achteren start.

Nee, als Hamilton P2 of P3 kwalificeert, of dat uit FPs blijkt dat Red Bull überhaupt veel sneller is (ook al zou Hamilton P1 pakken) zie ik Hamilton ook nog voor een nieuwe ICE gaan en met +5 plekken weer terug rijden naar het podium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
TrekDr0p schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 14:12:

Ze gaven toen aan dat dat was omdat alle andere onderdelen nog prima waren. Kan uiteraard veranderen maar ik zou rekenen op van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Volgens openingspost van deze thread start kwalificatie om 21 uur.
Volgens https://www.nu.nl/nu-form...-en-droog-gp-weekend.html start kwalificatie om 22 uur. Wie zit verkeerd?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
kraanwagen schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:10:
Volgens https://www.nu.nl/nu-form...-en-droog-gp-weekend.html start kwalificatie om 22 uur. Wie zit verkeerd?
Nu.nl zit verkeerd. Hoe kan je nou twijfelen aan de kennis in dit topic? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 15:27
F1.com zegt het volgende. Die zullen het toch wel goed hebben.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BVbPzS0.png

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Jake schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 11:57:
Iedereen die HAM maar met een plof langs de kant wil hebben...

Spanning is toch leuk? Als HAM ploft, dan is het bijna zeker beslist. Volgende race toch zeker gridstraf (waarschijnlijk meer dan 5 plaatsen). Als Max dan beide wint, dan is het gat minimaal 43 punten met nog 3 races te gaan. HAM kan dan 'maar' 78 punten halen, hoeft Max dus maar 3x 4e te worden (of: 2x 2e).

Ik zie liever 3 fabel-achtinge overwinningen van Max op rij. Zelfs als HAM dan 3x 2e wordt (mét elke keer FL en in de sprintrace 3 plek voor VER) is het gat minimaal 27 punten en kan VER het in de voorlaatste race beslissen (door HAM eraf te tikken 8)7).
Ik zie liever de beslissing in de laatste ronde van de laatste wedstrijd... En wie dat dan is maakt me eigenlijk maar weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:41
Mathijs14 schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 15:11:
[...]

Nu.nl zit verkeerd. Hoe kan je nou twijfelen aan de kennis in dit topic? ;)
Nu.nl zit nog in de zomertijd :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
OK, duidelijk. 21 uur kwalificatie dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De officiele site heeft het altijd goed :+
https://www.formula1.com/en/racing/2021/Mexico.html

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mooie beelden :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:20

DataGhost

iPL dev

Ik vond ze er bij Spa aardig naast zitten anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
-verkeerde topic :>

[ Voor 92% gewijzigd door poor Leno op 05-11-2021 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Wat een stofnest daar zeg. #vt1

Ik zou het doen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:07
Tijd voor een paar stofzuigers :)

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Wordt daar zo weinig gereden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
rammes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:32:
Wat een stofnest daar zeg. #vt1
Zou dat niet slecht zijn voor de motoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Biggg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:37:
[...]

Zal wel een filtertje tussen zitten? Zit er in mijn straatauto ook.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Biggg schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:37:
[...]

Daar hebben ze wel een filtertje voor denk ik.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 23:19
Heeft Mercedes BOT zijn motor weer op maximaal gezet?

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:48
low drag achtervleugel voor per

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Spotmatic schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:35:
Wordt daar zo weinig gereden dan?
Iets met een virus de afgelopen twee jaar. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Nu online

rammes

koekebakker 1e klas

Per in de muur met zijn achterkant

Ik zou het doen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zo, Winkelman zat ook lekker te slapen zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
rammes schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:38:
[...]

Daar hebben ze wel een filtertje voor denk ik.
Welnee joh, gewoon een open pijp recht in de motoren en turbo's enzo.. Kun je lachen als ze eens een grindbak in glijden met al die steentjes :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:07
Heel bijzonder... zo glad daar, lijkt wel of er olie ligt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Laatst online: 14:31

sjaool

Every life should have 9 cats

Allemaal stof, dat wordt nog wel beter...

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Twee coureurs spinnen in bocht 16. Dus ze vragen bij RBR even aan Verstappen of hij even wil kijken of iets bij die bocht is.

Nou volgens Verstappen is er helemaal niks aan de hand daar. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 15:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

4 Honda's bij de eerste zes... Dat blokje wil wel geloof ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zo, het leek wel of Lewis de eerste was die daar reed. Wat een stof

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:14
MikeyMan schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 18:42:
Zo, Winkelman zat ook lekker te slapen zeg.
Hij is inderdaad niet echt scherp vandaag, nu ook weer bij Hamilton.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Lewis even grasmaaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:22

d0s

sssst

Verstappen snel op die harde banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Mercedes is lekker stabiel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Zandzakken op circuit geleegd?

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 2 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
  • De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord